X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Heb zelf mijn lijstje al klaar, moet alleen even de codes krijgen voor ING Carlease.
PhD i.o.
Na 100.000Km erin gereden te hebben werd het tijd om de remblokken en de dempers achter te vervangen. Voor moeten de dempers ook nog, maar die kunnen nog wel even mee. Da's een klus voor volgend jaar.
Twee weken geleden ik samen met Deepbass909 de Fiesta op as steunen gezet en ben aan de slag gegaan om de dempers te vervangen. Bij de eerste ging dat nog niet zo soepel, aangezien de as niet ver genoeg zakte. Na het loshalen van de andere demper ging het een stuk makkelijker.
Aan de oude demper was goed te zien dat ze echt aan vervanging toe waren, bij het indrukken spoot de olie eruit, niet echt een goed teken
Toen de dempers eronder zaten was het tijd voor de remblokken. Bij het bestellen stond ik voor de keuze van geventileerde of massieve schijven. Ik heb toen gekozen voor massieve schijven, dat bleek de verkeerde keuze. Dus direct maar de juiste blokken besteld en de week erna die er onder gezet. Ook die waren wel aan vervanging toe, mag ook wel na zo'n afstand...
Wel, genoeg tekst, tijd voor de foto's:
Op as steunen, zonder achterwielen... Het begin is er
De versleten demper...
Deepbass909 met veerspanners in de weer om de veer over te zetten op de nieuwe dempers.
Zonder demper
Duidelijke lekkage bij de oude demper
Voorwielen eraf.
Blokjes zijn idd bijna op...
Het verschil tussen nieuw en oud...
Stom genoeg helemaal geen foto's van de nieuwe dempers, dat krijg je als je druk in de weer bent met het monteren. Ach, dat komt wel als we de voordempers gaan vervangen ergens in het komende half jaar. Eerst maar eens kijken of hij de reis naar Budapest en dan via Slovenie, Italie en Zwitserland weer terug goed doorstaat...
Voor dempers worden waarschijnlijk nog leuk. Ik vrees dat daarvoor de Haynes eerst even goed doorgelezen moet gaan worden... Bij het vervangen van de remblokken heb ik de naven bekeken en kon namelijk nog niet echt goed achterhalen hoe het één en ander nou precies vast zit...
Maar een beetje uitdaging mag wel
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Net gebeld door garage dat de remschijven + remblokken voor en wiellager rechtsvoor moeten worden vervangen (merkte ik al door trilling in stuur en brommend geluid bij sturen).
Geintje gaat mij incl. APK 675 euro kosten. Is dit een net bedrag of kan dit goedkoper?
Weet niet waar je woont Deepbass maar anders mag je mij ook de volgende keer helpen
De keuze heb ik al redelijk gemaakt met betrekking tot het model en de uitvoering. De keuze is gevallen op een Ford Fiesta 1.4 Titanium 1.4 96pk, daarbij komt dan het X-Pack Media, de middenarmsteun, de 15 spaaksvelgen en metallic lak. Nu ben ik er alleen nog niet uit met betrekking tot de lakkleur.
Ik zit zelf sterk te twijfelen tussen Ink Blue (M), Panther Black (M) en Moondust Silver (M). Maakt het uit dat ik veel bij de weg zit (zo'n 40k per jaar) en het schoonmaken van de lak. Ben niet een echte poetser namelijk

[ Voor 16% gewijzigd door Maximus op 23-07-2011 08:57 ]
PhD i.o.
Tuurlijk, het staat prachtig zo'n zwart kleurtje, maar je ziet er alles op en steenslag valt ook direct op.
Ik vind m'n huidige zilverkleurige Mondeo een verademing
Goed punt, ik heb geen zin om elke dag naar de auto te moeten lopen met het idee dat ik hem gisteren al had moeten poetsenTimmert schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:17:
Ik ben met m'n 60k per jaar totaal uitgekeken op donkere auto's.
Tuurlijk, het staat prachtig zo'n zwart kleurtje, maar je ziet er alles op en steenslag valt ook direct op.
Ik vind m'n huidige zilverkleurige Mondeo een verademing
Whieee wees mij nog op de andere kleur, Squeeze. De overbekende groene kleur van de Fiesta:

PhD i.o.
Midnight Sky
PhD i.o.
Misschien moet je de keuze van de motorisering nog eens overdenken. In een onderlinge test tussen de 1.4 96pk en de 1.25 82pk (autoweek, ik heb het artikel nog wel ergens, zeg maar als je het wilt lezen) wordt de 1.4 afgeraden, omdat deze nauwelijks beter presteert dan de 1.25 82pk.Maximus schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 08:46:
[...]
De keuze heb ik al redelijk gemaakt met betrekking tot het model en de uitvoering. De keuze is gevallen op een Ford Fiesta 1.4 Titanium 1.4 96pk, daarbij komt dan het X-Pack Media, de middenarmsteun, de 15 spaaksvelgen en metallic lak.
[...]
Het prijsverschil van € 900 kan je beter besteden aan leuke opties of accessoires. Denk bijvoorbeeld aan:
• FordKeyless Entry System incl. FordPower startbutton (€ 560) (Erg leuk! Heb 'm zelf ook
• Privicy glass (€ 200)
• Sportpedalen (€ 99)
• En misschien nog dorpellijsten (€ 79)
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Als je dat artikel voor mij hebt dan zou ik die graag lezenPinobigbird schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:38:
[...]
Misschien moet je de keuze van de motorisering nog eens overdenken. In een onderlinge test tussen de 1.4 96pk en de 1.25 82pk (autoweek, ik heb het artikel nog wel ergens, zeg maar als je het wilt lezen) wordt de 1.4 afgeraden, omdat deze nauwelijks beter presteert dan de 1.25 82pk.
Het prijsverschil van € 900 kan je beter besteden aan leuke opties of accessoires. Denk bijvoorbeeld aan:
• FordKeyless Entry System incl. FordPower startbutton (€ 560) (Erg leuk! Heb 'm zelf ook)
• Privicy glass (€ 200)
• Sportpedalen (€ 99)
• En misschien nog dorpellijsten (€ 79)
Want als het niet hoeft dan doe ik 't liever niet. De 1.25 82pk heb ik gereden daar was ik in beginsel tevreden over qua prestaties. Meer opties hoeven er van mij niet op anders dan die die ik heb aangegeven
PhD i.o.
De beste keuze is vooralsnog de 1.2 82 pk, met de 1.6 als alternatief voor de mensen die het sportieve potentieel van de Fiesta willen benutten.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Ben benieuwd naar het hele artikel. Het was juist de dealer die zei "als je veel bij de weg zit zou ik kiezen voor de 1.4 en niet de 1.25 ivm de meer pk's", dat is dan niet geheel juist.Pinobigbird schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:12:
De conclusie van het artikel is dan ook:
[...]
PhD i.o.
Zeker?Maximus schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:06:
Deze kleur gaat het worden:
[afbeelding]
Midnight Sky

Overigens mbt motor, de 1.25 is veel soepeler, maar die draait op de snelweg wel weer iets meer toeren (te veel in mijn ogen) bij 120+ . Verder is het verschil tussen de 1.4 en de krachtigste 1.25 te verwaarlozen, geld wat je idd beter in je zak kan houden.
Overigens, voor 800 euro meer wissel je de 1.4 in voor de 1.6, dat verschil merk je zeker. Dat is een erg fijn blok. Of mag de 1.6 niet ivm zijn C-label?
Nog wat anders: Bij 40k per jaar mogen wij geen benzine (al is het omslagpunt daar wel ergens nu momenteel), bij jullie toko wel dus?
[ Voor 26% gewijzigd door djidee op 24-07-2011 10:00 ]
"Mekker, blaat"
Het artikel van Autoweek beschreef inderdaad dat de 1.25 gewoon de betere is ten opzichte van de 1.4. Heb zelf proefgereden in een 5 deurs Fiesta Titanium met het X-pack en dan de pittigere 1.25 met 82pk. Die vond ik prima rijden en meekomen. Wel wat veel lawaai rond de 120 maar altijd minder voor 't gevoel dan de SX4 van mijn ouders.
Wij mogen bij de eerste twee lease categorien slechts kiezen uit 14% diesel of benzine. De looptijd is gezet op 60 maanden voor mijn contract. Contract wordt gestart met 180k km of 5 jaar.
PhD i.o.
Dit goedje bedoel ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 29-07-2011 19:42 ]
Whatever.
Ik moet zeggen, een uitstekende keus geweest. De auto rijdt echt voortreffelijk (1.6) en de functionaliteit van het multimediasysteem is werkelijkwaar verbluffend voor een auto uit deze klasse. Bluetooth werkt super, geluid is niet verkeerd en ik ben uitstekend te verstaan aan de telefoon op de snelweg. (Galaxy S).
Ben nog nooit zo blij geweest met een auto.
[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 30-07-2011 12:05 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Die is snel geleverd! GefeliciteerdMojo schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:04:
Ik heb afgelopen woensdag mijn leaseauto opgehaald. Besteld op 10-06-2011 en geleverd op 27-07-2011 (!). Ik zal nog wat foto's plaatsen later.
Ik moet zeggen, een uitstekende keus geweest. De auto rijdt echt voortreffelijk (1.6) en de functionaliteit van het multimediasysteem is werkelijkwaar verbluffend voor een auto uit deze klasse. Bluetooth werkt super, geluid is niet verkeerd en ik ben uitstekend te verstaan aan de telefoon op de snelweg. (Galaxy S).
BT werkt idd wel fijn, alleen krijg ik streaming audio via de BT niet echt voor elkaar met een HTC Desire.
Congratz! Fiesta bevalt mij nog altijd prima. Heb dag dat ik hem had de hele auto op de kop gehad op zoek naar een subwoofer...Mojo schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:04:
Ik heb afgelopen woensdag mijn leaseauto opgehaald. Besteld op 10-06-2011 en geleverd op 27-07-2011 (!). Ik zal nog wat foto's plaatsen later.
Snel geleverd ook, mijne begin december 2008 besteld, is in feb 2009 gebouwd in valencia en heb hem half april 2009 pas kunnen ophalen....
jan 2012 inleveren (tenzij ik de 160.000km grens eerder slecht, en het gaat momenteel weer vrij hard

"Mekker, blaat"
PhD i.o.
Ik heb dat als optie op m'n Fiesta:Maximus schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:41:
Heeft iemand hier ook gekozen voor de Start Stop-button in combinatie met Keyless-Go? Ik ben vooral benieuwd hoe dat laatste precies functioneert. Heb mij even ingelezen op de site en zie dat als je in de buurt bent hij automatisch unlocked en weer locked als je weg gaat. Is dit inderdaad zo instant of zit er een kleine delay tussen bij de auto komen en unlocken?

Zoals je op de derde foto ziet zit er op de voorportieren een zwart knopje op de deurgrepen. Je moet dit knopje indrukken om de auto te ontgrendelen; dit gaat dus NIET automatisch, in tegenstelling tot wat je verteld is. Ook als je de auto weer wilt vergrendelen moet je dit knopje indrukken. Overigens kan je de achterklep ook openen met een knopje onder de handgreep van de achterklep, de rest van de auto blijft dan vergrendeld.
Je moet dus nog altijd op een knopje drukken, alleen nu niet op een sleutel maar wel op de handgreep; de sleutel kan je dus gewoon in je jas/tas laten zitten. Wat mij tegenvalt is dat je het knopje best stevig in moet drukken, daar waar op een Toyota Prius een lichte aanraking al voldoende is.
HelderPinobigbird schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:55:
[...]
Ik heb dat als optie op m'n Fiesta:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Zoals je op de derde foto ziet zit er op de voorportieren een zwart knopje op de deurgrepen. Je moet dit knopje indrukken om de auto te ontgrendelen; dit gaat dus NIET automatisch, in tegenstelling tot wat je verteld is. Ook als je de auto weer wilt vergrendelen moet je dit knopje indrukken. Overigens kan je de achterklep ook openen met een knopje onder de handgreep van de achterklep, de rest van de auto blijft dan vergrendeld.
Je moet dus nog altijd op een knopje drukken, alleen nu niet op een sleutel maar wel op de handgreep; de sleutel kan je dus gewoon in je jas/tas laten zitten. Wat mij tegenvalt is dat je het knopje best stevig in moet drukken, daar waar op een Toyota Prius een lichte aanraking al voldoende is.
1.25 82pk Fiesta Titanium 3 Deurs
Morello metallic lak
16" 15 spaaks LM velgen
X-Pack Multimedia
Middenarmsteun
Als laatste aanpassing dan nog de grotere winterbanden voor de 16" velgen daar ING dat blijkbaar wil. Al met al heeft het enige voeten in aarde gehad, zowel de uiteindelijke keuze voor de Fiesta als wel de uiteindelijke samenstelling van de Fiesta. Topic was erg behulpzaam hiervoor. Ben er zeer content mee en kan niet wachten tot ik kan bestellen!
PhD i.o.
Toch gekozen voor de Morello? Ik zag toevallig gisteravond deze kleur bij ons op de parkeerplaats. Wel grappig op 4 Fiesta's op een rij te zien, twee witte (die van mij en m'n vriendin), 1 groene en een morello kleur
Ja het wordt toch morello. Vind de kleur mooier dan de kleuren grijs of de vellere kleuren groen of magenta. Zie ook steeds meer Fiesta's rijden daar ik er nu meer op letdeadsy33 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:55:
[...]
Toch gekozen voor de Morello? Ik zag toevallig gisteravond deze kleur bij ons op de parkeerplaats. Wel grappig op 4 Fiesta's op een rij te zien, twee witte (die van mij en m'n vriendin), 1 groene en een morello kleur
PhD i.o.
Zit nu even de nieuwe brochure te kijken maar ik zie dat de Fiesta enkele nieuwe kleuren heeft
- Mars Red

-Fashionista

Zou hem zo inruilen voor die Mars Red
Als dit de nieuwste brochure is dan lijkt mij Morello niet meer te bestellen daar de kleur niet meer voor komt in de brochure? Moet ik toch nog kijken naar een andere kleurdeadsy33 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:20:
Hot Magenta is idd wel een zuurstokkleur in het zonnetje. Je moet er van houden. Vision vind ik ook wel mooi.
Zit nu even de nieuwe brochure te kijken maar ik zie dat de Fiesta enkele nieuwe kleuren heeft![]()
- Mars Red
[afbeelding]
-Fashionista
[afbeelding]
Zou hem zo inruilen voor die Mars RedStaat hem erg goed vind ik zelf
PhD i.o.
Het is de brochure die ik van de Ford site heb gehaald, morello staat er inderdaad niet meer tussen zie ik nuMaximus schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:30:
[...]
Als dit de nieuwste brochure is dan lijkt mij Morello niet meer te bestellen daar de kleur niet meer voor komt in de brochure? Moet ik toch nog kijken naar een andere kleur
Zonde, vind het een ingetogen, maar toch speciale kleur... Niet dat standaard zwart of grijs, maar ook niet zo screeuwerig als Squeeze, Hot Magenta etc...
Toen ik in 2008 de Fiesta bestelde stond er nog een Focus in de showroom met die kleur.. Helaas niet meer bestelbaar zei de dealer toen, maar op de Fiesta nog wel... Maar helaas dus ook op de Fiesta niet meer...

Zat zelf laatst nog door de kleuren van de nieuwe Focus te bladeren (die zeer waarschijnlijk in 2012 komt (v60 plugin hybrid lijkt prijs technisch ook te lukken)), maar hmmm... Wordt niet direct warm van bepaalde kleuren...
"Mekker, blaat"
Exact. Nu weet ik gelukkig de rest al en ishet slechts een afweging van de kleur. Edoch vind ik het wel erg jammer dat ik nu weer moet nadenken over de kleur.djidee schreef op zondag 31 juli 2011 @ 22:35:
Dan is de mijne wel uniek aan het worden zo...
Zonde, vind het een ingetogen, maar toch speciale kleur... Niet dat standaard zwart of grijs, maar ook niet zo screeuwerig als Squeeze, Hot Magenta etc...
PhD i.o.
Wtf, dat is wel erg jammer van dat systeem dan. Op deze video lijkt het ook gewoon alsof "in de buurt zijn" voldoende isPinobigbird schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:55:
[...]
Ik heb dat als optie op m'n Fiesta:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=INlQft_dbVs]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Deze heeft alleen de trend velgen, daar kies ik dus de 16" 15 spaaks.
[ Voor 27% gewijzigd door Maximus op 01-08-2011 20:34 ]
PhD i.o.
Heb de reclame voor key-free Fiesta gezien op Nat Geo gisternacht, hierin was duidelijk het knopje te zien en dat deze ingedrukt werdtdw schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:27:
[...]
Wtf, dat is wel erg jammer van dat systeem dan. Op deze video lijkt het ook gewoon alsof "in de buurt zijn" voldoende is
Psst Maximus ''fel''
Waarom zijn eigenlijk de achterzijruiten dicht? Soort bestelfiesta ?
[ Voor 7% gewijzigd door Jim423 op 01-08-2011 18:51 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
fixed, tnxJim423 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:50:
[...]
Heb de reclame voor key-free Fiesta gezien op Nat Geo gisternacht, hierin was duidelijk het knopje te zien en dat deze ingedrukt werd![]()
Psst Maximus ''fel''staat er nu zo vreemd
De definitieve kleur zal worden Ink Blue. Dat is de kleur die ik na Morello het mooiste vond staan op de Fiesta. Andere specs blijven ongewijzigd.
PhD i.o.
Ford Fiesta VanJim423 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:50:
[...]
Opvallend verschil tussen UK en BE(en NL?):
UK
BE
Op de NL Ford site zie ik hem (nog) niet.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Vind het zelf ook erg jammer dat de kleur niet meer te bestellen is. De keuze is nu gevallen op Ink Blue, de kleur die ik helemaal in 't begin ook op de offerte heb laten zetten. Ga nu ook niet meer wijzigen. De kans dat Ink Blue er uit gaat is zo kleinBeaves schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:03:
Ford lijkt helemaal afscheid te nemen van de kleur Morello, ik heb een Focus uit eind 2008 en dat is de laatste productiebatch geweest waarbij de Morello kleur te bestellen was op de Focus. Nu is dus de Fiesta aan de beurt. Jammer, want de kleur vind ik nog steeds erg mooi, zeker omdat de kleur anders lijkt als het licht anders op de auto valt.
PhD i.o.
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Verwacht officieel Q1 2012, prijs nog niet bekend, ga maar uit van het navi systeem nu kost plus nog wat geld er boven op. Al is hij in de VS slechts 995 doller extra bovenop de SEL uitvoering om het systeem te krijgen. Maar ja, die prijzen zijn niet echt vergelijkbaar....Pimmetje651 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:00:
bij mij is er een grote kans dat ik de nieuwe focus als leasebak ga kiezen , maarrrrr men kan mij nogsteeds geen duidelijkheid geven over het ford mytoch systeem .Iemand die hier eventueel al wat meer daarover kan vertellen (ook mbt prijzen) ?
Zit hier in het zelfde schuitje, nieuwe leasebak uitgesteld om my touch, zul je zien dat hij nog verder uitgesteld wordt (terwijl de fiesta aan zn km's begint te komen), of dat de prijs belachelijk is
"Mekker, blaat"
Dat het tweede paket Sony spul aan boord heeft, is me wel duidelijk
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Yup, Sony audio systeem (een ander front) en ik dacht ook dat er extra/betere speakers in zitten.Andre-85 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:19:
Ik mag een leaseauto kiezen en de keuze lijkt op de Fiesta Econetic Titanium uit te komen. Ik kan alleen nergens vinden wat het verschil is tussen het X-Pack-Multimedia en het Sony-X-Pack-Multimedia.
Dat het tweede paket Sony spul aan boord heeft, is me wel duidelijkmaar is dat het enige verschil (voor +/- € 300)?
Overigens, zijn er hier mensen die hun Fiesta hebben ge-debadged (het logo op de achterklep)?
[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 09-08-2011 11:56 ]

Ford Fiesta Titanium
Vision Blue
1.6 120PK; B-label 135 g/km CO2 (iets andere motor)
Multimedia X-Pack
16" 7-spaaks velgen
Reservewiel. (
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verbruik is sowieso minder, je hebt meer koppel & meer PK's. Alles zal wellicht wat sneller slijten als je goed doortrekt, maar dat doe ik toch zelden. Is vooral voor het verbruik en de koppel dat ik het zou doen

[ Voor 23% gewijzigd door D-Three op 09-08-2011 22:01 ]
Ford Fiesta 1.25 82pk Titanium
Metallic lak Ink Blue
X-Pack Multimedia
Middenarmsteun
16" 15 spaaks velgen
165/45/16/VT winterbanden passende bij de velgen
Ik hoop dat de auto redelijk snel word geleverd doch voor mid November. Zet ING nog auto's op kenteken als deze geleverd worden na 15 november?
PhD i.o.
De nieuwere Fiesta modellen hebben een mk7 radio erin zitten en dan is het wel mogelijk.
Maar over de mk6 kan ik niks vinden.
Nee, dat doet geen enkele leasemij; dan zal je tot 2012 moeten wachten.Maximus schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:46:
Ik hoop dat de auto redelijk snel word geleverd doch voor mid November. Zet ING nog auto's op kenteken als deze geleverd worden na 15 november?
* pven gaat overigens over anderhalve week zijn nieuwe Focus (leaseauto) ophalen

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 12-08-2011 12:21 ]
Welk type radio heb je?died_laughing schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:14:
Weet iemand hier of het mogelijk is om usb of aux achteraf in een Ford Fiesta 1.6 TDCi Futura uit 2007 in te bouwen?
De nieuwere Fiesta modellen hebben een mk7 radio erin zitten en dan is het wel mogelijk.
Maar over de mk6 kan ik niks vinden.
6000 CD (met centraal geplaatste aan/uit- en volumeknop)
Ik heb de fiesta zelf niet, een vriend van me is naar deze auto aan het kijken.
Iemand al wat I.C.E. ingebouwd in de Ford Fiesta mk7 trouwens?
In onze vorige Mondeo kon het wel. Ook zo'n unit. Fusion en Fiesta die ik heb gereden met een 6000 CD hadden het ook beide al voorgebouwddied_laughing schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:50:
[...]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Laten we hopen dat ING een beetje doorwerkt netals de medewerkers in de Ford fabriekpven schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:21:
[...]
Nee, dat doet geen enkele leasemij; dan zal je tot 2012 moeten wachten.
* pven gaat overigens over anderhalve week zijn nieuwe Focus (leaseauto) ophalen
PhD i.o.
Kortom, mn auto heeft de verwachte bouwdatum van 31 Augustus.

Gaan die winterbanden dan wel passen op je velgen? Volgens mij is de breedtemaat nl. 195Maximus schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:46:
16" 15 spaaks velgen
Ik ben zelf ook op zoek naar winterbanden voor de fiesta, vandaar dat het mij opviel.
Is een typo, moet idd 195 zijn. Heb de cijfers verkeerd overgetikt vanuit ING.deadsy33 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:32:
[...]
Gaan die winterbanden dan wel passen op je velgen? Volgens mij is de breedtemaat nl. 195
Ik ben zelf ook op zoek naar winterbanden voor de fiesta, vandaar dat het mij opviel.
De goede maat is 195/45/16 VT aldus mijn dealer.
PhD i.o.
Laagvliegerke schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:00:
Als je tevreden bent over het koppel, zou ik het voorlopig niet doen. De Belgische vestiging van ATM heeft trouwens geen testbank. Ik zie dat je ook uit w-vl komt![]()

In principe moet dat wel lukken . Bij de dealer is een kabelsetje te halen welke je dan achter in de radio erbij kan pluggen. Als het goed is heb je namelijk op je radio bij de CD knop staat ook Aux of CD wisselaar.(is 1 knop die als soort 'source' knop fungeert tussen cd speler en aux of wisselaar.died_laughing schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:50:
[...]
(mochten er meer vragen zijn roept u maar of mailen mag ook.. Werk ondertussen 8 jaar bij Ford)
[ Voor 8% gewijzigd door Jeff[NL] op 19-08-2011 21:11 ]
Diagnose Specialist Ford
OehKzyto schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:11:
[...]
(mochten er meer vragen zijn roept u maar of mailen mag ook.. Werk ondertussen 8 jaar bij Ford)
[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 21-08-2011 18:02 ]
Als de motor warm is en je het gaspedaal (met koppeling in) heel iets intrapt begint het motortoerental te zagen tussen 500 en 2000 toeren.
Ook trekt hij niet soepel door, bij 5500 toeren ongeveer opeens een ruk waarna hij harder gaat trekken. Er zijn nog meer problemen (motorblok trilt bij kracht zetten, koppelingsplaat trilt) maar dit is wel veruit het vervelendste. Zeker het even niets, en dan opeens met een stoot gas komt hier zeer bekend voor. Dit maakt het rijden in zijn 1 op de parkeerplaats heel leuk... Groot probleem volgens mij, ook wel verhalen op google over gevonden. Welk bj is jouw Focus Comp-Freak? Ben benieuwd of Kzyto hier wat licht op kan/mag werpen.
Edit: Na nog wat lezen lijkt het erop dat er een nieuwe ROM erin gezet moet worden. Daarna schijnt het een stuk beter te zijn. Nu is het alleen nog de vraag welke versie je dan moet hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Jim423 op 22-08-2011 13:35 ]
Voor de rest is de motor best lekker, zeker als hij warm is. Zo rond de 3500-4000 toeren trekt hij best lekker en ook het geluid bevalt me wel
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Ik laat die dikke leasebakken altijd even wat Ford Power zien bij het stoplichtDennahz schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:49:
5500 toeren?Waarom trek je überhaupt zover door?
Zojuist is de bestelling definitief het systeem van Ford ingegaan. Ik schrok echter enorm van de levertijd. De verwachte afleverdatum is 5 januari 2012Maximus schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:46:
Nou er straks weer een Fordleaserijder bij! Zojuist heb ik in onze leasetool mijn nieuwe auto besteld. Uiteindelijk nog best lastig om weer een nieuwe kleur te kiezen maar ben er uit gekomen. De volgende lijst is doorgezonden:
Ford Fiesta 1.25 82pk Titanium
Metallic lak Ink Blue
X-Pack Multimedia
Middenarmsteun
16" 15 spaaks velgen
PhD i.o.
Onze focus is van januari 2008 (kenteken) dus nog net pré facelift. Is volgens mij gebouwd in oktober 2007.quote: Ford EtisWhen engine speed is increased to around 4500 rev/min, the flaps of the intake manifold switchover system are opened.
When engine speed is reduced to around 4300 rpm, the flaps of the intake manifold switchover system are closed.
Doortrekken heeft trouwens wel zin, max vermorgen komt vrij bij 6000 rpm.
[ Voor 7% gewijzigd door Comp-Freak op 22-08-2011 18:56 ]
PhD i.o.
Er zitten kleppen in het inlaatspruitstuk waarmee de lengte van het inlaattraject aangepast kan worden. Je hebt een stand voor lage toerentallen en een stand voor hoge, zodat de motor bij hoge toerentallen zo vrij mogelijk lucht kan aanzuigen en bij lage toerentallen de luchtstroom genoeg snelheid blijft houden.
Ook zitten er nog wervelkleppen in die bij lage toerentallen extra wervelingen veroorzaken in de inlaat.
Aan de zijkant van het blok zit nog de EGR klep die verbrandingsgas terug kan voeren de inlaat in.
nu komen er 2 vraagjes in mij op:
Hoe is de geluidskwaliteit van de 9 speaker sony radio? is daar een subwoofer bij inbegrepen?
Hoe rijdt de 105pk 1.6 benzine? komt dat een beetje van zijn plek? ik kom nu van een seat leon 1.9tdi af (ook rond de 100pk), en het moet wel een beetje vergelijkbaar zijn.
Een andere kanshebber voor mijn nieuwe leasebak is een golf 6, 1.2, ook 105pk. Daar heb ik al een proefrit mee gemaakt, is dat vergelijkbaar met de nieuwe focus?
(proefrit focus moet ik nog plannen, maar wat extra info vooraf is nooit weg natuurlijk
Valt een ecoboost motor niet meer binnen het budget?
Hmm... zit even te klikken op directlease, maar een 125 of (ecoboost) 150pk motor gaat niet lukken, dan moet ik teveel opties gaan lozen, en ik wil graag een goed uitgeruste autoApoC schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:05:
Die 1.6 benzine is toch zo'n beetje het enige niet-turbo blok in de nieuwe focus of vergis ik me nou? Als dat inderdaad zo is, denk ik dat je in vergelijking met een VAG TDI of VAG TSI blok nog weleens teleurgesteld kunt gaan raken van de prestaties.
Valt een ecoboost motor niet meer binnen het budget?
Ik heb afspraak voor een proefrit met de 105pk gemaakt, dus die ga ik zaterdag eens aan de tand voelen, wie weet is het snel genoeg voor mij! Ben benieuwd
Weet niet eens of je wel echt een subwoofer nodig hebt in een Ford met een Sony packRonnieB82 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:26:
Ik zit nu een beetje rond te kijken voor een nieuwe leaseauto, en kom ook bij de nieuwe focus uit.
nu komen er 2 vraagjes in mij op:
Hoe is de geluidskwaliteit van de 9 speaker sony radio? is daar een subwoofer bij inbegrepen?
Ik heb de vorige versie van de 1.6 benzine gereden in de wagon variant. Niet echt 100% vergelijkbaar maar je kan er wel een indicatie van krijgen. Ik denk dat jij heel erg de turbo gaat missen. Aangezien het inderdaad ongeblazen blokjes zijn dus je krijgt niet die turbopush in je rug. Daarentegen komen ze wel heel prima van hun plek. Niet de snelste maar zeker ook niet de traagste.Hoe rijdt de 105pk 1.6 benzine? komt dat een beetje van zijn plek? ik kom nu van een seat leon 1.9tdi af (ook rond de 100pk), en het moet wel een beetje vergelijkbaar zijn.
Een andere kanshebber voor mijn nieuwe leasebak is een golf 6, 1.2, ook 105pk. Daar heb ik al een proefrit mee gemaakt, is dat vergelijkbaar met de nieuwe focus?
(proefrit focus moet ik nog plannen, maar wat extra info vooraf is nooit weg natuurlijk)
Voor de rest rijeigenschappen denk ik dat je met een Focus beter af bent dan een Golf. Stuurt strakker en er zit zonder twijfel meer gevoel in het sturen. Dit is namelijk de afstelling van Ford. Je moet ervan houden maar ik kan je wel zeggen het stuurt ontzettend strak!
Wat ik wel zou bekijken als je er het budget voor hebt is een lederen interieur. Ik heb tot nu toe altijd gemerkt dat vooral bij Ford de lederen stoelen zoveel beter zitten dan de stoffen. Stoffen zijn over het algemeen vrij hard en stevig. Ze vormen goed en bieden steun maar als je echt comfortabel wilt cruisen doe dan leer of halfleer in de stoeltjes
True... maar, moet wel zeggen, met het volume wat hoger, icm nummers met veel bas, gaan de deuren wel een beetje resoneren. Een subwoofer zou dit op kunnen lossen.Touchdomex schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:49:
[...]
Weet niet eens of je wel echt een subwoofer nodig hebt in een Ford met een Sony packKlinkt leuk op het optielijstje maar je hebt die echt niet nodig. Zelfs zonder subwoofer komt de standaard radio al ontzettend laag en klinkt geweldig.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Dan wordt het spannendPWM schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:48:
Soms staat het in het boekje, maar meestal zit er nog zo'n 5-7 liter in op dat moment. Wel goed om even na te gaan. als het 2 blijkt te zijn sta je goed voor lul
Edit: En de tankstation gehaald, vanaf nu de benzine meter echt wat beter in de gaten houden

[ Voor 9% gewijzigd door r.e.s op 29-08-2011 14:12 ]
Is bij mij ook: 0km op de bc nog te gaan, is 47 liter diesel er in (in een 52L tank).Jim423 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:41:
Nja bij mij, tijdje rijden met meter compleet op zijn laagste punt, toen tanken, nog 7L over. (38L getankt).
De 1.6 met 115PK en een hoop opties. Motorgeluid valt zeer goed mee binnenin en wat betreft het "vooruit gaan" ben ik niet de enige die reeds verschoten is van het optrekken (als je wilt
Verbruik staat momenteel, op 2000km, op 6.1l/100km... Hoewel ik bij het vertrekken in eerste steeds bij 55l/100km uitkom
Snel even lijstje op ford.be samengesteld, zoals ik hem momenteel lease:
Uw voertuig
New Focus (Clipper - Titanium - 1.6 TDCI Start-Stop - 115 PK - 85 kW met DPF - 6V)
Basisprijs €24.250,00
Geselecteerde opties
Candy Red (Metaalkleur) €600,00
Stof Charcoal Titan €0,00
Driver Assistant Pack €1.540,00
- -City Safety veiligheidssysteem bij lage snelheid -Lane Departure Warning waarschuwing bij overschrijding wegmarkeringen -Lane Keeping Aid assistentie bij overschrijding wegmarkeringen -Weergave van snelheidsborden -Automatische grootlichten -Bestuurderswaakzaamheidssysteem -Blind Spot Information System -'Quickclear' snelle voorruitontdooiing -Automatische koplampen, ruitenwissers en interieurspiegel incl. follow-me-home koplampen -Mistlampen vooraan -Elektrisch inklapbare / verwarmbare / bedienbare buitenspiegels met grondverlichting -Elektrisch bedienbare ruiten voor-en achteraan met tiptoetsbediening vooraan
Navigatiesysteem met 5" kleurenscherm Promoprijs: €1.000,00
- en SD-kaart West-Europa met USB-aansluiting, Bluetooth & Voice Control, stuurbediening en 6 luidsprekers
Light Pack €800,00
- -Xenon koplampen -Multicolour LED sfeerverlichting -LED daglichten -Aluminium koplampbehuizing
Zilverkleurige langsliggers (Clipper) €250,00
Prijs overzicht
Totaalprijs * €28.440,00
[ Voor 60% gewijzigd door dj_vibri op 30-08-2011 13:22 . Reden: lijstje ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Bij mij ging er 41,5 liter inJim423 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:41:
Nja bij mij, tijdje rijden met meter compleet op zijn laagste punt, toen tanken, nog 7L over. (38L getankt).
Dat is dan 100 euro...

...en dan heb je de meest simpele sleutel zonder afstandbediening.

Maargoed, toch gekocht en de dealer heeft gelijk maar de startonderbrekingcode veranderd.
Verder de dealer nog aan het werk gezet wat mijn huidige auto met 15k op de teller opbrengt als ik hem inruil voor een 1.6 Fiesta Metal. Gewoon voor de lolz...de inruil zal wel bagger zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 31-08-2011 19:17 ]
Een dingetje vind ik raar: volgens de folder zou er een ruimtebesparende reservewiel in moeten zitten, er zit echter een reparatiesetje bij. Iemand een idee of dit de afgelopen maanden is gewijzigd?
Iemand trouwens een idee wat dat P-knopje ongeveer naast de pook is? Uiteraard heb ik de handleiding doorgelezen, daar wordt dat knopje nergens in genoemd. Even dacht ik dat het iets met automatisch inparkeren te maken had, maar die optie zit niet op de First Edition.
[ Voor 47% gewijzigd door pven op 31-08-2011 21:09 ]
Nee, hoort een reparatiesetje bij te zitten. Ik heb een ruimtebesparend reservewiel erbij 'afgedwongen'.pven schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:52:
Mijn Ford Focus First Edition (wagon) is binnen!
Een dingetje vind ik raar: volgens de folder zou er een ruimtebesparende reservewiel in moeten zitten, er zit echter een reparatiesetje bij. Iemand een idee of dit de afgelopen maanden is gewijzigd?
Raar, dan moet Ford niet in de folder zetten dat er een ruimtebesparend reservewiel bij zit. Zie hier de folder, met letterlijk de tekst 'Ruimtebesparend reservewiel'. Maar goed: ik heb het bij de leasemij gedropt.Wallie schreef op donderdag 01 september 2011 @ 07:16:
[...]
Nee, hoort een reparatiesetje bij te zitten. Ik heb een ruimtebesparend reservewiel erbij 'afgedwongen'.
Kleine update: ook volgens de leverende Ford-dealer hoort er zo'n reservewiel in te zitten, want 'dat staat immers in de brochure'.

Nog meer jammere gevalletjes:
• de carkit is een Parrot CK3000 geworden ipv een CK3100
• gisteren had ik prima geluid, deze ochtend slinger ik het spul aan, er volgt een raar overversterkt geluid en vervolgens werkt alleen de speaker linksvoor nog

Maar verder ben ik dik tevreden met deze auto. Het rijdt echt prima, ik had verwacht dat de motor wat minder fel zou zijn dan mijn oude 2.0 maar dat valt echt mee.
[ Voor 5% gewijzigd door pven op 01-09-2011 08:46 ]
ik heb de mijne vorige week opgehaald, denk zelfde versie.pven schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:52:
Mijn Ford Focus First Edition (wagon) is binnen!
En bij mij bleek er een ruimtebesparend reserve wiel in te liggen terwijl ik een reparatiesetje verwachtte...
Een P knopje naast de pook zegt me trouwens niks.
Moets jij trouwens ook verplicht dakreling erbij nemen van de dealer?
[ Voor 10% gewijzigd door Driek op 01-09-2011 12:49 ]
Tijd van werken, tijd van rusten
Weer updates: alles gaat gefixed worden (en terechtpven schreef op donderdag 01 september 2011 @ 07:33:
[...]
Kleine update: ook volgens de leverende Ford-dealer hoort er zo'n reservewiel in te zitten, want 'dat staat immers in de brochure'.
Nog meer jammere gevalletjes:
• de carkit is een Parrot CK3000 geworden ipv een CK3100
• gisteren had ik prima geluid, deze ochtend slinger ik het spul aan, er volgt een raar overversterkt geluid en vervolgens werkt alleen de speaker linksvoor nog
Volgens de folder moet er een wiel inliggen, ik ga er nog eentje krijgen maar dan moet ik wel de reparatieset weer inleveren.Driek schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:44:
[...]
ik heb de mijne vorige week opgehaald, denk zelfde versie.
En bij mij bleek er een ruimtebesparend reserve wiel in te liggen terwijl ik een reparatiesetje verwachtte...
Ik heb een foto-tje gemaakt:Een P knopje naast de pook zegt me trouwens niks.

Nee, maar bij mij zit er nog een leasemij tussen. Aangezien het een redelijk nieuwe leasemij is, loopt de dealer daar iets harder voor en worden er geen rare eisen gesteld.Moets jij trouwens ook verplicht dakreling erbij nemen van de dealer?
Ziet er haast uit alsof je daarmee je parkeersensoren uit kan schakelen... Al eens geprobeerd achteruit te rijden met het knopje omgeschakeld (niet te veel gasgeven dan natuurlijkIk heb een foto-tje gemaakt:
[afbeelding]
Nu nog uitzoeken wat die A met die cirkel er omheen onderin op mijn dashboard betekent en dan begrijp ik alle knopjes.
Wat een slechte handleiding zit er overigens bij de nieuwe Focus, dat boekje is zo onlogisch ingedeeld dat het storend is om te lezen.
[ Voor 14% gewijzigd door pven op 01-09-2011 22:11 ]
Dat zou zomaar eens de audio ingang (aux) van je radio kunnen zijn, zat in de vorige focus verstopt in het handschoenenkastje...Nu nog uitzoeken wat die A met die cirkel er omheen onderin op mijn dashboard betekent en dan begrijp ik alle knopjes.

Het knopje zit onder de climate-bediening. Als ik het knopje indruk dan brandt het 'off'-stukje wat feller. In het kastje zit idd een USB- en een aux-aansluiting, maar dit knopje heeft daar volgens mij niets mee te maken.
Het eerste knopje is inderdaad om je parkeersensoren uit te schakelen (bijv handig wanneer het heeft gevroren en de sensoren als een malle afgaan omdat er ijs op zit).
Het knopje in de post hierboven is om het start/stop-systeem van de motor uit te schakelen; m.a.w. hij slaat dan niet af wanneer je stilstaat, de versnellingspook in neutraal en het koppelingspedaal hebt ingedrukt.