Jazzper schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:31:
[...]
tja de dealer twijfelde of dat overbodig was of niet en heeft drie andere werkplaatsen gebeld. Schijnt toch echt te moeten, ook al tank je geen E85. We zoeken het nog uit. Schijnt dat die motor andere injectoren heeft die gevoeliger zijn.
Ik hoop niet dat ik of mijn ouders spijt krijgen. Toen we naar de dealer (2 uur rijden) gingen wist ik niet dat het om een flexifuel ging. Kende het begrip wel maar dat was het. Auto gekocht etc, alleen hoe meer ik nu lees hoe meer ik lees over dat bokken/afslaan waar jij het ook over hebt. Daarnaast schijnen de 1.8 flexifuels (niet te verwarren met de reguliere 1.8) behoorlijk dorstig te zijn. En dat wilden mijn ouders juist niet meer. Dat schokken gebeurt dat ook op verkeerde momenten zodat er iemand achterop je rijdt of niet?
Hmm, bij onderhoud vervang je de injectoren toch niet? Zitten inderdaad andere injectoren in, dat wel.
Wat mij is verteld, E85 verbrand warmer en is aggressiever daardoor is de olie eerder aan de beurt. Wanneer je gewoon op euro95 rijdt is het inprincipe gewoon een normale 1.8 alleen iets rijkere inspuiting (vooral bij koude motor), vandaar het hogere verbruik (1 op 7,9 zijn geen uitzonderingen), maar de softwareupdate brengt dit omhoog naar ongeveer 1 op 10-11.
Over het schokken, bij hoge snelheden is het meer zagen, oftewel 110-120-110-120 bij gelijke stand gaspedaal. Lage snelheden schokt ie wel beetje met koude motor. Maar het vervelendste is het afslaan van de motor bij het wegrijden, hij bokt totaal niet, gewoon wegrijden met een beetje gas erbij en opeens is je vermogen weg, kijk je op het dashboard branden alle lampjes, dit gebeurd ook wel eens als je in de 2 door de bocht gaat. (Leuke is dat je stuurbekrachtiging ook wegvalt dus hij wil echt naar de verkeerde rijbaan). En hij valt soms uit wanneer je 's ochtends start, dus je start, loopt stationair, maar na seconde begint het stationair toerental hevig te schommelen en slaat ie af waaarna je opnieuw moet starten.
Wanneer je deze problemen ondervind zou ik de laatste PCM update laten doen zoals ik, kosten ong. 70 euro. Als het goed is zou het dan veel beter moeten gaan. Er is verder prima mee te rijden, het is niet zo dat hij zulke schokken geeft dat mensen achterop je botsen

Ik sta alleen soms beetje voor paal als ik met zware rukken de parkeerplaats op rij in zn 1 terwijl ik mn gaspedaal gewoon gelijk hou en hem laat afslaan bij het stoplicht
@hierboven, volgens mij moet je op alle ramen de one touch bediening hebben anders werkt dat met de sleutel niet. Omdat je zonder one touch de knop vast moet houden en de computer kan alleen met een puls hem opengooien vermoed ik.
[
Voor 14% gewijzigd door
Jim423 op 26-11-2012 19:00
]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning