@hierboven: Ben het niet met je eens. Je stellingen die je als feiten presenteert lijken me bovendien niet echt realistisch.
maximus1 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:57:
Niet geheel waar..
Apple heeft al een status die wel tegen een stootje kan. Hierdoor is negatieve mond op mond reclame nog niet zo erg, of slechte publiciteit. Dit kunnen ze hebben met de status die ze in de wereld hebben.
Apple kan tegen een stootje ja.. en Microsoft is wat, een kleine startup-onderneming die al omvalt als er twee slechte reviews geplaatst worden...? Microsoft is al jaren een van de grootste en bekendste
merken ter wereld. Die kunnen dus echt wel tegen een stootje, minstens net zo goed als Apple.
Het bewijs hebben ze onlangs nog bewezen met Windows 7. Windows Vista is immers publiekelijk gehaat, verstoten, geflopt. Met Windows 7 hebben ze zich de kritiek serieus aangetrokken en zich niet uit het veld laten slaan. Binnen korte tijd werd het marktaandeel van Win7 al groter dan Vista. OS X daarentegen, is nog steeds
peanuts vergeleken met het marktaandeel van Windows, hoe fantastisch en gebruiksvriendelijk het volgens de Apple-fanboys ook is..
Microsoft heeft met windows 6 een slechte reputatie onder vooral jongeren, werk gerelateerd is het nog redelijk goed. Een hele sterke status hebben ze hier dus niet mee.
Dat valt ook reuze mee volgens mij.
Laat ik voorop stellen dat de meeste jongeren (en mensen in het algemeen, niet-tweakers zeg maar) geen flauw idee hebben wat voor OS er op hun telefoon staat. Jongeren kopen hun telefoon omdat ze hem gaaf, mooi, blits vinden, heus niet omdat er Symbian/Android/WM6 op staat. Sowieso niet vóór Android niet, toen de meeste WM6 telefoons verkocht zijn. Pas de laatste tijd is er een klein beetje publieke aandacht en knowledge ontstaan over de verschillende mogelijkheden van de verschillende mobiele OSs, maar vóór Android hoorde je hier nooit niks over.
Bovendien: de HTC HD2 is een van de meest verkochte telefoons van 2010, ondanks dat daar WM6 op staat en de consument inmiddels ook de keus had voor Android of iPhone.
En vóór 2010 zijn er ook enorm veel Windows Mobile telefoons verkocht: Sony-Ericsson X1, HTC Touch Pro, HTC Diamond, Samsung Omnia, ga zo maar door. Allemaal toestellen waar enorm veel mensen mee rondgelopen hebben, en dat is heus niet zomaar.
Je hebt gelijk dat WM6 inmiddels vooral bij kenners geen goede reputatie meer heeft. Maar dat vind ik dan vaak oneerlijk gezien het hier om een OS gaat wat jaren oud is, ontwikkeld in de tijd dat we nog resistieve touchscreen met stylus (!) bedienden. Uiteraard zijn Android en iOS beter in dat opzicht, maar dat is wat dat betreft niet te vergelijken vind ik.
Nu komen ze met iets compleet nieuws. Oftewel geen fundering. Dus slechte mond op mond reclame kan slecht uitpakken. Evenals slechte publiciteit.
Vooral omdat dit nieuwe OS vooral gericht is op jongeren.
Heb je daar een bron bij? Dat is volgens mij nog nergens door een Microsoft-medewerker gezegd. Ze richten zich op de
end user, maar dat zijn heus niet alleen maar jongeren. Ze bieden ook gewoon alle zakelijke tools als Exchange- en ActiveSync-functionaliteit. En Twitter en Facebook zijn echt niet alleen voor jongeren (sterker nog: de meeste twitteraars zijn toch (jong-)volwassenen die iets zinnigs te melden hebben).
Dus ze moeten wel oppassen en kunnen niet al te veel veroorloven.
Again: Microsoft kan echt wel tegen een stootje.
Maar ik verwacht dat dat sowieso een hypotetische kwestie is want ik zelf verwacht dat WP7 wél goed in de markt zal vallen. Het ontbreken van XBox Live maakt daaraan echt niks uit. Leuke feature voor mensen die het gebruiken, maar dat is maar een marginaal aantal lijkt me.