Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 96 ... 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Aidacra
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:22
En hoe bevalt hij tot nu toe?

Volgende week zaterdag staat de aflevering van onze Focus gepland :-)

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-06 11:15
MartijnA3 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:55:
[...]

Die optie heb ik niet maar de handleiding van de Focus zegt dat het dimlicht standaard na 10 seconden aan gaat wanneer de ruitenwissers worden geactiveerd. d:)b
Klopt: als de ruitenwissers aan staan, dan zal het zicht wel minder zijn en zal het dimlicht aangaan :)
Zal wel alleen zijn bij stand AUTO denk ik

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:00
Ik ben mij aan het oriënteren op een andere auto en nu is mijn oog gevallen op een Focus van 2019 een ST line (ziet er erg sportief uit) 1.0 125pk met automaat.
Wat voor automaat is dit ? Een dsg achtige automaat met dubbele koppeling of een "conventionele" automaat?
En wat zijn de ervaringen met deze combinatie?
Zelf mee rijden is dan natuurlijk het handigst dat weet ik maar toch hoor ik ook graag de ervaringen van andere.

| OnePlus8 Pro 256GB Ultramarine Blue | Samsung Galaxy Watch Active 2 44mm |

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-06 15:13
ComTech schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:33:
Ik ben mij aan het oriënteren op een andere auto en nu is mijn oog gevallen op een Focus van 2019 een ST line (ziet er erg sportief uit) 1.0 125pk met automaat.
Wat voor automaat is dit ? Een dsg achtige automaat met dubbele koppeling of een "conventionele" automaat?
Zelf mee rijden is dan natuurlijk het handigst dat weet ik maar toch hoor ik ook graag de ervaringen van andere.
Het is een dsg achtige conventionele 8 traps automaat, maar wel een stuk trager dan dsg.
Dat is geen ramp, als je niet (te) sportief wilt rijden.
Hij schakelt op de goede momenten, maar niet gevoelloos.

De 125pk 1.0 driepitter is relatief traag. Hoog in de toeren wil hij wel wat doen overigens, maar écht lekker doortrekken lukt je er niet mee.

Na een jaar rijden had ik toch liever wat meer vermogen gehad. Ik ben nog niet actief op zoek naar wat anders, maar begin al wel om me heen te kijken.

[Voor 4% gewijzigd door T-Rut op 06-01-2021 14:20. Reden: Conventioneel.]

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:48
De 8F24 in de Focus 1.0 is een "conventionele" 8 traps met koppelomvormer. Niet direct de meest logische combinatie voor een downsizeblok imho. Komt denk ik veel beter tot zijn recht bij een diesel of de zwaardere benzines.

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:00
AndRo555 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:27:
[...]

De 8F24 in de Focus 1.0 is een "conventionele" 8 traps met koppelomvormer. Niet direct de meest logische combinatie voor een downsizeblok imho. Komt denk ik veel beter tot zijn recht bij een diesel of de zwaardere benzines.
Toch zie je veel fabrikanten dat doen, klein motortje en een conventionele 7 of 8 traps automaat.
Heb wel een keer een Opel Grandland X gereden met een 1.2 driepitter en automaat en dat rijdt eigenlijk verdacht goed.
Ik ga er gewoon eens mee rijden ook om te kijken of het vermogen afdoende is zoals @T-Rut al aanhaalde.

| OnePlus8 Pro 256GB Ultramarine Blue | Samsung Galaxy Watch Active 2 44mm |

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:48
ComTech schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Toch zie je veel fabrikanten dat doen, klein motortje en een conventionele 7 of 8 traps automaat.
Heb wel een keer een Opel Grandland X gereden met een 1.2 driepitter en automaat en dat rijdt eigenlijk verdacht goed.
Ik ga er gewoon eens mee rijden ook om te kijken of het vermogen afdoende is zoals @T-Rut al aanhaalde.
Zo heel veel merken doen dat niet, de meesten hebben een dubbele koppeling oplossing opde kleinere wagens (Volvo, BMW, Mercedes, VW, Audi, Skoda, etc.)

Grandland X heeft wel meer koppel dat ook nog eens vroeger/makkelijker vrij komt. Kleine downsize met koppelomvormer automaat vind ik nogal vis noch vlees. Niet zo zuinig als een dubbele koppeling maar ook net niet de souplesse die de combinatie koppelomvormer automaat met een koppelrijkere motor geeft.

Uiteindelijk is het maar wat je er van verwacht, al zou ik persoonlijk eerder de handbak in de 1.0 kiezen dan de automaat.

• MartijnA3
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:19
Aidacra schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:03:
[...]

En hoe bevalt hij tot nu toe?

Volgende week zaterdag staat de aflevering van onze Focus gepland :-)
Ja top. Onderstel is strak, zeker met de ST-line, je voelt echt alles. Moet je van houden, maar ik vind het fijn. Standaard audio valt ook echt niet tegen en ben erg blij met de adaptive cruise control.

En kleine dingetjes, zoals het kunnen beperken van de maximale ventilatorstand. Ik hou er van. d:)b

iRacing Profiel

• Aidacra
MartijnA3 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Ja top. Onderstel is strak, zeker met de ST-line, je voelt echt alles. Moet je van houden, maar ik vind het fijn. Standaard audio valt ook echt niet tegen en ben erg blij met de adaptive cruise control.

En kleine dingetjes, zoals het kunnen beperken van de maximale ventilatorstand. Ik hou er van. d:)b
Ah mooi. Ik houd ook wel van wat stuggere vering.
Goed om te horen dat de standaard audio ook meevalt. Heb niet gekozen voor de B&O optie aangezien het toch vaak kindermuziek is die aan staat met twee dochters van 5 en 8 :-D

Ik kan niet wachten tot zaterdag!

Veel plezier nog!

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18-06 23:05
Het is idd een conventionele automaat, maar dan met 8 trappen. Ik heb deze automaat met de 1.5 benzinemotor en ik vind het heerlijk rijden. Vergeleken met DSG schakelt het wat trager als je de flippers gebruikt, en ook de schakelmomenten zelf voel je wat meer. Maar voor mij is dat geen probleem, het rijd prima, zeker in combinatie met ACC. Overigens rij ik er zelf al anderhalf jaar probleemloos mee rond, geen enkele hapering of wat dan ook.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Ik kan beamen wat widow zegt maar dan icm 1.5 diesel. In de sportstand is ie overigens sneller.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:58
Onze Fusion/Mondeo heeft last van lichte benzine geurtjes in de auto. Mijn vrouw merkte het op, en natuurlijk kon ik niets vinden/ruiken toen ik de auto op de oprit startte en 15min liet draaien. op aanwijzing van de baas toch even een rondje gaan rijden en vlak na wegrijden rook ik het ook: niet sterk/indringend, maar wel aanwezig. Na een flinke remactie ruik je het ook.

Ik zie geen natte of opgedroogde plekken onder de auto, en ook onder de kap lijkt alles droog te zijn. Dealer heeft dinsdag pas tijd, dus wilde kijken of ik het zelf alvast kon opsporen. Iemand tips?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Gdzr
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:54
Aidacra schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Ah mooi. Ik houd ook wel van wat stuggere vering.
Goed om te horen dat de standaard audio ook meevalt. Heb niet gekozen voor de B&O optie aangezien het toch vaak kindermuziek is die aan staat met twee dochters van 5 en 8 :-D

Ik kan niet wachten tot zaterdag!

Veel plezier nog!
Ben benieuwd naar je wagen. Hier nog steeds leverweek 7 :(

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19-06 12:28

amphora

Websites & Fotografie

Ik begin een beetje te twijfelen of het start/stop systeem van mijn Fiesta 2018 nog wel deugt. Als ik bij een stoplicht sta slaat hij vrijwel nooit af. Ik rij meestal een kwartier tot half uur, maar toen ik even heen en weer naar Zeeland ben gegaan (ruim 1,5 uur heen en 1,5 terug) heb ik daarna wel één keer het systeem in werking zien treden. Dit ervaar ik overigens al het laatste half jaar. De eerste twee jaar heeft het goed gewerkt. Wat zou het kunnen zijn? Accu slecht?

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:30

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hmmbob schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:22:
Onze Fusion/Mondeo heeft last van lichte benzine geurtjes in de auto. Mijn vrouw merkte het op, en natuurlijk kon ik niets vinden/ruiken toen ik de auto op de oprit startte en 15min liet draaien. op aanwijzing van de baas toch even een rondje gaan rijden en vlak na wegrijden rook ik het ook: niet sterk/indringend, maar wel aanwezig. Na een flinke remactie ruik je het ook.

Ik zie geen natte of opgedroogde plekken onder de auto, en ook onder de kap lijkt alles droog te zijn. Dealer heeft dinsdag pas tijd, dus wilde kijken of ik het zelf alvast kon opsporen. Iemand tips?
Als je het na remmen ook ruikt klinkt een beetje alsof de pakking op de tank waar de pomp/leiding doorheen loopt slecht begint te worden. Onder de auto is het droog?
amphora schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:10:
Ik begin een beetje te twijfelen of het start/stop systeem van mijn Fiesta 2018 nog wel deugt. Als ik bij een stoplicht sta slaat hij vrijwel nooit af. Ik rij meestal een kwartier tot half uur, maar toen ik even heen en weer naar Zeeland ben gegaan (ruim 1,5 uur heen en 1,5 terug) heb ik daarna wel één keer het systeem in werking zien treden. Dit ervaar ik overigens al het laatste half jaar. De eerste twee jaar heeft het goed gewerkt. Wat zou het kunnen zijn? Accu slecht?
Accu slecht is een goed beginpunt. Zeker start/stop maar ook andere systemen zijn nogal picky over de minimale accuspanning. Ik weet niet hoe je het zelf kan meten maar een bezoekje aan een garage zou je zo op weg moeten helpen.

Of misschien kun je een foutcode vinden met forscan of ucds?

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Hmmbob
Pixeltje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:53:
Als je het na remmen ook ruikt klinkt een beetje alsof de pakking op de tank waar de pomp/leiding doorheen loopt slecht begint te worden. Onder de auto is het droog?
Jep, dat was het eerste wat ik checkte; geen plasjes of vochtigheid te zien. De meter geeft ook geen zichtbare afname aan. Het is enkel te ruiken als we net wegrijden en na een remactie idd. Mijn vrouw zegt het ook in scherpe bochten te ruiken, maar na ~8 rondjes rotonde heb ik dat niet kunnen reproduceren.

Die pakking zou wel eens kunnen inderdaad. Kan je daar zelf bij om te checken?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijn fiesta 2014 had dit ook, accu vervangen en eea werkte weer. Overigens pas vervangen toen ie het helemaal niet meer deed na een tijdje stilstaan bij sneeuw/kou.

Start/Stop heeft een 95%+ accu nodig, dat werkt volgens mij ongeveer 6 maanden bij normaal gebruik van een auto. En nu staat je auto altijd - nou ja, de mijne - stil, en dan gaat de accu nog sneller achteruit. Ik ga maar weer eens een plezierrondje vanavond, denk ik - maar nu wel in een focus 1.5 ecoboost :)

ping 127.212.23.124

• nuffy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:26
Zijn meerdere metingen die verricht worden ;

elektrisch systeem ( accu percentage % )
motortemp
klimaat ( kachel/airco )

Je geeft zelf al aan dat er juist met de korte stukjes niks gebeurd , logisch want dan verbruik je meer stroom dan je opwekt . De lange rit van 1.5 uur laat zien dat alles opgeladen is . Zeker met de winterkou is de accu eerder leeg . Het kan ook zijn dat er een extra accu wordt toegevoegd word puur voor het start/stop systeem en de gewone accu te ontlasten.

' ik vind ' ;) Lekker uit laten dat start/stop systeem , het brengt in die 3sec voor een stoplicht echt 0.0 besparing en het is slechter voor alle systemen ( motor/accu/startmotor ) .

Niks mis met de auto , probeer alleen dus af en toe een lange rit te maken.

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:17

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Beste Ford kenners!
Ik zit sterk te overwegen om me bij jullie te voegen, maar zou graag wat van jullie adviezen en meningen over de volgende occasion willen!
Gaat om deze: https://www.autoscout24.n...ldtidx=4&cldtsrc=listPage

Hoe betrouwbaar is dit model + motor, wat zijn de vaak voorkomende problemen?
Ik moet voor mijn werk komend jaar best wel wat kilometers gaan rijden (tussen de 15 en 25K) maar omdat de kans bestaat dat ik volgend jaar auto van de zaak krijg, wil ik niet al te veel uit geven, maar zeker niet stil komen te staan.

BattleNetTag: Spud#2543 :|: Bethesda.net & Steam Nick: TepelStreeltje

• SniperGuy
Hmmbob schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Jep, dat was het eerste wat ik checkte; geen plasjes of vochtigheid te zien. De meter geeft ook geen zichtbare afname aan. Het is enkel te ruiken als we net wegrijden en na een remactie idd. Mijn vrouw zegt het ook in scherpe bochten te ruiken, maar na ~8 rondjes rotonde heb ik dat niet kunnen reproduceren.

Die pakking zou wel eens kunnen inderdaad. Kan je daar zelf bij om te checken?
Hou er vlammetje bij :P (nee niet doen).
Het kan ook een uitlaatpakking oid onder de motorkap zijn. Ik heb gemerkt (bij meerdere auto's) dat kleppen van de ventilatie nog wel eens gevoelig willen zijn voor zijdelingse- en G-krachten naar voren.

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19-06 09:02
nuffy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Zijn meerdere metingen die verricht worden ;

elektrisch systeem ( accu percentage % )
motortemp
klimaat ( kachel/airco )

Je geeft zelf al aan dat er juist met de korte stukjes niks gebeurd , logisch want dan verbruik je meer stroom dan je opwekt . De lange rit van 1.5 uur laat zien dat alles opgeladen is . Zeker met de winterkou is de accu eerder leeg . Het kan ook zijn dat er een extra accu wordt toegevoegd word puur voor het start/stop systeem en de gewone accu te ontlasten.

' ik vind ' ;) Lekker uit laten dat start/stop systeem , het brengt in die 3sec voor een stoplicht echt 0.0 besparing en het is slechter voor alle systemen ( motor/accu/startmotor ) .

Niks mis met de auto , probeer alleen dus af en toe een lange rit te maken.
Het vervelende met het start/stop systeem is dat je het na elke start weer moet uitschakelen.

• nuffy
Marcel Br schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Het vervelende met het start/stop systeem is dat je het na elke start weer moet uitschakelen.
klopt , dus best wel jaloers op amphora :+

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

nuffy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:47:
[...]

klopt , dus best wel jaloers op amphora :+
Oh, in mijn focus (nog geen 2 jaar oud) doet ie het ook al niet meer hoor. :)

ping 127.212.23.124

• nuffy
pjottum schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Oh, in mijn focus (nog geen 2 jaar oud) doet ie het ook al niet meer hoor. :)
laat de auto zien waarom niet ?

bij bijv. volvo staat de reden van niet beschikbaar zijn in het menu scherm.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

nuffy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:02:
[...]

nee; dat deed ie bij de Fiesta dus ook niet.
Ik wijd het nu aan veeeel te weinig rijden.

Eens kijken of het beter wordt als ik weer meer zou gaan rijden.

ping 127.212.23.124

• MaSw85
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-06 16:03
pjottum schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:13:
[...]

nee; dat deed ie bij de Fiesta dus ook niet.
Ik wijd het nu aan veeeel te weinig rijden.

Eens kijken of het beter wordt als ik weer meer zou gaan rijden.
Ja veel te weinig rijden inderdaad. En in de sportstand (ST-line) werkt ie sowieso niet. Het schijnt dat de auto door de lage accuspanning vanwege het weinige rijden dus stap voor stap opties uitschakelt om genoeg spanning te houden voor de cruciale onderdelen. Ik rijd momenteel ook niet veel in mijn Focus ST-line uit 2020 en kan me er niet druk om maken :+

Komoot

• Phantasmagoria
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 15:04
TepelStreeltje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:14:
Beste Ford kenners!
Ik zit sterk te overwegen om me bij jullie te voegen, maar zou graag wat van jullie adviezen en meningen over de volgende occasion willen!
Gaat om deze: https://www.autoscout24.n...ldtidx=4&cldtsrc=listPage

Hoe betrouwbaar is dit model + motor, wat zijn de vaak voorkomende problemen?
Ik moet voor mijn werk komend jaar best wel wat kilometers gaan rijden (tussen de 15 en 25K) maar omdat de kans bestaat dat ik volgend jaar auto van de zaak krijg, wil ik niet al te veel uit geven, maar zeker niet stil komen te staan.
wat algemene aandachtspunten van de focus II kun je hier vinden:

https://www.focusclub.nl/...sing-indien-bekend.89702/

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-06 12:10
Waus26 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Ja veel te weinig rijden inderdaad. En in de sportstand (ST-line) werkt ie sowieso niet. Het schijnt dat de auto door de lage accuspanning vanwege het weinige rijden dus stap voor stap opties uitschakelt om genoeg spanning te houden voor de cruciale onderdelen. Ik rijd momenteel ook niet veel in mijn Focus ST-line uit 2020 en kan me er niet druk om maken :+
Elke keer als ik de auto start krijg ik een waarschuwing op Sync, “System is off to save battery”.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of de Fiesta 2020 (gaat volgende week geleverd worden) wireless CarPlay heeft? Of alleen via USB?

• GekkeRipper
  • Nu online
Alleen via USB en zal ook nooit komen met een software update.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

GekkeRipper schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:39:
Alleen via USB en zal ook nooit komen met een software update.
Ik wacht nog op mijn AAWireless, dan zou het wel draadloos moeten werken.

Currently we have tested the following cars / units and can confirm they are working fine:
- VW MIB2 units
- Ford Sync 3
- Chevrolet Corvette Z06
- Kia eNiro
- Hyundai Palisade
- Grand Jeep Cherokee running uconnect 8.4 by Fiat
- Ram 1500 (10.25)
- Toyota Corolla TS 2020 and a few other Toyotas
- Honda CR V
- Kenwood
- Sony XAV100
- Audi MMI
- Other unbranded aftermarket units

⛔ Trackers of betalen ⛔

• DennusB
  • Niet online
JohanKupers schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:39:
[...]

Currently we have tested the following cars / units and can confirm they are working fine:
- VW MIB2 units
- Ford Sync 3
- Chevrolet Corvette Z06
- Kia eNiro
- Hyundai Palisade
- Ram 1500 (10.25)
- Honda CR V
- Kenwood
- Sony XAV100
- Audi MMI
Duur apparaat wel. Daar zou ik wel gewoon lekker een kabeltje voor blijven inpluggen :/

• Hmmbob
DennusB schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Duur apparaat wel. Daar zou ik wel gewoon lekker een kabeltje voor blijven inpluggen :/
Waardoor er meteen meer stroombeestjes in m'n accu komen...

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:17
DennusB schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Het is voor iedereen natuurlijk zelf om te bepalen maar ong. 53 euro toch wel mee?

• SniperGuy
nuffy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:02:
[...]

Volgens mij niet, alleen dat het niet werkt. Mn vorige Honda liet idd ook zien wat de reden dat het niet werkte was (kon je gelukkig uitzetten) :)
JohanKupers schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:39:
[...]

- VW MIB2 units
- Ford Sync 3
- Chevrolet Corvette Z06
- Kia eNiro
- Hyundai Palisade
- Ram 1500 (10.25)
- Honda CR V
- Kenwood
- Sony XAV100
- Audi MMI
Wat een geld wat ze ervoor durven te vragen :o :o :o O dat is het opgehaalde bedrag :+
65 doller is nog het overwegen waard!

Vrouwlief heeft ook een "nieuwe" Fiesta gekocht :9
Van: 2014 Titanium 1.0 Ecoboost 100pk, naar Fiesta 2019 ST-line 1.0 Ecoboost 125pk 8)

[Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 08-01-2021 15:38]

• Hmmbob
SniperGuy schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:36:
Vrouwlief heeft ook een "nieuwe" Fiesta gekocht :9
Van: 2014 Titanium 1.0 Ecoboost 100pk, naar Fiesta 2019 ST-line 1.0 Ecoboost 125pk 8)
Tijd om je avatar bij te werken!

• SniperGuy
Hmmbob schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:42:
[...]

Tijd om je avatar bij te werken!
Hohoho die is nog steeds actueel: De Honda Wing wordt gebruikt voor de Honda tweewielers :Y Daarvan staan er nog steeds 2 in de garage.
De auto's, buitenboordmooren, vliegtuigen, grasmaaiers etc dragen slechts de merkaam :)

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-06 22:55
Heb er zojuist (non officieel) de laatste build van sync 3.4 op gezet. Zo, wat is dat een fors stuk sneller dan de vorige versies zeg! Ook de extreem lelijke overview van media weergave is opgefrist na een soort van kopie van hoe Spotify dat doet in Android Auto.

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat doe je als je niet genoeg hebt aan 1 witte S-Max?

Dan koop je er gewoon nog één!

Nog niet helemaal zeker of het een blijvertje is, aangezien ik eigenlijk een youngtimer V70 of E-Klasse wilde, maar in deze staat, met deze kilometerstand (153k) en met deze optielijst kon ik hem niet laten staan.

Het is een zeldzaam nette 7-zits 2.5T van tweede eigenaar. De eerste eigenaar heeft de hele optielijst aangevinkt:

- Panoramadak
- Bi-xenon
- Adaptieve cruise control
- Standkachel af-fabriek
- Adaptief onderstel (comfort/normal/sport)
- Half leer/alcantara
- Verwarmde én geventileerde voorstoelen, elektrisch bedienbaar met geheugen

En die verslavende roffel he...

• Aidacra
Zaterdag is hij geleverd: Ford Focus Wagon ST-Line X Business 155pk (incl winter , technology en comfort pack).

De eerste 65km bevallen goed :-) Rijdt heerlijk, heel compleet.

• Lightning89
Aidacra schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:45:
Zaterdag is hij geleverd: Ford Focus Wagon ST-Line X Business 155pk (incl winter , technology en comfort pack).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Die wil ik ook! Dezelfde kleur, pakketten, en motor, hoe bevalt de 155pk?

• Aidacra
Lightning89 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Die wil ik ook! Dezelfde kleur, pakketten, en motor, hoe bevalt de 155pk?
Dat is nog moeilijk te zeggen. Ben nog niet voluit gegaan, eerst even inrijden :-)
Maar bij het oprijden van de snelweg zat ik zo op 160 :-D

Heb proef gereden in de 125pk en die was ook vlot. Maar heb te weinig vergelijkingsmateriaal op dit moment.
In het verleden heb ik al vaker een net iets te motorsering gekozen daar in de bergen van Italie spijt van gehad. Dus wilde gewoon wat meer pk voor de zekerheid.

Maar voor de rest: wat een geweldige auto, het is echt genieten!

• SniperGuy
GekkeRipper schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:22:
[...]

Ford pass is bij mij gewoon blijven werken.
Is dat incl de features als oil-life, bandenspanning, locatie en lock-unlock ed?
Ik weet dat je voor hotspot functie een Vodafone abbo nodig hebt, maar voor de basic ford-pass zaken is dat nu niet heel erg duidelijk

• MaSw85
SniperGuy schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Is dat incl de features als oil-life, bandenspanning, locatie en lock-unlock ed?
Ik weet dat je voor hotspot functie een Vodafone abbo nodig hebt, maar voor de basic ford-pass zaken is dat nu niet heel erg duidelijk
Ik heb die hotspot nooit gebruiken, alle punten die je noemt werken ook zonder de hotspot.

Edit: Die hotspot wordt alleen gebruikt voor het creëren van een werkbare SSID voor in de auto dacht ik.

[Voor 10% gewijzigd door MaSw85 op 11-01-2021 17:24]

Komoot

• GekkeRipper
  • Nu online
SniperGuy schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Ik heb geen oil life, want diesel, de rest werkt allemaal nog, ook starten (automaat) . Live traffic is er ongetwijfeld mee gestopt, maar ik gebruik de ingebouwde navigatie niet dus zou het niet weten. Vodafone hotspot nooit gebruikt en gaat zoals je zegt ook volgens mij via een apart abonnement.

• Gdzr

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice! Mooi ding. Ik mag nog 5 weken wachten 😭

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

GekkeRipper schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:30:
[...]

Ik heb geen oil life, want diesel, de rest werkt allemaal nog, ook starten (automaat) . Live traffic is er ongetwijfeld mee gestopt, maar ik gebruik de ingebouwde navigatie niet dus zou het niet weten. Vodafone hotspot nooit gebruikt en gaat zoals je zegt ook volgens mij via een apart abonnement.
Euh, ook diesel hier maar:

• GekkeRipper
  • Nu online
Ik zie dat je adblue hebt, heb je de 2.0 diesel? Ik heb de 1.5 diesel. Misschien zit daar het verschil?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

GekkeRipper schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:12:
Ik zie dat je adblue hebt, heb je de 2.0 diesel? Ik heb de 1.5 diesel. Misschien zit daar het verschil?
Yes, de 2.0 inderdaad. Heeft de 1.5 geen adblue?

Is een hele fijne motor overigens, de 2.0. Vorige auto was een focus mk3 fase 2 (bj2017) met de 1.5 diesel en die reed al fijn, maar deze heeft merkbaar meer vermogen. Vooral fijn voor lui rijden (bak in zijn 6 en niet meer naar omkijken). Dat kon bij de 1.5 diesel pas na het tunen.

• GekkeRipper
  • Nu online
De 1.5 heeft geen adblue inderdaad. Die zal al schoon genoeg zijn :+

Toen ik moest bestellen waren er nog maar weinig motoren leverbaar, met automaat althans. De 1.5 diesel was het krachtigste. Overigens ook een stuk potenter dan de vorige eco geknepen 1.6 diesel. Die 2.0 is idd erg fijn en ook in grotere auto's gebruikt met meer vermogen. Goed te chippen dus.

• Dylan93
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-06 15:06
Dylan93 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:22:
Dag medetweakers,

Ik heb sinds een goede maand nu een Ford Fiesta private lease van ANWB, het 2021 model.
De eerste 1500 kilometers zitten er inmiddels op en ik vind 'm in het algemeen een heerlijke auto, kom van een Peugeot 307 uit 2003 af dus ik maak wat dat betreft een mega sprong.

Echter, in de tijd dat ik de auto heb ben ik tegen een paar vervelende problemen aangelopen.
Ter info, de ervaringen zijn opgedaan met een iPhone X / 12 Pro op de laatste iOS versies.
  • Kwaliteit van muziek over Bluetooth is niet denderend, er lijkt wel een soort 'noise' aanwezig te zijn en vooral wanneer er bass in liedjes zit hoor je dit, dit probleem treedt niet op via CarPlay maar dat gebruik ik niet snel voor de kortere ritten i.v.m. telefoon aan moeten sluiten op de kabel
  • Bluetooth lijkt erg gammel te werken, verbindingen worden vrijwel elke rit wel een keer verbroken waarna ook niet altijd de verbinding weer opgepakt wordt, dit werkte in de Peugeot 307 uit 2003 echt altijd vlekkeloos, weliswaar met een aftermarket Pioneer radio maar toch...
  • Tijdens CarPlay komt het met enige regelmaat voor dat de knoppen op het stuur en onder het scherm voor volgende/vorige niet meer werken, het valt me dan ook op dat het liedje die afgespeeld wordt ook niet meer correct wordt weergeven op de boordcomputer. Het activeren van Siri via de voice assistant knop op het stuur lost het probleem dan weer tijdelijk op
Geen van deze problemen waren aanwezig op de Peugeot 307 met een aftermarket Pioneer radio (natuurlijk zonder CarPlay), noch op de Kia Stonic van mijn partner (Bluetooth & CarPlay) welke inmiddels bijna 3 jaar oud is.

Volgens de Sync software zit ik op versie F1.6.0.1_R20065a en zijn er ook geen updates beschikbaar.

Hebben meer mensen deze problemen? Is het de bedoeling dat ik dit soort problemen meld aan mijn lokale dealer? Ik kan zo gauw geen feedback o.i.d. vinden op het Sync systeem behalve generieke support van Ford.
Ik dacht ik geef even een status update.

Inmiddels was ik de problemen met de software een beetje zat aan het worden en heb ik toch maar een afspraak bij de garage gemaakt met melding van de problemen.

Nu hebben ze het Sync systeem geüpdatet naar een nieuwere versie dan de versie die je als particulier kan downloaden. Na de update werkt helemaal niks aan het Sync systeem meer... scherm kan niet aan, geen muziek/radio, geen achteruitrijcamera, geen automatisch inparkeren, geen idee waar de temperatuur van de climate control op staat.

Ik heb de auto wel meegekregen omdat ik em 2-3 dagen elke week nodig heb om naar kantoor te rijden maar ik vind dit wel erg slecht. Blijkbaar is het ook niet mogelijk om de vorige versie er weer overheen te flashen o.i.d.? Vrijdag moet ie er weer heen en ze zouden ondertussen met Ford contact opnemen om te vragen wat hier nou verder mee moet gebeuren.

Mijn eerste 2 maanden met Ford is niet echt een success tot nu toe :+

• SniperGuy
Dylan93 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Ik dacht ik geef even een status update.

Inmiddels was ik de problemen met de software een beetje zat aan het worden en heb ik toch maar een afspraak bij de garage gemaakt met melding van de problemen.

Nu hebben ze het Sync systeem geüpdatet naar een nieuwere versie dan de versie die je als particulier kan downloaden. Na de update werkt helemaal niks aan het Sync systeem meer... scherm kan niet aan, geen muziek/radio, geen achteruitrijcamera, geen automatisch inparkeren, geen idee waar de temperatuur van de climate control op staat.

Ik heb de auto wel meegekregen omdat ik em 2-3 dagen elke week nodig heb om naar kantoor te rijden maar ik vind dit wel erg slecht. Blijkbaar is het ook niet mogelijk om de vorige versie er weer overheen te flashen o.i.d.? Vrijdag moet ie er weer heen en ze zouden ondertussen met Ford contact opnemen om te vragen wat hier nou verder mee moet gebeuren.

Mijn eerste 2 maanden met Ford is niet echt een success tot nu toe :+
"een nieuwere versie dan je als particulier kan krijgen" is voor het eerste dat ik dat hoor.
Blijkbaar is was dat toch niet zo'n goed idee om die erop te laten flashen, als je pech/geluk hebt is ie bricked en heb je een nieuw sync systeem nodig. Heb nog niet gelezen dat je een bricked module weer tot leven zou kunnen wekken. Dat zou dan meteen een hard-en/of software issue met jouw unit uitsluiten (als er een nieuwe sync module in gaan).

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

SniperGuy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:26:
[...]

"een nieuwere versie dan je als particulier kan krijgen" is voor het eerste dat ik dat hoor.
Blijkbaar is was dat toch niet zo'n goed idee om die erop te laten flashen, als je pech/geluk hebt is ie bricked en heb je een nieuw sync systeem nodig. Heb nog niet gelezen dat je een bricked module weer tot leven zou kunnen wekken. Dat zou dan meteen een hard-en/of software issue met jouw unit uitsluiten (als er een nieuwe sync module in gaan).
Pff, is private lease schrijft @Dylan93, dus ga vooral met de leaseboer contact opnemen, die betaal je voor de mobiliteit tenslotte.

ping 127.212.23.124

• Dylan93
SniperGuy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Ik had op andere fora's gelezen dat dealers zelf vaak eerder toegang hebben tot nieuwere firmwares dan particulieren, met die insteek heb ik de auto ook eigenlijk naar de dealer gestuurd. Zij hadden inderdaad een nieuwere versie dan Ford zelf aanbied via de particuliere kant.

Vermoed ook dat er een heel nieuw Sync systeem in moet :'(

• SniperGuy
gelukkig is dat-niet-jouw-probleem.nl :)

• Dylan93
SniperGuy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:41:
gelukkig is dat-niet-jouw-probleem.nl :)
Dat klopt maar ik-zit-er-wel-mee.nl 8)7

• Hmmbob
Nah, vervangend vervoer en gaaannnnn

• Franco10

Veel plezier! Heb je zelf gekozen voor de kleinere wielen?

Ik heb dezelfde kleur in HB. Echt een prachtige kleur, alleen erg jammer van het forse kleurverschil tussen de carrosserie en plastic bumpers.

• MartijnA3
Franco10 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Ik heb dezelfde kleur in HB. Echt een prachtige kleur, alleen erg jammer van het forse kleurverschil tussen de carrosserie en plastic bumpers.
Hoezo kleinere wielen? Deze 17" zijn standaard geleverd op de ST line x business.
Veel Ford dealers bestellen ze echter met de (in mijn ogen lelijke) 18".

iRacing Profiel

• MartijnA3
We hebben onze Focus nu 3 weken en hij bevalt prima, maar toch wel wat problemen met de SYNC 3 dinges.

- Vastlopen van systeem bij wegrijden vanuit huis. automatisch herstart
- Vastlopen van systeem door meteen na het starten een klein stukje achteruit te rijden. Achteruitrijcamera ging aan maar toen ik m in zijn 1 zette liep de boel vast met een herstart tot gevolg.
- Af en toe alleen geluid uit achter speakers.

Herkenbaar voor iemand?

iRacing Profiel

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

MartijnA3 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:29:
We hebben onze Focus nu 3 weken en hij bevalt prima, maar toch wel wat problemen met de SYNC 3 dinges.

- Vastlopen van systeem door meteen na het starten een klein stukje achteruit te rijden. Achteruitrijcamera ging aan maar toen ik m in zijn 1 zette liep de boel vast met een herstart tot gevolg.

Herkenbaar voor iemand?
Dat verhaal van de speakers komt vaker voor, en heeft kennelijk dezelfde oorsprong als het vastlopen of rebooten van het sync systeem: software. Iemand op het focusclub forum heeft met zijn dealer zitten bakkeleien en kon melden dat er in ‘het voorjaar’ een update zou komen om dat te verhelpen.

• Franco10
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:27:
[...]

Hoezo kleinere wielen? Deze 17" zijn standaard geleverd op de ST line x business.
Veel Ford dealers bestellen ze echter met de (in mijn ogen lelijke) 18".
Kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind zelfs de 18 wat aan de kleine kant, vult de wielkasten net niet lekker genoeg. Op 17 krijg ik een winterbanden gevoel. Zal wel wat comfortabeler rijden.

Dan zijn de paketten wellicht anders. Toen ik mijn Focus heb besteld zaten de 18 inch velgen volgens mij in het pack waar ook de grotere dakspoiler en rode remmen in zaten.

• MartijnA3
Franco10 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind zelfs de 18 wat aan de kleine kant, vult de wielkasten net niet lekker genoeg. Op 17 krijg ik een winterbanden gevoel. Zal wel wat comfortabeler rijden.
Er zit een band omheen, uiteindelijk vullen de 18" de wielkasten toch hetzelfde als een 17"? :)

Ik heb proefgereden met een 155pk met 18", vond dat ie erg gevoelig was voor spoorvorming.
Dan zijn de paketten wellicht anders. Toen ik mijn Focus heb besteld zaten de 18 inch velgen volgens mij in het pack waar ook de grotere dakspoiler en rode remmen in zaten.
De 18" zaten in het het design pack, in juli is er met de komst van de mild hybrid een kleine facelift geweest volgens mij (standaard led koplampen bijv) en is het design pack vervangen voor de X upgrade. Zonder 18".

Onze ford hebben we via private lease en het was een hele klus om een hatchback op voorraad te vinden die op 17" stond. Had geen zin om bij te betalen voor velgen die ik niet mooi of comfortabel vind. Uiteindelijk er 1 gevonden in Groningen. :)

[Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 12-01-2021 23:08]

iRacing Profiel

• Aidacra
Franco10 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Zoals hierboven al vermeld, dit zijn de standaard 17" (en in mijn ogen mooiere) velgen.
18" gaat teveel comfort inleveren naar mijn mening. Het blijft voor ons een gezinsauto met twee kinderen die niet op en neer willen stuiteren bij iedere hobbel :-).
25 jaar geleden koos ik nog voor uiterlijk voor comfort met 19" onder een Ibiza Cupra 8)

Dat kleurverschil is me nog niet opgevallen eerlijk gezegd.

• Dylan93
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:29:

Herkenbaar voor iemand?
Join the club, heb zelf m'n Fiesta naar de dealer gestuurd voor de Sync problemen. Autofabrikanten en software :?

• Gdzr
Ik heb maar even nagevraagd bij de lokale Van Mossel dealer wat de verwachte leverweek van mijn Focus wordt. Het is nu week 12. Bouwdatum staat op 26 februari, transport + rijklaar maken is eind maart levering. Vind het wel erg lang duren zo.

• Aidacra
Gdzr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:40:
Ik heb maar even nagevraagd bij de lokale Van Mossel dealer wat de verwachte leverweek van mijn Focus wordt. Het is nu week 12. Bouwdatum staat op 26 februari, transport + rijklaar maken is eind maart levering. Vind het wel erg lang duren zo.
Dat is wel lang inderdaad. In totaal was het maar zes weken levertijd bij mijn Focus. Wat had je ook weer precies besteld?

• Gdzr
Aidacra schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:46:
[...]

Dat is wel lang inderdaad. In totaal was het maar zes weken levertijd bij mijn Focus. Wat had je ook weer precies besteld?
Focus Wagon ST x Bus 125pk
  • B&O audio
  • Winterpack
  • Race Red
Auto is besteld rond 10 november ergens.
Totale levertijd bedraagt dan dus +/- 18 weken :(

• Aidacra
Gdzr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Focus Wagon ST x Bus 125pk
  • B&O audio
  • Winterpack
  • Race Red
Auto is besteld rond 10 november ergens.
Totale levertijd bedraagt dan dus +/- 18 weken :(
Dat is dan wel heel lang. Erg apart. Dit zijn toch normale gangbare opties en kleur.

• Gdzr
Aidacra schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Dat is dan wel heel lang. Erg apart. Dit zijn toch normale gangbare opties en kleur.
Blijkbaar is de fabriek in Duitsland eerder dicht gegaan dan normaal. De fabriek is 2,5 maand gesloten geweest. Ik gok ook ivm lockdown van Duitsland. Hierdoor lopen ze ver achter met de order verwerking.

Denk dat je gelukt hebt gehad met je gekozen auto, dat deze misschien al deels klaar stond qua kleurstelling en motor.

• Aidacra
Gdzr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Blijkbaar is de fabriek in Duitsland eerder dicht gegaan dan normaal. De fabriek is 2,5 maand gesloten geweest. Ik gok ook ivm lockdown van Duitsland. Hierdoor lopen ze ver achter met de order verwerking.

Denk dat je gelukt hebt gehad met je gekozen auto, dat deze misschien al deels klaar stond qua kleurstelling en motor.
Balen hoor. De lockdown zal er wel mee te maken hebben inderdaad.

Mijn Focus is wel gebouwd in december maar misschien heeft het wel met de kleur of 155pk te maken.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gdzr schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Alle fabrieken hebben op het moment vertraging, dus zeker autofabrieken, vanwege Corona. Eigenlijk is het gek dat er uberhaubt nog zoveel gemaakt kan worden; denk eens terug aan de uitbraken bij vleesverwerkers?

Afijn, zie ook de berichten dat de chips die in autos zitten, en die zijn echt niet alleen voor je display, op zijn. Dat geld natuurlijk voor alle onderdelen, van deur tot startknop: ze maken bijna niks meer zelf en alles gaat via JIT systemen. Dus als ergens in de keten iets niet meer gaat zoals het zou moeten, loopt het hele systeem in de prut.

Hopelijk hebben ze dan bij Ford nu wel de tijd om iets aan de software engineering te doen, dat kan immers vanuit huis!

ping 127.212.23.124

• DennusB
  • Niet online
Aidacra schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:46:
[...]

M'n vriend heeft ongeveer 2,5 maand geleden een nieuwe Ford Fiesta 95PK ST-Line-X full-option in het wit besteld, en krijgt hem morgen geleverd. Dus het kan soms idd wel snel gaan!

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:41

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Aparte vraag hier. Mijn Fiesta uit 2007 begint wat op zijn eind te lopen en werkt al enkele jaren als tweede wagen. De voorbije 3 jaar heeft hij de volle 8.000 km gereden.

Nu stel ik mij vragen bij het nut van jaarlijks onderhoudt. De voorbije 2 jaren heb ik plichtsgetrouw olie laten vervangen en andere klein onderhoud.
Maar dit jaar staat een groot onderhoud gepland. Ik stel me de vraag of het de onderhoudskost waard is met een auto die weinig kilometers gedaan heeft de voorbije jaren.
Enkele jaren geleden werden de grotere kosten aangepakt (join de coulasse, distributieriem, batterij en enkele veringen)
Ik vind 500 euro onderhoud best veel voor een auto die minder brandstof verrijdt op een jaar.

TL;DR rijd ik mijn auto naar het kerkhof als ik mijn onderhouden ga skippen, rekeninghoudende met het feit dat de auto zéér weinig kilometers doet. Wanneer hij wél eens rijdt, zijn het best grote afstanden en autosnelweg. Batterij, olie, brandstof en roetfilter zouden daar geen problemen mee mogen geven.
In 2020 heb ik exact 2* getankt.
Beetje wiedig olie en filter te vervangen dan, of niet?

Zuiver ter info, de auto is een econetic 1.6 diesel met 185.000km

• Franco10
Aidacra schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:00:
[...]

Zoals hierboven al vermeld, dit zijn de standaard 17" (en in mijn ogen mooiere) velgen.
18" gaat teveel comfort inleveren naar mijn mening. Het blijft voor ons een gezinsauto met twee kinderen die niet op en neer willen stuiteren bij iedere hobbel :-).
25 jaar geleden koos ik nog voor uiterlijk voor comfort met 19" onder een Ibiza Cupra 8)

Kwestie van smaak zoals hierboven al gezegd. Ik vind die 17 inch dan weer heel erg afdoen aan het design van de auto. Comfort daarentegen is geen kwestie van smaak, dat merk je best wel. Vooral op korte oneffenheden en slechte straatjes wil ie op het ST-line onderstel en de 18 inch best wel stuiteren.

Hebben de mhev modellen trouwen een multilink achteras of een torsie as?

Andere kleuren heb ik niet op gelet, maar mijn Desert Island Blue Focus en andere die ik zie hebben echt giga kleurverschillen tussen carrosserie en spatborden.

[Voor 9% gewijzigd door Franco10 op 13-01-2021 13:03]

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18-06 23:05
Franco10 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:02:
[...]

Kwestie van smaak zoals hierboven al gezegd. Ik vind die 17 inch dan weer heel erg afdoen aan het design van de auto. Comfort daarentegen is geen kwestie van smaak, dat merk je best wel. Vooral op korte oneffenheden en slechte straatjes wil ie op het ST-line onderstel en de 18 inch best wel stuiteren.

Hebben de mhev modellen trouwen een multilink achteras of een torsie as?

Andere kleuren heb ik niet op gelet, maar mijn Desert Island Blue Focus en andere die ik zie hebben echt giga kleurverschillen tussen carrosserie en spatborden.
Ik heb een Vignale op 18" en daar merk je dat onderstel ook wel op klinkerweggetjes. Gelukkig woon ik in een stad waar alleen de laatste 500 meter in de woonwijk over een klinkerweggetje is, daar boeit het me niet zoveel dat ik wat rustiger moet doen :p de rest is gelukkig geasfalteerd en daar rijdt het grandioos.

Overigens heb ik dat kleurvershil ook. Ik was een keer bij een schade herstel club waar ze vertelde dat dat is omdat de auto van metaal is, en de bumpers e.d. van plastic, en dat heeft dus zijn invloed op de kleur van de lak.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Lightning89
Widow schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:11:
[...]

Ik heb een Vignale op 18" en daar merk je dat onderstel ook wel op klinkerweggetjes. Gelukkig woon ik in een stad waar alleen de laatste 500 meter in de woonwijk over een klinkerweggetje is, daar boeit het me niet zoveel dat ik wat rustiger moet doen :p de rest is gelukkig geasfalteerd en daar rijdt het grandioos.

Overigens heb ik dat kleurvershil ook. Ik was een keer bij een schade herstel club waar ze vertelde dat dat is omdat de auto van metaal is, en de bumpers e.d. van plastic, en dat heeft dus zijn invloed op de kleur van de lak.
Ik ben blij dat het kleurverschil bij mij niet zichtbaar is (lees: ik zie het niet, en wil het ook niet zien).

• warchaser
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:17
Hier de Ford Focus ST line in wit ook binnen sinds woensdag 😁
Zal snel wat fototjes maken en posten

• zion
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22:57

zion

I GoT my I on U

Aidacra schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:00:
[...]

Dat hangt er een beetje vanaf of je je huiswerk doet....
7x17" 205/40R17 is exact 3mm grotere "sidewall" dan 8*18" 225/35R18 (82 om 79mm), en geloof me, die 18" met die breedte zijn comfortabeler dan de 17".... (iig onder een Fiesta).

ook nog een erg simpele rekensom, breedte*%hoogte=zijwand (205*40%=82mm, 225*35%=79mm)

Was het iemand al opgevallen trouwens dat de nieuwe Volkswagen Arteon (sport) verdacht gelijkende mist-lampen heeft met de Fiesta VIII sport?

(Hier zie je het nog niet echt goed, maar er stond er gister een in mijn thuisplaats, met wél duidelijke mistlampen, en die styling moet 100% van dezelfde designer komen).

[Voor 35% gewijzigd door zion op 14-01-2021 20:26]

10-08-1999 - 10-08-2020, 21 jaar zion @ Tweakers.net
Nieuwe Systeem: AMD R7:5800X, 32GB-3600, 2TB SSD's, 34" 1440P-UW, Rift-S

• Aidacra
zion schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:40:
[...]

7x17" 205/40R17 is exact 3mm grotere "sidewall" dan 8*18" 225/35R18 (82 om 79mm), en geloof me, die 18" met die breedte zijn comfortabeler dan de 17".... (iig onder een Fiesta).

ook nog een erg simpele rekensom, breedte*%hoogte=zijwand (205*40%=82mm, 225*35%=79mm)
Ik geloof je ;-)

Ik sprak over de twee opties die je standaard bij de Focus kon nemen. En waarmee ik proef heb gereden. Natuurlijk kun je alle kanten op maar dat is vaak niet een optie die je zomaar kan aanvinken.
Zeker niet bij een lease auto :-)

• DennusB
  • Niet online
Even wat leuke foto’s hier posten! De nieuwe Fiesta ST-Line-X van m’n vriend is zojuist afgeleverd! Hele vette bak!

• MartijnA3
zion schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Het ging over een Focus. Daar ligt op de 17" een 215/50 band onder en de 18" wordt geleverd met 235/40. 107 om 94mm.
Dat is best een verschil.

[Voor 13% gewijzigd door MartijnA3 op 15-01-2021 13:51]

iRacing Profiel

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:42
215/50/17 geeft een afrolomtrek van 203,2 cm. 235/40/18 geeft een afrolomtrek van 202,7 cm. Verschil is slechts 0,25% dus prima.

• Dylan93
Hmmbob schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:02:
Nah, vervangend vervoer en gaaannnnn
Vandaag mocht de auto weer naar de dealer toe, ze hadden nieuwe tooling en versies gekregen van Ford Europa en gingen het weer proberen. Aangezien het Sync systeem helemaal niks meer deed (scherm gaat niet eens meer aan) was m'n verwachting al niet hoog. Vanmiddag gebeld door de dealer, systeem werkt nog steeds niet en ze gaan nu met Ford Europe in gesprek over wat er moet gebeuren (zeer waarschijnlijk de complete Sync unit vervangen).

Ik moet vanwege m'n beroep 2-3x per week ~90 km per dag rijden om naar kantoor te komen, een beetje saai zonder muziek/radio o.i.d. naast dat overige functies die afhankelijk zijn van het Sync systeem zoals de achteruit rij camera en automatisch inparkeren ook niet werken.

Met dit in het achterhoofd heb ik LeasePlan gebeld om te vragen of er hier wat mogelijk is en ze de situatie uitgelegd. Een vervangende auto is pas mogelijk na 72 uur...
Ik stel de vraag vanaf welke dag we dan 'meten' want de auto heeft sinds maandag deze problemen en dat is dus de 72 uur grens al voorbij. Dat was LeasePlan dan wel met mij eens, ze gingen vervolgens de Ford dealer bellen die met de auto bezig is.

Krijg vervolgens een telefoon terug van LeasePlan dat de Ford dealer geen vervangende auto beschikbaar stelt want de auto rijd verder 'gewoon'. Heb hierbij dan ook een klacht ingediend, nieuwe auto van nog geen 2 maanden wordt door een firmware update gewoon functieloos zoals hierboven beschreven en ik mag het er maar mee doen. Als ik nou zelf dit probleem had veroorzaakt dan had ik me nog ergens kunnen vinden in het besluit van de garage maar deze situatie hebben ze nota bene zelf gecreëerd. Slechte klantenservice.

/frustratie, moest het even kwijt.

• Hmmbob
Terug naar leaseplan, jij hebt een contract met hen en niet de Ford garage. Probleem is er een van leaseplan, niet van jou.

• Dylan93
Hmmbob schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:04:
Terug naar leaseplan, jij hebt een contract met hen en niet de Ford garage. Probleem is er een van leaseplan, niet van jou.
Het probleem is dat zij weer naar de Ford garage wijzen en ze beiden zeggen dat de auto technisch gezien wel rijd.

• Wren
Dylan93 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Het probleem is dat zij weer naar de Ford garage wijzen en ze beiden zeggen dat de auto technisch gezien wel rijd.
Als dat zo is dan kunnen ze het tarief wat ze jou/je bedrijf rekenen dan ook wel even aanpassen naar dat van een Hyundai i10 instapmodel, die rijdt technisch gezien ook en heeft verder niks.

• zion

zion

I GoT my I on U

[...]

In deze heeft @Hmmbob helemaal gelijk, jouw (of je bedrijfs) overeenkomst is met leaseplan, wie uiteindelijk gelijk heeft maakt niet uit, leaseplan heeft een overeenkomst met jou afgesloten om gedurende de lease-periode je de auto te leasen, of vergelijkbaar vervangend vervoer te geven.

(tenzij je stomdronken tegen een fietser of een boom aanrijdt, maar dan zit je langer in de bak dan het duurt de auto te repareren, en nog véél langer voordat je je rijbewijs terugkrijgt).

• zion

zion

I GoT my I on U

hansvk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:19:
215/50/17 geeft een afrolomtrek van 203,2 cm. 235/40/18 geeft een afrolomtrek van 202,7 cm. Verschil is slechts 0,25% dus prima.
Ook al wil ik mezelf graag verdedigen, jouw beredenering is natuurlijk onjuist....
Als de velg 2,54cm groter wordt bij de 18" en het verschil in de omtrek 5mm kleiner in totaal, mis je dus 2,59cm in bandwal /2 natuurlijk, werkt beide kanten op, maar afgerond 1,3cm, dat ga je echt wel voelen in het comfort....
215*50% (wat geheel onafhankelijk is wat betreft de wieldiameter) = 107.5mm bandwal
235*40% = 94mm

Zoals hierboven ook al uitgelegd, zou je ongeveer 235*45% (105,75) nodig hebben om in de buurt te komen

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Ik heb geen ervaring met private lease, alleen met via de zaak.
Als dit daar met de auto zou gebeuren liet ik het de autopersoon oplossen, die dan met tegenzin met de LM ging bellen tot ik een vervangende auto kreeg die wel fatsoenlijk werkte. Overigens heeft de LM hier wel gelijk: de ford dealer moet het oplossen - voor hen.

Er staan vast autos in de showroom die goed zijn, dan neem je die maar mee.

ping 127.212.23.124

• MartijnA3
pjottum schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Er staan vast autos in de showroom die goed zijn, dan neem je die maar mee.
Die staan niet op kenteken he...

iRacing Profiel

• MartijnA3
hansvk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:19:
Het ging om het verschil in comfort door het verschil in wanghoogte. Om over spoorgevoeligheid nog maar niet te praten.

iRacing Profiel

• DennusB
  • Niet online
Gewoon nieuwsgierig ; weet iemand waar in de nieuwe Fiesta met B&O audio de sub ligt? Niet in de achterbak in ieder geval haha

• Wren
DennusB schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:42:
Gewoon nieuwsgierig ; weet iemand waar in de nieuwe Fiesta met B&O audio de sub ligt? Niet in de achterbak in ieder geval haha
Ook niet onder de bodemplank in je achterbak?

• DennusB
  • Niet online
Wren schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Ook niet onder de bodemplank in je achterbak?
Nope! Daar zit gewoon t gat van t reservewiel maar zonder sub! Maar duidelijk te horen (en voelen) dat de sub er wel ergens in ligt haha

• Wren
DennusB schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:47:
[...]

Nope! Daar zit gewoon t gat van t reservewiel maar zonder sub! Maar duidelijk te horen (en voelen) dat de sub er wel ergens in ligt haha
Vreemd,kan het zijn dat je de sub misschien niet als zodanig herkent? Sorry,ik moet het vragen.

YouTube: Ford Bang & Olufsen 675W Overview, Specifications & Sound Test

• Lightning89
DennusB schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:47:
[...]

Zijkant kofferbak of onder je stoel dan?

• MaSw85
DennusB schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:42:
Bij de Focus ligt ie in het reservewiel in ieder geval.

Komoot

• Jim423
  • Laatst online: 00:36
Lightning89 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Zijkant kofferbak of onder je stoel dan?
Meer opties zijn er niet. Maar volgens mij hoort ie gewoon in de reservewielkuip.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• SniperGuy
DennusB schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:25:
Even wat leuke foto’s hier posten! De nieuwe Fiesta ST-Line-X van m’n vriend is zojuist afgeleverd! Hele vette bak!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk, toevallig hebben we onze witte 3 deurs ST-line 125PK diezelfde vrijdag opgehaald. Toch wel een heel groot verschil met de MK7.5. Vandaag ook de FORD performance wintervelgenset eronder geschroeft. hmmmm
Het verschil tussen de standaard ST-line wielen en de Ford Performance wielen is 500gram (ongeveer).
Jim423 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Meer opties zijn er niet. Maar volgens mij hoort ie gewoon in de reservewielkuip.
Klopt, alleen versterker ligt volgens mij onder de passagiersstoel. De sub hoort op de plek van het reservewiel :Y
Pagina: 1 ... 96 ... 100 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True