Op de een of andere manier kunnen lenzen blijkbaar verder dan oneindig focussen. Dus ik weet niet waar je precies naartoe draait als je naar oneindig gaat, maar je moet dan naar het streepje draaien. Dan staat ie op oneindig. Je kunt ook een stukje verder draaien (echt fysiek naar het oneindig-teken toe). En dan wordt alles weer wazig.dangerpaki schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:23:
[...]
Als ik dan handmatig op het oneindige focus (volgens de distance scale) dan is het zeker niet scherp allemaal. Vandaar de vraag.
@webmail. Een cropcamera heeft een kleinere sensor dan een FF-cam. Een FF-cam heeft een 1.6x zo grote sensor (die ongeveer 35mm is). Van ALLE lenzen die je op een cropcamera zet, moet je de focal lengths vermenigvuldigen met 1.6 om de 35mm-equivalente focallengths te krijgen. Het ligt aan het type camera dus, niet aan de specificaties van de lens. Misschien is dit handiger voor je.
@G-Tus: volgens mij kun je dan niet 10mm gebruiken op die 1D, omdat de spiegel dan tegen je lenselement klapt (als ik me goed herinner).Niet goed gelezen, sorry.
[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 07-06-2010 10:17 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar