Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Het enige wat ik mis is de A/B speaker knop (maar die ziet ook niet op de ABMichiel Arndts schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:57:
Is een Pioneer versterker (921 en hoger) volledig te bedienen via de Ipad app? Dit omdat ik bijvoorbeeld de versterker in de trapkast 3m / meterkast 7m wil zetten. Ik krijg een wand meubel wat aan de muur hangt. De kastjes die erbij zitten zijn 36cm diep. met kabels erbij kan bijna geen enkele versterker erin. Kabels zouden dan worden verwerkt in de muur en via kruipruimte naar de versterker lopen.
Verwijderd
Als ik omreken met de huidige valutakoersen kom ik uit op € 1.710,84. Iets duurder dus. De adviesprijs voor de SC-LX75 is ook € 1.799,- in Europa.massari schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:06:
... In de UK zijn ze reeds te bestellen. Een SC-LX75 voor 1499,00 omgerekend is dat iets van 1553 euro.
Het antwoord is volmondig jaVerwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:46:
gaat de 2021 dan duidelijk hoorbare betere geluidskwaliteit leveren dan de 921 of gaat dat nauwelijks te merken zijn...?
Check eens zéér goed de bekabeling. Dus o.a je speakerbekabeling zit alles goed vast ? Raken de speakerdraden niet de achterkant van de receiver zelf ?Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:41:
[...]
Ook ik heb deze (exact dezelfde echter bij mij herhaalt het zich ieder half uur (bij bij doet het probleem zich hoodzakelijk voor bij het gebruik i.c.m. Blu-Ray) ik heb maandenlang met Pioneer proberen te commuiceren, maar ze weigeren het op te lossen (laat staan de leverancier)....... ik heb het maar op gegeven..... Nooit geen pioneer meer voor mij!!!!
En wat HDMI kabels betreft, probeer die eens te vervangen door nieuwe(tip! Action verkoopt goede HDMI kabels voor weinig).
Nog even verder verduidelijken: de LX modellen uit de SC serie hebben klasse D amps aan boord. Het LX model uit de VSX serie dus nietEricDH schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:24:
[...]
Massari heeft gelijk; alleen de LX series hebben klasse-D amps aan boord. De anderen zijn klassieke AB versterkers. Niks mis mee overigens.
(Trouwens ook dé reden waarom ik met smart op de release en reviews van de nieuwe SC modellen en de BDP-LX55 wacht)
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Kan je dat omschrijven?
Wat gaat er dan beter, en hoe heb je dit gemerkt?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Het antwoord was ietwat kort richting orco ivm de vele dubbele vragen van orco en weinig teken van enig eigen vooronderzoek, mijn excuses hiervoorTommie12 schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:01:
[...]
Kan je dat omschrijven?
Wat gaat er dan beter, en hoe heb je dit gemerkt?
Maar wat is er zoal beter aan de VSX-2021/VSX-LX55 t.o.v de VSX-921:
• Signal / Noise ratio is 103dB i.p.v. 100dB
• Betere voeding, waardoor power-output met meerdere kanalen tegelijkertijd aangestuurd minder inzakt.
• Versterker eenheid in de VSX-2021/VSX-LX55 is anders opgebouwd, Pioneer noemt het "Pioneer Hybrid Amplification
• THX Select 2 Plus gecertificeerd, moet dus voldoen aan enkele criteria opgesteld door een externe partij, THX dus.
Ah, en zo leer je elke dag weer wat nieuws :-) thanks.mindcrash schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:57:
[...]
Nog even verder verduidelijken: de LX modellen uit de SC serie hebben klasse D amps aan boord. Het LX model uit de VSX serie dus niet
(Trouwens ook dé reden waarom ik met smart op de release en reviews van de nieuwe SC modellen en de BDP-LX55 wacht)
Dit had ik ook al gevonden, maar hoor je dat in de praktijk.Priyantha Bleeker schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:38:
[...]
Het antwoord was ietwat kort richting orco ivm de vele dubbele vragen van orco en weinig teken van enig eigen vooronderzoek, mijn excuses hiervoor
Maar wat is er zoal beter aan de VSX-2021/VSX-LX55 t.o.v de VSX-921:
• Signal / Noise ratio is 103dB i.p.v. 100dB
• Betere voeding, waardoor power-output met meerdere kanalen tegelijkertijd aangestuurd minder inzakt.
• Versterker eenheid in de VSX-2021/VSX-LX55 is anders opgebouwd, Pioneer noemt het "Pioneer Hybrid Amplification
• THX Select 2 Plus gecertificeerd, moet dus voldoen aan enkele criteria opgesteld door een externe partij, THX dus.
Is 100 dB als niet beter dan vrijwel elke bron?
Voor vermogen ben ik niet bang, ik gebruik momenteel een 2x70W en die geeft méér dan genoeg.
Ik heb ze beluisterd met Monitor-Audio Bronze BX6's, B&W CM9's en KEF Q500's en Q900's. Je hoorde o.a dat het aansturen van het 'laag' in de speakers de VSX-2020 domweg beter afging, ook het stereo-beeld was beter geplaatst.
Die zelfde keer trouwens óók naar de SC-LX83 geluisterd en dat was wéér een fors grote stap beter als de VSX-2020 en helemaal t.o.v. de VSX-920 uiteraard
Uiteraard is dit allemaal subjectief
Het verschil tussen de VSX-2020 en de VSX-920 was iig significant, en voor mij zou het prijsverschil het waard geweest zijn.
De verschillen tussen de VSX-2021 en de VSX-921 real-life heb ik nog niet gehoord, maar ik ga ervan uit dat Pioneer in de VSX-2021 weer hogere kwaliteit onderdelen heeft gebruikt, de zelfde als in de VSX-LX55(let op, VSX-LX55 dus géén SC en géén D-Klasse versterkers maar gewoon A/B versterking) worden gebruikt in de LX lijn.
Nu mis je bij de vsx-s500 wel wat opties m.b.t. video opties, namelijk het volgende:
Upscaling to 1080p (wel aanwezig volgens de nederlands pioneer site)
Advanced Video Adjust
PureCinema
Stream Smoother
Nu vraag ik me echter af of ik dit ga missen, want ik heb een HD dune waar ik al mijn films mee kijk en deze kan dit uitstekend zelf.
Daarnaast baal ik wel dat er maar 4 hdmi ingangen zijn en geen component (voor mijn xbox360), gelukkig is dit wel weer op te lossen met een verloopstekker, maar het wordt er niet makkelijker op..
Wat zouden jullie doen? wachten op de vsx-s500 of toch maar voor de vsx-2021..
Hieronder trouwens de zaken die aangesloten moeten worden:
Speakers: Boston Acoustics
2x A25, 2x A23 en als subwoofer een BK XLS200 DF
Samsung UE40D6500 (misschien een kleiner formaat
Ziggo - Sisco HD Recorder
HDI DUNE smart D1
Xbox 360 (oude versie - component aansluiting)
Pioneer BDP-LX55 (wanneer die uit komt)
[ Voor 5% gewijzigd door Andyk125 op 07-09-2011 12:00 ]
Het is duidelijk dat die duurder is dan de 921 of de 1021, en dat de versterker minder goed is (S/R, ...etc).
Of je dat allemaal hoort is een andere zaak, maar meer betalen voor slechter moet je toch vermijden denk ik.
+Clock schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:39:
Ben al tijden aan het kijken naar de volgende set:
[afbeelding]
2x Q300 (front)
2x Q100 (surround)
1x Q200c
1x Q400b
Heb de Q300 goed kunnen beluisteren bij een goede hifi zaak hier in de buurt. Heb deze daar vergeleken met een goedkopere (studenten op budget..) Boston A25, maar daar zit echt een wereld van verschil in. Dat is iets wat je gezien de prijs (129 vs 299) ook mag verwachten, maar is toch echt duidelijk aanwezig. Het geluid uit de Q300 is veel ruimtelijker, evenwichtiger en de speaker verdwijnt meer dan de Boston. Vond het verschil met de B&M 685 minder groot en mijn voorkeur gaat dan uit naar de Kef's.
Opzich ben ik er qua speakers wel over uit, alleen twijfel ik nog over de Q100 of Q300 als frontspeakers ivm ruimte. De enige die ze beide heeft staan is de Mediamarkt, en hoewel beluisteren daar toch wat moeilijker is dan bij een hifi zaak, vond ik beide solide klinken. De Q100 brengt wat minder laag mee, maar bij alles onder de 40/60 hz gaat de sub natuurlijk ook iets meedoen (subtiel), dus daar ben ik niet zo bang voor.
Mijn grootste twijfel zit nog in de receiver. Heb nu een oude Marantz staan met te weinig power en mogelijkheden, dus die wil ik tevens graag vervangen. Na wat rondkijken kwam ik initieel op de Pioneer VSX-921 en de YamahaRX-V667. Mijn vader is in bezit van de Pioneer AX5, welke enorm goed bevalt, dus mijn voorkeur gaat uit naar de Pioneer (meetmicrofoon FTW!). De hifizaken waar ik geweest ben vinden deze receivers echter veelal te licht voor bovenstaande set, zij zien liever een 1021 of zelfs de 2021. Ook de Marantz SR-6005 werd genoemd. Allemaal receivers met meer 'muzikaliteit', al vind ik dat zelf een wat ongrijpbaar begrip.
Die receivers zijn niet zozeer zwaarder als wel opgebouwd uit betere componenten, maar niet verrassend ook met een dito prijskaartje. Zou de 921 echt te licht zijn voor deze speakers? Als de hele set meegenomen wordt, levert een zwaardere receiver significante verbetering in geluid op? Wat denken jullie?
Gebruik: 50/50 films/muziek
Clock schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:34:
[...]
Komt weinig aan te hangen. Een squeezebox receiver voor de muziek, een netwerk streamer voor muziek/films en wellicht in de toekomst een blu-ray speler.
'Eisen':Verder zijn de snufjes als een LAN aansluiting op de x21 serie natuurlijk leuk (instellen/inregelen met een webinterface), maar niet noodzakelijk. Weinig bijzondere eisen, veel beschikbare versterkers. Zal eens kijken naar de types die je noemt.
- Een inregelmicrofoon (MCACC bij pioneer) (lastige woonkamer, goede ervaringen mee)
- Minimaal 3x HDMI in
- Een beetje power voor de speakers, minimaal 130 versterkerwatts
Gaat mij vooral om het ongrijpbare van die duurdere receivers. Weinig tot 0 extra power/features, veel extra euro's. Is dat echt zo hoorbaar als de hifi zaken beweren? Natuurlijk is luisteren de enige optie, maar receivers vergelijk je wat minder makkelijk dat speakers op een speakermuur.
[ Voor 18% gewijzigd door Clock op 08-09-2011 14:15 ]
Ja ook al aan gedacht, maar het meubel kan niet veel groter zijn want er staat een gashaard naast
En omdat me vriendin niet alle apperatuur in zicht wil hebben, zal het toch een meubel moeten zijn met deuren en alles bij elkaar maakt het niet makkelijk om een goed meubel te vinden.

Dat is zo'n niets zeggende eis. Denk je echt dat je 130 Watt per kanaal nodig gaat hebben per speaker? Sowieso zegt alleen "130 Watt" niets. Als je creatief gaat meten kan elke versterker wel 130 Watt leveren. Dat er dan gemeten wordt onder omstandigheden die nooit voorkomen maakt dan niet uit. Met de eis van 130 Watt zou ik niet als harde eis meenemen.Clock schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:57:
Een beetje power voor de speakers, minimaal 130 versterkerwatts
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Helemaal mee eens, dat geknutsel met watts gaat nergens over (7*150W op de speakers met een voeding van 250W is al gek natuurlijk).FeaR schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:11:
[...]
Dat is zo'n niets zeggende eis. Denk je echt dat je 130 Watt per kanaal nodig gaat hebben per speaker? Sowieso zegt alleen "130 Watt" niets. Als je creatief gaat meten kan elke versterker wel 130 Watt leveren. Dat er dan gemeten wordt onder omstandigheden die nooit voorkomen maakt dan niet uit. Met de eis van 130 Watt zou ik niet als harde eis meenemen.
Wat ik wilde aangeven is dat ik een versterker zoek die wat meer power heeft dat mijn huidige (Marantz SR3001). Die is over de hele linie gewoon te licht om de KEF's goed aan te kunnen en mist een sloot aan functionaliteit.
Heb vandaag de Kef's beluisterd icm een Onkyo, Denon, Yamaha, Marantz en Pioneer. Het verschil in klank is hoorbaar (Yamaha analytischer, snel schel, Denon+Marantz ruimer en warmer, Pioneer ertussenin), maar naar mijn mening te klein om thuis te horen als de set er eenmaal staat (extremen daargelaten).
Wel hoorde ik verschil tussen de wat goedkopere receivers (alle merken, rond de 400 a 500 euro) en hun duurdere broers (rond de 1000 euro). Die klinken rustiger, ruimer (of dieper) en kunnen of hogere volume's een strakker geluid afgeven. Allemaal zo subjectief als de pest natuurlijk.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de Marantz SR6005. Normaalprijs 1100 euro, nu wegens komst SR6006 585. Een receiver die niet bijzonder rijk is uitgerust qua features (geen LAN, relatief weinig aansluitingen), maar op 'muzikaal' gebied beter klinkt dan de goedkopere receivers. Heeft flink wat power (meer dan genoeg voor de Q300), ziet er mooi uit en de missende features heb ik stiekem ook niet zo nodig (met mijn Squeezebox, netwerkstreamer, etc)
De zwarte uitvoering gaat voor een fors hoger bedrag over de toonbank inderdaad. De meeste zaken moeten er vanaf, daar de SR6006 vanaf volgende week uitgeleverd wordt. Enige significante verschil is overigens een LAN aansluiting..pietr schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:51:
Een SR6005 voor 585,-. Dat is dan een zilveren uitvoering, mag ik aannemen? Ik hoorde vorige week nog glashard 799,- vragen door een dealer voor een zwarte uitvoering.
Doodzonde eigenlijk, zo'n snel opvolgtempo met dergelijke dumprijzen tot gevolg (maar goed voor consumenten als ondergetekende..)
Hogere series receivers zullen inderdaad wat meer reserves hebben. Kan in jouw geval inderdaad handig zijn aangezien je geen subwoofer hebt. Lage tonen zijn voor versterkers lastiger weer te geven, als in dat het meer vermogen kost. Normaal laat je de subwoofer het lage deel overnemen waardoor een versterker het ook wat makkelijker krijgt. Maar dat gaat bij jou niet op en op dat punt snap ik je welClock schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:35:
[...]
Wel hoorde ik verschil tussen de wat goedkopere receivers (alle merken, rond de 400 a 500 euro) en hun duurdere broers (rond de 1000 euro). Die klinken rustiger, ruimer (of dieper) en kunnen of hogere volume's een strakker geluid afgeven. Allemaal zo subjectief als de pest natuurlijk.
Ik las hier en daar dat jij de subwooferpromotor bent, maar ik kan je geruststellen[kmessage=36734432,noline]FeaR schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:09[/message]:
[...]
Hogere series receivers zullen inderdaad wat meer reserves hebben. Kan in jouw geval inderdaad handig zijn aangezien je geen subwoofer hebt. Lage tonen zijn voor versterkers lastiger weer te geven, als in dat het meer vermogen kost. Normaal laat je de subwoofer het lage deel overnemen waardoor een versterker het ook wat makkelijker krijgt. Maar dat gaat bij jou niet op en op dat punt snap ik je wel
Heb wel de keuze en luisterrondes zonder sub gedaan, daar ik ook een goede muziekweergave wil in de nieuwe set, zonder dat de sub daar doorheen loopt te bassen. Door de volledige-frequentie voorspeakers zal de sub bij stereo weinig hoeven te doen, vind ik persoonlijk veel beter klinken (alleen het laatste basstukje doet ie mee, bij films ander verhaal)
Neuh, want je ziet mij ook vaak genoeg zeggen dat je beter geen subwoofer kan kopen dan een slechte subwoofer. Enige waar ik me altijd over verbaas zijn mensen die zeggen geen subwoofer te missen zonder het ooit geprobeerd te hebben. Ik dacht zelf eerst altijd ook dat ik geen subwoofer miste totdat ik een keer een goede had gekocht, dan merk je het verschil namelijk. Maar dat geldt niet alleen voor subwoofers, ik vraag me altijd af hoe mensen een mening hebben over iets wat ze nog nooit zelf ervaren hebben.Clock schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:30:
[...]Ik las hier en daar dat jij de subwooferpromotor bent, maar ik kan je geruststellenIk heb de volledige Kef Q-serie 5.1 set aangeschaft, incl de Q400b als sub.
Ik heb de Q700 en Q900 beluisterd met en zonder Sub voor muziek, en vond het verschil niet overtuigend.
Zeker met de Q900 werd de bas echt te zwaar.
Als de bas te zwaar wordt dan staat de subwoofer of de combinatie speakers - subwoofer niet goed ingesteld. Een subwoofer is er niet alleen om het laag aan te dikken, maar vooral om het bereik in het laag te verbreden. Een goed afgestelde subwoofer hoor je daarom ook niet meespelen. Pas als je hem uit zet mis je hem. Daarom blijf ik er ook bij dat een subwoofer altijd een aanvulling is. Echter... het is alleen wel dat je in bepaalde segmenten naar de duurdere subwoofers moet gaan kijken. Ik heb speakers van duizenden euro's gehoord en ook die hadden baat bij een subwoofer. Alleen spreek je dan wel over een subwoofer van nog een veelvoud van het bedrag van de speakers. Er zullen ook zeker subwoofers zijn die bij een Q700 en Q900 een aanvulling zijn, alleen zal je dat niet redden met een paar honderd euro. Een mindere subwoofer in een dergelijke set kan een setup echt breken. Dus niet elke subwoofer zal iets toevoegen.Tommie12 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:46:
Met de Kef Q300 kan ik me wel inbeelden dat een sub een stevig verschil maakt.
Ik heb de Q700 en Q900 beluisterd met en zonder Sub voor muziek, en vond het verschil niet overtuigend.
Zeker met de Q900 werd de bas echt te zwaar.
Heb dat laatste zelf ondervonden met mijn oude Magnat subwoofer. Een subwoofer die alleen kon bonken en niets subtiels of muzikaals kon doen. Subwoofer vervangen door een Velodyne en qua laag echt een wereld van verschil.
[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 09-09-2011 22:59 ]
Voorlopig ben ik met mijn IQ90 heel tevreden. De prioriteit ligt nu bij een AV receiver zodat ik alvast mijn center kan aansluiten, lipsinch en airplay voor elkaar krijg.
Die sub komt er misschien wel eens veel later bij.
Ik moet dan wel een andere receiver hebben..
Wil er ongeveer 400 voor uitgeven...
Ik denk nu minder aan de VSX-921, en meer aan de Yamaha RX-667.. 350 euro kost die; meer HDMI aansluitingen etc; en ik denk dat een Yamaha een voller geluid kan creeren dan de Pioneers. Wat denken jullie?
Gulfstream G650
Rond die koers zou ik wel kijken inderdaad. Al is men ook wel te spreken over merken als BK die al leuke subwoofers schijnen te hebben vanaf zo'n 500 euro. Maar die heb ik tot op heden nog niet gehoord. Maar het is gewoon apart om voor een subwoofer (die velen uit het zicht plaatsen) meer uit te geven dan aan de speakers. Mijn subwoofer was maar iets van 300 euro goedkoper dan mijn paar Focal ChorusTommie12 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:43:
Ik geloof je zeker. Echt goede subs kosten makkelijk 1000€ en meer.

Verwijderd
maar ik kan her nergens op de afstandbediening vinden of wat dat automatiche gedaan
Heb je de handleiding überhaupt wel gelezen?Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:28:
Hallo ik heb een Pioneer Vsx 1025 er staat op kieskeurig dat er lipSync erop zit
maar ik kan her nergens op de afstandbediening vinden of wat dat automatiche gedaan
In de handleiding staat namelijk netjes dat er een optie is om audio delay automatisch te laten regelen mits de aangesloten apparaten het ondersteunen. Anders moet je lip-synch op "off" zetten en het handmatig regelen.
Als iemand mij stap voor stap zou kunnen uitleggen hoe in het moet instellen voor de beste resultaat zou ik zeer dankbaar zijn!!
[ Voor 13% gewijzigd door krispykrunch op 11-09-2011 13:11 ]
Verwijderd
en kijk op pagina 20, 29 voor de instellingen om een 2de zone te maken.
Je koopt een heel goede receiver, en wil er dan een Bose setje van 400€ mee aansturen.
Je had beter 1000€ aan je speakers uitgegeven en 300 aan je receiver. Het resultaat zal veel beter zijn.
Ik zie dat de 2021 een heel stuk dieper is dn de 921.
Ik zou die in een kast van 40 diep willen zetten, maar de 2021 zou al 44cm diep zijn....
Is dat inclusief de aansluitingen?
Verwijderd
Zo ja, dan is mijn keuze gemaakt..
Nee 44 is de kast Inclusief de knopen. Als je de kast zelf meet is het 40cm Afhankelijk van hoe stug je kabels zijn moet je rekening met zo'n 48-50 cm houden. Vooral als de kast dicht moet kunnen. Zo niet zou je makkelijk met 44cm inclusief bekabeling weg kunnen. Denk ik(-:Tommie12 schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:46:
Maar ik heb wel nog een vraagje voor jou.
Ik zie dat de 2021 een heel stuk dieper is dn de 921.
Ik zou die in een kast van 40 diep willen zetten, maar de 2021 zou al 44cm diep zijn....
Is dat inclusief de aansluitingen?
Voor zo ver ik kan zien is het app alleen voor de reciever. Als je Pioneer tv aangesloten aan een Pioneer reciever is zou je best allebei via de app kunnen bedienen. Dit vanwege de HDMI control.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:31:
Weet iemand of je met de pioneer app icontrolav2 de tv kan bedienen..zappen voornamelijk...(of een andere app) of zappen van de upc box of upc card
Zo ja, dan is mijn keuze gemaakt..
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
via de icontrolav2 app..of via een andere app?krispykrunch schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:10:
[...]
Voor zo ver ik kan zien is het app alleen voor de reciever. Als je Pioneer tv aangesloten aan een Pioneer reciever is zou je best allebei via de app kunnen bedienen. Dit vanwege de HDMI control.
en eeh..ik heb eigenlijk geen pioneer tv maar een LG..wel 2010 met wifi enzo (pk950)
De ab is dat een learning ab...en zou die de bediening van mij. Upc of tv kunnen leren? Zodat ik die ab weg kan doen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 23:07 ]
Dit staat in de handleiding als zijnde mogelijke in-en uitgangen qua video:Tegels schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:51:
Ik overweeg zeer sterk om de 1021 te kopen. Eén vraag die mij niet helemaal duidelijk is: kan deze receiver ook rgb omzetten naar hdmi (WII)?

Receivers: VSX-2021 of VSX-LX55 in het zwart;
Blu ray: BDP-440 of BDP-LX55 in het zwart.
Op het gevaar af dat ik op mijn donder krijg van een mod, stel ik toch de vraag die ik wil stellen. Is Pioneer een goede partner voor mijn speakers (Tannoy Revolution Signature DC6T)? Volgens Priyantha in ieder geval wel. Verkopers en meningen op het www spreken elkaar wat tegen. Geen eensluidend oordeel dus. Ik had een Marantz SR6004 (weggedaan vanwege het ontbreken van hdmi 1.4) en dat beviel wel. Ik neem nu geen Marantz vanwege het ontbreken van een fatsoenlijk display.
[ Voor 18% gewijzigd door pietr op 13-09-2011 21:18 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Noemen ze zoiets een review en zelfs een "Profitest"? Moet niet gekker worden allemaal. Stelt toch niéts voor.Xymox schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:38:
Hier een review van de VSX-S300
Heb net een VSX-921 gehaald; kom van een 920 af.
Ikke dus hopen dat deze weer net wat beter is, wil ik een film afspelen met WMA surround Pro geluid.

De 920 had nog wel geluid, wat schijnt; geen WMA9 Pro ondersteuning.

-99 voor Piponeer.
Gulfstream G650
Dit had je kunnen weten SalimRMAFSalimRMAF schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:53:
O-M-G.![]()
![]()
![]()
Heb net een VSX-921 gehaald; kom van een 920 af.
Ikke dus hopen dat deze weer net wat beter is, wil ik een film afspelen met WMA surround Pro geluid.Geen geluid.
De 920 had nog wel geluid, wat schijnt; geen WMA9 Pro ondersteuning.![]()
-99 voor Piponeer.
Ongelooflijk. De 919 die ik had was nog het mooist; veel LED's terwijl ie aan stond. Deze 921 is niet echt cool.
Als de 922 niet tenminste:
-Een LED aan de voorkant: aan/uit (blauw)
-WMA 9 PRO
-AAC Decoder mist!
-5 HDMI Ingangen
-Meer knopjes aan de FP
-Een SPEAKER A/B knop op de afstandsbediening heeft
-Een extra "Sfeer-led" op de Frontpanel
-Een metalen/alluminium casing/frontpanel heeft
-Internetradiowebinterface heeft, zoals de 920 die had
-Midnight mode is eruitgehaald
Yamaha wordt denk ik mijn volgende.
Normaal gesproken zou het een vooruitgang moeten zijn, maar dat is nu 2x op rij al niet het geval!
Van de 919 naar 920 bijvoorbeeld: Wel HDMI 1.4, maar GEEN arc?! En de receiver is lichter, LED display is van minder kwaliteit, de remote control kent minder apparaten uit zijn hoofd via de codes.

Gulfstream G650
Wat mankeerde er aan de 920 dan? Miste je iets echt heel erg? Want qua geluid zal het echt vrijwel nul schelen.
Maareh ik vind wel een beetje dat je dit van te voren had kunnen weten
Én dat je weet dat als je een step-up wilt dat je dan naar een hoger model moet kijken.
De opvolger van je huidige model zal altijd zo'n beetje gelijk zijn qua features en kwaliteiten natuurlijk.
Niemand gaat bij een ABX-vergelijking een 920 en een 921 kunnen onderscheiden. Maar goed, been therePriyantha Bleeker schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:11:
De versterking in de VSX-921 ten opzichte van de VSX-920 zou wel verbeterd moeten zijn iig.
Het gaat me niet echt om de geluidskwaliteit, maar om de functionaliteit. Ook de ondersteuning van formaten wordt steeds minder; het enige wat ze hebben verbeterd is de iPhone applicaties, maar daar heb ik niets aan.
De 919 had nog wel een erg stevige front, met een heldere display en 2 mooie blauwe LED's, die ze bij de 920 en 921 helemaal hebben verwijderd.
De afstandsbediening heeft ook minder dedicated ingang-knoppen. Nu heb je o.a. een Bluetoothknop, Ipod, Apple, HMG?, en nog een paar "vreemde" knopjes.
Telkens van 919 naar 920 naar 921 naar 922 zou wel zin moeten hebben; net als bij de videokaarten ga ik van GTX460 naar 560 etc; dat scheelt in ieder geval wel veel.
Misshcien dat Pioneer bij wilt blijven met de concurrentie, voornamelijk Yamaha en Onkyo, waardoor ze moeten bezuinigen op het e.e.a.
Ik maak even een duidelijke overzicht.
http://img269.imageshack.us/img269/2299/pioneerg.jpg KLIK

[ Voor 26% gewijzigd door SalimRMAF op 22-09-2011 12:32 ]
Gulfstream G650
Voor 100-150€ meer heb je de 1021 met een paar aansluitingen meer.
Eerlijk gezegd, hoeveel mensen steken die receiver niet in een kast, zodat je niks meer ziet?
Ik zou de 921 kiezen omdat die alles doet wat ik wil voor een aanvaardbare prijs.
Bedienen zal ik meestal met de iPad doen.
Wat moet je met meer dan 4 HDMI aansluitingen. Voor 90% van de mensen is dit toch OK?
Uiteraard moet Pioneer afwegingen maken tussen :
- noodzakelijk
- belangrijk
- zeer nuttig
- nice to have
- toeters en bellen
Ieder van die lijnen op een uitrustingstabel kost geld, en eerst en vooral moet de receiver verkoopbaar zijn.
Ik zou bij voorbeeld niet weten wat een midnight modus doet? Verandert dat het geluid? Schakelt dat de display uit?
ARC werkt niet helemaal, en de Standby HDMI Through werkt ook al niet.
ARC werkt wel, maar dan moet je perse Anynet of HDMI-CEC inschakelen, terwijl ik dit niet wil i.c.m. de PIP functie van mijn TV.
De situatie is als volgt:
Mijn zusje kijkt naar RTL4, en ik wil XBOXEN. Door Anynet krijgt de TV geen geluid, want het geluid wordt bestuurd door de Pioneer... Resultaat is dat je alleen het Xbox geluid hoort.

Gulfstream G650
Verwijderd
• Iets hoger wattage = volgens mijn mening geen meerwaarde.
• Dac 32bit = volgens mijn mening geen meerwaarde.
• D/A Converter 192 kHz / 32-bit = volgens mijn mening geen meerwaarde.
• RF Afstandsbediening met display = geen meerwaarde (ik gebruik een Logitech Harmony).
• THX Ultra 2 Plus Certification = volgens mijn mening geen meerwaarde.
Of heeft hier iemand een andere mening
Verwijderd
Eens. De aan/uit knop zit op een "lastige plek"Tommie12 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:38:
Ik vind het toch een beetje kommageneuk.

Dat er minder knoppen op zitten vind ik geen probleem. Besturing gaat toch via afstandsbediening / iControlAV2 voor Android, ik ga niet vanaf de bank naar de receiver lopen om iets te veranderen...
Verder lijkt me, net als eerder al is gezegd, je misschien beter had moeten inlezen.
@Hierboven, speelt misschien ook mee dat je je apple spul tegelijkertijd kan opladen?
En wat betreft de features van de VSX-921, die staan behoorlijk helder en duidelijk uiteengezet op de Pioneer website én in de te downloaden handleiding.
Enig vooronderzoek kan handig zijn
Tevreden met wat je hebt gekocht is altijd fijn ja
Waar heb jij je VSX-921 aan gekoppeld ?
De KEF's staan bij de PC waar ik het meest zit, muziek tijdens werk / gamen etc. De Wharfedales zijn voornamelijk voor TV gebruik. Komt verrassend leuk geluid uit nog
Eigenlijk twee keer stereo setup, dus daarom staan de speakers ook op A/B, en soms A+B. Ik zou hier graag een leuke surround van willen maken maar in verband met gebrek aan ruimte moet het nu even zo. En eigenlijk bevalt dit al uitstekend
Qua netwerk: De VSX-921 is met switch verbonden op het netwerk. Op dit netwerk zitten dan o.a. mijn PC, NAS en telefoon. Wanneer ik de PC niet aan heb staan gaat muziek via de NAS naar de receiver, anders gaat het van de NAS via de PC naar de receiver.
Verwijderd
of kan dat alleen met de pioneer ab?
ik twijfel nog wel...er is geen noodzaak...en de opvolger wordt ongetwijfeld beter...hoewel de specs van deze 921 niet minimaal zijn...

Gulfstream G650
Tot en met de LX55 zit het er niet op. Op de site van Pioneer vind ik ook geen antwoord. Weet jij op welke types het zit?Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:21:
In de hogere modellen is Midnight modus nog aanwezig.
Er staat wel 'dynamic range control' bij de kenmerken van de receivers. Zou het dat kunnen zjin?
[ Voor 4% gewijzigd door pietr op 23-09-2011 13:56 ]
http://www.pioneer.eu/eur...98/405/SC-LX75/specs.html
En dan zie je onder de specs gewoon Midnight Listening Mode staan.....
Zelfde geld voor:
http://www.pioneer.eu/eur...98/405/SC-LX85/specs.html
Tevens hebben alle receivers ALC, welke juist hier erg geschikt voor is
Dat zorgt er volgens de handleiding op pagina 91, voor:
"ALC (Auto Level Control)
In the Auto level control (ALC) mode, this
receiver equalizes playback sound levels.
Also, the low and high frequency sounds, dialogs,
surround effects, etc., that are difficult to
hear when the volume is low are adjusted to be
optimal for the volume level. This mode is particularly
optimum when listening at night."
Iets met een storm en een glas water....
Gulfstream G650
[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 23-09-2011 18:59 ]
Die Pioneer VSX-LX53 is een prachtig apparaat!
Wat heb je nu ? En wat zou je erop aansluiten ?
@FeaR, dat had je ook kunnen doen zonder de volledige tekst te vervangen....
[ Voor 20% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 23-09-2011 19:02 ]
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:22:
Hier:
http://www.pioneer.eu/eur...98/405/SC-LX75/specs.html
En dan zie je onder de specs gewoon Midnight Listening Mode staan.....
Zelfde geld voor:
http://www.pioneer.eu/eur...98/405/SC-LX85/specs.html
Tevens hebben alle receivers ALC, welke juist hier erg geschikt voor is
Dat zorgt er volgens de handleiding op pagina 91, voor:
"ALC (Auto Level Control)
In the Auto level control (ALC) mode, this
receiver equalizes playback sound levels.
Also, the low and high frequency sounds, dialogs,
surround effects, etc., that are difficult to
hear when the volume is low are adjusted to be
optimal for the volume level. This mode is particularly
optimum when listening at night."
Iets met een storm en een glas water....

ALC: ik dacht dat dat meer een functie is om hard geluid bij reclames te nivelleren. Als het ook bedoeld is om meer dynamiek bij lage volumes te genereren, is dat dus te vergelijken met dyn.eq.
[ Voor 10% gewijzigd door pietr op 23-09-2011 19:13 ]
Dergelijke opmerkingen mogen via DM naar mij toe.Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:02:
@FeaR, dat had je ook kunnen doen zonder de volledige tekst te vervangen....
Feit is en blijft dat iets aanbieden op het forum niet de bedoeling is, dus dan gaat er een MBR overheen.
Snap ikFeaR schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:14:
[...]
Dergelijke opmerkingen mogen via DM naar mij toe.
Feit is en blijft dat iets aanbieden op het forum niet de bedoeling is, dus dan gaat er een MBR overheen.
Ahjapietr schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:07:
[...]
Ik heb gezocht t/m de SC LX55.
ALC: ik dacht dat dat meer een functie is om hard geluid bij reclames te nivelleren. Als het ook bedoeld is om meer dynamiek bij lage volumes te genereren, is dat dus te vergelijken met dyn.eq.
Jups volgens de handleiding lijkt het erop dat het meer dynamiek toevoegt op laag volume
Vandaag is er nog een Pioneer outlet shop open in Batavia Stad. 50% korting op de oorspronkelijke prijzen. Gisteren (zaterdag) was er daarbovenop nog eens 10% korting.
Uiteindelijk een nieuwe VSX-2020-K kunnen scoren voor 495 euro... Ook al is het een model van vorig jaar, toch een leuk prijsje...
Ik ben van plan deze aan te schaffen icm de BDP-140 Blueray speler.
Wou eerst voor een onkyo gaan maar helaas gaat mijn tv-meubel dit niet toestaan.
www.elektronicaweb.com | De aansluiting met elektronica!
Precies mijn beoogde setup.Xador schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:33:
Zijn er al mensen met ervaringen met de VSX-S500?
Wou eerst voor een onkyo gaan maar helaas gaat mijn tv-meubel dit niet toestaan.
Inderdaad is er bar weinig te vinden qua reviews of ervaringen.
De enige plek waar je nog wel wat info kan halen is op dit duitse forum:
AV-Receiver im Slim-Format von Pioneer: VSX-S300 und VSX-S500
Ik heb trouwens de S500 in bestelling staan en zal zodra ik wat ervaringen kan delen dit hier in een kleine review vermelden.
Xador schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:33:
Zijn er al mensen met ervaringen met de VSX-S500?
Dan zal ik daar eens gaan kijken, hoewel mijn duits niet geweldig isXymox schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:10:
[...]
Precies mijn beoogde setup.
Inderdaad is er bar weinig te vinden qua reviews of ervaringen.
De enige plek waar je nog wel wat info kan halen is op dit duitse forum:
AV-Receiver im Slim-Format von Pioneer: VSX-S300 und VSX-S500
Ik heb trouwens de S500 in bestelling staan en zal zodra ik wat ervaringen kan delen dit hier in een kleine review vermelden.

Ik verneem graag hoe de reciever bevalt!!! Ik heb nog een maandje voordat ik ga verhuizen dus kan nog rustig rondkijken!
www.elektronicaweb.com | De aansluiting met elektronica!
Momenteel speel ik nog op 2.0 mode maar de 5.1 setup komt eraan met Elac surround boxen. Mijn complimenten aan Pioneer voor een mooi en goed klinkend apparaat.
Voor de die hard Tweakers, wisten jullie dat je een telnet connectie naar de Pioneers kan opzetten en commando's kan sturen? Op die manier kan je dus een batch bestandje maken op bijvoorbeeld je Android om het apparaat te besturen
Hier meer:
http://pioneerelectronics.com/StaticFiles/PUSA/Files/Home%20Custom%20Install/VSX-1120-K-RS232.PDF
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
IControlAV2 is er óók voor Android

Ik gaf maar een voorbeeldPriyantha Bleeker schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:13:
Tevens heb je voor je Android telefoon een app
IControlAV2 is er óók voor Android
Sprekend voor mezelf vond ik het een openbaring dat je telnet sessies met je reciever kan houden zonder seriele verbinding
Edit: eigenlijk kan je voor alle operating systems een app bouwen. Even interfacen via telnet en klaar lol
[ Voor 12% gewijzigd door j-phone op 30-09-2011 22:48 ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Apple | Marantz | B&W
Dank alvast
Theo
Niemand die advies wil geven?
Ik heb het al gevonden
[ Voor 21% gewijzigd door teejoo op 12-10-2011 19:39 . Reden: Geen reactie ]
Duur.. http://www.foka.nl/site/pioneer-sclx-75-p-32397.htmlmassari schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:29:
Zag net dat bij Stassen de SC-LX75, daar nu 1390 euro kost!
Bij pricewatch valt mij dit op:
Pioneer A-307R - 2.0 versterker - 80w - € 216,-
Pioneer VSX-421-K - 5.1 receiver - 130w - €215,-
Uiteraard begrijp ik dat de ene gespecialiseerd is in stereogeluid terwijl de ander gericht is op 5.1. Nu is mijn vraag: Zal ik daar ook echt geluids verschil gaan merken of is in dat in deze prijsklasse te verwaarlozen en kan ik beter voor de meer future-proof receiver gaan. Wat denken jullie?
Stereo geluid is niets meer dan geluid produceren uit twee luidsprekers. Dat kunnen we al jaren lang erg goed. Als je een Pioneer versterker als bovenstaande neemt kan deze dat ook erg goed, er zit een namelijk ook een normale stereo modus op die jouw luidsprekers goed kan aansturen. Het voordeel van de tegenwoordige receivers is dat ze enigzins kunnen corrigeren voor de acoustic in de ruimte waar de luidsprekers staan.Deo_Volente schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:14:
Ivm een aankomende verhuizing is mijn budget gekrompen (helaas). Ik ben nu van plan om twee Teufel ultima 40's te bestellen en zoek daarbij een passende versterker. Ik lees overal dat als je stereo speakers neemt, voor het beste resultaat ook een stereo versteker erbij moet nemen. Mijn voorkeur qua design gaat uit naar twee merken, yamaha en je raadt het al.. pioneer.
Uiteraard begrijp ik dat de ene gespecialiseerd is in stereogeluid terwijl de ander gericht is op 5.1. Nu is mijn vraag: Zal ik daar ook echt geluids verschil gaan merken of is in dat in deze prijsklasse te verwaarlozen en kan ik beter voor de meer future-proof receiver gaan. Wat denken jullie?
Acoustic heeft een veel grotere invloed dan kabeltjes, versterkers en bronnen.
Het verschil tussen versterkers kan je overigens wel beleven, maar of je het ook kan horen?
Mijn advies, ga eens luisteren bij een dealer.
Ik zou nooit een Pioneer versterker uit de Ax07 serie kopen, het is niets speciaals. Echter kan je voor 200 euro best wel wat leuke stereo versterkers krijgen (zelfs tweedehands). Die Teufel speakers zijn niet de goedkoopste en een goede aansturing is zeker wel bepalend voor het geluid. Wat mijn bovenbuurman zegt over een 5.1 receiver tegenover een stereoversterker, is onzin. Een stereoversterker van €200 klinkt beduidend beter dan een 5.1 receiver uit diezelfde prijsklasse. Echter zit er wel waarheid in het feit dat een receiver, meer mogelijkheden heeft qua plaatsing. Maar als je beide speakers iets van de muur kan zetten en een luisterplek hebt in het midden tussen die speakers, dan ben je al een heel eind.Deo_Volente schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:14:
Ivm een aankomende verhuizing is mijn budget gekrompen (helaas). Ik ben nu van plan om twee Teufel ultima 40's te bestellen en zoek daarbij een passende versterker. Ik lees overal dat als je stereo speakers neemt, voor het beste resultaat ook een stereo versteker erbij moet nemen. Mijn voorkeur qua design gaat uit naar twee merken, yamaha en je raadt het al.. pioneer.
In jou situatie, zou ik een tweedehands stereo versterker halen van de bekende merken (Marantz, Rotel, Sony, Denon, ect). En daar lekker een paar jaar mee spelen tot je de behoefte krijgt om er een surroundset van te maken. Dan verkoop je de versterker (goede versterkers zijn redelijk waardevast) en haal je er speakers bij en een surround receiver.
[ Voor 6% gewijzigd door DjVe op 05-10-2011 08:10 ]
Ik zou maar eens naar een andere winkel gaan kijken.RRCreations schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:33:
Heb via de Saturn de VSX-921 besteld maar duurt al meer dan 2 weken zonder dat ik iets heb gehoord. Heb zelf ook al gebeld naar Saturn maar ze zeggen dat het aan de leverancier ligt. Komt er een nieuw model of iets dergelijks waardoor het zolang duurt?
De VSX-921 is een nieuw model en over het algemeen goed leverbaar.
Kijk maar eens in de Pricewatch of Kieskeurig, een prijs rond de € 380 is nu normaal.
Als Saturn niet snel kan (of wil) leveren kun je de koopovereenkomst ontbinden.
(tenzij de prijs zo laag is dat je wel wilt wachten ....)
[ Voor 1% gewijzigd door HoppyF op 08-10-2011 23:18 . Reden: typo ]
Nou dat valt niet mee. Ik had de S500 op bol.com besteld, maar opeens is deze niet meer beschikbaar.Xador schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:15:
Ik verneem graag hoe de reciever bevalt!!! Ik heb nog een maandje voordat ik ga verhuizen dus kan nog rustig rondkijken!
En als je verder kijkt zijn er wel erg weinig winkels die het verkopen.
Niet dat het uitmaakt, maar ik vraag mij dan af waarom dit type niet zo in trek is.
Ik heb op advies van "de betere winkel" de keuze voor de S500 gemaakt, maar wellicht is deze overkill. Heb ik wel internet op een AV receiver nodig? Mijn TV en mediaplayer kunnen het ook.
Maar wat men zei is dat de S500 betere geluidskwaliteit heeft omdat in de S300 een Texas Instruments Aureus cheipset zit en in de S500 niet. En de S500 heeft 1080p upscaling.
Waarum überhaupt 1080p upscaling in een AV receiver?
Ik denk dat het enige verschil tussen de s300 en s500 de netwerkaansluiting is met de internetfuncties.
Maar wellicht kan een audiofiel meer verschil vinden tussen deze modellen. Ik heb hier een link met de specs keurig bij elkaar:
http://www.pioneer.nl/nl/...l?__P13=56787&__P16=56343
Ik denk, als je een slimline model moet hebben van Pioneer en internet niet zo'n punt is, de beste keuze de s300 is. Maar vanuit de specs gezien, is dat ook zo?
Op de s500 kan je een passieve subwoofer aansluiten en dat kan op de S300 niet. Verder zit er ook niet heel veer verschil in. Ik denk dat de geluidskwaliteit heel dicht tegen elkaar zit, aangezien in qua specs vrijwel geen verschillen tegen kom (muv die chip). Alleen het gewicht en de specs van de voeding zijn vreemd, echter zullen dat wel foutjes zijn.Xymox schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 07:59:
[...]
Nou dat valt niet mee. Ik had de S500 op bol.com besteld, maar opeens is deze niet meer beschikbaar.
En als je verder kijkt zijn er wel erg weinig winkels die het verkopen.
Niet dat het uitmaakt, maar ik vraag mij dan af waarom dit type niet zo in trek is.
Ik heb op advies van "de betere winkel" de keuze voor de S500 gemaakt, maar wellicht is deze overkill. Heb ik wel internet op een AV receiver nodig? Mijn TV en mediaplayer kunnen het ook.
Maar wat men zei is dat de S500 betere geluidskwaliteit heeft omdat in de S300 een Texas Instruments Aureus cheipset zit en in de S500 niet. En de S500 heeft 1080p upscaling.
Waarum überhaupt 1080p upscaling in een AV receiver?
Ik denk dat het enige verschil tussen de s300 en s500 de netwerkaansluiting is met de internetfuncties.
Maar wellicht kan een audiofiel meer verschil vinden tussen deze modellen. Ik heb hier een link met de specs keurig bij elkaar:
http://www.pioneer.nl/nl/...l?__P13=56787&__P16=56343
Ik denk, als je een slimline model moet hebben van Pioneer en internet niet zo'n punt is, de beste keuze de s300 is. Maar vanuit de specs gezien, is dat ook zo?
Ik zou die 300 wel eens aan de tand willen voelen, mijn gevoel zegt dat het een leuke receiver is, als je een setje sat. speakers hebt. Volgens mij moet je er niet meer aan willen hangen

Verder is de 500 mer zijn passieve sub uitgang een vreemde keuze. Waar kom je dat nog tegen? Hoewel het voor een enkeling handig kan zijn, denk ik niet dat de 500 goed verkocht gaat worden als je hem naast de 300 zet
Iemand die hier ervaring heeft met de Pioneer vsx-821? (link)
Waar uit het 'beduidend beter' klinken zich in? Wanneer je de toonregelingen uitschakeld en je receiver op stereo stand zet hoor je dan verschil? Persoonlijk vindt ik deze pioneer zelfs beter klinken door de aanpassingen die MCACC maakt. Op neutraal stand heb ik deze receiver vergeleken met een steroversterker op hetzelfde paar luidsprekers. Maar beduidend beter was de steroversterker niet. Blind hou ik ze niet uit elkaar.Jordy van e schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:08:
[...]
Ik zou nooit een Pioneer versterker uit de Ax07 serie kopen, het is niets speciaals. Echter kan je voor 200 euro best wel wat leuke stereo versterkers krijgen (zelfs tweedehands). Die Teufel speakers zijn niet de goedkoopste en een goede aansturing is zeker wel bepalend voor het geluid. Wat mijn bovenbuurman zegt over een 5.1 receiver tegenover een stereoversterker, is onzin. Een stereoversterker van €200 klinkt beduidend beter dan een 5.1 receiver uit diezelfde prijsklasse. Echter zit er wel waarheid in het feit dat een receiver, meer mogelijkheden heeft qua plaatsing. Maar als je beide speakers iets van de muur kan zetten en een luisterplek hebt in het midden tussen die speakers, dan ben je al een heel eind.
In jou situatie, zou ik een tweedehands stereo versterker halen van de bekende merken (Marantz, Rotel, Sony, Denon, ect). En daar lekker een paar jaar mee spelen tot je de behoefte krijgt om er een surroundset van te maken. Dan verkoop je de versterker (goede versterkers zijn redelijk waardevast) en haal je er speakers bij en een surround receiver.
Het geven van een gecontroleerd laag en het netjes kunnen afronden van de scherpe randjes van bijvoorbeeld de F en S. Een goed opgestelde 2.0 set met een goede versterker geeft echt een beter effect dan een budget 5.1 versterker in dezelfde positie. Ook vrij logisch, met een 5.1 versterker moet je 5 speakers kunnen aansturen, terwijl een stereoversterker er maar twee hoeft aan te sturen, wat dus betekend dat er meer budget in die twee kanalen zit als in die 5 kanalen, wat natuurlijk de geluidskwaliteit bevorderd.j-phone schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:55:
[...]
Waar uit het 'beduidend beter' klinken zich in? Wanneer je de toonregelingen uitschakeld en je receiver op stereo stand zet hoor je dan verschil? Persoonlijk vindt ik deze pioneer zelfs beter klinken door de aanpassingen die MCACC maakt. Op neutraal stand heb ik deze receiver vergeleken met een steroversterker op hetzelfde paar luidsprekers. Maar beduidend beter was de steroversterker niet. Blind hou ik ze niet uit elkaar.
MCACC is naar mijn bevinding alleen handig in een asymmetrische opstelling
Ik gebruik de KEF 2005.3 speaker set met K2 subwoofer, in een 5.1 opstelling. Mijn huiskamer is te klein om een 7.1 opstelling te gebruiken.
- Is de dnla player een goede vervanger van een Squeezebox Duet? Ik wil namelijk wat apparatuur lozen onder de TV en gaat dit uberhaupt werken met de ReadyDNLA server in mijn ReadyNAS Ultra 4? Of kan ik hier beter Airplay voor gebruiken, dit zorgt er overigens wel voor dat ik geen flac bestanden die op mijn NAS staan kan afspelen.
- Ik neem aan dat ik via Airplay niet alleen mijn muziek die op mijn ipad staat kan afspelen maar ook de muziek van een itunes server/gedeelde library?
- Werkt KURO-Link net zo goed als HDMI control tussen mijn Denon 1911 en mijn Sony Bravia KDL-40HX800, ik vind het namelijk rete handig dat mijn receiver inschakeld als ik de TV aanzet.
- Werkt de BT adapter ook in samenwerking met een Nokia BH-905i headset? Ik kon er niets over vinden in de manual van beide receivers op de Pioneer website.
- Welk systeem vinden jullie beter MCACC of Audyssee?
- Is dat iControlAV echt zo goed als ze zeggen? Ik heb al even met de demo zitten spelen op mijn ipad en ben zeer onder de indruk. Al vind ik het DNLA muziek speel gebeuren wel een beetje onder de maat.
Ik hoop dat er hier Pioneer gebruikers zitten die hun ervaringen met mij willen/kunnen delen zodat ik wat makkelijker mijn keuze kan maken. Hier in Den helder zitten er geen audio/hifi zaken die dit kunnen leveren voor een knappe prijs en al helemaal geen demo opstellingen hebben staan. Dus voordat ik stad en land af cross ...
[ Voor 4% gewijzigd door Martijn-V4 op 10-10-2011 20:19 ]