[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 112 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 45.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Deze al voorbij gekomen?

PowerColor 5850
760mhz - 4200mhz

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/8/2/5/7/1_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/8/2/5/7/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/8/2/5/7/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/8/2/5/7/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/8/2/5/7/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/8/2/5/7/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/8/2/5/7/8.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door peakaboo op 30-01-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Yep Techpowerup heeft er als het goed is ook al een review van.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Oke oke :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
doet me denken aan mijn palit hd4870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Alleen kloppen de scores niet echt bij Far cry 2 (die zijn overal hetzelfde).
Bij Anno 1404 scored hij beter dan een 5870, zou dit kunnen komen door andere drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:32

superwashandje

grofheid alom

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

AMD geeft commentaar op de problemen met het 'streepjesbehang':
http://www.tomshardware.c...-Fix-5870,news-32676.html
"The team is testing a driver hotfix and initial tests indicate that it resolves the issue," Mr Erskine said. "We need to test it further but we expect to make the hotfix available shortly."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Even over dat strepen probleem, ik had angst toen ik mijn HD5770 bestelde omdat ik zag dat er veel mensen waren met dat probleem.
Maar volgens mij ligt het er maar net aan hoe je met je computer omgaat, ik heb de ATI drivers namelijk geïnstalleerd met alle programma's op de achtergrond afgesloten dus ook de virus scanner.

Ik speel Mass Effect, COD 6, COH, GTA IV en DiRT 2.

Ik heb nergens strepen gezien, tevens heb ik ook mij Catalyst goed ingesteld.

Ik heb een ATI MSI HD5770 OC-Seaweed-Edition.

De rest van de setup :9

[ Voor 11% gewijzigd door madmaxnl op 31-01-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Da's meer iets voor het ervaringentopic ;)

enne.. je weet dat wij ook een specspagina hebben?
http://tweakers.net/my.tnet/sysspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door bullitnl op 31-01-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56
bullitnl schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:45:
Goedenavond allemaal,

bla bla....

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Het heeft voorheen altijd goed gewerkt op win7. Het gaat trouwens om een 4870. Ook google heeft voor mij geen oplossing kunnen bieden.
Welke NIEUWS waarde heeft dit nu weer?

[ Voor 51% gewijzigd door winwiz op 31-01-2010 19:56 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
winwiz schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:54:
[...]

Welke NIEUWS waarde heeft dit nu weer?
Oeps, ik zie het :P mijn fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Eerste beelden en specificaties MSI HD 5450-budgetkaart duiken op

Misschien heb ik het gemist, maar doen de budget kaarten ook de moeilijkere videodingen(die de GT200 en RV770 nog niet kunnen)? Want dat worden echt super kaarten voor in een HT-pc(/capt obviouse).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:06:
nieuws: Eerste beelden en specificaties MSI HD 5450-budgetkaart duiken op

Misschien heb ik het gemist, maar doen de budget kaarten ook de moeilijkere videodingen(die de GT200 en RV770 nog niet kunnen)? Want dat worden echt super kaarten voor in een HT-pc(/capt obviouse).
Deze heeft als het goed is dezelfde UVD opties als elke andere HD5xxx kaart. Ik weet niet of dat is wat je bedoelt ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 8-channel LPCM, TrueHD & DTS-HD MA Bitstreaming wat de hogere series kunnen. Ik denk het wel, ik meen dat dat gewoon UVD features zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zo ver ik weet wel ja. AMD weet denk ik ook donders goed dat dat HTPC een belangrijke markt is voor de HD54xx en de HD56xx. Dus het zou dom van ze zijn om dat dan net even niet te ondersteunen in de HD54xx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de driver van mijn radeon 5750 geupdate via de amd site en
nu werkt het automatisch uitschakelen van mijn 2 schermen niet meer.
ik heb dual screen en eerst gingen ze uit na 10 minuten.
na de driver en catalyst update gaat er nog maar 1 uit en de ander gaat
op zwart maar niet uit.

erg vervelend dit.

hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Een tipje in de goede richting
Ja, ook dit topic heeft regels! In dit topic dienen alleen nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken te worden over ATI Radeons. Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic, vul het Catalyst Crew Feedback Form in of vraag het op het AMD Game forum! Post je probleem dus niet hier! Dit is namelijk niet het "Grote Radeon Problemen Topic"!
Ik zou even Googlen om te kijken of er meer mensen zijn met diezelfde problemen, anders een eigen topic maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dahakon schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:29:
[...]

NVidia doet het ook, Big Bang drivers ring a bell?
Ja dat waren die dingen die vrij weinig voorstelden, maar vooral werden getest in vergelijking met de GTX260 en de GTX260 Core 216? :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rEkkPH65ENaw2pct8BzyYquC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V0EOYiUkGngkpjMd4xn3dOvr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y0opOlGuRZNHODhfzvFsrwez/full.jpg

http://www.guru3d.com/news/msi-5770-hawx/

Hilbert heeft alleen wel wat moeite met de naam zo te zien. :p

[ Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 01-02-2010 18:28 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg veel moeite blijkbaar.... hij had het de vorige keer ook al fout geschreven. :+ Waarschijnlijk is hij gewoon een erg grote fan van het spel.

Maar goed, het is dus Hawk en neit Hawx. 't is een leuk speeltje met erg veel OC potentieel. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat zijn die extra aansluitingen? Op die laatste foto waar die kabels uit steken en helemaal op het einde van de kaart bovenaan net achter de aansluiting van de fan?

Heeft dat te maken met geluid voor hdmi of zo? En misschien een extra fan aansluiting voor een eventueel een after-market koeler? Of gewoon een engineering sample waar wat extra headers op staan?

[ Voor 37% gewijzigd door kluyze op 01-02-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

De 10.1 stuurprogramma zorgt ervoor dat mijn monitor niet meer uit de stand-by stand komt. Ook lijkt DXVA voor flash niet meer of minder goed te werken. Ik heb een HD 4890 van Sapphire. Met de 9.12 stuurprogramma had ik dit probleem niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Volgens mij heeft het weinig zin je drivers nog te updaten als je een kaart uit de 4xxx serie hebt of lager, lekker op 9.12 blijven dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/

Zeker wel. Fixes voor nieuwe games en ook perforance winst in nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:11:
Erg veel moeite blijkbaar.... hij had het de vorige keer ook al fout geschreven. :+ Waarschijnlijk is hij gewoon een erg grote fan van het spel.

Maar goed, het is dus Hawk en neit Hawx. 't is een leuk speeltje met erg veel OC potentieel. :)
Erg nice. Ik wil zeker wel een keer zo'n kaartje proberen of een HD58xx versie van de Hawk of een Lighting. Nu maar hopen dat ze niet te duur worden en goed verkrijgbaar zijn. MSI is in NL nog wel eens moeilijk wat ATi kaarten betreft al wordt het steeds beter. (als in Sapphire/Asus/Power color/XFX/Club 3D kun je eerder kopen als er nieuwe kaarten uit zijn. GA en MSI zijn meestal wat later)

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 02-02-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 07:50:
[...]

Erg nice. Ik wil zeker wel een keer zo'n kaartje proberen of een HD58xx versie van de Hawk of een Lighting.
Er staat op dit moment geen Hawk versie van de HD5800 serie gepland. Daar hebben we de Lightning voor.

Lightning: highend (dus op dit moment HD5800)
Hawk: mainstream (dus op dit moment HD5700)

Hawk is de Lightning-versie voor de mainstream markt, dus met custom PCB, custom cooler, custom phases, gericht op overklokken (en dan het liefst met LN2).
Nu maar hopen dat ze niet te duur worden en goed verkrijgbaar zijn. MSI is in NL nog wel eens moeilijk wat ATi kaarten betreft al wordt het steeds beter. (als in Sapphire/Asus/Power color/XFX/Club 3D kun je eerder kopen als er nieuwe kaarten uit zijn. GA en MSI zijn meestal wat later)
Geloof me, we doen echt ons best om meer MSI kaarten het kanaal in te duwen. (I'm trying I'm trying!!) :+ Het is echter ook een kwestie van vraag en aanbod. Hoe groter de vraag is naar MSI kaarten, des te groter is de kans dat het ons ook echt lukt om meer kaarten op de NL markt te brengen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik altijd zag, waren de Vapor-X versies altijd heel erg geliefd. Ik zou zeggen, waarom zouden de MSI's lightning, Hawk en de versies met de twinfrozrII niet kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
RBE v1.24 is ready to download!
These are the changes:
Added 58x0 and 5970 GPU voltage control. I'd like to express my gratitude to VuurVOS who made this possible.
Added memory voltage control where available (i.e. all cards that utilize a VT1165 in order to control memory voltage, such as 4890, 5870 and 5970 [as far as I know]).
Added GPU voltage control for cards utilizing a L6788A chip. Most 4770s and 5770s use them. Hey, better late than never! :-) Unfortunately, 5670 and 5750 reference design cards can not be supported because their UP6201 chip does not support external programming.
Fixed subvendor-display on 5xx0 cards.
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=114347

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 02-02-2010 11:35 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:23:
[...]

Er staat op dit moment geen Hawk versie van de HD5800 serie gepland. Daar hebben we de Lightning voor.

Lightning: highend (dus op dit moment HD5800)
Hawk: mainstream (dus op dit moment HD5700)

Hawk is de Lightning-versie voor de mainstream markt, dus met custom PCB, custom cooler, custom phases, gericht op overklokken (en dan het liefst met LN2).

[...]

Geloof me, we doen echt ons best om meer MSI kaarten het kanaal in te duwen. (I'm trying I'm trying!!) :+ Het is echter ook een kwestie van vraag en aanbod. Hoe groter de vraag is naar MSI kaarten, des te groter is de kans dat het ons ook echt lukt om meer kaarten op de NL markt te brengen.
Mooi. Mijn probleem is vaak dat ik wel een MSI OC kaart wil maar die zijn dan niet te krijgen. En aangezien ik gewoon een hardware junk ben wil ik het dan ook zo snel mogelijk :P dus dan koop ik vaak een kaart van Club3D of Sapphire vanwege de prijs en dat ze meteen leverbaar zijn. Ik weet niet hoe het met andere hier zit. Maar ik denk dat ze door dit soort kaarten en Software zoals AB wel naam beginnen te krijgen. Dus dan komen de verkopen wellicht vanzelf ?
Nice hij heeft dus nog aardig wat toe kunnen voegen. Helaas heeft de 5850 geen VT chip voor het geheugen. Mja verschil moet er wezen he :)

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 02-02-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:03:
[...]

Mooi. Mijn probleem is vaak dat ik wel een MSI OC kaart wil maar die zijn dan niet te krijgen. En aangezien ik gewoon een hardware junk ben wil ik het dan ook zo snel mogelijk :P dus dan koop ik vaak een kaart van Club3D of Sapphire vanwege de prijs en dat ze meteen leverbaar zijn. Ik weet niet hoe het met andere hier zit.
Dat heb ik ook altijd. Die OC kaarten zijn wel leuk, maar als die pas een paar maanden na de gewone kaart komen ga ik daar niet op wachten. Als die dingen uitkomen wil ik ze hebben ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Daar komt bij dat als je zelf overklokt, je er zo dicht bij in de buurt komt dat het verschil niet eens meer merkbaar is, en dat terwijl die OC kaarten over het algemeen wel veel duurder zijn.

Edit; als de prijs precies hetzelfde zou zijn als die van een normale kaart, is de keus snel gemaakt. Alleen is dit vaak niet zo.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 02-02-2010 17:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD 5830, whispers give us a date for the anticipated model

In some typical snooping around I’ve managed to get a date on what should be the HD 5830s launch, at the moment I’m currently hearing the 18th of February, there’s no reason why it should take any longer to come out as the issue with the HD 5830 regarding the ASIC was jumped on quickly and didn’t seem to be all that serious.

With that said it’s possible this date could get moved around slightly with it falling in the middle of Chinese New Year, unless companies have samples to ship out by the 12th it’s possible that the date could get pushed back to the 26th or even later due to Chinese New Year falling between the 14th and 21st of February.

The biggest thing for ATI is that the card launches before the new GTX 400 series, if they don’t the green light from the release of the new models is going to be too bright for the HD 5830 to combat and the model will fall in between the middle of GTX 400 series content on websites all over.

As always if anything chances we’ll let you know, if the Feb 18th is true that means that NDA paper work should be showing up soon, once we have that we’ll have a locked in date for the model like we did with the HD 5400 and HD 5500 models.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Format-C schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:43:
Daar komt bij dat als je zelf overklokt, je er zo dicht bij in de buurt komt dat het verschil niet eens meer merkbaar is, en dat terwijl die OC kaarten over het algemeen wel veel duurder zijn.

Edit; als de prijs precies hetzelfde zou zijn als die van een normale kaart, is de keus snel gemaakt. Alleen is dit vaak niet zo.
het verschil is dat je garantie vervalt als je een 'normale' kaart overklokt.. dus eigenlijk koop je extra garantie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Format-C schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:43:
Daar komt bij dat als je zelf overklokt, je er zo dicht bij in de buurt komt dat het verschil niet eens meer merkbaar is, en dat terwijl die OC kaarten over het algemeen wel veel duurder zijn. [...]
Als er een mooie koeler op ziet die beter koelt (geen garantieverlies door 3rd party koeler) ben ik best bereid daar wat meer geld voor op tafel te leggen, met of zonder overklok. Daar wil ik dan ook nog best een paar weken op wachten, maar niet een paar maanden.

Bij de 5000 serie zullen de leveringsproblemen misschien ook wel een rol gespeelt hebben, maar het is eigenlijk standaard dat de custom kaarten veel later komen. Daar kan best een hele goede reden voor zijn, maar dan heb ik nog steeds het geduld niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

defcon84 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:07:
[...]

het verschil is dat je garantie vervalt als je een 'normale' kaart overklokt.. dus eigenlijk koop je extra garantie :-)
Mja, dat is ook zo met moederborden, CPU's, RAM, enzovoorts, dus ik zie het probleem niet. :D
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:27:
[...]

Als er een mooie koeler op ziet die beter koelt (geen garantieverlies door 3rd party koeler) ben ik best bereid daar wat meer geld voor op tafel te leggen, met of zonder overklok.
De stock coolers van de HD5850 en 5870 zijn ook heel goed, dus imho is een 3rd party cooler, of een kaart met een andere cooler niet eens echt nodig. :)

Maar goed, dat moet iedereen ook voor zichzelf bepalen. :)

Edit; oh ja, wat offtopic, maar ik kan het niet laten: moet je zien wat een AA IQ:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/anexs8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/rky9z4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2j68mjn.jpg

8x Adaptive + Edge Detect AA, oftewel 24xAA in NFS SHIFT. En nog steeds 60 FPS. _/-\o_ :9~ Echt SUPER mooi! Schandalig gewoon. HD5800 powaaaah! :>

[ Voor 117% gewijzigd door Format-C op 02-02-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Sorry hoor Format-C maar heb jij borderline of zo, je ben zo impulsief...
Dan klaag je steen en been over ATI, vervolgens prijs je ATI de hemel in.
Idem voor nVidia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Over het één is hij gewoon zeer positief en het andere minder/negatief. Kan toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zonder er teveel op in te gaan; spNk heeft gelijk, en die 8.70RC2 drivers roeleren echt de pan uit op mijn systeem! Super drivers!

Edit; I am one happy camper now! Het kan alleen nog maar beter worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 02-02-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27
madmaxnl schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:25:
Sorry hoor Format-C maar heb jij borderline of zo, je ben zo impulsief...
Dan klaag je steen en been over ATI, vervolgens prijs je ATI de hemel in.
Idem voor nVidia...
Ahum... 8)7
wtf zeg je daar nou? Slaat echt helemaal nergens op...
Dat zeg je toch niet tegen iemand?

Ik zie dat je nieuw bent hier, maar zo gaan we niet met elkaar om! Zeker niet met oudgediende rappie.
Als je de 17-jarige 16-jarige puber wilt uithangen doe je dat maar tegen je ouders of op het donald-duck forum... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Format-C schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:18:
Zonder er teveel op in te gaan; spNk heeft gelijk, en die 8.70RC2 drivers roeleren echt de pan uit op mijn systeem! Super drivers!

Edit; I am one happy camper now! Het kan alleen nog maar beter worden.
Al die mensen op het Guru3D forum waren ook een stuk gelukkiger geweest, als ze eerst de versienummers van Catalyst 10.1 hadden vergeleken met hun beta-drivers versienummer, alvorens over te gaan op installeren }:O Effin, goed om te weten dat Catalyst 10.2/10.3 een goede vooruitgang zullen geven, precies mooi op tijd om in het vaarwater van de GTX280 (GTX480, ik heb meer koffie nodig, dacht echt 480 ingetypt te hebben :P, dank je voor de verbetering -The_Mask-) te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door dahakon op 02-02-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dahakon schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:54:
precies mooi op tijd om in het vaarwater van de GTX280 te komen.
Idd die GTX280 dat wordt wat heb ik gehoord. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
10.2? Heb ik iets gemist? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat in 10.2/10.3 nogal wat nieuwe dingen komen die ook in één van de laatste bèta's zat.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Format-C schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:28:
[...]

Mja, dat is ook zo met moederborden, CPU's, RAM, enzovoorts, dus ik zie het probleem niet. :D

[...]

De stock coolers van de HD5850 en 5870 zijn ook heel goed, dus imho is een 3rd party cooler, of een kaart met een andere cooler niet eens echt nodig. :)

Maar goed, dat moet iedereen ook voor zichzelf bepalen. :)

Edit; oh ja, wat offtopic, maar ik kan het niet laten: moet je zien wat een AA IQ:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

8x Adaptive + Edge Detect AA, oftewel 24xAA in NFS SHIFT. En nog steeds 60 FPS. _/-\o_ :9~ Echt SUPER mooi! Schandalig gewoon. HD5800 powaaaah! :>
Ziet er goed uit Rappie, alleen jammer van je lage reso 768*480,kun je ook met 1x5870 halen :P :+

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Bullus schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:29:
[...]

Ziet er goed uit Rappie, alleen jammer van je lage reso 768*480,kun je ook met 1x5870 halen :P :+
Ja inderdaad zo haal ik ook 200 fps... Nou ja het gaat in ieder geval boven de 60 fps dus hij is blij 8) :*)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Pics zijn verkleind om het forum niet te vernaggelen.... Of was het een grapje? :+

Hier:

gallery: Format-C

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Format-C schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:36:
Pics zijn verkleind om het forum niet te vernaggelen.... Of was het een grapje? :+

Hier:

Hap hap... :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Format-C schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:28:
[...]
er was geen probleem hoor :)

Hier:

ziet er idd prachtig uit! :9~
nu ik dit gezien heb, krijg ik steeds meer zin om nog een 5870 bij te prikken :X
jammer van de jpeg compressie af en toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ben trouwens héél erg benieuwd of in catalyst 10.2 de mogelijkheid om zelf CFX profielen te maken. Of dat ze dat gaan doen met die profile updates. Ik hoop het. :)

Als dat zo is, zie ik echt geen enkele reden meer om een nV kaart te nemen. :)

2 HD5870's in CFX zijn eigenlijk overkill hoor. Alleen in Dirt2 heb ik er volgens mij echt baat bij. De andere games die ik speel zijn allemaal speelbaar op 1920x1200 met 4xAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Format-C schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:30:
Ben trouwens héél erg benieuwd of in catalyst 10.2 de mogelijkheid om zelf CFX profielen te maken. Of dat ze dat gaan doen met die profile updates. Ik hoop het. :)

2 HD5870's in CFX zijn eigenlijk overkill hoor. Alleen in Dirt2 heb ik er volgens mij echt baat bij. De andere games die ik speel zijn allemaal speelbaar op 1920x1200 met 4xAA.
Nog wel ja maar AVP met Tesselation kan ook best zwaar worden. En natuurlijke andere DX11 games. Ik denk dat je het dan wel nodig gaat hebben. Op 2560x1600 heb ik toch wel regelmatig wat behoefte aan meer power dan een HD5850 @ 950-1225.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Astennu schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:33:
[...]

Nog wel ja maar AVP met Tesselation kan ook best zwaar worden. En natuurlijke andere DX11 games. Ik denk dat je het dan wel nodig gaat hebben. Op 2560x1600 heb ik toch wel regelmatig wat behoefte aan meer power dan een HD5850 @ 950-1225.
Tegen de tijd dat het kiele kiele wordt zitten we al weer aan de volgende generatie. Met een 5870 had je waarschijnlijk wel genoeg power gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
winwiz schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:55:
[...]

Tegen de tijd dat het kiele kiele wordt zitten we al weer aan de volgende generatie. Met een 5870 had je waarschijnlijk wel genoeg power gehad.
Vind ik niet, de 5850 van Astennu loopt al wat harder dan een stock 5870. Mochten ze beide gelijk lopen dan scheeld dat niet zoveel ,hooguit 4%.Dus genoeg power met een 5870 :N

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 03-02-2010 12:01 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Format-C schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:30:

Dan hoop ik dat driver 10.2 zich ook op de 5900 series gaat richten. Met DiRT2 heb ik een soort van lag wanneer ik v-syc uit heb staan. Het bewegen gaat niet soepel, bijv in de trailer. Met v-syc aan heb ik dit niet. En wanneer ik de Crowd op ultra zet, worden de frames gecapped en een dikke performance drop treed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
-The_Mask- schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:53:
Misschien dat in 10.2/10.3 nogal wat nieuwe dingen komen die ook in één van de laatste bèta's zat.
Ik was even in de veronderstelling dat Format-C al 10.2 in gebruik had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20

Hier:

Ik zat ff bij je andere pics te kijken :

welke mods heb jij op Oblivion draaien? :9 :9

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

reinoud schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:52:
Ik dacht ik vraag het maar niet want dat is offtopic :P Niet dat mijn HD4850 nog meer mods kan verdragen...

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 03-02-2010 14:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Ik weet wel zeker van niet. Als ik met de 5850 op die speeds al 24 fps haal gaat de 5870 er geen 60 van maken ;) Even als Dirt 2 daar heb je toch echt CF voor nodig. De HD5850 van mij is sneller dan een stock 5870. Ik denk dat als je beide max overclocked het verschil misschien 10% is. Niet voldoende dus. Het performance gat van 20% tussen beide kaarten komt voornamelijk door de veel lagere clocks en niet het lagere aantal shaders. Het speelt wel mee maar niet zo ontzettend veel.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 03-02-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

reinoud schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:52:
[...]

Ik zat ff bij je andere pics te kijken :

bwerg schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:04:
[...]

Ik dacht ik vraag het maar niet want dat is offtopic :P Niet dat mijn HD4850 nog meer mods kan verdragen...
Natural Weather mod, Quarl's Texture pack 3, Natural environment mod, en de Illumination Within mod. En nog een no encumberance mod (Weight mod). :*)

Ik noem het nu ook wel "Modblivion". :+

Edit; de volgende keer mag je ook een DM sturen. No problem.

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 03-02-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:23
[...]

Met de huidige console ports die wij als pc games krijgen heb je zelfs aan een fictieve 6870 nie genoeg.
En zelfs dan nog met matige graphics ;(

Gone are the day's when........................

[ Voor 11% gewijzigd door MaXeRs op 03-02-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I3aWtittUl7rIE1viE7qfSuY/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mHx2TGLuaHwQvEeUsdndEz0S/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s6Z4j39w7PiMSAMLrZBwHtMS/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jr1dhq6ahAHZ0MpVX33TrUhA/thumb.jpg

Hmmmm, google ik even op de geheugenchips kom ik hier op uit. :+

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 03-02-2010 23:44 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

SKU 11166-14:
core op 600MHz
1GB DDR2 geheugen op 812MHz

de koelvinnen zijn wel beduidend kleiner als die van de 5450 op de frontpage :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
400watt or greater power supply :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat een grappenmakers. Zulke kaartjes kan je zelfs met een Z-merk 300w PSU draaien (voorwaarde uiteraard dat er geen 65nm quadcore achter hangt te stomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En nu weer verder over ATi nieuwsdiscussie! Ik vind het erg jammer dat zulke ervaren en gewaardeerde bezoekers van dit topic menen zich te kunnen permiteren het topic zo ver offtopic te laten gaan :|

[UltraEdit]
Gelukkig refresh ik tegenwoordig voor ik post, ik was namelijk ook *kuch* offtopic *kuch* aan het typen :D

edit:
Bovenstaande uiteraard van toepassing op de Oblivionbabbels.

[ Voor 33% gewijzigd door Edmin op 04-02-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nou zat ik wat te kijken op de MSI site op zoek naar een nieuwe videokaart (nu ben ik niet echt zeer gebrand op per se een MSI videokaart te hebben, maar ik ben wel gecharmeerd van hun koelers).
En toen kwam ik http://www.msi.eu/fuzion/ tegen. Bij deze actie krijg je dus een 5770 HAWK.

Maar, nu kijk ik op de site en zie deze kaartjes: http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=137&prod_no=1970 en http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=137&prod_no=1915 en dat zijn beide niet de HAWKs.
Nu zag ik wel dit nieuwsartikeltje http://www.hardware.info/...m_HD_5770_Hawkvideokaart/ en http://www.guru3d.com/news/msi-5770-hawx/
maar niemand heeft specs. Ik vraag me juist of hoe lekker die koeler werkt, en of dit ding nu ook overclockt is (dat zal wel het geval zijn, maar hoe ver is niet te vinden).

In ieder geval wel weer een leuke kaart als ik het zo zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen weet de wereld officieel meer over de MSI R5770 Hawk. Ik kan je nu al zeggen dat het een van de beste HD5770 kaarten is die straks te krijgen is voor een erg schappelijke prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ben benieuwd CJ. Je wil vast ook nog niets over de prijs zeggen ;)
ik gok erop dat het ding ergens tussen de 20 en 30 euro duurder zal zijn dan de standaard versie die nu voor 140 euro in de winkel ligt. Dus zo'n 160 euro lijkt me nog een best schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Dat zou netjes zijn, Lightning was 70/80 euro duurder dan de normale N275, maar wel wereldrecord houder.
Vraag is of Hawk de zelfde prestaties heeft, de koeler oogt het zelfde, maar de PCB gaat natuurlijk een grote rol spelen.

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TERW_beDANkt schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:16:
Ik ben benieuwd CJ. Je wil vast ook nog niets over de prijs zeggen ;)
ik gok erop dat het ding ergens tussen de 20 en 30 euro duurder zal zijn dan de standaard versie die nu voor 140 euro in de winkel ligt. Dus zo'n 160 euro lijkt me nog een best schappelijke prijs.
€149 moet te doen zijn voor de R5770 Hawk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, dan kan de Vapor-x bij wijze van spreken maar zakjes gaan plakken ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

€149 is echt geen misselijke prijs. Ik wacht de specs nog even af, maar als die goed zijn kan dit wel eens een bijzonder interessante kaart worden.

(ik zou er bijna zo'n fuzion bord voor kopen :+ om de kaart gratis te krijgen).

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 04-02-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2yw8ew2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/x5a9lx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Dus mensen die graag 3d willen met hun systeem kunnen nu gewoon ATi kopen i.p.v. aan nV gebonden zijn?
Is namelijk het enige waar nV de laatste tijd mee aan het "patsen" is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

TERW_beDANkt schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:00:
€149 is echt geen misselijke prijs. Ik wacht de specs nog even af, maar als die goed zijn kan dit wel eens een bijzonder interessante kaart worden.

(ik zou er bijna zo'n fuzion bord voor kopen :+ om de kaart gratis te krijgen).
Je krijgt die kaart niet gegarandeerd hé. Alleen de 1e 10 krijgen hem sowieso de rest moeten maar afwachten.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:30:
[...]

€149 moet te doen zijn voor de R5770 Hawk. ;)
Nou dat is heel erg nice !! een nieuwe topper als dit klopt :P

Ben dan wel heel benieuwd naar de 5870 Lightning. Gaan jullie ook nog iets leuks doen met de 5970 ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 09:58
5770 hawk zal vast een mooi kaartje zijn die prima te clocken is, maar als onderstaande link de juiste info geeft dan heeft de hawk maar een 25mhz hogere coresnelheid en stock geheugensnelheid??

http://www.scan.co.uk/Pro...00-Cores-DP-DL-DVI-I-HDMI

waar zijn sowieso de ECHTE OC-versies de laatste tijd? ''vroeger'' viel er niet altijd zoveel uit te persen maar kwamen ze toch met behoorlijk snelle OC versies van kaarten. tegenwoordig zit er best wel wat rek in de cores en komen ze met zeer magere overclocks? snap er niks van..... 8)7 |:(

natuurlijk is het voor ''ons'' leuker om het zelf te doen en gaan we toch altijd verder, maar voor een meerprijs verwacht ik ook meer snelheid (en geen 1 a 2 procentjes).

of je ze even op de vingers wil tikken CJ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meljor schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:43:
5770 hawk zal vast een mooi kaartje zijn die prima te clocken is, maar als onderstaande link de juiste info geeft dan heeft de hawk maar een 25mhz hogere coresnelheid en stock geheugensnelheid??

http://www.scan.co.uk/Pro...00-Cores-DP-DL-DVI-I-HDMI

waar zijn sowieso de ECHTE OC-versies de laatste tijd? ''vroeger'' viel er niet altijd zoveel uit te persen maar kwamen ze toch met behoorlijk snelle OC versies van kaarten. tegenwoordig zit er best wel wat rek in de cores en komen ze met zeer magere overclocks? snap er niks van..... 8)7 |:(

natuurlijk is het voor ''ons'' leuker om het zelf te doen en gaan we toch altijd verder, maar voor een meerprijs verwacht ik ook meer snelheid (en geen 1 a 2 procentjes).

of je ze even op de vingers wil tikken CJ! :+
Je snapt blijkbaar het concept van Hawk en Lightning niet. :+ Deze zijn gemaakt voor LN2. En zelfs zonder LN2 zijn bepaalde frequenties gemakkelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Mja, vreemd concept ook. Waarom zo een koeler erop monteren als het de bedoeling is om die er af te halen? En wat is dan het verschil tussen een Lightning en een reference? Positie van componenten op het pcb?

Niet het meest geweldige concept in mijn ogen (de lightning zelf zal wel goed zijn, maar de gedachte erachter is vreemd) Een kaart die waarschijnlijk duurder is (in elk geval de ontwikkeling en onderdelen) mede dankzij een component waarvan het de bedoeling is om die eraf te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door kluyze op 04-02-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kluyze schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:09:
Mja, vreemd concept ook. Waarom zo een koeler erop monteren als het de bedoeling is om die er af te halen?
De meesten draaien niet 24/7 met LN2. :P

Catalyst Beta 8.70 RC1 RC2

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Nee inderdaad maar is het niet zo dat de meeste kaarten na een LN2 sessie weg gegooid worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Geen idee, ik was van het gedacht dat zo een sessie nogal wat vergde van een kaart. Dat deze naderhand minder stabiel zou kunnen worden. Nja goed, dan niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hé, stond daar eerst niet alleen een RC1 of heb ik er gewoon overheen gelezen? :? :P
Bullus schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:28:
offtopic:
Paar post erboven wel, maar volgens mij zat je masker wat in de weg
:P :>
Ahhhh, de tweede heb ik dus helemaal niet gezien of is mij niet opgevallen. :+

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 04-02-2010 22:38 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
offtopic:
Paar post erboven wel, maar volgens mij zat je masker wat in de weg
:P :>

[ Voor 15% gewijzigd door Bullus op 04-02-2010 22:29 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kluyze schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:09:
Mja, vreemd concept ook. Waarom zo een koeler erop monteren als het de bedoeling is om die er af te halen? En wat is dan het verschil tussen een Lightning en een reference? Positie van componenten op het pcb?

Niet het meest geweldige concept in mijn ogen (de lightning zelf zal wel goed zijn, maar de gedachte erachter is vreemd) Een kaart die waarschijnlijk duurder is (in elk geval de ontwikkeling en onderdelen) mede dankzij een component waarvan het de bedoeling is om die eraf te halen.
Jij begrijpt het idd niet. Deze dingen zijn gemaakt om te klokken. Dat moet je -zelf- doen. Daarom heeft MSI ook de afterburner tool gemaakt(gekocht?), zetten ze er een goeie koeler op. Zodat mensen -zelf- het plezier kunnen hebben van het overclocken. Positie van componenten veranderd? Jeez, ze hebben veel meer fasen stroom, punten waar je zelfs je stroom kan meten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
De kaart is gemaakt voor LN2, een andere koeling dus. Die 'goede' koeling moet er af (of beter: de kaart is voor een markt waarvan de personen de koeler er af halen). Is het dan een stomme vraag wat er anders is zodat die gemaakt is voor LN2? Een andere plaatsing van de componenten was in mijn ogen om misschien een betere/makkelijkere plaatsing van die LN2 koeling. Of voor bepaalde componenten tegen te lage temperaturen te beschermen. Ik zou anders zo onmiddellijk niet weten hoe je een kaart speciaal voor LN2 kunt maken.

Er komen zo veel kaarten op de markt die gemaakt zijn om te klokken, maar deze is speciaal voor LN2. Waarom? Wat kan er aan de kaart anders en is dan beter om te klokken met LN2. Extra (meer stabiele) power is op elke overclock kaart interessant.

En waarom een betere/duurdere koeler als het toch bedoelt is om er een andere koeling op te zetten? De reference koeler is meermaals naar voor gekomen als een uitstekende koeler voor de 58xx.

Het zijn een aantal dingen die ik graag wil weten. Ik ben er mij van bewust dat misschien niet elke vraag beantwoord kan worden maar als ik ze niet vraag heb ik nooit de kans om het te weten.

Het was ook maar een vraag, niet om mijn neus voor af te bijten. Niet iedereen weet alles, en zij die veel weten zijn daar geraakt door veel te vragen en/of op te zoeken. Ik ken je achtergrond niet, maar die van mij ligt in de elektronica, dus ik ben altijd al wat nieuwsgierig geweest in dat soort zaken.

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 04-02-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen weet je meer... de kaart is op ALLE punten aangepakt. Het is Lightning voor de mainstream... en Lightning is gemaakt/ontworpen door overclockers voor overclockers...

Eigenlijk zouden we deze kaarten inderdaad zonder cooler moeten verkopen... ;)

Edit: pak de recente N275GTX Lightning review van Madshrimps er bij om te zien waar we deze kaarten voor gemaakt hebben...

[ Voor 19% gewijzigd door CJ op 04-02-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
kluyze schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:11:
De kaart is gemaakt voor LN2, een andere koeling dus. Die 'goede' koeling moet er af (of beter: de kaart is voor een markt waarvan de personen de koeler er af halen). Is het dan een stomme vraag wat er anders is zodat die gemaakt is voor LN2? Een andere plaatsing van de componenten was in mijn ogen om misschien een betere/makkelijkere plaatsing van die LN2 koeling. Of voor bepaalde componenten tegen te lage temperaturen te beschermen. Ik zou anders zo onmiddellijk niet weten hoe je een kaart speciaal voor LN2 kunt maken.
Het PCB is zo ontworpen dat je zo min mogelijk last hebt van coldbugs. Daar naast heb je met LN2 super goede cooling waardoor je het voltage van de GPU heel erg kan verhogen. Maar dan gaat die GPU ook veel vermogen vragen en dat kan het standaard PCB niet goed leveren. Je ziet dat mensen dan ook 6p power stekkers en extra caps op het PCB gaan solderen om dit op te vangen. Bij de Lightning is hier standaard al aan gewerkt.
Er komen zo veel kaarten op de markt die gemaakt zijn om te klokken, maar deze is speciaal voor LN2. Waarom? Wat kan er aan de kaart anders en is dan beter om te klokken met LN2. Extra (meer stabiele) power is op elke overclock kaart interessant.
Omdat er best een aardige markt is voor de DOC'ers die wel met LN2 spelen. Op tweakers zijn er ook aardig wat mensen die met LN2 spelen. De kaart is gemaakt voor overclocken. Maar het volle potentieel kan benut worden met LN2. Daar zul je net wat meer winst zien tov refferenced kaarten. Maar ook zonder LN2 zal deze een stuk hoger te clocken zijn dan een refferenced board. Dit komt voornamelijk door: De betere cooler, Verbeterd PCB voor stabielere power en Handpicked GPU's.
En waarom een betere/duurdere koeler als het toch bedoelt is om er een andere koeling op te zetten? De reference koeler is meermaals naar voor gekomen als een uitstekende koeler voor de 58xx.
LN2 is voor benshmark sessies dat doe je niet de hele dag. Sommige kopen wel alleen maar kaarten om over te clocken en gamen er verder niet meer. Maar er zijn best wat mensen die het leuk vinden af en toe te "spelen" En de rest van de tijd de kaart gewoon willen gebruiken om te gamen. En em dan wel lekker over te kunnen clocken. En dan komt deze cooler van pas.
Het zijn een aantal dingen die ik graag wil weten. Ik ben er mij van bewust dat misschien niet elke vraag beantwoord kan worden maar als ik ze niet vraag heb ik nooit de kans om het te weten.

Het was ook maar een vraag, niet om mijn neus voor af te bijten. Niet iedereen weet alles, en zij die veel weten zijn daar geraakt door veel te vragen en/of op te zoeken. Ik ken je achtergrond niet, maar die van mij ligt in de elektronica, dus ik ben altijd al wat nieuwsgierig geweest in dat soort zaken.
Hopelijk is het nu wat duidelijker. MSI is steeds meer aan het doen voor de overclockers. Ik vind dat een goede ontwikkeling. Mij spreekt z'n lightning kaart erg aan al zal ik em nooit onder LN2 gebruiken. Met standaard cooling komt hij ook al veel verder dan een refferenced en dat is waar het mij om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Newsflash: Meet MSI R5770 Hawk

Daar is-ie dan. :) Vandaag lanceert MSI officieel de R5770 Hawk. Dit is voor zover ik weet de eerste echte custom design R5770 op de markt. Hawk is zoals ik al een paar keer heb uitgelegd, een afgeleide van de Lightning serie. De Lightning serie is zoals bekend op overklokkers gericht (en wel het liefst met LN2). Maar daar waar de Lightning serie bedoeld is voor de high end markt, is de Hawk gericht op de mainstream markt. Er was veel vraag naar een speciale midrange kaarten en we hopen met dit kaartje een beetje aan de vraag te kunnen voldoen.

Afbeeldingslocatie: http://media.msi.eu/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=44463&g2_serialNumber=2

Specs
Even in het kort wat specs.
Naam: MSI R5770 Hawk
GPU: Juniper XT
Stream processors: 800
Core clock: 875Mhz (reference 850)
Memory clock: 4800Mhz (reference 4800Mhz)
Memroy size: 1GB GDDR5
TDP: 120W

Wat hebben we veranderd?
Ten eerste is het PCB grondig onder handen genomen en is alles efficienter ingedeeld. AMD maakt leuke GPUs, maar is van huis uit geen PCB bakker... dus het kan vaak wel een stuk efficienter. Daarnaast maken we gebruik van een 7+1 custom phase design, daar waar de reference HD5770s gebruik maken van een 4+1 phase design. Dat dit z'n (positieve) invloed zal hebben op overklokken moge duidelijk zijn.

Verder hebben we de Twin Frozr II cooling genomen, deze een klein beetje aangepast (het PCB is immers korter dan waar de originele Twin Frozr II cooling voor is bedoeld) zodat deze op het PCB van de Hawk past. De cooling (dual fan met PWM en 3 heatpipes) koelt een graad of 13 beter dan het originele design. Maar... het echte potentieel van de kaart komt pas tevoorschijn als je de cooler er af haalt en je zelf aan de slag gaat met LN2.

Voor de overklokkers hebben we een V-Kit aangebracht zodat ze snel en vooral accuraat GPU en memory voltages kunnen aflezen. En verder hebben we hoogwaardige onderdelen gebruikt zoals solid capacitors, solid state chokes en Hi-c Caps om de beste overklokresultaten te garanderen.

Afbeeldingslocatie: http://media.msi.eu/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=44460&g2_serialNumber=2

Interne tests met MSI Afterburner en MSI Kombustor laten zien dat de kaart met gemak 1Ghz moet kunnen halen. Met LN2 ligt dit nog hoger. Ter referentie, 1020 Mhz core /5060 Mhz mem moet mogelijk zijn op de meegeleverde luchtkoeling (maar is natuurlijk geen 100% garantie). Het default GPU voltage ligt standaard op 1.15v van de HD5770. De R5770 Hawk heeft een maximum GPU voltage van 1.35V.

Binnenkort komen we officieel met de 1.5 versie van Afterburner en dan zal ook officieel Kombustor gelanceerd worden. Zoals wellicht bekend is, is Afterburner gemaakt in samenwerking met Unwinder die Rivatuner heeft gemaakt, en is Kombustor een verbeterde versie van de GPU burn-tool Furmark (gemaakt in samenwerkingmet de developer van Furmark). De meeste MSI graphics cards ondersteunen de GPU Overvoltage Function van Afterburner.

Dan de prijs... Deze zou zoals eerder gezegd voor rond de €149 beschikbaar moeten zijn. De gemiddelde HD5770 kost nog zo'n €130-140, dus de Hawk is dan zeker geen slechte deal. En op dit moment hebben we zelfs een actie lopen (zoals Terw_Dan al zei) waarbij je kans maakt op een gratis Hawk bij aankoop van een Big Bang-Fuzion mainboard.

En dit is nog maar het begin want er komt nog veel meer interessants aan. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Erg nice CJ !!!

Iets hoger voltage dan stock (stock is 1.125). Is die 1000 MHz gehaald op 1.15v ?

Als cant wait for the lightning to strike :P Hawk is wel leuk maar te traag voor mijn 30" scherm als zou ik er al bijna een kopen om mee te oc'en. Dus nog even geduld hebben tot de 5870 Lightning.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guru3D reviewt de MSI R5770 Hawk:
Today here at Guru3D.com we'll be looking at a Radeon HD 5770 HAWK edition based on a custom PCB, voltage check points, improved power phases and a nice heavy duty yet silent cooler. MSI labels it as their military class products, as the quality and choice in components is just top notch.

The end results is astonishing, a cool looking silent product, that we overclocked quite easily towards 1050 MHz.
http://www.guru3d.com/news/msi-r5770-hawk-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Volgens guru 3D stock 1.2v en met 1.3v hadden ze de 1050 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

dat ziet er lekker uit!
hebben jullie ook zelf al testen gedaan met LN2?
zoja, op hoeveel kom je dan? :)

btw, waarom een blauwe DVI connector?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaktown reviewt de Hawk ook :)
MSI has created another great product that stands out from the pack. You don't have to be an expert to get the most out of this card and if you spend a bit of time using the Afterburner software, you'll find some fantastic performance hidden underneath that cooler.

Conclusion: The bottom line: One of the best videocards we ever used. Overclocking the model is both fun and rewarding, while the cooler is great and it takes the model to a whole new level. A simply fantastic version of the HD5770; one of the best, if not the best
Bron: http://www.tweaktown.com/...1gb_video_card/index.html

Helaas hebben we hier geen LN2 setup liggen, dus hier hebben we het zelf nog niet kunnen testen. Maar ik verwacht binnenkort wel wat meldingen van records... En blauwe DVI connector... urhm... geen idee... zal ik even moeten checken... welke kleur had je liever gezien? Zwart? of Geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:48:
Tweaktown reviewt de Hawk ook :)

[...]

Bron: http://www.tweaktown.com/...1gb_video_card/index.html

Helaas hebben we hier geen LN2 setup liggen, dus hier hebben we het zelf nog niet kunnen testen. Maar ik verwacht binnenkort wel wat meldingen van records... En blauwe DVI connector... urhm... geen idee... zal ik even moeten checken... welke kleur had je liever gezien? Zwart? of Geel?
Zwart natuurlijk. Past bij de looks van de kaart. Of gewoon standaard wit. Die kleurtjes vind ik maar irritant. Vond het bij de 5850 ook zo mooi dat die brackets wat zwarter van kleur zijn. Nu maakt dat bij mijn kast niet veel uit maar steeds meer mensen hebben een kast die aan de binnenkant helemaal zwart is.

Daarnaast vond ik al die afscherm kapjes voor alle connectors ook erg netjes. Op alle aansluitingen die ik niet gebruik zitten die er nog netjes op.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.