ja, ik vind ook groot verschil. In begin toen ik hem had zat ik ook wel veel te kijken omdat ik in de praktijk niet de cijfers haalde die opgegeven werden. Maar las toen ook wat andere praktijktesten die wel zelfde zaten als mijn ervaring. Weet wel dat Ford in beginjaren van de Fusion veel kritiek kreeg omdat de auto de opgegeven verbruikschijfers niet haalde. Zat net even op Edmunds te vergelijken tussen de 2014 en 2018 Fusion en volgens Edmunds is de 2018 juist iets minder zuinig dan de 2014...redwing schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:16:
[...]
Toch vind ik dit best wel een groot verschil. Er zit uiteindelijk dezelfde motor in en in de zomer kom ik zelfs op dat soort wegen ruim boven die 1 op 17. Het hybride systeem werkt ook op dat soort wegen regelmatig mee. Het lijkt er haast op of dat ze de software aangepast hebben, want ik kom wel meer dingen in reviews tegen waar ik zelf juist niets van merk. De motor zou traag opwarmen, terwijl hij bij koud weer juist altijd eerst de ICE aanzet om op te warmen en hem ook goed warm houdt. Je zou de motor teveel horen, maar die hoor ik echt alleen maar als je veel gas geeft (wat logisch is door de CVT). Maar bij normaal gebruik moet je echt opletten om te horen op welke motor hij rijd en zo heb ik wel meer dingen in reviews gezien waar ik niets van merk.
Hoe dan ook blijft het een leuke bak
Het kan zijn dat ze de software hebben aangepast bij latere modellen. Verschil kan natuurlijk ook in rijstijl zitten, banden etc. Edmunds geeft 44 mpg city en 41 hwy op voor verbruik voor 2014 model. En dat haal ik op zich wel. Ik zit gemiddeld nu op 42.5 mpg over het hele jaar, dus 1 op 18 zou dat dan zijn. Maar ik rijd zelden echt puur in de stad. Meer op provinciale weg of snelweg. En in zomer zit ik dan geregeld tussen de 42 en 45 mpg afhankelijk van de rit... alleen in de winter zakt dit ook geregeld tussen de 37 en 39 mpg in mijn ervaring, dus dan zak je toch richting de 1 op 15.
:strip_exif()/f/image/wJWQoq2XkHj97wV3OEPCToBz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rEs0r5Pql7BeaGeFD0MjMKqJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1WZzgJ2N6oUcKIGOhA0wC1rD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sO50RM4mQnBYn577ZWEqYxz7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JrXOVSUgr0iOA05xRoXIpjKW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sTxrMYcuTY0xULuUtrRRFnnn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2VNLmQxMdzOS7zFge8pDVJLt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ugDfakkk1y6ulZthXQVc8amK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cSonSzXp5tYQyJ54LGNNU71A.jpg?f=fotoalbum_large)