Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 13 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:51
mhindrik schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:51:
Volgens de advertentie komt de auto met onderhoudsboekjes en volgens mij van elk jaar een stempel van de dealer erin. En de 250000 km beurt heeft de auto al gehad.
In dat geval: kijk of er ook stempels staan bij de casco inspectie of hoe dat ook moge heten. In het boekje kunnen op twee plekken stempels staan en de laatste gaan juist over inspectie van de dealer op roest.
Maar ik dacht juist bij Ford dat er weinig roest issues waren.
LOL

Specifiek punt om bij de oudere focus naar te kijken is aan de binnenkant van de onderzijde van de deuren. Iets met problemen met afdichtingsrubbers waardoor het juist daar gaat roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Omdat een trekhaak voor mijn Fiesta MK7 bij de Ford dealer meer dan 800 euro kost en ik dat toch wat te gortig vind voor zo'n auto ben ik op internet opzoek gegaan naar trekhaken om zelf te monteren. Uiteindelijk heb ik er gisteren een besteld voor €190 incl. wagenspecifieke kabelset. Nu heb ik wel eerder een trekhaak gemonteerd maar dit was op een brug en die luxe heb ik thuis niet. Ik heb 2 assteunen en een goedkope garagekrik waarmee het volgens mij ook wel moet lukken.

Nu mijn vraag, hoe kan ik dat het beste stevig neerzetten? het lijkt me het handigst om de achterkant in zijn geheel op te tillen met de garagekrik om vervolgens de assteunen links en rechts te plaatsen, maar waar? Kan ik de garagekrik zonder iets beschadigen ergens in het midden onder het subframe plaatsen (en zoja, waar precies)?

Ook over de plaats voor de assteunen ben ik niet zeker, ik zou ze gewoon bij de krikpunten neer willen zetten maar waar normaal een inkeping zou zitten om de krikpunten aan te duiden (zoals bij iedere auto maar ook volgens het boekje van de fiesta) zitten bij mij helemaal geen inkepingen of aanduidingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is het niet makkelijker om een hobbygarage te vinden waar je alsnog een brug kan fixen? Lijkt mij vooral voor zoiets waar je compleet onder je auto gaat wel een stuk veiliger.

Of een vriend fixen die zoiets heeft staan? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 19-06-2012 14:59 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:58:
Is het niet makkelijker om een hobbygarage te vinden waar je alsnog een brug kan fixen? Lijkt mij vooral voor zoiets waar je compleet onder je auto gaat wel een stuk veiliger.

Of een vriend fixen die zoiets heeft staan? :+
Dat zou inderdaad een stuk makkelijker zijn maar kan hier in de buurt eigenlijk niks vinden. Maar netjes in z'n 1, blokken achter de voorwielen en op assteunen ipv krik moet toch wel redelijk veilig zijn lijkt me? Verder kan een groot deel ook zonder hem op te tillen (Fiesta staat vrij hoog op z'n pootjes ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jazzle schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:23:
[...]

Dat zou inderdaad een stuk makkelijker zijn maar kan hier in de buurt eigenlijk niks vinden. Maar netjes in z'n 1, blokken achter de voorwielen en op assteunen ipv krik moet toch wel redelijk veilig zijn lijkt me? Verder kan een groot deel ook zonder hem op te tillen (Fiesta staat vrij hoog op z'n pootjes ;) )
Doe er voor de zekerheid ook nog wat anders onder naast assteunen en je bent inderdaad wel redelijk veilig. Scheelt dat je veel eronder kan doen zonder hem omhoog te halen.

Hoe zit het trouwens met de bumper? Lijkt mij dat die ook anders is of niet?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:26:
[...]

Doe er voor de zekerheid ook nog wat anders onder naast assteunen en je bent inderdaad wel redelijk veilig. Scheelt dat je veel eronder kan doen zonder hem omhoog te halen.

Hoe zit het trouwens met de bumper? Lijkt mij dat die ook anders is of niet?
Er moet een stukje uit maar dat is maar een klein stukje en het lijkt er zo op het eerste gezicht zelfs op dat dit volledig buiten zicht is (horizontaal stuk bumper aan de onderkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:51
Het klopt dat er geen inkepingen zitten. Volgens mij maakt het vrij weinig uit waar je hem dus eronder zet als het maar op de ''rails'' is. Leg wel nog ff een wiel oid naast die assteun he :P

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:35

Haan

dotnetter

Ik heb dus sinds vorige week een Focus uit 2008, nu merk ik dat als ik met wat kracht rem (niet vol in de ankers ;) ), dat het lijkt alsof het een beetje 'schuurt' (ik weet niet zo goed hoe je het moet omschrijven). Dit merk ik bij lage snelheden, bijvoorbeeld als je het laatste stukje voor een stoplicht afremt van 20->0 oid.
Voor ik hiermee terugga naar de garage, vraag ik me af wat het kan zijn en of het wel/geen probleem is.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-10 09:45
Kan zijn als een auto lang heeft stilgestaan dat er wordt roest ontstaat op de remschijven. En door het remmen worden deze schoon geveegd van roest. Anders zou ik het ook niet weten.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ja dat zou misschien kunnen, hoewel de auto volgens mij hooguit een paar weken stil heeft gestaan. Ik kijk het nog even aan, als het roest is, moet dat zo langzamerhand toch wel over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Haan schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:58:
Ja dat zou misschien kunnen, hoewel de auto volgens mij hooguit een paar weken stil heeft gestaan. Ik kijk het nog even aan, als het roest is, moet dat zo langzamerhand toch wel over zijn?
Paar keer echt goed lomp remmen en je maakt ze vanzelf schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:50:
Het klopt dat er geen inkepingen zitten. Volgens mij maakt het vrij weinig uit waar je hem dus eronder zet als het maar op de ''rails'' is. Leg wel nog ff een wiel oid naast die assteun he :P
Heb de trekhaak er inmiddels onder zitten :) Gaat eigenlijk vrij makkelijk allemaal en een brug is echt helemaal nergens voor nodig bij de Fiesta blijkt nu, je hoeft hem zelfs niet eens per se op te krikken. De trekhaak gaat zo van achteren in de chassis koker. Ik heb uiteindelijk een kant een keer omhoog gehaald omdat ik dan iets beter bij een schroef kon (die achter de benzine vulleiding verstopt zit |:( ) maar verder niet.

Aanrader om het zelf te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Goed om te horen. En kabelboom met stekkers of? De doppen heb ik al gezien.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:49:
Goed om te horen. En kabelboom met stekkers of? De doppen heb ik al gezien.
Plug 'n play op de achterlichten :) (heb alleen 7 pins)

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzle op 24-06-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Afgelopen vrijdag bericht gekregen dat mijn nieuwe wagen in bestelling is gezet bij Ford Nederland.
Betreft hier een Ford Focus 1.6 TDCi 77kW Econetic Lease Titanium Wagon met Driver Assistant Pack en enkele accessoires erbij (bagagerekken, compartiment verdelers en anti-slipmat).

Nu maar even afwachten wat de levertijd is.
We gaan in september op vakantie. Hopelijk wordt hij voor die tijd afgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Jazzle schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:58:
[...]

Plug 'n play op de achterlichten :) (heb alleen 7 pins)
Heb je nog fotootje met trekhaak eraf :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-10 09:45
Toch maar op advies maar een auto bekeken met lagere km standen :) Bedankt! Zal binnenkort eens posten wat het geworden is.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:40

BaT

Ik was op zoek naar een leuk autotje voor mezelf (tot nu toe reed ik regelmatig in de auto van m'n vriendin, een Honda Jazz), want nu we een kleine hebben is het praktischer voor mij / haar om die auto niet meer te delen.

Ik was daarom al een tijdje op zoek naar leuke Ford Fiesta occasions. Ik had al in een nieuwe een proefrit gemaakt, maar vond die te veel kosten en na een teleurstelling van een andere proefrit (Fiesta 1.4 Ghia uit 2009, lichte interieur vond ik vreselijk en auto was helemaal doorrookt / brandgaten in de lichte bekleding), dacht ik; het kan nog wel even duren voor ik iets leuks tegen kom.

M'n schoonvader, die met pensioen is, hielt alle advertenties echter nauwlettend in de gaten en zodoende vonden wij vorige week een Ford Fiesta 1.6 120PK Titanium X-Pack uit 2009 (Morello) met nog geen 70k op de teller. Meteen gereserveerd en ik heb eerder gisteren uiteindelijk de proefrit gemaakt en.... de auto gekocht!

Wat rijdt dat lekker zeg, alles was in orde; auto was in de desbetreffende (Ford) garage toentertijd verkocht en was daar ook altijd in onderhoud geweest, blijkbaar hadden ze ook al zes bellers gehad, maar gelukkig waren wij als eerste.
Ook het keyless entry systeem is heerlijk om te hebben. Het enige nadeel is dat ik nog tot woensdag moet wachten voordat ik hem kan ophalen ;)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Vermoedelijk mag ik me na vrijdag afmelden hier in het topic. Dan kan ik de Fiesta inleveren na 177.000 trouwe kilometers. Ga het wagentje wel missen hoor... Wat de leenauto gaat worden weet ik nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://djidee.home.xs4all.nl/nwfiesta1klein.jpg

Opvolger wordt zeer vermoedelijk een V40 D2, tenzij ik daar niet inpas (hij is vrij laag), specs: djidee in "Het grote Volvo topic - Deel 6"

Als alternatief heb ik nog wel een Ford Focus Wagon op het oog, waarvan de offerte nu nog compleet gemaakt wordt, men moet namelijk aardig grutten in de accesoirelijsten en kijken of het ergens conflicteert met de 14% leasediesel.

Het idee is ongeveer blz 38/39 van de brochure : http://www.ford.nl/Personenautos/Focus/Focus_iBrochure
Alleen dan geen chromen kappen op de spiegel ( :F ) en dan met 17" individual velgen (staat 2 pagina's verder)

Samen met het light pack, en dak relingen heb ik hem wel redelijk vol. Helaas geen sony radio mogelijk icm die econetic lease titanium, en het ford sync my touch is wederom uitgesteld. :(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De mijne gaat er volgende week uit, na 89000 kilometers:

Afbeeldingslocatie: http://www.4agte.nl/typo3temp/pics/86cdbad57e.jpg

Een van de allerlaatste ST's van dit model gemaakt, net voordat het nieuwe model fiesta uitkwam, (07-2008)

[ Voor 3% gewijzigd door Navi op 30-06-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

djidee schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:57:
Vermoedelijk mag ik me na vrijdag afmelden hier in het topic. Dan kan ik de Fiesta inleveren na 177.000 trouwe kilometers. Ga het wagentje wel missen hoor...
LoL, ik neem je plaats hier wel over; bijna dezelfde uitvoering als wat ik woensdag ga ophalen :D

Edit: plaatje toegevoegd: dit wordt hem :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZBTpCusbujq8cQJqpG68F9Fw/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door BaT op 01-07-2012 01:18 . Reden: Foto toegevoegd ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 14:43

Maximus

There is no substitute

Heb inmiddels sinds 7 oktober 2011 mijn Ford Fiesta mogen ophalen van de dealer. Inmiddels heeft de Fiesta bijna 14.5k km ervaring op de teller staan. Op een kleine rammel in het interieur (was de kap van de regensensor die wat rammelde) tot nu toe een vlekkeloos bezit. Heerlijke auto om mee te rijden, vooral de stoelen zijn een verademing. Enige punt van kritiek is de afwezigheid van parkeersensoren voor maar dit is opgelost in de nieuwe editie, waar ze bij het X-Pack ook op de voorkant zitten.

Foto's toen ik de auto net had gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/516065/fiesta1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/516065/fiesta2.JPG

Voor de specs: 1.25 liter 60kw Ford Fiesta Titanium uitvoering met het X-Pack Multimedia, Ink Blue metallic lak, 16" 15 spaaksvelgen en als bekleding "Dotts in Syracuse"

[ Voor 18% gewijzigd door Maximus op 30-06-2012 23:39 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Veel plezier met jullie nieuwe auto's

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
djidee schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:57:
Vermoedelijk mag ik me na vrijdag afmelden hier in het topic. Dan kan ik de Fiesta inleveren na 177.000 trouwe kilometers. Ga het wagentje wel missen hoor... Wat de leenauto gaat worden weet ik nog niet.
Dat heb je goed gedaan, ik zit nog maar op de 30k :)
Reed je buitendienst ofzo?

(lama, kom je al tegen op autoweek...)

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 01-07-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Jim423 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:54:
[...]

Dat heb je goed gedaan, ik zit nog maar op de 30k :)
Reed je buitendienst ofzo?

(lama, kom je al tegen op autoweek...)
:D

Overigens, mag ik hier langer blijven. Want de huurauto is een Focus Wagon.
95 whopping pk's, maar kan hij best goed mee meekomen. Alleen de acceleratie vanaf 120 is even wennen, de Fiesta was veel feller daar.. Misschien toch even terug schakelen... Maar de rust aan boord, erg fijn. De middenconsole is wel erg breed, heb minder ruimte voor mijn benen dan in de Fiesta, best een tegenvaller, ga ik bij de V40 nu erg op letten...

Ploaties (met fancy wieldoppen)
Afbeeldingslocatie: http://djidee.home.xs4all.nl/ZijkantFocusKlein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://djidee.home.xs4all.nl/KofferbakKlein.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik heb m'n Ford Fiesta nu zo'n halve week in bezit: dat rijdt toch wel heerlijk zeg. Eventjes snel iemand inhalen op de snelweg is zo gepiept met het 1.6 120pk blokje, om vervolgens weer lekker in de cruise control terug te vallen.

Ook over het geluid ben ik zeer te spreken; mensen zijn idd verbaasd als je zegt dat er geen subwoofer in zit.
Nu heb ik alleen de optie dat ik een 3,5mm line-in heb en nu had ik graag ook Bluetooth audio gehad, maar het frapante is: Bluetooth audio werkt alleen als je de USB optie ook hebt (wat raar is aangezien de carkit ook via Bluetooth gaat). Is dit makkelijk zelf te doen, aangezien er al een deel is voorbereid? Of is er een manier om toch Bluetooth audio te krijgen, zonder (of eventueel toch met) de USB optie?

Daarnaast heeft de vorige eigenaar voorbereiding voor TomTom laten inbouwen, een lederen voetstuk met de kabels mooi weg gewerkt in het interieur. Hier moet een speciale converter op worden gezet, zodat bepaalde TomTom modellen zonder poespas gecconnect kunnen worden. Hebben meer mensen zo'n voorbereiding? en zo ja, waar haal je zo'n converter 'blokje' (de garage zoekt het een en ander uit, maar ik heb na 3 dagen nog niks van hun gehoord)? Is deze er toevallig ook voor bv een iPhone/iPod?

Dat voice control is trouwens ook een leuke gimmick, werkt nog aardig goed ook, wanneer je met een posh british accent praat.

Morgen weer lekker carpoolen met 3 collega's en raadt eens wie er rijdt 8)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-09 07:05
Heeft er hier iemand ervaring met een K&N luchtfilter (57i) in een Focus 1.8 TDCi uit 2002?
Ik hoor hier de laatste tijd evenveel positieve als negatieve verhalen, nu denk ik zelf wel dat je er iets meer uit haalt (geen vermogen natuurlijk :) ). Dus ik zou het graag wel willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04

mambo No5

Bad Apple?

Over het algemeen lever een ander luchtfilter vrijwel geen enkele winst op als ik zo er en der hoor; hooguit een iets ander geluid van onder de motorkap in het geval van een open luchtfilter.. :) Zie bijvoorbeeld ook:

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-09 07:05
mambo No5 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:30:
Over het algemeen lever een ander luchtfilter vrijwel geen enkele winst op als ik zo er en der hoor; hooguit een iets ander geluid van onder de motorkap in het geval van een open luchtfilter.. :) Zie bijvoorbeeld ook:

[video]
Ook minder verbruik omdat je lucht van betere kwaliteit is/betere reactie op je gas. MCM Kijk ik al een heel tijdje ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Weet een van jullie misschien wat voor opties ik heb met de volgende ingebouwde carkit/navigatie kit in m'n Fiesta? De dealer zou het een en ander uitzoeken, maar ik heb nog niks van de beste man vernomen en ik zelf wordt na wat ge-google op de termen van de sticker ook niet veel wijzer.

Carkit

Carkit

Ik weet alleen dat de dealer het volgende zei: als je een mount plate haalt kan je bepaalde TomTom modellen er op aan sluiten. Mijn vraag is of iemand weet wat/waar ik hier iets voor kan aanschaffen, het liefst sluit ik er trouwens een iPhone op aan, als dat uberhaubt mogelijk is. Als het goed is zorgt de 12-pins connector voor stroom en audio doorvoer.

edit:
Als ik kijk bij Brodit, zie ik wel mout plates die kwa formaat lijken te kloppen; echter zijn deze veelal met een sigaren plug stekker en natuurlijk wil ik alles door de mooie weggewerkte bedrading laten lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door BaT op 21-07-2012 00:39 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:03
Als ik een beetje rondzoek kom ik op een garmin mount.
Zie ook de volgende link:
http://www.navigadget.com...vi-760-for-european-fords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:24

Reneger

Wie? IK?

Heeft iemand al eens de versnelling in zn 1 gezet, als het start-stop systeem actief is, en dan pas de koppeling in getrapt?

Ik vraag me af wat er gebeurd, maar heb niet echt de behoefte om mn Focus te slopen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mijn Golf is het zo dat je hem dan zelf moet starten, het start-stop logo verdwijnt ook. Af laten slaan bij wegrijden resulteert er overigens in dat hij wél automatisch weer start, gewoon je koppeling weer intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

.Maarten schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:19:
Als ik een beetje rondzoek kom ik op een garmin mount.
Zie ook de volgende link:
http://www.navigadget.com...vi-760-for-european-fords
Dat lijkt er idd op.. zou wel een beetje jammer zijn als ik er alleen maar een Garmin op zou kunnen aansluiten, want ik heb niks met/van dat merk. Even het antwoord van de dealer afwachten dan maar, in het ergste geval kan ik er een leuk projectje van maken: als ik weet waar welk pinnetje voor is kan er m.b.v. een 3D printer een eigen iPhone mount plate voor maken.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-10 16:08
Reneger schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:17:
Heeft iemand al eens de versnelling in zn 1 gezet, als het start-stop systeem actief is, en dan pas de koppeling in getrapt?

Ik vraag me af wat er gebeurd, maar heb niet echt de behoefte om mn Focus te slopen... :P
Getest...en dat start ie niet :+
Ook weigert het start-stop systeem als je de deur een keertje geopend hebt.
Dan moet je handmatig weer starten....helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mweegels
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 08:45
Week 29-30 besteld door de leasemaatschappij de Ford Focus 1.6 TDCi 77kW Econetic Lease Titanium Wagon met Driver Assistant Pack
Verwachte afleverdatum is 1-11-2012, dus nog ff wachten. Men zou nog druk doende zijn met het testen van de auto om de lage CO2 uitstoot te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:33
mweegels schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:59:
Week 29-30 besteld door de leasemaatschappij de Ford Focus 1.6 TDCi 77kW Econetic Lease Titanium Wagon met Driver Assistant Pack
Verwachte afleverdatum is 1-11-2012, dus nog ff wachten. Men zou nog druk doende zijn met het testen van de auto om de lage CO2 uitstoot te kunnen halen.
Je zou toch verwachten dat ze dat testen voordat ze dat als label erop plakken? Ik zit hie rook te kijken naar een Focus wagon, maar dan moet ie wel de 14% hebben / houden...

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:38

sebasd

loopt op espresso

Ook net een nieuwe auto besteld, de Focus 1.6 EcoBoost Econetic Lease Titanium Wagon 150pk. Geen besparing op de bijtelling, maar ik was verpest na eerst een proefrit in de 150pk en vervolgens in de 100pk driecilinder. En het toegevoegde rijcomfort is me die paar tientjes extra wel waard.

Verwachte datum 1-11, hopelijk eerder want mijn oude leasecontract loopt eerder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mweegels
--WaaZaa-- schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:53:
[...]

Je zou toch verwachten dat ze dat testen voordat ze dat als label erop plakken? Ik zit hie rook te kijken naar een Focus wagon, maar dan moet ie wel de 14% hebben / houden...
De 14% is zeker anders had ik deze niet gekozen. De Megane van Renault is ook 14%. Scheelt toch wel aardig bedrag per maand t.o.v. 20/25% bijtelling. Kun je nog andere leuke dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Nu online
mweegels schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:59:
Wat ik heb begrepen van de dealer waar ik mijn wagen heb besteld, zou Ford pas na de zomerstop (dus begin september) beginnen met het produceren van dit model. Dan zou er pas weer voldoende capaciteit zijn.

Ik heb de mijne begin juni besteld. Hopelijk heb ik hem toch iets eerder dan begin november :/

[ Voor 3% gewijzigd door nextware op 10-08-2012 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mweegels
nextware schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:41:
[...]

Wat ik heb begrepen van de dealer waar ik mijn wagen heb besteld, zou Ford pas na de zomerstop (dus begin september) beginnen met het produceren van dit model. Dan zou er pas weer voldoende capaciteit zijn.

Ik heb de mijne begin juni besteld. Hopelijk heb ik hem toch iets eerder dan begin november :/
Vreemd dat er dan door de dealer geen voorlopige datum is afgegeven voor je auto.
Zou trouwens wel interessant zijn als je naar de fabriek kon gaan en zien hoe je auto van begin tot het eind in elkaar wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Nu online
mweegels schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:59:
[...]

Vreemd dat er dan door de dealer geen voorlopige datum is afgegeven voor je auto.
Zou trouwens wel interessant zijn als je naar de fabriek kon gaan en zien hoe je auto van begin tot het eind in elkaar wordt gezet.
Ik heb net maar even wat belletjes gepleegd. Onder andere ook even naar de leasemaatschappij (even buiten de wagenparkbeheerder om). Mijn auto heeft een verwachte levertijd van eind september. De persoon die ik sprak gaf aan dat ik rekening moest houden dat ik in oktober in de auto zou rijden.

Blijkbaar zijn er leveringsproblemen met bepaalde onderdelen van de 105pk versie. Hierdoor is dus de productie start van dit model uitgesteld naar eind augustus.

Maar ja.. blijkbaar worden er overal verschillende verhalen verteld. Gewoon (ongeduldig) afwachten dus :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de nieuwe Ford Mondeo verkrijgbaar wordt? Eind 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:43
Normaal moest de productie van de nieuwe Mondeo starten in het voorjaar van 2013 met een launch in het najaar. Maar vorige maand werd gemeld dat de productiestart voor een paar maanden uitgesteld wordt. Ik heb echter geen idee of dat iets verandert aan de launchdate. Ik vermoed van niet want ze zullen de wagen zeker willen tonen in Parijs in september en op het autosalon van Brussel begin 2014.

[ Voor 23% gewijzigd door D-Three op 10-08-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
sebasd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:15:
Ook net een nieuwe auto besteld, de Focus 1.6 EcoBoost Econetic Lease Titanium Wagon 150pk. Geen besparing op de bijtelling, maar ik was verpest na eerst een proefrit in de 150pk en vervolgens in de 100pk driecilinder. En het toegevoegde rijcomfort is me die paar tientjes extra wel waard.

Verwachte datum 1-11, hopelijk eerder want mijn oude leasecontract loopt eerder af.
125pk 1.0 ecoboost had een optie kunnen zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:52
nextware schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:41:
[...]

Ik heb hetzelfde verhaal gehoord; mijne is besteld van ergens in maart ....

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 18:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

We hebben iets raars in onze 2009 Mk2 post facelift Ford Focus Wagon 2.0 Titanium Business Pack.

Er zit een Blaupunkt Travelpilot navi in. Als ik me niet vergis deze:
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/2390/focusnavi1sw9.jpg

Nu is er sinds kort een raar trekje: de FM lijst die vroeger altijd automatisch gevuld werd met ontvangen zenders is nu steeds leeg of alleen de huidige zender. Even van BNR naar Radio1 is nu een hele crime geworden. Enig idee wat er mis gaat?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Let op dat ie op FM staat en niet FM-AST of FM2 misschien wat ik daar zie. Bij band kun je dat volgens mij instellen. Hebben jullie trouwens soms het probleem dat die radio compleet vastloopt maar wel gewoon nog muziek geeft? Na paar uur gaat ie vanzelf weer werken bij ons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
whoami schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:16:
[...]

Ik heb hetzelfde verhaal gehoord; mijne is besteld van ergens in maart ....
Same. Zou eerst medio Aug worden en dus 2 weken terug de dealer ff gebeld. Zou med Sept worden, idd vanwege issues met het halen van die 14%. Balen, maarja.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:20

vhal

ಠ_ಠ

Het Ford embleem op mijn Ford is verweerd. Wat moet ik doen?
Op een beperkt aantal Ford modellen, gebouwd vanaf 2002, kan het Ford embleem aan de voor- en/of achterzijde verweerd zijn. Omdat we er graag voor zorgen dat iedere Ford een Ford blijft, stellen we voor auto's tot en met 10 jaar oud eenmalig en kosteloos nieuwe Ford emblemen beschikbaar. Dat doen we voor u bij de onderhoudsbeurt of op een ander moment; maar net hoe het u uitkomt. Wij adviseren u om hierover contact op te nemen met uw dichtstbijzijnde officiële Ford dealer. Zo blijft ook uw Ford, altijd een Ford.
(Het Ford embleem wordt soms ook wel badge, ovaal of logo genoemd.)

http://www.ford.nl/FordSe...VragenServiceFAQs#embleem

Maw, even naar de dealer rijden en je embleem wordt kostenloos vervangen.

Stond ook in de brief die ik kreeg van de dealer. Actie geldt tot eind dit jaar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Bericht hadden we laatst ook al ontvangen.

Ongelofelijk trouwens om zo'n stomme actie te houden terwijl er Ford auto's van die leeftijd rondrijden met joekels van (roest)problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rukapul schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:01:
Bericht hadden we laatst ook al ontvangen.

Ongelofelijk trouwens om zo'n stomme actie te houden terwijl er Ford auto's van die leeftijd rondrijden met joekels van (roest)problemen.
Meestal zijn die Fords ouder dan 10 jaar :+ 10 jaar is al 2002 namelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Bij de meeste auto's wel, maar Ford is min of meer de uitzondering door zelfs na 2002 modellen (1e gen. Focus, etc) te verkopen die binnen korte tijd al flinke roestproblemen vertoonden.

Als je dan een actie houdt over een lullig plastic embleem (wat blijkbaar ook al niks mocht kosten) dan heeft wat mij betreft de keizer geen kleren.

Zo'n actie hoort de slagroom op de taart te zijn en kun je houden wanneer je tot de top van de markt behoort en bovenaan kwaliteitslijstjes en consumententevredenheid scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zo...ander achterstukje (van een sport uitvoering) in de bumper geplaatst

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K02UfGqKWo45yuRGRWxjJki8/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Lxqaa9tkPzcUlcxGGWHzdQ6B/full.jpg

en ja..mijn vriendin en ik hebben dezelfde auto...bejaarden een unisex humane nature anwb jas...wij een witte fiesta :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:39
vhal schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:43:
Zo...ander achterstukje (van een sport uitvoering) in de bumper geplaatst

[afbeelding]

[afbeelding]

en ja..mijn vriendin en ik hebben dezelfde auto...bejaarden een unisex humane nature anwb jas...wij een witte fiesta :P
Je bent niet de enige hoor.. Vanaf dinsdag staan hier ook twee fiesta's voor de deur. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 18:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zie op die foto 2x een zwart stuk. Misschien iets anders belichten?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

mja, foto is gemaakt met een telefoon, zal morgen wel een betere foto maken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Nu online
nextware schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:19:
[...]

Ik heb net maar even wat belletjes gepleegd. Onder andere ook even naar de leasemaatschappij (even buiten de wagenparkbeheerder om). Mijn auto heeft een verwachte levertijd van eind september. De persoon die ik sprak gaf aan dat ik rekening moest houden dat ik in oktober in de auto zou rijden.

Blijkbaar zijn er leveringsproblemen met bepaalde onderdelen van de 105pk versie. Hierdoor is dus de productie start van dit model uitgesteld naar eind augustus.

Maar ja.. blijkbaar worden er overal verschillende verhalen verteld. Gewoon (ongeduldig) afwachten dus :Z
Vandaag kreeg ik een telefoontje van de betreffende garage.
Mijn auto wordt met de eerste lichting Ford Focus Titaniums verwacht eind september. Dus ik kon rekening houden dat ik in de eerste of tweede week van oktober in mijn auto zou rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
nextware schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:47:
Mijn auto wordt met de eerste lichting Ford Focus Titaniums verwacht eind september. Dus ik kon rekening houden dat ik in de eerste of tweede week van oktober in mijn auto zou rijden :)
De 14% diesel neem ik aan? En die is dan ook netjes 14%? Wanneer heb jij 'em besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Nu online
Hydra schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:51:
[...]

De 14% diesel neem ik aan? En die is dan ook netjes 14%? Wanneer heb jij 'em besteld?
Ja, de 14% diesel. En die is inderdaad ook netjes 14%. Tenminste, als ik mijn lease contract mag geloven :P

Ik heb 'm begin juni besteld. De betreffende verkoopmedewerker belde mij expres op zaterdag, zodat mijn bestelling die dag nog mee kon. Dat was ook hun eerste batch Focus Titanium Wagons die ze bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mweegels
Gisteren bericht ontvangen dat de productiedatum van de Focus vastgesteld is op 28 sept. Dus ergens 2e helft oktober wellicht geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Onze 2004 Fusion moet binnenkort voor een onderhoudsbeurt (van 160.000 naar 175.000), maar ik twijfel waar ik hem naar toe breng.

Doe ik het bij de dealer waar ik hem gekocht heb?
+ Weet van de auto
+ Heeft baat bij mij als klant
- Houdt het midden tussen onderdelen en kwaliteit gok ik (Bosch spul)

Doe ik het bij een quickfit achtig iets?
+ Goedkoop
+ Overal filialen
- Geeft niets om mij als klant, mogelijk mindere kwaliteit werk en onderdelen

Doe ik het bij een Ford dealer?
+ Kent de auto en gebruikt kwaliteitsonderdelen
- Duur

Ik denk de eerste optie, ervaringen?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gewoon dealer waar je hem gekocht hebt. Weet niet wanneer je hem hebt gekocht maar lijkt mij de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik heb ook zo'n overweging op het moment (Focus uit 2006). Ding had 56k gereden toen we hem in januari kochten wat inmiddels iets van 76k is.

Onderhoud bij de originele dealer is geen optie ivm afstand.

Bijkomend speelt dat de auto tot dit moment altijd Ford dealer is onderhouden en dus nog onder de verlengde garantie van Ford valt (pechservice, carrosseriegarantie). Voorwaarde is wel dat de auto rond dit moment (ivm km-stand) een onderhoudsbeurt krijgt bij een Ford dealer en dat elke zoveel km weer (oftewel ca 2x per jaar in ons geval).

Persoonlijk heb ik er meer mee om de auto vanaf nu gewoon bij een white label garage (of ons mannetje, geen kwikfit) in onderhoud te doen. Daar gaan we als het goed is flink mee besparen: goedkopere uren, goedkoper materiaal, minder vaak onderhoud (1x per jaar, ca om de 35k/40k). Bijkomend voordeel kan zijn dat er een niet-merkgarage bij ons op loopafstand zit (een keer wat naar tevredenheid laten fixen) terwijl Ford dealers op grote afstand zitten.

BTW: we rijden auto's typisch 'af' tot er echt wat aan mankeert (tegen de 300k oid)

Zijn er argumenten die ik gemist heb of zwaar(der) zouden moeten wegen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 28-08-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik wil de navigatie van mijn 2008 Focus vernieuwen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat ik dan nodig heb. Als ik bijvoorbeeld hier kijk, zie je allerlei verschillende versies. Volgens mij moet ik de Benelux FX versie hebben, maar bij ondersteunde modellen staat Ford niet genoemd.
Iemand ervaring hier mee? Of is het toch handiger om het via de Ford dealer te doen? (liever gewoon via internet bestellen, dat scheelt weer een afspraak bij de garage en zal ongetwijfeld goedkoper zijn)

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-10 13:06
Voor de handigheid heeft VAG ook een model navigatie dat FX heet. Deze kaarten gaan denk ik ook niet werken op een Ford.
Er zijn wel een paar sites te vinden waar je ze online kan bestellen. Ophet forum van Focusclub las ik dat er afgelopen periode ook een actie was bij de dealers waar je extra korting kon krijgen.
Geen idee of die actie er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-10 22:48
nextware schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:47:
[...]

Gisteren kreeg ik een berichtje dat de door mij bestelde Focus Wagon (14%) binnen 3 a 4 weken geleverd wordt. Laten we hopen dat het voor oktober is want vanaf oktober gaat de BTW omhoog en ik weet niet wat de gevolgen hiervan zullen zijn op bijvoorbeeld de catalogusprijs (maar ik heb wel een flauw vermoeden...) :/

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Toch heel wat Ford-nieuwtjes de laatste dagen!

• In 2013 komt een elektrische Focus op de markt en meteen ook de eerste Europese Ford met MyFord Touch:
http://www.nieuwsauto.nl/...tief-infotainmentsysteem/
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwsauto.nl/wp-content/uploads/2012/08/Ford-Focus-Electric-krijgt-innovatief-infotainmentsysteem_01.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwsauto.nl/wp-content/uploads/2012/08/Ford-Focus-Electric-krijgt-innovatief-infotainmentsysteem_03.jpg

• De Fiesta krijgt een update en wordt de eerste Europese Ford met MyKey. De 1.0l 3-cilinder ecoboost wordt vanaf dan ook beschikbaar voor de Ford Fiesta:
http://www.auto55.be/nieu...-ford-fiesta-met-ecoboost
Afbeeldingslocatie: http://www.auto55.be/assets/201209/73641/fotospecial_big/Ford-Fiesta-2013-front-city.jpg

• Nadat de beelden van de Amerikaanse "Mondeo" oftewel de Fusion de wereld rond gegaan zijn, heeft Ford nu ook beelden vrijgegeven van de Mondeo Wagon. Verder weten we nu ook dat er een 2.0l hybride komt en een 4WD diesel. En geloof het of niet maar de 1.0l ecoboost wordt ook beschikbaar op de Mondeo :P
http://www.auto55.be/nieuws/18636-ford-mondeo-aan-de-break
Afbeeldingslocatie: http://www.auto55.be/assets/201209/73710/fotospecial_big/ford-mondeo-break-my2013-front.jpg

• De beelden van de nieuwe Ford Kuga waren al te zien sinds maart. Echter krijgt hij binnenkort gezelschap! Ford heeft bekend gemaakt dat in 2014 twee SUV's de oversteek wagen naar het Europese continent. De mini-SUV EcoSport (boven) die kleiner is dan de Kuga en de in mijn ogen stoer ogende Edge (onder).
http://www.auto55.be/nieu...-mini-suv-tegen-de-crisis
Afbeeldingslocatie: http://www.auto55.be/assets/201201/63819/page_normal_big/Ford-EcoSport-1_3_.jpgAfbeeldingslocatie: http://stblogs.automotive.com/files/2011/07/2012-Ford-Edge-Sport-Front-623x389.jpg

• En in 2015 er is er nog ééntje die bij onze dealers te zien zal zijn... Yep, "The Stang" is comin'!! ;)
http://www.auto55.be/nieu...-mustang-komt-naar-europa
Afbeeldingslocatie: http://img2.netcarshow.com/Ford-Mustang_Boss_302_2013_800x600_wallpaper_09.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 08-09-2012 21:24 . Reden: Een foto van de Mustang mag eigenlijk ook niet ontbreken ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Leuk dat de Edge hierheen komt. Heb het vorige model veel in Canada zien rijden, leuke auto om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Ik kan niet echt juigen als ik die grote "zwarte" grillen zie..

ik zie eerst de grill en dan de auto, maar misschien ligt dat wel aan mij

[ Voor 15% gewijzigd door Duinkonijn op 08-09-2012 20:13 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Duinkonijn schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:10:
Ik kan niet echt juigen als ik die grote "zwarte" grillen zie..

ik zie eerst de grill en dan de auto, altans dat is m`n idee denk ik
Ik vind het echt supervet :9~

Lekker boos in de achteruit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

ze doen me aan een walvishaai denken..
Als het kenteken bord in het midden zou komen. zou het al een hoop schelen

Vind de focus station wel wat hebben. mooi machtig ding..
Alleen twijfel ik of het wel wat voor me is..
m`n Fiesta voldoet nu ook nog prima, de ruimte heb ik nog niet nodig. maar wie weet over een paar jaar.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Duinkonijn schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:24:
ze doen me aan een walvishaai denken..
Als het kenteken bord in het midden zou komen. zou het al een hoop schelen

Vind de focus station wel wat hebben. mooi machtig ding..
Alleen twijfel ik of het wel wat voor me is..
m`n Fiesta voldoet nu ook nog prima, de ruimte heb ik nog niet nodig. maar wie weet over een paar jaar.
Nah ik vind die nieuwe Fiesta echt veel vetter. Vooral de ST. Die smoelt echt beter zelfs. De Mondeo vind ik ook extreem opgefrist. Die is ook best netjes geworden.

Ik vind Peugjes veel meer walvishaaien dan de nieuwe Fords...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

mm, als je de voorkant neemt.. paar vouwen in de moterkap en de grill. hij is opzich niet naar. maar ik moet altijd wennen..

wordt de Ka ook vernieuwd? Ka1 vond / vind ik geweldig..
ka 2 vind ik geen fijne auto om in te rijden, geeft het idee van een onstabiele kart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Volgens mij had de vorige Edge (en Fusion e.d.) een gigantisch chromen front, dan valt dat zwart nog wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Duinkonijn schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:35:
mm, als je de voorkant neemt.. paar vouwen in de moterkap en de grill. hij is opzich niet naar. maar ik moet altijd wennen..

wordt de Ka ook vernieuwd? Ka1 vond / vind ik geweldig..
ka 2 vind ik geen fijne auto om in te rijden, geeft het idee van een onstabiele kart.
Ka komt denk ik later. Die loopt altijd een beetje achter. Daarbij gaat dit ook meer om de internationale modellen en de Ka is daar er geen van...

Ka 1st gen is briljant. Gewoon een prima auto en stuurt als een kart. Ka 2st gen vond ik gewoon een gevoelloos ding. Elektrisch stuurbekrachtiging :r Daar zit het hele probleem hem in. Voor de rest vond ik het eigenlijk best een lekker ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Eindelijk info over de leverdatum van m'n Ford Focus Clipper (besteld in maart dit jaar): hij wordt geleverd rond 15 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De grille van de fords heeft wel sterke gelijkenissen met een Aston Martin. Zeker de Mondeo oogt zeer chic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nieuw in dit topic :) Vorige week een Ford Focus Wagon (Clipper? ;)) uit de pool getrokken. Ben erg benieuwd, kleurtje Lunar Sky, zag het vandaag rijden volgens mij (beetje bruinig toch?) en vind het er wel sjiek uitzien. Hij zou deze week opgeleverd moeten worden na schoonmaak. Hij is van Maart 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Clipper is idd de naam die in Belgie gehanteerd wordt voor de 'Wagon' in NL. (Waarom ze daar een verschil in maken per land ... ).

Mjine gaat ook Lunar Sky zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
whoami schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:51:
Eindelijk info over de leverdatum van m'n Ford Focus Clipper (besteld in maart dit jaar): hij wordt geleverd rond 15 december.
Mijn Focus 105pk diesel komt als het goed is 27th Oct, en hij komt als het goed is 2 Oct van de band rollen. Laten we het hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
Hydra schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:56:
[...]

Mijn Focus 105pk diesel komt als het goed is 27th Oct, en hij komt als het goed is 2 Oct van de band rollen. Laten we het hopen :)
Vanaf 1 oktober gaat de BTW omhoog in NL dus de vraag is of dat ook effect heeft op de gehanteerde catalogusprijs (interessant voor leaserijders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
YuriV schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:24:
Vanaf 1 oktober gaat de BTW omhoog in NL dus de vraag is of dat ook effect heeft op de gehanteerde catalogusprijs (interessant voor leaserijders).
Ugh. Goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
whoami schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:13:
Clipper is idd de naam die in Belgie gehanteerd wordt voor de 'Wagon' in NL. (Waarom ze daar een verschil in maken per land ... ).

Mjine gaat ook Lunar Sky zijn. :P
En in Duitsland Turnier, in Frankrijk SW, in de UK Estate, ... :P Ook uitrustingsniveaus of verkrijgbare modellen verschillen iets per land. Zo is in de UK geen 4-deurs Focus te krijgen en in België geen 4-deurs Mondeo.

• Okasha
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met dames en de knopjes? Vrijdag wordt onze focus afgeleverd en mijn meisje is nogal huiverig ervoor, we komen van een vrij overzichtelijke Skoda Fabia Businessline (2009) en gaan dus nu naar de Focus 3, titanium lease met nog wat upgrades.

Wat is jullie ervaring? Mijn vrouw rijdt weinig en vind in onze huidige auto de cruisecontrol al eng? Ze is meer het kunstenares type en heeft niets met computers. Gaat ze een beetje wegwijs worden? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Okasha schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:19:
Wat is jullie ervaring met dames en de knopjes? Vrijdag wordt onze focus afgeleverd en mijn meisje is nogal huiverig ervoor, we komen van een vrij overzichtelijke Skoda Fabia Businessline (2009) en gaan dus nu naar de Focus 3, titanium lease met nog wat upgrades.

Wat is jullie ervaring? Mijn vrouw rijdt weinig en vind in onze huidige auto de cruisecontrol al eng? Ze is meer het kunstenares type en heeft niets met computers. Gaat ze een beetje wegwijs worden? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Gewoon uitleggen wat ze nodig heeft en ze heeft het zo door. Ik merk het zelfs bij mijn moeder. Die weet hoe ze de radio kan bedienen en cruise control aan moet zetten en meer heeft ze niet nodig in de auto. Climate control staat altijd prima. Het is wel iets andere koek want het gaat om een Mondeo uit 2004 maar genoeg knopjes en verborgen menu's als je eventjes klikt :+

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 20:32

Joostk

Barkrukprofeet

Mijn moeder kan de radio/cruise control enzo ook bedienen op onze Mondeo uit 2005. Duurde wel even voordat ze precies doorhad dat je de cruise control ook weer kan hervatten met res(et).
Als je ziet hoe mijn moeder soms een e-mail wil typen of iets wil doen op internet dan kan ze beter de radio op een andere zender zetten dan dat.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Overigens vandaag weer de nieuwe Ka als leenauto mee. Blijft een auto met een dubbel gevoel. Afwerking en vermogen is prima. Alleen kan ik er niet lekker inzitten wat ik ook afstel en de versnellingspook is te hoog.... Daarnaast vind ik de radio te ver van de bestuurder. Je kan niet eventjes snel van station wisselen of een CD opzetten... Daarbij vind ik de stuurbekrachtiging niets.... Veels te licht. Je krijgt echt geen enkele feedback terug lijkt het.

Ik ben blij als onze Ka weer onder mijn bips zit. Ook al heeft die bijna geen luxe hij rijd wel echt perfect en ik zit er ook perfect in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:42
OK, meld me hier ook even: ben hard aan het overwegen een Mondeo 2.2 TDCI Titanium sport versie (2008, 150K KM) aan te schaffen. Heerlijk decadent natuurlijk maar lijkt me wel wat voor als onze kleine geboren is qua ruimte en toch nog wat sportiviteit en (toch ook) luxe voor papa ;)

Waar moet ik nou specifiek op letten voor aanschaf? Zijn er echt 'zwakke punten'? Met google kom je natuurlijk altijd horrorverhalen tegen, ik ben gewoon op zoek naar specifieke aandachtspuntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:25:
[...]

Gewoon uitleggen wat ze nodig heeft en ze heeft het zo door. Ik merk het zelfs bij mijn moeder. Die weet hoe ze de radio kan bedienen en cruise control aan moet zetten en meer heeft ze niet nodig in de auto. Climate control staat altijd prima. Het is wel iets andere koek want het gaat om een Mondeo uit 2004 maar genoeg knopjes en verborgen menu's als je eventjes klikt :+
Nou, vrijdag werd mijn Focus afgeleverd op kantoor. Het is een Focus Wagon Lease Titanium met ACS en het Light pack. Sindsdien paar honder km gereden en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De auto stuurt echt heerlijk, snijd als een mes door het boter. Heel wat anders dan mijn Skoda Fabia an hiervoor. De auto heeft veel knoppen maar laat zich makkelijk besturen. Mijn meisje heeft er ook klein uurtje in gereden en er waren geen moeilijkheden, de helft heb je inderdaad niet persé nodig en geluid en navigatie bediening zijn erg intuitief. Verlichting bij nacht is uitstekend.

Verder eigenlijk geen klachten, vind het vermogen prima (heb de 20% TDCI 115 pk versie) op de snelweg moet ik er nog wat aan wennen dat ik sneller te hard rijd dan in mijn Fabia Greenline. Gaat goed komen na de eerste boete vrees ik. De stoelen zijn fijn voor de lange afstand, sowieso stuk ontspannender rijden dan in dat fabia blik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Nu online
Okasha schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:38:
[...]

Nou, vrijdag werd mijn Focus afgeleverd op kantoor. Het is een Focus Wagon Lease Titanium met ACS en het Light pack. Sindsdien paar honder km gereden en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De auto stuurt echt heerlijk, snijd als een mes door het boter. Heel wat anders dan mijn Skoda Fabia an hiervoor. De auto heeft veel knoppen maar laat zich makkelijk besturen. Mijn meisje heeft er ook klein uurtje in gereden en er waren geen moeilijkheden, de helft heb je inderdaad niet persé nodig en geluid en navigatie bediening zijn erg intuitief. Verlichting bij nacht is uitstekend.

Verder eigenlijk geen klachten, vind het vermogen prima (heb de 20% TDCI 115 pk versie) op de snelweg moet ik er nog wat aan wennen dat ik sneller te hard rijd dan in mijn Fabia Greenline. Gaat goed komen na de eerste boete vrees ik. De stoelen zijn fijn voor de lange afstand, sowieso stuk ontspannender rijden dan in dat fabia blik :)
Wanneer heb je deze wagen besteld als ik vragen mag ?
Als ik de verkoper van de Ford garage mag geloven, zou mijn Focus Titanium Wagon deze week binnen moeten komen en zou ik er over 2 weken in moeten kunnen rijden (besteld begin juni 2012).

*fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
nextware schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:13:
[...]

Als ik de verkoper van de Ford garage mag geloven, zou mijn Focus Titanium Wagon deze week binnen moeten komen en zou ik er over 2 weken in moeten kunnen rijden (besteld begin juni 2012).

*fingers crossed*
Ik heb niet besteld, deze komt uit de pool van mijn werkgever, en heeft al 20k gelopen. Hij is van februari 2012. Succes met wachten, het is het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

*fingers crossed*
Is dat de nieuwe 14% diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Dat denk ik niet, want die wordt pas vanaf 28 september geproduceerd, heb ik ooit gehoord / gelezen. (Was wellicht zelfs hier ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-10 18:41
[...]

*fingers crossed*
De mijne Ford Focus Econetic Lease Titanium 115pk is rond 25 Juli besteld en staat al sinds vorige week bij de dealer. Deze week kenteken hopelijk voor het weekend ophalen. Komt op 3 weken eerder uitleveren in dat geval dan de oorspronkelijke lever datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
whoami schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:38:
Dat denk ik niet, want die wordt pas vanaf 28 september geproduceerd, heb ik ooit gehoord / gelezen. (Was wellicht zelfs hier ? )
Daarom :) De mijne is in Apr besteld en staat op 4 Nov, dus ik was al nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Doe je beter dan ik; eind maart besteld; verwachte leverdatum 15/12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Nu online
Hydra schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:34:
[...]

Is dat de nieuwe 14% diesel?
Ja, het is een 14% diesel :)
Het is de Focus 1.6 TDCi 77kW econetic lease Titanium wagon

Vandaag kreeg ik nog een email dat de wagen begin komende week wordt verwacht bij de dealer. Dan zou ik er binnen 2 weken in moeten kunnen rijden :)

• YuriV
Mijn 14% diesel 105 PK Focus Wagon wordt verwacht op 13 oktober bij de dealer. Ergens in april of mei besteld.

• Hydra
nextware schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:14:
Ja, het is een 14% diesel :)
Het is de Focus 1.6 TDCi 77kW econetic lease Titanium wagon

Vandaag kreeg ik nog een email dat de wagen begin komende week wordt verwacht bij de dealer. Dan zou ik er binnen 2 weken in moeten kunnen rijden :)
Dat snap ik niet. Ik hoor van m'n dealer dat die auto's pas vanaf eind sept ofzo geproduceerd worden. Ik heb exact dezelfde, en in april besteld.
whoami schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:38:
Doe je beter dan ik; eind maart besteld; verwachte leverdatum 15/12.
Kennelijk is het niet helemaal "first come first serve". Misschien dat er nog wat verschil in zit kwa kleur ofzo (heb een zwarte) maar dan nog...

[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 26-09-2012 11:40 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 139 Laatste