Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Digiboy
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-10-2014
Wanneer ik in Windows7 bij netwerk kijk, is het icoon voor de Pioneer verschillend met dat voor de Sony Blu-Ray, beiden zijn Dlna mediastreamers :?

Afbeelding

Dit is dus de reden waarom Windows de reciever niet wil herkennen als media streamer :?

[Voor 17% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 12:01]

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17:41
Mijn printer icoontje verschilt ook van mijn telefoon, beide zijn usb apparaten :) Je stelt het te algemeen.

Edit:

Kan je de goede gegevens over je netwerkinstellingen op je receiver posten?

[Voor 47% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 12:40]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Digiboy
Tja, ik ben ook maar een leek ;)
Ik denk dat ik het maar ga opgeven, want verder weet ik niet meer welke instellingen ik nog moet doen in de reciever of de computer.
De schuld lijkt me toch bij de Pioneer reciever te liggen omdat hier thuis alle overige apparaten met Dlna trouwens wel direct uit de doos werken :?

• j-phone
Post nogmaal je netwerkinstellingen, gaan we dat eerst oplossen :)

Open anders eerst een topic over dit probleem, gaan we daar verder. We gaan wel erg offtopic hier namelijk.

[Voor 45% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 12:43]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Digiboy
Oké ik zal mijn netwerkinstellingen dadelijk posten, misschien dat andere Pioneer gebruikers er ook wat aan hebben of is het beter om toch een nieuw topic te openen?

• j-phone
Het veiligst is een nieuw topic, maar je hebt een punt over andere gebruikers. Zullen we hier maar verder gaan?

• Digiboy
Oké, voor de andere gebruikers die ook graag gebruik wensen te maken van Dlna bij de Pioneer recievers.

Mijn huidige instellingen staan zo!

DHCP = OFF
IP-ADRES = 192.168.0.193
SUBNET-MASKER = 255.255.255.0
STANDAARD GATEWAY = 255.255.255.0
PRIMAIRE DNS-SERVER = 0.0.0.0
SECUNDAIRE DNS-SERVER = 0.0.0.0

PROXY-SERVER INSCHAK. = OFF
PROXY-HOST NAAM = ......................
PROXY-AANSLUITPOORT = ...............

[Voor 4% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 12:55]

• j-phone
Staat de receiver bedraad aangesloten of via de wireless bridge?

Edit, zet DHCP even aan.

[Voor 17% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 12:57]

• Digiboy
De reciever is bedraad aangesloten met een Cat 6 kabel
Ik zal DHCP even aanzetten in de reciever, hierbij worden alle overige instelling wel op OFF (blank) gezet.

Via AVnavigator ondertussen netwerkdetectie uitgevoerd en communicatie is in orde.

[Voor 74% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 13:02]

• j-phone
Kan je de settings posten?

• Digiboy
Met HDCP aan, staan de instellingen nu zo!

DHCP = ON
IP-ADRES = 192.168.0.193 = kleur licht grijs
SUBNET-MASKER = 255.255.255.0 = kleur licht grijs
STANDAARD GATEWAY = 255.255.255.0 = kleur licht grijs
PRIMAIRE DNS-SERVER = 192.168.0.1
SECUNDAIRE DNS-SERVER = 192.168.0.1

• j-phone
Ah, dit ziet er al beter uit. Ik denk dat je op de vorige pagina een typefout had staan.

Ik snap alleen de standaard gateway niet. Maar goed mijn examen tcp/ip networking is alweer 15 jaar geleden :p

Trek de stekker van de receiver uit het stopcontact, na 30 seconden weer terugstoppen.

• Digiboy
Net alles uitgevoerd zoals je beschreef, helaas nog steeds hetzelfde probleem :(

Via H.M.G. staat mijn computer nog steeds "Not Authorized" zie hier KLIK

[Voor 45% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 13:53]

• TiMMieJ
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-02 16:51

TiMMieJ

PSN: Orixez

j-phone schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:02:
Gistermiddag geprobeert om digitale tv te kijken van UPC gaat het HDMI lampje weer knipperen op de receiver. Na de kabels te hebben los gehaald bestond het probleem nog steeds. De PC ondervond geen problemen totdat ik HD content ging afspelen, het geluid schakelde snel heen en weer tussen PCM en DD.

De versteker maar een reset gegeven, dit lostte in ieder geval het probleem met de PC op. De UPC decoder gaf nog steeds problemen. Deze dus maar rechtstreeks aan de tv gehangen met als resultaat... geen beeld en geluid.

Telefonisch contact gehad met UPC, FW upgrade gedaan en een reset naar de fabrieksinstellingen van de STB. Helaas werkte dit ook niet. De STB wordt morgen dus omgeruild.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Dit heb ik niet gehad maar ik heb wel dat mijn Cisco DVB tuner dus niet werkt met de pioneer. Ook niet na het van de stroom halen van de Pioneer reciever. Helaas dus :(. Wel jammer. Direct op de monitor doet mijn DVB Tuner het wel gewoon goed.

• j-phone
Digiboy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:45:
Net alles uitgevoerd zoals je beschreef, helaas nog steeds hetzelfde probleem :(

Via H.M.G. staat mijn computer nog steeds "Not Authorized" zie hier "KLIK"
Ok, wat bij mij helpt als mijn Airplay icoon uit iTunes verdwijnt:

- op de PC, open netwerk op je bureaublad
- klik op 'voeg draadloos apparaat toe' in de balk (ik heb de Engelse versie: 'add wireless device')

• j-phone
TiMMieJ schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:48:
[...]

Dit heb ik niet gehad maar ik heb wel dat mijn Cisco DVB tuner dus niet werkt met de pioneer. Ook niet na het van de stroom halen van de Pioneer reciever. Helaas dus :(. Wel jammer. Direct op de monitor doet mijn DVB Tuner het wel gewoon goed.
Gaat je HDMI lamjpe wel branden op de receiver als je de STB aansluit op HDMI1 en deze ingang selecteert?

[Voor 6% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 13:51]

• TiMMieJ

TiMMieJ

Digiboy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:45:

Via H.M.G. staat mijn computer nog steeds "Not Authorized" zie hier "KLIK"
Dit komt doordat je in Windows Media player de Pioneer niet autoriseert voor het streamen van de MP3's.

Hier zie je bij stap 3 hoe je dit doet:
http://www.ehow.com/how_5...windows-media-player.html

• j-phone
Ik heb niets hoeven auhoriseren...? Mediaplayer --> rechtsklik op album --> Play to 'VSX 1021'

• TiMMieJ

TiMMieJ

j-phone schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:51:
[...]

Gaat je HDMI lamjpe wel branden op de receiver als je de STB aansluit op HDMI1 en deze ingang selecteert?
Ja en het probleem is bij mij dat hij daarbij blijft hangen. Hij blijft dus steeds overleggen en het lampje knippert en gaat uit. Vervolgens even kort geluidsfragment en hij gaat wederom knipperen. Dit blijft hij doen. Hij zit bij mij op de ingang van de DVD/BR poort. Hiert selecteert hij wel op het LCD van de reciever dat hij PVR is. Ook heb ik in de expert settings de HDMI Control functie uitgezet en het nogmaals toegepast door de reciever van de stroom te halen. Helaas zonder succes ook.

• Digiboy
TiMMieJ schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:53:
[...]

Dit komt doordat je in Windows Media player de Pioneer niet autoriseert voor het streamen van de MP3's.

Hier zie je bij stap 3 hoe je dit doet:
http://www.ehow.com/how_5...windows-media-player.html
Deze instellingen heb ik eerder net zoals in de tutorial staat beschreven toegepast, zonder resultaat :(

• TiMMieJ

TiMMieJ

j-phone schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:54:
Ik heb niets hoeven auhoriseren...? Mediaplayer --> rechtsklik op album --> Play to 'VSX 1021'
Ik heb dit wel moeten doen en had hetzelfde als hierboven. Met die stap 3 heb ik de receiver geautoriseerd en werkt het nu goed. Ik moest ook nog aangeven dat ik alle media wil sharen naar de Pioneer toe. Anders kreeg ik enkel de 3 demo bestanden die bij WMP geleverd worden.

• j-phone
TiMMieJ schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:55:
[...]

Ja en het probleem is bij mij dat hij daarbij blijft hangen. Hij blijft dus steeds overleggen en het lampje knippert en gaat uit. Vervolgens even kort geluidsfragment en hij gaat wederom knipperen. Dit blijft hij doen. Hij zit bij mij op de ingang van de DVD/BR poort. Hiert selecteert hij wel op het LCD van de reciever dat hij PVR is. Ook heb ik in de expert settings de HDMI Control functie uitgezet en het nogmaals toegepast door de reciever van de stroom te halen. Helaas zonder succes ook.
Andere HDMI ingang en of kabel geprobeert? Heb je de STB ook al een keer van de stroom gehaald?

• TiMMieJ

TiMMieJ

j-phone schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:01:
[...]

Andere HDMI ingang en of kabel geprobeert? Heb je STB ook al een keer van de stroom gehaald?
Kabel heb ik gewijzigd en de STB is al vaker van de stroom geweest. Heb ook verschillende onderdelen geprobeerd in te stellen in de STB namelijk: 720P/1080i of cvbs/rgb etc zonder resultaat. Kan nog even een andere ingang proberen. Het vreemde is dat hij het wel 1 avond heeft gedaan....

• Digiboy
Ik heb mijn 2de computer opnieuw geinstalleerd om alles nog eens over te doen en zoals in de tutorial staat beschreven moet ik (apparaten toestaan mijn media af te spelen...) aanvinken, alsook toegang geven tot de mappen, helaas werkt de boel niet :(

Mijn reciever wordt nog steeds niet herkent KLIK

• TiMMieJ

TiMMieJ

Digiboy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:11:
Met HDCP aan, staan de instellingen nu zo!

DHCP = ON
IP-ADRES = 192.168.0.193 = kleur licht grijs
SUBNET-MASKER = 255.255.255.0 = kleur licht grijs
STANDAARD GATEWAY = 255.255.255.0 = kleur licht grijs
SECUNDAIRE DNS-SERVER = 192.168.0.1

Als ik dit ook zo zie kan het zijn dat je reciever niet naar internet komt. Standaard is je Default Gateway je router en dat is waarschijnlijk ook je DNS server. Dus 192.168.0.1 in deze. Verder kan je ook even kijken of je Windows Firewall helemaal uit staat om te zien of hij dan werkt.

• Digiboy
Net geprobeerd om met mijn Blu-Ray speler (Dlna) contact te maken met Windows en hiermee kan ik zonder problemen bladeren door mijn mappen en media streamen, dus de Dlna zou toch moeten werken voor de reciever :?

KLIK

Alle firewalls staan uit, wat bedoel je met mijn instellingen, want internetradio werkt :?

[Voor 3% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 14:57]

• TiMMieJ

TiMMieJ

Dat je de standaard gateway op het ip van je router zet. In je overzicht is de default gateway 255.255.255.0 maar dit is een subnetmask en geen IP voor een gateway. Dus probeer daar eens je router ip in te vullen. Als het goed is staat deze op bijvoorbeeld je pc op 192.168.0.1. Dit kan je zien door een dos prompt te starten (cmd) en daar ipconfig /all uit te voeren. Hierna dit overnemen in je Pioneer reciever.

• Digiboy
Ik heb net alles opnieuw ingevoerd zoals je vroeg.

Hier zie je mij DOS-venster ipConfig
Ik ben eens gaan piepen naar de instellingen bij de Blu-Ray speler en heb deze deels overgezet in de reciever. (instellingen bluray speler)

En heb nu deze instellingen in de reciever gevoerd:
DHCP = OFF
IP-ADRES = 192.168.0.193
SUBNET-MASKER = 255.255.255.0
STANDAARD GATEWAY = 192.168.0.1
SECUNDAIRE DNS-SERVER = 0.0.0.0

• j-phone
En het resultaat?

[Voor 3% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 15:28]

• Digiboy
Helaas niets :(

Dit op beide computers met Windows 7 32en 64Bit beiden Prof.

[Voor 66% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 15:30]

• TiMMieJ

TiMMieJ

Hoe ziet je netwerk er verder uit? Welke router en zitten er nog switches tussen? Ergens adverteert je 921K niet zijn naam of word deze tegengehouden. Misschien moeten we daar even naar kijken? Want dit is merkwaardig inderdaad. Je kan de Pioneer reciever wel benaderen vanaf je pc toch? Door te pingen en/of te connecten naar het ip op je internet explorer.

• Digiboy
Mijn netwerk ziet er als volgt uit.
Alles is met Cat6 bedraad aangesloten op een TP-LINK TL-SG1008D switch, alsook de pioneer.
Vervolgens is de switch op deze router (d-Link Dir-615) aangesloten.
De router is dan nogmaals met deze eenvoudige switch (d-Link DES-1005D) verder verbonden naar de modem op het internet.

De Pioneer kan ik probleemloos vanaf mijn pc benaderen, via AVnavigator en de browser.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Heb je de Dlink al naar de laatste Firmware geupgrade? Is het mogelijk om alle factoren te elimineren dus zowel pc als pioneer direct in de Dlink doen? Ik denk dat daar misschien iets niet goed gaat.

• j-phone
Wordt poort 8080 ergens gefilterd? Kun je eens surfen naar:

http://192.168.0.193:8080/description.xml ?

[Voor 51% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 16:24]

• Digiboy
TiMMieJ schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:49:
Heb je de Dlink al naar de laatste Firmware geupgrade? Is het mogelijk om alle factoren te elimineren dus zowel pc als pioneer direct in de Dlink doen? Ik denk dat daar misschien iets niet goed gaat.
Ik heb de computer rechtstreeks met de pioneer op de router dLink aangesloten (gelukkig had ik nog lange kabels liggen), helaas hetzelfde resultaat :(
Daarna heb ik de laptop en de pioneer bedraad aangesoten op de TP-Link switch, helaas zonder resultaat :(
Ik dacht dat mijn dLink al de laatste firmware heeft/had, dit moet ik nog eens nazien.

Ik zou het vreemd vinden dat er met mijn netwerkapparatuur iets aan de hand zou zijn en dit vooral, omdat de overige Dlna apparaten wel werken en toegang krijgen tot de bestanden om media te streamen 8)7

• Digiboy
j-phone schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:23:
Wordt poort 8080 ergens gefilterd? Kun je eens surfen naar:

http://192.168.0.193:8080/description.xml ?
intussen gedaan, hier het resultaat KLIK

Ook wordt de reciever nog steeds herkent in het netwerk KLIK

[Voor 17% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 17:07]

• j-phone
Staat het apparaat tussen 'Digital media devices' in apparaatbeheer?

• Digiboy
j-phone schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:21:
Staat het apparaat tussen 'Digital media devices' in apparaatbeheer?
Ja KLIK

• j-phone
Kan je daar eens rechtsklik --> eigenschappen op doen?

• Digiboy
j-phone schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:46:
Kan je daar eens rechtsklik --> eigenschappen op doen?
Zie hier Klik

• j-phone
Ziet er goed uit. Is het apparaat wat wel werkt ook bedraad aangesloten?

• Digiboy
j-phone schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:36:
Ziet er goed uit. Is het apparaat wat wel werkt ook bedraad aangesloten?
Ja de Sony Blu-Ray speler is tevens bedraad aangesloten, volgens mij ligt het zuiver aan de Pioneer reciever 8)7

• j-phone
Als laatste zou ik toch UPNP enablen in de router en de firmware van de router even checken. Het ene UPNP apparaat is namelijk de andere niet. Baat het niet dan schaadt het niet.

• Digiboy
UPNP staat in de router enabled, de firmware moet ik nog nakijken.
Al mijn apparaten staan rechtstreeks in verbinding met de switch, na de switch komt de router pas op het internet.
Dan kan de router toch niet het probleem zijn of heb ik het mis :?

• j-phone
UPNP wordt verzorgd door de router vziw.

• Digiboy
Oké, dus alleen de router zorgt voor UPNP.

Ik ben net even gaan kijken voor een firmware upgrade van mijn router.
De router is versie B2 met firmwareversie 2.2, wat dus de laatse zou zijn, na deze versie is er nog een Betaversie die niet te downgraden is, zie hier Klik

UPNP staat aangevinkt KLIK

[Voor 6% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 20:06]

• j-phone
2.2? Je bedoelt 2.25 denk ik?

• Digiboy
Ja ik bedoel eigenlijk versie 2.5, zie hier bovenaan KLIK versie 2.5

• j-phone
Dat is de laatste voor de beta release, dus je bent up to date. Het allerlaatste wat je kan doen om de pc uit te sluiten is de event viewer bekijken, en dan de Windows Logs/Application log en Windows Log/System log in het bijzonder.

• Digiboy
j-phone schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:23:
Dat is de laatste voor de beta release, dus je bent up to date. Het allerlaatste wat je kan doen om de pc uit te sluiten is de event viewer bekijken, en dan de Windows Logs/Application log en Windows Log/System log in het bijzonder.
En toen werd het chinees voor mij :)

1) Hoe kan ik event viewer bekijken
2) Hoe Windows Logs/Application log
3) Windows Log/System log

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 02-04-2019
Digiboy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:28:
[...]

En toen werd het chinees voor mij :)

1) Hoe kan ik event viewer bekijken
2) Hoe Windows Logs/Application log
3) Windows Log/System log
Start -> rechterklik @ Computer -> Beheren -> Logboeken -> Kijken bij Kritiek, Fout en Waarschuwingen.

Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om beeld via hdmi te krijgen terwijl ik hem op tuner heb staan? Heb een vsx-919ah. Ik heb mijn pc via dvi en hdmi aangesloten, maar ik luister ook wel radio via de kabel i.p.v. de pc. Als ik dan switch van hdmi naar tuner verdwijnt mijn beeld :(

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• j-phone
- Rechtsklik 'Mijn Computer'
- Selecteer 'Beheer'
- Selecteer 'system Tools --> 'Event Viewer' --> 'WIndows Logs'
- Vervolgens kijken in 'Application' en daarna in 'System'

Kijk vooral naar het tijdstip dat je deze foutmelding kreeg:

Edit: Je kan ook even reproduceren wat je deed om deze melding te krijgen en dan in de logboeken kijken.

@KiPKaKDutcH, de tuner is een aparte functie van de receiver die geen beeld input ondersteund en daar dus ook geen output van kan maken.

[Voor 28% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 20:45]

• Digiboy
Hier logboek fout en het logboek waarschuwing

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:43

kraats

Ik rol

Dit mag wat mij betreft wel in een nieuw topic :) Als jullie er achter zijn is het uiteraard wel prettig dat ook even hier te posten.
Ideetje van mij, gaat het misschien verkeerd door IPv6? Helpt het om dat uit te schakelen?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Digiboy
hier het andere logboek met de foutmelding.

• j-phone
kraats schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:51:
Dit mag wat mij betreft wel in een nieuw topic :) Als jullie er achter zijn is het uiteraard wel prettig dat ook even hier te posten.
Ideetje van mij, gaat het misschien verkeerd door IPv6? Helpt het om dat uit te schakelen?
Daar hadden we het wel over gehad, maar onze redenering was dat andere Pioneer gebruikers er ook iets aan konden hebben. Maar goed, als ook maar één persoon zich eraan stoort is dat, wat mij betreft, al één teveel. Dus gaan we verder in een nieuw topic.

@Digiboy, kan je een nieuw topic aanmaken?

[Voor 3% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 21:02]

• KiPKaKDutcH
Tabblad Algemeen als het kan :P

• Digiboy
Hoe wordt dit en deze inhoud voor anderen dan verplaatst naar een nieuw topic :?

• j-phone
Vragen aan een mod?

• Digiboy
Zal ik doen, hier het tablad algemeen

Ik heb net gevraagd aan de MOD teacher, om dit onderwerp met volledige inhoud te verplaatsen naar een nieuw topic, nu nog afwachten wanneer dit kan gebeuren.

[Voor 42% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 21:14]

• j-phone
Hoeveel bestanden heb je in je media library?

• Digiboy
j-phone schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:14:
Hoeveel bestanden heb je in je media library?
In de map muziek heb ik als test 1.144 bestanden geplaatst.
In de afgelopen tijd heb ik mijn router ook al eens een reset gegeven, helaas zonder resultaat.

[Voor 17% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 21:17]

• j-phone
Ok, voer dit in in Google. Veel malware / rootkit hits op jouw foutmelding:

error 80004004 wmpnss service proximitytime

• Digiboy
Waarom werkt het op de andere computer dan ook niet :?

• j-phone
Ok laatste post van mij in dit topic daarover.

Kijk daar ook eens in de event logs, wellicht zie je dezelfde fout.

• KiPKaKDutcH
Digiboy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:24:
Waarom werkt het op de andere computer dan ook niet :?
Omdat waarschijnlijk de malware/rootkit je netwerk stoort? Even snelle scan met mbam (malwarebytes antimalware).

• Digiboy
Wat is eigenlijk "malware/rootkit " en wat kan ik hieraan verhelpen?

Ik vermoed dat ik dit even moet doen KLIK
Wel vreemd, want ik had mijn computer net geinstalleerd :?

Mijn vrouw is net weg met de laptop, dus daar kan ik nu de fout niet zien.

[Voor 72% gewijzigd door Digiboy op 18-11-2011 21:36]

• Digiboy
Ik heb deze handeling toegepast en wat blijkt nu het resultaat te zijn, alles werkt :) :?

Wat moet ik nu verder in orde brengen om mijn computer terug normaal op te starten, zodat weer normaal werkt, samen met mediaplayer/Pioneer :?

• Digiboy
Ik heb het probleem gevonden en opgelost :)

Op beide computers staat iTunes geïnstalleerd vanwege een iPod Touch in ons bezit.
Wanneer men iTunes installeert op de computer dan wordt ook het programma “bonjour service” mede geïnstalleerd, wat op zich geen probleem is als men alleen van iTunes wenst gebruik te maken.

Wenst men ook gebruik te maken van de Dlna functie bij de Pioneer recievers, dan zorgt “bonjour service” blijkbaar voor een conflict omdat de Pioneer reciever beide protocollen ondersteund en hierdoor de Dlna niet werkt.
De oplossing die bij werkte is eenvoudig weg “bonjour service” deinstalleren en op deze manier werkt Dlna weer zoals het moet bij de Pioneer Reciever.

Ik hoop dat ander gebruikers hier ook wat aan hebben, want mij heeft het alvast 2 dagen zoekwerk gekost :(

Eind goed, al goed :)

Graag wil ik hier iedereen nog bedanken voor het meedenken aan een oplossing, Thanks :)

[Voor 5% gewijzigd door Digiboy op 19-11-2011 00:55]

• j-phone
Mooi dat het opgelost is, al snap ik niet waarom Bonjour de boosdoener, maar dat doet er eigenlijk niet toe. Nu maar genieten van je mooie receiver :)

[Voor 3% gewijzigd door j-phone op 19-11-2011 15:11]

• Digiboy
Ik heb al de radiozenders die ik via de kabel krijg in de tuner vast gezet.
Wanneer ik nu de naam van de zender op de display wil zien moet ik op de afstandsbediening op de knop display drukken en PS selecteren.

Nu krijg ik inderdaad de naam van de Radiozender wel te zien, alleen is het vreemd dat deze telkens verspringt, is dit normaal :?

KLIK

• Fabian
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:25
Heeft de Pioneer LX52 een optie om stereo audio via front (L+R) en rear (L+R) te beluisteren ?
Dan bedoel ik niet de THX, DB PL2 opties waarbij de center ook mee gaat doen

• TiMMieJ

TiMMieJ

Digiboy mooi dat het opgelost is. Had van het weekend helaas geen tijd om te helpen.

Verder heb ik ook na het wijzigen van het input device op mijn Pioneer VSX-921 nog steeds geen beeld op de Cisco DVb8455 kast. Direct op de monitor werkt deze wel goed. Ik raak hier een beetje out of options.

• Gerlo800
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 04-01-2013
Zpottr schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:29:
Heeft hier nog iemand last dat de VSX-921 soms niet uit slaap te halen is?

Er is dan alleen één rood LED'je aan op het front panel (Advanced MCACC), LCD-display is uit.
Drukken op de power knop / afstandbediening maakt 'm niet wakker, en ook via de iControlAV2 app werkt het niet (network standby staat aan, via UTP verbonden met AIrport Express in Client mode). Geen enkele reactie van het systeem. Dit is nu een keer of vier, vijf gebeurd in de laatste maand.

Een echte power cycle (dus stroomkabel eruit en weer erin) verhelpt het, maar dat is irritant, duurt lang en kan niet goed zijn op de lange duur.

Iemand dit ook al eens gezien / ideeen waar het aan kan liggen?
Ja dit heb ik ook wel eens. En volgens mij krijg je dat als je (te) snel de versterker aan en gelijk weer uit zet. Probeer maar eens. Overigens: de knop ingedrukt houden doet ook een reset, je hoeft de versterker niet van de stroom te halen.

• Digiboy
TiMMieJ schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:30:
Digiboy mooi dat het opgelost is. Had van het weekend helaas geen tijd om te helpen.

Verder heb ik ook na het wijzigen van het input device op mijn Pioneer VSX-921 nog steeds geen beeld op de Cisco DVb8455 kast. Direct op de monitor werkt deze wel goed. Ik raak hier een beetje out of options.
Ik veronderstel dat je Cisco DVb8455 rechtstreeks met Hdmi is aangesloten op de reciever en deze resolutie 1080i doorgeeft aan de Pioneer. Probeer anders de Cisco DVb8455 eens op 720p uitvoer te zetten en de Pioneer deze bron te laten upscalen naar 1080p :?

• JackBozzz
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-01 16:16
Ik heb sinds vorige week dinsdag de LX-85. Aangesloten volgens de manual en ook de LX-85 werd direct herkend in mijn netwerk (via een Dlink switch vast aangesloten op mijn router een Dlink DIR-655). De iControlAV2 app (Android) op mijn HTC Desire gezet en alles werkte perfect. Vervolgens mijn internet radio stations ingesteld, so far so good. De eerste dagen deed alles het prima. Gisteren begon de ellende: mijn App kon geen verbinding meer maken met het netwerk (error code B27102). Ook het lampje op de switch brandde oranje (groen voor de verbinding naar mijn HTPC) en uiteraard was de LX-85 niet meer in mijn netwerk te vinden. Vervolgens op internet gekeken wat de error code betekent en wat de mogelijke problemen en oplossingen konden zijn. Vervolgens van alles geprobeeerd: reset van de router (met uitschakelen van LX-85 en App in alle mogelijke combinaties), uitschakelen van firewall en antivirus en daarna resetten van router met uit/inschakelen van de LX-85, het verwijderen van Bonjour (dat ik had geïnstalleerd na aansluiten van de receiver) etc etc. Niets heeft geholpen. Als ik nu naar Netwerkinstellingen in het menu ga is dit grijs en kan niet benaderd worden. Als ik iets wil veranderen in de Network Setup komt de receiver vast te hangen in dit menu. Op de receiver knippert Network Setup en vervolgens gebeurt er niets.

Al met al een vreemde situatie omdat alles perfect werkte bij het aansluiten (toen stond firewall en antivirus gewoon aan) terwijl ik niets aan de settings heb veranderd.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

• j-phone
JackBozzz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:36:
Ik heb sinds vorige week dinsdag de LX-85. Aangesloten volgens de manual en ook de LX-85 werd direct herkend in mijn netwerk (via een Dlink switch vast aangesloten op mijn router een Dlink DIR-655). De iControlAV2 app (Android) op mijn HTC Desire gezet en alles werkte perfect. Vervolgens mijn internet radio stations ingesteld, so far so good. De eerste dagen deed alles het prima. Gisteren begon de ellende: mijn App kon geen verbinding meer maken met het netwerk (error code B27102). Ook het lampje op de switch brandde oranje (groen voor de verbinding naar mijn HTPC) en uiteraard was de LX-85 niet meer in mijn netwerk te vinden. Vervolgens op internet gekeken wat de error code betekent en wat de mogelijke problemen en oplossingen konden zijn. Vervolgens van alles geprobeeerd: reset van de router (met uitschakelen van LX-85 en App in alle mogelijke combinaties), uitschakelen van firewall en antivirus en daarna resetten van router met uit/inschakelen van de LX-85, het verwijderen van Bonjour (dat ik had geïnstalleerd na aansluiten van de receiver) etc etc. Niets heeft geholpen. Als ik nu naar Netwerkinstellingen in het menu ga is dit grijs en kan niet benaderd worden. Als ik iets wil veranderen in de Network Setup komt de receiver vast te hangen in dit menu. Op de receiver knippert Network Setup en vervolgens gebeurt er niets.

Al met al een vreemde situatie omdat alles perfect werkte bij het aansluiten (toen stond firewall en antivirus gewoon aan) terwijl ik niets aan de settings heb veranderd.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
- Heb je de ethernet kabel al vervangen?
- Heb je de switch een powercycle gegeven?
- Heb je al een andere poort op de switch getest?
- Heb je de receiver van de stroom gehad?
- Wat is de poortinstelling op de switch?

Dat zijn de zaken die mij te binnen schieten. Wellicht dat het helpt.

• JackBozzz
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-01 16:16
- Heb je de ethernet kabel al vervangen? Ja, vervangen en getest: geen resultaat
- Heb je de switch een powercycle gegeven? Ja, gedaan: geen resultaat
- Heb je al een andere poort op de switch getest? Ja, gedaan en helaas ook geen resultaat
- Heb je de receiver van de stroom gehad? Hmm, ik heb de receiver wel uitgezet maar nog niet van de stroom afgehaald. Het zou toch niet zo iets simpels zijn? :o
- Wat is de poortinstelling op de switch? Zal ik ook nog eens naar kijken.

Mocht e.e.a. niet lukken dan ga ik receiver terugzetten op fabrieksinstellingen.

Ik heb ook nog een ander probleem met het Bi-ampen van mijn center (een KEF iQ6c). De center is correct aangesloten maar bij MCACC geeft hij Out of Phase aan. Volgens de handleiding kan dit gebeuren en kan gewoon een MCACC gedaan worden (de volautomatische MCACC vind ik persoonlijk erg tegenvallen). De center klinkt echter ongelofelijk dof indien hij via Bi-amp is aangesloten. Als ik de de speakerkabel van de Low ingang van de center afhaal klinkt de center stukken beter. Het is echt een verschil van dag en nacht. Bij Bi-amping lijkt het of er een dikke deken over de center heen ligt. Als ik zonder Bi-amping van de center de MCACC uitvoer dan geeft hij geen melding van Out of Phase. Ik ga dit weekend de center testen op het linker kanaal (ook Bi-amp) en kijken of het niet aan de center ligt. Mocht dit niet het geval zijn dan gaat de LX85 retour.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Digiboy schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:10:
[...]

Ik veronderstel dat je Cisco DVb8455 rechtstreeks met Hdmi is aangesloten op de reciever en deze resolutie 1080i doorgeeft aan de Pioneer. Probeer anders de Cisco DVb8455 eens op 720p uitvoer te zetten en de Pioneer deze bron te laten upscalen naar 1080p :?
Ja dit heb ik reeds geprobeerd kreeg gisteren wel de gehele tijd een HDCP error. Maar dit zou niet moeten kunnen voor zover ik weet. Heb hem al op meerdere kanalen geprobeerd maar blijf problemen houden.

[Voor 6% gewijzigd door TiMMieJ op 23-11-2011 16:31]

• j-phone
TiMMieJ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:31:
[...]

Ja dit heb ik reeds geprobeerd kreeg gisteren wel de gehele tijd een HDCP error. Maar dit zou niet moeten kunnen voor zover ik weet. Heb hem al op meerdere kanalen geprobeerd maar blijf problemen houden.
Had je de STB al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Ik heb sinds vandaag een stb met recorder, ook Cisco, en die doet het prima.

Edit: staat HDMI control aan op de receiver? Zo ja, kan je dat uitzetten? Kan je ook de 'link' zaken uitzetten in je tv (LG heeft SYMPLINK, Panasonic Vierralink etc)?

[Voor 15% gewijzigd door j-phone op 23-11-2011 23:32]

• JohhnyW
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04-02-2015
j-phone schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:38:
Sinds gisteren staat de Pioneer weer aangesloten. Vandaag de hele dag muziek geluisterd met Airplay zonder problemen. Vanavond zet ik de tv aan, UPC stb via HDMI ook het geluid, en alles leek aanvankelijk goed totdat ik het volume op de receiver veranderde. In het display ging 'PCM' snel knipperen en het geluid ging snel aan en uit. Het is opgelost en de volgende stappen zijn genomen:

- Versterker van de stroom, dit hielp niet
- STB uit en weer aan, dit hielp niet
- HDMI kabels loshalen en weer aansluiten terwijl de versterker aanstaat, dit hielp dus wel

Wellicht dat dit iemand anders ook kan helpen in de toekomst.
Hi. Ik ben aan het kijken naar een nieuwe receiver. Vind de Pioneer erg mooi, maar lees over deze HDMI problemen. Is dit volgens jullie alleen bij een "maandag morgen"exemplaar, of is het een Pioneer probleem ?

• pgm5700
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 04-01-2017
Met mijn VSX-2020 nog nooit HDMI problemen gehad, aangesloten zijn:
SONY BDP570 - BLU RAY
HDI DUNE MAX
TECHNOMATE HD SATT-ONTVANGER
SAB HD SATT-ONTVANGER
MEDIA LAPTOP I3 niet constant aangesloten

Alles verbind naar wens, schakelt vlot, en beeld als geluid steeds top.

Na een Denon, blijf ik nog een hele poos bij Pioneer, :)

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-12-2020
JohhnyW schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:32:
[...]

Hi. Ik ben aan het kijken naar een nieuwe receiver. Vind de Pioneer erg mooi, maar lees over deze HDMI problemen. Is dit volgens jullie alleen bij een "maandag morgen"exemplaar, of is het een Pioneer probleem ?
Het is niet alleen Pioneer hoor die dergelijke problemen heeft, de meeste merken hebben deze problemen wel.. niet alles heeft een goede handshake met elkaar, dit zal je echter wel bij alle merken wel houden dergelijke problemen.
Dus dit is in principe geen "afhaak" punt (vind ik) op Pioneer, je hebt alleen dus wel de kans als je verder exact dezelfde apparatuur hebt dat je een dergelijk probleem hebt, maar dat is niet gegarandeerd, er zijn wel meer voorbeelden van mensen die dezelfde STB of PVR hebben en zelfde receiver, en dat de ene er wel last van heeft en de andere niet.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)

• JohhnyW
Thnx. Ik heb nu een Denon (AVR-1911) en eerlijk gezegd heb ik ook wel eens schakel problemen nu. Maar als ik dan bijv. naar DVD schakel en terug naar UPC is het beeld er wel.
Ik heb dus nog nooit de kabels los hoeven halen.
ps. Wil een nieuwe receiver ivm 3D doorgifte.
Denk dat Onkyo ook erg goed is, maar nog niet de helft zo mooi als Pioneer.
Annuk schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:05:
[...]

Het is niet alleen Pioneer hoor die dergelijke problemen heeft, de meeste merken hebben deze problemen wel.. niet alles heeft een goede handshake met elkaar, dit zal je echter wel bij alle merken wel houden dergelijke problemen.
Dus dit is in principe geen "afhaak" punt (vind ik) op Pioneer, je hebt alleen dus wel de kans als je verder exact dezelfde apparatuur hebt dat je een dergelijk probleem hebt, maar dat is niet gegarandeerd, er zijn wel meer voorbeelden van mensen die dezelfde STB of PVR hebben en zelfde receiver, en dat de ene er wel last van heeft en de andere niet.

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-12-2020
JohhnyW schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:20:
Thnx. Ik heb nu een Denon (AVR-1911) en eerlijk gezegd heb ik ook wel eens schakel problemen nu. Maar als ik dan bijv. naar DVD schakel en terug naar UPC is het beeld er wel.
Ik heb dus nog nooit de kabels los hoeven halen.
ps. Wil een nieuwe receiver ivm 3D doorgifte.
Denk dat Onkyo ook erg goed is, maar nog niet de helft zo mooi als Pioneer.

[...]
Ik heb er zelf tot op heden ook nog nooit wat mee gehad kwa handshake (heb zelf een VSX-920-K) en heb al van alles erop aan gesloten (ook om dingen uit te testen ;))
En ja dat is natuurlijk persoonlijk he wat je zegt, de ene vind Onkyo mooi, de ander Pioneer, weer een ander Marantz of Denon..

P.S. Ik vond persoonlijk destijds de Pio ook mooier dan de Onkyo hoor ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)

• TiMMieJ

TiMMieJ

j-phone schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:13:
[...]

Had je de STB al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Ik heb sinds vandaag een stb met recorder, ook Cisco, en die doet het prima.

Edit: staat HDMI control aan op de receiver? Zo ja, kan je dat uitzetten? Kan je ook de 'link' zaken uitzetten in je tv (LG heeft SYMPLINK, Panasonic Vierralink etc)?
Ik gebruik zelf een Monitor en daar is niets op uit/aan te zetten qua link. Verder iig de link al eens uitgezet zonder resultaat. Zal voor de zekerheid even de STB resetten nog naar defaults dat heb ik nog niet gedaan.

Voor de rest werkt alle apparatuur prima op de Pioneer :)

• Didier.Vl
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-01-2017
Hallo. Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een VSX-921. Het apparaat werkt naar alle verwachtingen. Eenvoudig gebruik voor standaard aansluitingen. Netwerk aansluitingen zijn echter wel wat moeilijker...
Ondertussen heb ik de netwerk radio al aan de praat gekregen. Verder heb ik ook nog een NAS (synology DS211+) en ik kan al mijn mp3's hiervan afspelen via de VSX met DLNA.
Wat me nog niet lukt is streamen via windows media player 12. :?
Als ik in WMP op het icoontje klik "Afspelen met..." selecteer ik "VSX-921" dan probeert hij te verbinden met de server.....
Echter krijg ik de melding "Media-informatie ophalen van mediaserver is mislukt"
Moet ik hier mijn VSX op HMG zetten wanneer ik verbinding maak met WMP?

• j-phone
JohhnyW schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:32:
[...]

Hoi Johnny,

het HDMI probleem die ik had lag puur aan de settop box van UPC. Nadat deze is omgeruild werkt het allemaal prima. De looks en geluidskwaliteit icm gemak maakt dat dit een erg goed product is. Als ik jouw was zou ik hem zeker in mijn shortlist opnemen.
TiMMieJ schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:11:
[...]

Ik gebruik zelf een Monitor en daar is niets op uit/aan te zetten qua link. Verder iig de link al eens uitgezet zonder resultaat. Zal voor de zekerheid even de STB resetten nog naar defaults dat heb ik nog niet gedaan.

Voor de rest werkt alle apparatuur prima op de Pioneer :)
Ik hoop dat het alsnog gaat werken :)
Didier.Vl schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:23:
Hallo. Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een VSX-921. Het apparaat werkt naar alle verwachtingen. Eenvoudig gebruik voor standaard aansluitingen. Netwerk aansluitingen zijn echter wel wat moeilijker...
Ondertussen heb ik de netwerk radio al aan de praat gekregen. Verder heb ik ook nog een NAS (synology DS211+) en ik kan al mijn mp3's hiervan afspelen via de VSX met DLNA.
Wat me nog niet lukt is streamen via windows media player 12. :?
Als ik in WMP op het icoontje klik "Afspelen met..." selecteer ik "VSX-921" dan probeert hij te verbinden met de server.....
Echter krijg ik de melding "Media-informatie ophalen van mediaserver is mislukt"
Moet ik hier mijn VSX op HMG zetten wanneer ik verbinding maak met WMP?
Als je via DLNA gaat streamen moet de receiver inderdaad op HMG staan ingeschakeld. Je kan ook de 'network standby' op 'ON' zetten. Als je dan een nummer via Airplay wilt spelen springt de receiver vanzelf uit standby en start HMG op. Ik weet niet of dit via DLNA ook werkt.

De melding die je krijgt lijkt me overigens meer te maken te hebben met Mediaplayer <-> server. Werkt het wel als je de nummers gewoon op de PC afspeelt?

• pgm5700
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 04-01-2017
Annuk schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:29:
[...]

Ik heb er zelf tot op heden ook nog nooit wat mee gehad kwa handshake (heb zelf een VSX-920-K) en heb al van alles erop aan gesloten (ook om dingen uit te testen ;))
En ja dat is natuurlijk persoonlijk he wat je zegt, de ene vind Onkyo mooi, de ander Pioneer, weer een ander Marantz of Denon..

P.S. Ik vond persoonlijk destijds de Pio ook mooier dan de Onkyo hoor ;)
Doet er in feite niet toe wat je mooier vindt, het zijn de kwaliteiten van het apparaat die de doorslag geven, hopelijk bedoel je dit.
Want dergelijke receivers enkel kopen voor het uiterlijk kan leiden tot een miskoop, ook het merk doet er niet toe, elke fabrikant heeft zijn toppers & miskleunen in het rek staan.
Vooraf jezelf goed inlichten, zo heb ik de VSX2020 aangeschaft, de testen waren erg goed, de EISA award
die hij verkreeg stemde tot tevredenheid, en achteraf geen seconde spijt van gehad.
Alhoewel hij iets boven mijn budget ging, was ik overtuigd.

• Didier.Vl
j-phone schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:26:

Als je via DLNA gaat streamen moet de receiver inderdaad op HMG staan ingeschakeld. Je kan ook de 'network standby' op 'ON' zetten. Als je dan een nummer via Airplay wilt spelen springt de receiver vanzelf uit standby en start HMG op. Ik weet niet of dit via DLNA ook werkt.
"Network standby" stond al op ON. Als ik bv een internet radio station aan het beluisteren ben en ik wil met WMP beginnen streamen, dan stopt mijn internet radio station maar hij start niet met streamen.
De melding die je krijgt lijkt me overigens meer te maken te hebben met Mediaplayer <-> server. Werkt het wel als je de nummers gewoon op de PC afspeelt?
Ja, de nummers kan ik afspelen, zowel op PC als op VSX, maar niet streamen via WMP.

Dit is trouwens mijn volledige foutmelding:

Media-informatie ophalen van mediaserver is mislukt
De geselcteerde media kunnnen niet worden afgespeeld op dit apparaat. De indeling wordt niet ondersteund of de computer of het opslagapparaat dat de media bevat, is offline.

• JohhnyW
pgm5700 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 18:41:
[...]

Doet er in feite niet toe wat je mooier vindt, het zijn de kwaliteiten van het apparaat die de doorslag geven, hopelijk bedoel je dit.
Want dergelijke receivers enkel kopen voor het uiterlijk kan leiden tot een miskoop, ook het merk doet er niet toe, elke fabrikant heeft zijn toppers & miskleunen in het rek staan.
Vooraf jezelf goed inlichten, zo heb ik de VSX2020 aangeschaft, de testen waren erg goed, de EISA award
die hij verkreeg stemde tot tevredenheid, en achteraf geen seconde spijt van gehad.
Hi, dat klopt, de kwaliteiten zijn belangrijkste met de functies die je zoekt.
Maar als er een paar erg dicht bij elkaar zitten, dan ga je toch zeker ook naar design kijken en dan wint Pioneer zeker voor me.

Gelijk nog ff een vraag voor de Pioneer kenners. Meestal komt er elk jaar een nieuwe lijn uit.
Wanneer in het jaar is dit voor Pioneer ?

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:19
Volgens Pioneer ondersteunen de nieuwere Pioneer VSX's FLAC... alleen ik krijg het niet aan de praat? Ik stop mn USB stick in de receiver, en kan dan alleen de MP3's inlezen maar geen FLAC's.

Het gaat om een 2011 VSX-921. En jullie? :o Echt een nadeel, doe ik iets verkeerds? Of kan de receiver alleen maar via het netwerk FLAC afspelen...

Gulfstream G650

• j-phone
pgm5700 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 18:41:
[...]

Als je je apparatuur in een kast zet ben ik het met je eens, maar staat het in het zicht dan wil het oog ook wel wat. Vooral als je partner wat kritischer is qua looks moet je daar toch rekening mee houden. Het is gewoon een criterium meer waar bijvoorbeeld een receiver aan moet voldoen.

Een bankstel die geweldig lekker zit maar alleen in gifgroen met paarse leuningen verkrijgbaar is zal het ook niet redden. Wel qua functionaliteit, hij zit namelijk geweldig lekker, maar niet qua looks.
Didier.Vl schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:19:
[...]

"Network standby" stond al op ON. Als ik bv een internet radio station aan het beluisteren ben en ik wil met WMP beginnen streamen, dan stopt mijn internet radio station maar hij start niet met streamen.

[...]

Ja, de nummers kan ik afspelen, zowel op PC als op VSX, maar niet streamen via WMP.

Dit is trouwens mijn volledige foutmelding:

Media-informatie ophalen van mediaserver is mislukt
De geselcteerde media kunnnen niet worden afgespeeld op dit apparaat. De indeling wordt niet ondersteund of de computer of het opslagapparaat dat de media bevat, is offline.
Zijn dat de bestanden die op je NAS staan? Haal je die dan binnen via DLNA en wil je ze dan verder pushen naar de receiver via DLNA? Kan je hier meer uitleg over geven, aangezien het streamen wel rechtstreeks werkt.

[Voor 41% gewijzigd door j-phone op 25-11-2011 22:59]

• Didier.Vl
j-phone schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:48:

[...]

Zijn dat de bestanden die op je NAS staan? Haal je die dan binnen via DLNA en wil je ze dan verder pushen naar de receiver via DLNA? Kan je hier meer uitleg over geven, aangezien het streamen wel rechtstreeks werkt.
De liedjes zelf staan op mijn NAS.
De bedoeling is om een playlist on the fly te maken in WMP (op mijn PC) en deze dan te "pushen" of "play to..." naar mijn VSX.

• Digiboy
Staan je mappen op de Nas gedeeld om ze te kunnen streamen naar de Pioneer?

• Digiboy
SalimRMAF schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:33:
Volgens Pioneer ondersteunen de nieuwere Pioneer VSX's FLAC... alleen ik krijg het niet aan de praat? Ik stop mn USB stick in de receiver, en kan dan alleen de MP3's inlezen maar geen FLAC's.

Het gaat om een 2011 VSX-921. En jullie? :o Echt een nadeel, doe ik iets verkeerds? Of kan de receiver alleen maar via het netwerk FLAC afspelen...
Alleen mp3, Wave en Wma wordt ondersteund voor het afspelen van muziek op een USB-apparaat.
Indien je Flac wil afspelen zal dit via Dlna of H.MG. moeten gebeuren (staat op blz.31 v/d handleiding).

• Didier.Vl
Digiboy schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:24:
Staan je mappen op de Nas gedeeld om ze te kunnen streamen naar de Pioneer?
Met mijn VSX kan ik de mappen op mijn NAS bekijken en afspelen.

• Digiboy
Oké, kijk eens in apparaatbeheer of daar je media-apparaat staat.
Indien dit zo is, probeer deze even te updaten via windows Update, dan komt deze later in het lijstje te staan.
Zo kun je deze dan aanvinken om te installeren als update voor je reciever.

• Didier.Vl
Hij staat er tussen. Maar wel met de naam 'Digitaal media-apparaat" moet dat dan niet "VSX-921" zijn of zoiets?
Ik heb eens naar automatische updates gezocht en hij zegt dat het de laatste nieuwe is.
Heb eens naar drivers gegoogled maar veel vind ik niet.

• Digiboy
Hij moet in apparaatbeheer er inderdaad tussen staan als 'Digitaal media-apparaat" .
Wanneer je nu in configuratiescherm op de knop Windows Update regelmatig klikt of na een opstart, dan zou je hier een update voor moeten krijgen.
Dit is alleen maar, wanneer je onder apparaten ook 'Digitaal media-apparaat" ziet staan.
Pagina: 1 ... 10 ... 34 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True