[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 112 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 45.305 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Kleine gok.. Blauw omdat MSI veel blauw gebruikt ook bij moederborden en nu ook weer bij kombustor?
En ik vind die groene van XFX altijd mooi.(Als ze die nog gebruiken)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Wel mooi de Hawk heeft op max oc +- dezelfde fps op 1920x1200 als de Stock 5770 op 1680x1050. Overclock levers +-18-24% extra performance op. Alleen het verbruik wordt wel aanzienlijk hoger 60-70 watt.

Maar dat heb je altijd als je de max uit zo'n chip wilt halen. Als je voor 950 zou gaan zou je dat denk ik op stock volts kunnen doen met maar 10 max 20 watt hoger verbruik. (beter performance per watt dan stock)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

idd zwart of wit, blauw is toch meestal voor het oudere vga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 09:58
jullie missen mijn punt: als die kaart makkelijk veel hoger kan (op lucht, en ook zonder voltage verandering), waarom dan niet een echte OC versie ervan maken? doe het zelvers gaan altijd verder, met of zonder LN2, maar dan is het wat mij betreft een echte OC versie..

zelfs mijn sapphire OC versie heeft een standaard overclock van 50mhz op de gpu. 25mhz is wel heeel magertjes vind ik.

msi had in het verleden bijvoorbeeld een nx7900gs die 100mhz hoger op de gpu was, dat soort ''factory clocks" zie je nu niet meer, terwijl ze juist wel veel betere voorbereidingen doen (pcb, koeler, solid capacitors etc.) en dat vind ik vreemd.

en voor LN2?? kom op zeg, dat doe je om records te verbeteren en gebruik je minstens een 5870.
durf te wedden dat de meeste bezitters van deze kaarten de koeler er nooit af zullen halen, en toch extreem hoog clocken. bovendien zijn de meeste extreem LN2 benchers die een 5770 hiervoor willen gebruiken er ook niet vies van om zelf wat te voltmodden. daar hebben ze msi niet voor nodig.....

begrijp me niet verkeerd: ik vind het een mooi kaartje, maar valt me gewoon op dat OC kaartjes fabriek af maar weinig OC zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeon HD 5830 Delayed Again

Radeon HD 5830, which was postponed to February 5th (i.e. today) due to circuit issues, is said to be further delayed.

With the approaching of Chinese Spring Festival (Feb 13th – 28th), the factories here in China are closed. Therefore, Radeon HD 5830 should be start shipping after February 20th and you can expect to see them widely available in March.
EDIT :

ATI Forum zegt nu ook dat de launchdatum 18 Februari zou zijn : http://news.ati-forum.de/...rscheinungstermin-bekannt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
meljor schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:22:
jullie missen mijn punt: als die kaart makkelijk veel hoger kan (op lucht, en ook zonder voltage verandering), waarom dan niet een echte OC versie ervan maken? doe het zelvers gaan altijd verder, met of zonder LN2, maar dan is het wat mij betreft een echte OC versie..

zelfs mijn sapphire OC versie heeft een standaard overclock van 50mhz op de gpu. 25mhz is wel heeel magertjes vind ik.

msi had in het verleden bijvoorbeeld een nx7900gs die 100mhz hoger op de gpu was, dat soort ''factory clocks" zie je nu niet meer, terwijl ze juist wel veel betere voorbereidingen doen (pcb, koeler, solid capacitors etc.) en dat vind ik vreemd.

en voor LN2?? kom op zeg, dat doe je om records te verbeteren en gebruik je minstens een 5870.
durf te wedden dat de meeste bezitters van deze kaarten de koeler er nooit af zullen halen, en toch extreem hoog clocken. bovendien zijn de meeste extreem LN2 benchers die een 5770 hiervoor willen gebruiken er ook niet vies van om zelf wat te voltmodden. daar hebben ze msi niet voor nodig.....

begrijp me niet verkeerd: ik vind het een mooi kaartje, maar valt me gewoon op dat OC kaartjes fabriek af maar weinig OC zijn tegenwoordig.
Dat is waarschijnlijk omdat het nog niet hoger mag van AMD. Want het valt me op dat geen een fabrikant over die 25 MHz heen gaat.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Klopt, it's a rule, nothing else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:48:
En blauwe DVI connector... urhm... geen idee... zal ik even moeten checken... welke kleur had je liever gezien? Zwart? of Geel?
LOL. Wat maakt het ook uit wat voor kleur DVI stekker erop zit. Om mijn part is ie paars met witte stippen. Wat een muggezifterij van sommigen. :D Alsof je zo'n kaart niet koopt omdat er een blauwe DVI aansluiting opzit. Grapjassen! :+

-Als je je monitor er met DVI op aansluit zie je er niks van.
-Mijn PC staat niet met de achterkant naar mij toe gericht, dus ik zie die stekker niet eens, en ik denk dat dit voor 99 van de 100 mensen geldt.

Wat een discussie zeg. :D 7(8)7 Hahaha. Geweldig.

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 05-02-2010 13:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Format-C schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:08:
[...]

LOL. Wat maakt het ook uit wat voor kleur DVI stekker erop zit. Om mijn part is ie paars met witte stippen. Wat een muggezifterij van sommigen. :D Alsof je zo'n kaart niet koopt omdat er een blauwe DVI aansluiting opzit. Grapjassen! :+

-Mijn PC staat niet met de achterkant naar mij toe gericht, dus ik zie die stekker niet eens, en ik denk dat dit voor 99 van de 100 mensen geldt.

Ik gebruik de DP aansluiting dus ik heb wel een rede :P Hey waarom casemodden ? PC staat 9 van de 10 keer toch onder de tafel. En je kijkt toch naar je scherm niet naar de kast ? Waarom moeten coolers er dan mooi uit zien ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:41
Hallo mensen,

Net even dit topic doorgenomen maar weet niet of deze vraag hier wel thuishoort:)

anyways,

Ik heb een Club3D HD5770 v2, en van mijn oude overleden HD4850 nog een Scythe Musashi liggen.
Nu wilde ik deze op mijn HD5770 bouwen.
Ik heb op de site van Scythe gekeken en daar staat dat de HD5770 niet supported is voor deze koeler, maar niets over de v2 van Club3D ( korter PCB en andere koeler )
Als ik zo de Musashi op de HD5770 leg zou het kwa schroefjes wel passen maar de koeler steekt dan wel 3 - 4 cm uit.
Zou ik het risico nemen en de stockkoeler eraf schroeven en de Musashi erop zetten? of deze gok toch niet wagen?

mvg Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lucky0wn schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:41:
Hallo mensen,

Net even dit topic doorgenomen maar weet niet of deze vraag hier wel thuishoort:)

anyways,

Ik heb een Club3D HD5770 v2, en van mijn oude overleden HD4850 nog een Scythe Musashi liggen.
Nu wilde ik deze op mijn HD5770 bouwen.
Ik heb op de site van Scythe gekeken en daar staat dat de HD5770 niet supported is voor deze koeler, maar niets over de v2 van Club3D ( korter PCB en andere koeler )
Als ik zo de Musashi op de HD5770 leg zou het kwa schroefjes wel passen maar de koeler steekt dan wel 3 - 4 cm uit.
Zou ik het risico nemen en de stockkoeler eraf schroeven en de Musashi erop zetten? of deze gok toch niet wagen?

mvg Stef
Dit hoort in het ervaringen topic thuis. Maar ik vermoed dat dit helemaal niet past. Cooler is de groot. Dan zou hij aan de achterkant van de kast moeten kunnen uitstreken en moet je dingen uit je kast gaan zagen.

Je kunt het zo zien als je em er boven op legt gewoon gokken dat je ongeveer met de gaatjes gelijk zit. Dan zie je volgens mij meteen dat hij te ver uit zal steken.Desnoods aan de achterkant er even voor houden daar kun je pressies zien waar de gaatjes zitten.

Maar ik stel voor dit verder te bespreken in: Astennu in "Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

offtopic:
http://www.scythe-eu.com/...-high-end-vga-cooler.html ... staat aangegeven dat de HD5770 niet gaat passen. Een snelle zoektocht levert ook geen succesvolle mods op. Denk dus dat dat hem niet gaat worden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Format-C schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:08:
[...]

ach rappie² >:) het was helemaal geen muggezifterij of iets anders in die aard. het viel me gewoon op.. dat is alles 8) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
CJ schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:48:
En blauwe DVI connector... urhm... geen idee... zal ik even moeten checken... welke kleur had je liever gezien? Zwart? of Geel?
Erm.. ik ben zelf altijd gewend dat blauw staat voor VGA, en DVI is wit.
Daarom kan een blauwe DVI voor verwarring zorgen.

Stel je voor: je moet onder een donkere tafel van de zijkant je DVI kabel in je pc pluggen. Van de zijkant kan je net de kleur zien van de connectoren. Je videokaart heeft twee connectoren, een witte en een blauwe.
In het donker zie je zelfs dat niet goed. Je ziet alleen wit is de lichte en blauw is de donkere. De DVI connector die je in je eigen handen hebt, is wit. Ga je hem nu in de witte of de blauwe connector van je videokaart pluggen?
Zelf zal ik dan proberen om het in de connector met de lichte kleur te prikken.

Dus ik vind het zelf wel raar dat MSI nu een blauwe DVI connector gebruikt.
Het is niet een opgelegde regel dat VGA blauw is en DVI wit, maar dat is wel algemeen aanvaard.

Dit is hetzelfde als wanneer ze opeens met headset aankomen met groen voor speaker en roze voor audio, dan pluggen we ook massaal andersom.

EDIT: beetje extreem voorbeeld dit, ze mogen van mij alle kleuren gebruiken. Maar voor mijn gevoel is blauw gereserveerd voor VGA. DVI is voor mij wit of geel. Dit hebben ze express gedaan om men beter het verschil te laten herkennen dat wanneer je op 10 meter afstand staat, je aan de kleur al kunt herkennen dat het om een DVI of VGA gaat. Staat de kaart nu een op aantal meter afstand in de vitrine, dan denk je dat het om een VGA connector gaat. Dit is dus de verwarring die MSI gaat scheppen.

[ Voor 17% gewijzigd door bladerash op 05-02-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MSI heeft al vaker blauw (of andere kleur) gebruikt voor DVI.

R4770 Cyclone: DVI - Donkerblauw, D-Sub - Lichtblauw
R4830: DVI - blauw
R4850 (reference): DVI - wit
R4850 OC Seaweed: DVI - blauw
R4870: DVI - blauw
R5450: DVI - donkerblauw, D-Sub - Lichtblauw
R5670: DVI - blauw
R5770 (reference): DVI - zwart
N210: DVI - donkerblauw, D-Sub - Lichtblauw
N220GT: DVI - donkerblauw, D-Sub - Lichtblauw
N240GT: DVI - donkerblauw, D-Sub - Lichtblauw
N250GTS: DVI - donkerblauw
N260GTX: DVI - zwart
N275GTX Lightning: DVI - zwart
And the list goes on...

Dus ik denk niet dat het voor erg veel verwarring gaat zorgen aangezien we dit al jaren doen en ik er tot nu toe geen 'klachten' over heb gehoord over eventuele verwarring tot 'nu' toe.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Niks mis met de kleur hoor... :Y) Wat mij betreft. >:)

En ook niet met die MSI OC kaarten. Ik heb er al een stuk of wat van gehad (10 oid), en het zijn topkaarten. :)

Over het algemeen hebben ze vaak zelfs 1 van de hoogst geklokte kaarten van een serie. En dat doen ze dan zelfs ook nog zonder aangepaste koeler, maar (imho) puur door de koelpaste beter te plaatsen. Dat was zo met de MSI GTX280 SUPER OC, maar ook met de GTX260 216 OC kaartjes (of die kon ik zelf heel ver OCén. Dat weet ik zo niet meer). Ook heb ik MSI 8800GT OC kaartjes gehad, en MSI 8800 GTS 512 OC kaartjes. Vaak zijn ze ook nog niet eens veel duurder dan standaard versies. Dus hulde voor MSI. En overklokken juichen ze zelfs toe.

Niks mis mee.. Van nV kaarten heb ik het liefst MSI.

In het geval van de HD5800 serie maakt het me niet zoveel uit, omdat de standaard koeler al zo goed is.

Maar als ik een kaart moest hebben, en de MSI (OC) zou 1 of 2 of om mijn part 3 tientjes duurder zijn, zou ik zeker voor de MSI gaan. Puur omdat ik wel een beetje fan ben van MSI kaarten, en ik er hele goede ervaringen mee heb. :)

[ Voor 67% gewijzigd door Format-C op 05-02-2010 17:04 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ziet er mooi uit die MSI kaart CJ
Men is er echt goed bezig, vraag me nu af( misschien heb ik het gemist zo ja my bad)
Komen er ook speciale edities van de 5830 uit, ook iets in de trend van een cyclone oplossing of moet ik dan toch een andere richting denken?

Tevens de 5850 heeft een cyclone oplossing, kunnen we nog een twin frz oplossing gaan verwachten of is dat puur en enkel voor de 5870 en 5770 weg gelegd?
Want ik zit zelf dan te wachten op die oplossing bij een 5850/5830:D
Of is het zo dat die cyclone koel oplossing niet veel onder doet voor de oplossing die ik hier boven noemde?
Heb wat dat betreft weinig verstand van dit soort custom koel oplossingen :P

[ Voor 71% gewijzigd door pino85 op 05-02-2010 19:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pino22 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:50:
Komen er ook speciale edities van de 5830 uit, ook iets in de trend van een cyclone oplossing of moet ik dan toch een andere richting denken?
Meestal komen de kaarten met andere koeling niet voordat de HD5830 überhaupt is geïntroduceerd. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
Nu we het toch over kleurtjes hebben:

Radeon HD 5800 users get gray screen fix
AMD has released a Catalyst driver hotfix for a so-called "gray screen" problem affecting Radeon HD 5800 users. The hotfix is available from AMD's support knowledge base as two downloads: one for Windows 7 and Vista and another for Windows XP, all in either 32-bit or 64-bit variants. Both downloads appear to concern only Radeon HD 5800 graphics cards.

The knowledge base entry describes the hotfix as follows:

Alleviates some of the intermittent grey screen and vertical line corruptions that may randomly appear during normal usage when using an ATI™ Radeon HD 5800 series graphics card

A search for complaints about the problem reveals this thread on AMD's Game forums, where users have been detailing the issue (and providing screenshots) since late November 2009. In another thread, one forum member quotes AMD's support staff as saying the problem had to do with a Windows 7 update, and AMD was "looking at it" as of December 30. The company wasn't able to get a fix in the Catalyst 10.1 release that came out last week, though.
http://techreport.com/discussions.x/18429

Fix: http://support.amd.com/us...cal-line-corruptions.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 05-02-2010 19:58 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pino22 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:50:
Ziet er mooi uit die MSI kaart CJ
Men is er echt goed bezig, vraag me nu af( misschien heb ik het gemist zo ja my bad)
Komen er ook speciale....
Ik kan helaas geen uitspraken doen over onaangekondigde producten...

;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Jammer maar te begrijpen, echter dan zal ik maar wachten tot je wel iets mag aan geven over een 5850 met eventueel die koeler en een 5830..
En de vraag over die cyclone koeler kun je daar al wel iets over aan geven?
Hoe die zich verhoud kwa koelprestaties/geluidproductie ed tot de twin frz oplossing?

Editje:

Ah daar mag je natuurlijk ook nog weinig over aan geven want hij is nog niet officieel gelanceerd :P
Ik heb wel even geduld, DM me anders even wanneer je wel iets mag aan geven over deze zaken ;)

[ Voor 98% gewijzigd door pino85 op 05-02-2010 20:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:14:
[...]

Ik kan helaas geen uitspraken doen over onaangekondigde producten...

;)
Je klinkt nu net als iemand van AMD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

lol echt he! :9
Maar its part of the job he

[ Voor 57% gewijzigd door pino85 op 06-02-2010 09:54 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Maar natuurlijk :) Echter vrees ik dat wij nu wel iets minder snel sappige info krijgen :P Mja je kan niet alles hebben he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Niet echt ATI nieuws, maar Microsoft heeft een nieuwe directX update van feb.
Als je 2x op released klikt dan kun je ze zien .
DirectX SDK - (February 2010)
Download the complete DirectX SDK, which contains the DirectX Runtime and all DirectX software required to create DirectX compliant applications. 2/5/2010 35780

DirectX Redist (February 2010)
This download provides the DirectX end-user redistributable that developers can include with their product. 2/5/2010 34647

DirectX End-User Runtime
The Microsoft DirectX® End-User Runtime provides updates to 9.0c and previous versions of DirectX — the core Windows® technology that drives high-speed multimedia and games on the PC.
http://www.microsoft.com/...splaylang=en&categoryid=2

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44
Is er iets bekend over het uitkomen van de ATI mobility radeon kaarten in laptops? Wanneer mag ik de eerste notebook verwachten van een fabrikant met een mobility HD5XXX-serie kaart er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik heb al verscheidene aangekondigde laptopjes in de nieuws-afdeling van T.net voorbij zien komen met een HD5xxx ;) Zoals deze, deze, deze en deze.

[ Voor 43% gewijzigd door bwerg op 06-02-2010 11:38 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44
bwerg schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:35:
Ik heb al verscheidene aangekondigde laptopjes in de nieuws-afdeling van T.net voorbij zien komen met een HD5xxx ;) Zoals deze, deze, deze en deze.
Ah dankjewel, die had ik nog niet gezien. Is er iets bekend over de prestaties van deze nieuwe mobility radeon kaarten? Voor zover ik me kan herinneren was er enkel een nieuwsbericht met speculaties.

Zag namelijk op de hoofdpagina een ASUS en een MSI notebook met een GTX 260M en een GTS 250M videokaart in de notebook, en vroeg me af hoe de game-prestaties van deze nieuwe HD5XXX-mobility radeon kaarten zijn ten opzichte van de NVidia mobile GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jorn1986 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:29:
Is er iets bekend over het uitkomen van de ATI mobility radeon kaarten in laptops? Wanneer mag ik de eerste notebook verwachten van een fabrikant met een mobility HD5XXX-serie kaart er in?
Toevallig staat er een notebook in het MediaMarkt krantje met een HD5470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ATi HD5870 komt langszij bij de GTX285 met PhysX-games

Artikeltje waarbij de PhysX-hack wordt besproken wanneer een nVidia-kaartje aan een highend ATi-graka wordt geknoopt.

Mag ik trouwens even een teiltje of drie voor de walgelijk subjectieve typstijl van de editor? Simpel voorbeeldje:
However [...] framerates will usually duck significantly unless you’re a proud owner of one of Nvidia’s fastest cards. As you can see from the following results, the HD 5870 is a great card for playing Batman: Arkham Asylum but, naturally, only if you’re playing the game without PhysX effects.
Vergeet ik bijna de kop: Nvidia helps the HD 5870 beat the GTX285 in PhysX . De ondertoon bevalt me echt niet :r

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 06-02-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jejking schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:20:
ATi HD5870 komt langszij bij de GTX285 met PhysX-games

Artikeltje waarbij de PhysX-hack wordt besproken wanneer een nVidia-kaartje aan een highend ATi-graka wordt geknoopt.

Mag ik trouwens even een teiltje of drie voor de walgelijk subjectieve typstijl van de editor? Simpel voorbeeldje:
[...]

Vergeet ik bijna de kop: Nvidia helps the HD 5870 beat the GTX285 in PhysX . De ondertoon bevalt me echt niet :r
Tja. Ik vind Physix (CUDA) een beetje nutteloos. Er zijn zat games met hele goede CPU Physics zie bv crysis wat voor een bizarre dingen je daar kan doen en dat loopt dan ook nog goed ook. Dus het hoeft niet zo slecht te lopen als in BM. Maar er moet gewoon wat moeite voor gedaan worden. En het veel hogere verbruik door het toevoegen van die extra dedicated kaart is het kleine beetje extra eye candy in mijn ogen niet waard. + De performance hit op de GTX285 is ook nog best hoog. Bijna 50% lagere framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Laatst online: 09:17

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Oeps...

[ Voor 96% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 06-02-2010 19:16 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

zie hierboven

[ Voor 92% gewijzigd door Q_7 op 06-02-2010 20:01 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
@Tomash
Dit is toch het ATI topic |:( en gene Nv topic

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Q_7 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:00:
Bus breedte 192bit ipv 256 , lagere clocks , hogere (nieuwe) modelnummer ipv vooruit te gaan gaan ze juist terug, terwijl de 92 chipjes toch al aardig goedkoop moeten zijn om te produceren.

Echt schandalig dit.. nVidia begint het echt helemaal te verpesten voor mij
Je heb het nog over die GTS250 X2? (of hoe die ook heet)

Dat is volgens mij een initiatief van de fabrikant en hier heeft nVidia volgens mij weinig vingers in de pap.

Edit: oops dit is het ATI topic...

Wanneer wordt die Hawk eigenlijk in de winkels verwacht? Misschien is het wel een leuk moment om mijn 3870 een schop te geven :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stefanovic45 op 06-02-2010 19:31 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 13:07
Bullus schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:25:
Niet echt ATI nieuws, maar Microsoft heeft een nieuwe directX update van feb.
Als je 2x op released klikt dan kun je ze zien .

[...]

http://www.microsoft.com/...splaylang=en&categoryid=2
Naast de feb 2010 dxwebsetup van de redist (292kB) kun je hier ook de hele handel zelf downloaden (104MB).

De hele Feb 2010 DirectX SDK is hier te vinden (554MB).

[ Voor 13% gewijzigd door d3vlin op 07-02-2010 14:05 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
@d3vlin
Komt op hetzelfde neer, maar goed.
Als je 2x op released klikt dan kun je ze zien

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:27
Eerste MSI H5770 Hawk LN2 OC results:

http://blog.livedoor.jp/donbe1970/archives/51629994.html

core 1350 / mem 1400

Een mooie 45% hoger ivm het ATI reference design en dit is de eerste poging.
Afbeeldingslocatie: http://livedoor.2.blogimg.jp/donbe1970/imgs/6/d/6d06ef8a.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door The Source op 07-02-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Komt er eigenlijk ook nog een HD5970 Ligtning/Thunder/Hawk/weetikveel??? Of iets in di richitng? Misschien zoiets maar dan van een andere fabrikant? Zou ik wel heel mooi vinden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
The Source schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:06:
Eerste MSI H5770 Hawk LN2 OC results:

http://blog.livedoor.jp/donbe1970/archives/51629994.html

core 1350 / mem 1400

Een mooie 45% hoger ivm het ATI reference design en dit is de eerste poging.
[afbeelding]
Op de goede weg ,maar dat kan natuurlijk hoger.
Haalde zelf al bijna 45% met reference design (wel een 5850)

edit:
(1350-875)/875=54% ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

TheMasterofDome schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:52:
Komt er eigenlijk ook nog een HD5970 Ligtning/Thunder/Hawk/weetikveel??? Of iets in di richitng? Misschien zoiets maar dan van een andere fabrikant? Zou ik wel heel mooi vinden! :D
Geen idee maar CJ mag daar gok ik zo maar niets over vertellen want een soort gelijke vraag stelden oa ik ook met andere kaartjes ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hardware Info reviewt de R5770 Hawk en geeft 't de gold award.
Al met al is dit echt een bijzondere Radeon HD 5770 kaart, MSI laat zich van haar beste kant zien. Volgens deze filosofie zien we graag meer videokaarten het komende jaar!
Bron: http://www.hardware.info/...GWa/MSI_R5770_Hawk_test/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:27
Bullus schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:07:
[...]

Op de goede weg ,maar dat kan natuurlijk hoger.
Haalde zelf al bijna 45% met reference design (wel een 5850)

edit:
(1350-875)/875=54% ;)
Had het eigenlijk over de 3D Vantage score die zo'n 45% hoger ligt...
Maar zoals je aangeeft is de clock 54% hoger ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Source op 07-02-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coming soon:

Sapphire HD 5850 Toxic Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:10:
Coming soon:

Sapphire HD 5850 Toxic Edition
heb je hier al iets meer info over?
wordt het weer een overklokte reference kaart met Zalman koeling?

(durf het bijna niet te vragen, maar heb je mss ook al iets gehoord over een 5870/5890 atomic? :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als-ie overgeklokt is dan zal hij draaien op de kloksnelheden die je tot nu toe gezien hebt van andere OC versies ivm strenge regels van AMD over OC varianten (max 25Mhz meer op core).

Edit: Ik las 5770 en niet 5850. 8)7 Voor de 5770 geldt een limiet van 25Mhz. De lagere varianten uit de serie mogen iets hoger geklokt worden. De MSI R5850 OC is bijvoorbeeld ook op 765Mhz geklokt (dus 40Mhz hoger dan reference).

[ Voor 38% gewijzigd door CJ op 08-02-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Komplett is het 40Mhz meer : http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=584726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Azerty zegt ook 765MHz : http://azerty.nl/0-970-25...adeon-hd-5850-toxic-.html

zoude die regels maar tot een bepaalde datum gelden?
of krijgt Sapphire wel OC 'rechten' (tegen een forse betaling welteverstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

de pricewatch: Powercolor PCS+ HD5850 1GB GDDR5 draait ook al op 760MHz, wat ook al meer is dan +25MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hmm vraag me echt af wanneer ATI gewoon zegt ok vanaf nu mogen ze echt een pak hoger geclockt worden dus geen 25 of 40 mhz maar 100+..
Of zal dit puur weg gelegd blijven voor de refresh van ATI?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pino22 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:59:
Hmm vraag me echt af wanneer ATI gewoon zegt ok vanaf nu mogen ze echt een pak hoger geclockt worden dus geen 25 of 40 mhz maar 100+..
Of zal dit puur weg gelegd blijven voor de refresh van ATI?
Zou je haast wel denken..... Klinkt best geloofwaardig een HD5890 op 950 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze willen een refresh niet in de weg staan. Dus ~25Mhz op de top modellen en ~40Mhz op de lagere rmodellen (5750, 5850) is wat je voorlopig zal zien.

100Mhz zal je voorlopig echt niet snel tegen komen. Daarom proberen wij dus kaartjes te maken waar de eindgebruiker zelf eenvoudig aan de slag kan. Als we de Hawk standaard op 1Ghz hadden geleverd, dan was dat natuurlijk leuker geweest op de doos. Immers "1Ghz Core" staat leuker dan "25Mhz OC", maar het is nou eenmaal niet anders. Regels zijn regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32

superwashandje

grofheid alom

Astennu schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:12:
[...]

Zou je haast wel denken..... Klinkt best geloofwaardig een HD5890 op 950 MHz.
lijkt me niet echt een volwaardige refresh dan. als de huidige modellen door gewoon overclocken al in de weg kunnen staan.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
superwashandje schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:14:
[...]

lijkt me niet echt een volwaardige refresh dan. als de huidige modellen door gewoon overclocken al in de weg kunnen staan.
Wat was de HD4890 dan ? een HD4870 kon met wat tukjes ook 850-900 MHz halen. Echter konden de HD4890's uiteindelijk wel verder dan dat.

Ik vermoed dat dat hier ook het geval zal zijn. En wellicht zijn het gewoon goed gebinde RV870 chips. Maar een RV890 chip die gemaakt is voor hogere clocks zou ook kunnen. En dat die zonder te veel moeite 1050-1100 MHz air halen.

Dat zijn speeds waar je nu veel moeite voor moet doen met een RB870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

je zegt het al: met wat truukjes. en de 4890 kon wel verder. Je hebt het dus over kaarten die met "truukjes" al best ver konden komen. de 4890 (met aangepaste core) kon nog weer verder.

als het hierbij dan zo word dat je boven de 25 mhz al bij de refresh in de buurt komt vind ik daar nog best een groot verschil inzitten eerlijk gezegd

edit: de 4870 draaide dus op 750 mhz en de 4890 op 850 mhz dat is al 100 mhz verschil (toch 4x25mhz) + bij het overclocken kon de 4890 nog veel verder (waar overal mee geadverteerd werd "first gpu to break 1 ghz...")

dat is dus een best groot verschil vind ik

[ Voor 55% gewijzigd door superwashandje op 08-02-2010 11:25 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
superwashandje schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:22:
je zegt het al: met wat truukjes. en de 4890 kon wel verder. Je hebt het dus over kaarten die met "truukjes" al best ver konden komen. de 4890 (met aangepaste core) kon nog weer verder.

als het hierbij dan zo word dat je boven de 25 mhz al bij de refresh in de buurt komt vind ik daar nog best een groot verschil inzitten eerlijk gezegd

edit: de 4870 draaide dus op 750 mhz en de 4890 op 850 mhz dat is al 100 mhz verschil (toch 4x25mhz) + bij het overclocken kon de 4890 nog veel verder (waar overal mee geadverteerd werd "first gpu to break 1 ghz...")

dat is dus een best groot verschil vind ik
Klopt ook wel de RV790 core was gemaakt voor hogere clocks. En clockte max 100-150 MHz verder dan een RV770 core. Ik vermoed ook dat AMD zo iets zal doen met de refresh. Maar er zit op zich nog wel rek in de RV870 chips. In verhouding ietsjes meer dan in de RV770. En begrijp me niet verkeerd ik zie ook liever een RV890 die extreme clocks laat zien :P

1 GHz out of the box zou erg leuk zijn :D

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 08-02-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Astennu schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:19:
[...]
Maar er zit op zich nog wel rek in de RV870 chips. In verhouding ietsjes meer dan in de RV770.
precies, dat bedoel ik. maar als je dan met 25 mhz overclock al in het vaarwater komt van de refresh noem ik het niet snel een volwaardige refresh. (tenzij er nog meer gebeurd dan alleen hogere clocks natuurlijk)
1 GHz out of the box zou erg leuk zijn :D
dat helemaal natuurlijk :) maar dan lijkt het me dus niet dat je met 25 mhz boven op de stock clocks van de 5870 te dicht bij de refresh gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
superwashandje schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:28:
[...]

precies, dat bedoel ik. maar als je dan met 25 mhz overclock al in het vaarwater komt van de refresh noem ik het niet snel een volwaardige refresh. (tenzij er nog meer gebeurd dan alleen hogere clocks natuurlijk)

[...]

dat helemaal natuurlijk :) maar dan lijkt het me dus niet dat je met 25 mhz boven op de stock clocks van de 5870 te dicht bij de refresh gaat komen.
Ah op die manier. Als in wij maken een 900 MHz HD5890.

De HD4870's mochten volgens mij tot 800 MHz. Dat is al meer dan wat ze nu mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

blijkt maar weer dat ik niet goed ben in mijn gedachten omzetten naar woorden maar ja inderdaad :)

edit: die club3d 5850 lijkt wel heel erg op de PCS+ van powercolor....

[ Voor 27% gewijzigd door superwashandje op 08-02-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Zelfde koeler als die van de PCS+ van powercolor?

Edit: traaaaag

[ Voor 15% gewijzigd door Xenomorphh op 08-02-2010 13:13 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

heb je daar een bron van? ik kan er zo snel niets over vinden namelijk. (ik dacht namelijk dat de overkoepelende organisatie (tul) ook een nvidia tak had maar ook daar kan ik niets over vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Club3D noemde vroeger wel Colour Power.
Maar waar zie je dat het een onderdeel is van Powercolor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
CJ schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:13:
Ze willen een refresh niet in de weg staan. Dus ~25Mhz op de top modellen en ~40Mhz op de lagere rmodellen (5750, 5850) is wat je voorlopig zal zien.

100Mhz zal je voorlopig echt niet snel tegen komen. Daarom proberen wij dus kaartjes te maken waar de eindgebruiker zelf eenvoudig aan de slag kan. Als we de Hawk standaard op 1Ghz hadden geleverd, dan was dat natuurlijk leuker geweest op de doos. Immers "1Ghz Core" staat leuker dan "25Mhz OC", maar het is nou eenmaal niet anders. Regels zijn regels.
Dus de 5870 Lightning zal volgens geruchten geen 1GHz hebben? ;) ivm een evt refresh.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superwashandje schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:25:
heb je daar een bron van? ik kan er zo snel niets over vinden namelijk. (ik dacht namelijk dat de overkoepelende organisatie (tul) ook een nvidia tak had maar ook daar kan ik niets over vinden)
Niet echt een bron nee. Maar volgens mij zijn Club3D en Powercolor allebei onderdeel van TUL en verkoopt Club3D vooral zijn spullen hier in West-Europa en Powercolor wat in de VS.
Powercolor doet alleen ATi spul en Club3D zowel nVidia als ATi.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
superwashandje schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat je het eerder moet zien dat met een 25 MHz bij verre niet in het vaarwater komt, maar als er geen limiet gesteld zou worden, er fabrikanten kunnen komen met 100-150MHz hogere kloksnelheden, die dus weer wel in het vaarwater van een refresh zouden kunnen komen, of (speculatie) AMD's plannen om de Fermi-launch te frustreren met veel sneller geklokte kaarten in het water zouden laten vallen door een te vroege launch. Het is gewoonweg een strategische bepaling, met welk doel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

dahakon schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat je het eerder moet zien dat met een 25 MHz bij verre niet in het vaarwater komt, maar als er geen limiet gesteld zou worden, er fabrikanten kunnen komen met 100-150MHz hogere kloksnelheden, die dus weer wel in het vaarwater van een refresh zouden kunnen komen,
Dat zou inderdaad kunnen ja maar daar ging het dus niet echt om. het ging mij er meer om dat je dan niet heel veel aan een refresh hebt toch? als je het met de gewone kaarten al kan heb je niet veel aan een refresh, tenzij die dus ook weer verder kan.bij een refresh zou ik toch wel verwachten dat die dan ook weer verder kunnen. maar dat zal dan wel aan mij liggen.
of (speculatie) AMD's plannen om de Fermi-launch te frustreren met veel sneller geklokte kaarten in het water zouden laten vallen door een te vroege launch. Het is gewoonweg een strategische bepaling, met welk doel dan ook.
dat het gewoonweg een strategische bepaling is lijkt me duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Laatst online: 09:53
Azerty heeft btw een sapphire 5850 toxic en een sapphire 5850 vapor X op de site staan. De Toxic heeft een clock speed van 765 en de VaporX een speed van 735. Kan best wel kloppen lijkt mij :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Best wel duur die Toxic, al zijn de prijzen van alle HD5850's best omhoog gegaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:16:
[...]

Niet echt een bron nee. Maar volgens mij zijn Club3D en Powercolor allebei onderdeel van TUL en verkoopt Club3D vooral zijn spullen hier in West-Europa en Powercolor wat in de VS.
Powercolor doet alleen ATi spul en Club3D zowel nVidia als ATi.
Zo ver ik weet klopt het bovenstaande. Al zie je Powercolor ook steeds meer in NL. Voorheen wat minder. Maar in het verleden kwamen Power color 3e party coolers ook naar de Club3D kaarten. En andersom. Waar andere merken die zelfde coolers niet gebruikte.

Edit:

Over de 5770 Hawk. Het verbruik zonder OC is bijzonder laag:
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/HD_5770_HAWK/28.html

Erg netjes !!!

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 09-02-2010 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ja maar omdat ze dezelfde coolers hebben hoeft het toch niet van hetzelfde bedrijf te zijn? powercolor/tul geeft op de site zelfs aan dat ze samenwerken met zerotherm (waar de koelers vandaan komen). ik heb in ieder geval nergens kunnen vinden dat club 3d ook bij tul hoort.
(niet dat het nou zo belangrijk is maar ik vroeg me gewoon af hoe het nou werkelijk zit omdat ik zelf dacht dat tul nog een ander nvidia only merk heeft maar daar kan ik ook niets van vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

defcon84 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:35:
Azerty zegt ook 765MHz : http://azerty.nl/0-970-25...adeon-hd-5850-toxic-.html

zoude die regels maar tot een bepaalde datum gelden?
of krijgt Sapphire wel OC 'rechten' (tegen een forse betaling welteverstaan)
patshad schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:42:
Azerty heeft btw een sapphire 5850 toxic en een sapphire 5850 vapor X op de site staan. De Toxic heeft een clock speed van 765 en de VaporX een speed van 735. Kan best wel kloppen lijkt mij :)?

Superwashandje, ik vind er ook nergens iets over. Behalve dit:
Joepi schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:54:
Club3d was gewoon een marketingballonnetje van C.P. Technologies (aka ColorPower) voor de EG
Die heten tegenwoordig TuL (" Technology Un Limited" :7

Club3d "maakt" alles, ook Sis-volari en S3-chrome ... als enige, al lang!

Fuad moeten ze maar terug naar "the bosnian wild" sturen ... hopeloos die man!
maar hij blijkt een soort cultstatus te hebben,
toch raar dat je nergens een officiële 'link' vindt tussen de twee..

edit: en dit:
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2001 @ 14:27:
Voor ieders info ,
Powercolor is een Taiwanees bedrijf die in Nederland een Agent heeft.
Deze heet Colourpower (leuk alternatief).
Wegens het feit dat Powercolor alleen nog Nvidia based producten verkoopt , heeft Colourpower (let op de namen) Club 3D opgericht om ook Vga kaarten te kunnen verkopen met andere Chipsets ,zoals Ati Sis etc.
De kaarten zijn inderdaad wat minder snel dan de beter bekende merken , maar inderdaad ook wat goedkoper.
Zelf zou ik trouwens voor de A Merken kiezen.:z

[ Voor 20% gewijzigd door defcon84 op 09-02-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
superwashandje schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:09:
ja maar omdat ze dezelfde coolers hebben hoeft het toch niet van hetzelfde bedrijf te zijn? powercolor/tul geeft op de site zelfs aan dat ze samenwerken met zerotherm (waar de koelers vandaan komen). ik heb in ieder geval nergens kunnen vinden dat club 3d ook bij tul hoort.
(niet dat het nou zo belangrijk is maar ik vroeg me gewoon af hoe het nou werkelijk zit omdat ik zelf dacht dat tul nog een ander nvidia only merk heeft maar daar kan ik ook niets van vinden)
Nee hoeft niet echter is het wel toevallig dat dat dan de enige twee merken zijn met die coolers. En dat is niet een keer gebeurt maar veel vaker. Geen een ander merk gebruikte die coolers toen kan wel maar deden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

hmm, volgens die post is het dan: (tul-->?)powercolor-->colourpower-->club3d?

leuk en aardig maar (ondanks dat het oude posts op dit forum betreft van mensen die ik niet ken) maar we hebben dus nog geen officiele bron gevonden + op dit moment verkoopt powercolor alleen maar ati kaarten en club 3d juist van alles.

edit: @ astennu

ik weet het maar ik vond het gewoon raar dat mensen "weten" dat club3d en powercolor hetzelfde zijn terwijl er nergens officiele links te vinden zijn.
voor hetzelfde geld zijn het gewoon 2 aparte bedrijven die allebei eenzelfde soort regeling hebben met zerotherm.

ik zou het namelijk ook wel vreemd vinden dat ze beide verkrijgbaar zijn als het toch van een (1) bedrijf komt, als ze nou allebei een andere markt (europa vs azie vs amerika ofzo) bedienen ok.

[ Voor 43% gewijzigd door superwashandje op 09-02-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Mwah wat is er mis met een Club 3D? Draai hier al meer dan een jaar zonder problemen op een HD4870 van hun. Zitten alleen geen games etc bij. gewoon een plaatje hoe je het moet installeren + wat kabeltjes en converters als DVI naar HDMI/VGA. Nou wat heb je nog meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

movo. schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:10:
Mwah wat is er mis met een Club 3D? Draai hier al meer dan een jaar zonder problemen op een HD4870 van hun. Zitten alleen geen games etc bij. gewoon een plaatje hoe je het moet installeren + wat kabeltjes en converters als DVI naar HDMI/VGA. Nou wat heb je nog meer nodig?
zeker nix mis mee.. hoe kom je daarbij?
wij vragen ons iets totaal anders af hoor.. nl. of de 2 bedrijven met elkaar gelinkt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Het enige wat ik altijd minder vind aan dit soort merken zijn de koelers en het design.
Hoewel dat nu niet het geval lijkt :).

[ Voor 18% gewijzigd door spNk op 09-02-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

spNk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:36:
Het enige wat ik altijd minder vind aan dit soort merken zijn de koelers en het design.
Hoewel dat nu niet het geval lijkt :).
Als er gewoon reference-koelers en reference-PCB's gemaakt worden is er weinig tussen 'A-merk' en 'B-merk' natuurlijk, of je moet heel kritisch zijn op de stickertjes :P
defcon84 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:08:
[...]

Dat werd gezegd in die quote... uit 2001 :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voorlopig ben ik toch wel teleurgesteld in de low-end kaarten die AMD net heeft uitgebracht. De 5450 en 5570 hebben gelukkig wel DTS HD ondersteuning, maar ze worden in Avivo genekt vwb beeldverbetering bij video weergave. Het aanvinken van de checkbox Enforce Smooth Video Playbackdoet in feite niets meer dan het zwaar beperken van de deinterlacingsopties. Beide kaarten komen niet verder dan 'bob', terwijl de 5570 toch sterk genoeg zou moeten zijn voor vector adaptive deinterlacing. Ik vraag me af of het niet 'gewoon' een driver issue is. Nog steeds niet de perfecte htpc kaartjes, dus. :|

En dan zijn ze ook nog duur en luidruchtig. :(

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3738&p=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als je het mij vraagt heeft ATI hier idd de plank enigsins mis geslagen waar jij op doelt

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
Dan raadplegen we toch gewoon even Wikipedia.

Wikipedia: Club 3D
Wikipedia: PowerColor

Daaruit kun je stellen dat Club3D niet alleen een ander bedrijf is, maar ook nog eens een privaat bedrijf is, waarbij ook nog eens het enige private bedrijf dat kaarten levert van zowel AMD/ATI alswel nVidia.

Powercolor is dus geen ColourPower (hadden we ook wel kunnen stellen, aangezien laatstgenoemde de engelse spelling aanhoudt, terwijl de eerste de Amerikaanse spelling aanhoudt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

En sinds wanneer is WP 100% correct?

http://www.via.com.tw/en/...r031218club3d-dchrome.jsp

Daar zeggen ze:
"Club-3D, the retail brand of Colour Power BV"

en beetje verder:
"Marco Wellermann, Marketing Manager, Club-3D, the Power Color Company."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kunnen we de discussie over de company profiles/geschiedenis van Club 3D, PowerColor, TUL etc elders voeren? Da's nou namelijk niet echt ATI Nieuwsdiscussie Topic waardig...

Wat wel interessant is, is de lancering van de HD5550. Sommige partners hebben al iets aangekondigd. De HD5550 zou op 550Mhz lopen, 320 streamprocessors hebben en 512MB/1GB DDR2 gekoppeld aan een 128-bit memory interface. Club3D is een van de eersten die iets hebben laten zien.

Bron: http://www.fudzilla.com/content/view/17596/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

1 GB DDR2...is dat een club3d beslissing? of een AMD/ATI beslissing? zoals ik het lees AMD/ATI.

edit: komen er nu ook niet teveel kaarten in de HD5xxx serie?

wat is de line up nu?
5450
5470
5550
5570
5670
5750
5770
(5830 coming up)
5850
5870
5970
?

is dat niet een beetje teveel van het goeie?

[ Voor 53% gewijzigd door superwashandje op 10-02-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
In de prijsklasse boven 75 euro niet. Daaronder zitten echter al 4 kaarten? :? (5670 niet mee gerekent)

Ik vind kaarten onder de 75 euro sowieso al bijna de moeite niet waard. Je hebt iets grafische power nodig, dus je neemt een 5670 (misschien nog een 5570). Of je hebt geen grafische power nodig, en je kunt wel uit de voeten met een onboard GPU...

Ik vergeet dan alleen de HTPC en low profile kasten, maar die markt is nu ook weer niet zo groot toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Het uitbrengen van de HD5450, 5550 en 5570 doet je toch afvragen, waarom AMD denkt dat hier geld mee te verdienen valt. De prijzen van de 5570 liggen al zo dicht in de buurt van de 5670, dat het niet waard is om deze aan te schaffen. En zoals al eerder gezegd is de 5450 slechts een opstapper vanaf IGP naar een losse grafische kaart. Om dan vervolgens nog de 5550 en 5570 daar tussen te stoppen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Hoewel product technisch gezien de producten dichter bij elkaar liggen, is het wel marketing technisch dat ze verschillende producten hebben. De consumtent zal eerdeer dan voor een 5570 dan 5470 omdat het een hoger nummer heeft, hoewel de prestaties niet veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat is een goede vervanger voor mijn x1950 pro? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
De x1950 moet plaatsmaken voor een Windows 7 compatible modelletje.
Ik sluit monitor alleen maar aan via DVI. Ik ben geen gamert op de pc dus kaart kan redelijk budget zijn. Ik wil alleen zeker weten dat de kaart goed onder Windows 7 Ultimate 64bit werkt.

Kan iemand mij een goede richting op duwen welke modellen ik eens moet gaan checken?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
defcon84 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:08:
[...]

wij vragen ons iets totaal anders af hoor.. nl. of de 2 bedrijven met elkaar gelinkt zijn :P
Niks gezegt dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 15-09 20:27
DeeJee schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:57:
Wat is een goede vervanger voor mijn x1950 pro? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
De x1950 moet plaatsmaken voor een Windows 7 compatible modelletje.
Ik sluit monitor alleen maar aan via DVI. Ik ben geen gamert op de pc dus kaart kan redelijk budget zijn. Ik wil alleen zeker weten dat de kaart goed onder Windows 7 Ultimate 64bit werkt.

Kan iemand mij een goede richting op duwen welke modellen ik eens moet gaan checken?
Zwaar offtopic vraag :|
Nieuwsdiscussie topic

Je geeft totaal niet aan wat je met je kaart wil en wat voor interface (agp, pci-e) etc. Hoe verwacht je dat wij daar een antwoord op kunnen geven? Maar als je niet wilt gamen, dan volstaat elke kaart uit de 5xxx reeks... of onboard videokaart of elke nvidia kaart van 8xxx en hoger/later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Gurneyhck schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:08:
[...]

Zwaar offtopic vraag :|
Nieuwsdiscussie topic

Je geeft totaal niet aan wat je met je kaart wil en wat voor interface (agp, pci-e) etc. Hoe verwacht je dat wij daar een antwoord op kunnen geven? Maar als je niet wilt gamen, dan volstaat elke kaart uit de 5xxx reeks... of onboard videokaart of elke nvidia kaart van 8xxx en hoger/later...
Excuus. Ik ga eerst wat beter zoeken. Verkeerde topic dus.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:40:
[...]

1280 shaders was al lang bekent?
Nee, ik dacht/zei 1280, CJ heeft in de TS staan 1120 en Fud zegt dus nu ook 1280, maar zeker hoeft het natuurlijk nog niet te zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
-The_Mask- schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:36:
[...]

Nee, ik dacht/zei 1280, CJ heeft in de TS staan 1120 en Fud zegt dus nu ook 1280, maar zeker hoeft het natuurlijk nog niet te zijn. ;)
Oke ;)

Hij is al te koop :+

Amazon.de

Alleen een beetje duur en volgens hun met GDDR3 geheugen. Zal wel een foutje ofzo zijn...

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.