Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 5 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:17

vhal

ಠ_ಠ

Jozz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:45:
[...]

Ik heb de mijne vanaf 15 januari 2009. Ik zal eens kijken straks. Het gaat om het roestige ding onder die bout?
Ik sinds okt 2010. Omdat de auto een vrij open wiel heeft valt het extra op. Even door de hurken en je ziet het al zitten. Bovenstaande foto is maar een klein detail, de draagarm lijkt precies hetzelfde.
De garage deed het overigens af als remstof/slijpsel wat neerslaat als vliegroest. Er viel hier weinig aan te doen aldus de beste man die ik aan de telefoon had. Wellicht dat ik toch even langs de dealer rij.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:23:
Mijn laatste lofzang over de Mondeo en zijn rijgedrag.

Ik ben vandaag getogen naar de Alfa deaer, om te rijden in de topdiesel van de Guiletta. Enorm mooie auto, alles erop en eraan. Sportonderstel, 18 inch, sport vering, the works.

Ik daarna in mijn grote logge Mondeo gestapt, 500 kilo zwaarder, en eens op dezelfde bochten afgedoken..... En dat deed hij een stuk beter. Zelfs op hoge snelheden geen onderstuur en mega stabiel. Echt, knap.
Zo log is een Mondeo toch niet? Rond de 1500kg ofzo. De Giulietta zit ook al rond de 1300 kg.
Ik ken alleen de Focus en die ligt lekker op de weg. De Alfa 164 had ook wat last van onderstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

1450 kilo, het model vanaf 2007 dan... Daarvoor 'slechts' 1300...

En daarnaast is Ford goed met rijgedrag, tuurlijk merk je het verschil tussen een Fiesta/Focus of een S-MAX... Maar als die S-max scherper stuurt dan een Polo of een Punto ondanks zijn gewicht, dan doe je toch iets goed :D

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mondeo (ik rij zelf de mk4) maakt op wegligging vlak serieus gehakt van de concurrentie. Ik heb hiervoor ook auto's met sportonderstel, en michelin's (zachter rubber, en dus sneller op) erop gereden maar dat was echt niets wat ik met deze auto kan flikken. Je kunt afritten echt met onverantwoordelijk hoge snelheden pakken. :P

Afrit Apeldoorn-Zuid kan je met 170 pakken. Hoger durfde ik niet, anders kukel je best ver naar beneden.

Ik moet binnenkort dus ook weer gaan kiezen, en fat chance dat het gewoon opnieuw de mk4 wordt, maar dan de facelift. Er is simpelweg niets anders leuks op de markt, behalve een 5 serie maar uitgerust valt die helaas buiten budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is het probleem wat ik ook een beetje heb. Ik wil maximaal 45-50k "uitgeven", minder mag ook. Zo staat ook de Lexus CT200 H op mijn shortlist, die "maar" 42k kost, maar dat wel lekker tegen 14% bijtelling doet :)

Elke auto binnen de Mondeo klasse rijd gewoon minder. Op afwerkingsgebied zijn er wel weer betere te krijgen, maar persoonlijk vind ik het heerlijk om een bochtje te pakken. Moet nog wel naar het verbruik van die 2.0SCti kijken. Als het een zuiper is, kan ik beter een Diesel nemen, maar dat is bijtellingstechnisch weer minder interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
deadsy33 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:14:
[...]

Ik sinds okt 2010. Omdat de auto een vrij open wiel heeft valt het extra op. Even door de hurken en je ziet het al zitten. Bovenstaande foto is maar een klein detail, de draagarm lijkt precies hetzelfde.
De garage deed het overigens af als remstof/slijpsel wat neerslaat als vliegroest. Er viel hier weinig aan te doen aldus de beste man die ik aan de telefoon had. Wellicht dat ik toch even langs de dealer rij.
Ik heb vanmorgen even gekeken en zag bij de mijne ook wat roest, vergelijkbaar met jouw foto. Volgens hebben er meer mensen last van: http://www.fordownersclub...ndex.php?showtopic=11457/

[ Voor 3% gewijzigd door Jozz op 05-11-2010 08:59 . Reden: / achter url gezet ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb zo-goed-als een nieuwe leasebak besteld (Ford Focus Limited 1.6 diesel, hopelijk nog leverbaar). Bij het reservewiel heb ik de opties: geen, thuiskomertje of volledig. Als ik 'geen' kies, krijg je dan zo'n spuitbus om gaatjes te vullen? (Ik kan dit uiteraard aan de leasemaatschappij vragen maar dan krijg ik over een week pas een antwoord.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jozz schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:58:
[...]

Ik heb vanmorgen even gekeken en zag bij de mijne ook wat roest, vergelijkbaar met jouw foto. Volgens hebben er meer mensen last van: http://www.fordownersclub...ndex.php?showtopic=11457/
Bedankt voor het checken, je topic had ik ook al gevonden via google. Ik kijk het maar even aan...insmeren met een goedje kan altijd nog. Achter heb ik er geen last van.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:56

Pinobigbird

doesn't share food!

pven schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:01:
Ik heb zo-goed-als een nieuwe leasebak besteld (Ford Focus Limited 1.6 diesel, hopelijk nog leverbaar). Bij het reservewiel heb ik de opties: geen, thuiskomertje of volledig. Als ik 'geen' kies, krijg je dan zo'n spuitbus om gaatjes te vullen? (Ik kan dit uiteraard aan de leasemaatschappij vragen maar dan krijg ik over een week pas een antwoord.)
Bij de Fiësta in ieder geval wel. Als je een instructieboekje kan vinden van de Focus kan je opzoeken of er iets over in staat.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
Pinobigbird schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:32:
[...]

Bij de Fiësta in ieder geval wel. Als je een instructieboekje kan vinden van de Focus kan je opzoeken of er iets over in staat.
Als ik kijk op http://www.ford.nl/Personenautos/Focus/BrochureEnPrijslijst staat er

Comfort
16 inch stalen velgen (D2XD8) voorzien van 205/55 R16-banden
ABS
Airbags voor bestuurder en passagier, curtain airbags, zij-airbags in de
voorstoelen
Airconditioning
Binnenzijde van de deuren afgewerkt met Satin Silver
Bumpers en spiegels in carrosseriekleur
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Cruise Control
Easy Sound System 6000 met Radio CD-speler
Elektrisch bedienbare portierramen voor
Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels
Emergency Brake Lights
ESP (Elektronisch Stabiliteits Programma)
FordEasy Fuel
Tripcomputer
Tyre repair kit

Limited meeruitrusting t.o.v. Comfort uitvoering
5 inch kleuren navigatiesysteem inclusief: Bluetooth, Voice Control en
AUX-aansluiting
16 inch lichtmetalen velgen (D2XVF) voorzien van 205/55 banden
Achterspoiler in carrosseriekleur (alleen op 3 en 5 deurs-uitvoering)
Ambient light
Automatische airconditioning (DEATC)
Automatische dimmende binnenspiegel
Automatisch inschakelende dimlichten
Chromen sieromlijsting grille
Donker getinte koplampbehuizing
Elektrisch bedienbare portierramen voor en achter
Gekoeld dashboardkastje
FordPower startbutton
Met leder bekleed stuurwiel en versnellingspook
Mistlampen voor
Parkeersensoren achter
Premium hemelbekleding
Premium middenconsole (met 4l groot opbergvak, verstelbare armsteun
en munthouder)
Regensensor
Sportieve stoelen
Verstelbare lendensteun bestuurdersstoel
Voorruitverwarming

Dus als je geen reservewiel neemt krijg je een repairkit.

Ik heb zelf bij de Fiesta een volwaardig reservewiel genomen.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
pven schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:01:
Ik heb in ieder geval gekozen voor het volledige wiel (focus 1.6 diesel titanium). Mijn broer heeft een mondeo titanium en die heeft zo'n repair kit. Als hij opgelet had bij bestellen (optie = ~100,-), dan had hij hem er zeker bijgehaald. Verschil tussen afslepen en verder rijden bij een klapband....

Maar ja, als je gaat kijken hoe vaak het voor komt... Tja, das natuurlijk ook maar zeer beperkt...

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
R.E. schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:32:
Maar ja, als je gaat kijken hoe vaak het voor komt... Tja, das natuurlijk ook maar zeer beperkt...
Ik heb in 3 jaar tijd 4 lekke banden gehad :P Alle 4 door spijkers/moeren. Ik werkte op een terrein waar nog veel ontwikkeling was, en overal gebouwd werd. De bandenboer in de omgeving had het druk ;)

Dan ben je wel blij met een volwaardig reserve wiel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat achter in mijn Mondeo ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Focus2,

Is zijspiegel van Focus 2 '05 beperkt met zn gedraai? Als ik m helemaal naar links draai, zie ik nog steeds zijkant van mijn auto op spiegel (1/3 beeld) Dat is best veel en zie ook bijna halve (of mindere) aankomend auto op spiegel, ik moet dan ietspies voorbuigen om alles te checken |:(
Ik ben gewoon 1.71 :O
Kan ik er wat aan doen met dat spiegel?
Anders dat ik toch even langs de dealer rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Als TS moet ik melden dat de Focus II is vervangen voor een Volvo S40 uit 2005..

Maar door de PSA 2.0 diesel motor en het Focus onderstel toch nog enigszins welkom hier denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:07

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dat denk jij ? 8)7 |:( :>

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Wat ben ik toch weer blij met die voorruitverwarming op mijn Fiesta, binnen een minuutje kon ik wegrijden, terwijl de buurman al een tijdje aan het klooien was met zijn voorruit...

Ondertussen bezig met het samenstellen van een shortlist voor het komende leasehokje, erg benieuwd naar de nieuwe Focus Wagon straks... Plaatjes beloven veel, interieur vind ik wat tegenvallen, maar vooral benieuwd hoe hij rijdt...

en er staan nog een tiental andere wagens op momenteel (van CT200h, via Guiletta, en Focus Wagon naar 508SW/V60 tot wellicht een hybrid4 (3008/508SW))

Eerst mn budget maar eens uitsplitsen (en hoeveel ik wil uitgeven aan bijtelling) en wat ik nou echt wil (ook met het oog op toekomstige kiddo's)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-10 13:31

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Woei. Mijn 2004 Focus Station benzine heeft recentelijk (2 weken geleden) de 200.000km gereden *D
Inmiddels alweer 1800 km verder (in 2,5 week :X ), maar toch.. het rijdt nog steeds helemaal goed :P

Alleen mijn achtervering kraakt.. raar :?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

WHiZZi schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:59:
Alleen mijn achtervering kraakt.. raar :?
Droge rubbers misschien?

Heb weer iets vaags met mijn auto. Bij een koude start (met name in de ochtend) hoor ik een fluitend geluid zodra ik mijn koppeling indruk. Bij het aangrijppunt verdwijnt het weer maar komt het geluid weer terug zodra ik het pendaal indruk. Verder maakt het niet in welke versnelling ik hem zet en verdwijnt het geluid na 200 meter te hebben gereden. Een rit naar de garage heeft geen zin omdat het geluid dan weg is.
Lijkt mij iets van een lager ofzo...

Ook had ik na het beeindigen van een telefoongesprek via de BT iets raars. Het geluid van de radio was maar uit 1 speaker te horen (links voor) en was behoorlijk overstuurd. Uitzetten van de radio hielp niet, uiteindelijk heb ik de motor maar uitgezet en opnieuw gestart. Hierna werkte het weer als vanouds.

:|

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al prijslijsten bekend dan van de 508?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 12:41

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik heb nog steeds geen foto's van mijn focus uit 2009, maar als vergelijkingsmateriaal :

Afbeeldingslocatie: http://www.d4u.com.ua/uploaded/files/wallpapers/Ford/Focus_2008/prvw/Ford_Focus_statticx1280x1024.jpg

alleen andere kleur en andere velgen :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:27:
[...]

Zijn er al prijslijsten bekend dan van de 508?
Lijkt me wel? Je kunt hem ook gewoon samenstellen op de Peugeot site. Tenzij je specifiek de Hybrid4 bedoeld, die is er nog niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het al inderdaad. Die is interessant geprijst tov de Mondeo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:40
Mijn eerste post in het leuke Ford topic :)

Er bestaat een kleine kans dat ik een Focus MK2 zou gaan aanschaffen tot ik een bedrijfswagen zou krijgen (binnen een klein jaar).
Ze zijn in Belgie spotgoedkoop, hebben meestal de juiste opties en zien er nog goed uit ook.
Ik kom uit een BMW 320d waar ik dagelijks mee rijdt en een Focus is kwa rijgedrag en algemeen comfort het enige alternatief dat ik overweeg.
Ik had wel wat vragen:
- zijn er bedaalde ziektes waar dit model mee te kampen heeft?
- moet ik gaan voor de 1.8 tdci 115pk (oud maar zeer betrouwbaar en goed chipbaar) of beter kiezen voor de 1.6tdci van PSA/Ford?
;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15
Wie weet kom ik hier binnekort vaker lurken of posten >:)
Ben op zoek naar een beginnersauto en heb nu een focus uit 2000 zien staan. Hij heeft ruim 200K gereden, ik geloof dat de distributieriem wel 1 van de dingen is om op te letten. Na hoeveel km moet deze zo ongeveer vervangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:31
RikTW schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:13:
Wie weet kom ik hier binnekort vaker lurken of posten >:)
Ben op zoek naar een beginnersauto en heb nu een focus uit 2000 zien staan. Hij heeft ruim 200K gereden, ik geloof dat de distributieriem wel 1 van de dingen is om op te letten. Na hoeveel km moet deze zo ongeveer vervangen worden?
Officieel moet deze na 150.000 km vervangen worden, dacht ik. Zelf laat ik die altijd wat vroeger vervangen. Ik reed met een Focus tddi uit 2001, een heel erg betrouwbare wagen en nooit problemen mee gehad. Maar halverwege dit jaar is de spanrol van de distributieriem vast gelopen waardoor de distributieriem los gekomen en de nokkenas gebroken is. Altijd de volledige kit laten vervangen dus, niet enkel de riem! De wagen had toen net geen 300k op de teller, jammer want er zat zeker nog wat rek in :) Met 200k kan je zeker nog een eindje vooruit, de focus uit '99 van Angels2 hier op het forum heeft zelfs ruim 450k op de teller. Ook de dieselpomp is soms een heikel punt en niet goedkoop om te vervangen, als die faalt heb je pech. Dit komt niet zo heel erg veel voor maar het gebeurt toch.

Let vooral ook op roest aan de wielkasten en aan de onderkant van de deuren en kofferdeksel!

Ik rijd nu trouwens terug met een Focus mk1 ;) (clipper tdci uit 2005)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 21-11-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aries.Mu schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:17:
Ik kom uit een BMW 320d waar ik dagelijks mee rijdt en een Focus is kwa rijgedrag en algemeen comfort het enige alternatief dat ik overweeg.
Is dat zo? Je zou toch zeggen dat aangezien redelijk wat modellen op het C1 platform van de focus gebouwd zijn dat deze een gelijkaardig weggedrag vertonen. Bv een Volvo S40 sinds 2004 is op dit platform gebouwd en die gebruikt ook een motor van Ford als ik me niet vergis. Dus het verschil kwa gedrag tussen een Focus en een S40 lijkt me redelijk klein. Kwa comfort moet de Volvo volgens mij ook niet echt onderdoen.

Mijn volgende is ook een S40 (model 2011) en ik kom van een Focus Mk1 uit 2002 (175 000km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:40
kluyze schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:39:
[...]
Is dat zo? Je zou toch zeggen dat aangezien redelijk wat modellen op het C1 platform van de focus gebouwd zijn dat deze een gelijkaardig weggedrag vertonen. Bv een Volvo S40 sinds 2004 is op dit platform gebouwd en die gebruikt ook een motor van Ford als ik me niet vergis. Dus het verschil kwa gedrag tussen een Focus en een S40 lijkt me redelijk klein. Kwa comfort moet de Volvo volgens mij ook niet echt onderdoen.

Mijn volgende is ook een S40 (model 2011) en ik kom van een Focus Mk1 uit 2002 (175 000km)
Een Octavia/A3/Leon staan ook op een Golf platform, maar een Golf rijdt toch heel wat anders.
Afstellingen van ophanging, stuurinrichting...

Een Focus is de best sturende auto op het C1 platform, dat lees je overal en dat voel je ook als je erin rijdt.
Qua motor zijn ze inderdaad bijna allemaal identiek. Waarschijnlijk is de 1.6 een soepele motor die zich overal goed in voelt.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
Laagvliegerke schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:34:
[...]

Officieel moet deze na 150.000 km vervangen worden, dacht ik. Zelf laat ik die altijd wat vroeger vervangen. Ik reed met een Focus tddi uit 2001, een heel erg betrouwbare wagen en nooit problemen mee gehad. Maar halverwege dit jaar is de spanrol van de distributieriem vast gelopen waardoor de distributieriem los gekomen en de nokkenas gebroken is. Altijd de volledige kit laten vervangen dus, niet enkel de riem! De wagen had toen net geen 300k op de teller, jammer want er zat zeker nog wat rek in :) Met 200k kan je zeker nog een eindje vooruit, de focus uit '99 van Angels2 hier op het forum heeft zelfs ruim 450k op de teller. Ook de dieselpomp is soms een heikel punt en niet goedkoop om te vervangen, als die faalt heb je pech. Dit komt niet zo heel erg veel voor maar het gebeurt toch.

Let vooral ook op roest aan de wielkasten en aan de onderkant van de deuren en kofferdeksel!

Ik rijd nu trouwens terug met een Focus mk1 ;) (clipper tdci uit 2005)
Testritje gedaan, geen roest gezien dus nu vraag ik me af of ik wel goed kijk :+
Hij draaide alleen behoorlijk slecht stationair, zo erg dat hij op een gegeven moment afsloeg in een bocht en ik even kon meemaken hoeveel stuurbekrachtiging eigenlijk scheelt ;)
Dit gaat hem niet worden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
RikTW schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:03:
[...]

Testritje gedaan, geen roest gezien dus nu vraag ik me af of ik wel goed kijk :+
Hij draaide alleen behoorlijk slecht stationair, zo erg dat hij op een gegeven moment afsloeg in een bocht en ik even kon meemaken hoeveel stuurbekrachtiging eigenlijk scheelt ;)
Dit gaat hem niet worden in ieder geval.
Roest helemaal onderaan aan de deuren, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Ook de achterklep eens controleren. De eerste reeks was er gevoelig aan.
Het slecht stationair draaien boezemt uiteraard niet zoveel vertrouwen in. Maar soms kan het iets heel eenvoudig zijn en goedkoop op te lossen. Bijvoorbeeld een vervuilde egr-klep of losse draden aan de egr-klep, ... Maar daarvoor moet je de wagen uiteraard eens laten bekijken, ben zelf ook geen expert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
Laagvliegerke schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:27:
[...]

Roest helemaal onderaan aan de deuren, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Ook de achterklep eens controleren. De eerste reeks was er gevoelig aan.
Het slecht stationair draaien boezemt uiteraard niet zoveel vertrouwen in. Maar soms kan het iets heel eenvoudig zijn en goedkoop op te lossen. Bijvoorbeeld een vervuilde egr-klep of losse draden aan de egr-klep, ... Maar daarvoor moet je de wagen uiteraard eens laten bekijken, ben zelf ook geen expert ;)
Nu ik er over nadenk: het was niet echt het stationair draaien, maar eerder een probleem met de koppeling: als je hem helemaal intrapte begon de motor na een paar tellen te bokken, alsof de koppeling al begon aan te grijpen.
Maakt verder niet zoveel uit, nog genoeg autotjes te vinden in deze klasse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Fordjestijd! :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ieLC4sfTjpJqmZ1bsVAr2l3N/medium.jpg

Klikbaar! :D

Onze Mondeo begint de laatste tijd wat kuren te krijgen :X Hij moet voor een grote beurt.... Stationair loopt hij niet stabiel op een koude motor... Daarnaast lijkt het alsof er bij hobbeltjes de achterkant bonkt als we eroverheen rijden :X Komt echt onder de auto vandaan...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RtQab5SHf0ZdJ2oPaLqxxaYo/medium.jpg

Nog maar een keer op herhaling! :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben aan het kijken voor een Brodit-houder waar ik dan mijn telefoon (Desire Z) in kan schuiven. Momenteel heb ik een Focus uit 2006, de nieuwe is in de bestelling (volgens mij wordt dat een 2010-model). Iemand een idee of het Brodit-houdertje in beide uitvoeringen goed past? (Ik ben dus naar zo'n houdertje aan het kijken welke je in je ventilatierooster moet schuiven.)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 05-12-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-10 18:21
Heeft iemand hier een Focus II.5 die wèl aangeeft dat de ruitensproeiervloeistof (bijna) op is?
In al mijn vorige Focussen (vnl. type I en eentje een I.5) werd ik netjes op tijd gewaarschuwd als het weer vultijd was. Nu werd in onaangenaam verrast door een miezerig, laatste straaltje vloeistof die de de voorruit niet bepaald doorzichtiger maakte.

[knip]

Het is hier geen vraag en aanbod :*

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 06-12-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dat waarschuwingslampje heb ik nog niet gezien in een Focus 1 (en 1.5) Trend uitvoering? Waarschijnlijk betreft het dan een ander uitrustingsniveau? Bij ons in België heette dit toen Ambiente, Trend en Ghia. Kan best zijn dat de Ghia zo'n lampje heeft.

Ik zit net even de wagens te vergelijken via de configurator op ford.be en ford.nl en daar zie ik dat jullie slechts uit twee focus-modellen kunnen kiezen: 5-deurs en wagon? Zijn de 3-deurs en 4-deurs dan niet te verkrijgen in Nederland?? :? Ook het aantal uitrustingsniveau's is verschillend: 2 in Nederland en 3 in België. Omgekeerd zijn er voor de Mondeo dan 3 modellen beschikbaar in Nederland, voor België is dat twee; de 4-deurs uitvoering staat niet in de Belgische configurator. Dat verwondert me niet, zelfs van de vorige modellen mondeo zag je bitter weinig 4-deurs versies rondrijden in België :) Maar ja, dat is van de Focus ook zo en toch staat die dan wel weer in de configurator...

edit: Ik zie ook net dat de c-max niet voorkomt in de configurator, is die ook niet te koop in Nederland dan?

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 06-12-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De bestelling voor een Ford Focus Limited (1.6) is geweigerd omdat de leasemaatschappij beweert dat die bak een lage restwaarde heeft (ik ben not amused, details zal ik jullie besparen). :(

Ik 'moet' dus op zoek naar een nieuwe. Wat zijn de ervaringen tussen een 90pk vs een 109pk Focus 1.6-je?

Uiteraard zit ik wat in de rondte te klikken op de site van leaseplandirect. Begrijp ik nu goed dat je alleen bluetooth (voor de telefoon) kan nemen als je er navigatie bij neemt? :?

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 06-12-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-10 13:55
http://www.ford.nl/Personenautos/CMAX

C-max staat er gewoon bij :?
Kun je gewoon in NL kopen iig.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waar heb je het over? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

@pven, bekijk de reactie eens boven die van jou ;)

Ik neem aan de de leasemy. geen 1.6 benzine onder contract wil hebben? Dit is logisch aangezien Ford een tijdje geleden de 1.8 FlexiFuel (125pk) motor aanbood voor dezelfde prijs als de 1.6.

Over je andere vraag:

Volgend mij word de 90pk TDCi niet meer geleverd in de Focus, alleen de 100 en 109 pk versies nog maar.

Ik heb ik beide diesels gereden:

100pk, vaste turbo, voorderest identiek aan zijn 109pk broer. Ik vond bij deze motor het turbogat aanzienlijk, bovendien vond ik de motor inkakken na 3200rpm.

109pk, variabele turbo, nu al 130.000km mee gereden, kleiner turbogat en boven de 3200 rpm hoor en voel je dat de turbo nog een extra adem heeft. Nou kom ik zelf nauwelijks rond dat toerengebied, maar over het algemeen ben ik zeer te spreken over deze Ford/PSA diesel.

Bluetooth was als losse optie iets van 200€ meen ik (ik heb mijn huidige Focus zo'n 2 jaar geleden samengesteld, been there, done that ;) ) terwijl het businesspack met daarin Bluetooth/satnav/PDC 'maar' 500€ kostte. Op een gegeven moment heeft Ford NL hierop de losse Bluetooth optie uit de lijst gehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-12-2010 21:56 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Jim423 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:38:
http://www.ford.nl/Personenautos/CMAX

C-max staat er gewoon bij :?
Kun je gewoon in NL kopen iig.
Daar had ik niet gekeken 8)7 Maar in de configurator staat de c-max er niet tussen. Misschien omdat het nieuwe model nog maar net uit is want op de Belgische configurator staat ook nog het oud model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:48:
Ik neem aan de de leasemy. geen 1.6 benzine onder contract wil hebben? Dit is logisch aangezien Ford een tijdje geleden de 1.8 FlexiFuel (125pk) motor aanbood voor dezelfde prijs als de 1.6.
Het betreft idd diesel. :)
Volgend mij word de 90pk TDCi niet meer geleverd in de Focus, alleen de 100 en 109 pk versies nog maar.
Ik zit wat op de site van leaseplandirect.nl te kijken (dat klikt makkelijk weg). Ik wil een 20%-regeling, maar volgens mij kan ik dan alleen voor 1.6-jes kiezen met een oude motor (wat dus niet accoord is)? :?

Kortom: het lijkt dus dat de Focus 1.6 TDCi (20%) echt einde serie is? :?

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 07-12-2010 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

pven schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 07:29:
[...]

Het betreft idd diesel. :)

[...]

Ik zit wat op de site van leaseplandirect.nl te kijken (dat klikt makkelijk weg). Ik wil een 20%-regeling, maar volgens mij kan ik dan alleen voor 1.6-jes kiezen met een oude motor (wat dus niet accoord is)? :?

Kortom: het lijkt dus dat de Focus 1.6 TDCi (20%) echt einde serie is? :?
109pk 20% is gewoon nog leverbaar volgens mij, in elk geval in Econetic, Limited en Titanium trim

Wanneer moet je? Nieuwe Focus is de productie gister van gestart... Alleen nog weinig info over uitvoeringen en prijzen te vinden helaas :(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
djidee schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:27:
[...]

109pk 20% is gewoon nog leverbaar volgens mij, in elk geval in Econetic, Limited en Titanium trim

Wanneer moet je?
Ik mag nu al, de vorige bestelling is dus geweigerd.
Nieuwe Focus is de productie gister van gestart... Alleen nog weinig info over uitvoeringen en prijzen te vinden helaas :(
Interessant, daar ga ik proberen op te wachten. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wel een rare uitspraak van de leasemij, aangezien restwaarde gewoon in de leaseprijs is verwerkt. Als je denkt dat de restwaarde laag is, heb je gewoon een hogere leaseprijs.

Zal er ook wel mee te maken hebben de ze nauwelijks korting krijgen op die limited uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob16
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04 13:57
En met dit rijden we hier rond :*)

Beiden nu met winterbanden btw!
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/1y9uld.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
djidee schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:27:
[...]

Wanneer moet je? Nieuwe Focus is de productie gister van gestart... Alleen nog weinig info over uitvoeringen en prijzen te vinden helaas :(
Hoe kom je er bij dat de productie gister is gestart? Ombouw van machines wordt over het algemeen rond kerst en in de zomer gedaan (zie nieuwe C-max, ook net na de zomer gestart). Volgens mij begint de productie dus begin volgend jaar.... (uit goede bron vernomen)...

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
R.E. schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:20:
[...]

Hoe kom je er bij dat de productie gister is gestart? Ombouw van machines wordt over het algemeen rond kerst en in de zomer gedaan (zie nieuwe C-max, ook net na de zomer gestart). Volgens mij begint de productie dus begin volgend jaar.... (uit goede bron vernomen)...
Ik heb idd ook nog even gezocht, maar veel meer dan een kleimodel van de nieuwe Focus kan ik nog niet vinden. Overigens verwacht 'mijn' leasemaatschappij wel dat de nieuwe Focus binnenkort in hun systemen opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
nieuwe focus:

ford focus 2011
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uOeheF3TzynmsHivzFgVPlJu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F2wWtSNAhaABYT68Hyer1uYA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v8rJZdiYfCUGUnz8nNktWVRG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0nYxafIFF6AOgCLFeri2bGLB/thumb.jpg

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:48:
In de Focus 1 was de 1.6 goed te doen, de focus 2 (zeker de wagon) is al een stuk zwaarder. Daar is een 1.8 fijner in.
Ben ook wel eens meegereden in een dieselversie van de focus2 daar is ook weinig mis mee je komt in ieder geval verder op een tank en ik pas op de achterbank :)

De nieuwe foci komen in maart las ik ergens.

[ Voor 18% gewijzigd door bouwfraude op 08-12-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
pven schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:22:
[...]

Ik heb idd ook nog even gezocht, maar veel meer dan een kleimodel van de nieuwe Focus kan ik nog niet vinden. Overigens verwacht 'mijn' leasemaatschappij wel dat de nieuwe Focus binnenkort in hun systemen opduikt.
Beetje beter zoeken mag wel dan :X De nieuwe Focus heeft al op een aantal beurzen gestaan (Geneve, Parijs, Essen) en daarnaast ook al diverse berichten gehad op de autoweek site. Wat betreft de productie start, zie dit bericht:
De nieuwe Ford Focus komt in het voorjaar van 2011 op de markt, gisteren is de productie gestart. De nieuwe hatchback loopt zowel in het Duitse Saarlouis van de band als in Wayne, Michigan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-10 11:17
Vrouw belt net op na de Ford Focus te hebben weggebracht voor een kleine beurt (200.000 km) dat ze 300 euro moest afrekenen... Is dit een normaal bedrag? Ik vind het persoonlijk aan de hoge kant.

Is bij universele garage, hebben wat filters en olie en stabilisatorstangetje van 33 euro vervangen.
Was vorig jaar bij Ford Dealer 500 euro kwijt voor grote beurt...

De garage heeft trouwens alle filters en olie vervangen, terwijl dit ook bij de grote beurt was gedaan. Nu zijn we weliswaar ruim 20.000 km verder, maar is dat normaal om het dan alweer te vervangen?

Graag jullie bevindingen.

[ Voor 29% gewijzigd door TimmieVelthuis op 08-12-2010 14:26 . Reden: Uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat lijkt mij persoonlijk geen extreem bedrag, maar aangezien ik lease rijd heb ik er niet echt kijk op. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Lijkt mij een prima prijs als er geen gekke dingen gedaan zijn. Op de site staan vaak ook gewoon tarieven als het om een Ford dealer gaat, zie deze sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
J0YR1D3R schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:36:
Lijkt mij een prima prijs als er geen gekke dingen gedaan zijn. Op de site staan vaak ook gewoon tarieven als het om een Ford dealer gaat, zie deze sheet.
Die site heb ik ook gezien ja. Heb even gespeurd op het web en daar kom ik heel wat lagere prijzen tegen, vandaar mijn vraag. Bij een Kwikfit ben je 90 euro kwijt (al zal ik daar nooit heen gaan), maar anderen zijn zo rond de helft van het geld kwijt. Voorbeeld:

Toen ik een jaar geleden m'n Fiesta kocht bij een particulier toen had ie al een hele poos stil gestaan. Ik heb 'm toen een uitgebreide kleine beurt laten geven bij een Mitsubishi dealer waar we vaak komen.
Toen was ik rond de 150 euro kwijt, daarvoor werd toen de olie, oliefilter en interieurfilter vervangen. De remmen gecontroleerd, schoongemaakt en gesmeerd. Hij is toen ook even aan de computer gehangen om te kijken of er geen storingen waren. En de rest van de auto even gecontroleerd op de brug.

Hieronder de gespecificeerde rekening:

Werkplaats 100 euro (2 uur a 50 euro)
Synthetische olie 66 euro
Brandstofreiniger 13.90
Oliefilter 13.47
Interieurfilter 20.47
Stabilisatorstang 33.00 (moest worden vervangen)
Kleine onderdelen in totaal euro of 8

Dus dezelfde dingen vervangen en gecontroleerd maar toch 2x zo duur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Is die 50 euro belgisch tarief? in NL betaal je bij een dealer al snel 68 tot 76 euro p/u ex btw.
Olie en filtertje mag wel weer na 20.000km.

De stabilsator stang zetten ze er ook niet gratis onder maar 66 euro voor olie is wel wat veel.

[ Voor 42% gewijzigd door bouwfraude op 09-12-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

66,- aan olie is niet zo heel gek, de dealer mikt er olie in a 15,- de liter..

Denk overigens dat je bij de dealer voor de zelfde beurt + stabistang +/- het zelfde kwijt bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:11
Mix van Seat Leon en Opel Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

Jazzper

BB4E^Guerilla

en als je en profil andere auto's als een C5 break, of A4 avant neemt in allemaal dezelfde kleur zie je dat de automarkt helaas een eenheidsworst is. Ook mijn geliefde merk Citroen doet er aan mee.

iets anders: weet iemand het verschil tussen Titanium en Ghia? Ik had een vervangende auto van de week: een 2008 Ford C-Max 1.8 Flexifuel. Dus ik opzoeken op autoweek. Is Flexifuel de toevoeging en is het een trend, een titanium of een ghia. Door enkele gadgets valt trend af en blijven titanium en ghia over. Ik zie in de carbase geen verschillen op autoweek qua uitrusting. Onze eigen 2009 Focus station 2.0 titanium lijkt er zeer sterk op van binnen. Leuke gimmick: lampjes onder de buitenspiegels als slot openmaakt

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
je kunt het beste af gaan op de prijslijst, maar er is niet super veel verschil. Kwa uiterlijk is het, in ieder geval in de focus, vooral de interne afwerking. Die is met aluminium (titanium) of nep hout (ghia)....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

Jazzper

BB4E^Guerilla

ah dan is het titanium, want alu accenten. Thx

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Vandaag even bij de dealer langs geweest voor de nieuwe C-max...
Vergeleken met de plaatjes op het internet is de 5deurs echt _/-\o_
Goed gelukte wagen. De Grand C-max blijft wat raar, misschien ook wennen...

Maar waar het me vooral om ging was het interieur, en dat heeft echt sprongen gemaakt... Heel goed, heel degelijk, en een hoop gadgets te vinden... Voor de Focus word dat alleen maar meer aldus de verkoper..

Prijzen komen voor de kerst nog. Hatchback staat er in maart 2011, Station in mei 2011...
De motoren, prestaties en uitstoot is al wel te vinden. Wat een hoop 20% wagens zeg. Zelfs de 182pk ecoboost benzine is 20% bijtelling... Diesel helaas 115pk de max. Ik hang nogal aan die 20% vanwege de bijtelling ;)
Het amerikaanse myford systeem (touchscreen, met internet dingus) komt pas aan het eind van volgend jaar, dat is dan wel weer jammer...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het is inderdaad al lang gekend hoe de nieuwe Focus er uit zal zien, er waren hier ook al eerder foto's gepost. Persoonlijk vind ik de sedan erg mooi:

Onlangs zijn ook de eerste beelden vrijgegeven van de nieuwe Focus ST en deze vind ik erg tegenvallen :(

Wat een lijke visbek heeft die auto zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
bouwfraude schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:46:
Is die 50 euro belgisch tarief? in NL betaal je bij een dealer al snel 68 tot 76 euro p/u ex btw.
Olie en filtertje mag wel weer na 20.000km.

De stabilsator stang zetten ze er ook niet gratis onder maar 66 euro voor olie is wel wat veel.
Nee is Nederlands tarief, maar niet bij dealer. Ben bij universele garage geweest. Bij Ford Boerhof in Groningen betaal je 65 euro excl. BTW, hier dus 50 euro excl. BTW.

Het is een erg prettige garage dus zal er weer terug komen, had gewoon mijn bedenkingen bij de prijs. Bedankt voor jullie reacties, geeft mij het gevoel dat ik niet ben opgelicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 20:07

Beaves

Usque ad Finem

djidee schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:36:
Vandaag even bij de dealer langs geweest voor de nieuwe C-max...
Vergeleken met de plaatjes op het internet is de 5deurs echt _/-\o_
Goed gelukte wagen. De Grand C-max blijft wat raar, misschien ook wennen...

Maar waar het me vooral om ging was het interieur, en dat heeft echt sprongen gemaakt... Heel goed, heel degelijk, en een hoop gadgets te vinden... Voor de Focus word dat alleen maar meer aldus de verkoper..

Prijzen komen voor de kerst nog. Hatchback staat er in maart 2011, Station in mei 2011...
De motoren, prestaties en uitstoot is al wel te vinden. Wat een hoop 20% wagens zeg. Zelfs de 182pk ecoboost benzine is 20% bijtelling... Diesel helaas 115pk de max. Ik hang nogal aan die 20% vanwege de bijtelling ;)
Het amerikaanse myford systeem (touchscreen, met internet dingus) komt pas aan het eind van volgend jaar, dat is dan wel weer jammer...
Da's balen, moet volgend jaar oktober een nieuwe auto bestellen en ik wil erg graag de nieuwe Focus met dat myford bestellen (zou dan de vierde Focus op rij worden :P), ik hoop dat het dan leverbaar is :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:42
Iemand hier ervaring met het vervangen van een deel van de voor bumper van een Ford ka? (model van het jaar rond jaar 2001 ;) ). Vriendin had gister een klein ongelukje (iemand anders reed door rood), maar de bevestiging punten in het wielkast zijn praktisch allemaal stuk. Dus het linkerdeel van de bumper hangt nog op een paar punten vast.

Nu kost z'n stukje bumper niks, alleen heb geen idee of het een beetje te doen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

w00d schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:06:
Iemand hier ervaring met het vervangen van een deel van de voor bumper van een Ford ka? (model van het jaar rond jaar 2001 ;) ). Vriendin had gister een klein ongelukje (iemand anders reed door rood), maar de bevestiging punten in het wielkast zijn praktisch allemaal stuk. Dus het linkerdeel van de bumper hangt nog op een paar punten vast.

Nu kost z'n stukje bumper niks, alleen heb geen idee of het een beetje te doen is..
Hoeveel is er stuk onder de bumper? Heb je dat al bekeken? Hier ook zo'n ongeluk gehad vorig jaar waardoor de bumper kapot was onderhuids dus los hing. Hebben we laten doen maar de reparatie was 110 euro met alle onderdelen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:42
oe, dat is toch even meer dan ik dacht. Aanrijding ging, begreep ik, vrij zacht. Misschien toch maar even een schade expert naar laten kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
w00d schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:20:
oe, dat is toch even meer dan ik dacht. Aanrijding ging, begreep ik, vrij zacht. Misschien toch maar even een schade expert naar laten kijken..
Niet van een Ka maar het is niet goedkoop.
Als het een zwarte bumper is valt het misschien nog wel mee, anders moet deze in kleur gespoten worden.
Het arbeidsloon en de btw vallen altijd zo tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bouwfraude schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:23:
[...]

Niet van een Ka maar het is niet goedkoop.
Als het een zwarte bumper is valt het misschien nog wel mee, anders moet deze in kleur gespoten worden.
Het arbeidsloon en de btw vallen altijd zo tegen.
Mijn prijs ging ook over een Ford Ka? :+ Kleine rode ding wat regelmatig in dit topic is gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16:17

Chakotay

Lick here to continue

De prijzen en uitrustingen van de nieuwe Focus zijn bekendgemaakt. Ziet er goed uit, weet iemand of er al rij-impressies e.d. zijn ergens?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Toch een stuk duurder dan de huidige, dacht ik?
In Automagazine stond er een artikel over de nieuwe Focus. De journalisten mochten mee met de nieuwe Focus op de Ford Lommel Proving Ground (testcircuit) en de eerste indrukken waren positief. Alleen mochten ze er zelf nog niet meer rijden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die Focus ziet er goed uit, maar dat dashboard kan ik niet echt serieus nemen. Misschien ziet het er in het echt wat beter uit, maar hier zou ik niet elke dag tegenaan willen kijken. Smaken verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of er nog een Galaxy/S-max 1.6T komt met automaat? In principe heeft mijn vader aan 160pk genoeg, maar hij wil wel graag automaat. Dan zit je vast aan de 2.0T, en is het prijsverschil 7100,-. Da's een hoop geld voor een automaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PWM schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:11:
Die Focus ziet er goed uit, maar dat dashboard kan ik niet echt serieus nemen. Misschien ziet het er in het echt wat beter uit, maar hier zou ik niet elke dag tegenaan willen kijken. Smaken verschillen ;)
In het echt valt dat goed mee. Heb hem in Parijs onlangs 'live' gezien, maar het is iig een stuk beter te verdragen dan dat buitenaardse Fiesta dashboard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:41
leuk, zo'n niet-Europese Ford :)

Alleen onderdelen is lastig, nu net een nieuwe spiegel besteld, € 550 euro + 14 dagen wachten :+

[ Voor 66% gewijzigd door maarud op 30-12-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
maarud schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:06:
Alleen onderdelen is lastig, nu net een nieuwe linkerspiegel besteld, € 550 euro + 14 dagen wachten :+
Die haal je toch gewoon voor $150,- van Ebay af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:41
Op eBay staan ze niet , degen die ik nodig heb ;)

[ Voor 71% gewijzigd door maarud op 30-12-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16:17

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb de complete prijslijst van de nieuwe Focus van een dealer gekregen, hier staat ie online :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Chakotay schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:01:
Ik heb de complete prijslijst van de nieuwe Focus van een dealer gekregen, hier staat ie online :)
Meerprijs Wagon? Of lees ik daar nou overheen? Maar leuke optiepakketten, denk dat het wel eens een full options kan gaan worden *O*

"Mekker, blaat"

• Carbon
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

De rechter voorveer van mijn Ford Focus is spontaan gebroken!
Gelukkig is het niet tijdens het rijden gebeurd want de gebroken veer liep tegen de binnenkant van de band aan met als gevolg een gedeeltelijk blokkerend wiel.

Volgens de garage ben ik ook niet de enige, als oorzaak werd de strenge vorst genoemd.
Ik ben echter wel geschrokken van de kosten, maar liefst 350 euro (veer vervangen + uitlijnen)!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
ik heb dit idd vaker gehoord bij de focus.
echter vind ik het niet dat zomaar een veer breekt, en dat hier dan de reden "de strenge vorst" voor word gegeven.
net alsof de auto dan niet hoeft te voldoen op het gebied van veiligheid.

ik had hier even een gezellig praatje gemaakt met de ford dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
detonated schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:27:
ik heb dit idd vaker gehoord bij de focus.
echter vind ik het niet dat zomaar een veer breekt, en dat hier dan de reden "de strenge vorst" voor word gegeven.
net alsof de auto dan niet hoeft te voldoen op het gebied van veiligheid.
Ik heb vrijdag mijn auto opgehaald. Doordat er een wisseling van van het contract heeft hij 1 maand stilgestaan. Ik heb hem 30 november naar de Ford dealer gebracht, die hebben hem de 80.000 beurt gegeven en buiten neergezet.

30 december mocht ik hem weer ophalen. Precies 1 maand dus. Nadat de Ford dealer de auto tot leven had gewekt (accu hartstikke dood), had ik al moeite om weg te komen. 200 meter verder aan de kant gezet wegens de herrie. Omgedraaid en teruggereden.

De dealer heeft even een stukje meegereden. Waarschijnlijk zijn de remschijven rondom krom en/of de blokken kapot.
Ja, zo'n auto kan niet een maand in dit weer stilstaan
Zal het totale schadeplaatje nog wel even posten, maar in het winterweer kunnen Fords dus rare dingen doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Sinds vandaag kan ik mij ook in dit topic melden. Heb de auto nog niet, maar die kan ik als het goed is eind volgende week ophalen.

Vanochtend gekocht.
Ford Fiesta uit Augustus 2004. 35.000 KM op de teller.
Zo goed als geen beschadigingen. Rechterspiegel was alleen wat vergaan, die wordt vervangen en op de motorkap zit een krasje. That's it.
Nog niet hier voor de deur staan dus daarom nog even de dealer foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s049/of01_0007333149.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s049/of02_0007333149.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of03/s049/of03_0007333149.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of04/s049/of04_0007333149.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of05/s049/of05_0007333149.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of06/s049/of06_0007333149.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of07/s049/of07_0007333149.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of08/s049/of08_0007333149.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of09/s049/of09_0007333149.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of10/s049/of10_0007333149.jpg

Iemand overigens enig idee of het geluid wat beter wordt zodra ik er andere speakers in zet? Of is een andere auto radio toch beter? Heb inmiddels wel gelezen dat dat wel te doen is, maar kan alleen nergens een vervangingsplaatje vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Robbie T op 06-01-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Robbie T schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:23:
Sinds vandaag kan ik mij ook in dit topic melden. Heb de auto nog niet, maar die kan ik als het goed is eind volgende week ophalen.

Vanochtend gekocht.
Ford Fiesta uit Augustus 2004. 35.000 KM op de teller.
Zo goed als geen beschadigingen. Rechterspiegel was alleen wat vergaan, die wordt vervangen en op de motorkap zit een krasje. That's it.
Nog niet hier voor de deur staan dus daarom nog even de dealer foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand overigens enig idee of het geluid wat beter wordt zodra ik er andere speakers in zet? Of is een andere auto radio toch beter? Heb inmiddels wel gelezen dat dat wel te doen is, maar kan alleen nergens een vervangingsplaatje vinden.
Mooiste en misschien ook wel de duurste oplossing is om de OEM radio te kopen voor jou fiesta en daarbij nieuwe speakers rondom in je auto. De OEM radio's van de duurdere modellen zijn grotendeels ontwikkelt door of Sony of Blaupunkt wat garant staat voor kwaliteit op audiogebied. De speakers die je nu hebt zullen goedkope bordkartonnenspeakers zijn die voor geen centimeter klinken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Nu online
Touchdomex schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:28:
[...]

Mooiste en misschien ook wel de duurste oplossing is om de OEM radio te kopen voor jou fiesta en daarbij nieuwe speakers rondom in je auto. De OEM radio's van de duurdere modellen zijn grotendeels ontwikkelt door of Sony of Blaupunkt wat garant staat voor kwaliteit op audiogebied. De speakers die je nu hebt zullen goedkope bordkartonnenspeakers zijn die voor geen centimeter klinken :/
En dan ben ik waarschijnlijk ook een paar 100 euro verder. Heb nu nog redelijke speakers en radio in de oude auto. Maar eens kijken welke mogelijkheden er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Heb je een probleem dan met hoe het geluid nu klinkt? :) Sinds de eerste Focus vind ik de audiosystemen bij Ford toch behoorlijk klinken. Het hangt er natuurlijk een beetje van af wat jouw eisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Nu online
Laagvliegerke schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:11:
Heb je een probleem dan met hoe het geluid nu klinkt? :) Sinds de eerste Focus vind ik de audiosystemen bij Ford toch behoorlijk klinken. Het hangt er natuurlijk een beetje van af wat jouw eisen zijn.
Heb hem vanochtend eventjes aangehad. Was niet heel fantastisch.

Iemand trouwens enig idee of dit een MK5 of een MK6 is? Kan er niet wijs uit worden. Ben even naar wat accessoires aan kijken. Maar o.a bij de koplampen, de MK6 is een H7 en de MK5 een H4. Morgen de garage anders nog maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
MK5 (de MK6 is de laatste nieuwe Fiesta). We hebben eigenlijk ook zo'n model maar ik rijd er bijna nooit mee en als ik er mee rijd staat de radio meestal niet aan. Dus ik weet niet echt hoe de radio klinkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:11
Mooie auto en mooie kleur (zwart blijft tijdloos) maar ik zou wel die trekhaak er afhalen. Ik vind trekhaken zo lelijk en vooral bij dit soort kleine auto's. Vraag me af wat ie getrokken heeft. Je ziet soms mensen een caravan trekken met dit soort kleine auto's, niet echt bevorderlijk voor de motor lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
M'n ouders hebben ook zo'n Fiesta gehad, prima auto. Zelfs met het standaard onderstel kun je er uitermate goed mee hoeken heb ik gemerkt :P Het is ook nog eens een behoorlijk comfortabel onderstel. Heb je trouwens de 1.3 8V of 1.25 16V? Beide hebben 70pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Laagvliegerke schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:03:
MK5 (de MK6 is de laatste nieuwe Fiesta). We hebben eigenlijk ook zo'n model maar ik rijd er bijna nooit mee en als ik er mee rijd staat de radio meestal niet aan. Dus ik weet niet echt hoe de radio klinkt. :P
Dacht een MK6 hoor, volgens mij is de MK7 de laatste Fiesta versie :?

Ik zal mijn auto dan ook maar eens posten, had ze enige tijd in het cardetailing gepost na een poetsbeurt.
Jammer dat hij nu grijs is ipv wit. :X De wax blijft overigens wel z'n werk doen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZJxYMyxHaGL0xQJv8dkBFNO8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DiF9IImwKiEomN89xuDCB4Zr/full.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen had mijn mondeo mk4 lakschade in de bumper ;( Mijn vrouw had de auto verplaatst, kwam met lood in de schoenen naar binnen en vermelde; "Ja ik hoorde piep, piep, piep, pieeeeeeep, maar toen ik door had dat het de parkeersensoren waren was het te laat". :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
In zijn klasse vind ik het exterieur van deze auto echt top. Zeer mooie, sportief gelijnde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:20:
En toen had mijn mondeo mk4 lakschade in de bumper ;( Mijn vrouw had de auto verplaatst, kwam met lood in de schoenen naar binnen en vermelde; "Ja ik hoorde piep, piep, piep, pieeeeeeep, maar toen ik door had dat het de parkeersensoren waren was het te laat". :X :P
Waarom zou een auto anders piepen op die manier? Wat rijdt ze zelf dan? Lol _/-\o_

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
deadsy33 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:17:
[...]

Dacht een MK6 hoor, volgens mij is de MK7 de laatste Fiesta versie :?
Je hebt gelijk! :o Het is inderdaad de MK6, de laatste is MK7.
Maar er is is toch wel discussie over mogelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
Ik denk dat ik maar eens ga sparen voor een Focus vanaf 2005. Vind het toch wel mooie dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Nu online
Vandaag maar nieuwe kentekenpapieren aangevraagd voor de huidige auto (suzuki Alto), anders kan ik de Fiesta niet eens ophalen, zonder overschrijving papieren van de Alto. Zal hier niet eerder zijn dan woensdag of donderdag, dus de Fiesta zal hier vrijdag wel voor de deur staan.

Gisteren nog even deze besteld:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/21/!Bcpr+SgCGk~$(KGrHqEH-DUEqtE,lHE!BK1bnskviQ~~_12.JPG
XENON GAS (5000K) HEADLIGHT BULBS SET

2 x H4 Halogen 60/55 watt headlight bulbs

2 x Ice White Sidelight bulbs

The ICE WHITE Xenon headlight bulbs gives a strong, intense white light with a distinct tint to give your car that modern HID look without the cost.

The blue filter reduces the yellow light emitted from the headlights to give a brighter, whiter light, whilst the XENON gas allows the bulb to burn considerably brighter, producing up to 50% more light.

Simple and Easy to fit:

No wiring changes required, just plug in and go!

Our bulbs are all E approved for legal road driving

Supplied with a 6 month guarantee!
Via ebay, eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb nu de Navi DVD van 2008 in mijn wagen zitten, en die is waardeloos. Ik weet dat er dingen veranderen, maar de kaarten op die DVD zijn echt < 2008. Ik begin er nu wel mee in de problemen te komen, van de laatste 5 adressen (omgeving Utrecht) kende hij er 3 niet. Da's lastig.

Bij de Ford dealer ben je > 300,- kwijt voor een update. Heeft iemand nog een andere legale oplossing? Op Ebay zijn ze nauwelijks te vinden, maar er moeten toch bijvoorbeeld 2009 DVD's 2de hands te koop zijn? Ik moet de auto nog 6-7 maanden rijden, dus 300+ euro is mij wat te gortig. Wil wel graag gebruik maken van het navi systeem, ben niet zo'n zuignappen fan ;)

Verder ben ik nog op zoek naar een auto houder voor mijn Desire HD. Nu zat ik te denken, zou ik daarvoor het vakje rechts van de radio kunnen gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp/ford_mondeo_2008_5.jpg

Naast de radio zitten links en rechts 3 hoekige vakjes. Links heb ik daar mijn startknop zitten. Ik kan me zo voorstellen dat de rechter er uit kan, en ik daar dan een houder ik kan stoppen? Of kan je er niks mee?

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 09-01-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Die optie zie ik dan weer niet, wel diverse anderen mbv de brodit proclips...

Kijk anders even rond op http://www.brodit.com/?lang=E , selecteer merk, model en bouwjaar en klikken maar.

Bestellen in NL (of afhalen) oa via de coolplus (pdashop) ed...

bij een nieuwe auto, kwestie van andere proclip, en je houder kun je daar weer op schroeven...
bij een nieuwe telefoon, kwestie van andere houder, en die op je proclib schroeven

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij de rechterkant niet een los element hoor. Ik zal straks is kijken, maar volgens mij is die hele plaat één deel ondanks dat het lijkt alsof het losse elementen zijn.

En qua navigatie, soms zuigt het maar ik ga ook geen dergelijke bedragen zelf neerleggen. Ook als ik vanuit Den Bosch naar Amersfoort wil moet je op een gegeven moment de afrit volgen maar die is nog niet bekend in het systeem.

Met elk systeem heb je dit soort issues wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:01:
Vandaag maar nieuwe kentekenpapieren aangevraagd voor de huidige auto (suzuki Alto), anders kan ik de Fiesta niet eens ophalen, zonder overschrijving papieren van de Alto. Zal hier niet eerder zijn dan woensdag of donderdag, dus de Fiesta zal hier vrijdag wel voor de deur staan.

Gisteren nog even deze besteld:
[afbeelding]

[...]

Via ebay, eens kijken of het wat is.
Waarom heb je 2 blauwe halogenen besteld? Hoop dat je niet teveel hebt betaald voor 2 halogenen met een blauw kleurenfilter :p Tis iig bullshit dat je meer ziet met die blauwe kleur (minder zelfs door incompleet kleurenspectrum!), en die vergelijkingsfoto laat duidelijk dimlicht links zien, en grootlicht rechts...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 14:55 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 139 Laatste