|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nu nog... In handschoenkastje zit aansluiting usb, aux etc... verstopt. Wel handig om bv. een mp3-speler gewoon te laten liggen ipv steeds eruit te halen. (Gebruik het zelf niet maar bonMaarce schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:41:
[...]
Dat zou zomaar eens de audio ingang (aux) van je radio kunnen zijn, zat in de vorige focus verstopt in het handschoenenkastje...
Gisteren eens gespeeld met de "voice control"... Wist al dat ik klimaat kon regelen en ontwasemen/ontdooien kon oproepen maar had geen idee dat ik bv. Q-music kon opslaan en vervolgens zeggen: To Name Q-Music tadaaaa
blijf er verbaast over dat zelfs met veel omgevingsgeluid alles perfect verstaan wordt
* dj_vibri heeft ook ontdekt dat bij het automatisch parkeren deze niet automatisch stopt wanneer hij te dicht bij de achterliggende geparkeerde auto komt...
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Mijne is ook lease, maar het verhaal was bij mij dat alle first editions al besteld waren en dat ze overal de dakreling a 350 bij hadden besteld.pven schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:51:
[...]
Nee, maar bij mij zit er nog een leasemij tussen. Aangezien het een redelijk nieuwe leasemij is, loopt de dealer daar iets harder voor en worden er geen rare eisen gesteld.
Een verplichte optie dus, wat ik een raar verhaal vond.
Maar goed kennelijk dus een "leugen" van de dealer.
Tijd van werken, tijd van rusten
Hoe-dan-ook: mijn klachten worden verholpen bij een min-of-meer lokale vestiging en * pven is blij
Nou, ik heb 2 dealers gebeld, en kennelijk klopte het verhaal wel.pven schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:14:
Bij mij bepaalt de leasemij wat er geleverd gaat worden en niet de dealer. Maar blijkbaar heeft jouw leasemij wat andere afspraken of hebben ze te veel vertrouwen in de dealer. Die First Edition (FE) is bij mij ook nog een leuk verhaal; ik kwam er gisteren achter dat de dealer een FE na heeft gebouwd voor dezelfde prijs als een echte FE omdat ze erg graag met mijn leasemij in zee willen.
Hoe-dan-ook: mijn klachten worden verholpen bij een min-of-meer lokale vestiging en * pven is blij
Maar jij hebt er dus geen last van aangezien jij een fake first edition hebt. Wat natuurlijk wel erg apart is dat ze dat niet communiceren vooraf..
Precies, ik kon bij de FE een paar dingen niet, die wel bij een gewone versie konden.pven schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:25:
Inderdaad, dat van die fake-FE is een raar verhaal. Als ze dat hadden gemeld, dan had ik nog wel wat willen sleutelen aan de opties.
Maar goed, het blijft een fijne bak om in te rijden.
Hail to the king baby!
Yep, airco helpt je voorruit nog sneller ontwasemen... Dus dat is idd een standaard functie...urk_forever schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:52:
Hallo allemaal, ik heb een Ford Focus Wagon uit 2003 (Cool Edition) met gewone aan/uit airco (geen climate control of iets dergelijks). En het viel mij deze zomer op dat als de de ventilator stand op voorruit ontwasemen staat en de temperatuur op koud dat dan de airco aangaat zonder dat het airco knopje ingedrukt is. Is dat normaal? Ik kon er niets over vinden in de handleiding
Nou, vreemd dat dat niet even in de handleiding staat. Nog even een andere vraag. Als ik tijdens het rijden het gas loslaat of weer indruk dan schokt de auto even. Dat heb ik bij de garage aangegeven, maar die gaven aan dat het komt door het bewegen van de motorMaarce schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:53:
[...]
Yep, airco helpt je voorruit nog sneller ontwasemen... Dus dat is idd een standaard functie...
Op een ander forum gaven ze aan dat het kan komen doordat het gasklephuis smerig is. Nu wil ik daar wel even zelf naar kijken, maar ik weet niet goed waar het zit. Heeft iemand er misschien een foto van of een handleiding waar een en ander in staat?
Hail to the king baby!
Twee modellen vallen in mijn prijs categorie van rond de 3000 euro.
Een Fiesta uit ongeveer 2000 en een Ka uit ongeveer 2002.
Hebben de 'kenners' uit deze thread enig idee waar ik op moet lekken bij deze modellen? Heb begrepen dat de Fiesta in ieder geval een distributierketting heeft, wat midder gevoelig zou moeten zijn. Nog bekende problemen? Roestplaatsen? Enz?
Ka is vooral roest, roest, roest. Voornamelijk op de plekken die niet makkelijk te zien zijn. Achter het plastic en onderop de auto. Voor de rest in ieder geval de 1.3 heeft een ketting en volgens mij de 1.6 ook nog dus daar zit je redelijk safe mee. Voor de rest de standaard slijtageplekken en dan moet het bij die Ka ook wel goed komen. Kijk bij de Ka vooral naar uitrusting en hoe ermee is gereden. Ook of het om een 2002 model gaat of om eentje die in 2002 op kenteken gezet is. Aangezien dit nog wel eens wil verschillen omdat er weer eens een voorraad van die dingen is leeggemaakt.majoh schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:50:
Ik ben opzoek naar een goedkoop autootje en ben ook even aan het kijken naar wat Fordjes.
Twee modellen vallen in mijn prijs categorie van rond de 3000 euro.
Een Fiesta uit ongeveer 2000 en een Ka uit ongeveer 2002.
Hebben de 'kenners' uit deze thread enig idee waar ik op moet lekken bij deze modellen? Heb begrepen dat de Fiesta in ieder geval een distributierketting heeft, wat midder gevoelig zou moeten zijn. Nog bekende problemen? Roestplaatsen? Enz?
Voor de rest houd er rekening mee dat bij een Ka maar 2 mensen achterin mogen. Zitten gewoon simpelweg niet meer gordels in. Bij een fiesta zitten er 3 achterin dus daar kan je wel met 5 mensen inzitten.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
gaat om een wagon uit 2007 (focus II)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Vandalisme, ongeluk of eigen fout? Ben nieuwsgierig, weet hetGeckoo schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:32:
Mensen nog suggesties om een linker spiegel (behuizing + spiegelglas) te vinden op internet?
Kijk eens hier: http://www.auto-onderdelen.com/Carrosserie.aspx Staat genoeg op qua spiegels voor een Ford Focus. Succes ermee!
Heeft dat hiermee te maken?Geckoo schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:32:
Mensen nog suggesties om een linker spiegel (behuizing + spiegelglas) te vinden op internet?
Ben ook wel nieuwsgierig
Je kan btw op onderdelenvinder slopers aanschrijven, of op carpartsdirect een nieuwe bestellen...

Ford Focus Trend Sport, 1.6TDCI met 115 PK, in de kleur Mars Red.

Het is een Titanium uitvoering met 1.6 benzinemotor 150pk. Ik heb er nu bijna 20.000km in gereden en hij bevalt nogsteeds erg goed, heerlijke reisauto!
Hoe bevalt de Diesel Reneger? Dat is niet de BPM en wegenbelasting-vrije variant toch?
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Staat een kleine 90.000 op de teller. Dus duurt nog wel even tot de multiriem bij 200k gedaan moet worden. Ik verwacht dat de 10 jaar dat hij moet eerder komt. Onderhoudsboekjes zitten er bij en zijn volledig ingevuld. Dus wat dat betreft wel vertrouwen in. Ga vandaag nog even de garage bellen waar tie in onderhoud is geweest.pven schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:15:
Ik heb sinds oktober 2006 in zo'n Focus gereden, eigenlijk heb ik er nooit problemen mee gehad. De probleempjes die ik had, die werden veroorzaakt doordat er tijdens onderhoud niet goed op was gelet. Waar je uiteraard op moet letten is of het onderhoudsboekje bij is gehouden en of er geen groot onderhoud op stapel staat. Hoeveel km heeft die Focus op de teller? (Ik heb mijn oude recent ingeleverd, misschien ga je wel in mijn oude rijden.)
Hij is idd niet BPM en wegenbelasting vrij, zover ik weet (Lang leve lease).
Nu eerst rustig inrijden (Staat net 160km op de teller ofzo)
Klinkt goed. Mijn ouders hebben de eerste generatie focus gehad met de 1.6 TDci met 105pk. Dat was ook al lekker en zoals je zegt, vooral met tussenacceleraties.Reneger schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:14:
@mojo: Hij rijdt heerlijk, genoeg koppel, ding gaat wel vooruit! (Niet gek, met 270nm koppel)
Hij is idd niet BPM en wegenbelasting vrij, zover ik weet (Lang leve lease).
Nu eerst rustig inrijden (Staat net 160km op de teller ofzo)
Ik heb nu mijn eigen Fiesta ongeveer 2 maanden en 6200km gereden. Die 1.6 TI-VCT is echt een heerlijk blok zeg.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
29 maand en einde van de week tikt de Fiesta (1.6TDCi) de 140.000 al aan. Gaat 2012 net wel/net niet redden. De wagenpark beheerder al kunnen overtuigen dat ik wacht op het Ford Sync systeem (filmpje moeten laten zien, 'ja, ik snap je nu'Mojo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:22:
[...]
Klinkt goed. Mijn ouders hebben de eerste generatie focus gehad met de 1.6 TDci met 105pk. Dat was ook al lekker en zoals je zegt, vooral met tussenacceleraties.
Ik heb nu mijn eigen Fiesta ongeveer 2 maanden en 6200km gereden. Die 1.6 TI-VCT is echt een heerlijk blok zeg.
"Mekker, blaat"
Niet de flexifuel motor nemen...theHoff schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:58:
Heb me hier nog niet eerder laten zien, maar had tot op heden ook niks met een Ford te doen. Nu ga ik echter zaterdag kijken voor een Ford Focus wagon 2.0 uit 2006. Zijn er nog punten waar ik specifiek op moet letten bij dit type Ford, naast de algemene punten? Vast wel iemand hier die dat zo uit z'n mouw kan schudden hoop ik.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Die heeft m'n vader. Dat is inderdaad niet echt een succesmotor hoewel tie nog niet stuk gegaan is bij hem. Hij irriteert zich wel mateloos aan de onrustige loop en het hakkelen van de motor zo af en toe.
Klinkt bekend inderdaadtheHoff schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:37:
[...]
Die heeft m'n vader. Dat is inderdaad niet echt een succesmotor hoewel tie nog niet stuk gegaan is bij hem. Hij irriteert zich wel mateloos aan de onrustige loop en het hakkelen van de motor zo af en toe.Maar thanks voor de tip.
Voor mij wordt het definitief geen nieuwe Focus station. Hoewel hij lekker rijdt en stuurt en ook de 150pk motor erg fijn is, is de rest teleurstellend. Zo is de nieuwe Focus smaller als de oude, is het interieur veel te druk en door de opbouw is er voor de bijrijder ook veel minder ruimte. Dat er verder nog steeds (anno 2011) geen touchscreen navigatie leverbaar is ook jammer.
Hopelijk leert Ford hiervan, want ik ben echt niet de enige die hierdoor afhaakt, en maken ze de volgende gewoon weer normaal. Als ik mijn 2008 Focus vergelijk met de nieuwe kan ik de nieuwe echt niet mooier vinden qua interieur en ruimte.
Dat is jammer, want ze hebben nu wel leuke pakketten ontwikkeld voor de leasemarkt waardoor ik een fully-loaded Focus had kunnen leasen met alle leuke snufjes.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
De eerste generatie focus had geen 1.6 TDCI, enkel maar 1.8 TDDI van 75pk en 90 pk en later de 1.8 TDCI van 100pk en 115pk.Mojo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:22:
[...]
Klinkt goed. Mijn ouders hebben de eerste generatie focus gehad met de 1.6 TDci met 105pk. Dat was ook al lekker en zoals je zegt, vooral met tussenacceleraties.
[ Voor 9% gewijzigd door Jim423 op 29-09-2011 21:08 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Druk is relatief, en het went heel snel. Ik heb een Fiesta MK7, die heeft ook zo'n druk interieur... Ach, het is minder saai dan VAG producten, voor sommige is het dan direct een definitie van druk.Beaves schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:48:
[...]
Klinkt bekend inderdaad
Voor mij wordt het definitief geen nieuwe Focus station. Hoewel hij lekker rijdt en stuurt en ook de 150pk motor erg fijn is, is de rest teleurstellend. Zo is de nieuwe Focus smaller als de oude, is het interieur veel te druk en door de opbouw is er voor de bijrijder ook veel minder ruimte.
Wanneer moet je bestellen? Zover ik weet komt Q1 2012 My Ford Sync of soms ook wel Touch genoemd naar Europa... Touchscreen navi, en ook een veel opgeruimder middenconsole (zonder die telefoonknopjes), zou een win-win in jouw situatie zijn...Dat er verder nog steeds (anno 2011) geen touchscreen navigatie leverbaar is ook jammer.
Dat is voor mij de reden geweest dat ik de Fiesta verlengt heb (mocht er bij 105.000km al uit, staat nu bijna op 140.000, moet tot 160.000 (jan-2011)), omdat ik dat systeem wil/moet hebben
Voor mij blijft hij wel staan, maar goed, interieur vind ik geen minpunt, want ik ben het gewend, en mbt ruimte ga ik er op vooruit tov mijn Fiesta. Toch ga ik nog met andere auto's rijden (Megane Estate GT-line, 508SW en misschien ook nog wel de Octavia), maar vrees dat ik op basis van rijgedrag en snufjes toch bij de Focus uit kom... Zeker met dat my sync/touch systeemHopelijk leert Ford hiervan, want ik ben echt niet de enige die hierdoor afhaakt, en maken ze de volgende gewoon weer normaal. Als ik mijn 2008 Focus vergelijk met de nieuwe kan ik de nieuwe echt niet mooier vinden qua interieur en ruimte.
Dat is jammer, want ze hebben nu wel leuke pakketten ontwikkeld voor de leasemarkt waardoor ik een fully-loaded Focus had kunnen leasen met alle leuke snufjes.
"Mekker, blaat"
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dan moet ik me vergissen. Hij had sowieso wel een TDCi badge. Zo zweren dat hij 105PK had, maar het kan ook 115PK zijn. Ding liep in elk geval als de brandweer!Laagvliegerke schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:26:
[...]
De eerste generatie focus had geen 1.6 TDCI, enkel maar 1.8 TDDI van 75pk en 90 pk en later de 1.8 TDCI van 100pk en 115pk.
Komt dat systeem ook naar de Fiesta?djidee schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 09:27:
[...]
Wanneer moet je bestellen? Zover ik weet komt Q1 2012 My Ford Sync of soms ook wel Touch genoemd naar Europa... Touchscreen navi, en ook een veel opgeruimder middenconsole (zonder die telefoonknopjes), zou een win-win in jouw situatie zijn...
Dat is voor mij de reden geweest dat ik de Fiesta verlengt heb (mocht er bij 105.000km al uit, staat nu bijna op 140.000, moet tot 160.000 (jan-2011)), omdat ik dat systeem wil/moet hebben![]()
[video]
Q2/Q3? Bron? Laatste wat ik gehoord heb was Q1.. Zowel bij monde van Ford Europe, als van de NLse importeur. Maar weer eens aan de bel, want in Q1 zit de Fiesta echt wel aan de km's, afhankelijkheid van de pool vind ik niet heel tofBeaves schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:06:
Volgens Ford Nederland komt dit systeem pas in Q2/3 in Nederland uit? Ik ben bang dat de auto dan wel erg duur wordt, zeker als je ziet wat het simpele navigatiesysteem moet kosten.
"Mekker, blaat"
Ford Nederland Beste Justin,
Over de komst van een PowerShift automatische transmissie in combinatie met een EcoBoost motor in de Ford Focus hebben wij nog geen speculaties en/of concrete informatie vernomen. Het 8" navigatiesysteem wordt medio 2012 verwacht.
Groet,
Ford Nederland
Lijkt me vrij duidelijk....
Grmbl
"Mekker, blaat"
Ben terwijl ik moest wachten eventjes door de garage gelopen Boerhof Groningen maar het viel mij op dat er nogal wat auto's stonden met een belachelijk lage motorisering.... Een Ford Fiesta met 60PK
Je kan niet eens fatsoenlijk invoegen met die auto's mits je ze compleet in de toeren jaagt... Waarom doet Ford dit nog steeds?
Dat was ook de reden waarom de new focus bij mij afviel voor nieuwe lease auto...Touchdomex schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:35:
Vandaag eventjes de Ka naar de garage gebracht voor nieuwe koplampjes. Oude waren doorgebrand en had geen zin om zelf er nieuwe in te zetten.
Ben terwijl ik moest wachten eventjes door de garage gelopen Boerhof Groningen maar het viel mij op dat er nogal wat auto's stonden met een belachelijk lage motorisering.... Een Ford Fiesta met 60PKDat is zo belachelijk traag dat het bijna gevaarlijk is.... Een Ka met basis motorisering. Ja dat is de nieuwste! Heeft 9PK meer maar weegt ook 100KG minder! Die gaat tenminste fatsoenlijk van zijn plek. Nieuwe Focus met 85PK als laagste motorisering is ook al aan de lage kant
![]()
Je kan niet eens fatsoenlijk invoegen met die auto's mits je ze compleet in de toeren jaagt... Waarom doet Ford dit nog steeds?
Proefritje gemaakt met de 1.6, rond de 100pk.
Dat hok heeft geen turbo, dus komt echt amper van zijn plek af. Heb me best vermaakt met de proefrit (ford heeft echt leuke wegligging), maar je moet dat ding constant boven de 4000 toeren houden om het een beetje vlot te houden.
Wel leuk, maar niet echt comfortabel rijden. (en ook niet voor de benzinetank)
Uiteindelijk is het een golf geworden, een 1.2 met ook ongeveer 100pk. Alleen heeft deze wel een turbo, en hoef je dus niet constant in de toeren te jagen.
Als je dan een vlotte focus wilt, dan ben je gelijk een hoop meer kwijt, en dat past helaas niet in mijn leasebudget. (+ dat ik de golf van binnen toch wat degelijker vind, maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Benzine of Diesel? Ik heb de vorige generatie benzine gereden met als het goed is bijna hetzelfde blok als in de huidige generatie 1.6 benzine. Alleen is het blok wat schoner gemaakt voor de emissie-eisen.RonnieB82 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:17:
[...]
Dat was ook de reden waarom de new focus bij mij afviel voor nieuwe lease auto...
Proefritje gemaakt met de 1.6, rond de 100pk.
Dat hok heeft geen turbo, dus komt echt amper van zijn plek af. Heb me best vermaakt met de proefrit (ford heeft echt leuke wegligging), maar je moet dat ding constant boven de 4000 toeren houden om het een beetje vlot te houden.
Wel leuk, maar niet echt comfortabel rijden. (en ook niet voor de benzinetank)
Uiteindelijk is het een golf geworden, een 1.2 met ook ongeveer 100pk. Alleen heeft deze wel een turbo, en hoef je dus niet constant in de toeren te jagen.
Als je dan een vlotte focus wilt, dan ben je gelijk een hoop meer kwijt, en dat past helaas niet in mijn leasebudget. (+ dat ik de golf van binnen toch wat degelijker vind, maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Die kwam heel prima van zijn plek. Over de volledige linie genoeg kracht om van zijn plek te komen. Geen turbokick zoals ik die gewend ben van de Mondeo maar over de gehele linie een mooie oplopend vermogen tot inderdaad die 4000 toeren maximum vermogen is dan beschikbaar en daarna schakel je. Ik had niets te klagen over dat blok eigenlijk.
sorry, benzine inderdaad.Touchdomex schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:26:
[...]
Benzine of Diesel? Ik heb de vorige generatie benzine gereden met als het goed is bijna hetzelfde blok als in de huidige generatie 1.6 benzine. Alleen is het blok wat schoner gemaakt voor de emissie-eisen.
Die kwam heel prima van zijn plek. Over de volledige linie genoeg kracht om van zijn plek te komen. Geen turbokick zoals ik die gewend ben van de Mondeo maar over de gehele linie een mooie oplopend vermogen tot inderdaad die 4000 toeren maximum vermogen is dan beschikbaar en daarna schakel je. Ik had niets te klagen over dat blok eigenlijk.
Ik vond het een heel verschil met mijn huidige Seat Leon 1.9TDI (ook 100pk, maar wel met turbo).
natuurlijk zit er een verschil tussen een diesel met turbo, en en een benzine zonder, maar hierin met die ford 1.6 miste ik hem behoorlijk.
Als ik met mijn Seat op de snelweg rij, en ik ga inhalen, dan kan ik bij 120km/u in zijn 5 gewoon het gaspedaal intrappen, en ik accelereer snel genoeg om in te kunnen halen.
Bij die 1.6 Ford was ik gewoon verplicht om terug te schakelen naar zijn 4, anders ging het echt te langzaam.
Met de 1.2 Golf TSI was dit veel minder nodig, die heeft in de lage toeren toch en stuk meer 'kick', beetje vergelijkbaar met de 1.9 TDI die ik nu rij.
maar waarschijnlijk ben ik gewoon te verwend met die turbo
JaRonnieB82 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:32:
[...]
maar waarschijnlijk ben ik gewoon te verwend met die turbo
Moet zeggen dat turbo leuk is voor het gevoel in de rug maar een goede benzine met een mooie lijn over de gehele linie eigenlijk nog leuker en vooral voorspelbaarder rijd dan een turbo
http://speedhunters.com/a...gt-ford-summer-lovin.aspx
http://speedhunters.com/a...tage-collection-pt-i.aspx
http://speedhunters.com/a...age-collection-pt-ii.aspx
Ik heb een Fiesta 1.6 TDCi Titanium besteld incl. Sony X-line pakket en winterbanden.
Ik rijd nu al een Focus station (had m'n werkgever nog staan) welke erg prettig rijd.
Maar qua bijtelling gewoon te duur is en ook te groot voor mij persoonlijk.
Volgende stap was dus de Fiesta en dat rijd heerlijk! Ik was eerst voor de 1.6 benzine wezen kijken maar na het berekenen van mijn kilometers kwam de diesel er toch beter uit.
En deze bleek mij ook weer in de kosten te schelen.
Nu wachten tot de tweede week van januari.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Ziet er goed uit, als dit het is±Fanatix schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:23:
Meld zich hier ook, aangezien de bestelling nu echt rond is.
Ik heb een Fiesta 1.6 TDCi Titanium besteld incl. Sony X-line pakket en winterbanden.
Ik rijd nu al een Focus station (had m'n werkgever nog staan) welke erg prettig rijd.
Volgende stap was dus de Fiesta en dat rijd heerlijk! Ik was eerst voor de 1.6 benzine wezen kijken maar na het berekenen van mijn kilometers kwam de diesel er toch beter uit.

Waarschijnlijk functioneel niet veel verschil als ik zo de knopjes zie, maar het ziet er wel mooi uit.
Mijn Fiesta is ondertussen bijna 3 jaar oud en op zo´n 200km na zit ik op de 100.000km.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verwijderd
erg merkbaar is? Zit te denken om hierna weer een fiesta te leasen met automaat ipv de 120pk motor.
Klopt dat is hem, het originele pakket komt in mijn ogen iets drukker over.Jozz schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:02:
[...]
Ziet er goed uit, als dit het is±
[afbeelding]
Waarschijnlijk functioneel niet veel verschil als ik zo de knopjes zie, maar het ziet er wel mooi uit.
Mijn Fiesta is ondertussen bijna 3 jaar oud en op zo´n 200km na zit ik op de 100.000km.
De knoppen die je er onder nog ziet zitten is van de (automatische) airco.
Ik zal uitgebreid foto's maken en posten wanneer de auto er is.
Wat ik je wel over de 1.6 120pk kan vertellen is dat hij flink lawaai maakt.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:18:
Weet iemand of het vermogen verschil tussen de ford fiesta met 1.6 120pk en de 1.4 96pk (71kW), Automaat
erg merkbaar is? Zit te denken om hierna weer een fiesta te leasen met automaat ipv de 120pk motor.
Motor maakt 3000 toeren als je 100 in z'n 5 rijd. En dat zal je horen ook.
Ik weet niet hoeveel kilometers je rijd, maar de diesel was in mijn situatie stukken goedkoper.
En ik zal gemiddeld iets van 30K per jaar rijden.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Wat ik heb gelezen is dat de 1.4 niet veel fijner dan de 1.25 (hij zou 'lui' overkomen in vergelijking) en daarom niet de moeite waard is... De 1.6 daarentegen is gewoon wel een stuk beter.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:18:
Weet iemand of het vermogen verschil tussen de ford fiesta met 1.6 120pk en de 1.4 96pk (71kW), Automaat
[ Voor 5% gewijzigd door Jazzle op 02-12-2011 21:23 ]
Dan blijft het mooi in balans, ik moet mijn Fiesta 7 januari inleveren. 1.6TDCi in Titanium trim in het helaas niet meer leverbare Morello. Staat nu 150.000 km op de klok, dus ik wens je heel veel plezier, ik heb genoten...Fanatix schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:23:
Vanmiddag in de nieuwe Focus rijden, en eind volgende week in de Megane GT-line estate...
Moet eigenlijk iets groter, diesel en station, dus Focus is dan logisch, maar die 14% Megane maakt het wel moeilijk (scheelt een hoop op 3 jaar).. Dus nu gewoon kijken welke het lekkerst rijdt, en dan kijken of het hart of de portomonnee het wint (al is die Megane alles behalve slecht (ook mbt stuurgedrag) als ik de reviews mag geloven)
"Mekker, blaat"
Nou.....
Ruim 2 mille in 3 jaar tijd is best veel...
Maar vandaag met de Focus gereden, vroaap, fijne wagen, genoeg power, magnifieke wegligging en toch een slag comfortabeler dan mijn Fiesta. Grofweg de meeste zaken heb ik op een rijtje, dealer gaat nog even achter de prijsstelling van een individual exterior pakket aan (accesoire)....
Benieuwd naar de GTline, vrees dat ie niet kan tippen aan de Focus en ik de grotere aanslag op mijn portomonnee maar voor lief neem.... Vriendin is idolaat van de Focus, als het aan haar lag, kwamen zelfs de 18" ers individual velgen eronder, maar dat doen we maar niet (torenhoge aanslag op de leaseprijs)...
Alleen die rode remklauwen baart me nog wat zorgen, aangezien ik wil gaan voor de Mustard Olive
Gele wagen, met rode remklauwen, nice
http://www.ford.nl/Personenautos/Focus/Focus_iBrochure
"Mekker, blaat"
Mijn vader heeft een Ford Focus uit 2001 meen ik, station met de 1.6 motor.
Echter heeft hij sinds kort last van een enorm rammelend geluid bij stationair lopen. Ik heb onder de auto gelegen en het is de hitteschild achter die achter de uitlaat zit, hier is een ophangpunt in de hitteschild uitgescheurd.
Waar kan je zo'n plaat online bestellen? Winparts.nl, autopartsonline.nl en Mijngrossier.nl heeft ze niet. En wat voor bedrag is reëel voor zo'n plaat ex. arbeidsuren?
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Succes!
Daar ga ik binnenkort ook eens naar kijken.JustSomeone schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:36:
Ik mag nu ook een nieuwe lease auto uitzoeken. Heb nu een Focus Titanium uit 2007, en ga waarschijnlijk voor de nieuwe Focus in de Econetic Lease Titanium uitvoering (hele mond vol, maar alles zit er dan ook op en aan).
Begin dit jaar een minder uitbundige Focus uit 2009 ingeruild voor een Volvo V50.
Nou reed die Ford niet slecht, maar die Volvo is super. Totdat ik naar de bijtelling ga kijken, dan moet er toch echt wat anders terugkomen.
Zat eerst te denken aan de Skoda Octavia Combi, maar die nieuwe Focus met alles erop & eraan die jij noemt heeft ook zeker mn interesse.
Binnenkort maar eens wat proefritjes regelen
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Gewoon kijken of je hem met een ring vast kan zetten... Heb ik bij mijn BMW ook gedaan....Beerkeeper schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:53:
Hallo
Mijn vader heeft een Ford Focus uit 2001 meen ik, station met de 1.6 motor.
Echter heeft hij sinds kort last van een enorm rammelend geluid bij stationair lopen. Ik heb onder de auto gelegen en het is de hitteschild achter die achter de uitlaat zit, hier is een ophangpunt in de hitteschild uitgescheurd.
Waar kan je zo'n plaat online bestellen? Winparts.nl, autopartsonline.nl en Mijngrossier.nl heeft ze niet. En wat voor bedrag is reëel voor zo'n plaat ex. arbeidsuren?
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Afgelopen vrijdag heb ik deze (na een bezoekje aan de dealer) uiteindelijk besteld!Oogje schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:32:
[...]
Daar ga ik binnenkort ook eens naar kijken.
Begin dit jaar een minder uitbundige Focus uit 2009 ingeruild voor een Volvo V50.
Nou reed die Ford niet slecht, maar die Volvo is super. Totdat ik naar de bijtelling ga kijken, dan moet er toch echt wat anders terugkomen.
Zat eerst te denken aan de Skoda Octavia Combi, maar die nieuwe Focus met alles erop & eraan die jij noemt heeft ook zeker mn interesse.
Binnenkort maar eens wat proefritjes regelen
Heb hem besteld als hatchback in het zwart, verder geen opties (is ook niet nodig) en met winterbanden.
Levertijd is ongeveer 8-10 weken, dus dat is nog wel te doen.
De volvo was voor mij te duur, net als een vergelijkbare skoda. Voor mij is dit de meest interessantste die er tussen zat. Duurt alleen nog wel lang haha
125 of 150pk versie?JustSomeone schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:56:
[...]
Afgelopen vrijdag heb ik deze (na een bezoekje aan de dealer) uiteindelijk besteld!
Heb hem besteld als hatchback in het zwart, verder geen opties (is ook niet nodig) en met winterbanden.
Levertijd is ongeveer 8-10 weken, dus dat is nog wel te doen.
De volvo was voor mij te duur, net als een vergelijkbare skoda. Voor mij is dit de meest interessantste die er tussen zat. Duurt alleen nog wel lang haha
115pk diesel versie, mag geen benzine leasen
Ah uiteraard, even niet bij stilgestaanJustSomeone schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:45:
[...]
115pk diesel versie, mag geen benzine leasen
Voor het eerst dat ik een benzine kan gaan uitzoeken, vergeet ik direct de diesels
Ja die keuze had ik niet, behalve de hybrides van Toyota/Lexus danOogje schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:56:
[...]
Ah uiteraard, even niet bij stilgestaan![]()
Voor het eerst dat ik een benzine kan gaan uitzoeken, vergeet ik direct de diesels
Ga nu van 90 naar 115 pk, ben benieuwd of me dat gaat bevallen haha
Ja, viel me niets tegen, integendeel, forse vooruitgang vanuit mijn 90pk Fiesta diesel (lichtgewicht)....Reneger schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:35:
Die 115PK diesel rijdt als een trein. Ik heb de Trend Sport, die 115pk in combi met het sportonderstel is heerlijk!
De Fiesta weer kunnen verlengen
Waarom toch Focus:
Focus -> Fiesta , jaa, nu merk je echt hoeveel vooruitgang erin zit
Megane -> Fiesta , hmm, dit voelt weer vertrouwd...
"Mekker, blaat"
Ik heb nu een 6000+ km op de teller staan, hij lijkt telkens beter te gaan rijden. Vooral feller... (Nu is het al een pittig ding, in zn 2 of 3, rond de 1700 / 2000 toeren... Krijg je zo'n lekkere douw in je rug van de turbodjidee schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:34:
[...]
Ja, viel me niets tegen, integendeel, forse vooruitgang vanuit mijn 90pk Fiesta diesel (lichtgewicht)....
De Fiesta weer kunnen verlengenZomer 2012, of 189.000km max... Tegen die tijd moet de 14% ook wel leverbaar zijn (en anders gewoon 20%), maar is Sync My Touch ook wel leverbaar.
Waarom toch Focus:
Focus -> Fiesta , jaa, nu merk je echt hoeveel vooruitgang erin zit
Megane -> Fiesta , hmm, dit voelt weer vertrouwd...
Heb ik in een half jaar dik 30.000km mee gereden en zolang je de Airco niet aan hebt staan en de boel een beetje op toeren houdt is het een prima auto. Enige reden dat ik er meer dan klaar mee was waren de stoelen en dat ie flink lawaai maakt op de snelweg anders zou ik er zo weer voor kiezen!Touchdomex schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:35:
Een Ford Fiesta met 60PKDat is zo belachelijk traag dat het bijna gevaarlijk is....
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
En las ook dat ze bezig zijn met een 8 traps automaat met dubbele koppeling.
Dat wordt pas zuinig in die combinatie! Ben heel benieuwd hoe die 1.0 rijd.
Normaal heeft gf hier een
Mk2 2009 Ford Focus Wagon 2.0 Titanium Business Line (full options) als lease.
Deze was voor reparatie dus nu vervangend vervoer en die moest natuurlijk gereden worden (10km snelweg, 15km 80km&stads)
Mk3 2011 Ford Focus Wagon 1.6 TDCi Titanium Lease (redelijk full options).
Vond er niet eens zo bizar verschil in zitten op veel punten. Op sommige punten vind ik de Mk2 zelfs mooier (eleganter) dan de halve muscle car die de Mk3 is. Het is wel een en al ruimteschip qua lampjes en knopjes, maar dat kan ik wel waarderen.
- Vond het display van de Mk3 nav kleiner dan de Mk2 (minder mooi).
- Wegligging voelde vrij gelijk (zelfde platform?)
- de 115pk 1.6 diesel met turbo trok lekker, maar de 2.0 145pk benzine wint voor mijn gevoel toch (gewicht gelijk en ok, appels met peren)
- stuur vond ik wat maf met die 2 bobbels vlak boven de 10-voor-2
- dat interieurlicht...omg... daglicht in je auto. Je voelt je bekeken in het donker
las her en der dat de non-turbo en lagere pk versies wat tammig waren maar hier trek ik zo mee door naar zuid-frankrijk als het moet.
Fijne wagen. Als die Mk2 privebezit was voor mij geen verschil genoeg om up te graden echter.
na 25km geen eindoordeel, maar snel rondje altijd leuk!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Interieurlicht wen je aan. Overigens staat deze bij mij op automagisch, dwz, zodra het donkerder wordt (of tunnels, etc), dimt de verlichting.
Heb geen idee of dit standaard past zonder één of ander frame, zal dat nog uitzoeken. Belachelijk dat die kabeltjes voor de stuurbediening zo duur zijn ook, maar ja
Gisteren nog gebeld door de dealer, auto is binnen en een afspraak om hem 6 januari op te halen.Fanatix schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:23:
Leuk kerstcadeau
Verwijderd
Ik ben zelf nu bezig om de ford focus titanium 5d 1.0 (14%
- Panterblack
- 17 inch 15 spaak velgen
- rs achterspoiler
- privacy glass
- Licht pakket
- Veiligheids pakket
En het mooiste, het kost me straks minder in de maand dan mij huidige (1.6) ford fiesta
Het enigste risico is de geringe motorinhoud, maar ik hou wel van een gokje wagen
* pven is lui
Overigens rijd ik al weer een paar maanden in mijn nieuwe Focus (1.6 TDCi) en dat bevalt nog steeds prima. Ik heb geen klachten en de auto voldoet aan de verwachting.
Gewoon benzine als ik me niet vergispven schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:03:
Is dat benzine of diesel?
* pven is lui![]()
Overigens rijd ik al weer een paar maanden in mijn nieuwe Focus (1.6 TDCi) en dat bevalt nog steeds prima. Ik heb geen klachten en de auto voldoet aan de verwachting.
Jep 3 cilinder turbo
Waar blijft die Focus 14% diesel
Volgens de Renault dealer zijn de 14% meganes niet aan te slepen (ben er al een paar keer geweest ondertussen
En daarom heb ik er geen besteld. Dat was een gok die ik niet wilde nemen... Zeker niet zonder een testrit.
Dus heb ik een (let op: zeeeer lange type aanduiding) Ford Focus Econetic Ecoboost Lease Titanium 150pk 5d besteld in Panther Black. Verder geen opties; de Lease Titanium variant heeft alles standaard wat ik in een auto wil hebben.
Ik rij nu een Civic Hybride en de overstap naar een 150pk turbomoter is echt
Het kost me in de bijtelling een paar centen meer (20% ipv 14%) maar dat heb ik er wel voor over. Het enige wat ik waarschijnlijk wel ga missen is het gemak van een automaat.
En nu maar een paar maandjes wachten op de levering...
Wagon of hatchback? Ben zelf ook erg benieuwd naar deze, binnenkort maar eens een proefrit maken, mijn auto is einde van het jaar aan vervanging toe en de Wagon spreekt me wel aan (in precies dezelfde uitvoering). Vond eerst de achterkant niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat valt eigenlijk wel mee. En zo compleet en met zoveel vermogen krijg je niets vergelijkbaars volgens mij.Mr. Furious schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:12:
[...]
Dus heb ik een (let op: zeeeer lange type aanduiding) Ford Focus Econetic Ecoboost Lease Titanium 150pk 5d besteld in Panther Black. Verder geen opties; de Lease Titanium variant heeft alles standaard wat ik in een auto wil hebben.
Een hatchback.sebasd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:32:
[...]
Wagon of hatchback? Ben zelf ook erg benieuwd naar deze, binnenkort maar eens een proefrit maken, mijn auto is einde van het jaar aan vervanging toe en de Wagon spreekt me wel aan (in precies dezelfde uitvoering). Vond eerst de achterkant niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat valt eigenlijk wel mee. En zo compleet en met zoveel vermogen krijg je niets vergelijkbaars volgens mij.
De wagon is voor mij een echte gezins-bak en aangezien ik geen gezinnetje heb en ook in de nabije toekomst geen uitbreiding verwacht is de hatchback veel geschikter voor mij.
Ik heb zelf ook nog gekeken naar andere 20% en 14% modellen, maar ook ik vond niets echt vergelijkbaars voor hetzelde geld. Bijvoorbeeld de Golf Highline Bluemotion was een optie, maar dat zou dan een 105pk TSI worden met een hoop dure extra's.... En uiteindelijk dus een stuk duurder, met minder vermogen en minder opties -> dus die viel af. Ook concern-genoot Skoda Octavia had uiteindelijk dat zelfde probleem.
Van de hybrides wordt de Civic niet als nieuw model geleverd, de Prius is lelijk en de Auris eigenlijk ook. Dus die vielen ook af.
En dus bleef van dit formaat automobielen, met de juiste motorisering en opties (en het juiste lease-bedrag; altijd belangrijk) eigenlijk alleen de Focus over. En dat is geen straf
Verwijderd
Idd het is en blijft een gok ( al maken ze overal de belofte dat het rijden te vergelijken is met de 1.6 ). Maar vond het verschil in bijtelling en leaseprijs dermate groot dat ik hem genomen hebt. ( scheelde alleen 6000 euro bijtelling over 4 jaar ).Mr. Furious schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:12:
[...]
En daarom heb ik er geen besteld. Dat was een gok die ik niet wilde nemen... Zeker niet zonder een testrit.
Ik rij nu een Civic Hybride en de overstap naar een 150pk turbomoter is echt
Het kost me in de bijtelling een paar centen meer (20% ipv 14%) maar dat heb ik er wel voor over. Het enige wat ik waarschijnlijk wel ga missen is het gemak van een automaat.
En nu maar een paar maandjes wachten op de levering...
Tsja, met mijn huidige auto scheelt het 85 euro per maand aan bijtelling. Ik geef toe, da's niet weinig, maar ik heb de afgelopen paar jaar zo goedkoop gereden dat ik nu wel weer eens een 'leuke' auto wil rijden.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:40:
[...]
Idd het is en blijft een gok ( al maken ze overal de belofte dat het rijden te vergelijken is met de 1.6 ). Maar vond het verschil in bijtelling en leaseprijs dermate groot dat ik hem genomen hebt. ( scheelde alleen 6000 euro bijtelling over 4 jaar ).
En ik betaal voor de nieuwe Focus nog steeds minder dan dat ik voor mijn 207, 147, Leon en Golf betaalde die ik ook allemaal in de lease heb gehad...
Maar goed, als je niet eens kan testrijden en dus feitelijk blind moet bestellen... Dan doe ik het liever wat risico-lozer en bestel de EcoBoost moter welke ik dus al een beetje ken (1 proefritje....).
http://www.autoblog.nl/fo...merikaanse-mondeo-is-hier
http://www.ford.com/cars/fusion/2013/

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 17-01-2012 23:41 ]
Designteam is gewoon overgestaptSick Nick schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:36:
Hadden ze nog grilletjes over bij aston martin ofzo?
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 18-01-2012 21:30 ]
Nu heb ik al voorzichtig geinformeerd bij de verkoper alleen is hij zonder te koop. Weet iemand nog een goed adres of heeft iemand goede ervaringen met een zaak (in Zeeland eo ) waar ik dan goedkoop een trekhaak kan laten monteren?
Het is btw een ongeremde aanhanger.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Bij kwikfit.Sc0rPi0N schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:31:
Hmm ik heb een Focus op het oog (wagon) en daar zit geen trekhaak onder (die ik ivm aanhanger wel nodig heb)
Nu heb ik al voorzichtig geinformeerd bij de verkoper alleen is hij zonder te koop. Weet iemand nog een goed adres of heeft iemand goede ervaringen met een zaak (in Zeeland eo ) waar ik dan goedkoop een trekhaak kan laten monteren?
Het is btw een ongeremde aanhanger.
Op de site word aan de hand van je kenteken meteen een prijs berekend.
En de megane? 110 pk diesel en compleet full option voor ~30k en 14% bijtellingMr. Furious schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:51:
[...]
Een hatchback.
De wagon is voor mij een echte gezins-bak en aangezien ik geen gezinnetje heb en ook in de nabije toekomst geen uitbreiding verwacht is de hatchback veel geschikter voor mij.
Ik heb zelf ook nog gekeken naar andere 20% en 14% modellen, maar ook ik vond niets echt vergelijkbaars voor hetzelde geld. Bijvoorbeeld de Golf Highline Bluemotion was een optie, maar dat zou dan een 105pk TSI worden met een hoop dure extra's.... En uiteindelijk dus een stuk duurder, met minder vermogen en minder opties -> dus die viel af. Ook concern-genoot Skoda Octavia had uiteindelijk dat zelfde probleem.
Van de hybrides wordt de Civic niet als nieuw model geleverd, de Prius is lelijk en de Auris eigenlijk ook. Dus die vielen ook af.
En dus bleef van dit formaat automobielen, met de juiste motorisering en opties (en het juiste lease-bedrag; altijd belangrijk) eigenlijk alleen de Focus over. En dat is geen straf
Ik zal ff kijken. thanxdied_laughing schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:47:
[...]
Bij kwikfit.
Op de site word aan de hand van je kenteken meteen een prijs berekend.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Als je geen diesel mag leasen, dan houdt het gauw op...3p0x schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:38:
[...]
En de megane? 110 pk diesel en compleet full option voor ~30k en 14% bijtelling
Ow das niet altijd handigMr. Furious schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:33:
[...]
Als je geen diesel mag leasen, dan houdt het gauw op...
Ach, het is heel simple: onder de 35000KM per jaar moet je benzine leasen (of hybride) en zit je daarboven dan moet je diesel.3p0x schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:15:
[...]
Ow das niet altijd handigBij de meeste bedrijven zijn de kosten het belangrijkste
En aangezien ik de afgelopen paar jaar vooral projecten op het hoofdkantoor en in het buitenland heb gedaan, heb ik niet veel gereden met mijn mijn huidige lease-auto. Dus gebasseerd op mijn verleden moet ik benzine rijden. Dat ik nu elke dag bijna 200km afleg naar een klant en naar verwachting meer dan 50000KM p.j. ga afleggen... Tsja...
Kostentechnisch voor het bedrijf handig? Misschien niet.
Kan ik er mee zitten? Ook niet
Maar om weer een beetje on-topic te gaan: De Focus Ecoboost 150pk lease versie is gewoon hele erge goede aanbieding voor de 20% bijtelling rijder
Over een tijdje mag ik een ander leaseauto nemen en de Fiesta (Titanium Lease Econetic) lijkt me wel wat. Goeie prijs en behoorlijk uitrustingsniveau. Dat een Ford lekker stuurt weten we allemaal wel, maar kan ik ook qua betrouwbaarheid een beetje aan op deze auto's?
Laatst hoorde ik iemand iets lelijks zeggen over die 1.6 TDCi die erin zit, weet iemand waar dat over gaat?
Ka staat bekend om zijn roest. Motorisch redelijk goed maar die roest is iets waar veel fordjes tot rond 2000 last van hadden. Eerste generatie Focus staat er bekend om keihard te roesten.ebia schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:51:
Hoe zit het eigenlijk met de hedendaagse kwaliteit van Ford? Ik heb redelijk wat Ka-tjes allerhande problemen zien hebben, ook kende ik twee afzonderlijke gevallen van verroeste deurophanging bij de Focus.
Over een tijdje mag ik een ander leaseauto nemen en de Fiesta (Titanium Lease Econetic) lijkt me wel wat. Goeie prijs en behoorlijk uitrustingsniveau. Dat een Ford lekker stuurt weten we allemaal wel, maar kan ik ook qua betrouwbaarheid een beetje aan op deze auto's?
Laatst hoorde ik iemand iets lelijks zeggen over die 1.6 TDCi die erin zit, weet iemand waar dat over gaat?
Gelukkig hoef je daar tegenwoordig geen rekening mee te houden. Aangezien je 1 lease hebt en 2 ze roesten bij lange na niet meer zoals ze dat vroeger deden.