Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 16 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Haan schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:28:
[...]

Bij mij duurt de achterruit ook een stuk langer dan de voorruit.
Ook wel logisch natuurlijk. Draadjesdichtheid is een stuk lager.

https://niels.nu

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:02
Eergisteren weer de Focus met een vriend een grote beurt gegeven. Bijna 270.000 op de teller en still going strong. Het enige dat ik nog ga vervangen is de accu, die begint na 7 trouwe jaren nu wat minder te worden.

Qua roestvorming ben ik positief verrast, het valt mij echt mee hoe weinig roest er onder de auto zit. Dit terwijl de auto altijd buiten staat.

Het enige waar ik van baal zijn de steenslag op de motorkap (daardoor ontstaan roestplekjes) en dat de lak grotendeels weg is op de hoek achter de voorbanden. Hebben meer mensen daar last van?

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 12:07
Sinds afgelopen donderdag een Spirit Blue ST3 onder m'n (verwarmde) kont...heeerlijke machine :)

ST-Pack 2 erbij voor wat audio en parkeer toys.
Privacy glass
18 inch antraciet velgen met rode remklauwen (nu in de winter 18 inch zwarte monaco hairpin velgen).

Inmiddels er al 1000km opstaan O-)

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:39
Heb een Focus 2.0 TDCi uit 2008 op het oog. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij dit jaar/model/uitvoering? Bekende probleempjes etc?

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

wanneer 2008? dat is een overgangsjaar. Mk2 of Mk2.5?

hier wat info:
http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=23215

welke uitvoering is het?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:39
Focus Mk2.5, sept 2008. Titanium uitvoering.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Oe, die rijdt mijn vriendin ook. Een 2009 Titanium Business Line full options. Maar dan 2.0 benzine. Heerlijke wagen. Kan werkelijk niets opnoemen wat van mij beter had gemogen of het had de nav moeten zijn (Blaupunkt TravelPilot FX) die af en toe raar reageert, iphone slecht pakt en wat functies mist. Minor detail.

Wel een mooie kleur ook hoop ik?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 21:16
Reinier schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:40:
[...]

Klopt, beetje link als je wegrijdt met vergeten sleutel en je komt midden op de snelweg stil te staan ;)
Bij Renault Scenic knalt volgens mij gewoon je motor keihard uit als je te ver komt hoor :P
Verwacht ook niet anders, beetje kansloos wanneer je door kan rijden oneindig.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-11 12:41
Zou iemand voor mij met een focus titanium de standaardopties LED-interieurverlichting en LED-sfeerverlichting willen fotograferen, zodat ik een idee kan krijgen hoe het eruit gaat zien op mijn Focus?

Tevens indien mogelijk even een foto'tje van hoe de passagierszetel kan gezet worden zodat er in de lengte het meeste meegenomen kan worden.

Hoop dat hier iemand even tijd voor wil nemen
Alvast bedankt!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10
Hij is al besteld, dus waarom wil je het weten ? Ik bedoel, even geduld hebben. :)

Ik heb hier al eens een foto geplaatst van mijn titanium met interieur-verlichting (blauw ingesteld; je kan kiezen uit verschillende kleuren. En als je de deur opent, dan verandert het kleur van de verlichting in die deur).

https://fgheysels.github.io/

• Jim423
magic45 schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:49:
Sinds afgelopen donderdag een Spirit Blue ST3 onder m'n (verwarmde) kont...heeerlijke machine :)

ST-Pack 2 erbij voor wat audio en parkeer toys.
Privacy glass
18 inch antraciet velgen met rode remklauwen (nu in de winter 18 inch zwarte monaco hairpin velgen).

Inmiddels er al 1000km opstaan O-)
Focus ST3 neem ik aan? 184 kW, heb je filmpje van wegtrekken in de 1 en tussenacceleraties :) (Van de teller that is).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11 14:11

jacobras

Developer

Jim423 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:19:
[...]

Bij Renault Scenic knalt volgens mij gewoon je motor keihard uit als je te ver komt hoor :P
Verwacht ook niet anders, beetje kansloos wanneer je door kan rijden oneindig.
Nou, kan me er wel iets bij voorstellen: wat als je onder het rijden op snelweg de sleutel verliest? Vraag mij ook niet hoe dat zou moeten gebeuren hoor :+

* jacobras meldt zich trouwens in dit topic. Sinds half jaar eigenaar van een blauwe Ford Focus 1.6 TDCi :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/16890458/Voorkant-laag-klein.jpg

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Giesber schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:16:
[...]

Volgens mij kan je hem al niet starten als je de sleutel niet bij hebt in de auto, al ligt ie 1 meter naast de auto.

Ik heb wel ooit meegemaakt dat de passagier van een BMW met zijn sleutel wegging, terwijl de bestuurder geen sleutel bij had. De wagen gaf inderdaad een bericht, maar we reden vrolijk de parkeergarage in. Of je er echt nog 100 km mee zou kunnen rijden weet ik echter niet. Maar de situatie zal dus niet rap voorkomen.
Bij Mazda werkt dat ook zo. Als de auto eenmaal gestart is, kun je gewoon doorrijden totdat de tank leeg is. Dat moet ook wel, want stel dat de batterij van de sleutel onder het rijden leeg is?

• Jim423
Bij Renault Scenic is het gewoon zo hoor (als ik tenminste vriend moet geloven), als hij de kaart niet meer vind is het uit, midden op de snelweg ook :P
Maar als de motor uitvalt is toch geen ramp? Vaak genoeg gehad met die flexifuel bak ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Jim423 op 26-12-2012 00:14 ]

• Jeroen V
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

Jim423 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:13:
Bij Renault Scenic is het gewoon zo hoor (als ik tenminste vriend moet geloven), als hij de kaart niet meer vind is het uit, midden op de snelweg ook :P
Maar als de motor uitvalt is toch geen ramp? Vaak genoeg gehad met die flexifuel bak ;)
Zolang de stuur- en rembekrachtiging maar blijft werken, dat lijkt me het belangrijkste. Maar uitvallen van de motor lijkt me ook geen pretje als je op een drukke snelweg (lees: A2 waar het vijfbaans is) in het midden rijdt....

• tiguan
  • Laatst online: 17:43
Lijkt me inderdaad allesbehalve goed voor de veiligheid van jezelf en het overige verkeer als je motor zomaar af kan slaan.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 26-12-2012 15:06 ]

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Inderdaad, had dat wel met een Peugeot 308 die een emissiestoring gaf en daarbij ook wel de motor uischakelde of in noodloop ging. In beide gevallen kon je onmogelijk op snelheid blijven op de autosnelweg en opniew starten kon pas bij stilstaan.
Het overkwam me zo ook eens toen ik enkele vrachtwagens aan het inhalen was, werd gewoon de motor uitgeschakeld terwijl er veel verkeer achter me zat :( veel spijt van dat ik die had besteld. Uiteindelijk na telkens proberen het softwarematig op te lossen is de egr vervangen. Het probleem was daarmee opgelost maar de bestuurder en overig verkeer in gevaar brengen door de motor uit te schakelen en niet meer te laten starten is toch niet goed te praten.
Met een oude fiesta, m'n eerste auto, ging de brandsofpomt eens stuk. Weinig aan te doen en ik heb 'm toen maar op de startmotor van de drukke weg af gereden. Verder zelf wel goede ervaringen met Ford en dat telt toch mee bij de keuze voor een auto; ik zou niet zomaar weer voor een Peugeot kiezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door bite op 27-12-2012 21:31 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Ik had vandaag wat wazigs, m`n Fiesta`s achterbakslot ging uit zichzelf telkens open..
Rij je op de weg. *PING* uw kofferbak staat open.

Kon gelijk terecht bij m`n dealer ondanks het vrij laat was.
Ze wilde het eerst volgende week oplossen, maar vanwege de feestdagen hebben ze het gelijk maar gedaan d:)b

Heb ondertussen kunnen neuzen tussen de nieuwe Fiesta, B-max & Focus

De neus van de Fiesta viel me positief op, in het echt ziet hij er beter uit.
Apart vond ik de dikke stijlen van de B, het gaf mij de indruk van een gepantserde deur.
De focus jeukt nog steeds om te bestellen. Ze hadden hem wel staan zoals ik hem wil hebben, alleen jammer genoeg in het grijs en daar heb ik wat tegen.

Ik probeer het nog een jaar uit te zingen, maar het is zeer verleidelijk om weer wat nieuws te kopen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11 14:11

jacobras

Developer

Duinkonijn schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:09:
Ik had vandaag wat wazigs, m`n Fiesta`s achterbakslot ging uit zichzelf telkens open..
Rij je op de weg. *PING* uw kofferbak staat open.

Kon gelijk terecht bij m`n dealer ondanks het vrij laat was.
Ze wilde het eerst volgende week oplossen, maar vanwege de feestdagen hebben ze het gelijk maar gedaan d:)b
Had mijn Focus twee weken geleden ook. Ik doe klep dicht, ga zitten en *KLIK* open. Weer dicht, drie meter rijden en weer open. Ondertussen natuurlijk de hele auto piepen dat ik die klep dicht moet doen, piepje maar uit gezet en 's middags naar de garage gereden. Probleem zat in de knop achterop de klep (waarmee je 'm opent), waarschijnlijk zat er vocht tussen waardoor-ie uit zichzelf open ging.

De garage wist me ook te vertellen dat om de klep te openen met de afstandsbediening je 2x op het knopje moet drukken, dat verklaarde ook aardig wat frustratie :z

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:18

martjah

Appel

jacobras schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:51:
[...]

Had mijn Focus twee weken geleden ook. Ik doe klep dicht, ga zitten en *KLIK* open. Weer dicht, drie meter rijden en weer open. Ondertussen natuurlijk de hele auto piepen dat ik die klep dicht moet doen, piepje maar uit gezet en 's middags naar de garage gereden. Probleem zat in de knop achterop de klep (waarmee je 'm opent), waarschijnlijk zat er vocht tussen waardoor-ie uit zichzelf open ging.

De garage wist me ook te vertellen dat om de klep te openen met de afstandsbediening je 2x op het knopje moet drukken, dat verklaarde ook aardig wat frustratie :z
Als ik frustratie heb, duw ik de knopjes altijd extra vaak in O-) zo kwam ik er achter =)

• Jim423
Dat is opzich wel slim, je autodeuren gaan namelijk weer op slot wanneer je ze niet binnen 15 sec opent, je kofferbak kan dat dus niet (althans niet van onze fiesta&focus). Zo kun je hem moeilijk per ongeluk openen.

De kofferbak''knop'' zit overigens gewoon in weer en wind (is een plastic strip op de klep geschroefd, zitten ook je lampjes in voor kenteken) dus het kan best dat er vocht in komt.

[ Voor 30% gewijzigd door Jim423 op 31-12-2012 00:16 ]

Verwijderd

Zo, week 5 staat mijn Focus Wagon Titanium Econetic Lease voor me klaar, tenminste dat zegt Leaseplan. Aangezien de parkeerplaats vol staat met blauwe, grijze en zwarte Focussen heb ik voor Burnished Glow gekozen. Persoonlijk vind ik dit een zeer sjieke kleur, vooral met zwart leer en stiksels in de carosseriekleur. Nu ik de foto's op het forum tergukijk, jammer dat ik niet de moeite heb genomen om het Xpression Pack te configureren. Tjees wat een mooi interieur. Ach, je moet ook een keer tevreden zijn...

Wat ik op het forum zie is dat veel mensen denken dat zonder de wieldoppen de 14% vervalt. Dit is in het geheel niet het geval. Je mag gewoon bij de dealer max 16" lichtmetaal uit de folder uitkiezen, zonder dat het enige invloed heeft op de bijtelling. Groter mag idd niet, een goede dealer waarschuwt je hiervoor.

Hoop dat de levertijd wordt gehaald. Hoorde al dat in de vorige maanden levertijden massaal werden overschreden.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 14:45
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:27:
Wat ik op het forum zie is dat veel mensen denken dat zonder de wieldoppen de 14% vervalt. Dit is in het geheel niet het geval. Je mag gewoon bij de dealer max 16" lichtmetaal uit de folder uitkiezen, zonder dat het enige invloed heeft op de bijtelling. Groter mag idd niet, een goede dealer waarschuwt je hiervoor.
Ik neem aan met 16" fabrieks-af gemonteerd? Achteraf kan je natuurlijk altijd groter laten monteren bij de dealer, dat heeft toch geen invloed op de bijtelling :P ?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• died_laughing
  • Laatst online: 16:36
Op de focusclub staat een lijst met de punten waarbij je op moet letten bij het kopen van een focus.
Weet iemand of er ook zo'n lijst is voor de fiesta?
Op het forum van de fiestaclub kan ik zo'n lijst niet vinden.

• Jim423
http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=6616

Dit bedoel je?

Voor de mk7 is nog niet echt een lijst, de 2009 heeft wel wat puntjes; kachelrad.buis niet geisoleerd, gaspedaal (enkel geval), let op dat de stuurinrichting goed werkt, check kofferbak+onder matje bij reservewiel voor water (vooral wanneer er mogelijkheid voor rails op de auto zit) en nog iets maar dat ben ik vergeten :P

Voor de rest bij 2010 2011 zijn er weinig problemen volgens mij, afgezien van technische mankementen maar niet consequent. Gewoon logisch nadenken verder, geen rare kraakjes, check onder de auto (hoezen,roest etc), check olie(peil), loopt motor goed, versnellingsbak etc.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zojuist m'n Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium opgehaald. Paar dingen vallen me op:

- M'n extra lichtmetalen velgen zitten er alleen in de zomer op, m'n winterbanden hebben de standaard wieldoppen

Zaken die ik wel verwacht had maar kennelijk op de ECOnetic Lease Titanium niet zitten, o.a.:

- Geen achteruitrijcamera
- Geen Keyless Entry
- Geen Sony 5 inch audio/navigatie (maar wel gewoon navigatie)

Dat die dingen er op de Lease variant niet opzitten is slecht gecommuniceerd vanuit de dealer, maar is bij nader inzien op internet wel te vinden.

Dat van die wieldoppen/velgen vind ik wel een sterk verhaal...
Edit: Uiterlijk volgende week worden de lichtmetalen velgen erop gezet, is bij de dealer wat fout gegaan bleek na een klacht bij de leasemaatschappij.

Eerste 20km pas gereden, dus kan ook de rest nog niet veel zeggen, maar eerste indruk is verder super :)

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 07-01-2013 16:56 ]

Verwijderd

Sinds kort ook mn eerste Ford, en wel een Mondeo Wagon uit 2006. 2.0TDCI 130PK, automaat, in Platinum uitvoering met werkelijk elke denkbare optie.

Van 't weekend de eerste 800KM op de teller gezet, rijdt toch wel erg lekker, en de ruimte in de (ietwat vierkante) kofferruimte is briljant. Voordeel van t vierkante, dus. Beetje jammer voor het design wel.

• tiguan
JBS schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:40:
Zaken die ik wel verwacht had maar kennelijk op de ECOnetic Lease Titanium niet zitten, o.a.:

- Geen achteruitrijcamera
- Geen Keyless Entry
Huh, hoe werkt die parkeerassistent dan? Je moet toch zien waar je je auto gaat parkeren? En ik had ook verwacht dat keyless entry er op zou zitten. Dat grote 5-inch navigatie scherm had ik zeker niet verwacht, dat schijnt alleen in Amerika een optie te zijn. Of was dat een nog grotere navigatie?

Kleine wijziging. Ik heb het boekje van de Econetic lease erbij gepakt, en in de trend zit al een 5" navigatiesysteem, dan mag ik toch aannemen dat er in de Titanium zeker een 5" navigatie zit?

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 07-01-2013 19:50 ]

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb de achteruitcamera nog nooit gemist. De sensoren zijn erg goed en zitten aan alle kanten. Nog geen problemen mee gehad. parkeerassistent kun je op meerdere sites bekijken. Werkt fijn, gebruik het erg vaak.

Verwijderd

Wellicht dat hier iemand 't weet.

In mijn Mondeo 2006 zit een Blaupunkt EX systeem (met Navi, Bluetooth, 6cdwisselaar, enz). Deze heeft een AUX-functie, kan er ook prima naar overschakelen, waarna het stil wordt want.... waar vind ik de AUX aansluiting?!

Ik heb de Platinum uitvoering met elke denkbare optie, dus ik ga er vanuit dat de AUX aansluiting ook gewoon aanwezig moet zijn, maar ik ben een beetje gewend dat deze in de middenarmsteun te vinden is, daar vind ik hem niet. In het handschoenenkastje zag ik hem zo 1-2-3 ook niet zitten.

Wie kan mij vertellen waar ik deze behoor te vinden? (het is het 2005-2007 model mondeo)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Handschoenenkastje als het goed is in de linkerbovenhoek. Klein knopje.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:48:
Handschoenenkastje als het goed is in de linkerbovenhoek. Klein knopje.
ik ga morgenochtend eens goed kijken, dank! _/-\o_

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:28:
[...]

ik ga morgenochtend eens goed kijken, dank! _/-\o_
Eigenlijk wit plaatje. Was voor ons destijds ook een verrassing Is bij onze 2004 wel zo. Wel een irritante plek want je moet je kastje open hebben want het kastje sluit zo goed dat hij een kabelbreuk binnen no-time maakt bij ons... Kan ook komen door gekoelde handschoenenkast :+ Alleen hebben wij wel een andere installatie alleen denk ik dat de aansluitingen wel op dezelfde plek zullen zitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R5u3dL9aKFvNaWOKhWQ6r3Ys/medium.jpg

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Mijn blaupunkt EX is inderdaad anders. Ik ga morgen de zoektocht/graaftocht aan, maar wil zowiezo snel mn EX voor een DX-compatible kleuren-navi systeem verwisselen. EX-navi-cds zijn niet te kopieren, en 130 euro per jaar aan updates vind ik wel wat pittig :( zeker aangezien dat per land (benelux, duitsl, frankr, allemaal apart) is.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:15:
Mijn blaupunkt EX is inderdaad anders. Ik ga morgen de zoektocht/graaftocht aan, maar wil zowiezo snel mn EX voor een DX-compatible kleuren-navi systeem verwisselen. EX-navi-cds zijn niet te kopieren, en 130 euro per jaar aan updates vind ik wel wat pittig :( zeker aangezien dat per land (benelux, duitsl, frankr, allemaal apart) is.
Alleen bij onze vorige was het ook en die had wel een EX. Alleen kan ik dat niet met zekerheid zeggen.

• Okasha
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:32:
[...]

Eigenlijk wit plaatje. Was voor ons destijds ook een verrassing Is bij onze 2004 wel zo. Wel een irritante plek want je moet je kastje open hebben want het kastje sluit zo goed dat hij een kabelbreuk binnen no-time maakt bij ons... Kan ook komen door gekoelde handschoenenkast :+ Alleen hebben wij wel een andere installatie alleen denk ik dat de aansluitingen wel op dezelfde plek zullen zitten.

[afbeelding]
In de nieuwe focus kun je prima je kastje dichtdoen zonder dat de kabel direct beschadigd. Maar ik heb er gewoon een 32gb usb stick inzitten.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Okasha schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:19:
[...]

In de nieuwe focus kun je prima je kastje dichtdoen zonder dat de kabel direct beschadigd. Maar ik heb er gewoon een 32gb usb stick inzitten.
Oudere modellen hebben alleen een 3.5mm jackplug. Geen USB :(

• JBS
  • Niet online

JBS

tiguan schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:28:
[...]
Huh, hoe werkt die parkeerassistent dan? Je moet toch zien waar je je auto gaat parkeren? En ik had ook verwacht dat keyless entry er op zou zitten.
Zoals Okasha aangeeft werken de sensoren goed, zonder camera.
Keyless entry zit er niet op, keyless starten werkt overigens wel mits je sleutel in de buurt is.
tiguan schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:28:
[...]
Kleine wijziging. Ik heb het boekje van de Econetic lease erbij gepakt, en in de trend zit al een 5" navigatiesysteem, dan mag ik toch aannemen dat er in de Titanium zeker een 5" navigatie zit?
Zo ziet mn ECOnetic Lease Titanium er van binnen uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrends.nl/images/resize/image.php/images/2012/ford/WI49_Ford_Focus_3.jpg?width=590&height=350&cropratio=59:35&quality:80&image=/images/2012/ford/WI49_Ford_Focus_3.jpg
Wat ik jammer vind is dat het besturen van bijvoorbeeld de navigatie niet met de knopjes op het stuur kan maar alleen met de knopjes op het dashboard onder het scherm.

Edit: Iemand een idee waar ik de stem van de navigatie aan kan passen? Voor mijn gevoel alle opties wel doorgelopen, maar kom 'm niet tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 08-01-2013 09:44 ]

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 15:56

Reneger

Wie? IK?

Zover ik weet, is het onmogelijk...

• tiguan
@JBS: Dat is dan wel geheel volgens mijn verwachting. Het model waar ik de proefrit in had gedaan, was wel iets luxer met het shiny Sony systeem, maar verder bijna hetzelfde. Is deze radio niet van Sony dan?

• JBS
  • Niet online

JBS

tiguan schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:08:
@JBS: Dat is dan wel geheel volgens mijn verwachting. Het model waar ik de proefrit in had gedaan, was wel iets luxer met het shiny Sony systeem, maar verder bijna hetzelfde. Is deze radio niet van Sony dan?
Heb (nog) niet kunnen vinden dat dit een Sony is. Bij de specs heette het "Navigatiesysteem met 5 inch kleurenscherm (West Europa)", zonder merknaam dus.

• Okasha
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:25:
[...]

Zoals Okasha aangeeft werken de sensoren goed, zonder camera.
Keyless entry zit er niet op, keyless starten werkt overigens wel mits je sleutel in de buurt is.

[...]
Zo ziet mn ECOnetic Lease Titanium er van binnen uit:

[afbeelding]
Wat ik jammer vind is dat het besturen van bijvoorbeeld de navigatie niet met de knopjes op het stuur kan maar alleen met de knopjes op het dashboard onder het scherm.

Edit: Iemand een idee waar ik de stem van de navigatie aan kan passen? Voor mijn gevoel alle opties wel doorgelopen, maar kom 'm niet tegen.
Weet je zeker dat dit jouw binnenkant word? Ik heb een ECOnetic Lease titanium en die is iets anders hoor. Sowieso kun je de navigatie gewoon vanaf het stuur bedienen. De linker pijltjestoetsen zijn voor het linker scherm, de rechter voor alle functies van het rechterscherm. Wat je nog extra hebt zijn toetsen rechtsonder op het stuur voor telefoon ophangen/opnemen en volgend/vorig nummer. De knoppen op dashboard gebruik ik nauwelijks (enkel de sensoren/park assist) maar zijn wel handig als je bijrijder de navigatie instelt ;)

• JBS
  • Niet online

JBS

Okasha schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:23:
[...]

Weet je zeker dat dit jouw binnenkant word? Ik heb een ECOnetic Lease titanium en die is iets anders hoor. Sowieso kun je de navigatie gewoon vanaf het stuur bedienen. De linker pijltjestoetsen zijn voor het linker scherm, de rechter voor alle functies van het rechterscherm. Wat je nog extra hebt zijn toetsen rechtsonder op het stuur voor telefoon ophangen/opnemen en volgend/vorig nummer. De knoppen op dashboard gebruik ik nauwelijks (enkel de sensoren/park assist) maar zijn wel handig als je bijrijder de navigatie instelt ;)
Mijne is een Focus, de jouwe niet zo te lezen. Klopt dat?
En ja ik weet het zeker, zat er vanmorgen nog in namelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 08-01-2013 12:26 ]

• Okasha
  • Niet online
Mijn auto is ook een Focus, Wagon Econetic Lease Titanium 115pk Diesel van Maart '12

[ Voor 6% gewijzigd door Okasha op 08-01-2013 12:26 ]

• JBS
  • Niet online

JBS

Okasha schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:26:
Mijn auto is ook een Focus, Wagon Econetic Lease Titanium 115pk Diesel van Maart '12
Mijne is van 7 januari 2013, gisteren dus. Wellicht is dat weer een nieuwere uitvoering? Heb je een foto van jouw interieur?

Toetsen voor telefoon zitten bijvoorbeeld aan de rechterkant van het stuur, aan de bovenkant. Daarmee kan ik ook voice control activeren. Navigatie bedienen daarmee lukt niet. Extra toetsen rechtsonder op het stuur heb ik niet, opnemen/ophangen en volgend/vorig nummer zitten bij mij dus rechts aan de bovenkant van het stuur (zoals zichtbaar op die foto hierboven).

[ Voor 36% gewijzigd door JBS op 08-01-2013 12:37 ]

• tiguan
Nou ben ik ook wel heel benieuwd, mijne komt pas in maart, maar dit is wel spannend, als er verschillen zitten in de uitvoeringen.

@Okasha, dat is niet de 14% versie zeker? Die is namelijk 105pk.

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 08-01-2013 13:36 ]

• Okasha
  • Niet online
Zal zo op de terugweg naar huis even een foto maken :)

Nee de 14 procent versie is pas sinds dit najaar he, ik heb dus een 20%

Update foto:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vl4huBM89uKh2xadlN3uDVRO/thumb.jpg

In de auto bedacht ik me nog dat ik de rechterkeuzetoetsen toch wel erg zou missen. Deze gebruik je namelijk ook om door je muziekmappen te scrollen of snel even de files op te zoeken in je navigatie.

Dit filmpje: http://www.autoweek.nl/vi...focus-pakt-megane-in-2013, rond de 48-50 seconden, laat precies hetzelfde dashboard zien als ze het over de 14% focus hebben :)

[ Voor 114% gewijzigd door Okasha op 08-01-2013 21:03 ]

• JBS
  • Niet online

JBS

tiguan schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:39:
Nou ben ik ook wel heel benieuwd, mijne komt pas in maart, maar dit is wel spannend, als er verschillen zitten in de uitvoeringen.

@Okasha, dat is niet de 14% versie zeker? Die is namelijk 105pk.
Mijne is in ieder geval wel 14%. Wellicht zit daar inderdaad het verschil.

• Okasha
  • Niet online
Bump, heb foto's geplaatst, maar zie dat hij topic niet wordt geupdate als je een bericht aanpast :)

• tiguan
Ja, die knoppen zaten ook bij mij in de testrit auto, maar ik zag op het plaatje van JBS, dat er een rijtje knoppen mist bij hem aan de rechterkant van het stuur.

• JBS
  • Niet online

JBS

tiguan schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:39:
Ja, die knoppen zaten ook bij mij in de testrit auto, maar ik zag op het plaatje van JBS, dat er een rijtje knoppen mist bij hem aan de rechterkant van het stuur.
Klopt, waar op het stuur bij Okasha de navigatieknoppen zitten voor o.a. het navigatiesysteem zitten bij mij de knoppen voor voice control en telefoongesprek aannemen/verbreken en volgende/vorige voor de audio.
Op de plek waar bij Okasha de telefoonknoppen zitten, zit bij mij niets.

• tiguan
Staat er in de handleiding niks over de verschillende uitvoeringen van het stuur en de bijbehorende knoppen en bedieningsmogelijkheden?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vraagje die de Ford dealer ook niet zo kon beantwoorden. Als je in de nieuwe Focus kiest voor electrische stoelen voor, kunnen deze dan lager, of komen ze juist iets hoger uit?

• whoami
Okasha schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:35:
Zal zo op de terugweg naar huis even een foto maken :)

Nee de 14 procent versie is pas sinds dit najaar he, ik heb dus een 20%

Update foto:
[afbeelding]

In de auto bedacht ik me nog dat ik de rechterkeuzetoetsen toch wel erg zou missen. Deze gebruik je namelijk ook om door je muziekmappen te scrollen of snel even de files op te zoeken in je navigatie.

Dit filmpje: http://www.autoweek.nl/vi...focus-pakt-megane-in-2013, rond de 48-50 seconden, laat precies hetzelfde dashboard zien als ze het over de 14% focus hebben :)
Met die rechtertoetsen op mijn stuur kan ik afaik enkel de radio bedienen, en niet de navigatie. (Wat ik best verveled vind).

• jastas
  • Laatst online: 18:19
Iemand al met een B-max gereden? En dan wel de 1.0 ecoboost versie?

Door gezinsuitbreiding zijn wij op zoek naar een wat grotere wagen (nu Peugeot 207, toch iets te klein...) en m'n oog viel op de B-max.

Een proefritje blijkt in België een hele opgave te zijn: ofwel kun je een stukje rijden met een andere motor (een diesel ipv. benzine, laat dat nu net dé reden zijn dat ik een proefrit wil) ofwel een fiesta met ecoboost motor...

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:47
Nog meerdere mensen die zitten te wachten op hun auto uit Genk?

De verwachte levertijd van mijn pasbestelde Mondeo is halverwege april, geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen :).

• tiguan
Geen idee of ie uit Genk komt. Maar de productiedatum is 25-1 volgens de dealer.

Update: Streefdatum aflevering bij Dealer : 14-2

[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 21-01-2013 14:43 ]

Verwijderd

Weet er toevallig iemand of je bij een Mondeo uit 2006 met het EX navi/audiosysteem ook MP3 cd's in de wisselaar in de kofferbak kunnen, of pakt 'ie daar alleen gewone cd's?

• JBS
  • Niet online

JBS

whoami schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:14:
[...]
Met die rechtertoetsen op mijn stuur kan ik afaik enkel de radio bedienen, en niet de navigatie. (Wat ik best verveled vind).
Klopt, ik mis de bediening van de navigatie via de rechter knoppen op het stuur ook behoorlijk. Vreemde beslissing om dit niet te integreren in de 14% Focus.

• whoami
What, zit het dan wel in de 'gewone' focus ?
Crap, dan had ik beter de gewone besteld.

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:27
JBS schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:25:
[...] het dashboard onder het scherm.

Tijdens dat de stem iets zegt volume omhoog of naar beneden draaien :)

• JBS
  • Niet online

JBS

Frank J. schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:54:
[...]

Tijdens dat de stem iets zegt volume omhoog of naar beneden draaien :)
Dan wordt inderdaad het volume van de stem aangepast, maar niet gewisseld naar een andere stem.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Is zover ik weet, onmogelijk.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heb net een mailtje gehad van de Ford dealer met de mededeling dat de Ford Fiesta ST binnenkort leverbaar is. De standaard ST kost €25.495 en de ST2 €26.745. Heb de ST2 meteen maar besteld in Panther Black en overboost 290Nm/210pk ipv de 'standaard' 240Nm/182pk. Nu maar afwachten wanneer hij geleverd kan worden en hopen dat ik nog een mooie prijs terugkrijg voor mijn huidige ST.

• Jim423
Overboost? Is dat een optie? Nog nooit van gehoord :P

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52
Overboost bij Ford houd in dat het motormanagement de motor een beperkte tijd meer KWs en Nm's laat produceren dan de specificaties. Bijvoorbeeld de 1.0l ecoboost motoren hebben standaard 170 Nm koppel en indien koppel wordt gevraagd en de motorkoeling dit toelaat perst het motormanagement tijdelijk 200 Nm uit het blok. Feitelijk het zelfde idee als wat Intel en AMD met de turbo functie in CPUs doet.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Okasha
  • Niet online
whoami schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:50:
What, zit het dan wel in de 'gewone' focus ?
Crap, dan had ik beter de gewone besteld.
Is het niet mogelijk dit stuur in de 14% te laten zetten? Zeker als je proefrit met dit stuur was zou ik daar wel een opmerking over maken.

• martjah

martjah

Appel

Okasha schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:04:
[...]

Is het niet mogelijk dit stuur in de 14% te laten zetten? Zeker als je proefrit met dit stuur was zou ik daar wel een opmerking over maken.
Wat bedoelen jullie nu met gewone en 14%?

De business lease en de gewone 14%? Of 105PK econetic en de 115PK gewoon ?

• tiguan
Even een correctie.

Beide uitvoeringen met 105pk diesel vallen in de 14%, de econetic lease heeft een lagere catalogusprijs maar toch een rijkere basisuitrusting. Het nadeel van de econetic lease is dan wel weer, dat je minder opties er op kan zetten.

Het is een soort pretpakket voor een voordelig prijsje. Waarschijnlijjk dat ze daarom wat lullige dingetjes hebben weggelaten in deze uitvoering.

[ Voor 75% gewijzigd door tiguan op 22-01-2013 23:26 ]

• Hydra
JBS schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:02:
[...]
Klopt, ik mis de bediening van de navigatie via de rechter knoppen op het stuur ook behoorlijk. Vreemde beslissing om dit niet te integreren in de 14% Focus.
Ik heb de 14% econetic titanium lease en daarmee kan ik wel met de rechtertoetsen de navigate bedienen.

• Jeroen V
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

tiguan schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:09:
Even een correctie.

Beide uitvoeringen met 105pk diesel vallen in de 14%, de econetic lease heeft een lagere catalogusprijs maar toch een rijkere basisuitrusting. Het nadeel van de econetic lease is dan wel weer, dat je minder opties er op kan zetten.

Het is een soort pretpakket voor een voordelig prijsje. Waarschijnlijjk dat ze daarom wat lullige dingetjes hebben weggelaten in deze uitvoering.
Ik heb de niet-lease 14% Titanium Focus, en daar heb ik die knopjes ook niet...

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
squaddie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:42:
Overboost bij Ford houd in dat het motormanagement de motor een beperkte tijd meer KWs en Nm's laat produceren dan de specificaties. Bijvoorbeeld de 1.0l ecoboost motoren hebben standaard 170 Nm koppel en indien koppel wordt gevraagd en de motorkoeling dit toelaat perst het motormanagement tijdelijk 200 Nm uit het blok. Feitelijk het zelfde idee als wat Intel en AMD met de turbo functie in CPUs doet.
Oke wel grappig dat dat dus ook al bij auto's kan.
Ik laat hem toch tunen >:) zodra hij is ingereden dus dan weet ik niet of dat nog opgaat.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Over wachten op Genk gesproken:
Ik heb in december met/voor mijn pa een tweedehands focus bij de Ford-dealer gekocht. Beetje over auto's ouwehoeren ook. Wat hij vertelde was dat de Mondeos en wellicht meer modellen muurvast staan in Genk en dat Ford Nederland daar veel last van had. Voor wat het waard is.

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 12:52
In Genk worden de Mondeo, S-Max en Galaxy gemaakt. Sinds het nieuws van de sluiting van de fabriek zijn deze week voor het eerst weer auto's gemaakt dacht ik. Dit gebeurt echter in kleine aantallen aangezien er nog dikwijls stakingen zijn bij de toeleveranciers.

Ook hebben er nog veel nieuwe auto's vastgestaan op de parking, maar ik vermoed dat die intussen wel vrijgegeven zijn. Maar die kunnen natuurlijk niet allemaal tegelijk van de parking.

Ik zou trouwens ook verwachten dat Ford dit wel had zien aankomen, en een deel van de productie heeft verhuisd.

• JBS
  • Niet online

JBS

Hydra schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:51:
[...]

Ik heb de 14% econetic titanium lease en daarmee kan ik wel met de rechtertoetsen de navigate bedienen.
Wanneer je het ook over de Focus hebt, wanneer heb je je Focus gekregen?

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 06:50
Nou, ben benieuwd.. Gisteren is m'n Focus Station Titanium lease 105pk diesel besteld.. Verwachte afleverdatum 19 april..

Hoop dat ik de knopjes rechtsonder wel heb.. Zover ik hier de reacties lees is er geen pijl op te trekken wanneer je ze wel of niet hebt. Ik de proefrit had ik ze wel, dus zou ik dat nu ook wel verwachten..

prutsert

• Okasha
  • Niet online
JBS schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:01:
[...]
Hmm als ik het zo hoor is het dus gewoon compleet random?

• whoami
De knopjes zijn er bij mij wel (ik heb 2 bedieningstoetsen op het stuur: eentje links, en eentje rechts).
Met de knoppen links kan ik de boordcomputer bedienen, met de knoppen rechts audio. Maar navigatie kan ik niet bedienen via functies aan het stuur.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wat is navigatie bedienen? Zodra ik op "NAV" ram, kan ik met de rechter set pijltoetsen gewoon door de menus heen, bestemmingen invoeren, etc.

De 4 knoppen onder het navscherm zeg maar, kan ik niet vanaf het stuur bedienen.

• JBS
  • Niet online

JBS

Reneger schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:11:
Wat is navigatie bedienen? Zodra ik op "NAV" ram, kan ik met de rechter set pijltoetsen gewoon door de menus heen, bestemmingen invoeren, etc.

De 4 knoppen onder het navscherm zeg maar, kan ik niet vanaf het stuur bedienen.
Dan heb jij vermoedelijk rechts op je stuur extra knoppen in vergelijking met foto JBS in "Het grote Ford topic" ?

• whoami
Reneger schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:11:
Met die pijltoetsen bedoel je de toetsen op de middenconsole ?

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Nee, die op het stuur.

Ik heb een setje links op het stuur, voor de Boordcompjoeter, rechts heb ik een setje voor het multimediadevice.
Links onder die knoppen heb ik de bediening voor de cruisecontrol
Rechts onder die knoppen heb ik de bediening van het audiovolume, next / prev nummer, telefoon opnemen/ophangen en daarachter de knop voor de Voice Control (Die ik NOOIT gebruik).

Afbeeldingslocatie: http://stblogs.automotive.com/files/2011/09/2012-Ford-Focus-ST-Wagon-Interior-Steering-Wheel-1024x640.jpg

Niet mijn auto, niet mijn stuur, maar wel dezelfde knoppen.
Overigens heb ik de Blaupunkt (volgens mij) navigatie unit.

• Okasha
  • Niet online
Ja jij hebt gewoon zelfde als ik heb:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vl4huBM89uKh2xadlN3uDVRO/thumb.jpg

En dan heb je dus geluk :) Er zijn ook die met die knoppen enkel audio kunnen doen en die dus vervolgens die extra kunnen tussen de stuurspijlen in missen (voor audio en telefoon). Dan baal je dus.

• tiguan
Maar met welke knoppen op het stuur kan je dan de navigatie bedienen?

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 23-01-2013 17:20 ]

• whoami
Reneger schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:27:
Nee, die op het stuur.

Ik heb een setje links op het stuur, voor de Boordcompjoeter, rechts heb ik een setje voor het multimediadevice.
Links onder die knoppen heb ik de bediening voor de cruisecontrol
Rechts onder die knoppen heb ik de bediening van het audiovolume, next / prev nummer, telefoon opnemen/ophangen en daarachter de knop voor de Voice Control (Die ik NOOIT gebruik).

[afbeelding]

Niet mijn auto, niet mijn stuur, maar wel dezelfde knoppen.
Overigens heb ik de Blaupunkt (volgens mij) navigatie unit.
Aha, die bediening rechtsonder heb ik niet.

• Okasha
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:19:
Maar met welke knoppen op het stuur kan je dan de navigatie bedienen?
Het werkt vrij simpel, wij hebben 2x zelfde set knoppen op stuur, linker is voor linker scherm (bij stuur) en alle opties die daarin zitten, rechter is voor ALLE opties van rechterscherm, dus ook de navigatie, optiemenu etc.

Daarnaast heb je dan idd nog onder de toetsen op het stuur knoppen tussen de spijlen voor muziek (volume, nummer wisselen) en telefoon.

• martjah

martjah

Appel

Volgende week woensdag weet ik of de mijne de knopjes aan de rechter kant heeft.
Al een hele tijd niks van de leasemaatschappij gehoord tot vandaag de dealer zelf belde met de vraag of ik hem volgende week woensdag op kenteken wilde hebben en ik ging natuurlijk akkoord =)

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:47
Giesber schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:29:
In Genk worden de Mondeo, S-Max en Galaxy gemaakt. Sinds het nieuws van de sluiting van de fabriek zijn deze week voor het eerst weer auto's gemaakt dacht ik. Dit gebeurt echter in kleine aantallen aangezien er nog dikwijls stakingen zijn bij de toeleveranciers.
De toeleveranciers zijn inmiddels allemaal weer aan het werk na een bereikt akkoord over vergoeding van stakingsdagen.
[Ook hebben er nog veel nieuwe auto's vastgestaan op de parking, maar ik vermoed dat die intussen wel vrijgegeven zijn. Maar die kunnen natuurlijk niet allemaal tegelijk van de parking.
Helaas.. In het referendum staat een clausule welke aangeeft dat de dagproductie aan auto's zal worden vrijgegeven. Met de 7000 auto's op "voorraad" nu het werk weer is hervat houdt het in dat het nog zeker een week duurt voordat nieuwe productie wordt vrijgegeven.
[Ik zou trouwens ook verwachten dat Ford dit wel had zien aankomen, en een deel van de productie heeft verhuisd.
De ellende is natuurlijk ontstaan doordat ford vlak na de toezegging van productie tot 2020 heeft besloten na 2014 de productie te verhuizen naar Spanje. Deze streek word ford niet in dank afgenomen door eigen personeel en dat van de toeleveranciers, welke feitelijk na 2014 ook zodnder werk komen te zitten.

• Hydra
JBS schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:01:
[...]
4 November. Een van de eerste die van de band kwamen rollen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

Mijn nieuwe Fiesta staat bij de lederboer. Can't wait!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 12:26

Stoney3K

Flatsehats!

Toch maar van mijn broer (eerst Fiesta-rijder, daarna Escort 1.6 Zetec) het Ford-virus overgenomen, sinds ik ook redelijk veel heb helpen sleutelen aan zijn Fiesta'tjes.

Nu dus op zoek naar een wat kleinere Ford occasion (<1050kg) vooral voor woon-werk verkeer, en dan valt de keus toch gauw op de Escort hatchback, Fiesta of Ka.

Ik vind redelijk veel Escort Wagons, maar die zijn me in verhouding te groot, duur in wegenbelasting en rot om te parkeren.

De Fiesta heeft mijn voorkeur een beetje maar ik kom ook best nog wat Ka's tegen voor een prima prijs. Enige nadeel: Ik ben bijna 1,90m lang ;)... dus ik weet niet hoe de Ka voorin berekend is op Hollandse lengtes.

Iemand eigenaar van een eerste serie Ka en ervaring met de hoofd/beenruimte voorin?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Niet doen. Mijn vader is 1.89 en hij in een Ka is hilarisch. Ziet er niet uit. Komt ook door zijn bouw. In verhouding lange benen. Daarnaast kan hij er niet goed in zitten. Hij is niet smal zegmaar :P

Je kan het wel proberen maar het is niet aan te raden...

Ik ben zelf 1.72 dus dat past perfect :+

• Haan
  • Laatst online: 08:11

Haan

dotnetter

Sowieso vind ik een man in een Ka (zeker het eerste model) geen gezicht, maar dat is mijn mening :+ Ik zou zelf voor de Fiesta gaan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Haan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:00:
Sowieso vind ik een man in een Ka (zeker het eerste model) geen gezicht, maar dat is mijn mening :+ Ik zou zelf voor de Fiesta gaan.
Sportka *O*

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1cyihjb7l6j_600.jpg

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:26

vhal

ಠ_ಠ

Dan liever een StreetKa :)

Strava

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat is wel een ultieme wijfenbak :+

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 12:26

Stoney3K

Flatsehats!

Haan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:00:
Dat vind ik zelf een beetje onzin, alsof een man niet gezien mag worden in een Ka, Aygo, Twingo, Corsa, Micra of ander klein blik met wielen...

Het is dan misschien wat minder macho, maar zo'n ding gebruik je toch hoofdzakelijk om naar je werk en naar de supermarkt op en neer te crossen. Niet om indruk te maken op de dames voor het schoolplein ;)

Als de Ka (toch een Fiesta chassis, gek genoeg) echt veel kleiner is voorin dan een Fiesta zie ik er wel vanaf.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• martjah

martjah

Appel

Ieder zijn mening maar in mijn opzicht horen alleen vrouwen in een Ka of Twingo. Van die andere zou ik niet zo gek opkijken =)

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zo, afgelopen weekend een nieuwe Ford gekocht (occasion).
Rij momenteel een donderblauwe Mondeo 1999 hatchback (1.8i) met 184.000 op de teller.

Afgelopen zaterdag een Mondeo 1.8i Futura sedan uit 2004 gekocht. Hoop dat ik er weer net zo veel plezier mee beleef en een jaartje of 4 vooruit kan.

• tiguan
Heeft de Focus ook zo'n grappig pratende interface , net als de Fiesta in de reclame eigenlijk?
Pagina: 1 ... 16 ... 139 Laatste