Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 4 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-10 13:51

Halfkakkende

Vandring

PWM schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:22:
Wel handig he :+

[afbeelding]

Bij die rode streep lopen 2-3 kabels overdwars. Deze zitten echt tegen het einde van het motercompartiment aan, en raken dus de "achterkant van je dashboard aan" (niet letterlijk, maar je begrijpt me wel ;) ).

Ford heeft het briljante idee gehad deze kabels vast te maken met.... 1 klemmetje. Gevolg is dat de kabels na verloop van tijd los kunnen zitten, en continu tegen je dashboard aanklapperen. Bij een X aantal RPM is dit gewoon 20x per seconde, hence de rammel.

De monteur gaf aan (erg ervaren man) dat 90% van de rammels waarvan mensen denken dat die in het dashboard zitten, eigenlijk gewoon uit het motercompartiment komen.

Deze kabels lopen er trouwens ook bij de 1.6TDci en 2.0TDci in de Focus :)
Dat méén je. Je geeft aan dat ze bij de tdci Focussen zitten, maar heb zelf een 1.6 benzine. Toch binnenkort maar eens kijken. Is het gewoon een kwestie van de kabels weer in het klemmetje duwen? Of moeten er klemmetjes gemonteerd oid worden?

Top dat je dit even deelt, want vandaag werd ik weer helemaal leip van die rammels.

MUZIEK!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Halfkakkende schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:44:
[...]

Dat méén je. Je geeft aan dat ze bij de tdci Focussen zitten, maar heb zelf een 1.6 benzine. Toch binnenkort maar eens kijken. Is het gewoon een kwestie van de kabels weer in het klemmetje duwen? Of moeten er klemmetjes gemonteerd oid worden?

Top dat je dit even deelt, want vandaag werd ik weer helemaal leip van die rammels.
Dat durf ik niet te zeggen, hij zij dat het in ieder geval bij alle Diesels was. Bij Volvo werken ze de kabels wel mooi weg.

In dit geval was het terugstoppen in het klemmetje voldoende, maar desnoods tape je hem vast :P
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:14:
Dealers roepen wel meer. Mijn ervaring is dat maar weinig dealers echt op de hoogte zijn. De actualiteiten heb ik van het web gehaald, ik liep al twee versies voor op de software voordat de dealer uberhaupt wist dat ze er waren. ;)
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik heb vandaag voor het eerst de interieur foto's gezien van de facelift Mondeo, en daar zat dat lelijke systeem nog steeds in.

Eigenlijk ongeloofelijk dat Ford die troep nog nieuw durft te leveren 8)7 En het zit nog in veel modellen ook. Van alle Europese merken, moet dit wel de slechtste Navi zijn. Maar goed, basic van A naar B brengen lukt hem.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 26-08-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

PWM schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:53:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen, hij zij dat het in ieder geval bij alle Diesels was. Bij Volvo werken ze de kabels wel mooi weg.

In dit geval was het terugstoppen in het klemmetje voldoende, maar desnoods tape je hem vast :P
Helaas! Ben even onder de motorkap gekropen, maar geen kabels op die plek. Dan kan het natuurlijk altijd nog een van de andere kabels aan de motor zijn, maar aangezien ik daar 0,0 verstand van heb laat ik die maar even zitten zoals ze zitten....the mystery continues....

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag een andere auto wezen kopen. Het is een Ford geworden (wat doe ik hier anders)?

Focus 1.6 Benzine Wagon Titanium. Volledige toeters en bellen, zelf vrijwel alle opties eraan gehangen. Zilvergrijs van kleur, 08-2007 en 43K op de teller.
Afbeeldingslocatie: http://img.ford-a1.nl/000/003/682/36827_1_640x480.jpg?id=346742

Wat me opviel was het verbruik, tijdens proefrit 9,2 L/100 km. Terwijl een eerdere proefrit met vergelijkbare omstandigheden en vergelijkbare auto (die het dus niet is geworden) uit kwam op 7,0 L/100 km.

Heeft dat met inrijden te maken? Zal dat nog weer minder gaan worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat ik gelezen heb, maar dat zul je moeten verifiëren zijn het niet de meest zuinige motoren die erin liggen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat ik geen 1:15 meer ga rijden is prima. Maar het verschil tussen de beide (vrijwel gelijke) auto's is zo groot.
Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 11:39
Oeh, Ford, altijd wel leuke auto's :Y

Ik heb 2 oude Sierra's gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
nobleone schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:43:
Wat bleek? Gewoon mijn interieurlampje vol met water.
Ik weet dat het absurd hard regent vandaag maar water ìn de auto kan ik niet hebben hoor!
Dat had ik ook een half jaar geleden. Ben toen direct teruggegaan naar carglass alwaar ik een week tevoren een nieuwe voorruit in had laten zetten... Dat hebben ze opnieuw mogen doen.

Ik had trouwens geen idee dat de binnenspiegel zo ongelooflijk goed tegen de binnenruit gekit is, dat als er iets tegen de binnenspiegel aan komt dat dan de hele voorruit versplinterd. Die verbinding is sterker dan het gelaagde glas ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 12:55

mambo No5

Bad Apple?

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:10:
Afgelopen zaterdag een andere auto wezen kopen. Het is een Ford geworden (wat doe ik hier anders)?

Focus 1.6 Benzine Wagon Titanium. Volledige toeters en bellen, zelf vrijwel alle opties eraan gehangen. Zilvergrijs van kleur, 08-2007 en 43K op de teller.
[afbeelding]

Wat me opviel was het verbruik, tijdens proefrit 9,2 L/100 km. Terwijl een eerdere proefrit met vergelijkbare omstandigheden en vergelijkbare auto (die het dus niet is geworden) uit kwam op 7,0 L/100 km.

Jazzper schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:33:
wat ik gelezen heb, maar dat zul je moeten verifiëren zijn het niet de meest zuinige motoren die erin liggen.
Dat en ook dat de focus van die generatie niet bepaald lichtvoetig is. De uitvoering die jij hebt weegt leeg (volgens Autoweek) 1220 Kg en dat icm een 100 pk motor zorgt er voor dat 'ie nog wel eens moet werken zeg maar. ;) Uiteraard hangt 't ook helemaal van je rijstijl af natuurlijk, maar een echt zuinige auto is 't niet.

Overigens is 9.2 / 100 wel aan de hoge kant; 't zou me niets verbazen als dat wel beter kan als jij aan de auto gewend bent en de wagen weer wat kilometers heeft gemaakt; langere stilstand lijkt me sowiso niet echt goed voor 't verbruik de eerste kilometers. :) * mambo No5 rijd overigens 6.7 / 100 gemiddelt met z'n '02 1.6 focus hatchback. Niet geheel te vergelijken, maar die generatie motoren is nog een stukje onzuiniger dan die in jouw auto; zuiniger zou in theorie dus wel moeten lukken. :) Gemiddelt verbruik gecomineerd voor mijn auto zou volgens autoweek overigens 6.8 / 100 moeten zijn; aangezien ik relatief veel snelwegen rijd red ik 't dus nipt om iets zuiniger te rijden.

Overigens kan ik nog behoorlijk wat zuiniger rijden, maar daarvoor moet ik m'n rijstijl teveel gaan aanpassen en daar heb ik geen zin in.. Een lange rit met vrijwel constant 100 rijden heeft me ooit een verbruik van 6.0 / 100 opgeleverd; zuinig rijden kan dus wel met een focus. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 22:50

Mooie auto hoor. :) Bij onze 1,8 merk ik dat de boordcomputer een hoger verbuik aangeeft dan het werkelijk is. Daarnaast is een proefrit denk ik ook niet lang genoeg om het gemiddelde verbruik hard te laten zakken. De 1,6 moet inderdaad wel hard aan de bak in de focus, ik vond het verschil met een 1,8 vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Mijn 1.6 TDCi reed toen ik hem kocht (172k op de teller) 1 op 15. Na een paar duizend KM reed het ding 1 op 19, 1 op 20...en zo rustig rij ik niet. Het ligt ook maar net aan de persoon die het gaspedaal hanteert en of je veel op de snelweg zit e.d.

Vraag me af hoeveel ik nog kan beuren voor m'n Focus eind dit jaar, wil hem dan met 215.000 op de teller verkopen. Wel keurig onderhouden verder, aantoonbaar e.d., en die KM stand is an sich niet zo heel boeiend voor een diesel. Ook is de riem vervangen bij 2 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Via www.zomoto.nl kom ik op 2 vergelijkbare auto's uit:

Klik

De rest van de 1.6TDci's zijn C-max's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Noxious schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:44:
Oeh, Ford, altijd wel leuke auto's :Y

Ik heb 2 oude Sierra's gehad :+
Ja, ik ook... Een 1.6 uit 1989 en een 2.0i Ghia uit 1992... Erg mee vermaakt.

Zoef nu rond in een Mondeo 1st Edition, 1.8i uit 2001. Heerlijke auto met alle luxe aan boord

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo, afgelopen weekend de auto opgehaald. Herlijk apparaat, wat een genot om te rijden. (voor foto zie hierboven ergens)

Bij de onderhandeling geen winterbanden erbij gekregen, ook niet voor een gunstig prijsje dus nu zelf even op zoek. Van mijn vorige auto heb ik een setje Snowtracks over maat 185/65/R15, ligt nogal een eindje weg bij de 205/55/R16 die standaard onder de auto ligt.

Kan ik dit zonder problemen eronder hangen? Winterbanden-advies sites geven bij alternatieven alleen de 195, of juist veel breder aan.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
Ik zit eens rond te kijken voor een vervanger van mijn stratersauto. Kwam in mijn budget (4000-6000 euro) nog redelijk wat modellen van de Focus tegen uit 2002 voor die prijs. Ik heb er weinig verstand van, maar hoe zijn de modellen van toen qua betrouwbaarheid? Zal over een tijdje eens wat proberen het topic door te lezen, even weinig tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-10 11:17
Southern Sun schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:47:
Ik zit eens rond te kijken voor een vervanger van mijn stratersauto. Kwam in mijn budget (4000-6000 euro) nog redelijk wat modellen van de Focus tegen uit 2002 voor die prijs. Ik heb er weinig verstand van, maar hoe zijn de modellen van toen qua betrouwbaarheid? Zal over een tijdje eens wat proberen het topic door te lezen, even weinig tijd voor.
Een focus van 2002 voor 6000 euro? Das wel heel veel geld! Ik heb zelf vorig jaar september een Focus II van juli 2005 gekocht voor ruim 8000 euro en dat is nog eens de dikste uitvoering (Titanium met alle opties).

Wat zoek je? Een benzine, diesel, hatchbak, stationwagon? Focus is een betrouwbaar model, maar dat is mijn mening. Er zullen vast mensen zijn die negatieve ervaringen hebben en dat lees je altijd op het internet. Ik heb nog niks raars meegemaakt.

Tip: Weet niet waar je woon, maar koop auto in het westen des lands. In rest van het land zijn auto's duurder...

[ Voor 7% gewijzigd door TimmieVelthuis op 13-09-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
PWM schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:09:
Via www.zomoto.nl kom ik op 2 vergelijkbare auto's uit:

Klik

De rest van de 1.6TDci's zijn C-max's.
Ziet er an sich goed uit. Wil er tegen die tijd rond de 6k voor hebben, voordeel is dat ik een licht- en regensensor heb en de auto aantoonbaar perfect is onderhouden, + geen olieverbruik. Komt wel goed met die verkoop dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
TimmieVelthuis schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:11:
[...]

Een focus van 2002 voor 6000 euro? Das wel heel veel geld! Ik heb zelf vorig jaar september een Focus II van juli 2005 gekocht voor ruim 8000 euro en dat is nog eens de dikste uitvoering (Titanium met alle opties).

Wat zoek je? Een benzine, diesel, hatchbak, stationwagon? Focus is een betrouwbaar model, maar dat is mijn mening. Er zullen vast mensen zijn die negatieve ervaringen hebben en dat lees je altijd op het internet. Ik heb nog niks raars meegemaakt.

Tip: Weet niet waar je woon, maar koop auto in het westen des lands. In rest van het land zijn auto's duurder...
Ik woon in Utrecht en rij gemiddeld zo'n 10000 tot 15000km in een jaar. Volgens mij is een benzine dus net wat goedkoper uiteindelijk. Verder een hatchback, zit er vooral alleen of met z'n 2'en in. Wist ook niet dat de regio qua prijs nog bepalend was. Wel goed om te weten dat je voor dat budget nog een wat jongere kan vinden. Ben er ook nog niet helemaal uit of het een focus wordt, maar op zich krijg je volgens mij aardig wat auto voor je geld. Vind de Focus 2 sowieso mooier eigenlijk (stiekem vind ik de 1 wat saai) dus wie weet spaar ik sowieso nog wat verder.

O ja nog iets anders. Hoe zit het eigenlijk met het comfort van de stoelen? Ik krijg vaak na een uurtje in een auto redelijk last van m'n rug dus goede stoelen zijn wel belangrijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Southern Sun op 13-09-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Southern Sun schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:03:
[...]

Ik woon in Utrecht en rij gemiddeld zo'n 10000 tot 15000km in een jaar. Volgens mij is een benzine dus net wat goedkoper uiteindelijk. Verder een hatchback, zit er vooral alleen of met z'n 2'en in. Wist ook niet dat de regio qua prijs nog bepalend was. Wel goed om te weten dat je voor dat budget nog een wat jongere kan vinden. Ben er ook nog niet helemaal uit of het een focus wordt, maar op zich krijg je volgens mij aardig wat auto voor je geld. Vind de Focus 2 sowieso mooier eigenlijk (stiekem vind ik de 1 wat saai) dus wie weet spaar ik sowieso nog wat verder.

O ja nog iets anders. Hoe zit het eigenlijk met het comfort van de stoelen? Ik krijg vaak na een uurtje in een auto redelijk last van m'n rug dus goede stoelen zijn wel belangrijk.
Als je maximaal 15.000km per jaar rijdt, dan valt diesel sowieso af. Kantelpunt ligt bij tweedehands auto op 25.000km per jaar tegenwoordig. Om je een idee te geven wat je alleen al aan MRB betaald voor een Focus diesel; mijn focus weegt 1283kg schoon aan de haak, dan betaal je 155 euro per kwartaal voor benzinevariant maar voor een diesel al 305 euro! Daar kan je aardig wat voor tanken kan ik je vertellen.

Ik heb mijn Focus gekocht in Utrecht, zou hier in Groningen voor hetzelfde geld een Focus 1 krijgen in een lelijke kleur, de basisuitvoering én met meer km's op de teller |:( 8)7 ;w

Stoelen: Heb zelf de Titanium-uitvoering met halflederen sportstoelen en die zitten erg goed! Ben 1.96 en breed van postuur en kan zonder problemen van Groningen naar Geneve rijden (dus ook gedaan ;))

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
TimmieVelthuis schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:10:
[...]

Als je maximaal 15.000km per jaar rijdt, dan valt diesel sowieso af. Kantelpunt ligt bij tweedehands auto op 25.000km per jaar tegenwoordig. Om je een idee te geven wat je alleen al aan MRB betaald voor een Focus diesel; mijn focus weegt 1283kg schoon aan de haak, dan betaal je 155 euro per kwartaal voor benzinevariant maar voor een diesel al 305 euro! Daar kan je aardig wat voor tanken kan ik je vertellen.

Ik heb mijn Focus gekocht in Utrecht, zou hier in Groningen voor hetzelfde geld een Focus 1 krijgen in een lelijke kleur, de basisuitvoering én met meer km's op de teller |:( 8)7 ;w

Stoelen: Heb zelf de Titanium-uitvoering met halflederen sportstoelen en die zitten erg goed! Ben 1.96 en breed van postuur en kan zonder problemen van Groningen naar Geneve rijden (dus ook gedaan ;))

Succes!
Tnx voor de info! Nog wat rond zitten zoeken en begin steeds enthousiaster over de Focus 2 te worden. Even flink gaan sparen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimmieVelthuis schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:10:
[...]

Succes!
I second that. Heb zelfde wagen, met zelfde stoelen (maar volledig stof) en het zit geweldig.
Ben 1,90 ongeveer en tenger redelijk tenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:11

vhal

ಠ_ಠ

Van het weekend gaan we (vriendin en ik) proefrijden met een Ford Fiesta, haar Ford Ka begint al wat 'ouder' te worden en ze is toe aan een grotere auto (B segment). Eerste keus was de Fiesta 1.25 82PK Titanium, waar we dus ook in gaan rijden.

Omdat mijn huidige Opel Corsa al weer 4 jaar oud is met een kleine 67k aan km op de tellers ben ik zelf ook wel benieuwd hoe deze auto rijdt. Zelf ben ik meer geinteresseerd in de 1.6 120PK uitvoering. Zelf ben ik er nog niet helemaal overuit of ik kies voor de Titanium of de Sport uitvoering. Maargoed, we zullen zien...bovendien verwacht ik wel flink te kunnen onderhandelen als we twee auto's tegelijk kunnen aanschaffen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:22
deadsy33 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:52:
Van het weekend gaan we (vriendin en ik) proefrijden met een Ford Fiesta, haar Ford Ka begint al wat 'ouder' te worden en ze is toe aan een grotere auto (B segment). Eerste keus was de Fiesta 1.25 82PK Titanium, waar we dus ook in gaan rijden.

Omdat mijn huidige Opel Corsa al weer 4 jaar oud is met een kleine 67k aan km op de tellers ben ik zelf ook wel benieuwd hoe deze auto rijdt. Zelf ben ik meer geinteresseerd in de 1.6 120PK uitvoering. Zelf ben ik er nog niet helemaal overuit of ik kies voor de Titanium of de Sport uitvoering. Maargoed, we zullen zien...bovendien verwacht ik wel flink te kunnen onderhandelen als we twee auto's tegelijk kunnen aanschaffen.
Veel plezier!

Ik vond de Fiesta erg leuk rijden, 1 van mijn grootste minpunten was echter dat ik mijn elleboog niet kwijt kon bij het raam. Als je elke dag van Alkmaar naar Utrecht rijdt en je bent gewend zo te rijden wordt dat vanzelf een minpunt :+

Verder fijne rijeigenschappen en een leuk design, zowel binnen als buiten. Daarnaast kon ik met mijn 1.93 en 100 kg prima zitten :)

K to the KillaZ

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

KillaZ schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:35:
Verder fijne rijeigenschappen en een leuk design, zowel binnen als buiten. Daarnaast kon ik met mijn 1.93 en 100 kg prima zitten :)
Zelfs met 2.06 en 100kg zit hij prima, al 90k km lang :) (1.6TDCi Titanium)

"Mekker, blaat"

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ja, rijden doet hij wel. We hebben overigens gereden in de 1.25 82PK versie, de versie waar mijn vriendin voornamelijk geïnteresseerd in was. Zelf heb ik ook gereden en inderdaad, het weggedrag is wel erg fijn hoor. Ook de rechtuit stabiliteit is stukken beter vergeleken met mijn Corsa (een kwaaltje van de D serie).

Enkele puntjes

- Ik kon mijn linker elleboog niet echt lekker kwijt (wat hierboven al werd gezegd).

- Stoelen zijn vrij smal maar ik kon redelijk goed zitten. Zittingen zijn iets aan de korte kant (wat ik nu dus ook heb in de Corsa), zelf ben ik 1m89 lang. De lendesteun in de bestuurdersstoel is wel comfortabel.

-De 1.25 82pk voldoet prima in de stad/50km wegen, maar mist wat pit op de snelweg. Je komt er wel maar echt vlot kan ik hem niet noemen. Overigens lijkt hij wel wat pittiger dan mijn huidige 1.4 (90pk). Motor lijkt wel iets aan vermogen in te leveren bij inschakeling van de automatische airconditioning.

- Ik moest erg wennen aan de buitenspiegels die erg vervormen aan de buitenkant.

- De draden voor de voorruitverwarming storen mij niet, ik had het erger verwacht.

- Puik geluid uit de geluidsinstallatie, echt een verbetering t.o.v. mijn huidige prut installatie in de Corsa. Ik vroeg me af waar Ford de subwoofer had verstopt, zo lekker klonk die bas.

- Kofferruimte is best riant vergeleken met de Corsa.

Als ik nu de diverse offerte's naast elkaar leg, dan moet ik ruim 4000 euro extra bijleggen om de 1.6 120PK te kiezen ipv de 1.25 82PK. Reden is dat de 1.25 een registratie auto met X pac (nog op naam te zetten medio sept/okt 2010) is waar Ford relatief veel voordeel op kan geven. Zeg maar de 'voorraadauto's". Zo bracht mijn 4 jaar oude Corsa met 67k km op de teller voor de 1.25 totaal nog 9300 aan inruil op terwijl de inruilwaarde voor een te bestellen1.6 maar 8100 euro bedroeg. Zelf neig ik dan naar de 1.25 82 PK, het verschil vind ik persoonlijk te groot en bovendien past dit achteraf beter in mijn budget, hoe leuk die 120 PK ook mag zijn (ik heb er nog niet in gereden). De dealer zal wel de registratieauto naar mijn wens voorzien van 16" LMV ipv de standaard 15".

Als het even meezit dan rijden we over een kleine 3 weken met 2 nieuwe auto's voor relatief weinig geld. Mijn vriendin neemt de Frozen White, zelf twijfel ik nog...ook de Frozen White of toch gewoon zwart..

Overigens vind ik het kopen van auto's maar lastig, zelf heb ik er wel een goed gevoel over maar desondanks hoop je niet dat je een oor wordt aangenaaid ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

deadsy33 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:26:
Ja, rijden doet hij wel. We hebben overigens gereden in de 1.25 82PK versie, de versie waar mijn vriendin voornamelijk geïnteresseerd in was. Zelf heb ik ook gereden en inderdaad, het weggedrag is wel erg fijn hoor. Ook de rechtuit stabiliteit is stukken beter vergeleken met mijn Corsa (een kwaaltje van de D serie).

Enkele puntjes

- Ik kon mijn linker elleboog niet echt lekker kwijt (wat hierboven al werd gezegd).
Ik ben wat iets groter, hij ligt bij mij altijd op het plastic tegen het raam aan :X Maar goed, dat heb ik bij heel veel auto's :/
- Ik moest erg wennen aan de buitenspiegels die erg vervormen aan de buitenkant.
Wennen inderdaad, het streepje ook (buitenkant vervormt hij nog iets meer)
- De draden voor de voorruitverwarming storen mij niet, ik had het erger verwacht.
Je moet er echt op letten wil je ze zien. Al zie ik nu als ik de dashcam in de auto heb hangen, ze op beeld wel irritant terug... Maar 's winters altijd een mooi gezicht als de buren al een tijdje staan te krabben en jij in pak en beet 2 minuutjes wegrijdt (even zijruitjes en gaan met die banaan)
- Puik geluid uit de geluidsinstallatie, echt een verbetering t.o.v. mijn huidige prut installatie in de Corsa. Ik vroeg me af waar Ford de subwoofer had verstopt, zo lekker klonk die bas.
Ja, waanzin... En hij zit er niet (hele auto afgezocht)... Hoorde het ook al van anderen die bij mij meereden. Heb je een subwoofer in de kofferbak liggen ofzo? Err, nee >:)
Als het even meezit dan rijden we over een kleine 3 weken met 2 nieuwe auto's voor relatief weinig geld. Mijn vriendin neemt de Frozen White, zelf twijfel ik nog...ook de Frozen White of toch gewoon zwart..

Overigens vind ik het kopen van auto's maar lastig, zelf heb ik er wel een goed gevoel over maar desondanks hoop je niet dat je een oor wordt aangenaaid ;)
Of je neemt een Morello :) Ik twijfelde tussen zo'n felle (squeeze/ocean blue?) kleur of zwart. Maar zwart/grijs ed. zie je al meer dan genoeg, en die felle kleuren zag ik toch niet zo zitten. Dus zei de dealer: Maar waarom geen Morello? Is vrij donker, maar wel speciaal, zeker met de zon erop. Ze hadden toen net een Focus (werd er toen nog mee geleverd) binnen met die kleur, dus die bekeken achter... En ik was om _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/nwfiesta1klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/nwfiesta2klein.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

djidee schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:41:
[...]

Ik ben wat iets groter, hij ligt bij mij altijd op het plastic tegen het raam aan :X Maar goed, dat heb ik bij heel veel auto's :/

[...]

Wennen inderdaad, het streepje ook (buitenkant vervormt hij nog iets meer)

[...]

Of je neemt een Morello :) Ik twijfelde tussen zo'n felle (squeeze/ocean blue?) kleur of zwart. Maar zwart/grijs ed. zie je al meer dan genoeg, en die felle kleuren zag ik toch niet zo zitten. Dus zei de dealer: Maar waarom geen Morello? Is vrij donker, maar wel speciaal, zeker met de zon erop. Ze hadden toen net een Focus (werd er toen nog mee geleverd) binnen met die kleur, dus die bekeken achter... En ik was om _/-\o_
[afbeelding]
[afbeelding]
Het kan zijn dat mijn stoel op de laagste stand stond en dat ik heb gereden in een 5d ipv een 3d. De deur van een 3d is meestal een stuk langer waardoor het wel mogelijk is om je arm op de plastic kan leggen.

Wat betreft die spiegels, ze lopen meer in een punt dan dat ze rond lopen. Het ziet er best netjes uit maar ik moet eerst even wennen. De spiegels van de corsa lijken een stuk groter qua oppervlak. Overigens is het standaard inklappen v/d spiegels wel handig tezamen met de verwarmingfunctie (geen dauw op de spiegels meer).

Nu ik dit schrijf kan ik nog enkele andere zaken benoemen die me opvielen:

- Stuurgreep aan de bovenkant is vrij smal
- Waar is de bekleding voor de achterkant van de achterbank! Ik kijk nu tegen een zwart glimmend blik aan. Ik snap niet dat Ford dit niet eventjes bekleed in de fabriek want dit ziet er wel armoedig uit. Op de KA prima maar voor een B segment auto had ik wel iets anders verwacht. Wel zag ik op het fiestaforum dat er bekleding te bestellen is via Duitsland (a 35 euro, vilt achtig spul...zegmaar hetzelfde spul wat je ook gebruikt om je subwoofer te bekleden).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een paar weken verder, en ik ben de Mondeo steeds meer gaan waarderingen. Wat een goede auto is dit eigenlijk. Hij wordt wel eens als saai omschreven, maar rijd in elke bocht alle klasse genoten finaal zoek. Een vriend van me rijd in een 330XD, en die durfde, toen we achter elkaar reden, geen enkele bocht harder in te gaan.

De stoelen zijn geweldig (sportstoelen), het weggedrag heerlijk, onderstel fantastisch, en als klap op de vuurpijl is het een enorm praktische auto.

Ik heb de Mondeo genomen omdat hij "over" was, maar heb er eigenlijk geen moment spijt van. De 2 problemen in het begin (rammel en trilling) zijn snel verholpen, en sindsdien is hij probleemloos. Van alle auto's die ik heb gereden, is dit de beste en da's best knap.

Het is een ondergewaardeerde auto: Wat rij je? Een mondeo? Ohh :z

Ze moesten eens weten :P

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 20-09-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Over een maand krijg ik waarschijnlijk te horen dat ik een nieuwe leasebak uit mag zoeken. Momenteel rijd ik een Ford Focus (2.0 TDCi), daar wil ik graag mee doorgaan maar dan met minder kosten. Uiteraard zit je dan al snel aan die 20%-uitvoering te denken (de uitvoering is goedkoper, en het is dus 20% ipv 25%). De afgelopen vier jaar heb ik ondekt dat ik die 2.0 helemaal niet nodig heb, het is leuk om wat power te hebben maar het is geen *must*. Tegenwoordig heb ik wat simpelere eisen: ruimte voor een kinderwagen met nog wat zooi erbij en goedkoop.

Ik kan dus geen ervaringen vinden over deze 20%-versie. Is er iemand die daar wel eens in heeft gereden? De garage waar ik altijd naartoe ga voor onderhoud, die weet er helaas zo 1-2-3 ook geen te staan die ik een dagje mee kan krijgen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pven schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:16:
Over een maand krijg ik waarschijnlijk te horen dat ik een nieuwe leasebak uit mag zoeken. Momenteel rijd ik een Ford Focus (2.0 TDCi), daar wil ik graag mee doorgaan maar dan met minder kosten. Uiteraard zit je dan al snel aan die 20%-uitvoering te denken (de uitvoering is goedkoper, en het is dus 20% ipv 25%). De afgelopen vier jaar heb ik ondekt dat ik die 2.0 helemaal niet nodig heb, het is leuk om wat power te hebben maar het is geen *must*. Tegenwoordig heb ik wat simpelere eisen: ruimte voor een kinderwagen met nog wat zooi erbij en goedkoop.

Ik kan dus geen ervaringen vinden over deze 20%-versie. Is er iemand die daar wel eens in heeft gereden? De garage waar ik altijd naartoe ga voor onderhoud, die weet er helaas zo 1-2-3 ook geen te staan die ik een dagje mee kan krijgen.
Misschien vragen of ze er wel eentje voor je kunnen regelen? Ze kunnen vast wel iets regelen als ze weten dat ze er geld uit kunnen halen voor onderhoud en dergelijke?

Groot voordeel van een "zwakkere" motor is dat je de uitrusting wat duurder kan doen >:)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Kijk even bij de Volvo V50 DrivE modellen. Die 1.6D heeft exact dezelfde eigenschappen, als de 20% Focus uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:21:
[...]

Misschien vragen of ze er wel eentje voor je kunnen regelen? Ze kunnen vast wel iets regelen als ze weten dat ze er geld uit kunnen halen voor onderhoud en dergelijke?
Heb ik uiteraard geprobeerd, maar doordat ze bij aankoop van deze auto besodemieterd zijn door de leasemaatschappij lopen ze nu dus niet zo hard voor dit soort zaken. :)
Groot voordeel van een "zwakkere" motor is dat je de uitrusting wat duurder kan doen >:)
Mwa, ik heb echt niet meer nodig dan wat ik nu heb (in een notendop: metallic lak (moet van de baas), airco, voorruitverwarming, parkeersensoren,en een autoradio die met MP3's overweg kan).
PWM schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:27:
[...]

Kijk even bij de Volvo V50 DrivE modellen. Die 1.6D heeft exact dezelfde eigenschappen, als de 20% Focus uitvoering.
Interessant, ga ik naar kijken. Dank. :)

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 20-09-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:45

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Elke 1.6TDCi in de Focus heeft tegenwoordig 20% bijtelling, EcoNetic of niet.

Ik rij zelf deze motor met 109pk en kom ook nauwelijks iets tekort. Tuurlijk is het af en toe leuk om vermogen te hebben.. Maar voor het dagelijkse verkeer voldoet de motor prima en kan hij ook 200km/h halen...

Edit, @PWM, leuk om te lezen dat je de Mondeo boven je V50 stelt.. Welke auto's heb je nog meer gereden in het verleden?

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-09-2010 22:55 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:54:
[...]

Elke 1.6TDCi in de Focus heeft tegenwoordig 20% bijtelling, EcoNetic of niet.
Heb je daar een bron voor? Uiteraard heb ik daar zelf reeds naar gezocht, maar ik kom alleen die Eco-versie tegen.
Ik rij zelf deze motor met 109pk en kom ook nauwelijks iets tekort. Tuurlijk is het af en toe leuk om vermogen te hebben.. Maar voor het dagelijkse verkeer voldoet de motor prima en kan hij ook 200km/h halen...
De tijden dat ik drie bekeuringen per week kreeg, liggen inmiddels een jaar of twee achter me en dat wil ik graag zo houden. ;) Maar idd: als de spullen voor de kleine erin passen zonder al te veel puzzelen en als ik gewoon mee kan met het verkeer, dan vind ik het allemaal wel best. (Een mens wordt ouder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Uitstoot van de 109pk is 115 g/km
Uitstoot van de start/stop econetic 90 pk is 99 g/km

Beide 20% wagens dus... (grens is 116 g/km voor diesel)
Bron: De prijslijst van Ford: http://www.ford.nl/Personenautos/Focus/BrochureEnPrijslijst

[ Voor 37% gewijzigd door djidee op 21-09-2010 08:27 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:54:

Edit, @PWM, leuk om te lezen dat je de Mondeo boven je V50 stelt.. Welke auto's heb je nog meer gereden in het verleden?
Zoals sommigen weten hier: Stapels :P Ik probeer meestal een pouleauto te pakken, zodat ik maar < 1 jaar hoef te rijden in een auto. Vind ik leuk om steeds wat anders te hebben.

Auto's die ik langer heb gereden:

Volvo V50 2.0D (erg dikke uitvoering, enorm fijne auto)
Audi A3 DSG (Mwah, niet de kwaliteitsbeleving die ik had verwacht)
Volvo V50 2.0D (iets mindere uitvoering, gewoon Edition II. Daarom toch iets mindere ervaring).

Verder veel auto's kort gereden, < 3 maanden. Daarbij zitten 3-series, Audi A4 e.d.

De Mondeo valt imho vooral op door zijn prijs/kwaliteit verhouding. Alles zit er op voor 45.000,-. Doe je iet bescheidener, dan heb je voor 37.000,- een, nog steeds prima uitgeruste, wagen voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vandaag onderweg, en eens gekeken wat de wagen kan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xrh1FtDs5G5SUGUHOtGWSDCx/full.jpg

Dat dus. Lijkt leuk, maar verbaasd mij wel weer. Volgens de officiele cijfers moet het hok 205km/u kunnen halen. Dat lijkt op de teller ook het geval, maar volgens GPS en boordcomputer ging hij slechts 190km/u

Omstandigheden:
  • Ingereden auto
  • Volledig vlakke weg
  • Windstil
  • Lege auto
  • Half lege tank
Mijn Volvo met deze moter wilde ook nooit harder. Voor mijn gevoel mis ik dan toch vermogen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PWM schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:07:

[afbeelding]

Dat dus. Lijkt leuk, maar verbaasd mij wel weer. Volgens de officiele cijfers moet het hok 205km/u kunnen halen. Dat lijkt op de teller ook het geval, maar volgens GPS en boordcomputer ging hij slechts 190km/u

Omstandigheden:
  • Ingereden auto
  • Volledig vlakke weg
  • Windstil
  • Lege auto
  • Half lege tank
Mijn Volvo met deze moter wilde ook nooit harder. Voor mijn gevoel mis ik dan toch vermogen? Iemand een idee?
Begrenzer? :)

Sloeg bij onze Mondeo ook altijd precies op dezelfde snelheid in ook al was het een nieuwer en krachtiger blok :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Halfkakkende schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:30:
[...]

Och rammels, om gek van te worden bij Ford! Ik heb mijn 2008 Focus sinds, well, 2008 en hij is al ontelbare keren bij de dealer geweest voor rammeltjes aan de rechtervoorkant (toevallig he?):
- Deurpaneel eraf
- Dashboard eraf
- Alle kabels achter het dashboardkastje (opnieuw) gebonden
- Alle matten los
- Ontelbaar hoeveelheid schroeven nagelopen
- Zelf een keer de rechter ruitenwisser eraf (deze zit wat los bij de laatste generatie Focus) om te kijken of deze het wellicht veroorzaakte
- etc. etc.
Maar uiteraard "niets gevonden". Het is echt om gestoord van te worden.

Is het bij jou toevallig ook zo dat je er minder (of geen) last van hebt als het koud weer is?
Vandaag bij de 60.000 km beurt heb ik er weer naar laten kijken. Tot mijn verbazing werd mij bij het ophalen van de auto verteld dat ze het probleem gevonden en opgelost hadden! De rubbers van de deur waren een tikkeltje ingedroogd, die hebben ze een beetje ingevet waardoor het over zou moeten zijn. Hoe het dan kan dat ik op de terugweg vanaf de garage helemaal gestoord werd van het getik (dat erger is geworden) moet ik nog even navragen...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Begrenzer?

Met mijn Focus 1.6TDCi haalde ik bergje af in .de 213km/h op GPS, ongeveer 225km/h op de teller.

Lijkt mij dus van niet.. Met dezelfde omstandigheden als bij PWM haal ik ook 205/210 op de teller.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[afbeelding]

Omstandigheden:
  • Ingereden auto
  • Volledig vlakke weg
  • Windstil
  • Lege auto
  • Half lege tank
Heel erg typisch.. Precies hetzelfde kwaaltje als een S40/V50 en een 407.. Ik denk dat dat blok bij hogere toeren gewoon niks doet, itt een TDI bijvoorbeeld. Ook mijn oude 115pk TDCI liep harder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:16:
Begrenzer?

Met mijn Focus 1.6TDCi haalde ik bergje af in .de 213km/h op GPS, ongeveer 225km/h op de teller.

Lijkt mij dus van niet.. Met dezelfde omstandigheden als bij PWM haal ik ook 205/210 op de teller.
Knap, ik haal met mijn Focus 1.6 TDCi nauwelijks 200 op de teller (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Heb ehm toch echt niet getuned ofzo... Was nog met 4 man en driekwart tank diesel ook.. Bergje af doet een hoop... Maar normaliter haal ik dus ook wel 205/210km/h op de teller...

Heb wel de 109pk versie... Weet niet welke jij hebt, 90 of 100 of ook 109pk.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:19:
Heb ehm toch echt niet getuned ofzo... Was nog met 4 man en driekwart tank diesel ook.. Bergje af doet een hoop... Maar normaliter haal ik dus ook wel 205/210km/h op de teller...

Heb wel de 109pk versie... Weet niet welke jij hebt, 90 of 100 of ook 109pk.
109. Wel een wagon. Op de A29 kom ik, met een vrijwel lege tank en warme motor+turbo toch echt niet boven de 200 op de teller, wat ik ook doe. En dan heb ik al een hele ruime aanloop...

Verwijderd

Ik weet niet wat voor blok je er in hebt liggen, maar in mijn MK4 ligt de 2ltr met 140pk. Ik heb afgelopen zomer in Duitsland het even uitgeprobeerd toen mijn vrouw niet keek en wegsukkelde ( :P ) en kwam op 215km. Rond de 195 kakte hij vrij fors in en kroop die omhoog. Tot de 195 trok die aan één stuk door. Dat was overigens in de zesde versnelling, dan pik je nog wat koppel mee. In de vijf zit je dan te hoog in de toeren.

Hoger dan de 215 kwam ik niet want toen riep iemand naast me "denk je aan je snelheid", maar ik denk niet dat hij ook veel hoger was gegaan. :)

Maar too be honest, ik heb in al die kilometers in Duitsland maar heel weinig kansen mogen krijgen om door te kunnen trekken. Op vrijwel elke weg is nu onderhoud met wegversmallingen, en op de een of andere wijze lijken de Duitsers nu ook liever links te blijven plakken of hun auto/vrachtwagen ervoor te gooien zodat je weer vol in de ankers kan.

• TimmieVelthuis
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:16:
Begrenzer?

Sorry MM maar dat kan ik bijna niet geloven. Heb zelf een Focus 2.0TDCI en daar haalde ik een aantal weken geleden 205km/h mee op de autobahn. Weliswaar met 4 volwassen kerels erin, maar toch. Met een 1.6TDCI kan je geen 225km/h op de teller krijgen, al ga je bergje af...

De carbase op Autoweek geeft zelfs aan dat een nieuwe Focus 1.6TDCI een topsnelheid heeft van 188km/h.
http://www.autoweek.nl/ca...=47951&jaar=2010&cache=no

Maar overtuig mij en doe het nog een keer en laat een foto nemen :)

[afbeelding]

Heb hetzelfde idd. Tot 195 km/h trekt de auto er keihard aan, daarna kakt hij gigantisch in. Zal wel met het blok te maken hebben, want je zit dan nog lang niet in de toerenbegrenzer.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Tsjah.. Heb er nu idd geen foto of filmpje van en kom ook niet heel vaak in .de.. Op YouTube staan trouwens wel filmpjes van diverse 1.6TDCi's die ook 225 op de teller halen...

Die 213 op GPS was btw onlangs op weg naar de Ford fabriek in Saarlouis, met 'mijn' club, focusclub.nl. Iedereen in de auto incluis mezelf verbaasde zich erover hoor.. ;)

* MisteRMeesteR rijdt overigens ook een wagon uit 2009 ;)

www.google.nl

• djidee

djidee

Mr. Slungel

90pk Fiesta 1.6TDCi (MK7) doet ook 196 op de gps....

Lege autobahn, vol gas en fors heuvel af :D

Trackr screenshot: http://twitpic.com/2f2zmw

Maar plankgas op de BAB31 houdt hij bij 180 op de teller (173gps) wel zo ongeveer op.. In Nederland ook ,maar dat doen we natuurlijk niet (althans, niet boven de muldergrens (+40snelweg, +30 daarbuiten))

"Mekker, blaat"

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:44:
[...]

Ik weet niet wat voor blok je er in hebt liggen, maar in mijn MK4 ligt de 2ltr met 140pk. Ik heb afgelopen zomer in Duitsland het even uitgeprobeerd toen mijn vrouw niet keek en wegsukkelde ( :P ) en kwam op 215km. Rond de 195 kakte hij vrij fors in en kroop die omhoog. Tot de 195 trok die aan één stuk door. Dat was overigens in de zesde versnelling, dan pik je nog wat koppel mee. In de vijf zit je dan te
Tsja, 215 op de teller haal ik ook :P GPS snelheid geeft wat anders aan (de boordcomputer melde mij zelfs 231km/u :+ ).

Maar mijn, leken, redenering is als volgt:

Als mijn auto, onder ideale omstandigheden, 15 km/u inlevert op topsnelheid, dan kom ik ergens vermogen te kort. Ik weet niet of je zo kan denken?

Het boeite mij natuurlijk niet of het hok 190 of 205 haalt, maar als dat betekend dat ik vermogen tekort kom, heb ik daar onderin natuurlijk wel last van.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PWM schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:43:
[...]

Tsja, 215 op de teller haal ik ook :P GPS snelheid geeft wat anders aan (de boordcomputer melde mij zelfs 231km/u :+ ).

Maar mijn, leken, redenering is als volgt:

Als mijn auto, onder ideale omstandigheden, 15 km/u inlevert op topsnelheid, dan kom ik ergens vermogen te kort. Ik weet niet of je zo kan denken?

Het boeite mij natuurlijk niet of het hok 190 of 205 haalt, maar als dat betekend dat ik vermogen tekort kom, heb ik daar onderin natuurlijk wel last van.
Je hebt kans dat ie bij hoge toeren gewoon te weinig doet om die top te halen, en je daar onderin dus niets van merkt.. Misschien de moeite waard om hem eens op een rollenbank te zetten, en kijken wat daar uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn eerste echte nadeel(tje) van Ford wel gevonden. Ik heb een kapotte koplamp, kan gebeuren. Voor het vervangen moet de hele unit eruit, minder handig.

Maar nu, op zaterdag, een dealer vinden die het kan vervangen? No way

Bij Volvo of Audi kon ik altijd overal op zaterdag terecht, maar Ford is gewoon gesloten. Dat is dan wel weer jammer. Eens kijken of Kwikfit wat kan.
Timmert schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:13:
[...]

Je hebt kans dat ie bij hoge toeren gewoon te weinig doet om die top te halen, en je daar onderin dus niets van merkt.. Misschien de moeite waard om hem eens op een rollenbank te zetten, en kijken wat daar uit komt?
Er zit er eentje in de buurt, zal er inderdaad eens langsrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Loschroeven, klepje loshalen ofzo... dan moet de hele kap naar voren en komt los. Wist ik veel... stond ook niet duidelijk in het boekje.

Maar ik laat het ook altijd doen, aangezien ik geen held ben in dat soort dingen :+

Wat me opviel trouwens: altijd als de Focus nat is en je trekt de deur open vallen er _altijd_ druppels op de achterbank. Designfout :/

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

@PWM, alle grotere dealers zijn altijd open... Een monteur is ook daar vaak afwezig op zaterdag...

@Motrax, idd designfoutje, net als de ruitenwissers die bij de Focus te hoog zitten waardoor het water de ruit weer oploopt en bij de Mondeo juist te laag, waardoor de arm tegen de motorkap komt als je hem wilt vervangen of eronder wilt schoonmaken...

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:44:
@PWM, alle grotere dealers zijn altijd open... Een monteur is ook daar vaak afwezig op zaterdag...
Afwezig inderdaad :+

Je bedoeld wss aanwezig, maar dan moeten ze dat wel op hun website vermelden, daar staat meestal dat de werkplaats dicht is op zaterdag.
Motrax schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:14:
Wat me opviel trouwens: altijd als de Focus nat is en je trekt de deur open vallen er _altijd_ druppels op de achterbank. Designfout :/
Heb ik ook met de Mondeo. Het heeft hier 2 dagen niet geregend, doe ik de deur open, schoenen nat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-10 13:55
Hebben jullie de actie van de Fiesta's al gezien ? Prijzen beginnen nu bij 9995,- voor de 3dr.
Beetje stilletjes doorgevoerd maar kwam erachter door een klein zinnetje bij de Limited.

Iemand ervaring met het 1.25 60 PK 44 kW blok hier ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Motrax schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:14:
Herkenbaar idd, ik kan me daar ook aan storen. Ik heb het ook bij de bestuurdersstoel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

pven schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:01:
[...]

Herkenbaar idd, ik kan me daar ook aan storen. Ik heb het ook bij de bestuurdersstoel. :/
+1. Altijd het geval. Maakt me niet veel uit omdat ik leder heb, maar toch altijd een suf iets!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jim423 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:58:
Hebben jullie de actie van de Fiesta's al gezien ? Prijzen beginnen nu bij 9995,- voor de 3dr.
Beetje stilletjes doorgevoerd maar kwam erachter door een klein zinnetje bij de Limited.

Iemand ervaring met het 1.25 60 PK 44 kW blok hier ?
Niet bij dit model maar wel het vorige model fiesta met het zwakst bemeten blok. Dat was 70PK op 10xxKG.

Maar dat was echt smerig traag :X Overal waar je weg wou gaan was het gewoon volgas voordat je normaal wegkwam.... Dit is dan in vergelijking met een Ford Ka die 60PK heeft.... Die komt namelijk wel netjes van zijn plek en goed mee met het verkeer.... Maar die weegt ook maar 840KG oid....

Ik denk persoonlijk dat je hem eerst moet rijden. Aangezien het imho erg zwak bemeten is voor zo'n auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Volgens de mensen op Autoweek gaat het wel.
Dat ik continu volgas moet geven maakt me niet zoveel uit, als ik maar van me plek kom :P
De fiesta is 1050 kilo rijklaar. De 82 PK is 2000 duurder, dat is wel een meteen een stuk meer, verder heeft die auto eigenlijk amper meerwaarde (Limited Comfort Pack vs Trend).
Uiteraard eerst een proefrit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 03-10-2010 22:29 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Touchdomex schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:06:
[...]

Niet bij dit model maar wel het vorige model fiesta met het zwakst bemeten blok. Dat was 70PK op 10xxKG.

Maar dat was echt smerig traag :X Overal waar je weg wou gaan was het gewoon volgas voordat je normaal wegkwam.... Dit is dan in vergelijking met een Ford Ka die 60PK heeft.... Die komt namelijk wel netjes van zijn plek en goed mee met het verkeer.... Maar die weegt ook maar 840KG oid....

Ik denk persoonlijk dat je hem eerst moet rijden. Aangezien het imho erg zwak bemeten is voor zo'n auto....
Inderdaad, gewicht zegt alles. De Ka die wij hadden was best pittig met 60PK uit het oude 1.3 blok, maar het gewicht zit mee. Heb bijvoorbeeld ooit eens een Fiat Stilo Wagon gereden. 1.9 JTD (!) met 80 (!) PK. Niet vooruit te branden. Dat nooit meer :+

Had eerlijk gezegd meer respons op mijn advertentie verwacht mbt verkoop van de Focus. Staat nu net wat meer dan een week te koop en weinig respons. Een bod van 4500 op een vraagprijs van 5900 telt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je vroeg eerst 6100 toch? Ik heb stiekem ook nog overwogen om te komen kijken..

misschien doe ik dat alsnog wel een keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:28:
Volgens de mensen op Autoweek gaat het wel.
Dat ik continu volgas moet geven maakt me niet zoveel uit, als ik maar van me plek kom :P
De fiesta is 1050 kilo rijklaar. De 82 PK is 2000 duurder, dat is wel een meteen een stuk meer, verder heeft die auto eigenlijk amper meerwaarde (Limited Comfort Pack vs Trend).
Uiteraard eerst een proefrit :)
Waarschijnlijk verbruikt die 82pk in de praktijk minder, dus dat scheelt weer. En comfort is natuurlijk ook wat waard, je wil niet hoeven nadenken bij het invoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik hoopte eigenlijk dat iemand er hier ervaring mee had :P
Maar ik moet een proefrit maken en dan maar beoordelen of het 2500 euro extra waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Timmert schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:54:
Je vroeg eerst 6100 toch? Ik heb stiekem ook nog overwogen om te komen kijken..

misschien doe ik dat alsnog wel een keer..
Ja, ben al onder de 6 gaan zitten, maar op MP maakt dat niet uit omdat de stap na 5000 (mbt zoeken) 10.000 is. Maar je bent welkom hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
:w Focus 1.8 TDCi 85 KW uit 2002

En welkom Mondeo wagon 1.8i 16v Ghia uit 2000. Hopelijk zal deze auto mij, mijn vrouw en aankomend kindje veel plezier brengen. *O*

Afbeeldingslocatie: http://images.autodealers.nl/320/978309_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 09:55

seninha

god's right foot

Reed gister achter zo'n zelfde Mondeo maar dan de sedan uitvoering.Nou zag ik aan de rechter achter kant in de bumper een soort ronde chrome opening.

Vraag me al jaren af wat deze voor dient? Lijkt wel een snelkoppeling voor een luchtslang (zal wel niet ;) )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LPG misschien? :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

LOL ,die aansluiting erken nog wel ;)

Hier een foto als voorbeeld. Aansluiting (als dat het is) zit aan de rechterkant in de bumper. (je ziet ook dat de bumper zelf een uitsparing heeft)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/Ford_Mondeo_1997_rear_20071004.jpg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Bevestiging voor een sleepoog?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is het. Bevestiging voor een sleep-oog.
Dat zou jij toch moeten weten Seninha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Hahahahaha.
Sorry,maar mijn achter sleepoog zit vast aan de carroserie. Alleen de voorste kan ik indraaien ;)
Dat weet jij toch OOK

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik heb sinds vorige week een probleem met de AUX van mijn Focus uit 2009. Nadat de iPod een keer vastliep (zoals dat wel vaker gebeurd) doet de AUX poort eigenlijk helemaal niets meer. De iPod herkent de auto niet en de auto de iPod niet (ook niet met een andere usb kabel). Daarnaast lukt het met geen mogelijkheid om met wat voor mp3 speler dan ook geluid via de minijack over het systeem te krijgen (ook niet met een ander minijack kabel). Iemand dit ooit gezien toevallig voordat ik naar de dealer ga rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zal me ook wel melden hier... :)

Bij ons staan sinds het weekend 2 witte Ford Fiesta's voor de deur. Beide een titanium uitvoering met de 1.25 82PK motor (3 deurs). Besteld voor de 'oude' pre 22-9 prijs maar een simpele rekensom is dat de korting meer een sigaar uit eigen doos is. Ik heb het nog even nagevraagd bij de dealer maar de korting die Ford nu geeft is eigenlijk gewoon de 'zomerkorting + registratiekorting' van afgelopen zomer. Wellicht dat het nadelig kan zijn voor de restwaarde maar persoonlijk maak ik me daar niet echt druk om.

Overigens snap ik niet dat Ford geen automatische portiervergrendingfunctie heeft als je harder rijdt dan 5km/h. Zelfs de KA heeft dit, tezamen met bijna elke B klasse auto.

Verder mag de achterkant van de achterbank wel bekleed zijn met vilt/stof, mis ik functie om mijn dashboardverlichting te dimmen en moet ik mezelf aanleren om mijn verlichting uit te schakelen bij het verlaten van de auto (of ik moet hem standaard op stand 'A' laten staan).

Maar de wegligging maakt alles goed... :9 Eerst maar eens rustig inrijden, de 82PK voelt nu al vlotter dan mijn oude auto. (Corsa D 1.4)
PWM schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:57:
Mijn eerste echte nadeel(tje) van Ford wel gevonden. Ik heb een kapotte koplamp, kan gebeuren. Voor het vervangen moet de hele unit eruit, minder handig.

Maar nu, op zaterdag, een dealer vinden die het kan vervangen? No way

Bij Volvo of Audi kon ik altijd overal op zaterdag terecht, maar Ford is gewoon gesloten. Dat is dan wel weer jammer. Eens kijken of Kwikfit wat kan.

[...]

Er zit er eentje in de buurt, zal er inderdaad eens langsrijden :)
gelukkig is onze Ford dealer wel open op een zaterdag, zelfs voor een beurt (alleen in de ochtend)

[ Voor 22% gewijzigd door vhal op 13-10-2010 15:31 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:04

Pinobigbird

doesn't share food!

deadsy33 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:25:
Zal me ook wel melden hier... :)

Bij ons staan sinds het weekend 2 witte Ford Fiesta's voor de deur. Beide een titanium uitvoering met de 1.25 82PK motor (3 deurs).
Toe maar! Foto's zijn natuurlijk meer dan welkom :)
[...]
Overigens snap ik niet dat Ford geen automatische portiervergrendingfunctie heeft als je harder rijdt dan 5km/h. Zelfs de KA heeft dit, tezamen met bijna elke B klasse auto.
Ik ken het eigenlijk alleen van de Golf, wat ik trouwens irritant vond. Maar het moet niet moeilijk zijn dit standaard in de auto's in te bouwen, dus misschien is de vraag ernaar niet groot?
Verder mag de achterkant van de achterbank wel bekleed zijn met vilt/stof,
Helemaal mee eens; dit is echt geen gezicht zo. Bovendien zitten er bij mij al lelijke krassen in :/ .
mis ik functie om mijn dashboardverlichting te dimmen
Volgens mij zit dit in het menu bij de instellingen.
en moet ik mezelf aanleren om mijn verlichting uit te schakelen bij het verlaten van de auto (of ik moet hem standaard op stand 'A' laten staan).
[...]
Ik heb 'm altijd op 'A' staan en zet 'm op 'Aan' als ik zie dat ze niet aan gaan. Zelf zie ik liever dat in de stand 'A' de lampen altijd aan gaan als de motor draait, dus niet alleen als het donker is. Misschien eens bij de dealer informeren of dit kan.

Voor de rest: veel plezier met de witte feestjes!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Bedankt, zal wel lukken zo. :) Met name mijn vriendin is te spreken over haar nieuwe auto, haar vorige auto was een Ford Ka van het oude model.

Wat betreft de autom. deurvergrendeling bij een bepaalde snelheid; bij de MK6 was het zo dat je met een bepaalde procedure deze functie in kon schakelen. Voorheen was het dus niet standaard. Tot op heden heeft niemand deze 'cheat' gevonden voor de MK7 maar wellicht is het simpelweg niet mogelijk. Ik zal het nog wel eens navragen bij de dealer want op mijn Corsa D zat het er nl. wel op (via het speciale sleutel menu). Het kan nl. wel eens handig zijn (s'avonds in de grote stad)

Het dim verhaal zag ik inderdaad terug in het menu. Zal dit dalijk wel even testen. Het boekje gaat er nl. ook niet al te diep op in.

Overigens ging het pairen met mijn HTC Desire bovenwonderlijk in 1 keer goed. Geluidskwaliteit vind ik best goed en rijgeluiden hoor je eigenlijk amper bij de ontvanger.

Voor de Ipod Nano van m'n vriendin heb ik gewoon de standaard Apple USB cord + 3,5mm jackplug kabel gebruikt. Dit werkt prima dus het is niet nodig om de speciale Ford kabel te bestellen.

Op het fiesta forum zag ik een topic om zelfklevend vilt te kopen via Duitsland voor de achterbank a 40 euro. Wellicht een optie om te overwegen (voor iets wat eigenlijk standaard had moeten zijn...)

Zie ook http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=14681

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Onze gezinsbak :)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.226/937650001-937700000/937688101-937688200/937688117_6_hDUN.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--verplaatst naar ander topic*--

Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5!

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 13:06 . Reden: verplaatst - verwijzing Topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik mag een nieuwe leasebak uitzoeken en uiteraard ga ik weer voor een Ford. :)

Mijn oog is gevallen op een 'Ford Focus 1.6 TDCi Limited wagon' (redenen: redelijk compleet en 20%). Wat ik mij afvraag: kan er aan de opties van een limited uitvoering worden gesleuteld? Ik wil bv een bluetooth-carkit erbij hebben, maar op de lease-site kan ik die optie niet selecteren (wel als extra accessoire). Mijn garage weet me te melden dat dit soort uitvoeringen standaard met een aantal opties wordt geleverd en dat over het algemeen (lekker vaag ;)) de dealer de wijzigingen doorvoert als de auto eenmaal daar aan is gekomen.

Iemand een idee hoe het echt werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Volgens mij zit je bij die limited wel aan een specifieke uitvoering vast die door de fabriek geleverd wordt. Ik zou echter verwachten dat het mogelijk moeten zijn dat de dealer Bluetooth later inbouwt. De Bluetooth carkit is een extra module die ze er redelijk makkelijk bij in moeten kunnen zetten, kost ongeveer 1,5 uur sleutelen. De knopjes voor de aansturing van bv de telefoon zitten volgens mij standaard op de radio. Wanneer je de module niet hebt zorgt het knopje 'phone' ervoor dat je radio op mute gaat. Als je de module wel hebt zorgt het knopje 'phone' ervoor dat je met je telefoon kunt communiceren.

Ik weet dit toevallig omdat mijn Focus op dit moment bij de dealer staat omdat deze module defect is. Gevolg van deze defecte module is dat de radio en navigatie et cetera gewoon werken (de standaard functies), alleen de opties (bluetooth, line in) werken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn laatste lofzang over de Mondeo en zijn rijgedrag.

Ik ben vandaag getogen naar de Alfa deaer, om te rijden in de topdiesel van de Guiletta. Enorm mooie auto, alles erop en eraan. Sportonderstel, 18 inch, sport vering, the works.

Ik ben gaan proefrijden, en heb eens flink wat bochten genomen, totdat de auto echt ging ondersturen. Dat ging best ver, prima wagen, mooi onderstel.

Ik daarna in mijn grote logge Mondeo gestapt, 500 kilo zwaarder, en eens op dezelfde bochten afgedoken..... En dat deed hij een stuk beter. Zelfs op hoge snelheden geen onderstuur en mega stabiel. Echt, knap.

In januari moet ik ongeveer een nieuwe auto bestellen (april/mei rijden), maar ik zit er nu sterk aan te denken een Mondeo te kopen.
pven schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:59:
Ik mag een nieuwe leasebak uitzoeken en uiteraard ga ik weer voor een Ford. :)

Mijn oog is gevallen op een 'Ford Focus 1.6 TDCi Limited wagon' (redenen: redelijk compleet en 20%). Wat ik mij afvraag: kan er aan de opties van een limited uitvoering worden gesleuteld? Ik wil bv een bluetooth-carkit erbij hebben, maar op de lease-site kan ik die optie niet selecteren (wel als extra accessoire).
Bluetooth zit standaard op de Limited Focus, link

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 30-10-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
En weer een nieuwe Ford klant :)

De Trend 82PK met airco:

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p41/vis_2007/100_2535-1.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Jim423 op 03-11-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:23:

[...]

Bluetooth zit standaard op de Limited Focus, link
Interessant, dank! Hierdoor heeft de Focus Limited Edition nog steeds de voorkeur. :)

Nu ben ik alleen nog aan het uitzoeken of je in een Ford-radio tegenwoordig standaard een geheugenkaartje kunt stoppen. De USB-optie heb ik gevonden, maar een geheugenkaartje lijkt me net wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ik rij zelf een Titanium uitvoering met business pack uit 2009. Hierbij zit er een USB aansluiting in de armsteun. Hierdoor gebruik ik het sd kaartje van de satnav niet hiervoor. Dit is wel mogelijk.

Ik heb wel het blaupunkt travelpilot fx systeem. Zit volgens mij ook op de limited uitvoering.

Edit, in de link van PWM staat idd het 5 inch satnav systeem als onderdeel van de limited, dit is dus de travelpilot fx.

Kijk en zoek anders eens op www.focusclub.nl. Staat genoeg over geschreven.

[ Voor 14% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-10-2010 23:16 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Je krijgt, normaal gesproken, het 5-inch systeem van pagina 19, klik.

Daar gaat een SD kaart in :)

Verwacht overigens niet teveel van de navigatie capaciteiten, of van het scherm. Die zijn beiden echt enorm verouderd.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 30-10-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank aan beiden! Ik ben een blij man.

Volgende week nog even een proefritje met de 1.6 maken en dan kan ik me mentaal voor gaan bereiden op het afscheid van mijn 2.0. :)

Voor navigatie heb ik een TomTom, die Limited is echter zo interessant dat ik die navigatie maar voor lief neem.

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 30-10-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

PWM schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:13:
Je krijgt, normaal gesproken, het 5-inch systeem van pagina 19, klik.

Daar gaat een SD kaart in :)

Verwacht overigens niet teveel van de navigatie capaciteiten, of van het scherm. Die zijn beiden echt enorm verouderd.
Ik gebruik het systeem dagelijks en zowel de satnav als het scherm werken en voldoen prima, heeft zeker toegevoegde waarde ondanks het kleine formaat. Systeem is zeer snel en berekend routes ook snel genoeg... Ook als je bijvoorbeeld verkeerd rijdt.. Ik vind het een prima systeem voor zijn prijs destijds en kan niet meer zonder.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:19:
[...]

Ik gebruik het systeem dagelijks en zowel de satnav als het scherm werken en voldoen prima, heeft zeker toegevoegde waarde ondanks het kleine formaat. Systeem is zeer snel en berekend routes ook snel genoeg... Ook als je bijvoorbeeld verkeerd rijdt.. Ik vind het een prima systeem voor zijn prijs destijds en kan niet meer zonder.
Als je kijkt naar de prijs en wat andere merken bieden, is het toch echt best oud. Ik heb zelf de 7 inch versie in mijn Mondeo, en dat kan je toch moeilijk up to date noemen. In de Mondeo kost het ding nog eens 3800 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dat klopt misschien wel als je het vergelijkt met de concurrentie, maar het systeem voelt niet echt verouderd aan. Jouw systeem ken ik ook uit de mondeo van mijn vader en begrijp daarbij wel wat je bedoelt.

Het business pack waartoe mijn satnav systeem behoorde kostte samen met parkeersensoren achter maar 500€. Voor die prijs is het echt een gouden toevoeging, zeker icm Bluetooth en USB aansluiting voor externe muziekbronnen, van USB stick tot iPod.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:18
Ook trotse ford rijder met 207.000 km's op de tellerplaat.

Een ford focus 1.8TDDI futura editie(volledig leer van binnen) 2006'er ;) :-) heb in elk geval wel de orginele radio eruit gesloopt zit nu calibertje in..moet eerlijk zijn het is een heerlijke auto gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.91/605850001-605900000/605853501-605853600/605853517_6_8bh3.jpeg

[ Voor 1% gewijzigd door TheRyzenDude op 31-10-2010 22:34 . Reden: Type foutje 1996 bedoelde 2006 ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

1996? toen heette de Focus nog Escort... ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

Jazzper

BB4E^Guerilla

1996? 2006 i guess

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Maar in 2006 was de Focus II al in productie.... Die is half 2005 in productie gegaan? Heb je een showroommodel gekocht? Ook werd in 2006 geen focus met tddi motor meer gemaakt.. Is allemaal tdci geworden. Toen al.

Kijk eens op etis.ford.com naar je productiedatum?

[ Voor 39% gewijzigd door MisteRMeesteR op 01-11-2010 16:57 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
De Focus II is van begin 2005, de Focus 1 is tot 2004 geproduceerd. Kan dus geen 2006-er zijn, hooguit met een 2006 kenteken (kenteken beginnend met S na de eerste twee cijfers) doordattie wellicht geïmporteerd is toen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Voor de Fiesta bezitters onder ons, als je de voorwielen bekijkt door de velg heen, zien jullie dan ook een roestvorming op de "hub carrier" (ongeveer waar de fuseekogel zit). Geen idee of dit normaal is, beide Fiesta's hebben dit. Lijkt mij oppervlakkig maar desalniettemin vind ik wel vreemd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

deadsy33 schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:07:
Voor de Fiesta bezitters onder ons, als je de voorwielen bekijkt door de velg heen, zien jullie dan ook een roestvorming op de "hub carrier" (ongeveer waar de fuseekogel zit). Geen idee of dit normaal is, beide Fiesta's hebben dit. Lijkt mij oppervlakkig maar desalniettemin vind ik wel vreemd.
MK7 (laatste model) ?
Zal eens kijken, kan het mij niet herinneren, maar beestje is ook nog niet zo oud (bj feb 2009, afl april 2009)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

djidee schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:12:
[...]

MK7 (laatste model) ?
Zal eens kijken, kan het mij niet herinneren, maar beestje is ook nog niet zo oud (bj feb 2009, afl april 2009)
Ja, de MK7. Ik zal proberen om er een foto van te maken als het wat lichter is. Het viel mij op toen ik mijn velgen aan het inspecteren was.

EDIT: en omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden...

EDIT2: het lijkt meer op vliegroest...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hUNsP0yo9aTjpqUF8SGLIwQU/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door vhal op 02-11-2010 08:23 . Reden: foto toegevoegd ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik voeg voor de verandering maar eens de daad bij het woord, en ga een proefrit inplannen voor mijn nieuwe wagen in een.... Mondeo. Ben er helemaal nog niet achter wat ik ga doen (Januari bestellen). Aangezien de Mondeo nu zo goed bevalt, toch de nieuwe versie uitproberen.

Ik ga de 2.0 Scti 240pk met Powershift automaat proberen. Het is de spirituele opvolger van de mooie 2.5T, dus ik ben benieuwd :)

Ook nog even kijken of ik gewoon de 203pk kan bestellen en dan chippen

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 03-11-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:18
Beste mensen,

zat met aantal datum en jaartallen in de knoop ;) het is een ford focus tddi 1.8 van september*rofl*2004.
zat eve met m'n schoonouders auto te dubbe die was van 2006 ook een fofo

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:22
PWM schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:43:
Ik voeg voor de verandering maar eens de daad bij het woord, en ga een proefrit inplannen voor mijn nieuwe wagen in een.... Mondeo. Ben er helemaal nog niet achter wat ik ga doen (Januari bestellen). Aangezien de Mondeo nu zo goed bevalt, toch de nieuwe versie uitproberen.

Ik ga de 2.0 Scti 240pk met Powershift automaat proberen. Het is de spirituele opvolger van de mooie 2.5T, dus ik ben benieuwd :)

Ook nog even kijken of ik gewoon de 203pk kan bestellen en dan chippen
Leuke specs :) en ben beniewd hoe die Powershift bevalt.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
deadsy33 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 06:46:
[...]

Ja, de MK7. Ik zal proberen om er een foto van te maken als het wat lichter is. Het viel mij op toen ik mijn velgen aan het inspecteren was.

EDIT: en omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden...

EDIT2: het lijkt meer op vliegroest...

[afbeelding]
Ik heb de mijne vanaf 15 januari 2009. Ik zal eens kijken straks. Het gaat om het roestige ding onder die bout?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Pagina: 1 ... 4 ... 139 Laatste