Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Maargoed, ik zoeken waar het aan lag, toen ik een 12 volt voeding lostrok was de brom minder, maar niet weg.
Vervolgens de rood/wit dropveterkabel vervangen door een interlink die ik zelf heb gemaakt van van damme studio kabel met vergulde connectors en voila, brom is weg
Nee zelfs die zijn niet 100% gelijk, kijk maar naar hun vinger afdruk.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Dacht op een bepaald moment ook een verschil te horen tussen en el cheapo gitaarkabel en een duurdere, maar bleek gewoon jack te zijn waarvan het soldeersel praktisch losgekomen was. Na hersolderen geen verschil meer te horen.
Natuurlijk zal je bij een duurdere kabel minder gauw last hebben van zo'n dingen. Daar is de kabel meestal steviger en de jacks + bevestiging van betere kwaliteit. Maar bij gitaarkabels geloof ik dat die toch sowieso vroeg of laat om zeep gaan ...
Als gevolg is mijn policy dan ook: bij kabels die je eens legt en dan vanblijft maak ik me geen zorgen over de kwaliteit. Bij kabels die vaak op- en afgerold worden koop ik niet de goedkoopste.
[ Voor 12% gewijzigd door DieterVDW op 05-01-2013 19:03 ]
Deze discussie echter, is meermalen benadrukt (zie alleen de topictitel al) veegt vooral de vloer aan met de hocus pocus eromheen, leidende tot bedragen van honderden tot zelfs duizenden euro.
Als je daar met open ogen intrapt verklaart menigeen je terecht voor knettergek.
Dat is wel heel raar. Wat was er mis met de dropveter kabel? Want een ground-loop los je niet op met een andere kabel. Als beide kabels goed zijn, blijft de ground-loop intakt als je ze onderling verwisseld, tenzij je ze anders aansluit natuurlijk._ferry_ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:21:
Gisteren had ik last van een ground loop tussen versterker en digitenne kastje. Voorheen nooit last van gehad.
Maargoed, ik zoeken waar het aan lag, toen ik een 12 volt voeding lostrok was de brom minder, maar niet weg.
Vervolgens de rood/wit dropveterkabel vervangen door een interlink die ik zelf heb gemaakt van van damme studio kabel met vergulde connectors en voila, brom is weg
Het lijkt er dus op dat je geen ground-loop had, maar het heeft veel meer weg van storing door inteferentie. Zou ik toch ook eens op zoek gaan naar de bron van die storing als ik jou was.
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Heb je de oude kabel nog? Kun je die even doormeten (kijken wat de weerstand is voor beide signaalpaden, of gewoon een doorgangsmeting) om te kijken of een van de aders gebroken is? Het lijkt mij een kabelbreuk of een connector die los is gaan zitten, waarbij de signaalaarde in plaats van over de kabel via de veiligsaarde (o.i.d.) liep. Dan krijg je heel makkelijk de meest gore zooi op je signaal_ferry_ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:21:
[ Voor 4% gewijzigd door ktf op 05-01-2013 23:32 ]
En toch werkte het nog gewoon dus_ferry_ schreef op zondag 06 januari 2013 @ 09:53:
en van de rode aansluiting zat er een breuk in de gnd.
Als het foil-shielded kabels zijn heeft het folie vaak een vrij hoge weerstand, dat kan. Voor een interlink niet rampzalig, omdat de in- en uitgangsweerstanden van veel HiFi in de kilo-ohms liggen, dan maakt die 3 ohm niet zoveel uit. Ze zijn echter wel vrij fragiel.De gnd van de witte had ook minimaal 3 ohm weerstand. Inclusief overgangsweerstand van meter naar kabel. Maar lager dan dat kreeg ik de meting niet.
Heel verstandigIn de vuilnisbak ermee
Nee hoor, 30 euro lijkt mij de prijs voor een kwalitatieve kabel (hopelijk).jb044 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:55:
Maar goed jouw mening is dus dat ik 20 euro teveel betaald heb als ik het goed samenvat?
Oke, het is dus gewoon een stuk zwart materiaal dat pretendeert in de buurt te komen van een zwarte straler. Interessant, de tweaks worden technisch gezien steeds simpeler, maar dit vind ik toch wel weer ernstig eigenlijk. De conclusie van het 'onderzoek' wat voorafging aan de ontwikkeling van deze tweak is dus dat het absorberen van elektromagnetische straling op enkele tientallen centimeters van de bron nuttig is. Geen shielding of faraday cages die gewoon alle straling opvangen, nee, we maken een object dat een deel van de straling opvangt en prijzen het de hemel in. Waar die hoek van 35 graden vandaan komt is me ook een raadsel eigenlijk.Negakinu schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:39:
Nieuwe Lessloss Blackbody review
Af en toe denk je dat de mensen die dit kopen denken dat de elektrotechnicus die hun (dure) versterker ontworpen heeft achterlijk was ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door ktf op 06-01-2013 22:12 ]

Het zit dus allemaal tussen de oren. Oftewel geef de mensen een gouden eikel en zeg dat de geluidskwaliteit daar tien keer beter door wordt als ze hem maar in de linkerbroekzak dragen.
"When you grow up your heart dies"
Wat een onzin. Iedereen weet dat je hem in je rechterbroekzak moet dragen.sjaool schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:26:
Dat mensen nog in zulke dingen trappen zeg.![]()
Het zit dus allemaal tussen de oren. Oftewel geef de mensen een gouden eikel en zeg dat de geluidskwaliteit daar tien keer beter door wordt als ze hem maar in de linkerbroekzak dragen.

Elk ontwerp zal een afweging zijn tussen technisch haalbaar en economisch betaalbaar. De cijfers na de komma bepalen een gering deel van het luisterplezier maar er zijn nu eenmaal mensen die daarvoor idioot hoge sommen willen betalen. van 99,9% naar 99,999 kan al snel een factor 10 prijsverschil opleveren.Af en toe denk je dat de mensen die dit kopen denken dat de elektrotechnicus die hun (dure) versterker ontworpen heeft achterlijk was ofzo.
Ook de handige doe het zelfver die een systeem ontwerpt zal keuzes moeten maken en niet altijd zijn de gemaakte keuzes degene die jij of ik gemaakt zouden hebben.
Blijft dus dat een keuze voor een muziekweergever een persoonlijke is die gerelateerd is aan geld en smaak en techniek.
Elke stap in de weergave kost geld en elke stap is een kwestie van keuzes maken.
Copyright and left by SED...
Ik vermoed dat mensen die zo'n blackbox kopen (gezien de prijs van eerdere producten van lessloss zal het niet goedkoop zijn) hebben waarschijnlijk ook een versterker/(SA)CD-speler van >10.000 euro staan. Een beetje ontwerper kan voor zoveel geld echt wel zorgen dat EMI geen problemen veroorzaakt.SED schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:53:
Elk ontwerp zal een afweging zijn tussen technisch haalbaar en economisch betaalbaar.
verder speelt het weer in op FUD achtige informatie die weer slachtoffers zal maken. Deels feit, deels fantasie een kostbare mix
In essentie heb je hier helemaal gelijk. Je sluit compromisen en het is aan de koper om te bepalen in hoeverre hij\zij de compromissen wil accepteren en tegen welk bedrag. De discussie of het verschil al dan niet hoorbaar is, doet daar niets aan af. Het probleem zit hem bij dit soort apparaten echter veel meer in de snake-oil hoek. Dit zijn apparaten waarvan elke ontwikkelaar met 100% zekerheid kan zeggen dat het apparaat geen meetbare invloed heeft op de werking van het door hem ontworpen apparaat (even uitgaand van goed functionerende audio-apparatuur in dit geval).SED schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:53:
[...]
Elk ontwerp zal een afweging zijn tussen technisch haalbaar en economisch betaalbaar. De cijfers na de komma bepalen een gering deel van het luisterplezier maar er zijn nu eenmaal mensen die daarvoor idioot hoge sommen willen betalen. van 99,9% naar 99,999 kan al snel een factor 10 prijsverschil opleveren.
Ook de handige doe het zelfver die een systeem ontwerpt zal keuzes moeten maken en niet altijd zijn de gemaakte keuzes degene die jij of ik gemaakt zouden hebben.
Blijft dus dat een keuze voor een muziekweergever een persoonlijke is die gerelateerd is aan geld en smaak en techniek.
Elke stap in de weergave kost geld en elke stap is een kwestie van keuzes maken.
Mensen worden echter om de tuin geleid en verleid met valse beloftes en niet bestaande effecten en dat is in mijn ogen oplichting (maar goed, dat gebeurt met meer producten, zoals de vaak aangehaalde bio-stabiel). Dat je er als consument ook nog eens intrapt..tschjaaa.
Maar eigenlijk zou hier een soort reclame-code voor moeten zijn dat bedrijven alleen maar mogen adverteren met aantoonbare en reproduceerbare effecten\werking\etc. Kunnen ze dat niet, dan moeten ze dat ook duidelijk vermelden. Maar goed, dat is denk ik ten eerste een utopie en ten tweede krijg je dan beweringen zoals ze nu ook onder cosmetica reclames staan in kleine lettertjes (volgens testen uitgevoerd onder 23 Libelle leden over een periode van 5 dagen en dat dan bij een anti-verouderingscreme voor de huid

Dat zou inhouden dat dubbel blind testen ook zinloos zijn.Maar eigenlijk zou hier een soort reclame-code voor moeten zijn dat bedrijven alleen maar mogen adverteren met aantoonbare en reproduceerbare effecten\werking\etc
Als je het niet kunt meten kun je het niet horen is dan het devies en daar zit de kern van elke discussie rondom elfjes
Zo simpel is het leven echter niet..
Volgens mij bestaat die code al. Maar er is simpel omheen te werken door alleen claims te doen die subjectief en onduidelijk zijn. Zo mag je best beweren van een audiokabel dat die het geluid verbetert. "Beter", "mooier" en "lekkerder" zijn immers subjectief en lang niet altijd meetbaar. Anders zou een chocolade fabrikant ook niet meer mogen beweren dat zijn chocolade de lekkerste is want dat is immers ook niet aantoonbaar.Killer schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:20:
Maar eigenlijk zou hier een soort reclame-code voor moeten zijn dat bedrijven alleen maar mogen adverteren met aantoonbare en reproduceerbare effecten\werking\etc.
Hoe ze het aantonen doet er niet zo veel toe. Als ze een goed opgezette en gedocumenteerde luistertest hebben uitgevoerd waaruit het beweerde zou blijken is dat ook al goed.SED schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:55:
[...]
Dat zou inhouden dat dubbel blind testen ook zinloos zijn.
Als je het niet kunt meten kun je het niet horen is dan het devies en daar zit de kern van elke discussie rondom elfjes
Zo simpel is het leven echter niet..
Maar zoals gezegd...Het is en blijft een utopie.
En de discussie meetbaar=hoorbaar of hoorbaar=meetbaar, die laat ik maar even voor wat hij is. Daar is al te lang over doorgezaagd volgens mij.
Zonde van het geld. Kabels inspelen is onzin.DieterVDW schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:12:
Ik stootte net op deze: "FryBaby" Compact Cable Burn-In Generator . Lijkt me wel een goeie deal voor 250$ ..?
Ik vermoed dat de melding enigzins sarcastisch bedoeld waswarp schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:16:
[...]
Zonde van het geld. Kabels inspelen is onzin.
Daar hebben immers van die kleine houten prikkers in gezeten die ook kunnen branden. Zoiets ga je toch niet serieus op in? Recentelijk een nieuwe sneeuwschuiver gekocht, die moet toch echt voor ik hem gebruik eerst ingebrand worden. Stel je voor dat ik dat niet zou doen! ! !
Eens, helaas is dat algemeen geaccepteerd. En dan krijg je onzin-leuzen als "Voor jezelf zorgen is spa reine drinken" en "Zuiverheid die voor je zorgt" (om maar een recent irritatievoorbeeld erbij te slepen). Slaat helemaal nergens op, het idee dat het daadwerkelijk iets positiefs zou doen voor je gezondheid dat in je hoofd wordt geprent.. maar het zijn ook geen keiharde leugens.Killer schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:20:
Mensen worden echter om de tuin geleid en verleid met valse beloftes en niet bestaande effecten en dat is in mijn ogen oplichting (maar goed, dat gebeurt met meer producten, zoals de vaak aangehaalde bio-stabiel). Dat je er als consument ook nog eens intrapt..tschjaaa.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Bij homeopatische middelen mag sinds kort niet meer verteld voor welke kwalen ze bedoeld zijn omdat er totaal geen bewijs voor is.
Hardleerse consumenten blijven het spul toch wel kopen, maar de nietvermoedende consument kan op die manier minder makkelijk bedrogen worden.
Als je net voor een paar duizend euro kabels hebt gekocht, dan ga je ze natuurlijk niet verpesten door ze op zo'n goedkoop chinees prulding aan te sluiten. Stel je voor dat er galvanische corrosie optreed tussen iets in het apparaat en je kabelstekkers!DieterVDW schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:12:
Ik stootte net op deze: "FryBaby" Compact Cable Burn-In Generator . Lijkt me wel een goeie deal voor 250$ ..?
Dit vind ik wel weer een mooie:
Mooi toch, als je je superieur voelt aan je collega's maar het eigenlijk precies andersom is. Doet me denken aan het Dunning-Kruger effect. Serieus, hoe kun je nou ooit de effecten van een kabel over de periode van een maand vergelijken, voordat je zo'n kabel vervangen hebt is de geluidsbron die je opneemt alweer van humeur verschoten en ja, dan klinkt het duidelijk anders"I really depend on these, as my recording duties constantly require me to 'break-in' new microphone cables of varying lengths - generally 10 to 20 feet! in length, quite a difference from the usual 'audiophile' 1 meter standard RCA interconnects! The long lengths really seem to effect the sound - starting as quite 'muffled' and 'closed-in,' but gradually changing (over the period of about one month!) to a very 'open' and 'dynamic' sound, which is what I am looking for. I don't think that most of the 'studio' recording people are aware of this effect. Their attitude is more generally 'wire-is-wire' with little appreciation (that an audiophile would have) of how the passive components can radically effect the sound."
Serieus? Mooi. Nu nog heel die paragnostenmeuk van de tv af...mjtdevries schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:08:
En toch word er soms wel wat bereikt.
Bij homeopatische middelen mag sinds kort niet meer verteld voor welke kwalen ze bedoeld zijn omdat er totaal geen bewijs voor is.
Heb je trouwens ook een bron?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
JahoorUniversal Creations schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:05:
Heb je trouwens ook een bron?
https://www.reclamecode.n...sp?paginaID=283%20&deel=2 artikel 6
en http://www.kwakzalverij.n..._reclame_voor_homeopathie
en http://www.vsm.nl/veel-gestelde-vragen/9
Vooral die laatste, van een grote fabrikant van het spul, is interessant. ik quote
Blijkbaar hebben ook al 40.000 mensen een petitie ondertekend om de wet terug te draaienWereldwijd wordt veel onderzoek gedaan naar de werkzaamheid van homeopathie. Anders dan een aantal media wil laten geloven, komt homeopathie als werkzame remedie hier positief uit naar voren.

[ Voor 25% gewijzigd door ktf op 09-01-2013 19:22 ]
Ik denk 20m nodig te hebben en heb 4 typen kabels bij kabeltje.com opgezocht.
1,5mm 20m Budget Merkloos/Transp € 24,-
2,5mm 20m Budget Merkloos/Transp € 33,-
2,5mm 20m Goed Vivanco € 40,60
1,5mm 20m HiFi Oehlbach € 39,95
Welke kan ik nu het beste kiezen? Is de goedkoopste goed genoeg voor dit setje of..?
Is het daarnaast handig om banaanstekkers aan te schaffen of kan ik de kabels op de "normale" manier aansluiten?
[ Voor 24% gewijzigd door Roncom op 10-01-2013 11:45 ]
Banaanstekkers hebben alleen functie als je vaak af- en aankoppelt. Dat gaat sneller met een stekker, zonder stekker worden uiteindes snel rafelig als je er veel mee rondklooit.Roncom schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:43:
Ik ben op zoek naar een speakerkabel voor mijn Jamo S426 hcs 3 setje icm een Onkyo 414.
Ik denk 20m nodig te hebben en heb 4 typen kabels bij kabeltje.com opgezocht.
1,5mm 20m Budget Merkloos/Transp € 24,-
2,5mm 20m Budget Merkloos/Transp € 33,-
2,5mm 20m Goed Vivanco € 40,60
1,5mm 20m HiFi Oehlbach € 39,95
Welke kan ik nu het beste kiezen? Is de goedkoopste goed genoeg voor dit setje of..?
Is het daarnaast handig om banaanstekkers aan te schaffen of kan ik de kabels op de "normale" manier aansluiten?
Merk kabel zal weinig uitmaken, tenzij je een kleur sleeving ofzo mooi vind. Persoonlijk vind ik de laagste prijs interessanter.
Wel enigszins belangrijk, hoeveel mm2 je moet hebben, zie: http://www.breem.nl/pgbekabeling.htm. Daar kan je in de tabel opzoeken wat je minimaal nodig hebt. Zullen vast geen dikke sleepkabels worden
[ Voor 6% gewijzigd door SqnLdr op 10-01-2013 12:19 ]
Of bedoel je dat ook, passende stekkers in het algemeen?
Dank, dan ga ik voor 1,5mm2 en het goedkoopste merk.cvheereveld schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:17:
[...]
Merk kabel zal weinig uitmaken, tenzij je een kleur sleeving ofzo mooi vind. Persoonlijk vind ik de laagste prijs interessanter.
Wel enigszins belangrijk, hoeveel mm2 je moet hebben, zie: http://www.breem.nl/pgbekabeling.htm. Daar kan je in de tabel opzoeken wat je minimaal nodig hebt. Zullen vast geen dikke sleepkabels worden.
Dit deed me wel weer heel erg denken aan dingen die ik in het topic voorbij heb zijn komen. Als er mensen voor opteren dat te verbieden, dan zouden opschriften zoals deze natuurlijk ook verboden moeten worden. Echter, in tegenstelling tot kabels maak ik me bij dergelijke opschriften helemaal niet druk om wat er waar is, een normaal mens weet ook wel dat het een beetje poetisch gebrachte onzin is, en dat je heel Rusland er zelf maar bij moet verzinnen als je die thee drinkt. Raar toch dat er dus hele volksstammen zijn die dergelijke opschriften bij audiovoodoo wel serieus nemen?Immerse yourself in the exuberance of Saint Petersburg. Explore the glittering jewels of this amazing city, that is a gateway to the mysterious East beyond. [...] this sophisticated Earl Grey tea [...] reveals for you the warmth and glamour of Russia.
Toch, lang geleden was ik in wat toen nog Leningrad heette. Ik dronk op zeker ogenblik een kop thee bij het ontbijt en kreeg plotseling een voor mij onverklaarbaar gevoel. Ik weet nu eindelijk, dit lezende, waar dit gevoel vandaan kwam. Gewoon een Earl Grey belevenis in Rusland
Heb je het gevraagd? Bij de meeste bouwmarkten waar ik regelmatig kom verkopen ze ook per meter, heb ik laatst nog gedaanMaartendc schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:22:
Bij de bouwmarkt hadden ze alleen 10 en 25 meter (per stuk tussen de 10 en 20 euro) wat ik iets te prijzig vindt aangezien ik maar 2 meter nodig heb.
Nee, dat is 1 kabel met 2 aders van 1,5mm². Één kabel dus.Nu zag ik deze: http://www.bax-shop.nl/sp...5mm2/product-details.html . Lijkt me een mooi kabeltje ook al is het een budget-kabel, 12,50 voor twee kabels inclusief verzendkosten (dit zijn er toch twee he, ik lees toch niet verkeerd?)
Nee, die passen niet. Deze hebben Speakon aansluitingen, voor professionele toepassingen (PA, DJ's etc.). Je kunt met een zijkniptang de aansluitingen eraf knippen en de kabel strippen, dan past het wel. Dan kun je beter per meter bestellen: http://www.bax-shop.nl/sp...l-1m/product-details.html Mooiere kan ook, maar dat is lastiger strippen: http://www.bax-shop.nl/sp...eter/product-details.htmlPassen deze op mijn speakers en mijn Pioneer 5.1 receiver VSX422K? (ik ben een leek op kabelgebied dus dit is misschien een domme vraag)
[ Voor 11% gewijzigd door ktf op 24-01-2013 12:42 ]
Hmm, als je dat nog nooit gedaan hebt kan het nog vervelend worden. Ik zal mijn best doen het uit te leggen.Maartendc schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:50:
Maar daar hoef ik verder toch niks aan te doen, gewoon aansluiten en klaar? (die hoef ik toch niet te strippen?) Oh en dan snap ik iets niet bij het bestellen. Ik wil 2x 3 meter bestellen maar moet ik dan als aantal '6' aangeven? Hoe weten ze dat ik 2 keer 3 meter wil? Of moet ik gewoon aantal '6' doen en dan het zelf afsnijden en strippen? (nog nooit gedaan maar dat moet nog wel lukken met mijn twee linkerhanden lijkt me)
In dit geval denk ik dat het een goed idee is dat je een paar bananenstekkers meebesteld: http://www.bax-shop.nl/lu...wart/product-details.html
Eerst knip je de 6m kabel doormidden met een zijkniptang of desnoods een schaar zodat je 2x 3 meter overhoudt. Vervolgens neem je de kabel en trek je de 2 aders een stukje uit elkaar. Vervolgens pak je een striptang en haal je ongeveer een centimeter van de isolatie van de beide aders (een voor een) af. Als je geen striptang hebt kun je met een hobbymesje proberen de isolatie eraf te snijden. Het moet er dan zo uit zien:

Vervolgens draai je met een schroevendraaier de schroef in de bananenstekkers omhoog, steek je de ader in de stekker en schroef je de ader vast. Doe dit ook aan de andere kant. Dan heb je een kabel op maat. Dit kun je zo doen met allebei de stukken kabel.
[ Voor 4% gewijzigd door ktf op 24-01-2013 16:30 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Maartendc op 24-01-2013 16:34 ]
Meestal niet, maar als je het lief vraagt en het niet te druk is willen ze dat misschien wel doen voor je. Het is, als je eenmaal je striptang gevonden hebt en daar ervaring mee hebt, een klusje van 30 seconden.Maartendc schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:32:
Hartelijk bedankt voor de uitleg! Als ik toch nog een bouwmarkt vindt hier in de buurt die speaker kabels op rol verkopen, strippen ze die kabels dan voor je? Weet je dat?
Als ik het goed gezien heb heb je maar 1 setje nodig (want in je receiver kun je ze eventueel ook vastschroeven), maar 2 setjes is wel een stukje makkelijker.Oh en die bananenpluggen die je noemt in die link, die zijn genoeg voor twee speakers he neem ik aan? Of moet er aan beide eindes van zo'n kabel een bananenplug?
Gewoon losse kabel gebruiken kan ook. Banaanpluggen zijn alleen wat netter.Maartendc schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:49:
Wederom bedankt voor je (snelle) antwoord. Dit is de achterkant van mijn receiver: http://www.priyantha.nl/G...K/VSX-422-K_rearpanel.jpg . Maar waarom is dat gemakkelijker? Het is toch een kwestie van insteken (wanneer ze gestript zijn) en klaar. Het is misschien handig als ik m'n speakers veel af en aan sluit maar dat is niet het geval. Anyways, ik ga zo de boel daar bestellen, dan is het morgen binnen, prima.
Nee, alleen met banaanpluggen kun je ze erin steken. Zonder banaanpluggen moet je het plastic element losdraaien zodat je de draad vast kunt klemmen. Die gestripte kabel kun je niet 'steken', daar is het veel te dun voor.Maartendc schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:49:
Maar waarom is dat gemakkelijker? Het is toch een kwestie van insteken (wanneer ze gestript zijn) en klaar.
b.t.w. iedere vorm van kroonsteen/schroef verbinding hoort natuurlijk wel een aderhuls bij!!
[ Voor 40% gewijzigd door base_ op 25-01-2013 03:28 ]
Ik vind het eigenlijk wel grellig ... een persoon op tweakers.net die vraagt of ze de kabel al strippen in de bouwmarkt.base_ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 03:26:
Als je kabel echt met gevoel wilt strippen doe het dan met je tanden
b.t.w. iedere vorm van kroonsteen/schroef verbinding hoort natuurlijk wel een aderhuls bij!!

Gewoon een striptang halen in de bouwmarkt - best zo eentje met een schroef in zodat je het zelf wat op dikte kan instellen.
Beter dan zo'n immens geval waar in voorgemaakte gaatjes zitten voor kabel A, B, C en D ... die dingen kosten een pak meer + je gaat zien dat er net geen gaatje is voor jou specifieke kabel
Is trouwens ook handig wil je thuis es knutselen aan de electriciteit.
Sowieso, ik heb 2 linkerhanden, absoluut niet gewend dingen met mijn handen te doen, en zelfs ik heb inmiddels een tas vol gereedschap, gewoon elke keer gehaald als ik het nodig had. Punt is dat dit soort dingen extreem makkelijk zijn, tegenwoordig op internet zijn er filmpjes en stappenplannen te vinden hoe je alles gebruikt. Dus haal zo'n ding: schroevendraaiers, striptang en krimptang zijn toch wel echt de absolute basis en die dingen zul je vrijwel ALTIJD wel een paar keer nodig hebben.chime schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:05:
[...]
Ik vind het eigenlijk wel grellig ... een persoon op tweakers.net die vraagt of ze de kabel al strippen in de bouwmarkt.![]()
Gewoon een striptang halen in de bouwmarkt - best zo eentje met een schroef in zodat je het zelf wat op dikte kan instellen.
Beter dan zo'n immens geval waar in voorgemaakte gaatjes zitten voor kabel A, B, C en D ... die dingen kosten een pak meer + je gaat zien dat er net geen gaatje is voor jou specifieke kabel![]()
Is trouwens ook handig wil je thuis es knutselen aan de electriciteit.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Wat noem jij ultradun? Ik heb zelfs 0.125 mm² met een mesje gestript omdat de huls niet brandde. Maar anyway, deze hele discussie is dus het andere extreem, geen zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht maar bouwmarktkabels geanalyseerd door tweakers bij TL-lichtVerwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 03:03:
Voor ultradun kabel is een aansteker trouwens de aangewezen methode.
Dat kan je zelfs met je nagels nog wel strippen, mits je geen al te fanatieke nagelbijter bentktf schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:40:
[...]
Wat noem jij ultradun? Ik heb zelfs 0.125 mm² met een mesje gestript omdat de huls niet brandde. Maar anyway, deze hele discussie is dus het andere extreem, geen zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht maar bouwmarktkabels geanalyseerd door tweakers bij TL-licht
Maar gewoon met een striptang is wel het makkelijkst. En dan als eerste die schroef er uit draaien en op gevoel strippen. Je voelt als je met de tang door de isolatie heen bent en op de draad zit. Ik ben me ervan bewust dat dat voor hele dunne draad wel wat lastig is, maar die kan je sowieso dus met je nagels doen
Goeie oude tijden, lekker oude zooi van de rommelmarkten meenemen en thuis ontdekken dat stekker eruit niet hetzelfde is als geen optater kunnen krijgen.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Van de rommelmarkt? Vroeger stonden de oude televisies en andere elektronische apparaten nog gewoon langs de weg bij het grof vuil.brama schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:24:
Goeie oude tijden, lekker oude zooi van de rommelmarkten meenemen en thuis ontdekken dat stekker eruit niet hetzelfde is als geen optater kunnen krijgen.
"When you grow up your heart dies"
http://www.audiotweaks.com/reviews/haloidi/page01.htm
Punt is dus hier dat men blijkbaar allerhande soorten kabels moet 'dempen' omdat er anders 'micro-vibraties' zijn die het geluid kunnen beïnvloeden. Nu we hebben dus al doosjes met edelstenen gezien om over de kabeluiteinden te zetten, maar plastic klemmetjes? Blijkbaar maken ze ze ook voor buizen, om je buizen te dempen. Nu is een buis volgens mij een mechanisch uitermate passief onderdeel...
Ze zijn 13$ per set, maar ze lijken me net zo belachelijk als 'cable lifters'. Iemand een verklaring voor het fysische fenomeen dat deze wasknijpers hun werking zou moeten geven?Overall [...] presented a more realistic, involving and ultimately more enjoyable musical experience. Subtle yes, but these interconnect dampers are definite keepers.
[ Voor 6% gewijzigd door ktf op 14-02-2013 17:28 ]
Ik stoor me echt kapot aan de manier van testen:ktf schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:27:
Ze zijn 13$ per set, maar ze lijken me net zo belachelijk als 'cable lifters'. Iemand een verklaring voor het fysische fenomeen dat deze wasknijpers hun werking zou moeten geven?
Ga lekker meten met geluidsmeters ofzo. Als je met zo iemand in discussie gaat, zeggen ze waarschijnlijk "ja niet iedereen hoort het verschil haha" (die vervelende haha er achter is trademark voor dit soort mensen).For most of my evaluation I used a recent acquisition: "Come Away with Me" by Norah Jones (Blue Note Records 32088). Ms Jones is great on this album. The music is really good and so is the recording.
Subtle or not, the HAL-O Interconnect Damping Instruments made Ms Jones shine even brighter. The first time I installed the IDIs I couldn't really make out what was going on, and it wasn't until I took them off - listened - and then put them back on that things started to become clearer. The overall effect is subtle but very much worth your effort. The entire venue becomes more natural, more vivid and palpable if you will, deeper too. Not by leaps and bounds but sufficiently so to grasp added attention. With the dampers in place Norah's voice projects with more realism and presence. Localization is better too; Her voice takes upon greater shape and added dimension, you know the saying: "being there, as if it was live", well with these in place I was a row seat closer to being there. In comparison upon removing the dampers transients became a bit slower, the soundstage somewhat shallower and dynamics to some extent more compressed. So back on they went and that's where they've been ever since.
Dan kun je natuurlijk proberen tegen te werpen dat niet iedereen zich voor de gek laat houden (door placebo) en dat niet alles wat je "hoort" er daadwerkelijk is. De overbekende trucjes waarbij de ogen voor de gek gehouden worden zijn er helaas niet (althans, niet dat ik weet) voor het gehoor.LiquidT_NL schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:34:
Als je met zo iemand in discussie gaat, zeggen ze waarschijnlijk "ja niet iedereen hoort het verschil haha"
Zeker, bij zoiets stompzinnigs van 15 euro kun je er moeilijk een hoop stampij over maken, maar het is natuurlijk de hele manier van doen.
Ik zou het normaal met je eens zijn maar dit is nou net een uitzondering. Buizen kunnen namelijk, vooral als ze wat ouder zijn, zich gedragen als een microfoon. Die 'micro-vibraties' kunnen dus weldegelijk het geluid beïnvloeden.ktf schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:27:
Oké mensen, hier weer een audiotweak die weer getuigd van geen enkel gevoel van zelfrespect.
http://www.audiotweaks.com/reviews/haloidi/page01.htm
Punt is dus hier dat men blijkbaar allerhande soorten kabels moet 'dempen' omdat er anders 'micro-vibraties' zijn die het geluid kunnen beïnvloeden. Nu we hebben dus al doosjes met edelstenen gezien om over de kabeluiteinden te zetten, maar plastic klemmetjes? Blijkbaar maken ze ze ook voor buizen, om je buizen te dempen. Nu is een buis volgens mij een mechanisch uitermate passief onderdeel...
http://en.wikipedia.org/wiki/Microphonics
Ah, dat is inderdaad een interessant gegeven, dat wist ik niet. Echter, als je een (dure?) buizenversterker koopt hoor je toch aan te kunnen nemen dat de fabrikant een fatsoenlijk trillingsdempend voetje installeert. Dit is net zoiets als een andere transistor-amp in je transistorversterker solderen zonder de rest van het ontwerp aan te passen.alamont schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:18:
Die 'micro-vibraties' kunnen dus weldegelijk het geluid beïnvloeden.
Het is namelijk heel goed mogelijk dat je met een 'demper' zoals deze het effect juist erger maakt. Zoals bijvoorbeeld het dempertje op de foto op die wikipedia pagina is geplaatst dempt het helemaal niets, het voegt alleen meer massa toe. Om te kunnen dempen moet het aan een massa verbonden zijn (anders trilt het alleen maar mee) en het moet trillingen absorberen. Echter, als de fabrikant een trillingsdempend voetje heeft afgestemd op een bepaalde frequentie (een bepaald gewicht en afmeting buis) en iemand veranderd dat gewicht en de afmetingen door er iets aan te klemmen, dan verschuif je de resonantiefrequentie misschien wel naar buiten die van de fabrieksdemper...
Ofwel, zelfs in het geval dat er hoorbare vervorming optreed vanwege dit effect hoeft het toevoegen van deze demper (die helemaal geen demper is!) waarschijnlijk weinig zin en het werkt misschien zelfs averechts.
P.S.: Om dit te begrijpen, denk aan een auto: de demper zit daar tussen het wiel en de rest van de wagen, ofwel tussen de massa en dat wat de trillingen 'veroorzaakt', namelijk het wiel dat een onregelmatig wegdek volgt. In het geval van deze buis zit de demper tussen de massa en lucht, in plaats van tussen de massa en dat wat de trillingen de buis in brengt, namelijk de 'rest' van de versterker. De trillingen die vanaf de lucht rechtstreeks (dus niet via de behuizing) de buis in gaan kun je sowieso niet dempen met zo'n ding, want je kunt aan lucht niet vastpakken. Het zou zoiets zijn als proberen je auto minder te laten trillen door een enorme plastic bol op je achterbank te leggen: dat helpt ook niet.
edit: overigens, als je niet net zoals ik mechanica gestudeerd hebt snap ik dat een demper op een buis heel logisch klinkt als je dat wiki-artikel gelezen hebt. Echter, om te functioneren moet het wel echt een demper zijn, en geen fancy stukje plastic dat er alleen voor de sier zit
[ Voor 7% gewijzigd door ktf op 15-02-2013 12:59 ]
Microphony zit in de buis zelf die trillingen oppikt en versterkt. Een trillingsdempend voetje voorkomt alle contact trillingen en zit meestal reeds in de voeten van de versterker ipv per buis.Echter, als je een (dure?) buizenversterker koopt hoor je toch aan te kunnen nemen dat de fabrikant een fatsoenlijk trillingsdempend voetje installeert.
Die plastic bol op je achterbank werkt wel degelijk als deze tevens een massa heeft. De trillingen zullen daardoor veranderen. Dat kun je zelf ook logisch beredeneren lijkt me zo.
Een microphonische buis voorkomt men door een reeks van maatregelen waarbij een rubber ring eromheen de meest gebruikte is. Die voorkomt namelijk dat de glasverpakking in een trilling komt. Meestal is is het echter een probleem met de buis zelf die een fout bevat. Niet alle buizen soorten zijn er even gevoleig voor.
Het doet zeker iets, maar als de veerconstante (van de bekleding van de achterbank) en de massa van de bal niet exact zijn afgestemd om een trillingsfrequentie tegen te werken dan doet het wel wat, maar helpt het niet. Zoiets heeft namelijk een zeer specifiek afgestemde resonantie in plaats van een breed dempingsgebied. Dingen zoals rubberen ringen zijn over het algemeen productietechnisch onmogelijk precies af te stemmen, al was het maar omdat elastomeren vaak enige kruip vertonen. Zoiets als een voetje kun je met viskeuze demping een veel bredere frequentieband laten absorberen.SED schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:18:
Die plastic bol op je achterbank werkt wel degelijk als deze tevens een massa heeft. De trillingen zullen daardoor veranderen. Dat kun je zelf ook logisch beredeneren lijkt me zo.
Sommige buizen zijn 'by design' microphonisch. Dat wordt grotendeels door de constructie en de gebruikte materialen veroorzaakt. Ouderdom is niet zo heel vaak een reden voor (extra) microphonie. Er worden voor buizen rubberen ringen verkocht om om de buis te schuiven om dit fenomeen tegen te gaan, echter is ook dat grotendeels placebo. Het probleem bij buizen is dat interne onderdelen gaan meeresoneren op een bepaalde frequentie. Door een rubber ring om de buitenkant van de buis te schuiven verander je de resonantiefrequentie van interne onderdelen niet. Het dempend effect van zo'n rubber ring is ook heel beperkt, aangezien de ring slechts alleen 'vastzit' aan het glas en dus vrolijk mee gaat trillen uiteindelijk. Op zijn best verander je de resonantiefrequentie van de glazen buis zelf, maar die is zelden het probleem.alamont schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:18:
[...]
Ik zou het normaal met je eens zijn maar dit is nou net een uitzondering. Buizen kunnen namelijk, vooral als ze wat ouder zijn, zich gedragen als een microfoon. Die 'micro-vibraties' kunnen dus weldegelijk het geluid beïnvloeden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Microphonics
Microphonie zit inderdaad in de buis, maar de meeste trillingen die de buis oppikt zijn die van de omgeving en niet die van het chassis (ook wel, maar minder). Het microphonie effect kun je het beste bezien als het rondzingen van een microphoon. Als de buis daar gevoelig voor is, dan kun je het beste de buis vervangen door een andere die niet zo gevoelig is. Trillingsdempers e.d. verhelepn zelden het probleem, ze verplaatsen het hooguit in de frequentieband is mijn ervaringSED schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:18:
[...]
Microphony zit in de buis zelf die trillingen oppikt en versterkt. Een trillingsdempend voetje voorkomt alle contact trillingen en zit meestal reeds in de voeten van de versterker ipv per buis.
De omgeving van een buis is het chassisMicrophonie zit inderdaad in de buis, maar de meeste trillingen die de buis oppikt zijn die van de omgeving en niet die van het chassis (ook wel, maar minder).
En verder inderdaad....
zoals ik al aangaf zijn dat type trillingen meestal via voetjes/dempers prima aan te pakken. Een buis die microphonisch is kun je het best vervangen. Rubber ringen zijn geen placebo maar hebben een beperkte werking.. De trilling zal eerst het glas moeten passeren en dat kun je enigszins beïnvloeden.
Een buis inpakken is beter maar vaak minder fraai en dus komen de rubber oplossingen om de hoek.
Moderne buizenverstekers tonen de buizen iets wat oudere modellen meestal niet deden. Het probleem is dus dat de exposure van de buis anders is dan oude ontwerpen aannamen.
Zou je deze zin wat beter kunnen uitleggen? Volgens mij begrijp ik 'm niet helemaal.SED schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:55:
[...]
Moderne buizenverstekers tonen de buizen iets wat oudere modellen meestal niet deden. Het probleem is dus dat de exposure van de buis anders is dan oude ontwerpen aannamen.
Buis hangt buiten het chassis in plaats van erin dus een andere 'exposure'Nerpissad schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:44:
[...]
Zou je deze zin wat beter kunnen uitleggen? Volgens mij begrijp ik 'm niet helemaal.
[ Voor 5% gewijzigd door ktf op 18-02-2013 20:06 ]
Verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 23-02-2013 13:11 ]
Vanwege de shitload aan vragen die naar aanleiding van het artikel tevoorschijn kwamen heeft Monty een video opgenomen die uitlegt hoe het allemaal werkt met digitale audio en haalt een hoop populaire mythes onderuit. Misschien interessant: http://xiph.org/video/vid2.shtml
Rekent af met een hoop "HD-audio" voodoo.
[ Voor 4% gewijzigd door ktf op 27-02-2013 16:00 . Reden: Verkeerde link ]
Verwijderd
Audio sata kabels voor nog mooier geluid

http://www.htforum.nl/yab...466.msg2376966#msg2376966
140 dollar voor 40cm
http://ppastudio.blogspot...e-for-audio-in-world.html
[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 07-03-2013 13:19 ]
Ik heb dat speciale snoer ook maar eens gebruikt voor mijn balanced voedingslijn naar mijn HFantenne en alle zend-amateurs zeiden dat ze het verschil konden horenI had in general 4 SATA cables (SSC, 2HDD, CD Drive) and removed all and installed yours on the SSC (with Win 7 OS on it) and the other on the one HDD with music.
I let my SATA filters from SotM in place for the first testing.
What to say? I was a huge improvement on the sound.
Much more naturallness in the tone colours and harmonics much more resultion and staging. Incredible.
The only drawback was that I first had the impression of less punch in the bass.
Today I listened again and the bass was o.k.;
may contact settlement or burn in of silver cables.

Soms weet ik het ook niet meer.........
Vergeet de audiofiele stopcontacten niet héVersteegrob schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:17:
Het nieuwste van het nieuwste
[afbeelding]
140 dollar voor 40cm
http://www.stereophile.com/content/furutechs-gtx-receptacles

Echt waar niet normaal
En het mooiste hiervan vind ik altijd dat mensen die het kopen niet door hebben dat ze daarmee hun gebruikte stereo in twijfel trekken. Elk fatsoenlijke stereo heeft er al goede filtering in zitten waardoor dit compleet niets meer toe voegt.
[removed]
Zo'n stopcontact doet ook helemaal niets. Als het signaal vanuit de bron (centrale) niet schoon is, gaat zo'n stopcontactje echt niet de pieken opvangenredwing schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:50:
[...]
En het mooiste hiervan vind ik altijd dat mensen die het kopen niet door hebben dat ze daarmee hun gebruikte stereo in twijfel trekken. Elk fatsoenlijke stereo heeft er al goede filtering in zitten waardoor dit compleet niets meer toe voegt.
Het enige wat ik heb is een losse DAC en een netfilter in mijn verdeeldoos, daarmee houd het op en ik ben heel tevreden
[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 07-03-2013 14:54 ]
Nou ja, je kunt de pieken er natuurlijk altijd uit filteren mits er wat electronica in die dozen zit. Bij een goede versterker zit er echter een veel betere filtering in dan ze ooit in zo'n doos zullen stoppen en daarnaast filter je dan ook op de goede plek (eind van de kabel waar je het signaal gaat gebruiken en niet aan het begin)Fairy schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:51:
[...]
Zo'n stopcontact doet ook helemaal niets. Als het signaal vanuit de bron (centrale) niet schoon is, gaat zo'n stopcontactje echt niet de pieken opvangen
[removed]
Het ziet er wel mooi uit/het heeft wel wat, maar om daar honderden euro's voor uit te geven...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Mooi?FeaR schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:56:
Het ziet er wel mooi uit/het heeft wel wat, maar om daar honderden euro's voor uit te geven...
Speciale SATA-kabels heb ik eerder gezien, maar je vraagt je snel af waarom dan geen extra audiofiel moederbord, harde schijf, chipset, CPU etc. Ik kan namelijk wel wat 'kritischer' verbindingen bedenken dan de SATA kabel
Plint? Ik ben mod Audio & HiFi, geen mod Eigen Huis & Tuin
Zal over een weekje of wat mijn nieuwe aanwinst eens posten voor mijn nieuwe huis. Elfjesbekabeling, kunnen jullie me voor gek verklaren
[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 07-03-2013 19:20 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik dacht toch dat het redelijk obvious is dat dat prutswerk mag heten.FeaR schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:19:
Plint? Ik ben mod Audio & HiFi, geen mod Eigen Huis & Tuin

Vergeet de audiospecifieke zekeringenkast niet, anders is het zonde van je investering! Geen schakelautomaten, de elektronica zorgt voor storing. Oh, en het boeken van wat (in audioapparatuur gespecialiseerde) voodoo-beoefenaars, dan kunnen die alle kwade invloeden uit de apparatuur drijven, dat schijnt fantastisch te helpen!Zal over een weekje of wat mijn nieuwe aanwinst eens posten voor mijn nieuwe huis. Elfjesbekabeling, kunnen jullie me voor gek verklaren
Hey Rob,Versteegrob schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:17:
[afbeelding]
140 dollar voor 40cm
de prijs is 300 dollar voor 40cm, en geen 140
Nog ziekerRuubschen schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:21:
[...]
Hey Rob,
de prijs is 300 dollar voor 40cm, en geen 140

Ja en dát is dan ook een (c.q. de énige) reden zoiets aan te schaffenRussel88 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:19:
Ik vind het best gaaf eruit zien. Idem zo'n powerkabel met een mooie krimpkous eromheen.
Nickname does not reflect reality
Versteegrob schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:17:
[afbeelding]
140 dollar voor 40cm

Als zij het verschil horen, lekker laten gaan

Homeopathie "werkt" ook, bewezen, terwijl dat eigenlijk onmogelijk is. Dus dat zij dat horen kan zomaarCartman! schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:49:
[...]
Als zij het verschil horen, lekker laten gaan
Nickname does not reflect reality
Hoewel het de zoveelste keer is dat er een vergelijking met homeopathie wordt getrokken in dit topic wil ik toch even happen, want op zich werkt dit wel mooi.Brad Pitt schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:56:
Homeopathie "werkt" ook, bewezen, terwijl dat eigenlijk onmogelijk is.
Er zijn namelijk een aantal homeopatische middelen die prima werken. Zo zijn er een aantal homeopathische zalfjes voor verschillende wonden in omloop waar ik van weet die best wel eens zouden kunnen werken. Het op je huid smeren van vet (vaseline ofzo) kan het genezingsproces namelijk zeker bevorderen en homeopatische zalfjes werken ook op een vetbasis.
Waar de crux van het verhaal zit is dat het níet het 'homeopatische' deel van het geneesmiddel is dat werkt, maar de drager. Dit is onwenselijk, ondanks dat het middel gewoon werkt, omdat mensen dan zouden kunnen denken dat het de homeopathie in het middel is dit het werk doet, zo wordt er immers reclame voor gemaakt. Zulk vertrouwen in homeopatische middelen in het algemeen is op zijn zachtst gezegd gevaarlijk.
Zelfde verhaal bij deze audio-vodoo. Als je een kabel verkoopt die 'beter' klinkt dan de competitie en je beweert dat dat komt omdat hij door elfen bij maanlicht is gesmeed terwijl de kabel per ongeluk een extreem hoge parasitaire capaciteit heeft (waardoor het hoog iets afstompt, sommige mensen kunnen dat bij bepaalde installaties mooi vinden) dan zouden mensen kunnen denken dat het smeedproces (of audiovoodoo in het algemeen) de oorzaak kan zijn. Ook producten waar niet mee gerommeld is kunnen, zoals vaak in dit topic genoemd, door simpel placebo de hemel in geprezen worden. Als dat er eenmaal bij iemand in zit is het vechten tegen de bierkaai inderdaad.
Overigens kwam ik op HydrogenAudio nog meer leuks tegen: http://jplay.eu/ Deze software beweert geheel in het cache van de CPU te blijven en de hele playlist van tevoren naar het geheugen te laden waardoor het geheel nog beter klinkt, omdat je de harde schijf niet nodig hebt. Tuurlijk
Zal er ook extra audiofiel geheugen zijn? Of moet ik daar nu een patent op aanvragen?
People as things, that’s where it starts.
http://www.referencetweaks.com/products.htmdonnie1992 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:35:
Heeft iemand nog een linkje naar die magische doekjes die je over je contacten moest doen om ruis op te vangen?
Dat gezegd hebbende, hier onder Linux verbaas ik me er weer over dat zelfs als het goed mis gaat en de desktop al lang overleden is, de huidige track zonder ook maar 1 happering blijft afspelen. Maar goed dat zat er standaard bij, dus zal wel niet 'fantastic' zijn
WOW dit was precies wat ik zocht als addon voor foobar. hele weekend al zitten puzzelen hoe ik daar een memory player van kan maken en hier is de oplossingVasZaitsev schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:39:
100 euro voor die software! En voor de afspeellijsten die ik maak moet ik direct zeker 8gb extra geheugen bij kopen...
Zal er ook extra audiofiel geheugen zijn? Of moet ik daar nu een patent op aanvragen?
ga het direct morgen testen!
damm werkt niet onder xp. heb bewust een tuned xp versie op mijn muziek pc ..snik
[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 15-03-2013 07:58 ]
Lijkt me logisch, de data van HDD naar je CPU gaat via koperverbindingen waardoor je altijd storing in je systeem krijgt. Daarnaast maakt je HDD geluid wat er weer voor zorgt dat je naast de electrische storingen ook nog directe storing van geluid krijgt. Zeer zeker de moeite waard dus !ktf schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:28:
[...]
Overigens kwam ik op HydrogenAudio nog meer leuks tegen: http://jplay.eu/ Deze software beweert geheel in het cache van de CPU te blijven en de hele playlist van tevoren naar het geheugen te laden waardoor het geheel nog beter klinkt, omdat je de harde schijf niet nodig hebt. Tuurlijk
Maar serieus, bovenstaande klopt op zich echt, alleen zijn dit storingen die zo miniem zijn dat je er totaal niets van kunt merken (tenzij je zo'n oude HDD hebt die enorm kabaal maakt).
[removed]
Das nog eens een mooi plan, een service beginnen waarbij je de standaard sporen op een moederbord door een of ander hocus pocus proces vervangt door speciaal fysisch gealigneerde kopersporen vrij van diatomische gassen.redwing schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:20:
[...]
Lijkt me logisch, de data van HDD naar je CPU gaat via koperverbindingen waardoor je altijd storing in je systeem krijgt. Daarnaast maakt je HDD geluid wat er weer voor zorgt dat je naast de electrische storingen ook nog directe storing van geluid krijgt. Zeer zeker de moeite waard dus !
Nee, maar mooie kabel is het wel, niet eens zo duur, verschillende kleuren (handig in de kabel wirwar) en mooi opgebouwd. Had er al 2 interlinks van, maar die waren net te kort. Al die dunne dropveterkabels heb ik al lang weggegooid, die gaan vroeg of laat toch kapot door draadbreukjes etc. En dit toont natuurlijk ook een stuk mooier, fel oranje met zwarte neutrik pluggen. Moet alleen nog even kijken hoe ik de 2 aders bij elkaar hou. Waarschijnlijk een stukje krimpkous om de 20cm ofzo.
Ik heb ooit een laptop gehad, waarbij de HDD daadwerkelijk storing gaf op het geluid. Als de harddisk actief was kreeg je klikjes in de audio.
Dat was natuurlijk een ontwerpfout in de laptop. Het was een business model waarbij er toen totaal geen aandacht werd gegeven aan geluid. Ik heb het daarvoor en daarna ook nooit meer gehad bij een laptop.
Bedenk wel dat Iedere keer die kabels omwisselen funest is voor de verbindingen dus dat zul je echt met een switch moeten doen. Voor de rest is het wel een schitterend idee om verschillende kabels voor verschillende muziek te gebruiken. Ik zou alleen dan via je computer oid automatisch laten bepalen wat voor muziek het is en aan de hand daarvan de switch de juiste kabel te laten pakken. Op die manier heb je altijd optimaal geluid en heb je er verder weinig omkijken naar._ferry_ schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:59:
Gisteren m'n vandamme kabel binnengekregen, dit keer voor de oranje gegaan, want bij hollandse muziek klinkt dat echt fenomenaal. En of het nu gaat om een limburgs of haags accent, de stemmen komen gewoon prachtig uit. Wissel ik ze gewoon weer om met de roze als ik bijvoorbeeld George Michael luister. Of de zwarte voor black metal.
Klopt, je kunt overspraak hebben en als ze de audio lijnen een stukje parallel aan de sporen van je HDD hebben gelegd kan het mis gaan. Het is dan echter wel zo dat het alleen maar nut heeft om je audio in het geheugen te zetten als je er verder voor zorgt dat er niets met de HDD gebeurt. Iets anders dat gebruikt maakt van de HDD geeft hetzelfde probleem. Alleen in dit geval heb je het dan wel echt over ontwerpfouten, normaal gesproken zijn dit soort effecten nihil.mjtdevries schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:29:
Nou kunnen die verhalen over de invloed van de HDD ook nog wel een valide oorsprong hebben.
Ik heb ooit een laptop gehad, waarbij de HDD daadwerkelijk storing gaf op het geluid. Als de harddisk actief was kreeg je klikjes in de audio.
[ Voor 30% gewijzigd door redwing op 15-03-2013 12:33 ]
[removed]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Voor HDMI-kabels hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370856">HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2</a>~~~[/html]