Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 02:00:
Beste j-phone,

Ik ben ook maar een leek op dit gebied vandaar die misschien rare vragen.
waarschijnlijk was ik ook niet duidelijk met mijn vraagstelling. Maar het gaat bij mij om het volgende.
Op mijn VSX receiver 2021-K wil ik de Blueray speler Pioneer BDP LX 55 aansluiten.
Aangezien ik de kabels in de muur wil wegwerken vraag ik mij af of er niet een HDMI kabel vanaf de bluerayspeler aan de TV gekoppeld moet worden en een aan de receiver zelf.
De BDP LX 55 heeft nl 2 HDMI aansluiting achter. Volgens de handleiding is de aansluiting bedoeld voor een betere weergave op de TV. Klopt dit of kan ik met de volgende aansluitingen volstaan:

Receiver out HDMI naar........ TV. (een aansluiting)
Blueray HDMI naar......... receiver.

Klopt dit? Bij BCC en Mediamarkt konden zij mij geen uitleg geven vandaar de vraag.

Alvast bedankt

Groeten
Langa
De twee HDMI verbindingen zijn inderdaad op deze manier in te zetten. De LX-55 is een klasse apparaat en kan 'betere' dacs en video post processing hebben dan de receiver waar hij aan wordt aangesloten. In dat geval kan je hem dan via de receiver en rechtstreeks aan de tv hangen. Voordat je kabels door de muur trekt zou je dus moeten kijken wat je, qua beeld, beter bevalt, rechtstreeks naar de TV of via de receiver.

Ik heb het vermoeden dat je amper verschil ziet, maar om het (later) knagende gevoel te voorkomen dat de andere optie misschien toch wel beter was zou ik ze dus allebei testen.

Ga je de receiver rechstreeks aan de TV hangen let er dan wel dat deze ARC (audio return channel) ondersteund, anders heb je geen surround geluid uit je receiver en moet je een extra kabel naar de receiver trekken.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:31

kraats

Ik rol

j-phone schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:14:
De twee HDMI verbindingen zijn inderdaad op deze manier in te zetten. De LX-55 is een klasse apparaat en kan 'betere' dacs en video post processing hebben dan de receiver waar hij aan wordt aangesloten. In dat geval kan je hem dan via de receiver en rechtstreeks aan de tv hangen. Voordat je kabels door de muur trekt zou je dus moeten kijken wat je, qua beeld, beter bevalt, rechtstreeks naar de TV of via de receiver.
Ik heb me er niet in verdiept (disclaimer), maar ik ga er van uit dat je bij HDMI geen DACs gebruikt en dat de postprocessing maar één keer gebeurd en dus voor beide HDMI uitgangen hetzelfde is. En aangezien de receiver het gewoon bitperfect kan doorsturen zou het geen probleem moeten zijn om het via de receiver te laten verlopen.
Maar ik ben het wel met je eens dat het belangrijk is gewoon even te kijken wat het verschil is. Zeker als het later moeilijk anders aan te sluiten is.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:31
Voor de S500 geldt in ieder geval wel dat ik alles onbewerkt kan doorsturen (dus bit voor bit gelijk), je kan dit aanpassen bij video processing (bijv. ook bij composite bronnen die je wil laten upscalen). Bij mijn receiver kan je dit ook per bron instellen, dus bijv. HDMI1 wel met aanpassingen of upscaling en HDMI2 niet.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
kraats schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:45:
[...]
Ik heb me er niet in verdiept (disclaimer), maar ik ga er van uit dat je bij HDMI geen DACs gebruikt en dat de postprocessing maar één keer gebeurd en dus voor beide HDMI uitgangen hetzelfde is. En aangezien de receiver het gewoon bitperfect kan doorsturen zou het geen probleem moeten zijn om het via de receiver te laten verlopen.
Maar ik ben het wel met je eens dat het belangrijk is gewoon even te kijken wat het verschil is. Zeker als het later moeilijk anders aan te sluiten is.
HDMI kan alles bitperfect doorsturen waarbij je geen enkele vorm van postprocessing op audio of video gebied hebt. De reden dat een LX-55 op de markt wordt gezet is omdat Pioneer zegt dat zij het beter doen dan bitperfect. Of je het daarmee eens bent is een ander verhaal en heeft te maken met het geloof in andere opamps voor het geluid en andere algoritmes voor het beeld.

HDMI gebruikt inderdaad geen dac's maar Pioneer belooft wel een ander, 'beter', geluid.

De twee HDMI aansluitingen is wellicht één naar de receiver (bitperfect geluid) en de ander naar de TV voor een andere postprocessing op het video element.

Het kan ook nog zo zijn dat Pioneer heeft gedacht dat haar klanten een tv en een beamer willen aansluiten op het apparaat.

[ Voor 13% gewijzigd door j-phone op 23-01-2012 02:24 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Piet400 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:08:
Ok, thnx voor de info.

ik las dat m'n Qnap nas ook air play ondersteund, ik wil graag via een gebruikersvriendelijke interface muziek vanaf bijv. een tablet kunnen streamen naar de 921/1021 zonder dat alle muziek op de tablet moet staan.

maar als ik het goed begrijp is dat dus mogelijk.
Ik ken die NAS niet, maar als het ondersteund wordt is dat mooi. Je moet dan alleen nog kijken hoe je de NAS bedient. Heeft de fabrikant een app daarvoor?

Het kan ook prima met alleen een iPhone/pod/pad, VSX-921 en een PC of Mac:
* Als de computer aan staat gebruik je de remote app op het iOS-device om vanuit iTunes muziek naar je receiver te streamen. Dat werkt perfect.
* Als je wilt dat het ook werkt als de PC niet aan staat, maar je wil niet alles op je iPad zetten, neem je een iCloud-abo a €25,- per jaar. Je iPad downloadt wat je wilt afspelen en duwt het naar de receiver. Werkt ook erg goed, alleen een paar seconden wachten voor iets begint te spelen soms.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
De fabrikant heeft hier inderdaad een app voor, nl. QMobile

http://www.qnap.com/nl/pro_application.asp?ap_id=782#ap04

Zonder een iCloud abbo moet het dan ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corammerlaan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10-2021
Hallo allemaal, na vele recensies te hebben gelezen de stap genomen en de pioneer LX75 aangeschaft.
Tot op vandaag krijg ik nog niet het geluid eruit wat ik ervan verwacht. Ik wil een 5.1 opstelling gebruiken icm de Kef kht 3005SE speakers. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan ik deze het beste aansluiten? Ik ben ervan overtuigd dat ik iets niet goed doe maar weet effe niet wat. Het geluid wat er nu uit komt slaat echt nergens op!
Bij voorbaat dank voor de reacties, Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-Phone schreef.

Ik heb het vermoeden dat je amper verschil ziet, maar om het (later) knagende gevoel te voorkomen dat de andere optie misschien toch wel beter was zou ik ze dus allebei testen.

Ga je de receiver rechstreeks aan de TV hangen let er dan wel dat deze ARC (audio return channel) ondersteund, anders heb je geen surround geluid uit je receiver en moet je een extra kabel naar de receiver trekken.

J-Phone,

Allereerst bedankt voor jou reactie.
De BDP LX 55 heb ik getest op beide manieren, maar er blijkt weinig verschil te zijn. Althans ..misschien dat ik meer tijd eraan had moeten besteden.
De Samsung Led 8 serie blijkt inderdaad geen ARC te ondersteunen. Samsung heeft Any-net+ en herkent de receiver niet in zijn systeem.
Ik heb er dus maar een optische toslink bij moeten trekken. Hopenlijk gaat dit wel werken.

Ik ben nog even aan het puzzelen met de VSX 2021.

Groeten

Langa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik ben al een tijdje een trotse eigenaar van een VSX-2021 en ben erg tevreden. Nu heb ik toch een klein vraagje.

Als ik de Tuner aanzet hoef ik niks meer in te drukken en heb ik gelijk geluid. Erg fijn dus! Maar omdat het bereik van FM signaal nogal wat te wensen overlaat in mijn huis luister ik liever internet radio.

Maar als ik internet radio wil beluisteren gaat dit via HMG en moet ik eerst wachten totdat HMG is gestart en dan nog een paar handelingen totdat ik kan luisteren naar de internet radio. Het liefst zou ik één handeling willen doen en dan willen weglopen. Hoe doen jullie dit? Of luisteren jullie voornamelijk naar de Tuner.

edit: ik was in de war, het heet geen DLNA maar HMG

[ Voor 5% gewijzigd door wolverine3141 op 25-01-2012 13:07 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
corammerlaan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:16:
Hallo allemaal, na vele recensies te hebben gelezen de stap genomen en de pioneer LX75 aangeschaft.
Tot op vandaag krijg ik nog niet het geluid eruit wat ik ervan verwacht. Ik wil een 5.1 opstelling gebruiken icm de Kef kht 3005SE speakers. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan ik deze het beste aansluiten? Ik ben ervan overtuigd dat ik iets niet goed doe maar weet effe niet wat. Het geluid wat er nu uit komt slaat echt nergens op!
Bij voorbaat dank voor de reacties, Cor
Kun je iets meer omschrijven wat er mis met het geluid wat je nu krijgt. De Kef 3005 serie kan best behoorlijk klinken voor 'melkpak' formaat luidsprekers. Heb je MCACC gedraaid en klinkt het dan slecht of klinkt het al slecht zonder MCACC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corammerlaan
  • Laatst online: 31-10-2021
Ik heb hem gedraaid met MCACC maar het geluid vindt ik toch te schel klinken. Ook reageert de sub woofer niet, deze wordt constant op -12 gezet waardoor ik dus de lage tonen mis.

Kun je iets meer omschrijven wat er mis met het geluid wat je nu krijgt. De Kef 3005 serie kan best behoorlijk klinken voor 'melkpak' formaat luidsprekers. Heb je MCACC gedraaid en klinkt het dan slecht of klinkt het al slecht zonder MCACC?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
Nu is de Kef 3005 serie best fel klinkend maar MCACC zal dat enigszins kunnen corrigeren door de EQ aan te passen. Dit kun je overigens ook zelf doen (de EQ aanpassen) onder de manuele MCACC optie. Geef je het hoog gewoon ietsjes minder en kijken hoe het dan klinkt. Het lage volume wat uit de subsetting komt draagt daar natuurlijk ook aan bij: minder laag resulteert in een 'aangezet' hoog, omdat de balans dan zoek is. Wat betreft de sub zijn er een paar mogelijkheden:
1. De luisterpositie waar de MCACC mic is geplaatst zit precies in een piek (=overdreven veel bas waardoor MCACC terug gaat regelen). Het verplaatsen van de sub doet hier wonderen (of de luisterpositie veranderen).
2. Via speaker setup zelf het level van de sub bijsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
spoornie schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:04:
Ik ben al een tijdje een trotse eigenaar van een VSX-2021 en ben erg tevreden. Nu heb ik toch een klein vraagje.

Als ik de Tuner aanzet hoef ik niks meer in te drukken en heb ik gelijk geluid. Erg fijn dus! Maar omdat het bereik van FM signaal nogal wat te wensen overlaat in mijn huis luister ik liever internet radio.

Maar als ik internet radio wil beluisteren gaat dit via DLNA en moet ik eerst wachten totdat DLNA is gestart en dan nog een paar handelingen totdat ik kan luisteren naar de internet radio. Het liefst zou ik één handeling willen doen en dan willen weglopen. Hoe doen jullie dit? Of luisteren jullie voornamelijk naar de Tuner.
Ik heb een VSX-LX53 (model van een jaar eerder), maar ik neem aan dat dit bij jou hetzelfde werkt. Je kunt toch gewoon de receiver aanzetten en op 'NET RADIO' drukken? Vevolgens verbindt hij met het laatstgebruikte internetradiostation en begint hij te spelen. Dat DLNA verhaal snap ik ook niet helemaal, dat staat toch los van internet radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
robpol schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:47:
[...]

Ik heb een VSX-LX53 (model van een jaar eerder), maar ik neem aan dat dit bij jou hetzelfde werkt. Je kunt toch gewoon de receiver aanzetten en op 'NET RADIO' drukken? Vevolgens verbindt hij met het laatstgebruikte internetradiostation en begint hij te spelen. Dat DLNA verhaal snap ik ook niet helemaal, dat staat toch los van internet radio?
Sorry ik ben in de war met HMG, ik bedoel dus dat ik eerst moet wachten tot HMG is gestart.

Ik heb geen knop NET RADIO waarmee ik de internet radio kan starten, ik heb alleen HMG op de afstandsbediening waarna de receiver overgaat op de modus Home Media Gallery. En daarna kan ik dus naar radio stations. Het is niet zo dat hij dan automatisch weer begint af te spelen.

Ik zie nu op een plaatje online dat jouw NET RADIO knop op dezelfde plaats zit als mijn HMG op de afstandsbediening.

[ Voor 6% gewijzigd door wolverine3141 op 25-01-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik weet niet of er nog iemand op zoek is naar een VSX-2021, maar nu bij de MM in Rotterdam centrum kost hij 621 (inclusief de BTW korting).

Das best een mooie prijs :) (PW 735 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maesiant schreef;

Ik weet niet of er nog iemand op zoek is naar een VSX-2021, maar nu bij de MM in Rotterdam centrum kost hij 621 (inclusief de BTW korting).

Das best een mooie prijs (PW 735 min)

reef

Dat is echt een koopje, want die van mij heb ik gehaald voor 769,-inclusief.
Ben benieuwd wanneer de pioneer Bluray LX 55 van nu 399,- in prijs zal dalen. Het lijkt wel de beurs.
Hou mij in elk geval op de hoogte als er binnenkort een actie is van die blueray player.

Heb inmiddels alle kabels naar de Pioneer receiver VSX 2021 getrokken en twijfel om ook nog een HDMI kabel vanaf mijn PC naar de receiver te trekken. Heeft iemand hier ervaring mee en is het wel de moeite waard om dat te doen? Wat is de meerwaarde hiervan?

Verder vraag ik mij af wat de functie van de STANDBY PASS THROUGH eigenlijk is. Is het om energie te besparen tertwijl er gewoon naar muziek etc geluisterd kan worden of heeft het een andere functie?
Ben benieuwd.

Groeten

Langa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
^^ Hier wordt de PC als mediacenter gebruikt en heeft het dus wel degelijk meerwaarde. Films worden afgespeelt met Splash Player want deze doet frame interpolation en dat vinden wij mooi. Niet iedereen houdt ervan maar smaken verschillen. MKV streamen naar je HD TV met DTS HD MASTER klinkt ook gewoon goed. Ik moet er bij zeggen dat hier geen losse Blueray of dvd spelers liggen.

De 'standby passthrough' functie is voor het doorgeven van HDMI als de receiver in standby staat. Bij mij werkt het niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Inmiddels weer een avondje aan het stoeien geweest met me receiver.

1 keer deed hij het goed, na een stand by - power on ging de internet radio automatisch weer netjes spelen. Daarna nog een keer geprobeerd (exact hetzelfde) maar helaas! Echt heel maf! Heb inmiddels een hard reset uitgevoerd (enter + power on knop 3 sec) en alles opnieuw ingesteld maar geen resultaat.

Ik denk dat ik er maar gewoon aan moet wennen dat als ik radio wil luisteren eerst moet wachten tot HMG is gestart en vervolgens handmatig de voorkeurszender moet starten.

Of er moeten toevallig nog mensen zijn met een VSX-2021 die mij hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-phone,

Alvast bedankt voor de informatie. Ga dit even uitproberen.

Groeten

Langa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even deze link doorgeven met de firmware updates voor de Pioneer's, opgelet deze worden niet officieel door Pioneer vrijgegeven, lees dus goed de bijhorende waarschuwingen.

http://www.pioneerfaq.inf...estion=Firmwares&type=AVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:51:
Even deze link doorgeven met de firmware updates voor de Pioneer's, opgelet deze worden niet officieel door Pioneer vrijgegeven, lees dus goed de bijhorende waarschuwingen.

http://www.pioneerfaq.inf...estion=Firmwares&type=AVR
Wat voegen deze firmware updates toe? Ik kan dit niet vinden op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update
Deze info heb ik verkregen over de updates:
a:
Oh, and I know some people were asking me what the firmware update actually changes. I was told yesterday by my friend at Pioneer that bass performance in 2 channel and surround modes has been improved. The update also fixes problems some are having where audio over HDMI cuts out briefly and comes back. Some of the DSP modes have been updated directly as well. The update improves soundstage and surround sound on various sound modes. Bass response from the sub out has also been improved.

b:
The 1020 is internet enabled, but apparently it will not be possible to do firmware updates over the internet. I emailed Pioneer this question: "Will the VSX-1020-K receiver be compatible with HDMI 1.4a? If this requires a firmware update after purchase, can I apply the update myself, either over the internet or by download through the USB port (as opposed to taking the receiver to a service center)?". And I just got back the following reply:
"Firmware Updates must be installed by a service center. All our Receivers for the Year 2010 will support HDMI 1.4a.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Inmiddels de pioneer lx53 aangesloten op de panasonic G20 tv.
Nog 2 kleine probleempjes ;

* ARC krijg ik niet voorelkaar ..... een juiste hdmi kabel aangesloten op de hdmi 2(arc) ingang van de TV en heb zo goed ik het weet alle instellingen juist nagelopen. Echter wanneer ik de tv aandoe heb ik helemaal geen geluid, niet via de TV maar ook niet via de versterker.. Als ik dan control uitschakel van de receiver heb ik wel weer geluid via de tv maar helaas niet via de receiver dus.

* En hoe zit het met de fasecontrole instelling, deze hoort volgens de handleiding ingeschakeld te staan.
Maar is dit ook zo als je gebruik maakt van dipool surround speakers ? Deze horen immers uit fase te staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Zou Iemand die een VSX-S500 in bezit heeft eens kunnen nagaan of de OSD ook naar buiten gebracht wordt op de HDMI uitgang van deze receiver? In de manual wordt enkel gesproken over uitvoer via de composiet uitgang, maar ik vind dit een nogal onpraktische/vreemde oplossing. Voor mij liever alles via HDMI.

Graag had ik ook geweten of er ervaringen zijn met de combinatie Telenet HD Digicorder - VSX-S500. Meer bepaald betreffende het al dan niet correct werken van de CEC functie in deze combinatie (Schakelt de receiver automatisch aan en over naar de digicorder ingang wanneer deze aangezet wordt? Wordt het beeld/geluid correct uitgevoerd naar de HDMI uitgang van de receiver, en dus ook naar de aangesloten (Panasonic) TV?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enetlepan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 07:46
Hallo,

Sinds een paar weken in bezit van de Pioneer VSX-2021 i.c.m. de KEF-T205 luidsprekers. Prachtige combinatie!

De actieve Subwoofer van de KEF heb ik in standby-modus staan. Schakelt in zodra er een signaal gedetecteerd wordt. Echter: Over het algemeen duurt het bij normaal luisterniveau nogal lang voordat de Subwoofer zich inschakelt. Het is dan overigens wel te horen dat'ie ingeschakeld is! (Er is bas te horen...)

Twee mogelijkheden:
  1. Het volume even harder zetten, en weer naar normaal. => irritant
  2. De Subwoofer permanent aan laten staan. => 8W extra verbruik
Heeft iemand nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
enetlepan schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:43:
Hallo,

Sinds een paar weken in bezit van de Pioneer VSX-2021 i.c.m. de KEF-T205 luidsprekers. Prachtige combinatie!

De actieve Subwoofer van de KEF heb ik in standby-modus staan. Schakelt in zodra er een signaal gedetecteerd wordt. Echter: Over het algemeen duurt het bij normaal luisterniveau nogal lang voordat de Subwoofer zich inschakelt. Het is dan overigens wel te horen dat'ie ingeschakeld is! (Er is bas te horen...)

Twee mogelijkheden:
  1. Het volume even harder zetten, en weer naar normaal. => irritant
  2. De Subwoofer permanent aan laten staan. => 8W extra verbruik
Heeft iemand nog een andere suggestie?
Volume van de sub wat lager en op de Pio het sub volume wat hoger; dit kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Mijn Pioneer VSX-421 is via hdmi (highspeed) verbonden met de CRT Philips 32PW9551.

Het beeld, links- rechtsonder, flikkert het lichtjes. Het is vooral bij lichte scenes te zien. Dit heb ik dus als ik een film bekijk via AC Ryan mediplayer en op de Xbox. Beide zijn via hdmi aangesloten.

De hdmi kabels heb ik verwisseld maar geen oplossing.

Heeft dit te maken omdat ik een budget av receiver heb?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Mandrake466 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:21:
Mijn Pioneer VSX-421 is via hdmi (highspeed) verbonden met de CRT Philips 32PW9551.

Het beeld, links- rechtsonder, flikkert het lichtjes. Het is vooral bij lichte scenes te zien. Dit heb ik dus als ik een film bekijk via AC Ryan mediplayer en op de Xbox. Beide zijn via hdmi aangesloten.

De hdmi kabels heb ik verwisseld maar geen oplossing.

Heeft dit te maken omdat ik een budget av receiver heb?
Lijkt me niet de bedoeling, maar het is zo lastig oordelen. Ah jij hebt een Philips CRT met HDMI, ik durf te wedden dat het daar in zit. Staat er een apparaat naast je tv, zoals een telefoon bijvoorbeeld? Wat doet de tv als je een scart bron aan sluit? En als je de pixelplus uitschakelt op zowel HDMI als scart?

Als een beeldbuis op begint te raken, dan zie je dat altijd eerst in de hoeken, aangezien de buis daar het meest voor moet werken om daar een scherp beeld te krijgen (vandaar ook de vraag of er een storingsbron naast je tv staat). Maar het kan ook zijn dat de HDMI controller niet meer wilt, daarom even met scart proberen.

edit: Probeer je bronnen eens op een lagere resolutie te zetten (naar 720P bijvoorbeeld). Jou tv zet namelijk alles terug naar 567P.

[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 29-01-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:36
Hmm, erg geinteresseerd in de 2021 en nu bij de Foka voor EUR 719. Waren er nou nog nieuwe modellen op komst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Ik heb de 921 gekocht, en de macc doorlopen...maar als ik nu iets wil horen, hoor ik eigenlijk niets,, of het nu tuner is, of muziek van mijn nas...ik hoor helemaal niks..

ik heb mijn boxen alleen nog maar gehoord, met de afstelling van MACC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:29:

Ik heb de 921 gekocht, en de macc doorlopen...maar als ik nu iets wil horen, hoor ik eigenlijk niets,, of het nu tuner is, of muziek van mijn nas...ik hoor helemaal niks..

Grappig, ik heb mijn vsx-921 gisteren ontvangen en precies hetzelfde. Je moet in het settingsmenu (op je tv scherm, wel zo handig) de juiste ingangen kiezen, dat staat standaard vaak niet goed. Volgens mij heb ik het zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niksnie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-01-2022
Maeslant schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:19:

Das best een mooie prijs :) (PW 735 min)
Vandaag besteld,( een uur voor me was de laatste verkocht). Gelukkig voor de zelfde prijs, 621 euries

Nu nog 2 cm8 kopen.... Iemand nog tips..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een vxs-921 gekocht en nu zit ik ook met een probleempje, namelijk dat als ik de hdmi kabel van mijn Denon DVD2910 dvd speler rechtstreeks op mijn receiver aansluit, ik wel geluid heb maar absoluut geen beeld. Ik heb overigens ook een digitale coax aansluiting tussen dvd speler en receiver voor het geluid.

Ik moet de hdmi kabel van mijn DVD speler dus echt in de tv doen (Panasonic plasma) om beeld te krijgen. Geeft allemaal niet zo heel erg maar ik heb altijd begrepen dat je nu gewoon alle hdmi kabels naar je receiver kan leiden en dan alleen 1 hdmi kabel van receiver naar tv maar dat werkt dus schijnbaar niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johny1950
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik heb ook deze combinatie (vsx s500 en panasonic 46g20) en alles aan gesloten zoals in de handleiding via hdmi van digicorder naar vsx s500 in STB in en blu ray speler naar blu ray in ook hdmi maar ik heb bij het starten van de receiver steeds de afstand bediening van de tv nodig om op het juiste kanaal van de versterker te komen.
Weet jij soms andere oplossingen,voor mij persoonlijk is deze vsx s500 een tegenvaller.
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Henkes schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:16:
Hmm, erg geinteresseerd in de 2021 en nu bij de Foka voor EUR 719. Waren er nou nog nieuwe modellen op komst?
Zie onderstaande post van 4 Januari van mij :)
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:40:

Dat is midden April bij Pioneer :)
Zie:
2011 12 April: http://www.pioneer.eu/eur...1_AV_receivers/index.html
2010 14 April: http://www.pioneer.eu/eur.../receivers2010/index.html
2009 14 April: http://www.pioneer.eu/eur...w_vsxreceivers/index.html

Dus rond die tijd zullen we de 2012 modellen ook wel kunnen verwachten :)

Voor de High-End modellen:
2011 09 Juni: http://www.pioneer.eu/eur...receivers-2011/index.html
2010 15 Juli: http://www.pioneer.eu/eur...receivers-2010/index.html
2009 29 Juli: http://www.pioneer.eu/eur.../sclx82_sclx72/index.html

Dus ergens Juni a eind Juli de high-end modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 16:16
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:29:

Bij mij bleef ie in DEMO mode staan, ook na MACC. In de handleiding staat hoe je hem daaruit krijgt.
Daarna had ik ook weer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@johny1950

Heb je in het instellingen menu van de digibox CEC op aan gezet? Wanneer je dit doet en je verbindt de digibox rechtstreeks via HDMI met je Panasonic TV, zou de TV normaalgezien moeten overschakelen naar de Digibox wanneer je deze uit standby haalt, Als dit al niet werkt, dan zul je even de settings in de panasonic moeten nakijken. Kijk even of dit met je BluRay ook lukt. Dan kun je de VSX-S500 er tussenstoppen, en bij deze zet je Control met HDMI op ON, en ARC ook op ON.
Vervolgens, als ik de manual juist begrijp, zou de VSX-S500 moeten inschakelen wanneer je de digibox of blu ray aanzet (bij laatste moet je misschien wel een disc afspelen, weet ik niet) en zou de Panasonic ook moeten overschakelen naar de hdmi input waar je VSX op aangesloten is. Met de digibox zou het moeten kunnen, van je bluray hangt het ervan af of ie control over hdmi ondersteunt of niet.

Ik heb nog enkel vraagjes voor je:
Worden de signalen van digibox en bluray doorgegeven aan je TV wanneer de VSX in stanby gezet wordt, of werkt dit ook niet?
En de gui (osd) van de VSX-S500, krijg je die op je TV te zien via de HDMI connectie, of moet je daar echt speciaal voor een apparte composiet verbinding gebruiken, zoals in de manual beweerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Osd is via hdmi ook gewoon zichtbaar en bedienbaar. Ik heb er ook 1 staan en ben zeer tevreden icm de Jamo S606 HCS3. Mooi dat hij laag is en alles werkt goed, alleen het handshake probleem in het begin was vervelend maar zo opgelost.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fietsie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:16:
[...]

Bij mij bleef ie in DEMO mode staan, ook na MACC. In de handleiding staat hoe je hem daaruit krijgt.
Daarna had ik ook weer geluid.
Bedoel je die FLO off?

dat heb ik uitgezet (of het stond al uit) maar ik heb nog steeds geen geluid..
wie o wie, kan me helpen...

erg jammer als je net een nwe versterker hebt..zonder geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet je de DEMO mode dan uit? Ik kan dat niet zo snel vinden in handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Megabas_66 Demo mode moet je even in het menu opzoeken, staat er gewoon in en was bij mij simpel te vinden op de S500. Geen idee meer uit mijn hoofd, maar het was makkelijker dan bij mijn Pioneer autoradio kan ik je zeggen :) Volgens mij was het de onderste optie en dan moest je daar even iets selecteren.

@Wverveer: heb je al geprobeerd om alles terug te zetten naar 'default values'? Eens kijken wat er dan gebeurt, hoor je tijdens MCACC wel hard geluid voor het afstellen? Daarnaast kun je ook 'test tonen' gebruiken vanuit de receiver zelf (bij manual setup), wat gebeurt daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks...ik weet niet wat ik gedaan heb...maar ik heb nu wel geluid...nog geen tuner..maar dat ligt waarschijnlijk aan de antenne...(die er bij zit...is een mannetje of vrouwtje met draad en plastic uiteinde...maar ik heb weinig ontvangst)

via hmg, kan ik wel mijn nas bereiken en internetradio....tot nu toe is het geluid nog niet geweldig..maar ik kan me niet voorstellen, dat mijn oude sony beter was..

demo uitzetten...standby...en dan enter en vervolgens samen met de aan-knop
dan krijg je iets van reset-no...en dan met de pijltjes naar links of rechts tot dat je FLO ziet en dan uit zetten met de tuner knoppen..

ik vindt de handleiding erg karig..tenzij alles op de cd staat..morgen maar eens naar kijken..(ik heb thuis geen cd speler in mijn computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:48:
thanks...ik weet niet wat ik gedaan heb...maar ik heb nu wel geluid...nog geen tuner..maar dat ligt waarschijnlijk aan de antenne...(die er bij zit...is een mannetje of vrouwtje met draad en plastic uiteinde...maar ik heb weinig ontvangst)

via hmg, kan ik wel mijn nas bereiken en internetradio....tot nu toe is het geluid nog niet geweldig..maar ik kan me niet voorstellen, dat mijn oude sony beter was..

demo uitzetten...standby...en dan enter en vervolgens samen met de aan-knop
dan krijg je iets van reset-no...en dan met de pijltjes naar links of rechts tot dat je FLO ziet en dan uit zetten met de tuner knoppen..

ik vindt de handleiding erg karig..tenzij alles op de cd staat..morgen maar eens naar kijken..(ik heb thuis geen cd speler in mijn computer)
Ja, ik heb inmiddels ook de DEMO uitgezet. Het geluid vond ik eerst erg blikkerig en vlak klinken maar ik heb maar twee grote frontspeakers en toen ik eenmaal alle afstellingen goed had m.b.t luidsprekers was het prima in orde. Het geluid is nu fantastisch !!

Mijn Denon DVD2910 werkt nog met hdmi 1.1 dus misschien dat het daarom niet werkt als ik hdmi van dvd speler naar receiver laat gaan i.p.v. rechtstreeks naar tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen

ik ben de gelukige eigenaar van de pioneer vsx 921
maar ik een vraagje als ik mijn iphone bedraad aansluit
en muziek afspeel valt soms het geluid weg heeft iemand hier ervaring mee ?? ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:24:
Beste mensen

ik ben de gelukige eigenaar van de pioneer vsx 921
maar ik een vraagje als ik mijn iphone bedraad aansluit
en muziek afspeel valt soms het geluid weg heeft iemand hier ervaring mee ?? ;( ;(
Muziek via internet streams? Dat is heel normaal dat dan de verbinding even wegvalt. Als je gewoon muziek luistert die op je iphone zelf staat, is het een beetje vreemd.

Een hele andere vraag. Je hebt ongetwijfeld een DVD speler? Heb je die met hdmi op je tv aangesloten of met hdmi op je receiver. Op mijn receiver werkt namelijk niet. Sterker nog, mijn DVD speler loopt dan hopeloos vast.

Als ik gewoon een aansluiting maak met de ouderwetse geluidskabeltjes (rood en zwart) en een videokabeltje (geel) dan werkt het wel prima via mijn receiver. Het zal met component (rood, groen, blauw) ook wel werken denk ik.

Aangezien component kabels ook high definition door kunnen geven, moet ik die dan maar kopen denk ik. Ik ben alleen bang dat mijn DVD in aansluiting op mijn splinternieuwe vsx-921 receiver misschien kaduuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johny1950
Ik heb nog enkel vraagjes voor je:
Worden de signalen van digibox en bluray doorgegeven aan je TV wanneer de VSX in stanby gezet wordt, of werkt dit ook niet?
En de gui (osd) van de VSX-S500, krijg je die op je TV te zien via de HDMI connectie, of moet je daar echt speciaal voor een apparte composiet verbinding gebruiken, zoals in de manual beweerd wordt?

Ik heb nu de digicorder via hdmi rechtstreeks aangesloten aan de tv en heb nu geluid via RCA en beter beeld dan toen het via de receiver ging.Geen tv afstandsbediening meer nodig nu.

Ja,de signalen worden door gegeven naar de tv als de receiver in stanby staat.

Ja,de gui krijg ik op tv te zien maar dan moet de blu ray aanstaan gaat dus via deze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:24:
[...]

Ja, ik heb inmiddels ook de DEMO uitgezet. Het geluid vond ik eerst erg blikkerig en vlak klinken maar ik heb maar twee grote frontspeakers en toen ik eenmaal alle afstellingen goed had m.b.t luidsprekers was het prima in orde. Het geluid is nu fantastisch !!

Mijn Denon DVD2910 werkt nog met hdmi 1.1 dus misschien dat het daarom niet werkt als ik hdmi van dvd speler naar receiver laat gaan i.p.v. rechtstreeks naar tv.
Hoe heb jij de ideale afstelling bereikt? via de equalizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar mijn VSX-1016 vervangen door een VSX-921. Ik krijg alleen één ding niet voor elkaar.

Als de receiver op bijv radio staat dan zie je even de FM-frequentie en daarna komt er een lap tekst wat de receiver allemaal kan. Iemand een idee hoe ik dit weg kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 00:37:
Ik heb dus een vxs-921 gekocht en nu zit ik ook met een probleempje, namelijk dat als ik de hdmi kabel van mijn Denon DVD2910 dvd speler rechtstreeks op mijn receiver aansluit, ik wel geluid heb maar absoluut geen beeld. Ik heb overigens ook een digitale coax aansluiting tussen dvd speler en receiver voor het geluid.

Ik moet de hdmi kabel van mijn DVD speler dus echt in de tv doen (Panasonic plasma) om beeld te krijgen. Geeft allemaal niet zo heel erg maar ik heb altijd begrepen dat je nu gewoon alle hdmi kabels naar je receiver kan leiden en dan alleen 1 hdmi kabel van receiver naar tv maar dat werkt dus schijnbaar niet goed.
- Start eerst de receiver op en dan de dvd speler of andersom;
- Probeer s een andere kabel en kijk alle kabels er goed in zitten;
- Brand het hdmi lampje op de display van de receiver?
- Probeer een andere hdmi ingang op receiver en tv

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Jordy van e schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:45:
[...]

Lijkt me niet de bedoeling, maar het is zo lastig oordelen. Ah jij hebt een Philips CRT met HDMI, ik durf te wedden dat het daar in zit. Staat er een apparaat naast je tv, zoals een telefoon bijvoorbeeld? Wat doet de tv als je een scart bron aan sluit? En als je de pixelplus uitschakelt op zowel HDMI als scart?

Als een beeldbuis op begint te raken, dan zie je dat altijd eerst in de hoeken, aangezien de buis daar het meest voor moet werken om daar een scherp beeld te krijgen (vandaar ook de vraag of er een storingsbron naast je tv staat). Maar het kan ook zijn dat de HDMI controller niet meer wilt, daarom even met scart proberen.

edit: Probeer je bronnen eens op een lagere resolutie te zetten (naar 720P bijvoorbeeld). Jou tv zet namelijk alles terug naar 567P.
Ik heb alle resoluties geprobeerd. ALs ik de mediapspeler of Xbox direct op de tv aansluit heb ik weer geen last van flikkeringen.

Ik zal s een andere merk hdmi kabels proberen. Ik gebruik nu die van Konig Highspeed en de kabel wat bij de mediaspeler zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb het niet allemaal gelezen, maar wat gebeurt er als je in de receiver instelt dat hij geen postprocessing moet toepassen op het signaal? Bij mijn HTPC loste dit de problemen met een HDMI handshake op.
Je kan dit instellen bij de HDMI opties in de receiver (ik kan het per ingang instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
@ Sp!tF!re Is dat een reactie op mijn bericht of van iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boinius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-08 12:11
beste,

ik heb dus een vsx-921 een tijdje geleden gekocht met een jamo speaker S426 set en ben van alles zeer content, maar die surround werkt soms niet goed. Ik heb de mcacc al meerdere keren gedaan, maar men geluid vanachter blijft vrij stil. Moet ik die dan handmatig instellen ofzo?
Nu heb ik me ook een tv gekocht, Toshiba 40TL838, en daar heb ik via hdmi wel beeld, maar geen geluid. ik kan me toch niet inbeelden dan die tv geen arc ondersteund :s
Als ik mijn laptop aan receiver aansluit om bestanden die men tv niet afspeelt(mp4) te bekijken heb ik wel beeld en geluid.
Heb bij de receiver audio via hdmi gedaan en bij tv ook. En hdmi van receiver moet toch in hdmi out naar een hdmi op tv?

hopelijk snappen jullie hier iets van en kunnen jullie me wat helpen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Mandrake466 die was inderdaad voor jou bedoeld :)

@Boinius: Wat betreft je geluid, ook mijn achterspeakers zijn een stuk minder hard qua volume dan de voorste speakers. Evt. kun je Manual SP Setup selecteren in het menu van de Pioneer en je achterspeakers handmatig een hoger dB geven.
Als ik je verhaal goed begrijp staat het goed aangesloten. Als ik het goed lees op internet heeft hij geen ARC (er staat nein bij), maar dat zou je bij de winkel of in de handleiding kunnen controleren. Probeer evt. het volume van de TV te verhogen om te kijken of het geluid dan uit de TV komt. Heb je niet nog een optische kabel liggen die je kan gebruiken om te kijken of het geluid dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boinius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-08 12:11
@Sp!tF!re: Ik heb nu de achterste luidsprekers wat luider gesteld, hoop dat het wat beter gaat nu. Nu heb ik wel nog een probleempje :) . Vaak is het dat het geluid van men achterste boxen niet doorkomt alleen maar als het op ext. stereo staat :s Kan je me uitleggen hoe dat komt? De bedoeling is toch om in dolby alles te kunnen horen? Of heb ik iets fouts ingesteld? Het zijn mss domme vragen, maar ben echt nieuw in het gebied van geluid/receivers en tvs, dus weet er echt niets van. Maar ben wel willend te leren. Het zijn wss kinderziektes en die wil ik gerust overwinnen, want op zich is de vsx-921 echt super!!!

Ivm met geluid voor tv staat er alleen op de site iets over arc(die nein :p ), heb een mailtje gestuurd dus afwachten. En zo een optische kabel waar vind ik die het best? is dat dan zo een simpel rood/witte of al iets anders?

Alvast bedankt tot nu!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Optische kabel kun je bij bijv. de Expert kopen. Vraag om de allergoedkoopste kabel (á 6 euro of iets dergelijks) met de lengte die je nodig hebt en laat je niet verleiden om een duurdere kabel te kopen. Zeker bij optisch maakt dit niets uit (alleen de kabel is wat minder stevig dus zou in theorie sneller kunnen breken of als hij ergens heel krap zit indeuken, maar in het laatste geval past een dikkere kabel toch niet).

Wat betreft het geluid: ik heb zelf een VSX-S500, volgens mij heb ik ook geen geluid vanuit de achterspeakers omdat het geluid dan in stereo wordt doorgestuurd (dus bijv. muziek). Je kan via de instellingen wel Dolby Prologic aanzetten zodat hij er zelf iets surrounds van gaat maken, dit zou ik je niet aanraden als je bijv. ook muziek luistert (dit is vaak geen verbetering). Hij maakt dan van 2.0, 5.1 maar dit is natuurlijk nooit zoals het is bedoeld.
Alleen als het Dolby Digital 5.1 of DTS is zal het geluid bij die instellingen uit de achterspeakers komen. Mocht het bij jou niet gebeuren terwijl je wel een DTS bron gebruikt, dan hoor ik graag hoe je alles hebt aangesloten :)

Tip: in de film Drive heb je een scene in het begin met een achtervolging en een helicopter, in die scene kon ik duidelijk de helicopter om mij heen horen vliegen. Ook bij bijv. Cars 2 in de race scene (geen idee vanaf welk tijdstip) heb je veel geluid wat rondvliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johny1950
Weet er iemand of ik de mcacc settings van mijn vsx s500 kan resetten en hoe dit zou men volgens de handleiding moeten doen alvorens de manuele settings te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:49

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Is er eigenlijk bekend wanneer Pioneer ongeveer met de nieuwe lijn (2012) en opvolger komt van de Pioneer VSX-2020-K? Ik ben namelijk zeer gecharmeerd van deze receiver, alleen zag ik dat Onkyo al een receiver had die upscaled naar 4k, lijkt mij wel handig om te hebben als je toch iets nieuws gaat aanschaffen:)

[ Voor 45% gewijzigd door -Mach!- op 02-02-2012 19:05 ]

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
-Mach!- schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:04:
Is er eigenlijk bekend wanneer Pioneer ongeveer met de nieuwe lijn (2012) en opvolger komt van de Pioneer VSX-2020-K? Ik ben namelijk zeer gecharmeerd van deze receiver, alleen zag ik dat Onkyo al een receiver had die upscaled naar 4k, lijkt mij wel handig om te hebben als je toch iets nieuws gaat aanschaffen:)
April?
Zie Priyantha Bleeker in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"
Verder valt het me op dat de huidige modellen in prijs omhoog gaan.
Dat zou kunnen betekenen dat ze tegen het eind van de productie aanlopen en de voorraad verminderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Sp!tF!re schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:04:
Ik heb het niet allemaal gelezen, maar wat gebeurt er als je in de receiver instelt dat hij geen postprocessing moet toepassen op het signaal? Bij mijn HTPC loste dit de problemen met een HDMI handshake op.
Je kan dit instellen bij de HDMI opties in de receiver (ik kan het per ingang instellen)
Op de vsx-421 kan ik onder HDMI SET alleen de ARC (on/off) en CONTROL (on/off) instellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Heeft het nut om mijn Kef Q7 speakers Bi-Amped aan te sluiten op mijn Pioneer VSX-2021? Bi-wire lijkt me op zich niet onwijs nuttig, maar ben benieuwd of bi-amping wel nuttig is.

Ga binnenkort verhuizen en dan weet ik of ik kabels met 2 aders of met 4 aders moet trekken ;). Heb helaas nu even geen luidsprekerkabel over (en ook beetje onhandige situatie om nu uitgebreid te testen, ben juist alles beetje aan het loskoppelen voor verhuizing :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Voor mijn nieuwe huis ben ik een plan aan het maken, en stuit daarbij tegen het volgende.
Mijn beamer Epson TW9000 heeft een splitscreen functie, alleen loop ik nu tegen het geluid aan.
Stel ik heb 1 HDMI signaal richting de beamer lopen (dit is de hdmi out van de reciever) dan speelt het geluid automatisch ook van het gekozen HDMI signaal af.
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld beeld van HDMI 1 te hebben, en geluid uit HDMI 2?
Ik kan dit nergens terug vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
RMX schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:38:
Voor mijn nieuwe huis ben ik een plan aan het maken, en stuit daarbij tegen het volgende.
Mijn beamer Epson TW9000 heeft een splitscreen functie, alleen loop ik nu tegen het geluid aan.
Stel ik heb 1 HDMI signaal richting de beamer lopen (dit is de hdmi out van de reciever) dan speelt het geluid automatisch ook van het gekozen HDMI signaal af.
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld beeld van HDMI 1 te hebben, en geluid uit HDMI 2?
Ik kan dit nergens terug vinden helaas.
Welke receiver heb je?

Volgens mij kan dit niet (makkelijk), wel jammer want is inderdaad soms wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

McVirusS schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:17:
[...]

Welke receiver heb je?

Volgens mij kan dit niet (makkelijk), wel jammer want is inderdaad soms wel handig.
Heb er nog geen. Ben nu aan het oriënteren. Zal een VSX-1021-K worden, tenzij andere merken dit wel ondersteunen. Je hebt dus geen optie om een andere audio source te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
-Mach!- schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:04:
Tip ;)
Lees het topic eens iets terug en dan zie je mijn volgende posts:
Priyantha Bleeker in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"

Dan had je een antwoord gehad.

Een opvolger van de Pioneer VSX-2020-K is er al, dat is de Pioneer VSX-2021-K dát is het 2011 model, de Pioneer VSX-2020-K is het 2010 model.
Wat de upscaler van Onkyo naar 4k, dat is leuk en aardig natuurlijk, maar het ziet er voorlopig nog niet naar uit dat er displays tegen 'consumenten tarieven'(zeg tussen de 1500 a 5500 euro) geleverd kunnen worden in de nabije toekomst. Al verwacht ik zelf dat de nieuwe Pioneer receivers voor modeljaar 2012 voorzien zullen zijn van een upscaler welke 4k resoluties aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een VSX921K receiver en een BD140 blu-rayspeler. Om gebruik te maken van wifi heb ik tevens 2x de AS-WL300 gekocht. De eerste aangesloten op de receiver en alles (waaronder de icontrolAV2 app) werkte perfect. Nadat ik ook de 2e aangesloten had op de blu-rayspeler (IP adres van deze gewijzigd zoals omschreven staat in de handleiding) werken ze beiden niet meer. De icontrolAV2 app geeft steeds netwerkfout bij de blu-rayspeler error code B66201 en bij de receiver error code B66101. De foutcodes kan ik op internet niet achterhalen.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:49

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:51:
[...]

Tip ;)
Lees het topic eens iets terug en dan zie je mijn volgende posts:

Dan had je een antwoord gehad.

Een opvolger van de Pioneer VSX-2020-K is er al, dat is de Pioneer VSX-2021-K dát is het 2011 model, de Pioneer VSX-2020-K is het 2010 model.
Wat de upscaler van Onkyo naar 4k, dat is leuk en aardig natuurlijk, maar het ziet er voorlopig nog niet naar uit dat er displays tegen 'consumenten tarieven'(zeg tussen de 1500 a 5500 euro) geleverd kunnen worden in de nabije toekomst. Al verwacht ik zelf dat de nieuwe Pioneer receivers voor modeljaar 2012 voorzien zullen zijn van een upscaler welke 4k resoluties aan kan.
Bedankt Moppy F en pryan, en ik bedoelde dus het huidige 2011 model, de VSX-2021-K;) Ik weet voor nu wel even genoeg:)

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier!
  • Laatst online: 13-06-2021
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een receiver voor de speaker set Boston Acoustic Soundware XS 5.1. Ik zat te denken aan de Onkyo 579, maar deze past helaas niet in mijn tv meubel. Los van de optie om het meubel aan te passen zit ik te denken aan de Pioneer vsx-s500, het compacte model van 8,5 cm hoog. Er zijn niet veel reviews van dit model, maar degene die ik gevonden heb geven aan dat de prestaties, ondanks de grootte, goed zijn en de specs lijken vergelijkbaar met de Onkyo 579. Iemand ervaring met de Pioneer vsx-s500 (in mijn geval in combinatie met de BA XS 5.1 speakers)? Het is voornamelijk voor films / achtergrondmuziek in een gemiddelde woonkamer. Of zijn de verschillen met de Onkyo 579 dermate groot dat ik toch beter een oplossing kan verzinnen voor mijn meubel? De Onkyo 579 is trouwens een variant op de populaire 509, maar dan met upscaling van analoog naar HDMI (en nog wat extra dingen).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb zelf geen idee van de verschillen maar heb hetzelfde probleem gehad: het paste gewoon niet door de hoogte van een 'normale' receiver. Ik heb onderling dus niet heel veel kunnen vergelijken omdat de andere simpelweg geen optie waren.

Wel weet ik dat ik heel tevreden ben over mijn S500 icm Jamo S606 speakers. Surround is goed ingesteld, mcacc werkt prima. Hij heeft ook upscaling van analoog naar HDMI en heeft ondersteuning voor netwerk (hier maak ik persoonlijk geen gebruik van omdat het niet echt een fijne interface is). Internetradio kan alleen via een interface, dus niet zo op je receiver zelf zonder TV. Dat vind ik een groot nadeel omdat deze functie voor mij zo niet bruikbaar is (of ik heb nog niet uitgevonden hoe het goed werkt).
Gewone radio werkt prima, ook is de achterkant goed geordend (voor mij) en vind ik het menu verder overzichtelijk. Ik kijk veel films en TV series en luister daarbij muziek. Ik ben een tevreden gebruiker! Vragen kun je me altijd stellen als je specifiek iets wilt weten.

Evt. kun je ook de S300 overwegen, iets minder qua specificaties maar wel 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier!
Sp!tF!re schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:04:
Evt. kun je ook de S300 overwegen, iets minder qua specificaties maar wel 100 euro goedkoper.
Ik vind op zich de Internet radio optie wel interessant en ik geloof dat er nog wat features waren waardoor ik naar de S500 neig.

Ik ben nog wel benieuwd naar de hoeveelheid warmte die het apparaat produceert. Ik heb een open ruimte in mijn meubel van 15 cm hoog, is dat genoeg voor de Pioneer?

Ik weet eigenlijk niet of mijn eerste keuze (de Onkyo 579) uberhaupt een optie is voor mij wat betreft ruimte. Ik zou een vak onder mijn TV kunnen maken van zo'n 20 cm hoog om daar de Onkyo receiver (van 17 cm hoog) in te plaatsen. Er zijn dan twee problemen, a) krijgt de Onkyo wel genoeg koeling b) de TV komt erg hoog te staan, zie ook ooghoogte lijn in de foto die ik gemaakt heb.

Zie onderstaande link voor een foto van mijn testopstelling:

http://www.labee.net/opstelling.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb de receiver zelf in een kast staan met die hoogte. Volgens mij genoeg koeling, bij mij is er ook vanaf de achterkant een open ruimte. Ik vind hem niet veel warmte produceren.

De internetradio vind ik tot noch toe waardeloos maar zoals gezegd heb ik me hier nog niet in verdiept. Mijn eerste uitdaging was een laptop tot htpc maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Mijn 5.1 opstelling bestaat uit Canton Movie 130 (100W per speaker) icm Pioneer VSX-421

Nu vind ik de volume op 30 nog zacht klinken, vooral bij films. De volume gaat max tot 80.

Nu zal het natuurlijk wel van de speakers en receiver hangen maar op welke volume hebben jullie de receiver meestal staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
Waarom wil je dat weten? De "stand" van de volumeknop zegt eigenlijk helemaal niets over het geleverde vermogen en hoe hard het klinkt. De voornaamste reden is de gevoeligheid van de luidsprekers wat voor elk merk en type kan verschillen. Het scheelt namelijk enorm of je luidsprekers hebt die 84 dB/1W/1M doen of bv 90dB/1W/1M. Om de eerste even hard te laten klinken moet je de volumeknop verder opentrekken, en heb je 4x zoveel vermogen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier!
Iemand hier ervaring met verschillen tussen de Pioneer VSX-S500 en de Marantz NR1601? Zijn allebei lage modellen van rond de 400 euro (Marantz is wat duurder). Ik heb gelezen dat de Marantz nogal basic UI heeft en de Pioneer lijkt iets meer features te hebben. Wat betreft kwaliteit lees ik weer betere berichten richting de Marantz.

Update:
Ik zie trouwens dat de Marantz 1602 op amazon UK maar 480 euro is, terwijl hier in NL de goedkoopste 649 euro is! Als ik dan naar het budget kijk kan ik de Marantz 1602 vergelijken met de Pioneer S500 in plaats van de Marantz 1601.

Op de duitse amazon is de Marantz 1602 trouwens 925 euro! Een verschil van 445 euro met de UK amazon! 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Reinier! op 07-02-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vsx921..

weet iemand wat ik fout doe...? ik heb de macc doorlopen met 2 zones...1x 5.1 surround bij de tv, en 1x stereo achter bij de eettafel...

echter ik krijg die speakers bij de eettafel niet aan de gang...ik selecteer zone 2 weleens maar dan hoor ik niks...of heeft dat er niks mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:04:
vsx921..

weet iemand wat ik fout doe...? ik heb de macc doorlopen met 2 zones...1x 5.1 surround bij de tv, en 1x stereo achter bij de eettafel...

echter ik krijg die speakers bij de eettafel niet aan de gang...ik selecteer zone 2 weleens maar dan hoor ik niks...of heeft dat er niks mee te maken?
Heb je speakers van zone 2 wel op juiste aansluiting aangesloten? Volgens mij moeten ze aan de surround back poorten, maar moet je even nazoeken in manual. Er is namelijk ook een zone 2 out die volgens mij onversterkt is.

Check sowieso manual even, daarin staat precies omschreven hoe je het moet aansluiten en hoe je het moet configureren.

Hier staan de manuals:
http://www.pioneer.eu/uk/products/22/98/VSX-921/media.html

Of online:
http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl

Zie bladzijde 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Als ik mijn VSX-2021 aanzet hoor ik altijd een soort harde klik, is dit normaal? Mijn vorige receiver deed dat namelijk niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
McVirusS schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:20:
Als ik mijn VSX-2021 aanzet hoor ik altijd een soort harde klik, is dit normaal? Mijn vorige receiver deed dat namelijk niet ;).
Klik is normaal, dat heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Na vele uren uitzoekwerk en lezen, tot de conclusie gekomen dat de VSX-S500 het beste bij mijn wensen past. Het viel me trouwens wel op, dat het aanbod in slimline receivers echt ontzettend krap is, hier is een markt te veroveren denk ik.

pricewatch: Pioneer VSX-S500

Zit nog met 1 vraagje. Bij stereo geluid, wordt het geluid standaard afgespeeld over front L en R. Met de surround functie is het meestal wel mogelijk om het geluid over alle speakers af te spelen, maar dat komt de kwaliteit niet altijd ten goede.

Gezien mijn opstelling, zou het soms handig zijn als ik bij stereo-geluid rear L en R gebruik, in plaats van front. Weet iemand of dat ook gemakkelijk in te stellen is? Ik heb dit nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Djoelzz1 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:03:
Na vele uren uitzoekwerk en lezen, tot de conclusie gekomen dat de VSX-S500 het beste bij mijn wensen past. Het viel me trouwens wel op, dat het aanbod in slimline receivers echt ontzettend krap is, hier is een markt te veroveren denk ik.

pricewatch: Pioneer VSX-S500

Zit nog met 1 vraagje. Bij stereo geluid, wordt het geluid standaard afgespeeld over front L en R. Met de surround functie is het meestal wel mogelijk om het geluid over alle speakers af te spelen, maar dat komt de kwaliteit niet altijd ten goede.

Gezien mijn opstelling, zou het soms handig zijn als ik bij stereo-geluid rear L en R gebruik, in plaats van front. Weet iemand of dat ook gemakkelijk in te stellen is? Ik heb dit nergens kunnen vinden.
Als die receiver ook de AVControl2 app ondersteund kan je het doen met het balance tooltje. Dan verplaats je de balans gewoon helemaal naar de achterspeakers.

Weet niet of dat ook kan via het normale (OSD) menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
Ik kende die app nog niet. Maar de appstore meldt het volgende:

Bruikbaar met AV receivers :
VSX-921-K, VSX-1021-K, VSX-2021-K, VSX-LX55, SC-LX75, SC-LX85

Gaat 'm niet worden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Djoelzz1 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:03:

Kun je dat bv niet doen met Extended Stereo? Dat is een "surround" optie maar dan heb je gewoon stereo geluid maar dan uit al je speakers. En als je dan de fronts uit wilt hebben kun je channel niveau omlaag brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Ik had eerder aangegeven dat ik last had van flikkeringen in de hoeken van mijn CRT tv met hdmi ingang. Ik heb de mediaplayer dit keer rechtstreeks aangesloten op de tv via PrPbY kabel (rood groen blauw) en het geluid via toslink naar de receiver: flikkeringen blijven bestaan.

Ik zet de receiver uit terwijl de mediaspeler speelt en FLIKKERING IS WEG! Receiver aan: wel flikker, receiver uit: geen flikker.

Nu staat de tv op een meubel met 4 vakken (2 boven, 2 onder). De receiver zit in het onderste rechter vak. Het beeld rechtsonder flikkert ook het meest.

Het gekke is dat als ik een kanaal op de tv kijk en de receiver staat aan, dan is er geen flikkering. Als ik de receiver aan zet tijdens het tv kijken dan stoort het beeld wel, zeg maar 1 seconde.

De tv is niet aangesloten op de receiver.

Ik kom er net toevallig achter dat als ik een blauwe scherm kies op de tv er een paarse vlek rechtsonder het beeld is. Na een paar keer de receiver uit- en aanzetten gaat dit weg.

Is de VSX-421 zo slecht afgeschermd dat het zo'n storend invloed heeft op andere apparatuur?

Zal dit ook zo zijn met plasma en lcd?

[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 11-02-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Grmbl....ik zit al een tijdje te azen op de VSX-921... Hele tijd is hij rond de 370-390 euri, wat schetst mijn verbazing.....nu is hij ineens ong. 80-100 euri duurder.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TheVMaster schreef op zondag 12 februari 2012 @ 01:19:
Grmbl....ik zit al een tijdje te azen op de VSX-921... Hele tijd is hij rond de 370-390 euri, wat schetst mijn verbazing.....nu is hij ineens ong. 80-100 euri duurder.... :-(
Was mij ook al opgevallen.
Waarschijnlijk is de VSX-921 end of life.
De voorraden nemen dan af en de prijzen lopen op.
Dat heb ik ook bij andere niet-audio producten gezien.
Gewoon even wachten op de nieuwe modellen reeks van 2012 denk ik.
Als je toch nog een VSX-921 wilt hebben dan zul je moeten wachten tot de laatste exemplaren in de uitverkoop gaan. Dit zal ook nog wel gaan gebeuren voor winkels die nog wat hebben staan.

Volgens nog onbevestigde geruchten gaan de nieuwe 2012 modellen eindigen op een "2".
De 921 zal dan wel 922 worden.
Er verrassend is deze nummering natuurlijk niet!

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 12-02-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
HoppyF schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:49:
[...]

Was mij ook al opgevallen.
Waarschijnlijk is de VSX-921 end of life.
De voorraden nemen dan af en de prijzen lopen op.
Dat heb ik ook bij andere niet-audio producten gezien.
Gewoon even wachten op de nieuwe modellen reeks van 2012 denk ik.
Als je toch nog een VSX-921 wilt hebben dan zul je moeten wachten tot de laatste exemplaren in de uitverkoop gaan. Dit zal ook nog wel gaan gebeuren voor winkels die nog wat hebben staan.

Volgens nog onbevestigde geruchten gaan de nieuwe 2012 modellen eindigen op een "2".
De 921 zal dan wel 922 worden.
Er verrassend is deze nummering natuurlijk niet!
Hmm....volgens mij komen deze nieuwe modellen in april ofzo meestal toch bij Pioneer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje over de setup die ik nu heb ?

Heb sinds twee dagen een vsx 921 opgesteld.
Sony 46 HX800
Dune D1 smart
Upc HD mediabox cisco
Xbox360
Ps3

Alles aangesloten op de pioneer via de hdmi ingangen en met de hdmi naar me sony tv

De instellingen op de pioneer van video adjustment op off

En toch heb ik het idee dat mee beeld weergave en vooral van me upc media box achter uit gegaan zijn.En volgens de pioneer helpdesk moet dit niet mogelijk zijn.

Iemand hier ook last van gehad,en om te kabels er uit te gaan halen om te testen zou ik graag eerst willen weten of dit zin heeft :9 Meer dan halve dag bezig geweest om dit weer vrouw vriendelijk weg te werken als jullie begrijpen wat ik bedoel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TheVMaster schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:50:
[...]
Hmm....volgens mij komen deze nieuwe modellen in april ofzo meestal toch bij Pioneer? :)
Dat klopt, maar daarom zijn er voor die datum vaak al spec's en modelnummers bekend.
In het begin zijn dit nog onbevestigde berichten maar later zal de fabrikant Pioneer ook met persberichten komen.
Tussen de aankondiging en daadwerkelijke levering zit ook nog eens een paar weken.
Er zal dus wel een zwart gat vallen tussen de 2011 en 2012 modellen. Dat is vaak zo dus niet echt bijzonder.
Over het algemeen zullen de oude modellen toch niet zo lekker meer verkopen net voordat er nieuwe gaan uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
HoppyF schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:35:
[...]

Dat klopt, maar daarom zijn er voor die datum vaak al spec's en modelnummers bekend.
In het begin zijn dit nog onbevestigde berichten maar later zal de fabrikant Pioneer ook met persberichten komen.
Tussen de aankondiging en daadwerkelijke levering zit ook nog eens een paar weken.
Er zal dus wel een zwart gat vallen tussen de 2011 en 2012 modellen. Dat is vaak zo dus niet echt bijzonder.
Over het algemeen zullen de oude modellen toch niet zo lekker meer verkopen net voordat er nieuwe gaan uitkomen.
:+ Neej da's waar...als ze die oude dan maar ff lekker in de aanbieding gooien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen.
Ik heb momenteel de Heco Victa II 601 vloerstaanders (klik). Momenteel staan deze aangesloten op een simpel Klasse D printplaatversterkertje. Ik ben zoekende naar een gepaste AV Receiver om Xbox, Blu-rayspeler en UPCbox op aan te sluiten.

Nu heb ik 2 beperkingen:
Ten eerste het budget. Ik heb echt niet meer dan 400 euro uit te geven. Als arme student is dit voor mij al een half jaar sparen.
Daarnaast de diepte van mijn AV-meubel. Gezien de diepte (355mm) is dit dus eerder een V-meubel? :P
Ik heb maar 2 receivers gevonden die dan binnen mijn budget vallen.
De Pioneer VSX-300 (VSX-300)
De Yamaha RX-V371 (RX-V371).

Nu zit er een verschil in prijs van zo'n 100 euro. Is de Pioneer het prijsverschil waard? Puur om esthetische redenen zou ik voor de Pioneer gaan, maar het gaat uiteindelijk natuurlijk om het geluid.

Bij voorbaat dank,

Mirko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:10
Kan iemand in het bezit van de Pioneer VSX921 mij uitleggen wat nou precies de mogelijkheden zijn met USB en DLNA/upnp:

USB: Kan je bestanden direct afspelen van een aangesloten USB stick of via USB aangesloten harde schijf? Zo ja, op welke manier kan je zien welke bestanden er op de stick/schijf staan, is dit via de display of via de onscreen display(TV)? Wordt .flac nou wel of niet afgespeelt?

DLNA: 'Ziet' de reciever muziek op m'n laptop als ik foobar met upnp plugin draai en zowel laptop en reciever verbonden zijn met het zelfde netwerk? Zo ja, welk apparaat fungeert dan als 'renderer' als ik nummers afspeel(in verband met onderseunde formaten)

Is het mogelijk om muziek te 'pushen' naar de reciever, dus selecteren/afspelen op laptop/PC/tablet/telefoon en luisteren via de reciever in plaats van op laptop/PC aangesloten boxen/koptelefoon?

Winkels waar ik deze vragen stel komen meestal niet verder dan 'waarschijnlijk wel' en 'je kan een iPod aansluiten' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 15:04
RookieRooster schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:25:
Kan iemand in het bezit van de Pioneer VSX921 mij uitleggen wat nou precies de mogelijkheden zijn met USB en DLNA/upnp:

USB: Kan je bestanden direct afspelen van een aangesloten USB stick of via USB aangesloten harde schijf? Zo ja, op welke manier kan je zien welke bestanden er op de stick/schijf staan, is dit via de display of via de onscreen display(TV)? Wordt .flac nou wel of niet afgespeelt?

DLNA: 'Ziet' de reciever muziek op m'n laptop als ik foobar met upnp plugin draai en zowel laptop en reciever verbonden zijn met het zelfde netwerk? Zo ja, welk apparaat fungeert dan als 'renderer' als ik nummers afspeel(in verband met onderseunde formaten)

Is het mogelijk om muziek te 'pushen' naar de reciever, dus selecteren/afspelen op laptop/PC/tablet/telefoon en luisteren via de reciever in plaats van op laptop/PC aangesloten boxen/koptelefoon?

Winkels waar ik deze vragen stel komen meestal niet verder dan 'waarschijnlijk wel' en 'je kan een iPod aansluiten' 8)7
Korte UPNP vraag, Ja!
Rechtermuisknop op Mp3 oid en dan afspelen met -> VSX 921
Rendering gebeurd dan op de VSX en je krijgt gewoon soort van media player afspeellijst op de pc te zien waar je je mp3's in kan slepen

De rest nooit gedaan/gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Hmm... Volgens mij is Pioneer weer een nieuwe weg ingeslagen. Ze hadden al een tijd een high end speaker serie, die erg goed ontvangen is. Maar ze hebben nu ook twee lijnen daaronder gezet (71 en 81 lijn) + een nieuwe range subwoofers.

Ik zou het best wel eens willen horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis een Onkyo TX-SR309. Deze wordt nu nog gebruikt met half kapotte Magnat speakers van >15,- oud.

Als nieuwe speakers neig ik naar de Tannoy Mercury V4, Boston Acoustics A250 of de Monitor Audio BX5/ RX6 (al zou dat buiten budget zijn).

Verder wil ik hier toch wel een subwoofer (bijv. de XTZ 12.16) bij die voor 90% voor muziek zal worden gebruikt.

De Onkyo zal dat wel allemaal trekken volgens mij maar ik vraag mij af of een Pioneer VSX-921-K voor wat deze kost (iets meer dan 400,-) mij niet meer plezier/ gemak zal geven. Als compleet home theatre systeem zal deze niet worden gebruikt, vooralsnog zal ik geen gebruik maken van rears of een centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Zijn er hier mensen die een Pioneer receiver (of ander merk) gebruiken en een beeldverstoring op hun crt/led/plasma waarnemen zodra de receiver aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hdcp error... Die krijg ik heel de tijd, mijn router is een apple airport extreme,
Die volgens mij gewoon dhcp heeft, dus bij instellingen staat deze ook aan, netwerk is bedraad aangesloten...wat doe ik fout? Wievo wie

Ps. Het gaat over de vsx921 mooie versterker alleen teveel mogelijkheden volgens mij en een onduideliijke handleiding

Ps. Mijn zone 2 doetbhet ook nog niet...verschillende aansluitingen achterop geprobeerd maar geen geluid, ondervtussen bezig handleiding te begrijpen (iedere keer verwijzingen naar instellingen op andere pags)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:03:
Hdcp error... Die krijg ik heel de tijd, mijn router is een apple airport extreme,
Die volgens mij gewoon dhcp heeft, dus bij instellingen staat deze ook aan, netwerk is bedraad aangesloten...wat doe ik fout? Wievo wie

Ps. Het gaat over de vsx921 mooie versterker alleen teveel mogelijkheden volgens mij en een onduideliijke handleiding

Ps. Mijn zone 2 doetbhet ook nog niet...verschillende aansluitingen achterop geprobeerd maar geen geluid, ondervtussen bezig handleiding te begrijpen (iedere keer verwijzingen naar instellingen op andere pags)
Deze melding heeft niets te maken met je netwerk maar alles met je HDMI.
Wanneer krijg je de HDCP melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 10:31

kraats

Ik rol

Mandrake466 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:43:
Zijn er hier mensen die een Pioneer receiver (of ander merk) gebruiken en een beeldverstoring op hun crt/led/plasma waarnemen zodra de receiver aan staat?
Led en Plasma zijn niet op dezelfde manier gevoelig als de crt die jij hebt staan. Daar zal dezelfde storing dan ook niet optreden. Dat samen met het enorm lage percentage crt's bij mensen die een neiuwe receiver kopen, denk ik niet dat je hier antwoord op krijgt. Ja, blijkbaar heeft jouw receiver een behoorlijk elektromagnetisch veld, maar nee, we kunnen niet zeggen of dat normaal is.
Ik zou zelf gewoon een ander plekje zoeken voor de receiver, of overstappen op lcd, led of plasma

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
Ik las vandaag in de reacties op dit nieuwsbericht, dat er een nieuwe lijn van Pioneer producten gaat komen.

Op de site van Pioneer kan ik niks over vinden. Ik sta op het punt wat aan te schaffen, maar wellicht is dit het wachten waard. Alleen al omdat de "oude" producten dan vaak in prijs zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Djoelzz1 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:32:
Ik las vandaag in de reacties op dit nieuwsbericht, dat er een nieuwe lijn van Pioneer producten gaat komen.

Op de site van Pioneer kan ik niks over vinden. Ik sta op het punt wat aan te schaffen, maar wellicht is dit het wachten waard. Alleen al omdat de "oude" producten dan vaak in prijs zakken.
Er komt elk jaar wel iets nieuws uit....maar dat is pas later in het jaar.
Pagina: 1 ... 13 ... 34 Laatste