Gisteren had het een mooie avond ICC10 moeten worden.
Maar het werd de welbekende Murphy's Law.
De raidleader komt niet opdagen. Eén van de 2 mainspec healers heeft koppijn, maar gaat het toch proberen. We missen tijdens de raid 1 speler en proberen die spot zo goed mogelijk op te vullen. De andere healer is een Discipline Priest.
Ik krijg van de andere Warrior tank Vigilance op me; vraag me nog steeds af waarom. Taunt reset? Niet nodig. 3% Damage reduction? Niet nodig, we hebben een Disc Priest in de raid. 10% Threat van mij? Daar leek het op. Ook tijdens trash zit hij mobs van me af te taunten. Het is een vrij nieuwe speler in onze guild, en ik vraag me af of hij niet de welbekende Warrior-tank-ego had, zijnde: "Ik ben Warrior tank, ik ben de beste en ik kan en moet alles tanken!"
Ik besluit er maar niks van te zeggen, zoveel maakt het toch niet uit. Het is alleen zo typisch, vooral voor deze raid.
Na 2 pulls krijg ik van de hoofdpijn-hebbende Druid healer al een whisper: "We're not gonna make it with this healing". Trash kun je solo-healen indien nodig; laatste keer dat ik ICC10 healde, viel ik bijna in slaap tijdens trash. Ik reageer ook hier niet op, aangezien het gewoon dikke onzin was en de dude zich waarschijnlijk kut voelt door z'n koppijn.
Om toch 10 spelers te hebben bij de baas, vraag ik in de guild voor 'anyone', aangezien ik eventueel naar m'n healer kan switchen. Krijgen we een Fury Warrior, die bekend staat om z'n epic-geil-ness en het niet doen van de benodigde DPS. Maar het is de enige die reageert, en een speler met slechte DPS is nog altijd beter dan geen speler, dus 0 DPS.
Bij de baas switcht een Elemental Shaman naar Restoration om het zekere voor het onzekere te nemen. Ik pull met Bers.Stance - Recklesness - Def.Stance - Bloodrage - Heroic Throw - Charge - Shield Slam - etc., waar de andere Warrior nooit en te nimmer aan kon tippen met z'n threat. Wat gebeurt er? Na ongeveer 30seconden in de fight: Taunt.
De andere tank gaat na de eerste Bonestorm dood, waar ik het nog maar zo'n 20seconden uit kon houden, maar ondertussen waren er ook al 2 DPS dood. Wipe.
Door verschillende redenen wipen we nog een drietal keer, waarna de emoties wat hoger beginnen op te lopen. De Priest healer beschuldigd de Druid healer van het te ver weg staan, zodat de DPS ver moest lopen om de Spike aan te vallen. De Druid healer wijst op de lage healing-done van de Priest (3k HPS als Disc is gewoon goed). DPS bemoeit zich ermee, dat ranged de spikes aan moeten vallen, en dat melee gewoon op de baas door moet gaan. Hierna wordt het nog erger, waar de Druid healingmeters linkt in de guildchat. Priest healer reageert met 3 regels capslock in raidchat, dat ook de Druid z'n combatress niet slim was. Capslock is niet leuk, maar als je die Priest ook maar een beetje kent, weet je dat hij een enorm goede speler is en altijd rustig is, maar mensen anders laat denken door het gebruik van z'n taal. Met een korreltje zout nemen dus. Maar dat wist de Druid blijkbaar niet. Drama.
Ik heb het hierna gehad. In raidchat geef ik aan, dat de hele attitude van de raid me niet aanstaat, en dat we het toch niet gaan halen met deze raid. Welgemeende excuses naar de onschuldige mensen later, stap ik de raid uit.
Vervelende is: er zijn 2 vaste raidgroepen in de guild, die elke week ICC10 grotendeels clearen. Ik was er de eerste raids niet bij, en zit dus niet in zo'n vast groepje. Eén van de groepen bestaat voor de helft uit reallife bekenden, dus dat begrijp ik deels. Maar wij blijven over met 'de rest', die erg onstabiel is en waar we het vaak met leftovers moeten doen, die gewoon duidelijk minder zijn. /rant
Twee spelers proberen me nog over te halen, maar ik heb er geen zin meer in. Na ongeveer 10 minuten drama in guildchat, blijkt dat de raid uiteen is gevallen. Ik switch wat heen en weer op chars, heb nergens zin meer in. Maar toch probeer ik dan de daily heroic op m'n Warrior. Wat krijg ik? Halls of Reflection heroic. Great.
Toch wil ik het een poging wagen. Een Blood DK met spec: 71/0/0, maar wel met Obsidian Blade van Ony. Een Pala healer die praatjes heeft. Toch beginnen we.
De Mage staat elke wave van mobs in de andere hoek dan de 4 andere, waardoor 1 mob altijd op hem af gaat. Ik doe m'n best, om alle mobs te tanken, te debuffen (Disarm, Stun, Spellreflect, Interrupt heals etc.) maar toch wipen we. Ik zat vaak met low health, terwijl ik sporadisch Flash of Heal casting bars op de Paladin zie. "Iedereen wordt geraakt", is z'n excuus. Ja, dat is HoR heroic. Zet Beacon op de tank of jezelf en spamheal.
Tweede poging wil m'n character niet slaan, terwijl ik rechterklik heb gedaan op de nameplate van de incoming Priest. Krijg geen rage, mobs lopen rond, mis geklikt, nog steeds geen rage. Wipe.
Derde poging komen we voorbij de 1e baas, maar bij de eerstvolgende wave van mobs, krijg ik weer weinig healing en gaan we allemaal neer. Achteraf blijkt, dat de DPS ook maar allemaal tussen de 1600 en 2400 zaten, met de DK natuurlijk op 1600.
Ik excuseer me naar de 4 andere partymembers, dat alles vandaag tegenzit en niks gaat werken, en log uit.
Een avond om te vergeten.
[
Voor 4% gewijzigd door
Anoniem: 236827 op 04-02-2010 10:27
]