🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Nu dacht ik dat het zendertje van de centrale vergrendeling zonder sap zat en dat een nieuw batterijtje dat wel zo fixen. Helaas gaf de dealer aan dat het zendertje zelf niet meer in orde is. De spoortjes die verbinding moeten maken zijn aan het eind van hun levensduur. Kosten nieuwe afstandsbediening, 140 euro! Ouch. Weet iemand of er goedkopere aftermarket oplossingen voor te krijgen zijn? Op dit moment heb ik namelijk 1 sleutel met en 1 sleutel zonder ab. Lekkerste zou zijn als ik beide sleutels van nieuwe ab zou kunnen laten voorzien. En als het dan nog even kan als klapsleutels ook. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?
Ok, weer wat geleerd. Nog nooit gezien dat het op de interieurverlichtingswitch als het ware ging. Wel slim als je erover nadenkt, mensen zetten het contact meestal volledig uit ook wanneer ze in de auto blijven wachten.jazzVL schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:31:
[...]
Heb het gevonden, het ging eigenlijk in 2 stappen (Verhaal)
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
ik betaalde 175 euro ( ik had maar 1 enkele sleutel gelukkig wel met ab) om de sleutel te kopieren naar een andere met ab. Nu dus twee identieke sleutels beide vv ab.theHoff schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:05:
Vorige week heeft m'n Focus (2 wagon) z'n eerste beurtje bij de garage gehad tijdens mijn bezit. Er bleek inderdaad een kogellager niet helemaal fris meer te zijn bij de voorwielen. Voor de rest weinig spannends en ook geen punten die optisch er aan zaten te komen behalve 2 nieuwe voorbanden.
Nu dacht ik dat het zendertje van de centrale vergrendeling zonder sap zat en dat een nieuw batterijtje dat wel zo fixen. Helaas gaf de dealer aan dat het zendertje zelf niet meer in orde is. De spoortjes die verbinding moeten maken zijn aan het eind van hun levensduur. Kosten nieuwe afstandsbediening, 140 euro! Ouch. Weet iemand of er goedkopere aftermarket oplossingen voor te krijgen zijn? Op dit moment heb ik namelijk 1 sleutel met en 1 sleutel zonder ab. Lekkerste zou zijn als ik beide sleutels van nieuwe ab zou kunnen laten voorzien. En als het dan nog even kan als klapsleutels ook. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?
Ikzelf moet binnenkort echt even shoppen voor een trekhaak. Zou er tussen dealers nog verschil in prijs zitten?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Het is een 2004 Ford Ranger pickup.
2,5 liter turbo diesel en lederen bekleding.
Foto van deze winter.

Verder is hij groot, log, traag en dorstig, maar hij rijdt heerlijk en de hond kan makkelijk erin mee
Zelf heb ik gisteren het Sony spul vervangen voor wat beters een keuren touch screen van kenwoord type ben ik vergeten
Johann Sebastian Bach
Kak. Ik denk dat ik voor die tijd al voor de 20k beurt moet... Toch maar pitchen bij de dealer dat ze het regelen.joopv schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:00:
Heeft er iemand inside-informatie wanneer de west-europa 2012 versie van de blaupunkt FX navigatie precies uit komt (sd-kaart) ?
Was dat sonyspul dan zo slecht? Of gewoon niet fancy genoeg? Die sony units zijn toch bekend om de kwaliteit?Nivida_intel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:53:
Ergens medio Juni, hoorde ik in de ford Dealer???
Zelf heb ik gisteren het Sony spul vervangen voor wat beters een keuren touch screen van kenwoord type ben ik vergeten
onze mondeo heeft lekker Blaupunkt
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als team wilden we verder een uniek object, wat geleidt heeft tot de aanschaf van dit apparaat:
Een plaatje van 6000x4000 pixels is even nuttig als een 4.6 V8, het lijkt heel wat, maar je hebt er niks aan
Ford Thunderbird -big bird-
4.6 liter V8 uit 1994
Airco (helaas nog kapot), leren bekleding, cruise control, elektrisch verstelbare stoelen en automatisch dimmende binnenspiegel zorgen voor een luxe uitrusting voor een auto met deze leeftijd.
Afgelopen weekend nog een mooi filmpje geschoten waarin we onze auto voorstellen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TXcq_lesDLY]
Bedoeling is dat de auto nog wordt voorzien van een wat hippere kleur (idee is nu om de auto wit te wrappen en daar een aantal artiesten vervolgens hun creativiteit op te laten botvieren). Verder gaan we nog 27MC inbouwen en wat extra "opschmuck".
Alles is te volgen via onze blog: www.jalopyabroad.nl
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 05-04-2012 22:33 ]
Ik kreeg gisteren een brief van de leasemaatschappij dat ik een afspraak moet maken bij de dealert:
"Focus en C-MAX met 1.6L diesel motor - Afdichtplug uitlaagsysteem"
Blijkt dat er eoa plug los kan raken. Gebeld met de dealert, kan nog wel ff wachten, heeft geen extreme haast.
Het betreft hier de nieuwe focus (Oktober 2011), Trend Sport, 1.6 turbo diesel, 115PK.
De auto is 1 1/2 jaar gebruikt voor 'proefritten' bij de dealer en is praktisch nog gloednieuw.
Nou interesseert het me niet zo om als eerste weg te zijn bij een stoplicht, maar ik vraag me af of die 60pk uiteindelijk geen irritatie gaat veroorzaken. Een gemiddelde andere boodschappenwagen heeft meer vermogen. Maar iemand vertelde mij laatst dat de 44kW / 60pk versie software gelimiteerd is en gewoon een 60kW / 82pk variant is. Kan iemand dit bevestigen? Niet dat het heel veel uitmaakt, ik denk niet dat chiptunen onder de garantie valt.
Een plaatje van het race boodschappen-monster:

De reden voor de 3 deurs variant is eigenlijk simpel: de 5 deurs variant valt in een andere wegenbelasting categorie en heeft eigenlijk geen enkele meerwaarde. Met mijn lengte gaat de voorstoel helemaal naar achteren en kan er toch niemand meer zitten, 3 of 5 deurs maakt dan geen verschil.
[ Voor 0% gewijzigd door Tys op 15-04-2012 12:57 . Reden: Spelfouten ]
My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania
Gefeliciteerd met je groene feestje!Tyson schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:57:
Ik heb ook een Ford binnengesleept! Een Ford Fiesta 1.25i uit 2010 met nog geen 8.000km.
De auto is 1 1/2 jaar gebruikt voor 'proefritten' bij de dealer en is praktisch nog gloednieuw.
Zie dit topic op het Fiestaclub-forum: Chiptuning Mk7 1.25 60pk->86pk. Het is inderdaad mogelijk om de 60pk te voorzien van de software voor 82pk (en eventueel verder te chiptunen naar 86pk). Interessant is de grafiek met het verschil tussen de 2 versies:Nou interesseert het me niet zo om als eerste weg te zijn bij een stoplicht, maar ik vraag me af of die 60pk uiteindelijk geen irritatie gaat veroorzaken. Een gemiddelde andere boodschappenwagen heeft meer vermogen. Maar iemand vertelde mij laatste dat de 44kW / 60pk versie software gelimiteerd en gewoon een 60kW / 82pk variant is. Kan iemand dit bevestigen? Niet dat het heel veel uitmaakt, ik denk niet dat chiptunen onder de garantie valt.
[...]

Zoals je ziet is er nagenoeg geen verschil tussen de 60pk en 82pk tot 3500 rpm.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Inmiddels rij ik in het groene monster naar tevredenheid. Afgelopen zaterdag direct softwarematig laten aanpassen naar 82pk, toch stiekem een wereld van verschil.Pinobigbird schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:46:
Zie dit topic op het Fiestaclub-forum: Chiptuning Mk7 1.25 60pk->86pk. Het is inderdaad mogelijk om de 60pk te voorzien van de software voor 82pk (en eventueel verder te chiptunen naar 86pk).
Komende week even langs de dealer voor een losse deurrubber.
My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Goede keuze, ik heb hem zelf ookTyson schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:34:
[...]
Inmiddels rij ik in het groene monster naar tevredenheid. Afgelopen zaterdag direct softwarematig laten aanpassen naar 82pk, toch stiekem een wereld van verschil.
Komende week even langs de dealer voor een losse deurrubber.Al met al, een prima aankoop!
Al gezien? Voorkant vind ik iets minder maar dat is smaak.
Vind de voorkant een beetje te. Voor de rest niet verkeerd maar lijkt meer op een Focus qua grootte.
Vond deze foto wel grappig.
http://instagr.am/p/JkpKS_I6Rk/
[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 29-04-2012 13:22 ]

Meteen aan dit dacht:

Danwel

In een positieve zin dus. Lijkt me wel dikke humor om de Ford badge er af te halen en er (oude) Jaguar nieren in te transplanteren..
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
plof er dan een cosworth motor in

I'd drive it.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
mambo No5 schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:03:
Ben ik overigens de enige die bij het zien van deze foto
[afbeelding]
Meteen aan dit dacht:

Al is het gelukkig niet zo'n gedrocht als de Peugeot 408
Johann Sebastian Bach
Deze sd-kaart zit sinds gisteren in m'n auto. Het is een hele verbetering met de kaart van 3 jaar oudjoopv schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:00:
Heeft er iemand inside-informatie wanneer de west-europa 2012 versie van de blaupunkt FX navigatie precies uit komt (sd-kaart) ?

[ Voor 93% gewijzigd door Jim423 op 15-05-2012 20:57 ]
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
---RAWE CEEK!!!---
Ik ben wel benieuwd naar wat uitgebreidere ervaringen met die motor. Het is een optie voor mijn eerste leasewagen, en is belastingstechnisch niet zo oninteressant. Maar het klinkt toch wat onconventioneelr.e.s schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:03:
Nou inmiddels al weer 3 weken mijn nieuwe ford focus 1.0 100pk titanium in bezit en moet zeggen wat een heerlijke auto! Het was een gok zo'n 1 liter blok maar hij rijdt heerlijk en ik mis niet het vermogen wat ik had bij mij ford fiesta ( 1.6 120 pk ).
Nog even een plaatje
[afbeelding]
Heb het niet persoonlijk, maar collega wel en met de hand ff erin zetten achteruit gaat meestal snellerkw_nl schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:50:
Heeft iemand dat automatisch inparkeren? Zo ja, is dat wat? Of werkt het in de praktijk voor geen meter?
Wel leuke gadget natuurlijk, op youtube veel op te vinden.
Heb het met een proefrit gedaan en vond hem erg strak en vlot inparkeren. Nog een maand en dan kan ik het vaker uitproberen.kw_nl schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:50:
Heeft iemand dat automatisch inparkeren? Zo ja, is dat wat? Of werkt het in de praktijk voor geen meter?
Het is alleen wel schrikken hoe extreem dicht langs de voorste auto wordt gestuurd
Dit is ook mijn eerste leaseauto voor 4 jaar (ik had hiervoor een voorloop auto), reden om te kiezen voor het 1.0 liter blok is natuurlijk het belastingvoordeel ( deze auto kost me net zoveel als mijn ford fiesta, terwijl deze auto ook nog uitgebreider is qua opties ).Admiral Freebee schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:07:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar wat uitgebreidere ervaringen met die motor. Het is een optie voor mijn eerste leasewagen, en is belastingstechnisch niet zo oninteressant. Maar het klinkt toch wat onconventioneel
Om je over het vermogen gerust te stellen.
http://www.autoweek.nl/au...-focus-10-ecoboost-100-pk
Ik was bang dat ik op de snelweg vermogen tekort zou komen bij b.v. het inhalen van vrachtwagens ( ala polo blue motion ) maar dit is geen enkel probleem. Ook qua geluid klinkt het prima.
Wel grappig op hoeveel manieren het gemeten wordt.NoFearCreations schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:05:
Zo'n meter meet rolweerstand van alle 4 de wielen individueel. Dus als er een band zacht/lek is, krijgt dat wiel meer weerstand, en gaat het ding piepen.
Renault heeft sensoren in de ventielen zitten, IMO een dure oplossing, maar je kan wel de daadwerkelijke druk aflezen.
BMW gebruikt de ABS-sensoren om de omwentellingsnelheid te meten.
En ford meet de rolweerstand. Erg nifty allemaal.
Welke opties heb je er allemaal op? Ook Xenon? En mag ik vragen wat je leasebudget is?r.e.s schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:03:
Nou inmiddels al weer 3 weken mijn nieuwe ford focus 1.0 100pk titanium in bezit en moet zeggen wat een heerlijke auto! Het was een gok zo'n 1 liter blok maar hij rijdt heerlijk en ik mis niet het vermogen wat ik had bij mij ford fiesta ( 1.6 120 pk ).
Nog even een plaatje
[afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door Mojo op 17-05-2012 13:49 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Parkeren is echter juist een enorm goede manier van de auto leren kennen. Afmetingen, kijken, sturen, alles oefen je elke keer weer opnieuw. Perfect, en doodzonde om weg te nemen.
De grap is dat het een standaard feature van ABS sensoren is. Bij Audi gebruikt men ook duurdere sensoren die de druk meten. Echter, ik heb gewoon achteraf (en graties) in mijn A4 de ABS feature aan laten zetten. Is gewoon een verborgen feature.Mojo schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:48:
[...]
BMW gebruikt de ABS-sensoren om de omwentellingsnelheid te meten.
BMW is dus kostenefficient
[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 17-05-2012 14:06 ]
No problem, ik start hem, auto slaat aan, en klaar. Zou je denken.
Sinds dien brand constant het lampje "Off" op mijn start-stop-systeem knop. Auto rijdt verder nog perfect... Raar!
(Ford Focus Trend Sport 1.6D Ecoboost 115PK)
www.google.nl
Maakt niet uit, mn start-stop is wel verrot. Ben benieuwd of ie het eind van de middag wel weer pakt.
Ik moet mijn beslissing maken tussen een Ford Focus 1.6 Econetic en een Volkswagen Golf 1.6 Bluemotion.
Beide auto's kosten evenveel, voor praktisch dezelfde opties.
Welke zou ik kiezen en waarom?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen kiezen.
Zo'n 1.6 115pk Trend Sport heb ik ook (mei 2011). Geen problemen met start/stop, en toch al ruim 70.000km verder. Al gebruik ik het bijna nooit, zo subtiel vind ik 'm niet aan slaan.Reneger schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:31:
Ook goed. Volgens mij is de volledige naam: Ford Focus 1.6 TDCi 115pk Trend Sport
Maakt niet uit, mn start-stop is wel verrot. Ben benieuwd of ie het eind van de middag wel weer pakt.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik zou voor de Golf gaan, want ik vind het interieur van de Focus erg lelijkvankja schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:46:
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe wagen te gaan kopen.
Ik moet mijn beslissing maken tussen een Ford Focus 1.6 Econetic en een Volkswagen Golf 1.6 Bluemotion.
Beide auto's kosten evenveel, voor praktisch dezelfde opties.
Welke zou ik kiezen en waarom?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen kiezen.
Maar even serieus, beide zijn prima auto's, de Ford is iets sportiever als ik de reviews mag geloven (qua weggedrag) en de Golf is gewoon een allemansvriend. Als ik jou was zou ik een proefrit maken in beide auto's, en dan kijken welke het best bij jou past.
Gek genoeg deed ie het 's middags weer....Wallie schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:01:
[...]
Zo'n 1.6 115pk Trend Sport heb ik ook (mei 2011). Geen problemen met start/stop, en toch al ruim 70.000km verder. Al gebruik ik het bijna nooit, zo subtiel vind ik 'm niet aan slaan.
Ford, een Golf is saai van buiten en binnen.Knul schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:15:
[...]
Ik zou voor de Golf gaan, want ik vind het interieur van de Focus erg lelijk.
Maar even serieus, beide zijn prima auto's, de Ford is iets sportiever als ik de reviews mag geloven (qua weggedrag) en de Golf is gewoon een allemansvriend. Als ik jou was zou ik een proefrit maken in beide auto's, en dan kijken welke het best bij jou past.
Het interieur is inderdaad niet moeders mooiste maar je kan wel gemakkelijk overal bij...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Mondeo station doet nu 1 op 14 met diesel en heeft bijna 190.000 gelopen. Wij doen ongeveer 20.000 tot 25.000 per jaar maar dat is vooral met veel lange afstanden. Hij staat hier zo een week voor de deur niets te doen en dan in het weekend soms een ritje naar de super en that's it. Maar als er goed mee gereden word is het direct 500 tot 600KM.
Oh ja onze Ka blijft gewoon voorlopig
[ Voor 21% gewijzigd door Touchdomex op 06-06-2012 00:17 ]
Ik vind het interieur juist heel mooi, beter dan VAG producten, maar ik hou dan ook niet van zwart en vierkant dashboard.Touchdomex schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:04:
[...]
Ford, een Golf is saai van buiten en binnen.
Het interieur is inderdaad niet moeders mooiste maar je kan wel gemakkelijk overal bij...
Is puur smaak. Ik vind het interieur uit een vorige generatie Volvo C30 nog steeds het meest sexy interieur wat ik ooit heb gezien. Praktisch en strak.Jim423 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:52:
[...]
Ik vind het interieur juist heel mooi, beter dan VAG producten, maar ik hou dan ook niet van zwart en vierkant dashboard.Dus het is allemaal smaak.
Het interieur van de Focus is juist alleen achterlijk praktisch maar mooi vind ik hem niet.
Johann Sebastian Bach
Iemand? Niemand? Geen ecoboost rijders hier?Touchdomex schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:13:
Zijn er mensen die wat willen vertellen over de Ford Focus Ecoboost 1.0 met 125 trappelende ezels? Zijn er al mensen bekend met deze auto en vooral dit blok. Wij zitten er hier overna te denken om onze Mondeo in te ruilen voor zoiets vanwege het verbruik, lage maandlasten, hopelijk goedkoop onderhoud de eerste 150.000KM en het feit dat het een nieuwe auto is waar wij nog wel allemaal inpassen met 5 man.
Mondeo station doet nu 1 op 14 met diesel en heeft bijna 190.000 gelopen. Wij doen ongeveer 20.000 tot 25.000 per jaar maar dat is vooral met veel lange afstanden. Hij staat hier zo een week voor de deur niets te doen en dan in het weekend soms een ritje naar de super en that's it. Maar als er goed mee gereden word is het direct 500 tot 600KM.
Oh ja onze Ka blijft gewoon voorlopigDing doet het nog super. Bijna geen onderhoud, kost geen fuck in de verzekering, verbruik is prima met ongeveer 1 op 15. Hopelijk met komende meting weer zuiniger. Roest lijkt nog zeer weinig aanwezig. Alleen een scheurtje in de voorruit wat jammer kan gaan worden en hij loopt soms niet helemaal lekker maar dat zijn denk ik gewoon de filters die vervangen moeten worden.
Johann Sebastian Bach
Ja dat willen wij wel nog zeker gaan doen maar dat komt allemaal straks in de vakantieNivida_intel schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:56:
Buurman rijdt een EcoBoost. En uit zijn verhalen is dat blok erg rap voor zijn doen. Het gaat allemaal erg hard. Auto heeft ie nu 3 weken. trekt lekker op, alleen niet zo sterk in de onderste toeren. Om het te voelen gewoon een proefrit maken.
Vooral omdat de auto particulier gekocht gaat worden en niet lease is voor ons een goede zoektocht erg belangrijk.
Titanium pakketje + Driver assistance pack + licht & zicht pakketje. Ik heb een normaal leasebudget ( via internet kun je die prijzen wel vergelijken ).Mojo schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:48:
Welke opties heb je er allemaal op? Ook Xenon? En mag ik vragen wat je leasebudget is?
Ik heb een ford focus 1.0 , bijna 2 maanden in bezit en al bijna 8000 kilometer verder dus het schiet lekker op. Verbruik is niet heel bijzonder namelijk 1 op 15 maar dat komt omdat ik hem altijd wel hoog in de toeren hou. Ik weet zeker dat een verbruik van 1 op 19 makkelijk te realiseren is met netjes schakelen en veel 80 en 50 rijden. Op de snelweg krijg ik hem niet onder de 1 op 15.Touchdomex schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:13:
Zijn er mensen die wat willen vertellen over de Ford Focus Ecoboost 1.0 met 125 trappelende ezels? Zijn er al mensen bekend met deze auto en vooral dit blok. Wij zitten er hier overna te denken om onze Mondeo in te ruilen voor zoiets vanwege het verbruik, lage maandlasten, hopelijk goedkoop onderhoud de eerste 150.000KM en het feit dat het een nieuwe auto is waar wij nog wel allemaal inpassen met 5 man.
Oh ja onze Ka blijft gewoon voorlopigDing doet het nog super. Bijna geen onderhoud, kost geen fuck in de verzekering, verbruik is prima met ongeveer 1 op 15. Hopelijk met komende meting weer zuiniger. Roest lijkt nog zeer weinig aanwezig. Alleen een scheurtje in de voorruit wat jammer kan gaan worden en hij loopt soms niet helemaal lekker maar dat zijn denk ik gewoon de filters die vervangen moeten worden.
Heerlijke auto en ik heb niet het gevoel dat ik echt vermogen mis.
Een vraagje die ik vergeten was te stellen en wat ik zo niet op Internet kon vinden, is de Sony-radio standaard op de Lease Titanium-versie of is dat een optie? Want die ziet er wel tig keer strakker uit dan de standaard-versie. Die was ook prima, maar wel een beetje veel knopjes..
focus 1.6 TDCi (105 PK 88gram CO2) Econetic Lease Titanium + Light upgrade & Driver Assistant Pack. verder waren er geen opties behalve accessoires die er op konden :-)
@sebasd de Sony Radio is een optie niet standaard. en ik weet ook niet zeker of ze dat bij een Econetic Lease mee leveren.
Dank je. Heb een offerte opgevraagd incl. die Sony-radio, dan merk ik het gauw genoeg. Anders doen we het met de gewone, kwestie van even wennen denk ik.dokasensai schreef op maandag 11 juni 2012 @ 07:48:
@sebasd de Sony Radio is een optie niet standaard. en ik weet ook niet zeker of ze dat bij een Econetic Lease mee leveren.
Wat anders: Ik kwam zaterdag (sproeistof bijvullen) een stuk schuim los tegen onder de motorkap, lag nog net aan de radiator.
Even bij de garage geweest, daar lag in de auto waar we gingen kijken waar het zo moeten zitten, hetzelfde stuk los. Nu draait daar van alles aan banden en ventilatoren, dus mocht je daar niet al te vaak komen, kijk even tussen motor en radiator (door) of je daar een strook schuimspul ziet liggen.
Mocht het op een plek zitten waarvan je denkt: daar hoort het! - maak dan even een foto, ik ben wel benieuwd
Veel steenslag al, trouwens, 6 maanden/14k onderweg.
[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 11-06-2012 13:57 ]
ping 127.212.23.124

Uitrusting is Titanium + Business pack, dus vrij compleet.
Deze auto gaat m'n Peugeot 307 Break uit 2005 (met een whopping 68PK) vervangen, ik kan niet wachten om dat trage ding eindelijk gedag te kunnen zeggen!
Binnenkort een update met eerste ervaringen. Ik heb woensdag een dag vrij genomen om meteen even een leker tochtje door het land te kunnen maken
Kater? Eerst water, de rest komt later
Heb ik ook besteld een maand geleden. Kreeg alleen begin deze week een brief van de Ford dat de verwachte leverdatum van 18 juni niet gehaald ging worden omdat men nog e.e.a. wilde testen. Vervolgens ging de brief verder over de fabrieksvakantie waardoor de uiteindelijke levering pas in september gaat plaatsvinden. M.a.w. een brief vol onzin en excuses dat de auto 3 maanden vertraagd is. Enorm balen!dokasensai schreef op maandag 11 juni 2012 @ 07:48:
Ik heb mijn nieuw Ford besteld.
focus 1.6 TDCi (105 PK 88gram CO2)
Natte krant (363218) (V.242)
https://fgheysels.github.io/
Wanneer had je besteld? Ik heb eind maart besteld en kreeg vorige week te horen dat levering anderhalve week was opgeschoven. ( ipv op 7-6)whoami schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:44:
* whoami is ook aan het wachten op z'n Ford Focus Clipper (1.6tdci econetic, Titanium). Verwachte leverdatum was 4 juni, maar tot nu toe nog niets van de lease-maatschappij gehoord ...
Dat was ook ergens eind maart.Appesteijn schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:45:
[...]
Wanneer had je besteld? Ik heb eind maart besteld en kreeg vorige week te horen dat levering anderhalve week was opgeschoven. ( ipv op 7-6)
(is wel in BE).
Draaiknop kan ik wel rond draaien maar hij blokkeert als ik de pijl wil draaien naar de P of mistlampen.
En ja ze zitten erop.
[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 13-06-2012 14:41 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Uhm, induwen of uittrekken en draaien tegelijk -> contact moet geloof ik ook aanstaan.Sc0rPi0N schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:40:
Stomme vraag maar hoe krijg ik mijn mistlampen aan (voor als achter)?
Draaiknop kan ik wel rond draaien maar hij blokkeert als ik de pijl wil draaien naar de P of mistlampen.
En ja ze zitten erop.
Uittrekken en draaien al geprobeerd? Zo werkt het op onze Mondeo. Weet niet of het nog steeds is.Sc0rPi0N schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:40:
Stomme vraag maar hoe krijg ik mijn mistlampen aan (voor als achter)?
En ja ze zitten erop.
Overigens zou ik ze zelf alleen bij hoge uitzondering aanzetten. Die dingen zijn echt kut voor je medeweggebruikers. wij hebben het 1x moeten doen omdat 1 koplamp was uitgevallen compleet maar wij wel in de middle of nowhere zaten en we moesten doorgaan

Las ook net in een mondeo handleiding dat je aan de knop moet trekken ... Zal nog eens proberen.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Wtf, besteld in maart, met op het document verwachte leverdatum 4/6.Appesteijn schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:45:
[...]
Wanneer had je besteld? Ik heb eind maart besteld en kreeg vorige week te horen dat levering anderhalve week was opgeschoven. ( ipv op 7-6)
Nu komen ze mij zeggen dat er productieproblemen zijn, en dat de wagen in november gaat geleverd worden, ipv in september.
Kan volgens mij niet, want de leverdatum was in juni, dus dat zou willen zeggen dat ze nog niet eens begonnen zijn met het assembleren van die wagen.
Volgens mij is er iemand met mijn voeten aan het spelen.
Haan schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:33:
A.s. woensdag ga ik mijn Focus 1.6 TDCi hatchback (uit 07-2008) ophalendus ik meld me hier alvast
Uitrusting is Titanium + Business pack, dus vrij compleet.
Deze auto gaat m'n Peugeot 307 Break uit 2005 (met een whopping 68PK) vervangen, ik kan niet wachten om dat trage ding eindelijk gedag te kunnen zeggen!
Binnenkort een update met eerste ervaringen. Ik heb woensdag een dag vrij genomen om meteen even een leker tochtje door het land te kunnen maken

Instagram fotootje van m'n nieuwe bolide
Vanmorgen opgehaald in Hoofddorp en vervolgens N-H omhoog gereden, Afsluitdijk op-en-neer en weer terug naar huis. Zeer tevreden tot nu toe!
Vreemd dat de levering van jullie auto's zo lang duren hebben jullie apparte opties er op zitten.
Ik kreeg namelijk vandaag te horen via mijn lease maatschappij dat mijn auto
Ford Focus Econetic Lease Titanium + Driver Upgrade + Light upgrade Ink blue
17-08 word geleverd bij de dealer 3 weken geleden besteld
Heb sinds een jaar een Focus Wagon TDCI met 109 pk uit 2006. Heen en weer op vakantie geweest (rustig gereden) en een verbruik van zo'n 5,5 l/100km op de bc.
Bij terugkomst ging het motormgmt lampje branden en bleek het roetfilter vol (bij 125k) en EPG klep te blijven hangen. Beiden vervangen en auto reed inderdaad beter, minder snel afslaan bij optrekken uit stilstand etc.
Gem verbruik na ongeveer een jaar: 5.0 l/100 km.
2 weken geleden voor de APK +beurt, bleek er een verstuiver los te zitten en daardoor ook brandstof niet in de motor maar buiten de motor te hebben gemorst. Verstuiver vastgemaakt, 2 gereviseerd en schoongemaakt. Brandstofverbuik nu: 4.0 l /100km.
Heb ik nu een jaar lang 1 liter brandstof per 100 km gemorst?
Heeft iemand anders deze mankementen gehad en soortgelijk brandstofverbuik/vermindering geconstateerd?
Oh ja, mijn rijstijl: 106 km/u (op de teller) op de rechterbaan en cc is mij prima! 80% snelweg 10% 80kmweg en 10% stad.
Het voorjaar is inderdaad het voordeligst wat betreft brandstof vebruik, geen kachel aan, ac uit etc.Haan schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:08:
Een daling van 1 liter/100KM zou wel bijzonder veel zijn. Je zou het over een jaar weer moeten bekijken, het verbruik zal dan wel weer een stuk hoger liggen, bijvoorbeeld in de winter periode verbruik je altijd al meer brandstof.
Morgen weer op vakantie dus een goede test volgt.

Jammer genoeg mog 9K Doorsparen
Sport met de zwarte 17'' lijkt me, kun je zelf ook achteraf maken
Kwestie van smaak uiteraard

Ford Ka metal vind ik in het grijs vooral toch een stuk geiler! Alleen 2 dingen zijn jammer. Hij staat nog steeds zo hoog als een tractor en hij heeft nog steeds dat magere 1.2 69PK blok

Ik ben vandaag eens binnengelopen bij een Ford dealer. Daar wisten ze me te vertellen dat de productie Ford Focus 1.6 TDci 105pk, 89g CO2 uitstoot uitgesteld is, en pas begint in september 2012.dokasensai schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 07:44:
@whoami @yuriv
Vreemd dat de levering van jullie auto's zo lang duren hebben jullie apparte opties er op zitten.
Ik kreeg namelijk vandaag te horen via mijn lease maatschappij dat mijn auto
Ford Focus Econetic Lease Titanium + Driver Upgrade + Light upgrade Ink blue
17-08 word geleverd bij de dealer 3 weken geleden besteld

(Ik heb ook de titanium uitvoering besteld, incl light pack, fleet pack, en nog een paar andere kleine dingetjes).
[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 14-06-2012 23:22 ]
Deze afbeelding krijg ik als ik op Ford Fiesta Metal zoek, hij ziet er precies het zelfde uit als bij de dealer.Jim423 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:25:
Dat is niet metal toch?
Sport met de zwarte 17'' lijkt me, kun je zelf ook achteraf makenVind die chrome rand rond de grill trouwens niet super, achterkant is wel dik
Leuke bakHaan schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:24:
[...]
[afbeelding]
Instagram fotootje van m'n nieuwe bolide![]()
Vanmorgen opgehaald in Hoofddorp en vervolgens N-H omhoog gereden, Afsluitdijk op-en-neer en weer terug naar huis. Zeer tevreden tot nu toe!
[ Voor 14% gewijzigd door Southern Sun op 15-06-2012 09:02 ]
Ook al is dat blokje best grappig in de toeren, deel ik je mening. Knal er een abarth blok of zo'n Panda 100HP blok in. Veel leukerTouchdomex schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:54:
[afbeelding]
Ford Ka metal vind ik in het grijs vooral toch een stuk geiler! Alleen 2 dingen zijn jammer. Hij staat nog steeds zo hoog als een tractor en hij heeft nog steeds dat magere 1.2 69PK blokHad er dan een flink krachtiger blok kunnen krijgen... Beetje zoals de Sportka
[afbeelding]
K to the KillaZ
Dan merk je toch dat je toch een pittige auto hebt
Nee die dingen zijn gewoon echt zo pokketraag. Ze wegen nogal veel in verhouding tot het vermogen.Reneger schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:17:
Mên. Net de Focus 115Pk diesel weggebracht voor een beurt. Leenauto meegekregen: Een Fiesta 1.25 60pk... Bijna een halvering van de PK's, dikke halvering van de koppel
Dan merk je toch dat je toch een pittige auto hebt
Het is niet een slecht blok en voor het gewicht zeker prima maar als je zo'n speciale metal editie doet gooi er dan ook wat leuks om ermee te spelen. Het is je duurste model met de meeste poespas en je hebt maar een 1.2 met 69PK. Zelfde als het basismodel... Gooi er dan de 1.25 met 82PK in van een Fiesta. Of de 1.4 uit een Fiesta. Dan heb je pas een leuk klein scheurmonstertje met goede looks!KillaZ schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:13:
[...]
Ook al is dat blokje best grappig in de toeren, deel ik je mening. Knal er een abarth blok of zo'n Panda 100HP blok in. Veel leuker
Meh, vindt dat grijs met zwarte velgen helemaal niks, maar ieder z'n eigen smaakTouchdomex schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:54:
[afbeelding]
Ford Ka metal vind ik in het grijs vooral toch een stuk geiler! Alleen 2 dingen zijn jammer. Hij staat nog steeds zo hoog als een tractor en hij heeft nog steeds dat magere 1.2 69PK blokHad er dan een flink krachtiger blok kunnen krijgen... Beetje zoals de Sportka
[afbeelding]
Het lijkt sowieso wel of 9/10 Focussen / Foci (Southern Sun schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:59:
[...]
Leuke bakStaat ook nog steeds op mijn lijstje. Vriend van me had laatst op een weekendje weg dat model in de wagon versie en was verrast over het interieur, vond het er goed uit zien. Alleen als ik er een zou kopen weet ik niet meer of ik nou de hatchback of wagon zou nemen. Vind op zich de wagon toch ook wel wat hebben, maar dat is weer zo degelijk
Hiervoor reed ik ook in een station, maar ik heb het helemaal niet nodig, misschien 1 of 2 keer per jaar handig om bijv. een fiets te vervoeren, maar verder niet. Dus uiteindelijk ben ik stiekem wel blij met de hatchback
Beter imho dan zwart op zwart. Dit bekt nog net wat lekkerder. Al zijn er inderdaad lekkerder kleurtjes met zwarte velgen.Noctonix schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:25:
[...]
Meh, vindt dat grijs met zwarte velgen helemaal niks, maar ieder z'n eigen smaak
Zo ja; Ben van plan om een tweede hands fordje focus, 1.6 benzine, te kopen met 250.000 km op de teller.
Hebben jullie tips waar ik extra moet opletten bij de testrit? Waar ik naar moet kijken als je de auto inspecteert?
Google en het internet geven mij de gebruikerservaring niet. Vandaar ik het hier vraag.
Zo nee; Modje doe maar weg knippen.
Alle vragen hebben een antwoord
Afaik gaat het bij de Focus I vooral om roest op diverse plaatsen waar je op moet letten al zal je 'm met 250k op de teller niet eindeloos veel tijd geven om verder te roesten neem ik aan
[ Voor 57% gewijzigd door Rukapul op 18-06-2012 20:15 ]
Kijken naar een andere auto met minder KM's. Met een kwart milioen Km's heb je kans op een stuk meer issues als met wat minder Km's.mhindrik schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:11:
Ben van plan om een tweede hands fordje focus, 1.6 benzine, te kopen met 250.000 km op de teller.
Hebben jullie tips waar ik extra moet opletten bij de testrit? Waar ik naar moet kijken als je de auto inspecteert?
Een Focus is over het algemeen een betrouwbare auto maar staat ook weer niet bekend als overengineerd kilometervreter.
[ Voor 11% gewijzigd door martijn_tje op 18-06-2012 20:21 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Maar ik dacht dat 250.000 km niet al te veel is in 10 jaar?
2002 is de 1.5 dus volgens mij is roest daar niet een serieus iets. Wel iets om op te letten! Voor de rest geen echte ervaringen mee sorry
Het is geen overengineerde kilometervreter maar als hij niet al te duur is en het onderhoud is goed uitgevoerd dan zou de 3.5 tot 4 ton nog wel haalbaar zijn. Ford blokjes zijn redelijk bullitproof maar meestal houd de rest van de auto het niet zolang uit dat hij het kan halen
Maar ik moet nog een proefrit maken en de geschiedenis van de wagen opvragen en dan ga ik beslissen.
Maar ik dacht juist bij Ford dat er weinig roest issues waren.
Ford heeft bijna het woord roest uitgevondenmhindrik schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:51:
Volgens de advertentie komt de auto met onderhoudsboekjes en volgens mij van elk jaar een stempel van de dealer erin. En de 250000 km beurt heeft de auto al gehad.
Maar ik moet nog een proefrit maken en de geschiedenis van de wagen opvragen en dan ga ik beslissen.
Maar ik dacht juist bij Ford dat er weinig roest issues waren.