Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 7 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
^ mooie kleur! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ford komt nu met een 14% bijtelling versie van de Focus (105pk Diesel). Ik durf er nu wel 100,- op in te zetten dat de Focus de leasetopper van 2012 gaat worden.

Ford is wel een rare met zijn prijslijsten. Navi en Audio zijn belangrijk, en daar hebben ze pakketten voor bij de Mondeo. We hebben het business pakket:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H0ecLa997Vl7nH7csPyZBrMu/full.png

995,- voor de Navi, da's een mooie prijs (veel meer is dat systeem ook niet waard overigens. Dat de audio:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5VsDBrt5CRdELt9ZNng4G3lR/full.png

1550,- inclusief de radio. Die hoef ik niet want ik heb het systeem al in het business pakket, die mogen ze dus houden. Ook het parkeersysteem is dubbel Eens kijken wat er gebeurd als Ford deze 2 combineert. Zullen ze gewoon 2500,- vragen, of compenseren ze de radio en de parkeersensoren?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K8VOsTapkIc1OeCwLhAP0xO6/full.png

8)7 Even los van de achteruitrij camera (kost los 300,-), betaal je opeens 1400,- extra :?

[ Voor 74% gewijzigd door PWM op 07-04-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 12:55

mambo No5

Bad Apple?

Zit het verschil 'm vooral niet in dat er in het Business Pack wel Navigatie, maar geen premium Boxen zit, in het Premium Pack wel Premium boxen, maar geen navigatie en 't premium Business Pack wel alles heeft? 'T is volgens mij niet Business > Premium Sound > Premium Business Sound, maar eerder dat je de eerste twee naast elkaar moet zetten ipv dat 't upgrades van elkaar zijn. :) Afgezien daarvan ben ik 't wel met je eens dat het prijsverschil wel heel erg groot is om een Premium Business Pack te rechtvaardigen aangezien je er eigenlijk alleen navigatie en een camera bij krijgt. Voor dat geld zou ik mooi een leuke TomTom aanschaffen en lekker zelf achterom kijken bij het inparkeren. :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 17:54
Hier nog mijn bijdrage als medetweaker en ford rijder ;)

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/7901/09042011183.jpg

Auto weer eens in de wax gezet

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/1460/09042011171.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

vervloekt... zo de garage bellen of ze mn fofo 1.6 tdci op willen halen... lijkt erop dat de turbo aan gort is... hoop dat ik op tijd ben gestopt, en er niets de motor in is geslagen.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Tripps__
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 22:02
EddoH schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:01:
Even een vraagje tussendoor van een niet-zo-autofreak:
Ik kan een Focus uit 2001 kopen met 35.000 km op de teller. Waarschijnlijk gebruikt voor korte boodschappenritjes. Kan ik er (met enige voorzichtigheid) van uitgaan dat er voorlopig weinig onderhoud op zit omdat het een lage km-stand betreft, of maakt dit in combinatie met de hoge leeftijd niet veel uit, en moeten er sowieso slijtagedelen vervangen gaan worden?
Ik weet 't niet....ik heb zelf liever een auto die ook de snelweg gezien heeft en meer kilometers heeft gelopen...dat korte afstandsgedoe is namelijk veel en veel intensiever voor een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mystic schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 07:13:
vervloekt... zo de garage bellen of ze mn fofo 1.6 tdci op willen halen... lijkt erop dat de turbo aan gort is... hoop dat ik op tijd ben gestopt, en er niets de motor in is geslagen.
Is het die 1.6D die ook in de Volvo's ligt? Daar gaan de turbo's idd vaak van kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:06:
Ford komt nu met een 14% bijtelling versie van de Focus (105pk Diesel). Ik durf er nu wel 100,- op in te zetten dat de Focus de leasetopper van 2012 gaat worden.
/sceptische mode
Is dat dezelfde soort belofte als Peugeot die al 4 jaar geleden maakte, dat ze een hybride diesel in 2010 op de markt zouden hebben.

En die er nu nog steeds niet is...?

De verbruikscijfers van mijn Focus 1.6TDCI Econetic haal ik trouwens op geen stukken na. Met zeer defensief rijden haal ik net iets beter dan 5L/100km (langetermijn gemiddelde over bijna 2 jaar), terwijl de specs beweren dat hij 4,3L/100km gecombineerd zou moeten doen. Collega's met eenzelfde auto (en ook de resultaten op spritmonitor.de) zitten op 5,5 - 6L/100km dus ik doe het zeker niet slecht. Maar wat ik in hemelsnaam nog meer zou moeten doen om die 4,3KM/L te halen is mij niet duidelijk. Volkomen onrealistisch en onhaalbaar.

(werkelijk) Verbruik en CO2 uitstoot zijn direct gerelateerd. Als de overheid dat ook gaat inzien gaat een hele stoet 20% auto's uit die fiscale regeling, of de regeling wordt aangepast op de werkelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 12-04-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

PWM schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:36:
[...]

Is het die 1.6D die ook in de Volvo's ligt? Daar gaan de turbo's idd vaak van kapot.
idd de 1.6D/tdci van volvo/psa/ford. heerlijk blok, maar hier ga ik niet happy van worden... bye bye vakantiegeld!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mystic schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:06:
[...]

idd de 1.6D/tdci van volvo/psa/ford. heerlijk blok, maar hier ga ik niet happy van worden... bye bye vakantiegeld!
Da's ruk ja. Ik ken 2 personen die het ook hebben gehad in hun V50 (1tje zelfs 2 keer). Het is sowieso een constructiefout, je doet er niks aan. Wellicht dat er nog ergens coulance uit te slepen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

PWM schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:18:
[...]

Da's ruk ja. Ik ken 2 personen die het ook hebben gehad in hun V50 (1tje zelfs 2 keer). Het is sowieso een constructiefout, je doet er niks aan. Wellicht dat er nog ergens coulance uit te slepen is?
dat gaat niet lukken denk ik. hij is van begin 2006, ben niet de eerste eigenaar, en ohw ja, ik heb hem niet bij een officiele ford dealer staan (die heb je nou eenmaal niet in de buurt in west schubbenkuttenveen als je hem wellicht nodig hebt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Zucht, ik begin toch serieus moe te worden van de Ford dealer(s) op het moment. Gister voor de 3e keer in 7 dagen daar geweest en had bijna vandaag voor de 4e keer die kant op gemoeten.

Eerst even wat historie. Toen ik de auto kreeg had ik al direct last van een vervelend geluid met schakelen. Dus met 500km op de teller terug naar de dealer in Apeldoorn. Conclusie: beetje olie, beetje inslijten, gaat wel over. Omdat ik er niet gerust op was even naar een kennis die verstand van auto's heeft. Die riep meteen dat ik als de sodemieter naar de dealer moest gaan voordat ik wat kapot zou rijden. Dus maar naar de dealer in Amersfoort. Conclusie: de 3e versnelling was in de fabriek scheef in de bak gezet en was na 500 km al dusdanig versleten dat er nieuwe tandwielen in moesten. Auto een week kwijt geweest, maar daarna nooit meer problemen gehad met schakelen.

Na 13.000 km zat er ineens geen druppel olie meer in de auto. Ik weer naar de dealer in Apeldoorn waar mij verteld werd dat de FlexiFuel om de 10.000 km een oliebeurt moet hebben. Op mijn reactie dat de verkoper mij verzekerd had dat dit alleen nodig zou zijn als je op BioEthanol rijdt en dat je bij enkel bezine gebruik 20.000 km aan mocht houden, werd mij lachend verteld dat mij dat niet verteld was. Door iemand die ik nog nooit gezien of gesproken had, dus hoe hij wist wat mij verteld was is mij nog altijd een raadsel. Maar goed, tot zover mijn vertrouwen in de dealer in Apeldoorn.

Daarna ook bij de dealer in Amersfoort diverse problemen gehad. Na een beurt is het leer over de pook gescheurd, verzoeken om bepaalde zaken te doen tijdens beurten worden geaccodeerd maar niet uitgevoerd, van dat soort werk. Onderweg naar huis na de 40.000 km beurt bleek de bluetooth module ineens niet meer te werken, kan je weer terug. Een paar dagen later blijkt de hele module ineens kapot te zijn, kan je weer terug om die te laten vervangen.

Vorige week maandag moest ik weer voor een olie beurtje. Dus maar weer een keer mijn geluk beproeft bij de dealer in Apeldoorn. Op mijn verzoek werd er ook wederom gekeken naar het rammeltje dat al 2 jaar lang rechtsvoorin zit. Dit keer echter niet gevraagd of men wilde kijken of ze konden vinden wat er rammelde (de afgelopen 2 jaar heeft men het immers nooit kunnen vinden) maar specifiek gevraagd of men de spiegel vast wilde zetten omdat het voor mijn gevoel daar in zat.
Na een half uurtje wachten bleek dat er iets afgebroken was in de spiegel waarvoor een onderdeel besteld moest gaan worden. Ik was al lang blij dat ik na 2 jaar eindelijk van het rammeltje verlost was dus direct een afspraak gemaakt voor dinsdag 12 april en mijn andere afspraak voor die middag afgezegd. Onderweg naar huis hoor ik echter van alles rammelen, met name met optrekken. Dus ik de volgende dag weer terug. Na een uurtje wachten was men er achter: de aircoleiding hing los. Slordig, maar prima, kan gebeuren. Omdat ik er wel goed de balen van had dat ik weer terug moest wel aangegeven dat ik het niet echt positief ervaarde wat er allemaal verkeerd ging. Daarop werd mij gevraagd wat er dan nog meer gebeurd was. Toen ik vertelde wat er gebeurd was met de bak na 500 km werd mij verteld dat men er van overtuigd was dat de olie in de bak het opgelost zou hebben en dat de dealer in Amersfoort alleen de bak onder de auto uitgehaald zou hebben 'omdat het toch een leaseauto is en zij op die manier mooi een extra centje mee kunnen pikken'...

Kom ik gister weer, wordt mij lachend verteld dat ik mij in de dag heb vergist omdat mijn afspraak op vandaag zou staan. Op mijn reactie dat ik mij dat niet voor kan stellen omdat ik direct na het plannen mijn afpraak verplaatst had en ik op woensdag altijd ga sporten (en dus nooit afspraken maak) werd er besloten om toch maar te kijken of er een gaatje was om het op te lossen. Uiteindelijk hebben ze gister wel voor elkaar weten te krijgen en ben ik na 2 jaar eindelijk verlost van het rammeltje...

Is er toevallig iemand die goede ervaringen heeft met een dealer in de buurt van Apeldoorn?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:02
pven schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:31:
Dan wacht ik het maar even af. :)

Ahja, vergeten te melden wat ik besteld heb (nieuwe leaseauto):
Ford Focus Wagon First Editiom (1.6 TDCI)
Kleur: Lunar Sky
Parrot Carkit CK3100
Parkeersensoren voor&achter
iPod/USB-kabeltje
Vaste trekhaak
Pven, ik ben ook in voor een Ford Focus Wagon First Edition (1.6 TDCI) maar ik moest van de dealer er de dakreling bijnemen aangezien alle wagens zo besteld zouden zijn door de importeur.
Was dit bij jouw niet verplicht en verteld mijn dealer een fabeltje om mij op extra kosten te jagen?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Rupie schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:50:

Is er toevallig iemand die goede ervaringen heeft met een dealer in de buurt van Apeldoorn?
Gerritsen zeker? nooit echt goede verhalen over gehoord, maar dat is volgens mij een chronisch probleem met autodealers in Apeldoorn ;) heb er 22 jaar gewoont, mocht je het afvragen.

moeilijk. zou ook niet direct een prettige dealer weten daar. denk dat het gewoon proberen is bij dealers :) tis lullig, maar tis niet anders.

ik zit nu in het noorden bij een afstandse dorps garage, die eigenlijk stiekem wel goed is. ook gewoon mazzel dat ik daar terecht ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
mystic schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:03:
[...]
Gerritsen zeker? nooit echt goede verhalen over gehoord, maar dat is volgens mij een chronisch probleem met autodealers in Apeldoorn ;) heb er 22 jaar gewoont, mocht je het afvragen.
Toch gek, je bent niet de enige die dat zegt ;)
ik zit nu in het noorden bij een afstandse dorps garage, die eigenlijk stiekem wel goed is. ook gewoon mazzel dat ik daar terecht ben gekomen.
Dat is dan weer het nadeel van een leaseauto, ik denk niet dat de leasemaatschappij het echt een goed plan gaat vinden als ik hem naar een willekeurige garage breng ;) Mijn ouders hadden hun ford altijd in onderhoud in Ugchelen, als ik de keus had gehad was die van mij daar ook heen gegaan.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Rupie schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:38:
[...]

Toch gek, je bent niet de enige die dat zegt ;)
mja, rare garages daar. er zijn ook wel goede neem ik aan. (volgens mij weet ik welke je bedoelt in Ugchelen, die schijnt idd wel goed te zijn).

Apeldoorn en auto's is gewoon een raar verhaal :p
[...]

Dat is dan weer het nadeel van een leaseauto, ik denk niet dat de leasemaatschappij het echt een goed plan gaat vinden als ik hem naar een willekeurige garage breng ;) Mijn ouders hadden hun ford altijd in onderhoud in Ugchelen, als ik de keus had gehad was die van mij daar ook heen gegaan.
die waar ik nu zit is merkloos idd, dus heb je weinig aan. het is er altijd druk, maar je kunt er van de vloer eten. op vrijdagmiddag staan na 4 uur de gereedschapwagens netjes tegen de muur en is de vloer gedweild. als je ze belt zijn ze niet communicatief sterk, afspraken zijn wat wazig, maar ze zijn wel vriendelijk, en weten alles van je. leenautos hebben ze er een aantal van, en die kun je gewoon zo lang gebruiken als nodig, voor nop. gewoon netjes.

zo wisten ze ook al dat ik nu een jaar een fofo heb, terwijl ik er nog niet eens ben geweest met deze bak. opzich dan wel weer grappig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:35
Ik ben 1x in Apeldoorn geweest, omdat mijn airco kapot was binnen een maand (in 2007), deze is toen prima hersteld. (Ik werkte die periode in Apeldoorn) Ik ga nu elke keer in mijn woonplaats Deventer naar de garage en heb nooit problemen daar en zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Inmiddels 140.000 kilometer gereden en geen enkele problemen gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Niet echt in de buurt, maar de Ford dealer in Veenendaal heeft al mijn rammels weggehaald, waar 3 anderen niks konden vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 17-10 11:17
mystic schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:03:
[...]

Mag ik vragen welke garage dat is? Woon ook in het Noorden (breed begrip) maar ben wel benieuwd :)

Verder heb ik positieve ervaringen met Ford Boerhof in Groningen, maar dat is persoonlijk. Hoor van anderen die juist niet tevreden met hen zijn... Ook te ver weg natuurlijk voor jou Rupie.

Een vraag over kapotte turbo's: is dat alleen bij de 1.6TDCI of ook bij de 2.0TDCI? Dat is ook een blok van Ford/PSA en zit ook in Volvo's (2.0D)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TimmieVelthuis schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:09:
[...]

Mag ik vragen welke garage dat is? Woon ook in het Noorden (breed begrip) maar ben wel benieuwd :)

Verder heb ik positieve ervaringen met Ford Boerhof in Groningen, maar dat is persoonlijk. Hoor van anderen die juist niet tevreden met hen zijn... Ook te ver weg natuurlijk voor jou Rupie.

Een vraag over kapotte turbo's: is dat alleen bij de 1.6TDCI of ook bij de 2.0TDCI? Dat is ook een blok van Ford/PSA en zit ook in Volvo's (2.0D)..
Boerhof O+ Snel, bijzonder behulpzaam, altijd fijne leenauto's en de schadeherstel zit erachter mocht je dat nodig hebben :+

Over welke Ford Blokken spreken wij nu bij die 2.0TDCI? De nieuwste of de oudere? De oudere weet ik uit eigen ervaring dat de turbo's vrij goed zijn. Alle 3 de 2.0 TDCI's die wij hebben gehad in de afgelopen 10 jaar hebben het uitgehouden tot zeker 175.000KM zonder problemen niet alle kunnen testen want sommige moesten vroegtijdig het veld ruimen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Uitzonderingen daargelaten, zijn de turbo problemen alleen bij de 1.6D's. De PSA 2.0D is er van gevrijwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Touchdomex schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:14:
[...]

Boerhof O+ Snel, bijzonder behulpzaam, altijd fijne leenauto's en de schadeherstel zit erachter mocht je dat nodig hebben :+

Over welke Ford Blokken spreken wij nu bij die 2.0TDCI? De nieuwste of de oudere? De oudere weet ik uit eigen ervaring dat de turbo's vrij goed zijn. Alle 3 de 2.0 TDCI's die wij hebben gehad in de afgelopen 10 jaar hebben het uitgehouden tot zeker 175.000KM zonder problemen niet alle kunnen testen want sommige moesten vroegtijdig het veld ruimen
Ben je nu sarcastisch of niet Touchdomex, kan het er niet uit opmaken met de smileys zo :D

Heb blok uit 2005 met sinds vorige week de 210.000 km gepasseerd. Still going strong en nog originele turbo, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TimmieVelthuis schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:23:
[...]

Ben je nu sarcastisch of niet Touchdomex, kan het er niet uit opmaken met de smileys zo :D
Niet sarcastisch vind boerhof echt fijn! Alleen heb ik onze Ka al behoorlijk gedeukt gekregen :X Toen kregen wij een leenauto mee van Boerhof, Boerhof heeft alles geregeld en hij is bij de schadeherstel erachter volledig weer in elkaar gezet. Alles was helemaal schoongemaakt en opgeruimd. Buitenkant gewassen en het volledige interieur was goed schoongemaakt!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

[...]

Boijl, Friesland :p
Das me tever weg, daarnaast ben ik niet goed met grunningers :+
vooral de 1.6jes. combi van een rotte plek waar de turbo is gemonteerd, een te klein carter waardoor hij snel droog komt te staan en een filter dat niet helemaal praktisch geplaatst is geloof ik. echt frans zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

PWM schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:51:
[...]

Niet echt in de buurt, maar de Ford dealer in Veenendaal heeft al mijn rammels weggehaald, waar 3 anderen niks konden vinden ;)
Ford vd Kolk is erg goed moet ik zeggen. Heb bij al hun vestigingen zeer goede ervaringen;
Wageningen, Ede, Veenendaal en Nijkerk. In Nijkerk is het N.A.B. Ford. Deze hoort bij vd Kolk ook.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Ik heb even een vraag van heel andere orde:

Onlangs is er een fietser met zijn trapper langs de bumper van mijn Fordje gefietst (zag het vanuit huis gebeuren, maar hij fietste snel weg :(). Dikke kras van circa 10cm en de volledige lak weg, je ziet alleen nog een witte streep.

Nu had de motorkap al wat putjes door steeninslag dus zit ik er over na te denken om dit te repareren. Heeft iemand enig idee hoeveel dit ongeveer kost? Het gaat dus om:
  • Opvullen, polijsten en spuiten van motorkap
  • Spuiten van bumper
  • Weghalen van allerlei kleine krasjes rondom de auto
Mocht iemand nog een adresje in het Noorden weten of mij mee wilt helpen door zelf aan de slag te gaan met spullen dan hoor ik dit ook graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je kan toch langs een garage / schadeherstelbedrijf gaan en vragen wat het je ongeveer gaat kosten? :?

<spam>
Ik zie dat er gepimpt wordt met Ford-dealers/garages: ik ben al jarenlang klant bij van Drimmelen (in Zevenbergen), zij hebben mij verschillende keren geholpen op tijdstippen dat anderen dat niet voor elkaar kregen. Ja: ik heb een leaseauto, maar toch zijn ze bereid om daar een extra stapje voor te zetten. _O_
</spam>

Ooit was ik bij een Ford-garage in Ridderkerk omdat mijn auto op de A16 wat raar begon te doen, hun advies was om daar maar even te wachten totdat ze tijd hadden. Na een uur ging ik maar eens vragen wanneer ze tijd hadden, toen kreeg ik terug dat dat nog wel 2 uur kon duren. Ik ben in de auto gestapt, ben op mijn gemakje naar Zevenbergen gereden en werd daar meteen geholpen. :)

[ Voor 78% gewijzigd door pven op 14-04-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
pven schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:44:
Je kan toch langs een garage / schadeherstelbedrijf gaan en vragen wat het je ongeveer gaat kosten? :?
Natuurlijk, maar wellicht heeft iemand dat eerder gedaan en kan hij of zij mij een referentie geven? Weet ik meteen of ik niet gen%$#id word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Ik heb 5 jaar terug mijn moterkap laten spuiten, had er een flinke put inzitten door steenslag, dat kostte me toen 150 euro ( nadat de spuiter doorkreeg dat het mijn rekening was en niet de verzekering)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Nu online
charops schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:46:
Ik heb 5 jaar terug mijn moterkap laten spuiten, had er een flinke put inzitten door steenslag, dat kostte me toen 150 euro ( nadat de spuiter doorkreeg dat het mijn rekening was en niet de verzekering)
Precies, vooral erbij zeggen dat het geen verzekeringswerk is. Meestal is het rond de 200 euro.

Vandaag de oude focus (1.8 TDCI uit 2003) ingeruild (wegens schade). Nu een 2007 ford focus II (pre-facelift) futura 1.6 tdci 110pk. Helaas was de 2.0 te duur.

Iemand ervaring met het plaatsen van isofix beugels in de focus? Schijnbaar kosten die beugels 17 euro maar het laten plaatsen 70..... Maar schijnbaar is dit goed zelf te doen...

En nu nog op zoek naar een setje 16" stalen velgen....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

R.E. schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:26:
[...]

Precies, vooral erbij zeggen dat het geen verzekeringswerk is. Meestal is het rond de 200 euro.

Vandaag de oude focus (1.8 TDCI uit 2003) ingeruild (wegens schade). Nu een 2007 ford focus II (pre-facelift) futura 1.6 tdci 110pk. Helaas was de 2.0 te duur.
1.6 is een fijn blok om te hebben hoor, ondanks mn turbo issues :p als je hem parkeert even een minuutje uit laten lopen etc. vlot en zuinig blok :)
Iemand ervaring met het plaatsen van isofix beugels in de focus? Schijnbaar kosten die beugels 17 euro maar het laten plaatsen 70..... Maar schijnbaar is dit goed zelf te doen...
Nederlands Fofo forum hier staat volgens mij een manual. om het te doen. staat ook veel over turboschade etc.
16 inch staat hem goed. veel van te vinden op marktplaats. ik heb er nu zelf 15" onder gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
charops schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:46:
R.E. schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:26:
[...]

Bedankt heren, hier hebben we wat aan! Ga zeker zeggen dat het voor eigen rekening is... zegt toch wel genoeg over de schadeherstelbedrijven :>

Gefeliciteerd met je nieuwe Focus! Pas er goed op ;)
Wel klein vraagje: waarom stalen velgen en geen LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Nu online
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:37:
[...]

[...]

Wel klein vraagje: waarom stalen velgen en geen LM?
Winterbanden :D

Liggen nu uiteraard LM velgen onder (volgens mij standaard futura), maar aangezien ik toch regelmatig een tripje naar een winters oostenrijk onderneem, wil ik winterbanden hebben. En een extra set velgen zodat ik ze zelf om kan leggen en zout niet geweldig is voor LM velgen..
Edit: en wat fotootjes:
Nieuwe auto!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fPdV1ugUQhNMJ4Nal95jjjIV/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o65IwWLEEywOCza41mL0kVFx/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sPvVPvU6VhyDxymSgdexOFTP/thumb.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door R.E. op 15-04-2011 10:08 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 09:50

Magic666

No one's neighbour!

Op de Autorai in de nieuwe focus wagon gezeten en wat een openbaring was dat! Ruimte te over en wat een mooie auto!

Nu willen we ook zo'n first edition van die wagon maar nu las ik op autowereld.com dat die first editions gelimiteerd zijn tot 1500 stuks?

Is dat waar? Zo ja, is dat 1500 per model of 1500 totaal (maw snel beslissen...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Nu online
Geen idee. maar volgend jaar komt wel dat nieuwe snufje van Ford in de Focus beschikbaar. Schijnbaar is dat wel echt wat je wil hebben.

Overigens vandaag de hier bovenstaande auto opgehaald. Helemaal perfect! Rijdt echt heerlijk en soepel. Moet nog wel echt wennen....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
R.E. schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:33:
Geen idee. maar volgend jaar komt wel dat nieuwe snufje van Ford in de Focus beschikbaar. Schijnbaar is dat wel echt wat je wil hebben.
Welk snufje?

* pven verwacht zijn Focus First Edition over een maand of twee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

idd, over wat voor snufje heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 14:58

Wallie

Herr

Volgens mij bedoelt hij touch/voice systeem, hoe heet het ook alweer...ohw ja, Sync. Nou ja, zit je daar echt op te wachten?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Wallie schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:19:
Volgens mij bedoelt hij touch/voice systeem, hoe heet het ook alweer...ohw ja, Sync. Nou ja, zit je daar echt op te wachten?
Was voor mij reden om mijn huidige leasewagen (Fiesta) niet in mei om te wisselen voor een nieuwe Focus Station, maar te verlengen tot in 2012 tot het Ford Sync systeem bestelbaar is. Ermee gespeeld op Cebit, sindsdien must have...

YouTube: Das neue MyFord Entertainment System

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmmm wel aardig idd maar niet een reden om te wachten.

We gaan zo naar de dealer om te kijken wat het allemaal moet kosten en wat ie ons kan bieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 19-10 14:58

Wallie

Herr

djidee schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:36:
[...]

Was voor mij reden om mijn huidige leasewagen (Fiesta) niet in mei om te wisselen voor een nieuwe Focus Station, maar te verlengen tot in 2012 tot het Ford Sync systeem bestelbaar is. Ermee gespeeld op Cebit, sindsdien must have...

YouTube: Das neue MyFord Entertainment System
Niet om 't een of ander hoor, maar zie jij jezelf bij 120km/u dat systeem bedienen? Met voicecontrol gaat het maar traag moet ik zeggen (ik had al 5x het juiste knopje in kunnen drukken), en met touchscreen (let wel op: je moet er dus naar kijken, aangezien je de knoppen niet 'voelt') vind ik de response tijd langzaam (let maar op, hij drukt ergens op, en het duurt 2 a 3 seconden voor het is doorgevoerd).

Nou ja, ik doe het wel met traditionele knopjes, eind mei komt mij bestelde (lease) Wagon 1.6 tdci ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmmm gisteren bij de dealer geweest en bekeken wat de maandlasten zijn via dat Options programma voor een nieuwe focus wagon.

480,-.... dat is best veel vond ik.

Terug naar plan A dan maar: de Seat Ibiza ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Wallie schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:03:
[...]

Niet om 't een of ander hoor, maar zie jij jezelf bij 120km/u dat systeem bedienen? Met voicecontrol gaat het maar traag moet ik zeggen (ik had al 5x het juiste knopje in kunnen drukken), en met touchscreen (let wel op: je moet er dus naar kijken, aangezien je de knoppen niet 'voelt') vind ik de response tijd langzaam (let maar op, hij drukt ergens op, en het duurt 2 a 3 seconden voor het is doorgevoerd).

Nou ja, ik doe het wel met traditionele knopjes, eind mei komt mij bestelde (lease) Wagon 1.6 tdci ;)
Voicecontrol gaat in mijn huidige Fiesta ook niet heel snel, maar voldoet. Gebruik hem voornamelijk voor het bellen. Airco enzo doe ik met de knopjes. De basiszaken kun je nog gewoon via knoppen op het stuur doen.
En hoe vaak gebruik je onderweg nou andere zaken dan telefoon of navigatie? Airco is meestal vaste temperatuur, en ook die kan simpel spraak gestuurd. Daarnaast heb je de standaard knoppen voor airco ook nog op de normale plaats eronder zitten. Mbt navigatie, dan heb ik liever dat grote scherm. En het dashboard is een stuk mooier zo.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 14:57
Sony radio/cd speler staat nu in prijslijst van de nieuwe Focus, voor 750 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Schaamteloze crosspost!

* Timmert heeft een nieuwe kilometervreter!

Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/54/02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/54/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/54/09.jpg

niet mijn pics, maar wel een identieke auto

- 2.0 TDCI 115pk
- 02-2006, 155k gelopen
- Half leer + stoelverwarming + electrische stoelverstelling links + rechts
- Voorruitverwarming
- Originele (pijlen)navi en bluetooth, TomTom is al besteld :+
- Licht en regensensor, AUX aansluiting, PDC, afneembare genotsknots, etc

Dinsdag a.s. ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:12
Goedemiddag allen,

Ik ben eergisteren de trotse eigenaar geworden van een Ford Fiesta Trend 1.25 82 pk in de kleur wit nieuw vanaf de fabriek. Na mijn laatste auto een peugeot 306 met 190.000 op de teller een geweldige upgrade.

Auto is dus niet super de luxe uitgevoerd maar bevalt uitstekend. Rijdt verrassend goed op hoge snelheden, voelt lekker aan ben er zeer tevreden over. Ik heb echter een vraag die ik niet 1 2 3 uit de handleiding krijg.

Op dit moment geeft de kilometerteller alleen de totaalstand aan. Er zit wel een knopje om de dagteller te resetten maar de dagteller zelf is niet zichtbaar. Volgens de handleiding is de tripmeter/dagteller instelbaar via de trip knop aan het linkerpookje van de stuurbehuizing maar bij mij zit dit er niet. Ook via het menu in de radio is de optie onvindbaar.

Toch lijkt me dat als er een resetknop zit er ook een dagtellerfunctie moet opzitten. Iemand enig idee hoe deze op te roepen, handleiding geeft op dit gebied geen uitsluitsel. Sorry voor de wellicht domme vraag maar kan het echt niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-10 18:17

vhal

ಠ_ಠ

Meestal moet je de resetknop ingedrukt houden om de km stand te resetten. Wellicht moet je deze knop even snel indrukken om door te kunnen bladeren.

Ik kan helaas niet kijken voor je, in mijn auto zit wel een knopje voor de boordcomputer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Timmert schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:17:
Schaamteloze crosspost!

* Timmert heeft een nieuwe kilometervreter!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

niet mijn pics, maar wel een identieke auto

- 2.0 TDCI 115pk
- 02-2006, 155k gelopen
- Half leer + stoelverwarming + electrische stoelverstelling links + rechts
- Voorruitverwarming
- Originele (pijlen)navi en bluetooth, TomTom is al besteld :+
- Licht en regensensor, AUX aansluiting, PDC, afneembare genotsknots, etc

Dinsdag a.s. ophalen!
Post dan eens foto's :+

wil checken of het onze oude auto is en anders ja dit is denk ik de fijnste uitvoering Mondeo op de markt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Foto's komen Dinsdag! Kenteken is trouwens 02-SJ-JV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Timmert schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:16:
Foto's komen Dinsdag! Kenteken is trouwens 02-SJ-JV.
Dat is hem niet... Welke kleur heb je overigens? De lichtblauwe(tonic) of de echt lichtgrijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nee echt lichtgrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zie dat de nieuwe Brodit-clips zo-goed-als uit zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/854619-4.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/854620-4.jpg

Bij die rechtse heb ik het gevoel dat je telefoon, in verhouding, best ver weg hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lekker de linkse nemen, rechts zit hij veel te ver als je er nog iets mee wilt doen. Daarnaast zit ie lekker voor de koeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 10:02
Ik neem de rechter, de linker lijkt me te dicht op het stuur te zitten.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:12
Ik ben even wat foto's gaan maken van mijn nieuwe Fiesta. Overigens zeer tevreden over het ding. De wegligging is geweldig te noemen. Hij stuurt soepel en heeft een prettige zithouding. Over het design wordt ik elke dag enthousiaster en er zitten voor een simpele trend uitvoering nog een hoop dingetjes in die ik niet had verwacht. Zoals elektrische verstelbare spiegels, een schakelindicator en natuurlijk een 3,5 mm jack. Niet de meest luxe snufjes maar netjes.
Er zijn ook nadelen te noemen, zo vind ik de rugleuning van de stoelen ondanks de goede zijdelingse steun erg hard, daarnaast heb ik het idee dat de basgeluiden de speakers erg snel storend doen trillen. Muziek zonder bass klinkt daarentegen erg goed. De schakelindicator roept ook enkele ergenissen op, vooral omdat deze al wil dat je bij de volkomen belachelijke snelheid van 65/km uur naar vijf schakelt.
Dit zijn echter milde ergenissen vergeleken met het heerlijke rijgedrag van de auto en het prachtige design.
Hieronder enkele foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/05/02/661e97310096eafccefae7cb2873129d/IMG_0058.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/05/02/72aafd839c0ef677e79d40408c4721b2/IMG_0046.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/05/02/c871c53a5e18578c1ba4ede1dd7dfe7d/IMG_0045.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:01
Silvos schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:16:
Goedemiddag allen,

Ik ben eergisteren de trotse eigenaar geworden van een Ford Fiesta Trend 1.25 82 pk in de kleur wit nieuw vanaf de fabriek. Na mijn laatste auto een peugeot 306 met 190.000 op de teller een geweldige upgrade.

Auto is dus niet super de luxe uitgevoerd maar bevalt uitstekend. Rijdt verrassend goed op hoge snelheden, voelt lekker aan ben er zeer tevreden over. Ik heb echter een vraag die ik niet 1 2 3 uit de handleiding krijg.

Op dit moment geeft de kilometerteller alleen de totaalstand aan. Er zit wel een knopje om de dagteller te resetten maar de dagteller zelf is niet zichtbaar. Volgens de handleiding is de tripmeter/dagteller instelbaar via de trip knop aan het linkerpookje van de stuurbehuizing maar bij mij zit dit er niet. Ook via het menu in de radio is de optie onvindbaar.

Toch lijkt me dat als er een resetknop zit er ook een dagtellerfunctie moet opzitten. Iemand enig idee hoe deze op te roepen, handleiding geeft op dit gebied geen uitsluitsel. Sorry voor de wellicht domme vraag maar kan het echt niet vinden 8)7
Heerlijke auto die Fiesta! Het is mijn allereerste echte eigen auto en heeft inmiddels al 45k op de teller staan. Ondanks de weinige hoeveelheid pk's compenseert hij dat ruimschoots met een wegligging in bochten waar je u tegen zegt.

Over je vraag, dat kan ik simpel beantwoorden:
- als je de auto instapt zonder de motor te starten (eventueel contact geactiveerd) dan zie je alleen de totaal hoeveelheid km's op je teller.
- als je de motor start, kun je switchen met het knopje op de dashboard tussen totaal- en dagteller. Hou je vervolgens de knop langer vast op de dagstand dan zul je zien dat hij de stand reset ( - - - -).

Moraal van het verhaal: de dagteller is alleen de resetten als de motor loopt

(koste mij ook een 1 of 2 tankbeurten voordat ik erachter was)
succes!

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Leuk, nog een Fiesta bezitter :)

De mijne mag morgen weer naar de garage, koelvloeistof gaat te hard... Vermoedelijk thermostaathuis, schijnt vaker te gebeuren bij de 1.6TDCi's (en hun HDi/volvo varianten)... Maar goed, hij nadert nu de 115k km's, dus mag ook wel

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gF5C02HWV0MR7cEr7m6uAFjM/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/64kRiVfKK3havIACem1eZMyi/full.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Laatst online: 00:35
Koelvloeistof gaat te hard? Dat heb ik bij mijn blok nog niet gehad (precies dezelfde maar dan de Focus variant met 90pk)

Ik mag nog 12000 kilometer rijden, dan zit het leasecontract er op (nu 146k en loopt tot 158k). Heb nog geen toestemming voor een nieuwe lease auto wegens achterstand... zal dus eerst een huurauto worden. Daarna maar eens kijken wat het wordt....

De auto is nu wel eindelijk ingereden, zit volgens de boordcomputer op 5,2L/KM en kan dus bijna zo'n 1000km rijden op een tank, ondanks dat ik behoorlijk door rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 20:07

Beaves

Usque ad Finem

Wat is Morello toch een mooie kleur, ik heb het op mijn 2008 Focus ook en het blijft een mooie kleur. Ik heb trouwens de laatste Focus in Nederland met deze kleur, vlak na mijn bestelling ging de kleur uit het gamma.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

djidee schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:00:
Leuk, nog een Fiesta bezitter :)

De mijne mag morgen weer naar de garage, koelvloeistof gaat te hard... Vermoedelijk thermostaathuis, schijnt vaker te gebeuren bij de 1.6TDCi's (en hun HDi/volvo varianten)... Maar goed, hij nadert nu de 115k km's, dus mag ook wel
hmm, nog geen issues mee gehad volgens mij :)

ahwell, die van mij heeft er net nieuwe koelvloeistof inzitten, dus geloof het ook wel ff ;)

houd het olieniveau sowieso wel goed bij, en check dan alle vloeistoffen altijd even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Lees net dat Ford pas in 2012 MyFord introduceert in de Focus, dat is jammer want januari 2012 moet ik al een nieuwe auto hebben en ik wil heel graag dat systeem. Buiten dat het technologisch leuk is, ziet het interieur er beter uit met dat systeem:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fyusdbv7nz_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Huh? Komt er dan wel nog een tellerwinkel a la Ford Edge (usa model only) in de Europese Focus met dit systeem? Wat ik tot nu toe begrepen heb op Cebit, Autorai (demo auto's met MyFord Touch / Sync) en van de dealer krijgt hij de uitvoering zoals getoond bij onderstaand nieuwsbericht...

http://www.ford.nl/OverFo...GratisEmergencyAssistance

Echter, het plaatje hierboven lijkt wel van een Focus, de USA variant zoals hij nu geleverd wordt heeft ook de cluster van in de link... Intressant 8) Al zit ik ook met het feit dat mijn huidige leaseauto 7 jan. afloopt (einde contract, al zit hij nog lang niet aan de 4 jr, km's is dan wel even zien)

edit: Wacht, foto is van de compleet elektrische Ford Focus, die heeft wel meer afwijkingen... :/ Gewoon doorlopen, niets aan de hand dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door djidee op 04-05-2011 13:19 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ik denk dat Autoweek een foutje gemaakt heeft, ik zie nu pas het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

JustSomeone schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:34:
Koelvloeistof gaat te hard? Dat heb ik bij mijn blok nog niet gehad (precies dezelfde maar dan de Focus variant met 90pk)
mystic schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:48:
[...]
hmm, nog geen issues mee gehad volgens mij :)

ahwell, die van mij heeft er net nieuwe koelvloeistof inzitten, dus geloof het ook wel ff ;)

houd het olieniveau sowieso wel goed bij, en check dan alle vloeistoffen altijd even.
3 liter in 2 maand is wel wat veel... Lekkage leek vooral in een deel van het blok te zitten, waar eigenlijk alleen het thermostaathuis zit die daar gebruik van maakt. Die hebben ze nu vervangen, maar op de oude was eigenlijk niet duidelijk iets te zien... In de gaten houden dus....
Verder lampje, nieuw mattensetje, en bij 120k mag hij weer voor een grote beurt.
Beaves schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:20:
Wat is Morello toch een mooie kleur, ik heb het op mijn 2008 Focus ook en het blijft een mooie kleur. Ik heb trouwens de laatste Focus in Nederland met deze kleur, vlak na mijn bestelling ging de kleur uit het gamma.
Ja, klopt. Toen ik bij de dealer was voor een Fiesta, had hij een Morello Focus Wagon in de showroom staan... Wow, kan dat ook op de Fiesta? ja ,dat kan (vanuit het boekje had ik hem niet besteld)....
Niet zo schreeuwerig als bepaalde lichte lakken, niet zo standaard zwart of zilver, maar net even speciaal... En het verschil met en zonder dat er licht op valt is mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GujV3HmCCDaiAc7gOsUZMUbI/thumb.jpg
Klikbaar

Erg jammer dat hij bv ook op de nieuwe Focus (die ik in 2012 vermoedelijk ga rijden (al staan 508SW/Megane Estate ook hoog op de lijst)) niet leverbaar is... Maar een ander kleurtje zoeken dus, maar heb nog even de tijd.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik post hier ook maar even.
Heb een paar auto’s op het oog.

07-2005 Focus Wagon 1.6 First Editon met 112k (dealer met alle merken)
Test gereden, zag er goed uit. Alleen maakte de airco lawaai en waren er nog andere problemen.
Luchtrooster kon niet open/dicht en nog een paar kleine zaken.
Geen onderhoud stempels in het boekje, terwijl er wel onderhoud is gedaan.

07-2005 Focus Wagon 1.6 Futura met 94k (Ford dealer Sutherland Drachten)
Deze ga ik vanavond kijken/rijden.
Op welke punten moet ik letten bij de Focus?
Iemand tips?

Auto’s die ik nu gezien heb zien er erg goed uit.
Wat is precies het verschil tussen First Edition en Futura? (op autoweek kan ik niet veel vinden)

[ Voor 62% gewijzigd door Harmen op 05-05-2011 14:05 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren een grijze Ford Focus bekeken.
Wat een rampenbak zeg. Rondom parkeerschade. :(
Tevens krassen op de boeken van de auto, de bumper was zo erg beschadigd dat ie los zat.

Kan nog geen goede auto vinden helaas.
Morgenmiddag een grijze kijken in Warffum. Ziet er goed uit.

Iemand tips hoe om te gaan met een airco welke lawaai maakt?
Het geluid dat hij maakte tijdens de testrit varierde als je gas gaf. Soort van snerpent geluid.
Alsof een fan aanloopt. Als de airco uitgezet werd was het opgelost.
Kan je op papier laten zetten dat ze garant staan voor de airco? Man van de garage gaf aan dat de koelvloeistof wel eens op kon zijn en dan bijgevult moet worden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Vast de snaar naar de aircopomp toe die moet dan harder werken als je hem aanzet, of een lager in de aircopomp zelf. Vraag me af of het de vloeistof is aangezien een airco gewoon zijn werkt doet alleen komt er geen koeling meer uit.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

meh, weer de turbo naar de fuck.

reed gisteren op de a27 net na almere hout (richting a6), en net na de daar berichte drempel moest ik van de cruise control af, maar na het accelereren daarna was ik opeens al mn vermogen kwijt.

even de anwb laten komen, mocht die mooi beoordelen of ik nog rustig door kon, of dat hij afgesleept moest worden ;) goed, met 86km/h naar friesland teruggereden, en net bij de garage geloosd (officieel dicht op zaterdag, maar soit, mocht ook gelijk de leenauto meenemen, top dus ;) ).

anyway... ik maak me er niet druk om. vast een maandagochtend modelletje van die turbo. kan gebeuren. dat regelt de garage maar met zn leverancier. in 3 weken hoort ie niet stuque te gaan, dus gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Speedy55 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:25:
Vast de snaar naar de aircopomp toe die moet dan harder werken als je hem aanzet, of een lager in de aircopomp zelf. Vraag me af of het de vloeistof is aangezien een airco gewoon zijn werkt doet alleen komt er geen koeling meer uit.
Als de pomp wel draait maar er komt geen kou meer uit dan zou het systeem leeg kunnen zijn.
Na 7 à 8 jaar begint dat, gebaseerd op wel twee auto's :)
Je kan het laten afpompen/bijvullen maar als het lek groot is is het snel weer leeg.
Ze doen er fluor bij zodat ze met een UV lamp kunnen kijken waar het lekje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

mystic schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:29:
meh, weer de turbo naar de fuck.
Gaat lekker met je focus... Wel fijn dat je hem toch bij de garage kon neergooien en leenauto mee kon krijgen...
reed gisteren op de a27 net na almere hout (richting a6), en net na de daar berichte drempel .
Die is echt vervelend aan het worden nu... Zakt steeds verder weg.
Heb het idee dat die kuil bij Emmeloord (ri Lelystad, net na knp Emmeloord, voor het viaduct van de volgende afslag) ook erger aan het worden is. Voorkant komt nu bij mijn std cc snelheid daar aan de grond :X

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

djidee schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:16:
[...]

Gaat lekker met je focus... Wel fijn dat je hem toch bij de garage kon neergooien en leenauto mee kon krijgen...
Mja, eigenlijk heb ik een jaar lang zonder kosten gereden (alleen een beurtje). het gaat nu alleen wel vrij hard. standaard dingetjes, maar allemaal in 2 maanden tijd (apk, beurtje, distiriem, turbo, zomerbandjes (met nieuwe velgen, want die had ik nog niet). verder een probleemloze auto hoor :)
[...]

Die is echt vervelend aan het worden nu... Zakt steeds verder weg.
Heb het idee dat die kuil bij Emmeloord (ri Lelystad, net na knp Emmeloord, voor het viaduct van de volgende afslag) ook erger aan het worden is. Voorkant komt nu bij mijn std cc snelheid daar aan de grond :X
ik heb nog nooit issues gehad met die drempels :p rustig 130 op de cc en het komt wel goed. ben wel met je eens: ze zijn wel extreem aan het worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

lama

[ Voor 99% gewijzigd door Harmen op 12-05-2011 20:29 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Harmen schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:41:
Dilemma....
Heb 2 focussen op het oog.
Beide bevallen erg goed.

juli 2005 Focus Wagon 1.6 First Edition grijs metallic
[afbeelding]
93.000km
Vanmiddag bereden, reed goed! Geen rammels etc.
Airco deed het prima, was ook aanwezig als je stationair de motor laat draaien.
Paar kleine krasjes en een mini deukje rechtsachter.

juli 2005 Focus Wagon 1.6 First Edition blauw metallic
[afbeelding]
112.000km
Dinsdag bereden, reed prima. Rammelde wel wat, waarschijnlijk het reserve wiel wat niet vast zat.
Paar kleine zaakjes moeten aangepast worden.

Echter is de blauwe al met al 1000 euro goedkoper.
Dillema's.... :/
Ik weet niet waar jij ze vandaan haalt maar wat moet er bijvoorbeeld bij die blauwe nog allemaal gebeuren? Zoals je zelf al aangeeft dat er enkele zaakjes moeten worden aangepast. Wat zijn daarvan de kosten? Die deuk in die grijze hoe erg is die? Wat is er bekend over het onderhoud? Dealer, geen Dealer?

Persoonlijk zou ik voor de blauwe gaan alleen al vanwege de kleur. Zie je net wat minder vaak dan grijs en al helemaal op de Focus :+ Daarentegen kunnen wij geen keuze voor je maken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Alle reparaties zitten bij de prijs in.
Moet een paar nieuwe achterbanden onder, deze bonkten.
Voor de rest maakte de airco lawaai, echter doet de grijze het ook. Zal dan wel zo horen.
Ventilatie rooster stond dicht, deze moet gefixt worden.
Voor de rest prima.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

wat voor een lawaai maakt de airco dan? die van mij maakt best rare geluiden soms, maar de airco ansich heb ik nog nooit gehoord namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bij het optrekken hoor je een apart geluid, voor de rest niet hoor.
Anyway heb net de garage gebeld. Ze gaan de auto klaar maken. :)
Eind van de week ga ik van een '94 Corolla (244.000) naar een '05 Focus. Mooie overgang!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Nu online
Nou, vandaag weer wat geknutseld aan de focus (2007). IsoFIX beugels erin gezet (waar the **** haal je T50 torx bits??) en eindelijk die irritante brodit actieve clip er helemaal uitgehaald (voor een TomTom, die ik niet eens 1 heb). Uiteindelijk het halve dashboard en het handschoenenkastje eruit moeten klussen. Alleen nu heb ik een probleem. De airco gaat nu automatisch aan als ik de selector op alleen voorruit zet. Heel vaag. Ook maakt de aanjager opeens meer geluid. Dat had ik ook nog niet gehoord. Terwijl ik eigenlijk niets daaraan heb veranderd.

Ik heb nog gekeken of de selector nog iets raakt bij het draaien, maar dat is ook niet het geval (het gaat trouwens wel uiteraard om een handmatige airco). Beetje balen dit....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

ehm... volgens mij hoort de airco gewoon aan te gaan als je hem op alleen de vooruit is :p it's not a bug, its a feature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:13
Klopt doet mijne ook. Misschien zit de aircoschakelaar niet bij de draaiknop maar bij die flap die de luchtstroom regelt? Ik loop ook met het idee die te ontkoppelen, zeer vervelend dat de airco steeds aanspringt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

in de winter is het juist makkelijk. in 1 handeling ontwazemen. het zal iets in de boordcomputer zijn, en niet mechanisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Nu online
hmmm, dat was me nog niet opgevallen, maar ja, ik heb hem dan ook nog maar 2 weken en het is niet echt weer om te ontwazemen...

Ik had al wel een vermoedde dat dat het geval was, aangezien hij niet meteen aan gaat, maar pas na een seconde of zo....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:13
mystic schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:03:
in de winter is het juist makkelijk. in 1 handeling ontwazemen. het zal iets in de boordcomputer zijn, en niet mechanisch :)
Nouja, als jij een draaiknop hebt daar zit een kabel/asje naar een flap zal er toch ergens een schakelaar moeten zitten. En hij ontwasemt ook wel zonder de airco hoor, handige is wel dat bij de Fiesta kun je de roosters draaien (zijn rond) en laten blazen op het voorraam. Zo heb je ook niet die luchtstroom je ogen in :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 10:03

Thrilseeka

Woef Woef.

mijn escort met 315.000 Tuft gewoon nog lekker door . moest alleen recent de stappenmotor vervangen voor de rest is het rijden zonder problemen :)

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

WDF schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:11:
mijn escort met 315.000 Tuft gewoon nog lekker door . moest alleen recent de stappenmotor vervangen voor de rest is het rijden zonder problemen :)
Geen roest? Dat is best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17-10 17:58
Ik rij op dit moment in een Fiesta uit 2010 met een 1.25 60pk motor en ondanks de matige motorisering ben ik dik tevreden over de auto. Rij gemiddeld 1:18 bij redelijk doortrappen, voldoende ruimte, geluid is prima wat eruit komt en de stoelen zitten prima, alleen kan ik nog steeds niet helemaal mijn zitpositie goed bepalen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ballebek schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:15:
Ik rij op dit moment in een Fiesta uit 2010 met een 1.25 60pk motor en ondanks de matige motorisering ben ik dik tevreden over de auto. Rij gemiddeld 1:18 bij redelijk doortrappen, voldoende ruimte, geluid is prima wat eruit komt en de stoelen zitten prima, alleen kan ik nog steeds niet helemaal mijn zitpositie goed bepalen.
Hmm, benieuwd hoe mijn rijstijl dan is... Net 1:14 (na 116.000km) met mijn 2009 1.6TDCi Fiesta :o Zitpositie overigens perfect te regelen (maar heb ook Titanium uitvoering, incl stoel met lendesteun), zelfs voor iemand van 2.06 lang...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
djidee schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:47:
[...]
Hmm, benieuwd hoe mijn rijstijl dan is... Net 1:14 (na 116.000km) met mijn 2009 1.6TDCi Fiesta :o Zitpositie overigens perfect te regelen (maar heb ook Titanium uitvoering, incl stoel met lendesteun), zelfs voor iemand van 2.06 lang...
Dat is echt belachelijk onzuinig! Hoe rijdt jij, alleen maar plankgas of alleen maar korte stukjes? Ik haal zelfs 1:16 wanneer ik lekker doorrijd (standaard 10% harder dan max snelheid).

Rij trouwens 2.0TDCI in Focus dus jij moet makkelijk 1:18 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

djidee schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:47:
[...]

jij rijd ook niet op een manier dat je er fatsoenlijke resultaten uit kunt halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mystic schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:41:
[...]

jij rijd ook niet op een manier dat je er fatsoenlijke resultaten uit kunt halen :p
Lol zeker na die hele reeks met patsgrafiekjes in het KMT over zijn gemiddelde snelheid van 140 KM/h. Van Marum naar weet ik veel waar 2 uur verderop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

rest my case idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Volgens mij als hij 120KM/h gemiddeld probeert te rijden zou hij wel de 1 op 20 moeten halen :+ makkelijk eigenlijk. Die 5 tot 10 minuten extra reistijd tegenover die 6KM per liter is het waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

ik red op de snelweg vrij makkelijk de 1:20 met mn 1.6 tdci... dus idd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Toch wel mooi om te zien dat je met een benzine een beter verbruik dan de diesel uitvoering kan halen? Ik kan ook niet harder dan 151 op de GPS dus veel onzuiniger (op de snelweg) is ook niet mogelijk. :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 08:43

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Iemand ervaring met het inbouwen van een carkit in een 2005 ford fiesta? Als echte tweaker dacht ik, dat doe ik zelf wel even maar ik loop vast op het losmaken van de kabels van de verwarming. Ik had online al deze handige guide gevonden:

http://www.fitaudio.com/?View=entry&EntryID=69

Maar over het losmaken van de kabels doen ze vrij kort. De rechtse (die bepaalt waar de lucht blaast) is nu los maar de middelste geeft geen krimp. Wat ook niet helpt is dat je niet echt ruimte hebt om er goed bij te komen. Iemand ervaring met dit?

De middelste bepaalt de temperatuur en je moet hier een ijzerdraad los zien te krijgen. Deze draad loopt door een zwart stuk plastic waar hij aan 2 kanten aan vast zit met een gele plug. Moet je deze gele pluggen kunnen losdraaien? Hier lijkt hij muurvast te zitten. Of is er een ander trucje om hem los te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

TimmieVelthuis schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:56:
[...]

Dat is echt belachelijk onzuinig! Hoe rijdt jij, alleen maar plankgas of alleen maar korte stukjes? Ik haal zelfs 1:16 wanneer ik lekker doorrijd (standaard 10% harder dan max snelheid).

Rij trouwens 2.0TDCI in Focus dus jij moet makkelijk 1:18 halen :)
Meestal 160 op de CC, tenzij ik onverhoopt toch eens in de spits moet rijden, of in drukkere delen van NL vertoef...
mystic schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:41:
[...]

Meestal niet nee...
Touchdomex schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:38:
[...]

Volgens mij als hij 120KM/h gemiddeld probeert te rijden zou hij wel de 1 op 20 moeten halen :+ makkelijk eigenlijk. Die 5 tot 10 minuten extra reistijd tegenover die 6KM per liter is het waard :+
Dat red ik denk ik net...

Record is 1 op 26 geloof ik op een rit van 600km. Maar dat was met 90 km/u over de autobahn en half NL knorren achter de vouwwagen van mn schoonouders aan... Verder geen/weinig bagage en andere passagiers...
Het kan wel... Maar damn, wat is rijden dan suf...

Overigens, wordt die Fiesta gewoon extreem onzuinig boven de 140... Zoals de wagenpark beheerder ook al zei: Eigenlijk zou je een wagen met een zwaarder blok moeten hebben... Of een lichtere rechtervoet :>

Maar zoals het nu lijkt, wordt ook de volgende wagen een 1.6TDCi, alleen nu met wat meer vermogen (van 90pk/204nm naar 115pk/300nm) en een 6bak (Focus Wagon nw model). Vooral die 6bak zal een hoop schelen denk ik...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Update: Ik heb 2 tanken minder doorgetrapt en kom nu op een gemiddelde van 1:20,5 met nog een stukje files rijden. Eens kijken of het nog zuinig kan (zit nu halverwege een tank en ziet er veelbelovend uit dat het nog zuiniger kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb sinds een aantal week een 2005 Focus Station.
Bevalt prima!
Echter heb ik een rammel in mn dashboard, die hoor ik als ik op de snelweg rijdt. (110/120km/u)
Het lijkt onder de voorruit vandaan te komen. Heb het en andere gecontrolleerd, alles ziet er prima uit. Geen vreemde dingen kunnen vinden. Iemand nog goede tips om dit op te lossen?
Breng hem langs de garage volgende week, kan een garage zoiets makkelijk traceren?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Harmen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:01:
Heb sinds een aantal week een 2005 Focus Station.
Bevalt prima!
Echter heb ik een rammel in mn dashboard, die hoor ik als ik op de snelweg rijdt. (110/120km/u)
Het lijkt onder de voorruit vandaan te komen. Heb het en andere gecontrolleerd, alles ziet er prima uit. Geen vreemde dingen kunnen vinden. Iemand nog goede tips om dit op te lossen?
Breng hem langs de garage volgende week, kan een garage zoiets makkelijk traceren?
Dat heb ik ook gehad, bij mij was dat een kabel die los was geschoten en daardoor tegen de carrosserie aantikte. Die kabel zit als je voor je motorkap staat helemaal bovenin, achteraan het compartiment dus idd onder de voorruit. Probeer dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks voor de tip! Zal het even checken.
Het viel me gisteren ook op dat ie luider wordt als ik over een klinker weg rij.
Geluid is het beste hoorbaar aan de bestuurderskant.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 20:46

Dennahz

Life feels like hell should.

Wij gaan deze week eens kijken bij iemand die z'n Ford Focus stationwagen (Ford Focus 2.0 Turbo TDCi Trend - 135pk) uit 2005 verkoopt. De wagen ziet er heel netjes uit en is altijd goed onderhouden geweest. (dat is er ook wel aan te zien op de foto's :)). Heeft nog maar 109.000km gereden, wat natuurlijk niks is voor een diesel.

Hij vraagt er € 7000.- voor. Lijkt me reëel, toch?

Twitter

Pagina: 1 ... 7 ... 139 Laatste