Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:48
Volgens de boven geplaatste link ligt de subwoofer aan de zijkant van de kofferbak bij de huidige Fiesta ;)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18:25
Beste mensen,

Gister heb ik deze schone Focus ST line gekocht :9~

30 januari mag ik hem in ontvangst nemen _/-\o_

Hij is uitgerust met alle opties, en als echte gadgetfreak ben ik me al helemaal aan het inlezen.
Ik heb toch wat vragen over Fordpass connect.

Ik begrijp dat dit €99 euro per jaar kost. Maar het is mij niet duidelijk of ik ook een data abonnement nodig heb om dit te kunnen gebruiken? Of is dat data abonnement alleen nodig als je de Wifi hotspot wil gebruiken?

En wat kost dat data abonnement dan? Daar kan ik dus ook geen prijzen van vinden

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@Extreme smell - FordPass is gratis, dat is de app voor je auto.
Het data abonnement is voor de fileinfo enzo.

De auto is volgens het kenteken op je tweede plaatje nog geen 2 jaar oud, de eerste twee jaar zijn de diensten gratis.

De verbinding zal levenslang afgekocht zijn door Ford, want die willen net als alle hippe bedrijven kunnen datagraaien, al moet je wel overal akkoord mee gaan om dat mogelijk te maken.

Gefeliciteerd, goede keuze!!

ping 127.212.23.124

• Extreme smell
pjottum schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:50:

De auto is volgens het kenteken op je tweede plaatje nog geen 2 jaar oud, de eerste twee jaar zijn de diensten gratis.

De verbinding zal levenslang afgekocht zijn door Ford, want die willen net als alle hippe bedrijven kunnen datagraaien, al moet je wel overal akkoord mee gaan om dat mogelijk te maken.

Duidelijk! Thanks ;)

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:57
zion schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Dat hangt er een beetje vanaf of je je huiswerk doet....
7x17" 205/40R17 is exact 3mm grotere "sidewall" dan 8*18" 225/35R18 (82 om 79mm), en geloof me, die 18" met die breedte zijn comfortabeler dan de 17".... (iig onder een Fiesta).

ook nog een erg simpele rekensom, breedte*%hoogte=zijwand (205*40%=82mm, 225*35%=79mm)

Was het iemand al opgevallen trouwens dat de nieuwe Volkswagen Arteon (sport) verdacht gelijkende mist-lampen heeft met de Fiesta VIII sport?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(Hier zie je het nog niet echt goed, maar er stond er gister een in mijn thuisplaats, met wél duidelijke mistlampen, en die styling moet 100% van dezelfde designer komen).
Die voorbumper designer heeft ook bij Honda gewerkt zo te zien :P :+
pjottum schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:50:

En nu maar hopen dat ze niet zoals Opel gaan doen: E-connected services inbouwen (ala Fordpass), overgenomen worden door PSA die vervolgens deze e-connected services de nek omdraaide en dan simpel door de data verbinding richting de telco provider uit te zetten. Geen mogelijkheid om de sim te vervangen omdat de sim ergens in een chip staat...
Extreme smell schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:09:
Beste mensen,

Gister heb ik deze schone Focus ST line gekocht :9~
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

30 januari mag ik hem in ontvangst nemen _/-\o_

Hij is uitgerust met alle opties, en als echte gadgetfreak ben ik me al helemaal aan het inlezen.
Ik heb toch wat vragen over Fordpass connect.

Ik begrijp dat dit €99 euro per jaar kost. Maar het is mij niet duidelijk of ik ook een data abonnement nodig heb om dit te kunnen gebruiken? Of is dat data abonnement alleen nodig als je de Wifi hotspot wil gebruiken?

En wat kost dat data abonnement dan? Daar kan ik dus ook geen prijzen van vinden
Mooi zo in het rood! Ruim in de opties ook zo te zien. Ik blijf het huidige model Focus schitterend vinden, twijfelde toen erg tussen een MK3.2 en een MK4. Ben uiteindelijk toch voor een dik aangeklede MK3.2 met 1.5 182pk motorblok gegaan (ik wilde powerrrrrrrr), maar als je deze naast een huidige Fiesta/Focus zet zie je toch dat de MK3.2 wat gedateerd is :)

PS @Extreme smell je kenteken aan de achterkant is nog te lezen :P :P :P

[Voor 27% gewijzigd door SniperGuy op 18-01-2021 11:21]

• Extreme smell
@SniperGuy thanks!! Ik kan echt niet wachten :P

Voor de mensen die me attenderen op het kenteken, I know maar het maakt me niet zoveel uit. De eerste foto met geblindeerd kenteken had ik al ergens anders voor gebruikt ;)

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

SniperGuy schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:07:
[...]

En nu maar hopen dat ze niet zoals Opel gaan doen: E-connected services inbouwen (ala Fordpass), overgenomen worden door PSA die vervolgens deze e-connected services de nek omdraaide en dan simpel door de data verbinding richting de telco provider uit te zetten. Geen mogelijkheid om de sim te vervangen omdat de sim ergens in een chip staat...
Risico is er altijd, de dienst draait vast in Amazon. Als Jeff straks met Blue Origin Connected Cars komt en Ford op de vloot van pentium 2s laat draaien in Amazon, werkt het vast ook niet meer zo goed..

Zeg nooit nooit, maar gezien de huidige verkopen van Ford wereldwijd verwacht ik niet dat ze snel overgenomen zullen worden?

ping 127.212.23.124

• SniperGuy
pjottum schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Risico is er altijd, de dienst draait vast in Amazon. Als Jeff straks met Blue Origin Connected Cars komt en Ford op de vloot van pentium 2s laat draaien in Amazon, werkt het vast ook niet meer zo goed..

Zeg nooit nooit, maar gezien de huidige verkopen van Ford wereldwijd verwacht ik niet dat ze snel overgenomen zullen worden?
Laatste keer dat ik de boel gesnifferd heb was het de MS Azure cloud :)
Ook nog eens in (unencrypted?) HTTP data 8)7 :X |:(

[Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 18-01-2021 11:51]

• Dylan93
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:54
zion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:28:
[...]

In deze heeft @Hmmbob helemaal gelijk, jouw (of je bedrijfs) overeenkomst is met leaseplan, wie uiteindelijk gelijk heeft maakt niet uit, leaseplan heeft een overeenkomst met jou afgesloten om gedurende de lease-periode je de auto te leasen, of vergelijkbaar vervangend vervoer te geven.

(tenzij je stomdronken tegen een fietser of een boom aanrijdt, maar dan zit je langer in de bak dan het duurt de auto te repareren, en nog véél langer voordat je je rijbewijs terugkrijgt).
Vandaag wederom contact gehad met LeasePlan voor vervangend vervoer na de poging van vrijdag waar ik vanwege de tijd niet meer terug kon bellen.

Nogmaals het verhaal uitgelegd aan mevrouw van LeasePlan, ze was het helemaal met me eens en ging de Ford dealer bellen want die moesten gewoon vervangend vervoer regelen.

Krijg vervolgens weer telefoon terug en het was allemaal geregeld nu, zodra ze weer wat hoorden van Ford Europa dan kon de lease auto naar de garage en kreeg ik vervangend vervoer mee...
Daarop stelde ik de vraag wanneer dit dan zou zijn aangezien ik ~300 km per week moet rijden met de auto en dat ik het 'zodra' wel een beetje vaag vond en nu al ruim een week in deze situatie zit en vrijdag nog te horen kreeg bij de dealer dat het nog wel een tijd (lees een week of 2) kon duren.

Vervolgens krijg ik te horen van LeasePlan aan de telefoon dat ik ook 'een beetje' mee moest werken en water bij de wijn moest doen en eigenlijk gewoon van de auto af wou want dat had ik ook bij de dealer gezegd? 8)7
Ik heb gezegd dat dit volkomen onzin is en dat de dealer glashard zit te liegen als ze dat hebben doorgegeven, ik heb vanaf het begin gezegd, ook toen ik de auto inleverde (notabeen gemeld toen de auto ingeleverd werd voor het oorspronkelijke probleem) dat ik de auto verder heerlijk vind rijden en prima is op die paar ergernissen met het Sync systeem na en dat het naar mijn idee echt niet onredelijk is om om vervangend vervoer te vragen voor een auto die notabeen door de dealer compleet gestript is van enige moderne functionaliteit.

Daarna was het verhaal weer dat de dealer nog niet eerder vervangend vervoer had geregeld omdat ze niet wisten dat de auto ook door hun geleverd was...

|:( |:(

Jeetje mina wat een gedoe om zoiets als vervangend vervoer te regelen voor een probleem die de dealer zelf gecreëerd heeft, en dan ook nog aan de telefoon behandeld worden alsof ik degene ben die gek is.
Daarnaast wordt er ook nog eens gelogen, heb het idee dat ik vanaf nu alle gesprekken beter op kan gaan nemen.

[Voor 5% gewijzigd door Dylan93 op 18-01-2021 14:21]

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dylan93 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:17:
[...]

Jeetje mina wat een gedoe om zoiets als vervangend vervoer te regelen voor een probleem die de dealer zelf gecreëerd heeft, en dan ook nog aan de telefoon behandeld worden alsof ik degene ben die gek is.
Daarnaast wordt er ook nog eens gelogen, heb het idee dat ik vanaf nu alle gesprekken beter op kan gaan nemen.
Dat zou ik ook zeker doen. Moet je er wel even netjes bij vermelden als je het gesprek aangaat.

Ik zou die auto effe naar een andere garage brengen.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:28
Opnemen van een gesprek hoef je niet per se te vermelden.

Ford heeft prima auto's maar bij de service kan nog wel wat verbeteren.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

GekkeRipper schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:42:
Opnemen van een gesprek hoef je niet per se te vermelden.

Ford heeft prima auto's maar bij de service kan nog wel wat verbeteren.
Klopt allicht, maar in dit geval van @Dylan93 is het toch echt de service van de leaseboer die tekortschiet.

Hopelijk kom je toch tot een oplossing, @Dylan93, want dit is wel vervelend.

ping 127.212.23.124

• Gdzr
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:55
pjottum schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:20:
[...]

Klopt allicht, maar in dit geval van @Dylan93 is het toch echt de service van de leaseboer die tekortschiet.

Hopelijk kom je toch tot een oplossing, @Dylan93, want dit is wel vervelend.
In mijn ogen niet alleen leaseplan, die volgens mij in het begin gewoon netjes was door het aanbieden van vervangend vervoer maar juist de dealer is raar bezig. Hoezo weten ze niet dat die auto door hun is geleverd, vervolgens strippen ze zijn halve dashboard "maar hij rijdt nog, dus geen vervangend vervoer".

• SniperGuy
Gdzr schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:59:
[...]

In mijn ogen niet alleen leaseplan, die volgens mij in het begin gewoon netjes was door het aanbieden van vervangend vervoer maar juist de dealer is raar bezig. Hoezo weten ze niet dat die auto door hun is geleverd, vervolgens strippen ze zijn halve dashboard "maar hij rijdt nog, dus geen vervangend vervoer".
Raar verhaal aangezien bij Ford bekent is waar een auto is geleverd en door wie onderhouden!

TIP voor alle FORD bezitters: tegenwoordig kan je de onderhoudshistorie (die bij Ford bekend is) terugzien in de FordPass app. Hiervoor heb je alleen het VIN van je auto nodig en je auto hoeft niet connected (BT, 4G) oid te zijn. Gegevens worden van de Ford server gehaald :)

• DennisUniOn
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10-06 23:36
Zie nu dat jij een andere app gebruikt dan ik, dus dacht ga eens even kijken. Maar er is gewoon nog een FordPass Pro app die ook werkt met mijn (niet pro) Fiesta! De andere normale FordPass app is echt compleet ruk, traag, laat niet zien of de auto op slot is en loopt vaak uren achter en na een update werkt hij de helft nog niet bij. De Pro app lijkt echt veel beter te werken! Dus bedankt voor het posten van de screenshot haha. Waarom maakt Ford hier niet gewoon de standaard app van :?

• EdVe
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:13
DennisUniOn schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:01:
[...]

Zie nu dat jij een andere app gebruikt dan ik, dus dacht ga eens even kijken. Maar er is gewoon nog een FordPass Pro app die ook werkt met mijn (niet pro) Fiesta! De andere normale FordPass app is echt compleet ruk, traag, laat niet zien of de auto op slot is en loopt vaak uren achter en na een update werkt hij de helft nog niet bij. De Pro app lijkt echt veel beter te werken! Dus bedankt voor het posten van de screenshot haha. Waarom maakt Ford hier niet gewoon de standaard app van :?
De Pro app is meer voor bedrijven met meerdere auto's. Deze app is nog in Beta, en wordt binnenkort ook betalend begreep ik.

Deze app heeft inderdaad meer info dan wat de normale app heeft. Zie nu ook voor mijn diesel auto de oliekwaliteit. Die mist in de normale app bij mij.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

DennisUniOn schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:01:
[...]

Lol, ik ken die andere app dan weer niet. Dealer waar ik mijn (lease)auto ging halen zei 'deze moet je hebben', en volgzaam als ik ben heb ik niet verder gekeken ;)

• DennisUniOn
EdVe schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:28:
[...]

De Pro app is meer voor bedrijven met meerdere auto's. Deze app is nog in Beta, en wordt binnenkort ook betalend begreep ik.

Deze app heeft inderdaad meer info dan wat de normale app heeft. Zie nu ook voor mijn diesel auto de oliekwaliteit. Die mist in de normale app bij mij.
De oliekwaliteit zag ik dan weer wel. Hopelijk duurt het nog even voordat je ervoor moet betalen.

• Djivo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-01 13:37
Zijn er hier ook al mede-tweakers die een Kuga PHEV hebben besteld (eind) vorig jaar?
En zoja weten jullie al iets over de productie en mogelijke afleverdatum?

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:34
Djivo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:37:
Zijn er hier ook al mede-tweakers die een Kuga PHEV hebben besteld (eind) vorig jaar?
En zoja weten jullie al iets over de productie en mogelijke afleverdatum?
Volgens mij is er nog steeds een accuprobleem en mag de auto niet worden opgeladen tot er een fix is.
[...]

De olie kwaliteit zat er bij mij al sinds het begin in (Fiesta), bij de standaard FordPass, dat is volgens mij gelinked aan het aantal KM dat je rijdt.

[Voor 3% gewijzigd door Lightning89 op 20-01-2021 23:00]

• SniperGuy
Lightning89 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Volgens mij is er nog steeds een accuprobleem en mag de auto niet worden opgeladen tot er een fix is.

[...]

De olie kwaliteit zat er bij mij al sinds het begin in (Fiesta), bij de standaard FordPass, dat is volgens mij gelinked aan het aantal KM dat je rijdt.
Er zou een oliekwaliteits sensor in moeten zitten, maar vaak worden zulke dingen berekend:
  • Aantal koude starts (minder = beter)
  • Gemiddelde motortemperatuur (koud = slechter)
  • Gereden aantal km's per rit (lang = beter)
  • Gemiddeld toerental (laag = beter)
  • etc
Wel lekker dat de huidige Fiesta 1.0 de beurten niet meer jaarlijks, maar 2 jaarlijks (of 30KKM) zijn _/-\o_

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

SniperGuy schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Er zou een oliekwaliteits sensor in moeten zitten, maar vaak worden zulke dingen berekend:
  • Aantal koude starts (minder = beter)
  • Gemiddelde motortemperatuur (koud = slechter)
  • Gereden aantal km's per rit (lang = beter)
  • Gemiddeld toerental (laag = beter)
  • etc
Wel lekker dat de huidige Fiesta 1.0 de beurten niet meer jaarlijks, maar 2 jaarlijks (of 30KKM) zijn _/-\o_
Onderhoudsintervallen is ook een parameter. Bij mij was de kwaliteit ook net onder de 5 % toen die voor zijn eerste beurt moest (2 jaar interval) na 20.000 km

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Djivo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-01 13:37
Lightning89 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:59:
[...]

[...]
Klopt! Alleen is dat opgelost met de huidige nieuw bestelde auto’s en ook diegene die eind vorig jaar besteld zijn...

• DennisUniOn
Ik heb wat vragen over de batterij in mijn Ford voor het Mild Hybrid systeem.

Ik probeer zo veel mogelijk te bepalen wanneer het beste moment is om het gas los te laten, bijvoorbeeld een stuk voor de rotonde, zodat ik net voor de rotonde mooi naar de tweede versnelling kan en dan volledig afgeremd heb op de motor zodat de batterij mooi opgeladen kan worden met de teruggewonnen energie. Dit zou voldoende moeten zijn om de batterij opgeladen te houden als het goed is. Wint de motor ook nog energie terug als ik extra bijrem met het rempedaal?

Daarnaast vroeg ik me af of het kan voorkomen dat de batterij leeg is? Op de snelweg, vooral bij een inhaalactie of als ik snel accelereer, zie ik dat de elektromotor bijspringt. Ik neem aan dat als de elektromotor vaak genoeg bijspringt dat de energie dan op is. Is dit goed merkbaar in de kracht die de auto dan nog maar kan leveren aangezien de elektromotor niet meer helpt?

Ik vraag me ook af wat de instellingen voor het start-stop systeem betekenen. Ik zie voor het uitrollen met start-stop drie opties staan, hoog, gemiddeld en laag volgens mij. Wat houdt dit precies in? De handleiding van de auto zegt hier niks over, ze geven alleen aan dat deze instelling bestaat en welke opties er zijn. Maar niet het effect van de opties. En heeft deze instelling ook nog effect op het batterijgebruik?

• Jim423
  • Laatst online: 22:23
Ja, Ja, Ja en de hoeveelheid afremming met alleen het gas los volgens mij. Hoe meer afremming hoe meer hij oplaad in de praktijk.
Maar dit staat toch ook in je boekje allemaal?

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• warchaser
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:40
Afgelopen weekend in de sneeuw nog wat fototjes gemaakt van de nieuwe aanwinst! Nog steeds erg tevreden mee _/-\o_

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Timmert schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:32:
[...]

Ik heb een PowerShift bak in mn Transit Connect. Staat nu 60k op de teller, maar hij doet het al 60k perfect eigenlijk. Het voordeel vind ik dat er minder slip in zit dan een conventionele automaat. Nadeel zou kunnen zijn dat hij minder soepel schakelt maar daar merk ik iig niets van. En ik ben behoorlijk kritisch.
Nou, inmiddels zijn we 85k verder en is is de bak bij 145.000km in de prak gelopen. Schade wordt geschat op 3500 euro ex. BTW, met andere woorden een complete bakrevisie.

Men vermoed dat de trillingsdempers in de koppelingsplaten de geest hebben gegeven, waardoor de hele bak open moet en een revisie de enige juiste oplossing is. Niet alleen DSG's geven dus ellende :X

• SniperGuy
DennisUniOn schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:31:
Ik heb wat vragen over de batterij in mijn Ford voor het Mild Hybrid systeem.

Ik probeer zo veel mogelijk te bepalen wanneer het beste moment is om het gas los te laten, bijvoorbeeld een stuk voor de rotonde, zodat ik net voor de rotonde mooi naar de tweede versnelling kan en dan volledig afgeremd heb op de motor zodat de batterij mooi opgeladen kan worden met de teruggewonnen energie. Dit zou voldoende moeten zijn om de batterij opgeladen te houden als het goed is. Wint de motor ook nog energie terug als ik extra bijrem met het rempedaal?

Daarnaast vroeg ik me af of het kan voorkomen dat de batterij leeg is? Op de snelweg, vooral bij een inhaalactie of als ik snel accelereer, zie ik dat de elektromotor bijspringt. Ik neem aan dat als de elektromotor vaak genoeg bijspringt dat de energie dan op is. Is dit goed merkbaar in de kracht die de auto dan nog maar kan leveren aangezien de elektromotor niet meer helpt?

Ik vraag me ook af wat de instellingen voor het start-stop systeem betekenen. Ik zie voor het uitrollen met start-stop drie opties staan, hoog, gemiddeld en laag volgens mij. Wat houdt dit precies in? De handleiding van de auto zegt hier niks over, ze geven alleen aan dat deze instelling bestaat en welke opties er zijn. Maar niet het effect van de opties. En heeft deze instelling ook nog effect op het batterijgebruik?
Voor een Fiesta wordt het hier uitgelegd:
YouTube: The Fiesta goes HYBRID! 🌱(Is it any good?)

Zal wel hetzelfde zijn voor alle Ford met Mild-hybrid systeem.

Een quickshot van onze nieuwe aanwinst :)

Op Ford Performance winterwielen :9

[Voor 13% gewijzigd door SniperGuy op 22-01-2021 10:20]

• GekkeRipper
[...]
Bedankt voor de info! Bij mijn 1.5 diesel zie ik de oliekwaliteit ook in de Pro app, maar niet in de normale FordPass app.

• GekkeRipper
SniperGuy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Op Ford Performance winterwielen :9
Erg mooie wielen!

• GekkeRipper
Timmert schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Nou, inmiddels zijn we 85k verder en is is de bak bij 145.000km in de prak gelopen. Schade wordt geschat op 3500 euro ex. BTW, met andere woorden een complete bakrevisie.

Men vermoed dat de trillingsdempers in de koppelingsplaten de geest hebben gegeven, waardoor de hele bak open moet en een revisie de enige juiste oplossing is. Niet alleen DSG's geven dus ellende :X
Ai dat is balen zeg! Ook de dubbele koppelingsautomaten van Ford kennen inderdaad (veel?) ellende. Zoek maar eens op reddit. Ik vermoed dat Ford daarom is overgestapt op conventionele automaten met koppelomvormer voor de nieuwere modellen.
https://www.reddit.com/r/...dual_clutch_transmission/
http://fordtransmissionsettlement.com/

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

GekkeRipper schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Ai dat is balen zeg! Ook de dubbele koppelingsautomaten van Ford kennen inderdaad (veel?) ellende. Zoek maar eens op reddit. Ik vermoed dat Ford daarom is overgestapt op conventionele automaten met koppelomvormer voor de nieuwere modellen.
https://www.reddit.com/r/...dual_clutch_transmission/
http://fordtransmissionsettlement.com/
Precies om die reden heb ik verlengde garantie bijgekocht destijds. Die dekken echter niet, omdat ik de bakolie ipv bij 120k, bij 126k heb laten verversen. 8)7 Iets met een drukke agenda zowel bij mij als bij de garage. Dus nu ben ik de sjaak. Maargoed, het is niet anders :)

• GekkeRipper
Bij zo'n kleine afwijking, circa 5% overschrijding, sta je misschien nog wel in je recht. Voor zo'n bedrag zou ik niet zomaar betalen. Rechtsbijstand erop als ze niet willen buigen.

• Drs_Ben
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 17:13
warchaser schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:00:
Afgelopen weekend in de sneeuw nog wat fototjes gemaakt van de nieuwe aanwinst! Nog steeds erg tevreden mee _/-\o_
Mooie bak !

Zijn dat de standaard achterlichten of de LED ?

• warchaser
  • Laatst online: 22:40
Drs_Ben schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Mooie bak !

Zijn dat de standaard achterlichten of de LED ?
Ehm, het is de st line X business edition. Volgens mij idd met LED

• Aidacra
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:26
warchaser schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Ehm, het is de st line X business edition. Volgens mij idd met LED
Nee helaas, de ST-Line X Business versie heeft standaard geen LED achterlichten.
Wel LED koplampen (niet de luxe LED).
Oh en groot licht is gewoon halogeen....erg jammer.

• Tijgertje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:02
Sinds woensdag een nieuwe Ford Focus - ST line Business wagon 1.0 Eco Hybrid 125pk vanuit de lease ontvangen (zal deze week eens wat foto's plaatsen).

Rijdt geruisloos en soepel, totdat we op de snelweg komen, man man wat trilt dat ding. Als ik vlug even wat fora doorlees zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat er een cilinder uitgeschakeld wordt, maar in sportstand zou dit niet moeten gebeuren(staat die altijd in).

Iemand anders hier ook problemen mee en wellicht een oplossing? Volgende week eens contact zoeken met de dealer.

Specs: http://specs.tweak.to/18519 - PUBG: Tijgertje

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tijgertje schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:38:
Sinds woensdag een nieuwe Ford Focus - ST line Business wagon 1.0 Eco Hybrid 125pk vanuit de lease ontvangen (zal deze week eens wat foto's plaatsen).

Rijdt geruisloos en soepel, totdat we op de snelweg komen, man man wat trilt dat ding. Als ik vlug even wat fora doorlees zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat er een cilinder uitgeschakeld wordt, maar in sportstand zou dit niet moeten gebeuren(staat die altijd in).

Iemand anders hier ook problemen mee en wellicht een oplossing? Volgende week eens contact zoeken met de dealer.
Wat trilt er? Je stuur? Of voel je het in je stoel?
Ik denk eerder dat het gewoon onbalans of onronde banden zijn, dan dat het met de motor te maken heeft...

• Tijgertje
Timmert schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Wat trilt er? Je stuur? Of voel je het in je stoel?
Ik denk eerder dat het gewoon onbalans of onronde banden zijn, dan dat het met de motor te maken heeft...
Stuur trilt totaal niet. Banden zijn nieuw en bandenspanning is ook goed. Stuur trekt ook niet scheef o.i.d.

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:23

Haan

dotnetter

Trillingen op de snelweg heeft meestal inderdaad met je banden te maken, niet goed uitgelijnd waarschijnlijk.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tijgertje schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:38:

Dat trillen deed mijn focus mk4 ook, specifiek tussen 130 en 140 was t niet te doen. Winterbandenwissel afgewacht en dat loste het probleem op. Toch de banden dus mogelijk.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Haan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:13:
Trillingen op de snelweg heeft meestal inderdaad met je banden te maken, niet goed uitgelijnd waarschijnlijk.
Gebalanceerd.

You save everyone, but who saves you?

• Tijgertje
Auto komt zojuist bij de garage vandaan, en dit is dus niet naar voren gekomen. Uitlijning was in orde. Wel kwam naar voren over het uitschakelen van een cilinder wanneer de auto niet in de sport stand staat, maar aangezien ik het probleem ook gewoon in sportstand heb is dit niet het probleem.

Garage gaat nu rapporteren aan Ford, dus dat wordt nog even reactie afwachten.

• TheFirepit
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:25

TheFirepit

Vuurbal

Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe leaseauto. Zoals het nu lijkt ga ik waarschijnlijk voor de Ford Focus Wagon met wat leuke opties er op.

Waar ik voornamelijk nog over aan het twijfelen ben is de motor en de kleur.

Qua aantal kilometers (ergens tussen de 30.000 en de 40.000 km/jaar) zal het waarschijnlijk een bezine worden. Dan zijn er een drietal keuzes:
- 1.0 EcoBoost 92kW automaat
- 1.0 EcoBoost 92kW 6-bak
- 1.0 EcoBoost 114kW 6-bak

De vraag is een beetje welke het beste aan te raden is. Een automaat is wel lekker maar doet wat meer pijn in de portemonee en ik weet niet of de Ford automaat een beetje goed is (kon alleen proefrijden in een 6-bak). En qua 6-bak is het een beetje de vraag of 114kW echt meerwaarde heeft boven de 92kW.

Qua kleur wil ik graag een blauwachtige kleur, maar daar heb je vier verschillende keuzes in:
- Blazer Blue
- Chrome Blue
- Desert Island Blue
- Blue Panther

Desert Island Blue valt denk ik af omdat ik het te licht blauw vindt, maar de andere drie hebben allemaal wel wat. Heeft iemand aan één van deze kleuren nog nadelen ondervonden?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• Aidacra
TheFirepit schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:20:
Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe leaseauto. Zoals het nu lijkt ga ik waarschijnlijk voor de Ford Focus Wagon met wat leuke opties er op.

Qua aantal kilometers (ergens tussen de 30.000 en de 40.000 km/jaar) zal het waarschijnlijk een bezine worden. Dan zijn er een drietal keuzes:

De vraag is een beetje welke het beste aan te raden is. Een automaat is wel lekker maar doet wat meer pijn in de portemonee en ik weet niet of de Ford automaat een beetje goed is (kon alleen proefrijden in een 6-bak). En qua 6-bak is het een beetje de vraag of 114kW echt meerwaarde heeft boven de 92kW.

Qua kleur wil ik graag een blauwachtige kleur, maar daar heb je vier verschillende keuzes in:
- Blazer Blue
- Chrome Blue
- Desert Island Blue
- Blue Panther

Desert Island Blue valt denk ik af omdat ik het te licht blauw vindt, maar de andere drie hebben allemaal wel wat. Heeft iemand aan één van deze kleuren nog nadelen ondervonden?
Desert Island Blue met 155pk bevalt hier heel erg goed :P (foto's zijn wat pagina's terug te vinden in dit topic).

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik zou altijd gaan voor het hoogste vermogen; levert domweg het meeste rijplezier op. Auto rijdt 'luier' (minder schakelen) en makkelijker. Overigens is bijvoorbeeld de St-line X er ook met een 1.5 benzine, is dat geen optie?

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Ik probeer de prijs een beetje laag te houden. Wanneer ik het vergelijk met de 1.5 van de ST-Line X dan zit daar toch wel een behoorlijk prijsverschil in.

Ik zit nu te kijken naar de Titanium en daar kan ik eigenlijk alles aanvinken wat ik zou willen zonder dat het al te duur wordt. Helemaal met de 1.0 92kW 6-bak.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TheFirepit schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:13:
Ik probeer de prijs een beetje laag te houden. Wanneer ik het vergelijk met de 1.5 van de ST-Line X dan zit daar toch wel een behoorlijk prijsverschil in.

Ik zit nu te kijken naar de Titanium en daar kan ik eigenlijk alles aanvinken wat ik zou willen zonder dat het al te duur wordt. Helemaal met de 1.0 92kW 6-bak.
Ken je Clarkson niet?

Altijd meer vermogen kiezen, de 155pk versie is mild hybrid met op papier zuinig dus voordeling. Het prijsverschil, net opgezocht, is ~1k. Over 4 jaar bijtellen is dat dan onder de streep 1000 euro voor al dat extra rijplezier.

ping 127.212.23.124

• MaSw85
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:13

- Blazer Blue
- Chrome Blue
- Desert Island Blue
- Blue Panther

Als vermogen niet zo interessant is kom je met de kleinere 1.0 92kW ook prima vooruit. Ik heb de niet-hybride 125 pk en mis eigenlijk niet zoveel. Kom prima mee overal, dus met hybride is het vanaf 0 en een 80-120 optrekken beter denk ik. Daarnaast zou ik wel de ST-Line (X) overwegen t.o.v. de Titanium. Ik ben erg blij met de sportstand bijvoorbeeld, die gebruik ik regelmatig. Zeker als je veel 100 km/u moet rijden is de cilinderuitschakeling van de 3-pitter wel vervelend (trillen). In de sportstand wordt dat uitgeschakeld en heb je er geen last van. Qua verbruik is het verschil nihil.

Qua kleur: Ik heb een Chrome Blue Focus wagon, erg mooie kleur maar stond toch wel achter de Desert Island Blue en Blue Panther als wens. Vanwege corona en voorraadmodel (heb ook lease) toen de keuze gemaakt voor de Chrome Blue t.o.v. de Magnetic, mede omdat mijn ouders die kleur al hadden.

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen tussen Chrome Blue en Blue Panther (omdat je aangeeft dat Desert Island Blue te licht is) dan zou ik Blue Panther kiezen. Afhankelijk van zonlicht/lichtinval en schaduw geeft die meer verschillende tinten en het is een kleur die er pas driekwart jaar is en dus nog minder voorkomt dan de Chrome Blue kleur.

Hoop dat je met deze informatie je keuze beter kunt maken en wens je alvast veel rijplezier want dat gaat sowieso lukken!

Komoot

• Kalevandaal
  • Registratie: november 2007
@TheFirepit zoals hierboven staat, zoveel mensen zo veel wensen.
Ik heb zelf focus st wagon van eind 2019 in desert island blue. De kleur is wel donkerder dan in de toenmalige brochure aangegeven.
Overigens met 150 pk 1.5 liter automaat.
Bevalt mij reuze!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

MaSw85 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:00:
[...]

Als vermogen niet zo interessant is kom je met de kleinere 1.0 92kW ook prima vooruit. Ik heb de niet-hybride 125 pk en mis eigenlijk niet zoveel. Kom prima mee overal, dus met hybride is het vanaf 0 en een 80-120 optrekken beter denk ik. Daarnaast zou ik wel de ST-Line (X) overwegen t.o.v. de Titanium. Ik ben erg blij met de sportstand bijvoorbeeld, die gebruik ik regelmatig. Zeker als je veel 100 km/u moet rijden is de cilinderuitschakeling van de 3-pitter wel vervelend (trillen). In de sportstand wordt dat uitgeschakeld en heb je er geen last van. Qua verbruik is het verschil nihil.
Ik heb al een proefrit gedaan in een Titanium, maar daar zat ook gewoon een sport stand in. Is die anders dan in de ST?
MaSw85 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:00:
[...]
Qua kleur: Ik heb een Chrome Blue Focus wagon, erg mooie kleur maar stond toch wel achter de Desert Island Blue en Blue Panther als wens. Vanwege corona en voorraadmodel (heb ook lease) toen de keuze gemaakt voor de Chrome Blue t.o.v. de Magnetic, mede omdat mijn ouders die kleur al hadden.

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen tussen Chrome Blue en Blue Panther (omdat je aangeeft dat Desert Island Blue te licht is) dan zou ik Blue Panther kiezen. Afhankelijk van zonlicht/lichtinval en schaduw geeft die meer verschillende tinten en het is een kleur die er pas driekwart jaar is en dus nog minder voorkomt dan de Chrome Blue kleur.

Hoop dat je met deze informatie je keuze beter kunt maken en wens je alvast veel rijplezier want dat gaat sowieso lukken!
Bij mijn volgende bezoek ga ik eens kijken of alle kleuren er te bewonderen zijn. Afgelopen keer waren er niet veel in elk geval en anders ga ik even langs een andere vestiging.

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:15
TheFirepit schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:50:
[...]

Ik heb al een proefrit gedaan in een Titanium, maar daar zat ook gewoon een sport stand in. Is die anders dan in de ST?

[...]

Bij mijn volgende bezoek ga ik eens kijken of alle kleuren er te bewonderen zijn. Afgelopen keer waren er niet veel in elk geval en anders ga ik even langs een andere vestiging.
Ik ken de ST-line sportstand niet, maar in mijn titanium zit een sportstand, waarmee de cilinderuitschakeling uitgeschakeld wordt en de auto sneller reageert. Ik vermoed dat het gewoon hetzelfde is :)

• Lightning89
  • Laatst online: 13:34
T-Rut schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:57:
[...]

Ik ken de ST-line sportstand niet, maar in mijn titanium zit een sportstand, waarmee de cilinderuitschakeling uitgeschakeld wordt en de auto sneller reageert. Ik vermoed dat het gewoon hetzelfde is :)
In alle nieuwe fiesta's en focus'sen (ik verwacht alle modellen). Zelfs in een basic huur fiesta zat die knop 2 jaar geleden.

• Hompu
  • Nu online

(...)

- Blazer Blue
- Chrome Blue
- Desert Island Blue
- Blue Panther

Ik heb een Focus met Blazer Blue kleur. De reden daarvoor is dat het private lease betreft en ik het er niet voor over had om per maand een bedrag bij te betalen voor een kleur op een auto die niet van jezelf is. Verder is Blazer Blue op zich een mooie kleur vind ik. Er is wel een nadeel. Je kan namelijk wel zien dat het de basislak is en geen metallic bijvoorbeeld. Vlekken van bijvoorbeeld opgedroogd water zie je daardoor erg goed. Ik vind het zelf een mooie kleur, maar hoor mezelf ook vaak zeggen 'als ik deze auto zelf zou kopen zou ik een andere lak kiezen'.

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:39
T-Rut schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:57:
[...]

Weet je dat zeker? Ik rij zelf een ST en volgens mij blijft de cilinderuitschakeling gewoon actief. Wat wel direct veranderd is de gasresponse...er is veel minder pedaal nodig om dezelfde response te krijgen inde sportstand dan in de normale stand.

Ik voel het verschil ook niet onder normaal rijden, of hij op 2 of 3 cilinders draait. En er zijn zeker geen irritante trillingen te voelen. Ik kan het wel heel goed horen aan het uitlaat/motor geluid. Als ik een stabiele snelheid rij hoor je duidelijk dat het motor geluid meer "pruttelt"...op het moment dat je dan heel langzaam gas bijgeeft kan ik duidelijk het moment horen dat de 3e cilinder weer mee gaat doen.

• MaSw85
Devian schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Weet je dat zeker? Ik rij zelf een ST en volgens mij blijft de cilinderuitschakeling gewoon actief. Wat wel direct veranderd is de gasresponse...er is veel minder pedaal nodig om dezelfde response te krijgen inde sportstand dan in de normale stand.

Ik voel het verschil ook niet onder normaal rijden, of hij op 2 of 3 cilinders draait. En er zijn zeker geen irritante trillingen te voelen. Ik kan het wel heel goed horen aan het uitlaat/motor geluid. Als ik een stabiele snelheid rij hoor je duidelijk dat het motor geluid meer "pruttelt"...op het moment dat je dan heel langzaam gas bijgeeft kan ik duidelijk het moment horen dat de 3e cilinder weer mee gaat doen.
Bij mij schakelt ie op zeker de cilinderuitschakeling uit in de sportstand.

@TheFirepit Sportstand in een Titanium, dat wist ik niet. Mijn keus was sowieso de ST-Line, vandaar. Blazer Blue is overigens een basislak en werd mij absoluut afgeraden, deze krast bijvoorbeeld ook veel sneller en wordt snel dof. Als je de leasebak ooit weer moet inleveren is dat wellicht een dingetje.

Komoot

• Aidacra
Vandaag nog even getest met mijn ST-Line (155pk) en inderdaad in de sportstand geen trilling of onrustig gevoel in de auto. In stand Normal wel rond de 100 km/h. Wat dan wel soms helpt is terug schakelen naar vijfde versnelling en daarin rijden.

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Bedankt allen, dan hoef ik me over het trillen dus zo niet druk te maken aangezien de Titanium ook de sport stand heeft.

Qua kleur ga ik dan denk ik naar de Blue Panther kijken om te zien hoe die er in het echt uitziet.

Ik heb nu deze eerst bij elkaar geklikt: Ford Focus
Zijn er nog zaken die ik dan nog erg mis of te veel heb?

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:48
Een reserveband.

(En indien mogelijk mag een trekhaak bij mij wel zichtbaar zijn.)

• MaSw85
TheFirepit schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:29:
Bedankt allen, dan hoef ik me over het trillen dus zo niet druk te maken aangezien de Titanium ook de sport stand heeft.

Qua kleur ga ik dan denk ik naar de Blue Panther kijken om te zien hoe die er in het echt uitziet.

Ik heb nu deze eerst bij elkaar geklikt: Ford Focus
Zijn er nog zaken die ik dan nog erg mis of te veel heb?
Prima uitgerust! Ik heb ook het parking pack maar zonder dat pack red je het prima.

Komoot

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Het enige wat ik zou missen van de parking pack zijn misschien de door edge protectors, de rest valt wel mee.

Voor wat betreft de trekhaak is er alleen de keuze tussen de wegklapbare trekhaak en de afneembare trekhaak en het verschil in prijs is 200 euro. Dan kijkt me de wegklapbare meer een betere optie.

• MaSw85
TheFirepit schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:37:
Het enige wat ik zou missen van de parking pack zijn misschien de door edge protectors, de rest valt wel mee.

Voor wat betreft de trekhaak is er alleen de keuze tussen de wegklapbare trekhaak en de afneembare trekhaak en het verschil in prijs is 200 euro. Dan kijkt me de wegklapbare meer een betere optie.
Dat is ook meer een gimmick denk ik. Als er standaard PDC rondom is, dan is de camera inderdaad overbodig. Automatisch inparkeren heb ik eens getest, maar dat kan ik net zo goed zelf. Zeker met een handbak werkt dat niet optimaal.

Komoot

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Door edge protectors, dan ben je aardig voor die auto naast je die net een buts in je deur heeft geworpen, dat jij dat niet terugdoet zeg maar..

ping 127.212.23.124

• Aidacra
pjottum schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:58:
Door edge protectors, dan ben je aardig voor die auto naast je die net een buts in je deur heeft geworpen, dat jij dat niet terugdoet zeg maar..
Inderdaad! Het zou standaard op iedere auto moeten zitten :-)
Maar met twee kinderen vind ik het toch handig om te hebben.

Het automatisch inparkeren heb ik nog niet gebruikt. Dat kan ik zelf echt wel beter en zeker sneller >:)

• Aidacra
Ik heb trouwens niet gekozen voor de B&O optie en heb daar wel spijt van. De standaard audio is mweh....
Niet slecht en hij staat toch niet vaak erg hard maar het is bijvoorbeeld mindere kwaliteit dan in onze vorige auto, een Kia C'eed SW van 10 jaar oud.

Maar ja, lease auto en ga het dus niet vervangen.

• MaSw85
Ja, die door edge protectors zijn ook wel een meerwaarde. Bijvoorbeeld ook in parkeergarages en met kinderen inderdaad. En inderdaad, zonder B&O had ik ook niet gewild :)

Komoot

• SniperGuy
Lightning89 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:50:
[...]

In alle nieuwe fiesta's en focus'sen (ik verwacht alle modellen). Zelfs in een basic huur fiesta zat die knop 2 jaar geleden.
Nou wij hebben een Nieuwe Fiesta MY2019, maar daar zit toch echt alleen een ECO knop op. Geen sportstand (is volgens mij voorbehouden aan de ST). Alle 1.0 blokken hebben een eco knop.

• Niconing
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21:15
Vandaag is toch met enige weemoed onze trouwe Ford Focus uit 2008 opgehaald en geruild voor een Mondeo uit 2016. Ontzettend blij met onze nieuwe voertuig. De focus heeft zich goed gehouden maar het beste was er toch echt wel vanaf na 237000km. Geen grote problemen gehad maar wel al doorgeroeste beugels van de uitlaat en meer van die dingetjes. Nu dus een flinke upgrade gemaakt veel extra's oa stoelverwarming en een sloot aan rijhulpen.

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:36

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Niconing schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:36:
Vandaag is toch met enige weemoed onze trouwe Ford Focus uit 2008 opgehaald en geruild voor een Mondeo uit 2016. Ontzettend blij met onze nieuwe voertuig. De focus heeft zich goed gehouden maar het beste was er toch echt wel vanaf na 2370000km. Geen grote problemen gehad maar wel al doorgeroeste beugels van de uitlaat en meer van die dingetjes. Nu dus een flinke upgrade gemaakt veel extra's oa stoelverwarming en een sloot aan rijhulpen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Staat daar niet 1 nulletje teveel? 2.3 miljoen kilometer?
If not _/-\o_

• Niconing
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21:15
Joindry schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Staat daar niet 1 nulletje teveel? 2.3 miljoen kilometer?
If not _/-\o_
Je hebt gelijk. Was ook zo enthousiast over de nieuwe auto.

• Jim423
  • Laatst online: 22:23
Mooie wagen, wij hebben er 3 in de lease met de diesel-automaat rijden. Wel een aardig slagschip maar ik heb hem ook overwogen. Stoelverwarming gaat lekker zijn aankomende week :)

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Timmert schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:33:
[...]

En hij is weer terug. 4600 euro armer, gelukkig kan ik de BTW verrekenen. Powershift.. bezint eer ge begint. Liever een traditionele automaat volgende keer :X

• GekkeRipper
Waarom probeer je geen coulance te krijgen? Je zat maar net buiten de garantie termijn toch?

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-06 19:33
Keek zojuist voor de grap even in de Ford Fiesta configurator, maar de Desert Island Blue kleur is uit de keuzelijst verdwenen. Stiekem wel blij mee, aangezien de kleur al best zeldzaam is op de Fiesta

• SniperGuy
Jim423 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:35:
Mooie wagen, wij hebben er 3 in de lease met de diesel-automaat rijden. Wel een aardig slagschip maar ik heb hem ook overwogen. Stoelverwarming gaat lekker zijn aankomende week :)
Stoelverwarming, stuurverwarming, voorruitverwarming: FTW! _/-\o_
Ik mis alleen nog de standkachel of een defa heater O-)

• Smithkj
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12-06 23:24
Ik rij (tot 18/2 ivm nieuwe baan) een focus wagon Titanium 1.0 125 pk automaat met design pack, audio pack, winter pack.

prima auto: ik kon toen aardig wat opties aanvinken. deze zomer heeft ie 6 weken bij de dealer gestaan omdat er een sensor de accu 's nachts leegtrok.

motor / automaat: degelijke combinatie, maar niet supervlot. ben je een rustige rijder dan is het prima. hou je van beetje sportief dan zou ik handgeschakeld overwegen / of 150 pk automaat (dat kan het onderstel makkelijk aan). Ik vind dat de automaat snel terugschakelt en soms wat nerveus (met terugschakelen) bij vlot rijden. ik heb mezelf wel aangeleerd om met de flippers al op te schakelen om de automaat te corrigeren. Maar onderaan de streep: je komt echt prima mee met het verkeer.

als ik nog een keer zou mogen kiezen was ik denk ik voor de 150 pk handbak gegaan.

edit: opschakelen = terugschakelen

Sportmodus
die heeft deze versie ook. volgens mij is het zo dat ook de sportmodus eerst cilinderuitschakeling gebruikte. in een update hebben ze dat uitgezet. dan rijdt de auto vlotter, maar schakelt nog sneller op. ik vind eigenlijk de 'eco' stand het fijnst omdat ie dan laag in de toeren blijft, maar dan zou je wellicht 150 pk willen.

Kleur
chrome blue: mooie kleur. ook als ie niet brandschoon is. ik vind de lak wel gevoeliger t.o.v. de Seat die ik hiervoor had.

opties
ik heb de verstelbare stoelen gekozen; dan kun je de zitting verlengen (voor mijn 1,86 al heel prettig). ik vind daarmee de stoelen stukken fijner.

adaptive, camera enzo zitten erop: dat is fijn maar je kunt zonder.

Winterpack gebruik ik wél vaak: verwarmbare voorruit, stuurverwarming en stoelverwarming. niet écht nodig, maar wel comfortabel.

sterke punten in mijn ogen
wat de duidelijke pluspunten zijn van deze wagen zijn de wegligging en het ruimtelijke gevoel voorin, met de draaiknop voor de automaat, veel aflegvakjes. én hij is heerlijk stil. Daarbij ben ik groot fan van Carplay én de audio installatie (hoewel ik ook problemen met het scherm heb gehad).

[Voor 2% gewijzigd door Smithkj op 09-02-2021 11:29. Reden: typo]

• SniperGuy
Blijkbaar doet de nieuwe Fiesta qua comfort wat slims: de stoelverwarming voor de bestuurder blijft ingesteld staan. Zelfs als het contact eraf is geweest.
De bijrijdersstoelverwarming gaat als het contact uit is geweest wél uit :)
Wel een slimmigheid die ik nu wel kan waarderen.
Ook is de koelwatertemperatuur (nee niet de motor) erg snel op temperatuur door de afsluitbare grill.

• Kalevandaal
  • Registratie: november 2007
Grappig @SniperGuy
Mijn FoFo 2019 blijft de bijrijdersstoel ook nog aan als het contact uit is geweest. Die moet ik handmatig uitschakelen

• SniperGuy
Dat is wel apart dat ieder model er zijn eigen "systeem" op nahoud en het nergens in de handleiding terug te vinden is :P

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:23

Haan

dotnetter

Bij mijn Focus blijft het ook aan op beide stoelen, persoonlijk zou ik het logischer vinden als zoiets standaard uit staat. Het is ongetwijfeld aan te passen met Forscan ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijn Focus' lane keeper raakte aardig van slag van de strook zout in het midden van de weg, hebben jullie dat ook gehad? Ik heb die vaak aanstaan voor de snelweg & als soort van luiheid, maar dit was minder gaaf, bijna een N-weg afgereden op een rechtdoor stuk..

ping 127.212.23.124

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:10
Mijn Fiesta heeft soms last met een opgevulde voeg in het wegdek. Dan stuurt hij ook rechtdoor.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik heb hem ingesteld op alleen trillen en niet actief gaan tegensturen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• MaSw85
Bedoel je dan lane keeping assist of lane centering assist? Laatste zit alleen op de automaat trouwens. De eerste zit op de handbak en heb ik ook wel eens getest maar staat standaard uit zo slecht werkt dat. Lijkt dan wel alsof je bezopen over de weg aan het slingeren bent... Nee, voor mij geen LKA in deze vorm. Daarnaast moet je natuurlijk gewoon zelf opletten.

Komoot

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-05 20:42
Iemand al de laatste updates gepusht naar de Mk8 Fiesta?

Het valt mij op dat aan begin van de week de download voor de mappen 21.2 GB is. Nu toevallig even opnieuw moeten downloaden en het valt mij op dat het nu 22.6 GB groot is...

Kan niet echt ergens patch informatie vinden oid.

Moo, I say.

• Citroentjuh
  • Laatst online: 16:18
pjottum schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:53:
Mijn Focus' lane keeper raakte aardig van slag van de strook zout in het midden van de weg, hebben jullie dat ook gehad? Ik heb die vaak aanstaan voor de snelweg & als soort van luiheid, maar dit was minder gaaf, bijna een N-weg afgereden op een rechtdoor stuk..
Op mijn fiesta werkt het meestal prima, alleen moeite met speciale zaken zoals als je op een vluchtstrook rijdt en dan een afrit passeert. Maar bijna van een weg afgereden? Hij stuurt licht bij en je kunt het zonder enige moeite overrulen (gewoon je stuur vasthouden volstaat).

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Citroentjuh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Op mijn fiesta werkt het meestal prima, alleen moeite met speciale zaken zoals als je op een vluchtstrook rijdt en dan een afrit passeert. Maar bijna van een weg afgereden? Hij stuurt licht bij en je kunt het zonder enige moeite overrulen (gewoon je stuur vasthouden volstaat).
Nee, daar moet ik wel kracht voor zetten. Meestal staat ie overigens uit, ip de snelweg gaat het overigens prima..

ping 127.212.23.124

• SniperGuy
JohanKupers schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:10:
Ik heb hem ingesteld op alleen trillen en niet actief gaan tegensturen.
Hier ingesteld als helemaal UIT :>
stervis schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:09:
Iemand al de laatste updates gepusht naar de Mk8 Fiesta?

Het valt mij op dat aan begin van de week de download voor de mappen 21.2 GB is. Nu toevallig even opnieuw moeten downloaden en het valt mij op dat het nu 22.6 GB groot is...

Kan niet echt ergens patch informatie vinden oid.
Onze Fiesta MK8 is helemaal up to date. Versienummer weet ik even niet, maar kaarten zijn F9

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20-03 09:42
pjottum schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:53:
Haha. Ik had het een keer op een andere manier dat het systeem ingreep. Dat waren twee strepen langs de weg. In het midden was geen streep aanwezig.

Dus ik dacht ik neem sportief een strakke bocht :9 maar wat bleek, het systeem registreerde de smalle onderbroken streep als een rijstrook en toen ging ik ook bijna praktisch rechtdoor..

Maar bij sneeuw en ijzel schakel ik het systeem altijd uit juist omdat je weet dat misschien het systeem van slag kan raken.

• stervis
SniperGuy schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:20:
Onze Fiesta MK8 is helemaal up to date. Versienummer weet ik even niet, maar kaarten zijn F9
Apart, ik had toch echt F10 verwacht. De auto geeft tevens aan dat de update klaar is, maar ik heb geen bestand om te uploaden. Volgende rit maar weer eens kijken of ik dezelfde melding krijg. Ik verwacht dat ik niet lang genoeg heb gewacht met z'n sleutel sequence.

Moo, I say.

• Citroentjuh
MoldyInko schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Maar bij sneeuw en ijzel schakel ik het systeem altijd uit juist omdat je weet dat misschien het systeem van slag kan raken.
Exact dit. Doe ik ook onder die omstandigheden en lijkt me ook logisch, ik gebruik dan ook geen cruise control, zodat je zelf volle controle hebt. Overigens schakelt het systeem ook vanzelf uit bij mij als er onduidelijke situaties zijn of de strepen slecht zichtbaar.

• SniperGuy
stervis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:32:
[...]

Apart, ik had toch echt F10 verwacht. De auto geeft tevens aan dat de update klaar is, maar ik heb geen bestand om te uploaden. Volgende rit maar weer eens kijken of ik dezelfde melding krijg. Ik verwacht dat ik niet lang genoeg heb gewacht met z'n sleutel sequence.
F10 zal denk ik Q2 van dit jaar ergens komen.
Dat bestand generen en uploaden is vaak een/het probleem: zonder die logfile (of Wifi verbinding + 'controleer sync versie' ) weet Ford niet dat je auto up to date is.

De oplossing is op https://www.ford.nl/onder...th-ondersteuning/update#/ naar beneden te scrollen en te klikken op "Problemen bij het maken van een logbestand tijdens een SYNC 3-update?"
Dan deze file te downloaden (de interrogater)
Files op USB te zetten en in je auto te pluggen.
Hierbij wordt alleen de interrogater applicatie opgestart en de logfile aangemaakt die je vervolgens naar Ford kan uploaden :)

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:10
Ik doe het steeds via USB. Een ritje naar het werk (40 minuten) en het is meestal gefixt.
Ik heb nu wel eerst een sync update klaar staan (800MB) nog niets van kaarten.

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Kom ik bij de kofferbak van de Focus, zit die hele greep los. Nu zat dat altijd wel wat wankel, maar nu kan ik ook het logo naar voren trekken. En ik maar denken dat je zoiets nieuw voor een paar tientjes erop kan doen, niet dus. Gewoon een paar 100 euro, 350 totaal bij een dealer :X

Ik heb voor de barbaarse/beunhaas optie gekozen: transparant kit tussen de greep en lak. Schoongemaakt en met transparante tape tijdelijk vastgeplakt. Het leek meteen al vast te zitten, maar dat zal ik morgen pas zeker weten...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• stervis
SniperGuy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:53:
[...]

Dat bestand generen en uploaden is vaak een/het probleem: zonder die logfile (of Wifi verbinding + 'controleer sync versie' ) weet Ford niet dat je auto up to date is.

De oplossing is op https://www.ford.nl/onder...th-ondersteuning/update#/ naar beneden te scrollen en te klikken op "Problemen bij het maken van een logbestand tijdens een SYNC 3-update?"
Hierbij wordt alleen de interrogater applicatie opgestart en de logfile aangemaakt die je vervolgens naar Ford kan uploaden :)
Ik zal dit morgen eens proberen. Wilde al even langs de dealer deze week. Maar probeer eerst dit wel.

-edit-

Het was mij niet eens opgevallen dat ik daar op kon klikken haha, nogmaals thanks.

[Voor 4% gewijzigd door stervis op 22-02-2021 18:00]

Moo, I say.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

SniperGuy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:53:
[...]

Die optie heb ik ook gebruikt na de update van de kaarten. Daarna duurde het alsnog een tijdje voordat het allemaal verwerkt is bij Ford. Ik zag vandaag dat het verwerkt was en dat er nu weer een Sync3 update gereed staat.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• LuPo
  • Laatst online: 21:59
Niconing schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:36:
Vandaag is toch met enige weemoed onze trouwe Ford Focus uit 2008 opgehaald en geruild voor een Mondeo uit 2016. Ontzettend blij met onze nieuwe voertuig. De focus heeft zich goed gehouden maar het beste was er toch echt wel vanaf na 237000km. Geen grote problemen gehad maar wel al doorgeroeste beugels van de uitlaat en meer van die dingetjes. Nu dus een flinke upgrade gemaakt veel extra's oa stoelverwarming en een sloot aan rijhulpen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Is dit ook kleur Guard (donkergroen)? :) Hebben wij ook. Vind het echt een hele chique kleur.

De Mondeo bevalt ons uitstekend (in bezit sinds 01-2019). Inmiddels bijna 60.000 km op de teller en nul problemen. Vanwege corona en thuiswerken rijden we helaas wel een stuk minder. :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
Fiesta nu 2 weekjes binnen, gelijk goed gebruik gemaakt van 't winterpakket.
De lane keep assist werkt niet echt lekker, je stuitert heen en weer, voelt alsof je op een gegeven moment eruit wordt gegooid omdat hij gaat denken dat je het nu wilt.

En mijn Fordpass starten op afstand werkt niet, op/van slot wel. Moet hij voor naar de werkplaats zeggen ze, maar uiteraard geen vervangend vervoer. Blijkbaar is dat bij private lease service, had ik hem gekocht had ik wel wat vriendelijke woorden met ze gedeeld...

• Citroentjuh
Zebby schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:07:
De lane keep assist werkt niet echt lekker, je stuitert heen en weer, voelt alsof je op een gegeven moment eruit wordt gegooid omdat hij gaat denken dat je het nu wilt.
Ik begrijp niet helemaal deze zin? Wat bedoel je met heen en weer stuiteren? En wat bedoel je met “eruit gegooid worden”?
Hier ook een fiesta, ik ervaar weinig problemen met het lane keeping systeem. Sowieso is het als het goed is bijna nooit nodig dat ie ingrijpt, maar als het nodig is dan geeft hij een hele kleine en rustige stuurcorrectie bij mij. Dus vandaar mijn vraag wat je dan precies ervaart bij jouw fiesta?

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18:48

Kraz

Saving the world

Zebby schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:07:
Fiesta nu 2 weekjes binnen, gelijk goed gebruik gemaakt van 't winterpakket.
Houdt er rekening mee dat het geen Tesla self driving system is.
Het systeem zorgt er alleen voor dat je binnen de lijn blijft maar niet automatisch dat je precies tussen de lijnen blijft rijden.
Je zult dus altijd zelf moeten sturen. Lange assist is er puur voor.....assistentie. :)
Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True