Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 11 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vanmiddag koopcontract getekend voor een (2de h.) Ford Focus Wagon.

Na 2 Mitsu's word dit mijn eerste Ford.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:58
ebia schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:51:Laatst hoorde ik iemand iets lelijks zeggen over die 1.6 TDCi die erin zit, weet iemand waar dat over gaat?
Volgens mij was er een terugroepactie? Iets met de uitlaat las ik, maar het fijne weet ik er ook niet van.
Verder volgens mij geen horror met dat blok (volgens mij geen enkel blok in de Fiesta).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jim423 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:51:
[...]

Volgens mij was er een terugroepactie? Iets met de uitlaat las ik, maar het fijne weet ik er ook niet van.
Verder volgens mij geen horror met dat blok (volgens mij geen enkel blok in de Fiesta).
Een horrorblok is de 1.25 met 60PK... Te weinig vermogen om een zware fiesta netjes van zijn plek te krijgen... :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat is niet het blok hoor ;) Die is perfect.
Volgens mij met alleen een softwareaanpassing komt er al 90-91PK uit.

[ Voor 44% gewijzigd door Jim423 op 22-01-2012 00:16 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Touchdomex schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:05:
[...]
Gelukkig hoef je daar tegenwoordig geen rekening mee te houden. Aangezien je 1 lease hebt en 2 ze roesten bij lange na niet meer zoals ze dat vroeger deden.
Ok, goed om te weten dat het minder de roestbakken zijn waar ze ooit bekend om stonden. Ik hou wel degelijk rekening met zaken als onderhoudsgevoeligheid, etc... ondanks dat het een leaseauto is wil ik natuurlijk liever zo weinig mogelijk de garage van binnen zien (of nog erger, stil komen te staan aan de kant van de weg), dus in zekere zin vind ik het toch wel belangrijk dat het ding een beetje betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Is er qua roest eigenlijk al wat bekend over de nieuwe Ka?

Inprincipe zijn de Fiesta's wel betrouwbaar, storing kan natuurlijk altijd maar het zit allemaal degelijk in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Jim423 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:02:
Is er qua roest eigenlijk al wat bekend over de nieuwe Ka?

Inprincipe zijn de Fiesta's wel betrouwbaar, storing kan natuurlijk altijd maar het zit allemaal degelijk in elkaar.
Dat zou wel heel erg zijn, zo lang is de nieuwe Ka ook nog niet op de markt. Als er nu al diverse van aan het doorroesten zouden zijn is dat geen goed teken :)

Ik hoop dat het tenminste niet veel voor komt... Heb zelf sinds een paar maandjes een Ka uit 2009 als 2de auto. Moet zeggen dat de auto best lekker rijdt, alhoewel ik me wel een beetje "irriteer" aan hoe de auto zich gedraagt qua vering. Soms lijkt het alsof er totaal geen vering in de auto zit. Waar ik met mijn andere auto (Peugeot) rustig met een behoorlijke snelheid over een drempel kan moet ik bij de KA toch behoorlijk gas terugnemen, anders wordt het een hele onaangename beleving... Maar afgezien van dat is het een leuk en pittig (heb de 1.2 benzine) wagentje (zeker voor dat geld).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat de verwachte leverdatum is van de Titanium Lease Econetic? Benzine uitvoering. Ik lees her en der begin maart maar kan nergens de definitieve datum vinden. Anyone? Wil 'm uiteraard voor 1 juli op kenteken hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:31
.Gertjan. schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:46:
Heb zelf sinds een paar maandjes een Ka uit 2009 als 2de auto. Moet zeggen dat de auto best lekker rijdt, alhoewel ik me wel een beetje "irriteer" aan hoe de auto zich gedraagt qua vering. Soms lijkt het alsof er totaal geen vering in de auto zit. Waar ik met mijn andere auto (Peugeot) rustig met een behoorlijke snelheid over een drempel kan moet ik bij de KA toch behoorlijk gas terugnemen, anders wordt het een hele onaangename beleving...
Wat bedoel je met onaangename beleving? Waarschijnlijk bedoel je te hard? Dat komt omdat Franse auto's bekend staan om hun slappe veren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:15:
Iemand een idee wat de verwachte leverdatum is van de Titanium Lease Econetic? Benzine uitvoering. Ik lees her en der begin maart maar kan nergens de definitieve datum vinden. Anyone? Wil 'm uiteraard voor 1 juli op kenteken hebben....
Fiesta, Focus etc.?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

Reinier

\o/

Zo, de Ka is weer door de APK. Alleen een nieuwe achterveer nodig. Toch handig, een Ford automonteur als schoonvader :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel de Focus, was inderdaad niet erg compleet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:14:
[...]

Daar durf ik geen antwoord op te geven.
Mijn Fiesta was met mazzel binnen 1 maand binnen (dealer had een batch besteld), maar gemiddeld was het 2 maanden geloof ik.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Laagvliegerke schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:56:
[...]

Wat bedoel je met onaangename beleving? Waarschijnlijk bedoel je te hard? Dat komt omdat Franse auto's bekend staan om hun slappe veren ;)
Inderdaad, behoorlijk hard :)
Het went wel, maar het voelt de eerste paar keer niet goed als je het idee hebt dat je gelanceerd wordt.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:14:
[...]

Ik heb mijn Focus diesel besteld in de leaseportal op 9 december. De indicatie van de leverweek die ik van de leasemaatschappij heb gekregen is die van 6 maart en de dealer gaf 8-10 weken als indicatie. Dus met de kerst erbij klopt dat wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke tnx. Maar de diesel is volgens mij eerder leverbaar dan de econetic 1.0 benzine denk ik...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:43:
Oke tnx. Maar de diesel is volgens mij eerder leverbaar dan de econetic 1.0 benzine denk ik...??
Ik heb de 20% diesel (115) besteld. Heb geen idee hoe het met de econetic 1.0 benzine zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik lees dat je bij de Ford maar 1 sleutel krijg met ab en de andere zonder ?
Kan iemand dit bevestigen. Het zou namelijk handig zijn als mijn vrouw ook gewoon een met ab in de sleutel heeft. (Focus Futura uitvoering)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 10:08

Mojo

The Power Within

Ik kreeg bij mijn Fiesta Titanium (Juli 2011) gewoon 2 sleutels met AB. In de sleutels zit toch de electronica voor de startonderbreker, dus om daar een AB van te maken i.p.v. alleen de startonderbreekbeveiliging zullen de kosten niet zijn.

Kan me moeilijk voorstellen dat een Focus dat niet zou hebben en een Fiesta wel.

[ Voor 70% gewijzigd door Mojo op 25-01-2012 12:19 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09

Reneger

Wie? IK?

Focus hier, 2 AB's. Ook ivm startonderbreking e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sc0rPi0N schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:12:
Ik lees dat je bij de Ford maar 1 sleutel krijg met ab en de andere zonder ?
Kan iemand dit bevestigen. Het zou namelijk handig zijn als mijn vrouw ook gewoon een met ab in de sleutel heeft. (Focus Futura uitvoering)
Het is volgens mij een optie om 2 sleutels te hebben met AB. Althans dat was een paar jaar geleden wel zo :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:22
De mijne van eind 2006 heeft in elk geval wel 2 sleutels met AB :)
Sc0rPi0N schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:16:
Vanmiddag koopcontract getekend voor een (2de h.) Ford Focus Wagon.

Na 2 Mitsu's word dit mijn eerste Ford.
Join the club. Sinds de 20e in bezit van 2e hands Focus Wagon :)

Na 2 Nissans :+

Nu dat 1.8 blok nog eens wat meer laten wennen aan het nieuwe rijden :+

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 25-01-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Las net een autoweek review waarin dat stond. Zag ook bij het testrijden één sleutel met een zooi magneetsleutel (startonderbreking).

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Voor de Fiësta zitten er vanaf modeljaar 2010 twee klapsleutels met afstandsbediening bij. Voor dat jaar was een tweede klapsleutel met afstandsbediening een optie van € 50. Vanaf modeljaar 2010 is ook ESP standaard geworden. (mede) Hierdoor is het wagengewicht hoger geworden waar hij voor de wegenbelasting een schaal hoger is beland.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik heb gewoon een normale sleutel voor Fiesta, http://i54.tinypic.com/555nuq.jpg helemaal rechts.
Maar daar zit volgens mij verder niks in? Sowieso geen batterij volgens mij. Dus hoe zit dat dan met startonderbreking? Zit trouwens ook geen extra ding bij, alleen de sleutel. Hij kan overigens ook gewoon onderwater etc :)

[ Voor 29% gewijzigd door Jim423 op 25-01-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jim423 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:04:
Ik heb gewoon een normale sleutel voor Fiesta, http://i54.tinypic.com/555nuq.jpg helemaal rechts.
Maar daar zit volgens mij verder niks in? Sowieso geen batterij volgens mij. Dus hoe zit dat dan met startonderbreking?
Gaat op een chip. Hoe precies geen idee maar dat kan vast wel iemand uitleggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.carkeyhelp.co.uk/product_images/z/181/FO2121T__30569_zoom.jpg

Wij hebben er zo eentje en daar zit ook een chip in. Laatst namelijk een extra extra sleutel erbij laten maken en toen waren wij 60 euro kwijt omdat het ding geprogrammeerd moest worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Oke, zou die chip in het metaal geïntegreerd moeten zitten ofzo, aangezien die ook gewoon tegen water kan etc. Edit: Hmm, wat google zegt dat het wel in het plastic zit...

[ Voor 21% gewijzigd door Jim423 op 25-01-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:31
De chip zit inderdaad in het plastiek van de sleutel en er is geen batterij voor nodig. De auto stuurt namelijk een elektrisch signaal uit om de chip uit te lezen en die haalt z'n energie uit het signaal zelf. Een klein elektrisch veld dus. De batterijen in de sleutels dienen enkel voor de afstandsbediening.

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 25-01-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm toch maar één sleutel gekregen dus dat wordt er één bij laten maken. Vriend van me wist nog een goedkoop en goed adres. En hij heeft de mogelijkheid om het voertuig na te checken. Dat ging hij ook ff doen :D

Wrs gaan we de sleutels dan opnieuw inlezen en (ik las ergens) dat je de oude dan kan wissen (?)
Toch wel handig als je niet weet waar sleutel nummer 2 is.

Bleek trouwens dat er meer opties op de Ford zaten (futura uitv.) die niet gemeld stonden in de ad. Want er zit ook vooruitverwarming in / elek. spiegels / dimmende binnenspiegel . _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Frostbite op 26-01-2012 19:58 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sc0rPi0N schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:57:
Hmm toch maar één sleutel gekregen dus dat wordt er één bij laten maken. Vriend van me wist nog een goedkoop en goed adres. En hij heeft de mogelijkheid om het voertuig na te checken. Dat ging hij ook ff doen :D

Wrs gaan we de sleutels dan opnieuw inlezen en (ik las ergens) dat je de oude dan kan wissen (?)
Toch wel handig als je niet weet waar sleutel nummer 2 is.
Als je slim bent doe je het gewoon via de garage. Die was bij ons echt veruit de goedkoopste. Of beter gezegd via de dealer.

Kijk ook of je er direct een afstandbediening bij kan krijgen. 2x ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nou geloof me ik vertrouw die maat van me. Gezien zijn werk weet hij wel hoe of wat.
Hier zit een lokale dealer (heb hem elders gekocht) en zal daar ook informeren.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sc0rPi0N schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:01:
Nou geloof me ik vertrouw die maat van me. Gezien zijn werk weet hij wel hoe of wat.
Hier zit een lokale dealer (heb hem elders gekocht) en zal daar ook informeren.
Het kan zeker dat hij goed is en dat jij hem vertrouwt ;) Alleen was het bij ons uiteindelijk via een andere garage of sleutelmaker rond de 80 tot 90 euro voor 1 sleutel :X Met programmeren dus. Bij de dealer was het de helft. 45 tot 50 euro ;) Daarom zeg ik kijk eventjes goed rond en je kan vooral met deze dingen redelijk nog wat besparen en je hebt altijd goede onderdelen en alles 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Net de dealer gebeld voor een trekhaak + tweede sleutel.

Trekhaak all in (insert <dealer-kwaliteitspraatje> 799,- (incl) (!!!)
Sleutel bijmaken (opnieuw inlezen) 175 euro (afgerond)

Bij diezelfde dealer stond ook een een zelfde Focus voor 2000 euro meer dan die we nu hebben gekocht met minder km (!)

Kwikfit via de site: 418 euro voor de trekhaak (Thule) 434 (Bosal)

Laatst heb ik hier lokaal nog bij een sleutelboer mijn Mitsubishi sleutel met code laten kopiëren (werkte perfect) maar zal ook eens informeren of hij dit ook kan. Punt is dat als je 2 sleutels hebt je makkelijker een derde kunt bijmaken/ zelf inlezen... En die heb ik dus niet.

Hmm die sleutelmaker kan geen ab leveren maar wel de sleutel voor 85 euro .

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 27-01-2012 10:04 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Rijd sinds mei een FF Wagon 1.6 benzine 05.
Bevalt erg goed. Rijd lekker.

Echter valt me op dat de auto lichtjes schokt tijdens het optrekken.
Dit gebeurt in elke versnelling.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Koppeling oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 22:50
Schokken als in, inhouden van de motor? Koppeling zal het niet wezen lijkt me. Wanneer zijn de bougies voor het laatst vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goede vraag, in mei toen ik hem kocht heeft ie volgens de handelaar een 'grote beurt' gehad.
Zal een dealer kun 'uitlezen' wat het probleem is?
Voor mn gevoel is mn auto ook niet echt zuinig. Rijd gemiddeld 1 op 13. (rij veel autoweg)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm reed van de week met volle tank naar A'dam (200 km x 2) vele stukken CruiseControl (100km/u/ 120km/u )+ A/C aangezet. Tank was na dat ritje voor 3/4 leeg (!) Had toen 414 km gereden. Actieradius wat hij aangaf was iets van 230 km, maar op een kwart tank nog zover kunnen rijden? Dacht dat hij zeker op de snelweg wel wat zuiniger met zijn brandstof zou omgaan.

Hmm die maat had nog geïnformeerd maar de zaak die hij wist konden alleen VW sleutel kopiëren. Nu dus afspraak gemaakt met de lokale Ford Dealer om de sleutel opnieuw in te lezen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sc0rPi0N schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:57:
Hmm reed van de week met volle tank naar A'dam (200 km x 2) vele stukken CruiseControl (100km/u/ 120km/u )+ A/C aangezet. Tank was na dat ritje voor 3/4 leeg (!) Had toen 414 km gereden. Actieradius wat hij aangaf was iets van 230 km, maar op een kwart tank nog zover kunnen rijden? Dacht dat hij zeker op de snelweg wel wat zuiniger met zijn brandstof zou omgaan.

Hmm die maat had nog geïnformeerd maar de zaak die hij wist konden alleen VW sleutel kopiëren. Nu dus afspraak gemaakt met de lokale Ford Dealer om de sleutel opnieuw in te lezen.
Je moet ook rekening houden met de temperatuur. Lagere temperatuur = meer verbruik. Meer dingen aan = meer verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik haal gemiddeld in mn Focus (2011) diesel toch een 830 - 900 km. Ook wel eens veel minder, maar dan heb ik veel te hard gereden.

Ik rij over het algemeen alleen lange afstanden (20+km), en relatief veel snelweg (en files)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een trekhaak op de Fiesta (2011)? Bij de dealer kost het €800,- en dat vind ik gewoon veel te veel aangezien ik dat ook makkelijk zelf kan.

Nu lijkt het alsof er 2 vaste modellen te krijgen zijn: van Bosal en van Thule, beiden lijken me prima maar ik heb het liefst een model waarbij de bumperuitsnede niet zichtbaar is maar ik kan dat nergens met zekerheid vinden. Iemand die mij daar opheldering over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gezien de negatieve ervaringen bij kwik fit denk ik dat ik hem bij de lokale dealer erop laat zetten. Profile TC vraagt 650 waar ik op zich meer vertrouwen in heb dan de kwik-fit.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

We hebben sinds kort een Ford Fusion uit 2004 1.4TDCI 68PK. Nu ben ik een redelijk rustige rijder en mijn vriendin ook, maar de Ford is toch niet echt snel te noemen - het zij zo.

Althans, iemand vertelde me over het '(chip)tunen' van de motor/management. Ik zei direct: "dikke neus, vind het juist prettig dat hij redelijk zuinig is". Maar toen zei hij dat dat dus het mooie was, de motor zou 92PK krijgen, maar tevens net een tikje zuiniger worden (in ieder geval niet onzuiniger). Het bedrag was ook niet zo hoog.

1. Waarom zou Ford dit dan niet zelf doen voor die €300-€400
2. Zie: http://www.ziptuning.nl/c...Fusion-1.4-TDCi-68pk.html of http://www.vtune.nl/tuning-ford/ford-fusion/
3. Verkort dit de levensduur van de auto/motor/iets? Ik wil er toch wel nog 4-5 jaar mee doen ...

Is dit soort ongein het waard? Garantie heb ik toch niet meer. Moet ik dit dan ook opgeven bij verzekering of elders? In hoeverre is het waar dat die auto en meer kracht krijgt maar ook zuiniger gaat rijden ...?

[ Voor 5% gewijzigd door Cassius op 01-02-2012 14:40 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat ding weegt ook bizar veel voor zijn motorisering. 1100KG zonder mensen met een blokje van 68PK. Dat is echt weinig zelfs met die turbo.

Die score van 92PK haal je denk ik niet. Dat is echt bizar veel winst :X Ik zou eerder op 15PK winst rekenen max.

Hoe zuinig is hij op dit moment? Ongeveer 1 op 18 met rustig en normaal rijden of onzuiniger?

En je hoeft het nergens op te geven. Dat is wel mooi eraan.

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 01-02-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm kon dat zelfs merken toen ik een zware 307 SW reed (1336 kg geloof ik ) voorzien van een 1.6 motor. Had een ongunstig verbruik en dat kwam ook door de combi van een zware bak met een te lichte motor.

Ik zie het maar als overclocken. Fabrikanten stellen het wat veiliger in met een marge en chiptuners / overklockers zoeken naar het maximaal haalbare . Als in haal eruit wat erin zit.

Misschien dat ik het ooit eens laat doen maar nu heb ik nog 6 maanden garantie dus.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De 1 op 18 haalt hij inderdaad, soms net de 1 op 19 als het veel lange stukken of geen enkele haast is. Dus die opgegeven waardes zijn zoals altijd sterk overdreven.

Maar ik hoef het nergens op te geven, dat weet je zeker? Overclocken doe ik ook, maar dat begrijp ik. Ik begrijp daarom ook dat als een transistor vaker moet schakelen of meer stroom moet verwerken dat deze warmer wordt en een verkorte levensduur kent. Vandaar mijn vragen ... hoe kan dat blok dan ook nog zuiniger worden of iig niet onzuiniger? Of is het onzin? En de motor is al 8 jaar oud (150dkm), in hoeverre verkort ik dan de levensduur hiervan?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cassius schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:40:
De 1 op 18 haalt hij inderdaad, soms net de 1 op 19 als het veel lange stukken of geen enkele haast is. Dus die opgegeven waardes zijn zoals altijd sterk overdreven.

Maar ik hoef het nergens op te geven, dat weet je zeker? Overclocken doe ik ook, maar dat begrijp ik. Ik begrijp daarom ook dat als een transistor vaker moet schakelen of meer stroom moet verwerken dat deze warmer wordt en een verkorte levensduur kent. Vandaar mijn vragen ... hoe kan dat blok dan ook nog zuiniger worden of iig niet onzuiniger? Of is het onzin? En de motor is al 8 jaar oud (150dkm), in hoeverre verkort ik dan de levensduur hiervan?
Levensduur verkorten weet ik niet precies. Dat is namelijk per blok weer net iets anders.

De reden dat een blok zuiniger word of beter gezegd de auto word zuiniger is omdat hij meer kracht heeft met minder toeren om weg te komen. Juist meer toeren = meer brandstof = onzuiniger.

Overigens is je huidige score al heel erg netjes voor jou auto. Zou er persoonlijk weinig meer aan doen. In ieder geval niet voor het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs nog naar de Focus gekeken als mogelijke optie voor een nieuwe auto. Viel me tegen zeg. Los van dat ik de buitenkant minder karakter vind hebben dan de vorige 2 modellen, schrok ik van het dashboard. Not my cup of tea.... Binnenruimte leek ook zeer drastisch afgenomen. Nee, dat gaat 'm niet worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sinds enige tijd hebben we een zeer vervelend probleem met onze Ford C-max (2004), met name bij koud/nat weer. Bij het sturen voel je na een paar graden stuuruitslag een bepaalde weerstand. Hier moet je "doorheen" duwen voordat je een bocht kunt nemen. Omdat daar lichte kracht voor nodig is schiet je als het ware een klein beetje door daarna. Heel vervelend en niet bevoordelijk voor de veiligheid.

Verdere info:
- Bij de garage kunnen ze niets vinden. Geen problemen met de stuurbekrachtiging (volgens computer).
- Ook is de olie al vervangen in het hydraulische deel van de stuurinrichting.
- Verder kan men geen fouten ontdekken in het "mechanische" deel van de ophanging/stuurinrichting.
- Treedt op bij zowel zomerbanden (16'' LM), als winterbanden (15'' staal)
- Treedt op bij alle snelheden
- Erger bij linksom sturen
- Variabel: soms erger dan anders (heel soms helemaal geen last)

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Ik weet wel dat ziptuning iig geen heel fijn bedrijf is, bijna 50% winst door een chip lijkt me ook vrij overdreven. Over JD (dacht dat dat het was) hoor ik betere verhalen, maar die is ook wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Knul schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:44:
[...]

Ik weet wel dat ziptuning iig geen heel fijn bedrijf is, bijna 50% winst door een chip lijkt me ook vrij overdreven. Over JD (dacht dat dat het was) hoor ik betere verhalen, maar die is ook wat duurder.
JD doet afaik alleen VAG-group dus daar schiet je weinig mee op met je Ford...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Harmen schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:21:
Goede vraag, in mei toen ik hem kocht heeft ie volgens de handelaar een 'grote beurt' gehad.
Zal een dealer kun 'uitlezen' wat het probleem is?
Voor mn gevoel is mn auto ook niet echt zuinig. Rijd gemiddeld 1 op 13. (rij veel autoweg)
Bij een beetje interessante storingen gaat het storingslampje wel branden, dus waarschijnlijk valt er niks uit te lezen. (hoewel er alijd wel een storing opgeslagen kan zijn natuurlijk, maar daarvoor hoef je niet perse naar de officiele dealer) Bij een grote beurt worden vaak wel de bougies vervangen, maar hoeft niet altijd het geval te zijn. Als die er al te lang inzitten kan je derlijke symptomen krijgen. Inhouden kan veel meer oorzaken hebben, maar met achterstallig onderhoud is storingen oplossen lastig.
tollo71 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:43:
Sinds enige tijd hebben we een zeer vervelend probleem met onze Ford C-max (2004), met name bij koud/nat weer. Bij het sturen voel je na een paar graden stuuruitslag een bepaalde weerstand. Hier moet je "doorheen" duwen voordat je een bocht kunt nemen. Omdat daar lichte kracht voor nodig is schiet je als het ware een klein beetje door daarna. Heel vervelend en niet bevoordelijk voor de veiligheid.
...
Voel je die weerstand maar op 1 punt? Of als je nog verder draait nog vaker? Als een kruiskoppeling in de stuurkolom slecht is willen die wel eens weerstand geven.

Overigens maakt de stuurbekrachtiging van onze focus met dit koude weer ook bijgeluiden. Beetje piepen/fluiten van een ventiel/klepje oid. Heb nog niet echt tijd gehad om er naar te kijken, maar heb het idee dat dat bij de (elektrische) pomp vandaan komt. Andere mensen die daar ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Comp-Freak schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:54:
[...]

[...]

Voel je die weerstand maar op 1 punt? Of als je nog verder draait nog vaker? Als een kruiskoppeling in de stuurkolom slecht is willen die wel eens weerstand geven.

Overigens maakt de stuurbekrachtiging van onze focus met dit koude weer ook bijgeluiden. Beetje piepen/fluiten van een ventiel/klepje oid. Heb nog niet echt tijd gehad om er naar te kijken, maar heb het idee dat dat bij de (elektrische) pomp vandaan komt. Andere mensen die daar ook last van hebben?
De weerstand zit inderdaad echt maar op 1 punt, ongeveer 20 graden uit het midden, "linksaf". Als je door die weerstand heen bent merk je niets meer. Terugsturen naar het midden geeft trouwens deze weerstand niet.
Het lijkt niet echt afhankelijk te zijn van de kou. Geen merkbaar verschil nu het vriest.
Zou dit van een kruiskoppeling ind e stuurkolom kunnen komen?

Ik hoor verder geen bijgeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb dezelfde weerstand, maar dan rond de middenstand. Na een paar bochtjes is het weg, maar het is wel heel erg irritant. Ik verdenk zelf een veerpootlager (daarover draait de veerpoot als je je stuur beweegt), maar het zou ook nog in het stuurhuis kunnen zitten. Na een nachtje stilstaan hoor ik ook een duidelijke bonk bij de eerste stuurbeweging, alsof er iets los moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:49:
Onlangs nog naar de Focus gekeken als mogelijke optie voor een nieuwe auto. Viel me tegen zeg. Los van dat ik de buitenkant minder karakter vind hebben dan de vorige 2 modellen, schrok ik van het dashboard. Not my cup of tea.... Binnenruimte leek ook zeer drastisch afgenomen. Nee, dat gaat 'm niet worden. :/
ach ja smaken verschillen :P ben afgelopen zaterdag samen met mijn vrouw wezen kijken naar de nieuwe focus (die voorraad actie modellen) en we vonden het beiden erg mooi.
Gisteren Ja gezegd tegen de offerte en hij ligt nu ter goedkeuring bij Ford credit voor Ford options gebeuren.
We ruilen onze fiesta van 2009 in voor deze focus, het dashboard van de nieuwe Focus lijkt wel op die van de fiesta en die vinden wij ook al mooi.
Dus met een beetje mazzel rijden we eind deze maand nog in de nieuwe focus :)
Het is een trend 1.6 liter 105 pk met cruise control, airco vooruit verwarming, audio installatie met usb aansluiting.
Kleur is moondust zilver, panther black kon ook, maar onze fiesta is ook zwart dus we dachten dit keer een ander kleurtje :)
Nu alleen nog afwachten op bericht of de financiering goedgekeurd wordt.
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:44:
Net de dealer gebeld voor een trekhaak + tweede sleutel.

Trekhaak all in (insert <dealer-kwaliteitspraatje> 799,- (incl) (!!!)
Sleutel bijmaken (opnieuw inlezen) 175 euro (afgerond)
...........
We hebben bij de aanschaf van de fiesta (nieuw) destijds om een 2e sleutel erbij gevraagd (ook gekregen).
Bij deze focus hebben we ook een 2e sleutel met afstandsbediening erbij kunnen krijgen(mits de financiering goedgekeurd wordt). We zouden de auto zowieso wel genomen hebben, maar dacht probeer er nog een 2e sleutel uit te halen gezien de prijs van die dingen. Dealer deed eerst moeilijk :P, en toen zei die zelf van "maar als het echt erom gaat hangen dat je de sleutel wel of niet krijgt dan doen we hem wel gewoon erbij" :P mijn antwoord was toen natuurlijk "ja daar hangt het wel een beetje om of we hem bij jou bestellen of bij een ander filiaal :P"

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 20:47

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Touchdomex schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:37:
De reden dat een blok zuiniger word of beter gezegd de auto word zuiniger is omdat hij meer kracht heeft met minder toeren om weg te komen. Juist meer toeren = meer brandstof = onzuiniger.
Zuinige rijders tunen niet, sportieve rijders tunen. Sportieve rijders rijden niet zuinig, ergo...met tunen wordt een auto niet zuiniger :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazzVL schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:54:
[...]

ach ja smaken verschillen :P ben afgelopen zaterdag samen met mijn vrouw wezen kijken naar de nieuwe focus (die voorraad actie modellen) en we vonden het beiden erg mooi.
Gisteren Ja gezegd tegen de offerte en hij ligt nu ter goedkeuring bij Ford credit voor Ford options gebeuren.
We ruilen onze fiesta van 2009 in voor deze focus, het dashboard van de nieuwe Focus lijkt wel op die van de fiesta en die vinden wij ook al mooi.
Dus met een beetje mazzel rijden we eind deze maand nog in de nieuwe focus :)
Het is een trend 1.6 liter 105 pk met cruise control, airco vooruit verwarming, audio installatie met usb aansluiting.
Kleur is moondust zilver, panther black kon ook, maar onze fiesta is ook zwart dus we dachten dit keer een ander kleurtje :)
Smaken verschillen zeker! Gelukkig maar :) Ik was naar de Focus gaan kijken omdat de Focus die wij hadden (het vorige model) onwijs goed stuurde. Ondanks het motorgeluid en het kwalitatief mindere interieur :P Maar ja, een auto moet bekoren.
Denk dat je er prima kilometers in gaat maken. Veel plezier ermee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb een probleem met mijn sleutel. Ik heb de batterij al vervangen. Maar ik moet echt tien keer drukken voordat de deur/achterklep een keer open gaat. Het was al zo voor de kou en uiteraard is de sleutel niet zelf koud.

Heb de sleutel al open gehad en de punten lijken wel een beetje geoxideerd, maar na poetsen geen verschil. Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit zelf oplossen? Anders maar even langs, want het is bokke irritant.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cassius schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:01:
Ik heb een probleem met mijn sleutel. Ik heb de batterij al vervangen. Maar ik moet echt tien keer drukken voordat de deur/achterklep een keer open gaat. Het was al zo voor de kou en uiteraard is de sleutel niet zelf koud.

Heb de sleutel al open gehad en de punten lijken wel een beetje geoxideerd, maar na poetsen geen verschil. Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit zelf oplossen? Anders maar even langs, want het is bokke irritant.
Is de knop zelf niet versleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Touchdomex schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:03:
[...]

Is de knop zelf niet versleten?
Het eerste wat ik ook dacht.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:48:
[...]

Smaken verschillen zeker! Gelukkig maar :) Ik was naar de Focus gaan kijken omdat de Focus die wij hadden (het vorige model) onwijs goed stuurde. Ondanks het motorgeluid en het kwalitatief mindere interieur :P Maar ja, een auto moet bekoren.
Denk dat je er prima kilometers in gaat maken. Veel plezier ermee :*)
net mailtje gekregen dat aanvraag is goedgekeurd door Ford credit , nu de rest van de dingen in gang zetten:)
Rijplezier zal het zeker wel worden, al zal mijn vrouw waarschijnlijk het meeste mee rijden. Zelf rij ik in een oude a3 diesel uit 1998.............. hehe de korting die we op de focus hebben gekregen is al meer dan wat mijn eigen auto waard is:P
Dus met beetje mazzel rijden we de nieuwe focus eind deze maand nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Naboo schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:03:
[...]

Het eerste wat ik ook dacht.
De knop zelf? Zou kunnen hoor, maar hoe zie ik dat? Ik zal hem nog eens open worstelen. Nieuwe sleutel kost zoveel :( ...

Edit: helemaal open gehad. Een van de borgingspennetjes die de printplaat strak op de knopjes houdt is afgebroken. Nu een klein stukje papier tussen het afdekplaatje van de printplaat en de bovenkant van de casing geplaatst. Klikte nog maar net dicht, maar de knoppen voelen weer als prima. Vanmiddag testen :) !

[ Voor 36% gewijzigd door Cassius op 09-02-2012 09:38 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wij rijden in een 1.6 Ford Focus Automaat futura. (wagon)
Me broer een 1.2 of 1.3 uit 2011 Ford Ka Cool en Sound

Ik jat vaak de Focus, omdat die altijd voor de deur staat.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Comp-Freak schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:54:
Om hier ff op terug te komen, je kan toch snel op het verkeerde been gezet worden :p Nog eens goed naar gekeken en het blijkt niet de stuurbekrachtiging te zijn. Bij sturen krijg je (uiteraard) een zijwaardse versnelling en daardoor gaat de kachelventilator iets piepen. Zet je die uit, is het hele probleem weg. Bij rechtuit rijden ook niets aan de hand. Staat de auto schuin op de stoep, dan piept hij weer wel. Binnenkort maar eens doorsmeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icem8n
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-08-2023
Heb mijn Ford Fiesta Metal Besteeld!!
http://www.autogids.nl/testsnieuws/ford_fiesta_metal.html
(looks like this but Mat kleur en meet de Sony Xpacks)
Ik zal foto's er opzetten zodra dat ik hem heb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

icem8n schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:42:
Mat, dus de dealer laat hem wrappen voor je... :)

Gave wagen.... d:)b
Heb er ook naar zitten kijken, maar toen dacht ik aan mijn portemonnee en ben gaan kijken naar de Econetic.... :P

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zaterdag mijn eerste eigen fordje gekocht. Een Ford Fieste RS (uit 2005 met de knipperlichten als bolletjes op de koplampen) Foto's ASAP. Kleur blauw met een dambord op me dak.

Johann Sebastian Bach

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-10 13:49
icem8n schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:42:
Nivida_intel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:57:
Zaterdag mijn eerste eigen fordje gekocht. Een Ford Fieste RS (uit 2005 met de knipperlichten als bolletjes op de koplampen) Foto's ASAP. Kleur blauw met een dambord op me dak.
Beide van harte gefeliciteerd met erg leuke scheurijzers! Foto's zijn natuurlijk een must :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Gisteren op de dijk vanuit stage even het gas diep :P ingedrukt. Resultaat 160 op de klok, en hij was er nog niet, gelukkig reed ik weer netjes 60, vederop stonden ze te controleren.

Foto's komen op het moment, dat ie in de zon staat. Grijs is niks

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:22
Cassius schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:01:

Klinkt me als een puntje van aandacht in de oren bij de aankoopchecklijst op focusclub.nl. Misschien dat je daar even kunt kijken.

edit:
/laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
M'n leasecontract loopt af en gister dus een proefrit gedaan met een Ford Focus (de 150pk ecoboost variant). Lekker karretje! En dat voor 20% bijtelling :) Moet wel ff afleren om in z'n een zo hard gast te geven want om nu bij elk verkeerslicht met piepende banden weg te scheuren gaat wat ver :D Flinke vooruitgang t.o.v. m'n 207 :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Gefeliciteerd Hydra. Veel plezier met je nieuwe Focus.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Nivida_intel schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:31:
Gefeliciteerd Hydra. Veel plezier met je nieuwe Focus.
Nou, hij komt over 3 maanden, dus tegen die tijd meld ik me hier wel weer ff. Maar thanks :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook een Ford-bezitter! Ford Mondeo Wagon, 2002, 1.8 16v Cool Edition!

Over 2 weken haal ik hem op. Foto's komen zodra de Mondeo op de stoep staat. Heusje is blij met dit ruimtewonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Foto van m'n Fiesta met nieuwe zomervelgen eronder. Ben voor Michelin Pilot Sport 3 banden gegaan.
Ondanks dat het geen standaard Ford velgen zijn vind ik het toch een mooie look geworden.

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p41/vis_2007/SNC00063-1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Jim423 op 08-03-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Sinds vorige week onze Fiesta (bj 2009) ingeruild voor een nieuwe Focus, mooie fijne auto (al rijd mijn vrouw er meestal mee, maar af en toe mag ik ook :P)
Maar we hebben aan iets teveel knopjes gezeten of zo en nu wil de radio niet meer aan/ uit wanneer we het contact omdraaien (we moeten het dus elke keer handmatig aan of uitzetten)
Nu heb ik wel het boekje doorgebladerd en er zit blijkbaar een functie in dat je zonder de auto aan te zetten de radio bv voor een uur aan kan zetten. Maar sindsdien moeten we nu elke keer handmatig de radio aan en uit zetten.........
Iemand idee hoe je dit weer terug zet?
De unit is zo'n standaard unit (die ook in de fiesta zat) en niet zo'n sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
De functie om de radio aan te zetten voor een uur is gewoon de radio aanzetten zonder ACC/IGN aan.
Na een uur zonder die sleutelstand zal hij weer uitgaan. Kun je verder niks vinden in de settings? Misschien iets in de trend van IGN ON of AUTO ON oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 20:32

Joostk

Barkrukprofeet

De Mondeo van me pa heeft bij de radio zo'n ronde knop.
Als je die indrukt dan doet ie et voor 1 uur en dan gaat hij uit.
Misschien dat eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
we hebben idd zo'n ronde knop, toen we het indrukte stond er ook dat het dan voor een uur zou draaien. (niet hebben nog geen rit gehad waarbij we het echt voor een uur hebben laten draaien)

Maar nu als we de auto starten dan blijft de radio uit, totdat we het handmatig aanzetten (via die ronde knop die uitsteekt)
als we de auto uitzetten dan blijft de radio dus aan, totdat we het weer via die ronde knop uitzetten.

Ik ga nog wat spelen met die vele knoppen die erop zitten:P, kom ik er echt niet uit dan bel ik de dealer dan maar (of ik laat mijn vrouw bellen:P, dan staat het minder kneussig van mij :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 20:32

Joostk

Barkrukprofeet

Dat staat vast wel in het boekje.
Maar laat hem eens 1 uur draaien zonder dat de sleutel erin zit.
Auto kan je dacht ik gewoon op slot doen de radio blijft het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Zal het vanavond wel eens proberen gewoon uit zichzelf uit te laten gaan.
De radio blijft idd nog wel aan wanneer je de auto op slot doet, dat hadden we al geprobeerd in de hoop dat de radio ook uit zou gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

In de nieuwe focus, kan je verdwalen in de menu's. Contact opnemen met Ford???

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hij moet echt op het contact gaan, niet op het slot. Dat je een keer die 1 uur mode hebt gebruikt zou niet uit moeten maken. Denk toch dat een setting verkeerd staat dus actie zoals bovenstaand lijkt me het handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Even een bevestiging nodig: Klopt het dat de Ford Ka mk2 dezelfde steekmaat heb als enorm veel italianen?

Ik weet dat het ding onderhuids een panda is, maar dat 4x98 op zoveel auto's past word ik bijna bang van. :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KillaZ schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:34:
Even een bevestiging nodig: Klopt het dat de Ford Ka mk2 dezelfde steekmaat heb als enorm veel italianen?

Ik weet dat het ding onderhuids een panda is, maar dat 4x98 op zoveel auto's past word ik bijna bang van. :X
Onderhuids heeft hij anders meer weg van een Fiat 500 :> al schelen de 500 en de panda ook niet bijster veel :X maar inderdaad het is gebouwd op een Fiat platform.

Waarom word je er bang van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Omdat ik door zoveel velgen het bos niet meer zie :+

Mijn vriendin heeft nu 1 setje LM in 15" voor zowel haar winter als zomerbanden. Daar moet even een setje bij.

Zie een hoop 15" in dezelfde steekmaat, maar ben niet zo thuis in de velgen. (naafgat, 7J o.i.d. blablabla)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
je zou via de website van winterbanden.nl misschien kunnen proberen te achterhalen welke maten je moet.
Daar kan je merk, type en bouwjaar opgeven en dan komt er een pagina met geschikte velgen, klik op 1 van die velgen en je weet welke specs het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Wat toevallig dat je hier net om vraagt, ik heb nl een soortgelijke vraag omtrent velgen. Kijk op velgen configurators, weet je zeker dat het past binnen de normen. Helaas staan de velgen die ik wil niet in configurator...

Heb Focus uit 2005 met 100kw/136pk diesel en vroeg mij af of OZ Caravaggio passen?
Gaat om deze velgen: http://www.ebay.nl/itm/4-...2568209319#ht_3517wt_1037

Daar staat namelijk dat het onder hele rits Ford modellen past, waaronder de Ford Focus D.W, D.X (55-96 kw)
Nu twijfel ik dus, omdat dit tot 96kw gaat en ik een 100kw versie heb... Graag hoor ik van jullie of dit past!

Liever hier korte vraag dan veel gezeur via Ebay om retour te zenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Waarom dat soort lelijke velgen? :'( :'(

Als het goed is staan dit soort dingen toch wel in de handleiding of niet? :X Lijkt mij vrij essentiële info :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Touchdomex schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:29:
Waarom dat soort lelijke velgen? :'( :'(

Als het goed is staan dit soort dingen toch wel in de handleiding of niet? :X Lijkt mij vrij essentiële info :X
Ieder zijn eigen smaak toch? :) Als jij andere mooie velgen (16 inch) weet voor max 450 euro dan hoor ik het graag!

Wil het kopen via Ebay en daar staat geen handleiding bij, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TimmieVelthuis schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 08:18:
[...]

Ieder zijn eigen smaak toch? :) Als jij andere mooie velgen (16 inch) weet voor max 450 euro dan hoor ik het graag!

Wil het kopen via Ebay en daar staat geen handleiding bij, vandaar de vraag.
Geen handleiding bij je auto? Dat bedoelde ik ;)

Daarnaast waarom niet kijken of je voor die prijs ook 2e hands OEM velgen?

http://link.marktplaats.nl/540510630

http://link.marktplaats.nl/540487274

http://link.marktplaats.nl/540272931

http://link.marktplaats.nl/537244776

http://link.marktplaats.nl/539818831

Ik heb alleen helemaal geen idee wat voor steekmaat je hebt dus dat zul je eventjes moeten gaan opzoeken :+ Zorg ervoor als je een 2e hands doet dat je wat geld overhoudt voor het opknappen van de velgjes. OEM staat dan zeker superpuik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Touchdomex schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 08:38:
[...]

Geen handleiding bij je auto? Dat bedoelde ik ;)

Daarnaast waarom niet kijken of je voor die prijs ook 2e hands OEM velgen?

http://link.marktplaats.nl/540510630

http://link.marktplaats.nl/540487274

http://link.marktplaats.nl/540272931

http://link.marktplaats.nl/537244776

http://link.marktplaats.nl/539818831

Ik heb alleen helemaal geen idee wat voor steekmaat je hebt dus dat zul je eventjes moeten gaan opzoeken :+ Zorg ervoor als je een 2e hands doet dat je wat geld overhoudt voor het opknappen van de velgjes. OEM staat dan zeker superpuik 8)
Haha, dat bedoel je met handleiding. Staat helaas niks over in qua afkortingen, tekens, etc. Niet wat betreft D.W. D.A. etc.

Bedankt voor alle links, zitten erg mooi bij. Probleem is dat ze bijna allemaal 17" of groter zijn. Heb net nieuwe zomer- en winterbanden waardoor 16" voor mij de maat is om te kiezen.

Nu dus mooie set kiezen die sowieso past, kreeg net ook van iemand anders te horen dat die niet mooi staat onder Focus dus ga op zoek naar andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mijn dealer was de afleverbeurt vergeten, netjes over gebeld en morgen krijg ik dus alsnog de afleverbeurt
Morgen gaat de mijne naar de garage omdat er een aantal nieuwe dingen op komen
Leren hoesje is kapot gegaan dus er komt een nieuwe
Afbeeldingslocatie: http://www.fiesta-st.nl/foto/0704/fst_6apr01.jpg
Airco onderhoudsbeurt
Nieuw olie filter
Nieuw pollenfilter
Alles word nagekeken
En er was een update beschikbaar voor mijn motor managment (reed kennelijk nog met een oude rond)
Dus eigenlijk krijgt ie een morgen gewoon een gratis onderhoudsbeurt, (APK is pas volgend jaar Maart)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Zou je het motormanagement wel updaten als er niets mis is? Ik zou het niet waarderen in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/166329_177094048994616_100000820651988_342397_4493521_n.jpg¨

Zomervelgen zitten weer onder onze oude Focus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Jim423 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:56:
Zou je het motormanagement wel updaten als er niets mis is? Ik zou het niet waarderen in ieder geval :P
Nee hij is een beetje futloos, (het duurde 3 tellen voordat ie doorhad dat gas moest geven) vandaar dat ie krijgt, mag hem straks weer ophalen *O*
Heb net belletje gehad. Ze hebben rondje gereden met de auto, met de nieuwe update. Auto is niet meer futloos, en is weer lekker vel op gaspedaal

Edit: Gisteren opgehaald. Hebben ze meteen de zomerbanden er onder gezet. Rijdt weer als een zonnetje.
Volgende week ga ik voor me werk naar duitsland (Keulen) en dan gaan we eens lekker het gas intrappen.
*O* O-) _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door J.S. Bach op 16-03-2012 09:50 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Jim423 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:13:
Hij moet echt op het contact gaan, niet op het slot. Dat je een keer die 1 uur mode hebt gebruikt zou niet uit moeten maken. Denk toch dat een setting verkeerd staat dus actie zoals bovenstaand lijkt me het handigst.
Heb het gevonden, het ging eigenlijk in 2 stappen
1 we hebben het eerst geprobeerd met de auto radio gewoon aan te laten totdat die zelf uit ging.
Als we vervolgens de sleutel draaide toen ging de radio automatisch aan ( *O* )
Maarja toen we het contact weer terug draaide en de sleutel eruit haalde bleef de radio toch gewoon aan... -O-
Toen kwam mijn vrouw er bij abuis achter dat de radio uit ging toen ze de deur open deed (was meer uit frustratie waarom dat ding niet uit wilde:P)

Vervolgens nog een paar keer getest en het klopte, radio gaat aan wanneer we de sleutel gewoon draaide (alleen als je de radio niet handmatig uitgezet hebt)
als je de sleutel eruit haalt dan blijft de radio aan, pas als je de bestuurders duur open doet dan gaat de radio pas uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Klopt. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
jazzVL schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:50:
je zou via de website van winterbanden.nl misschien kunnen proberen te achterhalen welke maten je moet.
Daar kan je merk, type en bouwjaar opgeven en dan komt er een pagina met geschikte velgen, klik op 1 van die velgen en je weet welke specs het heeft.
Done die zegt voor een Ford Ka Mk2:

Breedte : 6J ET : 40
Inch : 15" Steek : 4x98

De velgen waar ik naar ga kijken zijn: 6.5J 15 inch ET 43 4x98.

De hogere ET komt door de lagere breedte (6,5J = -,5 inch dus dat is nog niet eens een centimeter verschil op een band). Ze komen van een Fiat Stilo af maar volgens mij moet dit gaan passen?

[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 20-03-2012 14:02 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Mijn oude Focus glimt weer goed in het voorjaarszonnetje !
Op naar de 300k km that is.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/0/view/6u4zu31j7a07m5e/Photo%2020-03-12%2012%2000%2020.jpg
Pagina: 1 ... 11 ... 139 Laatste