Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 10:49
Jordy van e schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:09:
[...]

Het geven van een gecontroleerd laag en het netjes kunnen afronden van de scherpe randjes van bijvoorbeeld de F en S. Een goed opgestelde 2.0 set met een goede versterker geeft echt een beter effect dan een budget 5.1 versterker in dezelfde positie. Ook vrij logisch, met een 5.1 versterker moet je 5 speakers kunnen aansturen, terwijl een stereoversterker er maar twee hoeft aan te sturen, wat dus betekend dat er meer budget in die twee kanalen zit als in die 5 kanalen, wat natuurlijk de geluidskwaliteit bevorderd.

MCACC is naar mijn bevinding alleen handig in een asymmetrische opstelling
Scherpe 'f' en 's' afronden is juist geen functie van een versterker, zeker niet als dit bij de opname niet gedaan is.

En het geven van een gecontroleerd laag? Die Pioneer versterkt voldoende om een zeer gecontroleerd laag te geven, zelfs uit mijn 4Ohm speakers. Let wel, ik vroeg naar gelijke omstandigheden dus 'gewoon' twee speakers aansturen. Als je er vijf aanstuurt dan zakt het vermogen van deze receivers inderdaad in elkaar naar ik meen zo'n 45 watt per kanaal. Dit is op een 1021 -k overigens. Of het geheel linear blijft weet ik dan ook niet.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
@Martijn-V4

Zelf maak ik veel gebruik van Airplay en kan je vertellen dat dat erg goed werkt. Je kan eventueel je Flac bestanden omzetten naar Apple lossless om op die manier via iTunes alles af te spelen. Je kan dus inderdaad gewoon alles vanaf je iTunes library spelen.

Mijn LG plasma en de Pioneer hebben een beetje een vreemd huwelijk. Als ik de tv aanzet doet de versterker niets, zet ik hem uit gaat de tv ook uit ymmv.

De BT adapter is volgens de manual alleen voor Airshare? Meerdere telefoons die een song aan een playlist toevoegen zodat je samen de playlist samenstelt.

iControlAV(2) werkt gewoon goed. Je kan ook je receiver ermee aanzetten en uitzetten. Voor mij persoonlijk een plus omdat hij in een afgesloten kast staat.

Ik kan geen uitspraak doen over MCACC vs Audysee maar hier staat wel het één en ander over MCACC geschreven: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1112470

[ Voor 3% gewijzigd door j-phone op 10-10-2011 19:57 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-07 06:20
j-phone schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:56:
@Martijn-V4

Mijn LG plasma en de Pioneer hebben een beetje een vreemd huwelijk. Als ik de tv aanzet doet de versterker niets, zet ik hem uit gaat de tv ook uit ymmv.

De BT adapter is volgens de manual alleen voor Airshare? Meerdere telefoons die een song aan een playlist toevoegen zodat je samen de playlist samenstelt.

iControlAV(2) werkt gewoon goed. Je kan ook je receiver ermee aanzetten en uitzetten. Voor mij persoonlijk een plus omdat hij in een afgesloten kast staat.

Ik kan geen uitspraak doen over MCACC vs Audysee maar hier staat wel het één en ander over MCACC geschreven: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1112470
Daar was ik al een beetje bang voor. Op de Pioneer website kom ik geen enkele Sony televisie tegen in de KURO-Link vergelijkings tabel, ik vraag me af of ik dezelfde problemen ga ondervinden als jij met jouw LG TV.

Mhh die BT adapter is dus puur alleen voor Airplay, is de bandbreedte dan genoeg om FLAC of lossless bestanden te streamen? Ik kan me voorstellen dat de bandbreedte van BT een bottleneck zou kunnen opleveren die de kwaliteit van de muziek via Airplay niet ten goede komt.

Dank je voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Ik heb de termen fout, het moet Airjam zijn in plaats van Airshare wat je met Bluetooth kan doen.

Bluetooth heeft een meer dan voldoende bandbreedte om Flac en Lossless te streamen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Bluetooth_v2.0_.2B_EDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
Bedankt voor je reactie, ik heb het voor 320 euro kunnen kopen dus ik wacht nog wel eventjes. Ze zullen tevens dit week de leverancier bellen om te vragen waarom het zo lang duurt.
HoppyF schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:05:
[...]

Ik zou maar eens naar een andere winkel gaan kijken.
De VSX-921 is een nieuw model en over het algemeen goed leverbaar.
Kijk maar eens in de Pricewatch of Kieskeurig, een prijs rond de € 380 is nu normaal.
Als Saturn niet snel kan (of wil) leveren kun je de koopovereenkomst ontbinden.
(tenzij de prijs zo laag is dat je wel wilt wachten ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Zijn er hier SC-LX75 gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Nog niet, ik hoop een dezer dagen :)

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
massari schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:06:
[...]

Nog niet, ik hoop een dezer dagen :)
Ik ben ook bijna zover, ik heb alleen weinig zin om van het weekeinde in de auto te kruipen om er een op te halen in Duiven, daar is ie volgens de pricewatch het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:12
RRCreations schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:38:
Bedankt voor je reactie, ik heb het voor 320 euro kunnen kopen dus ik wacht nog wel eventjes. Ze zullen tevens dit week de leverancier bellen om te vragen waarom het zo lang duurt.

[...]
En waar kreeg jij de 921 voor 320€?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

j-phone schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:56:

j-phone, wat voor lg plasma heb je? toevallig pk950?

kan je met de app toevallig ook je tv bedienen, ben bang van niet...maar gaat het met de pioneer ab goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Anoniem: 295641 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:24:
[...]

j-phone, wat voor lg plasma heb je? toevallig pk950?

kan je met de app toevallig ook je tv bedienen, ben bang van niet...maar gaat het met de pioneer ab goed?
Hier staat de LG 42PC5D gekocht in 2009. Je kan met de app helaas de televisie niet bedienen maar daar gebruik ik dan een Harmony One met IR repeaters voor. De repeaters gebruik ik omdat alles in kasten staat (heb vrouw...) Ik moet zeggen dat ik liever had gehad dat de versterker aan gaat maar niet uit als ik de televisie uitdoe. Wanneer we nu van 'tv kijken' naar Airplay overschakelen en de televisie uitzetten gaat de versterker ook uit, wat niet de bedoeling is.

Volgens de manual kan je overigens de remote alles leren wat maar bestaat, dus jouw televisie via de bijgeleverde remote bedienen moet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
Tommie12 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:15:
[...]

En waar kreeg jij de 921 voor 320€?
Ik kreeg het door middel van personeelskorting van een vriend die daar werkt. Inmiddels heb ik het binnen gekregen en wat een apperaat! Moet nog van alles instellen maar het basis is alvast geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
RRCreations schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:08:
[...]

Ik kreeg het door middel van personeelskorting van een vriend die daar werkt. Inmiddels heb ik het binnen gekregen en wat een apperaat! Moet nog van alles instellen maar het basis is alvast geweldig!
Heb je alles al goed in kunnen stellen? Kan je je mening tussen wel of geen MCACC geven? Wat gebruikte je hiervoor?

Waar ik me wezenloos naar heb gezocht is de vergelijking tussen EU en Us modellen. De US versie van de 1021 is hetzelfde als de 921 EU versie, maar waar is de EU versie van de 1021 mee vergelijkbaar t.o.v. de US?

[ Voor 51% gewijzigd door j-phone op 11-10-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191343

RRCreations schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:08:
[...]

Ik wil hem ook morgen kopen. Wat voor boxen heb je erbij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 16:46

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
j-phone schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:10:
[...]
Waar ik me wezenloos naar heb gezocht is de vergelijking tussen EU en Us modellen. De US versie van de 1021 is hetzelfde als de 921 EU versie, maar waar is de EU versie van de 1021 mee vergelijkbaar t.o.v. de US?
De VS versie van de 1021, is een kruising tussen de EU versie van de 921 en de 1021 :)
Er is geen 1-op-1 vergelijkbaar model met de VS 1021 hier in de EU.
Het vergelijkbare model van de VS 1121 is de EU model 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 07:58:
[...]

De VS versie van de 1021, is een kruising tussen de EU versie van de 921 en de 1021 :)
Er is geen 1-op-1 vergelijkbaar model met de VS 1021 hier in de EU.
Het vergelijkbare model van de VS 1121 is de EU model 2021.
Ah, dank je. Ik vraag me af waarom Pioneer het zo ingewikkeld maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Omdat de US markt een behoorlijke 'aparte' markt is ;)
Is domweg een markt opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

j-phone schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:08:
[...]

Volgens de manual kan je overigens de remote alles leren wat maar bestaat, dus jouw televisie via de bijgeleverde remote bedienen moet mogelijk zijn.
THANKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:49
j-phone schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:43:
[...]
Ah, dank je. Ik vraag me af waarom Pioneer het zo ingewikkeld maakt?
Niet alleen Pioneer maakt andere modellen voor de Amerikaanse markt, er zijn (veel) meer merken die dat doen. Is niet alleen met apparatuur zo, maar je ziet in Amerika toch ook andere auto's rijden dan hier. En dan niet qua merk, maar ook qua series die in Europa gewoon niet te krijgen zijn. Het kan zelfs nog iets verder gaan, er zijn merken die alleen voor Engeland een apart model maken. Meest recentie die ik nog tegen ben gekomen is Denon met één van hun receivers...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:31
Eindelijk knoop doorgehakt en nieuwe receiver gekocht;

Pioneer VSX-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.getprice.com.au/images/uploadimg/BimgPioneer%20VSX-2021.jpg

Wat een bakbeest :D. Hij is wel stukken minder mooi als mijn Harman Kardon AVR 140 (die ik gisteren heb verkocht :/).

Moet 'm nog goed instellen (zit MCACC op dus dat moet vast lukken :P), gisteren wel even geprobeerd zonder nog verder iets in te stellen (ja inputnamen 8)7) en viel me op dat het echt totaal anders klinkt dan mijn vorige versterker.

Ben benieuwd hoe hij klinkt als ik die automatische MCACC heb uitgevoerd.

Trouwens een tip; hij is in de aanbieding bij Correct in Rotterdam voor €799. Ik kon 'm gewoon direct meenemen maar volgens verkoper was het laatste model wat op voorraad was :D. Hij is volgens website nu ook niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:30:
Omdat de US markt een behoorlijke 'aparte' markt is ;)
Is domweg een markt opzich.
FeaR schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:51:
[...]

Niet alleen Pioneer maakt andere modellen voor de Amerikaanse markt, er zijn (veel) meer merken die dat doen. Is niet alleen met apparatuur zo, maar je ziet in Amerika toch ook andere auto's rijden dan hier. En dan niet qua merk, maar ook qua series die in Europa gewoon niet te krijgen zijn. Het kan zelfs nog iets verder gaan, er zijn merken die alleen voor Engeland een apart model maken. Meest recentie die ik nog tegen ben gekomen is Denon met één van hun receivers...
Beiden bedankt voor de uitleg. Ik heb geen economische en / of marketing achtergrond vandaar de vraag.
Geen dank :)
McVirusS schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:54:
Eindelijk knoop doorgehakt en nieuwe receiver gekocht;

Pioneer VSX-2021

Wat een bakbeest :D. Hij is wel stukken minder mooi als mijn Harman Kardon AVR 140 (die ik gisteren heb verkocht :/).

Moet 'm nog goed instellen (zit MCACC op dus dat moet vast lukken :P), gisteren wel even geprobeerd zonder nog verder iets in te stellen (ja inputnamen 8)7) en viel me op dat het echt totaal anders klinkt dan mijn vorige versterker.

Ben benieuwd hoe hij klinkt als ik die automatische MCACC heb uitgevoerd.

Trouwens een tip; hij is in de aanbieding bij Correct in Rotterdam voor €799. Ik kon 'm gewoon direct meenemen maar volgens verkoper was het laatste model wat op voorraad was :D. Hij is volgens website nu ook niet meer op voorraad.
:9~

Ik wilde deze Pioneer in eerste instantie ook kopen maar de featureset had voor mij persoonlijk geen meerwaarde. Kan je eens posten wat je vindt van de Pioneer in vergelijking met de HK die je had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238150

Hallo,

Kan iemand mij hier wat raad geven over het al dan niet vervangen van een LX-51?

Situatie:
We hebben zopas een 3D televisie gekocht. Tot op heden hingen alle apparaten gekoppeld aan de LX-51 die dan doorverbonden was met onze oude plasma.
De LX-51 supporteert echter geen 3D (alsook geen ARC).
Het idee dat ik momenteel heb is om onze PS3 rechtstreeks aan de televisie hangen, en dan van daaruit de hdmi + optische kabel door te verbinden naar de versterker.
Ik ben namelijk niet van plan om terug 1000+ euro uit te geven aan een nieuwe versterker.

Effectieve vraag:
Zal een modernere vsx-1021 (deze is wat budgetvriendelijker dan een nieuwe LX-..) dezelfde volle klank produceren als mijn oude LX-51?
Wat zijn de eventuele grote verschillen daartussen?
De audio set bestaat uit een Acoustimass 15 systeem (en ja, ik ben daar tevreden van, ook al wordt deze overal afgekraakt :-))

Alvast bedankt voor enig advies!

Groetjes,
Rule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Vandaag bij Correct de laatste SC-LX75 meengenomen. Wat een bakbeest! Ingesteld met MCACC duurde even en vervolgens iControlAV2 werkend gekregen, alles draadoos via de bijgeleverde WIFI adapter. Ik geniet met volle teugen en sta verbaasd van de mogelijkheden van dat ding. Ook de integratie met iTunes, afspelen van muziek middels AirPlay is echt meedogenloos goed! Wie dit 10 jaar geleden tegen me verteld had dat je via de smartphone muziek kunt streamen, de regie kunt uitvoeren etc, zou naar mijn inziens alleen maar een droom zijn.
Moet de receiver nog verder analyseren en misschien instellen, maar tot zover alleen maar lof!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/sc-lx75.jpg

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Inderdaad, super spul van Pioneer, en ik ben al zeer tevreden over mijn VSX-2020, maar dit is de overtreffende trap, enjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
massari schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:50:
...Wie dit 10 jaar geleden tegen me verteld had dat je via de smartphone muziek kunt streamen, de regie kunt uitvoeren etc, zou naar mijn inziens alleen maar een droom zijn...
Inderdaad ja, 10 jaar geleden kon je er mee bellen en smsen was toen redelijk nieuw. Dat was nog het tijdstip van de Nokia 3210 (vroegah....).

Haal je die stickers er wel nog af?
Ik vind het verschrikkelijk om dat soort dingen erop te zien, ik erger me ook al een beetje aan het merk en eventuele extra's die op de voorkant gedrukt staan. Bij mij valt alleen het merkje behoorlijk op, voor de rest niet al te veel. Dat is het voordeel van een zwarte receiver op een donkere plaats.

Mooi bakkie, veel plezier ermee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Anoniem: 238150 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:38:
Hallo,

Kan iemand mij hier wat raad geven over het al dan niet vervangen van een LX-51?

Situatie:
We hebben zopas een 3D televisie gekocht. Tot op heden hingen alle apparaten gekoppeld aan de LX-51 die dan doorverbonden was met onze oude plasma.
Het idee dat ik momenteel heb is om onze PS3 rechtstreeks aan de televisie hangen, en dan van daaruit de hdmi + optische kabel door te verbinden naar de versterker.
Ik ben namelijk niet van plan om terug 1000+ euro uit te geven aan een nieuwe versterker.

Effectieve vraag:
Zal een modernere vsx-1021 (deze is wat budgetvriendelijker dan een nieuwe LX-..) dezelfde volle klank produceren als mijn oude LX-51?
De audio set bestaat uit een Acoustimass 15 systeem (en ja, ik ben daar tevreden van, ook al wordt deze overal afgekraakt :-))

Groetjes,
Rule
De 1021 zal met een volle 7.1 bezetting terugvallen naar een maximum vermogen van ~60 watt per kanaal. Ik weet niet wat de LX-51 meet. Dit is voor elke huiskamer meer dan voldoende. Bose staat bekend om van zichzelf al een volle klank te hebben dus mijn mening is dat de 1021 een gelijkend volle klank zal produceren.

Ik ben er met een stel Audiolabs als fronts iig erg tevreden mee.
massari schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:50:
Vandaag bij Correct de laatste SC-LX75 meengenomen. Wat een bakbeest! Ingesteld met MCACC duurde even en vervolgens iControlAV2 werkend gekregen, alles draadoos via de bijgeleverde WIFI adapter. Ik geniet met volle teugen en sta verbaasd van de mogelijkheden van dat ding. Ook de integratie met iTunes, afspelen van muziek middels AirPlay is echt meedogenloos goed! Wie dit 10 jaar geleden tegen me verteld had dat je via de smartphone muziek kunt streamen, de regie kunt uitvoeren etc, zou naar mijn inziens alleen maar een droom zijn.
Moet de receiver nog verder analyseren en misschien instellen, maar tot zover alleen maar lof!
Mooie amp, veel plezier ermee!

Hoe streamen jullie je muziek eigenlijk met Airplay? Hier gebruik ik de remote app van Apple om de muziek van mijn iTunes library op de Mac of pc te streamen. Zodoende kan ik al mijn muziek streamen.

Remote app: http://www.apple.com/itunes/remote/

[ Voor 27% gewijzigd door j-phone op 12-10-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:42

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 238150 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:38:
Hallo,

Situatie:

Effectieve vraag:

Groetjes,
Rule
De LX51 was al het instapmodel uit de LX serie en had nog veel weg van de goedkopere VSX serie. Zo was het versterkende deel anders opgebouwd als in de LX71 en gebruikte men nog veel onderdelen uit de VSX serie. Als je er nu melkpakjes aan hebt hangen en je gaat die gewoon weer gebruiken, dan zal je niets merken in geluidskwaliteit (ik vind een LX51 zelfs al wat overkill tegenover een AM15). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jordy van e schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:25:
[...]

De LX51 was al het instapmodel uit de LX serie en had nog veel weg van de goedkopere VSX serie. Zo was het versterkende deel anders opgebouwd als in de LX71 en gebruikte men nog veel onderdelen uit de VSX serie. Als je er nu melkpakjes aan hebt hangen en je gaat die gewoon weer gebruiken, dan zal je niets merken in geluidskwaliteit (ik vind een LX51 zelfs al wat overkill tegenover een AM15). ;)
Vandaar dat ik dus al aangaf om het topic niet te vervuilen met anti Bose praatjes ;-)
Ik heb hiervoor een fully equiped Kef iQ series systeem gehad (3000+ euro).
Ik vond het geluid echter vrij schel overkomen en het laag was onvoldoende aanwezig.
Mijn opstelling dient enkel en alleen om films te bekijken.
Aangezien het ook allemaal nog een beetje mooi dient te zijn, komt dat Bose systeem er erg goed uit!

On topic dan...
De LX-51 is absoluut geen overkill t.o.v. een AM15.
Bose heeft gewoon een goede versterker nodig (met veel power).
Voor zover ik me toen (1,5j geleden) heb laten wijsmaken door de verkoper van mijn Pioneer zat er in de LX-51 nog kwalitatief spul, wat bij de modernere systemen (VSX-1018 en recenter) vervangen was door mindere hardware (geen idee wat hij daarmee bedoelde / het is nu niet alsof die dingen nog met lampen werken).
Vandaar dat hij me de warmere klank van de LX-51 voorstelde ipv een VSX-1018...

Nu zijn we echter weer anderhalf jaar verder en wil ik gewoon het verschil te weten komen tussen een LX-51 en de recentere VSX-1021... Ik kan namelijk nog een aardige cent krijgen van de LX-51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:42

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 238150 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:54:
[...]

Vandaar dat ik dus al aangaf om het topic niet te vervuilen met anti Bose praatjes ;-)
Ik heb hiervoor een fully equiped Kef iQ series systeem gehad (3000+ euro).
Ik vond het geluid echter vrij schel overkomen en het laag was onvoldoende aanwezig.
Mijn opstelling dient enkel en alleen om films te bekijken.
Aangezien het ook allemaal nog een beetje mooi dient te zijn, komt dat Bose systeem er erg goed uit!

On topic dan...
De LX-51 is absoluut geen overkill t.o.v. een AM15.
Bose heeft gewoon een goede versterker nodig (met veel power).
Voor zover ik me toen (1,5j geleden) heb laten wijsmaken door de verkoper van mijn Pioneer zat er in de LX-51 nog kwalitatief spul, wat bij de modernere systemen (VSX-1018 en recenter) vervangen was door mindere hardware (geen idee wat hij daarmee bedoelde / het is nu niet alsof die dingen nog met lampen werken).
Vandaar dat hij me de warmere klank van de LX-51 voorstelde ipv een VSX-1018...

Nu zijn we echter weer anderhalf jaar verder en wil ik gewoon het verschil te weten komen tussen een LX-51 en de recentere VSX-1021... Ik kan namelijk nog een aardige cent krijgen van de LX-51.
Ik heb niets gezegd over de kwaliteit van Bose...ik ga daar ook geen woord aan vuil maken. Een hedendaagse versterker is echt niet veel anders als 3 jaar terug, zeker niet in deze klasse. Jou LX51 was echt niet heel veel anders als de 2000 en 1000 serie toendertijd (qua versterking), pas bij de 71 werd het echt anders qua eindtrappen. Vermogen leveren doen alle mid-end receivers van Pioneer goed en ik weet zeker dat een 1021 ook prima jou sub en cubes kan aansturen. Twijfel je daar aan, dan moet je naar een zaak gaan waar ze beide modellen verkopen en ze ook een Bose opstelling hebben.
De LX-51 is absoluut geen overkill t.o.v. een AM15
Dan geef je eigenlijk al antwoord op je eigen vraag >:)

[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 13-10-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jordy van e schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:09:
[...]

Dan geef je eigenlijk al antwoord op je eigen vraag >:)
De eigenlijke vraag is of die VSX-1021 beter / evenwaardig is aan de LX-51 op audio vlak.
Aansluitmogelijkheden en andere features zijn minder belangrijk...
Leuk extraatje is ook dat die VSX-1021 minder diep is, wat beter in de kast past.
Indien deze zwakker is, dan blijft de LX-51 gewoon staan en trek ik een extra optisch kabeltje.
Nadeel is dan wel het wijzigen van de input bron op de televisie (laat ik daarvoor nou net een AV versterker gekocht hebben vroeger)...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 238150 op 13-10-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
De VSX-1021 zal redelijk vergelijkbaar zijn met de VSX-LX51 op audio vlak ja :)
Al zou de VSX-2021 méér vergelijkbaar zijn, want die twee zijn van de zelfde klasse.
De VSX-LX51 is het broertje van de VSX-1018, welke intern van elkaar nauwelijks verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
j-phone schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:10:
[...]

Heb je alles al goed in kunnen stellen? Kan je je mening tussen wel of geen MCACC geven? Wat gebruikte je hiervoor?

Nog niet alle speakers zijn van mij zijn opgesteld dus ik wacht even met fine-tuning. Ik denk en heb gelezen dat MCACC wel een zeer goed hulp middel is om alles in te stellen.

Wat ik hiervoor gebruikte was een samsung HTP-1200 (of iets dergelijks). Hierbij wil ik dus gelijk vertellen dat ik een noobie ben in dit wereld. Omdat ik niet al teveel wilde uitgeven heb ik een Quadral Quintas 6000 erbij gekocht. Later (lees 2 a 3 jaar) zal ik waarschijnlijk wel voor duurdere speakers gaan. Maar dit klinken wel goed in mijn oren maar wederom ben ik een echte N00B.

Als ik meer ervaring heb opgedaan laat ik je het gerust weten! Ik ben in ieder geval erg tevreden met alle functionaliteit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
RRCreations schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:45:
Ik denk en heb gelezen dat MCACC wel een zeer goed hulp middel is om alles in te stellen.
Vind het persoonlijk na een MCACC-calibratie vreselijk klinken. Erg "vlak". Kan natuurlijk ook komen doordat je het geluid ervoor gewend bent en dat daardoor als "beter" ervaart, geen idee. YMMV uiteraard. Ben benieuwd :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:53:
De VSX-1021 zal redelijk vergelijkbaar zijn met de VSX-LX51 op audio vlak ja :)
Al zou de VSX-2021 méér vergelijkbaar zijn, want die twee zijn van de zelfde klasse.
De VSX-LX51 is het broertje van de VSX-1018, welke intern van elkaar nauwelijks verschillen.
Bestaat daar eigenlijk nergens een overzichtje van online?
Ik zou namelijk graag weten welke chips gebruikt worden in de verschillende reeksen.
Mij lijkt het namelijk niet onlogisch dat ze de toprange hardware van een vorige reeks bij een nieuwe reeks gebruiken in de iets minder top toestellen.
Aangezien er intussen al 3 reeksen verschenen zijn zou ik verwachten dat een 1021 minstens zo goed is als een ouder 1018 broertje...
Of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:47:
[...]

Vind het persoonlijk na een MCACC-calibratie vreselijk klinken. Erg "vlak". Kan natuurlijk ook komen doordat je het geluid ervoor gewend bent en dat daardoor als "beter" ervaart, geen idee. YMMV uiteraard. Ben benieuwd :)
Hier is met MCACC het geluid pas echt goed te noemen, B&W 6 serie 5.1, voller, levendiger, krachtiger, meer details, gewoonweg erg te genieten, echter de speaker instellingen doe ik zelf, vervolgens de MCACC op automatisch met behouden van speaker instellingen, dus niet de vol automatische MCACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Anoniem: 238150 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:28:
[...]

Bestaat daar eigenlijk nergens een overzichtje van online?
Ik zou namelijk graag weten welke chips gebruikt worden in de verschillende reeksen.
Mij lijkt het namelijk niet onlogisch dat ze de toprange hardware van een vorige reeks bij een nieuwe reeks gebruiken in de iets minder top toestellen.
Aangezien er intussen al 3 reeksen verschenen zijn zou ik verwachten dat een 1021 minstens zo goed is als een ouder 1018 broertje...
Of heb ik dat verkeerd?
Hier een review met wat metingen van de vsx-921 (in US is dat de vsx-1021):

http://www.hometheater.co...receiver-ht-labs-measures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Grappig dat de Pioneer VSX-1120 A/V Receiver van dit jaar in de v.s. er aan de voorkant exact het zelfde uitziet als mijn vsx-lx52

[ Voor 6% gewijzigd door OLVG op 13-10-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
Ik heb een heel klein probleempje met mijn reciever. Mijn afstandsbediening lijkt altijd te werken, wel gaat hij elke keer aan en uit met de afstandsbediening en kan ik de volume omlaag of omhoog zetten en soort geluid veranderen maar bijvoorbeeld de menu te openen werkt niet. Ook als de iPod is aangesloten werkt het niet. Misschien heb ik een verkeerde knop gedrukt maar vraag me toch af wat het is?

Edit: Betreft de VSX-921K

[ Voor 3% gewijzigd door RRCreations op 14-10-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Zelf heb ik met de SC-LX75 zeer goede eerste ervaringen. Enige klein nadeel is dat je met iControlAV2 normaliter de receiver aan en uit kan zetten, maar als je de WLAN adapter gebruikt kan je de receiver niet aanzetten omdat gedurende de receiver uitstaat de adapter ook geen voeding krijgt.
Wel ben ik nog niet uit over de volautomatische MCACC. Het geluid klinkt naar mijn idee nog een beetje vlak. Wat is jullie ervaring hiermee? Kan ik beter een van de andere instellingen gebruiken?

[ Voor 31% gewijzigd door Ron_Tweaker op 14-10-2011 09:13 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ik heb vandaag automatische MCACC uitgevoerd. Zoals mensen hier al aangaven wordt hij dan wel erg ehm, plat/neutraal in vergelijking met default settings.

Is nog best lastig te tweaken als je geen audiogoeroe bent. Ik heb nu maar via de iPad app de EQ veranderd zodat het iets warmer klinkt. Ben nog niet 100% tevreden.

Iemand tips over hoe je het geluid iets voller/warmer maakt?

Mijn Harman Kardon heb ik eigenlijk nooit getweakt qua EQ of iets dergelijks maar die klonk wat mij betreft gelijk al goed.

De standaardinstellingen klinken in vergelijk met de automatische MCACC instellingen nu trouwens wel beetje te wollig.

Kan je trouwens specifieke MCACC instellingen toewijzen aan bepaalde ingang? Liefst in combinatie met EQ instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Die iControlAV2 app is trouwens wel supercool. Lekker muziek selecteren op mijn NAS en streamen naar mijn versterker.

Jammer dat er geen shuffle inzit, maar dat zal wel een DLNA beperking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Ik wacht nog even met de aanschaf van de LX-85 tot ik dat hele dnla en airplay gebeuren voor elkaar heb. Het lukt me nog steeds niet om op mijn Readynas ultra 4 de gedeelde library van firefly te delen op mij ipad. Ik heb geen zin om mijn imac aan te zetten als ik muziek wil spelen via airplay (er past namelijk geen 90gb aan muziek op mijn ipad). Ik heb nog steeds geen duidelijk plaatje van wat er er mogelijk is v.w.b. muziek spelen via de dnla functie van de receiver. Ik heb een beetje het idee dat het qua mogelijkheden en bedieningsgemak een beetje een stiefkindje is. Iemand ervaring met een LXxx receiver en de dnla functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597

Als je muziek wil streamen, kom je volgens mij bij 3 opties.

1) Je keuze valt voor Apple/iTunes en de beperkingen neem je voor lief
2) Je gaat voor het alternatief, zoals Squeezebox, Sonos, enz.. en je krijgt zeer veel gebruiksgemak.
3) Dlna is redelijk beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Anoniem: 358597 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:55:
Als je muziek wil streamen, kom je volgens mij bij 3 opties.

1) Je keuze valt voor Apple/iTunes en de beperkingen neem je voor lief
2) Je gaat voor het alternatief, zoals Squeezebox, Sonos, enz.. en je krijgt zeer veel gebruiksgemak.
3) Dlna is redelijk beperkt.
Ik heb hier al een paar jaar een Squeezebod Duet staan en ben er heel tevreden over maar was op zoek naar een alles in een oplossing om wat kastjes te ditche. Zoals ik al vermoede is dnla niet datgene wat ik er van verwachte. Ik ondervind eigenlijk nul, nul beperkingen als het gaat om iTunes/Apple alleen vanwege het feit dat ik omkom in de Apple producten. Het viel me alleen zwaar tegen dat de itunes server op mijn readynas niet datgene doet wat ik er van verwacht. Ik heb hier nu een Denon 1911 staan en daar ben ik qua geluid zeeer tevreden, qua opties is het allemaal wat minder, vandaar.

Ik kijk nog even de kat uit de boom 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vlugge opsomming v/d beperkingen van iTunes "Airplay".

- Geen ondersteuning voor Flac en andere formaten..
- Niet mogelijk om via je iPod/Phone te bladeren in een mappenstructuur....
- Geen hoge bitrate mogelijk zoals bij Squeezebox, enz..
- Met Airplay ben je gebonden aan de te dure Apple producten, enz..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 14-10-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
RRCreations schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:50:
Ik heb een heel klein probleempje met mijn reciever. Mijn afstandsbediening lijkt altijd te werken, wel gaat hij elke keer aan en uit met de afstandsbediening en kan ik de volume omlaag of omhoog zetten en soort geluid veranderen maar bijvoorbeeld de menu te openen werkt niet. Ook als de iPod is aangesloten werkt het niet. Misschien heb ik een verkeerde knop gedrukt maar vraag me toch af wat het is?

Edit: Betreft de VSX-921K
Er zit een knopje op je afstandsbediening genaamd 'RECEIVER', zit rechtsonder in het bovenste blok met knoppen. Als je deze indrukt dan werken de menu knoppen etcetera ook weer.
massari schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:10:
Zelf heb ik met de SC-LX75 zeer goede eerste ervaringen. Enige klein nadeel is dat je met iControlAV2 normaliter de receiver aan en uit kan zetten, maar als je de WLAN adapter gebruikt kan je de receiver niet aanzetten omdat gedurende de receiver uitstaat de adapter ook geen voeding krijgt.
Wel ben ik nog niet uit over de volautomatische MCACC. Het geluid klinkt naar mijn idee nog een beetje vlak. Wat is jullie ervaring hiermee? Kan ik beter een van de andere instellingen gebruiken?
System setup --> Network Setup --> Network standby op 'ON' zetten en je kan met je iDevice de versterker ook aan zetten. Volgens mij ziet Airplay het apparaat dan ook gewoon en start automatisch HMG op als je Airplay gaat gebruiken, dus ook als je versterker 'uit' staat.

[ Voor 0% gewijzigd door j-phone op 14-10-2011 20:35 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij hier zeggen of ik bij de Pioneer SC-LX85 het voldende kan, want ik vindt hier in de handleiding niets van.

Kan ik voor elke bron zoals DVD, Bluray, enz..audio en video afzonderlijk instellen :?
Ik hoop dat dit echt mogelijk is, want bij Onkyo kon ik dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Wat wil je precies instellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een voorbeeld.

Op Hdmi-in 1 is de Dvd-speler aangesloten.
Op Hdmi-in 2 is de Bluray-speler aangesloten.
Op Hdmi-in 3 is de Mediacenter aangesloten.
Op Hdmi-in 4 is de spelconsole aangesloten.
Op Hdmi-in 5 is de ...................aangesloten.
Enz....

Nu zou ik graag voor iedere bron het beeld afzonderlijk willen calibreren alsook het geluid (stereo of Direct)willen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Het geluid wat je als laatst had ingesteld wordt onthouden. Dus op die manier heb je wel een instelling per ingang. Dit kan vervelend zijn als je een film hebt gekeken met ALC en de volgende ochtend muziek gaat draaien, dit klinkt dan voor geen meter (de bron was mijn PC). Of je de beeld bewerking per kanaal kan instellen weet ik eigenlijk niet, ik zal daar later even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na de handleiding meermaals opnieuw gelezen te hebben zag ik op blz.66 het volgende staan voor de video-instelling.

In het menu VIDEO PARAMETER zou ik (volgens de handleiding) voor elke bron de video-verwerking kunnen instellen en dit dus voor elke ingangsfunctie.

Kan iemand aub met een LX-75 of LX85 dit even voor me nakijken of dit wel werkelijk mogelijk is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-07 11:48

LoneWolf

Just a Byte

Heb sinds gisteren ook een vsx-921, alleen ervaar ik dat ik deze veel harder moet zetten dan mijn vorige vsx-710s, voor bv mziek en tuner had ik de vsx-710 op -68db staan, nu moet ik om ongeveer een zelfde geluid te krijgen naar -50db. Mijn speakers zijn niet gewijzigd, een pioneer s-st70 set voor 5.1 en bose 301 op de B aansluting voor stereo.
Ook daar merk ik iets anders op, de 710 onthield per input kanaal welke speakers je gebruikte , de vsx-921 doet dat niet zo te zien, of doe ik iets verkeerd ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419868

nu ik besloten heb om de vsx2021 aan te schaffen in combinatie met de es-serie van jbl,zat ik nog met een vraagje...is het aan te raden om 4 vloerstaande luidsprekers en een centerluidspreker met elkaar te combineren...vb:2x es100+2x es80+een center speaker...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Dat moet zonder enig probleem kunnen ja :)
Ik heb op dit moment ook 4 vloerstaanders, dan wel op dit moment in ee quadrafonische/stereo opstelling maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Wil m'n SC-LX75 compleet maken met een Blu-ray speler... zit te denken aan de BDP-440 of de BDP-LX55. De LX55 is nog niet uit, is iets duurder, maar is hij zijn meerprijs waard t.o.v. de 440?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Het verschil met de BDP-440 en de BDP-LX55 zal de 2e HDMI uitgang zijn en de betere bouw zoals het er nu naar uitziet :) En volgens mij ook een andere/betere DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Priyantha Bleeker schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:09:
Het verschil met de BDP-440 en de BDP-LX55 zal de 2e HDMI uitgang zijn en de betere bouw zoals het er nu naar uitziet :) En volgens mij ook een andere/betere DAC.
Hmm, dan toch maar op de LX55 wachten. Scheelt uiteindelijk toch niet veel qua geld vind ik zelf.

Ben alleen benieuwd of ik een aparte WLAN adapter moet aanschaffen voor de blu-ray speler zelf (om deze aan te sturen via iControlAV2). Heb op de SC-LX75 al zo'n WLAN adapter.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Pioneer SC-LX85 heeft een RF-afstandsbediening, nu vroeg ik me af of de SC-LX85 ook kan bediend worden met een Logitech Harmony :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 01:42

JAM

Dit gaat alleen via Infrarood (evt. via IR-repeaters). Via RF gaat het helaas niet, want Pioneer gebruikt niet dezelfde frequentie als Logitech voor het RF-signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Anoniem: 358597 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:54:
De Pioneer SC-LX85 heeft een RF-afstandsbediening, nu vroeg ik me af of de SC-LX85 ook kan bediend worden met een Logitech Harmony :?
Heeft de LX85 helemaal geen infrarood?
Ik heb ook een Harmony One, maar die gebruik ik momenteel alleen voor de TV. Ik heb een iPhone en iPad waarmee ik de receiver bedien.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

De SC-LX85 (die ook op mijn verlanglijstje staat :9 ) heeft - volgens de gebruiksaanwijzing - een 'infrarood-ontvangstoog'. zie bladzijden 7 + 14
Voor de werking van tweewegcommunicatie van de bijgeleverde RF-/IR-afstandsbediening moet nog een RF-adapter op de receiver worden aangesloten.
Het infrarood-gedeelte van de Logitech Harmony gaat dus waarschijnlijk gewoon werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
http://www.whathifi.com/review/pioneer-sc-lx85
Vijf sterren van What-HiFi in hun review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niksnie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-01-2022
Hoi allemaal,
Ik ben van plan om een

Vsx
921,
1021 of een
2021
Te kopen, maarwat zijn nu echt de verschillen ?
Ik heb niet veel hdmi ingangen nodig,
En ook maar 1 uitgang,

Ik wil een 5.1 opstelling in de woonkamer voor films en tv, en als ik muziek speel, wil ik alleen de front speakers gebruiken, en de mogenlijkheid hebben om 2 extra speakertjes in de keuken
Aan en uit te zetten (kanaal b ??)
En dan ook nog eens twee speakertjes in de badkamer via zone 2
Is dat mogenlijk of is zone 2 het zelfde dan kanaal b???

Ik ben van plan om b&w 683 of 684 als front en 685 of 686 als rear te kopen is dat wat?? En is er een groot verschil tussen? (mm of topic denk ik) 8)7

En heb je persee een center nodig??

En nog een laatste vraag, is er een verschil tussen de vsx-2021 en de vsx-2021k ? Zijn die k modellen amerikaans en hebben die andere specs, want ze zijn wel te koop bij diverse nederlandse internet shops ??!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

j-phone schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:28:
System setup --> Network Setup --> Network standby op 'ON' zetten en je kan met je iDevice de versterker ook aan zetten. Volgens mij ziet Airplay het apparaat dan ook gewoon en start automatisch HMG op als je Airplay gaat gebruiken, dus ook als je versterker 'uit' staat.
Thanks! Kreeg van de ene op de andere dag mijn versterker ook niet meer uit slaap met Airplay. Nu gefixt.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Niksnie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:02:
Hoi allemaal,
Ik ben van plan om een

Vsx
921,
1021 of een
2021
Te kopen, maarwat zijn nu echt de verschillen ?
Hoi, heb zelf net zitten twijfelen tussen de 921 en de 1021 en de verschillen zijn dusdanig klein dat ik echt geen reden zag om ~ €200,- extra uit te geven. het komt echt neer op een paar inputs en wat andere details.

De 2021 weet ik niet.

Zie ook http://www.pioneer.nl/nl/...1&__P10=54483&__P11=54466

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

@ Niksnie:

Vanaf de VSX-2021 heb je de beschikking over 3 zones. Hier zou je dus de door jou gewenste opstelling mee kunnen maken. In de handleiding staat beschreven hoe je dat allemaal aansluit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

G'morgen de airplay in de pioneer 921 is volgens mij voornamelijk voor audio...
wat zouden de kansen zijn, dat de volgende generatie ook beeld aan kan....

een normale appletv kan dat wel aan...maar is de in de pioneer ingebouwde airplay een normale airplay, of alleen een stukje techniek voor audio-airplay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 295641 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:26:
G'morgen de airplay in de pioneer 921 is volgens mij voornamelijk voor audio...
wat zouden de kansen zijn, dat de volgende generatie ook beeld aan kan....

een normale appletv kan dat wel aan...maar is de in de pioneer ingebouwde airplay een normale airplay, of alleen een stukje techniek voor audio-airplay..
Dit zijn eigenlijk twee vragen, een over licenties en een over techniek.

Licenties: Apple heeft bij mijn weten nog niemand anders een licentie gegeven om via Airplay video te ontvangen / renderen; corrigeer me als ik het mis heb.
Techniek: Ik denk niet dat iemand hier kan inschatten of de hardware in de VSX-921 in staat zou zijn een Airplay-videostream te decoderen en naar HDMI-uit te sturen. Ik zou gokken van niet aangezien hji ook niet via DLNA video kan streamen (toch?).

Ik zou er in ieder geval niet op rekenen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 23:12
Ben van plan om voor de VSX-921(k?) te gaan.

Eerst even een vraag over het uiterlijk van de receiver, op veel foto's zie je dat hij soort van glas voorkant heeft (hier) en andere foto's meer metaal achtig (hier), iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven?

Dan met betrekking tot internet radio, om het even heel simplistisch te maken: dat is gewoon via wifi / ethernet kabel aansluiten en dan kan je gewoon radio luisteren? Of moet dit dmv streaming vanaf je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Slomy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:10:
Ben van plan om voor de VSX-921(k?) te gaan.

Eerst even een vraag over het uiterlijk van de receiver, op veel foto's zie je dat hij soort van glas voorkant heeft (hier) en andere foto's meer metaal achtig (hier), iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven?
Front is zwart kunststof. Niet erg opvallend, niet lelijk, niet mooi imho.Hij staat in een kast bij ij dus zou uit mijn hoofd niet eens weten of hij dat brushed uiterlijk heeft of niet.
Dan met betrekking tot internet radio, om het even heel simplistisch te maken: dat is gewoon via wifi / ethernet kabel aansluiten en dan kan je gewoon radio luisteren? Of moet dit dmv streaming vanaf je pc?
Dat kan direct, zonder PC. Er is een uitgebreide directory met internetzenders en je kunt zelf zenders toevoegen via een Pioneer web site (dat was bv. nodig voor KinkFM-'opvolger' Pinguin Radio).

Houd er wel rekenning mee dat je voor WiFi óf de Pioneer-adapter, óf een routertje in bridge mode nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 20-10-2011 11:03 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niksnie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-01-2022
JAM schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:47:
@ Niksnie:

Vanaf de VSX-2021 heb je de beschikking over 3 zones. Hier zou je dus de door jou gewenste opstelling mee kunnen maken. In de handleiding staat beschreven hoe je dat allemaal aansluit. ;)
Ik zie het ja, maar gaat het ook als ik geen 2e versterker er op wil aansluiten?
Dus bij het beluisteren van een cd de frontspeakers aan de keuken speakers bv op kannaal b en in de badkamer zone 2, gaan dan de keuken speakers via front high en front wide?

En wat betekent die k achter vsx 2021?

Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Als je naar de luidsprekeraansluitingen achterop de VSX-2021 kijkt dan wordt luidsprekergroep B inderdaad op de (gecombineerde) Front Height/Wide luidsprekeraansluiting aangesloten. Voor je badkamer zit je helaas vast aan een extra versterker met luidsprekers (of bijvoorbeeld een minisetje met Aux-ingang). Zowel zone 2 als zone 3 lopen via onversterkte (cinch) aansluitingen. Dat is ook zo bij de 2 topmodellen (SC-LX75/85).

De -K achter een typenummer wordt bij Pioneer gebruikt om aan te geven dat dit de zwarte variant is van een apparaat dat ook in andere kleuren (meestal alleen zilverkleurig = -S, maar soms ook goudkleurig = -G) leverbaar is. Dat leveringsgamma hoeft overigens niet overal ter wereld gelijk te zijn.

Voorbeeldje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Dus zone 2 op VSX-2021 is niet versterkt? Dus daar kan je niet direct luidsprekers aanhangen?

Hmm, dan moet ik maar wat anders bedenken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Een speaker switch (met impedance matching om overbelasting van je receiver te voorkomen) zou een oplossing voor je kunnen zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124279

@McVirusS : Volgens de handleiding kan het wel (op de 921 al) . Mode [E] in de handleiding :
http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Modus [E] behandelt alleen Speakers B/Zone 2. Als je zone 2 inricht via speakeraansluiting B (in dit geval de keuken), dan verloopt de aansluiting van Zone 3 (vanaf de VSX-2021-K) alsnog via een extra versterker. Het was - naar ik begrepen heb - de bedoeling om in totaal 3 zones (woonkamer, keuken en badkamer) in te richten.

Om nog even op je vraag terug te komen Niksnie: Ik kom inderdaad tot de conclusie dat Speakers B en Zone 2 hetzelfde zijn en dat je dus een extra zone nodig hebt voor de badkamer. Daar heb je - voor de duidelijkheid - een extra (stereo-)versterker voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik kan in de manual van de SC-LX75 niet vinden hoe je de naam van het radiostation laat weergeven als je gewoonweg naar de FM-radio luistert. Ik kan alleen via T.Edit de naam van de voorkeuzezender bewerken, maar dat is niet wat ik wil...

RDS stuurt toch gewoon teksten van het nummer, radiostation etc?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 10:36
Hmmm vreemd probleem hier.
M'n hele setup staat inmiddels op 2.1 te draaien, althans de sub doet niets?
Ik heb de boel van de week aangesloten na een verhuizing, alles getest en opnieuw in laten stellen met de MCACC setup. De test tonen kwamen keurig over de subwoofer maar vervolgens doet de sub niets?

Level staat op -1,5 dB maar zelfs met een ander profiel op 0 dB werkt hij niet
Iemand enige suggesties wat ik kan proberen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Fire_Bird op 24-10-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o, die kwam ik ook tegen, je dient in luidsprekers instelling de subwoofer op plus zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:12
Als ik een VSX921 koop en via ethernet verbind met mijn netwerk, wordt dat ethernet dan ook via de HDMI doorgegeven aan een blu ray speler?
Ik zou er een BDP140 aanhangen, en dan zou ik ook films van het netwerk via DLNA willen afspelen op TV.

Netwerk naar de Blu Ray zou ook lukken, maar dan moet ik nog een extra router of switch voorzien, en dat zou ik willen vermijden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
massari schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:38:
Ik kan in de manual van de SC-LX75 niet vinden hoe je de naam van het radiostation laat weergeven als je gewoonweg naar de FM-radio luistert. Ik kan alleen via T.Edit de naam van de voorkeuzezender bewerken, maar dat is niet wat ik wil...

Dit viel mij ook al op van het weekend. Zat heel even met tuner te spelen op mijn VSX-2021 en het RDS lampje/tekentje begon wel te branden maar er verscheen geen titel van het radiostation. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
Anoniem: 356920 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:00:
o, die kwam ik ook tegen, je dient in luidsprekers instelling de subwoofer op plus zetten.
Dan krijg je bas uit zowel je front-speakers als ook de subwoofer, iets dat niet bij iedereen gewenst is. Als je alleen bas wilt uit de subwoofer gewoon de front-speakers op small zetten. En subwoofer op yes i.p.v. plus :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

massari schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:38:

Bij mijn huidige receiver (Pioneer VSX-D2011) Doe je dat met Display-knop. Ik zie dat er op de afstandsbediening van SC-LX75 een knop 'Disp (Info)' zit. Rechts naast de '6'. Daar zou het mee moeten lukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:20:
[...]

Dan krijg je bas uit zowel je front-speakers als ook de subwoofer, iets dat niet bij iedereen gewenst is. Als je alleen bas wilt uit de subwoofer gewoon de front-speakers op small zetten. En subwoofer op yes i.p.v. plus :)
Zo simpel is het niet,

Er klinkt geen geluid uit de
subwoofer.
• Controleer of de subwoofer goed is aangesloten, aan staat en of het volume op een hoorbaar
niveau staat.
• Als de subwoofer een slaapstand heeft, controleert u of deze is uitgeschakeld.
• Controleer of de subwoofer is ingesteld op YES of PLUS (zie Luidsprekerinstellingen op
bladzijde 78).
• De crossoverfrequentie is mogelijk te laag ingesteld. Probeer een hogere instelling die
overeenkomt met de eigenschappen van de andere luidsprekers (zie Luidsprekerinstellingen op
bladzijde 78).
Als er weinig informatie over de lage frequenties beschikbaar is in het bronmateriaal, wijzigt u de
luidsprekerinstellingen naar Front: SMALL / Subwoofer: YES of Front: LARGE / Subwoofer: PLUS (zie
Luidsprekerinstellingen op bladzijde 78).
• Controleer of het LFE-kanaal niet is ingesteld op OFF of een hele stille instelling (zie De audio-opties
instellen op bladzijde 54).
• Controleer de niveau-instellingen van de luidspreker (zie Kanaalniveau op bladzijde 79)

Als u een subwoofer hebt en van veel bassen houdt, lijkt het logisch om LARGE te selecteren voor de voorluidsprekers en PLUS voor de
subwoofer. Dit geeft mogelijk niet de beste basweergave. Afhankelijk van de luidsprekeropstelling in de ruimte is het zelfs mogelijk dat de
bassen minder prominent zijn als gevolg van de onderdrukking van lage frequenties. Probeer in dat geval de positie of de richting van de
luidsprekers te veranderen. Als u geen goede resultaten bereikt, beluistert u de basweergave met de instellingen PLUS en YES of stelt u de
voorluidsprekers afwisselend in op LARGE en SMALL en laat uw oren beslissen. De eenvoudigste oplossing in geval van problemen is dat u
alle basgeluiden naar de subwoofer leidt door de voorluidsprekers in te stellen op SMALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124279

misschien heb ik het mis, maar is het niet zo dat als je de front speakers op LARGE zet, dat de woofer dan alleen nog signalen geeft voor surround weergave, dus als je een 5.1 ingangssignaal hebt. Als je ook bas over de subwoofer bij stereo signalen wil moet de front speakers op SMALL zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pioneer geeft aan dat het vermogen van de versterkers 150w is maar hoeveel is dat precies rms en verschilt dat van de eene op het andere model met diezelfde 150w...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Hmm, ik zie dat de VSX-2021 nu 699 is bij Stassen, dikke aanrader, is 100 euro minder dan wat ik er 2 weken geleden voor heb betaald :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124279 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:33:
misschien heb ik het mis, maar is het niet zo dat als je de front speakers op LARGE zet, dat de woofer dan alleen nog signalen geeft voor surround weergave, dus als je een 5.1 ingangssignaal hebt. Als je ook bas over de subwoofer bij stereo signalen wil moet de front speakers op SMALL zetten ??
Maar als je altijd je sub aan het werk wil horen moet je hem op plus zetten, dan speelt ie ongeacht de andere instellingen mooi mee met alle bronnen, en deze instelling gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik houd dit topic al een tijdje in de gaten, aangezien ik de 2021 op mijn wensenlijstje heb staan. Vorige week in Duitsland een Pioneer blueray speler op de kop weten te tikken bij de Saturn, een BDP-430 voor 147 euro :D

Mijn oog valt ineens op de prijs vermelding van Stassen in de Pricewatch, die de 2021 aanbieden voor 699,- euro. Dat is 100 euro dan tot nu toe in de pricewatch (en tot voor het weekend). Hebben jullie een idee of dit een typefout is geweest of dat het een definitieve prijs is of slechts een aanbieding? Zo word de receiver namelijk erg interessant voor dat bedrag :)

Zijn er trouwens mensen die er KEF Q900 aan hebben hangen of B&W CM8? Deze vallen aardig in dezelfde prijsklasse en ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen!

[ Voor 1% gewijzigd door koffie-junk op 25-10-2011 20:15 . Reden: KEF speakers iets specifieker ingevuld... ]

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Anoniem: 419868 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:45:
pioneer geeft aan dat het vermogen van de versterkers 150w is maar hoeveel is dat precies rms en verschilt dat van de eene op het andere model met diezelfde 150w...?
http://www.hometheater.com/content/pioneer-vsx-1021-av-receiver-ht-labs-measures

Het stort aardig in elkaar, deze metingen zijn voor de Europese 921 overigens. Wat de 1021 doet weet ik niet. Let wel dat 45 Watt x 7 boxen en een actieve sub een gigantische bak herrie maakt.
koffie-junk schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:06:
Ik houd dit topic al een tijdje in de gaten, aangezien ik de 2021 op mijn wensenlijstje heb staan. Vorige week in Duitsland een Pioneer blueray speler op de kop weten te tikken bij de Saturn, een BDP-430 voor 147 euro :D

Mijn oog valt ineens op de prijs vermelding van Stassen in de Pricewatch, die de 2021 aanbieden voor 699,- euro. Dat is 100 euro dan tot nu toe in de pricewatch (en tot voor het weekend). Hebben jullie een idee of dit een typefout is geweest of dat het een definitieve prijs is of slechts een aanbieding? Zo word de receiver namelijk erg interessant voor dat bedrag :)

Zijn er trouwens mensen die er KEF Q900 aan hebben hangen of B&W CM8? Deze vallen aardig in dezelfde prijsklasse en ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen!
Mooie prijs inderdaad, mail of bel Stassen anders even. Dan weten we direct of het een typo is geweest.

[ Voor 48% gewijzigd door j-phone op 25-10-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

JAM schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:53:
[...]

Bij mijn huidige receiver (Pioneer VSX-D2011) Doe je dat met Display-knop. Ik zie dat er op de afstandsbediening van SC-LX75 een knop 'Disp (Info)' zit. Rechts naast de '6'. Daar zou het mee moeten lukken. ;)
Vanavond e.e.a. uitgeprobeerd, maar als ik op de Disp (info) knop druk gebeurt er niks... :( Wat doe ik fout?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
massari schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:31:
[...]

Vanavond e.e.a. uitgeprobeerd, maar als ik op de Disp (info) knop druk gebeurt er niks... :( Wat doe ik fout?
Pagina 33 van de Handleiding (vsx-1021) al bekeken? Lees net dat je het in de manual niet kan vinden...

Hoe is de receiver aangesloten om fm radio te ontvangen? Doe je dat met de bijgeleverde antenne of via de kabel?

[ Voor 19% gewijzigd door j-phone op 25-10-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Hoe is de receiver aangesloten om fm radio te ontvangen? Doe je dat met de bijgeleverde antenne of via de kabel?
Nee, hij is aangesloten via de kabel.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Welke provider? Niet elke provider geeft bij elke zender RDS data door namelijk. Kan je de signalen eens uit de 'ether' plukken d.m.v. de bijgeleverde antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik zit bij Ziggo... volgens mij kreeg ik op mijn oude receiver wel RDS signalen door...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Ik zal morgen zelf de bijgeleverde antenne even proberen, als er RDS data doorkomt zou dat bij jou ook het geval moeten zijn. Als provider heb ik UPC dus dat kunnen we niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Op bladzijde 44 en 45 van de handleiding staat het 'RDS-verhaal' uitgelegd. Wat ik daaruit begrijp is dat het met die knop 'DISP' ('Info') zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar er wordt aangegeven dat de 2021,net zoals de 1021 en 921,150w produceert...is deze in theorie dan krachtiger,want er wordt voor de 2021 toch een d-klasse versterker gebruikt...??.....of moet ik voor kracht en kwaliteit toch bij harman kardon zijn...??

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 419868 op 26-10-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
j-phone schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Mooie prijs inderdaad, mail of bel Stassen anders even. Dan weten we direct of het een typo is geweest.
Heb nog geen contact opgenomen, maar zie dat 4Launch ook aardig in prijs gezakt is en hem ook van 699,- aanbied. Zinvol om nog even te wachten om te zien wat de rest van de aanbieders doet?

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Anoniem: 419868 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:53:
maar er wordt aangegeven dat de 2021,net zoals de 1021 en 921,150w produceert...is deze in theorie dan krachtiger,want er wordt voor de 2021 toch een d-klasse versterker gebruikt...??.....of moet ik voor kracht en kwaliteit toch bij harman kardon zijn...??
Die metingen worden gedaan op 1Khz met een vervorming van 1% en een belasting van 6 Ohm. Staar je niet blind op de cijfertjes. Voor het meten van receivers is namelijk geen standaard, dus fabrikanten meten op een manier die hen het best uitkomt. De link die ik je gaf is al een stap in de richting van de waarheid. Harman Kardon goochelt ook met cijfers in het budget segment. Metingen die gaan van 20Hz / 20Khz met een belasting van 8 ohm en een THD van 0,1% en lager zijn al veel interressanter.

Als je hoger in de series gaat zitten komt er bij een 7.1 configuratie ook daadwerkelijk meer vermogen uit, hier zit dan ook gelijk het grootste verschil tussen high end prijzen en budget. Voedingen die meer vermogen leveren dan de goedkopere series zijn namelijk duur.

De voeding in een vsx-1021 heeft een opgenomen vermorgen van 550 watt, dit is dus het verbruik van de receiver. Hoe kan er dan ooit 7 x 150 watt = 1050 watt aan vermogen aan de speakers worden geleverd? Dan is er meer dan een perpetuum mobile uitgevonden ;)

Je haalt kracht en kwaliteit overigens door elkaar. De 'luidheid' van een receiver zegt helemaal niets over geluidskwaliteit, bouwkwaliteit of andere kwaliteiten anders dan de voeding. Al heb je met meer vermogen ook meer koeling nodig, wat ook weer geld kost.
koffie-junk schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:06:
[...]

Heb nog geen contact opgenomen, maar zie dat 4Launch ook aardig in prijs gezakt is en hem ook van 699,- aanbied. Zinvol om nog even te wachten om te zien wat de rest van de aanbieders doet?
Ik zou zeker nog een weekje wachten, het valt me namelijk op dat deze receivers snel in prijs dalen. Wellicht dat er nog een aanbieder rond de 650,- gaat hangen. En dan ga ik balen want dat is een paar tientjes meer dan wat ik betaalt heb voor de 1021 :|

[ Voor 16% gewijzigd door j-phone op 26-10-2011 20:41 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 34 Laatste