Beaves schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:48:
[...]
Klinkt bekend inderdaad
Voor mij wordt het definitief geen nieuwe Focus station. Hoewel hij lekker rijdt en stuurt en ook de 150pk motor erg fijn is, is de rest teleurstellend. Zo is de nieuwe Focus smaller als de oude, is het interieur veel te druk en door de opbouw is er voor de bijrijder ook veel minder ruimte.
Druk is relatief, en het went heel snel. Ik heb een Fiesta MK7, die heeft ook zo'n druk interieur... Ach, het is minder saai dan VAG producten, voor sommige is het dan direct een definitie van druk.
Dat er verder nog steeds (anno 2011) geen touchscreen navigatie leverbaar is ook jammer.
Wanneer moet je bestellen? Zover ik weet komt Q1 2012 My Ford Sync of soms ook wel Touch genoemd naar Europa... Touchscreen navi, en ook een veel opgeruimder middenconsole (zonder die telefoonknopjes), zou een win-win in jouw situatie zijn...
Dat is voor mij de reden geweest dat ik de Fiesta verlengt heb (mocht er bij 105.000km al uit, staat nu bijna op 140.000, moet tot 160.000 (jan-2011)), omdat ik dat systeem wil/moet hebben
Hopelijk leert Ford hiervan, want ik ben echt niet de enige die hierdoor afhaakt, en maken ze de volgende gewoon weer normaal. Als ik mijn 2008 Focus vergelijk met de nieuwe kan ik de nieuwe echt niet mooier vinden qua interieur en ruimte.
Dat is jammer, want ze hebben nu wel leuke pakketten ontwikkeld voor de leasemarkt waardoor ik een fully-loaded Focus had kunnen leasen met alle leuke snufjes.
Voor mij blijft hij wel staan, maar goed, interieur vind ik geen minpunt, want ik ben het gewend, en mbt ruimte ga ik er op vooruit tov mijn Fiesta. Toch ga ik nog met andere auto's rijden (Megane Estate GT-line, 508SW en misschien ook nog wel de Octavia), maar vrees dat ik op basis van rijgedrag en snufjes toch bij de Focus uit kom... Zeker met dat my sync/touch systeem