Ja, rijden doet hij wel. We hebben overigens gereden in de 1.25 82PK versie, de versie waar mijn vriendin voornamelijk geïnteresseerd in was. Zelf heb ik ook gereden en inderdaad, het weggedrag is wel erg fijn hoor. Ook de rechtuit stabiliteit is stukken beter vergeleken met mijn Corsa (een kwaaltje van de D serie).
Enkele puntjes
- Ik kon mijn linker elleboog niet echt lekker kwijt (wat hierboven al werd gezegd).
- Stoelen zijn vrij smal maar ik kon redelijk goed zitten. Zittingen zijn iets aan de korte kant (wat ik nu dus ook heb in de Corsa), zelf ben ik 1m89 lang. De lendesteun in de bestuurdersstoel is wel comfortabel.
-De 1.25 82pk voldoet prima in de stad/50km wegen, maar mist wat pit op de snelweg. Je komt er wel maar echt vlot kan ik hem niet noemen. Overigens lijkt hij wel wat pittiger dan mijn huidige 1.4 (90pk). Motor lijkt wel iets aan vermogen in te leveren bij inschakeling van de automatische airconditioning.
- Ik moest erg wennen aan de buitenspiegels die erg vervormen aan de buitenkant.
- De draden voor de voorruitverwarming storen mij niet, ik had het erger verwacht.
- Puik geluid uit de geluidsinstallatie, echt een verbetering t.o.v. mijn huidige prut installatie in de Corsa. Ik vroeg me af waar Ford de subwoofer had verstopt, zo lekker klonk die bas.
- Kofferruimte is best riant vergeleken met de Corsa.
Als ik nu de diverse offerte's naast elkaar leg, dan moet ik ruim 4000 euro
extra bijleggen om de 1.6 120PK te kiezen ipv de 1.25 82PK. Reden is dat de 1.25 een registratie auto met X pac (nog op naam te zetten medio sept/okt 2010) is waar Ford relatief veel voordeel op kan geven. Zeg maar de 'voorraadauto's". Zo bracht mijn 4 jaar oude Corsa met 67k km op de teller voor de 1.25 totaal nog 9300 aan inruil op terwijl de inruilwaarde voor een te bestellen1.6 maar 8100 euro bedroeg. Zelf neig ik dan naar de 1.25 82 PK, het verschil vind ik persoonlijk te groot en bovendien past dit achteraf beter in mijn budget, hoe leuk die 120 PK ook mag zijn (ik heb er nog niet in gereden). De dealer zal wel de registratieauto naar mijn wens voorzien van 16" LMV ipv de standaard 15".
Als het even meezit dan rijden we over een kleine 3 weken met 2 nieuwe auto's voor relatief weinig geld. Mijn vriendin neemt de Frozen White, zelf twijfel ik nog...ook de Frozen White of toch gewoon zwart..
Overigens vind ik het kopen van auto's maar lastig, zelf heb ik er wel een goed gevoel over maar desondanks hoop je niet dat je een oor wordt aangenaaid