floppie86 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:34:
[...]
De nieuwste Lightroom (versie 3 geloof ik) doet dat ja.
Nog even over de 17-40L vs de 17-55: De eerste is ook weathersealed, en met een 7D erbij is dus de hele combo weathersealed (wat voor mij een belangrijk punt is, gezien ik veel zeil).
edit: je kunt je 17-40 natuurlijk ook aanvullen met een plastic fantastic (50 1.8). Dan heb je meteen het bereik wat je zoekt en een lichtsterke prime voor een prikkie die ook nog eens scherp is.
Hmmm dat wist ik niet. Dus LR3 gaat barreldistortion en pincushion distortion corrigeren a.d.h.v. lensinfo? Dat zou geweldig zijn. Dan hoef ik niet steeds PTlens te gebruiken. De 17-40L is pas weathersealed als je er een filter voorknalt. Het frontelement schuift intern een beetje, net als de 10-22.
En daarbij....ik gebruik de 17-55 zovaak in de regen, van een paar druppels gaat ie niet dood he. Ik doe wel altijd de boel afvegen voordat ik begin te "zoomen".
Floppie86, wat je eerst zei in het begin van deze pagina (dat je een 17-40 zou aanraden omdat het een L is), is natuurlijk onzin. Veel mensen geilen op het rode randje. Ik heb zelf alleen EF-S lenzen (17-55 en 10-22) en ik ben met name vooral erg te spreken over de 10-22 die qua scherpte, contrast, kleur en tegenlichtsituaties echt niet onderdoet voor een L lens. Ja ok, je krijgt soms weathersealing, je krijgt wat steviger materiaal, maar ik heb bewust gekozen voor de 17-55 ipv de 17-40, met name idd meer bereik, stabilisatie en de DoF bij 2.8.
En om nou te zeggen dat de 50D (of de 40D) een ietepieterig kleine zoeker heeft, daar ben ik het niet mee eens. True, de 7D heeft 100% coverage en kijkt fijner, maar de 40D/50D heeft zeker weten een goeie zoeker.
Naar mijn mening dan he.
@Marcel. 7D of 50D.....ik heb de 40D en heb de 7D ook een week mogen proberen. De 40D is al erg snel. Ik maak wel eens HDR's, maar de 7D is wel echt qua gevoel VEEL sneller dan de 40D. Persoonlijk mis ik dit wel een klein beetje op de 40D, maar misschien ben ik ook wel te verwend

De 9 AF punten zijn goed, maar ik mis soms wat meer punten, met name in de "hoeken" van het af-punt-gebied. Daarnaast weet ik nog altijd dat ik vroeger zei dat mensen zich niet zo moeten aanstellen over het schermpje van de 40D, maar het scherm van de 50D en de 7D zijn wel echt zooooooveel beter....
Kortom, de 7D zou ik graag willen hebben, maar om nu 400 euro meer te gaan betalen voor een 7D t.o.v. een 50D....nee. Dat vind ik het denk ik niet waard. Nou is er wel meer anders aan de 7D t.o.v. de 50D, maar ik geef alleen om bovenstaand, dus voor mij is het dat niet waard. Ik zou me wel goed bedenken wat je voor extra dingen verwacht van een 7D t.o.v. een 50D om je financien te verantwoorden (ervanuitgaande dat financien altijd een issue zijn

)
dangerpaki schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:46:
[...]
Ik zou graag een 7d hebben, heb alleen het geld niet ervoor. Dus moet het met de 550d doen. Maar het liefst zou ik een 7d hebben. Super mooie camera moet ik zeggen. Maar of het kwalitatief betere foto's uit mijn hand zou leveren? ik betwijfel het. De limiet ligt niet bij mijn camera maar bij mijn doen. Dus voorlopig hoef ik me niet druk te maken om een betere camera.
Dat snap ik dus niet. Je wilde een 7D hebben en moest het met de 550d doen. Waarom heb je nooit de 50D genomen dan, die VEEL dichter in de buurt van de 7D komt dan de 550d en even duur is als de 50D? Of mis ik hier iets?
[
Voor 14% gewijzigd door
Deathchant op 01-07-2010 15:26
]