Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:42
Tommie12 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:29:
Als ik een VSX921 koop en via ethernet verbind met mijn netwerk, wordt dat ethernet dan ook via de HDMI doorgegeven aan een blu ray speler?
Ik zou er een BDP140 aanhangen, en dan zou ik ook films van het netwerk via DLNA willen afspelen op TV.

Netwerk naar de Blu Ray zou ook lukken, maar dan moet ik nog een extra router of switch voorzien, en dat zou ik willen vermijden.
Ik wil dit vraagje nog even naar boven brengen.
Kent iemand het antwoord?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Tommie12 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:51:
[...]

Ik wil dit vraagje nog even naar boven brengen.
Kent iemand het antwoord?
Als je naar de laatste zin op deze pagina kijkt http://reviews.cnet.com/av-receivers/pioneer-vsx-1021-k/4505-6466_7-34536275.html#reviewPage1 wordt er geconcludeerd dat 'No midrange receiver that we've seen so far supports HDMI Ethernet channel'.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niksnie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-01-2022
Vsx 2021 kost weer 929,- bij stassen?nl
Tzal foutje zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Niksnie schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:22:
Vsx 2021 kost weer 929,- bij stassen?nl
Tzal foutje zijn geweest...
Heb even het een en ander na gebeld vandaag. De receiver kost leveranciers 800 euro. Dus veel goedkoper dan dat gaan we hem denk ik niet vinden (helaas).

offtopic:
Meer info kun je opvragen via DM

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niksnie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-01-2022
koffie-junk schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:36:
[...]

Heb even het een en ander na gebeld vandaag. De receiver kost leveranciers 800 euro. Dus veel goedkoper dan dat gaan we hem denk ik niet vinden (helaas).

offtopic:
Meer info kun je opvragen via DM
774 euro bij 4launch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Iemand al gehoord wanneer we de BDP-LX55 in de winkel kunnen verwachten? Ik had begrepen dat deze nieuwe highend bluray speler ergens in oktober verkrijgbaar zou worden, maar tot dusver heb ik niets gezien... (of hebben ze problemen qua productie vanwege de ramp in Thailand?)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
mindcrash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:55:
Iemand al gehoord wanneer we de BDP-LX55 in de winkel kunnen verwachten? Ik had begrepen dat deze nieuwe highend bluray speler ergens in oktober verkrijgbaar zou worden, maar tot dusver heb ik niets gezien... (of hebben ze problemen qua productie vanwege de ramp in Thailand?)
Ik lees het volgende:

Availability

The BDP-440 will be available in October 2011, followed by the BDP-LX55 in November 2011.

Bron: http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/BDP-440-BDP-LX55.html

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er mooi uit

Maar hoe is de (beeld) kwaliteit van pioneer bluray spelers tov Yamaha en Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:38:
ziet er mooi uit

Maar hoe is de (beeld) kwaliteit van pioneer bluray spelers tov Yamaha en Sony?
Als eerste wil ik zeggen dat ik geen ervaring heb met andere spelers dan mijn eigen BDP-430.

Hij bevalt mij prima, ondanks dat ik 'm toch af en toe wat langzaam vind met het laden van een blueray's en het reageren met het openen van de disc lade (het opstarten van de speler vind ik persoonlijk wat aan de lange kant), ik weet dus niet of dat bij alle spelers zo is.
Verder is de iPhone App een fijne toevoeging, maar ik merk dat de app niet zo heel stabiel is (m.b.t. het contact houden met de speler...) (mijn iPhone trouwens ook niet, dus zal er ongetwijfeld mee te maken hebben).

Wat ik wel een fijne toevoeging vind is de mogelijkheid om via de speler Youtube video's te bekijken en te zoeken (al zijn de mogelijkheden nog wat beperkt). Aangezien ik geen pc in de buurt heb staat van mijn tv is het een fijne oplossing om snel ff filmpjes te kijken. Had Pioneer al een mailtje gestuurd of het mogelijk was via de App een toetsenbord ervoor toe te voegen of je Youtube account toe te voegen i.v.m. favoriete video's, maar ik kreeg naar mijn mening niet echt een zeer geïnteresseerd mailtje terug (toch jammer imho)

Beeld kwaliteit kan ik verder niet echt over oordelen, behalve dat het er voor mij prima uitziet en ik er op dit moment blij mee ben :)

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Zodra de BDP-LX55 leverbaar is zal ik hem iig uitgebreid vergelijken met de Panasonic DMP-BDT310 die ik hier heb staan :)
Zowel qua audio als video en 3D video. Maar helaas heb ik hem nog niet in de winkels zien verschijnen :( maar das logisch :P want zou pas rond November leverbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:07:
Zodra de BDP-LX55 leverbaar is zal ik hem iig uitgebreid vergelijken met de Panasonic DMP-BDT310 die ik hier heb staan :)
Zowel qua audio als video en 3D video. Maar helaas heb ik hem nog niet in de winkels zien verschijnen :( maar das logisch :P want zou pas rond November leverbaar moeten zijn.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen
Laat het aub even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

j-phone schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:49:
Ik zal morgen zelf de bijgeleverde antenne even proberen, als er RDS data doorkomt zou dat bij jou ook het geval moeten zijn. Als provider heb ik UPC dus dat kunnen we niet vergelijken.
Heb je al gekeken? Ik kan drukken wat ik wil op die info knop, maar er komt helaas geen RDS data tevoorschijn.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik ga ook de BDP-LX55 kopen als uitbreiding op de SC-LX75, hoop dat het gauw november is :)

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:07
Sterker nog, overmorgen is 't al november :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
massari schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:50:
[...]

Heb je al gekeken? Ik kan drukken wat ik wil op die info knop, maar er komt helaas geen RDS data tevoorschijn.
Ik zit onbedoeld in een soort van verbouwing, mijn vriendin kreeg de kriebels dus op het moment staat de Pio niet eens aangesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de nieuwe receivers ook in zilver worden uitgevoerd?
Ik heb alles zilver en wil een nieuwe HDMI receiver met arc voor mijn samsung D8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Vandaag de Logitech Harmony One geprobeerd te programmeren op de SC-LX75, maar de software van de Harmony herkent de receiver nog niet. Zou ik gewoon de SC-LX73 qua instelling kunnen gebruiken?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

@herriee77:

Ik ben bang dat (in ieder geval in Europa) de nieuwe lichting Pioneer receivers alleen in het zwart leverbaar is. De '-K' (Dit staat bij Pioneer voor 'Zwart') achter de meeste receiver-typenummers zou kunnen suggereren dat er ook uitvoeringen in andere kleuren leverbaar zijn. Die heb ik echter niet kunnen ontdekken.
Ik ga op dit moment juist van zilverkleurig naar zwart, maar ik snap je probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb mijn VSX-2021K binnen maar toen ik de boel gisteren wilde aansluiten paste mijn banana plugs niet. Deze zijn te groot. In mijn Canton speakers passen ze wel.

Iemand dit tegengekomen? Kan het zijn dat er verschillende diktes zijn wat betreft banana plugs?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
spoornie schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:59:
Ik heb mijn VSX-2021K binnen maar toen ik de boel gisteren wilde aansluiten paste mijn banana plugs niet. Deze zijn te groot. In mijn Canton speakers passen ze wel.

Iemand dit tegengekomen? Kan het zijn dat er verschillende diktes zijn wat betreft banana plugs?
Ik denk dat ik het al weet. Na even (beter) te zoeken in dit forum zag ik een antwoord ergens van Fear. Hij vertelde in dat topic dat het goed kan zijn dat er dopjes inzitten die er eerst uit moeten. Dat ga ik eerst even proberen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoornie schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:15:
[...]
Ik denk dat ik het al weet. Na even (beter) te zoeken in dit forum zag ik een antwoord ergens van Fear. Hij vertelde in dat topic dat het goed kan zijn dat er dopjes inzitten die er eerst uit moeten. Dat ga ik eerst even proberen vanavond.
99,99% zeker dat die dopjes ook zijn waar je het probleem moet zoeken. Europese receivers worden standaard geleverd met beschermdopjes in de terminals. Kwestie van eruit wippen en de banaanstekkers passen. Want banaanstekkers zijn universeel qua dikte.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
FeaR schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:06:
[...]
Want banaanstekkers zijn universeel qua dikte.
Ik had al bijna 8 nieuwe pluggen gekocht. Thnx dit wilde ik horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

kraats

Ik rol

FeaR schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:06:
99,99% zeker dat die dopjes ook zijn waar je het probleem moet zoeken. Europese receivers worden standaard geleverd met beschermdopjes in de terminals. Kwestie van eruit wippen en de banaanstekkers passen. Want banaanstekkers zijn universeel qua dikte.
Niet helemaal.. je kunt ook banaanstekers van 2mm krijgen in plaats van 4mm. Maar daar moet je moeite voor doen :) In dit geval zijn het wel zeker de dopjes.
Tip om de dopjes er uit te krijgen: klein houtschroefje in het gaatje achterin schroeven en je trekt ze er zo uit.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Het is inmiddels november, iemand een idee wanneer de BDP-LX55 te koop is?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
kraats schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:19:
[...]
Tip om de dopjes er uit te krijgen: klein houtschroefje in het gaatje achterin schroeven en je trekt ze er zo uit.
Dank je wel, dat ging perfect! Inmiddels alles aan kunnen sluiten en heel erg tevreden! Erg blij met de functies zoals MCACC en DLNA icm FLAC

Ik heb nu mijn set-top box (satteliet) aangesloten via HDMI op de receiver maar nu kan ik niet tegelijk TV kijken en muziek via DLNA beluisteren. Moet ik de boel dan zo aansluiten?
- set-top -> HDMI-> TV
- set-top -> toslink (digital audio out) -> receiver

Of bestaat er een functie dat de receiver het signaal volledig doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
spoornie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:42:
[...]
Ik heb nu mijn set-top box (satteliet) aangesloten via HDMI op de receiver maar nu kan ik niet tegelijk TV kijken en muziek via DLNA beluisteren. Moet ik de boel dan zo aansluiten?
- set-top -> HDMI-> TV
- set-top -> toslink (digital audio out) -> receiver

Of bestaat er een functie dat de receiver het signaal volledig doorgeeft?
Ik lees op internet dat dit wel mogelijk zou zijn maar dat ik dan niet de volledige hi-def audio doorkrijg omdat dat simpel weg niet door een optische kabel kan. Kan iemand dat beamen?

Er zit denk ik niets anders op dan gewoon TV en muziek apart aan te hebben. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoornie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:00:
[...]
Ik lees op internet dat dit wel mogelijk zou zijn maar dat ik dan niet de volledige hi-def audio doorkrijg omdat dat simpel weg niet door een optische kabel kan. Kan iemand dat beamen?
HD Audio kan inderdaad niet over optisch. Enkel alleen over HDMI of over meerkanaals analoog. Maar zijn er überhaupt wel TV-uitzendingen met HD geluid?

offtopic:
Graag de volgende keer de Edit-knop gebruiken om je post aan te passen en niet het topic binnen 24 uur omhoog te kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:03
Nou eindelijk dan ook mij Pioneer vsx-2021 binnen, gisteren alles aangesloten. Maar wat een functies zeg, moet nog wel ff alles goed doornemen voordat ik alle functies kan gebruiken. Daarnaast nog ff wachten op me stands om een 4.1 systeem te krijgen, me center kan ik jammer genoeg niet meer plaatsen..

Iets wat ik nog niet voor elkaar krijg en ook niet kan vinden is de Stand-by Pass Through. Hoe werkt dit nu precies?

Ik heb alles als volgt aangesloten:
- Set-up box -> hdmi -> Receiver
- HDI Dune smart D1 -> hdmi -> Receiver
- Xbox 360 -> component -> Receiver

- Receiver ->hdmi -> TV

Daarnaast krijg ik geen geluid op me tv, kan dit komen omdat me tv geen audio return ondersteund of heb ik de setup box niet goed aangesloten? Moet ik dan naast de hdmi aansluiting op de receiver ook nog audio kabels naar de tv trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Het lijkt er op dat sommige winkels leveringsproblemen hebben met bepaalde modellen. Bij foka is de 921 al verschillende weken niet op voorraad. Zelfs voor de prijs moet je nu een mail sturen.
De prijs is wel echt goed.
Ik plan eind dit jaar een uitstapje naar R'dam om hem op te halen, maar dat lijkt moeilijk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
@Andyk125, je moet HDMI Control aanzetten om Stand-By Pass Through te laten werken zover ik weet :)
Wat voor Televisie heb je ? Zou je even in de specs moeten kijken van je TV hoe het zit met ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:02:
@Andyk125, je moet HDMI Control aanzetten om Stand-By Pass Through te laten werken zover ik weet :)
Wat voor Televisie heb je ? Zou je even in de specs moeten kijken van je TV hoe het zit met ARC.
De televisie ondersteunt waarschijnlijk geen audio return channel, omdat de tv al een smasung model is van 4 a 5 jaar oud :P was van plan om een keer een nieuwe te halen, maar de versterker had voorrang ;)

Zal vanavond eens kijken als ik thuis ben, THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Andyk125 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:21:
Daarnaast krijg ik geen geluid op me tv, kan dit komen omdat me tv geen audio return ondersteund of heb ik de setup box niet goed aangesloten? Moet ik dan naast de hdmi aansluiting op de receiver ook nog audio kabels naar de tv trekken?
Dat had ik eerst ook. Ik heb toen de Vierra Link (Panasonic) instelling moeten aanpassen.

Overigens heb ik nu alles aangesloten zoals ik eerder voorstelde:
setup box HDMI -> TV
setup box TosLink -> receiver

Zo kan ik van TV en receiver het geluid apart besturen. Werkt perfect!

Geen idee of hi-def audio wel beschikbaar is. Waarschijnlijk heeft het dan niet eens zin om de HDMI van de setup box via de receiver te laten lopen omdat HD audio nog niet word uitgezonden. (in mijn geval CanalDigitaal)

[ Voor 4% gewijzigd door wolverine3141 op 04-11-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
spoornie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:25:
[...]

Dat had ik eerst ook. Ik heb toen de Vierra Link (Panasonic) instelling moeten aanpassen.

Overigens heb ik nu alles aangesloten zoals ik eerder voorstelde:
setup box HDMI -> TV
setup box TosLink -> receiver

Zo kan ik van TV en receiver het geluid apart besturen. Werkt perfect!

Geen idee of hi-def audio wel beschikbaar is. Waarschijnlijk heeft het dan niet eens zin om de HDMI van de setup box via de receiver te laten lopen omdat HD audio nog niet word uitgezonden. (in mijn geval CanalDigitaal)
Denk dat ik de setup box ook gewoon via die manier aansluit op me tv! zo was ik het eerst ook van plan, maar op de andere manier scheelt het weer een optische kabel ;) Hi -def audio is volgens mij niet beschikbaar en voor de meeste programma's op tv ook niet bepaald interessant :P

[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 04-11-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik wil tegen het eind van dit jaar de 921 kopen.
Ik heb nog een DVD speler/recorder die nu met een Scart-Euro connector aan de TV hangt.
Omdat ik alles via de receiver wil laten lopen (weinig kabels en upscaling) vroeg ik me af hoe ik die aan de receiver kan hangen. De DVD speler heeft geen HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:16:
Ik wil tegen het eind van dit jaar de 921 kopen.
Ik heb nog een DVD speler/recorder die nu met een Scart-Euro connector aan de TV hangt.
Omdat ik alles via de receiver wil laten lopen (weinig kabels en upscaling) vroeg ik me af hoe ik die aan de receiver kan hangen. De DVD speler heeft geen HDMI.
SCART ondersteunen receivers over het algemeen niet. Dit omdat SCART een soort stekker is en geen norm zoals S-Video en Composite wel zijn. Je zal dus een converter moeten halen van SCART naar composiet (aangezien de Pioneer geen S-Video heeft) en zo aan moeten sluiten. Of wellicht dat de DVD-speler al een Composiet Video Uit heeft. De VSX-921 zal dit analoge signaal dan omzetten naar digitaal en via de HDMI Out sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb hetzelfde, en hem toch aangesloten via de scart, heb er wel over gedacht om scart naar composiet te doen, maar denk dat de kwaliteit dan erg achteruit gaat.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
LoneWolf schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:03:
Ik heb hetzelfde, en hem toch aangesloten via de scart, heb er wel over gedacht om scart naar composiet te doen, maar denk dat de kwaliteit dan erg achteruit gaat.
Hoe heb je die SCART dan aangesloten? Ik heb op de 921 geen SCART ingang gevonden....

Het enige wat ik ooit bij de Wii zag was een scart, met dan 3 cinch kabels op om de Wii aan de TV te hangen, maar is dat geen omzetting naar composiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Daarmee bedoel ik dus dat ik hem gewoon direct aan de tv heb gehangen via de scart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik heb nog eens zitten neuzen in de hanleiding van de 921.
Op pagina 17 zie ik dat ik op de 921 mijn Telenet digicorder niet via HDMI zou kunnen aansluiten, maar wel via een Tos en een videokabel. Kan dit kloppen?
Waarom zou ik de settop box niet via HDMI mogen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:35:
Ik denk dat het komt omdat Digitale Decoders voor nogal veel problemen zorgen wanneer deze via de receiver aan worden gesloten. Deze problemen komen vooral omdat elke zender een eigen (audio)track heeft en dat snelle switchen vind niet elke receiver even leuk.

Lijkt dus wel of Pioneer zich daarvoor een beetje in wil dekken. Maar je kan altijd proberen of het met jouw decoder wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Maar volgens de handleiding kan het wel met de 1021...
Wat kan daar het verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Op pagina 17 zie ik dat ik op de 921 mijn Telenet digicorder niet via HDMI zou kunnen aansluiten, maar wel via een Tos en een videokabel. Kan dit kloppen?
Als ik de online handleiding bekijk of de quickstart manual zie ik helemaal niets vermeld over digitale decoders. Kan je een link plaatsen naar een online document?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:41
FeaR schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 07:40:
[...]

Ik denk dat het komt omdat Digitale Decoders voor nogal veel problemen zorgen wanneer deze via de receiver aan worden gesloten. Deze problemen komen vooral omdat elke zender een eigen (audio)track heeft en dat snelle switchen vind niet elke receiver even leuk.
Een TV met een CI module aangesloten op een hdmi aansluiting met arc levert dan toch hetzelfde probleem op wat jij hier schetst? Dat zou niet best zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 2 verschillende Satelliet HD ontvangers aangesloten op mijn VSX-2020 via hdmi, en al die verschillende geluidsformaten vind ie best leuk, en de wisseling op de receiver gebeurt ogenblikkelijk.
No "problems"dus , alleen die Telenet bakken zij niet state of the art spul, verre van, dus even testen, of wie heeft het al voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
http://docs.pioneer.eu/Ma...021Knl_manual/GetPDF.ashx

Hier is een link naar de manual in het nederlands.
Kijk vooral eens naar pagina 17.

Ik heb er geen probleem mee om ALTIJD de receiver in the schakelen, en alleen met de settop te werken.
Mijn bedoeling is echt om maar 2 kabels naar de TV te laten gaan (stroom en HDMI).
Misschien dat dit alles nodig is om het geluid ook bij de receiver te krijgen als je gewoon TV kijkt, en de TV ontvanger gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Sinds gisteren staat de Pioneer weer aangesloten. Vandaag de hele dag muziek geluisterd met Airplay zonder problemen. Vanavond zet ik de tv aan, UPC stb via HDMI ook het geluid, en alles leek aanvankelijk goed totdat ik het volume op de receiver veranderde. In het display ging 'PCM' snel knipperen en het geluid ging snel aan en uit. Het is opgelost en de volgende stappen zijn genomen:

- Versterker van de stroom, dit hielp niet
- STB uit en weer aan, dit hielp niet
- HDMI kabels loshalen en weer aansluiten terwijl de versterker aanstaat, dit hielp dus wel

Wellicht dat dit iemand anders ook kan helpen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfwood
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 23:55
Ik heb mijn Telenet digibox (eerst het oude, nu het nieuwe model) via HDMI op mijn 921 aangesloten en heb er geen problemen mee. Gewoon via HDMI aansluiten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Thanks!
Dat is goed nieuws.
Ik had de vraag ook aan Pioneer gesteld.
Ze antwoordden dat de digicorder dan geen signalen van de TV zou krijgen. Maar welke signalen hebben ze er niet bij verteld.
In elk geval, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Laatst online: 24-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Amerikaanse modellen zijn anders dan hier.
En als je er een transfo van 220V naar 110V (dik 500W) moet bijkopen is de winst weg, en dat weet Pioneer hier ook wel.

Wat ik wel zie is dat de prijs op diverse sites aan het stijgen is.
Een paar weken geleden had je de 921 onder de 400€, nu is het minstens 420€.
Zou de dollar daar iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Inmiddels is het halverwege november, maar nog geen spoor gezien van de BDP-LX55 Blu-ray speler in diverse shops, iemand een idee waar en wanneer deze te koop is? Hij zou deze maand uit moeten komen...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Sixteen days and counting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
massari schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:47:
Inmiddels is het halverwege november, maar nog geen spoor gezien van de BDP-LX55 Blu-ray speler in diverse shops, iemand een idee waar en wanneer deze te koop is? Hij zou deze maand uit moeten komen...
Bij Correct hebben ze 'm "in bestelling staan" http://www.correct.nl/art...lx&MODE=Zoek&ARTNR=467248. Prijs van 450 euro valt ook nog erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Jolly_Jumper schreef op maandag 14 november 2011 @ 01:03:
[...]

Bij Correct hebben ze 'm "in bestelling staan" http://www.correct.nl/art...lx&MODE=Zoek&ARTNR=467248. Prijs van 450 euro valt ook nog erg mee.
359 euro bij Franklin...

http://www.franklin.nl/pa...uray-pioneer-bdp-lx55.asp

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ik heb niks gezegd :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Nou afgelopen weekend heb ik mijn Denon AVR 1708 vervangen door een VSX-921-K en god wat bevalt dat goed. Internet radio en DLNA zijn echt heerlijk om te hebben. Verder werkt de HDMI 1.4 ook erg lekker en ondersteund de Pioneer ook direct beeld en geluid via de HDMI daar had ik met de Denon veel problemen mee.

Echter heb ik nog een probleem met de Ziggo (Cisco DVB8455) set top box. Hier heb ik heel veel problemen mee dat deze niet werkt. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij heeft 1.2 ondersteuning en HDCP en heeft gisteren een tijd goed gewerkt. Vandaag weer aangezet en ineens werkt niets meer. Zal nog eens kijken door hem direct aan te sluiten maar erg vreemd.

Wel krijg ik steeds een input en gaat het rode lampje bij de HDMI branden en gaat daarna weer uit. Af en toe krijg ik een flits beeld of een stukje geluid maar dat valt daarna weer weg. Een heel enkele keer kreeg ik een HDCP error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tapir schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:48:
[...]
Ik slaag er niet in om met mijn pc naar de web interface van de receiver te surfen. Als ik het IP adres van de receiver (zoals getoond in de Pioneer GUI) intyp in mijn browser vindt hij niets. De voorgreprogrammeerde internetzenders van de receiver werken wel, dus het de internetverbinding werkt wel degelijk.
Ik heb net hetzelfde probleem :?
Is dit intussen bij jou al gelukt :?
Wat werkt er wel, dat is muziek streamen via Airplay iTunes naar de reciever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
TiMMieJ schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:25:
Nou afgelopen weekend heb ik mijn Denon AVR 1708 vervangen door een VSX-921-K en god wat bevalt dat goed. Internet radio en DLNA zijn echt heerlijk om te hebben. Verder werkt de HDMI 1.4 ook erg lekker en ondersteund de Pioneer ook direct beeld en geluid via de HDMI daar had ik met de Denon veel problemen mee.

Echter heb ik nog een probleem met de Ziggo (Cisco DVB8455) set top box. Hier heb ik heel veel problemen mee dat deze niet werkt. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij heeft 1.2 ondersteuning en HDCP en heeft gisteren een tijd goed gewerkt. Vandaag weer aangezet en ineens werkt niets meer. Zal nog eens kijken door hem direct aan te sluiten maar erg vreemd.

Wel krijg ik steeds een input en gaat het rode lampje bij de HDMI branden en gaat daarna weer uit. Af en toe krijg ik een flits beeld of een stukje geluid maar dat valt daarna weer weg. Een heel enkele keer kreeg ik een HDCP error.
Even de versterker van de stroom halen en weer opnieuw inpluggen. Het rode HDMI lampje flitst dan ook weer een aantal keer. Daarna moet het goed werken. Ik heb dezelfde STB en zelden nog problemen mee gehad na die actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

j-phone schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:41:
[...]

Even de versterker van de stroom halen en weer opnieuw inpluggen. Het rode HDMI lampje flitst dan ook weer een aantal keer. Daarna moet het goed werken. Ik heb dezelfde STB en zelden nog problemen mee gehad na die actie.
Even een korte vraag wel hierover. Doe je dat als alles uit staat?
Alles staat nu op de stroom maar uitgeschakeld. Dan de reciever helemaal van de stroom halen en op de STB ingang zetten. Dan de STB van cisco aanzetten en dan moet het werken geef je aan.

Dit ga ik zsm proberen. Morgen ben ik weer thuis dus hoop dat het weer werkt dan want momenteel word ik er een beetje moe van ;). Bedankt voor de tip en ik meld het resultaat nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Je moet alleen de receiver van de stroom halen. Of de andere apparatuur aan of op standby staat maakt niet uit, als er maar wel stroom op staat. Wanneer je de stekker van de receiver weer in het stopcontact steekt zal je na een seconde of 3 het HDMI lampje een aantal keer zien knipperen. Dit is een handshake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Ik heb momenteel een Marantz Sr5003 versterker met 1.3 HDMI. Deze ondersteunt geen 3D pass trough naar mijn TV, en daarom ben ik op zoek naar een andere receiver. Ik heb dit gecombineerd met een mordaunt short alumni 5.1 set. Hoe verhoudt de kwaliteit van de pioneer (componenten) zich met marantz. Om heel eerlijk te zijn vind ik de VSX 921 een aardige receiver met veel features, maar ben bang om een stapje 'terug' te doen.

Of ben ik gewoon gek? ( :9 ), en moet ik minder op merk gefocused zijn. Andere opties zijn de Denon 1921, de onkyo 609 en de marantz 5006. Waarbij de laastgenoemde ook weer het duurst in het rijtje is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Lumics schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:39:
Ik heb momenteel een Marantz Sr5003 versterker met 1.3 HDMI. Deze ondersteunt geen 3D pass trough naar mijn TV, en daarom ben ik op zoek naar een andere receiver. Ik heb dit gecombineerd met een mordaunt short alumni 5.1 set. Hoe verhoudt de kwaliteit van de pioneer (componenten) zich met marantz. Om heel eerlijk te zijn vind ik de VSX 921 een aardige receiver met veel features, maar ben bang om een stapje 'terug' te doen.

Of ben ik gewoon gek? ( :9 ), en moet ik minder op merk gefocused zijn. Andere opties zijn de Denon 1921, de onkyo 609 en de marantz 5006. Waarbij de laastgenoemde ook weer het duurst in het rijtje is..
Als je ook de Marantz sr 5006 overweegt, overweeg dan ook de Pioneer VSX-2021. Zie tweakers.net/pricewatch/287044/pioneer-vsx-2021.html die is nog goedkoper ook:-) De VSX-2021 is meer te vergelijken met de Marantz SR 6006 qua mogelijkheden en geluidskwaliteit.

De genoemde Denon is net als de genoemde Pioneer VSX-921 een. klasse lager als je huidige Marantz.

Aan de andere kant is het de vraag of je met je huidige speakers het verschil erg zal opvallen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:53:
[...]

Als je ook de Marantz sr 5006 overweegt, overweeg dan ook de Pioneer VSX-2021. Zie tweakers.net/pricewatch/287044/pioneer-vsx-2021.html die is nog goedkoper ook:-) De VSX-2021 is meer te vergelijken met de Marantz SR 6006 qua mogelijkheden en geluidskwaliteit.

De genoemde Denon is net als de genoemde Pioneer VSX-921 een. klasse lager als je huidige Marantz.

Aan de andere kant is het de vraag of je met je huidige speakers het verschil erg zal opvallen :-)
Vooral de laatste opmerking is de belangrijkste! Als ik het niet nodig heb, waarom zou ik dar (weer) extra geld uitgeven aan een versterker, terwijl de VSX-921 of een onkyo 609 ook prima volstaat.

Het enige dat wordt aangesloten is een HTPC en de speakers. Alle xtra inputs op een 5006/2021 zijn dan ook niet noodzakelijk.

Wil ik weer terug naar volwaardige zuilen (Toekomst), dan volstaat de 921/609/1912 nog steeds prima

[ Voor 12% gewijzigd door Lumics op 15-11-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Het aantal 921ers stijgt hier blijkbaar, en de tevredenheid lijkt me OK.

De laagste prijs die ik tot nu zag is bij Foka in Rotterdam. De prijs staat zelfs niet meer open en bloot op de website, maar als je die aanvraagt, dan krijg je wel een antwoord: 369€, en die was een tijdje ervoor nog 355€.
Iemand nog een betere gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13
Oehh, ik had de 921 gekocht op een moment waarvan ik dacht dat je het het goedkoopst kon halen: 390 Inclusief.

355 is echt laag. :p

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe geraak ik in de webinterface van de reciever om dit onderstaande te kunnen doen, het wil maar niet lukken?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-jLgOVTNSmU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jams
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-08 21:30
Dit lukt mij idd ook niet op mijn VSX-1021. Ik krijg alleen de optie "Download MCACC data" in de webinterface. Lijkt erop dat dit alleen bij de oudere modellen kan :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jams schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:41:
Dit lukt mij idd ook niet op mijn VSX-1021. Ik krijg alleen de optie "Download MCACC data" in de webinterface. Lijkt erop dat dit alleen bij de oudere modellen kan :| .
Ik krijg zowel de webpagina "Download MCACC data" als de pagina "Rename Frienly Name" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jams
Om welk model gaat het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jams schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:46:
Om welk model gaat het bij jou?
SC-LX85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13
Ja, dat is gewoon k*u met de 2011 receivers; als je nu een radiozender wilt toevoegen... :X

Moet je een heel rij aan stappen volgen.
Met mijn921 moet ik bijvoorbeeld:

http://pioneer.vtuner.com.../asp/AuthLogin/SignIn.asp

:O Hierdoor, en ook door het feit als je je eigen radiostations wilt afspelen, je heel de interface moet doorzoeken heeft ervoor gezorgd dat ik de internetradiofunctie niet eens meer gebruik. :F

Gulfstream G650

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Hmm ik heb ze gewoon onder wat voorkeuze knoppen staan, dus als je de hmg start en drukt dan op class, dan de up, dan nog een keer op 1 dan start die gewoon voorkeuze zender B1. werkt prima bij mij. tv hoeft er nu niet eens meer voor aan

[ Voor 5% gewijzigd door LoneWolf op 17-11-2011 09:50 ]

Verwijderd

SalimRMAF schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:12:
Ja, dat is gewoon k*u met de 2011 receivers; als je nu een radiozender wilt toevoegen... :X

Moet je een heel rij aan stappen volgen.
Met mijn921 moet ik bijvoorbeeld:

http://pioneer.vtuner.com.../asp/AuthLogin/SignIn.asp

:O Hierdoor, en ook door het feit als je je eigen radiostations wilt afspelen, je heel de interface moet doorzoeken heeft ervoor gezorgd dat ik de internetradiofunctie niet eens meer gebruik. :F
Bij Onkyo klik je gewoon in Windows bij Netwerk op je icoon van je Reciever om verbinding te maken met de webinterface van de Onkyo reciever.
Daarom dacht ik bij Pioneer op dezelfde manier te werken, vreemd dat het bij Pioneer (2011 lijn) zo moeilijk of anders gaat?

Dus op deze manier [video]
werkt het niet met de nieuwe lijn (2011) recievers :?

Inmiddels is het gelukt met mijn code die ik moets aanvragen via de reciever zelf, om me hierna te registreren voor toegang te krijgen tot de webpagina van Pioneer.
Ik heb via de webpagina "vTuner" enkele zender geslecteerd en deze geplaatst in een aangemaakte map Favorieten.
Helaas krijg ik mij radiostations niet te zien op de reciever bij HMG-internet/Radio :?

Verwijderd

Hier een 2020, in windows 7 is ie gewoon te zien in de verkenner>netwerk, even erop klikken en je bent binnen.
Desnoods even op vernieuwen klikken, onder beeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:34:
Hier een 2020, in windows 7 is ie gewoon te zien in de verkenner>netwerk, even erop klikken en je bent binnen.
Desnoods even op vernieuwen klikken, onder beeld.
Ik doe net het zelfde als jou, alleen krijg ik een webpagina te zien genaamd "Friendly Name" met een knop Apply.
Zelfs als ik hier meerdere malen op klik gebeurt er niets, wanneer ik de naam verander in het invulvenster wordt deze in de reciever wel aangepast :?
Ook werkt alles wel verder prima met AVnavigator, zoals Netwerk detectie, Wiring Navi, MCACC, enz...
Dit probleem heb ik zowel met Windows 7 32 als 64bit, ook als staat in Windows7 mediastreaming, netwerkdetectie, bestands en printerdeling aan :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 12:53 ]

• j-phone
Gistermiddag geprobeert om digitale tv te kijken van UPC gaat het HDMI lampje weer knipperen op de receiver. Na de kabels te hebben los gehaald bestond het probleem nog steeds. De PC ondervond geen problemen totdat ik HD content ging afspelen, het geluid schakelde snel heen en weer tussen PCM en DD.

De versteker maar een reset gegeven, dit lostte in ieder geval het probleem met de PC op. De UPC decoder gaf nog steeds problemen. Deze dus maar rechtstreeks aan de tv gehangen met als resultaat... geen beeld en geluid.

Telefonisch contact gehad met UPC, FW upgrade gedaan en een reset naar de fabrieksinstellingen van de STB. Helaas werkte dit ook niet. De STB wordt morgen dus omgeruild.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heeft hier nog iemand last dat de VSX-921 soms niet uit slaap te halen is?

Er is dan alleen één rood LED'je aan op het front panel (Advanced MCACC), LCD-display is uit.
Drukken op de power knop / afstandbediening maakt 'm niet wakker, en ook via de iControlAV2 app werkt het niet (network standby staat aan, via UTP verbonden met AIrport Express in Client mode). Geen enkele reactie van het systeem. Dit is nu een keer of vier, vijf gebeurd in de laatste maand.

Een echte power cycle (dus stroomkabel eruit en weer erin) verhelpt het, maar dat is irritant, duurt lang en kan niet goed zijn op de lange duur.

Iemand dit ook al eens gezien / ideeen waar het aan kan liggen?

Zoef

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Ik zou als ik jouw was gewoon eventjes contact opnemen met Pioneer Benelux hierover ?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:02:
Ik zou als ik jouw was gewoon eventjes contact opnemen met Pioneer Benelux hierover ?
Zal ik zeker doen, maar wie weet is er iemand die weet dat er een "deep sleep" optie ergens verstopt zit of zo :P

Zoef

Verwijderd

Ik zou eerst eens beginnen met de netwerkverbinding en Airport los te koppelen. Kijken of de VSX dan nog niet uit standby te halen valt. Het is een kwestie van systematisch de fout opsporen. Het zou mij niet verbazen, dat het bijvoorbeeld uiteindelijk aan de Airport ligt.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Zpottr schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:29:
Heeft hier nog iemand last dat de VSX-921 soms niet uit slaap te halen is?

Er is dan alleen één rood LED'je aan op het front panel (Advanced MCACC), LCD-display is uit.
Drukken op de power knop / afstandbediening maakt 'm niet wakker, en ook via de iControlAV2 app werkt het niet (network standby staat aan, via UTP verbonden met AIrport Express in Client mode). Geen enkele reactie van het systeem. Dit is nu een keer of vier, vijf gebeurd in de laatste maand.

Een echte power cycle (dus stroomkabel eruit en weer erin) verhelpt het, maar dat is irritant, duurt lang en kan niet goed zijn op de lange duur.

Iemand dit ook al eens gezien / ideeen waar het aan kan liggen?
Ik heb dat ook al 2 keer gehad met mijn VSX-2021. Wel vreemd, maar nog niet irritant genoeg om er echt werk van te maken :+.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik vind die iPad/iPhone app trouwens echt briljant, werkt super cool. Helemaal om muziek van mijn NAS af te spelen. Jammer dat die app geen shuffle mode kent voor playlists.

• jams
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:48:
[...]
Inmiddels is het gelukt met mijn code die ik moets aanvragen via de reciever zelf, om me hierna te registreren voor toegang te krijgen tot de webpagina van Pioneer.
Ik heb via de webpagina "vTuner" enkele zender geslecteerd en deze geplaatst in een aangemaakte map Favorieten.
Helaas krijg ik mij radiostations niet te zien op de reciever bij HMG-internet/Radio :?
Ik heb dit nu ook gedaan en zie zie wel onder Internet Radio -> Boekenlegger

Verwijderd

jams schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:10:
[...]
Ik heb dit nu ook gedaan en zie zie wel onder Internet Radio -> Boekenlegger
Leuk, dat het voor jou intussen ook al gelukt is ;)

De internetradiostation heb ik nu ook al in orde, alleen krijg ik ze niet onder de map Favorieten waardoor ik deze eerst niet zag. Maar Pioneer plaats ze dus onder boekenlegger, dus ik zoek nog een manier om deze te rangschikken in Favorieten :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Vtuner heeft zelf al een map 'Favorieten'. Binnen die map kan je een groep aanmaken, vervolgens voeg je daar de streams aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip :)
Intussen heb ik ondervonden dat Windows 7/ Media Player 12 niet wil werken met de Pioneer SC-LX85, dus “Dlna” Pioneer met Windows 7 werkt niet, althans niet hier op 2 verschillende computers :(
Wat heb ik gedaan om dit te kunnen testen, hiervoor installeerde ik het programma Serviio en alles werkte meteen over Dlna zonder enig probleem.
Nu ziet de Pioneer SC-LX85 mijn computer als server wel staan en kan ik eindelijk door mijn mediamappen bladeren om te selecteren, enz.. :)

Alleen vraag ik me af waarvoor de webpagina “Friendly Name” nu eigenlijk dient, is dit alleen maar om de naam v/d reciever te wijzigen :?
Ik hoopte/dacht met deze pagina de webinterface v/d reciever rechtstreeks te benaderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Er is geen webinterface meer. De 'site' die mijn vsx-1021 aanbiedt:

/
/css
/img
/MCACC
/index.asp

Open poorten:

- 23 (telnet, ik heb in deze thread al eens een pdf met commando's geplaatst)
- 80
- 443
- 1024 (AirTunes/103.2)
- 1900 (UPNP)
- 8080 (Hier staat alleen een <h1>PRESENTATION PAGE</h1>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat ik dit nu weet en dus niet opzoek moet gaan naar iets wat er dus niet is.

Weet jij toevalig welke poort Dlna moet hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Via UPNP over poort 1900 wordt er een braodcast gedaan zodat de DLNA client de server kan vinden, maar de uiteindelijke communicatie poorten weet ik niet. Als je je router verkeer even logged, of een 'netstat -b' geeft in een dosbox kom je daar wel achter.

Edit: in mijn router moet ik UPNP expliciet aanzetten, wellicht die van jouw ook?

[ Voor 14% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemde is dat ik vanuit iTunes muziek kan streamen naar de reciever, maar vanuit Windows Mediaplayer 12 wil dit niet lukken, want hij ziet/vindt de reciever niet :?
Gebruikt iTunes niet dezelfde poort als Windows Mediaplayer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Nope, iTunes gebruikt Airplay om met de Airtunes server te connecten. Dit is een ander protocol dan wat Mediaplayer gebruikt.

Airplay is een protocol van Apple, DLNA van de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, waarom Dlna bij mijn reciever niet out of de box wil werken :(
De volgende apparaten die hier staan werken via Dlna wel out of the box, zoals een Sony Blu-Ray en een Onkyo TX-NR5007 :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Als ik via de iPad met iControlAV2 naar de hmg server ga dan zie ik wel dat mijn computer 'not authorized' is, ik denk dat je het die richting uit moet zoeken.

Edit: uit de interactive manual;

'In order to be able to play with Home Media Gallery, this receiver must be authorized. This happens automatically when the receiver makes a connection over the network to the PC. If not, please authorize this receiver manually on the PC. The authorization (or permission) method for access varies depending on the type of server currently being connected. For more information on authorizing this receiver, refer to the instruction manual of your server.'

[ Voor 60% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al 2 dagen bezig om "not authorized' in de reciever goed te krijgen :(
Verder werkt alles wel prima, zoals internetradio, AVnavigator, iTunes (Airplay, iControlAV2, behalve Dlna met Windows wil niet werken omdat de reciever zegt dat mijn computer "not authorized' is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Als ik in Mediaplayer rechtsklik op een album heb ik de optie 'Play to' en daar staat mijn receiver dan ook tussen. Tegelijkertijd wordt de pc dan ook 'authorized' en kan ik playlists etc browsen via de iPad.

[ Voor 11% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat je computer op deze manier nu wel "authorized' in de reciever :?
Bij mij krijg ik in Windows 7 + MediaPlayer 12 deze optie niet te zien en zegt mediaplayer geen media apparaten gevonden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Wat er nu staat is de computernaam-gebruikersnaam zonder de toevoeging 'not authorized'. Dit is op de iPad overigens. De receiver komt niet bij de 'devices' te staan in Mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je me zeggen hoe jou Proxy instellingen staan in de reciever ?

Deze beide instellingen heb ik al geprobeerd:
DHCP = ON
IP-ADRES = 192.168.1.193
SUBNET-MASKER = 255.255.255.0
STANDAARD GATEWAY = 255.255.255.0
PRIMAIRE DNS-SERVER = 192.168.0.1
SECUNDAIRE DNS-SERVER = 192.168.0.1
PROXY-SERVER INSCHAK. = OFF
------------------------------------------------------------------------
DHCP = OFF
IP-ADRES = 192.168.1.193
SUBNET-MASKER = 255.255.255.0
STANDAARD GATEWAY = 255.255.255.0
PRIMAIRE DNS-SERVER = .....................
SECUNDAIRE DNS-SERVER = ...............
PROXY-SERVER INSCHAK. = OFF

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Hetzelfde als bij jouw eerste opgave. Wel heb ik de boel wireless aangesloten en in mijn router een uitzondering gemaakt zodat de receiver altijd hetzelfde ip adres krijgt via DHCP.

Edit: jouw standaard gateway staat niet op het adres van je router...

Edit2: Je receiver staat niet op hetzelfde netwerk als je router

Je hebt twee verschillende netwerken (eigenlijk 3) in je config staan:

192.168.0 en 192.168.1

[ Voor 40% gewijzigd door j-phone op 18-11-2011 11:54 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste