Anoniem: 315629 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:04:
[...]
Proxy kan volgens mij af?
Ga je over cat5e of wifi? IP's zien er fijn uit? Kijk of je een gratis ip / netwerk scanner vindt voor op je MAC. Scan daarmee binnen jou netwerk dit bereik 192.168.1.1 tot 192.168.1.254. Ben je met netwerkkabel verbonden: normaal zitten er leds op die poorten en zouden moeten oplichten als je verbinding hebt? Cat5e is recht op recht en niet gekruist. Staat op je laptop een firewall? check dan even of 192.168.1.73 wel op jou laptop mag? Ga je via Wifi dan zijn er nog verschillende oorzaken?
Vermoed dat fietsie jou best verder helpt daar hij met ongeveer de zelfde hardware zit.
Ondertussen enkele dingen uitgeprobeerd:
receiver via kabel op router
imac via wifi
nas via kabel op router
proxy uitgezet
IP scanner gedownload en het volgende:
iMac Device Type: Mac, IP: 127.0.0.1,
local user IK, Device Type: Home, IP: 192.168.1.71,
Pioneer VSC921, Device Type: MusicPlayer, IP: 192.168.1.73,
Synology server 211, Device Type: NetStorage, IP: 192.168.1.75,
Thomson Router, Device Type: Router, IP: 192.168.1.254,
Volgens mij is Imac en local user mijn computer en ik heb ip local user ingevoerd, klopt dit?
Kan wel de recieven pingen en openen in een browser waarbij de Mcacc gegevens kan ophalen.
Ook met een rechtstreekse kabel van imac naar receiver verbonden en dan ziet de Itunes in een keer wel een airplay icoon met de versterker, maar als ik hem selecteer krijg ik dat hij verbinding wil maken maar niet lukt.
Ik denk zelf dat er iets met de routeer instellingen moet gebeuren.
Bij het setup menu ziet de recieven nog steeds geen andere servers? Ook niet met de rechtstreekse kabel.