Het grote Canonmount-objectieven-topic v2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 55 Laatste
Acties:
  • 366.060 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34
Aikon schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:17:
Ik heb een Sigma 18-55 2.8, mooie lens ook, en daarna ga ik ook vanaf 70 verder. Dat stukje mis je niet idd.
Het voordeel van het hebben van overlap is dat je minder vaak van objectief verwisseld. Persoonlijk voorkeur natuurlijk.
Daarom zou ik hem aanraden om al zijn foto's eens te overlopen om te zien op hoeveel mm hij het meeste schiet. Als je toch veel rond de 60-70-80mm schiet zou ik de 17-50 18-55 niet eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Die Tamron blijft ook maar bovendrijven in mijn vergelijkingen. Vooral als ik dit soort vergelijkingen zie. Dan heb ik gevoelsmatig nog wel wat problemen met de 400 euro extra recht te praten voor een 17-55 IS ;). Ik snap dat er meer in het leven is als scherpte hoor, maar toch. Volgens mij is die Tamron gewoon een beregoeie lens...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook een topper volgens mij, die Tamron... alleen die sound van die AF heeft mij weer doen twijfelen, of 't een Sigma 17-70, Sigma 17-50 of Tamron 18-50 moet worden :/

Vind 't niet erg dat er geen muisstille focus op zit, maar hij klinkt wel ergg noisy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

wacko schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:21:
Ik zag dat deze nieuwe lens inmiddels in de PriceWatch staat:
pricewatch: Canon EF EF 70-300mm f4-5.6L IS USM
(Ja er staat 2x EF in de titel, heb wijziging doorgegeven.)

Moet zeggen dat de introductieprijs van ~€1500 me vies tegenvalt. Ik had zeker verwacht dat deze tussen de Canon EF 70-200mm f/4L USM en Canon EF 70-200mm f/4L IS USM gepositioneerd zou worden. Het zal nog wel zakken, maar toch. Qua specificaties is het een Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM met L label...
Ik zou die lens niet te snel afkraken : Hij is retescherp op 300 mm in tegenstelling tot de non-L versie !!

Afgelopen Zaterdag heb ik namelijk effe kort wat foto's ermee geschoten op de nieuwe 60D en eigenlijk vond ik maar 2 nadelen die geheel persoonlijk zijn :

- Lens heeft een uitschuif element zoals een EF 55-200 bijvoorbeeld.
- Dit element kan je alleen volledig ingeschoven locken en niet volledig of halverwege :|

Prijs is te hoog, maar die zakt nog heus wel als die eenmaal tekoop is : De Canon meneer wist mij te vertellen dat de lens nog niet 100% final is namelijk :)

60D was trouwens ook erg leuk op 1 ding na : Die druktoetsen binnenin het scroll wheel = FAIL! als je grote vingers hebt zoals ik ... geef mij het joystickje maar !!

Voor de rest lekker stevig ondanks de plastic body en het kantelschermpje, knoppen die bijna allemaal rechts zitten vond ik ook erg handig i.c.m. een zware lens zoals de 70-300 die erop zat. Vind dat namelijk altijd een maf iets als ik een zware lens op mijn 7D heb zitten : Dan zie ik liever alle knoppen rechts i.p.v. links :)

Jaaa was leuk die Canon stand met al het :9~ materiaal :D

offtopic:
Ik heb trouwens een EF-S 55-250 tekoop @ V&A !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

Canon's eigen verhaal over de 70-300L
http://www.usa.canon.com/...ArticleAct&articleID=3512

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Wow, ik ben zojuist 'even' mijn LR library doorgelopen (iig de afgelopen periode) en wat blijkt... ik gebruik echt amper het groothoekbereik van mijn 17-85 lens. Dat is wel even een eye-opener zeg want ik had echt de indruk dat ik heel veel in dat bereik aan het schieten was.

Achteraf gezien ook wel logisch want als je kijkt hoe ik als persoon ben, ben ik ook helemaal niet zo'n "in your face" fotograaf. Bekijk (en schiet dus!) mensen liever van een afstandje kennelijk. Heel veel foto's waarvan ik dacht dat ze wijd waren genomen blijken dus gewoon rond de 25mm te zijn genomen. Let op, ik probeer hier niet voor mezelf de eventuele aanschaf van een 24-70 (oid) te verantwoorden, maar als ik een lens in deze prijsklasse koop moet -ie natuurlijk ook nut hebben. En zo te zien ga ik de bovenkant harder missen als de onderkant (al is het verschil aan de telekant ook maar 15mm dus waar hebben we het over, da's 1 stap naar voren).

Ik sta er nog steeds van te kijken. :D. Had die tip al vaker gezien ("kijk naar je foto's en wat je geschoten hebt") maar dacht het wel beter te weten. Erg verhelderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
nero355 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:25:
Ik zou die lens niet te snel afkraken : Hij is retescherp op 300 mm in tegenstelling tot de non-L versie !!

Afgelopen Zaterdag heb ik namelijk effe kort wat foto's ermee geschoten op de nieuwe 60D en eigenlijk vond ik maar 2 nadelen die geheel persoonlijk zijn :
offtopic:
Ik heb trouwens een EF-S 55-250 tekoop @ V&A !!
Heb je misschien heel toevallig gekeken wat het diafragma op 200mm is?
Als het dan namelijk nog f/4 is, dan is het ook met de huidige prijs een hele interessante lens.

De meeste mensen kopen bij een 70-200 f/4 IS uiteindelijk ook een 1.4x TC.
Deze 70-300 is dan volgens de specs scherper dan de f/4 IS met een TC, en neemt veel minder ruimte in. Bovendien hoef je de TC niet te wisselen en ben je dus veel flexibeler wat betreft je bereik.

Als ie op 200mm nog f/4 is, dan levert het ding dus veel voordelen, met als enige "nadeel" dat ie dan geen interne zoom heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

mjtdevries schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:59:
[...]

Als het dan namelijk nog f/4 is, dan is het ook met de huidige prijs een hele interessante lens.

De meeste mensen kopen bij een 70-200 f/4 IS uiteindelijk ook een 1.4x TC.
Deze 70-300 is dan volgens de specs scherper dan de f/4 IS met een TC, en neemt veel minder ruimte in. Bovendien hoef je de TC niet te wisselen en ben je dus veel flexibeler wat betreft je bereik.

Als ie op 200mm nog f/4 is, dan levert het ding dus veel voordelen, met als enige "nadeel" dat ie dan geen interne zoom heeft.
Ik ga woensdag naar Canon toe, dus ik zal kijken of ik eraan toe kom zo'n lens uit te proberen :) Zal er dan voor je op letten :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS L USM:
f 4,0: 70-73mm
f 4,5: 74-154mm
f 5,0: 155-228mm
f 5,6: 229-300mm

Deze waarden zijn afkomstig van een pre-production exemplaar, waarmee the-digital-picture.com mee heeft kunnen "spelen" ;)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

mjtdevries schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:59:
......
.......
GiLeX schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:57:
......
LOL :w

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Servor schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:29:
Wow, ik ben zojuist 'even' mijn LR library doorgelopen (iig de afgelopen periode) en wat blijkt... ik gebruik echt amper het groothoekbereik van mijn 17-85 lens. Dat is wel even een eye-opener zeg want ik had echt de indruk dat ik heel veel in dat bereik aan het schieten was.
Kijk niet alleen naar 't aantal foto's dat je in een bepaald bereik hebt gemaakt, maar vraag je ook af of je die foto's in 't groothoekbereik kan missen :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Eigenlijk moeten we het dus meer als het optimale APS-C alternatief voor de 100-400L zien. Ik denk dat veel mensen inderdaad een beetje uit het oog verliezen dat deze lens tot 300mm gaat en dat dat best een verschil is met 200mm :)

[ Voor 20% gewijzigd door Makkelijk op 13-09-2010 20:47 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
abrakadaver schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:38:
[...]

Kijk niet alleen naar 't aantal foto's dat je in een bepaald bereik hebt gemaakt, maar vraag je ook af of je die foto's in 't groothoekbereik kan missen :)
Oh er zijn zeker foto's in het groothoekbereik (dus nu tussen 17 en 24mm) die zeer geslaagd zijn en waarvan ik ook blij ben dat ik ze kon maken. Ik denk ook niet dat ik compleet zonder groothoek kan dus op termijn zal ik er wel een 10-22 oid bij willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 20:39
GiLeX schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:57:
f 4,5: 74-154mm
f 5,0: 155-228mm
f 5,6: 229-300mm

Deze waarden zijn afkomstig van een pre-production exemplaar, waarmee the-digital-picture.com mee heeft kunnen "spelen" ;)
Die F4,0 stelt dus geen ene reet voor eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Afwachten op een review van een produktie exemplaar. Dan is er meer zekerheid over het verloop van het diafragma. digital-picture heeft nu alleen nog maar met een pre-production exemplaar in handen gehad.
En de tabel op hun site is ook niet 100%
Nu hebben ze er staan
70-103mm = f/4.0
74-154mm = f/4.5
155-228mm = f/5.0
229-300mm = f/5.6

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
BobF. schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:12:
[...]

Ik ga woensdag naar Canon toe, dus ik zal kijken of ik eraan toe kom zo'n lens uit te proberen :) Zal er dan voor je op letten :)
Waar kan je zoiets uitproberen dan? Lijkt me ook wel wat :9~ ...

En weet iemand of die 70-300L wel stof en vochtdicht is (dus volledig wheatersealed), aangezien deze een uitschuivend frontelement heeft? Omdat niet alle Luxury objectieven standaard wheatersealed zijn had ik eens gehoord.

[ Voor 26% gewijzigd door Aardwolf op 13-09-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Dus als ik het zo lees, dan is de afstand 50-70 goed te overzien. Niemand die er echt loopt over te klagen.

Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Canon)
Tamron SP AF 17-50mm f/2,8 XR Di-II VC LD ASP IF (Canon)

Dan blijven deze 2 nog over, alleen wat is nou het grootste verschil? Het scheelt 100 euro?

En over noisy, als ik goed luister hoor ik ook in de 70-300 wat "draaien".... En eventueel nog een andere lens een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:20

sapphire

Die-hard pruts0r

de één heeft VC en de ander niet, das Tamron's variant op IS.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

marcel87 schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:09:
[...]

En weet iemand of die 70-300L wel stof en vochtdicht is (dus volledig wheatersealed), aangezien deze een uitschuivend frontelement heeft? Omdat niet alle Luxury objectieven standaard wheatersealed zijn had ik eens gehoord.
De 70-300L is wel weathersealed, dwz rubberring op achterzijde, en volgens de info op diverse sites, als je een filter monteert op de front lens is de sealing compleet.
zie ook:
A rubber gasket can be seen near the lens mount - this is a weather-sealed lens. It has been confirmed to me that this lens, like most other non-super telephoto lenses, requires a filter for complete sealing. How sealed is sealed? That is always the big question. My *understanding* is that weather sealed EF lenses are definitely not immersible, but they can handle rain with no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25
VC betekent dat ie stabilisatie heeft, dus vandaar het verschil in prijs. Over de VC versie zijn de meningen wat verdeeld. De scherpte lijkt minder goed te zijn dan de oudere non-VC versie.

edit: wat sapphire zegt dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 13-09-2010 23:26 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
universal creations schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:25:
VC betekent dat ie stabilisatie heeft, dus vandaar het verschil in prijs. Over de VC versie zijn de meningen wat verdeeld. De scherpte lijkt minder goed te zijn dan de oudere non-VC versie.

edit: wat sapphire zegt dus.
Waar heb je dat kunnen vinden, vind niet echt veel erover namelijk. En wat zijn de ervaringen met Sigma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

[...]

.. de photokina aan het einde van de maand is open voor het ''gewone'' publiek ? Daar zou je het dus uit kunnen proberen ? ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
da_PSI schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:37:
[...]

Waar heb je dat kunnen vinden, vind niet echt veel erover namelijk. En wat zijn de ervaringen met Sigma?
Review op photozone.de. Uiteraard is dat maar 1 test. SLR-gear is er trouwens ook niet echt van overtuigd (mede door het grote succes van de oude versie).

Edit: wat anders. Ik zie dat slrgear de Sigma 8-16 heeft getest. Net zoals bij photozone komt hij er erg goed uit. Lijkt mij een hele mooie uwa-lens voor de mensen die geen 700euro willen uitgeven aan een Canon 10-22, welke nog minder lijkt te presteren dan de Sigma.

[ Voor 22% gewijzigd door Universal Creations op 13-09-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

In elke fatsoenlijke fotozaak kan je lenzen uitproberen? Wel doen alsof je interesse hebt (is eigenlijk ook het geval toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
@ GiLex: die wheatersealing is dan wel vet... nu eerst maar de resultaten en enkele reviews afwachten voordat ik bijvoorbeeld voor deze of voor een 70-200L ga.
BobF. schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:37:
[...]

.. de photokina aan het einde van de maand is open voor het ''gewone'' publiek ? Daar zou je het dus uit kunnen proberen ? ;)
Ow ja...waarschijnlijk wel dan, daar had ik niet aan gedacht }:O . Nee, omdat jij hierboven zei ik ga naar Canon, dus vandaar de vraag.
Aikon schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:19:
[...]

In elke fatsoenlijke fotozaak kan je lenzen uitproberen? Wel doen alsof je interesse hebt (is eigenlijk ook het geval toch?).
Ja uiteraard kan dat over het algemeen, maar ik doelde meer op de objectieven die nog echt in de verkoop moeten en dus nog niet echt verkrijgbaar zijn. Die 70-300L staat al wel bijvoorbeeld in de pricewatch, maar duidelijk is te zien dat de leveringstijd onbekend of lang is. Waarschijnlijk als je nu naar een fotozaak heen gaat voor die lens, dan kan je hem niet uitproberen aangezien deze nog niet op voorraad is in die zaak. Over een tijdje kan dat natuurlijk wel zoals jij zegt....

[ Voor 40% gewijzigd door Aardwolf op 14-09-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Heb uiteindelijk toch de Tamron SP AF 17-50mm f/2,8 XR Di-II VC LD ASP IF gehaald.
Als alles goed gaat heb ik hem morgen binnen op me werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_PSI schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:46:
Heb uiteindelijk toch de Tamron SP AF 17-50mm f/2,8 XR Di-II VC LD ASP IF gehaald.
Als alles goed gaat heb ik hem morgen binnen op me werk. :)
Haha das ook mijn keuze geworden, en ook vanmiddag besteld... nu hopen dat ie 'goed' is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

marcel87 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:54:
@ GiLex: die wheatersealing is dan wel vet... nu eerst maar de resultaten en enkele reviews afwachten voordat ik bijvoorbeeld voor deze of voor een 70-200L ga.
Houdt er wel rekening mee dat de weathersealing van de 70-200 vele malen beter is dan die van de 70-300, vanwege het verschil tussen een volledig intern zoommechanisma en een extensie zoommechanisme. De opening tussen het vaste lenshuis en het bewegend extensie gedeelte heeft natuurlijk wel een bepaalde afdichting, maar dit kan nooit zo effectief zijn als bij interne zooms.
marcel87 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:54:

Ja uiteraard kan dat over het algemeen, maar ik doelde meer op de objectieven die nog echt in de verkoop moeten en dus nog niet echt verkrijgbaar zijn. Die 70-300L staat al wel bijvoorbeeld in de pricewatch, maar duidelijk is te zien dat de leveringstijd onbekend of lang is. Waarschijnlijk als je nu naar een fotozaak heen gaat voor die lens, dan kan je hem niet uitproberen aangezien deze nog niet op voorraad is in die zaak. Over een tijdje kan dat natuurlijk wel zoals jij zegt....
Ik heb de 60D, 8-15L, 70-300L en Zeiss 35/1.4 op de IBC beurs in Amsterdam geprobeerd. Gratis 5 dagen toegang als je voor half augustus inschrijft. Is DE beurs voor film/TV productie industrie, waar Canon dus een grote stand heeft (Nikon zit niet in die industrie) aangezien ze veel lenzen maken voor TV camera's, maar ook de 5D2, 7D en 1D4 zie je in veel stands terugkomen vanwege hun interessante prijs/performance. Daardoor heeft Zeiss dus ook gewoon de SLR lenzen in de stand, terwijl ze eigenlijk daar staan voor top lenzen van $30k per stuk.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:20

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik zit mij af te vragen of mijn EF24-70mm f/2.8L USM lens wel helemaal in orde is.
De lens is een half jaar geleden nagekeken en afgesteld (op 70mm) door rofarepair op mijn toenmalige 40D.
Als ik deze lens op mijn 550D zet dan zijn onderwerpen op de voorgrond scherper.
Op mijn 5D2 juist er achter scherper.
Beide bodies zijn met mijn EF70-200mm f/2.8L IS USM (super lens!) wel gewoon overal scherp.

Kijk hier voor test foto's: klik

De eerste 6 foto's zijn in Utrecht genomen met de 550D. Steeds eerst met normale auto focus en daarna met live view contrast detectie.
foto 1 = 40mm AF voorgrond scherper
foto 2 = 40mm CD overal scherper
foto 3 = 24mm AF fiets geheel onscherp
foto 4 = 24mm CD overal scherper
foto 5 = 70mm AF
foto 6 = 70mm CD overal scherper

De laatste 3 foto's zijn van een testopstelling met de 5D2.

Heb ik een slecht exemplaar of is dit een bekend probleem?

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Op de 5D2 zou je met AF Microadjustment de focus kunnen aanpassen....

Dit kan aan zowel de lens als de body liggen.

Bij de lens kan het zijn dat de mechanische focusafstand niet overeenkomt met de digitale focusafstand die aan de body wordt doorgegeven.

Op de body kan het liggen aan de sensorafstand, submirror of AF sensor afstand. Deze kunnen gewoon standaard afwijken vanwege de toleranties die worden gehanteerd bij het fabriceren van camera's.

In het geval van de 5D2 zou je dus zelf kunnen proberen de boel goed af te stellen met Microadjustment, maar bij de 550D moet het spul naar Canon gestuurd worden. Misschien heeft de Microadjustment niet genoeg ruimte om de 5D2 af te stellen (ziet er naar uit dat dit wel gaat lukken), maar anders moet dit ook door Canon worden afgesteld.

Aangezien de contrastdetectie echt meet of de lens in focus is, krijg je daar wel goede resultaten mee. Het standaard focussysteem (Phase Detect) meet alleen de afstand van de camera naar het onderwerp.

[ Voor 11% gewijzigd door G-Tus op 14-09-2010 18:05 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
G-Tus schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:34:
[...]Ik heb de 60D, 8-15L, 70-300L en Zeiss 35/1.4 op de IBC beurs in Amsterdam geprobeerd. Gratis 5 dagen toegang als je voor half augustus inschrijft. Is DE beurs voor film/TV productie industrie, waar Canon dus een grote stand heeft (Nikon zit niet in die industrie) aangezien ze veel lenzen maken voor TV camera's, maar ook de 5D2, 7D en 1D4 zie je in veel stands terugkomen vanwege hun interessante prijs/performance. Daardoor heeft Zeiss dus ook gewoon de SLR lenzen in de stand, terwijl ze eigenlijk daar staan voor top lenzen van $30k per stuk.
Heb je ook foto's kunnen maken/ opslaan met de zeiss 35/1.4? En hoe is de balans i.c.m. een 5D? De afwerking zal wel net als de andere ZE's zijn?

Ben erg benieuwd naar dit lensje. Combi van 5D met de 50/1.4 planar en 35/1.4 distagon lijkt me heerlijk.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

RobertJRB schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:46:
[...]

Heb je ook foto's kunnen maken/ opslaan met de zeiss 35/1.4? En hoe is de balans i.c.m. een 5D? De afwerking zal wel net als de andere ZE's zijn?

Ben erg benieuwd naar dit lensje. Combi van 5D met de 50/1.4 planar en 35/1.4 distagon lijkt me heerlijk.
Nou dat opslaan was bijna gelukt, maar toen kwam een hoge pief van Zeiss even in rap Deutsch aan zn collega vertellen dat er geen geheugenkaart in mn camera mocht zitten, dus helaas.... omdat zogenaamd de lens nog preproductie was en dus nog optisch beter zou worden... maar bouw komt inderdaad overeen met alle andere ZE's, diafragma was ook goed, denk 9-blads afgerond (niet 3-blads zoals de oude Rollei versie), wel erg zwaar.... volgens specs 850 gram, en zo voelde de lens ook, overeenkomend met de 50/1.0 en 85/1.2 van Canon, ondanks dat die beide zwaarder zijn. Van de optische kwaliteit kan ik niet veel zeggen..... bokeh zag er goed uit op de korte preview die ik had.... zonder geheugenkaart kan je niet inzoomen om scherpte te beoordelen.... hoop wel dat ie net zo scherp wordt als de Rollei versie: POTN, want dat ziet er goed uit. Zelf ben ik niet zo te spreken over de 50/1.4 van Zeiss....

[ Voor 9% gewijzigd door G-Tus op 14-09-2010 19:36 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
G-Tus schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:32:
[...]

Nou dat opslaan was bijna gelukt, maar toen kwam een hoge pief van Zeiss even in rap Deutsch aan zn collega vertellen dat er geen geheugenkaart in mn camera mocht zitten, dus helaas.... omdat zogenaamd de lens nog preproductie was en dus nog optisch beter zou worden... maar bouw komt inderdaad overeen met alle andere ZE's, diafragma was ook goed, denk 9-blads afgerond (niet 3-blads zoals de oude Rollei versie), wel erg zwaar.... volgens specs 850 gram, en zo voelde de lens ook, overeenkomend met de 50/1.0 en 85/1.2 van Canon, ondanks dat die beide zwaarder zijn. Van de optische kwaliteit kan ik niet veel zeggen..... bokeh zag er goed uit op de korte preview die ik had.... zonder geheugenkaart kan je niet inzoomen om scherpte te beoordelen.... hoop wel dat ie net zo scherp wordt als de Rollei versie: POTN, want dat ziet er goed uit. Zelf ben ik niet zo te spreken over de 50/1.4 van Zeiss....
Tja, als het een preproductiemodel is heeft het inderdaad ook weinig zin om daar foto;s van te gaan bekijken.

Wat bevalt je niet aan de 50 planar ZE? Ik heb alleen ervaring met de ZM's (18, 28 en 50mm planar) en daarvan is de beeldkwaliteit erg indrukwekkend. Zeker vergelijkbaar met de leica's.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

G-Tus schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:04:
Op de 5D2 zou je met AF Microadjustment de focus kunnen aanpassen....

Dit kan aan zowel de lens als de body liggen.

Bij de lens kan het zijn dat de mechanische focusafstand niet overeenkomt met de digitale focusafstand die aan de body wordt doorgegeven.

Op de body kan het liggen aan de sensorafstand, submirror of AF sensor afstand. Deze kunnen gewoon standaard afwijken vanwege de toleranties die worden gehanteerd bij het fabriceren van camera's.

In het geval van de 5D2 zou je dus zelf kunnen proberen de boel goed af te stellen met Microadjustment, maar bij de 550D moet het spul naar Canon gestuurd worden. Misschien heeft de Microadjustment niet genoeg ruimte om de 5D2 af te stellen (ziet er naar uit dat dit wel gaat lukken), maar anders moet dit ook door Canon worden afgesteld.

Aangezien de contrastdetectie echt meet of de lens in focus is, krijg je daar wel goede resultaten mee. Het standaard focussysteem (Phase Detect) meet alleen de afstand van de camera naar het onderwerp.
bedankt voor het antwoord, maar het ging mij eigenlijk alleen om de lens; moet ik overstappen op primes of heb ik een slecht exemplaar?
de 550D gaat sowieso binnenkort samen met mijn 17-40L naar rofa om afgesteld te worden
de 5D2 is volgens mij prima

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48
G-Tus schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:32:
[...]
hoop wel dat ie net zo scherp wordt als de Rollei versie: POTN, want dat ziet er goed uit. Zelf ben ik niet zo te spreken over de 50/1.4 van Zeiss....
Jezus, de platen in die post zijn wel echt enorm gaaf zeg... die driehoekige bokeh staat me dan weer minder aan, maar voor de rest.... :9

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Even een wellicht wat "blonde" vraag tussendoor:

Ik heb afgelopen week (voor < € 300,-) een 2e hands Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro aangeschaft omdat ik me meer in macro wil gaan verdiepen, maar vroeg me eigenlijk af of het verstandig is hier een zonnekap bij aan te schaffen?

Persoonlijk denk ik dat bij felle zon macro toch niet de mooiste plaatjes oplevert ivm uitgebeten reflecties etc. en dat een zonnekap dan wellicht ook niet echt nodig is, maar ben benieuwd hoe de wat meer bedreven macro-fotografen hier over denken?

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29
Ik zie hier dat er meerdere mensen ervaring hebben met ROFA. Zelf heb ik nog nooit mijn body of onderdelen ervan op elkaar laten afstellen. Kan iemand hier iets meer over vertellen? Hoe zinvol is dat als je geen pro bent? Ga je verschil zien of is het een puristen-dingetje? En heeft het ook zin bij instaplenzen/bodies of alleen bij echt degelijk materiaal?

Mijn set:

Canon 400D + grip
Tokina 11-16 2.8
Canon 17-40 4.0 L
50mm 1.8 (mk 1)
85mm 1.8 EF USM
70-200 4.0 (hele oude versie, geen L)

Verder las ik dat enkelen van jullie de 60D hebben vastgehad op beurzen. Wat vonden jullie van de degelijkheid ervan? In eerste reacties lees ik veel negatieve bewoordingen, vooral natuurlijk vanuit 50d bezitters die het als een stap terug zien. Echter zelf zie ik het als een ideale camera als upgrade voor mijn 400D. Ik zat te twijfelen om een 550D te kopen, maar wil eigenlijk echt een stap omhoog en niet alleen een nieuw model in de xxxD serie. De 7D vind ik dan weer wat veel van het goede, te groot en zwaar en ietwat duur. Nu de 60D iets afgeslankt is komt die voor mij ook zeker in het overwegings-lijstje. Dat 'ie verder een draaibaar lcdscherm heeft vind ik ook ideaal, vooral bij filmen lijkt me dat een uitkomst bieden maar ook bij het maken van foto's vanuit lastige hoeken, of bijv van heel dicht bij de grond...

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Valorian schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:38:
Ik zie hier dat er meerdere mensen ervaring hebben met ROFA. Zelf heb ik nog nooit mijn body of onderdelen ervan op elkaar laten afstellen. Kan iemand hier iets meer over vertellen? Hoe zinvol is dat als je geen pro bent? Ga je verschil zien of is het een puristen-dingetje? En heeft het ook zin bij instaplenzen/bodies of alleen bij echt degelijk materiaal?
Laten afstellen ga je doen als je problemen ondervind. Ik heb nu 10 lenzen, 3 bodies en nog nooit de behoefte gevoeld om het te laten afstellen. Of om zelf te gaan spelen met de micro-adjustment van de 1DmIII. Ik volg dan ook de simpele redenatie dat slechte foto's altijd het gevolg zijn van mijn eigen gepruts. Het tegendeel is nog steeds niet bewezen :)

This footer is intentionally left blank

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

Ik denk nog steeds sterk aan de aanschaf van een EF-S 10-22 van Canon. Nu zag ik dat ze bij B&H Photo and Video in de US een zeer aantrekkelijke prijsstelling hebben. Hebben jullie daar al eens besteld en hoe zit het met inklaring e.d.?

Ik weet dat ze in Japan bijvoorbeeld gewoon small parts, glass, steel parts op dozen zetten zodat je ze met gemak door de douane krijgt.

(stel deze vraag hier omdat ik geen specifiek shopping draadje kan vinden, en ook niet weet welk forum voor een TS van dit type vraag geschikt is. Verder staat deze shop niet in de pricewatch).

• RobertJRB
Erikz.nl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:52:
Ik denk nog steeds sterk aan de aanschaf van een EF-S 10-22 van Canon. Nu zag ik dat ze bij B&H Photo and Video in de US een zeer aantrekkelijke prijsstelling hebben. Hebben jullie daar al eens besteld en hoe zit het met inklaring e.d.?

Ik weet dat ze in Japan bijvoorbeeld gewoon small parts, glass, steel parts op dozen zetten zodat je ze met gemak door de douane krijgt.

(stel deze vraag hier omdat ik geen specifiek shopping draadje kan vinden, en ook niet weet welk forum voor een TS van dit type vraag geschikt is. Verder staat deze shop niet in de pricewatch).
Ik heb er alleen gekocht, nooit iets via internet besteld.
B&H is volgens mij de grootste winkel ter wereld op het gebied van fotografie. Die gaan echt geen desinformatie op de doos zetten om zo de belasting te omzeilen. Reken er maar op dat er gewoon op de doos staat wat erin zit, en waarschijnlijk ook nog de naam van de winkel (en de douane weet ook vast wel wat B&H photo video betekend)

De prijzen zijn daar voor canon inderdaad lekker aantrekkelijk. Vergeet echter niet dat je daar normaal nog belasting bij moet rekenen. Was voor NY iets van 6 % dacht ik.
Wanneer je naar nederland verscheept krijg je over de kale prijs 6% belasting, en over dat totaal bedrag weer de BTW van 19%. Of andersom. In ieder geval geld er voor objectieven een extra toeslag voor invoeren.
Staat allemaal op de douanesite vermeld.
Reken dus goed uit of het ook echt goedkoper is. Vaak scheelt het te weinig (inclusief verzendkosten) om daar te bestellen. Ik heb jaren terug voor de 200/2.8 zo'n rekensom gemaakt, en ik was via B&H ongeveer 10 euro goedkoper dan konijnenberg.
B&H is vooral intressant wanneer je in NY bent, en de gok neemt dat de douane niet staat te controleren.

Neemt niet weg dat de service gewoon goed is, en ik ze zeker aanraad.

Leica MM + Sony A9

• Ossi
RobertJRB schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:06:
[...]

Ik heb er alleen gekocht, nooit iets via internet besteld.
B&H is volgens mij de grootste winkel ter wereld op het gebied van fotografie. Die gaan echt geen desinformatie op de doos zetten om zo de belasting te omzeilen. Reken er maar op dat er gewoon op de doos staat wat erin zit, en waarschijnlijk ook nog de naam van de winkel (en de douane weet ook vast wel wat B&H photo video betekend)

De prijzen zijn daar voor canon inderdaad lekker aantrekkelijk. Vergeet echter niet dat je daar normaal nog belasting bij moet rekenen. Was voor NY iets van 6 % dacht ik.
Wanneer je naar nederland verscheept krijg je over de kale prijs 6% belasting, en over dat totaal bedrag weer de BTW van 19%. Of andersom. In ieder geval geld er voor objectieven een extra toeslag voor invoeren.
Staat allemaal op de douanesite vermeld.
Reken dus goed uit of het ook echt goedkoper is. Vaak scheelt het te weinig (inclusief verzendkosten) om daar te bestellen. Ik heb jaren terug voor de 200/2.8 zo'n rekensom gemaakt, en ik was via B&H ongeveer 10 euro goedkoper dan konijnenberg.
B&H is vooral intressant wanneer je in NY bent, en de gok neemt dat de douane niet staat te controleren.

Neemt niet weg dat de service gewoon goed is, en ik ze zeker aanraad.
Plus dat je ook nog met garantie zit. Vaak is hij niet geldig vanuit het buitenland, is het wel geldig dan gaat het flink wat geld kosten om hem op en neer te zenden.
Importeren heeft eigenlijk alleen zin als het om kleine dingetjes gaat waar geen inklaringskosten en btw voor hoeven betaald te worden. Of het prijsverschil dermate hoog is dat je het risico kan wagen.
Vergeet ook niet dat als de omrekening van Euro -> dollar bij banken vaak wat minder in je voordeel is dan een valutacalculator het doet voorkomen!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Ik moest de hele kostenafweging mbt:

6% US State taxes
19% BTW
% inklaringskosten
Verzendkosten
€-$ koers

nog maken, maar ik begrijp dus dat ze niet zomaar iets op het pakje gaan zetten. Dan is tweedehands aankopen dus de beste optie voor me...

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
als ik me niet vergis moet je bij de verkoopprijs plus verzendkosten na omrekening naar euro's zo'n 26% erbij tellen om een schatting te krijgen waar je op uit komt.

Als je het meeneemt in het vliegtuig is het tot 430 euro belastingvrij.
Mijn baas is wel de pineut geweest met een 70-200 2.8 L IS uit Hong Kong.
Douane controle, en totaal 500 euro aan boete en invoerkosten.

• Makkelijk
Met een paar objectieven hoeft dit toch geen probleem te zijn? Je moet gewoon zorgen dat je de dozen daar laat ;)

En het is ook handig om je SLR bij je te hebben natuurlijk ;)

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Makkelijk schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:42:
Met een paar objectieven hoeft dit toch geen probleem te zijn? Je moet gewoon zorgen dat je de dozen daar laat ;)

Ja, dat zat ik me dus ook al af te vragen: het lijkt me dat ze niet van elke reiziger verwachten dat die een bonnetje kan overleggen van elk objectief dat hij bij zich draagt. En ze gaan het ook niet noteren welke je op de heenweg meehad, denk ik zo.

Maar ik neem aan dat RobertJRB niet net een reisje naar NY had gepland, dus die is daar niet mee geholpen.

En meer ontopic: ik ben nog steeds blij met mijn Canon 50mm 1.4. Ook heeft Canon er nog geen nieuwe versie met ring-usm van aangekondigd, waar ik erg blij van wordt. Ik moet nog wel wat meer foto's nemen voor ik een review ga schrijven. Ik kan nog niet echt oordelen over CA e.d.
De kleine DOF is wel wennen i.c.m. het ontbreken van IS. Omdat mijn eerste (kit-)lens meteen IS had heb ik dat niet genoeg op waarde geschat, zelfs voor een 50mm objectief. Nu nog wat oefenen om uit de hand op korte afstand en (bijna) wide open scherpe foto's te maken.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
veincode schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:57:
[...]Ja, dat zat ik me dus ook al af te vragen: het lijkt me dat ze niet van elke reiziger verwachten dat die een bonnetje kan overleggen van elk objectief dat hij bij zich draagt.
De bewijslast ligt bij de consument, je moet iedere keer wanneer je terug komt in Nederland aan kunnen tonen dat je er in Nederland BTW over hebt betaald. dat wil niet zeggen dat je iedere keer gecontroleerd wordt, maar wanneer je gecontroleerd wordt, moet je dat wel aan kunnen tonen.

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Makkelijk schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:42:

Je kan je dozen en boekjes vaak laten vouwen en nasturen per post (kost maar een paar euro port), waardoor men toch geen bewijzen heeft dat de lens in de USA is gekocht. Tenzij een overijverige douanier met serienummers aan de haal gaat en op onderzoek uit gaat.

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Valorian schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:38:
mijn 24-70L was onscherp (waarschijnlijk af fabriek), rofa heeft dit verholpen
dus ik had enorm spijt dat ik dat niet eerder had gedaan
ze stellen body en lenzen op nul af, dus los van elkaar zodat het ook met andere lenzen en bodies nog werkt
het kost wel geld, dus alleen rendabel voor de betere spullen

binnenkort gaat mijn bijna nieuwe 17-40L ook naar rofa omdat ik deze niet lekker scherp vind
Erikz.nl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:52:
Ik denk nog steeds sterk aan de aanschaf van een EF-S 10-22 van Canon.
die heeft bij mij 3 jaar in de kast gelegen, daarna toch maar verkocht en die 17-40 gekocht ;)

weet het niet meer

• Servor
  • Niet online
Sneeuw en IJs schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:08:

het kost wel geld, dus alleen rendabel voor de betere spullen
Hoeveel was je kwijt voor het calibreren van je 24-70L?

Verwijderd

lateef schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:11:
[...]

De bewijslast ligt bij de consument, je moet iedere keer wanneer je terug komt in Nederland aan kunnen tonen dat je er in Nederland BTW over hebt betaald. dat wil niet zeggen dat je iedere keer gecontroleerd wordt, maar wanneer je gecontroleerd wordt, moet je dat wel aan kunnen tonen.
Dus dat houdt in dat je ten alle tijden je bonnetjes bij je moet hebben van alles wat je mee neemt op vakantie?

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
(deels) onzin, als het lijkt of het gewoon een normale set van body + lenzen + accessoires lijkt, dan denken ze niet opeens dat 't in het buitenland is aangeschaft. Maar is 't het waard? Wij als consumenten kunnen er natuurlijk ook niks aan doen dat de politiek de eigen handel beschermt met een aantal protectiemaatregelen

• RobertJRB
veincode schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:57:
[...]

Ja, dat zat ik me dus ook al af te vragen: het lijkt me dat ze niet van elke reiziger verwachten dat die een bonnetje kan overleggen van elk objectief dat hij bij zich draagt. En ze gaan het ook niet noteren welke je op de heenweg meehad, denk ik zo.

Maar ik neem aan dat RobertJRB niet net een reisje naar NY had gepland, dus die is daar niet mee geholpen.

En meer ontopic: ik ben nog steeds blij met mijn Canon 50mm 1.4. Ook heeft Canon er nog geen nieuwe versie met ring-usm van aangekondigd, waar ik erg blij van wordt. Ik moet nog wel wat meer foto's nemen voor ik een review ga schrijven. Ik kan nog niet echt oordelen over CA e.d.
De kleine DOF is wel wennen i.c.m. het ontbreken van IS. Omdat mijn eerste (kit-)lens meteen IS had heb ik dat niet genoeg op waarde geschat, zelfs voor een 50mm objectief. Nu nog wat oefenen om uit de hand op korte afstand en (bijna) wide open scherpe foto's te maken.
Eeh, ik ben net vorige maand naar NY geweest, dus inderdaad nog geen nieuwe reis gepland ;)
Maar Erikz.nl stelde de vraag, ik gaf alleen antwoord :)

Leica MM + Sony A9

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 14:59

mennovanw

Canon? You can!

photofreak schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:05:
(deels) onzin, als het lijkt of het gewoon een normale set van body + lenzen + accessoires lijkt, dan denken ze niet opeens dat 't in het buitenland is aangeschaft. Maar is 't het waard? Wij als consumenten kunnen er natuurlijk ook niks aan doen dat de politiek de eigen handel beschermt met een aantal protectiemaatregelen
Het is geen kwestie van eigen handel beschermen maar de eigen schatkist beschermen tegen derving van belastinginkomsten (voornamelijk BTW). Als jij in een tax-haven (zoals Hong Kong) belastingvrij een body koopt kost dat de Nederlandse overheid gewoon geld (en ik wil even over belastingheffing wel of niet geen discussie houden, maar dit is hoe de overheid dat ziet). Met een importheffing (die er inderdaad is om de Europese markt te beschermen) en een heffing BTW wordt die discrepantie teniet gedaan.

Zoals lateef al zei: als jij iets vanuit het buitenland via Schiphol Nederland in wil krijgen dien jij te kunnen bewijzen dat je al het product bezat voor je in eerste instantie uit Nederland vertrok, dus niet andersom. Jij voert in, dus jij moet bewijzen. Dat in de praktijk de soep niet zo heet gegeten wordt is gelukkig een feit hoor ;) .

Maar wees vooral een beetje uh.. voorzichtig met vooral duurdere dingen (zonder aan te geven bij de douane) Nederland in proberen te krijgen. Je betaald een importheffing, een BTW-bedrag en een strafheffing die maximaal het bedrag kan zijn van het (ontlopen) BTW-bedrag EN de importheffing inéén. Het kan dus fors oplopen. En de douane trekt gewoon het serienummer na, als dat niet mogelijk is leggen ze een voorlopige boete op waarna je alsnog met het (Europese) aankoopbewijs op de proppen mag komen. Het is dus verstandig op vluchten buiten Europa met kopieën van je aankoopbewijzen op stap te gaan, je kan deze ook voordat je Nederland verlaat even aan de douane laten zien en afstempelen opdat je geen gezeik krijgt bij terugkomst.

[ Voor 11% gewijzigd door mennovanw op 15-09-2010 20:17 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:31:
[...]

Dus dat houdt in dat je ten alle tijden je bonnetjes bij je moet hebben van alles wat je mee neemt op vakantie?
Inderdaad bonnetjes meenemen naar het buitenland. Kopieen zijn ook voldoende.
Wat je ook kan doen is bonnetjes scannen of foto maken van je bon en op een eigen (geheime) website zetten. Zolang de doane internet heeft kun je dit altijd aantonen.

Ik maak ook digitale kopieen van paspoorten en dergelijks. Makkelijk aan te tonen wie je bent mocht je de papieren kwijt raken.

[ Voor 11% gewijzigd door Blord op 15-09-2010 20:29 ]

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Kortom om de verkoop in eigen land (handel) te beschermen, zodat de consument 19% belasting betaalt zoals bij winkels als Kamera-Express. En als je een product in een ander EU-land koopt dan hoeft je niets aan BTW, etc te betalen

Ja, ik weet donders goed dat je nog BTW, invoerrechten en douanerechten moet betalen en desnoods nog een boete bij het invoeren van spullen boven een bepaalde waarde uit een niet EU-land

En dus is 't het waard of niet: dat blijft liggen aan het/de desbetreffende product/persoon zelf en dat is iedereen zijn eigen mening.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Koop indien mogelijk de lens gelijk aan het begin van je vakantie en maak foto's van typische zaken (vrijheidsbeeld bijv.) en laat die zien bij vragen. Met een beetje verhaal geloven ze je dan ook al.

Zelf overigens nog nooit ook maar vragen over m'n fotogear gehad.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:20

sapphire

Die-hard pruts0r

En wat nou als je geen bonnetjes hebt omdat alles 2e hands is :P

Gabriël AM5

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Sneeuw en IJs schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:08:

die heeft bij mij 3 jaar in de kast gelegen, daarna toch maar verkocht en die 17-40 gekocht ;)
Aangezien ik geen full-frame heb is het toch fijner nog iets van het uwa bereik over te houden ;) Vandaag de 10-22 :)

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Aikon schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:44:
Koop indien mogelijk de lens gelijk aan het begin van je vakantie en maak foto's van typische zaken (vrijheidsbeeld bijv.) en laat die zien bij vragen. Met een beetje verhaal geloven ze je dan ook al.

Zelf overigens nog nooit ook maar vragen over m'n fotogear gehad.
Ik heb een tijd geleden in Nieuw-Zeeland gewoond. Kwam toen terug via Singapore en men vroeg mij meteen over mijn laptop. Toen ik meldde dat ik een kopie bon bij me had (niet eens of dit van aanschaf in NL, SP of NZL was) kon ik gewoon doorlopen.

Let wel, dit kan ook aan de tijd (half 6 's ochtends) hebben gelegen, waardoor de douanier geen zin had alles te controleren.

• Makkelijk
sapphire schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:17:
En wat nou als je geen bonnetjes hebt omdat alles 2e hands is :P
Hehe, ik heb sowieso geen bonnetjes van mijn cameragear omdat alles tweedehands is idd :D

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
photofreak schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:42:
[...]
Kortom om de verkoop in eigen land (handel) te beschermen, zodat de consument 19% belasting betaalt zoals bij winkels als Kamera-Express. En als je een product in een ander EU-land koopt dan hoeft je niets aan BTW, etc te betalen
Volgens mij had Menno het niet duidelijker uit kunnen leggen, maar het gaat dus helemaal niet om het beschermen van verkoop in eigen land, maar enkelt om het beschermen van de schatkist. Een lokale details haalt aan deze maatregel dan ook geen enkel voordeel, want zij moeten evenzeer die BTW afdragen.

En wanneer je iets in een ander EU land koopt, betaal je gewoon BTW hoor. Ik weet niet hoe je er bij komt dat je in een ander EU land niets aan BTW hoeft te betalen :?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Was de Samyang 35 1.4 al langs gekomen?
http://dpreview.com/news/1009/10091610samsyng35mm1p4.asp

Eerder dit jaar ging de rumor dat de canon variant zelfs 1.2 zou worden, maar daar is blijkbaar toch vanaf gezien.

Ben benieuwd hoe die gaat performen (zal wel a la 85 1.4 zijn), maar ook zeker naar de prijs. Met een 350 euro bijv. is het een 1 stop lichtsterker alternatief dan de 35/2 etc.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Ossi
Nomad schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:13:
Was de Samyang 35 1.4 al langs gekomen?
http://dpreview.com/news/1009/10091610samsyng35mm1p4.asp

Eerder dit jaar ging de rumor dat de canon variant zelfs 1.2 zou worden, maar daar is blijkbaar toch vanaf gezien.

Ben benieuwd hoe die gaat performen (zal wel a la 85 1.4 zijn), maar ook zeker naar de prijs. Met een 350 euro bijv. is het een 1 stop lichtsterker alternatief dan de 35/2 etc.
Voor 350 euro raken ze het aan de straatstenen niet kwijt
http://tweakers.net/price...14-ex-dc-hsm-(canon).html
Lijkt me een stuk geschikter ivm de autofocus.

Denk dat ze dan eerder moeten richten op €250

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Die sigma is niet zo handig voor full-frame gebruikers.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Universal Creations
Er zijn veel manueelfocus fotografen die die Samyang 35/1.4 zo zouden kopen (waaronder ik).
Ik hoop dat er snel een review van komt en dat ie goed presteert. Want de Samyang 14/2.8, 35/1.4 en 85/1.4 zouden niet misstaan naast mijn Sigma 50/1.4 en dan kan de 24-70L de deur uit.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ossi schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:33:
[...]

Voor 350 euro raken ze het aan de straatstenen niet kwijt
Lijkt me een stuk geschikter ivm de autofocus.

Denk dat ze dan eerder moeten richten op €250
:N
Weer zo een waarbij alles voorgekauwd moet worden. Zo moeilijk is zelf focusen niet hoor (zeker als je een geschikt matglas erbij gebruikt).

De Samyang 85/1.4 is populair zat en als deze 35/1.4 erbij in de buurt komt qua optische prestaties dan zal hij zeker net zo populair worden.

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Servor schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:29:
[...]

Hoeveel was je kwijt voor het calibreren van je 24-70L?
75 euro inclusief afstellen 40D
Blord schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:27:
[...]

Inderdaad bonnetjes meenemen naar het buitenland. Kopieen zijn ook voldoende.
Wat je ook kan doen is bonnetjes scannen of foto maken van je bon en op een eigen (geheime) website zetten. Zolang de doane internet heeft kun je dit altijd aantonen.

Ik maak ook digitale kopieen van paspoorten en dergelijks. Makkelijk aan te tonen wie je bent mocht je de papieren kwijt raken.
I'm with stupid

Eén keer op schiphol controle gehad; spullen door de scanner en twee camera's zichtbaar
Beambte: waar zijn deze gekocht?
Ik: bij foka in r'dam
Beambte: ok
dus dat viel mee

weet het niet meer

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
Hoi,

Ik heb een paar lenzen overgenomen van een collega. Ze zijn van haar vader geweest en die is pas geleden gestorven.
Carl Zeiss 50mm f1.4
Canon 8-128 F1.8 met groene rand.
Kunnen ze op een 400D of een 7D?

Alvast bedankt

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Hamed schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:51:
Hoi,

Ik heb een paar lenzen overgenomen van een collega. Ze zijn van haar vader geweest en die is pas geleden gestorven.
Carl Zeiss 50mm f1.4
Canon 8-128 F2.8 met groene rand.
Kunnen ze op een 400D of een 7D?

Alvast bedankt
Als deze getallen kloppen is het een film-lens, m.a.w.: voor een filmcamera en incompatible met reflex-camera's. Kan je een foto maken van die Zeiss (en dan specifiek de mount)?

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

• Servor
  • Niet online
Geen goedkope filmlens trouwens vn wat ik er van vinden :D.

• Hamed
Moet zijn een F1.7

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/16/1284652130-910.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/16/1284652169-780.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/16/1284652189-190.jpg

Tokina 35-70mm F1.4

Tokina 80-200mm F1.4

Yashica 50mm F.2

Dit zijn ze allemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Hamed op 16-09-2010 21:07 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• Hamed
@Servor. Ze wou 100 euro voor alles hebben maar ik heb haar 150 gegeven. Heb ook een paar hele oude camera's. Moet nog uitzoeken wat ik allemaal heb gekregen.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

De Zeiss is zo op het zicht (en ik kan de zwarte bajonet niet goed zien) C/Y-(Contax Yashica)-mount. De Tokjes zijn F4 (en niet 1.4, dat kan namelijk niet) en die zijn waarschijnlijk ook C/Y-mount. C/Y is goed te verlopen naar Canon EOS, je hebt een verloopje nodig zoals deze. De Zeiss 50 1.7 is een leuk ding. Het moloch van de groene rand is wel degelijk een lens voor videocamera's zo te zien. Kan je eens een foto maken van de tekst die erop staat & de mount?

[ Voor 3% gewijzigd door mennovanw op 16-09-2010 21:27 ]

• Hamed
Die zijn niet F4.
2x 1.4 en 1x 1.2

Zie foto
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/16/1284654286-370.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hamed schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:39:
Die zijn niet F4.
2x 1.4 en 1x 1.2

Zie foto
[afbeelding]
1 : 4 = F4 en niet f1.4

F1.4 = 1 : 1.4

* Fairy verstopt zich weer snel :>

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 16-09-2010 21:46 ]

• Hamed
lol. Noob actie. Excuses. Ik ben net begonnen met fotograferen.

Ik heb zelf al best wel goede lenzen. Zie hier onder. Is het waard om een mount te kopen.
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
Canon EF 16-35 f/2.8L II USM
Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG Macro (Canon)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/16/1284655398-080.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/16/1284655501-60.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• Fiber

Fiber

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Hamed
Ik kan toch verder niks mee. Ga ze allemaal te koop zetten denk ik. Carl Zeiss hou ik wel.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hamed schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:24:
Ik kan toch verder niks mee. Ga ze allemaal te koop zetten denk ik. Carl Zeiss hou ik wel.
Die Canon zag ik online te koop staan voor 1500 US dollar.....
Of zelfs 1900.
8)

[ Voor 18% gewijzigd door Gutteguttegut op 16-09-2010 22:38 ]

• Hamed
Het gaat mij niet om geld. Als hij meteen voor 100 euro weggaat dan ben ik al blij. Ik vind het al tof dat ik een Carl Zeiss heb:D

Op ebay voor veel meer.

http://cgi.ebay.com/Canon...ain_0&hash=item5883116dd1

[ Voor 36% gewijzigd door Hamed op 16-09-2010 22:40 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hamed schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:37:
Het gaat mij niet om geld. Als hij meteen voor 100 euro weggaat dan ben ik al blij. Ik vind het al tof dat ik een Carl Zeiss heb:D
Ik denk zomaar dat je dan erg veel DM krijgt van mede GoT'ters......voor 100 kopen en dan via ebay voor 1000 verkopen...
Mail mij even ;)

Of voor 200 dollar.

[ Voor 8% gewijzigd door Gutteguttegut op 16-09-2010 23:11 ]

• Hamed
Nu begint het oftopic te worden. Ik denk niet dat hij bij 200 blijft en ben al blij als hij weg is. Ik zit niet te wachten op veel winst.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Doe dit even via DM mensen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamed schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:03:

Ik heb zelf al best wel goede lenzen. Zie hier onder. Is het waard om een mount te kopen.
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Hier raakte je mij een beetje kwijt, ik snap je vraag niet "is het waard om een mount te kopen" en de opmerking dat je niet het verschil weet tussen 1.4 en 1:4 gevolgd door een lijstje met deze lenzen..
Het zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Hamed schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:03:

Canon EF 50mm f/1.4 USM
Je bent net begonnen en je hebt zulk soort lenzen ? :S mag ik vragen waarom ?
en wat bedoel je met ''een mount kopen'' ?

[ Voor 3% gewijzigd door Zuurstok op 17-09-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Gisteren maar eens mijn 400mm 5.6 verkocht, zonder IS vind ik het toch zeer lastig om het allemaal een beetje stil te houden.. Nu driftig opzoek naar een 300mm F4 met IS en eventueel een 1.4 convertje erbij, dan alsnog 420mm met IS :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ik heb dit allemaal gekocht in overleg met een vriend. Tot nu toen heb ik alleen de 17-85 gebruikt en ben alleen bezig met de 400D. Over een tijdje stap ik over naar de 7D die ik al heb. Eerst leren foto's maken en ik vind het steeds leuker worden. Doe bijna niks meer met computers sinds ik hiermee bezig ben.

[ Voor 21% gewijzigd door Hamed op 17-09-2010 20:30 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een beginner nogal wat.. en tijd steken in een 400d terwijl je een 7 hebt moet je ook niet doen. Pak die 7 gewoon en leer die camera kennen.
Blijf het toch allemaal heel bijzonder vinden (bijzonder opvallend en nooit eerder gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Zo ben ik helaas niet. Als ik iets wil leren dan begin ik helemaal onderaan. Met alles.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is van eerst een 400D leren kennen en daarna een 7D. Maar goed. Offtopic wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hamed schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:12:
Zo ben ik helaas niet. Als ik iets wil leren dan begin ik helemaal onderaan. Met alles.
Onderaan beginnen met een 16-35L en een 100L...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

inderdaad.. nofi, en geniet van die lenzen, maar je vriend heeft gezegd dat je die 2 lenzen sowieso moet kopen ( lenzen zijn +/- 1800 waard nu bij elkaar ) en jij doet dat zo 1-2-3 ?

Ik begrijp dat sommigen het wat breder hebben dan anderen, maar dit vind ik raar..

overigens snap ik het wel dat ie met een 400D begint hoor, je begint gewoon met minder, waardoor je je in elke situatie het beste probeert in te zetten. t.o.v de 7D zuigt de AF van de 400D zwaar, dus als jij al goede actie shots met de 400D leert maken, gaat dat met de 7D straks uitstekend. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Zuurstok op 17-09-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik vraag me ook af wat je met een 16-35 op een crop-camera moet. De 17-55IS komt toch eerder in mij op en kost ook nogal wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ten aanzien van mijn Canon EOS 350D (met Sigma DC 17-70 F/1:2.8-4.5) is mijn interesse gewekt in de Canon EF 50mm F/1.8 II (of wellicht de 1.4, dan wel de Sigma 1.4). Dit vooral vanwege de lichtsterkte, omdat ik probeer zoveel mogelijk te schieten zonder flits. Bovendien ontbreekt bij mij nog altijd een statief.

Met name voor binnen-situaties lijkt me dit een prettige aanwinst. Tot mijn verbazing (ik ben nog altijd leek) lees ik eveneens met enige regelmaat dat de 50mm prime het objectief is dat ondanks de beschikking over zoomlenzen regelmatig aan de camera hangt, zodat ik misschien moet concluderen dat het objectief ondanks het ontbreken van zoom in veel situaties toch nog nuttig is.

Maar nu de maar. De 50mm wordt bij mij gecropped. Vandaar dat ik met mijn 17-70 even heb rondgelopen op 50mm en dan concludeer ik vrijwel meteen dat de field of view toch wel erg beperkt is. Te nauw voor 'all round' (voor zover je daar bij een vast brandpunt objectief over kunt spreken). Nu vraag ik me vanwege de populariteit van die 50mm primes echter af of ik niet iets verkeerd doe. Klopt het wel dat ik met een 50mm prime hetzelfde gezichtsveld heb als met mijn 17-70 op 50mm?

Mocht dat inderdaad zo zijn, dan zou ik wellicht moeten gaan voor iets rond de 30mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

universal creations schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:56:
Ik vraag me ook af wat je met een 16-35 op een crop-camera moet. De 17-55IS komt toch eerder in mij op en kost ook nogal wat minder.
Wellicht dat ie gewoon voorbereid wilt zijn op de toekomst..
wellicht dat ie nu al weet dat ie later een FF camera wilt kopen..

of gewoon omdat z'n vriend heeft gezegd dat hij later een FF camera zal kopen..

Persoonlijk heb ik ook alleen maar EF-lenzen op een crop camera zitten.
Dat is omdat ik weet dat, wanneer ik het geld heb en er een camera is waar ik super over te spreken ben met niet het prijskaartje van een 1DS, ik over zal gaan naar een FF camera :)
Daarom koop ik ook geen 17-55/10-22. Ookal zou ik, vooral die 10-22, best willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
BobF. schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:12:
[...]
KNIP
Daarom koop ik ook geen 17-55/10-22. Ookal zou ik, vooral die 10-22, best willen hebben :)
Maar je kan die dan toch dan alsnog weer verkopen? Volgens mij, tenminste zoals ik dat bij het V&A en marktplaats zie, zijn deze objectieven best waardevast. Natuurlijk wat minder dan luxury objectieven, maar ja, tis niet dat je bakken met geld weggooit lijkt me. Zeker bij landschappen is zo'n wijde lens lijkt me vrij handig, maar ja, dat vind ik dan..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Daar heb je helemaal gelijk in, ik zou hem inderdaad zo door kunnen verkopen..
Maar die moeite is het me gewoon weg niet waard :)

Als ik een 10-22 écht nodig heb ( om iets leuks te filmen oid, want ik doe niet zo aan landschappen ) dan leen ik hem wel.. Maar zovaak heb ik zo'n bereik niet nodig, dus het zou meer een lens voor erbij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@Tommy The Cat: 50mm op crop is inderdaad wat lang voor "walk-around". Maar je kunt ook je 17-70 instellen op 30mm en kijk hoe dat bevalt. Overigens is een flitser wel erg handig voor low-light. Want ook al heb je veel lichtsterkte door je snelle lens, de belichting is zelden goed op je onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
universal creations schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:24:
@Tommy The Cat: 50mm op crop is inderdaad wat lang voor "walk-around". Maar je kunt ook je 17-70 instellen op 30mm en kijk hoe dat bevalt. Overigens is een flitser wel erg handig voor low-light. Want ook al heb je veel lichtsterkte door je snelle lens, de belichting is zelden goed op je onderwerp.
Hieruit leid ik af dat mijn vergelijking opgaat, dank. Dan is het op 30mm inderdaad een stuk minder benauwd ;). Helaas is de keuze, prijs en informatie wat betreft de <50mm prime lenzen iets minder (op 't eerste gezicht).

De standaard flits vind ik te hard, een externe flitser staat eigenlijk nog niet eens op de lijst :p. Trouwens een mat plakbandje over de flits is me wel bevallen :).
Pagina: 1 ... 34 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mocht je iets willen melden over de OP (heb je stukjes voor in de OP, is er info onjuist of zie je een spelfoutje) neem dan even contact op via de Topicreport!