Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 8 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bah: mijn nieuwe Ford Focus 1st Edition (lease) is uitgesteld naar week 31. De garage beweerde dat deze halverwege juni geleverd zou kunnen worden, maar omdat de leasemij het centraal in koopt moet ik wat langer wachten,

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Dat is van wat ik van mijn Focus zoektocht herrinner.....een mooie prijs :*)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:16

Reneger

Wie? IK?

@Pven: Goed om te weten, ik heb afgelopen week mijn leaseaanvraag ingediend... Moet nog door de papiermolen heen e.d. :(

Het is bij mij de Focus Trend Sport 1.6 VTCI (ofzo?) geworden. De diesel met 115 PK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zal wel een TDCi worden :) Welke kleur heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:41
Ik zit nog steeds een beetje in twijfel over wat m'n volgende auto zou worden. Vond de Focus hatchback altijd al mooi, maar onlangs een paar keer in een Volvo gezeten en dat vond ik toch ook wel heel fijn eigenlijk.
Nu kan ik eigenlijk 2 dingen doen: doorsparen voor laatstgenoemde of een paar duizend euro minder besteden aan een Focus 2005/2006.
Heb nog nooit proefgereden, maar wat vinden eigenaren van dat model van de stoelen? Vaak krijg ik vrij snel last van m'n rug als ik in een auto zit dus dat is wel een aspect die vrij hoog op m'n lijstje staat om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

J0YR1D3R schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:21:
Zal wel een TDCi worden :) Welke kleur heb je besteld?
Idd de TDCI. Al die lettertjes ook.
De kleur wordt Mars Red, de verkoper deed druk zijn best om mij aan de Mosterdgeel te krijgen... Idioot.. En hij probeerde mij de 17 of 18" LM velgen aan te smeren.. Maar 1000 euro voor een paar stukjes alu, nee... (Plus het verminderde comfort)

Overigens was ik gelijk verkocht door de stoelen (Ze sluiten heerlijk aan), en het sportonderstel. Dat ding ligt echt als een baksteen op de weg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft Mars Red geen leverproblemen? Ik geloof dat Candy Red wel een probleem was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-10 11:17
Southern Sun schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:53:
Heb nog nooit proefgereden, maar wat vinden eigenaren van dat model van de stoelen? Vaak krijg ik vrij snel last van m'n rug als ik in een auto zit dus dat is wel een aspect die vrij hoog op m'n lijstje staat om rekening mee te houden.
Heb zelf half lederen stoelen in Focus zitten en die zitten geweldig. Goede zijlenden (of hoe die ook heten) en kan er uren in zitten met mijn 1.96 en redelijk breed postuur.

Enige nadeel van de stoelen is dat zij maar beperkt naar beneden kunnen, ik had liever nog dieper gezeten maar dat is natuurlijk persoonlijk. Het is niet zo dat ik 'op de bok' zit.
Dennahz schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:22:
Hij vraagt er € 7000.- voor. Lijkt me reëel, toch?
Nette prijs, helemaal icm weinig km en 2 liter blok. Dat gaat als de brandweer :)
Jammer dat het een trend is, die mist vaak wel wat opties die ik graag in een auto heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00

Wallie

Herr

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe leasebak opgehaald, een Wagon Trend Sport (met wat opties):
Ford Focus
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GkwioQlaWrEgq0DuyWSEUaTf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wn7IcnWEkCLkAtqEIjJ30Iwa/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oe8lgHkxHjXcURp8JYciEq5u/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cPLSBjjSooYtj8Rw8if2beck/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3s4zH8nLsziBDnFVcYWpK0iP/thumb.jpg

Geweldige auto! Goed stoelen, de 1.6TDCI 115pk trekt lekker door, stil van binnen, en alles voelt heel stevig aan.
Moet alleen uitgelijnd worden (ja, dat heb ik altijd met nieuwe auto's... kan dat nou nooit in 1x goed? :? Nou ja, dat kon morgen al gebeuren.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wallie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:07:
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe leasebak opgehaald, een Wagon Trend Sport (met wat opties):
Ford Focus
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Geweldige auto! Goed stoelen, de 1.6TDCI 115pk trekt lekker door, stil van binnen, en alles voelt heel stevig aan.
Moet alleen uitgelijnd worden (ja, dat heb ik altijd met nieuwe auto's... kan dat nou nooit in 1x goed? :? Nou ja, dat kon morgen al gebeuren.
Het is helemaal geen RHD :+ :>

Maar wel echt gave bak! Ziet er extreem stijlvol uit. Wat voor kleur is het precies? :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:10:
[...]

Het is helemaal geen RHD :+ :>

Maar wel echt gave bak! Ziet er extreem stijlvol uit. Wat voor kleur is het precies? :)
RHD? Eej, ik ben nieuw in Ford land... wat is dat? Of sla ik nu de plank mis? :+

De kleur? Dat is het gratis rode kleurtje Colorado Red ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wallie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:17:
[...]

RHD? Eej, ik ben nieuw in Ford land... wat is dat? Of sla ik nu de plank mis? :+

De kleur? Dat is het gratis rode kleurtje Colorado Red ;).
Dit is ook een algemene term voor auto's met het stuur aan de rechterkant :+ Het stuur zit bij jou links :>

Maar erg fris kleurtje! hopelijk blijft hij ook lang mooi en word hij niet snel roze...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:20:
[...]

Dit is ook een algemene term voor auto's met het stuur aan de rechterkant :+ Het stuur zit bij jou links :>

Maar erg fris kleurtje! hopelijk blijft hij ook lang mooi en word hij niet snel roze...
Och, verrek, 't stuur zit links ja! :P

Mijn vorige auto (Fabia) was ook 'gratis' rood, die zag er na 2,5 jaar nog prima uit. Toen was ie al aan z'n kilometers... dus heb hoop dat deze er ook leuk uit blijft zien zolang het nodig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wallie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:17:
[...] De kleur? Dat is het gratis rode kleurtje Colorado Red ;).
Hij is mooi :)
Ik heb tot nu toe nog maar 1 focus wagon in deze kleur zien rijden - behalve de mijne dan.

Dat verkleuren van rode lakken is volgens diverse bronnen een gebeuren uit de oudheid. Alhoewel, ik heb wel een fles rode wax er bij gekregen.

Die is nog ongebruikt... Ik moet 'm toch eens een behandeling geven.

[ Voor 15% gewijzigd door joopv op 30-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Erg nice die Focus!

Vindt hem een "volwassen" achterkant hebben. Mooi :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:41
Heb nu definitief besloten dat m'n volgende auto een Focus word van het vorige model. Vind dat je toch best wel veel auto krijgt voor de redelijk lage 2e hands prijzen die er voor gevraagd worden :) Sowieso zal het een enorme upgrade zijn van m'n Peugeot 306 uit 1996 die ik nu heb :+ Ergens in 2012 zal ie er echter pas komen. Wat mij trouwens best vaak op valt bij de Focus modellen uit 2005/2006 is de roest aan de schijf- of trommelrem zoals bij bijvoorbeeld de 2e foto uit de volgende advertentie:
http://auto.marktplaats.n...3yWQ%3D%3D&fta_ind=6&fs=1

Is dat iets om voor uit te kijken of maakt het niet zoveel uit? Heb namelijk niet zoveel verstand ervan en als het iets is om te vermijden is het wel handig dat te weten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 31-05-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07
Ik heb sinds februari 2011 een Ford Focus Wagon 1.6 benzine uit mei 2006. Op zich heel erg tevreden mee! Echter de laatste 2 maanden begon de auto met koude start nogal te 'bokken', te stotteren en ongecontroleerd wegrijden. Dit was voornamelijk bij het wegrijden. Na een tijdje duurde dit steeds langer en gebeurde het ook in de tweede en derde versnelling. Bij het rijden van constante snelheden had je het gevoel dat de motor steeds even inhield.

Op advies van Ford dealer (waar ik auto gekocht heb) V-Power getankt, resultaat was dat het alleen maar erger werd. Ik kon de auto afgelopen zaterdag langs brengen. Het bleek een kapotte Lambda sensor te zijn. Bij het wegrijden van de garage deed de auto inderdaad niet meer bokken, nog wel het inhouden van de motor af en toe bij het rijden van constante snelheden.

Vanavond gebeurde er echter iets bizars. Ik reed 120, liet de auto uitrollen naar 90 en ging weer gas geven. Ik gaf constant gas en ineens weer dat inhouden, alleen nu heel erg. Opeens knipperden lampjes en een rood lampje wat bleef branden. Motor viel uit en in infoscherm kwam de melding "Motor sys storing".

Rustig naar vluchtstrook gegaan en uit laten rollen en afgeremd tot stilstand. Ik heb toen geprobeerd de motor weer te starten. Dit ging goed gelukkig en kon weer naar mijn bestemming rijden en daarna weer terug naar huis. De melding staat nu niet meer in het infoscherm.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ga vrijdag in ieder geval de Ford garage weer bellen. Gelukkig heb ik nog Bovag garantie tot 5 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 13:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

TimmieVelthuis schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:05:
[...]

Dat heb ik ook gehad, bij mij was dat een kabel die los was geschoten en daardoor tegen de carrosserie aantikte. Die kabel zit als je voor je motorkap staat helemaal bovenin, achteraan het compartiment dus idd onder de voorruit. Probeer dit eens.
Heb waarschinlijk de oorzaak gevonden. Er zit een plastic plaat los.
De plaat die vanaf de ruit naar de motorruimte gaat. Die is los gegaan.
Zal woensdag ff langs de ford garage rijden. Hopelijk kunnen ze die plakken oid.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Southern Sun schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:36:
Is dat iets om voor uit te kijken of maakt het niet zoveel uit? Heb namelijk niet zoveel verstand ervan en als het iets is om te vermijden is het wel handig dat te weten :)
dat heeft niets met ford of het bouwjaar te maken :p op schijven is het normaal als ie weinig rijd. na een paar keer remmen is het ook weer weg. ook op trommels is het normaal.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:09
Wat een drama. Op hemelvaartsdag is mijn 6 weken jonge Ford Fiesta Titanium totall loss gereden door een oude dame van 79. De manier waarop verzin je gewoon niet ik zal het kort proberen uit te leggen. Ik reed op een 2 baansweg met hooguit 45 km per uur. Naast de rijbaan voor het tegemoetkomende verkeer zijn er parkeervakken. De auto van de dame staat gepakeerd eigenlijk met haar neus in de verkeerde richting dus met de neus in de richting waarin ik rijd goed dat maakt in principe niet zo veel uit. Wat blijkt: toen zij haar auto de vorige dag had geparkeerd had ze de versnelling in de achteruit laten staan en tevens stonden haar wielen schuin in de richting van de weg. Zij start de auto, de auto schiet naar achteren vol op een auto die achter haar geparkeerd stond, van schrik zet ze hem in de vooruit. Let op, haar voorwielen staan dus nog steeds gedraaid. Op dat moment kom ik dus aanrijden. Zij komt met haar auto op mijn weghelft terecht en ze blijft maar doorgassen, door de schrik ofzo. Ze raakt mij vol linksvoor ze duwt mij als het ware van de weg en ik kom tot stilstand tegen een lantaarnpaal. 2 grote deuken dus aan de voorkant met heel veel schade. Tot zover hoe het dus gebeurd is. De takeldienst vermoedde al dat de auto totall loss is en dat werd gisteren ook wel bevestigd door mijn garage, een officiële Ford dealer.

Nu eigenlijk mijn vraag: ik ben goed verzekerd, all risk volledig casco via Ford Autoverzekering. Ik kan dus een gelijkwaardige Fiesta uitzoeken ter waarde van de cataloguswaarde in dit geval 17.345 euro. Er moet dan óf een nieuwe gebouwd worden in Spanje óf mijn dealer kan er ergens anders in Nederland een vandaan laten halen begrijp ik? Zijn er hier mensen die ooit iets dergelijks hebben meegemaakt en hoe is dat dan gegaan bij jullie? Als ie uit Spanje moet komen ben je weer 10 tot 12 weken verder endat brengt mij op het volgende. Ik heb voorlopig een leenauto ( Fiesta uit 2007, best veel opties leuk karretje ) voor 2 weken meegekregen van de garage. Ik ga er vanuit dat ik natuurlijk nooit binnen 2 weken een nieuwe gelijkwaardige Fiesta voor de deur heb staan. Maar ik zou dus wel graag vervangend vervoer willen hebben gedurende de tijd dat ik mijn auto nog niet terug heb. Ik heb begrepen van de garage dat daar niet zo heel erg moeilijk over word gedaan en dat ik na verloop van tijd, tegen een gereduceerd tarief, ven een leenauto gebruik mag blijven maken. Dit kan ook zo ongeveer kloppen?

Ik heb dit dus nog nooit meegemaakt daarom zou ik eens willen horen of er hier mensen zijn die ooit iets dergelijks hebben meegemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

DutchOwnage schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:08:
Wat een drama. Op hemelvaartsdag is mijn 6 weken jonge Ford Fiesta Titanium totall loss gereden door een oude dame van 79. De manier waarop verzin je gewoon niet ik zal het kort proberen uit te leggen. Ik reed op een 2 baansweg met hooguit 45 km per uur. Naast de rijbaan voor het tegemoetkomende verkeer zijn er parkeervakken. De auto van de dame staat gepakeerd eigenlijk met haar neus in de verkeerde richting dus met de neus in de richting waarin ik rijd goed dat maakt in principe niet zo veel uit. Wat blijkt: toen zij haar auto de vorige dag had geparkeerd had ze de versnelling in de achteruit laten staan en tevens stonden haar wielen schuin in de richting van de weg. Zij start de auto, de auto schiet naar achteren vol op een auto die achter haar geparkeerd stond, van schrik zet ze hem in de vooruit. Let op, haar voorwielen staan dus nog steeds gedraaid. Op dat moment kom ik dus aanrijden. Zij komt met haar auto op mijn weghelft terecht en ze blijft maar doorgassen, door de schrik ofzo. Ze raakt mij vol linksvoor ze duwt mij als het ware van de weg en ik kom tot stilstand tegen een lantaarnpaal. 2 grote deuken dus aan de voorkant met heel veel schade. Tot zover hoe het dus gebeurd is. De takeldienst vermoedde al dat de auto totall loss is en dat werd gisteren ook wel bevestigd door mijn garage, een officiële Ford dealer.

Nu eigenlijk mijn vraag: ik ben goed verzekerd, all risk volledig casco via Ford Autoverzekering. Ik kan dus een gelijkwaardige Fiesta uitzoeken ter waarde van de cataloguswaarde in dit geval 17.345 euro. Er moet dan óf een nieuwe gebouwd worden in Spanje óf mijn dealer kan er ergens anders in Nederland een vandaan laten halen begrijp ik? Zijn er hier mensen die ooit iets dergelijks hebben meegemaakt en hoe is dat dan gegaan bij jullie? Als ie uit Spanje moet komen ben je weer 10 tot 12 weken verder endat brengt mij op het volgende. Ik heb voorlopig een leenauto ( Fiesta uit 2007, best veel opties leuk karretje ) voor 2 weken meegekregen van de garage. Ik ga er vanuit dat ik natuurlijk nooit binnen 2 weken een nieuwe gelijkwaardige Fiesta voor de deur heb staan. Maar ik zou dus wel graag vervangend vervoer willen hebben gedurende de tijd dat ik mijn auto nog niet terug heb. Ik heb begrepen van de garage dat daar niet zo heel erg moeilijk over word gedaan en dat ik na verloop van tijd, tegen een gereduceerd tarief, ven een leenauto gebruik mag blijven maken. Dit kan ook zo ongeveer kloppen?

Ik heb dit dus nog nooit meegemaakt daarom zou ik eens willen horen of er hier mensen zijn die ooit iets dergelijks hebben meegemaakt :)
Ik heb geen passend antwoord voor je, maar ik heb wel een gehoord dat garage's soms een auto aan je 'uitlenen' om een periode te overbruggen (bijv als een levering van een nieuwe auto maar steeds uitgesteld wordt). Persoon die ik kende in deze situatie moest hem wel zelf verzekeren voor die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Damn, erg vervelend... Fiesta is een mooi karretje, en 2e hands/op voorraad (afhankelijk van uitvoering, maar titanium (zeker de diesel)) zie je ze nog niet zoveel.... Alhoewel, stuk of 400 in totaal, maar daar moet de juiste voor jou maar net tussen zitten: http://www.autoweek.nl/oc...=no&pagesize=20&p_model=+

edit: Sorteer even op prijs > 14.000 en je hebt alle 1.25 trends en dat soort meuk eruit... Zijn nog wel wat titaniums her en der... Maar jou kleur en bijpassende opties ,etc... That's the question

Vanuit Spanje duurt een forse tijd inderdaad, van mij is toen 2e week februari gebouwd, en 3e week april afgeleverd... Het inplannen van de productie dus nog niet meegenomen :-(

Veel succes met de afwikkeling

[ Voor 11% gewijzigd door djidee op 04-06-2011 18:28 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hee thx ik ga daar eens een kijkje op nemen. Ja die van mij heeft inderdaad behoorlijk wat opties dat zal het er ook niet sneller en makkelijker op maken. Tis inderdaad een 1.25 Titanium Panther Black, X-Pack, 16"lichtmetaal 15 spaaks, privacy glass zij en achter, armsteun voor en die grote achterspoiler die normaal op de Sport zit.

Maar ja wil echt perse weer een Panther Black kleurtje, die chromen afwerking van de Titanium komt dan zó mooi naar voren ook icm met dat 16" 15 spaaks LM. Geloof me, de tranen stonden in mijn ogen toen ik m'n auto er zo bij zag staan echt een vreselijk gezicht :'( :'( . En dan te bedenken dat die vrouw van 79 de volgende dag (gister dus) bij een keuringsarts moest komen om haar rijbevoegdheid weer voor 5 jaar te laten verlengen. Ik zeg het niet snel hoor, maar van mij mogen ze het intrekken. Haar rijbewijs was ook door de politie ter plekke ingenomen en van getuigen heb ik gehoord dat ze wel vaker wat warrig overkomt. Dit soort mensen zouden als het aan mij zou liggen niet meer de weg op mogen.

Maar goed, ik ga zéker uit van een goede afhandeling en binnen nu en een tijdje zal ik dezelfde wel terug krijgen. Bedankt in ieder geval :)

Heb ik nog 1 vraagje. Welke accesoires kan mijn Ford garage eventueel zelf gaan toepassen. Stel ze kunnen ergens een 1.25 titanium Panther Black ergens vandaan halen, maar zit bijvoorbeeld geen X-Pack op en zo. Kan dat er door de garage zelf worden ingebouwd of kan dat alleen af-fabriek? Volgens mij heeft mijn eigen dealer alleen zelf die armsteun gemonteerd, de rest kwam af-fabriek.

Edit: Ow ja, en kunnen Ford Dealers onderling gewoon nieuwe auto's van elkaar overnemen in dit soort gevallen? Want ik had er pas 2500 km opzitten... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 04-06-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:35
De ford dealers kunnen in hun systeem inderdaad kijken of er nog voorraad auto's zijn. Dat had mijn dealer ook gedaan toen ik de mijne uitzocht. Veel opties/accesoires kunnen achteraf nog ingebouwd worden, maar dat kan de dealer beter vertellen dan ik.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hee thx :*) . Hmm dat geeft weer wat meer hoop dat ie in ieder geval niet helemaal nieuw uit Valencia hoeft te gaan komen. Zou het wel erg jammer vinden als ik weer een week of 10 a 12 moet gaan wachten, want dat wachten duurt zooooo lang :P . Vooral ook straks met de zomervakantie in aantocht. Nou ja, komende week zal er wel veel duidelijk worden ik zal jullie iig op de hoogte houden. Bedankt allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 04-06-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-10 18:17

vhal

ಠ_ಠ

Balen voor je : ( Hopelijk kan je snel een nieuwe auto vinden.

Onze twee witte Fiesta 1.25 Titanium (toen de Xpac uitvoering) kwamen ook ergens uit het land vandaan, voorraadauto's dus maar wel op zo'n manier dat ze een maand later op kenteken werden gezet.

Wat betreft fabrieksoptie's viel er niet zo veel uit te kiezen, het meeste zat al in de auto. Uiteindelijk werden de 15" wielen vervangen voor de 7 spaaks 16"wielen. 17" was niet te leveren (helaas...).

Had ik gekozen voor de 1.6 Sport dan had ik met een levertijd gezeten van een paar weken/maanden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
deadsy33 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:26:

Had ik gekozen voor de 1.6 Sport dan had ik met een levertijd gezeten van een paar weken/maanden.
En ik zie nu juist weer redelijk wat witte 1.6 Sportjes op voorraad voorbij komen bij Autoweek. Zou inderdaad ook geen verkeerde keuze zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 20:46

Dennahz

Life feels like hell should.

Dennahz schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:22:
Wij gaan deze week eens kijken bij iemand die z'n Ford Focus stationwagen (Ford Focus 2.0 Turbo TDCi Trend - 135pk) uit 2005 verkoopt. De wagen ziet er heel netjes uit en is altijd goed onderhouden geweest. (dat is er ook wel aan te zien op de foto's :)). Heeft nog maar 109.000km gereden, wat natuurlijk niks is voor een diesel.

Hij vraagt er € 7000.- voor. Lijkt me reëel, toch?
Inmiddels gekocht! Na een testritje was ik overtuigd. Hele nette wagen met erg veel vermogen (zeker in vergelijking met m'n 1.4 benzine).

Nu nog al het papierwerk in orde brengen (verzekering, nummerplaat) en hem dan ophalen! 8)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/26172044/toet-toet2.jpg

Ik ga dan direct op zoek naar een vervangende radio, want wil wel gewoon MP3 e.d. kunnen afspelen. Jammer dat ze zich niet houden aan de standaarden van 1 of 2 DIN, maar iets van 1.7 hebben.

Can't wait! :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

De Focus II (zoals hierboven getoond, vanaf 2005 tot 2011) heeft volgens mij gewoon een dubbel-DIN radio. De Focus I (1999-2004) had idd een afwijkende maat..

Kijk anders even op www.focusclub.nl/forum voor een vervangende radio ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

MisteRMeesteR schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:54:
De Focus II (zoals hierboven getoond, vanaf 2005 tot 2011) heeft volgens mij gewoon een dubbel-DIN radio. De Focus I (1999-2004) had idd een afwijkende maat..

Kijk anders even op www.focusclub.nl/forum voor een vervangende radio ;)
gewoon dubbeldin idd. je hebt er alleen een ombouw frame voor nodig. ohw, en wat alternatieve kabels, want ford heeft wel zijn eigen stekkers. ohw, en een controllerboxje ivm je stuurbediening :+

ik heb zelf begin van het jaar een radio op marktplaats gekocht. van de standaard 6000cd naar een sony model uit de fiesta met mp3 ondersteuning en cd wisselaar ingebouwd in de headunit. ideaal. zo overschuiven, geen aparte kabels, stuurbediening werkt gewoon. tis alleen soms even zoeken en geduld hebben.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Serieus? Dus ik hoef niet met een dremel aan de slag? Heb dat n.l. veel gelezen op het forum van Focusclub. Blijkbaar zat ik dan bij type I te kijken.

Jammer dat veel van die dubbel-DIN radio's zo lelijk zijn. Misschien dan idd beter een model uit een nieuwere Ford aanschaffen. (heb je dan ook nog een ombouwframe nodig?). Direct met GPS, Bluetooth, MP3 (USB), .... bedankt voor de tip!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Dennahz schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:23:
Serieus? Dus ik hoef niet met een dremel aan de slag? Heb dat n.l. veel gelezen op het forum van Focusclub. Blijkbaar zat ik dan bij type I te kijken.

Jammer dat veel van die dubbel-DIN radio's zo lelijk zijn. Misschien dan idd beter een model uit een nieuwere Ford aanschaffen. (heb je dan ook nog een ombouwframe nodig?). Direct met GPS, Bluetooth, MP3 (USB), .... bedankt voor de tip!
alle radio's van de focus van zeg 2005 tot 2011 (dus niet het nieuwe model!) passen bij elkaar. moet je alleen een ander frame hebben (ronde of vierkante radio opening).

versie met gps enzo zou ik echt skippen, schijnt een hell te zijn om totaal in te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Even een update'tje. Er zijn 2 mogelijkheden, maar dat hangt compleet af van de schade expert die (hopelijk morgen) de auto gaat inspecteren. Zeer waarschijnlijk (maar nog niet helemaal 100% zeker) keurt ie de auto totall loss. In dat geval heeft mijn dealer een voorraad Fiesta gevonden, welke nog gemaakt moet gaan worden in Valencia. Productie datum staat gepland op 25 juni a.s. Dit heeft als groot voordeel dat mijn dealer nu nog eventjes de tijd heeft om alle opties die ik wens toe te gaan laten passen voor de fabricage. Ik meen dat dit mogelijk is tot 2 weken vóór de geplande fabricagedatum. Het scheelt natuurlijk ook in euro's als alle opties af fabriek geplaats kunnen worden ipv achteraf door de garage. Dus in dit geval zou het nog een week of 6 a 7 gaan duren voordat er weer een nieuwe Fiesta voor de deur staat, in plaats van 10 tot 12 weken als er een hele nieuwe order moet gaan komen. Ik spaar dus een ruim een maand uit. Dit heeft natuurlijk mijn voorkeur.

Maar ja, als de schade expert vind dat de auto wél gerepareerd kan worden ( schatting is 10 tot 12 duizend euro schade ) hoef ik maar ongeveer een week of 3 te wachen. De verzekering van de tegenpartij zal natuurlijk liever die schade willen betalen, dan ruim 17 mille overmaken voor een nieuwe. Anyway, wat het ook zal worden ik hoef in ieder geval geen 10 tot 12 weken uit te gaan zitten in afwachting van een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Laatst online: 19-10 21:47

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik hoop voor je dat 'ie total loss verklaard wordt. Ze kunnen een auto zo rechtrekken dat je er niets meer van ziet, maar je wegligging wordt nooit meer zoals het was en je kreukelzones zijn ook aangetikt, dus mocht je ooit nog een ongeluk krijgen dan ben je goed de sjaak...

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Ethnocentrix schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:07:
Ik hoop voor je dat 'ie total loss verklaard wordt. Ze kunnen een auto zo rechtrekken dat je er niets meer van ziet, maar je wegligging wordt nooit meer zoals het was en je kreukelzones zijn ook aangetikt, dus mocht je ooit nog een ongeluk krijgen dan ben je goed de sjaak...
met hem ^^ een schade auto lijkt me ook niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Mijn gevoel zegt inderdaad hetzelfde. Hoewel m'n dealer mij verzekerde dat ie alleen in aanmerking komt voor reparatie, mits de auto na reparatie voldoet aan alle veiligheidsaspecten. Ook vroeg ik hem of mijn auto na reparatie dan nog dezelfde inruilwaarde zou vertegenwoordigen als een Fiesta welke nooit schade heeft gereden na zoveel jaar, ook dit was het geval zei ie.Dit is voor mij allemaal ook nieuw, mocht die schade expert besluiten dat reparatie tóch mogelijk is, dan zou ik eventueel toch nog een second opinion kunnen aanvragen?. Uit te voeren door een schade expert van mijn eigen verzekeringsmaatschappij? Ik las zo iets in mijn polisvoorwaarden namelijk.

Ik heb natuurlijk veel liever een nieuwe, helemaal nu mijn verkoper zo'n goede optie gevonden heeft...

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 08-06-2011 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

De Focus is inmiddels binnen. Hij rijdt echt geweldig! overstap van Yaris uit 2001 en een Xsara uit 2000 :p.

* Dennahz blij :)

Klopt dat actieradius bij jullie ongeveer? Met een volle tank geeft ie aan dat er ongeveer 850km gereden kan worden. Best netjes imho.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie wagen Dennahz!
Heb dezelfde.... alleen een benzine. :)

Mijne geeft 630km aan als ik net getankt heb.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb een Ford Ka van 2010 en wou binnenkort de standaard speakers/radio er uit halen en vervangen door wat beters en vroeg me af of dit een beetje te doen is.
Ik heb wat betreft auto audio alleen ervaring met de wat oudere auto's en daar nooit echt voor uitdagingen gestaan wat betreft inbouwen/kabels leggen enz... maar bij sommige niewe auto's zit alles zo goed dicht en compact in elkaar dat (van horen zeggen) dat het soms aardig lastig gaat.

Iemand een idee in welke categorie de Ford Ka zit ? makkelijk/moeilijk

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:13
Heb jij een radio dan (of DIN frame) welke past in je Ka ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Een update'tje. Vandaag is het eindelijk met de verzekering rond gekomen, de dealer is nu naarstig op zoek naar een zwarte of witte 1.25 82 pk titanium met X-Pack. De auto is dus gelukkig total loss verklaard. Mocht ie nou geen voorraadauto vinden die aan mijn eisen voldoet en redelijk snel geleverd kan worden (lees 2 tot 3 weken) heeft ie wél een nieuwe Fiesta S-Edition staan. Op zich niet verkeerd natuurlijk, alleen zó jammer dat ze enkel maar met een 60pk motortje komen. Zou voor mij eigenlijk een deal breaker zijn.

http://www.ford.nl/Aanbiedingen/Fiesta/FiestaSEdition

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 22-06-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ach 60 PK is ook prima te doen, heb beide proefgereden, als het niet snel genoeg gaat gewoon pas schakelen bij 4-4.5k toeren. Maakt voor het verbruik trouwens amper uit. Wanneer je veel gaat rijden op de 130-snelwegen zou ik wel voor de 82PK gaan ivm het passeren. Voor N wegen etc gaat het allemaal prima. Maak anders een proefrit met die S-Edition?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ga ik ook zéker doen morgen. Ik zit nu een beetje met een dilemma namelijk. Hij heeft er een kunnen vinden die bijna helemaal gelijk is aan mijn vorige, op de standaard achterspoiler na. ( de S-Edition heeft dus wél die leuke sport spoiler achter). Wordt 4 juli a.s gebouwd, dus met een week of 4 zou ik 'm kunnen rijden als het meezit. Alleen, het is dus een 5 deurs ipv een 3 deurs. Wil ik eigenlijk liever niet, kost ook weer 700 euro extra en ik krijg in ieder geval 15.500 vergoed van de verzekering. Kan zo blijven maar kan ook nog iets oplopen. Betekend dat ik ongeveer 1500 bij moet lappen voor die 5 deurs, inclusief rijklaarkosten erbij enz. Daar komen waarschijnlijk ook nog wat euro's bovenop voor het mogen gebruik blijven maken van de leenauto welke ik nu rij. Maar hij gaat morgen proberen om er alsnog een 3 deurs van te maken, is niet zeker of dat gaat lukken.

Ga ik voor die S-Edition kan ik binnen een week rijden, hou ik nog geld over van de verzekering om 'm nog wat aan te kleden én loop ik niet tegen kosten aan voor het gebruik van de leenauto. Maar ik mis dan wel de opties uit het X-Pack die ik zo fijn vond zoals cruise control en automatische lichten en ruitenwissers. Best een dilemma dus wel... Eigenlijk neig ik toch naar die S-Edition, die 60pk kom ik wel overheen zo vreselijk veel snelwegen rijd ik toch niet plus ik heb gewoon véél liever een 3 deurs. En tja, geen climate control. Ik denk dat een standaard airco ook wel volstaat in het NL klimaat ;)

Ik denk dat als ie er een 3 deurs van kan maken, ik voor die ga. Mocht het een 5 deurs blijven overweeg ik heel serieus de S-Edition

Morgen zal ik beslissen, eerst even een nachtje over slapen.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 23-06-2011 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:50

Halfkakkende

Vandring

Wellicht is dit dan ook de moeite waard om te onderzoeken: http://www.atm-chiptuning...5i-60pk-tuning-naar-82pk/ .

Persoonlijk vond ik het gebrek aan vermogen bij de 60pk variant te groot. Hij begint pittig, dus voor de stad prima, maar op de snelweg kom je amper mee.

[ Voor 36% gewijzigd door Halfkakkende op 23-06-2011 06:52 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat zie je niet vaak, zo'n vermogenstoename bij een atmosferische motor, zelfs niet met geknepen varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PWM schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:47:
Dat zie je niet vaak, zo'n vermogenstoename bij een atmosferische motor, zelfs niet met geknepen varianten.
Vermoedelijk is dan gewoon de 82PK hetzelfde blok als de 60PK... Dus ja wel geknepen en blijkbaar met een chip is die 82 te "unlocken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ben dan wel benieuwd hoe ze geknepen hebben. Bij geblazen motoren is het makkelijk. Bij ongeblazen volgens mij niet. De meeste merken moeten wel een aanpassing op het mechanische vlak doen om het knijpen voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PWM schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:30:
Ben dan wel benieuwd hoe ze geknepen hebben. Bij geblazen motoren is het makkelijk. Bij ongeblazen volgens mij niet. De meeste merken moeten wel een aanpassing op het mechanische vlak doen om het knijpen voor elkaar te krijgen.
Volvo doet hetzelfde met de 2.4 140pk / 170pk.
Schijnt alleen een softwarematige aanpassing te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Rij zelf de 82PK fiesta, wel tevreden met de prestaties in de stad en op N-wegen (80km/h). Snelwegen zijn geen probleem en de auto kan redelijk vlot versnellen naar +/- 150km/h. Verwacht geen racemonster, om 'vlot' in te halen zou ik toch even terugschakelen naar de 4e versnelling. Verder is het een kwestie van toeren houden, < 3k rpm geeft de motor niet echt thuis in de 5e versnelling.

De 1.6 120PK schijnt wel een fijne motor te zijn met een gelijkmatige vlotte versnelling. Wellicht is dat een optie. De 1.4 benzinemotor schijnt nogal tegen te vallen vergeleken met de 1.25 varianten.

Ik blijf het jammer vinden dat Ford zo traag is met een Fiesta ST. Het wagentje kan makkelijk zwaardere motoren aan, het zal in ieder geval niet liggen aan de wegligging want ik heb maar weinig zulke strak sturende wagens gereden in deze klasse. Kijk maar eens naar het filmpje van de Fiesta ST op de Nurburgring.

Om het verhaal op te vrolijken, een plaatje :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZJxYMyxHaGL0xQJv8dkBFNO8/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 23-06-2011 09:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je levert in op vermogen en opties, en dat is wel okay? Ik zou voor de 82pk gaan... 60pk op de snelweg, Brrrr.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Motrax schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:00:
Je levert in op vermogen en opties, en dat is wel okay? Ik zou voor de 82pk gaan... 60pk op de snelweg, Brrrr.
Vergeet niet dat de wagen maar 941 kilo ledig gewicht heeft. Vergeleken met andere wagen is dat erg weinig. De Mazda2 (zelfde onderstel) weegt ongeveer hetzelfde. Polo's, Ibiza's, Corsa's e.d. wegen al gauw rond de 1050-1150 kilo.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

deadsy33 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:22:
[...]

Vergeet niet dat de wagen maar 941 kilo ledig gewicht heeft. Vergeleken met andere wagen is dat erg weinig. De Mazda2 (zelfde onderstel) weegt ongeveer hetzelfde. Polo's, Ibiza's, Corsa's e.d. wegen al gauw rond de 1050-1150 kilo.
Dat zegt helemaal niets... De Ford Ka weegt 850KG en heeft een blok met 69PK erin.... Die 60PK is echt te weinig voor het gewicht van de auto.... Zowel bij het vorige model Fiesta als bij het huidige model merk je gewoon dat de basisuitvoering van het blok te weinig vermogen heeft. Als je kijkt naar een klasse kleiner en die dus ook aanzienlijk minder weegt heeft die gewoon meer vermogen op minder kilo's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Die 1.25 benzine (60pk/114nm) is echt op toeren houden.. Gister daar een dag in mogen vertoeven omdat mijn 1.6TDCi (90pk/204nm) in onderhoud was... Erg blij toen ik mijn diesel weer terug had...

Bij beide gebeurd er wat als je het gas indrukt: Klimmen in toeren. Alleen de diesel gaat direct ook fors versnellen, bij die 60pk moet je even (nogal wat langer) wachten.. :+

1.4 is zonde van het geld, de 82pk 1.25 is beter (volgens vele reviews).. Wil je vlotter, dan idd de 120pk 1.6

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand ervaringen met de afdekkap welke onder de vooruit zit? (ruitenwisserarmen komen hier doorheen)
Deze kap zit bij mij aan de bovenkant nl. los. Dit is vrij recent verholpen door de garage. Echter gaven ze aan als het terug komt dat het meer geld gaat kosten, het hele dashboard zal er dan uit moeten?!

Iemand ervaringen hiermee?
Het gaat om een 2005 Focus II Wagon.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Dat is de Parafaan. Kijk en zoek anders even op www.focusclub.nl/forum . Hier staan zeker tips en trucs op om het zelf te doen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Touchdomex schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:26:
[...]

Dat zegt helemaal niets... De Ford Ka weegt 850KG en heeft een blok met 69PK erin.... Die 60PK is echt te weinig voor het gewicht van de auto.... Zowel bij het vorige model Fiesta als bij het huidige model merk je gewoon dat de basisuitvoering van het blok te weinig vermogen heeft. Als je kijkt naar een klasse kleiner en die dus ook aanzienlijk minder weegt heeft die gewoon meer vermogen op minder kilo's...
Als je met de 60pk nooit verder komt dan de 50km/h wegen en de stad...waarom zou je dan meer geld uitgeven? Maargoed, ieder zijn voorkeur. Alleen het aantal PKs zegt niks en prestatie's zijn onder meer afhankelijk van koppel, versnellingsbakverhoudingen en toeren. Mijn oude auto (laatste model Opel Corsa 1.4) had er 90 en was trager dan mijn Fiesta. Dus ja...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Nou, het is toch een 60 pk S-Edition geworden hoor in Frozen White. Die staat voor ruim 13k in de boeken dus ik had nog 2.5k te besteden aan wat extra opties en dat heb ik dus ook gedaan :)

Hij komt in een Carbon uitvoering, dak en spiegels zijn dus Carbon zwart. TomTom Go 750 Live Europa incl. A. Stylehouder, Pioneer 180w boxjes voor, Cruisecontrol en een middenarmsteun voor. Totaal 16.5k, kreeg 500 euro kado dus auto kost 16k, 500 euro's zelf bijleggen. Levertijd 2 tot 3 weekjes.

Ben echt in m'n nopjes, eind goed al goed. Had nog even proefgereden met 'm, en inderdaad je merkt het verschil wel 60pk of 82pk, uiteraard voornamelijk op snelwegen. Maar ik vind het niet zo héél boeiend eerlijk gezegd, het viel reuze mee. Mocht ik me er nou toch vreselijk aan gaan storen, kan ik 'm inderdaad altijd nog laten tunen bij ATM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17-10 17:58
Het irritante aan die 60PK is dat de motor hetzelfde is als de 82PK maar afgevlakt is in het motormanagement. Waar de 82PK door trekt voel je dat de 60PK versie afgeknepen wordt.

Goed voorbeeld is wanneer je vol gas gaat je precies bij 151KM/u voelt dat de begrenzer erin slaat terwijl ie nog best verder wil versnellen. Wat ik vooral irritant vind is het gedrag met de airco aan; dan sla je bijna met je smoel tegen voorruit als de compressor aanslaat tijdens het accelereren terwijl de 82PK versie dit niet heeft.

Iemand trouwens bekend met de optie "middenarmsteun zwart" ?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nou nou nou, wat een onzin allemaal weer zeg. Het is inderdaad hetzelfde blok, volgens mij zit het vermogen inderdaad afgeknepen in het motormanagement. De 60 PK kan prima meekomen met het verkeer en ook invoegen is geen enkel probleem als je schakelt bij 4 á 5k RPM. Zowel bij de 60 als 82 heb je de trilling in het blok vanwege de aircocompressor maar met je smoel tegen de voorruit lijkt me overdreven ;) Voordeel van de 60PK is weer dat de kans groter is dat hij motorisch langer meegaat. Mensen die vinden dat de auto te weinig vermogen heeft hebben blijkbaar nog nooit 10 jaar lang vroeger rondgereden in een 2CV/Kever. ;) Wil je meer vermogen in het lage toerengebied heeft die 82 ipv de 60 geen zin, dan zul je toch de de 1.6 moeten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Jim423 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:29:
Nou nou nou, wat een onzin allemaal weer zeg.
Ik rij omgerekend 65.000 per jaar in een 1.25 60PK en laatst een week in de 1.25 82PK dus ik weet wel waar ik het over heb. ;) Ondanks de 60PK vind ik het een geweldige auto, rijdt een stuk beter dan een vergelijkbare auto in die prijsklasse. Sterker nog: Ik wil een Fiesta Ecoflex Titanium met alles erop en eraan (terwijl ik ook een paar maatjes groter kan rijden met mijn leasebudget).

Dat met de aircocompressor vind ik alleen zeer irritant; als ie aanslaat tijdens het optrekken als je de snelweg op gaat houdt ie vreselijk in en gebeurd er niks meer. De 82PK had hier veel minder last van.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hmm, dat is wel vreemd, bij welk toerental schakel je bij het invoegen? Misschien wanneer je hem iets meer op toeren houdt dat het wel wilt.. Zelf heb ik ook last van die airco inderdaad, maar een paar pagina's terug heb ik gevraagd aan een andere Fiesta rijder of die er wat van merkte en die merkte er niets van. Ben ik toch niet de enige... gelukkig is het NL dus de airco heb ik ondanks een zwarte auto niet veel nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Jim423 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:29:
Mensen die vinden dat de auto te weinig vermogen heeft hebben blijkbaar nog nooit 10 jaar lang vroeger rondgereden in een 2CV/Kever. ;)
Alles is natuurlijk relatief. De gemiddelde middenklasser eind jaren 70 deden ook rustig 18 seconden over 0-100, en de tussensprints waren evenmin om naar huis te schrijven. Goedkopere auto's deden gewoon 25 seconden over de sprintjes.

Inmiddels is dat wel anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Uiteraard, wanneer je ook veel 120-130 snelwegen gaat doen zou ik een zwaardere motor nemen, bijv. de 82PK.
En het ligt ook aan je rijstijl/karakter natuurlijk, wanneer je continu links staat (op N wegen) bij het stoplicht (zoals ik ;)) dan zal de 60 ook wel iets tekort schieten. Maar mijn punt was meer dat wanneer je 60 PK met 16 sec naar 100 veel te weinig vind/gevaarlijk etc, zelfs in het hedendaagse verkeer, dan is er toch een zeker luxeprobleem ;) Het rijdt namelijk prima, al zullen de scheurijzers onder ons wel iets meer willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Mja, wanneer je het meer vermogen kan permitteren zou ik het altijd doen.
60pk buiten de bebouwde kom en dan inhalen wel eens geprobeerd? Je moet je rijgedrag er gewoon op afstemmen..

[ Voor 14% gewijzigd door flashin op 25-06-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
flashin schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:53:
Je moet je rijgedrag er gewoon op afstemmen..
Ik heb deze in mijn Fiesta zitten om de berekening te kunnen maken!

Afbeeldingslocatie: http://www.tomacarparts.nl/images/41_&_42/42.65470.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ballebek schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:00:
[...]

Ik rij omgerekend 65.000 per jaar in een 1.25 60PK en laatst een week in de 1.25 82PK dus ik weet wel waar ik het over heb. ;) Ondanks de 60PK vind ik het een geweldige auto, rijdt een stuk beter dan een vergelijkbare auto in die prijsklasse. Sterker nog: Ik wil een Fiesta Ecoflex Titanium met alles erop en eraan (terwijl ik ook een paar maatjes groter kan rijden met mijn leasebudget).

Dat met de aircocompressor vind ik alleen zeer irritant; als ie aanslaat tijdens het optrekken als je de snelweg op gaat houdt ie vreselijk in en gebeurd er niks meer. De 82PK had hier veel minder last van.
Ik rij zelf een Fiesta ST uit 2008, 2.0 liter 150pk en ook daar voel je de aircocompressor aanslaan, niet zozeer dat hij echt inhoud, maar je voelt het wel.

Picje:
Afbeeldingslocatie: http://www.4agte.nl/typo3temp/pics/86cdbad57e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Wát een gave bak zeg _/-\o_ _/-\o_ . Heeft niets met dit topic te maken natuurlijk, maar wou het toch even kwijt :) .

Hoop over een weekje of 2 ook in zo'n coole Black&White rond te toeren :*). Die van jou heeft ook echt mooie blauwe stripings zeg, staat 'm goed bij het wit.

Ik heb trouwens al wat geld gereserveerd voor chip beurt bij ATM.

http://www.atm-chiptuning...5i-60pk-tuning-naar-82pk/.

http://www.atm-chiptuning...ng/ford-fiesta-125-60-pk/

Zou zonde zijn om het te laten vind ik.

[ Voor 48% gewijzigd door DutchOwnage op 25-06-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Je bedenkt wel dat wanneer er een foutcode/lampje/koppelingsplaat/versnellingsbaklagertandwiel/zuiger(veer) etc etc kapot gaat binnen de garantie dat je je portomonnee kan trekken he ;) Want ik denk dat ze bar weinig voor je doen gratis als je hem hebt laten chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Is toch niets van te zien had ik begrepen? Zelfs niet als je garage 'm mocht willen/moeten uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hmm, ja ze moeten er wel achterkomen. Maar zullen ze dat niet zien dan wanneer ze hem bijv. uitlezen via OBD? Lijkt me dat Ford daar wel aan gedacht heeft. Bedoel Ford kan ook een nieuwe softwareversie in je motormanagement flashen dan lijkt het me dat ze ook kunnen zien dat het geen origineel Ford meer is? Zie ook overal staan bij chiptuningsbedrijven ''Wij nemen uw fabrieksgarantie over''. Maar ik ben ook geen Ford monteur dus ik zou het ook niet zeker weten. Misschien iemand hier die zijn Ford heeft laten chippen en het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Jim423 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:48:
Misschien iemand hier die zijn Ford heeft laten chippen en het weet?
Collega van mij heeft een Bluefin en als zijn auto naar de garage gaat vervangt hij de aangepaste software uit de auto met de software die er standaard in zit vanwege gedoe met garantie.

[ Voor 0% gewijzigd door Uberprutser op 27-06-2011 08:20 . Reden: UBB Code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dan zal ik het nog eens érg goed na moeten gaan vragen, mocht ik het willen gaan doen. Want in dat gedoe heb ik geen trek eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
DutchOwnage schreef op maandag 27 juni 2011 @ 03:27:
Dan zal ik het nog eens érg goed na moeten gaan vragen, mocht ik het willen gaan doen. Want in dat gedoe heb ik geen trek eerlijk gezegd.
Snap ik, lurkt hier er hier iemand mee op GoT die heeft de vervanging van zijn Focus ST motor zelf mogen betalen en die factuur was niet grappig zegmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Je hebt 2 type tuners, degene die snel en veel klanten willen hebben, en degene die met zorg een gedegen product leveren.

Die eerste groep zegt meestal dat het niet te zien is door de dealer. De 2de groep geeft aan dat het onmogelijk is het voor de dealer te verbergen, en dat elke dealer het wel degelijk kan zien. Mag jij raden welke groep ik vertrouw ;)

Tuning die niet te zien is, moet nog worden uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Daar was ik dus al bang voor, ik laat hem mede om die reden ook niet chippen.
Maar kun je het ze kwalijk nemen? Door sommigen wordt er een goedkoop standaard profiel ingezet zonder rollerbank tests, het lijkt me vrij voor de hand liggend dat er dan schade op kan treden, daar hoeft Ford natuurlijk niet voor op te draaien. Zoiets moet echt gedaan worden door tuners met veel ervaring en een rollerbank... Het is wel leuk om meer vermogen te krijgen uit een oude auto (pakweg 10 jaar) welke toch al afgeschreven is of als je bergen geld hebt liggen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik zie er bij deze dan ook van af. Laat ik nou eerst maar eens hopelijk een paar jaartjes probleemloos van m'n nieuwe Fiesta'tje gaan genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik moet me ook maar eens melden in dit topic met mijn inmiddels bijna 2 maanden oude witte 5 deurs Ford Fiesta 1.25L 82PK Trend (pics). Hij bevalt echt fantastisch, wegligging is boven verwachting voor zo'n klasse auto en voor deze prijs (gekocht vóór de recente prijsverhoging) is hij in de trend uitvoering eigenlijk al heel compleet. Het enige wat er verder aan opties op zit is een volledig reservewiel en een boordcomputer.

Wat betreft de discussie van de afgelopen pagina's: dit is mijn eerste auto maar van mijn ouders ben ik een stuk snellere auto's gewend, toch valt de 82pk variant (mits je hem een beetje in de toeren houdt bij het optrekken) echt helemaal niet tegen en je kan zonder problemen lekker vlot doortrappen over de linker baan mocht je dat willen/nodig vinden. De 60pk variant is het wat mij betreft net niet, maar met een beetje gewenning en beter anticiperen in het verkeer zal dat ook helemaal geen straf zijn om mee te rijden. Dat de airco een aanslag is op het vermogen komt bij ook wel bekend voor, gelukkig voldoet een open raampje in de meeste gevallen prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik een CD van heel europa kan halen voor een Ford Galaxy uit 2007.
Het gaat om zo eentje Afbeeldingslocatie: http://storage.maxipress.be/pictures/201104/17/mh_6000194/191977959-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kan de Ford-dealer die niet meer leveren?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:29:
Weet iemand waar ik een CD van heel europa kan halen voor een Ford Galaxy uit 2007.
Het gaat om zo eentje [afbeelding]
Hoe dan ook, 1 Europa cd bestaat niet. Het zijn er 3-5 dvd's afhankelijk van de definitie van Europa. Je kan dus beter even kijken wat je nodig hebt. Een West-Europa DVD komt je al op 200,- te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een cd waar Kroatie,Slovenie en montengro en die landen daar in de buurt staan. Ik vind er nergens meer een van 2011 ? Prijs maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:29:
Een cd waar Kroatie,Slovenie en montengro en die landen daar in de buurt staan. Ik vind er nergens meer een van 2011 ? Prijs maakt niet zoveel uit.
Het lijkt erop dat daarvan geen volledige kaarten beschikbaar zijn voor dat navigatie systeem, wellicht dat de hoofdwegen wel op de oost europa cd's staan (bijvoorbeeld hier: http://www.navco.nl/produ..._Europa_2011_Navigatie_CD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Heeft iemand een indicatie van de levertijd op de nieuwe Focus Hatchback? Bij mij is week 38 als indicatie gegeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wanneer heb je besteld? 3 maanden is toch niet zo'n gekke tijd voor een nieuwe auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Paar weken geleden is ie door de leasemaatschappij goedgekeurd. Ik heb geen idee wat "Normaal" is, het is voor het eerst dat ik een nieuwe auto bestel.

Nadeel: Ik heb nu nog een prive-bak, die dus -helaas- nog een keer APK moet hebben... (APK verloopt week 36-37 ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Reneger schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:09:
Paar weken geleden is ie door de leasemaatschappij goedgekeurd. Ik heb geen idee wat "Normaal" is, het is voor het eerst dat ik een nieuwe auto bestel.

Nadeel: Ik heb nu nog een prive-bak, die dus -helaas- nog een keer APK moet hebben... (APK verloopt week 36-37 ...)
Ok. Ik weet dat een Ford Ka (heeft iemand in mijn omgeving besteld) al 18 weken levertijd heeft, dus die nieuwe Focus zal zijn tijd wel nodig hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

;(... Maar.. Ik wil hem eigenlijk nu al.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Reneger schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:09:
Fiesta had half jaar geleden 6-7 maanden levertijd...
Dus 3 maanden is wel normaal denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Focus is ongeveer 3 maand momenteel, zowel de hatch, sedan als wagon. Levertijden Fiesta zijn langer, die van de Ka nog langer... Onderling zijn de levertijden niet te vergelijken omdat ze in andere fabrieken gemaakt worden. Alle Focussen komen uit Saarlouis, de Fiesta's voornamelijk uit Keulen, soms uit Valencia (de mijne, direct + een maand levertijd door transport :/ ), en de Ford Ka's worden in de Fiat fabrieken (Panda en 500, waarmee hij onderhuids veel deelt) in Tychy (Polen) gebouwd.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ja, het ligt er natuurlijk aan of het ''normaal'' voor een Ford is of ''normaal'' voor een Focus MK3.
Maar is een mooie wagen, ik hoop ook nog is een proefrit met m'n vader te maken in de 182 Wagon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren proberen een navigatie-cd proberen te bestellen op TeleAtlas voor een ford galaxy uit 2007. Ging allemaal goed en wel. Maar als ik dan mijn ' kaartnummer ' moet invullen zegt hij de hele tijd ' kaartnummer fout' . Maar hij is goed. Weet echt niet wat te doen en we vertrekken volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wordt de Focus Sedan nog steeds gemaakt? :X Zie die dingen nauwelijks in het wild en als ik ze spot dan is het de mk1 of mk1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Yeap, ook bij de Focus 3 is er een sedan variant. En die is imho best te pruimen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Iemand toevallig enig idee wat de plastic binnenkant van een deurpaneel van een focus uit 2009 moet kosten? Kwam er gister achter dat mijn vriendin een gasfles door het plastic van de achterdeur heeft weten te krijgen. Iets met niet helemaal goed vastleggen achter de bijrijdersstoel en een bocht maken. Wat ik zo gezien heb bestaat het paneel uit 1 stuk, dus die zal helemaal vervangen moeten worden. Ik had natuurlijk de dealer al gebeld maar die roept meteen dat hij eerst wil zien hoe het er uit ziet voordat hij een indicatie kan geven. Nu heb ik de dealer niet zo hoog zitten maar ik kan zelf geen prijzen vinden van dat soort panelen. Iemand ervaring mee?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 10:08

Mojo

The Power Within

Is de levertijd van de Fiesta meer dan 3 maanden? Mijn auto is op 10 Juni goedgekeurd door de leasemaatschappij en ze wisten me te vertellen dat de verwachte leverdatum van de auto 2 September zou zijn.

Heb overigens mijn Fiesta als volgt besteld:

5-deurs, Titanium uitvoering.
1.6
X-Pack (niet Sony)
Vision Blue
16" 7-spaaks velge
Reservewiel (:P)

Heb er nu al zin. En moet nog zo lang wachten! :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:33

Maximus

There is no substitute

Mojo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:36:
Is de levertijd van de Fiesta meer dan 3 maanden? Mijn auto is op 10 Juni goedgekeurd door de leasemaatschappij en ze wisten me te vertellen dat de verwachte leverdatum van de auto 2 September zou zijn.

Heb overigens mijn Fiesta als volgt besteld:

5-deurs, Titanium uitvoering.
1.6
X-Pack (niet Sony)
Vision Blue
16" 7-spaaks velge
Reservewiel (:P)

Heb er nu al zin. En moet nog zo lang wachten! :(
Heb zelf op zaterdag met de Ford dealer in Groningen gesproken die wist mij te vertellen dat bij een September bestelling de levering vermoedelijk in November 2011 zou zijn.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 10:08

Mojo

The Power Within

Dus: Een auto waarvan de dealer zegt dat deze in September geleverd wordt, wordt pas in November geleverd? Hij is in Juni dus al besteld.

Balûh :P

Add: Ik bel de dealer zelf wel. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Mojo op 13-07-2011 18:20 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
1.6, zal wel lekker scheuren :P
Iemand ervaring met Borbet velgen op de Fiesta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:33

Maximus

There is no substitute

Mojo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:20:
Dus: Een auto waarvan de dealer zegt dat deze in September geleverd wordt, wordt pas in November geleverd? Hij is in Juni dus al besteld.

Balûh :P

Add: Ik bel de dealer zelf wel. :P
Nou ja meer dat als jij in Juni besteld dat je verwacht dat hij er eind Augustus wel mag zijn en dat September dan wel lang duurt ;)

Ik hoop zelf in September te gaan bestellen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Nou vanochtend dan mijn Fiesta S-Edition kunnen ophalen d:)b . Nummertje 16 van de 300. Gelijk even ruim 300 kilometers gereden en m'n ma en haar vriendin naar Eindhoven Airport gebracht. En wat rijdt die Fiesta toch weer lekker zeg, voelt gelijk weer vertrouwd.

En stiekem vind ik die Frozen White met carbon dak en spiegels/ privacy glass toch nét iets mooier dan met een Panther Black kleurtje. Dat zegt iedereen die ik sprak eigenlijk ook.Al was die Panther Black natuurlijk ook subliem.

Al met al heeft er dus een goeie 5 weken tussen gezeten tussen het ongeluk en de nieuwe wagen. En al die weken in een 2007 Fiesta met aardig wat opties rond mogen rijden, zonder gezeur van de dealer. Erg netjes geregeld moet ik zeggen. Alleen de 26e a.s. nog even terugkomen om de cruise control in te laten bouwen, ik wilde perse vandaag rijden dat ik het gebrek aan cc maar even op de koop toenam. Ik zie ook definitief af van het tunen, want ik kwam gewoon echt aardig mee op de snelweg. 140 aan het uur totaal geen probleem, inhalen ook niet echt.

Nu genieten, hoop dat het weer nog wat verbeterd want m'n vakantie staat op punt van beginnen :9

[ Voor 17% gewijzigd door DutchOwnage op 13-07-2011 19:36 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 139 Laatste