Met welke ROM/fix?Anoniem: 338956 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:22:
[...]
waarschijnlijk zit de zoekfunctie te ver verstopt.
ont: ik heb mogelijk een nieuw probleem omstreeks smsen. als ik nog wat zaken heb getest laat ik het hier weten.
Ik vraag het als ik het geprobeerd hebSnoeiKoei schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:13:
[...]
Vraag je het gewoon op het moment dat de vraag in je opkomt of heb je al wat geprobeerd?
Als ik naar mijn lijst contacts ("all people", softbutton onderaan op de people tab) ga en dan rechtsonder op "menu" zie ik een optie "view >" en daar kan ik kiezen in die lijst alleen SIM of alleen contacts weer te geven, of "all" (default.) Echt verstopt zit het niet ofzo.
De vraag nogmaals als ik op begin scherm heb druk dan op telefoon en die lijst??????
Anoniem: 324179
even over de brando screen protector. ik had hier een aantal goede berichten over gehoord. nu had ik deze besteld aangezien ik toch een krasje had geconstateerd. nu is de ultra clear brando protector niet ultra clear maar mat. klopt dit of heb ik gewoon de verkeerde ontvangen?. (enige voordeel geen weerspiegeling van de zon)
Sinds een paar dagen gebruik ik ook de NLD 3.1 versie van Laurentoius26. Is een bijzonder stabiele en snelle versie! Heerlijk soepel in het gebruik!Devian schreef op zondag 31 januari 2010 @ 00:21:
[...]
Laurentius is erg, erg, erg snel. Op zijn website heeft hij benchmarks staan, is volgens mij 1 van de snelste rom's die er zijn. heb 3.0 draaien op mijn eigen HD2, en dit gaat zonder problemen.
En volgens mij is de bouwer van die rom een nederlander, wat natuurlijk nooit verkeerd is
welke radio heb jij er op? ik heb 2.06.51.07 en mijn tel gaat 3 tot 4 dagen mee bij normaal gebruik.Anoniem: 254891 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:01:
[...]
bij mij gaat ie ook als een zonnetje, maar 2 dagen met een batterij?! ik red maar een dag...
normaal gebruik is af en toe bellen en sms'en 3g aan en heel soms wifi als ik thuis ben.. owja ik heb ook bsbtweak 1.6 op mijn tel staan, zit een powersafe stand op.
Alsjeblieft type je vragen dan eerst iets duidelijker, gebruik ook leestekens zoals punten, komma's en vraagtekens.323 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:29:
[...]
Ik vraag het als ik het geprobeerd heb
De vraag nogmaals als ik op begin scherm heb druk dan op telefoon en die lijst??????
Je gaat naar contacten vanuit het homescherm, dus naar rechts schuiven.
Vervolgens op 'Meer' linksonderaan op het scherm, dan krijg je alle contacten te zien.
Daarna op ' Menu' rechtsonderaan, en dan op 'Weergeven' drukken. Daar kan je alles selecteren wat je wilt zien.
Werkt die powersafe goed, veranderd het veel en schakelt het bepaalde funties helemaal uit ofzo?Yellax schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:37:
[...]
welke radio heb jij er op? ik heb 2.06.51.07 en mijn tel gaat 3 tot 4 dagen mee bij normaal gebruik.
normaal gebruik is af en toe bellen en sms'en 3g aan en heel soms wifi als ik thuis ben.. owja ik heb ook bsbtweak 1.6 op mijn tel staan, zit een powersafe stand op.
Wanneer gebruik je die powersafe?
3 tot 4 dagen klinkt wel heel erg goed!
Heb namelijke dezelfde radio versie maar haal geen 2 volle dagen.
als goed is past bsbtweak 1.6 iets aan in je register (ben niet zo technische zou het zo niet precies weten). ik heb de powersafe altijd aanstaan.Novadecasa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:40:
[...]
Werkt die powersafe goed, veranderd het veel en schakelt het bepaalde funties helemaal uit ofzo?
Wanneer gebruik je die powersafe?
3 tot 4 dagen klinkt wel heel erg goed!
Heb namelijke dezelfde radio versie maar haal geen 2 volle dagen.
hier heb je een link voor het programma.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=589305
PS: het programma kan nog veel meer dan alleen een powersafe mode. je kan hiermee heel veel aanpassen, je hebt trouwens wel NetCF 3.5 nodig. kan zo downloaden via xda
Ik heb ook een screen protector van Brando, maar het scherm is nog net zo spiegelend als zonder.Anoniem: 324179 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:32:
even over de brando screen protector. ik had hier een aantal goede berichten over gehoord. nu had ik deze besteld aangezien ik toch een krasje had geconstateerd. nu is de ultra clear brando protector niet ultra clear maar mat. klopt dit of heb ik gewoon de verkeerde ontvangen?. (enige voordeel geen weerspiegeling van de zon)
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Er zijn verschillende screenprotectors ja, anti-glare (mat) of juist met een mirrorfinish =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Iemand al gelukt om de Vodafone branded te updaten naar een nieuwe ROM ?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Anoniem: 335471
Ja die eerste (25 shortcuts) werkt prima maar die 2de met 16/20 shortcuts heeft meer ruimte voor Kalenderzaken... Je kunt meer schuiven op de homepage als je meerr dan 2 of 3 kalenderafspraken op 1 dag hebt. Gewoon even testen dan zie je het vanzelf. Je kunt zo weer terug naar die 25.thepr schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:27:
[...]
Maar die laatste betreft 20 shortcuts als ik het goed zie. Die eerste werkt toch goed zoals je aangeeft of niet soms?
Anoniem: 338956
Heb de NL versie. Stock ROM was bij mij 1.48.404.2 (NLD), Radio update naar 2.06.51.07 gedaan.
Laatste sms fix van de nl site, datum 24-01.
Het mogelijke nieuwe probleem wat ik geconstateerd heb vandaag.
Ik heb bezorgrapport aanstaan, om te kunnen checken of die dus inderdaad niet blijft hangen. Nu heb ik vandaag verschillende smsjes gestuurd naar dezelfde persoon, bezorgrapport kwam dus niet binnen en het bericht bleef niet hangen in de outbox.
Soms komt voor dat bezorgrapport enige vertraging heeft, was nu niet het geval. Op het moment dat ik een nieuwe sms van die persoon kreeg, kwam de sms bij hem/haar binnen, en toen kreeg ik ook het bezorgrapport.
Dit is een nog veel lastiger probleem dus
Zojuist voor test wilde ik weten als die persoon me smste of m'n laatste sms binnenkwam en dit was het geval. Toen m'n telefoon uitgezet en weer aan. Toen een reply gestuurd, en toen ging het wel weer goed.
HTC meteen mailen lijkt me of niet?
Heb ook al sinds het begin het bezorgingsrapport aanstaan maar dat heeft bij mij nog nooit gewerkt.Anoniem: 338956 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:21:
[...]
Heb de NL versie. Stock ROM was bij mij 1.48.404.2 (NLD), Radio update naar 2.06.51.07 gedaan.
Ik heb bezorgrapport aanstaan, om te kunnen checken of die dus inderdaad niet blijft hangen. Nu heb ik vandaag verschillende smsjes gestuurd naar dezelfde persoon, bezorgrapport kwam dus niet binnen en het bericht bleef niet hangen in de outbox.
Soms komt voor dat bezorgrapport enige vertraging heeft, was nu niet het geval. Op het moment dat ik een nieuwe sms van die persoon kreeg, kwam de sms bij hem/haar binnen, en toen kreeg ik ook het bezorgrapport.
Dit is een nog veel lastiger probleem dus.
Zojuist voor test wilde ik weten als die persoon me smste of m'n laatste sms binnenkwam en dit was het geval. Toen m'n telefoon uitgezet en weer aan. Toen een reply gestuurd, en toen ging het wel weer goed.
Dat is helemaal naarNovadecasa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:25:
[...]
Heb ook al sinds het begin het bezorgingsrapport aanstaan maar dat heeft bij mij nog nooit gewerkt.
In ieder geval mogen ze hard verder gaan met updaten etc.
Ik probeer me HD2 te syncen met Windows Mobile Apparaat centrum alleen sinds ik de sms update heb geinstalleerd ziet ie me telefoon niet meer in het apparaat centrum en wel als ik diskdrive kies. Ik wordt nogal panisch van dit kut gezeik en hoop dat iemand weet wat het is.
Heb de laatste ROM van de NL site van HTC en alle hotfixes.
[ Voor 10% gewijzigd door HetHooft op 01-02-2010 18:31 ]
Anoniem: 312445
Heeel vreemd, ik heb nooit problemen met de 'SMS-bug' gehad, maar vandaag had ik opeens hetzelfde probleem als jij...Anoniem: 338956 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:21:
[...]
Dit is een nog veel lastiger probleem dus.
Nederlandse Handleiding323 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:29:
[...]
Ik vraag het als ik het geprobeerd heb
Pagina 106
Hoofdstuk 4
Contact houden
Ja het is bij mij ook pas vandaag gebeurd. Ik zal het ook in de gaten houden en melden als het weer voorkomt. Is het een idee als we dit al melden bij HTC allebei?Anoniem: 312445 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:38:
[...]
Heeel vreemd, ik heb nooit problemen met de 'SMS-bug' gehad, maar vandaag had ik opeens hetzelfde probleem als jij...Het is pas 1x gebeurd, ik zeg het wel even als het wat vaker voorkomt...
Hebben nog meer mensen dit al ondervonden toevallig?
Geloof maar dat je zo'n toestel niet écht functioneel kunt gebruiken zónder zo'n (FUP) onbeperkt internet abo. Stel anders onder netwerken maar eens in dat 'ie voor internet het profiel "werk" moet gebruiken zonder dat je daar iets in definiëerdAnoniem: 324461 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:23:
[...]
Jammer dat data verbruik er niet bij staat.
Als in de toekomst onbeperkt internet er af gaat wil je wel weten waar je aan toe bent.
Settings -> Menu (knopje) -> Meer ->Verbindingen -> Verbindingen -> Geävanceerd (tabje) -> Netwerken Selecteren -> Bovenste regeltje (Programma's die autom.verb. maken met internet moeten gebruik maken van: ) -> naar "Mijn Werk-Netwerk" zetten -> OK
Daarna heb je dus géén programma's meer die op wélke manier dan ook naar het Internet kunnen connecten, maar mis je eigenlijk ook alle functionaliteit waar dit apparaat juist voor bedoeld is en kun je IMHO nét zo goed een iets goedkoper toestel aanschaffen
Ik gebruik die setting dus óók wanneer ik in het buitenland ben omdat data roaming niet écht betaalbaar is per MB. (én volgens m'n toestel ben ik daar regelmatig als ik een paar kilometer "de verkeerde kant" in rijd) Waarschijnlijk doet zo'n "No-Data" progsel ongeveer hetzelfde qua dingen instellingen aanpassen.
Ik mis eigenlijk de optie "vragen" , zoals ik die in m'n Nokia N95 wél had, maar aan de andere kant hoop ik er stiekem ook een beetje op dat dat data roaming in de EU eens geregeld gaat worden qua kosten.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Anoniem: 339405
Ik wil hier even mijn frustraties kwijt.
Nu had ik mijn hd2 ter reparatie gestuurd naar Euro-Twice. HTC regelde mooi een pick up. En na twee weken kwam mijn telefoon terug. Al snel werd mijn stemming echter minder. Mijn telefoon was nat en er was niets gedaan aan mijn problemen.
Nu raden jullie het al. Mijn telefoon is met vochtschade terug gebracht. Na HTC te hebben gebelt stemden ze toe om een nieuwe telefoon te sturen. Dit gaat echter twee a drie weken duren.
De pickup zou afgelopen zaterdag gebeuren. Ik werd geacht om tussen 8 en 5 thuis te blijven omdat ze dan langs zouden komen. Helaas laten ze me zitten en ben ik dus een dag voor niets thuis gebleven.
Nu is mijn woede tot het kookpunt gestegen.
Mijn eigen voorstel was om een swap toe te passen. HTC mijn kapotte telefoon op laten halen en mij gelijk een nieuwe telefoon overhandigen. Maar hier willen ze niet aan mee werken.
Nu is mijn vraag aan jullie wat ik hier aan kan doen? Het is toch belachelijk dat ik dalijk weer drie weken zonder telefoon moet omdat ze mij een telefoon met waterschade terug leveren?
Nu had ik mijn hd2 ter reparatie gestuurd naar Euro-Twice. HTC regelde mooi een pick up. En na twee weken kwam mijn telefoon terug. Al snel werd mijn stemming echter minder. Mijn telefoon was nat en er was niets gedaan aan mijn problemen.
Nu raden jullie het al. Mijn telefoon is met vochtschade terug gebracht. Na HTC te hebben gebelt stemden ze toe om een nieuwe telefoon te sturen. Dit gaat echter twee a drie weken duren.
De pickup zou afgelopen zaterdag gebeuren. Ik werd geacht om tussen 8 en 5 thuis te blijven omdat ze dan langs zouden komen. Helaas laten ze me zitten en ben ik dus een dag voor niets thuis gebleven.
Nu is mijn woede tot het kookpunt gestegen.
Mijn eigen voorstel was om een swap toe te passen. HTC mijn kapotte telefoon op laten halen en mij gelijk een nieuwe telefoon overhandigen. Maar hier willen ze niet aan mee werken.
Nu is mijn vraag aan jullie wat ik hier aan kan doen? Het is toch belachelijk dat ik dalijk weer drie weken zonder telefoon moet omdat ze mij een telefoon met waterschade terug leveren?
Anoniem: 336346
Om mezelf maar deels te quoten, ik ondervind nog steeds batterijproblemen en voordat er geroepen wordt dat "nieuwelingen" xda dienen te raadplegen, deze heb ik uiteraard allang geraadleegdAnoniem: 336346 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:56:
Ik heb sinds 3 dagen de HTC HD 2 en qua funcionaliteit en stijl ben ik erg tevreden! (vorige foon was de xperia welke nu wordt gefixed wegens scheurtjes).
(......)
HD2 gaat nu nog geen 24 uur mee.
Vanochtend 8 uur was mn batterij nog 100% na een nacht opladen. Nu is er nog 49% over na een dag werk en zeer gering gebruik (enkel tijdens de lunch 1 maal google geraadpleegd en 2 youtube filmpjes gekeken a 1:30, de rest van de dag gewoon stand-by).
Gisteren heb ik alle auto-updates uitgezet, dus mail/weer/stock/GPRS/locatiediensten/,twitter etc en tot slot Dutty's task manager geinstalleerd om te kijken of programma's juist zijn afgesloten.
Toch vreet er iets in 9 uur tijd meer de helft van mn batterijen op en dit lijkt me niet echt normaal. Ik ben me ervan bewust dat de foon icm met de processor geen old skool koelkast is en dat processorkracht nu eenmaal batterij vreet. Maar 51% in 9 uur tijd praktisch standby lijkt me buitensporig hoog. Voordat ik naar de winkel stap wil ik eerst mijn vraag hier kwijt.
Wanneer ik op het 3G icoontje druk wordt melding wordt gemaakt dat Hi mobiel internet aanstaat (teller blijft doorlopen) en volgens mij vreet dit het meeste stroom.
Bij mijn xperia ging internet enkel aan (icoon veranderde van 3G naar HDSPA) wanneer deze een update uitvoerde of wanneer er gebruik werd gemaakt van de browser/mail/weerupdate etc. Bij de HD2 blijft de internetverbinding aanstaan bij het meldingen scherm (Hi internet) echter is het icoontje wel 3G in "standby", wanneer ik browse verandert deze naar H(DSPA) maar de internetverbindingsduur blijft doortellen.
Mijn vraag:
Geldt de Hi internetverbinding melding ook voor 3G of staat de hdpsa gewoon continu stiekem aan? Wellicht dat iemand die ook Hi heeft dit kan nakijken? Ik denk dat het stroomverbruik hiermee te maken heeft. Anders ben ik bang dat ik een foutieve batterij heb.
Ichido wacht even nog een week af, je batterij zal steeds langer meegaan. Bij mij gaat die met normaal gebruik ongeveer 2 dagen mee maar het duurt even voordat de batterij op volledige capaciteit is. Ik heb ook Hi en het lijkt erop dat hij constant de verbinding behoud maar dat je wel kan controleren of hij iets aan het downloaden is. Verschijnt het H icoontje dan is je internet actief (kortom hij is iets aan het updaten of downloaden) en staat er 3g is de verbinding idle. Wanneer je teruggaat naar G(prs) kan je niet zien wanneer er iets wordt gedownload of niet want dan veranderd het icoontje niet.
Heb je de radio update geïnstalleerd? Kijk eens welke radio versie je hebt. 2.06 of lager?Anoniem: 336346 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:10:
[...]
Om mezelf maar deels te quoten, ik ondervind nog steeds batterijproblemen en voordat er geroepen wordt dat "nieuwelingen" xda dienen te raadplegen, deze heb ik uiteraard allang geraadleegd. Hence mijn vraag hier:
Vanochtend 8 uur was mn batterij nog 100% na een nacht opladen. Nu is er nog 49% over na een dag werk en zeer gering gebruik (enkel tijdens de lunch 1 maal google geraadpleegd en 2 youtube filmpjes gekeken a 1:30, de rest van de dag gewoon stand-by).
Gisteren heb ik alle auto-updates uitgezet, dus mail/weer/stock/GPRS/locatiediensten/,twitter etc en tot slot Dutty's task manager geinstalleerd om te kijken of programma's juist zijn afgesloten.
Toch vreet er iets in 9 uur tijd meer de helft van mn batterijen op en dit lijkt me niet echt normaal. Ik ben me ervan bewust dat de foon icm met de processor geen old skool koelkast is en dat processorkracht nu eenmaal batterij vreet. Maar 51% in 9 uur tijd praktisch standby lijkt me buitensporig hoog. Voordat ik naar de winkel stap wil ik eerst mijn vraag hier kwijt.
Wanneer ik op het 3G icoontje druk wordt melding wordt gemaakt dat Hi mobiel internet aanstaat (teller blijft doorlopen) en volgens mij vreet dit het meeste stroom.
Bij mijn xperia ging internet enkel aan (icoon veranderde van 3G naar HDSPA) wanneer deze een update uitvoerde of wanneer er gebruik werd gemaakt van de browser/mail/weerupdate etc. Bij de HD2 blijft de internetverbinding aanstaan bij het meldingen scherm (Hi internet) echter is het icoontje wel 3G in "standby", wanneer ik browse verandert deze naar H(DSPA) maar de internetverbindingsduur blijft doortellen.
Mijn vraag:
Geldt de Hi internetverbinding melding ook voor 3G of staat de hdpsa gewoon continu stiekem aan? Wellicht dat iemand die ook Hi heeft dit kan nakijken? Ik denk dat het stroomverbruik hiermee te maken heeft. Anders ben ik bang dat ik een foutieve batterij heb.
Anders moet je op de htc kijken en daar de update installeren voor sim contacts, het staat raar, maar daar zit een radio update in.
Dan loopt je internet inderdaad nog steeds door, heb je toch iets aanstaan want internet gebruikt of het niet uitgezet naar het gebruik van de laatste keer.Anoniem: 336346 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:10:
[...]
Om mezelf maar deels te quoten, ik ondervind nog steeds batterijproblemen en voordat er geroepen wordt dat "nieuwelingen" xda dienen te raadplegen, deze heb ik uiteraard allang geraadleegd. Hence mijn vraag hier:
Mijn vraag:
Als je het hebt over HSDPA maar dan denk ik ook dat je het zoeken naar HSDPA nog aan hebt, dat zoeken naar verbindingen vreet ook stroom heb ik begrepen.
Maar ben het met je eens dat dit soort dingen gewoon moeten kunnen werken bij een telefoon met deze eigenschappen.
@ de anderen,
Wanneer jullie die problemen hebben zou ik het zeker melden aan HTC!
Hoe meer van deze meldingen hoe eerder ze geneigd zijn er iets aan te doen.
De weeknummers in de agenda zijn ook nog steeds niet geintegreerd.
Je hebt gelijk, batterij verbruik is bij jou abnormaal hoog. Maar om de oorzaak meteen te zoeken bij een continue HSDPA verbinding lijkt me niet de goeie start. Er zijn genoeg users die ook bij gebruik van pushmail (zoals ik) gemakkelijk 2-3 dagen halen. Vertel ook even welke ROM en radio versie op je phone hebt staan, kan van belang zijn.
Hier wat aanknopingspunten. Antwoorden zijn niet allemaal even zinnig maar er staat hier en daar wel wat nuttigs tussen.
Extreem verbruik met custom ROMs.
http://forum.xda-develope...hread.php?t=617268&page=3
SD kaart is het probleem?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=620751
nog maar 1
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=623471
prog om verbruik te loggen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=444920
Zucht, weer een reden erbij om me druk te maken over hoe mijn HD2 terug gaat komenAnoniem: 339405 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:59:
Ik wil hier even mijn frustraties kwijt...
{knipperdeknip}
Het enige wat ik je kan aanraden is om de volgende keer de reparatie via een tussenpersoon (de winkel waar het toestel gekocht is dus) te laten lopen. Helaas gaat dat vaak lastig bij internetshops, maar je hebt dan in ieder geval iets om op terug te vallen (lees: een winkel om je beklag te doen en die ervoor moet zorgen dat alles goed geregeld wordt).
ik heb zojuist HTC gemailt over het probleem dat smsje pas verstuurd wordt bij ontvangen van sms van betreffend persoon. ik ben benieuwd wat ze reageren en of ze dit ook al gehoord hebben. ik hou jullie op de hoogte.
net dus de nieuwe sms fix geinstalleerd. Eerste sms: postvak uit 
Ik wil de 1,66 ROM !!!!
Ik wil de 1,66 ROM !!!!
Kan je kort aangeven wat volgens jou dan nuttige tips zijn? Kan er niet echt wijs uit worden, aangezien er ook veel over custom roms wordt gesproken.4tune schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:25:
[...]
Je hebt gelijk, batterij verbruik is bij jou abnormaal hoog. Maar om de oorzaak meteen te zoeken bij een continue HSDPA verbinding lijkt me niet de goeie start. Er zijn genoeg users die ook bij gebruik van pushmail (zoals ik) gemakkelijk 2-3 dagen halen. Vertel ook even welke ROM en radio versie op je phone hebt staan, kan van belang zijn.
Hier wat aanknopingspunten. Antwoorden zijn niet allemaal even zinnig maar er staat hier en daar wel wat nuttigs tussen.
Extreem verbruik met custom ROMs.
http://forum.xda-develope...hread.php?t=617268&page=3
SD kaart is het probleem?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=620751
nog maar 1
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=623471
prog om verbruik te loggen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=444920
Ik heb exact hetzelfde probleem (heb ook Hi)..Anoniem: 336346 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:10:
[...]
Mijn vraag:
Ik draai Radio versie 2.06 (SIM contact update) / ROM 1.48
Wanneer ik mijn telefoon amper gebruik haal ik meestal net de avond (23u) met mijn batterij...
Het is een tijdje beter gegaan (met hetzelfde gebruik had ik 's avond nog 30% over, maar sinds een week of 2 (heb niets nieuws geinstalleerd) is het echt weer helemaal dramatisch: Nog voordat ik naar bed ga is mn batterij leeg..
Ben echt beniewd of er hier nog mensen tips hebben...
Aandelen / Weer / Email updaten iedere 30 min, Twitter = handmatig.
Verder surf ik amper op internet..
@ Groenteman: Zie jij " Hi Internet" in het meldingenscherm staan wanneer je op het 3G icoontje drukt? En loopt jou verbindingsduur in 3G idle door?
@Knexx: Ik heb radioversie 2.05.51.05_2 dat wordt dus updaten. Is excessief stroomverbruik hieraan gerelateerd?
@Novadesaca: Welke melding heb jij in het meldingenscherm als jouw internetverbinding idle (3G) is?
@Knexx: Ik heb radioversie 2.05.51.05_2 dat wordt dus updaten. Is excessief stroomverbruik hieraan gerelateerd?
@Novadesaca: Welke melding heb jij in het meldingenscherm als jouw internetverbinding idle (3G) is?
Anoniem: 147093
Staat: "Snellere datasynchronisatie inschakelen" per ongeluk aangevinkt?MaartenBrok schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:30:
Ik probeer me HD2 te syncen met Windows Mobile Apparaat centrum alleen sinds ik de sms update heb geinstalleerd ziet ie me telefoon niet meer in het apparaat centrum en wel als ik diskdrive kies. Ik wordt nogal panisch van dit kut gezeik en hoop dat iemand weet wat het is.
Daar staat dan achter 'HI Mobiel Internet" (aan de linkerzijde) aan de rechterzijde naast het G icoontje het aantal minuten, seconden en uren dat de verbindingactief is. Wanneer ik vervolgens op het 'G icoontje' klik kom je bij de comm manager en daar staat dan de gegevensverbinding aan.Anoniem: 336346 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:46:
@ Groenteman: Zie jij " Hi Internet" in het meldingenscherm staan wanneer je op het 3G icoontje drukt? En loopt jou verbindingsduur in 3G idle door?
De batterijduur naar de 2.06. radioversie verbeterde bij mij wel iets, maar niet enorm veel.
En wat ook nog wel eens wat wil uitmaken (en waar je helaas ook niets aan doet behalve: verhuizen). In welke regio woon je en hoe is de 3G/3.5G dekking daar?
Een toestel wat continue moet switchen tussen GSM & 3G(+) is vaak écht een accuslurper.
Een toestel wat continue moet switchen tussen GSM & 3G(+) is vaak écht een accuslurper.
Mijn ervaring is dat HTC supersnel reageert, dat vind ik erg goed van ze! Ik denk alleen dat ze weinig aan Statusrapporten kunnen doen, want dat is iets wat de provider regelt.Anoniem: 338956 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:36:
ik heb zojuist HTC gemailt over het probleem dat smsje pas verstuurd wordt bij ontvangen van sms van betreffend persoon. ik ben benieuwd wat ze reageren en of ze dit ook al gehoord hebben. ik hou jullie op de hoogte.
Apart, het zou nu toch echt opgelost moeten zijn! Weet je zeker dat je op dat moment voldoende bereik had?Techno-Basje schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:40:
net dus de nieuwe sms fix geinstalleerd. Eerste sms: postvak uit
Ik wil de 1,66 ROM !!!!
Ik heb nu geen problemen meer met sms
1: Had ik vandeweek (zie paar posts terug, woon ik opeens in New Delhi). Het is niet iets waar we wat aan kunnen doen denk iklithje schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:07:
Nou, we zijn weer een week verder!
- 1 Weer
- 2 Vastlopen
- 3 Verbinding
Heeft iemand andere ook last van deze problemen?
2: Mijne loopt wel vaker vast, maar waar het aan ligt? Kan ook doordat je programma's op de achtergrond aan laat staan, maar ik heb het idee dat het aan Sense ligt. Vaak kan k nog wel op Start kiezen en door Windows startmenu bladeren.
3: Mijne heeft dat ook altijd (Vodafone) en ik druk ook altijd maar op negeren.
Instellingen allemaal standaard, met HSDPA aan. Wel de Proxy uitzetten.Anoniem: 316042 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:03:
[...]
Kan je me wat meer vertellen over je instellingen van internet? Wanneer ik onder geavanceerder netwerkverbinding HSDPA aanzet werkt t prima.. maar na verloop van tijd loopt de verbinding vast.. Ik maak ook gebruik van Vodafone (particulier)
Vastlopen van de verbinding hebben meer mensen last van als je dit topic doorspit en nog geen oplossing voor. Gegevensverbinding uit- en weer aanzetten is enige oplossing op dit moment.
Ja dat had ik al door, vandaar ook mijn link naar Robtex, waar je precies kan zien op welke blocklist je staat.jkoorevaar schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:06:
[...]
Google vertelt mij dat je dan blacklisted bent, Realtime Black List... daar staat RBL voor.
Ik heb mijn telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart om een ander IP te krijgen, maar ook die was meteen weer geblokkeerd.
Lijkt wel of een hele Vodafone reeks IP-adressen gebokkeerd is op het moment.....
Wel raar, kan me niet voorstellen dat er vanaf mijn foon gespammed is, of iemand moet die IP adressen spoofen
Als je zo vaak automatsiche updates doet vind ik het eerlijk gezegd niet vreemd.DaFreakR schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:44:
[...]
Ik heb alle updates langer gezet, 3 of 5 uur (behalve mail) en dat scheelt.
Mijn foon heeft het 30 uur volgehouden en ligt nu aan de lader,
[ Voor 8% gewijzigd door CRXed op 01-02-2010 20:03 ]
Had die persoon, op moment van verzenden van jouw sms, zijn mobiel uitstaan? Je krijgt nl pas een bezorgrapport als sms ook werkelijk is ontvangen. Als hij op enig moment zijn gsm aanzet en hij smst jou, kan dit voor jou lijken op dat alles tegelijk bij jou aankomt...Anoniem: 338956 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:21:
[...]
Wellicht dat het een Hi internet probleem is i.c.m. de HD2?DaFreakR schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:44:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem (heb ook Hi)..
Ik draai Radio versie 2.06 (SIM contact update) / ROM 1.48
Wanneer ik mijn telefoon amper gebruik haal ik meestal net de avond (23u) met mijn batterij...
Het is een tijdje beter gegaan (met hetzelfde gebruik had ik 's avond nog 30% over, maar sinds een week of 2 (heb niets nieuws geinstalleerd) is het echt weer helemaal dramatisch: Nog voordat ik naar bed ga is mn batterij leeg..
Bij mijn Xperia had ik alle updates op automatisch gezet (mail sync stond op" wanneer items binnenkomen"). Met een beetje browsen youtube en msn (deze stond overdag gewoon aan) kon ik 2 dagen vooruit. Bij de HD2 met zelfs alle auto updates op handmatig red ik de 24 uur niet. Dit klopt gewoon niet.
Heb jij de HTC locatiedienst (instellingen>locaties) ook uitgezet?
Nee, die heb ik nog wel aan staan..Anoniem: 336346 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:00:
[...]
Heb jij de HTC locatiedienst (instellingen>locaties) ook uitgezet?
Het vreemde is gewoon dat mn HD2 het een week of 2 / 3 gewoon goed heeft gedaan.. Maar daarna liep mn batterij ook weer als vanouds leeg...
Test dan even zoals op XDA stond, wat er gebeurd als je je SD kaart eruit laat....
Anoniem: 342988
Ik heb bij het synchroniseren van mijn hotmail ook de contacten van Windows Live in mijn contactenscherm in Sense gekregen. Dit is onoverzichtelijk en dus onwenselijk.
Als ik vervolgens in hotmail naar menu-extra-opties-hotmail-synchronisatie ga, staat er wel een hokje met een vinkje met de tekst "Contacten van Windows Live opslaan op de mobiele telefoon", alleen deze is lichtgrijs en kan ik dus niet uitvinken. Iemand enig idee hoe dit wel kan of dat er een andere manier is om die contacten niet meer te zien (alleen bij contacten de sim-contacten laten zien vind ik niet genoeg).
Als ik vervolgens in hotmail naar menu-extra-opties-hotmail-synchronisatie ga, staat er wel een hokje met een vinkje met de tekst "Contacten van Windows Live opslaan op de mobiele telefoon", alleen deze is lichtgrijs en kan ik dus niet uitvinken. Iemand enig idee hoe dit wel kan of dat er een andere manier is om die contacten niet meer te zien (alleen bij contacten de sim-contacten laten zien vind ik niet genoeg).
@ 4tune: ik heb de stock Rom versie: 1.48.404.2 NLD dus de eerste link kan ik wegstrepen. Ik neem de andere links nog even door. (heeft het updaten naar een andere radioversie geen nadelige side-effects?)
@Wimmel 1: Ik woon in hartje Den Haag
@Novadesca: je hebt dus precies dezelfde melding. Ik vraag me af of dit bij andere providers hetzelfde is (internetverbinding in idle). Kan iemand dit verifiëren?
@DafreakR: HTC locatiedienst maakt gebruik van GPRS, dit kost enorm veel stroom.
@langer: dit had ik ook bij mn Xperia. Windows live opnieuw installeren en vinkje uitzetten wanneer er wordt gevraagd of je deze in je contactenlijst wilt. Niet je contacten deleten want deze worden ook daadwerkelijk gedelete in je "echte windows live".
@Novadesca: je hebt dus precies dezelfde melding. Ik vraag me af of dit bij andere providers hetzelfde is (internetverbinding in idle). Kan iemand dit verifiëren?
@DafreakR: HTC locatiedienst maakt gebruik van GPRS, dit kost enorm veel stroom.
@langer: dit had ik ook bij mn Xperia. Windows live opnieuw installeren en vinkje uitzetten wanneer er wordt gevraagd of je deze in je contactenlijst wilt. Niet je contacten deleten want deze worden ook daadwerkelijk gedelete in je "echte windows live".
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 336346 op 01-02-2010 20:27 ]
In het kort, dat is nu juist het probleem hiermee. Bij gelijke setup heeft het ene toestel een veel hoger verbruik als het andere. Als er maar één oorzaak was dan zou er niet zoveel over worden gepost (hoewelNovadecasa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:42:
[...]
Kan je kort aangeven wat volgens jou dan nuttige tips zijn? Kan er niet echt wijs uit worden, aangezien er ook veel over custom roms wordt gesproken.
Je kan eigelijk alleen maar zelf op onderzoek uit gaan. Eerst eens een nachtje zonder SD kaart proberen, Taskmanager is altijd verdacht. Andere radio, battlog proberen bla bla...
En dat bedoel ik dan voor een abnormaal hoog verbruik. Als je een bovengemiddeld verbruik hebt kan het ook gewoon pech zijn. Slechte batterij of een CPU met een beroerd verbruik b.v.
[ Voor 12% gewijzigd door 4tune op 01-02-2010 20:31 ]
Hoe bedoel je hetzelfde, wat zou je dan verwachten? Zo is het toch gewoon overzichtelijk hoelang de verbinding al draait?@Novadesca: je hebt dus precies dezelfde melding. Ik vraag me af of dit bij andere providers hetzelfde is (internetverbinding in idle). Kan iemand dit verifiëren?
persoon had telefoon gewoon aanstaan, dus dat gaat niet op. helaas. en dat idee snap ik ook wel inderdaad, maar dat was het zeker niet aangezien het reactie was op een berichtje daarvoor van die persoonTCroezing schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:59:
[...]
Had die persoon, op moment van verzenden van jouw sms, zijn mobiel uitstaan? Je krijgt nl pas een bezorgrapport als sms ook werkelijk is ontvangen. Als hij op enig moment zijn gsm aanzet en hij smst jou, kan dit voor jou lijken op dat alles tegelijk bij jou aankomt...
Ik begin me langzamerhand ook te irriteren aan de korte accuduur... Bij mn oude Touch HD had ik gewoon alle updates aan staan, en ik haalde met gemak een dag. Nu heb ik ALLES uitstaan, en het houdt het met moeite een dagje vol.
Ik doe in de trein bijvoorbeeld 3G uit, Data connectie stop ik gelijk als ik klaar ben met internetten, mails ophalen, etc. etc...
Nu lees ik dat t helpt om je SD te formatteren. Als een van jullie dat even ook probeert en vertelt wat het resultaat is, ga ik dat ook maar eens doen.. Maar eerst ga ik HSDPA uitschakelen (dus alleen 3G) en een aantal dagen testen of dat het batterijverbruik merkbaar beinvloedt. Ik word namelijk gek van dat geswitch tussen 3G en H (ik word eigenlijk gek van die batterij maar goed..). Jullie horen nog wel van me
Ik doe in de trein bijvoorbeeld 3G uit, Data connectie stop ik gelijk als ik klaar ben met internetten, mails ophalen, etc. etc...
Nu lees ik dat t helpt om je SD te formatteren. Als een van jullie dat even ook probeert en vertelt wat het resultaat is, ga ik dat ook maar eens doen.. Maar eerst ga ik HSDPA uitschakelen (dus alleen 3G) en een aantal dagen testen of dat het batterijverbruik merkbaar beinvloedt. Ik word namelijk gek van dat geswitch tussen 3G en H (ik word eigenlijk gek van die batterij maar goed..). Jullie horen nog wel van me
Inderdaad, als de radioversie updaten net zo een nadelig gevolg geeft als de SMSupdate, dan sla ik even over. Overigens na de hardreset is de HD2 weer als vanouds.Anoniem: 336346 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:24:
@ 4tune: ik heb de stock Rom versie: 1.48.404.2 NLD dus de eerste link kan ik wegstrepen. Ik neem de andere links nog even door. (heeft het updaten naar een andere radioversie geen nadelige side-effects?)
Toevallig kom ik regelmatig op het plein in Den Haag. (Westlander, geen Hagenaar
Maar ik kan je niet zeggen dat in die 6 a 8 uurtjes dat ik daar ben, de accuduur achteruit holt.
(KPN)
Anoniem: 36712
WIlde net de contacten-update doen om een nieuwe radio-versie te krijgen, maar krijg de melding: dit is geen geldige pocket-pc-toepassing bij het updaten; iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Heb de exe gewoon op de sd kaart geplaatst en opgestart via de verkenner (op de HD2 uiteraard...). De sms-update is zojuist wel gelukt...
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 36712 op 01-02-2010 20:43 ]
Eerlijk gezegd maakte radio 2.05.51.05_2 en de nieuwere 2.06.51.07 bij mij niet zoveel verschil. Maar ik heb nog weinig tot geen nadelige gevolgen over 2.06.51.07 gelezen.Anoniem: 336346 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:24:
vanaf je pc draaien, en dan zal die zeggen dat je alles kwijtraakt zoals bij een ROM, maar dat is niet zo. dus gewoon doorgaan. anders evenzoeken in dit topic daar staat het wel.Anoniem: 36712 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:39:
WIlde net de contacten-update doen om een nieuwe radio-versie te krijgen, maar krijd de medling: dit is geen geldige pocket-pc-toepassing bij het updaten; iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Heb de exe gewoon op de sd kaart geplaatst en opgestart via de verkenner )op de HD2 uiteraard...).
Anoniem: 36712
Dank u, dank u! Het is inmiddels gelukt. Wel vaag dat je het naar de telefoon moet kopieren, om vervolgens vanaf de pc op te starten...Anoniem: 338956 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:43:
[...]
vanaf je pc draaien, en dan zal die zeggen dat je alles kwijtraakt zoals bij een ROM, maar dat is niet zo. dus gewoon doorgaan. anders evenzoeken in dit topic daar staat het wel.
Knexx zit je trouwens bij T-Mobile...? Is wel heel erg toevallig dat we precies hetzelfde probleem vandaag hebben gehad...
Voor de volgende keer: Alle updates waar RUU (Rom Upgrade Utility) voor staat draai je gewoon van af je PC zónder ze naar de "phone" te kopiërenAnoniem: 36712 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:50:
[...]
Dank u, dank u! Het is inmiddels gelukt. Wel vaag dat je het naar de telefoon moet kopieren, om vervolgens vanaf de pc op te starten...
Maar je hebt gelijk als je zegt dat de "manual" behorende bij die betreffende update niet klopt.
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 01-02-2010 21:00 ]
Hm, sinds een uurtje blijft opera elke keer vastlopen. Het beeld staat een tijd stil bij het laadscherm (dat met HTC's slogan "quietly brilliant" in beeld) waarna het vervolgens crasht... Gisteren heb ik alleen de cache map naar de microSD kaart verplaatst, maar vanmiddag deed alles het nog naar behoren. Beetje vreemd dus dat opera nu opeens begint te crashen. Iemand hier ervaring mee of enig idee wat het zou kunnen veroorzaken?
Edit: Softreset trouwens al geprobeerd, maar probleem blijft zich voordoen.
Edit2: Laat maar, heb het al gevonden. Het was idd het verplaatsen van de cache map wat alles veroorzaakte. Mijn SD kaartje werd om de één of andere reden plotseling "storage card2" genoemd, waardoor de verwijzing in de opties van opera niet meer naar de juiste map leidde.
Edit: Softreset trouwens al geprobeerd, maar probleem blijft zich voordoen.
Edit2: Laat maar, heb het al gevonden. Het was idd het verplaatsen van de cache map wat alles veroorzaakte. Mijn SD kaartje werd om de één of andere reden plotseling "storage card2" genoemd, waardoor de verwijzing in de opties van opera niet meer naar de juiste map leidde.
[ Voor 29% gewijzigd door Cache op 01-02-2010 21:31 ]
ik voel me zo lullig als dit simpel is op te lossen, want ik ben echt niet van de luie methode, maar kon dit echt niet vinden. Google niet, XDA niet en dit topic niet...
Out-of-the-box heeft de standaard Windows lock gewerkt. Toen ging ik de hotfixes/updates installeren en daarna werkte het niet meer. In de FAQ staat wel hoe je het uit krijgt, maar niet hoe je het aan zet.
Ik heb de juiste registry key gevonden en gezet middels Total Commander en dat hielp niet. Toen heb ik BsB Tweaks geinstalleerd, want daar zit ook de optie in om de standaard Windows lock mee aan te zetten.
Maar helaas, ook die doet het niet.
Ook de standaard settings hebben deze optie niet.
Hoe zorg ik er nou voor dat wanneer ik het toestel "uit" zet (in standby dus) en daarna aan, dat ik dan weer eerst moet schuiven om 'm te ontgrendelen?
Out-of-the-box heeft de standaard Windows lock gewerkt. Toen ging ik de hotfixes/updates installeren en daarna werkte het niet meer. In de FAQ staat wel hoe je het uit krijgt, maar niet hoe je het aan zet.
Ik heb de juiste registry key gevonden en gezet middels Total Commander en dat hielp niet. Toen heb ik BsB Tweaks geinstalleerd, want daar zit ook de optie in om de standaard Windows lock mee aan te zetten.
Maar helaas, ook die doet het niet.
Ook de standaard settings hebben deze optie niet.
Hoe zorg ik er nou voor dat wanneer ik het toestel "uit" zet (in standby dus) en daarna aan, dat ik dan weer eerst moet schuiven om 'm te ontgrendelen?
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Dat is al 100x voorbij gekomen
En het enige dat je hoeft te doen is het 1 keer handmatig te doen: Start - vergrendelen (linksonderin). Daarna werkt het weer.
nee ik zit bij vodafoneAnoniem: 312445 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:54:
Knexx zit je trouwens bij T-Mobile...? Is wel heel erg toevallig dat we precies hetzelfde probleem vandaag hebben gehad...
Als ik de telefoon uitzet en dan weer aan en nog geen internet applicatie heb opgestart dan staat er in de "meldigen-tab" ipv "hi-Internet" gewoon "3G hi" zonder doorlopende teller. Dat betekent dat 3G wel aanstaat zonder gebruik te maken van de Hi internetverbinding. Vandaar dat ik graag wil weten hoe het bij de andere providers staat ingesteld omdat er misschien toch sprake kan zijn van een ongewilde doorlopende HDSPA verbinding in de zogenaamde 3G idle status. (overigens zeg jij dat jij in bovenstaande situatie een G icoontje hebt...geen 3G?)Novadecasa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:52:
[...]
Daar staat dan achter 'HI Mobiel Internet" (aan de linkerzijde) aan de rechterzijde naast het G icoontje het aantal minuten, seconden en uren dat de verbindingactief is. Wanneer ik vervolgens op het 'G icoontje' klik kom je bij de comm manager en daar staat dan de gegevensverbinding aan.
De batterijduur naar de 2.06. radioversie verbeterde bij mij wel iets, maar niet enorm veel.
Hoe bedoel je hetzelfde, wat zou je dan verwachten? Zo is het toch gewoon overzichtelijk hoelang de verbinding al draait?
(batterijstatus is inmiddels na mn eerste post van vandaag alweer gezakt van 51% naar 41%, telefoon op idle)
Ik heb zojuist de SD card (scandisk 4 G HC) eruitgehaald om te testen of dit het probleem is. Ook zal ik de laatste radioversie via SIM contacts (Releasedatum: 2010-01-07) updaten. Wellicht dat het verschil uitmaakt. Fingers crossed!
Ik hou u op de hoogte..
Dat is bij iedereen zo. Als je pas je telefoon hebt aangezet, is ie gewoon verbonden met een 3G mast, zonder gebruik te maken van internet (dus alleen bellen/smsen). Zodra je gegevens van het internet gaat halen, gaat de Data Connectie aan en ben je verbonden met Hi (dus de teller gaat lopen). Als je je data connectie altijd aan laat staan gaat je batterij veel sneller op, dus is het beter om dat handmatig uit te schakelen.Anoniem: 336346 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:29:
[...]
Als ik de telefoon uitzet en dan weer aan en nog geen internet applicatie heb opgestart dan staat er in de "meldigen-tab" ipv "hi-Internet" gewoon "3G hi" zonder doorlopende teller. Dat betekent dat 3G wel aanstaat zonder gebruik te maken van de Hi internetverbinding. Vandaar dat ik graag wil weten hoe het bij de andere providers staat ingesteld omdat er misschien toch sprake kan zijn van een ongewilde doorlopende HDSPA verbinding in de zogenaamde 3G idle status. (overigens zeg jij dat jij in bovenstaande situatie een G icoontje hebt...geen 3G?)
(batterijstatus is inmiddels na mn eerste post van vandaag alweer gezakt van 51% naar 41%, telefoon op idle)
Ik heb zojuist de SD card (scandisk 4 G HC) eruitgehaald om te testen of dit het probleem is. Ook zal ik de laatste radioversie via SIM contacts (Releasedatum: 2010-01-07) updaten. Wellicht dat het verschil uitmaakt. Fingers crossed!
Ik hou u op de hoogte..
Daarom doe ik niet aan automatische updates, want dan gaat de data connectie vanzelf aan en moet je het telkens weer uitschakelen.
Dat bedoel ik... zo lullig dat ik dat zelf niet gevonden heb. Dank je!CRXed schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:27:
Dat is al 100x voorbij gekomenEn het enige dat je hoeft te doen is het 1 keer handmatig te doen: Start - vergrendelen (linksonderin). Daarna werkt het weer.
Ik zal een verzoekje doen om dit in de FAQ op te laten nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 01-02-2010 21:48 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Mensen.... We zijn al weer over de 1000 post.... dus...
Deel 7 is open...
A.U.B. daar verder.. en hier geen nieuwe posts meer...
Deel 7 is open...
A.U.B. daar verder.. en hier geen nieuwe posts meer...
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Maar even seriues: Wat is er mis met het toestel s'nachts gewoon aan het "sap" te gooien?
Ik snap die hele commotie om dat verbruik van stroom niet echt omdat ik 'm overdag gewoon gebruik en s'nachts aan de lader hang. Die keren dat ik 'm in de auto nog aan de lader moet hangen zijn op één hand te tellen terwijl ik BT continue aan heb staan en alle Internet gerelateerde zaken gewoon d'r gang laat gaan, incl. "Push Mail" & Hotmail.
SMS'en doe ik niet/amper aan omdat mail véél sneller werkt en niet beperkt is tot een aantal karakters per bericht (sowieso is dat een communicatiemiddel wat nérgens op slaat als je kunt mailen IMHO).
En voor dat SMS'en schakelt je toestel ook weer (onnodig) terug naar het GSM netwerk.....
Ik snap die hele commotie om dat verbruik van stroom niet echt omdat ik 'm overdag gewoon gebruik en s'nachts aan de lader hang. Die keren dat ik 'm in de auto nog aan de lader moet hangen zijn op één hand te tellen terwijl ik BT continue aan heb staan en alle Internet gerelateerde zaken gewoon d'r gang laat gaan, incl. "Push Mail" & Hotmail.
SMS'en doe ik niet/amper aan omdat mail véél sneller werkt en niet beperkt is tot een aantal karakters per bericht (sowieso is dat een communicatiemiddel wat nérgens op slaat als je kunt mailen IMHO).
En voor dat SMS'en schakelt je toestel ook weer (onnodig) terug naar het GSM netwerk.....
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 01-02-2010 21:57 ]
Als je een HSDPA verbinding hebt dan staat er toch een H-icoon?Anoniem: 336346 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:29:
[...] omdat er misschien toch sprake kan zijn van een ongewilde doorlopende HDSPA verbinding in de zogenaamde 3G idle status.
Dus als die er niet staat heb je ook geen HSDPA verbinding. Bij mij (Vodafone) komt die H er alleen te staan tijdens internetten met voldoende bereik, verder staat ie bij internetten op G of 3G
Let wel op de verschillen in icoontjes:
-Iconen met alleen een letter betekent dat het desbetreffende netwerk beschikbaar is
-Iconen met signaalsterkte balkjes en een letter betekent dat het desbetreffende netwerk verbonden is.
Voorbeeldje: Ik sta rond half 8 op om te gaan werken. 's avonds na het werk even in de stad hapje eten / drankje doen in de kroeg. Rond dit tijdstip is mn telefoon dus gewoon leeg.. en ja, dat is een probleem!wimmel_1 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:54:
Maar even seriues: Wat is er mis met het toestel s'nachts gewoon aan het "sap" te gooien?
Mee eens!
En die opmerking over SMS vind ik onzin, want er zijn zat mensen die nog geen mail op hun telefoon hebben en dan kan je ze wel bereiken met SMS...
En die opmerking over SMS vind ik onzin, want er zijn zat mensen die nog geen mail op hun telefoon hebben en dan kan je ze wel bereiken met SMS...
Dan heb je overdag te veel tijd om video te streamen via je telefoon .... of iets dergelijks.
Anoniem: 254891
ik heb dezelfde radio.. constante windows live push verbinding aan,hetweer laten ophalen om de 15min maar verder geen youtube ofzo...Yellax schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:37:
[...]
welke radio heb jij er op? ik heb 2.06.51.07 en mijn tel gaat 3 tot 4 dagen mee bij normaal gebruik.
Heb eindelijk Manila TV werkend gekregen in Sense. Helaas lukt het me alleen niet om zenders toe te voegen. Als ik de handleiding volg, dan krijg ik het niet werkend. Heeft er iemand voor mij een xml bestand met Nederlandse zenders, geopend met coreplayer? Lijkt me super
-oeps, foutje-
[ Voor 98% gewijzigd door TripleM op 02-02-2010 14:28 ]
Oeps, ook foutje, topic was nog niet dicht..
[ Voor 87% gewijzigd door siem123 op 03-02-2010 12:17 ]
@ Markhoning: Post je vraag voor de zekerheid even in het "nieuwe" deeltje 
Volgens mij heeft TS nog géén verzoek gedaan om dit topic te sluiten óf zijn de mod's 't vergeten...
Volgens mij heeft TS nog géén verzoek gedaan om dit topic te sluiten óf zijn de mod's 't vergeten...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de FAQ van de topicstart als je wat toe wil laten voegen aan de topicstart (tip: zoek naar 'Gegevens toevoegen aan de FAQ').
Lees de FAQ van de topicstart als je wat toe wil laten voegen aan de topicstart (tip: zoek naar 'Gegevens toevoegen aan de FAQ').