Nou.. we zijn weer een aantal dagen verder na de HD2 voor de eerste keer aangezet te hebben!
Sooooooh wat is dat weer even wennen na jarenlang Symbian.. maar, zeker niet ontevreden!
Wat ik hier al meer gelezen heb, is het op de achtergrond blijven draaien van programma's terwijl ik ze afsluit (via het 'x' rechts boven). Afsluiten is bij mij afsluiten en dan moet hij ze ook helemaal uit het geheugen gooien. Maar verder nog geen last van gehad. De HD2 is één keer vastgelopen, weet niet of het met een volle taakbeheer te maken had, maar was alleen met een soft-reset op te lossen. Maar Symbian op mijn N95 liep ook een 3/4x per jaar vast dus ga er nog niet over klagen ;-)
Dat gebeurde toen de HD2 op slot stond (scherm zwart) en ik een mail/sms binnen kreeg. Er stond toen een vierkantje met een vinkje erin boven in beeld. De schuif naar rechts schuiven om te on-locken werkte niet. Toen alleen nog maar de soft-reset dus. In de handleiding staat ook geen vinkje beschreven, de rest van de icoontjes wel. Geen idee waar die dus in eens vandaan komt.
Als ik naar taakbeheer wil, moet ik een flink aantal keren klikken. In de FAQ staat dat je dan een snelkoppeling terug moet zetten of een Task-programma installeren. Waar komt dit dan bij 'home' te staan? In de navigatiebalk onderin? Wil het eerst weten namelijk voordat het ergens komt te staan waar ik het eigenlijk niet wil hebben. Is er geen 'snelknop' waardoor je rechtstreeks in de taakbeheer terecht komt?
Dat had Symbian namelijk wel. Gewoon een 'knop' lang ingedrukt houden.
Ik heb Sygic Mobile Maps 2009 geïnstalleerd en man wat draait dat mooi en lekker op de HD2. Binnen 3 seconden een GPS-signaal en route berekenen duurt ook maar 2/3 seconden. Dat duurde bij de N95 soms 1 minuut voor het GPS-signaal en 10 seconden voor het route berekenen.
Wil je tijdens het navigeren iets ander op je phone doen, dan kun je simpel op de home-knop drukken.
Terug naar Sygic wordt dan weer moeilijk. Helemaal terug naar taakbeheer en activeren..
Vandaar dus dat ik taakbeheer vanaf het home-scherm wil kunnen bedienen. Een snelkoppeling bij de favorieten in het home-scherm is niet in te stellen.
Internet via Opera ziet er goed uit. Vind het irritant dat je alleen op een link kunt klikken als je eerst in-zoomed. Krijg een melding over Flash-player of 'Java-script uit' bij het kijken van filmpjes in Youtube via internet. Dat werkt dus niet. Kun je ergens Java-script aan of uit zetten? Dacht dat de HD2 standaard met Flash-player geleverd werd? Tekst van de site van Microsoft:
Met Internet Explorer Mobile 6 bekijk je websites op je mobiele telefoon op dezelfde manier als je gewend bent op je PC. Dubbelklik op een website om automatisch in te zoomen en de weergave te verbeteren. Dankzij Flash-ondersteuning bekijk je zelfs video’s op websites.
Het standaard Youtube programma werkt dan wel weer mooi, alleen kan ik daar (tot nog toe) niet mijn eigen account oproepen. Terwijl er bij de installatie wel Youtube gegevens opgevraagd worden.
Edit: Ook Youtube via internet op de standaard Explorer geprobeerd. Daar kan ik niet eens een filmpje openen. Hij doet niets als je op 'watch video' of het filmpje zelf klikt. Er staat ook in beeld: 'download Youtube programma'. Als ik daar op drukt wil hij Youtube.cab opslaan en installeren. Ik ga er even vanuit dat dat het Youtube programma is wat standaard al geïnstalleerd staat en waar ik dus mijn account niet op kan openen.
Jammers allemaal..
De standaard Explorer ziet er niet uit, zo ook Outlook niet. Gelukkig is er Opera en de HD2 agenda.
Het qwerty-toetsenbord is even wennen. Heb nog steeds niet uit kunnen vinden hoe je nou 'caps' aan kunt laten staan, maar dat zal vast ergens in de handleiding staan denk ik. Bij gebruik van telefoon-toetsenbord krijg ik hem niet op losse letters intypen, maar ook dat zal wel ergens in staan. Even de tijd nog voor nemen.
Als je een mail binnen krijgt dan staat er een '1' in het logo. Die gaat pas weg als je ook daadwerkelijk op de mail klikt en hem dus opent. Die moet gewoon weg als ik de mail-functie open vind ik.
Ik had een info-lijn gebeld waarbij ik een computer aan de lijn kreeg en een getal in moest drukken om verder te kunnen gaan.. maar waar kan ik dan een getal indrukken? Geen toetsenbord te voorschijn te halen. Tenminste, niet in mijn paniek-reactie van het niet kunnen vinden. Iemand??
Ik werk zelf bijna niet met Facebook, maar was toch nieuwsgierig. De eerste foto bekijken op het het profiel van iemand is geen probleem, maar naar de tweede gaan wel. Het zoek-icoontje blijft een minuut draaien en er gebeurt verder niets. Ook niet werkend gekregen verder.
Dan de accu. Als ik alleen maar 4x kort bel, een keer op internet kijk, een paar smsjes/mailtjes bekijk en Twitter volg, staat hij na 15 uur gebruik op +/- 5%.. Ik moet dus niets extra's als navigatie gebruiken of iets dergelijks. Valt me tegenover de N95 een beetje tegen. Na gebruik van een functie zet ik hem meteen in stand-by (zwart scherm). Misschien toch iets met het volle taakbeheer te maken?
De signaalsterkte van de provider lijkt hetzelfde als de N95 of soms net iets beter, prima dus!
Verder is het een Vodafone branded telefoon. Nog geen negatieve zaken aan kunnen ontdekken.
Soh.. dat was het wel weer! Natuurlijk heb je het meteen over alleen de negatieve zaken, maar zoals ik al eerder noemen, zeeeeeeeer tevreden over Window Mobile in combinatie met de HD2!
[
Voor 5% gewijzigd door
lithje op 27-01-2010 10:53
]