Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Verwijderd
Ik zit te twijfelen tussen de VSX-2021 en de nog uit te komen VSX-LX85
Waar ik mee zit is de breedtemaat van de VSX-LX85, als deze net als de LX83 maar 42 cm is valt hij af.
Mijn Blu-Ray van Oppo, de BDP-83 SE is namelijk 43 breed en ik vind het echt geen gezicht als deze aan twee kanten een halve cm uitsteekt.
De VSX-2021 is 43,5 breed en dan is de Oppo aan iedere kant maar 2,5 mm korter. Dat valt veel minder op.
En ik kan geen andere opstelling maken dan dat de Oppo op de Pioneer komt.
Heeft iemand toevallig al ergens de maten van de LX85 kunnen achterhalen?
Voorts is geluid ook niet onbelangrijk. Ik denk dat de LX-85 beter klinkt dan die andere.
Denk dat de LX-85 dezelfde maten krijgt als de VSx-2021 en LX-55 en LX-75..Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:13:
Goedemiddag,
Ik zit te twijfelen tussen de VSX-2021 en de nog uit te komen VSX-LX85
Waar ik mee zit is de breedtemaat van de VSX-LX85, als deze net als de LX83 maar 42 cm is valt hij af.
Mijn Blu-Ray van Oppo, de BDP-83 SE is namelijk 43 breed en ik vind het echt geen gezicht als deze aan twee kanten een halve cm uitsteekt.
De VSX-2021 is 43,5 breed en dan is de Oppo aan iedere kant maar 2,5 mm korter. Dat valt veel minder op.
En ik kan geen andere opstelling maken dan dat de Oppo op de Pioneer komt.
Heeft iemand toevallig al ergens de maten van de LX85 kunnen achterhalen?
Dit was namelijk met de oude series ook het geval geloof ik
Ben zelf ook aan het kijken voor een vsx-2021, vindt de stap van de vsx-2021 naar de lx-85 wel erg groot. op basis van prijs dan
Tot nu toe zijn álle Pioneer receivers voor jaargang 2011 435mm breed
Ik heb trouwens de startpost aangepast

Video's in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"
[ Voor 14% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 29-07-2011 08:06 ]
Verwijderd
Ik gebruik het programma Airfoil om vanaf mijn Mac via het netwerk Spotify naar de receiver te streamen. Dat werkt prima.
Het probleem is dat wanneer mijn TV niet aan staat, er 'HDCP error' in het display van de receiver knippert.
De TV is aangesloten op de HDMI out van de receiver, maar is niet per sé nodig voor het afspelen van een stream. Wel wordt er wat informatie op het beeldscherm getoond (track, titel etc).
Heeft iemand een idee hoe de HDCP error op te lossen zou kunnen zijn?
Geen gadgets hier, elke feature is weldoordacht en biedt de beste kwaliteitservaring en veelzijdigheid. Elk toestel biedt tal van interfaces, verwerkt alle belangrijke HD-audio en videoformaten en is compatibel met de nieuwste technische innovaties op het gebied van homecinema. Daarnaast kunnen de AV-receivers ook met de touchscreenmogelijkheden van de compatibele iPod touch-, iPhone- en de iPad-toestellen worden bediend.”
Hoezo geen gadgets hier?
Alles zit er toch op zoals de touchscreen mogelijkheden e.d.
Reden: ik wil een thuis bios creeren, om te beginnen met een 5.1 set wat ik eventueel later wil uitbouwen naar een 7.1. Belangrijke redenen voor de Pioneer is omdat die Airplay heeft, iets waar ik dagelijks gebruik van zal gaan maken. Belangrijke reden voor de Harman Kardon is dat het ontzettend goed klonk in de winkel, echter stond die niet aangesloten op deze receiver. Heeft iemand hier ervaring mee? kan het eigenlijk wel? of sla ik hier de plank compleet mis?
Ik heb zelf wel eens lopen rommelen met mijn Pioneer (serie lager dan deze), en o.a. bi-ware en bi-amp proberen aan te sluiten (is ook gelukt). Ik kwam er achter dat wanneer kabels ergens sluiting maken, je hetzelfde fenomeen mee maakt. Wat klikken, een melding en uit. Puur op basis daarvan verwacht ik dat je ergens sluiting hebt, misschien je radio kabel (check natuurlijk meteen alle kabels even wanneer je achter het apparaat zit)? Zelfs een enkel adertje kan al genoeg zijn ben ik achter gekomen.daanski82 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:37:
...in het display 3x *Power OFF* knipperen en dan is hij uit (met een klik).
Heeft iemand hier ervaring mee of kent iemand de oplossing ?
Ik was er blij mee, ik zit niet te wachten op, zeg maar, rook uit mijn apparaat
~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~
Alleen vraag ik me nu af: De set staat in onze slaapkamer aangesloten, waar regelmatig een bed wordt opgeklopt, hierbij komen veel pluisjes en stof vrij. De set staat op een tv kast (hij past er niet in) en gezien de bovenkant van de Pioneer een open rooster is, kan daar veel stof in komen. Is dit schadelijk? is het misschien verstandig om de blu ray speler er boven op te zetten zodat het lucht rooster een beetje beschermd is van stof? of maakt het niet veel uit?
Verwijderd
Sinds deze week ben ik trotse bezitter van de VSX-921.
Ik zit met een probleem waar jullie wellicht antwoord op weten.
Telkens als ik op de afstandbediening of op het apparaat de standby/on knop indruk gaat mijn receiver volledig uit (spanningstikje hoorbaar ???). Ik wil echter mijn receiver niet uit maar in standby hebben...
Hoe krijg ik dit voor elkaar ?
Iemand?
Mijn 72 gaat ook gewoon compleet uit, maar dat heeft hij eigenlijk ook altijd gedaanOLVG schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:39:
Bij mij doet hij dat dus ook niet, vreemde is dat hij het sporadisch wel doet. Eerst dacht ik dat het kwam door dat ik snacht's het stroom van alle audiovisuele apparatuur afhaalde. Tijdje niet gedaan en geen verbetering helaas. VSX-LX52.
Iemand?
Verwijderd
Stroomverbruik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 410 W
In stand-by . . . . . . . 0,2 W (HDMI Setup – Control : OFF)
0,3 W (HDMI Setup – Control : ON)
Verwijderd
Als hij nu niet standby kan staan is dat een misleidende kreet geweest van pioneer
Verwijderd
HDMI control moet aanstaan, en dan de "Standby Trough" moet aanstaan, als je dat hebt gedaan dan kan je gewoon geluid over je speakers krijgen terwijl de receiver uitstaat. Ook als je HDMI control aanzet, dan krijg je ook een OSD te zien als je het volume aanpast van de receiver(zie pagina 42)
Verwijderd
Ik had HDMI control op on en pass through op normal. maar mijn tv krijgt geen beeld of geluid.
Weet je ook waarom de 921 niet op standby status wil en enkel uit gaat...?
Snap je punt niet helemaal. Mijn UPC DVR is aangesloten via mijn VSX-920 en HDMI-pass through werkt gewoon in de standby (uit) stand. Als je alleen daarvoor de 920 hebt omgewisseld voor een 921 lijkt het me een beetje zonde.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:51:
Dat is ook mijn punt, juist de 921 gekocht i.p.v. de 920 i.v.m. HDMI pass through in standby stand...
Als hij nu niet standby kan staan is dat een misleidende kreet geweest van pioneer
Verwijderd
De hoogte van de 921k die op de site staat 16.8 cm is dat inclusief de pootjes? Want alleen dan kan ik m aanschaffen
Verwijderd
Ik heb verscheidene HDMI kabels geprobeerd, geen succes gehad met HDMI pass-through.
Ik heb wel het volgende ;
Als de receiver (vsx-921) aan staat gaat alles via mijn versterker naar enerzijds tv (samsung ue406200) en het geluid naar mijn boxen (Jamo C 605).
Zodra ik de standby/on knop indruk gaat (gedurende 2-3 seconden) het geluid en video naar mijn tv en niet meer naar de boxen...het lijkt wel of het pass through werkt...en 1 HDMI lampje brand rood (rechts op display)
Na dus zo'n 3 seconden hoor ik een klik (mechanisch ?) en gaat alles uit en staat hij helemaal uit met geen enkel standby ledje of lichtjes aan. (Is dit bij jullie ook als deze in standby staat...)
Wat ik me nu afvraag of mijn receiver wel echt in standby gaat (of gewoon uit)...is het bovenstaande proces bij jullie ook zo of branden er nog displayzaken als de receiver in standby staat ?
Er staat dat hij airplay ondersteunt en de ipad app. Alleen zit standaard de wireless adapter er niet bij.
Werken de functies wel als je de receiver met een kabel op je netwerk zet? Of is de wireless adapter vereist?
Jep, dat werkt. Mijn 921-K is aangesloten met een netwerkkabel en ik kan airplay gebruiken via m'n iPhone, iPad (alletwee draadloos) en iMac (met netwerkkabel). De iOS applicatie werkt ook.Fire_Bird schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:29:
Vraagje over de 921-K
Er staat dat hij airplay ondersteunt en de ipad app. Alleen zit standaard de wireless adapter er niet bij.
Werken de functies wel als je de receiver met een kabel op je netwerk zet? Of is de wireless adapter vereist?
En is de afstandsbediening ook programmeerbaar+learn functie?
Want dat heeft de 920 wel.
Gulfstream G650
De afstandsbediening van de VSX-921 is ook programmeerbaar en kan leren jaSalimRMAF schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:54:
Heeft de VSX-921 ook een SPEAKER SELECT a/b knopje op zijn afstandsbediening?
En is de afstandsbediening ook programmeerbaar+learn functie?
Want dat heeft de 920 wel.Wil misshcien de 921 halen.
Wat de Speaker select knop betreft, ik kan ze op zowel de VSX-920 als op de VSX-921 niet vinden eigenlijk, hoe heet het op de VSX-920 ?
Nou, de VSX-920 HEEFT die juist niet.
SPeaker Select A/B zit nu alleen op de receiver zelf...
Gulfstream G650
Verwijderd
ben sinds vandaag bezig in een Pioneer Vsx 1025
heeft iemand hier goeie instellingen voor en voor de subwoofer
Instellingen hangen toch voornamelijk af van de ruimte waarin de set staat en de overige apparatuur. De instellingen voor de subwoofer idem, dat hangt af van de subwoofer die je hebt en de andere speakers.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:34:
ben sinds vandaag bezig in een Pioneer Vsx 1025
heeft iemand hier goeie instellingen voor en voor de subwoofer
Mooie guideline om de crossover van de subwoofer te berekenen is altijd de volgende. Pak het laagste punt van de speaker en vermenigvuldig dat met 1,5 wanneer dit gemeten is bij -3dB, of maal twee als er is gemeten bij -6dB. Rond dit naar boven af en dat is een redelijke indicatie waar de crossover kan komen te staan.
Voorbeeld:
Speakers met 35 Hz gemeten op - 3dB: 35 x 1,5 = 52,5. Dus crossover op 60 Hz is een mooi uitgangspunt.
Speakers met 35 Hz gemeten op - 6dB: 35 x 2,0 = 70. Dus crossover op 80 Hz is een mooi uitgangspunt.
Echter zijn dat vloerstaanders, bij melkpakjes kan het flink hoger uitvallen. Een melkpakje haalt namelijk de 100 - 150 Hz met wat moeite. De subwoofer komt dan al snel op zo'n 200 Hz uit. Eigenlijk iets wat je niet wilt aangezien je van de subwoofer dan en halve middentoner gaat maken.
[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 15-08-2011 19:38 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
En dan kijken of MCACC de crossover voor je SUB goed zet, zo niet dan dat zelf juist doen.
De KEF eitjes van de 2005.3 gaan tot 80hz, dus als je de crossover van je SUB op 80Hz zet in de Pioneer dan zou dat in principe goed moeten zijn.
Eigenlijk wil je wel iets van overlap hebben om geen echte afkap te krijgen.Priyantha Bleeker schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:47:
De KEF eitjes van de 2005.3 gaan tot 80hz, dus als je de crossover van je SUB op 80Hz zet in de Pioneer dan zou dat in principe goed moeten zijn.
Als je de crossover in de receiver regelt moet je achterop de frequentie helemaal open zetten. De receiver filtert immers al welke signalen naar de subwoofer gaan en welke niet.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:36:
ik kan ook achter op me subwoofer wat instellen iets met 60 hz en gaat tot 140 ??
Dat is dus die overlap die ik in mijn eerdere post aanhaaldePriyantha Bleeker schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:44:
Volgens de handleiding van de speakers(http://kef.com/resources/...s/kht2005_3_manual_en.pdf) moet je de crossover op 100~120Hz zetten
En het komt op zich ook overeen met de "1,5 maal-regel". Dit aangezien 80 x 1,5 netjes op 120 Hz uit komt.
Die 80Hz was wat mij betreft dan ook alleen bedoeld als indicatie, zonder nog naar de handleiding gekeken te hebben
Dat wist ik nog niet, bedankt! Dan had ik mijn sub qua gehoor al wel goed staan op 100FeaR schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:14:
[...]
Instellingen hangen toch voornamelijk af van de ruimte waarin de set staat en de overige apparatuur. De instellingen voor de subwoofer idem, dat hangt af van de subwoofer die je hebt en de andere speakers.
Mooie guideline om de crossover van de subwoofer te berekenen is altijd de volgende. Pak het laagste punt van de speaker en vermenigvuldig dat met 1,5 wanneer dit gemeten is bij -3dB, of maal twee als er is gemeten bij -6dB. Rond dit naar boven af en dat is een redelijke indicatie waar de crossover kan komen te staan.
Voorbeeld:
Speakers met 35 Hz gemeten op - 3dB: 35 x 1,5 = 52,5. Dus crossover op 60 Hz is een mooi uitgangspunt.
Speakers met 35 Hz gemeten op - 6dB: 35 x 2,0 = 70. Dus crossover op 80 Hz is een mooi uitgangspunt.
Echter zijn dat vloerstaanders, bij melkpakjes kan het flink hoger uitvallen. Een melkpakje haalt namelijk de 100 - 150 Hz met wat moeite. De subwoofer komt dan al snel op zo'n 200 Hz uit. Eigenlijk iets wat je niet wilt aangezien je van de subwoofer dan en halve middentoner gaat maken.
Verwijderd
Hebben daar meer mensen last van? Of juist niet?
Ik vraag me af hoe ik dit oplos.
Op dit moment heb ik 3 box setjes gevonden die wellicht in mijn prijsklasse een goede keus zijn:
- Jamo s608 (meningen lopen hierover uiteen)
- Tefel Ultimo 40
- Boston Acoustics A360
Nu lees ik een review (link) over de Boston Acoustics A360, waar in staat:
Is de Pioneer VSX-921 dan wel de juistie keuze, of kan ik dan beter die combinatie niet nemen?Eigenlijk zijn er maar twee dingen die een overweldigend succes in de weg kunnen staan: audiofielen die - gelokt door overenthousiaste recensies - teleurgesteld worden omdat de Boston’s niet minstens even goed klinken als hun 1500 euro per stuk kostende luidsprekers, en ‘gemiddelde’ consumenten die door het combineren met een ondermaatse versterker nooit zullen ontdekken over welke uitzonderlijke kwaliteiten de A360 beschikt. Maar combineer de A360 met een versterker in de 1000/1500 euro prijsklasse, en je wordt beloond met een prijs/kwaliteit-verhouding die zijn gelijke niet kent.
Een versterker die wat duurder is zal vooral een paar gimmicks meer hebben, maar als je dit toch niet gebruikt, dan is de 921 een goede keuze.
Ik heb de 921 vergeleken met de 1021 en de 2021, en kon eigenlijk geen verschil horen.
Zodra mijn verbouwing klaar is ga ik de 921 bestellen.
Ik ga ze gebruiken met KEF IQ90 en een Q9C center.
Ik gebruik de IQ90's nu al aan een SONY versterker van een jaar of 10 oud, en heb over de geluidskwaliteit niet te klagen.
Zelfs met een JVC miniketen van 180€ klinken die KEF's nog bijzonder goed!
Mijn standpunt is altijd geweest om zo veel mogelijk uit te geven aan de speakers.
Ik ben overtuigd dat je met die A360's wel een goede koop doet!
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dus zoeken naar een nieuwe, up-2-date receiver.
Het moet echter wel een slimline model zijn, ik heb slechts 15 cm ruimte in hoogte.
Ik heb gezien dat Pioneer de S300 en de S500 als nieuwe 2011 modellen heeft, maar zie geen enkele discussie over deze modellen in dit topic. Staat ook niet vermeld in de OP.
http://www.hdtvnieuws.nl/...-slim-receivers-20110627/
Uiteraard zou ik graag meningen willen horen. Gezien de specs en de concurrentie...is het aan te raden om naar deze Pioneer modellen te kijken of zijn er in die prijsklasse andere merken te noemen.
(zoals de Marantz NR-1601 en 1602).
[ Voor 6% gewijzigd door Xymox op 23-08-2011 10:37 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 23-08-2011 20:38 ]
Ik heb helaas de slimline Pioneer's nog niet in het echt gezien en dus ook nog niet beluistert, wel op een aantal forums gelezen dat er al eigenaren zijn en dat die er positief over zijn. Maar ik wil ze binnenkort zeker eens gaan beluisteren in ieder gevalXymox schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:36:
Mijn oude pioneer VSX-C300 heeft het begeven, de radio doet het niet meer.
Dus zoeken naar een nieuwe, up-2-date receiver.
Het moet echter wel een slimline model zijn, ik heb slechts 15 cm ruimte in hoogte.
Ik heb gezien dat Pioneer de S300 en de S500 als nieuwe 2011 modellen heeft, maar zie geen enkele discussie over deze modellen in dit topic. Staat ook niet vermeld in de OP.
http://www.hdtvnieuws.nl/...-slim-receivers-20110627/
Uiteraard zou ik graag meningen willen horen. Gezien de specs en de concurrentie...is het aan te raden om naar deze Pioneer modellen te kijken of zijn er in die prijsklasse andere merken te noemen.
(zoals de Marantz NR-1601 en 1602).
De Pioneer VSX-921 is waarschijnlijk voor stereo muziek beter geschikt als de Onkyo TX-NR609 in ieder geval. Ik heb de Onkyo TX-NR609 meerdere keren in stereo gehoord en was er niet van onder de indruk, de voorganger van de Pioneer VSX-921, de VSX-920, heb ik ook regelmatig in stereo gehoord en dat was significant beter qua plaatsing van het geluid naar mijn beleving.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:32:
hulp gevraagt...ben op zoek naar een krachtige versterker met kristal heldere geluidskwaliteit voor films maar zeker en vast voor muziek,die ik in combinatie met de jbl es80 wil gebruiken...had gedacht aan de onkyo tx nr609 of de pioneer vsx921...ik geraak er maar niet uit en hoop echt dat iemand mij langs deze weg kan helpen...het is om gek van te worden...aaaaaaaaaaaahhh...
Maar het allerbeste is om te gaan luisteren orco
[ Voor 66% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 23-08-2011 20:37 ]
Verwijderd
Je moet je niet te blind staren op certificaten en logo's. Veelal zegt het niet veel of niets. Genoeg apparaten op de markt die geen certificaten of wat dan ook hebben en die niets onder doen voor de apparaten met certificaten. En apparaten dalen nu eenmaal in prijs, dat een apparaat een EISA certificaat heeft gehad maakt dat niet minder.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:58:
is het dan niet verdacht dat de vsx921,die trouwens beloond werd met het eisa certificaat van beste versterker van 2011-2012,in nog geen 2 maanden tijd met bijna 200 euro gezakt is...
Verwijderd
http://www.priyantha.nl/f...er_SC-LX85_SC-LX75_EN.pdf
and
http://uk-vps.ams-host.nl/Pioneer_SC-LX85_SC-LX75_EN.pdf
Verwijderd
Verwijderd
Heb daarbij een Harman Kardon 9BQ 5.1 set aangesloten. Daarnaast zit er een sony BD speler, KPN interactieve TV, playon hd mini,alle drie via HDMI, en een wii aangesloten, deze via component aansluiting.
Nu heb ik regelmatig dat mijn receiver soms spontaan uitgaat. Dit gebeurd meestal in de eerste 15 minuten. Daarna, als ik hem weer aanzet, doet hij het verder zonder problemen.
Hebben meer mensen dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Met een goede versterker van 2x20W speel je een behoorlijke huiskamer helemaal vol!
Kijk maar eens naar die high-end buizenversterkers. Zeer lage vermogens maar wel heel weinig vervorming.
Ik heb zonet eens naar de pricewatch gekeken, daar staat nog steeds 569€, terwijl FOKA aanbiedt aan 389€
Lijkt me een koopje voor deze prachtige recieven.
Heel spijtig dat de US toestellen hier niet bruikbaar zijn. Daar kosten ze zowat hetzelfde, maar dan in $..., dus nog eens 30% minder.
[ Voor 28% gewijzigd door Tommie12 op 28-08-2011 16:28 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 16:34 ]
Gulfstream G650
Stereo is goed genoeg voor 2 speakers, maar als je HDMI wil en lipsynch bv kan je niet anders dan een av receiver nemen.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:32:
bedoel je dat ik best naar een stereo versterker ga om het maximum vermogen,rms dan, uit te halen...of begrijp ik het verkeerd...wat raad je mij aan...ben er gek van aant worden...is de 921 dan volwaardig genoeg als ik er boxen zoals bijvoorbeeld de jbl es80 op aan sluit...of heb je andere tips voor mij in peto...?
Lig niet wakker van vermogen, 2x50 is ruim voldoende voor een woonkamer!
Dat wist ik niet, en het verwondert me helemaal niet.SalimRMAF schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:50:
DE US MODELLEN zijn NIET hetzelfde als de EU modellen! De EU-varianten hebben aanzienlijk betere specificaties en een degelijkere bouwkwaliteit.
Waar komt Bose alweer vandaan?
Het antwoord is, Ja en JaVerwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:32:
bedoel je dat ik best naar een stereo versterker ga om het maximum vermogen,rms dan, uit te halen...of begrijp ik het verkeerd...wat raad je mij aan...ben er gek van aant worden...is de 921 dan volwaardig genoeg als ik er boxen zoals bijvoorbeeld de jbl es80 op aan sluit...of heb je andere tips voor mij in peto...?
Met een degelijke stereo versterker zal je voor muziek beter geluid krijgen, maar die JBL ES80's zijn nou niet bepaald High-End speakers oid.
Het grote voordeel van die JBL's is dat ze niet veel vermogen nodig hebben om hard te kunnen ze zijn erg gevoelig met 91dB. Maar het schijnt volgens de reviews wel zo te zijn dat je deze speakers wel op een behoorlijk hoog volume moet spelen om er ook echte dynamiek uit te krijgen.
Kijk ook eens naar de KEF C7
Verwijderd
Kan je ook uitleggen waarom dat zo is?Priyantha Bleeker schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:29:
[...]
Kijk ook eens naar de KEF C7Zijn ook een goed alternatief, KEF's pairen sowieso behoorlijk goed met Pioneer.
Ik heb Kef speakers en heb sterke interessen voor de 921.
Welke combinaties zijn nog aan te raden met Kef?
Nog niet dikwijls gezien, maar niet onmogelijk.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:34:
kan ik,in het geval ik en een stereo en een av versterker koop,deze samen aansluiten op vb die jbl's...?..zodat ik voor muziek via de stereo versterker ga en voor films via de 921...?
Lijkt me echter niet direct aan te raden, de verschillen zullen waarschijnlijk onhoorbaar zijn, tenzij je een stereoversterker koopt die 10 keer zo duur is dan die 921.
Als je dat van plan bent, geef dan eerst wat meer geld uit aan een stel speakers.
De Amerikaanse Pioneer modellen zijn niet gelijk aan de EU/JPN modellen neeSalimRMAF schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:50:
DE US MODELLEN zijn NIET hetzelfde als de EU modellen! De EU-varianten hebben aanzienlijk betere specificaties en een degelijkere bouwkwaliteit.
Bijvoorbeeld de US versie van de VSX-921 heeft géén AirPlay ondersteuning terwijl de 'onze' dat wél heeft
De Amerikaanse VSX-1021 is meer vergelijkbaar met 'onze' VSX-921 als ik het zo allemaal lees iig
Een review van de Amerikaanse VSX-1021: http://www.wired.com/reviews/2011/04/pioneer-vsx-1021-k/
Best wel erg positief iig
Jups dat kan ik jaTommie12 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:34:
[...]
Kan je ook uitleggen waarom dat zo is?
Ik heb Kef speakers en heb sterke interessen voor de 921.
Welke combinaties zijn nog aan te raden met Kef?
Waardoor je met speakers welke bijvoorbeeld aan de 'schelle' kant zijn, zoals Klipsch bijvoorbeeld, krijg je erg onnatuurlijk geluid, al is het allemaal smaak natuurlijk
Je zou dat kunnen doen door een stereoversterker aan de pre-outs aan te sluiten, áls je pre-outs zou hebben gehad met een VSX-921 maar het feit is dat die dat niet heeftVerwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:34:
kan ik,in het geval ik en een stereo en een av versterker koop,deze samen aansluiten op vb die jbl's...?..zodat ik voor muziek via de stereo versterker ga en voor films via de 921...?
Maarja aangezien je een VSX-921 op het oog hebt zal dit niet gaan. Wat je kunt doen is natuurlijk een geluidsswitcher er tussen hanger zodat je meerdere versterkers gebruikt.
Máár ik denk dat je met de VSX-921 qua stereo-geluid opzich helemaal niet verkeerd zit hoor, kijk het is geen high-end, maar dat kan je ook niet verwachten voor het geld
Dat van dat je stereoversterker 10 keer zo duur moet zijn als de VSX-921 is natuurlijk onzin, sterker nog, je kan beterTommie12 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:37:
[...]
Lijkt me echter niet direct aan te raden, de verschillen zullen waarschijnlijk onhoorbaar zijn, tenzij je een stereoversterker koopt die 10 keer zo duur is dan die 921.
Als je dat van plan bent, geef dan eerst wat meer geld uit aan een stel speakers.
400~450 euro uitgeven aan een stereo versterker die maar 2 kanalen hoeft aan te sturen dan een A/V receiver die een heleboel moet doen, 7 kanalen, een radio en video onderdelen, is natuurlijk zo heel gek als er meer kwaliteits spul gebruikt kan worden per onderdeel t.o.v een A/V receiver. Maar ja een A/V receiver is sowieso een compromis natuurlijk en dat blijft het altijd
Máár je krijgt wel veel meer bang-for-your-buck met een A/V receiver natuurlijk
@Orco, kijk gewoon eens vérder dan alleen JBL speakers, kijk eens naar Focal, KEF, B&W of nog andere
En als je meer budget vrij kunt maken is dat altijd mooi meegenomen
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 11:58 ]
Je zou als je twee knappe vloerstaanders koopt je subwoofer in het begin nog wel achterwege laten en er dan later, zodra het budget dat toelaat er een beetje knappe subwoofer bij kopen.
Als je je budget naar zeg 400 euro kan oprekken per speaker heb je ook een grotere keuze
Je zou dan naar de Focal 714V kijken bijvoorbeeld of de KEF Q500's
Orco, ik heb diverse vragen van je voorbij zien komen met een roep naar advies en ik herken je verwarring. Beperkt budget (+/- 1k), wilt muziek en film, onbekend in de audio wereld en wilt het maximale eruit halen. Ik zit in het zelfde schuitje en ik wil mijn bevindingen met je delen.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:54:
zou je mij een goude tip kunnen geven voor een 2.1 versterker die een krachtige en heldere geluidskwaliteit kan leveren met de mogenlijkheid voor pc aansluiting?...zou het dan aan te raden zijn om dan beter een 2.1 te nemen voor muziek en voor film dan een home cinema setje aan te schaffen...of is dat toch niet de moeite waard?...of is het verschil nauwelijks hoorbaar en dan toch beter de 921 te overwegen...??
De één adviseert stereoversterker met 2.0 voor beste muziek kwaliteit, de ander een surround versterker met 2.0 of 2.1 omdat je dan kunt uitbreiden naar home cinema etc. En dan laat ik uit eenlopende meningen over het geluid van boxen en versterkers nog buiten beschouwing, smaken verschillen natuurlijk. Door de verschillende smaken is het uitzoeken van een audio set helaas niet zo eenvoudig als het kiezen van de snelste processor, wat eenvoudig op prestatie te meten is. Er bestaat dus niet maar één juiste keuze, de enige manier waarop je op een keuze kunt komen is door naar de audio winkel te gaan en te gaan luisteren. Je kunt natuurlijk wel een voorselectie maken van goed beoordeelde boxen/receivers, om wat gerichter te gaan zoeken.
Succes
Met 400 euro kom je inderdaad een heel stuk verder. Naast die bovenstaande speakers kan je dan ook nog bijvoorbeeld kijken naar de Klipsch (RF-52), Jamo (S606 / S608), Mordaunt-Short, Wharfedale, Tannoy, et cetera. Allemaal merken die ik persoonlijk zou verkiezen boven een JBL ES-serie.Priyantha Bleeker schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:38:
Als je je budget naar zeg 400 euro kan oprekken per speaker heb je ook een grotere keuze
Je zou dan naar de Focal 714V kijken bijvoorbeeld of de KEF Q500's
Neem de Pioneer 921 en gebruik die zowel voor Stereo als voor HT.
Die Pioneer krijgt overal goede reviews.
Tussen de 921 en de meeste stereo versterkers van 400-500€ hoor je geen verschil.
Als je toch het budget hebt, koop dan de VSX-2021 of nog iets hoger en vergeet de stereo.
Verwijderd
Staar je niet zo blind op uitgangsvermogen. Zeker niet op de ruwe 150 Watt zoals Pioneer deze op geeft. Die 150 Watt is namelijk gemeten bij 1000 Hz, op één kanaal, 6 Ohm en met 1% THD. Als je naar vermogen wilt kijken zoek dan vermogen wat gemeten is bij 20 - 20.000 Hz, op 8 Ohm en gemeten op meerdere kanalen. Plus een THD-waarde van < 0,1%.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:27:
er is zo'n 500 euro verschil tussen de 2021 en de 921 maar het vermogen is bij beiden 150w...is er dan zoveel verschil,ook in geluidskwaliteit, tussen beide versterkers?
Op 8Ω is het vermogen als volgt:Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:27:
er is zo'n 500 euro verschil tussen de 2021 en de 921 maar het vermogen is bij beiden 150w...is er dan zoveel verschil,ook in geluidskwaliteit, tussen beide versterkers?
20 Hz to 20 kHz, 0.08 % THD 8Ω 110W(LET OP: is dus 0.08 ipv 0.09 tov lagere modellen), 20 Hz to 20 kHz, 0.06 % THD 8Ω 100W
Maar je moet niet alleen maar opgegeven vermogen kijken, de opbouw van de VSX-2021 is anders als die van de VSX-921, de onderdelen welke gebruikt worden zijn van hogere kwaliteit, de voeding is anders opgebouwd.
En er zijn andere video chipsets gebruikt e.d en zo nog een aantal significante verschillen.
Verwijderd
Ook ik heb deze (exact dezelfde echter bij mij herhaalt het zich ieder half uur (bij bij doet het probleem zich hoodzakelijk voor bij het gebruik i.c.m. Blu-Ray) ik heb maandenlang met Pioneer proberen te commuiceren, maar ze weigeren het op te lossen (laat staan de leverancier)....... ik heb het maar op gegeven..... Nooit geen pioneer meer voor mij!!!!Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:38:
Ik ben sinds kort een trotse bezitter van de VSX 921K.
Heb daarbij een Harman Kardon 9BQ 5.1 set aangesloten. Daarnaast zit er een sony BD speler, KPN interactieve TV, playon hd mini,alle drie via HDMI, en een wii aangesloten, deze via component aansluiting.
Nu heb ik regelmatig dat mijn receiver soms spontaan uitgaat. Dit gebeurd meestal in de eerste 15 minuten. Daarna, als ik hem weer aanzet, doet hij het verder zonder problemen.
Hebben meer mensen dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn?
Alvast bedankt!
http://www.pioneer.eu/eur...8/405/VSX-S300/index.html
Ik vraag mij af wanneer de S500 uitgebracht gaat worden. Dat zou in augustus geschieden, maar op de Pioneer website staat de s500 nog niet.
Als iemand reviews of tests tegenkomt van de S300, graag de links hier plaatsen.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Tussen de 921 en de 1021 zijn de verschillen klein. Het belangrijkste lijkt me de 2 HDMI uitgangen op de 1021. Die heb ik niet nodig, dus tussen deze 2 zou ik de 921 verkiezen.
Nu schijnt de versterker zelf van de 2021 wel echt een verschil te zijn.
Maar de 2021 is dan ook 2 keer zo duur als de 921.
Ik wil dat budget wel vrijmaken, maar niet onwillen van een paar toeters en bellen die ik niet gebruik, wel onwille van HOORBARE kwaliteit.
Verwijderd
Is voorzien van Direct Energy HD-versterkers, gebaseerd op de klasse D-technologie
THX select 2 Plus label
Een wereldprimeur voor een AV-receiver is de volledige ondersteuning voor iPad, inclusief de mogelijkheid om de batterij op te laden via de USB-poort
De nieuwe versterkers zijn gecertificeerd voor DLNA 1.5 en dus compatibel met andere DLNA-apparatuur zoals digitale muziekspelers, pc’s, netwerkschijven en televisies.
Met vTuner krijgen de gebruikers toegang tot duizenden internetradiostations van over de hele wereld.
Support for LPCM, WAV, FLAC and other lossless formats,
LPCM, MP3, WAV, AAC, WMA Lossless, Apple Lossless, FLAC (192 kHz/24-bit)
The 1080p resolution at 24 frames per second is complemented by 36-bit HDMI Deep Colour support for cinema with amazing depth and clarity. A powerful video upscaler is included in standard definition video to automatically upgrade to 1080p. Compatibility with HDMI version 1.4a enables 3D content of broadcasts, games and home cinema can be processed with resolutions up to 1080p.
Triple high-definition video noise reduction and enhanced video parameter settings ensure that even the most demanding video connoisseur will be pleased.
http://www.pioneer.be/nl/...8/405/VSX-2021/specs.html
Voorlopig wel.Throduss schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:43:
Dus je gaat voor de 921?
De 921 heeft alle toeters en belen die ik wil. De 1021 verschilt te weinig, en bevat dezelfde versterkers.
De 2021 voegt geen belangrijke toeters toe, alleen die andere klasse van versterker, maar kan me niet voorstellen wat dat hoorbaar zou doen. Daarvoor vraag ik naar ervaringen hier.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr_oetker op 01-09-2011 10:42 ]
Zou je dat horen?
[ Voor 3% gewijzigd door Tommie12 op 31-08-2011 22:29 ]
Ik heb Tannoy Revolution Signature DC6T speakers en wil die aansluiten op de (aan te schaffen) Pioneer VSX-2021. Is dit een goede match? Ik kan het hier in de buurt nergens beluisteren, dus algemene opmerkingen over de combi Pioneer - Tannoy zijn ook welkom.FeaR schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:45:
[...]Met 400 euro kom je inderdaad een heel stuk verder. Naast die bovenstaande speakers kan je dan ook nog bijvoorbeeld kijken naar de Klipsch (RF-52), Jamo (S606 / S608), Mordaunt-Short, Wharfedale, Tannoy, et cetera. Allemaal merken die ik persoonlijk zou verkiezen boven een JBL ES-serie.
Van Tannoy vermoed ik dat die geclassificeerd worden als 'warm', terwijl Pioneer AV-receivers het stempel 'klinisch' krijgen. Is dit (in grote lijnen) juist?
[ Voor 26% gewijzigd door pietr op 31-08-2011 23:29 ]
Kan iemand mij wat advies geven zodat ik morgen in de winkel goed beslagen ten ijs kom?
Ik zou de verhouding prijs van speakers / receiver iets meer ten gunste van de speakers laten uitvallen, 3 op 1 ongeveer. Liever dan een 921 of 1021 ipv 2021 en duurdere set speakers.pietr schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:27:
Ik heb dit topic doorgelezen (va. pag. 15 ongeveer) en wat rondgeneusd op het www, maar geen atwoord gevonden op mijn vraag. Alleen FeaR benoemt het enigszins.
[...]
Ik heb Tannoy Revolution Signature DC6T speakers en wil die aansluiten op de (aan te schaffen) Pioneer VSX-2021. Is dit een goede match? Ik kan het hier in de buurt nergens beluisteren, dus algemene opmerkingen over de combi Pioneer - Tannoy zijn ook welkom.
Van Tannoy vermoed ik dat die geclassificeerd worden als 'warm', terwijl Pioneer AV-receivers het stempel 'klinisch' krijgen. Is dit (in grote lijnen) juist?
Ik heb de VSX-2021 in gebruik met een wat oude set Tannoy Mercury (M3 voor, M1 achter en een Mc als Center). Wat wil je weten ?Ik heb Tannoy Revolution Signature DC6T speakers en wil die aansluiten op de (aan te schaffen) Pioneer VSX-2021. Is dit een goede match? Ik kan het hier in de buurt nergens beluisteren, dus algemene opmerkingen over de combi Pioneer - Tannoy zijn ook welkom.
De Pioneer zal door de tuning in delays, Eq en phase control de boel wel goed klinkend krijgen.
Ik ben zeer tevreden tot nu toe.
Heb 1 nadeel ondekt. Ik krijg mijn Mac Mini mid 2011 niet zo gek om 1080p50 naar de versterker te sturen...
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Volgens mij klopt dit niet...Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:09:
De 2021 heeft o.a:
Is voorzien van Direct Energy HD-versterkers, gebaseerd op de klasse D-technologie
Waar heb je dit gevonden ? Mijn 2021 staat netjes 100 Watt warmte te maken in idle
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Apple | Marantz | B&W
Verwijderd
Ze zijn voorzien van Direct Energy HD-versterkers, gebaseerd op de klasse D-technologie !
http://m.datanews.rnews.b...?cat=PROD&contentID=23928
Of dat nu echt zo is,
Massari heeft gelijk; alleen de LX series hebben klasse-D amps aan boord. De anderen zijn klassieke AB versterkers. Niks mis mee overigens.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:17:
Hier: http://www.diskidee.be/20...met-iphone-en-ipad/21514/
Ze zijn voorzien van Direct Energy HD-versterkers, gebaseerd op de klasse D-technologie !
http://m.datanews.rnews.b...?cat=PROD&contentID=23928
Of dat nu echt zo is,
Verwijderd
Als ik de versterker aan zet (met de power knop, niet met de AB) en daarna snel weer uitzet, dan 'hangt' de versterker; niet meer aan te krijgen. Het enige wat dan helpt is een 'reset' (powerknop ongeveer 10 seconden ingedrukt houden).
Geeft de 921 of de 2021 ook het ethernet signaal door via HDMI naar een TV of naar een Blue Rayspeler?
Kan ik nergens vinden in de specs...