Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 14 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Touchdomex schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:03:
Overigens vandaag weer de nieuwe Ka als leenauto mee. Blijft een auto met een dubbel gevoel. Afwerking en vermogen is prima. Alleen kan ik er niet lekker inzitten wat ik ook afstel en de versnellingspook is te hoog.... Daarnaast vind ik de radio te ver van de bestuurder. Je kan niet eventjes snel van station wisselen of een CD opzetten... Daarbij vind ik de stuurbekrachtiging niets.... Veels te licht. Je krijgt echt geen enkele feedback terug lijkt het.

Ik ben blij als onze Ka weer onder mijn bips zit. Ook al heeft die bijna geen luxe hij rijd wel echt perfect en ik zit er ook perfect in.
Meen je dat nu echt, Hij is ongeveer net zo snel/langzaam als mijn Peugeot 106 met 60 PK maar ik vond hem echt VEEL langzamer/logger aanvoelen, zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een vergelijkbare Yaris oid. Misschien is het de bak verhouding oid maar ik werd er echt niet vrolijk van.
Ook die Stuurbekrachtiging vind ik niet lekker, op de een of andere manier had ik echt het idee dat het stuur tegen me in zat te werken waardoor ik het steeds tegen moest houden/drukken bij rechtuit rijden/rond de middenstand, gek genoeg is het bij actief sturen inderdaad veel te licht.

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 26-09-2012 12:25 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GoldenSample schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:25:
[...]

Meen je dat nu echt, Hij is ongeveer net zo snel/langzaam als mijn Peugeot 106 met 60 PK maar ik vond hem echt VEEL langzamer/logger aanvoelen, zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een vergelijkbare Yaris oid. Misschien is het de bak verhouding oid maar ik werd er echt niet vrolijk van.
Vermogen is voldoende om normaal mee te komen in het verkeer en niet constant in de redline knallen. Dat vind ik prima :+ Goedkoopste Fiesta heeft hetzelfde vermogen maar die moet je echt op zijn staart trappen wil je überhaupt meekomen met het verkeer... Die is namelijk nog een flinke klap zwaarder dan de Ka. Het is geen snelheidsmonster maar voor normal verkeer vind ik het voldoende.

Ik vind het nog steeds niet een fijne auto hoor die nieuwe Ka ;) Daar ben ik wel over uit.

Voor de rest was ik ook maar wat blij dat ik daarna weer de oude Ka mee mocht krijgen. Die rijdt echt veel beter. Ook al moest ik weer terug naar de cassettebandjes :+
Ook die Stuurbekrachtiging vind ik niet lekker, op de een of andere manier had ik echt het idee dat het stuur tegen me in zat te werken waardoor ik het steeds tegen moest houden/drukken bij rechtuit rijden/rond de middenstand, gek genoeg is het bij actief sturen inderdaad veel te licht.
Ik heb het sowieso niet op elektrische stuurbekrachtiging. Daar krijg je juist dit soort dingen mee. Gewoon 0,0 gevoel meer. Die stuurbekrachtiging is overigens niet alleen aan Ford besteed maar merk het bijvoorbeeld ook in VW's...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47
Hydra schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:38:
[...]

Dat snap ik niet. Ik hoor van m'n dealer dat die auto's pas vanaf eind sept ofzo geproduceerd worden. Ik heb exact dezelfde, en in april besteld.

[...]

Kennelijk is het niet helemaal "first come first serve". Misschien dat er nog wat verschil in zit kwa kleur ofzo (heb een zwarte) maar dan nog...
Degene die ik heb besteld, wordt geleverd in de kleur Midnight Sky.

Wat ik van de dealers (degene waar ik een test rit heb gedaan én degene waar de Ford is besteld, zijn dus twee verschillende dealers) heb gehoord is dat de productie was uitgesteld tot eind augustus / begin september wegens leveringsproblemen van een subleverancier.

Bovendien is de populariteit van de 105pk versie zo enorm groot, dat er gewoon een enorm aantal auto's besteld zijn.

Volgens mij, en dat kan ik eigenlijk nergens op staven, worden bepaalde dealers ook met wat voorrang behandeld. Mijn dealer (Ford Eindhoven) is één van de grootste dealers van Nederland. Als zij er bijvoorbeeld 20 bestellen, zal Ford wellicht die order eerder afhandelen dan van een dealer die er maar één of twee besteld.

Nogmaals; het laatste is mijn eigen (onderbuik)gevoel. Ik kan dat nergens op baseren.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Tja, misschien liegt mijn dealer ook gewoon, kan ook nog ;)

4 Nov duurt niet heel lang meer gelukkig :)

https://niels.nu

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 18:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mijn ouders hebben twee Ford Focus C-maxen 1.6 op het oog.

De kortste vraag is: is de luxere versie de 2 mille verschil waard (op rationele gronden)?
Beiden 2006, vlak voor de facelift helaas. Beiden dealeronderhouden. Beiden NAP.

Auto 1: Ford Focus C-max CHAMPION 1.6 16VAuto 2: Ford Focus C-max FUTURA 1.6 16V TI-VCT
  • 9500 euro
  • 88.427
  • nov 2006
  • lichtmetaal
  • wel mistlampen voor
  • gescheiden temperatuurregeling
  • iets sneller (1 sec op de 100)
  • opties als regensensor, dimmende binnenspiegel, lampje makeup, stuurbediening audio, verw buitenspiegels, etc
  • 1.6 16V Ti-VCT 115PK blok
  • zuiniger dan auto 1
  • 10 kg zwaarder maar zelfde klassse (1150-1250kg)
  • 6 maanden Ford A-1 garantie
  • http://www.ford-wensink.n...01975?sqid=5482935&page=1
Als 3e optie is er nog een C-max 1.6 Futura 16V 100PK uit 2004 met lichtmetalen velgen met minder km (79.000). Enige verschil met de futura hierboven is motorblok met bijkomende acceleratie en verbruik. Ook interessant wellicht: http://www.ford-wensink.n...etail/103849?sqid=5482935

Kortom; ligt dicht tegen elkaar, maar ik ben benieuwd naar een second opinion. Uiteraard spelen factoren als onderhoud, staat van de banden, etc ook mee, maar dat kan ik vanaf hier niet inschatten. Die blokken zijn beide Duratecs waarbij de Ti-VCT variabele kleptiming heeft en daardoor zuiniger, sneller en meer koppel heeft. Blijft gepiel in de marge natuurlijk. De 2.0 Duratec HE in de Focus Mk2 van mijn vriendin is stuk pittiger verwacht ik.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:54

Joostk

Barkrukprofeet

De dimmende binnenspiegel is heerlijk, regensensor ook, de stuurbediening mis je niet als je het niet gewend bent. Het lagere verbruik zou voor mij de grootste reden zijn om auto 2 te nemen. Maar na hoeveel keer tanken met de huidige prijzen heb je dat verschil er weer uit. Want als de 1e 1:10 rijdt en de 2e 1:11 is het geen noemenswaardig verschil.
Let wel dat waarschijnlijk bij auto 1 de distributieriem en misschien meer gauw vervangen moet worden (100.000km) en dat die beurt bij auto 2 nog wat verder weg is. Ik weet niet hoeveel dat ongeveer kost maar als het rond en nabij de 2.000 euro is dan kan je die prijs bij auto 1 optellen.
Dus al met al zou ik voor auto 2 kiezen gebaseerd op het verbruik (als dat veel verschilt) en de aanstaande kosten voor de distributieriem wat je eigenlijk wel bij de aanschafprijs van auto 1 kan optellen.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 18:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die d-riem is een goed inzicht.

Hoe meer ik zelf nog inlees hoe meer ik het verschil ook vind zitten in de motoren. Die tweede modernere motor is echt een prestatie van Ford. Ze wilden mee in de trend van kleinere motoren die zuiniger waren en toch meer motoren. Die 1.6 Ti-VCT wint het bijkans van een normale 1.8. Ik vind dat wel wat waard. Mijn ouders niet echt geloof ik, maar dat roepen ze altijd.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vandaag bij de garage gestaan met de Focus... Moest flink door land heenkarren en op locatie 2 kwam ik vanaf mijn afspraak naar de auto; druk op openknop, gebeurd niets. Checken of ik bij de juiste auto stond, maar had me toch niet vergist.. Vervolgens de noodsleutel uit mijn afstandbediening gefrutseld en die in het slot, nog steeds niets... Tja dan houd het een beetje op. 8)7

Ik kreeg een beetje een Herby gevoel, zo van ik heb nu even geen zin in jou :)

Hoe dan ook, telefoon erbij bellen met collega, vervolgens nog wat klikken en opeens komt hij weer in leven. Top. Garage gebeld en ze vroegen me toch even langs te rijden. Daar vonden ze wat foutcodes en hebben ze de software opnieuw ingeladen, waren wel klein uurtje bezig. Misschien heb ik nu een nieuwe firmware? O-)

Maarja, veel electronica, dat blijft toch een risico. Met mijn Fabia (van 2009) heb ik na 110k nooit bij de garage gestaan (enkel onderhoud). Ik hoop dat het hierbij blijft :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
Puur rationeel gezien (en dan denk ik aan de prijs), zou je denken de eerste. Maar je moet niet altijd rationeel denken :P Die tweede is gewoon mooier: lichtmetalen velgen, mistlampen, witte knipperlichten en hoewel 'gewoon maar grijs' toch beter dan dat bwaak-blauw van de eerste (persoonlijke mening ;)). Dat het een 115 pk motor is zal ook wel zorgen voor een betere rij-ervaring. En tenslotte heeft de wagen 10.000 km minder op de teller. Dus indien je 10k/jaar doet, kan je er een jaar langer mee rijden (kort door de bocht redenering maar kom ;)). De 3de auto zou ik niet nemen wegens 8 jaar oud. :P
Joostk schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:59:
De dimmende binnenspiegel is heerlijk, regensensor ook, de stuurbediening mis je niet als je het niet gewend bent.
Welke stuurbediening bedoel je precies, die van de radio? Hebben beide auto's hoor. En van die dimmende binnenspiegel en regensensor kan je ook zeggen dat dat je het niet mist als je het niet gewend bent ;)

• Joostk
  • Laatst online: 20:54

Joostk

Barkrukprofeet

Ik dacht dat auto 1 geen stuurbediening had voor cruise control maar heeft ie schijnbaar ook.
En die leuke extra's zoals dimmende binnenspiegel ja je mist het niet maar het is wel erg handig als je het hebt. Mistlampen voor gebruik je eigenlijk nooit in NL en regensensor vind ik persoonlijk heerlijk.
Vind persoonlijk ook auto 2 er mooier uit zien.
Maar zoals ik al zei zoek eens uit wat een d-riem beurt kost en tel dat eens op bij de prijs van auto 1. Kijk dan nog eens naar het verschil in prijs. En liggen de prijzen erg dicht bij elkaar zou ik auto 2 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41

World Citizen

FreeReef.nl

Heb een tijdje geleden heel goedkoop aan Ford Ka kunnen komen.. Maar er zat een ingebouwde radio in met CD speler en ... radio.

Ik wilde graag muziek vanuit mijn telefoon spelen, en had nog een autoradio liggen met een iPod kabeltje.
Liever had ik een BT radio gehad... maar die dingen zijn al weer snel 200 euro. En het is goed genoeg zo.

Dus heb ik een origineel frontje van Ford besteld en de radio ingebouwd.

Ging super makkelijk. Ik ben even naar de dealer gereden om de originele radio eruit te halen, was binnen 1 min gefixed voor 0 euro. En zelf had ik niet de juiste pennen...

Radio aansluiten stelt natuurlijk niets voor...

Resultaat

Vooraanzicht
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lAOCgIxM4dXTaPzNTp4pQ57w/full.png

het kabeltje wat uit het gat komt waar je normaal een Ford logo inklikt. Die heb ik er voorlopig even uitgelaten omdat de kabel zo heel makkelijk naar binnen gestopt kan worden. En dan hangt hij niet rond. Ik moet ergens een steuntje gaan maken, en dan werk ik de kabel af.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lvF3cJ867wkDPLmngKCAr0KK/full.png

ipv deze
Afbeeldingslocatie: http://jtaudio.net/images/DSCF3367-400.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 02-10-2012 12:29 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wat heb je met die oude gedaan als ik mag vragen? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Touchdomex schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:36:
Wat heb je met die oude gedaan als ik mag vragen? :+
Ja die heb ik nog... ik twijfel eigenlijk of ik hem wil verkopen. Het is natuurlijk verstandiger om hem te houden voor de verkoop. Maar als het iets leuks oplevert....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:48

Duinkonijn

Huh?

Mm memories. Gisteren toevallig de tape + radio van m`n ka weggegooid.

Vind de orginele cd/radio overigens mooier

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Duinkonijn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:31:
Mm memories. Gisteren toevallig de tape + radio van m`n ka weggegooid.

Vind de orginele cd/radio overigens mooier
Ja wel mooier... maar ik ben achteraf niet ontevreden over het nieuwe uiterlijk. Ik ben blij dat ik het originele frontje hebt gekocht. Geen geklooi met polyester en ander zooi... Klik en klaar.

Als er een originele Ford Radio was met BT ondersteuning voor muziek van de iPhone.. dan was ik liever daar voor gegaan.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Joostk schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:59:
De dimmende binnenspiegel is heerlijk, regensensor ook,
Daar verschillen de meningen over. Bij mijn leaser heb ik het destijds laten uitschakelen. Zwaar irritant als het beeld in je achteruitkijkspiegel opeens anders is omdat 'ie dimt. Heb ik in mindere mate ook al met een achterruit met privacy glass.

Regensensor heb ik gehad, maar zou er geen cent aan uit willen geven. Net als die moderne 'na-wis' opties op de sproeier... werkt altijd precies als je het niet wilt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:59

Haan

dotnetter

Vanmorgen loop ik naar m'n auto en zie een stuk plastic liggen in de kleur van mijn carosserie..
Bumper: niks te zien
Buitenspiegel: &(*$%^#$ :( :(

Ik heb het ding wel weer redelijk in elkaar kunnen zetten, maar er was wel wat duct tape nodig
Bij mij is nu een deel van de plastic rand afgebroken dat de richingaanwijzer vast moet houden.

Mijn spiegel (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I0svaRofLBsCrSPfdlplwgeQ/thumb.jpg

Losse unit ter referentie:
Afbeeldingslocatie: http://www.bradgatemotors.co.uk/spares/media/gbu0/prodxl/n_focus_mirror_zh76778.jpg.jpg

Opzich valt me nog mee hoeveel het hele ding kost, zo'n 60 pond, maar dan is het geen origineel Ford onderdeel. Maar ik heb toch toevallig al een afspraak bij de garaga a.s. dinsdag, dus dan eerst eens informeren wat het daar kost om te repareren.

Zou je zo'n onderdeel ook bij de sloop kunnen vinden?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bouwjaar en model van de auto?

Meestal is het wel van de sloop te halen alleen is de vraag in de juiste kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het is een 2008 Focus. Kleur is opzich geen probleem, want alleen het zwarte plastic is stuk. De kap is nog helemaal heel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Multiriem, kleine beurt (filter en vloeistoffen werk) en twee lampjes: €340 inc. milieu en uurloon.

Valt mee of valt tegen? Fusion 2004 175k.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Kleine update inzake de levering van mijn bestelling:

De auto heeft een geplande bouwdatum van 11 oktober as en heeft een geplande leverdatum van 27 oktober bij de garage.
Hopelijk dus begin november in mijn nieuwe auto rijden 8)

Wat duurt dat wachten altijd lang.. Vooral als je huidige leasebak gewoon een rammelende roestblik is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Haha succes nog even!

Ik heb weer (nadat hij mij niet wilde binnenlaten) wat elektronisch gedoe met mijn Focus. Als het start-stop systeem bij het stoplicht mijn auto heeft uitgeschakeld wil hij soms (1 op de 10 keer) wel eens een melding geven dat er iets mis is met mijn remvloeistof. Gelul, ding zit helemaal vol, toch wel vervelend, binnenkort maar weer eens langs, maar ik denk dat ik tot de volgende service wacht (nog 6k km).

Hoe zit het eigenlijk met de brandstof indicatie? Vandaag ging ik tanken met nog 7km over in mijn tank. Vervolgens tanken, 47 liter kreeg ik er maximaal in. Die tank is toch 53? Wil dat zeggen dat je met 0km op de teller nog 5 liter = 5x15 = 75km in de tank zit? Lijkt me lichtelijk overdreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:48

Duinkonijn

Huh?

Klopt die indicatie is negatief.. na 0 kan je nog een stuk doorrijden... wel een tank brandstof meenemen.. :+

heb bij een "lege tank" meestal nog 3 liter over
World Citizen schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:03:
[...]

Ja wel mooier... maar ik ben achteraf niet ontevreden over het nieuwe uiterlijk. Ik ben blij dat ik het originele frontje hebt gekocht. Geen geklooi met polyester en ander zooi... Klik en klaar.
Groot gelijk, waarom moeilijk als het makkeijk kan
Als er een originele Ford Radio was met BT ondersteuning voor muziek van de iPhone.. dan was ik liever daar voor gegaan.
ja dat was toen nog niet zo ingeburgerd.

[ Voor 82% gewijzigd door Duinkonijn op 04-10-2012 17:56 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
YuriV schreef op woensdag 26 september 2012 @ 07:50:
Mijn 14% diesel 105 PK Focus Wagon wordt verwacht op 13 oktober bij de dealer. Ergens in april of mei besteld.
Voor mij is half april een Focus econetic 1,6 diesel titanium hatchback in ink blue besteld. Vervolgens was er uitstel, zou de auto 21 september worden gebouwd wat weer is uitgesteld naar 9 oktober. Het zou mij benieuwen of dat werkelijk zo is en dan zou de auto over drie weken klaar staan. Intussen dan een half jaar verder ipv een paar maanden wat ik had verwacht.
Ik hoop dat ie verder dan maar goed bevalt aangezien ik er mogelijk voor 5 jaar in zou rijden maar dat verwacht ik wel :)

[ Voor 10% gewijzigd door bite op 09-10-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Bevalt vast prima, ik mag over iets meer dan een week de Focus III Wagon (95pk instapper met wat opties) achterlaten als ik de V40 ophaal. Maar eigenlijk een prima auto, zeker als je hem wat dikker aankleed en iets meer vermogen hebt, dan is het een fijn maatje. Bijna 16.000 km mee gereden sinds eind juli.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

Iemand al meer info over de nieuwe Fiesta?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Vanmorgen nieuwe navigatieversie voor in m'n Focus opgehaald bij de Ford garage. €149 voor heel W-europa, stukje goedkoper dan ik had gedacht (ik dacht dat dat alleen Benelux zou zijn).
Kaarten zijn nu van TomTom trouwens.

Ik ben benieuwd of ie vanavond nu de juiste route naar m'n huis weet te vinden :P

[ Voor 3% gewijzigd door Haan op 12-10-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Haan schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:22:
Ik ben benieuwd of ie vanavond nu de juiste route naar m'n huis weet te vinden :P
Toch een beetje teleurstellend. Fly-over bij Haarlem die eind 2011 is afgerond kent ie nog niet. Een brug die al een paar jaar 1-richtingsverkeer is, wil ie je nog steeds overheen sturen vanaf de verkeerde kant. Dat zijn dan even snel de dingen die ik ken in mijn eigen omgeving, dus voor de rest zal er ook nog wel heel veel niet kloppen.

Een paar andere dingen, zoals een rotonde dat nu een kruising is, en een nieuwe (4 jaar oude) brug staan er nu wel goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10 15:24

Reneger

Wie? IK?

Ik heb ook de update gehaald. Het is iets verouderd kaartmateriaal. Wel staat de nieuwe schoterbrug er op, en de fly-over is, om eerlijk te zijn, ook nog niet zo oud.

Ik ben er wel tevreden mee. Bij mij was de druppel dat de oude kaarten Eindhoven nog in de oude situatie had, waardoor ik gruwelijk om moest rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Vanmorgen in haven van Antwerpen zag ik een hele lange trein met wagons vol met Ford Focus Wagons. Allemaal diverse kleuren. Hopelijk stond mijn wagen ook op die trein..

Maar volgens mij word de Ford Focus in Saarlouis in Duitsland gemaakt.
Misschien komt deze nu met de trein naar Nederland O-)

*wishfull thinking*

[ Voor 17% gewijzigd door nextware op 17-10-2012 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Dag Ford...

Na ruim 4 jaar en een dikke 260.000km (verdeeld over Fiesta MK6.5 1.4TDCi/Fiesta MK7 1.6TDCi en Focus Wagon MK3 1.6TDCi) verlaat ik vanmiddag het domein der ford rijders. Altijd met veel plezier gereden (fijn sturende wagens, goede stoelen, goede uitrusting), maar nu switch ik naar Volvo (mijn nieuwe V40 wordt vanmiddag afgeleverd). Wellicht dat na afloop van dat leasecontract ik weer terug komt. Nieuwe Mondeo ofzo, die vind ik mbt exterieur een prachtige wagen!

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Tot ziens! :W

Mondeo's zijn inderdaad fijne wagens, helaas voor mij net iets te duur in vaste lasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 05:19
Ik heb op 8 oktober een nieuwe Ford Focus (model 2012.75) besteld.

Bestelde wagen:

Ford Focus, Titanium edition (115pk, 85kW, 109g CO²)
Kleur: Candy Red

Opties:
Privilege Business Pack
- Metaalkleur
- Navigatiessysteem 5"
- Bluetooth
- Parkeerhulp achteraan
- Quickclear elektrische voorruitontdooiing
Winter Pack
- Verwarmbare voorzetels
Getinte ruiten achteraan
Vaste trekhaak

De dealer heeft me een leveringstermijn gegeven van 8 weken, maar ik lees op veel plaatsen dat het altijd maar wordt verzet. Kan ik van die 8 weken vertrouwen of doe ik er best nog een aantal weken bij?

Ik had nog enkele vraagjes waarbij ik hoopte dat sommige hierbij me zouden kunnen en willen helpen:

- Is het start-stop-systeem verbeterd? In alle reviews die ik lees staat dat het toch vrij merkbaar is iedere keer.

- De dealer is nog aan het kijken of er ergens een Focus staat (nieuwe) met dezelfde opties, maar dan in de kleur Ink Blue. Moest deze er zijn, zouden jullie dan overschakelen op deze kleur of toch maar wachten op de versie met Candy Red als kleur.

- Is de kleur Candy Red trouwens al terug gewoon leverbaar momenteel?

- Mijn vorige (en tevens eerste) auto was een Citroën Xsara Picasso van 2002, 1.8 benzine. Gaat de focus voor mij een felle verbetering worden qua comfort, rijplezier, kracht en dergelijke. (of is het ongeveer vergelijkbaar, of zelfs slechter?)

- Bij de foto's hierboven, zie je in het interieur een GPS-systeem, is dit het standaard systeem, of is dit het 5" scherm?

- Nog iets wat ik vergeten was om naar te kijken bij de dealer, kan de passagierszetel ook plat gelegd worden? Ik moet namelijk voor mijn werk soms matrassen vervoeren, en deze zijn 2 meter lang. In mijn vorige auto (Citroën Xsara Picasso), ging dit zonder de passagierszetel plat te leggen, maar dan moest ik de matras wel wat plooien (het zijn altijd zeer stevige matrassen, dus echt plooien gaat niet goed).

Zo ik hoop dat jullie hierop me wat kunnen helpen/gerust stellen, en dan maar hopen dat ik zo snel mogelijk in mijn nieuwe Focus kan rijden =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-10 18:41
vankja schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:01:
Ik heb op 8 oktober een nieuwe Ford Focus (model 2012.75) besteld.

Bestelde wagen:

Ford Focus, Titanium edition (115pk, 85kW, 109g CO²)
Kleur: Candy Red

KNIP

Zo ik hoop dat jullie hierop me wat kunnen helpen/gerust stellen, en dan maar hopen dat ik zo snel mogelijk in mijn nieuwe Focus kan rijden =)
Gefeliciteerd :)
Ongeacht of hij nou eind November of begin December er is zal je hem denk ik pas in januari afnemen en op kenteken laten zetten ivm jaartal auto?

Welke foto bedoel je ;) Autoweek forum

mbt de levertijd:
Op autoweek word over de 80(?) gram versie gepraat mbt de levertijden. Deze beginnen nu een beetje uitgegeven te worden. Maar zoals ik het lees heb jij een normale focus 115 pk dus daar heb je geen rare levertijden mee.

Levertijd stond bij mij (econetic lease Titanium 115pk) op 10 weken maar auto stond na 7 al bij de dealer en heb hem dus dan ook 3 weken eerder opgehaald.

Start stop is merkbaar, werkt wel wat soepeler dan een VW waar ik in gereden heb. Maar blijf erbij dat Opel het beste heeft waar ik in gereden heb.

Dat (zie autoweek) is het 5" navigatie systeem wat hoort bij een Econetic Lease uitvoering.

Passagiers stoel kan naar achteren gekanteld/draait worden. Ik heb er een trap in kunnen leggen van achter tot voorin. Als je de hoofdsteun weghaalt (knopje ene kant en zeer klein knopje andere kant indrukken) kan hij volgens mij helemaal op hoogte met de achterbank.

Ik hou niet van de Candy Red. Geeft een rode roze (candy haha) kleur soms zelfs paars achtig. De mooiste kleur vind ik Dark Micastone. Beetje donker grijs met een mooie bruine soms goud achtige kleur. Erg chique !

[ Voor 33% gewijzigd door Falcon Heavy op 20-10-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankja
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-XCF_k5uJkSg/UIFkxdbIOzI/AAAAAAAAJHo/J3FpsVMdeY8/s720/CameraZOOM-20121019155406892.jpg

Deze foto bedoelde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mweegels
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 08:45
Week 29-30 besteld door de leasemaatschappij de Ford Focus 1.6 TDCi 77kW Econetic Lease Titanium Wagon met Driver Assistant Pack
Leaseauto zou 3 nov. bij de dealer staan. Was gisteren zat. 20-9 bij de dealer en men had de dag ervoor de eerste 3 Econetic lease auto's binnengekregen. Wat mij opviel is dat er geen "normale" antenne op de auto aanwezig is maar een "vin" Heeft mijn voorkeur en de verkoper had hier ook geen verklaring voor dat deze er nu op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
@mweegels:

toch raar hier een foto van een 14% / bpm vrije Focus met grote antenne. Was misschien de spriet er niet op gedraaid?

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-5ZhnC7QNC1w/UIFk9qjCjEI/AAAAAAAAJIU/akX4fVZlnC4/s912/CameraZOOM-20121019155122984.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon Heavy op 21-10-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mweegels
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 08:45
Zou best kunnen, daar heb ik niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Werd gister gebeld dat ik vrijdag m'n Focus op kan halen! Yay! Ford Focus Econetic 1.6 TDCi titanium, zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-10 22:48
Mijn Focus zou deze week ook moeten arriveren. Hmmm welke kleur had ik ook weer besteld... #langgeleden

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Als het Candy red was, zal ie intussen al roze zijn geworden _O-

j/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Laatst online: 21-10 00:01

martjah

Appel

beh jullie krijgen hem allemaal binnen. De mijne wordt morgen besteld. Vorige week was december de verwachte productiemaand.
Ik had testgereden in de 115pk focus wagon, titanium uitvoering. Beviel zeer goed, moest er alleen 10pk afdenken ;). Vanwege de "beperkingen" van de lease aanbieding, heb ik gekozen voor de gewone titanium.

FOCUS 1.6 TDCI 77KW TITANIUM WAGON .
Brandstof: DIESEL
CO2emissie (gr/km): 88,00 Energielabel: A
Lak: Frozen White
  • FordKeyless Entry system inclusief Privacy glass en elektrisch inklapbare buitenspiegels
  • Verwarmbare voorstoelen
  • Navigatiesysteem met 5 inch kleurenscherm(WestEuropa),BT/VC + USB, Sony audio met 9 speakers en achteruitrijcamera
  • Ruimtebesparend reservewiel
  • Rokerspakket
  • Light Upgrade Pack
  • bagagenet
  • grote achterspoiler
  • zonder typeaanduiding
  • Easy Driver Pack
  • Seat Pack
  • adaptive cruise control
  • 16 inch lmv (montage achteraf)
tot 2014 kom ik netto uit +/-165 euro, daarna met deels eigen bijdrage op +/- 215 in de maand (wegvallen vrijstelling wegenbelasting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Vanochtend afgehaald oOo titanium met driver assistance pack (met de gsm foto komt de kleur niet goed over maar voor het idee)
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/-M62koOZdlAI/UIkj130NcTI/AAAAAAAAA5A/ER-20-OprB4/s800/ford-focus.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/-HNKJRPsZ_JM/UIkj2x7cfGI/AAAAAAAAA5I/kmScehDe-k8/s800/boordcomputer.jpg
Mijn vorige lease auto's waren: Peugeot 308 (1.6 110pk) Ford Fiesta (20% 1,6 90pk) en seat leon (105pk voorloop auto). In vergelijking vind ik deze focus toch wel stiller op de snelweg. Ik hoop dat dat zo blijft wanneer alles is ingelopen.
Bij lage toeren is er niet dat dreunend geluid zoals bij de Seat wanneer ik me aan de schakel-indicator hield en bij 60km/u in z'n 4 schakelde of voor 90km/u in z'n 5. Als leen auto had ik wel eens een VW Polo bluemotion mee maar dat vind ik nog minder aangezien die bij 50 in z'n drie al die irritante dreun heeft.
Stop/start gaat ook soepel, kan je uitzetten overigens maar ik laat het gewoon actief. Schakelen gaat een stuk prettiger dan de leon waarbij die bak best stuk was. Automatisch fileparkeren heb ik nog even geprobeerd en dat ging goed, wel aparte ervaring.
Een nadeel is dat wanneer je ff vlot wilt accelereren je beter terugschakeld. Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd omdat die bak toch is ingericht op zuinig rijden al blijkt dat misschien nog niet zo uit de gegevens van de boordcomputer ;) dat komt van ~90Km ~135km/u op de teller, waar je 130 mag, bij een 4 a 5 bft wind tegen.
Verder ben ik tegenwoordig wel wat rustiger gaan rijden dus dan is zo'n eco auto prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door bite op 31-10-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Laatst online: 21-10 00:01

martjah

Appel

Heel mooi. Werkt het menu wel een beetje soepel?

Ik heb in eentje gereden uit 2011 en daar vond ik het menu schokkerig en traag van reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
martjah schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:22:

Ik heb in eentje gereden uit 2011 en daar vond ik het menu schokkerig en traag van reactie.
Vloeiende animaties maar ze hadden de animaties van mij ook weg kunnen laten of sneller kunnen laten uitvoeren. Voelt wat stroperig aan, maar schokt absoluut niet. Toets aanslagen worden ook onthouden, bv navigatie Amsterdam intikken A M S T de animatie duurt even maar Amsterdam staat er wel uiteindelijk.

@Bite, mooie bak hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik vond dat er erg weinig plaats was, zowel vanvoor als vanachter in een Focus. Je had echt het gevoel dat je je benen even opzij kon doen omdat dan direct het dashbord of de deur in de weg zat. Vandaar dat het geen Focus is geworden voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

martjah schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:22:

Werkt prima, ook in mijn januari 2012 model.

Maar het zou fijn zijn als er eens een UI designer naar had gekeken: ik snap dat de boordcomputer voor mijn neus staat, dat hoef je niet te laten zien, en zou je +/- 15 pixels in hoogte geven als je het wegliet.

Verder staat er (als niet navigeert) een plaatje van je auto met de lampjes en deuren enzo ter info. Maar laat dat nou weg als er niks mee aan de hand is, dan heb je nog meer ruimte. Zelfde voor balkjes, etc.
Laat bijvoorbeeld zien welke zender opstaat of welk mp3tje speelt, status van de telefoon of file info die langsscrolt. Of allemaal. Zo moeilijk is het denk ik niet?

Ik heb de navigatieversie, maar het is vergeleken met mijn oude trouwe Mio wel een stap achteruit in de vormgeving van de kaarten & programmeren met een D-Pad is niet perse een genot..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb 'em vanochtend opgehaald en net terug van m'n inweidingsritje! Hij rijdt echt lekker. Het start-stop systeem werkt stukken beter dan ik verwacht had en mij was het niet verteld maar in deze versie zit ook het automatisch inparkeren er standaard in en dat werkt ook erg grappig! Moet wel ff m'n vriendin rijles gaan geven want die weet anders de 6e versnelling niet te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
pjottum schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:37:
[...]

Werkt prima, ook in mijn januari 2012 model.

Maar het zou fijn zijn als er eens een UI designer naar had gekeken: ik snap dat de boordcomputer voor mijn neus staat, dat hoef je niet te laten zien, en zou je +/- 15 pixels in hoogte geven als je het wegliet.
Zet de cruise control / begrenzer aan, dan is het mogelijk weg. Op het model dat ik rijd schuift weergave van verkeersborden dan naar links om plaats te maken voor de cuise control / begrenzer instelling en de lane assist wanneer die uit of op correctie staat. Verder wordt die ruimte wel gebruikt om aan te geven in welk menu je zit. Ik vind het wel een goed systeem; de animaties vertragen de boel iets maar verder reageert het toch wel goed.
Verder staat er (als niet navigeert) een plaatje van je auto met de lampjes en deuren enzo ter info. Maar laat dat nou weg als er niks mee aan de hand is, dan heb je nog meer ruimte. Zelfde voor balkjes, etc.
Laat bijvoorbeeld zien welke zender opstaat of welk mp3tje speelt, status van de telefoon of file info die langsscrolt. Of allemaal. Zo moeilijk is het denk ik niet?
Bij lane assist vind ik die stippellijn nog wel nuttig omdat dat weergeeft wat het systeem detecteert. Verlichting is wat dubbel, meer eyecandy achtig, tenzij het misschien kan aangeven welke lamp stuk is.
Ik heb de navigatieversie, maar het is vergeleken met mijn oude trouwe Mio wel een stap achteruit in de vormgeving van de kaarten & programmeren met een D-Pad is niet perse een genot..
Nee, vind dat ook niet echt handig. Je kan die 0 t/m 9 toetsen ook gebruiken om gegevens in te voeren.
De spraak begeleiding is net als van de seat maar die navigatie was echt traag met invoeren en het had verder weinig functionaliteit. Wanneer ik bijvoorbeeld een afgesloten weg trof was er niets mee te beginnen. Wat dat betreft lijkt de ford navi wel een vooruitgang qua bediening, snelheid en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Zojuist een telefoontje gehad dat mijn wagen op me staat te wachten.
Morgen middag gaan we de auto ophalen. Dan direct goed inrijden (dealer in Eindhoven, ikzelf woon in Zuidwest Brabant).

Zal wel een berichtje posten hoe de wagen zich gedraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

In mijn 2008 Focus had ik de klok ingesteld op 'GPS', dus dan hoef je zelf je klok niet in te stellen (dat kan dan niet eens). Maar nu loopt m'n tijd na 2 dagen wintertijd nog steeds een uur voor.. Heeft iemand anders dat toevallig ook (of juist niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Was bij mij ook zo, ik moest kennelijk zelf ff instellen dat het geen zomertijd meer was (zit een vinkje in het menu).

Ik vind het automatisch fileparkeren echt vet trouwens! Niet dat het extreem nuttig is (kan het prima zelf) maar het is echt heel gaaf om passagiers de stuipen op het lijf mee te jagen :D

[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 29-10-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
Hydra schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:42:
Was bij mij ook zo, ik moest kennelijk zelf ff instellen dat het geen zomertijd meer was (zit een vinkje in het menu).

Ik vind het automatisch fileparkeren echt vet trouwens! Niet dat het extreem nuttig is (kan het prima zelf) maar het is echt heel gaaf om passagiers de stuipen op het lijf mee te jagen :D
Dat is in mijn ogen het hele idee van de feature ook. Een éénmalige show-off en daarna gebruik je het nooit meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Hydra schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:42:
Ah thanks, dat helpt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Ik gebruik het vaak hoor! Echt uit lui-heid, maar het is jammer dat hij hem niet in strakkere plekken krijgt.

Zondag wéér buiten gesloten door mijn auto. Echt klote is dat, weer AB die niet werkt, evenals emergency key. ANWB kwam en vloep hij ging uit het niets weer open. Echt heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
YuriV schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:39:
Dat is in mijn ogen het hele idee van de feature ook. Een éénmalige show-off en daarna gebruik je het nooit meer....
Voor mensen die zelf geen issues hebben met fileparkeren. Voor m'n vriendin is het wel een uitkomst hoor. Ze is er sowieso geen ster in en ze vindt zo'n grote auto (heeft zelf een Ford Ka) een beetje eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Okasha schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:49:
Zondag wéér buiten gesloten door mijn auto. Echt klote is dat, weer AB die niet werkt, evenals emergency key. ANWB kwam en vloep hij ging uit het niets weer open. Echt heel irritant.
Probeer volgende keer eens om met de hand de achterklep te openen als dit gebeurt.
Dit heeft bij mij beide keren geholpen toen mijn sleutel niet meer werkte...

Maar goed, ik heb binnenkort mijn eerste 20.000km beurt. Dan maar eens vragen of hier misschien al een permanente oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Okasha schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:49:
Ik gebruik het vaak hoor! Echt uit lui-heid, maar het is jammer dat hij hem niet in strakkere plekken krijgt.

Bekend probleem, er is een BCMii update, deze update is beschikbaar bij de dealer.
Bron: Focusclub forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

bite schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:12:
[...]

Zet de cruise control / begrenzer aan, dan is het mogelijk weg. Op het model dat ik rijd schuift weergave van verkeersborden dan naar links om plaats te maken voor de cuise control / begrenzer instelling en de lane assist wanneer die uit of op correctie staat. Verder wordt die ruimte wel gebruikt om aan te geven in welk menu je zit. Ik vind het wel een goed systeem; de animaties vertragen de boel iets maar verder reageert het toch wel goed.
Ah, ja, maar dan heb je alle toeters en bellen en die heb ik niet. ;-)
In de lease-titanic dan dus.
De cruisecontrol staat ernaast, dus daar werd ik al niet wijzer van...

Als je die extra opties erbij neemt, heb je er die ergernis in elk geval minder. Ach, het is wat.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Frank J. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:20:
[...]

Bekend probleem, er is een BCMii update, deze update is beschikbaar bij de dealer.
Bron: Focusclub forum
Hoelang is deze al beschikbaar? Hij is 3 weken geleden opnieuw ingeladen, dus ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Gisteren mijn Ford Focus opgehaald (Titanium Econetic Lease Wagon uitvoering) opgehaald.
Tot op heden moet ik zeggen dat ik het een geweldige wagen vind ! Hij rijdt heel erg soepel. Het is wel even wennen dat ik nu ook een 6e versnelling heb, maar dat is maar een kwestie van tijd.

Het werken met het gehele boordcomputer menu gaat ook heel soepel. Het is even de bediening onder de knie krijgen, maar daarna kun je heel soepel door het gehele menu scrollen.

Ook kwam ik vanmorgen tot de aangename ontdekking dat het navigatie systeem je verteld als er obstakels op de route zijn die je moet rijden. Zo gaf mijn systeem aan dat er een defecte auto in de Tijsmanstunnel stond toen ik de ring van Antwerpen opreed. Dat was wel een enorme verrassing :)

Op dit moment heb ik alleen een probleem dat het knoppengedeelte aan de linkerzijde van mijn stuur niet werkt. Dit is het gedeelt waarmee je het schermpje op je frontpaneel bedient (brandstof indicatie, dagteller, etc). Ik heb al van alles nagekeken, maar ik kan nergens ontdekken of het ergens geblokkeerd staat. Maar daar ga ik straks even over bellen naar de garage. Zal vast wel opgelost worden ;)

Ik heb nu ruim 150km met de wagen gereden en hij bevalt uitstekend _/-\o_

Foto (kleur: Midnight Sky):

Afbeeldingslocatie: http://www.molendreef93.nl/got/fordfocus.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door nextware op 31-10-2012 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10 09:41

Griffin

Is mythical

De Titanium uitvoering blijft erg netjes (binnenkant even wennen), alleen horen op z'n auto geen wieldoppen (my 2 cents).
* Griffin mag volgend jaar pas aan een nieuwe lease auto dus ga dan maar eens kijken wat er allemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Griffin schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:54:
De Titanium uitvoering blijft erg netjes (binnenkant even wennen), alleen horen op z'n auto geen wieldoppen (my 2 cents).
* Griffin mag volgend jaar pas aan een nieuwe lease auto dus ga dan maar eens kijken wat er allemaal is.
Het is eerder dat die wieldoppen gewoon lelijk zijn. Echt massive plakaten.

Ik vond de wieldoppen die wij destijds hadden op onze Mondeo eigenlijk best netjes staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 31-10-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Touchdomex schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:29:

Ik vond de wieldoppen die wij destijds hadden op onze Mondeo eigenlijk best netjes staan.
Ja, vond ik ook. Eigenlijk het enige minpunt. Ik dacht dat er op die uitvoering lichtmetalen velgen zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-10 08:57
Volgens mij zitten er wieldoppen op om toch nog (net) binnen de 14% bijtelling te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
Dr. Horrible schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:31:
Volgens mij zitten er wieldoppen op om toch nog (net) binnen de 14% bijtelling te vallen.
Correct.

Het is natuurlijk mogelijk om ze na levering te vervangen door lichtmetalen velgen. Dat maakt voor die 14% niet uit. Je kunt zelfs de meegeleverde wielen inzetten met winterbanden. (dan gebruik je gewoon 2 sets wielen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Offerte aangevraagd voor een aardig uitgeruste Fiesta (2013 model), ik ben benieuwd :9~

[ Voor 41% gewijzigd door TommyGun op 05-11-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Touchdomex schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:29:
[...]

Mijn Ford Focus ECOnetic Lease Titanium is ook besteld. N.a.v. de discussie hierboven over de geleverde wieldoppen op deze uitvoering: Ik zie in deze (bron: http://www.ford.nl/FordZakelijk/Leasen/ECOneticLease) brochure:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/v49sg4.jpg

Worden verschillende types genoemd, maar kan er nu niet uithalen welke standaard is en ik dus zal krijgen.
Wanneer het de 7x2 betreft, dan zou het deze moten zijn: http://www.ford.nl/Person...Design/mdp=i1204984041244

Iemand die het wel precies kan volgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Jouw uitvoering valt dan niet meer in de 14% JBS? Ik kreeg namelijk te horen dat groter dan 14" (lichtmetalen velgen) niet kan op de 1.6 TDCi s/s Titanium (95pk) waarvan ik een offerte had opgevraagd (omdat je dan meer uitstoot krijgt en buiten de 14% valt).

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 06-11-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

TommyGun schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:08:
Jouw uitvoering valt dan niet meer in de 14% JBS? Ik kreeg namelijk te horen dat groter dan 14" (lichtmetalen velgen) niet kan op de 1.6 TDCi s/s Titanium (95pk) waarvan ik een offerte had opgevraagd i.v.m. de 14" regeling.
Jawel, mijne is nog een 14%. Ik begreep ook zoiets dat op deze uitvoering geen lichtmetalen velgen konden. Maar, heb nu geen idee wat er dan wel op komt. Zeker omdat de informatie in de brochure het niet heeft over die doppen hierboven op de foto. Ben nu het spoor even bijster en hoop stiekem dat ik wat anders krijg dan die doppen op de foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ah jij praat over een Focus, ik over een Fiesta (2013 model).

Blijft desondanks vreemd...

[ Voor 87% gewijzigd door TommyGun op 06-11-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10 09:41

Griffin

Is mythical

JBS schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:10:
[...]
Jawel, mijne is nog een 14%. Ik begreep ook zoiets dat op deze uitvoering geen lichtmetalen velgen konden. Maar, heb nu geen idee wat er dan wel op komt. Zeker omdat de informatie in de brochure het niet heeft over die doppen hierboven op de foto. Ben nu het spoor even bijster en hoop stiekem dat ik wat anders krijg dan die doppen op de foto..
Wat ik ervan weet is dat op de 14% focus altijd de wieldoppen worden geleverd anders is de auto geen 14% meer. Maar je kan via de dealer regelen dat je velgen krijgt, de prijs is dan wel wat hoger omdat het als accessoire is ipv optie vanaf fabriek. Dit heeft dan namelijk geen impact op je bijtellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaar...

Datzelfde 'trucje' doen ze bij mij met de navi dus ik ga toch 's navragen of het met velgen ook kan.

[ Voor 37% gewijzigd door TommyGun op 06-11-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankja
Net bericht gehad van de garage, mijn Focus rolt op 30 november van de band en dan zou ik er ergens begin december mee kunnen rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:14

sebasd

loopt op espresso

Hier ook een Focus-rijder sinds afgelopen vrijdag. Een Ecoboost Econetic Lease Titanium Wagon 150pk in Ink Blue. Fantastisch ding, tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ink Blue is er niet meer voor de nieuwe Fiesta :(

Dan maar Black Panther!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

sebasd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:13:
Hier ook een Focus-rijder sinds afgelopen vrijdag. Een Ecoboost Econetic Lease Titanium Wagon 150pk in Ink Blue. Fantastisch ding, tot nu toe.
14%? Wil je eens een foto maken van de velgen/wieldoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
De 150pk benzine is niet 14%, die is als het goed is nu 25%. Erg lekkere auto ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:14

sebasd

loopt op espresso

Hydra schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:46:
De 150pk benzine is niet 14%, die is als het goed is nu 25%. Erg lekkere auto ook trouwens.
25% inderdaad, maar dat is het me wel waard. Deze velgen zitten erop:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/108097-1.jpg

maar da's vast niet meer relevant als je weet dat-ie geen 14% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zou hem ook best willen hoor, het is echt een snel bakkie, maar terugkijkend vind ik het aan de andere kant ook wel lekker om iets van 100E minder bijtelling per maand te hebben. Dus ik ben uiteindelijk wel tevreden, ondanks dat ik eerst die benzine wou maar dat dat door intern gezeur hier niet gelukt is.

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 06-11-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
JBS schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:39:
[...]
14%? Wil je eens een foto maken van de velgen/wieldoppen?
http://www.autoblog.nl/ar...te-14-bijteller-c-segment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Geen probleem, lichtmetalen velgen kunnen we zelf monteren en vallen dan buiten de bijtelling.
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wie weet wat het Ultimate Xpression pack voor de Focus doet? De dealer moest het zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 21-10 11:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

Sinds anderhalve week hier nog een Focus rijder :) Ik heb de 'normale' Focus 1.6 diesel, en niet de lease variant omdat op de 'normale' versie een stuk meer opties te krijgen waren. De dealer vertelde me ook dat de normale versie wel lichtmetalen velgen had, en de lease variant niet. Het grappige is dat de cataloguswaarde een stuk hoger is dan de lease variant, maar vreemd genoeg is het leasebedrag weer een stuk lager. (en ik krijg het overschot van het leasebedrag, bijna 200 euro, bij mijn brutoloon dus de auto is erg goedkoop.)

Ik heb de Focus Titanum met Business pack, X-pack I en II, light upgrade pack, trekhaak en nog wat kleine dingen... Het bestellen ging op zijn zachtst gezegd wat moeizaam omdat na het bestellen bleek dat ook de normale variant met wieldoppen geleverd zou worden, het X-pack II niet leverbaar bleek te zijn en de trekhaak niet mogelijk was.

Ik heb nog gevraagd wat de meerprijs zou worden, maar dat werd in de lease totaal niet meer interessant en ik heb de auto geannulleerd. Een weekje later kreeg ik een telefoontje van de Ford dealer dat ze het erg vervelend vonden en dat ze alsnog de auto zouden leveren zoals besproken. (dus zonder meerprijs) Dat vond ik prima en anderhalve week geleden kon ik hem ophalen.

Ik kwam aan bij de dealer, eerst een lading papieren doornemen om vervolgens de auto te kunnen bewonderen. Ik had de kleur Lunar Sky gekozen, en tadaaaaaa: Panther Black.... (de verkoper had het geloof ik niet geheel naar zijn zin, kwam ook omdat ik nogal moeite had om te stoppen met lachen >:) )

Ik hoefde overigens de auto niet mee te nemen, ik had hem ook niet kunnen nemen en opnieuw wachten op de levering. Om eerlijk te zijn had ik de Lunar Sky al een paar keer zien rijden en had ik een beetje spijt gekregen van mijn keuze, dus ik vond het eigenlijk wel best. Ik denk niet dat ik voor een zwarte auto gekozen zou hebben, maar het ziet er best wel netjes uit.

Ik heb er nu zo'n 1000 kilometer en ik merk dat hij een stuk vlotter is dan toen ik hem net ophaalde. Een snelheidswonder is het absoluut niet, maar je kunt er prima in het verkeer mee meekomen. Ik vind het erg lekker rijden, heerlijk stil en comfortabel. En het allerbelangrijkste, ontzettend goedkoop.

En een foonpic:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2cpui36.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik ben toch wat jaloers op je velgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 21-10 11:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

Hydra schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:09:
Ik ben toch wat jaloers op je velgen :)
En die heb ik ook nog eens gratis gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JBS schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:01:
[...]

Mijn Ford Focus ECOnetic Lease Titanium is ook besteld. N.a.v. de discussie hierboven over de geleverde wieldoppen op deze uitvoering: Ik zie in deze (bron: http://www.ford.nl/FordZakelijk/Leasen/ECOneticLease) brochure:

[afbeelding]

Worden verschillende types genoemd, maar kan er nu niet uithalen welke standaard is en ik dus zal krijgen.
Wanneer het de 7x2 betreft, dan zou het deze moten zijn: http://www.ford.nl/Person...Design/mdp=i1204984041244

Iemand die het wel precies kan volgen? :)
Gewoon lezen toch? Als je de tdci met 105pk hebt, heb je doppen. Anders lichtmetaal.

De 115pk doet het overigens ook prima, zelfs met 20% heel niet vervelend. Na ruim 28000km begint er nu wel iets te rammelen aan de rechterkant, ik vermoed dat stuk plastic onder de deur. Maar ff langs de dealer binnenkort...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Hydra schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:35:
[...]

Ja, vond ik ook. Eigenlijk het enige minpunt. Ik dacht dat er op die uitvoering lichtmetalen velgen zaten.
Dat dacht ik eigenlijk ook ....
Woensdag wordt de mijne geleverd; op moment van bestellen werd alleszins niet vermeld dat er doppen op gingen zitten, ipv lichtmetalen velgen.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ach. Als je erin zit, zie je het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Terugkomend hierop... volgens mijn werkgever kan dit wel een probleem zijn mocht je 'gespot' worden door de belastingdienst. Blijkbaar maakt men tegenwoordig ook foto's (naast kentekenregistratie voor het opsporen van privégebruik en dergelijke) en dan kan het zomaar zijn dat je de extra 6% mag aftikken over de periode dat de auto in bezit is (als ze dus zien dat er te grote wielen op liggen voor de 14% bijtelling).

Bekend bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:58
Ik heb de Ford Focus ook gekozen als volgende lease auto. Dit is tevens mijn eerste diesel ooit en ik lees her en der over regenereren. Is dat bij deze auto ook nodig en hoe gaat dat in zijn werking?

Ik heb er overigens al in gereden en was erg verrast over de rijke uitrusting voor dit bedrag. Ook het comfort en rijgedrag zijn super. Ben momenteel aan VW Golf 6 gewend en ik moet zeggen, bij VW krijg je veel minder waar voor je geld qua uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
M'n huidige Fiesta doet dat ook wel eens, het stelt eigenlijk niets voor. Het komt er op neer dat bij een erg korte rit de ventilator even door kan blazen als je m uit zet, bij normaal gebruik regeneert de boel zichtzelf al. Ik heb in de afgelopen 140K km's pas een handjevol keren gehad dat de ventilator de boel doorblaast als ik de auto uit zet.

Volgens mij blaat ik onzin |:(

[ Voor 5% gewijzigd door --WaaZaa-- op 13-11-2012 23:55 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Weet je zeker dat we het over hetzelfde hebben? Regenereren is nodig om het roetfilter bij diesels leeg te blazen zeg maar. Of het moet bij Ford echt anders zijn. Bij diverse merken moet je zelf in een lagere versnelling gaan rijden (dit wordt aangegeven op het dashboard) zodat de motor heter wordt en dat het roet dan weg kan branden. Maar als dit bij Ford helemaal vanzelf gaat, vind ik dat natuurlijk helemaal geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Hmm, nu je het zegt, kan ook zijn dattie nog even na koelt.

Ik weet alleen dat het in het boekje staat, maar heb ik die tijd er in ieder geval nog nooit iets voor hoeven doen. Zal morgen het boekje eens lezen :+

Edit: nu weet ik het weer, ik heb bij een beurt eens gevraagd waarom de Fiesta wel eens wat langer blijft 'blazen' na het uitzetten. Antwoord was in de trant dat de auto bezig was met regeneren, maar daardoor alles heter was geworden en dus langer/actiever gekoeld moest worden, omdat ik het feitelijk afbrak door de auto uit te zetten.

Edit2: min of meer staat hier hetzelfde.

[ Voor 56% gewijzigd door --WaaZaa-- op 14-11-2012 00:02 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ok duidelijk, dus het is wel een zelfde soort proces, maar waarschijnlijk merk je er weinig van als je vaak langere afstanden rijdt. Thanks :)

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 14-11-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Vandaag is mijn Focus Clipper (Wagon in NL) Titanium ook geleverd.

Verbruik valt op 't eerste zicht wat tegen, de 3.4l/100km die in de brochure aangehaald werd, is volgens mij praktisch onhaalbaar.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/540150_10200093816094586_1130246211_n.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door whoami op 14-11-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
whoami schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:22:
Vandaag is mijn Focus Clipper (Wagon in NL) Titanium ook geleverd.

Verbruik valt op 't eerste zicht wat tegen, de 3.4l/100km die in de brochure aangehaald werd, is volgens mij praktisch onhaalbaar.

[afbeelding]
Mooi man dat interieur met de blauwe verlichting. Ik kan niet wachten tot ik 'm ook heb. Maarreh, wat haal je dan wel als gemiddelde? Ik neem aan dat je het over 1.6TDCi hebt?

• whoami
Het is idd de 1.6 tdci econetic. Ik zal na een week ofzo mijn gemiddeld verbruik eens posten.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10 15:24

Reneger

Wie? IK?

Ik rij de 115pk diesel in de normale focus, trend sport. Verbruik zit rond de 5.0 als ik rustig rijdt, veel binnenwegen e.d., sportief rijden, dan stijgt het naar de 6.0, soms meer. (Proefdieronvriendelijk onderzoek heeft uitgewezen dat hij met 180 10.0/100km gebruikt. Soms zelfs meer)

• Hydra
Mijn gemiddelde over de 1200km die ik tot nu toe gereden heb is 5.9 L / 100km. Verbruik op de snelweg is met 100km/u zo'n 5.4 L / 100km. Heb ook een 1.6 TDCI econetic (focus station) dus ik snap niet hoe je dan aan 3L/100km zou kunnen komen.

Pagina: 1 ... 14 ... 139 Laatste