Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 95 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-01 17:11
redwing schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:16:
[...]

Toch vind ik dit best wel een groot verschil. Er zit uiteindelijk dezelfde motor in en in de zomer kom ik zelfs op dat soort wegen ruim boven die 1 op 17. Het hybride systeem werkt ook op dat soort wegen regelmatig mee. Het lijkt er haast op of dat ze de software aangepast hebben, want ik kom wel meer dingen in reviews tegen waar ik zelf juist niets van merk. De motor zou traag opwarmen, terwijl hij bij koud weer juist altijd eerst de ICE aanzet om op te warmen en hem ook goed warm houdt. Je zou de motor teveel horen, maar die hoor ik echt alleen maar als je veel gas geeft (wat logisch is door de CVT). Maar bij normaal gebruik moet je echt opletten om te horen op welke motor hij rijd en zo heb ik wel meer dingen in reviews gezien waar ik niets van merk.

Hoe dan ook blijft het een leuke bak :)
ja, ik vind ook groot verschil. In begin toen ik hem had zat ik ook wel veel te kijken omdat ik in de praktijk niet de cijfers haalde die opgegeven werden. Maar las toen ook wat andere praktijktesten die wel zelfde zaten als mijn ervaring. Weet wel dat Ford in beginjaren van de Fusion veel kritiek kreeg omdat de auto de opgegeven verbruikschijfers niet haalde. Zat net even op Edmunds te vergelijken tussen de 2014 en 2018 Fusion en volgens Edmunds is de 2018 juist iets minder zuinig dan de 2014... :?

Het kan zijn dat ze de software hebben aangepast bij latere modellen. Verschil kan natuurlijk ook in rijstijl zitten, banden etc. Edmunds geeft 44 mpg city en 41 hwy op voor verbruik voor 2014 model. En dat haal ik op zich wel. Ik zit gemiddeld nu op 42.5 mpg over het hele jaar, dus 1 op 18 zou dat dan zijn. Maar ik rijd zelden echt puur in de stad. Meer op provinciale weg of snelweg. En in zomer zit ik dan geregeld tussen de 42 en 45 mpg afhankelijk van de rit... alleen in de winter zakt dit ook geregeld tussen de 37 en 39 mpg in mijn ervaring, dus dan zak je toch richting de 1 op 15.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
@Tomcatter_31 Tja, ik kan niet echt zeggen dat ik of mijn vrouw een zuinige rijstijl hebben :P Dus toch misschien geluk dat we een zuinige versie hebben :+ In Amerika zaten we rond de 45-48MPG dus ook 1 op 20. Ik heb ook van anderen gehoord dat ze in de zomer eerder rond de 1 op 18 uitkwamen en dat gaat om modellen van 2016 en 2017.

Ach, hoe dan ook rijden ze erg zuinig voor zo'n grote auto. Maar dat is ook precies de reden waarom we hem hebben gekocht en meegenomen. De Explorer die we daar hadden was ook wel erg fijn rijden, maar 1 op 8 vond ik toch iets te gortig om mee rond te rijden met de benzineprijs in Nederland.

[removed]

• Tomcatter_31
Ik rijd zelf ook best wel door, maar met de Mondeo probeer ik wel op te letten dat ik beetje efficient rijd. Maar het zal idd nog wel iets beter kunnen als ik nog beter mn best zou doen. :)
Maar betwijfel dat als ik echt rustig zou gaan rijden dat ik dan op 1 op 20 uit zou komen. Maar goed, het blijft idd een heerlijke auto. Wat je zegt is hij stil van binnen en rijdt echt comfortabel. En voor zo'n grote auto vind ik 1 op 17 op zich ook al prima.

Heb van de zomer een Mustang erbij gekregen vanuit erfenis. Dus we hebben nu luxeprobleem dat we 3 auto's hebben. Die Mustang heeft veel emotionele waarde, dus die gaat nooit meer weg. We hebben net een huis gekocht en er is een kleine onderweg. Mijn vriendin heeft haar Fiesta pas redelijk kort en is daar erg blij mee.... Dus moet even zien hoe het gaat lopen en of het haalbaar is om de Fusion er naast te houden. Zo kan ik die blijven gebruiken voor dagelijks vervoer en de Mustang sparen voor bijzondere ritten. Daarnaast is de Fusion ook een stuk praktischer als gezinsauto. Dus we gaan wel proberen hem erbij te houden. Maar op den duur zal de Fusion mogelijk het veld moeten gaan ruimen. Mogelijk als de Fiesta aan vervanging toe is, dat we beide wegdoen en 1 gezinsauto er voor terug nemen.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
Mocht ik nog een keer naar Amerika gaan is het 100% zeker dat er een Mustang mee terug komt (al is het maar omdat mijn oudste dat als eis stelt om nog ooit mee te gaan :D ). Sowieso rijden die echt heerlijk voor als je gewoon gaat touren. Van welk jaartal is die?

[removed]

• Tomcatter_31
Haha, mooie eis van je oudste kind :D
Die van mij is uit 2016. Had tijd terug al foto ervan gepost in deze draad:
Tomcatter_31 in "Het grote Ford topic"

Het is de ecoboost variant, dus qua verbruik nog beetje leuk hier in NL. :) En rijdt idd echt super. En zie ook geregeld mensen omkijken of mensen die op me af komen dat ze hem erg mooi vinden. Of kinderen langs de weg filmen of foto's maken met hun mobiel of me aanschieten op parkeerplaats of ze foto mogen maken. Dat is wel heel leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 01-12-2020 15:25 ]

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07-2025
Heeft iemand in dit topic toevallig al iets over Sync 4 gehoord? Ik weet dat de Mach E voorzien is van Sync 4 maar is er al meer bekend over Sync 4 op bestaande modellen via OTA?

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:29
melvinjoosten schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:19:
Heeft iemand in dit topic toevallig al iets over Sync 4 gehoord? Ik weet dat de Mach E voorzien is van Sync 4 maar is er al meer bekend over Sync 4 op bestaande modellen via OTA?
Dat schijnt hardware technisch niet mogelijk te zijn.

Edit: Nu met bewijs:
Unfortunately, there is no way to upgrade your SYNC® 3 infotainment system to SYNC® 4. You will, however, be able to find the next-generation infotainment system on upcoming Ford models.

[ Voor 29% gewijzigd door MaSw85 op 04-12-2020 17:04 ]

Komoot

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
Zelfde als met Sync 2 naar Sync 3 dus. Is waarschijnlijk ook weer een flinke hardware update dan idd.

Sometimes you need to plan for coincidence

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07-2025
Waus26 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:02:
[...]

Dat schijnt hardware technisch niet mogelijk te zijn.

Edit: Nu met bewijs:
Unfortunately, there is no way to upgrade your SYNC® 3 infotainment system to SYNC® 4. You will, however, be able to find the next-generation infotainment system on upcoming Ford models.
Ah, dat is jammer. Bedankt voor de informatie!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:52

Felyrion

goodgoan!

Ik heb iets mafs met mijn Focus (2019), misschien weet iemand hier raad.

Toen ik de Focus kreeg een paar weken terug kon ik alleen op het bestuurdersportier de sloten ontgrendelen en vergrendelen. Vrij onhandig als je wat van de bijrijdersstoel wil pakken en weglopen. Na wat zoeken vond ik in het menu onder sloten het vinkje "alle deuren" of iets in die geest, waarna ik inderdaad bij elk handvat de sloten kon ontgrendelen en vergrendelen. Top!

Dat heeft tot gisteren prima gewerkt, maar nu ineens kan ik dit opnieuw alleen nog op het bestuurdersportier.
Helaas staat de instelling in het menu nog goed voor zover ik kan zien.
Ik heb al even geprobeerd dit terug te zetten en daarna opnieuw aanvinken, maar dit doet niks.

Kan er nog wat anders aan de hand zijn?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-01 16:58

OmeJoyo

This is me

Felyrion schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:37:
Ik heb iets mafs met mijn Focus (2019), misschien weet iemand hier raad.

Toen ik de Focus kreeg een paar weken terug kon ik alleen op het bestuurdersportier de sloten ontgrendelen en vergrendelen. Vrij onhandig als je wat van de bijrijdersstoel wil pakken en weglopen. Na wat zoeken vond ik in het menu onder sloten het vinkje "alle deuren" of iets in die geest, waarna ik inderdaad bij elk handvat de sloten kon ontgrendelen en vergrendelen. Top!

Dat heeft tot gisteren prima gewerkt, maar nu ineens kan ik dit opnieuw alleen nog op het bestuurdersportier.
Helaas staat de instelling in het menu nog goed voor zover ik kan zien.
Ik heb al even geprobeerd dit terug te zetten en daarna opnieuw aanvinken, maar dit doet niks.

Kan er nog wat anders aan de hand zijn?
OmeJoyo in "Het grote Ford topic"

Dit :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ah, top, dankjewel. Ik moet binnenkort toch voor de eerste oliewissel volgens de auto, dan mogen ze daar ook even naar kijken.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

@OmeJoyo
Ter aanvulling: Ik heb net een langere rit achter de rug, en kon nu inderdaad ook via het achterportier vergrendelen. Je conclusie lijkt dus correct.

Ik had wel graag gezien dat dit via de boordcomputer duidelijk gemaakt zou worden, maargoed.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:10
Mijn Fiesta is binnenkort toe aan onderhoud. Iemand een betrouwbaar adresje voor onderhoud in zuid-Limburg?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Untouchablezz20 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:27:
Mijn Fiesta is binnenkort toe aan onderhoud. Iemand een betrouwbaar adresje voor onderhoud in zuid-Limburg?
Rij gewoon ff naar de fabriek in Keulen?

ping 127.212.23.124

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik ontdekte vanavond pas dat er ook een Ford topic is hier op Tweakers. Tot mijn verbazing maar weinig Desert Island Blue gevonden. Hierbij wat kiekjes van "mijn" Ford Fiesta die ik in juli mocht ophalen.
Het is een Ford Fiesta ST-line, 1.0 95PK in Desert Island Blue met Driver Assistance Pack 2, Winter Pack, Grote achterspoiler en Full LED koplampen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wq6SHVircWdpbqstMWbTBmhwGuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJWQoq2XkHj97wV3OEPCToBz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQcXrBFXtHRAiwzwWE0jXWyMJT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEs0r5Pql7BeaGeFD0MjMKqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69am6sxLFsEAoPXdAGVsf3JNXP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WZzgJ2N6oUcKIGOhA0wC1rD.jpg?f=fotoalbum_large

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 17:17
Lennart95 schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:42:
Ik ontdekte vanavond pas dat er ook een Ford topic is hier op Tweakers. Tot mijn verbazing maar weinig Desert Island Blue gevonden. Hierbij wat kiekjes van "mijn" Ford Fiesta die ik in juli mocht ophalen.
Het is een Ford Fiesta ST-line, 1.0 95PK in Desert Island Blue met Driver Assistance Pack 2, Winter Pack, Grote achterspoiler en Full LED koplampen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi kleurtje, ik vraag me nou altijd af wat motorisch het verschil is tussen de 95pk en de 100pk versie :?

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-01 14:07
SniperGuy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:01:
[...]

Mooi kleurtje, ik vraag me nou altijd af wat motorisch het verschil is tussen de 95pk en de 100pk versie :?
5PK :+

• SniperGuy
da dum tsss _O-
Ik zei specifiek motorisch, niet software of iets anders :P

[ Voor 65% gewijzigd door SniperGuy op 08-12-2020 10:05 ]

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01 12:52
Herziene 1.0 EcoBoost benzinemotor

Een van de belangrijkste noviteiten is de vernieuwde 95 pk sterke 1.0-liter EcoBoost benzinemotor. De doorontwikkelde prijswinnende driecylinder heeft een aantal grote updates ondergaan. Zo is de cilinderkop omgedraaid, zodat de uitlaat nu aan de achterzijde van de motor zit, waardoor onderdelen zoals het partikelfilter en de katalysator sneller opgewarmd worden. Ook nieuw zijn de hogere injectiedruk en cilinder-deactivatie bij lagere belasting. Daarnaast is er een lagere interne wrijving gerealiseerd. Dit alles resulteert in een lagere uitstoot en een lager verbruik.

De nieuwe motor vervangt de EcoBoost motor met 100 pk én de 1.1-liter benzinemotor met 70/85 pk. Medio 2020 komt de nieuwe motorisering er ook met automaat. Tot die tijd blijft de huidige 1.0-liter 100 pk EcoBoost automaat leverbaar, die eerder dit jaar zijn elfde Engine of the Year award won.
https://media.ford.com/co...-voor-de-ford-fiesta.html

iRacing Profiel

• MartijnA3
Binnenkort ook Ford rijder als alles goed gaat, via ANWB private lease. Ik heb een chassis nr, de auto is echter nog niet officieel besteld door leaseplan. Kan ik dan nu al connecten met Fordpass? :+

iRacing Profiel

• SniperGuy
MartijnA3 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:48:
Binnenkort ook Ford rijder als alles goed gaat, via ANWB private lease. Ik heb een chassis nr, de auto is echter nog niet officieel besteld door leaseplan. Kan ik dan nu al connecten met Fordpass? :+
Probeer het eens zou ik zeggen, zal alleen werken als er een Fordconnect modem in je auto zit :Y

• MartijnA3
Zit standaard op de nieuwe focus blijkbaar. :)
Het boordmodem zal worden aangesloten op het moment van levering. Je kunt kiezen bepaalde
data al dan niet te delen.
Ik mis alleen een deel van het chassisnr, het voorste deel lijkt het. Meh. :D

iRacing Profiel

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:54

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik ontdekte vanavond pas dat er ook een Ford topic is hier op Tweakers. Tot mijn verbazing maar weinig Desert Island Blue gevonden.
Mooie wagen, gefeliciteerd :)
Ik heb zelf een Fiesta Titanium Ecoboost 1.0 uit 2014 in Candy Blue, nog steeds heel blij mee. Welke dakdrager voor je fietsen gebruik je op die foto? Tot nu toe prop ik 2 racefietsen zonder wielen in de auto, maar dat is allemaal best krap. Een trekhaak voor een "normale" fietsdrager is vrij omslachtig.

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:26
Ik ontdekte vanavond pas dat er ook een Ford topic is hier op Tweakers. Tot mijn verbazing maar weinig Desert Island Blue gevonden.
In januari komt er een Ford in Desert Island Blue bij :-)
Namelijk een Focus Wagon ST-Line X Business 155pk met Technology, Winter en Parking Pack.
Jaren geleden een Fiesta gehad (Titanium uitvoering) en die beviel qua rijgedrag echt zo goed dat we na een uitstapje naar Kia toch weer voor een Ford zijn gegaan.

• MaSw85
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:11:
[...]

Ik heb zelf een Fiesta Titanium Ecoboost 1.0 uit 2014 in Candy Blue, nog steeds heel blij mee. Welke dakdrager voor je fietsen gebruik je op die foto? Tot nu toe prop ik 2 racefietsen zonder wielen in de auto, maar dat is allemaal best krap. Een trekhaak voor een "normale" fietsdrager is vrij omslachtig.
Lijkt op een SeaSucker.

Komoot

• Lennart95
[...]

Een fiets gooi ik met voorwiel eruit ook achterin. Echter als ik meer dan 1 fiets moet meenemen gebruik ik mijn Treefrog dakdrager. Met zuignappen dus. Alleen eerste paar keer moet je echt je gevoel loslaten dat er voor duizenden euro's op het dak staat met 8 zuignappen. Is hetzelfde systeem als Seasucker, maar dan iets goedkoper. Gekozen omdat ik geen trekhaak wilde en dakdragers teveel ruimte in nemen, aangezien ik thuis al genoeg fietsen heb die die ruimte al innemen. Het enige is dat je die zuignap dakdragers dus niet op slot kan zetten. Dus ga je ergens heen, dan moet je wel eerst het eraf halen en in de auto leggen.
Aidacra schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:46:
[...]

In januari komt er een Ford in Desert Island Blue bij :-)
Namelijk een Focus Wagon ST-Line X Business 155pk met Technology, Winter en Parking Pack.
Jaren geleden een Fiesta gehad (Titanium uitvoering) en die beviel qua rijgedrag echt zo goed dat we na een uitstapje naar Kia toch weer voor een Ford zijn gegaan.
Ook zitten twijfelen tussen Ford Fiesta en Ford Focus, met name omdat ik in een Focus de fiets makkelijker achterin gooi. Echter kostte het met maandelijks 200 extra. Aangezien ik nog niet op mezelf woon, kan ik dat geld beter gebruiken voor een eigen huisje straks.

[ Voor 24% gewijzigd door Lennart95 op 08-12-2020 22:02 ]

• Franco10
  • Laatst online: 05-01 13:52
Bij deze temperaturen begonnen de Pilot Sports vooral in de ochtend als houten wielen te voelen, dus het winterschoeisel wordt er weer op gezet.

Dat wordt weer flink comfortabeler rijden bij slecht wegdek met de 'performance' Wintrac Pro en wielspin in z'n 3. Als we een keer een echte winter krijgen kan ik kijken hoe het voelt om op 235 sloffen door de sneeuw te ploegen 8)7

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Franco10 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:23:
Bij deze temperaturen begonnen de Pilot Sports vooral in de ochtend als houten wielen te voelen, dus het winterschoeisel wordt er weer op gezet.

Dat wordt weer flink comfortabeler rijden bij slecht wegdek met de 'performance' Wintrac Pro en wielspin in z'n 3. Als we een keer een echte winter krijgen kan ik kijken hoe het voelt om op 235 sloffen door de sneeuw te ploegen 8)7
Hier worden de winterschoeisels bij de grote beurt vaak (begin november) eronder gezet en gaan er eind maart weer af. Niet dat ik baggerveel rij maar de auto van mijn vriendin is afgekeurd en ik kan makkelijk op de fiets/lopend naar mijn werk. Alleen nu kreeg ik het bericht dat dit de laatste winter is en volgend jaar gaan er nieuwe banden op. Ik heb nu Michelin ALPIN A4 op liggen en die rijden behoorlijke goed dus die gaan er straks weer om.

Plaatjes vullen geen gaatjes dus bij deze nog maar een plaatje van mijn Fiesta die nu hard naar de 125k gaat
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZiEYATQ.jpg

Johann Sebastian Bach

• darkkingll
  • Laatst online: 26-11-2025
Franco10 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:23:

Lekker veel glijden vooral, Ik heb de 235 brede winterbanden er nu voor het 2e jaar onder, bij mij zijn het Michelin Pilot Alpin 4's.
Met het klein beetje sneeuw van vorig jaar heb ik ze niet heel goed kunnen testen, maar voor mijn gevoel hadden ze minder grip dan de 195 brede winterbandjes die ik onder mijn Fiesta had.

• Franco10
  • Laatst online: 05-01 13:52
darkkingll schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:02:
[...]

Lekker veel glijden vooral, Ik heb de 235 brede winterbanden er nu voor het 2e jaar onder, bij mij zijn het Michelin Pilot Alpin 4's.
Met het klein beetje sneeuw van vorig jaar heb ik ze niet heel goed kunnen testen, maar voor mijn gevoel hadden ze minder grip dan de 195 brede winterbandjes die ik onder mijn Fiesta had.
En dit is met een Focus? Door stilstaand water werken brede banden sowieso minder, water moet dan een langere afstand afleggen door groeven om af gevoerd te worden. Echte sneeuwbanden met spikes zijn natuurlijk altijd super smal.

Zonder de never ending discussie opnieuw te willen starten: ik merk in de praktijk in Nederland alleen voordeel van winterbanden op ochtenden als deze, dat je met koude temperaturen wegrijdt en de banden 'werken' meteen.

• darkkingll
Ohja, met de Focus inderdaad.
Maar goed, nu het weer koud is heeft de mijne wel andere problemen dan de banden. Het radioscherm doet het pas als de auto alweer een heel stuk is opgewarmd. |:(

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 18:24

Pixeltje

Woo-woohoo!

darkkingll schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:04:
Ohja, met de Focus inderdaad.
Maar goed, nu het weer koud is heeft de mijne wel andere problemen dan de banden. Het radioscherm doet het pas als de auto alweer een heel stuk is opgewarmd. |:(
Dat scherm is bij ford al tijdens een pijnpunt. Mijn vorige mk3.2 had ook kuren. Scherm ging soms ineens uit, soms werkte hij niet als het te warm was in de auto of juist als het gevroren had. Heel vervelend. Met de mk4 nog geen probleem gehad bij kou, maar ook dit scherm is al twee keer uitgevallen tijdens het rijden. Gaat soms maanden goed, en dan ineens in een week twee keer op zwart. Geen pijl op te trekken dus.

Overigens liggen bij mij de winterbanden eronder, die zijn ook 235/40 R18, denk dat ze wat aan de brede kant zijn voor winterbanden want echt meer grip heb ik er niet mee voor mijn gevoel.

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 11-12-2020 14:40 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-01 17:23
Blijft een prachtig kleurtje, ik heb z'n grotere broer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiQTkR6_sNiDhoUhAMPOJ_cTgfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sO50RM4mQnBYn577ZWEqYxz7.jpg?f=fotoalbum_large

De racefiets past hier net volledig in, zonder het voorwiel eruit te halen. Met meerdere fietsen gaat de dakdrager erop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2EoGqBHADxPsFTuAspQM6jd8o0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrXOVSUgr0iOA05xRoXIpjKW.jpg?f=fotoalbum_large
[...]

Ik heb de dakdrager van Farad, goedkoop maar werkt perfect :)

Cities aren't loud, cars are loud

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
FunkyBro schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:51:
[...]

Blijft een prachtig kleurtje, ik heb z'n grotere broer:

[Afbeelding]

De racefiets past hier net volledig in, zonder het voorwiel eruit te halen. Met meerdere fietsen gaat de dakdrager erop:

[Afbeelding]

[...]

Ik heb de dakdrager van Farad, goedkoop maar werkt perfect :)
Ik heb heel veel gekeken naar fietsendragers (vnl. voor op de achterruit, maar dat gaat niet met mijn FiST, met een dakdrager ben ik altijd bang, hoe krijg je je fiets er makkelijk op en af, zonder dat je schade maakt aan de auto?
ten tweede, ze lijken onder je raam/deurdorpel te haken, klopt dat? ik heb een 2(3) deurs, dus dan zal het sowieso niet kunnen lijkt me?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-01 17:23
zion schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:39:
[...]
Ik heb heel veel gekeken naar fietsendragers (vnl. voor op de achterruit, maar dat gaat niet met mijn FiST, met een dakdrager ben ik altijd bang, hoe krijg je je fiets er makkelijk op en af, zonder dat je schade maakt aan de auto?
ten tweede, ze lijken onder je raam/deurdorpel te haken, klopt dat? ik heb een 2(3) deurs, dus dan zal het sowieso niet kunnen lijkt me?
Fiets op de auto tillen is eigenlijk vrij makkelijk, als je zorgt dat ie recht blijft raak je alleen met de (achter)band het dak. Ligt er uiteraard ook aan hoe zwaar je fiets is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh3aKvgGyqcIqmPwS9ASDXkZ9c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTxrMYcuTY0xULuUtrRRFnnn.jpg?f=fotoalbum_large

En inderdaad, deze dakdrager haakt vast in de deur. Er zit bij alle portieren een klein gat waar een pinnetje van de dakdrager invalt. Zo hoef je 'm eigenlijk niet meer vast te klemmen. Of je dat ook bij de 3-deurs hebt geen idee eigenlijk..

Cities aren't loud, cars are loud

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
FunkyBro schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:56:
[...]

Fiets op de auto tillen is eigenlijk vrij makkelijk, als je zorgt dat ie recht blijft raak je alleen met de (achter)band het dak. Ligt er uiteraard ook aan hoe zwaar je fiets is ;)
9.3KG (Canyon Grand Canyon Carbon Fiber 29") ;)
[Afbeelding]

En inderdaad, deze dakdrager haakt vast in de deur. Er zit bij alle portieren een klein gat waar een pinnetje van de dakdrager invalt. Zo hoef je 'm eigenlijk niet meer vast te klemmen. Of je dat ook bij de 3-deurs hebt geen idee eigenlijk..
Dat gaat bij mij dus (helaas) ook alweer niet passen....
bedankt voor de reactie evengoed.

systeem

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Ik kreeg de melding dat het "Live Traffic" abonnement van mijn MK4 is verlopen.

Ga ik hier nog nadelen van ondervinden met andere connected services (behalve dat Live Traffic niet meer werkt). Ik gebruik altijd google maps namelijk.

Is het trouwens mogelijk om op een andere manier internet te verkrijgen behalve via Vodafone?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Lennart95
FunkyBro schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:56:
[...]

[Afbeelding]

Voor de aankoop van de TreeFrog dragers ook wel gekeken of de Fiesta van die inkepingen heeft voor de pinnnen van de dakdrager. Kan ik bij mijn Fiesta niet vinden.

(btw, ben ook een Merckx en Sensa eigenaar)

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:47
mhr-zip schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:40:
Ik kreeg de melding dat het "Live Traffic" abonnement van mijn MK4 is verlopen.

Ga ik hier nog nadelen van ondervinden met andere connected services (behalve dat Live Traffic niet meer werkt). Ik gebruik altijd google maps namelijk.

Is het trouwens mogelijk om op een andere manier internet te verkrijgen behalve via Vodafone?
Ford pass is bij mij gewoon blijven werken.

• mhr-zip
GekkeRipper schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:22:
[...]

Ford pass is bij mij gewoon blijven werken.
Ja dat starten op afstand is wel handig 8)

En ik kan zien of mijn vrouw nog aan het shoppen is, of al op weg naar huis.

• MaSw85
Je kan de auto verbinden via je hotspot op je smartphone. Ik heb geen apart abonnement en gebruik eigenlijk alleen Carplay.

Komoot

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Franco10 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:33:
[...]

En dit is met een Focus? Door stilstaand water werken brede banden sowieso minder, water moet dan een langere afstand afleggen door groeven om af gevoerd te worden. Echte sneeuwbanden met spikes zijn natuurlijk altijd super smal.

Zonder de never ending discussie opnieuw te willen starten: ik merk in de praktijk in Nederland alleen voordeel van winterbanden op ochtenden als deze, dat je met koude temperaturen wegrijdt en de banden 'werken' meteen.
Ik heb vorig jaar met de PS4 in de winter gereden en ik moet zeggen dat ik echt op het randje vond van tussen glad ijs en geen contact met je wegdek. Op sommige momenten dacht ik ondanks dat ik bewust voorzichtige mee reed het contact zou verliezen. Ook tijdens hevige en zware regen met aquaplaning op de weg vond ik ‘m ondermaats presteren.

Daarom heb ik toen besloten om gewoon de beste all seasons te halen. Want in Nederland is het vaak toch natte drab weer. Hier kun je ook gewoon sportief mee rijden en tot nu toe bevalt het mij erg goed. Hier kunnen smaken natuurlijk over verschillen.

Het eeuwenoude gewissel was ik ook helemaal beu. :+

• darkkingll
Pixeltje schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:39:
[...]

Dat scherm is bij ford al tijdens een pijnpunt. Mijn vorige mk3.2 had ook kuren. Scherm ging soms ineens uit, soms werkte hij niet als het te warm was in de auto of juist als het gevroren had. Heel vervelend. Met de mk4 nog geen probleem gehad bij kou, maar ook dit scherm is al twee keer uitgevallen tijdens het rijden. Gaat soms maanden goed, en dan ineens in een week twee keer op zwart. Geen pijl op te trekken dus.

Overigens liggen bij mij de winterbanden eronder, die zijn ook 235/40 R18, denk dat ze wat aan de brede kant zijn voor winterbanden want echt meer grip heb ik er niet mee voor mijn gevoel.
Hmm, Met mijn Fiesta MK7 had ik nergens last van. Maar goed, de Focus is ook al meerdere keren hiervoor langs de dealer geweest en die kunnen het niet vinden/willen er niets aan doen.
Tja, dan maar swinters een kwartier ofzo voor ik weg ga de auto maar vast starten, zodat ik gewoon de navigatie e.d kan gebruiken |:(

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
MoldyInko schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb vorig jaar met de PS4 in de winter gereden en ik moet zeggen dat ik echt op het randje vond van tussen glad ijs en geen contact met je wegdek. Op sommige momenten dacht ik ondanks dat ik bewust voorzichtige mee reed het contact zou verliezen. Ook tijdens hevige en zware regen met aquaplaning op de weg vond ik ‘m ondermaats presteren.

Daarom heb ik toen besloten om gewoon de beste all seasons te halen. Want in Nederland is het vaak toch natte drab weer. Hier kun je ook gewoon sportief mee rijden en tot nu toe bevalt het mij erg goed. Hier kunnen smaken natuurlijk over verschillen.

Het eeuwenoude gewissel was ik ook helemaal beu. :+
Als jij (of iemand anders) weet waar ik 225/35R18 All-Seasons kan krijgen houdt ik me ook zeker aanbevolen, op alle Europese websites kan ik ze namelijk niet vinden, alleen op een paar US sites, en die zijn dan weer niet goedgekeurd in EU/NL

systeem

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

zion schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:32:
[...]
Als jij (of iemand anders) weet waar ik 225/35R18 All-Seasons kan krijgen houdt ik me ook zeker aanbevolen, op alle Europese websites kan ik ze namelijk niet vinden, alleen op een paar US sites, en die zijn dan weer niet goedgekeurd in EU/NL
225/35 is volgens mij ook niet een heel veel voorkomende maat? Past er geen andere maat op je velgen die makkelijker te verkrijgen is?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• MartijnA3
[...]
Volgens Ford horen er om de 18" velgen 235/40 R18 banden.

https://www.ford.nl/conte...fs/FT-ford_focus_2019.pdf

iRacing Profiel

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Dat is een Focus, geen Fiesta, volgens Ford passen 225/35R18 namelijk niet, volgens de TÜV wel, dus heb ik hun advies opgevolgd, en de dobbelstenen gegooid.
Ik won, want ze passen perfect.

systeem

• MartijnA3
zion schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:46:
[...]

Dat is een Focus, geen Fiesta, volgens Ford passen 225/35R18 namelijk niet, volgens de TÜV wel, dus heb ik hun advies opgevolgd, en de dobbelstenen gegooid.
Ik won, want ze passen perfect.
Excuus, dacht dat het om een Focus ging.

Maar om de Fiesta 18" horen 205/40 banden volgens Ford. :) :+ Michelin Crossclimate + is er in die maat.

Waarom heb je een andere maat eronder gelegd dan?

Edit: In een eerdere post geef je aan dat deze banden de wielkasten mooi opvullen maar een 205/40R18 heeft zelf een iets hogere wang (82mm vs 75mm) dus zal de wielkast ook meer opvullen. Nu heb je een band met een niet-gangbare maat.

[ Voor 19% gewijzigd door MartijnA3 op 14-12-2020 13:40 ]

iRacing Profiel

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
MartijnA3 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:08:
[...]

Excuus, dacht dat het om een Focus ging.

Maar om de Fiesta 18" horen 205/40 banden volgens Ford. :) :+ Michelin Crossclimate + is er in die maat.

Waarom heb je een andere maat eronder gelegd dan?

Edit: In een eerdere post geef je aan dat deze banden de wielkasten mooi opvullen maar een 205/40R18 heeft zelf een iets hogere wang (82mm vs 75mm) dus zal de wielkast ook meer opvullen. Nu heb je een band met een niet-gangbare maat.
Dat wil ik best (nog een keer) uitleggen hoor, je data klopt niet.
Mijn "wang" = 79mm, geen 75mm, en scheelt dus maar 3 millimeter tov de standaard maat, wat het rijcomfort ten goede komt.
Mijn standaard velgen (Fiesta ST 2015) zijn 4*108 7*17" ET47,5, met banden 205/40R17, mijn huidige velgen zijn 4*108 8*18" ET45 225/35R18, dat betekend dus dat de velgen sowieso 2.5cm verder naar buiten staan (ET=Einpress Tiefe, dus indruk diepte), daarnaast zijn ze een Inch, ofwel 2,54cm groter, en de banden zijn 225/35R18 ipv 205/40R17:
205/40 (40 is het percentiel tov de breedte) = 82mm hoog, en 205mm breed.
225/35 (35 is het percentiel tov de breedte) = 79mm hoog (afgerond, technisch 78.75), en 225mm breed.
225mm tov 205mm gaat natuurlijk zowel naar binnen als naar buiten, dus 10mm naar binnen, en 10mm naar buiten.
Al met al staan mijn velgen (met band) dus 25MM + 10MM = 35MM verder naar buiten dan de standaard ST velgen, en zijn ze 17/18=2,4cm groter, min de wanddikte, wat 3 mm scheelt, dus 2.37cm groter.
Zo goed genoeg uitgelegd?

systeem

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-01 09:58
Ik probeer het hier even, ik heb een Ford Fiesta mk8 titanium, nu wil ik er andere velgen onder, namelijk deze:
https://www.ford-accessoi...47?model=fiesta&year=2017

Iemand enig idee of deze onder de titanium passen? Aangezien deze 7,5 zijn, en mijn huidige velg 6,5 is

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Jeaust schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:36:
Ik probeer het hier even, ik heb een Ford Fiesta mk8 titanium, nu wil ik er andere velgen onder, namelijk deze:
https://www.ford-accessoi...47?model=fiesta&year=2017

Iemand enig idee of deze onder de titanium passen? Aangezien deze 7,5 zijn, en mijn huidige velg 6,5 is
Waarschijnlijk wel, maar ik kan geen zinnig antwoord geven voordat je de ET-waardes doorgeeft van de originele velgen.

Dit is altijd mijn go to guide om te kijken of iets past:
https://www.wheel-size.com/calc/

systeem

• Jeaust
zion schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:44:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar ik kan geen zinnig antwoord geven voordat je de ET-waardes doorgeeft van de originele velgen.

Dit is altijd mijn go to guide om te kijken of iets past:
https://www.wheel-size.com/calc/
Ik heb deze standaard velgen eronder zitten nu:
https://www.ford-accessoi...87?model=fiesta&year=2017

ET waarde van 47.5 staat er. Ik zal me eens verdiepen in die calculator die je stuurde

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Jeaust schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:47:
[...]

Ik heb deze standaard velgen eronder zitten nu:
https://www.ford-accessoi...87?model=fiesta&year=2017

ET waarde van 47.5 staat er. Ik zal me eens verdiepen in die calculator die je stuurde
Gaat niet passen.
(beetje uitleg is vast ook welkom, nouja bijna zelfde rekensommetje als ik hierboven net gegeven heb:
ET47,5 naar ET42,5 is 50MM verder naar buiten dat is sowieso al teveel ~maximaal bij dezelfde diameter.
van 16" naar 18" is 2,54*2=5,08CM/2=2,54cm dichter bij je wielkap.
van 6,5" naar 7,5" is 25.4mm breder, dat betekent dat je band ook minimaal 20mm breder moet, dus van 195 naar 215, dat is 10mm aan beide zijden....
Dat betekent dus dat je uiteindelijk band 50+10mm verder naar buiten staat (6cm) en 2,5cm groter (eigenlijk 5, maar 2,5cm dichter bij je kappen)
Dus tenzij je nu belachelijk kleine wielen op je Fiesta hebt zitten (wat ik overigens wel vind), dan gaat het niet passen.

Om je een algemene tip te geven:
ET42 215/40 R17 past nog net.
ET45 215/35 R18 past nog net
Op de ST uitvoeringen kan je iets meer nog (tenminste de 7,5, de 8 weet ik niet maar ga van hetzelfde uit) want die hebben iets meer camber.

[ Voor 57% gewijzigd door zion op 14-12-2020 18:49 ]

systeem

• Jeaust
Ai, oke, thanks voor je snelle hulp!

• MartijnA3
zion schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:40:
[...]

Dat wil ik best (nog een keer) uitleggen hoor, je data klopt niet.
Mijn "wang" = 79mm, geen 75mm, en scheelt dus maar 3 millimeter tov de standaard maat, wat het rijcomfort ten goede komt.
Mijn standaard velgen (Fiesta ST 2015) zijn 4*108 7*17" ET47,5, met banden 205/40R17, mijn huidige velgen zijn 4*108 8*18" ET45 225/35R18, dat betekend dus dat de velgen sowieso 2.5cm verder naar buiten staan (ET=Einpress Tiefe, dus indruk diepte), daarnaast zijn ze een Inch, ofwel 2,54cm groter, en de banden zijn 225/35R18 ipv 205/40R17:
205/40 (40 is het percentiel tov de breedte) = 82mm hoog, en 205mm breed.
225/35 (35 is het percentiel tov de breedte) = 79mm hoog (afgerond, technisch 78.75), en 225mm breed.
225mm tov 205mm gaat natuurlijk zowel naar binnen als naar buiten, dus 10mm naar binnen, en 10mm naar buiten.
Al met al staan mijn velgen (met band) dus 25MM + 10MM = 35MM verder naar buiten dan de standaard ST velgen, en zijn ze 17/18=2,4cm groter, min de wanddikte, wat 3 mm scheelt, dus 2.37cm groter.
Zo goed genoeg uitgelegd?
Ja prachtige uitleg. Klinkt ietwat arrogant, maar goed. :) Mijn vraag was waarom die 18" maat en niet de door Ford aanbevolen 18" maat..

205/40 R18 wanghoogte 82mm
225/35 R18 wanghoogte 79mm

(ik had eerst een andere site, dit is van hier: https://www.1010tires.com...8/225-35R18?ismetric=True)

De maat die Ford aanhoudt voor 18" heeft dus een hogere wang. Dit zal je wielkasten (marginaal) beter vullen. Hoe een plattere wang het rijcomfort ten goede komt begrijp ik niet.

Deze maat heeft ook een betere beschikbaarheid in all season banden, nog een reden waarom ik vraag: waarom heb je die maat gekozen?

iRacing Profiel

• mhr-zip
Waus26 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:46:
Je kan de auto verbinden via je hotspot op je smartphone. Ik heb geen apart abonnement en gebruik eigenlijk alleen Carplay.
Kan je dan vervolgens weer andere devices verbinden met de auto?

• MaSw85
mhr-zip schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:45:
[...]

Kan je dan vervolgens weer andere devices verbinden met de auto?
Niet getest, maar dat lijkt me wel.

Komoot

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 17:13
dft2 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:27:
Van de week hield mn keyless entry van mn Focus 2018 er opeens mee op op alle deuren. Afstandsbediening (ook de reserve) werkt nog gewoon dus batterij lijkt ok. Keyless start doet t ook gewoon. Zekering is ook ok. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik had hetzelfde probleem alleen de deurgreep van de bestuurderskant voor werkte nog wel, auto staat bij mij wel vaak stil dus en het had gevroren die nacht. Nadat ik thuis kwam na een flink stuk te hebben gereden deed alles het weer prima. Ik rij amper nog in deze tijden maar ik doe wel af en toe een rondje rijden 1x per week zodat die auto nog af en toe wat doet :+

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
MartijnA3 schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:30:
[...]

Ja prachtige uitleg. Klinkt ietwat arrogant, maar goed. :) Mijn vraag was waarom die 18" maat en niet de door Ford aanbevolen 18" maat..

205/40 R18 wanghoogte 82mm
225/35 R18 wanghoogte 79mm

(ik had eerst een andere site, dit is van hier: https://www.1010tires.com...8/225-35R18?ismetric=True)

De maat die Ford aanhoudt voor 18" heeft dus een hogere wang. Dit zal je wielkasten (marginaal) beter vullen. Hoe een plattere wang het rijcomfort ten goede komt begrijp ik niet.

Deze maat heeft ook een betere beschikbaarheid in all season banden, nog een reden waarom ik vraag: waarom heb je die maat gekozen?
Ten eerste, het is een chaos in mijn hoofd, en ik kom zo af en toe arrogant over, dat ben ik niet, geloof me ik ben een labiel wrak, maar ik heb van derden al heel vaak te horen gekregen dat ik arrogant overkom, dat is een verdedigingsmechanisme.
Ten tweede, natuurlijk geeft een lagere wang niet meer rijcomfort, maar zoals ik al opmerkte vind Ford dat ik maximaal 215/35R18's er onder kan/mag hebben, en dat is dus wél die 75mm (75,25), dus wat dat betreft komen de 225's ten goede van het rijcomfort, kijk maar eens op een willekeurige site, ze zullen allemaal vertellen dat 225 niet past, doet het dus wel als je je velgen goed berekent ;)
Zoals ik ook al zei ben ik van de MK8 niet zeker, maar ik heb hem wel vaker in een "tire-fit configurator" gegooid om maar van het gezeur af te zijn dat het niet zou passen, maar de MK8.0 lijkt nog wel minder clearance te hebben dan de 7.5, maar nogmaals, de 7.5 heb ik honderden uren aan besteed, de 8.0 misschien 25.

Voor zover ik het kan zien heeft de MK8.0 ST exact dezelfde wielbasis als de MK7.5 ST (4x108, 7J*17" ET 47,5 205/40R17, dus ik zie niet helemaal waar ik de fout in ga dan?

systeem

• MartijnA3
zion schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 04:03:
[...]

Ten eerste, het is een chaos in mijn hoofd, en ik kom zo af en toe arrogant over, dat ben ik niet, geloof me ik ben een labiel wrak, maar ik heb van derden al heel vaak te horen gekregen dat ik arrogant overkom, dat is een verdedigingsmechanisme.
Ten tweede, natuurlijk geeft een lagere wang niet meer rijcomfort, maar zoals ik al opmerkte vind Ford dat ik maximaal 215/35R18's er onder kan/mag hebben, en dat is dus wél die 75mm (75,25), dus wat dat betreft komen de 225's ten goede van het rijcomfort, kijk maar eens op een willekeurige site, ze zullen allemaal vertellen dat 225 niet past, doet het dus wel als je je velgen goed berekent ;)
Zoals ik ook al zei ben ik van de MK8 niet zeker, maar ik heb hem wel vaker in een "tire-fit configurator" gegooid om maar van het gezeur af te zijn dat het niet zou passen, maar de MK8.0 lijkt nog wel minder clearance te hebben dan de 7.5, maar nogmaals, de 7.5 heb ik honderden uren aan besteed, de 8.0 misschien 25.

Voor zover ik het kan zien heeft de MK8.0 ST exact dezelfde wielbasis als de MK7.5 ST (4x108, 7J*17" ET 47,5 205/40R17, dus ik zie niet helemaal waar ik de fout in ga dan?
Ik zeg niet dat je de fout in gaat, maar je eerste vraag was wie goede all season banden wist voor je afwijkende maat. Ik vraag me alleen maar af waarom je die maat hebt gekozen, je lijkt het jezelf moeilijk te maken zo. In de maat 205/40 R18 is genoeg te vinden en dat moet volgens mij wel passen. Sowieso wil je voor slechtere weerstomstandigheden liever een smallere band.

In je uitleg geef je trouwens aan dat de standaard 17" velgen 205/40R17 had, maar de Ford website zegt dat ze 205/45R17 leveren. Dat zou het verschil wel kleiner maken.

iRacing Profiel

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]
Nou, bij Autoweek niet, bij Autobild niet - die laatste stuurt me overigens naar Reifen.com en daar kan ik niet eens 225/35/18 kiezen.

Bij autoweek kan ik op die maat zomer en winterbanden kiezen, maar geen allweathers.

Ik zou haast denken dat je met een paar winterbandjes op andere velgen het beste af zou zijn, maar ik kan me voorstellen dat als je eenmaal deze velgen hebt dat je die wil houden. Omdat echte winter toch niet bestaat in NL zou je zelfs kunnen overwegen om zomerbandjes te kiezen die op droog wellicht minder grip hebben maar op nat meer (meer dan de P-zeros die je nu hebt ;) (ik weet niet wat je nu hebt)): https://banden.autoweek.n...-35-r18/?speed=W&safety=A

Ik zou voor je daar dan iets kiest eerst eens de reviews lezen die daar staan & de tests van Autobild/week kopen..

Anyawy: het lijkt er dus op dat voor deze maat geen allweathers gemaakt en verkocht worden in Europa.

ping 127.212.23.124

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
pjottum schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:37:
[...]

Nou, bij Autoweek niet, bij Autobild niet - die laatste stuurt me overigens naar Reifen.com en daar kan ik niet eens 225/35/18 kiezen.

Bij autoweek kan ik op die maat zomer en winterbanden kiezen, maar geen allweathers.

Ik zou haast denken dat je met een paar winterbandjes op andere velgen het beste af zou zijn, maar ik kan me voorstellen dat als je eenmaal deze velgen hebt dat je die wil houden. Omdat echte winter toch niet bestaat in NL zou je zelfs kunnen overwegen om zomerbandjes te kiezen die op droog wellicht minder grip hebben maar op nat meer (meer dan de P-zeros die je nu hebt ;) (ik weet niet wat je nu hebt)): https://banden.autoweek.n...-35-r18/?speed=W&safety=A

Ik zou voor je daar dan iets kiest eerst eens de reviews lezen die daar staan & de tests van Autobild/week kopen..

Anyawy: het lijkt er dus op dat voor deze maat geen allweathers gemaakt en verkocht worden in Europa.
Nouja, als het er op neerkomt, dan zal ik wel winterbanden op mijn oude ST velgen zetten, ik dacht dat die al all-weather banden hadden, maar bleken toch ook zomerbanden te zijn, wat een beetje tegenvaller was, want er zitten zo goed als nieuwe banden op.

systeem

• MartijnA3
Er passen toch meerdere maten band op een velg? Deze hoeft toch niet hetzelfde te zijn als de band die er nu onder ligt?

iRacing Profiel

• SniperGuy
MartijnA3 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:11:
Er passen toch meerdere maten band op een velg? Deze hoeft toch niet hetzelfde te zijn als de band die er nu onder ligt?
Vwb de breedte klopt dat inderdaad: meestal 3 verschillende maten die passen (conti heeft een mooi overzicht daarvan)
Andere breedtes zijn dan "niet aanbevolen"

Qua hoogte kan je alles erop draaien wat je wil :)

• MartijnA3
Dus Zion kan prima deze banden eronder gooien, worden z'n wielkasten ook nog iets meer gevuld dan nu. https://www.bandenspotter...us/225-40-r18-92y-228743/

Ik vond het een top band.

Als het dan echt hoog zomer wordt, gooi je de originele ST velgen eronder en rook je die nieuwe banden lekker op. :9

[ Voor 22% gewijzigd door MartijnA3 op 16-12-2020 10:11 ]

iRacing Profiel

• deltaVsquared
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-12-2025
zion schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:53:
[...]

Gaat niet passen.
(beetje uitleg is vast ook welkom, nouja bijna zelfde rekensommetje als ik hierboven net gegeven heb:
ET47,5 naar ET42,5 is 50MM verder naar buiten dat is sowieso al teveel ~maximaal bij dezelfde diameter.
van 6,5" naar 7,5" is 25.4mm breder, dat betekent dat je band ook minimaal 20mm breder moet, dus van 195 naar 215, dat is 10mm aan beide zijden....
Dat betekent dus dat je uiteindelijk band 50+10mm verder naar buiten staat (6cm) en 2,5cm groter (eigenlijk 5, maar 2,5cm dichter bij je kappen)
Dus tenzij je nu belachelijk kleine wielen op je Fiesta hebt zitten (wat ik overigens wel vind), dan gaat het niet passen.

Om je een algemene tip te geven:
ET42 215/40 R17 past nog net.
ET45 215/35 R18 past nog net
Op de ST uitvoeringen kan je iets meer nog (tenminste de 7,5, de 8 weet ik niet maar ga van hetzelfde uit) want die hebben iets meer camber.
ET waarden zijn in mm, toch? Dan is het verschil tussen ET 42,5 en 47,5 nog maar 5 mm (halve cm). Dat scheelt nogal een stuk met de 5 cm die jij aanhoudt.

Als ik de door Ford aanbevolen bandenmaten bij de genoemde velgen aanhoud dan lijkt het verschil mee te vallen (centimetertje ongeveer) volgens deze calculator: https://www.wheel-size.co...&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm

Gratis Henk

• SniperGuy
deltaVsquared schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:07:
[...]

ET waarden zijn in mm, toch? Dan is het verschil tussen ET 42,5 en 47,5 nog maar 5 mm (halve cm). Dat scheelt nogal een stuk met de 5 cm die jij aanhoudt.

Als ik de door Ford aanbevolen bandenmaten bij de genoemde velgen aanhoud dan lijkt het verschil mee te vallen (centimetertje ongeveer) volgens deze calculator: https://www.wheel-size.co...&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm
ET is inderdaad in MM. Hoeveel de velg naar binnen/buiten komt is ook afhankelijk van de breedte :)

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
deltaVsquared schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:07:
[...]

Dankje voor mijn overduidelijke oversight, ik vond het ook al niet goed aanvoelen, en je hebt 100% gelijk!
Ik zal de post laten staan, en het nog even hercalculeren als edit in deze post, voel me een beetje stom. (to be continued)

Nog maar een keer dan:
ET47,5 naar ET42,5 is 5MM verder naar buiten.
van 6,5" naar 7,5" is 25.4mm breder, dat betekent dat je band ook minimaal 20mm breder moet.
Als ik alles aan het herberekenen ben dan dit ook maar, 205 is bij 7,5" aangeraden, of 215, zelfs 195 zou nog moeten kunnen, maar niet aangeraden (7.5*2,54=190.5)

Dus mijn vorige post was vanwege een stomme rekenfout onzin, bij deze nieuwe berekening, zou je dus uitkomen op +5mm (ET47,5 naar ET42,5), en met 205 banden ipv 195 is dat nog 10mm/2 (5 naar binnen, 5 naar buiten), dan zit je op 10mm, dus dat zou makkelijk moeten passen, 215 zou nog net moeten passen (=5mm + 20mm/2=10mm == 15mm, dat wordt bij de meeste calculators als max veilige marge beschouwd).

De rest van mijn geouwehoer klopte verder wel, maar dus nogmaals, hele stomme rekenfout, met excuses....

[ Voor 35% gewijzigd door zion op 17-12-2020 18:17 ]

systeem

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-01 13:38
Vandaag mijn nieuwe Ford Fiesta mogen ophalen! 8)

Ford Fiesta ST-Line X
125 pk Mild-Hybrid handgeschakeld
Race Red (zoals je denk ik wel kan zien)
Met als optie het Driver Assistance Pack, met BLIS, Active Park Assist, Adaptieve Cruise Control, achteruitrijcamera, Door Edge Protectors, etc. etc.

Ik had de kleur nog niet in het echt op een Fiesta gezien, twijfelde eigenlijk niet over of ik het mooi zou vinden, maar in het echt vond ik het nog mooier dan verwacht. Ben er echt enthousiast over. Eerste 150 km gereden vandaag en zeeeeeer teverden!

Achteraf had ik toch graag de Privacy Glass ramen bij de achterdeuren gehad, maar goed. Misschien dat ik ooit nog zo'n folie erop kan plakken, iemand tips? :)

@Citroentjuh Dit is 'm dus! Jij morgen ook veel plezier met ophalen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDvvh2caa2M-Upq0Pv4CdlAnxpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VNLmQxMdzOS7zFge8pDVJLt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPMQpIn8T7DaBtT2HQvkFPnVfNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugDfakkk1y6ulZthXQVc8amK.jpg?f=fotoalbum_large

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
DennisUniOn schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:02:

Ford Fiesta ST-Line X
125 pk Mild-Hybrid handgeschakeld
Race Red (zoals je denk ik wel kan zien)
Met als optie het Driver Assistance Pack, met BLIS, Active Park Assist, Adaptieve Cruise Control, achteruitrijcamera, Door Edge Protectors, etc. etc.

Ik had de kleur nog niet in het echt op een Fiesta gezien, twijfelde eigenlijk niet over of ik het mooi zou vinden, maar in het echt vond ik het nog mooier dan verwacht. Ben er echt enthousiast over. Eerste 150 km gereden vandaag en zeeeeeer teverden!
Gave bak, hij is alleen een beetje rood :+
Achteraf had ik toch graag de Privacy Glass ramen bij de achterdeuren gehad, maar goed. Misschien dat ik ooit nog zo'n folie erop kan plakken, iemand tips? :)
Ja, laat het doen ;)

systeem

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-01 13:38
zion schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:56:
[...]
Gave bak, hij is alleen een beetje rood :+
Dat was wel de bedoeling ja haha.

• Aidacra
Heel mooi! Heel veel plezier ermee maar dat gaat wel goed komen denk ik ;)

Mijn Focus komt vandaag bij de dealer aan als het goed is. Maar door kerst, vakantiedagen etc. wordt hij waarschijnlijk pas in week 2 afgeleverd :-(

• mhr-zip

Ja: het laten doen.

• MartijnA3
Vandaag onze Focus op mogen halen, auto gekozen via ANWB private lease. Het is een zwarte Focus hatchback, ST-Line X Business met technology pack. Eerste 60 km zittn er op, heerlijke auto!

Iemand nog tips die niet zo snel uit het boekje te halen zijn maar wel handig bleken?

Kwam er bij toeval achter dat ie draadloos de telefoon kan opladen. Dacht dat dat een optie was. 8)7

Kan je de navigatiegegevens ook op het dashboard tonen?

iRacing Profiel

• Aidacra
MartijnA3 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:53:
Vandaag onze Focus op mogen halen, auto gekozen via ANWB private lease. Het is een zwarte Focus hatchback, ST-Line X Business met technology pack. Eerste 60 km zittn er op, heerlijke auto!

Iemand nog tips die niet zo snel uit het boekje te halen zijn maar wel handig bleken?

Kwam er bij toeval achter dat ie draadloos de telefoon kan opladen. Dacht dat dat een optie was. 8)7

Gefeliciteerd! Foto? :-D

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 10:36

Kraz

Saving the world

Bedoel je als je Android Auto gebruikt? Bij de ingebouwde navigatie zie je wel afslagen etc.
Bij Android Auto varieert het nogal bij mij. De ene keer werkt het, de andere keer niet.

• MartijnA3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIabBOMdmxCOxQSdf2ROtpAPQbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSonSzXp5tYQyJ54LGNNU71A.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is m.

iRacing Profiel

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-01 17:46
Dag medetweakers,

Ik heb sinds een goede maand nu een Ford Fiesta private lease van ANWB, het 2021 model.
De eerste 1500 kilometers zitten er inmiddels op en ik vind 'm in het algemeen een heerlijke auto, kom van een Peugeot 307 uit 2003 af dus ik maak wat dat betreft een mega sprong.

Echter, in de tijd dat ik de auto heb ben ik tegen een paar vervelende problemen aangelopen.
Ter info, de ervaringen zijn opgedaan met een iPhone X / 12 Pro op de laatste iOS versies.
  • Kwaliteit van muziek over Bluetooth is niet denderend, er lijkt wel een soort 'noise' aanwezig te zijn en vooral wanneer er bass in liedjes zit hoor je dit, dit probleem treedt niet op via CarPlay maar dat gebruik ik niet snel voor de kortere ritten i.v.m. telefoon aan moeten sluiten op de kabel
  • Bluetooth lijkt erg gammel te werken, verbindingen worden vrijwel elke rit wel een keer verbroken waarna ook niet altijd de verbinding weer opgepakt wordt, dit werkte in de Peugeot 307 uit 2003 echt altijd vlekkeloos, weliswaar met een aftermarket Pioneer radio maar toch...
  • Tijdens CarPlay komt het met enige regelmaat voor dat de knoppen op het stuur en onder het scherm voor volgende/vorige niet meer werken, het valt me dan ook op dat het liedje die afgespeeld wordt ook niet meer correct wordt weergeven op de boordcomputer. Het activeren van Siri via de voice assistant knop op het stuur lost het probleem dan weer tijdelijk op
Geen van deze problemen waren aanwezig op de Peugeot 307 met een aftermarket Pioneer radio (natuurlijk zonder CarPlay), noch op de Kia Stonic van mijn partner (Bluetooth & CarPlay) welke inmiddels bijna 3 jaar oud is.

Volgens de Sync software zit ik op versie F1.6.0.1_R20065a en zijn er ook geen updates beschikbaar.

Hebben meer mensen deze problemen? Is het de bedoeling dat ik dit soort problemen meld aan mijn lokale dealer? Ik kan zo gauw geen feedback o.i.d. vinden op het Sync systeem behalve generieke support van Ford.

• Aidacra
Dylan93 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:22:
Dag medetweakers,

Ik heb sinds een goede maand nu een Ford Fiesta private lease van ANWB, het 2021 model.
De eerste 1500 kilometers zitten er inmiddels op en ik vind 'm in het algemeen een heerlijke auto, kom van een Peugeot 307 uit 2003 af dus ik maak wat dat betreft een mega sprong.

Echter, in de tijd dat ik de auto heb ben ik tegen een paar vervelende problemen aangelopen.
Ter info, de ervaringen zijn opgedaan met een iPhone X / 12 Pro op de laatste iOS versies.
  • Kwaliteit van muziek over Bluetooth is niet denderend, er lijkt wel een soort 'noise' aanwezig te zijn en vooral wanneer er bass in liedjes zit hoor je dit, dit probleem treedt niet op via CarPlay maar dat gebruik ik niet snel voor de kortere ritten i.v.m. telefoon aan moeten sluiten op de kabel
  • Bluetooth lijkt erg gammel te werken, verbindingen worden vrijwel elke rit wel een keer verbroken waarna ook niet altijd de verbinding weer opgepakt wordt, dit werkte in de Peugeot 307 uit 2003 echt altijd vlekkeloos, weliswaar met een aftermarket Pioneer radio maar toch...
  • Tijdens CarPlay komt het met enige regelmaat voor dat de knoppen op het stuur en onder het scherm voor volgende/vorige niet meer werken, het valt me dan ook op dat het liedje die afgespeeld wordt ook niet meer correct wordt weergeven op de boordcomputer. Het activeren van Siri via de voice assistant knop op het stuur lost het probleem dan weer tijdelijk op
Geen van deze problemen waren aanwezig op de Peugeot 307 met een aftermarket Pioneer radio (natuurlijk zonder CarPlay), noch op de Kia Stonic van mijn partner (Bluetooth & CarPlay) welke inmiddels bijna 3 jaar oud is.

Volgens de Sync software zit ik op versie F1.6.0.1_R20065a en zijn er ook geen updates beschikbaar.

Hebben meer mensen deze problemen? Is het de bedoeling dat ik dit soort problemen meld aan mijn lokale dealer? Ik kan zo gauw geen feedback o.i.d. vinden op het Sync systeem behalve generieke support van Ford.
Je zou eens kunnen zoeken op www.focusclub.nl of er hier meer mensen zijn met deze problemen. Er is volgens mij zelfs een speciaal Sync3 topic.

• SniperGuy

Zo wel moeten kunnen (afstand tot afslag/rijrichting) en is volgens mij standaard. En anders kan het geloof ik in de software aangezet worden.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:16
Dylan93 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:22:
Dag medetweakers,

Bij bij werkt het allemaal top. Het enige wat ik kan bedenken is dat zodra de Wi-Fi van de Fiesta aan staat en 'Automatisch updaten'. En/of je gebruik maakt van de Wi-Fi van de auto. Dan lijkt het alsof het systeem overbelast is.

Probeer eens zowel Wi-Fi hotspot van de Fiesta als de normale Wi-Fi (dus dat de auto zelf verbinding kan leggen) uit te zetten.

• Dylan93
Lightning89 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:41:
[...]

Bij bij werkt het allemaal top. Het enige wat ik kan bedenken is dat zodra de Wi-Fi van de Fiesta aan staat en 'Automatisch updaten'. En/of je gebruik maakt van de Wi-Fi van de auto. Dan lijkt het alsof het systeem overbelast is.

Probeer eens zowel Wi-Fi hotspot van de Fiesta als de normale Wi-Fi (dus dat de auto zelf verbinding kan leggen) uit te zetten.
Bedankt voor de tip ! Helaas heb in deze opties vrijwel direct uitgezet toen ik de auto de eerste dag had.

Wat voor telefoon gebruik je ? En wat is de sync software versie van je auto ?

• Lightning89
Dylan93 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:44:
[...]

Bedankt voor de tip ! Helaas heb in deze opties vrijwel direct uitgezet toen ik de auto de eerste dag had.

Wat voor telefoon gebruik je ? En wat is de sync software versie van je auto ?
Xiaomi Mi9T (Android dus) en ik dacht de laatste versie van Sync 3.4 (donker thema is donkerblauw).

• MartijnA3
SniperGuy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:13:
[...]

Zo wel moeten kunnen (afstand tot afslag/rijrichting) en is volgens mij standaard. En anders kan het geloof ik in de software aangezet worden.
Ik heb het gevonden inderdaad. :)

Wat ik wel slecht vind is dat de achterlichten niet aan gaan als alleen de dagrijverlichting aan staat. Met dit regenachtige weer vindt de auto het nog licht genoeg om niet de dimlichten in te schakelen en ben je dus slechter zichtbaar terwijl je er als bestuurder niets van merkt.

iRacing Profiel

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MartijnA3 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:17:
[...]

Wat ik wel slecht vind is dat de achterlichten niet aan gaan als alleen de dagrijverlichting aan staat. Met dit regenachtige weer vindt de auto het nog licht genoeg om niet de dimlichten in te schakelen en ben je dus slechter zichtbaar terwijl je er als bestuurder niets van merkt.
Dat komt doordat de lobby van de autobranche ervoor gezorgd heeft dat DRL alleen maar in de voorlichten zit. Dus niet alleen Ford heeft dit, maar alle nieuwe auto's. Helaas, want is best stom.

ping 127.212.23.124

• MartijnA3
pjottum schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:22:
[...]

Dat komt doordat de lobby van de autobranche ervoor gezorgd heeft dat DRL alleen maar in de voorlichten zit. Dus niet alleen Ford heeft dit, maar alle nieuwe auto's. Helaas, want is best stom.
Dat is heel stom. Vast weer theoretisch geneuzel bedacht door mensen zonder praktijkervaring.

Maar goed, ik las dat je met Forscan wel het een en ander kan aanpassen, maar dat ga ik maar niet doen aangezien het niet mijn auto is. Misschien de dealer eens vragen.

iRacing Profiel

• Lightning89
pjottum schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:22:
[...]

Met dit slechte weer gaan vaak mijn dimlichten al automatisch aan. En als ik het met de hand zou moeten doen rij ik 24/7 met dimlichten.
Daarnaast kan je het volgens mij met Forscan gewoon aanpassen, is niet zo heel ingewikkeld.

• Dylan93
Lightning89 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:33:
[...]

Xiaomi Mi9T (Android dus) en ik dacht de laatste versie van Sync 3.4 (donker thema is donkerblauw).
Waar kun je de sync versie mappen op 3.4? Ik zie alleen een build nummer.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MartijnA3 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:
[...]

Dat is heel stom. Vast weer theoretisch geneuzel bedacht door mensen zonder praktijkervaring.
Neehoor, het is goedkoper om drl alleen voorop te maken, dus dat wil de branche dan. Dat het 4 euro kost om een paar led balkjes in de achterbumper te slijpen.. Ach ja..

ping 127.212.23.124

• jongetje
  • Laatst online: 20:40
pjottum schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:25:
[...]

Neehoor, het is goedkoper om drl alleen voorop te maken, dus dat wil de branche dan. Dat het 4 euro kost om een paar led balkjes in de achterbumper te slijpen.. Ach ja..
Huh, je kunt daar toch gewoon de achterlichten voor gebruiken. Het is trouwens niet verboden om overdag als het licht is dim licht te voeren. Je kunt dus ook altijd je lichten aanzetten. Beter dan al die clio's die denken dat ze een lichtsensor hebben en als het donker wordt alleen met die felle led drl rijden.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
Heb zelf ook met forscan ingesteld dat het dimlicht altijd aan gaat. Ideaal.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

MartijnA3 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:17:
[...]

Je kunt in je menu instellen (bij de focus tussen de tellers) dat de verlichting aangaat met de automagische ruitenwissers. En met forscan kun je inderdaad drl aanpassen naar ook achter.

• Lightning89
Dylan93 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:23:
[...]

Waar kun je de sync versie mappen op 3.4? Ik zie alleen een build nummer.
Ergens in je menu opties, incl kaartversie. Ik kan me alleen niet een twee drie herinneren waar precies

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 04:16

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zou denken dat het hier al gepost zou zijn maar kan het niet meteen vinden via de search.

Door wat shortcuts toe te voegen in Siri kan je FordPass gebruiken via Siri. Deze zijn hier te downloaden: https://www.ranger5g.com/...pass-siri-shortcuts.8200/

Ik hebben ze zelf in het Nederlands gezet. Ik kan dus nu bv. "Hé siri, start mijn Ford" en "hé siri, is mijn Ford op slot" doen.

Ook handig dat ik nu eindelijk deze status kan opvragen. Via FordPass app kan je wel de deuren vergrendelen maar dus niet zien of ze wel/niet op slot zijn terwijl die info er wel gewoon is.

Zo ook ontdekt dat je na 2x remote je auto starten er een keer echt moet gaan inzitten :)

• Medic112
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01 16:55
WhiteDog schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:04:
Ik zou denken dat het hier al gepost zou zijn maar kan het niet meteen vinden via de search.

Door wat shortcuts toe te voegen in Siri kan je FordPass gebruiken via Siri. Deze zijn hier te downloaden: https://www.ranger5g.com/...pass-siri-shortcuts.8200/

Ik hebben ze zelf in het Nederlands gezet. Ik kan dus nu bv. "Hé siri, start mijn Ford" en "hé siri, is mijn Ford op slot" doen.

Ook handig dat ik nu eindelijk deze status kan opvragen. Via FordPass app kan je wel de deuren vergrendelen maar dus niet zien of ze wel/niet op slot zijn terwijl die info er wel gewoon is.

Zo ook ontdekt dat je na 2x remote je auto starten er een keer echt moet gaan inzitten :)
Cool! Nu echt hoog Michael Knight-gehalte bij spreken tegen mijn applewatch.
Ben nog niet zo diep ingelezen in shortcuts, maar zag wel wat stukjes code die je niet mag veranderen om het te laten werken. In hoeverre kunnen derden deze data onderscheppen en mijn auto op afstand openen?

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-01 12:23

Nullifiel

╞═══════╡

WhiteDog schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:04:

Hmm. daar moet je wel niet-vertrouwde opdrachten voor toestaan. Loop je dan niet het risico dat een ander dan je gegevens onderschept en dus je auto kan gaan openen en starten (en wat al niet meer)?
Zo'n gimmick ga ik dan in onwetendheid niet op hoop van zegen installeren. Maar wel cool dat het kennelijk kan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nullifiel op 30-12-2020 11:29 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• MartijnA3
Pixeltje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:28:
[...]

Je kunt in je menu instellen (bij de focus tussen de tellers) dat de verlichting aangaat met de automagische ruitenwissers. En met forscan kun je inderdaad drl aanpassen naar ook achter.
Die optie heb ik niet maar de handleiding van de Focus zegt dat het dimlicht standaard na 10 seconden aan gaat wanneer de ruitenwissers worden geactiveerd. d:)b

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 95 ... 140 Laatste