Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 6 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-10 11:17
Post nummer 500! Goed bezig Ford-rijders! _/-\o_

Ik heb een vraag die jullie vast kunnen beantwoorden. Vandaag had ik tot 3x dat de auto, na een tijdje stilstaan, haast niet meer reageerde op het gaspedaal. Dit in de zin van dat de auto heeeel langzaam naar de 2000 toeren klom en daarna ineens weer normaal reageerde.. fel dus >:)

Wat kan dit wezen?
  • vacuum regelklep?
  • EGR?
  • Turbo?
Hopelijk is het niet een lullig sensortje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 12:55

mambo No5

Bad Apple?

Klinkt mij idd als een EGR klep die open blijft staan (loopt 'ie lastig stationair, cq smoort de motor zichzelf?) of een blowoff valve van je Turbo die niet echt goed meer sluit, waardoor er geen goede druk opgebouwd kan worden. In beide gevallen is 't niet een lullug sensortje dat vervangen moet worden vrees ik. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
mambo No5 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:02:
Klinkt mij idd als een EGR klep die open blijft staan (loopt 'ie lastig stationair, cq smoort de motor zichzelf?) of een blowoff valve van je Turbo die niet echt goed meer sluit, waardoor er geen goede druk opgebouwd kan worden. In beide gevallen is 't niet een lullug sensortje dat vervangen moet worden vrees ik. :)
Hij loopt prima stationair, heel soms wanneer het koud is wil hij nog wel eens brommen (dat de toerenteller ligt heen en weer gaat). Verder ook geen rare geluiden oid wanneer ik de auto net opstart.

Als het een blowoff valve is (geen idee wat het is) zou ik dan ook juist geen turbodruk boven de 2000 toeren hebben? Dit is een leek-vraag denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 12:55

mambo No5

Bad Apple?

TimmieVelthuis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:07:
[...]

Hij loopt prima stationair, heel soms wanneer het koud is wil hij nog wel eens brommen (dat de toerenteller ligt heen en weer gaat). Verder ook geen rare geluiden oid wanneer ik de auto net opstart.

Als het een blowoff valve is (geen idee wat het is) zou ik dan ook juist geen turbodruk boven de 2000 toeren hebben? Dit is een leek-vraag denk ik :)
Ik ben verder ook geen monteur, maar m'n boerenverstand zegt dat hoe meer toeren een turbo draait (meer toeren van de motor = meer volume aan uitlaatgassen = hoger toerental = meer druk?) hoe meer druk er ontwikkeld kan worden. Een blow of valve is een klep de open gaat om de overdruk af te voeren als de motorbelasting weg valt zodat de turbo vrij blijft draaien en niet opnieuw op gang hoeft te komen als er weer vermogen nodig is. De klep zou normalitair weer moeten sluiten als er weer druk opgebouwd moet worden, maar als deze open blijft staan gebeurd dat natuurlijk niet. Op een gegeven moment kan er meer druk opgebouwd worden dan zo'n klep af kan voeren, waardoor je wel weer wat druk op kan bouwen.

't is -samen met je EGR klep- in ieder geval een van de eerste dingen die ik na zou laten kijken bij de garage. :)

Of praat ik nu klinkklare onzin met 't bovenstaande verhaal?

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-10 18:17

vhal

ಠ_ಠ

BAH :(

Rij ik vanochtend naar mijn werk, vliegt er een steentje op mijn voorruit. Gevolg: een inslagpitje met boven en onder een scheur van beide +/- een 0.75cm. Balen, meestal hou ik wel rekening met dit soort dingen..

|
*
|

zoiets dus :+

Heb er wel flink de ****** over in. Er staat pas 5500 km op en hoogstwaarschijnlijk kom ik er niet onder uit om deze voorruit uiteindelijk te vervangen voor een nieuwe. Hopelijk zijn er vervangende ruiten met voorruitverwarming en is de glasboer adequaat genoeg om dit goed uit te voeren zonder dat deze enkele zaken vernield of wat dan ook.
Overigens zit het scheurtje niet in het gezichtsveld maar ergens rechtsbovenin (waar de ruitenwisser niet komt zegmaar). Maar als je het zelf weet blijf je er naar kijken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:50

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vergeet niet te melden dat je voorruit verwarming hebt (en eventueel regensensor). Dat moeten ze wel weten als ze een ruit gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
PWM schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:49:
Vergeet niet te melden dat je voorruit verwarming hebt (en eventueel regensensor). Dat moeten ze wel weten als ze een ruit gaan bestellen.
Ik had vorig jaar mijn ruit kapot (ook voorruitverwarming en regensensor) en dit werd keurig gevraagd door Carglass. Ook vragen ze wat voor tint de voorruit is, dit kon ik toen niet meteen beantwoorden...

Alles keurig opgelost en niks kapotgemaakt. Was volgens mij rond de 60 euro kwijt.
Succes ermee!
TimmieVelthuis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:55:
Ik heb een vraag die jullie vast kunnen beantwoorden. Vandaag had ik tot 3x dat de auto, na een tijdje stilstaan, haast niet meer reageerde op het gaspedaal. Dit in de zin van dat de auto heeeel langzaam naar de 2000 toeren klom en daarna ineens weer normaal reageerde.. fel dus >:)
Naar de garage geweest en het is de EGR-klep. Gaan ze eerst schoonmaken, is het probleem er dan nog dan moet ie vervangen worden.. al met al weer een kostbaar geintje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

deadsy33 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:04:
Hopelijk zijn er vervangende ruiten met voorruitverwarming en is de glasboer adequaat genoeg om dit goed uit te voeren zonder dat deze enkele zaken vernield of wat dan ook.
Geen enkel probleem, gewoon aangeven, soms hebben ze een dagje nodig om de ruit te krijgen bij de vestiging...

* djidee heeft sinds april 2009 en 100.000km 2 nieuwe gehad (met regensensor en voorruitverwarming)...

Waarvan 1 echt aan de leasemaatschappij te wijten is... Er zit een sterretje in de ruit... Waar? Nou, benedenin, buiten het veld, maar toch wel een sterretje... Nah, die gaan we niet vullen, buiten het gezichtsveld...
2 weken later... Scheurt ie uit.. Eigen schuld :F

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Heb inmiddels al een afspraak gemaakt voor as. woensdag. Ik kon vandaag ook maar helaas kon ik niet eerder weg van mijn werk. We zullen het woensdag wel zien :)

Blijft wel vervelend maar je doet er weinig aan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 09:11
Ik heb onlangs een tweedehands Ford Focus II (pre facelift) uit 2007 gekocht. Hier zit een ovale 6000 cd autoradio in. Aangezien deze geen mp3 aankan, en er geen line-in gemonteerd is, wil ik deze radio eigenlijk vervangen door iets wat bluetooth, en mp3 heeft, en mogelijk navigatie. Ik heb al wat gegoogled, maar daar kom ik eigenlijk alleen apparaten zoals die van NavAudio tegen, die volgens reviews erg slecht zijn. Radio's van bekende merken (Pioneer, Blaupunkt, Sony, etc) kom ik niet tegen. De Ford dealer in Eindhoven heeft in ieder geval online geen radio's staan die in mijn auto passen. Heeft een van jullie wellicht een idee welke radio ik kan kopen die in de focus past? Let wel, ik ben niet geinterresseerd in een ombouw frame naar 1 din, ik wil echt een radio die precies past, en waarmee ik de afstandsbediening van de auto kan gebruiken.

[Edit] Ik heb inmiddels een 2 radio's gevonden, maar die zijn wel erg duur (> 1000,-): Pioneer AVIC-F9220BT FORD en ZENEC-ZE-NC3810 (950,-).
Het budget is toch wat minder (< 600,-)

[ Voor 10% gewijzigd door Munchkin op 07-02-2011 13:44 . Reden: Model duidelijker vermeld... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Prince_of_Darkness schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:45:
Ik heb onlangs een tweedehands Ford uit 2007 gekocht. Hier zit een ovale 6000 cd autoradio in. Aangezien deze geen mp3 aankan, en er geen line-in gemonteerd is, wil ik deze radio eigenlijk vervangen door iets wat bluetooth, en mp3 heeft, en mogelijk navigatie. Ik heb al wat gegoogled, maar daar kom ik eigenlijk alleen apparaten zoals die van NavAudio tegen, die volgens reviews erg slecht zijn. Radio's van bekende merken (Pioneer, Blaupunkt, Sony, etc) kom ik niet tegen. De Ford dealer in Eindhoven heeft in ieder geval online geen radio's staan die in mijn auto passen. Heeft een van jullie wellicht een idee welke radio ik kan kopen die in de focus past? Let wel, ik ben niet geinterresseerd in een ombouw frame naar 1 din, ik wil echt een radio die precies past, en waarmee ik de afstandsbediening van de auto kan gebruiken.
Welke Ford heb je? :+

My bad :X Zie het het al... Dankzij je warrige verhaal kwam ik pas later tegen dat het gaat om een Focus :+

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 03-02-2011 16:48 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 15:43
Prince_of_Darkness schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:45:
Ik heb onlangs een tweedehands Ford Focus II (pre facelift) uit 2007 gekocht. Hier zit een ovale 6000 cd autoradio in. Aangezien deze geen mp3 aankan, en er geen line-in gemonteerd is, wil ik deze radio eigenlijk vervangen door iets wat bluetooth, en mp3 heeft, en mogelijk navigatie. Ik heb al wat gegoogled, maar daar kom ik eigenlijk alleen apparaten zoals die van NavAudio tegen, die volgens reviews erg slecht zijn. Radio's van bekende merken (Pioneer, Blaupunkt, Sony, etc) kom ik niet tegen. De Ford dealer in Eindhoven heeft in ieder geval online geen radio's staan die in mijn auto passen. Heeft een van jullie wellicht een idee welke radio ik kan kopen die in de focus past? Let wel, ik ben niet geinterresseerd in een ombouw frame naar 1 din, ik wil echt een radio die precies past, en waarmee ik de afstandsbediening van de auto kan gebruiken.

[Edit] Ik heb inmiddels een radio gevonden, maar die is wel erg duur (> 1000,-): Pioneer AVIC-F9220BT FORD.
Het budget is toch wat minder (< 600,-)
Een oplossing om het er mooi uit te laten zien is hier te vinden.
Ik heb zelf in een CD6000 een wisselaar adapter zitten, maar die kan ik even niet online vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hallo iedereen!

Ik weet niet of deze post in dit topic moet of in "Het foute tuning topic", maar het is een Ford dus zet ik het hier maar neer ;)

Bij deze mijn Ford Fiësta uit '95 die ik nu 1,5jr in mijn bezit heb:
Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/P1020871.jpg

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/P1020872.jpg

Dashboard:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/P1020873.jpg
U ziet op het dashboard:
- Philips AM/FM radio + casettedek 8)
- Laurent David design (schijnbaar :P)

Bestuurdersplaats met dakraampje :*) :
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/P1020874.jpg

Het is de 1.3i Laurent David uitvoering. Afgelopen jaar een ongelukje gehad (uitgegleden in de sneeuw) vandaar de blauwe onderdelen op de voorkant.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een uiterst betrouwbare auto is waar ik veel plezier van heb! :)

@Jazzper:
Oordeel zelf maar :) Ik heb foto's voor je toegevoegd. Ik vind het interieur luxer dan bijvoorbeeld een nieuwe Toyota Aygo ;)

Grtz FeareX

[ Voor 25% gewijzigd door FeareX op 11-02-2011 16:51 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 14:44

Jazzper

BB4E^Guerilla

lol, welkom. Heeft die fiesta niet zo'n heel ielig pookje op een vrij kalen, bijna jaren 80 aandoende, middenconsole? :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:31
Haha, de Lauren David uitvoering. :P Heeft inderdaad een iets 'luxueuzer' aanvoelende bekleding dan de standaard Fiesta. En je kreeg er ook nog een koffer- of tassenset ofzo bij van die (Belgische ;)) ontwerper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
TimmieVelthuis schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:48:

Naar de garage geweest en het is de EGR-klep. Gaan ze eerst schoonmaken, is het probleem er dan nog dan moet ie vervangen worden.. al met al weer een kostbaar geintje ;(
Je kan toch de EGR klep laten verwijderen? Doen ze bij de 2.0D regelmatig bij Volvo, omdat het veel problemen verhelpt als hij er niet meer is :)

Ik weet niet wat de nadelen zijn, maar er zijn meerdere dealers die het doen, dus ontploffen doet hij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:35

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik ben sinds afgelopen zaterdag eigenaar van mijn eerste Ford :D

Het gaat om een Ford Ka uit 2009 met maar 3800 KM op de teller! (foto's volgen nog)

Alleen nu heb ik een vraag over de 12 volt aansluiting. Voor mijn iPhone 4 heb ik zo'n navigatie setje en de 12 volt stekker past er niet goed in !?!!?? Hij steekt er een gedeelte bovenuit en moet de stekker vast klemmen wil hij werken. Ik dacht dat die dingen altijd universeel waren..... iemand enig idee?

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Boely schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:17:
Ik ben sinds afgelopen zaterdag eigenaar van mijn eerste Ford :D

Het gaat om een Ford Ka uit 2009 met maar 3800 KM op de teller! (foto's volgen nog)

Alleen nu heb ik een vraag over de 12 volt aansluiting. Voor mijn iPhone 4 heb ik zo'n navigatie setje en de 12 volt stekker past er niet goed in !?!!?? Hij steekt er een gedeelte bovenuit en moet de stekker vast klemmen wil hij werken. Ik dacht dat die dingen altijd universeel waren..... iemand enig idee?
Ik heb de oplader van mijn HTC in de 12 volt van mijn Mondeo, en die moet ik ook elke ochtend weer er in duwen omdat hij ander niet werkt. De 12 Volt is zeker te groot voor de stekker.

Of dat nu komt door Ford of door de oplader weet ik niet, ik heb er maar 1 van beide :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PWM schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:22:
[...]

Ik heb de oplader van mijn HTC in de 12 volt van mijn Mondeo, en die moet ik ook elke ochtend weer er in duwen omdat hij ander niet werkt. De 12 Volt is zeker te groot voor de stekker.

Of dat nu komt door Ford of door de oplader weet ik niet, ik heb er maar 1 van beide :+
Oudere mondeo heeft dat ook... Model 2004.... Daarentegen ons model Ka van 2000 (2005 op kenteken) heeft een perfect passende maar steekt iets uit. Zit wel stevig! Dus vermoedelijk gewoon iets van Ford.... Mijn Piaggio Apecar heeft wel een perfect passende 12 volt aansluiting 8)7

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Laatst online: 23:35

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik heb het opgelost door het pinnetje bovenaan vast te zetten. Zodat de veer, de stekker niet meer naar boven drukt. Nu blijft hij mooi zitten, zelfs als de kabel erg wordt uitgerekt! :D

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
PWM schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:25:
[...]

Je kan toch de EGR klep laten verwijderen? Doen ze bij de 2.0D regelmatig bij Volvo, omdat het veel problemen verhelpt als hij er niet meer is :)

Ik weet niet wat de nadelen zijn, maar er zijn meerdere dealers die het doen, dus ontploffen doet hij niet ;)
Is dat zo? Lijkt mij toch raar, de EGR klep reguleert de luchttoevoer van en naar de motor/turbo als ik het goed heb. Heb iig een nieuwe EGR klep (eerste paar honderd meter dikke zwarte wolk achter de auto...) en nieuwe software.

Focus rijdt weer als een ti#t! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben een nieuwe Focus aan het samenstellen (lease). Waar het mij vooral om gaat is dat ik een complete auto voor zo weinig mogelijk geld heb (dit ivm bijtelling en een vrouw die gestopt is me werken :)).

Wat ik me afvraag: is het verschil tussen een 1.6-je van 95pk en een 1.6-je van 115pk echt goed te merken? Mijn dealer heeft deze helaas nog niet staan, een proefritje maken is dus nog niet mogelijk. Wat ik al zei: het gaat mij vooral om het geld, dat een auto wat minder presteert is niet zo erg. Momenteel heb ik een TDCi 2.0, daarmee vergeleken is een 1.6-je uiteraard wat trager. :)

Voor het beeld, ik denk momenteel aan de onderstaande opties (dit komt van de prijslijst van Ford):
• Comfort Pack Trend
• Easy Driver Pack
• Seat Pack
• Cruise Control incl ASLD
• Radio/CD met BT, USB
• Volwaardig reservewiel
• aansluiting voor iPod en USB in middenconsole
• trekhaak
• winterbanden
• metallic lak

Bij de vorige Focus kon je overigens 'ingebouwde' zonneschermpjes nemen, jammer dat dat bij deze blijkbaar niet meer mogelijk is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
pven schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:53:
Ik ben een nieuwe Focus aan het samenstellen (lease). Waar het mij vooral om gaat is dat ik een complete auto voor zo weinig mogelijk geld heb (dit ivm bijtelling en een vrouw die gestopt is me werken :)).

Wat ik me afvraag: is het verschil tussen een 1.6-je van 95pk en een 1.6-je van 115pk echt goed te merken? Mijn dealer heeft deze helaas nog niet staan, een proefritje maken is dus nog niet mogelijk. Wat ik al zei: het gaat mij vooral om het geld, dat een auto wat minder presteert is niet zo erg. Momenteel heb ik een TDCi 2.0, daarmee vergeleken is een 1.6-je uiteraard wat trager. :)
Je vraagt of het goed te merken is, maar het maakt je ook niet uit als de auto wat minder presteert...

Natuurlijk zal je het merken (helemaal als je de 2 liter gewend bent), maar als jij vindt dat je met de 95pk variant goed met het verkeer mee kan komen waarom zou je dan de 115pk variant nemen?

Wat je ook kan doen (weet het prijsverschil zo niet) is de 95pk variant te nemen en hem te chiptunen. Heb je én meer pk's én je verbruik gaat naar beneden. Just a thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TimmieVelthuis schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:17:
[...]

Natuurlijk zal je het merken (helemaal als je de 2 liter gewend bent), maar als jij vindt dat je met de 95pk variant goed met het verkeer mee kan komen waarom zou je dan de 115pk variant nemen?
Dat is dus het probleem: ik weet nog niet of de 95pk-versie goed met het verkeer mee kan komen, vandaar mijn vraag. Ervaringen kan ik er nog niet echt over vinden. Qua lease scheelt het overigens 19 euro per maand, wat in totaal op ruim 900 neer komt (48x19).
Wat je ook kan doen (weet het prijsverschil zo niet) is de 95pk variant te nemen en hem te chiptunen. Heb je én meer pk's én je verbruik gaat naar beneden. Just a thought.
De leasemaatschappij gaat helaas niet akkoord met chiptunen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:24
Denk dat dat echt een kwestie is van "Had ik nou maar"

Pak em beet 240 euro per jaar voor 20 pk meer. Tja, ik ben zelf een vlotte rijder dus zou daar geen moment over nadenken ;) Dat zou bij ons een weekje geen vlees van de keurslager zijn.

Tja.....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hangt er vanaf wat voor rijder je bent... Vooral het verschil in koppel (230nm om 300nm) ga je merken denk ik...
Als ik het vergelijk met mijn huidige Fiesta (1.6TDCi met 90 pk) zou die Focus dan langzamer worden. Nee, ik ga voor de sterkste 20% diesel...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Het is niet alsof die met 230Nm niet van z'n plek komt hoor ;) Een stoplichtsprintje zal die niet winnen, maar met het verkeer meekomen zal 'm wel lukken.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

tdw schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:21:
Het is niet alsof die met 230Nm niet van z'n plek komt hoor ;) Een stoplichtsprintje zal die niet winnen, maar met het verkeer meekomen zal 'm wel lukken.
80 -> 120 zul je het vooral merken, maar met even terug schakelen heb je die in principe ook... En mocht je iets met aanhangers/caravans willen doen, dan is 115pk wellicht een betere optie, maar verder kun je keurig die 95pk doen, heeft verder nette waarden...

Mijn Fiesta is mij nu soms wat te traag (vlot zat van zn plek) op tussenacceleraties, vandaar dat ik er zeker niet op achteruit wil, en als het budget er is (en dat is er), dan pak ik gewoon de 115pk...

Al hoop ik dat de benzine/dieselprijzen nog leuke dingen gaan doen, heb veel gereden de afgelopen tijd (waarvan 65k in 1 jaar), maar de verwachting is dat ik het nu rond de 35k kan houden, en dan zou benzine leuk worden (150 of 182 pk ecoboost _/-\o_ )...

Maar ja, nu is de verwachting nog dat bij 4j/40k dat die benzine's in exploitatiekosten ruim 100 euro per maand duurder zijn dan zijn dieselbroeders... :(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

De 115 pk heeft toch 270nm?...

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Volgens de meest recente duitse folder wel ja.. Hmmm. Zit oa autoweek ernaast, maar ook de leasetoko's.... Of die rekenen met die kortstondige overboost (die is 30nm dacht ik)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Op 26 januari j.l heb ik m'n Fiesta besteld. Geen lease. 82pk Titanium Panther Black met X-Pack, 16"LM, grotere achterspoiler, privacy glass en armsteun als extra opties. Dit doet er verder niet toe maar even voor de volledigheid. Omdat we nu bijna 4 weekjes verder zijn belde ik de dealer om te vragen naar een status update. Gewoon, uit nieuwschierigheid :9 . Ter infomatie, er werd een levertijd van 10 tot 12 weken aangegeven. Prima lijkt me. Maar nu blijkt dat er nog helemaal geen fabricage datum is ingepland, dit gaat in maart gebeuren. Kan net zo goed eind maart zijn zij de verkoper. Maar als ie eind maart nog gebouwd moet gaan worden kan ie toch nooit half april bij de dealer staan? Bouwen duurt een week? Transport vanuit Valencia 4 tot 5 weken? Plus nog een week om hem rijklaar te maken bij de dealer. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Ik had toch verwacht dat er na 4 weken in ieder geval wel een fabricage datum zou zijn gepland?

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 22-02-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Wordt hij in Valencia gebouwd?
Reken dan rond een week of 5-6 inderdaad, was voor mijne ook het geval (18 feb (2009) gebouwd, 4 april (2009) afgeleverd)... Al heeft de mijne vooral lang in Antwerpen gestaan, Valencia was hij nog redelijk vlot van de kade af.
Indien Keulen, dan zal het wat sneller zijn.
Heb je een 3d of een 5d besteld?

Bouwen duurt minder dan een dag, als hij 1x ingepland is, gaat het als een trein. Zijn ooit met de Fiestaclub voor een rondleiding naar de fabriek in Keulen geweest, prachtig om te zien _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door djidee op 23-02-2011 07:59 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 01-10 12:59
Als aankomend Ford-rijder moet ik hier natuurlijk ook even posten. Een aantal weken terug de nieuwe Focus 5-deurs besteld in Titanium uitvoering. Omdat deze al redelijk compleet is, heb ik alleen een achterspoiler en USB-aansluiting voor de radio bijbesteld. De kleur is Candy Red geworden en ik ben wel erg benieuwd hoe deze er nu precies uit gaat zien, omdat de afbeeldingen op internet en in de folder nogal afwijken.

Aangezien we van het bedrijf tegenwoordig benzineauto's moeten rijden, heb ik de 1.6 EcoBoost motor gekozen met 150pk. In 8.6s naar de 100, dat moet wel lekker rijden, lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Amras schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:27:
Als aankomend Ford-rijder moet ik hier natuurlijk ook even posten. Een aantal weken terug de nieuwe Focus 5-deurs besteld in Titanium uitvoering. Omdat deze al redelijk compleet is, heb ik alleen een achterspoiler en USB-aansluiting voor de radio bijbesteld. De kleur is Candy Red geworden en ik ben wel erg benieuwd hoe deze er nu precies uit gaat zien, omdat de afbeeldingen op internet en in de folder nogal afwijken.

Aangezien we van het bedrijf tegenwoordig benzineauto's moeten rijden, heb ik de 1.6 EcoBoost motor gekozen met 150pk. In 8.6s naar de 100, dat moet wel lekker rijden, lijkt mij. :)
Ford Candy Red is een Ford kleur die op veel modellen word gebruikt. Dit is hem:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.carreview.com/data/car/708/medium/2010_ford_taurus_sho_03.jpg

Kleuren in de folder kloppen nooit ;)

bovenstaande auto heb je volledig aangekleed met 3.5 V6 Bi-turbo voor 25.000,- euro :P

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 23-02-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Amras schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:27:

Dat lijkt mij ook wel. Jammer dat de Fiesta's (nog) geen EcoBoost motoren hebben...nu is de keuze vrij beperkt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
PWM schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:37:
[...]

Ford Candy Red is een Ford kleur die op veel modellen word gebruikt. Dit is hem:

[afbeelding]

Kleuren in de folder kloppen nooit ;)
Als de kleur er zo uit ziet, dan ben ik zeker tevreden. Op internet zie ik echter plaatjes voorbij komen waarbij de kleur meer richting paars neigt, wat mij een minder succes lijkt.
deadsy33 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:59:
[...]
Dat lijkt mij ook wel. Jammer dat de Fiesta's (nog) geen EcoBoost motoren hebben...nu is de keuze vrij beperkt.
Eerst wilde ik voor de 125pk motor gaan, maar hoorde toen dat m'n pa de 150pk had besteld (en dat terwijl een slak hem nog inhaalt bij het optrekken, maarja die motor rijdt zo lekker zuinig). Toen kon ik natuurlijk niet achterblijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik loop wat vast. Als ik de folder van de Ford Focus mag geloven dan kan ik de opties 'Comfort Pack Trend' en 'Easy Driver Pack' beiden nemen, als ik dit echter op de site van http://leaseplandirect.nl probeer dan krijg ik de melding dat dit elkaar uitsluit.

Iemand een idee hoe het echt zit? Het gaat mij vooral om de automatische airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt mij dat je de folder van de fabrikant toch wat meer kunt vertrouwen dan een configurator van een derde partij? Ik heb al andere configurators gezien waar ook rare dingen mogelijk waren die niet overeen kwamen met de brochure van Ford. Zij leveren en weten wat er wel en niet mogelijk is, niet? ;) Overigens valt de Focus voor mij af, die gekke radio...ik weet het niet hoor..

[ Voor 57% gewijzigd door J0YR1D3R op 23-02-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:36
djidee schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:53:
Wordt hij in Valencia gebouwd?
Reken dan rond een week of 5-6 inderdaad, was voor mijne ook het geval (18 feb (2009) gebouwd, 4 april (2009) afgeleverd)... Al heeft de mijne vooral lang in Antwerpen gestaan, Valencia was hij nog redelijk vlot van de kade af.
Indien Keulen, dan zal het wat sneller zijn.
Heb je een 3d of een 5d besteld?

Bouwen duurt minder dan een dag, als hij 1x ingepland is, gaat het als een trein. Zijn ooit met de Fiestaclub voor een rondleiding naar de fabriek in Keulen geweest, prachtig om te zien _/-\o_
Hij kon aan het ordernummer zien dat ie inderdaad in Valencia gebouwd gaat worden. Alle Fiesta's worden tegenwoordig toch in Valencia gebouwd?Het gaat om een 3d trouwens. Ach ja als ie half maart gebouwd gaat worden en dat duurt inderdaad zoals jij zegt nog geen dag kan half april dus toch wel haalbaar zijn. We zullen het zien, bedankt in ieder geval :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:31
TimmieVelthuis schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:25:
[...]

Is dat zo? Lijkt mij toch raar, de EGR klep reguleert de luchttoevoer van en naar de motor/turbo als ik het goed heb. Heb iig een nieuwe EGR klep (eerste paar honderd meter dikke zwarte wolk achter de auto...) en nieuwe software.

Focus rijdt weer als een ti#t! 8)
Neen. Om te voldoen aan de normen en dus lagere emmisies te krijgen, wordt een deel van de uitlaatgassen terug naar de motor geleid. Dit wordt geregeld door de EGR klep.
Dit is behoorlijk vuile lucht (zeker bij een dieselmotor) en die vervuiling kan er voor zorgen dat de EGR klep vast komt te zitten. De klep sluit namelijk zodra je vermogen nodig hebt (optrekken) maar als ie open blijft staan...
Bij oudere motoren kan je deze klep afdoppen met een plaatje of uitschakelen waardoor je minder roetuitstoot en iets meer vermogen hebt. Maar bij de laatste motoren lukt dit niet altijd meer omdat er een flowsensor geplaatst is die meet of er al dan niet een luchtstroom is. Wanneer geen luchtstroom gedetecteerd wordt, gaat het motorlampje branden en in het beste geval blijft het bij daar bij :) Maar soms wordt de motor door de ECU voor de veiligheid in noodloop gezet en dan heb je ook minder vermogen. Soms kan dit omzeild worden door achter de klep een plaatje te monteren met een gaatje dat voldoende groot is om de airflowsensor te misleiden maar klein genoeg om voor minder vermogenverlies te zorgen.

Zie ook: Wikipedia: Uitlaatgasrecirculatie

• TimmieVelthuis
Je hebt helemaal gelijk, heb het na de reparatie ook uitgezocht. Het klopt wat je zegt wat betreft het afdoppen van de EGR klep bij nieuwe motoren. Dit wordt sterk afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Gisteren op de Cebit tot mijn verbazing een stand van Ford. Geheel over het Ford Sync systeem wat in USA inmiddels live is, en in Europa in 2012 op de markt komt, als eerste in de nieuwe Focus.

Er stond naast de nieuwe Focus (dat kleurtje is in het echt, echt niet gek :9 ) een dashboard, met dat systeem waar je naar hartelust met het systeem kon spelen. En zo geschiedde O+

Blij dat ik zoals het nu lijkt pas in 2012 aan mijn km's ga komen (opdracht verlengd hier in de buurt), want dan wordt het leverbaar in de nieuwe Focus. En dit is een musthave _/-\o_

Wat telefoonplaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/focus/IMAG0146.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/focus/IMAG0147.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/focus/IMAG0148.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/focus/IMAG0149.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/focus/IMAG0150.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/focus/IMAG0151.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Ik zit nog altijd eens wat auto's te vergelijken en 1 daarvan is een Focus II uit 2005.
Ik heb bijv. ook een bmw uit 2002 op het lijstje staan, en nou is dat natuurlijk wat duurder in onderhoud, maar hoe zit het bij een focus? En qua verbruik?
Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden, de ene keer vind ik 'm erg tof en een andere keer ben ik bang dat ik 'm op den duur saai ga vinden :P Heb n budget van 8000 dus kan helaas niet voor het nieuwere model van 2008 gaan aangezien ik die net ff mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 14:44

Jazzper

BB4E^Guerilla

@hierboven: herkenbaar! ik vind dat type focus nogal afhankelijk van 2 zaken:
- welke carrosserie: als wagon beter te pruimen dan als hatchback of sedan
- kleur vind ik erg bepalend: zwart is hij lekker tijdloos, maar groen, rood of dat rare blauw is het een bejaardenbak

uiteraard zijn bovenstaande 2 punten mijn persoonlijke mening :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Jazzper schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:52:
@hierboven: herkenbaar! ik vind dat type focus nogal afhankelijk van 2 zaken:
- welke carrosserie: als wagon beter te pruimen dan als hatchback of sedan
- kleur vind ik erg bepalend: zwart is hij lekker tijdloos, maar groen, rood of dat rare blauw is het een bejaardenbak

uiteraard zijn bovenstaande 2 punten mijn persoonlijke mening :)
Zou sowieso de hatchback worden. Vind van de wagon de achterkant maar niks, ziet er net uit of ie ineens is afgekapt ofzo, gewoon niet af. Qua kleur heb ik het liefst zwart/donkergrijs/zilver, maar vind een wat zakelijke uitstraling ook het mooist. Kleuren vallen dus sowieso af. Ik neig nog niet naar de focus, maar mocht ie veel goedkoper uitvallen in onderhoud en verbruikt wordt het nog wel een serieuze optie. Weet niks van de betrouwbaarheid af dus ben daar eens wat info over aan het inwinnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Southern Sun op 02-03-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Wagon beter te pruimen dan hatchback 8)7 Hatchback heeft tenminste nog wat, Focus wagon uit 2005 is zoveel minder mooi, geef SS hier helemaal gelijk in.

Wat voor Focus wil je kopen? Benzine is veel goedkoper dan diesel. Ik heb diesel en was laatst voor kleine beurt (geen gekke dingen) 300 euro kwijt. Daarna klepje kapot a 500 euro.. Goedkoop is het zeker niet, maar weet niet wat BMW voor zoiets vraagt.

Voor 8000 euro kan je mooie aangeklede titanium versie 2.0tdci kopen, is mij ook gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
TimmieVelthuis schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:04:
Wagon beter te pruimen dan hatchback 8)7 Hatchback heeft tenminste nog wat, Focus wagon uit 2005 is zoveel minder mooi, geef SS hier helemaal gelijk in.

Wat voor Focus wil je kopen? Benzine is veel goedkoper dan diesel. Ik heb diesel en was laatst voor kleine beurt (geen gekke dingen) 300 euro kwijt. Daarna klepje kapot a 500 euro.. Goedkoop is het zeker niet, maar weet niet wat BMW voor zoiets vraagt.

Voor 8000 euro kan je mooie aangeklede titanium versie 2.0tdci kopen, is mij ook gelukt ;)
Met 10.000km per jaar zal het een benzine worden. Voordeel van de focus is dat ie in wegenbelasting iets goedkoper is, maar las al dat het verbruik elkaar niet veel ontloopt. Gok dat onderhoud bij de foucus wat lager uit valt. Vind alleen het interieur van de focus misschien een tikkeltje saai. Nog maar eens even goed over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
TimmieVelthuis schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:04:
Mijn focus (1.8TDi, 90pk, nog geen common rail) van 2002 koste de eerste keer op klein onderhoud ook €300 maar daar waren ook de voorste schijfremmen mee vervangen. Als ik me niet vergis was dat ook bij een officiële Ford garage. Daarna was volgens mij het gemiddeld klein onderhoud rond de €150-€200. Ik zal straks eens wat prijzen opzoeken (als ik er aan denk).

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 02-03-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
De vriendin heeft een nieuwe auto: een Ford Ka uit 2011.
Met inruil en een leuke actie (cool en sound o.i.d.) voor €7800,-
Airco, radio cd, elek. ramen + spiegels enz enz.

In het wit en meteen leverbaar. Vanavond gaat ze afrekenen :+.

Andere Ford Ka rijders hier? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KillaZ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:18:

Het oude model :>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ieLC4sfTjpJqmZ1bsVAr2l3N/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48

krietjur

Where am I?

Deze past hier ook wel thuis:

Afbeeldingslocatie: http://www.vivariumbeurs.nl/images/phocagallery/vivarium2010/thumbs/phoca_thumb_l_20100327_0058.jpg

Ford Ka omgebouwd tot Aquarium. Ik was 'm vorig jaar maart aan het vullen, en een voorbij lopende hardloper ging bijna onderuit omdat ie niet snapte dat ik de brandslang in een auto had hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:12
Wellicht niet zo uniek; maar ben wel heel trots. Na een aantal peugeot'jes van meer dan 10 jaar oud nu de overstap gemaakt naar een Ford Fiesta 2011 - 82 pk trend - wit - 5 deurs, nog 8 weken wachten :)

Het is geen lease maar gewoon prive auto, misschien niet de origineelste toevoeging maar ik ga dit topic vanaf nu regelmatig bezoeken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
KillaZ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:18:

God, ze gaat heen om de bestelling definitief te maken....Doet ze toch een titanium uitvoering vanwege de velgen en de climate control......

Vrouwen...... :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
KillaZ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:05:
[...]
God, ze gaat heen om de bestelling definitief te maken....Doet ze toch een titanium uitvoering vanwege de velgen en de climate control......

Vrouwen...... :o
:? Vertel je nou dat jij je vrouw alleen naar een dealer laat gaan om een auto te kopen... 8)7 ;)

Titanium uitvoering is toch niks mis mee, vind ik persoonlijk de mooiste uitvoering die je kan kiezen (los van alle opties). Moet jij nu meer betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
TimmieVelthuis schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:14:
[...]

:? Vertel je nou dat jij je vrouw alleen naar een dealer laat gaan om een auto te kopen... 8)7 ;)

Titanium uitvoering is toch niks mis mee, vind ik persoonlijk de mooiste uitvoering die je kan kiezen (los van alle opties). Moet jij nu meer betalen?
Goed he :) :>

offtopic:
Ze is (nog) niet mijn vrouw, het is haar eigen geld en ik kon helaas niet heen vanwege een deadline, maar ze was niet in haar eentje hoor ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

F*ck, had ik me net neergelegd bij het feit (ook na babbel met wagenparkbeheerder) dat ik niet heel snel met de nieuwe Focus Wagon ga rijden, omdat mijn km's niet opschieten, en ik dat ergens helemaal niet erg vind ivm het Ford Sync systeem wat in 2012 erin komt te liggen...

Belt die vandaag op, jaa, we kregen een brief van de LM, dat jou auto einde contract is op 7 mei... Raar, das nog geen 2 jaar... Wellicht zei hij, omdat je het 1e jaar ruim 1500km per week maakte, en dat ze dat doorgetrokken hebben, maar ze verwachten dus de auto terug (en die Fiesta diesel met 105k op de klok heeft vast een goede restwaarde)... Nu kan ik hem natuurlijk verlengen omdat hij nog niet aan zijn km's zit, maar je wou wat nieuws toch?

Dilemma...
Optie 1) Fiesta afrijden naar 160k (tot in 2012), en dan full options Focus Wagon met Ford Sync
Optie 2a) Nu voor een full options Focus Wagon gaan, maar helaas zonder Ford Sync (waar ik sinds Cebit helemaal O+ op ben)
Optie 2b) Wellicht toch voor een full options Megane Estate GTline gaan
Optie 2c) Wellicht voor een iets minder volle 508SW gaan, een auto waarvan ik de 1.6e-hdi berline dinsdag getest heb (in het kader van de autoweek lezers test) tegen de VW Passat Bluemotion en de C5, en die erg overtuigde (wat is die scherp (helemaal voor een peugeot!))... Prachtige wagen...

Moeilijk zeg... Nu eerst maar een nachtje slapen...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 19-10 16:17

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb de laatste 5deurs (volgens de dealer tenminste) Focus Limited van het oude model die in NL nog rondzwerft in bestelling staan als leasehok :)

Het gaat om een 1.6 TDCi 109 pk met niet veel opties erbij aangezien de Limited al redelijk compleet is, alleen een trekhaak en reservewiel. De kleur is Panther Black, iets anders hadden ze helaas niet meer, ik had hem eigenlijk in Vision besteld. Hij gaat ergens de komende dagen op transport vanaf $ergens in NL naar de dealer in Amsterdam, vanaf dat moment is de levertijd een week of 2. Zal niet al te lang meer duren dus :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

djidee schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 00:18:

Dilemma...
Optie 1) Fiesta afrijden naar 160k (tot in 2012), en dan full options Focus Wagon met Ford Sync
Optie 2a) Nu voor een full options Focus Wagon gaan, maar helaas zonder Ford Sync (waar ik sinds Cebit helemaal O+ op ben)
Optie 2b) Wellicht toch voor een full options Megane Estate GTline gaan
Optie 2c) Wellicht voor een iets minder volle 508SW gaan, een auto waarvan ik de 1.6e-hdi berline dinsdag getest heb (in het kader van de autoweek lezers test) tegen de VW Passat Bluemotion en de C5, en die erg overtuigde (wat is die scherp (helemaal voor een peugeot!))... Prachtige wagen...

Moeilijk zeg... Nu eerst maar een nachtje slapen...
Je kan je huidige Fiesta nog een jaartje houden totdat de Focus wel met FS leverbaar is. Bovendien zal het nieuwe model enige tijd rondrijden waardoor de kinderziekten er wel uit zijn (mocht dat het geval zijn natuurlijk)
De Megane Estate is ook wel een mooie wagen, de 508SW vind ik persoonlijk slaapverwekkend qua uiterlijk.

Trouwens, 7800km en de gaten vallen al in de bestuurdersvloermat, precies onder het koppelingspedaal :+ Ik heb geen idee welke matten erin liggen (stof is vrij zacht + fiesta logo aan de zijkant) maar de matten uit mijn Corsa zagen er beter uit na 60.000 km :+ Ik zal vanmiddag eens met deze mat onder mijn arm naar de dealer rijden want ik heb weinig zin om elke 8k nieuwe vloermatten te kopen. Ik vond het al zo raar dat er geen verdikking/bescherming zit op de plekken waar je hak van je voet rust.

Ik zag op de ford site dat ze rubberen matten verkopen, wellicht is dat een optie. Bovendien is het ook een stuk gemakkelijker om ze schoon te houden (zeker in de winter)

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 22-03-2011 14:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

^^

Contract Fiesta laten verlengen, is nu op 2e week januari gezet, kijken of Ford Sync er dan is, en anders wellicht nog een poolauto'tje tussendoor....

Mijn mat is ook door, maar auto heeft er 105d km op zitten, dus dat mag wel... Het gat in de bekleding onder het gaspedaal (te lomp met het gas? :9 ) vind ik zorgelijker, zeker toen hij er een keer achter is blijven hangen... Dat was niet leuk (op snelweg), erg schrikken en na een analyse met de voet en hem met de punt van de voet er weer uit trekken ook reden om direct naar de garage te rijden omdat te laten fixxen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Is dat ford sync een marketing term voor de blaupunkt FX navigatie/radio/mp3/cd/bluetooth/usb set?

Het overlapt in ieder geval wel flink... Wikipedia: Ford Sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heb in Geneve een demo gekregen van Ford Sync, maar vond het niet echt heel erg veel toevoegen ten opzichte van een normale navi. Alleen de input is spraak in plaats van touch, maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ik vond juist het alles in 1 scherm (en zelf grotendeels instelbaar) verhaal (en ook nog mogelijk tot spraak gestuurd) erg aanspreken... Heb zelf op Cebit uitgebreid zitten spelen met de demo, en op internet een aantal filmpjes gekeken... Ik zie wel een behoorlijke meerwaarde tov de normale systemen...

YouTube: Das Auto der Zukunft - Ein Ford Focus mit allem was das Nerd-Herz begehrt (CeBIT)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

deadsy33 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:20:
[...]
Trouwens, 7800km en de gaten vallen al in de bestuurdersvloermat, precies onder het koppelingspedaal :+ Ik heb geen idee welke matten erin liggen (stof is vrij zacht + fiesta logo aan de zijkant) maar de matten uit mijn Corsa zagen er beter uit na 60.000 km :+ Ik zal vanmiddag eens met deze mat onder mijn arm naar de dealer rijden want ik heb weinig zin om elke 8k nieuwe vloermatten te kopen. Ik vond het al zo raar dat er geen verdikking/bescherming zit op de plekken waar je hak van je voet rust.
Enfin, met de mat onder mijn arm naar de dealer geweest. Probleem voorgelegd, de verkoper vond ze ook wel snel versleten en uiteindelijk hebben we besloten om de rubber matten te bestellen aangezien een nieuwe mat van hetzelfde type weinig zin heeft (alleen voor, achter zit toch niemand). Verder delen we de kosten a 31 euro....ik vond het wel best zo.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik werd vanmiddag gebeld door de dealer, volgende week vrijdag kan ik m'n Focus ophalen :) Als ik heb heb zal ik wel wat plaatjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Aangezien er 2 weken terug een audi tt nader wilde kennismaken met de trekhaak van mijn Focus wagon (2003), ben ik nou aan het kijken of er voor 15k een redelijk titanium wagon diesel (minimaal 100pk) te vinden is voor 15k. Zou toch wel moeten, maar shit zeg, niks fatsoenlijks in de buurt.......Ben eigenlijk op zoek naar toch minimaal 1 modelletje nieuwer als ik nu heb.

Wel veel trends te koop, maar ik heb het daar toch niet zo op. Iemand nog een ander inzicht?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

R.E. schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:22:
Aangezien er 2 weken terug een audi tt nader wilde kennismaken met de trekhaak van mijn Focus wagon (2003), ben ik nou aan het kijken of er voor 15k een redelijk titanium wagon diesel (minimaal 100pk) te vinden is voor 15k. Zou toch wel moeten, maar shit zeg, niks fatsoenlijks in de buurt.......Ben eigenlijk op zoek naar toch minimaal 1 modelletje nieuwer als ik nu heb.

Wel veel trends te koop, maar ik heb het daar toch niet zo op. Iemand nog een ander inzicht?
Mondeo misschien? Die moet wel te krijgen zijn lijkt mij. Die van ons heeft 1 a 2 jaar geleden voor eentje uit 2004 ook zoiets gekost :+ 130PK diesel en wagon. Gekocht bij een dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
R.E. schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:22:

Tadaa: http://www.gaspedaal.nl/F...nst=Diesel&cmin=2000&uz=1

2.0TDCI, minimaal 2006 en een kilometerstand waar nog minimaal 2 ton bij kan. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:56:
[...]

Tadaa: http://www.gaspedaal.nl/F...nst=Diesel&cmin=2000&uz=1

2.0TDCI, minimaal 2006 en een kilometerstand waar nog minimaal 2 ton bij kan. Succes :)
Bedankt! moet toch es gaan kijken of ik er niet wat verder voor wil rijden. Dichtsbijzijnde in utrecht, das meer als een uur! Wel relaxed 2.0, echt wel overwegen als serieuze optie!

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
R.E. schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:50:
[...]

Bedankt! moet toch es gaan kijken of ik er niet wat verder voor wil rijden. Dichtsbijzijnde in utrecht, das meer als een uur! Wel relaxed 2.0, echt wel overwegen als serieuze optie!
Ik kom uit Groningen en heb mijn Focus in Utrecht gehaald. Daar bleek de auto veel goedkoper te krijgen zijn dan bij mij in de stad! Gewoon een keer met OV heen gaan en met je nieuwe auto terugrijden, dat is zeker het overwegen waard.

Toen ik zocht naar auto's bleek dat de auto's in het westen goedkoper zijn dan in het noorden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, mijn Focus is binnen *O* Ik zal binnenkort eens wat pics schieten :) Hier alvast een simpel telefoonshot:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/122f6ms.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:27:
Zo'n mijn Focus is binnen *O* Ik zal binnenkort eens wat pics schieten :) Hier alvast een simpel telefoonshot:

[afbeelding]
Wat is nou de reden om zo'n "oude" te nemen? De nieuwe heeft met zijn intro aanbiedingen niet echt een hogere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

PWM schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:14:
[...]

Wat is nou de reden om zo'n "oude" te nemen? De nieuwe heeft met zijn intro aanbiedingen niet echt een hogere prijs?
Goedkoper, beter uitgerust, fijnere wegligging (als ik tests van de nieuwe moet geloven) en direct leverbaar. Daarnaast zag ik om eerlijk te zijn de First Edition net bij het ophalen pas voor het eerst, in het bestelsysteem van de leasemaatschappij stond die nog niet :) Ook die is echter alsnog wel ruim 3k duurder dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Chakotay schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:27:
Zo, mijn Focus is binnen *O* Ik zal binnenkort eens wat pics schieten :) Hier alvast een simpel telefoonshot:

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Dat je er maar van mag genieten. Hoe lang ga je er in rijden? En wat voor motor zit er in?

@PWM: snap je vraag maar je kan idd voor een goedkopere prijs nog een 'oud' model kopen die daarnaast beter is uitgerust qua opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

TimmieVelthuis schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:11:
[...]

Gefeliciteerd! Dat je er maar van mag genieten. Hoe lang ga je er in rijden? En wat voor motor zit er in?

@PWM: snap je vraag maar je kan idd voor een goedkopere prijs nog een 'oud' model kopen die daarnaast beter is uitgerust qua opties.
4 jaar, of ik moet voor die tijd uit dienst gaan :P Het is een 1.6 TDCi, niet heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

deze week mijn fofo op zomerbandjes zetten. staat ie eindelijk op lichtmetaal, en ben ik van die afschuwelijke trend wieldoppen af :+ die zijn prima voor in de winter.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben zo vast op zoek naar een brodit-clip voor mijn nieuwe Focus. Uiteraard heb ik op de site van brodit gekeken, maar die vindt alleen maar clips voor modellen uit Amerika. Volgens mij maakt dat toch niet uit en past dat ook in de Europese uitvoering?

(Mijn auto komt over een maand of twee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Van die USA versies zie ik ook alleen het oude model nog... Even afwachten denk ik nog, duurt vaak een paar weken sinds lancering voordat ze er zijn...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dan wacht ik het maar even af. :)

Ahja, vergeten te melden wat ik besteld heb (nieuwe leaseauto):
Ford Focus Wagon First Editiom (1.6 TDCI)
Kleur: Lunar Sky
Parrot Carkit CK3100
Parkeersensoren voor&achter
iPod/USB-kabeltje
Vaste trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Vanwaar heb je gekozen voor een losse Parrot en apart iPod/USB kabeltje als er voor 400 euro ook een optie is voor een geintegreerde oplossing? Of is die niet leverbaar voor de First Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
TimmieVelthuis schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:10:
[...]

Toen ik zocht naar auto's bleek dat de auto's in het westen goedkoper zijn dan in het noorden... :?
Aanbod > Vraag? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:57:
Vanwaar heb je gekozen voor een losse Parrot en apart iPod/USB kabeltje als er voor 400 euro ook een optie is voor een geintegreerde oplossing? Of is die niet leverbaar voor de First Edition?
Dat is idd niet leverbaar voor de first edition.

Ook opvallend: er is geen first edition MET navigatie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Zaterdag proefgereden in de nieuwe Ford Focus. Van de dealer kreeg ik een 150pk EcoBoost 5-deurs mee, precies zoals ik hem bij de leasemaatschappij had besteld. Uitvoering was een First Edition, waar ik eind juni de Titanium variant hoop te ontvangen.

Moet zeggen dat de auto erg lekker reed. Stuurt erg lekker; remt goed, al was het even wat harder remmen dan in m'n Seat. Eerst twijfelde ik nog of ik wel in de 150pk versie reed, omdat ik niet het idee had dat de auto 3 seconde sneller naar de 100 accelereerde dan mijn huidige auto. Later kon ik de oorzaak wel beredeneren: de auto is zoveel stiller dan de Seat Leon, dat het lijkt alsof je niet heel snel optrekt. Als je echter de snelheidsmeter in de gaten houdt, dan schiet het toch lekker op. Al met al was ik erg tevreden over de rit en kan ik nu helemaal niet meer wachten tot 20 juni.

Verder was dit de eerste keer dat ik de Candy Red lak in het echt kon bewonderen en mijn eerdere twijfels zijn volledig weggenomen. Wat een heerlijke kleur! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
pven schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:30:
[...]

Dat is idd niet leverbaar voor de first edition.

Ook opvallend: er is geen first edition MET navigatie. 8)7
Zal wel te maken hebben met de vertalingen die ze nog moeten maken. Net als bij de Sony radio die in alle folders en demo-modellen zit, maar niet te bestellen is toch ergens eind dit jaar, zonde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Laatst online: 16-10 11:12
Voor de goede orde: navigatie is wél te bestellen, alleen niet op de First Edition daar dit een standaard ingekocht model is.

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^ idd, maar toch wel raar omdat je weet dat sommige mensen dan niet voor de First Edition kiezen
Amras schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:33:
Verder was dit de eerste keer dat ik de Candy Red lak in het echt kon bewonderen en mijn eerdere twijfels zijn volledig weggenomen. Wat een heerlijke kleur! :)
Mijn Ford-dealer raadde die kleur juist af. Hij is bang dat deze kleur over 2 a 3 jaar lichter is geworden door de zon, hij had er geen goed gevoel bij om die kleur aan te raden.

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 04-04-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Na het afscheid van mijn mondeo bijna een jaar geleden, zijn we nu weer de trotse eigenaar (nouja, mijn vriendin eigenlijk) van een Fiesta '03
Afbeeldingslocatie: http://microsoft.df-net.org/motor/fiesta.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@pven: mooie keuze :) Heb je eigenlijk ook in de oude gereden en zoja, nog erg opvallende verschillen gemerkt?

Ik heb de mijne net even uitgelaten op het lokale klaverblad en de nieuwe snelweg-oprit, hij ligt *erg* stabiel in de bochten, en gaat er flink hard & voorspelbaar doorheen voor een FWD-wagen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
pven schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:39:
Mijn Ford-dealer raadde die kleur juist af. Hij is bang dat deze kleur over 2 a 3 jaar lichter is geworden door de zon, hij had er geen goed gevoel bij om die kleur aan te raden.
Hmm... dat heb ik nog niet eerder gehoord. Kan zo gauw ook niet verzinnen waarom specifiek deze kleur wel lichter zou worden door de zon en andere niet. Nouja, we zien het wel. Zoals de lak er nu op zit vind ik hem in ieder geval erg mooi.

Mocht het inderdaad gebeuren dan rijd ik 2 jaar in een minder mooie auto. Doorverkoopwaarde zal mij een zorg zijn, dat is een probleem van de leasemaatschappij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:00:
@pven: mooie keuze :) Heb je eigenlijk ook in de oude gereden en zoja, nog erg opvallende verschillen gemerkt?
Ja, ik rijd nu in een 'oude'. Ik heb nog niet in de nieuwe gereden, het is dus een berekend gokje. ;)
Amras schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:34:
[...]

Hmm... dat heb ik nog niet eerder gehoord. Kan zo gauw ook niet verzinnen waarom specifiek deze kleur wel lichter zou worden door de zon en andere niet.
Je hebt een bepaald type Mazda (dacht ik ) rond rijden met een rode kleur die er wat op lijkt, als je die ziet rijden dan weet je wat ik met dat verkleuren bedoel. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
Mag ik ook even meepochen? ;)

Ik ben in afwachting van de bestelde:

Focus Wagon Titanium 1.6 ecoboost 182pk
in de kleur Panther Black

Met opties:

- Navigatiesysteem
- Light Upgrade Pack
- X-Pack I
- X-Pack II

Verwachte levering staat op eind juli.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Nette wagen, zal wel lekker doorrijden met 186pk. ;)

Is het de Titanium uitvoering? Zo ja, dan heb je volgens mij zo'n beetje het maximale uit de Focus gehaald (ook qua aanschafwaarde, hehe).
pven schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:43:
Je hebt een bepaald type Mazda (dacht ik ) rond rijden met een rode kleur die er wat op lijkt, als je die ziet rijden dan weet je wat ik met dat verkleuren bedoel. :Y)
Ik ga er van uit dat Ford mijn auto van fatsoenlijke lak voorziet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat is nou de reden dat Ford op de 1.6 Ecoboost motoren geen powershift heeft :? Het lijkt mij de ideale combinatie voor de Focus en Mondeo. Bij Volvo worden dezelfde motoren wel met powershift geleverd.

Nu kan het in de Focus helemaal niet, en in de Mondeo alleen vanaf 200pk met de 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
PWM schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:54:
Wat is nou de reden dat Ford op de 1.6 Ecoboost motoren geen powershift heeft :? Het lijkt mij de ideale combinatie voor de Focus en Mondeo. Bij Volvo worden dezelfde motoren wel met powershift geleverd.

Nu kan het in de Focus helemaal niet, en in de Mondeo alleen vanaf 200pk met de 2.0.
Tja, inderdaad jammer. De Mondeo heeft wel de Powershift in de 2.0 ecoboost beschikbaar en in Amerika kan je alles wel met automaat krijgen. Kwestie van afwachten, zal je zien dat over 1 a 2 jaar de benzinemotoren ook met automaat te krijgen zijn. Had ik ook wel oren naar, alleen helaas niet mogelijk op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ha, de (niet-touchscreen) navi in m'n Focus kan effectief files ontwijken, handig :) Ik wist niet dat die functionaliteit erin zat, dacht dat er alleen passieve tmc-meldingen in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Even een vraagje tussendoor van een niet-zo-autofreak:
Ik kan een Focus uit 2001 kopen met 35.000 km op de teller. Waarschijnlijk gebruikt voor korte boodschappenritjes. Kan ik er (met enige voorzichtigheid) van uitgaan dat er voorlopig weinig onderhoud op zit omdat het een lage km-stand betreft, of maakt dit in combinatie met de hoge leeftijd niet veel uit, en moeten er sowieso slijtagedelen vervangen gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
EddoH schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:01:
Even een vraagje tussendoor van een niet-zo-autofreak:
Ik kan een Focus uit 2001 kopen met 35.000 km op de teller. Waarschijnlijk gebruikt voor korte boodschappenritjes. Kan ik er (met enige voorzichtigheid) van uitgaan dat er voorlopig weinig onderhoud op zit omdat het een lage km-stand betreft, of maakt dit in combinatie met de hoge leeftijd niet veel uit, en moeten er sowieso slijtagedelen vervangen gaan worden?
Ik hoop dat ie toch minstens een (aantal) keer de vloeistoffen heeft ververst, maar verder denk ik aan rubbers die uitdrogen, roestvorming als ie veel buiten heeft gestaan en even checken of de accu nog goed is. En de banden, als die er ook al 10 jaar op liggen mag je die ook vervangen lijkt me zo.
Verder zijn de korte zgn. boodschappenritjes natuurlijk niet erg goed voor de motor, maar daar kan ik weinig van zeggen.

wellicht dat de andere got-ers nog meer aanvullingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

defusion schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:41:
[...]

Ik hoop dat ie toch minstens een (aantal) keer de vloeistoffen heeft ververst, maar verder denk ik aan rubbers die uitdrogen, roestvorming als ie veel buiten heeft gestaan en even checken of de accu nog goed is. En de banden, als die er ook al 10 jaar op liggen mag je die ook vervangen lijkt me zo.
Verder zijn de korte zgn. boodschappenritjes natuurlijk niet erg goed voor de motor, maar daar kan ik weinig van zeggen.

wellicht dat de andere got-ers nog meer aanvullingen hebben.
Als aanvulling nog datie droog in garage heeft gestaan en elk jaar z'n kleine/grote beurt heeft gehad (dan wordt olie toch ververst?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Owja, mijn rubber matten zijn al een paar dagen binnen. Moet zeggen dat ze een stuk slijtvaster zijn dan de vorige pruldingen.

Interieur ruikt nu wel naar rubber...maarja :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 17-10 21:30
Al een tijdje trotse bezitter van een ford, Heb mijn fiesta uit 2009 met nu ong 7000 op de teller nu 3 maanden (begon met 4000):

1.6 titanium + alle fabrieksopties:

privacy glass
lichtsensor / regensensor
leren bekleding + stoelverwarming
armsteun midden leer
automatisch dimmende binnenspiegel
auto climate control
17 inch lichtmetaal
keyless entry
push-button start
carbon wrapped dak en bumper met accenten voor en achter
cruisecontrol