De twee HDMI verbindingen zijn inderdaad op deze manier in te zetten. De LX-55 is een klasse apparaat en kan 'betere' dacs en video post processing hebben dan de receiver waar hij aan wordt aangesloten. In dat geval kan je hem dan via de receiver en rechtstreeks aan de tv hangen. Voordat je kabels door de muur trekt zou je dus moeten kijken wat je, qua beeld, beter bevalt, rechtstreeks naar de TV of via de receiver.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 02:00:
Beste j-phone,
Ik ben ook maar een leek op dit gebied vandaar die misschien rare vragen.
waarschijnlijk was ik ook niet duidelijk met mijn vraagstelling. Maar het gaat bij mij om het volgende.
Op mijn VSX receiver 2021-K wil ik de Blueray speler Pioneer BDP LX 55 aansluiten.
Aangezien ik de kabels in de muur wil wegwerken vraag ik mij af of er niet een HDMI kabel vanaf de bluerayspeler aan de TV gekoppeld moet worden en een aan de receiver zelf.
De BDP LX 55 heeft nl 2 HDMI aansluiting achter. Volgens de handleiding is de aansluiting bedoeld voor een betere weergave op de TV. Klopt dit of kan ik met de volgende aansluitingen volstaan:
Receiver out HDMI naar........ TV. (een aansluiting)
Blueray HDMI naar......... receiver.
Klopt dit? Bij BCC en Mediamarkt konden zij mij geen uitleg geven vandaar de vraag.
Alvast bedankt
Groeten
Langa
Ik heb het vermoeden dat je amper verschil ziet, maar om het (later) knagende gevoel te voorkomen dat de andere optie misschien toch wel beter was zou ik ze dus allebei testen.
Ga je de receiver rechstreeks aan de TV hangen let er dan wel dat deze ARC (audio return channel) ondersteund, anders heb je geen surround geluid uit je receiver en moet je een extra kabel naar de receiver trekken.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."