Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t0rNFYuV21pGcdxUhbAvHipu/full.jpg

Inleiding

Met Windows Phone 7 wil Microsoft de alsmaar afnemende populariteit van haar mobiele besturingssysteem een halt toeroepen. Het bedrijf heeft zich de kritiek op Windows Mobile aangetrokken, en lijkt met versie 7 met een enigszins schone lei te willen beginnen. Dat uit zich onder andere doordat er geen backwards-compatibiliteit zal zijn met oudere software. Het is wel duidelijk dat er behoorlijk wat veranderingen aan zitten te komen. Er zijn veel veranderingen en deze zijn een eigen topic waard, om ze te kunnen bespreken, en om te bekijken wat we kunnen verwachten. Oh, en over de naam valt er alvast wat te melden: volgens de geruchten gaat het besturingssysteem geen Windows Mobile 7 heten, maar slechts "Seven". De officiële benaming die Microsoft op dit moment gebruik is Windows Phone 7

Verschillende edities

Het lijkt erop dat er twee verschillende edities zullen verschijnen van het nieuwe besturingssysteem. Een Business- en een Media-editie. De namen zeggen het eigenlijk al. Business is voor de zakelijke kant van de markt, en zal redelijk kaal geleverd worden, zodat OEM's hun eigen aanpassingen kunnen doen. Dit zorgt er ook voor dat er niet zoveel van de hardware gevraagd wordt.

De Media-editie zal volgestopt worden met features. Zoals de naam doet vermoeden is deze meer gericht op hippe zaken. Om even wat te noemen: Silverlight, Mediaroom, XBox Live en uiteraard, hoe kan het ook anders, ondesteuning voor Facebook en Twitter. Daarnaast zal het nog iets hebben, wat ik hieronder in een apart kopje heb geplaatst.

Beide versies zullen apart uitgebracht worden. Naar verwachting volgt de Business-editie ergens in september, tesamen met de release van de eerste telefoons. De Media-editie is nog volop in ontwikkeling en zal pas ergens in 2011 volgen. Dit is ook een verklaring voor de tegenstrijdigheid die de verschillende geruchten geven over de releasedatums: het gaat simpelweg om verschillende versies van het besturingssysteem.

Screenshots

Screenshots, altijd leuk. Er zijn al een aantal te vinden. Of deze ook echt de final screenshots zijn is nog maar afwachten, maar het geeft een leuke indicatie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yZtsAhMUPyZmHSlcSTpJZlLW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3k5braxlyY3Pif2sGj2mhxJl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pSvsFmEF6Ifmao7sD0kYiMa8/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LHmagpWCFiuuZcNlJrm1axr5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LOMOYzSs2Rx7rqIV5gQVDBHN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yUpFJQRVIMRTHjgc4rQAZyqY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YlCvTMarR0kS5694idMKD7jT/thumb.jpg

"Zune Phone"

Microsoft wil de Zune-services naar de telefoon brengen. De mediaspeler, Zune, begint steeds populairder te worden, en heeft een aantal interessante services. Zo is er een Zune-winkel waarin je muziek kunt downloaden. Het koppelen van zaken zoals de Zune-interface en bijbehorende diensten biedt Windows Phone een hoop extra functionaliteit als het op multimedia aankomt. Hoe de precieze implementatie zal zijn is afwachten, maar de geruchten over een "Zune phone" spelen al heel lang. Microsoft zou er ook goed aan doen om al het goede te gebruiken wat ze toch al in huis hebben. De Zune-mediaspeler heeft zich al een tijdlang kunnen evolueren, en lijkt inmiddels wel klaar om de multimediakant van het mobiele besturingssysteem te kunnen verzorgen.

De toestellen

Tot nu toe lijken er twee telefoons te zijn die Windows Phone 7 gaan draaien. Uiteraard zullen het er meer zijn, maar daar is nog geen informatie over bekend. Tot nu toe zijn de LG Apollo en de HTC Obsession bekend. Als de specificaties kloppen dan is de Apollo een echt snelheidsmonster. De Obsession doet het overigens ook niet slecht.
De LG Apollo
  • 1,3GHz Snapdragon-processor
  • 1GB RAM-geheugen
  • 1280x720-resolutie op een 3,8" Amoled-scherm
  • Camera met 10 Megapixel
De HTC Obsession
  • 1GHz Snapdragon-porcessor
  • 512MB RAM-geheugen
  • 3,7" Amoled-scherm
  • 4GB geheugen ingebouwd

De belangrijkste punten op een rij

• Interface is behoorlijk aangepakt.
  • Twee verschillende edities voor verschillende marktsegmenten.
  • Gespreidde releasedatums.
  • Integratie met Microsoft-hardware zoals de Zune en Xbox.
  • Nieuwe, hippe features
  • Ondersteuning voor krachtige hardware

Voorlopige conclusie

Windows Phone 7 is een flinke stap voorwaarts ten opzichte van versie 6. Meer functionaliteit, een verbeterde interface, en het lijkt erop dat er krachtige hardware gebruikt zal worden voor de telefoons. Maar of het genoeg is om de concurrentie aan te kunnen blijft afwachten. De iPhone- en het Android-besturingssysteem winnen snel aan populariteit, en ook andere besturingssystemen zoals Maemo en WebOS zijn in opkomst. Microsoft lijkt echter vastbesloten om de concurrentie aan te gaan, dus voor ons als consument is dat alleen maar positief.

Deze topicstart is voorlopig gebaseerd op onbevestigde geruchten. Lang niet alles hoeft waar te zijn. Wanneer er nieuwe informatie naar buiten komt wordt de topicstart geüpdated.

Tot slot

Heb je op- of aanmerkingen, stuur dan even een mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM. Deze topicstart is gemaakt door RoD.

[ Voor 15% gewijzigd door Ginz op 26-04-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verbaasde me dat er nog geen topic over was. Vandaar deze: quick en dirty. Zal asap geüpdated worden, en voorzien van pics ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 17:08
RoD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:42:
Verbaasde me dat er nog geen topic over was. Vandaar deze: quick en dirty. Zal asap geüpdated worden, en voorzien van pics ed.
Ik zat ook juist vandaag te bedenken waarom er geen WM7 topic was, en plots is hij er. Cool.

Ik ben geen fan van LG, maar de specs van de Apollo zien er wel veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Laatst online: 03-12-2024
Op zich kan ik de stap van Microsoft wel voorstellen om opnieuw te beginnen en alle lessons learned te implementeren.

Maar... er is geen backward compatibility met WM6.x
Dus al je apps die hebt aangeschaft en/of verzameld hebt, zijn in één klap waardeloos geworden.
En dan is nog maar de vraag hoe snel de applicatie bouwers een WM7 variant uitbrengen.
Als ze dat uberhaupt doen...

Ik ben benieuwd, het kan ook een gok zijn die helemaal verkeerd uitvalt voor Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:47
De HD2 krijgt toch ook een update naar WM7?
http://tweakers.net/nieuw...aar-windows-mobile-7.html
dan zou die eigenlijk ook in de TS moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
De Apollo ziet er inderdaad veelbelovend uit, maar 720p resolutie op een 3,8" scherm? Ik hoop dat de DPI dan hoog kan (of standaard al hoog is) in WM7.
Ik heb in ieder geval volle vertrouwen dat MS het dit keer wel goed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
cryonic90 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:34:
De HD2 krijgt toch ook een update naar WM7?
http://tweakers.net/nieuw...aar-windows-mobile-7.html
dan zou die eigenlijk ook in de TS moeten :)
Dat statement is later weer ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:23
Er gaan nu geruchten dat er 2 versies uit gaan komen.
En dat het gebaseerd is op Windows CE 7.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:28
RoD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:00:
[...]

Dat statement is later weer ingetrokken.
Heb je daar een bron van? Het zou mij ervan weerhouden de hd2 te kopen, het laatste bericht wat ik erover gelezen heb was een email van een HTC medewerker, hieronder gequote: (van xda-developers.com op 13 Januari)

Originally Posted by HTC
Dear Toby

Thank you for your enquiry about HD2

What we do it ROM Upgrades from our website, however 6.5 windows mobile has only been out 2 months and windows mobile 7 hasn't even been developed. This wont be out until next November at the earliest. But when it is available it will be a free download.

Best regards,

HTC customer support team
HTC Corp. Global Service Division

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Laatst online: 03-12-2024
Er staat alleen dat als ie beschikbaar komt, hij gratis ter beschikking komt.
Maar.... er staat niet dat ie voor de HD2 beschikbaar komt.
Als het nog tot november duurt voor WM7 uitkomt, is het toestel al "verouderd", en geeft men daar geen upgrade meer voor.
Dat heb ik meegemaakt met de (1e) HD, en met de TP2, die al gelijk buiten de boot viel voor een upgrade.
En de TP2 is slechts 1 maand voor de HD uitgebracht.

Dus ik ben zeer benieuwd of er wel een upgrade komt voor de HD, als de ROM pas over 9 maanden uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Je hebt gelijk, ik heb daarom maar even htc gemaild om te proberen wat los te peuteren over WM7. Zodra ik meer weet zal ik het even hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik heb zelf een ZuneHD en ik hoop echt dat ze iets met die interface gaan doen,want die werkt echt geweldig :) ben echt heel benieuwd hoe "seven" er uiteindelijk uit gaat zien en werkt

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Mail terug van HTC, hulde voor de snelle reactie:

Geachte,

Dank u wel voor uw vraag voor HTC.

HTC werkt samen met Microsoft aan verschillende updates voor verschillende producten.Op dit moment is er echter nog geen verder informatie gereleased over de mogelijkheid om windows mobile 7 te gebruiken op de HD2. Ik kan u hierover dan ook verder niet inlichten.Mocht hierover informatie beschikbaar komen, kan u die vinden op onze website htc.com/nl bij ondersteuning.Het spijt me dat ik u op dit moment niet verder kan inlichten dan dat.

Met vriendelijke groet,

F. Oetsie

HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Dit topic is 1 grote brij van geruchten.
Er staat echt niets, maar dan ook niets, in de topic start dat officieel bevestigd is.

Dat mag ook wel even vermeld worden in die topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 80466 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:03:
Dit topic is 1 grote brij van geruchten.
Er staat echt niets, maar dan ook niets, in de topic start dat officieel bevestigd is.

Dat mag ook wel even vermeld worden in die topic start.
Ehh, lezen?
Deze topicstart is voorlopig gebaseerd op onbevestigde geruchten. Lang niet alles hoeft waar te zijn. Wanneer er nieuwe informatie naar buiten komt wordt de topicstart geüpdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Om bovenstaand bericht maar even te onderstrepen omtrent HTC toestellen, een nieuwe vraag, mbt tot nog uit te brengen toestellen en eventuele upgrademogelijkheden naar WM7 leverde het volgende op:

Geachte,

Op dit moment bestaat er nog geen zekerheid over windows mobile 7, niet voor nieuwe producten van htc en ook niet voor bestaande toestellen zoals de HD2.Dit doordat de testen hiermee nog vollop aan de gang zijn. Ik verwacht zeker wel dat hier voor de zomer meer duidelijkheid over komt.

Met Vriendelijke Groet,

F. Oetsie

HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 12:14

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Okki5 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:01:
Om bovenstaand bericht maar even te onderstrepen omtrent HTC toestellen, een nieuwe vraag, mbt tot nog uit te brengen toestellen en eventuele upgrademogelijkheden naar WM7 leverde het volgende op:

Geachte,

Op dit moment bestaat er nog geen zekerheid over windows mobile 7, niet voor nieuwe producten van htc en ook niet voor bestaande toestellen zoals de HD2.Dit doordat de testen hiermee nog vollop aan de gang zijn. Ik verwacht zeker wel dat hier voor de zomer meer duidelijkheid over komt.

Met Vriendelijke Groet,

F. Oetsie

HTC
toon volledige bericht
Foetsie :D.

Ben benieuwd hoe WM7 uitpakt, zelf ben ik op het moment tevreden met 6.5.3 op mijn TD2. Ik verwacht er heel van maar of het op een TD2 kan draaien??

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230308

Volgens PDAdb.net krijgt de Apollo ook een dual-sim mee !!!!! (hopelijk ook geschikt voor europa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: CES: Windows Mobile 7 gaat minder schermresoluties ondersteunen
En die van die LG Apollo is al bekend, dus dan is er alvast 1 resolutie bekend: 1280x720 pixels _O-

nieuws: 'Windows Mobile 7 niet compatibel met oudere WM-software'
Dus je collectie gekochtte / gedownloadde (freeware / warez) kun je in de prullenbak mieteren :w

Tevens kan alleen een Zunephone mij waarschijnlijk weer overhalen om op Windows Mobile over te gaan.
Dat is een volwaardig alternatief voor de iPhone en dan kies ik toch liever voor de Zune interface en gebruik.
Er moet dan wel een volwaardige en nieuwe WM7-store gemaakt worden die net zo snel groeit als die van
Apple en de Androidmarket.. Voorlopig zie ik al deze punten nog niet bij elkaar komen, dus WM7... :N

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 24-01-2010 17:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:02

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 230308 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:21:
Volgens PDAdb.net krijgt de Apollo ook een dual-sim mee !!!!! (hopelijk ook geschikt voor europa)
Er staat ook bij dat de tweede SIM alleen CDMA ondersteunt, en de eerste alleen GSM. Lijkt me dus; of een tikfout, of 2 fysiek verschillende sloten.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-04 16:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:43:
Tevens kan alleen een Zunephone mij waarschijnlijk weer overhalen om op Windows Mobile over te gaan.

Dat is een volwaardig alternatief voor de iPhone en dan kies ik toch liever voor de Zune interface en gebruik.
Er moet dan wel een volwaardige en nieuwe WM7-store gemaakt worden die net zo snel groeit als die van
Apple en de Androidmarket.. Voorlopig zie ik al deze punten nog niet bij elkaar komen, dus WM7... :N
Een Zune phone hoeft niet noddzakelijkerwijs een Windows Mobile 7 phone te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet ik =) Huidige Zune draait op? Windows 7CE?
Ik zou alleen tot aanschaf gaan van 'n WM7 phone als het dus de Zunephone is, anders geen WM7 voor mij.
Als de Zune Phone straks uitkomt en dezelfde interface gebruikt als de huidige Zunes, ben ik snel klaar :Y :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:41
CLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:40:
Dat weet ik =) Huidige Zune draait op? Windows 7CE?
Ik zou alleen tot aanschaf gaan van 'n WM7 phone als het dus de Zunephone is, anders geen WM7 voor mij.
Als de Zune Phone straks uitkomt en dezelfde interface gebruikt als de huidige Zunes, ben ik snel klaar :Y :D
Zune HD draait op CE 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik weet in ieder geval wel dat ik net mijn abonnement sim-only heb verlengt omdat ik wil afwachten wat Windows mobile 7 gaat brengen. Ik hoop op een enorme doorbraak; snel, nieuwe functies, weinig resources etc.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Laatst online: 16:42
eigenlijk moet je een mail sturen dat je als er een update komt je dan wel de htc hd2 wil gaan kopen.
zou hij dan opeens wel komen???

erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, want er zijn zo weinig mensen die gaan mailen. Je moet dan echt duizenden hebben die mailen en hem ook daadwerkelijk gaan kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
@erik23
Ik heb dat al geprobeerd, zelfde antwoord... Ze kunnen geen informatie beschikbaar maken die nog niet voor het publiek bestemd is...

Hier even de engelse email conversatie die ik heb gehad:
Question
Dear Sir/Madam

Last few weeks I have been searching for a replacement of my current phone, the HTC HD. The HD 2 looks like an excellent replacement, but with Windows Mobile 7 coming up in the end of this summer I want to make sure that my next HTC phone will be upgradable to WM7. Is there any guarantee that the HD2 will be able to run WM7 or would it be best for me to wait until the next HTC models arrive in the spring? I wouldn't want to buy a phone that runs on an outdated OS half a year after I purchased it.

I hope you can help me make this decision,

Yours faithfully,
John Dunham

Reply

Dear Sir,

Unfortunately we haven't got any information about the release of the Windows Mobile 7 for your device. All the upgrades will be available in www.htc.com in the support section if your PDA is an HTC branded device.

Best regards,

F. Oetsie
HTC

Even proberen een beetje de druk op te voeren na zo'n standaard antwoord :P :

Question
Dear Madam

Thank you for your reply, but I am a bit disappointed by the standard reaction you gave me. Since you do not want to provide me with the answer to this simple question, you force me to buy a device from a company that guarantees me Windows 7. I contacted LG, and they could give me the simple answer that their LG Apollo will support Windows Mobile 7. In other words, if you cannot give me any certainty about Windows Mobile 7 on the HD2 or on phones in the near future, I will be forced to buy a LG Apollo. I have had several HTC Phones and it would be a shame if you lost a loyal customer like me to LG.

Best regards,

John Dunham

Answer
Dear Sir,

HTC works on a number of new projects and cannot comment on upgrades that have not been launched publicly.

Best Regards,

HTC

Allemaal standaard antwoorden dus...
Met andere woorden ze willen niks kwijt en kunnen niet garanderen dat er Windows Mobile 7 uitkomt voor de HD2...

Nee ik heet niet echt John Dunham en sorry voor mijn slechte Engels

[ Voor 88% gewijzigd door Okki5 op 29-01-2010 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Ok Microsoft heeft nu een conferentie op MWC. Er zijn al spyshots uitgelekt van Interface WM7

http://www.engadget.com/2...aked-on-mwc-banners/?s=t5

Voor conferentie:

http://www.microsoft.com/...ndowsphone/liveEvent.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 23:52

Freshnezz

Why so serious?

Wow ik moet wel zeggen dat de UI er erg mooi uit ziet... uitgebreide ZuneHD achtig

[ Voor 18% gewijzigd door Freshnezz op 15-02-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:21

TheVMaster

Moderator WOS
JUmmie...erg leuke live demo @ WMC :) Jammer dat we nog 9mnd moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Damn ik wil ook zo goed kunnen presenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Relief2009 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:37:
Damn ik wil ook zo goed kunnen presenteren!
offtopic:
Oefenen..oefenen..oefenen... :+ Dat moet je gewoon vaak doen....in 't begin is het lastig..maar hoe vaker je dat doet hoe beter het meestal gaat :+

Zou nu ook aangekondigt gaan worden dat de phones er eerder komen...ipv ein dvan het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
TheVMaster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:39:
[...]

offtopic:
Oefenen..oefenen..oefenen... :+ Dat moet je gewoon vaak doen....in 't begin is het lastig..maar hoe vaker je dat doet hoe beter het meestal gaat :+

Zou nu ook aangekondigt gaan worden dat de phones er eerder komen...ipv ein dvan het jaar?
Haha i know, maar het is zo lastig! :'(

Ik las ergens holiday 2010. Dus misschien zomer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Wauw, eigenlijk helemaal geen slecht idee: in plaats van het maken van een specifieke Zune phone, zijn straks praktisch alle WM7 telefoons Zune phones.

Dat zie ik wel zitten, want ze zullen dan ook wel de features moeten bieden (en meer) die de Zune ook heeft! Dus straks misschien toch een Zune HD in Nederlands, het zij in telefoonvorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Relief2009 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:40:
[...]

Haha i know, maar het is zo lastig! :'(

Ik las ergens holiday 2010. Dus misschien zomer O-)
Holiday 2010 = Kerst :+ toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Oh shit :/ Maakt niet uit, ik ga pas rond die tijd me abbo verlengen dus komt goed uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ook wel gaaf... 'elke Windows Phone 7 Series telefoon is ook gelijk een Zune (HD)..' GAAaafff!!!!

Hmm..ik kan m'n abo vanaf volgende maand weer verlengen...ach als die telefoons pas eind dit jaar uit gaan komen ..tja....dan mag ik al zowat weer een nieuwe telefoon ;) als ik hem nu gewoon verleng met een 1 jarig abo.

[ Voor 53% gewijzigd door TheVMaster op 15-02-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 23:52

Freshnezz

Why so serious?

Ik vind de UI op zich wel mooi en erg apart, maar eigenlijk ook best wel rommelig. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk uit pakt.

Wat ik me ook af vraag; het lijkt mij dat de demo een soort van overliggende UI is a la mobileshell, touchflo, mediaxperience etc. Maar hoe ziet WM7 er onder die laag uit? Dat hebben ze volgens mij niet laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:45
Ik hoorde dat er geen Flash komt voor WM7 :/

En dat de UI van programma's niet 'inblend' omdat programmamakers daar zelf maar wat voor moeten verzinnen.

Klinkt allemaal wel weer heel slecht.

(Met bovenstaande reactie: Het schijnt een overlayachtig iets te zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 15-02-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
@Freshnezz

Command line :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RedHat schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:33:
Ik hoorde dat er geen Flash komt voor WM7 :/

En dat de UI van programma's niet 'inblend' omdat programmamakers daar zelf maar wat voor moeten verzinnen.

Klinkt allemaal wel weer heel slecht.

(Met bovenstaande reactie: Het schijnt een overlayachtig iets te zijn).
@ Launchdate idd niet..maar er is wel sprake van dat dit wel gaat komen, maar ja...geen enkele mobile os heeft op dit moment flash support :)
Freshnezz schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:31:
Ik vind de UI op zich wel mooi en erg apart, maar eigenlijk ook best wel rommelig. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk uit pakt.

Wat ik me ook af vraag; het lijkt mij dat de demo een soort van overliggende UI is a la mobileshell, touchflo, mediaxperience etc. Maar hoe ziet WM7 er onder die laag uit? Dat hebben ze volgens mij niet laten zien.
De interface heeft veel 'Zune HD looks' enneh..da's ook geen overlay :+ Dus het lijkt me sterk dat dit een soort van Mobile Shell ofzo is...

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 15-02-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheVMaster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:55:
[...]

@ Launchdate idd niet..maar er is wel sprake van dat dit wel gaat komen, maar ja...geen enkele mobile os heeft op dit moment flash support :)
Maemo heeft het, en Android zeer binnenkort. De rest van de smartphone-platforms nog in het eerste semester van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RoD schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:00:
[...]

Maemo heeft het, en Android zeer binnenkort. De rest van de smartphone-platforms nog in het eerste semester van dit jaar.
:+ Da's dan wel weer jammer, maar ja..Windows Phone 7 Serie komt pas eind dit jaa rop de markt..dussuh..wie weet komt het alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zou ik ook denken, maar het is dan wel vreemd dat men nu al zegt dat het er niet zal komen. Nouja, eerst maar ns afwachten wat Adobe zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 17:34
Wat ik nu zo prettig vind van wm6.5 is multi tasken, ik luister naar de radio en draai een appje om de sampelen en naam van het nummer te zoeken. of ik upload iets naar een ftp en ga vervolgens gewoon door met wat anders.

ik vrees alleen dat al deze hele handig functionaliteit niet in de nieuwe Windows Mobile 7 gaat zitten :(
ook maak ik me een beetje zorgen over de backwards compatibility van de huidige software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47
Volgens mij was dit nog niet voorbijgekomen. Misschien wel interessant voor mensen. ;)

http://www.engadget.com/2...-on-and-impressions/?s=t5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Deze is ook interessant, van Channel 9, 22 minuten lang:

http://channel9.msdn.com/...e-7-Series-Hands-on-Demo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

HollovVpo1nt

I like gadgets

Eerlijk gezegd ziet het OS er voor mij iets te simpel uit. Beetje duf als je snapt wat ik bedoel. De links zijn gewoon blauwe vlakken met wit tekst. Ik denk dat ik niet zal upgraden naar WM7, wat er op mijn HD2 staat oogt beter. Maar wie weet, ik wil het al proberen. Als ik terug kan gaan naar WM6.5 natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
HollovVpo1nt schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:35:
Eerlijk gezegd ziet het OS er voor mij iets te simpel uit. Beetje duf als je snapt wat ik bedoel. De links zijn gewoon blauwe vlakken met wit tekst. Ik denk dat ik niet zal upgraden naar WM7, wat er op mijn HD2 staat oogt beter. Maar wie weet, ik wil het al proberen. Als ik terug kan gaan naar WM6.5 natuurlijk :)
Die mening heb ik er ook over als je beide versies vergelijkt, was van plan in de nabije toekomst ook een HTC HD2 met WM6.5 te kopen en waarschijnlijk zeker die nu dat nieuwere uitgerust gaan worden met WM7. Zo ver ik het begrepen hebt komt er niet al te veel nieuwe functionaliteit en wordt het eerder een nieuwe simpele grafische jas. Op eenvoudig van OS te veranderen moeten we waarschijnlijk niet gaan hopen?

En persoonlijk gezegd vind ik woorden die niet geheel op het scherm zichtbaar zijn ook maar niets,
de Zune Software heeft ook zoiets bij full-screen Smart DJ en vind dat vrij onhandig als je het wil lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

HollovVpo1nt

I like gadgets

TaraWij schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:59:
[...]

Die mening heb ik er ook over als je beide versies vergelijkt, was van plan in de nabije toekomst ook een HTC HD2 met WM6.5 te kopen en waarschijnlijk zeker die nu dat nieuwere uitgerust gaan worden met WM7. Zo ver ik het begrepen hebt komt er niet al te veel nieuwe functionaliteit en wordt het eerder een nieuwe simpele grafische jas. Op eenvoudig van OS te veranderen moeten we waarschijnlijk niet gaan hopen?

En persoonlijk gezegd vind ik woorden die niet geheel op het scherm zichtbaar zijn ook maar niets,
de Zune Software heeft ook zoiets bij full-screen Smart DJ en vind dat vrij onhandig als je het wil lezen.
Kijk uiteindelijk is Microsoft een bedrijf die winst wil maken, en ze hebben nu echt een 'serieus' imago. Een Windows Mobile phone (huidig) zal gewoon niet aanslaan bij de adolescent of de jongeren van tegenwoordig die geilen op alles waar een 'i' voor staat. Ik kan best begrijpen dat ze een nieuwe interface hebben gekozen om aan te slaan bij die doelgroep, maar ik snap niet dat je daarvoor multitasking weg moet halen. Kijk aan de interface valt wel te wennen, maar als je features weg haalt dan is het gewoon een downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:31
Wij zijn vooral gewent aan Hyves en dat soort sites. Maar de functionaliteit die je in het filmpje ziet is wel geweldig. Al je vrienden aan elkaar geknoopt, fototjes binnen halen, twitter, facebook, etc etc.

Ik vermoed dat de frontpage nog wat meer opgeleukt word als je wat meer foto's toevoegd. Ook met kleuren en icoontjes. Maar met mijn HD2 heb ik eigenlijk ook niet meer nodig?? Vind het soms zelfs storend als de klok eerst een uur eerder weergeeft en dan door tikt. Het weer wat voorbij komt etc.

Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke versies, ga zeker overstappen als de tijd eenmaal daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 20:34
Volgens mij kan dit best een leuk OS worden. Vooral het multimediagedeelte. Op Android mis ik een echt goede muziekspeler, en de iPodapp van de iPhone vind ik ook niet ideaal. De Zune vind ik erg goed werken, en aangezien de Zunespeler in WP7 verwerkt zit lijkt me dat erg goed werken.
Ik hoop dat Zune market ook met de telefoon gebruikt kan worden, zodat je muziek kan streamen of kopen vanaf je telefoon. Wat ik wel een nadeel van de Zune vind, is dat je perse de Zunesoftware nodig hebt, ik zou graag zien dat Microsoft de keuze daarvoor aan de gebruiker over laat.

De presentator was trouwens erg enthousiast over de functie van de zoekknop, terwijl die volgens mij precies hetzelfde doet als de zoekknop op m'n Hero.(maar dan met Bing/Live ipv. Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ik vind dit eindelijk een stap voor uit van Microsoft. Weet iemand hoe het zit met de backwards-compatibility? Draaien WM 6.5 apps rechtstreeks (en zo ja met welke performance) of zullen devvers deze gemakkelijk kunnen hercompileren, of moeten WM6.5 (en eerder) geheel herschreven gaan worden? En gaat WP7 op de HTC HD2 draaien?

Wat ik wel jammer vind is dat ik verwacht dat Microsoft, GSM-fabrikanten weer allerlei regeltjes gaat opleggen. Net als Wintel deed met Netbooks. Of express versies gaan lopen cripplen (W7 Starter voor Netbooks)...Dat soort zaken mag ik niet zo van Microsoft. Ik hoop dat ze deze keer echt uit het verleden hebben geleerd (Vista, Playforsure wat niet op de Zune was, waardoor je betaalde muziek op MSN Music waardeloos was omdat je die vanwege andere DRM op de Zune weer niet kon gebruiken, een crappy mobiele browser etc). Ik hoop alleen niet op een extra lock-in straks. Ik wil vrij Gmail, Google Search etc gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 22:26
Het gaat misschien een beetje langs mij heen, maar er wordt wel erg veel nadruk gelegd op online communities als facebook. Verder zag het er op bepaalde momenten nog niet allemaal even soepel uit. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Vooralsnog zie ik in de flow weinig echte verbeteringen tegenover iets als de HTC interface

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 01:29
Volgens mij wordt het ook pas eind van het jaar verwacht, dus ze hebben sowieso nog zat tijd om dat te fixen. Plus het feit dat het nog een dev-kit is dus er zal ook redelijk wat debug meuk meedraaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
cheiron schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:43:
[...]

Het gaat misschien een beetje langs mij heen, maar er wordt wel erg veel nadruk gelegd op online communities als facebook.
Tsja is een hype tegenwoordig. Daar ontkom je niet aan :)
Vooralsnog zie ik in de flow weinig echte verbeteringen tegenover iets als de HTC interface
Ach je kunt het ook zo bekijken... custom interfaces zoals die van HTC zijn nu niet meer per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vooralsnog zie ik in de flow weinig echte verbeteringen tegenover iets als de HTC interface
En ik zag in de filmpjes ook nog geen echte Unified Inbox zoals o.a. bij Maemo en SE's Timescape (voor Android)...Heb ik iets gemist, of komt dat niet in WP7S?

Krijgt WP7S btw ook GRATIS turn by turn navigatie out of the box, zoals Android (voor de VS) en Symbian (ook EU)? Lijkt me wel een belangrijk plus/minpunt voor de Amerikanen.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-02-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ik wil graag een blog beginnen met de ontwikkelingen rondom WP7. Dus elke dag WP7 nieuwtjes/geruchten etc en het is de bedoeling dat in de toekomst het een uitgebreide website wordt met nieuws, top apps, games, zune etc. etc.

Ik ben helaas door de trage verwerking van webreus het ultieme domein : www.wp7.nl kwijt :(

Maar ik heb wel de domein www.wpseven.nl en www.wp7club.nl kunnen verkrijgen.

Mocht iemand graag vrijwillig mee willen doen met deze blog dan kun je me een dm sturen. Hopelijken kunnen we dan met een groep deze site groot laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
WP7 Marketplace

http://www.engadget.com/2...arketplace-gets-pictured/

[ Voor 10% gewijzigd door Relief2009 op 16-02-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Laatst online: 06-02 03:41
Jfwiet schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:00:
Wij zijn vooral gewent aan Hyves en dat soort sites. Maar de functionaliteit die je in het filmpje ziet is wel geweldig. Al je vrienden aan elkaar geknoopt, fototjes binnen halen, twitter, facebook, etc etc.

Ik vermoed dat de frontpage nog wat meer opgeleukt word als je wat meer foto's toevoegd. Ook met kleuren en icoontjes. Maar met mijn HD2 heb ik eigenlijk ook niet meer nodig?? Vind het soms zelfs storend als de klok eerst een uur eerder weergeeft en dan door tikt. Het weer wat voorbij komt etc.

Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke versies, ga zeker overstappen als de tijd eenmaal daar is.
Ik heb begrepen van een andere site dat al die icoontjes en dergelijke gewoon aangepast kunnen worden, zowiezo qua kleurstelling.

Het is grappig, op veel sites zie 2 kampen: mensen die absoluut voor zijn (zoals ik ;) ) en mensen die het nieuwe os niet kunnen waarderen. Ik denk dat je pas een goede uitspraak kan doen als het er rom's op XDA zullen verschijnen.

Je moet ook niet vergeten dat dit nog in een vroeg stadium is, en dat er nog diverse aanpassingen zullen worden doorgevoerd. Ik begreep dat beta's van WP7 verschillen met wat ze gisteren lieten zien, zou veel uitgebreider zijn e.d. Multitasking zou aanwezig zijn: het pauzeren van apps, maar wel status berichtjes laten zien. Ze zullen ook luisteren naar eventuele kritiek, en die gebruiken in het uiteindelijke eindproduct, dat pas eind van het jaar uitkomt.

Ik ga er van uit dat Microsoft eind van het een goed werkend eindproduct op de markt zet. Ze zetten een grote gewaagde stap. (was ook wel nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Erg leuk hoor, als iemand een coherente aanval op de iphone moet kunnen doen is het toch wel Microsoft. Voor de rest zie ik de smartphone markt als 1 grote incoherent zootje. ( Misschien google/android niet, maar dat moet ik nog zien.. )

En niemand dwingt iemand om de social network opties te gebruiken. Het zou mij ook niet zo kunnen boeien. Ik wil een mooie telefoon met een mooi OS wat soepel loopt, en internet, kaarten, sms, email en bellen natuurlijk. :)

Ik vraag me af of je uiteindelijk op deze windows phones ook muziek zou kunnen zetten zonder de hulp van third party software?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Relief2009 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:39:
Ik wil graag een blog beginnen met de ontwikkelingen rondom WP7. Dus elke dag WP7 nieuwtjes/geruchten etc en het is de bedoeling dat in de toekomst het een uitgebreide website wordt met nieuws, top apps, games, zune etc. etc.

Ik ben helaas door de trage verwerking van webreus het ultieme domein : www.wp7.nl kwijt :(

Maar ik heb wel de domein www.wpseven.nl en www.wp7club.nl kunnen verkrijgen.

Mocht iemand graag vrijwillig mee willen doen met deze blog dan kun je me een dm sturen. Hopelijken kunnen we dan met een groep deze site groot laten worden.
Ik zou wel vrijwillig mee willen doen. Ik kan alleen nergens de PM functie vinden ;)

Onvrijwillig zou ik het zowiezo niet doen, zit hem al half in het woord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

word perfect 7? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ook w(ord)p(erfect)7?.. flauw..
Ik had niet anders verwacht.. MS wil altijd wel die backward compatibiliteit..maar of het altijd ten goede komt van de snelheid van het systeem (denk aan overhead die nodig is om oude meuk te draaien)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Als ze nou met kerst komen met wm7 software/hardware.. dan denk ik eingelijk dat het een beetje too little/too late wordt voor MS.. Ik bedoel android die nu steeds populairder wordt maar ook iphone nog steeds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De interface is echter wel totaal anders, waardoor er wel iets aan de applicaties moet gebeuren voordat ze geschikt zijn voor Windows Phone 7 Series.
Dat lees ik als niet compatibel :X

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:29

netblade

Sunrise

itsme schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:53:
[...]

Waarschijnlijk moet je via de devkit alles om gaan gooien, en nog flink wat bij programmeren.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:31
itsme schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:53:
[...]

Niet compatibel misschien, maar op mijn HD2 blijft er toch weinig over van de 'handige' apps als ik die met mijn worstvingers moet bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
leeuwtje1 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:39:
[...]

Ik zou wel vrijwillig mee willen doen. Ik kan alleen nergens de PM functie vinden ;)

Onvrijwillig zou ik het zowiezo niet doen, zit hem al half in het woord :P
Hey apart dat jij geen pmfunctie hebt. Heb je het uitgeschakeld? Mail me maar op arachyd@gmail.com en zet dan ff op een rijtje welke ideeen je hebt en hoe jij eventueel zou kunnen bijdragen aan de weblog.

Dank je wel voor je interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
henkleerssen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:52:
Als ze nou met kerst komen met wm7 software/hardware.. dan denk ik eingelijk dat het een beetje too little/too late wordt voor MS.. Ik bedoel android die nu steeds populairder wordt maar ook iphone nog steeds....
Ik zie eigenlijk geen problemen. Google en Apple blijven dezelfde interface behouden en daarop verder bouwen. Tot en met kerst zie ik eigenlijk niets revolutionairs gebeuren.
henkleerssen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:50:
[...]

ook w(ord)p(erfect)7?.. flauw..
Ik had niet anders verwacht.. MS wil altijd wel die backward compatibiliteit..maar of het altijd ten goede komt van de snelheid van het systeem (denk aan overhead die nodig is om oude meuk te draaien)..
Gelukkig kennen heel veel consumenten wordperfect niet en is dus die afkorting zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:58
Nieuwe informatie over de compatibiliteit van Windows Phone 7 met de Windows Mobile-serie:

Robino in 'nieuws: Windows Phone 7 kan waarschijnlijk oudere apps draaien - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Heb een hoop gelezen, maar niet kunnen vinden.
Weet iemand of WP7 straks zo dichtgetimmerd zit als de iPhone zodat je alleen tegen de GUI aan zit te kijken waar hij mee komt en de functionaliteiten kan bieden die Apple/MS je opdraagt? En dat je hem dus een soort van zal moeten 'kraken'/' jailbreaken' voordat je meer kan?

Ik wil bijv. gewoon een Windows verkenner kunnen starten OP mijn W7P. Of een registereditor bijv (even buiten discussie gelaten waarom dat nodig zou moeten zijn, ik vraag me af of het zonder beperkingen zou kunnen). Iemand die hier een idee van heeft?
De charme van WM tot nu toe vond ik vooral de openheid van het systeem. Daarom heb ik mijn iPhone weggedaan en ben ik weer teruggegaan naar mijn Touch HD met wm6.5 bijv.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
DeMoN schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:29:
Heb een hoop gelezen, maar niet kunnen vinden.
Weet iemand of WP7 straks zo dichtgetimmerd zit als de iPhone zodat je alleen tegen de GUI aan zit te kijken waar hij mee komt en de functionaliteiten kan bieden die Apple/MS je opdraagt? En dat je hem dus een soort van zal moeten 'kraken'/' jailbreaken' voordat je meer kan?

Ik wil bijv. gewoon een Windows verkenner kunnen starten OP mijn W7P. Of een registereditor bijv (even buiten discussie gelaten waarom dat nodig zou moeten zijn, ik vraag me af of het zonder beperkingen zou kunnen). Iemand die hier een idee van heeft?
De charme van WM tot nu toe vond ik vooral de openheid van het systeem. Daarom heb ik mijn iPhone weggedaan en ben ik weer teruggegaan naar mijn Touch HD met wm6.5 bijv.
Er word inderdaad veel met bovenstaande gesmeten, maar ik vraag mij werkelijk af waar het vandaan komt. Het is niet iets wat ik microsoft heb horen zeggen, of ergens anders ben tegengekomen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206255

Ik sta op het punt een nieuwe mobiel aan te schaffen maar ik wil de zekerheid dat er windows 7 op kan draaien. Vooral omdat ik nu al een Zune gebruiker ben en de software geweldig is. Welke mobiel moet ik op wachten om zekerheid te hebben dat er Seven op kan draaien? Of is het al zeker dat het op de HD2 kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Mail de fabrikanten zou ik zeggen:P heb ik ook enkele weken geleden gedaan maar ze willen niks loslaten...
Het wordt bevestigd noch ontkend voor de HD2 door HTC

• leeuwtje1
Anoniem: 206255 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:18:
Ik sta op het punt een nieuwe mobiel aan te schaffen maar ik wil de zekerheid dat er windows 7 op kan draaien. Vooral omdat ik nu al een Zune gebruiker ben en de software geweldig is. Welke mobiel moet ik op wachten om zekerheid te hebben dat er Seven op kan draaien? Of is het al zeker dat het op de HD2 kan draaien?
De HD2 kan het zowiezo draaien. Of dat ook via de officiele weg is de vraag, maar dat zien wij vanzelf. Ik ben zelf toch niet van de offiele roms. ;)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:58
Het gesprek van T.net met Microsoft heeft een internationaal staartje gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50
We kunnen over het development stuk nog geen uitspraken doen zolang de aankondiging op de MIX in Las Vegas in Maart nog niet is gedaan. Daarna beantwoord ik graag alle vragen die er zijn rondom development voor Windows Phone 7 Series

PS Ik werk bij MS en ben verantwoordelijk vanuit ons team voor development rondom Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
HTC HD2 toch geen Windows Phone 7 upgrade!

02 maart 2010

De belofte die al een hele tijd terug gedaan is zal niet worden ingelost. De HTC HD2 zal namelijk geen upgrade krijgen voor Windows Phone 7. Volgens Microsoft heeft de HD2 teveel knopjes.

HTC HD2 geen Windows Phone 7De reden van Microsoft komt nogal flauw over, maar heeft grote gevolgen voor de mensen die de HTC HD2 al hebben aangeschaft. De HD2 krijgt geen update naar Windows Phone 7, omdat het onderaan het toestel vijf in plaats van de gevraagde 3 toetsen bezit. Dat zegt een woordvoerder van Microsoft. Zoals we gisteren al zagen wil Microsoft dat op alle WP 7 toestellen slechts drie fysieke toetsen aanwezig zijn. Dit zou volgens hen één van de handelsmerken moeten worden van het nieuwe besturingssysteem. Het gaat om een 'home-', 'zoek-' en 'returntoets'. Natuurlijk vraagt dit om een extra aanpassing van de software, maar dat probleem lijkt mij overkomelijk.

Een andere woordvoerder van Microsoft weet te melden dat de HD2 ook een aantal hardware onderdelen mist om in aanmerking te komen voor het nieuwe besturingssysteem. Hij geeft echter niet prijs om welke onderdelen het dan zou gaan. We tasten dan ook in het duister wat de echte redenen zijn voor de afwijzing van de HTC HD2. Dat het een tegenvaller is, staat in ieder geval vast.

bron
toon volledige bericht
Zag dit bericht gister, maar zag het nog niet terugkomen op de frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06
Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 00:14:
We kunnen over het development stuk nog geen uitspraken doen zolang de aankondiging op de MIX in Las Vegas in Maart nog niet is gedaan. Daarna beantwoord ik graag alle vragen die er zijn rondom development voor Windows Phone 7 Series

PS Ik werk bij MS en ben verantwoordelijk vanuit ons team voor development rondom Windows Phone.
Als je tegen die tijd ook wat meer kan vertellen over wat er nou gaat gebeuren met de Silverlight Mobile closed beta die er nu is, graag. Want ik heb al tijden (lees: maanden) niets meer gehoord over de beta en ik zou toch graag willen weten of wij automatisch overgaan van een WM6x omgeving naar een nieuwe omgeving, of dat er een geheel nieuwe beta komt. Vind het wel héél jammer van MS dat ze niets communiceren terwijl ik er wel tijd in heb gestoken namens mijn werkgever, op mijn initiatief. Vervolgens wordt er compleet geen aandacht meer besteed aan de beta, beetje jammer. Ben jij ook het contactpersoon voor NL Windows Phone ontwikkeling, voor support e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Roet schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:15:
[...]

Als je tegen die tijd ook wat meer kan vertellen over wat er nou gaat gebeuren met de Silverlight Mobile closed beta die er nu is, graag. Want ik heb al tijden (lees: maanden) niets meer gehoord over de beta en ik zou toch graag willen weten of wij automatisch overgaan van een WM6x omgeving naar een nieuwe omgeving, of dat er een geheel nieuwe beta komt. Vind het wel héél jammer van MS dat ze niets communiceren terwijl ik er wel tijd in heb gestoken namens mijn werkgever, op mijn initiatief. Vervolgens wordt er compleet geen aandacht meer besteed aan de beta, beetje jammer. Ben jij ook het contactpersoon voor NL Windows Phone ontwikkeling, voor support e.d.?
Yep, ben aanspreekpunt voor Development in NL. Dat beta programma ken ik niet. Er is binnenkort wel een livemeeting over ons embedded gebeuren. Zal je de informatie wel sturen (als je email in je profiel staat) en ik zal volgende week eens kijken of ik wat kan uitvinden over dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:30:
[...]

Yep, ben aanspreekpunt voor Development in NL. Dat beta programma ken ik niet. Er is binnenkort wel een livemeeting over ons embedded gebeuren. Zal je de informatie wel sturen (als je email in je profiel staat) en ik zal volgende week eens kijken of ik wat kan uitvinden over dat programma.
Heb mijn mail adres publiek gemaakt in mijn profiel, dus die zou nu zichtbaar moeten zijn. :)

Een tijd terug, zo rond MIX09 is er gestart met een Silverlight Mobile closed beta onder NDA, dus eigenlijk kan ik er niet veel over zeggen. Maar als je bij de nieuwsgroep microsoft.connect.slm.ctp kan komen, daar vind je wat meer info. Heb ook de Direct Connect URL van het project maar die post ik hier liever niet.

Waardeer het in ieder geval dat je erachter aan gaat! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 10-03-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Roet schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:49:
[...]

Heb mijn mail adres publiek gemaakt in mijn profiel, dus die zou nu zichtbaar moeten zijn. :)

Een tijd terug, zo rond MIX09 is er gestart met een Silverlight Mobile closed beta onder NDA, dus eigenlijk kan ik er niet veel over zeggen. Maar als je bij de nieuwsgroep microsoft.connect.slm.ctp kan komen, daar vind je wat meer info. Heb ook de Direct Connect URL van het project maar die post ik hier liever niet.

Waardeer het in ieder geval dat je erachter aan gaat! :)
Ok, bedankt voor de email.

Dit is opgelost. Voor andere als informatie. Dit programma is vorig jaar gestopt. Maandag op de MIX meer informatie over Silverlight en Mobile Development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
nvm

[ Voor 162% gewijzigd door Relief2009 op 15-03-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Van de mix2010
Confirmed: Marketplace will be the only way to get apps on Windows Phone 7 Series

Erg Apple achtig en voor mij geen sterk verkoop argument. Maar goed Apple verkoopt desondanks wel goed.
Ik weet wel dat bij de Zune bij elke opstart van een game reclame begon wat ik erg onvriendelijk vond. Ik krijg het gevoel dat WM7 een grote reclame telefoon gaat worden zo.

Link: http://www.engadget.com/2...way-to-get-apps-on-windo/
En andere nieuws ook op engadget te vinden.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 15-03-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je ook een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ik heb een aparte topic hiervoor gemaakt met veel links. Jammer dat niemand dit opvalt

Mix 2010 - Nieuws

Mss vind jij het apple achtig, maar ik zie alleen verbeteringen en het ziet er allemaal next gen uit.

Ik kijk ernaar uit naar final software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
http://www.engadget.com/2...way-to-get-apps-on-windo/

Hmmm WP7S geeft geen mogelijkheid tot installeren van Apps zonder Marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Trouwens, zit nog steeds te tobben of ik nou een blog voor WP7 moet opstarten of niet? Ik wil het later laten groeien tot een soort www.iphoneclub.nl :)

Edit: er is iets misgegaan en ik zit nu met 3 posts. Mijn excuses!

[ Voor 18% gewijzigd door Relief2009 op 15-03-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is wat offtopic, maar als je het wil doen, moet je het nu doen. Als je het goed opzet maak je nog best wel kans om er iets groots van te maken. Vergeet overigens niet dat het knap lastig is om het interessant te houden voor je lezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Idd offtopic, maar daar zit ik dus nog aan te denken. Op dit moment is het moeilijk om interesse te kweken, omdat eigenlijk alleen tweakers bekend zijn hiermee. Maar later komt ook de gewone consument hier in aanraking mee en dan gaat het snel :)

En mss ook een wat leukere manier van schrijven. Geen saaie rauwe kost. :)

Ik heb in ieder geval een tweetal domeinen waarmee ik wat kan. En ik ben ook op zoek naar mensen die bereid zijn mee te helpen in het posten op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Alleen via marketplace apps? :( !
Daar baal ik hard van. Lijkt erop dat het net zo gesloten als een iPhone gaat worden. Denk dus niet dat je zomaar een file explorer kan starten of zo.
Jammer. Dan kan ik net zo goed een iPhone 4 halen tegen die tijd :( !

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Dat je applicaties alleen via Marktplace kan installeren zegt niets over de openheid van het platform. Dit betekent hooguit dat Microsoft je applicatie moet goedkeuren.

En ik denk dat Microsoft het ook eerlijk wil houden. De ene developer betaalt 99 dollar per jaar om te kunnen ontwikkelen en uitbrengen via marketplace en een ander laat dat buiten marketplace doen. Waarom zou je als developer dan nog via marketplace doen terwijl je het gratis buiten de marketplace kunt doen?

Dit geeft hooguit versplintering en zorgt ervoor dat elke ontwikkelaar alleen via zijn eigen website verkoopt. En dat is precies 1 van de redenen waarom Wm geen succes is.

[ Voor 80% gewijzigd door Relief2009 op 15-03-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijdens de demo's een commentaar van een bekende internet journalist die zich met Microsoft bezighoudt
this makes my iPhone feel old

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322801

ik lees heel veel informatie, heb net gelezen op de mobile topic, dat die niet voor de HD2 uit komt,..

nu begin ik bang te worden dat die ook niet voor de Touchpro2 komt!, is daar al een maal iets van naar buiten gebracht?

al zit ik persoonlijk niet zo heel erg te wachten, op de win7 op Mobile, maar goed, ben benieuwd, nog 1 jaar met de Tpro2, :) niet ongelukkig mooi toestel, :p

maarja soms is het leuk wat vernieuwing,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als het niet voor de HD2 uitkomt, dan komt het vast ook niet voor de TP2 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens, doe de right thing. Met een WP7S haal je het paard van troje binnen.

Weer nieuwe info: http://www.engadget.com/2...tely-revoke-app-licenses/
- Windows Phone Marketplace -- the one and only clearinghouse for apps in WP7S -- will be able to remotely revoke licenses. Since devices will only run properly-licensed apps, this effectively means the company will be able to shut down apps remotely.

- Microsoft told us that apps can and will be straight-up rejected for using Back for anything but dismissing dialog boxes
Dan maar geen flitsende GUI, maar je doet wel het juiste door vrijheid te ondersteunen met het kopen van een MeeGo of Android toestel. Beter je vrijheid dan een my little pony telefoon waar alles door Microsoft wordt gedicteerd (shiver, shudder). Een App die creatief gebruik wil maken van de knopjes mag niet omdat het in strijd is met de regeltjes van Microsoft: wtf? Je mag toch zelf wel bepalen hoe jij je software schrijft ??

Ik was erg geintereseerd in de Windows Phone 7 Series, maar na al dit alles staat deze
'my first sony' niet meer op m'n lijstje. Ik wacht op de nieuwe iPhone (niet veel beter, maar i.i.g. geen Microsoft) of de HTC Desire. Misschien niet de mooisten, maar wel het juiste: vrijheid boven dumbing down & Microsoft dictatie.

Engadget heeft overigens wel een cool hands-on filmpje on-line staat, de GUI vind ik best wel cool.

http://www.engadget.com/2...es-preview-mix10-edition/

Het zal me niks verbazen als Nokia eind van het jaar met een Windows Phone 7 Series komt. Want Symbian is leuk voor ontwikkelingslanden, maar echt niet meer modern. En MeeGo gaat onvoldoende support krijgen mark my words..

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-03-2010 19:35 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.