Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:05:
Hij moet in apparaatbeheer er inderdaad tussen staan als 'Digitaal media-apparaat" .
Wanneer je nu in configuratiescherm op de knop Windows Update regelmatig klikt of na een opstart, dan zou je hier een update voor moeten krijgen.
Dit is alleen maar, wanneer je onder apparaten ook 'Digitaal media-apparaat" ziet staan.
Welke versie van de driver heb jij dan?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didier.Vl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
Versie 6.1.7600.16385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didier.Vl
Heb net iets raars ontdekt. Ik kan via de website van mijn server ook muziek afspelen naar mijn VSX. Dit lukt dus wel. Maar het bizarre is dat bij de keuze van MDR staat er 2x VSX-921. Echter de ene werkt en de anderen niet.
Hoe zou het komen dat ik er twee heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13
Ik heb iets vreemds:

Met mijn 921 en Win7 Laptop: ALs ik een MP3 bestand selecteer op mijn PC, kan ik hem "Play To" VSX-921. Flac bestanden lukken alleen nogmaals niet. Via HMG krijg ik te zien dat mijn computer "Not Authorized" is; ik heb de stappen gevolgd die hier in dit topic worden genoemd, maar dat heeft niet geholpen. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Didier.Vl schreef op zondag 27 november 2011 @ 01:11:
Heb net iets raars ontdekt. Ik kan via de website van mijn server ook muziek afspelen naar mijn VSX. Dit lukt dus wel. Maar het bizarre is dat bij de keuze van MDR staat er 2x VSX-921. Echter de ene werkt en de anderen niet.
Hoe zou het komen dat ik er twee heb staan?
Welke mediaserver software is dat? Ik ben er niet helemaal zeker van maar de kans is groot dat de één gezien wordt als Airplay device en de ander als DLNA device.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Eindelijk, de BDP-LX55 begint mondjesmaat leverbaar te worden. De mijne is inmiddels besteld en komt hopelijk (volgens mijn leverancier) na Sinterklaas :)

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didier.Vl
j-phone schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:23:
[...]

Welke mediaserver software is dat? Ik ben er niet helemaal zeker van maar de kans is groot dat de één gezien wordt als Airplay device en de ander als DLNA device.
Ja klopt, mijn NAS gebruikt Airplay en WMP DLNA.
Vandaar dat het lukte met mijn NAS. Gelukkig werkt dat toch al.
Misschien heb ik al geen zin meer om WMP te gebruiken... :O
Voordeel aan mijn NAS is dat ik een playlistje on the fly maak en als ik mijn goesting heb, dan zet ik mijn PC af en laat de receiver maar spelen.
Echt kei tof. _/-\o_
Als ik dit via WMP wil doen, dan moet mijn PC aan blijven staan. Da's wel minder... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

@massari:

Ik heb inmiddels afgelopen donderdag de mijne binnen gekregen. Erg mooi apparaat en instellen is echt een fluitje van een cent. Het beeld is echt heel mooi. Hiervoor had ik een LG BD390 en het verschil is toch redelijk duidelijk te zien. Zeker met xvYCC ingeschakeld (wat de LG niet ondersteunde).

On topic:
M'n nieuwe receiver (natuurlijk een Pioneer) komt er volgende maand achteraan. Als het nog wat meezit met de financiën misschien zelfs deze maand :*)

[ Voor 5% gewijzigd door JAM op 01-12-2011 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didier.Vl
@ JAM

Ik heb elk jaar wat centje gevraagd voor mijne kerst, nieuwjaar, verjaardag, enz...
Wanneer ik dan genoeg had, mijn spaarvarken kapot geslagen... :)
En nu staat mijn receiver (VSX-921) in de kast :*)
Is wel even wachten, maar als je na al die tijd nog goesting hebt om hem te kopen, dan was het ten minste geen ondoordachte beslissing.

Nu dat ik hem heb is hij elke cent waard !!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

@JAM,

Oké, die van mij komt als het goed is volgende week binnen. Ik ben benieuwd of ik de blu-ray speler draadloos via iControlAV2 kan aansturen die ik nu al gebruik om de receiver te bedienen, die heeft al zo'n wifi dongle. Ben benieuwd of ik een nieuwe dongle moet kopen voor de blu-ray speler zelf.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn display knippert steeds, wanneer ik naar de radio luister via de tv-kabel :?

Ik heb al de radiozenders die ik via de kabel krijg in de tuner handmatig vastgezet.
Wanneer ik nu de naam van de zender op de display wil zien moet ik op de afstandsbediening op de knop display drukken en PS selecteren.
Nu krijg ik inderdaad de naam van de Radiozender wel te zien, alleen is het vreemd dat deze telkens verspringt, is dit nu normaal :?

filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Iemand een idee hoe ik relatief eenvoudig meer bass kan creeeren met een VSX-2021? Ik heb de boel bi-ampt aangesloten (2speakers) en volledig automatische MCACC uitgevoerd. Toch zou ik graag de bass iets willen opvoeren.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:50:
Mijn display knippert steeds, wanneer ik naar de radio luister via de tv-kabel :?

Ik heb al de radiozenders die ik via de kabel krijg in de tuner handmatig vastgezet.
Wanneer ik nu de naam van de zender op de display wil zien moet ik op de afstandsbediening op de knop display drukken en PS selecteren.
Nu krijg ik inderdaad de naam van de Radiozender wel te zien, alleen is het vreemd dat deze telkens verspringt, is dit nu normaal :?

filmpje
Dit ziet eruit als een defect.
spoornie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:46:
Iemand een idee hoe ik relatief eenvoudig meer bass kan creeeren met een VSX-2021? Ik heb de boel bi-ampt aangesloten (2speakers) en volledig automatische MCACC uitgevoerd. Toch zou ik graag de bass iets willen opvoeren.
Geluidsinstellingen via de afstandsbediening aanpassen:

http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl blz 9, en knop 7 op je afstandsbediening.

[ Voor 12% gewijzigd door j-phone op 02-12-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

massari schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:40:
@JAM,

Oké, die van mij komt als het goed is volgende week binnen. Ik ben benieuwd of ik de blu-ray speler draadloos via iControlAV2 kan aansturen die ik nu al gebruik om de receiver te bedienen, die heeft al zo'n wifi dongle. Ben benieuwd of ik een nieuwe dongle moet kopen voor de blu-ray speler zelf.
Volgens Pioneer kun je ook deze blu-rayspeler met iControlAV2 bedienen. Ik heb alleen geen Apple of Android telefoon/tablet om het uit te proberen. De wifi dongle die bij de receivers zit is dezelfde als die voor de blu-rayspelers. Volgens mij heb je voor elk apparaat wat je draadloos met je netwerk wilt verbinden een aparte dongle nodig. Er zit maar 1 setje aansluitingen (netwerk + USB) op elke dongle, toch? (dat heb ik nergens in afbeeldingen kunnen zien namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen opgelost en nu geen knipperende display meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:29:
[...]

Intussen opgelost en nu geen knipperende display meer :)
Kan je ook meedelen hoe je het hebt opgelost? Dit kan handig zijn voor anderen die hetzelfde probleem hebben of krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je niet mag doen is, het volgende:
Al de radiozenders die je via de kabel binnen krijgt in de tuner handmatig en op basis van de frequentie vastzetten in de tuner en dit terwijl de displayweergave op Frequentie staat.
Door deze handeling moet je dus je gevonden zenders zelf een naam geven, omdat je displayweergave staat ingesteld op weergave "Frequentie".
Wanneer je nu de naam van de zender op de display wil zien moet je op de afstandsbediening op de knop display drukken en “PS” selecteren om zo de naam van de Radiozender wel te kunnen zien.
Hierdoor is de tuner in de war met RDS en zal deze telkens verspringen tussen naamweergave "PS" en de gekozen opslagplaats.

Hoe moet het dan wel om dit te voorkomen.

Je zet eerst de displayweergave bij tuner op "PS", zodat je de naam v/d gevonden zender wordt weergegeven.
Wanneer je nu alle radiozenders die je via de kabel binnen krijgt in de tuner op basis van naamweergave hebt opgeslagen, dan zal de naam v/d zender mooi blijven staan op je display.
Mocht je meer informatie wensen over de zender die je beluisterd, dan gebruik je hiervoor de knop display op je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijzelf een vsx-921 cadeau gedaan.
Eigenlijk vooral vanwege de Airplay optie....

Helaas is de verbinding met de receiver niet constant, zelfs tijdens het muziek luisteren stopt de verbinding en is de receiver niet meer te benaderen.
Heb nog een Airport Express in de slaapkamer welke wel altijd te benaderen is.
Het probleem lijkt mij dan ook niet te zitten in de Airplay functionaliteit op zich, de 921 zelf verliest de connectie gewoon na een tijdje.
De receiver is bedraad aangesloten op de (Tele2) router.
Ik heb zowel DHCP geprobeerd als ook een static IP address.
In beide gevallen verlies ik op een gegeven moment de verbinding en is de receiver niet meer te benaderen vanuit ITunes. Ik heb 2 mac's draaien hier in huis, beide Mac's hetzelfde probleem, de Airport Express is altijd te benaderen, de 921 is verdwenen na een tijdje.

Zijn er meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je bij de reciever in de setup:
De instelling netwerk altijd aan gezet, ook al gaat de reciever in standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die optie had ik gevonden en altijd op 'aan' gezet.
Helaas heeft dat niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je in de router de reciever een vast ip-adres gegeven en kan je na dit gedaan te hebben.
Hierna via de software van Pioneer AV-navigator de reciever nog benaderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Tele2 router heeft beperkte aanpas mogelijkheden.
Ik heb in mijn router geen vast IP voor de receiver, ook geen mogelijkheid dit in te stellen.
De enige opties/aanpassingen die ik kan doen zijn:
-Virtual Servers
-Port Triggering
-DMZ host

Verder niet veel te doen in de router.

Via de software AV-navigator kan ik niet veel, ik geloof niet dat er een Mac versie bestaat?
Ik heb eventueel wel ergens een oud Windows machientje staan in de kelder mocht dit echt nodig zijn.

Gek genoeg kan ik de receiver wél pingen vanaf mijn Mac, er zit dus wel leven in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Hier staat een router van UPC, de Cisco EPC3925. Met deze modem/router heb ik hetzelfde probleem dat Airplay en iAVcontrol2 erg instabiel zijn. Het staat allemaal wireless in verbinding met elkaar. Gisteravond heb ik het wireless gedeelte van de Cisco uitgeschakeld en mijn oude router erop aangesloten. Tot nog toe heb ik geen reden tot klagen meer.

Als je dus nog een andere router heb liggen kan je hetzelfde trucje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 11:01
Ik zou graag even wat advies willen hebben over de verkoop van een versterker, namelijk een Pioneer D812. Deze versterker is ongeveer 3 jaar in gebruik geweest, en zo'n 3 jaar idle gestaan en werkt prima. Wat is een redelijke prijs om deze voor te verkopen? Op Amazon zie ik prijzen in de richting van $250 maar op eBay weer rond de 120.

Daarnaast heb ik nog een 5.1 geluidsset(excl de grote bass box) van het type UBL SCS10SAT(links/rechts voor en achter) en SCS10CEN(center) die erbij zaten(erg weinig info op google te vinden hierover), ik weet niet of het handig is om deze als combinatie te verkopen?

Ik ben zeker geen audio expert, en ik zou graag een snelle 'taxatie' willen zodat ik niet voor afzetter uitgemaakt word of iemand hem met een grote grijns op zijn gezicht voor veel te weinig op komt halen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dinnesch op 04-12-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:29:
Heb je in de router de reciever een vast ip-adres gegeven en kan je na dit gedaan te hebben.
Hierna via de software van Pioneer AV-navigator de reciever nog benaderen ?
De oude windows pc wat leven ingeblazen, AV-navigator geinstalleerd en de receiver is gewoon te benaderen.
De receiver is dus gewoon aanwezig en benaderbaar binnen het netwerk, ook te pingen vanaf alle Mac's en pc, alleen niet meer zichtbaar in ITunes en dus niet bereikbaat voor Airplay :-(
Alleen de stekker eruit wil (tijdelijk) helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet het probleem dus niet bij de reciever zoeken, maar wel in de software/iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Is dit probleem van FlippendeBits niet hetzelfde als het probleem met 'Bonjour Service' die met iTunes wordt meegeïnstalleerd wat jij bij de hand hebt gehad Digiboy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
j-phone schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:03:
Geluidsinstellingen via de afstandsbediening aanpassen:

http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl blz 9, en knop 7 op je afstandsbediening.
Dank je wel voor je reactie. Deze instellingen had ik ook al gevonden alleen staat de BASS optie er bij mij niet tussen. Er staat wel iets in de handleiding van als er iets niet zichtbaar is dan kan het liggen aan de huidige bron, instellingen of status. Ik zal vanavond nog eens kijken, misschien vind die het niet prettig als die in de DLNA status staat en iets aan het afspelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Al gevonden! Heel stom. Ik moest eerst TONE op on zetten.

Het BASS geluid heb ik nu dus wat bij kunnen stellen. Wat ik overigens erg opmerkelijk vond is dat het BASS geluid erg goed waar te nemen is op de luisterpositie, waar ik de mic heb gehouden met de MCACC, maar niet in de rest van de kamer. Ik merk het verschil al als ik opsta en dus boven het punt kom waar ik de mic heb gehouden. Hebben jullie deze ervaring toevallig ook? Het klinkt opzich wel logisch natuurlijk omdat de receiver het geluid optimaliseert op de positie van de mic. (2.0 stereo setup)

(misschien komt het ook wel omdat ik moet wennen en van een 5.1 pc geluidssetje afkom met een sub die altijd heel erg aanwezig was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:17:
Je moet het probleem dus niet bij de reciever zoeken, maar wel in de software/iTunes.
Dat is juist het probleem, ik weet het niet.
De Airport Express in mijn slaapkamer werkt zoals je mag verwachten, gewoon altijd aanwezig in iTunes en dan ook altijd benaderbaar.
Airplay kán dus vlekkeloos werken hier in huis op mijn netwerk dus met iTunes of de software lijkt niets aan de hand.
Aan de andere kant, de receiver is ook gewoon 'online'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Vandaag bij Correct de BDP-LX55 blu-ray speler gekocht. Eindelijk, bij de leverancier waar ik hem eerst besteld had, werd het wachten me teveel en bij Correct hadden ze hem gewoon op voorraad.

Aangesloten en voila:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/foto1-1.jpg

Ik heb de blu-ray speler op de SC-LX75 aangesloten via de MAIN hdmi poort. Je kan ook een hdmi kabel vanaf de SUB poort aansluiten, weet alleen niet wat nou wijsheid is. Ik las in de gebruiksaanwijzing dat de SUB poort alleen geen videosignalen kan weergeven, dus moet er alsnog een aparte hdmi kabel vanaf de MAIN poort richting de receiver, dit zou volgens de gebruiksaanwijzing wel voor een betere geluid- en videokwaliteit zorgen, iemand ervaringen hiermee? Zou je dat echt merken?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Die 2e is voor als je geen 3d reciever hebt. Je kunt dan de main direct in je 3d tv steken en de ander voor het HD geluid naar de receiver.

Ziet er prachtig uit trouwens!

[ Voor 10% gewijzigd door OLVG op 06-12-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
massari schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:17:
Vandaag bij Correct de BDP-LX55 blu-ray speler gekocht. Eindelijk, bij de leverancier waar ik hem eerst besteld had, werd het wachten me teveel en bij Correct hadden ze hem gewoon op voorraad.

Aangesloten en voila:

[afbeelding]

Ik heb de blu-ray speler op de SC-LX75 aangesloten via de MAIN hdmi poort. Je kan ook een hdmi kabel vanaf de SUB poort aansluiten, weet alleen niet wat nou wijsheid is. Ik las in de gebruiksaanwijzing dat de SUB poort alleen geen videosignalen kan weergeven, dus moet er alsnog een aparte hdmi kabel vanaf de MAIN poort richting de receiver, dit zou volgens de gebruiksaanwijzing wel voor een betere geluid- en videokwaliteit zorgen, iemand ervaringen hiermee? Zou je dat echt merken?
Er kan een verschil in beeldkwaliteit zijn door verschillen in de post processing van één van je componenten. Het geluid zal echter niet anders zijn, het decoderen zal in beide gevallen in je receiver plaatsvinden.

Gefeliciteerd overigens, het ziet er erg goed uit. Bevalt de combinatie goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb er nog niet zoveel mee gedaan, puur een audio CD mee afgespeeld en een blu-ray disc. Setup ging snel.
Wat me wel opviel is dat de ASW-300 wlan adapter er niet bijgeleverd word, dacht eerst van wel... de komende dagen maar even verder stoeien en finetunen (als er wat te finetunen valt) met de setup.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:04
Count me in here, TX-NR509 van onkyo was er niet in het zwart dus maar voor de VSX-921 gegaan en online besteld icm Harman Kardon set (HKTS16)
Morgen speakers ophalen en met beetje geluk ligt vrijdag me versterker ook bij de buurvrouw :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Eerste ervaringen met de BDP-LX55 aangesloten op de SC-LX75. Feilloze combinatie, maar er valt mij iets op wat ik raar vind. Zodra ik de receiver aanzet en de blu-ray speler, dan gaat automatisch mijn tv aan, zie ik iets met DLNA of zoiets qua foutmelding op het tv-scherm wat weliswaar verdwijnt en daarna zie ik het beginscherm met grote letters Pioneer erop. Is dit normaal? Gaan tv's altijd automatisch aan zodra je enkel en alleen cd's wilt afluisteren?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:55
HDMI CEC uitzetten, dan is dat probleem opgelost.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

HDMI CEC? Waar zet je dit aan/uit?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HDMI CEC is een gedefinieerde functionaliteit binnen HDMI, om de bediening van meerdere apparaten te vergemakkelijken. Via pin 13 van de connector wordt het Consumer Electronics Control kanaal verstuurd. De bedrading hiervoor is aanwezig in alle kabels (dat is verplicht), maar het daadwerkelijke gebruik ervan is optioneel.
En bovenstaande is dus wat jij merkt: je zet apparaat X aan en daardoor gaat apparaat Y mee. Handig voor het kijken van een DVD of Blu-ray, maar met CD's heeft het niet zo veel nut. Nadeel is dat je ook niet kan kiezen binnen HDMI CEC of je het alleen bij bepaalde acties wilt, het is helemaal aan of helemaal uit. Overigens heet HDMI CEC bij Pioneer "Kuro Link", wellicht dat je dat meer zegt. Uitzetten zou op alleen de receiver voldoende moeten zijn omdat die midden in de keten staat. Overigens is het mogelijk dat door het uitzetten van HDMI CEC ook HDMI ARC niet meer werkt, soms zit dat samen onder één optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb een Samsung 46" LCD tv: LE46M87BD, deze ondersteunt nog geen ARC. Wordt tijd voor een nieuwe :)

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Sharp en Panasonic (en de oude Pioneer) TV's zijn sowieso allemaal volledig compatibal met de HDMI-CEC (Kuro-Link) van de Pioneer receivers :)
Zie: http://pioneer.jp/homeav/support/hdmi_cec/

Kuro-Link moet overigens aanstaan om gebruik te kunnen maken van PQLS van je BDP-LX55 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

PQLS; ja daar ben ik ook al op zoek naar hoe je dit aan moet zetten. Volgens de handleiding moet CONTROL op ON staan, nou daar staat hij al op... maar het lampje op de LX55 licht nog steeds niet op. Hoe zet ik Kurolink aan dan?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Kuro-Link = HDMI Control :)
Je moet die HDMI-Control óók in je SC-LX75 aanzetten :)

Zie bladzijde 61 van de handleiding :)

Hieronder een stukje daaruit.
De PQLS-functie instellen
PQLS (Precision Quartz Lock System) is een technologie voor regeling van de overdracht van digitale
audiosignalen met gebruik van de Control met HDMI-functie. Deze technologie biedt een betere
geluidskwaliteit via regeling van de audiosignalen van de receiver naar een PQLS-compatibele speler
enz. De technologie elimineert de jitter die een negatieve invloed heeft op de geluidskwaliteit en
bij de signaal- overdracht wordt gegenereerd.
* Bij spelers compatibel met PQLS Bit-stream werkt PQLS voor alle bronnen.
* Bij spelers compatibel met PQLS Multi Surround werkt PQLS voor alle bronnen. Stel de
audio-uitgang van de speler in op lineaire PCM.
* Bij spelers compatibel met PQLS 2-kanaals
audio werkt PQLS alleen bij het afspelen van
CD’s.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing die bij de speler wordt geleverd voor meer informatie. Deze functie
wordt geactiveerd wanneer Control op ON wordt gezet.
* Als er een andere luisterfunctie dan
AUTO SURROUND, ALC, DIRECT,
PURE DIRECT, OPTIMUM SURR of STEREO
wordt geselecteerd terwijl het PQLS-effect is geactiveerd, zal het PQLS-effect worden
uitgeschakeld.
* Wanneer deze receiver via een HDMI-kabel op een Pioneer speler is aangesloten die compatibel is
met de PQLS-functie via
een HDMI-verbinding en opnieuw HDMI- authenticatie wordt uitgevoerd (de HDMI- indicator knippert),
wordt het PQLS-effect geactiveerd en komt de luisterfunctie op AUTO SURROUND te staan als er een
andere luisterfunctie dan AUTO SURROUND, ALC, DIRECT, PURE DIRECT, OPTIMUM SURR of STEREO is
geselecteerd.
** Zet de afstandsbediening in de receiver-bedieningsstand en druk dan op PQLS om de
PQLS-instelling te selecteren. De instelling wordt op het display op het voorpa- neel weergegeven.
* PQLS AUTO – PQLS is ingeschakeld. De nauwkeurige kwartsregeling in deze receiver elimineert
vervorming veroorzaakt door timingfouten (jitter), zodat u een optimale digitaal-naar-analoog
omzetting verkrijgt wanneer u de HDMI-interface gebruikt.
Dit werkt als een HDMI-functie voor PQLS- compatibele spelers.
* PQLS OFF – PQLS is uitgeschakeld.

[ Voor 93% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 08-12-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didier.Vl
Zoals ik eerder al schreef was het me niet gelukt om WMP rechtstreeks af te spelen op mijn VSX-921. Ondertussen heb ik een geweldig programmaatje gevonden. nl. "Airfoil". Dit programmaatje stuurt een audiobron van de PC naar een airplay compatibele speler.
Dus nu kan ik bv WMP, Spotify, noem maar op... naar mijn VSX sturen. Echt super programma.

't schijnt dat er een airplay plugin voor WMP bestaat maar die heb ik nog niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

HDMI control stond al op ON, heb uiteindelijk het voor elkaar gekregen om PQLS aan te zetten! De functie S.RTRV aangezet tijdens het beluisteren van een CD, maar dit werd naar mijn idee al te fel, het is meer voor gecomprimeerde muziekbestanden om hier de geluidskwaliteit nog een verzetje te geven.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:04
Ik heb klein probleempje met de pioneer vsx-520 van mijn vader, hij heeft een nieuwe kast en alles ingebouwd. gisteren werkte DTS-HD/DTS etc nog perfect alleen vandaag speelt het ding geen dts etc meer af.
Ook een bluray disc draait gewoon uit op stereo, als ik in k-lite codec ffdshow audio filter dts/dts-hd enz op pass trough zet hoor ik alleen maar ruis eruit komen en pakt de interne audio decoder van de pioneer het niet op.

weet iemand hierop misschien de oplossing. ben al zo'n 3 uur aan het worstelen geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elviz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-03-2013
Tijd om even ervaringen neer te zetten. Heb na wat specs vergelijken gekozen de Pioneer VSX-921 aan te schaffen in combinatie met een (nu nog) 5.0 Jamo S426 HCS3 set.

Donderdag aangekomen, uitgepakt, en met behulp van de Wiring Navi op iPad de hele boel aangesloten, ging zeer makkelijk.

Aangesloten toestellen zijn op dit moment een Telenet Digicorder (via HDMI) een Xbox 360 (via HDMI) en een Wii (via component, maar daar kreeg ik enkel geluid van door bij 'n eerste test). Van de receiver gaat het via HDMI naar de ARC-supporterende ingang van een Samsung UE40D6xxx (niet zeker of 't nu een 6000 of 6500 is, passeerde in augustus op iBood)

Bij aansluiten deed het front display wat vreemd echter - gaf maar de helft van de tekst weer en meer van dat fraais, en aan de dimmer lag het niet want daar heb ik ook nog wat mee lopen klooien. Dus vrijdag ingepakt en retour leverancier, het mooie is dat ik sinds gisteren maandag 'n nieuwe heb (dankjewel Receiverstore.be / CoolBlue).

Opnieuw aansluiten ging nog sneller gezien de kabels er nu allemaal al wel lagen en zo. En dit keer werkte het display wel zoals het hoort (al lijkt me dat toch nog steeds beetje een zwak punt in het product, leek toch at random beetje te dimmen bij momenten, maar misschien ben ik gewoon paranoide.)

Net zoals donderdag makkelijk door de set-up gelopen met de iPad app, en vanaf dan genoten van het geluid. Alles werkt prima, de goede integratie met Apple producten (Airplay en de iPad Control app) is een absolute plus voor mij, en er zal de komende dagen en weken nog heel wat gefinetuned worden.
Ook ga ik op zoek naar 'n sub, maar laat ik eerst maar es 'n paar dagen met die van m'n ouders testen (geloof dat zijn 'n volledige KEF set hebben staan en krijg dat wel geregeld) of het wat toevoegt (ik ga er van uit dat 't zo is).

Ga het topic nog eens doorspitten om wat tips en tricks te vinden, wil er graag het maximum uithalen ook.

En als eerste vraag, bij het automatisch instellen van het geheel gaf de interface een klacht over 'omgekeerde fase' van de linker surround speaker. Ik heb een aantal keer gecheckt en die kabeltjes zaten toch aan alle uiteinden goed - zijn er mogelijk andere verklaringen hiervoor? De speaker staat 'n beetje achter de zetel in, kan het daardoor zijn dat de microfoon het signaal verkeerd interpreteerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik ervaar al geruime tijd verbindingsproblemen met de AS-WL300 adapter. Ik verbind deze normaal gesproken op mijn 802b/g netwerk op 2.4 ghz. Echter als ik via Airplay iets wil afspelen hangt het geheel, ik hoor niks via mijn receiver, op mijn receiver staat alleen het woord "Airplay" voor de rest niks. Als ik de receiver via AVNavigator probeer te vinden door te refreshen, dan krijg ik steeds de melding verbindingsfout om mijn oren, ook is hij niet meer benaderbaar via iControlAV2 via iPhone/iPad, wat kan hier mis mee zijn? Ik heb de WLAN adapter al meerdere malen gereset.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

De error-code die ik trouwens zie is: B27101

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Het lijkt erop dat zodra ik de WLAN adapter een harde reset geef en ik na een x aantal keer het IP home adres 192.168.1.249 heb ingevuld, ook eindelijk in de settings terecht kom... dat na het succesvol instellen van de SSID, de WLAN adapter blijft hangen... dit gebeurt zodra ik een andere menu-item kies in de setup van de WLAN adapter, die dan op dat moment aan mijn computer hangt. Ben bang dat het aan mijn WLAN adapter zelf ligt. Kan ik mijn receiver niet aan een alternatieve WLAN adapter hangen?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:59
massari schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:52:
Kan ik mijn receiver niet aan een alternatieve WLAN adapter hangen?
is het niet mogelijk om bijv. een powerlan te gebruiken (als je geen gewone netwerkkabel die kant op kan trekken) evt. i.c.m. een switch als je meerdere apparaten wilt aansluiten op je netwerk dan?

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
massari schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:52:
Het lijkt erop dat zodra ik de WLAN adapter een harde reset geef en ik na een x aantal keer het IP home adres 192.168.1.249 heb ingevuld, ook eindelijk in de settings terecht kom... dat na het succesvol instellen van de SSID, de WLAN adapter blijft hangen... dit gebeurt zodra ik een andere menu-item kies in de setup van de WLAN adapter, die dan op dat moment aan mijn computer hangt. Ben bang dat het aan mijn WLAN adapter zelf ligt. Kan ik mijn receiver niet aan een alternatieve WLAN adapter hangen?
Mijn apparatuur (pc's, laptops, telefoons etc) krijgt als default gateway het adres 192.168.1.249 uitgedeelt terwijl mijn router daar totaal niet op zit, ook een geval apart dus met die wlan adapter van Pioneer. Je kan een willekeurige bridge gebruiken om van utp naar wlan te gaan. De suggestie ethernet over powerline is ook een goede en betrouwbare optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Een willekeurige WLAN adapter met UTP poort zou toch ook gewoon kunnen? Denk dan bijvoorbeeld aan een Airport Express, of anders idd een Powerline adapter. Maar kun je de receiver dan nog wel aan/uit zetten via iControlAV2? Is dat niet iets wat je alleen met de WLAN adapter kunt doen van Pioneer?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Netgear Powerline adapters zijn volgens mij goed ge-reviewed:

http://www.informatique.n...vb5001-powerline-kit.html

Deze heb je ook met ingebouwde switch...

Ik probeer het vanavond weer uit met de Pioneer WLAN adapter... dit is wel de mooiste oplossing, maar als het niet anders kan, dan ga ik toch zo'n Powerline adapterkit proberen. Mijn huis is voorzien van een volledig Apple Airport netwerk, jammer dat ik dan over moet stappen op zo'n Powerline netwerkoplossing.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

massari schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:51:Maar kun je de receiver dan nog wel aan/uit zetten via iControlAV2? Is dat niet iets wat je alleen met de WLAN adapter kunt doen van Pioneer?
Dat werkt gewoon prima. Die Pioneer WLAN adapter is volgens mij niets meer of minder dan een USB-gevoede router in client/bridge mode.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Na vanavond ben ik een beetje klaar met dat wireless gezeik met die AS-WL300 adapters.

Ik heb voor mijn LX55 via Markplaats een gebruikte adapter gekocht. Deze leek het ook even te doen. Ik heb deze ingesteld via mijn laptop, alles ging feilloos, via Site Survey het netwerk (de juiste SSID) gekozen, key ingevuld en klaar.

Echter na een minuut reageerde de adapter niet meer na het klikken op meerdere menu-items. Dus toch maar weer van het stroom afgehaald en afgekoppeld van mijn laptop. Ingeplugd in de LX55 en voila, via de Home Menu een herkenbare internetverbinding, maar de vreugde hield al snel op, want vervolgens testte ik meerdere malen de internetverbinding uit en telkens zag ik: "Internet niet OK" en via iControlAV2 kreeg ik alleen maar foutmeldingen om mijn oren.

De adapter die ik in de LX55 had zitten even omgewisseld met de LX75 receiver, maar ook hier hetzelfde verhaal. Beide adapters werden trouwens niet herkend in de setup, de menu-items die ik nodig had waren verdwenen. Weer gereset met de laptop (kostte ook hier wat moeite), maar daarna weer dezelfde problemen.

Het enige wat ik kan doen om beide Pioneer's feilloos te laten werken is bedraad aansluiten, maar dat gaat om praktische redenen niet, beide units staan te ver vanaf de meterkast en de UTP kabels zouden niet mooi weggewerkt kunnen worden.

Dus toch maar zo'n Powerline adapter proberen of anders een Airport Extreme waarbij ik beide units erop aan kan sluiten en de Extreme met mijn huidig draadloos netwerk laat verbinden? Kost weer een hoop centen (helaas)... misschien zijn twee Powerline adapters toch de beste keuze die voorhanden ligt.

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Wie kan mij technisch ondersteunen?
Heb de AV receiver van Pioneer net binnen (VSX 2021-K) en vraag mij af als ik mijn PC met HDMI uitgang rechtstreeks op de receiver kan aansluiten.
Op de HDMI ingangen van de receiver staat niet vermeld dat er een PC aangesloten kan worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• FeaR
De PC is net als een PS3, Blu-rayspeler, XBox 360, Mediaspeler en dergelijke gewoon een bron. Enige waar je rekening mee moet houden is dat de ingestelde resolutie van de PC overeenkomt met één van de waarden die Pioneer in de manual heeft vermeld. Niet elke resolutie gaat namelijk even goed werken. Maar een PC aansluiten kan gewoon.

Verwijderd

Alvast bedankt FeaR ik zal de handleiding even raadplegen en het uitproberen.

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Vandaag de proef op de som genomen... twee Netgear Powerline adapters gekocht, de XAVB5004 en het was echt regelrecht plug & play!

De receiver en blu-ray speler werken nu perfect op mijn netwerk! Aanrader dus wie problemen ondervindt met de AS-WL300 adapters van Pioneer en toch een feilloze werking willen met iControlAV2 zonder netwerkkabels te hoeven trekken.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Nu ik de LX55 alweer een poosje heb, valt mij op dat de optie die de receiver heeft; "Network Standby", dat de LX55 dat niet heeft. Dat is jammer. Nu moet ik alsnog met de reguliere afstandsbediening of met het handje de blu-ray aanzetten, terwijl ik de receiver gewoon via mijn iPhone/iPad aan kan zetten.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

massari schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:21:
Nu ik de LX55 alweer een poosje heb, valt mij op dat de optie die de receiver heeft; "Network Standby", dat de LX55 dat niet heeft. Dat is jammer. Nu moet ik alsnog met de reguliere afstandsbediening of met het handje de blu-ray aanzetten, terwijl ik de receiver gewoon via mijn iPhone/iPad aan kan zetten.
En als je Quick Start aanzet?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

De optie "snel starten" had ik al gevonden en aangezet, dit werkt perfect.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

De twee AS-WL300 adapters gaan de verkoop in, vanwege de Powerline adapters.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb nog een vreemde zaak ik kan op mijn pc met mijn GTX470 geen beeld krijgen over de reciever. Hij blijft maar onderhandelen over de HDMI lijkt het wel. Dit probleem is eigenlijk hetzelfde als met mijn Cisco DVB8455.
Wel zit de pc met een verloop blok van de hdmi naar dvi kan dit een probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Misschien dat het aan dat adapterblokje ligt dan. Het zou een HDCP-probleempje kunnen zijn.
Probeer eens een DVI-HDMI kabel. Dat zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
Hier is de kogel door de kerk.
De VSX-921 is besteld en zal met wat geluk nog onder de kerstboom liggen.

Ik kijk er al naar uit om mijn center te kunnen aansluiten, een correcte lipsynch te hebben en muziek van het netwerk te kunnen afspelen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk eens de tijd kunnen vinden om me wat te verdiepen in het MCACC.

Ik heb de Full Automatic MCAC instelling gebruikt waarbij de reciever op mijn beide front en rear speakers aangaf “reverse phase”.
Na controle bleek alles toch correct aangesloten te zijn en mag ik dit dus negeren, want blijkbaar komt deze melding meer voor.

Het vreemde bij deze Full Automatic MCAC meting is het volgende.
De reciever vroeg tijdens de meting verschillende malen om mijn subwoofer stiller te zetten, zodat deze na meermaals dezelfde vraag nu op +15% vermogen staat.
Verder kan ik wel zeggen, dat het allemaal wel prima klinkt :)

De meting ziet er nu als volgt uit:
• Front Left: -6.5dB
• Center: -6.5dB
• Front Right: -6.0dB
• Surround Right: -6.5dB
• Surround Left: -6.0dB
• Subwoofer: -1.0dB

Waarom staan de speakers nu allen gedempt, dus gemiddeld -6.0dB stiller :?
Het verschil in volume tijdens het luisteren bij het schakelen tussen memory 1 en 2 is wel enorm 8)7

Mocht er ergens een tutorial over het MCACC bestaan, dan hoor ik het hier graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik twijfel tussen de Onkyo TX-NR609 en de Pioneer VSX-921. Ik denk dat de Pioneer meer waar voor zijn geld biedt (door bijvoorbeeld Airplay-functionaliteit aan te bieden naast alles wat de Onkyo ook aan boord heeft), alleen heb ik de twee toestellen naast elkaar gezien en zag de behuizing van de Pioneer er een stuk minder degelijk uit dan die van de Onkyo. Niet dat dit doorslaggevend zal zijn, maar is hier misschien iemand die met beide versterkers ervaring heeft en kan argumenteren waarom de Pioneer dan wel de Onkyo een beter keuze zou zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Thierryziezo op 21-12-2011 09:42 ]

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:09:
Ik heb eindelijk eens de tijd kunnen vinden om me wat te verdiepen in het MCACC.

Ik heb de Full Automatic MCAC instelling gebruikt waarbij de reciever op mijn beide front en rear speakers aangaf “reverse phase”.
Na controle bleek alles toch correct aangesloten te zijn en mag ik dit dus negeren, want blijkbaar komt deze melding meer voor.

Het vreemde bij deze Full Automatic MCAC meting is het volgende.
De reciever vroeg tijdens de meting verschillende malen om mijn subwoofer stiller te zetten, zodat deze na meermaals dezelfde vraag nu op +15% vermogen staat.
Verder kan ik wel zeggen, dat het allemaal wel prima klinkt :)

De meting ziet er nu als volgt uit:
• Front Left: -6.5dB
• Center: -6.5dB
• Front Right: -6.0dB
• Surround Right: -6.5dB
• Surround Left: -6.0dB
• Subwoofer: -1.0dB

Waarom staan de speakers nu allen gedempt, dus gemiddeld -6.0dB stiller :?
Het verschil in volume tijdens het luisteren bij het schakelen tussen memory 1 en 2 is wel enorm 8)7

Mocht er ergens een tutorial over het MCACC bestaan, dan hoor ik het hier graag :)
Ik heb zelf ook dat de volume van de subwoofer lager moest. Enfin, ik mag niet klagen over de geluidskwaliteit. Ik heb na de automatische MCACC wat handmatige zaken ingesteld.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mijn zware sub lager in volume moest, kan ik best begrijpen :)
Alleen begrijp ik niet waarom de overige speakers moeten worden gedempt met wel 6.5dB stiller, hierdoor moet ik de gehele set dan ook +6.5dB verhogen of luider zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
MCACC zorgt er, onder andere, voor dat je speaker een vlakker frequentieverloop krijgt. Dit kan alleen door het totaal volume te laten zakken en dan via een equaliser ervoor te zorgen dat het vlak wordt. Bij mijn fronts ging het 63Hz gebied bijvoorbeeld een stuk omhoog. Als je dit op een normaal volume doet heb je eerder kans op vervorming. Op avsforum staat een hele goede thread over alles wat met MCACC en het instellen daarvan te maken heeft:

"OFFICIAL" Pioneer MCACC thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké, bedankt :)
Dat MCACC verhaal wordt een avondje lezen om het onder de knie te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Maar daarna kan je het aan ons uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Hier staat nu ook de 921.
Mensen wat en boel mogelijkheden en instellingen..... Echt wel ongelooflijk complex.

Het geluid komt nu ook echt vanuit de TV door de mooie center (Kef Q9c).

Muziek afspelen vanaf de iMac werkt prima, maan als ik Airplay gebruik vanop de iPad, dan hapert de muziek af en toe. Waar dat aanligt is me nog een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Gefeliciteerd!! Hoe vind je hem klinken? Hoe is je iMac verbonden met je netwerk, bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Heeft iemand ervaring met lange HDMI kabels aan een 921? Ik heb nu een Onkyo 608 maar deze heeft moeite met 1080p over een 10 meter lange HDMI kabel. Kan er een versterker tussen zetten maar dat staat niet mooi dus wil eigenlijk morgen een 921K halen (vond ik stiekem toch al mooier :9~ ), maar moet dan wel even weten of deze niet hetzelfde probleem gaat geven.

(kabels zijn getest, daar ligt het niet aan ;) )

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds een tijdje ook een zeer tevreden gebruiker van de VSX-921. Er is een paar dingetjes die ik nog aan het zoeken ben, met name in de 'samenwerking' met de iControlAV2 app op mijn iPhone.
- Vanuit de windows media player op de pc kan ik feilloos al mijn bestanden afspelen (opstarten/reageren is wat traag, maar het werkt goed). Kan ik dit ook vanaf de app aansturen (door mappen/nummers bladeren en starten?). Ik krijg dit niet te zien, kan dit niet, of moet ik ergens iets instellen?
- Hoe krijg ik de namen van de geprogrammeerde radiostations zichtbaar in de lijst in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je iPhone kan je iTunes gebruiken met de bijbehorende app van apple.
De muziek kan je dan via je iPhone bedienen die vervolgens vanuit je pc/iTunes naar de pioneer wordt gestreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
j-phone schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:23:
Gefeliciteerd!! Hoe vind je hem klinken? Hoe is je iMac verbonden met je netwerk, bedraad?
IMac en versterker hangen bedraad aan een Timecapsule. Dat werkt prima.
Om muziek af te spelen gebruik ik de remote app op de iPad.
Airplay vanaf de iPad werkt, maar hapert regelmatig.

De pioneer app valt wat tegen vind ik voor de Tuner.
Ik kan de presets niet instellen, en op de receiver is dat een ongelooflijk gedoe om die een naam.te geven.

Wat ook tegenvalt is het feit dat de zendernamen niet aangegeven worden via RDS. Daar had ik echt meer van verwacht omdat mijn oude sony dit wel kon.

Qua geluidskwaliteit is alles prima, en vermogen zat. Hoger dan -25dB en de pijngrens wordt bereikt.
Als speakers gebruik ik 2 Kef iQ90 en een q9c.
De weergave is zeer helder en crisp. Bas is voldoende aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:14:
[...]
Wat ook tegenvalt is het feit dat de zendernamen niet aangegeven worden via RDS. Daar had ik echt meer van verwacht omdat mijn oude sony dit wel kon.
Druk op je AB op het knopje display om de zenders tijdens het zoeken weer te geven met naam.
Zo moet je de namen niet handmatig opslaan, want RDS doet automatisch dit voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:37:
Voor je iPhone kan je iTunes gebruiken met de bijbehorende app van apple.
De muziek kan je dan via je iPhone bedienen die vervolgens vanuit je pc/iTunes naar de pioneer wordt gestreamd.
Ja, dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Maar het moet toch ook vanuit de app zelf direct kunnen? Als ik in de demo-mode kijk, zie ik dat ze als voorbeeld ook servers/pc's aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet op je iPhone/iPod Apple remote installeren om iTunes via je iPhone/iPod te kunnen bedienen, dit is de bedoeling van Airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is niet de bedoeling van de iControl app. Het zijn m.i. twee verschillende manieren om ongeveer hetzelfde te bereiken. Mijn vraag is hoe ik het via de Pioneer app kan regelen.
Of zie ik dat nu zo verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met lange HDMI kabels aan een 921?

Heb een VSX 1021 K met lange HDMI kabel 10 meter aan mijn iMac, werkt uitstekend.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:06:
Heeft iemand ervaring met lange HDMI kabels aan een 921?

Heb een VSX 1021 K met lange HDMI kabel 10 meter aan mijn iMac, werkt uitstekend.

:)
20Meter hier, een goedkope HDMI 1.4 kabel van 20 meter. :D Ben jammer genoeg vergeten waar ik hem heb besteld. :(

Werkt ook perfecto. Speel games in FullHD op mijn TV. Battlefield 3, FSX, etc. Wat kostte jouw kabel?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Wat kostte jouw kabel?

Antwoord: HDMI kabel 10 meter gekocht bij Kabel Store van Cool Blue in Rotterdam 1.3 € 29,= Verz. gratis of 1.4 3D voor €34.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Heb het even opgezocht: 15 Meter kabel via: https://www.4u-tech.nl/in...0001464&aid=49686&lang=NL

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 5 meter lengte kan je problemen verwachten, je moet een beetje geluk hebben met 10 meter of meer als dat goed werkt, maar geen zekerheid is voorhanden.

Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:42
Weet iemand waarom het zo bloody lastig is om radio streams aan de praat te krijgen in een pioneer vsx 920k?
Is voor m'n pa. Had eerst versatel. Daarmee werkte het totaal niet, bekend probleem volgens mij. Nu heeft hij ziggo. Daar werken de streams wél echter stoppen ze voortdurend. Heb al flink zitten stoeien met de url's in de web interface van die amp maar krijg er maar een paar continu aan de praat.....

Zou een losse router aan de modem hangen soelaas bieden?

edit: Ook het forwarden van poorten hielp niet. Het IP van de amp in DMZ ook niet....

[ Voor 8% gewijzigd door benedictuz op 28-12-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Bedankt voor de berichten over de lange HDMI kabels, wilde het toch even zeker weten :)
Ga morgen maar eens bij de BCC kijken of ze nog een 921 op voorraad hebben, goedkoper dan 379 heb ik hem nog niet gevonden (correct & foka) dus dan kunnen ze hem daar mooi op aanpassen.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:06:
Maar dat is niet de bedoeling van de iControl app. Het zijn m.i. twee verschillende manieren om ongeveer hetzelfde te bereiken. Mijn vraag is hoe ik het via de Pioneer app kan regelen.
Of zie ik dat nu zo verkeerd?
In de app heb je ook play, stop, rewind etc voor DLNA. Ik weet echter niet of je ook door mappen heen kan browsen maar dat lijkt me wel. Ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik was van plan een Denon te halen maar nu zie ik dat de Pioneer VSX-821 is afgeprijsd naar 295 euro op Wehkamp. Het is voor mijn xbox, AC Ryan mediaplayer en een satelliet ontvanger. Voor gamen en films dus.

Ik wil wel 100 euro meer betalen als het moet maar ik denk dat het hiermee wel goed te doen is.

Ik heb ook geen 5.1 set speakers. Ik zoek er een met 2 satelliet speakers.

Hebben jullei nog suggesties, op- en aanmerkingen mbt de 821 en mischien een tip voor de 5.1 set?

Update: Ik heb maar de Pioneer VSX-421 besteld. Bedankt voor jullie input! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mandrake466 op 29-12-2011 09:28 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Nymph
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 11:06
Zit te denken om een Pioneer VSX-2021 aan te schaffen om een centrale rol in mijn home theater te vervullen. Er staat hier nu nog een oude Pioneer VSX-906RDS die het prima doet maar qua aansluitingen niet meer voldoet.

Nu heb ik een Squeezebox duet met een Netgear Readynas Ultra 4 staan waar ik niet geheel tevreden over ben (vooral squeezecenter software voor op de Readynas is een drama). Ik vraag me af of ik met deze receiver de squeezebox de deur uit kan doen met het behoud van de functionaliteit die een Squeezebox zou moeten bieden? Er lijken twee opties te bestaan: 1. Rechtstreeks via DLNA de muziek van de nas afspelen op de receiver met gebruik van de apps van Pioneer of 2. iTunes server installeren op de NAS en dan met de remote-app op de iPhone/tab.

Mijn vraag komt neer of de apps van Pioneer voldoende volwassen zijn om een squeezebox / Sonos systeem buiten de deur te houden?

• j-phone
iTunes icm airplay werkt erg goed. Je kan dan via de remote app van Apple je gehele library afspelen, zoeken, stop, play, pauze etc. Imo is het voldoende om een Squeezebox / Sonos buiten de deur te houden.

Verwijderd

Je hebt 2 opties.

1) Je kan al je muziek streamen via Dlna naar je Pioneer, deze ondersteund de belangrijkste formaten alsook FLAC. Ik zou zeggen test het eens uit.
2) Je kan ook je Squeezebox behouden die dan via je Pioneer te benaderen is. Zo kan je de Sqeezebox in een andere kamer gebruiken en toch je SqueezeCenter bedienen via je Pioneer.

• Nymph
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 11:06
j-phone schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:43:
iTunes icm airplay werkt erg goed. Je kan dan via de remote app van Apple je gehele library afspelen, zoeken, stop, play, pauze etc. Imo is het voldoende om een Squeezebox / Sonos buiten de deur te houden.
Goed te weten dat dit goed werkt. Het enige nadeel is dat je weer afhankelijk bent van software op mijn nas (en beperkt tot apple apparatuur). Dit zou het alternatief zijn als dlna vanaf de nas (met bediening via smartphones/ Pioneer app) niet zou voldoen.
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:45:
Je hebt 2 opties.

1) Je kan al je muziek streamen via Dlna naar je Pioneer, deze ondersteund de belangrijkste formaten alsook FLAC. Ik zou zeggen test het eens uit.
2) Je kan ook je Squeezebox behouden die dan via je Pioneer te benaderen is. Zo kan je de Sqeezebox in een andere kamer gebruiken en toch je SqueezeCenter bedienen via je Pioneer.
De eerste optie heeft mijn voorkeur, rechtsstreeks vanaf mijn nas naar de Pioneer. Proberen wordt lastig daar ik de receiver nog niet heb gekocht ;) Hoop dat mensen hier ervaring hebben met DLNA vanaf een NAS.

Verwijderd

Ik kan je wel zeggen dat muziek streamen via Dlna goed werkt en ook de belangrijkste formaten ondersteund.
Ook heb je keuze in afspeellijsten, genre, artiest, albums, jaar, enz... en niet te vergeten je kan ook mappen selecteren :)

• Tommie12
j-phone schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:43:
Via de remote app werkt het inderdaad heel goed.
Via airplay werkt het ook, maar als een van de computers hier in huis begint aan een backup, dan hapert de muziek...
Zal wel niet aan de Pioneer liggen maar aan de Timecapsule die verkeerde prioriteiten legt.

Pagina: 1 ... 11 ... 34 Laatste