Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 15 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:49
Wow dat zijn slechte gemiddeldes voor een diesel, of laat ik 't zo zeggen, ik had beter verwacht. Dat soort gemiddeldes haal ik bijna zelfs met m'n huidige auto (golf 1.4tsi 122pk benzine). Van de zomer stond ie iig een lange tijd op 5.9l/100km, nu is 't verhoogd naar 6.1l/100km door het koudere weer.

[ Voor 39% gewijzigd door tiguan op 15-11-2012 12:59 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

tiguan schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:56:
Wow dat zijn slechte gemiddeldes voor een diesel, of laat ik 't zo zeggen, ik had beter verwacht. Dat soort gemiddeldes haal ik bijna zelfs met m'n huidige auto (golf 1.4tsi 122pk benzine). Van de zomer stond ie iig een lange tijd op 5.9l/100km, nu is 't verhoogd naar 6.1l/100km door het koudere weer.
Wil je pas slechte waardes weten :+ Wij doen hier met een diesel uit 2004 met automaat ongeveer 7.4l/100km volgens de boordcomputer....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Als ik 160 rij in m'n focus doe ik iets van 6-komma-nogwat L/100km. In m'n Peugeot 207 die ik hiervoor had deed je dan al lang meer dan 10 liter/100km. Volgens mij lag m'n gemiddelde daar ook boven de 7 liter. Ik ben gewoon geen zuinige rijder.

Oh, en ik heb in die 1200km veel in de file tussen m'n huis en kantoor gestaan. Dat komt de gemiddeldes ook niet ten goede.

[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 15-11-2012 13:16 ]

https://niels.nu

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:11

Haan

dotnetter

Mijn Focus (hatchback) 1.6 TDCi 109PK doet nu ~5,3l/100km. In de zomer was dat iets van 4,9l/100km.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag even in de huidige Fiesta gereden en die beviel prima, alleen de pedalen vond ik ietwat aan de zware kant. De nieuwe staat pas rond de feestdagen in de showroom... maar daar kan ik niet op wachten. Heb dus maar 't seintje GO gegeven aan mijn werkgever om die te bestellen (daar het rijgedrag volgens de dealer vrijwel hetzelfde schijnt te zijn).

Titanium uitvoering met alles er op en er aan :P

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 15-11-2012 13:36 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Hydra
Nice. Welke motor?

• tiguan
Hydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:08:
Als ik 160 rij in m'n focus doe ik iets van 6-komma-nogwat L/100km. In m'n Peugeot 207 die ik hiervoor had deed je dan al lang meer dan 10 liter/100km. Volgens mij lag m'n gemiddelde daar ook boven de 7 liter. Ik ben gewoon geen zuinige rijder.

Oh, en ik heb in die 1200km veel in de file tussen m'n huis en kantoor gestaan. Dat komt de gemiddeldes ook niet ten goede.
Oh da's best netjes :) Desalniettemin, ik ga het over 4 maandjes zelf ervaren.

• whoami
  • Laatst online: 15:10
tiguan schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:32:
[...]

Mooi man dat interieur met de blauwe verlichting. Ik kan niet wachten tot ik 'm ook heb. Maarreh, wat haal je dan wel als gemiddelde? Ik neem aan dat je het over 1.6TDCi hebt?
Je kan de kleur van de interieurverlichting trouwens aanpassen (rood, blauw, paars, groen). Ik weet wel niet of dit standaard bij de titanium hoort, of onderdeel van het light pack is.

https://fgheysels.github.io/

• Haan

Haan

dotnetter

whoami schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:10:
[...]

Je kan de kleur van de interieurverlichting trouwens aanpassen (rood, blauw, paars, groen). Ik weet wel niet of dit standaard bij de titanium hoort, of onderdeel van het light pack is.
Light pack waarschijnlijk, mijn ouders hebben het in hun C-Max Titanium (wat van binnen een Focus is) niet.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Titanium uitvoering (Panther Black) met "Advanced Technology Launch Pack" (+ vol leder en alarm klasse 3).

1.6 TDCi Titanium 5 deurs (70KW/95pk)

Brochure
Advanced Technology Launch Pack

- Active City Stop
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Automatische airconditioning
- Automatisch inschakelende dimlichten
- SYNC - geavanceerd Bluetooth® + Voice Control systeem
- Cruise Control
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels incl. instapverlichting
- Elektrische voorruitverwarming
- Groot multifunctioneel display in het audio cluster
- Parkeersensoren achter
- Regensensor
Titanium meeruitrusting t.o.v. Champions Edition uitvoering

15 inch 5x2 spaaks lichtmetalen velgen (D2SBV) met 195/50 R15 banden
Ambient Lighting Pack (LED-verlichting: dashboard, bekerhouders en voorportieren)
Boordcomputer (verbruik, gem. verbruik, gem. snelheid, actieradius, buitentemp)
Chromen sierlijst achterklep
Chromen sierlijst onderzijde portierramen
EcoMode - Geef advies om zuinig rijden te stimuleren
Extra 12 Volt aansluiting op achterzijde middenconsole
Halogeen projector koplampen
Handremgreep afgewerkt met leder
Interieurverlichting met kaartleeslampes vóór
LED-dagrijverlichting
Met leder bekleed stuurwiel
Mistlampen vóór met chromen omlijsting
Portiergrepen binnenzijde in zilverkleurig design
Premium geweven hemelbekleding
Premium middenconsole met armsteun
Velours vloermatten vóór en achter
Verlicht dasboardkastje

Titanium diesel inclusief:
14 inch 5x2 spaaks lichtmetalen velgen (D2RSN) met 175/65 R14 extra lage rolweerstand banden
Verlaagd onderstel
Volwaardig reservewiel

Titanium PowerShif inclusief:
Automatische airconditioning
Diesel 14% dus helaas 14" wielen (de leasemaatschappij gaat waarschijnlijk niet akkoord met achteraf 16").

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is er al bekend of het grote Navi naar NL komt? Op dit moment is de kleine er allen nog:

Afbeeldingslocatie: http://jozcar.com/wp-content/uploads/2011/05/2012-ford-focus-dashboard-view1.jpg

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:36

martjah

Appel

Zover ik weet blijft die in Amerika. Zelfde als automaat (zover ik weet).

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Haan schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:16:
[...]

Light pack waarschijnlijk, mijn ouders hebben het in hun C-Max Titanium (wat van binnen een Focus is) niet.
Bij de Fiesta staat Ambient Lighting Pack benoemd onder 'Titanium'...

Morgen even verifiëren of dat echt zo is.

EDIT: Confirmed :)

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 16-11-2012 11:45 ]

• Hydra
@Tommy: Nice!

• mweegels
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 08:45
Sinds 1 week de Ford Focus 1.6 TDCi 77kW Econetic Lease Titanium Wagon in bezit en ben tot nu toe tevreden met de auto. Heb wel het volgende geconstateerd: als ik de navi gebruik en ergens ben gestopt en om welke reden dan ook de parkpilot op het scherm springt kan ik niet meer terug naar mijn navi. Ik kan knoppen drukken wat ik wil maar geen navi. Door de auto uit en aan te zetten kan ik weer bij de navi.
Mail gestuurd naar de garage en wacht nog op hun antwoord.

• Haan

Haan

dotnetter

Hmm, ik wilde eigenlijk gaan posten dat met een indicatie van <20km tot tank leeg, er nog altijd 3,5l diesel in m'n tank zat.
Maar bij het wegrijden is blijkbaar iets stuk gegaan, want er komt nu een fluitend geluid onder de motorkap vandaan als ik gas geef :( nu aan het wachten op Ford Assistance..

• martjah

martjah

Appel

Haan schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:17:
Hmm, ik wilde eigenlijk gaan posten dat met een indicatie van <20km tot tank leeg, er nog altijd 3,5l diesel in m'n tank zat.
Maar bij het wegrijden is blijkbaar iets stuk gegaan, want er komt nu een fluitend geluid onder de motorkap vandaan als ik gas geef :( nu aan het wachten op Ford Assistance..
Klinkt als een turboslang die los zit of kapot is.

• whoami
Ik rij nu 2 dagen met de Focus. Leuke wagen, wat me wel een beetje irriteert is de positie van de knoppen aan het stuur. Ik vind niet dat ze makkelijk bedienbaar zijn, aangezien ze net een beetje gekanteld staan tov het stuurwiel zelf. Met je duim die toetsen bedienen terwijl je het stuur vast hebt, is niet echt makkelijk.

Wat ik ook jammer vind, is dat je niet via die knoppen aan het stuur je audio-bron kunt veranderen.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 15:56

Reneger

Wie? IK?

Na verloop van tijd weet je de knoppen in je middenconsole blind te vinden. Trust me.

• Haan

Haan

dotnetter

martjah schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:55:
[...]

Klinkt als een turboslang die los zit of kapot is.
Een bekend probleem bij de 2008 Focus 1.6TDCi is de olietoevoer naar de turbo toe, volgens mij iets met te kleine leidinkjes waardoor de turbo droog kan komen te staan en daardoor aan gort gaat. Maar dat schijnt het bij mij nu niet te zijn :) maar iets met de dynamo. Ik hoor het maandag waarschijnlijk. Net opgebeld door garage, het was dus wel de turbo.

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 16-11-2012 13:47 ]

• Hydra
Ik heb trouwens net nog ff gekeken naar m'n verbruik en met de CC op 108 km/u (trajectcontrole) zit ik op ongeveer 4.2L/100km. Vind ik vrij netjes :)

• tiguan
Kijk dat lijkt er meer op :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hydra schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:06:
Mijn gemiddelde over de 1200km die ik tot nu toe gereden heb is 5.9 L / 100km. Verbruik op de snelweg is met 100km/u zo'n 5.4 L / 100km. Heb ook een 1.6 TDCI econetic (focus station) dus ik snap niet hoe je dan aan 3L/100km zou kunnen komen.
De opgaven in de folders zijn volgens mijn dealer veel te optimisctsch, overdreven en onhaalbaar. Mijn C-Max 115pk 1.6TDCi zou volgende folder op de snelweg 4.0 op 100 moeten rijden. Na 24.000km staat de teller op 6.0 op 100, nauwelijks zuiniger dan mijn vorige auto (Mondeo 140pk 2.0 TDCI). En die 6 op 100 is ook wat de dealer aangeeft bij meer klanten te zien. Ford verteld dus mooie verhalen (leugens) en kan deze niet waarmaken. Voel je je even bekocht in je portemonee.... :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• tiguan
Ik weet dat de fabrieksopgaven praktisch onhaalbare waardes zijn, maar ik mag toch aannemen dat als je gewoon netjes rijdt (100~120km/u), dat je dan wel aardig in de buurt komt.

Kijk als mensen 130+ gaan rijden, dan kan je verwachten dat je de fabrieksopgave zeker niet haalt.

Ik heb specifiek voor de Focus gekozen omdat 't een diesel is en diesels zijn doorgaans zuiniger dan benzine auto's, dacht ik altijd tenminste. Maar Hydra heeft een paar posts terug al aangegeven dat dat wel klopt, als je maar netjes rijdt. Ik betaal momenteel 200 euro aan benzine per maand, daar wilde ik juist vanaf :P

[ Voor 37% gewijzigd door tiguan op 17-11-2012 14:23 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Met een verschil van zo'n 30ct per liter tussen diesel en benzine gaan die kosten vanzelf wel lager uitvallen hoor ;)

• PWM
  • Niet online
Microkid schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:35:
Ford verteld dus mooie verhalen (leugens) en kan deze niet waarmaken. Voel je je even bekocht in je portemonee.... :(
Ford gebruikt gewoon, zoals alle merken, de achterlijk EU testcyclus, waardoor je altijd veel mooiere getallen krijgt (zeker bij "eco" auto's).

In de US hebben ze een andere testcyclus, en dan zie je ook dat exact dezelfde auto's, in de US in de boekjes een slechter (dus reëler) verbruik hebben.

Het zou een automerk sieren als er stond:

Verbruik EU Test: 6.1l/100km
Verbruik daadwerkelijk: 8.2l/100km

Maarja, welke fabrikant gaat daar mee beginnen?

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Nou, hier in de US is Hyundai anders recentelijk behoorlijk tegen de lamp gelopen: bij zo'n 900.000 auto's die de afgelopen jaren verkocht zijn moeten ze met terugwerkende kracht de verbruikscijfers aanpassen, en de klanten een schadevergoeding geven. Dus ook hier gaat het niet altijd goed :P .

(Ik weet niet precies hoe het in de EU werkt, maar hier voeren fabrikanten zelf de verbruiksmetingen uit, en worden er alleen af en toe steekproeven gedaan. Dat was hier dus niet gebeurd, en pas naar aanleiding van klachten van eigenaars is de EPA het nader gaan onderzoeken.)

• PWM
  • Niet online
Dat bedoel ik :p In de US kan je veel meer van de getallen op aan, en zo niet kan je claimen. Hier klopt er per definitie niets van, en heb je verder geen poot om op te staan.

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:16:
Dat bedoel ik :p In de US kan je veel meer van de getallen op aan, en zo niet kan je claimen. Hier klopt er per definitie niets van, en heb je verder geen poot om op te staan.
was dat niet hetzelfde verhaal met de zuinigheidswonder hyundai I10?
die schijnt ook aardig aan de dure kant te liggen als het op verbruik aan komt

• Hydra
Microkid schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:35:
Ford verteld dus mooie verhalen (leugens) en kan deze niet waarmaken. Voel je je even bekocht in je portemonee.... :(
Aangezien ik geen diesel betaal maar gewoon alleen bijtelling heb maakt 't me geen drol uit :)
tiguan schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:20:
Maar Hydra heeft een paar posts terug al aangegeven dat dat wel klopt, als je maar netjes rijdt.
Precies. Als je brandstofverbruik een issue is moet je gewoon rond de 100 ofzo gaan rijden. Brandstofverbruik stijgt daarna enorm hard. En dat is ook gewoon basale natuurkunde, dat geldt voor alle auto's.

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 18-11-2012 10:56 ]

• Haan

Haan

dotnetter

De komende dagen rijd ik rond in een Ford Ka als leenauto.. Met een whopping 69PK en geen turbo is het ding niet vooruit te branden.. Maar woensdag wordt m'n nieuwe turbo geleverd, dus hopelijk kan ik donderdag m'n Focus weer ophalen.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hydra schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:46:
[...]

Aangezien ik geen diesel betaal maar gewoon alleen bijtelling heb maakt 't me geen drol uit :)
[...]
Voor mij idem, behalve wanneer ik voor prive gebruik buiten Nederland moet tanken want dat moet ik zelf betalen, wel prettig als de auto dan toch relatief zuinig is. Toch is tanken niet m'n hobby dus als ik dat met weinig moeite minder hoef te doen is dat mooi meegenomen :) Jammer dat een brandstof-auto niet kan staan tanken op z'n parkeerplek zoals elektrisch dat zou kunnen. Nu moet ik nog altijd langs die pomp en in de kou met dat tankpistool in m'n handen staan wachten tot ie weer vol is.. ;)
Precies. Als je brandstofverbruik een issue is moet je gewoon rond de 100 ofzo gaan rijden. Brandstofverbruik stijgt daarna enorm hard. En dat is ook gewoon basale natuurkunde, dat geldt voor alle auto's.
Klopt, en in de slipstream van bv een vrachtwagen gaan hangen. Luchtweerstand loopt exponentioneel op met de luchtsnelheid dus in principe is het zo dat hoe meer je die weerstand kan verminderen hoe lager je verbruik zal zijn. Misschien maakt die afsluitbare grill, dichte wieldoppen en wat geleiding aan de onderkant daarom ook wel dat ik met de Focus toch een wat lager verbruik zie dan met m'n vorige auto's. Het zijn verre van de cijfers uit het boekje maar wel een verbetering.

• tiguan
Nou het contract voor m'n Focus is getekend en verstuurd naar de leasemaatschappij. Ben benieuwd of ik 'm in maart kan rijden, als m'n huidige leasecontract afgelopen is.

• martjah

martjah

Appel

tiguan schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:37:
Nou het contract voor m'n Focus is getekend en verstuurd naar de leasemaatschappij. Ben benieuwd of ik 'm in maart kan rijden, als m'n huidige leasecontract afgelopen is.
Die van mij is vorige week of 2 weken geleden besteld en de verwachte datum was begin januari.

ford focus econetic (14%)

[ Voor 3% gewijzigd door martjah op 19-11-2012 20:12 ]

• tiguan
Oh ok, dat valt mee. Mij werd verteld dat ze een levertijd van minimaal 4 maanden hadden.

• Hydra
tiguan schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:30:
Oh ok, dat valt mee. Mij werd verteld dat ze een levertijd van minimaal 4 maanden hadden.
Verschilt nogal per type. De 105pk ecodiesel heeft wat vertraging opgelopen omdat ze later zijn begonnen met de productie. Bovendien is 'ie, omdat 'ie 14% is, nogal populair. Weet niet welke jij uitgezocht hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Hydra op 19-11-2012 20:06 ]

• tiguan
Ja ik heb idd de 14% diesel uitgezocht.

• Microkid

Microkid

Smile

PWM schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:16:
Dat weet ik zo net nog niet. Hier in Nederland mag je immers van een product verwachten dat het voldoet aan de opgegeven kenmerken. Als het product niet aan de verwachtingen voldoet mag je het teruggeven of moet de leverancier het oplossen.
Volgens mij geldt dat ook voor een auto. Als de fabrikant 4 op 100 opgeeft en je haalt slechts 6 op 100 voldoet het product niet aan de opgegeven kenmerken. Ik zal eens een brief op poten naar Ford sturen en ze in gebreke stellen. Zien wat de reactie wordt.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• whoami
Momenteel zit ik op 5.5l/100km.
Ik doe dagelijks 2x 50km, waarvan ongeveer de helft autosnelweg, en de andere helft een secundaire weg met 3x rode lichten & 2 ronde punten.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396769_10200122620574680_182206861_n.jpg

Dit gaat dus over de Focus econetic, die op papier 3.4l/100km zou moeten kunnen halen. Echter, het is wel zo dat je in de zomer een veel lager verbruik hebt dan in deze periode.

• tiguan
OMG, geeft de boordcomputer zelfs statistieken en advies over je rijstijl? Hoe cool is dat haha.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

whoami schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:59:
Momenteel zit ik op 5.5l/100km.
Ik doe dagelijks 2x 50km, waarvan ongeveer de helft autosnelweg, en de andere helft een secundaire weg met 3x rode lichten & 2 ronde punten.

[afbeelding]

Dit gaat dus over de Focus econetic, die op papier 3.4l/100km zou moeten kunnen halen. Echter, het is wel zo dat je in de zomer een veel lager verbruik hebt dan in deze periode.
Hey! Kan je blaadjes halen bij snelheid!? ;-)

• PWM
  • Niet online
Bij mij is de offerte ook naar de leasemij gegaan. Ik ben voornemens de Audi een schop te geven, en een Focus te gaan rijden de komende 3 jaar, nu 14% nog bestaat. Nadeel is het, naar mijn mening, afgrijselijk lelijke dash, voordeel is de ruimte en het prima weggedrag.

Mijn offerte:

Focus Titanium Wagon Econetic
Light upgrade (€1000,-)
Driver pack (€1000,-)
Candy Red (€1000,-)

Accessoires
Expression pack (€3695,-)
Stinger (€1400,-)
18 inch (€1800,-)
Stoelverwarming en massage (€800,-)
Audio Upgrade (?)

Uiteindelijk een flink lijstje, maar dan heb je wel wat :p

• whoami
Candy Red een optie van 1000 euro ? Dat is hier in Belgie een optie van 400 euro.

Qua ruimte vind ik dat trouwens niet zo ruim hoor, die Focus Wagon. Ik heb de indruk dat de Astra break die ik hiervoor reed, ruimer was.
En ik vind ook dat die Focus Econetic Wagon niet vooruit te branden is vanuit stilstand

• PWM
  • Niet online
whoami schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:41:
Candy Red een optie van 1000 euro ? Dat is hier in Belgie een optie van 400 euro.

Qua ruimte vind ik dat trouwens niet zo ruim hoor, die Focus Wagon. Ik heb de indruk dat de Astra break die ik hiervoor reed, ruimer was.
Ik rijd nu een Audi A4 Avant, maar de kofferbak in de Focus is groter :)
En ik vind ook dat die Focus Econetic Wagon niet vooruit te branden is vanuit stilstand
Alles is relatief :p Nee, het is geen sprinter, maar je komt ook nergens tekort. Ik ga van 210 naar 105pk, dus verschil merk ik inderdaad wel :+ (EDIT: Ik zie trouwens dat die Focus 230 kilo lichter in dan Audi, dat scheelt ook).

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 21-11-2012 13:57 ]

• Hydra
whoami schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:41:
FF wat toeren maken voordat je de koppeling op laat komen. Gaat het een stuk vlotter. Als je inderdaad 'normaal' optrekt gaat dat vrij langzaam. Maar je kunt 'em in z'n 3 zo'n beetje tot de 100 doortrekken en dat gaat lekker rapjes.

Maargoed. Als je hiervoor 200pk+ had dan is het sowieso heel wat anders natuurlijk.

• tiguan
Valt ie met de 18" velgen nog steeds in de 14% dan? Dit is namelijk af fabriek niet mogelijk.

[ Voor 56% gewijzigd door tiguan op 21-11-2012 17:11 ]

• martjah

martjah

Appel

Dat kan als accesoire achteraf gemonteerd worden.
Op mijn offerte stond ie voor net iets minder. 17nogwat.

Audiopakket + navi:
Navigatiesysteem met 5 inch kleurenscherm (West-Europa), Sony audiosysteem, 9 speakers, Bluetooth®, Voice Control en USB-aansluiting voor iPod® /MP3-speler / USB-stick = €1692

• PWM
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:10:
[...]

Valt ie met de 18" velgen nog steeds in de 14% dan? Dit is namelijk af fabriek niet mogelijk.
Als accessoire kan het gewoon. De regelgeving hieromtrent is zo dom en krom, dat het geen enkel probleem is.

• whoami
Start/Stop functie werkte vanavond niet. Het was ook zichtbaar dat het af lag, en op het knopje duwen om het opnieuw te activeren, gaf geen resultaat.
Gaan tanken, contact af, en daarna contact weer aan, en het werkte weer. :?

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat was de temperatuur? Bij temps onder het vriespunt slaat hij sowieso niet aan, evenzo bij koude motor. Bij dit weer moet je dus ook langer rijden voor hij aan gaat slaan.
Haan schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:17:
Hehe, meer! Ik rijd regelmatig door tot rond de 0km en heb er nog nooit meer dan 49 liter in gekregen..

[ Voor 50% gewijzigd door Okasha op 21-11-2012 21:44 ]

• whoami
Okasha schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:42:
Wat was de temperatuur? Bij temps onder het vriespunt slaat hij sowieso niet aan, evenzo bij koude motor. Bij dit weer moet je dus ook langer rijden voor hij aan gaat slaan.
't Was rond de 10°. Motor was zeker niet koud.
Ik weet dat het systeem niet in werking treedt als de motor koud is. Echter, nu stond daadwerkelijk de melding 'off' op dat knopke.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Heb ik ook wel eens gehad. Geen idee.

En laatst een keer, maar toen had ik m al, denk ik, in de versnelling gedrukt, voor ik de koppeling intrapte. Vond ie niet leuk :P

• PWM
  • Niet online
Van de Ford dealer de kleurstalen meegekregen die horen bij het Xpression pack. 18 kleuren leer, die in elke vorm die je wilt, met stiksels, logo's, namen, whatever in de auto kunnen komen. Pff. Denk dat ik voor zoiets ga, maar dan met een donkerder bruin:

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.ford.be/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobwhere=1214380505444&blobkey=id

Of gewoon zo in donkerbruin:

Afbeeldingslocatie: http://www.ford.nl/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobwhere=1214383559427&blobkey=id

Moet ik wel een andere buitenkleur hebben.
whoami schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:48:
[...]
't Was rond de 10°. Motor was zeker niet koud.
Ik weet dat het systeem niet in werking treedt als de motor koud is. Echter, nu stond daadwerkelijk de melding 'off' op dat knopke.
Ik heb laatst een paar dagen in een Megane gereden met start/stop. Die vertoonde hetzelfde gedrag. Geen idee wat het is, maar er zijn zoveel parameters waaraan moet worden voldaan voordat start/stop werkt, dat het niet zo gek is dat hij het af en toe niet doet. Als je bijvoorbeeld net een stukje flink hebt opgetrokken, doet hij het ook niet omwille van de turbo. Zo zijn er nog 90 voorbeelden.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 22-11-2012 08:01 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
PWM schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:43:
[...]

Alles is relatief :p Nee, het is geen sprinter, maar je komt ook nergens tekort. Ik ga van 210 naar 105pk, dus verschil merk ik inderdaad wel :+ (EDIT: Ik zie trouwens dat die Focus 230 kilo lichter in dan Audi, dat scheelt ook).
Weet je dat zeker? :+ :D

K to the KillaZ

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Microkid schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:51:
[...] Dat weet ik zo net nog niet. Hier in Nederland mag je immers van een product verwachten dat het voldoet aan de opgegeven kenmerken. Als het product niet aan de verwachtingen voldoet mag je het teruggeven of moet de leverancier het oplossen.
Volgens mij geldt dat ook voor een auto. Als de fabrikant 4 op 100 opgeeft en je haalt slechts 6 op 100 voldoet het product niet aan de opgegeven kenmerken. Ik zal eens een brief op poten naar Ford sturen en ze in gebreke stellen. Zien wat de reactie wordt.
Dat verbruik is gemeten met een gestandaardiseerde test cyclus. Die testcyclus is voor alle auto's en voor heel europa gelijk - ongeacht merk, model, uitvoering enz.

In de praktijk zul je dit inderdaad vrijwel nooit halen. Dat geldt niet alleen voor jouw auto maar voor iedere auto. Een fabrikant KAN ook geen echte praktijkcijfers geven, omdat er veel te veel variabelen zijn waar hij geen invloed op kan uitoefenen. Zoals het klimaat waarin je rijdt, je rijstijl, de kwaliteit van de wegen, woon je vlak of in een bergachtig gebied, de mate van onderhoud, enzovoorts. Vandaar die testcyclus.

Die opgegeven cijfers kun je echter WEL onderling vergelijken, omdat de cyclus gelijk is voor alle auto's.

Voor praktijkcijfers ga je naar sites als www.spritmonitor.de of naar werkelijkverbruik.nl.

Met mijn 2009 focus econetic 1.6tdci zit ik nu na 3,5 jaar en bijna 100Mm op 4.9L/100km gemiddeld. Spec is 4,3 gecombineerd stad/snelweg. Ik heb wel eens op 4,35 gezeten maar dat waren vrijwel alleen snelwegkilometers toen. En ik heb "het nieuwe rijden" tot mijn standaard rijstijl gemaakt.

=========================

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die de audio installatie van de Blaupunkt FX kennen zoals die af-fabriek in mijn 2009 focus zit, en deze kunnen vergelijken met wat er op dit moment geleverd wordt / kan worden.

Ben namelijk zeer te spreken over deze audio, en ik ben bang dat ik er met een nieuwe Focus eigenlijk alleen nog maar op achteruit kan gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door joopv op 22-11-2012 09:48 ]

• Widow
  • Laatst online: 13-11 14:45
Van de week was mijn Fiesta uit 2009 toe aan zijn eerste APK. Ik had wel verwacht dat er wat mee zou zijn, maar hij kwam echt vlekkenloos door de APK heen :) ik had een 4-deurs Fiesta te leen, dat vond ik toch geen succes met die kleine microdeurtjes die in die auto zitten :D ik zat elke keer met in of uitstappen met mn rug tegen de B stijl aan.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Haan

Haan

dotnetter

Haan schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:26:
De komende dagen rijd ik rond in een Ford Ka als leenauto.. Met een whopping 69PK en geen turbo is het ding niet vooruit te branden.. Maar woensdag wordt m'n nieuwe turbo geleverd, dus hopelijk kan ik donderdag m'n Focus weer ophalen.
Ik ben weer verenigd met m'n Focus O+ Turbo is onder garantie vervangen, top service van de Ford dealer. Ze hebben zelfs de auto nog gewassen.
Nu vooral weer blij met de goede stoelen, in de Ka kreeg ik na een half uur als last van m'n rug.

• tiguan
@joopv: Volgens mij zit er tegenwoordig een Sony radio in Ford toch? Ik heb in m'n Golf Blaupunkt zitten en dat klinkt erg goed. Ik vind Sony over 't algemeen wat minder goed klinken in autoradioland, maar in de Focus klonk 't ook niet verkeerd.

• Hydra
joopv schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:27:
Met mijn 2009 focus econetic 1.6tdci zit ik nu na 3,5 jaar en bijna 100Mm op 4.9L/100km gemiddeld. Spec is 4,3 gecombineerd stad/snelweg. Ik heb wel eens op 4,35 gezeten maar dat waren vrijwel alleen snelwegkilometers toen. En ik heb "het nieuwe rijden" tot mijn standaard rijstijl gemaakt.
En je rijdt niet veel 140 op de snelweg ;)
tiguan schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:49:
@joopv: Volgens mij zit er tegenwoordig een Sony radio in Ford toch? Ik heb in m'n Golf Blaupunkt zitten en dat klinkt erg goed. Ik vind Sony over 't algemeen wat minder goed klinken in autoradioland, maar in de Focus klonk 't ook niet verkeerd.
Weet niet wat erin zit maar hij klinkt prima. Heb wel de bas iets opgechroefd. Je moet 't wel beoordelen op basis van een CD of MP3 ofzo en niet op basis van een radiouitzending want dat is hoe dan ook bah.

[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 22-11-2012 11:33 ]

• tiguan
Klopt, ik had expres mijn eigen cd-tje meegenomen tijdens m'n proefrit :) Alleen zat er in de proefrit auto een extra dure versie van de autoradio, die ik zelf niet neem, dus ik ben benieuwd hoeveel 'slechter' dat zal klinken.

[ Voor 51% gewijzigd door tiguan op 22-11-2012 11:48 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Focus heeft volgens mij Blaupunkt en Sony. Sony is de duurdere variant en Blaupunkt is de standaard. Weet alleen niet of dat ook bij de nieuwere varianten zo is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• whoami
Wat zijn jullie bevindingen over de stuurbekrachtiging van de Focus ?
Ik vind het nogal 'los' aanvoelen. 'k Weet niet hoe ik het anders kan beschrijven, maar ik vind dat het te gemakkelijk stuurt, of te responsief is.

• Hydra
Hij stuurt lichter dan m'n 207 hiervoor, maar ik vind het niet storend ofzo.

• Haan

Haan

dotnetter

Kan je dat in de nieuwe Focus niet meer instellen? Ik kan kiezen uit Normaal, Sport en Comfort. Bij mij staat ie op Sport, waarbij je pas merkt hoeveel zwaarder dat stuurt als je een tijdje in een auto met dikke stuurbekrachtiging hebt gereden zoals een Ford Ka..

• whoami
'k Zal straks eens kijken, maar ik heb het nog niet gezien.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

De mijne stuurt ook erg licht, en verschrikkelijk direct. Ik hou er wel van. Helemaal icm het sportonderstel en sportieve rijstijl :)

• whoami
Daarnet winterbanden laten opleggen. (Zat in het lease contract); ' Heb trouwens een bon van de lease maatschappij bijgekregen voor gratis velgen. Voorlopig geen wieldoppen meer dus. :P

• Hydra
whoami schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:05:
Daarnet winterbanden laten opleggen. (Zat in het lease contract); ' Heb trouwens een bon van de lease maatschappij bijgekregen voor gratis velgen. Voorlopig geen wieldoppen meer dus. :P
Waaat? Hoe? Waar? Leguit?

• Widow
  • Laatst online: 13-11 14:45
Over stuurbekrachtiging. Ik had een keer een Fiat Panda, dat nieuwe model. Daar zat een knop op voor éxtra stuurbekrachtiging! Dat was 1x niezen en je stuur stond 180 graden gedraait 8)7

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• whoami
Hydra schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:09:
[...]

Waaat? Hoe? Waar? Leguit?
De bon was 'gratis velgen voor uw winterbanden' oid.
Moet dan nog eens navragen of ik mijn zomerbanden dan ook op die velgen mag laten monteren.

• tiguan
Velgen hoeft niet per se lichtmetalen velgen te zijn ;) Je hebt ook van die zwarte dingen die je onder heel veel (lease)bakken ziet zitten in de winter.

/edit: Oh je hebt ze er al opzitten. Zijn het een beetje mooie velgen dan?

[ Voor 65% gewijzigd door tiguan op 23-11-2012 15:59 ]

• Microkid

Microkid

Smile

joopv schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:27:
Voor praktijkcijfers ga je naar sites als www.spritmonitor.de of naar werkelijkverbruik.nl.
Handig :)
Even gekeken bij mijn auto. Het gemiddelde is daar 6,35 op 100.

Anzahl Kraftstoff min Ø max
9 Diesel 5,79 6,35 6,92

Dan doe ik het met mijn 5,99 op 100 net iets beter. Maar ik blijf er bij: een afwijking van 50% op de fabrieksopgave is veel te veel. Als ze met 10 auto's in heel europa gaan proefrijden komen daar best betrouwbare gegevens uit.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28

Duinkonijn

Huh?

Wat me in Duitsland bij m`n Ford dealer opviel, is dat het verbruik dat hun melden veel dichter bij de realiteit staat, dan Nederlandse Ford dealers

Het verbruik wat hun aangaven voor m`n Fiesta 1.25 kwam dicht in de buurt.

Heb trouwens wat anders ondekt. het verbruik van m`n winterbanden is lager dan m`n zomerbanden :? 6,5 tegen 7,1 .

winterbanden zijn 15" staal
zomerbanden zijn 16" LM

[ Voor 28% gewijzigd door Duinkonijn op 23-11-2012 20:17 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• PWM
  • Niet online
Bah, wat baal ik toch als ik het US dash zie van de Focus, zoals hier:

Gewoon, een lekker groot touchscreen, ziet er echt veel beter uit. Ook geholpen doordat je meer materialen en kleuren kan kiezen.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

Leuk! Morgen ga ik met mijn pa voor een 2008 Ford Focus Wagon 1.8 Futura Business kijken. Is een phase 2 van voor de facelift maar al wel met witte knipperlichten. Keurige wagen zo te zien en telefonisch deal al zo goed als gesloten. Is voor mijn ouders bedoeld.

Mooie benchmark met die van mijn vriendin, die een 2009 Ford Focus Wagon 2.0 Titanium Businessline heeft. Zelfde kleur en redelijk zelfde uitrusting. Iets meer PK-tjes en navi veel moderner (Travelpilot FX ipv de EX in de 1.8). Zou zo maar eens een mooie deal kunnen worden! Ze laten er, niet lachen, een '99 Volvo S40 1.6 (!) business line achter. In het paars. Arme, handelaar die hem krijgt haha.

Zag op de focusclub fora dat de phase 2 1.8 redelijk probleemloos is.
Oh waar ik phase zei, doel ik op Mk trouwens (ben zelf Frans-rijder).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• whoami
tiguan schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:51:
Velgen hoeft niet per se lichtmetalen velgen te zijn ;) Je hebt ook van die zwarte dingen die je onder heel veel (lease)bakken ziet zitten in de winter.

/edit: Oh je hebt ze er al opzitten. Zijn het een beetje mooie velgen dan?
Mooier dan de wieldoppen, maar niet zo mooi als de velgen die ik als standaard verwacht had bij de titanium.

dit zijn ze:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/61461_10200141995539042_1055430433_n.jpg

• Microkid

Microkid

Smile

Duinkonijn schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:14:
Wat me in Duitsland bij m`n Ford dealer opviel, is dat het verbruik dat hun melden veel dichter bij de realiteit staat, dan Nederlandse Ford dealers

Het verbruik wat hun aangaven voor m`n Fiesta 1.25 kwam dicht in de buurt.

Heb trouwens wat anders ondekt. het verbruik van m`n winterbanden is lager dan m`n zomerbanden :? 6,5 tegen 7,1 .

winterbanden zijn 15" staal
zomerbanden zijn 16" LM
Heb je dit in de boordcomputer laten aanpassen door de dealer? De verbuiksmonitor en kilometerteller kijken namelijk naar het aantal omwentelingen van de wielen en de diameter. Als je dus andere velgen er op ligt klopt er niets meer van je snelheid en verbuik op de boordcomputer.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De diameter van de band is gewoonlijk toch wel het zelfde en is het verschil enkel de binnendiameter dus de dikte van de wang van de band.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

auto voor mijn pa gekocht! Die van hierboven. Bij de Ford Dealer. Altijd daar door eerste eigenar in onderhoud geweest. Uitmuntende staat. Geen swirls in de lak ook. Ouders zijn er blij mee.
Bijna alleen maar positieve punten. Paar minpuntjes:
- flexifuel (onderhoudsinterval van 10.000km...)
- klein deukje in achterscherm
- reeds gerepareerd sterretje in voorruit maar nog steeds zichtbaar.

Voor scherpe prijs mee kunnen nemen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 21:16
10.000 km interval is alleen nodig als je op E85 rijdt...
Zijn inderdaad weinig problemen (eigenlijk zo goed als geen), laat even weten hoe het gaat met starten en schokken bij koude motor. Heb ik nogal last van, ben altijd benieuwd of dat bij anderen ook zo is ;) Er is een softwareupdate beschikbaar (hoger stationair toerental tegen het uitvallen o.a.) maar deze lost bij mij weinig op...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Hydra
Oh, ik had trouwens zaterdag iets 'leuks' in m'n Focus: ik kwam zaterdagochtend met vriendin en kleine beneden, staan de ramen van m'n Focus open! In eerste instantie dacht ik dat er ingebroken was, maar al snel bleek dat ze alle 4 open stonden en er niks weg was. Gelukkig had het niet geregend maar het was door de condens wel behoorlijk vochtig.

Dealer gevraagd: als je je "open" toets van je afstandsbediening vasthoudt gaan alle ramen open. En dat kan dus zo maar gebeuren als je op je AB gaat zitten of hij dubbel zit in je broek ofzo. De afstand huis-auto is bij mij wel zo klein dat dat prima kan gebeuren als ik thuis op de bank zit. Bottomline: kijk uit als je je sleutel zoals ik in je broekzak hebt, voor je 't weet heb je een natte auto :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Niet de politie gebeld voor gestolen autoruiten? http://www.standaard.be/a...elid=DMF20121109_00364030

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 12:52
Hydra schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:36:
Dealer gevraagd: als je je "open" toets van je afstandsbediening vasthoudt gaan alle ramen open.
Dat is geen exclusief Ford handigheidje overigens, dat kan bij de meeste auto's met elektrische ruiten.

• Hydra
Giesber schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:18:
Dat is geen exclusief Ford handigheidje overigens, dat kan bij de meeste auto's met elektrische ruiten.
Niet bij m'n vorige in ieder geval :)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

BMW idem.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Onze ford heeft het wel. 2004 dus :)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Jim423 schreef op maandag 26 november 2012 @ 02:46:
10.000 km interval is alleen nodig als je op E85 rijdt...
Zijn inderdaad weinig problemen (eigenlijk zo goed als geen), laat even weten hoe het gaat met starten en schokken bij koude motor. Heb ik nogal last van, ben altijd benieuwd of dat bij anderen ook zo is ;) Er is een softwareupdate beschikbaar (hoger stationair toerental tegen het uitvallen o.a.) maar deze lost bij mij weinig op...
tja de dealer twijfelde of dat overbodig was of niet en heeft drie andere werkplaatsen gebeld. Schijnt toch echt te moeten, ook al tank je geen E85. We zoeken het nog uit. Schijnt dat die motor andere injectoren heeft die gevoeliger zijn.

Ik hoop niet dat ik of mijn ouders spijt krijgen. Toen we naar de dealer (2 uur rijden) gingen wist ik niet dat het om een flexifuel ging. Kende het begrip wel maar dat was het. Auto gekocht etc, alleen hoe meer ik nu lees hoe meer ik lees over dat bokken/afslaan waar jij het ook over hebt. Daarnaast schijnen de 1.8 flexifuels (niet te verwarren met de reguliere 1.8) behoorlijk dorstig te zijn. En dat wilden mijn ouders juist niet meer. Dat schokken gebeurt dat ook op verkeerde momenten zodat er iemand achterop je rijdt of niet?

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Hydra schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:36:

Dealer gevraagd: als je je "open" toets van je afstandsbediening vasthoudt gaan alle ramen open. En dat kan dus zo maar gebeuren als je op je AB gaat zitten of hij dubbel zit in je broek ofzo. De afstand huis-auto is bij mij wel zo klein dat dat prima kan gebeuren als ik thuis op de bank zit. Bottomline: kijk uit als je je sleutel zoals ik in je broekzak hebt, voor je 't weet heb je een natte auto :)
Titanium zeker? Werkt niet bij mij op mn Trend Sport.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 21:16
Jazzper schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:31:
[...]

tja de dealer twijfelde of dat overbodig was of niet en heeft drie andere werkplaatsen gebeld. Schijnt toch echt te moeten, ook al tank je geen E85. We zoeken het nog uit. Schijnt dat die motor andere injectoren heeft die gevoeliger zijn.

Ik hoop niet dat ik of mijn ouders spijt krijgen. Toen we naar de dealer (2 uur rijden) gingen wist ik niet dat het om een flexifuel ging. Kende het begrip wel maar dat was het. Auto gekocht etc, alleen hoe meer ik nu lees hoe meer ik lees over dat bokken/afslaan waar jij het ook over hebt. Daarnaast schijnen de 1.8 flexifuels (niet te verwarren met de reguliere 1.8) behoorlijk dorstig te zijn. En dat wilden mijn ouders juist niet meer. Dat schokken gebeurt dat ook op verkeerde momenten zodat er iemand achterop je rijdt of niet?
Hmm, bij onderhoud vervang je de injectoren toch niet? Zitten inderdaad andere injectoren in, dat wel.
Wat mij is verteld, E85 verbrand warmer en is aggressiever daardoor is de olie eerder aan de beurt. Wanneer je gewoon op euro95 rijdt is het inprincipe gewoon een normale 1.8 alleen iets rijkere inspuiting (vooral bij koude motor), vandaar het hogere verbruik (1 op 7,9 zijn geen uitzonderingen), maar de softwareupdate brengt dit omhoog naar ongeveer 1 op 10-11.

Over het schokken, bij hoge snelheden is het meer zagen, oftewel 110-120-110-120 bij gelijke stand gaspedaal. Lage snelheden schokt ie wel beetje met koude motor. Maar het vervelendste is het afslaan van de motor bij het wegrijden, hij bokt totaal niet, gewoon wegrijden met een beetje gas erbij en opeens is je vermogen weg, kijk je op het dashboard branden alle lampjes, dit gebeurd ook wel eens als je in de 2 door de bocht gaat. (Leuke is dat je stuurbekrachtiging ook wegvalt dus hij wil echt naar de verkeerde rijbaan). En hij valt soms uit wanneer je 's ochtends start, dus je start, loopt stationair, maar na seconde begint het stationair toerental hevig te schommelen en slaat ie af waaarna je opnieuw moet starten.

Wanneer je deze problemen ondervind zou ik de laatste PCM update laten doen zoals ik, kosten ong. 70 euro. Als het goed is zou het dan veel beter moeten gaan. Er is verder prima mee te rijden, het is niet zo dat hij zulke schokken geeft dat mensen achterop je botsen :P Ik sta alleen soms beetje voor paal als ik met zware rukken de parkeerplaats op rij in zn 1 terwijl ik mn gaspedaal gewoon gelijk hou en hem laat afslaan bij het stoplicht ;)

@hierboven, volgens mij moet je op alle ramen de one touch bediening hebben anders werkt dat met de sleutel niet. Omdat je zonder one touch de knop vast moet houden en de computer kan alleen met een puls hem opengooien vermoed ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Jim423 op 26-11-2012 19:00 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• whoami
De Focus die ik heb heeft dat Easy Fuel systeem (of hoe heet het?), en ik vind dat eigenlijk een hel. :P
Iedere keer als ik ga tanken, kan ik die hendel van de pomp niet volledig induwen, anders slaat het direct af. :/

Of het moet zijn dat ik dat spellement er niet goed in breng.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 22:15

djidee

Mr. Slungel

Insteken en hendel deel iets naar beneden drukken. Althans, dat was de truc bij zowel de Fiesta als de leenfocus (MK3) die ik had, en nu bij de volvo idem.

"Mekker, blaat"

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Vanmiddag de dealer aan de lijn gehad, kan m'n Focus 4 januari ophalen. "Helaas" ben ik dan op vakantie, dus het wordt 18 januari. Uiteindelijk ook lichtmetalen velgen in plaats van de standaard doppen erop. Ben erg benieuwd. :)

Zijn er ergens specificaties van het 5 inch Sony systeem te vinden? Lees over mogelijkheid van USB stick in de standaard korte omschrijving. Kan er bijvoorbeeld ook een SD kaartje in?

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik zit nog steeds te wachten op het bericht van Ford dat de Fiesta ST leverbaar gaat worden.
Mijn ST is inmiddels 5 jaar oud dus ben wel weer toe aan een nieuwe!

• martjah

martjah

Appel

Ik was vanmorgen de voorruit aan het krabben van de auto en aan het dromen van de Ford met voorruitverwarming. Ik heb de auto nooit gestart zonder dat ik in de buurt was omdat ik altijd dacht "dadelijk komt er een grapjas die wegrijdt met mijn auto"

De Ford heeft dadelijk een keyless entry erop zitten. Hoe ver zouden ze komen als ik hem start en terug naar binnen ga? ik zelf ben dan zo'n 8 meter van de auto af.

Ik had laatst in een Superb gereden van een collega (auto ruil). Hij had de sleutel nog in zijn broekzat zitten terwijl hij in mijn auto reed. Toen ik weg reed van hem kreeg ik de melding dat de sleutel te ver was en dat ik ervoor moest zorgen dat ie in de buurt kwam.

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11 09:26
whoami schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:27:
De Focus die ik heb heeft dat Easy Fuel systeem (of hoe heet het?), en ik vind dat eigenlijk een hel. :P
Iedere keer als ik ga tanken, kan ik die hendel van de pomp niet volledig induwen, anders slaat het direct af. :/

Of het moet zijn dat ik dat spellement er niet goed in breng.
Vulpistool een slag draaien zodat deze in een hoek van 225 graden staat. Daarna heb je nooit meer problemen.

• Jeroen V
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

martjah schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:28:
De Ford heeft dadelijk een keyless entry erop zitten. Hoe ver zouden ze komen als ik hem start en terug naar binnen ga? ik zelf ben dan zo'n 8 meter van de auto af.
Hij zeurt als de sleutel niet in de auto is, maar hoe ver je kunt komen zou ik niet durven zeggen. (ik heb eigenlijk het idee dat je er gewoon mee kunt rijden tot de tank leeg is, of totdat je hem uit zet)

• whoami
martjah schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:28:
Ik was vanmorgen de voorruit aan het krabben van de auto en aan het dromen van de Ford met voorruitverwarming. Ik heb de auto nooit gestart zonder dat ik in de buurt was omdat ik altijd dacht "dadelijk komt er een grapjas die wegrijdt met mijn auto"

Ik had laatst in een Superb gereden van een collega (auto ruil). Hij had de sleutel nog in zijn broekzat zitten terwijl hij in mijn auto reed. Toen ik weg reed van hem kreeg ik de melding dat de sleutel te ver was en dat ik ervoor moest zorgen dat ie in de buurt kwam.
Ik heb deze morgen kunnen genieten van dat Quickclear systeem. Er is echter één nadeel aan verbonden. Uw voorruit is dan wel ontdooit, maar de zijruiten niet ...

• Haan

Haan

dotnetter

whoami schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:08:
[...]

Ik heb deze morgen kunnen genieten van dat Quickclear systeem. Er is echter één nadeel aan verbonden. Uw voorruit is dan wel ontdooit, maar de zijruiten niet ...
Bij mij duurt de achterruit ook een stuk langer dan de voorruit.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:32

Reinier

\o/

Jeroen V schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:58:
[...]

Hij zeurt als de sleutel niet in de auto is, maar hoe ver je kunt komen zou ik niet durven zeggen. (ik heb eigenlijk het idee dat je er gewoon mee kunt rijden tot de tank leeg is, of totdat je hem uit zet)
Klopt, beetje link als je wegrijdt met vergeten sleutel en je komt midden op de snelweg stil te staan ;)

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 12:52
Reinier schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:40:
[...]

Klopt, beetje link als je wegrijdt met vergeten sleutel en je komt midden op de snelweg stil te staan ;)
Volgens mij kan je hem al niet starten als je de sleutel niet bij hebt in de auto, al ligt ie 1 meter naast de auto.

Ik heb wel ooit meegemaakt dat de passagier van een BMW met zijn sleutel wegging, terwijl de bestuurder geen sleutel bij had. De wagen gaf inderdaad een bericht, maar we reden vrolijk de parkeergarage in. Of je er echt nog 100 km mee zou kunnen rijden weet ik echter niet. Maar de situatie zal dus niet rap voorkomen.
Pagina: 1 ... 15 ... 139 Laatste