Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 17 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:18

martjah

Appel

Ik heb vanmorgen mijn Focus opgehaald :)

Ik heb echter geen knopjes rechtsonder bij het stuur. Verder wel de meeste opties gepakt dus ben bang ze er niet bij zitten bij de 14% wagen.

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 06:50
martjah schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:01:
Ik heb vanmorgen mijn Focus opgehaald :)

Ik heb echter geen knopjes rechtsonder bij het stuur. Verder wel de meeste opties gepakt dus ben bang ze er niet bij zitten bij de 14% wagen.
Niet toevallig nog gevraagd bij de dealer? Had ie er een antwoord op?

prutsert

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

Morgen komt mijn Fiesta :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• martjah

martjah

Appel

--WaaZaa-- schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:48:
[...]

Niet toevallig nog gevraagd bij de dealer? Had ie er een antwoord op?
Niet gevraagd O-) Kan er zo ook handig aan wennen.. Ik kan bellen via het stuur en dat is het belangrijkste voor mij.

Ik was onderweg aan het stoeien met de adaptive cruise control. Maar dat is toch wel zeeeeeeeeeer handig.
Ik reed 120 achter een andere aan, iedereen ging redelijk stevig op de rem en de auto begon vrolijk mee te remmen voordat ik er zelf mee wilde beginnen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mijn Fiesta is binnen, alleen heb ik me volgens mij vergist in het navigatie systeem... op de offerte staat "Navigatie met A-stijlhouder"... dus je kunt niet navigeren via het multifunctional display? Er zit nu dus gewoon zo'n Brodit aan de A-stijl...

Weet iemand hoe dat zit bij de 14% Fiesta (Titanium).

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 31-01-2013 12:22 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:20

vhal

ಠ_ಠ

Inderdaad, je hebt nu een houder en hopelijk ook een losse navigatieunit die je daarop vast kan klikken.
Via het centrale display (5"kleuren display) kan ook maar dat is een optie vanaf het 1e kwartaal 2013

Strava

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dat verklaart een hoop... zou dat later alsnog in te bouwen zijn?

En die losse unit heb ik niet...

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TommyGun schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:24:
Dat verklaart een hoop... zou dat later alsnog in te bouwen zijn?

En die losse unit heb ik niet...
Ik vrees het ergste... Ik acht de kans vrij klein tenzij je er een smak geld tegenaan gooit...

Gewoon TomTom halen met de juiste dingen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dus alleen de Brodit ding kost 495 euro? (staat op mijn offerte).

Ik laat het verder wel door de werkgever regelen (wat de mogelijkheden zijn).

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TommyGun schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:27:
Dus alleen de Brodit ding kost 495 euro? (staat op mijn offerte).

Ik laat het verder wel door de werkgever regelen (wat de mogelijkheden zijn).
Als het weggewerkt in de A-stijl is denk het wel ja :+ Speciaal stuk plastic + houder voor in de A-stijl...

Foto anders?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Niet alleen de houder maar ook de voeding en ik dacht antenne zijn erin verwerkt. Misschien ook geluid maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij kan je een willekeurige TT er tegenaan gooien icm een adaptorplaat.

Strava

• jastas
  • Laatst online: 20:32
Iemand ervaring met een C-max (2012) 1.6tdci van 95pk?

Wij hebben op deze wagen ons oog laten vallen, een snelheidsmonster zal het niet worden (hoeft ook niet meer) maar ik hoop dat ie lekker mee kan (een testritje is wel gepland)?

Is een jonge tweedehands (wel volledige garantie) met 22000km op de teller.

Wat mij een beetje zorgen baart is dat ik (weer) problemen krijg met het vliegwiel!
Mijn Peugeot 207 1.6HDi (eigenlijk zelfde motor als die tdci) stond na 90000km autostrade in de garage met een kapot vliegwiel, resultaat: 1500eur waarvan (gelukkig maar) 600eur is bijgelegd door Peugeot zelf.

Ik ben een rustig chauffeur (110km/h, 95% snelweg), dus daar kan het echt niet aan liggen.

Wat ik wel gehoord heb is dat lage toeren (ik ben een fervent ecodriver, schakelen bij 2000rpm enzo) draaien misschien wel de oorzaak kan zijn, maar daar is een diesel toch net voor gemaakt?

Zijn er verder nog puntjes waar ik bij deze wagen op moet letten? Zaken die minder zijn aan deze wagen?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:11

Haan

dotnetter

Mijn ouders hebben de 1.6 benzine versie uit 2011 (die zo te zien 150PK heeft :9), die is lekker vlot (maar behoorlijk onzuinig). Met een 95PK diesel versie hoef je inderdaad niet te verwachten dat je iedereen er uit trekt bij het stoplicht ;)
Ik heb m'n ouders na een jaar nog niet echt over horen klagen over het model.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

vhal schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:00:
Niet alleen de houder maar ook de voeding en ik dacht antenne zijn erin verwerkt. Misschien ook geluid maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij kan je een willekeurige TT er tegenaan gooien icm een adaptorplaat.
Mja dat zit er ook idd. Komt goed!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Touchdomex schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:28:
[...]

Als het weggewerkt in de A-stijl is denk het wel ja :+ Speciaal stuk plastic + houder voor in de A-stijl...

Foto anders?
Zal ik morgen posten.

Ambient Light Pack trouwens is echt :9~ :9~ :9~

Super auto, ik mis alleen adaptive cruise control maar je kunt niet alles hebben ;).

Alles voelt er solide en strak aan, Ford heeft duidelijk geen pruts materiaal gebruikt. _/-\o_

Paar foto's: https://www.dropbox.com/s.../41f5nC24Yo/Ford%20Fiesta
Hierna nog zelf ff de auto gewassen (in and out) want echt netjes was 'ie bij levering niet. Bijvoorbeeld het kunststof (bij spiegels en dergelijke) was mee gepoetst waardoor er lelijke vlekken op zitten.... Ook heb ik binnen wat kleine beschadigingen her en der en mijn werkgever vind dat niet acceptabel (gelukkig) dus daarover is het laatste woord nog niet gesproken.

[ Voor 30% gewijzigd door TommyGun op 31-01-2013 23:45 ]

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-11 12:41
Heb sinds vorige maand ook mijn Focus gekregen, ondertussen bijna 4000km mee gereden en de auto is echt zalig.

Het is een nieuwe Focus (2012 model dus), 115pk 1.6 econetic. In de kleur Candy Red met privacy ruiten achteraan (voor mij persoonlijk een geweldig mooie combinatie). Mijn bevindingen bij de auto zover:

- Rijden en schakelen verloopt super vlot, en de auto is erg stil.

- Start-stop valt niet erg op (hoewel ik het niet veel gebruik, mede door het koude weer momenteel)

- Easy-Fuel is erg makkelijk, alleen had ik altijd de gewoonte om mijn auto helemaal vol te gooien, en dit gaat niet met dit systeem.

- Rijbereik met volle tank is 750-800km. Hierna begint het lampje te branden dus waarschijnlijk kan je er nog een 50km verder mee rijden (ongeveer 130km volgens boordcomputer), maar heb dit nog niet geriskeerd.

- Bluetooth werkt erg goed, pakt snel op en mensen die bellen zijn erg goed verstaanbaar, mede doordat de auto zo stil is.

- Navigatie vindt redelijk vlot zijn route, alleen vind ik de aanwijzigingen niet altijd even duidelijk.

Over het algemeen ben ik erg tevreden van mijn Focus, enkel zou ik de koffer iets langer willen hebben. Nu heb ik op internet gezocht hoe ver er iets uit de auto mag steken langs achter, en dit blijkt maximum 1 meter te zijn voordat je een waarschuwingsbord moet hangen. Weet er iemand een bedrijf (liefst in België) die iets zouden kunnen maken waardoor ik mijn koffer ongeveer 80 cm kan verlengen (door bijvoorbeeld een vloer te maken die uit de auto komt, maar vastgemaakt wordt in de oorspronkelijke koffer van de Focus)?

Als ik die aanpassing nog zou hebben dan is dit echt een droomauto.

Moest iemand nog vragen hebben over de auto of mijn ervaringen ofzo, laat maar weten ;)
Zal binnenkort enkele foto's maken, moet hem nog laten wassen nu de sneeuw weg is.

Grtz

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vankja schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:41:
Heb sinds vorige maand ook mijn Focus gekregen, ondertussen bijna 4000km mee gereden en de auto is echt zalig.
- Rijbereik met volle tank is 750-800km. Hierna begint het lampje te branden dus waarschijnlijk kan je er nog een 50km verder mee rijden (ongeveer 130km volgens boordcomputer), maar heb dit nog niet geriskeerd.

Grtz
Haha ik heb precies zelfde model, als ik nog 0km heb volgens de boordcomputer gaat er maar 48 en een beetje liter in. De tank is 53. Je hoeft je dus pas vanaf 0km een beetje zorgen te gaan maken. Al heb je in Belgie natuurlijk veel minder tankstations langs de snelweg.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Okasha schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 05:36:
[...]

Haha ik heb precies zelfde model, als ik nog 0km heb volgens de boordcomputer gaat er maar 48 en een beetje liter in. De tank is 53. Je hoeft je dus pas vanaf 0km een beetje zorgen te gaan maken. Al heb je in Belgie natuurlijk veel minder tankstations langs de snelweg.
Heeft iemand dit uitgeprobeerd? Ben hier wel benieuwd naar nl. Wat me ook opvalt is dat als het lampje van de reserve gaat branden het aantal km dat je nog kunt rijden wel erg hard achteruit gaat. Maar idd heb ik nog nooit meer dan iets van 48l ofzo hoeven tanken.

https://niels.nu

• Okasha
  • Niet online
Ik heb vorige week zeker 10km onder de 0 gereden :)

Ging vervolgens 48.nogwat liter in. Denk dat hij is ingesteld op angstige Amerikanen

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:43
vankja schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:41:

Zo weinig? Of ben je niet echt een zuinige rijder?

• Okasha
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:16:
[...]

Op een of anderer manier ga ik vanaf dan rustiger rijden (komt omdat ik dan zie dat ik pas 600km op de tank heb ;) Waarna ik vervolgens er makkelijk 130 uitpers

• tiguan
Ik had het over het bereik met volle tank. 800km voor een diesel, dat is toch niet bepaald veel, of heb ik een verkeerd beeld van diesel?

• Hydra
tiguan schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:38:
Ik had het over het bereik met volle tank. 800km voor een diesel, dat is toch niet bepaald veel, of heb ik een verkeerd beeld van diesel?
Hij heeft een 53 liter tank. Ik rij gemiddeld 5.7L per 100km (ben geen zuinige rijder) dus ik zou met dat gemiddelde 929 km moeten kunnen rijden.

• tiguan
Dat klinkt beter :)

Ik zag er net een rijden met de ruitenwissers in werking. Dat zijn van die armen die allebei een andere kant op gaan, dat had ik niet verwacht. Het was me tot nu toe nooit opgevallen dat deze Focus andere ruitenwissers had.

• Okasha
  • Niet online
Het is inderdaad een 53 liter tank, maar na ongeveer 48 liter staat hij al op 0km resterend. Ik rijd ook 5.7l/100km, maar in de praktijk dus meestal rond de 800. Super irritant want praktisch gezien sta je dus 10% tevaak bij de pomp.

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-11 12:41
tiguan schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:16:
[...]

Goh, ik ben niet echt heel zuinig, maar rij ook niet abnormaal.

Ik schakel altijd bij 2000 toeren, maar trek wel niet rustig op naar dat toerental. Ik wil altijd zo snel mogelijk op mijn snelheid zitten.

Verder zet ik altijd cruise control op (50 waar 50 mag, 75 waar 70 mag, 95 waar 90 mag en 125 op autostraden)

Weet niet of dit onder zuinig rijden valt of niet, maar voor mij is dit de fijnste manier van autorijden.
Moet ook wel toegeven dat ik start-stop praktisch niet gebruik.

Had mijn rijbereik eerlijk gezegd ook beter ingeschat, ik hoopte zo rond de 900km te kunnen rijden. Mijn zus heeft een focus (mk2) en die rijdt even ver met een tank als mij. Beetje frustrerend met een nieuwe auto, die dan nog het econetic logo heeft...

• Hydra
Je kunt gewoon zien hoeveel je gemiddeld rijdt. Aangezien het lampje al bij 45 liter verbruikt ofzo gaat branden heb je dan nog zo'n 8 liter over. Dan kun je dus nog 140km rijden (met mijn verbruik). Dat lijkt me heel netjes.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Touchdomex schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:28:
[...]

Foto anders?
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2013-02-01%2016.59.25_thumb.jpg

Wat zou daar op passen? Ik heb er overigens wel een adaptertje bij gekregen (naar Micro USB geloof ik).

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 01-02-2013 19:10 ]

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

Pinobigbird

doesn't share food!

TommyGun schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:08:
[...]

[afbeelding]

Wat zou daar op passen? Ik heb er overigens wel een adaptertje bij gekregen (naar Micro USB geloof ik).
Als bevestiging is de Brodit ProClip pricewatch unsorted: Brodit ProClip (804253) gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/s425/804253-1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/s425/804253-2.jpg

De houder is de pricewatch unsorted: TomTom Semi-integration kit for Via (9UEB.001.03):
Afbeeldingslocatie: http://www.rho-delta.nl/images/15520.jpg.

Bij elkaar nog geen €75,-.

Wat je waarschijnlijk besteld hebt is de officiele geïntegreerde houder zoals BaT in "Het grote Ford topic":
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KnSwXBqnhiz642DLBYwJul4O/full.jpg

EDIT:
Ik zie op deze foto dat je leren bekleding hebt genomen. Ligt het aan de foto, of heeft de leren bekledeing tegenwoordig geen witte stiksels meer? Vergelijk met mijn foto (maart 2010):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FwJTDY58gzF2Sx7NwUTznbDQ/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Pinobigbird op 01-02-2013 23:49 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• martijn_tje
  • Laatst online: 18:33
jastas schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:29:
Wat mij een beetje zorgen baart is dat ik (weer) problemen krijg met het vliegwiel!

Wat ik wel gehoord heb is dat lage toeren (ik ben een fervent ecodriver, schakelen bij 2000rpm enzo) draaien misschien wel de oorzaak kan zijn, maar daar is een diesel toch net voor gemaakt?
Rem je veel op de motor? Altijd op de motor remmen kan zorgen voor een versnelde slijtage van de het vliegwiel. (tangentiaal veren). Maar in de regel is dat niet iets waar je binnen een auto leven last van krijgt.
Haan schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:51:
Mijn ouders hebben de 1.6 benzine versie uit 2011 (die zo te zien 150PK heeft :9), die is lekker vlot (maar behoorlijk onzuinig). Met een 95PK diesel versie hoef je inderdaad niet te verwachten dat je iedereen er uit trekt bij het stoplicht ;)
Ik heb m'n ouders na een jaar nog niet echt over horen klagen over het model.
Dat is een totaal ander blok, niet te vergelijken. Dat onderblok komt bij mazda vandaan. Iedere turbo benzine motor zal een beetje rijker gaan lopen als je de turbo flink aan het werk zet. Om de kans op detonatie te verkleinen en de temperatuur een beetje te drukken/levensduur van de turbo te verlengen. Daarnaast hoef je van een wat hogere auto zeker op de snelweg geeen laag verbruik te verwachten.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Pinobigbird schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:42:
[...]

Als bevestiging is de Brodit ProClip pricewatch unsorted: Brodit ProClip (804253) gebruikt.
[afbeelding] [afbeelding]

De houder is de pricewatch unsorted: TomTom Semi-integration kit for Via (9UEB.001.03):
[afbeelding].

Bij elkaar nog geen €75,-.

Wat je waarschijnlijk besteld hebt is de officiele geïntegreerde houder zoals BaT in "Het grote Ford topic":
[afbeelding]

EDIT:
Ik zie op deze foto dat je leren bekleding hebt genomen. Ligt het aan de foto, of heeft de leren bekledeing tegenwoordig geen witte stiksels meer? Vergelijk met mijn foto (maart 2010):
[afbeelding]
Bedankt voor de info, ik heb direct mijn werkgever gemaild. De oplossing zoals jij 'm schetst lijkt mij price-wise ook veel logischer.

En nee, stiksels zijn niet wit maar ik heb alles zwart genomen dus geen idee hoe dat zit.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Duinkonijn

Huh?

Wtf. de nieuwe Fiesta heeft wel weer een temperatuurmeter voor z`n motor..

Is die kleur van het beeldscherm nog aan te passen? Vind rood wat prettiger zien dan het witte.. vooral snacht`s

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Duinkonijn schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:08:
[...]

Is die kleur van het beeldscherm nog aan te passen? Vind rood wat prettiger zien dan het witte.. vooral snacht`s
Voor zover ik heb kunnen zien in de settings niet... alleen de brightness.

Mochten meer pics gewenst zijn dan hoor ik het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 03-02-2013 10:43 ]

Verwijderd

Levertijd van mijn Focus Wagon 1.6 tdci econetic lease 4 weken uitgesteld. De spiegels worden in Belgie gemaakt en zijn voorzien van de sensoren voor BLIS en Lane Departure Warning System. En daar staken die lui...vanwege de spiegels dus vertraging in de levering. Hopenlijk persen ze mijn spiegels er even snel doorheen.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Wat me opvalt in m'n nieuwe Focus: Wanneer je een telefoongesprek beëindigd middels knop op het stuur, dan zie ik op m'n telefoon zelf dat het gesprek vrijwel direct wordt beëindigd, maar in het scherm in de auto loopt de gespreksduur zo nog 8 tot 10 seconde door. Hoe ervaren anderen dit?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Duinkonijn schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:08:
[...]

Ik heb geen idee waar jij de motortempmeter ziet zitten maar volgens mij zit daar nog steeds de benzinetankmeter.

Edit: o wacht, de foto waarnaar je refereerde was de verkeerde. In het digitale venster lijkt er inderdaad een olietemp meter te zitten. Wel grappig dat dit display nu blauw is ipv rood.

[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 08-02-2013 14:09 ]

Strava

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Sorry bedoelde deze

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Yup.

Overigens gaat mijn Fiesta a.s. dinsdag terug naar de leverend dealer. Hoe langer ik kijk hoe meer krasjes en beschadigingen ik zie en volgens de dealer (na contact met werkgever -> leasemaatschappij) is dat waarschijnlijk gekomen bij het uit/inbouwen van de stoelen ten behoeve van het leder 'monteren' (ik had wat foto's opgestuurd).

Van sommige beschadigingen vraag je je af; hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar...

Anyway, ik meen dat 'ie naar een bedrijf gespecialiseerd in kunststofherstel gaat dus ik ben benieuwd... Erg hoopvol ben ik niet maar we gaan het wel meemaken. Ook aangeven dat 'ie slecht gepoetst was (exterieur kunststof delen waren overduidelijk 'meegenomen' met een poetsmachine) dus al met al aanleiding genoeg voor herstel.

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 08-02-2013 19:30 ]

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00
TommyGun schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:27:
Van sommige beschadigingen vraag je je af; hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar...
Kwestie van gezonde dosis desinteresse in andermans eigendommen met lomp te werk gaan :Y .

Bij mij heeft de garage bij een onderhoudsbeurt als service mijn auto door de wasstraat gehaald. Ik weet niet wat die knuppels hebben gedaan, maar ik vermoed dat de auto bijzonder weinig water heeft gezien tijdens de wasbeurt want zowel links als rechts zat de auto vol met verse krassen, waarvan sommige door de blanke lak laag heen zaten :( . Meteen weer naar binnen gelopen en de werkplaats voorman er bij gehaald en deze kon vanaf 3m al constateren dat zij dat niet hadden gedaan. Tot op de dag vandaag ontkennen ze dat ze schade hebben veroorzaakt aan de auto, maar ze durfde het niet aan om verder te discussieren bij de rechter en hebben de schade hersteld.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• martjah

martjah

Appel

JBS schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:52:
Wat me opvalt in m'n nieuwe Focus: Wanneer je een telefoongesprek beëindigd middels knop op het stuur, dan zie ik op m'n telefoon zelf dat het gesprek vrijwel direct wordt beëindigd, maar in het scherm in de auto loopt de gespreksduur zo nog 8 tot 10 seconde door. Hoe ervaren anderen dit?
Ik heb een iPhone 4S en als ik ophang, zie ik binnen een paar seconden ook op het scherm dat ik heb opgehangen.

Ohja ik heb de Sony installatie erin zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door martjah op 08-02-2013 21:21 ]

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 18:31
Na een Escort, Focus en Mondeo sinds november 2012 wederom een Mondi. Eindelijk een zwarte 2L Ghia.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/110782-1.jpg

Het blijven toch lekkere auto's. Als ik er over zeg 3 à 4 jaar weer op vooruit wil gaan zal het een Ghia Executive moeten worden, maar dat is dan weer een luxeprobleem...

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:11

PauseBreak

derp!

Ik zal me hier ook even officieel melden. Vandaag samen met m'n vriendin deze auto gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FvQ3f12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bt9j1gX.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IbR2H0j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HM97FWT.jpg

Een Focus 1.6 16V Trend uit 2003, met als extra opties:
- Sportstoelen
- Sportonderstel
- 6 cd wisselaar
- Voorruitverwarming

En natuurlijk wat roest in de kitnaden van de deuren. Dat ga ik volgende week aanpakken want het vriest hier nu overdag :P

@speed60: Mooie wagen zo'n Mondeo :)

Nee, merp!

Verwijderd

speed60 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:46:
Na een Escort, Focus en Mondeo sinds november 2012 wederom een Mondi. Eindelijk een zwarte 2L Ghia.

[afbeelding]

Het blijven toch lekkere auto's. Als ik er over zeg 3 à 4 jaar weer op vooruit wil gaan zal het een Ghia Executive moeten worden, maar dat is dan weer een luxeprobleem...
Yeah. Mondeo MKIII is inderdaad een heel lekkere auto. Ik heb er zelf ook een en verbaas me er telkens weer over hoeveel ruimte het ding heeft en hoe fijn een auto van ruim 10 jaar nog kan rijden.. Geniet ervan!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Yeah m'n Fiesta is weer terug. Het een en ander is vervangen, volgens mij sowieso de midden console / radio front, pookknop, dashboardkastje. Wellicht wel meer maar alle andere schades zijn ook (zo goed als) weg dus ik ben tevreden!

@Pinobigbird Wat betreft het navigatiesysteem werd mij verteld dat dit de enige mogelijkheid is en dus de opstelling die ik nu heb klopt voor dat bedrag van 500 euro... ik twijfel daar aan maar goed... Nu weet ik nog niet wat voor device daar op past :?

[ Voor 36% gewijzigd door TommyGun op 14-02-2013 17:58 ]

• squaddie
TommyGun schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:28:
@Pinobigbird Wat betreft het navigatiesysteem werd mij verteld dat dit de enige mogelijkheid is en dus de opstelling die ik nu heb klopt voor dat bedrag van 500 euro... ik twijfel daar aan maar goed... Nu weet ik nog niet wat voor device daar op past :?
Ik heb hier toevallig nog de prijslijst van november 2012 liggen en daarin staat vermeld: TomTom Go 1005 Live Europa met A-stijlhouder, touchscreen, bluetooth handfree bellen, europa, gemonteerd voor € 499,95 met bestelnr: 1699381.

Als je dus inderdaad alleen een houder gekocht hebt voor € 500 dan zou ik zacht uitgedrukt mij enigzins genaaid gaan voelen en zou ik de overeenkomst opzoeken en gaan uitpluizen wat je nu exact besteld hebt en daarmee teruggaan naar de dealer voor een goed gesprek. Mocht je echt voor € 500 een houder hebben gekocht dan zou die dealer mij echt nooit meer terug zien, wat een oplichters imho...

Nu ik even terugdenk aan de proefrit met de Ford Fiesta die ik in december heb gemaakt had zo'n A-stijlhouder, dus de bewering dat er maar een type is lijkt ook geen stand te houden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KnSwXBqnhiz642DLBYwJul4O/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door squaddie op 14-02-2013 19:35 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

squaddie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:56:
[...]

Ik heb hier toevallig nog de prijslijst van november 2012 liggen en daarin staat vermeld: TomTom Go 1005 Live Europa met A-stijlhouder, touchscreen, bluetooth handfree bellen, europa, gemonteerd voor € 499,95 met bestelnr: 1699381.

Als je dus inderdaad alleen een houder gekocht hebt voor € 500 dan zou ik zacht uitgedrukt mij enigzins genaaid gaan voelen en zou ik de overeenkomst opzoeken en gaan uitpluizen wat je nu exact besteld hebt en daarmee teruggaan naar de dealer voor een goed gesprek. Mocht je echt voor € 500 een houder hebben gekocht dan zou die dealer mij echt nooit meer terug zien, wat een oplichters imho...

Nu ik even terugdenk aan de proefrit met de Ford Fiesta die ik in december heb gemaakt had zo'n A-stijlhouder, dus de bewering dat er maar een type is lijkt ook geen stand te houden.
[afbeelding]
Maar die "plate" is voor Garmin;

www.navigadget.com/index....vi-760-for-european-fords

BaT in "Het grote Ford topic"

Ik kan de link met TomTom dan ook niet goed leggen...

Anyhow, ik heb een heel verhaal getypt met alle details en naar de werkgever gestuurd. Ik hoor 't wel.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 15-02-2013 10:37 ]

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11 11:11

mambo No5

Bad Apple?

PauseBreak schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:38:
Ik zal me hier ook even officieel melden. Vandaag samen met m'n vriendin deze auto gekocht:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Een Focus 1.6 16V Trend uit 2003, met als extra opties:
- Sportstoelen
- Sportonderstel
- 6 cd wisselaar
- Voorruitverwarming

En natuurlijk wat roest in de kitnaden van de deuren. Dat ga ik volgende week aanpakken want het vriest hier nu overdag :P

@speed60: Mooie wagen zo'n Mondeo :)
Leuke auto, ga je veel plezier mee hebben. :Y Vooral die voorruitverwarming is een optie die elke auto zou moeten hebben imho. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Inderdaad, ideaal.

Starten, voorruitverwarming aan, 3 minuten wachten, ruitenwissers eventjes aan en rijden maar :D

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 15-02-2013 14:38 ]

• Reinier
  • Laatst online: 20:05

Reinier

\o/

+1
Ik heb het nu een paar maanden en zou nooit meer zonder willen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb 't pas 1x gebruikt en ik wil al niet meer zonder :D

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 22:15

djidee

Mr. Slungel

Ik had het in de Fiesta, niet in de Leenfocus en nu wel weer in de V40.

Erg fijne uitvinding, waarvan ik niet snap dat dat nauwelijks bij andere merken te krijgen is

"Mekker, blaat"

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Ik zou ook niet meer zonder willen.. vooral als het snel dicht slaat.. in no time trekt het weg.

Hoewel het ultieme misschien een standkachel zou zijn

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
In mijn Fiesta heb ik een Brodit houder voor mijn TomTom. Deze dus: http://www.pdashop.nl/pro...-fiesta-09-11-angled.html
Die hoef je niet te schroeven. Nadeel is wel dat je nog een losse kabel hebt met stekker.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Haan

Haan

dotnetter

Gistermiddag had ik zo'n dikke laag ijs op m'n voorruit dat zelfs de voorruitverwarming daar niet tegen ging helpen. Dus toen moest ik alsnog die laag ijs van de ruit af hakken. Ik had een kijkgat gehakt zodat ik veilig genoeg kon rijden, en na een minuut of 10 begon de ijslaag pas een beetje los te laten.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 22:15

djidee

Mr. Slungel

Haan schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:16:
Gistermiddag had ik zo'n dikke laag ijs op m'n voorruit dat zelfs de voorruitverwarming daar niet tegen ging helpen. Dus toen moest ik alsnog die laag ijs van de ruit af hakken. Ik had een kijkgat gehakt zodat ik veilig genoeg kon rijden, en na een minuut of 10 begon de ijslaag pas een beetje los te laten.
^^ Je maakt een geintje hoop ik :(

"Mekker, blaat"

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 15:17
Een kijkgat klinkt trouwens niet echt als groot genoeg om veilig te kunnen rijden. Maar goed dat is misschien mijn interpretatie van een kijkgat :D

• Haan

Haan

dotnetter

Als ik zeg dat het veilig genoeg is om te rijden, dan betekent dat dat ik genoeg zicht had om om me heen te kunnen kijken. Dus de zijruiten schoon, en genoeg van de voorruit om goed vooruit en naar rechts te kunnen kijken.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Haan schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:07:
Als ik zeg dat het veilig genoeg is om te rijden, dan betekent dat dat ik genoeg zicht had om om me heen te kunnen kijken. Dus de zijruiten schoon, en genoeg van de voorruit om goed vooruit en naar rechts te kunnen kijken.
De hele voorruit dus? :+

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik vraag het maar even de experts, hoe erg zijn de putjes van steenslag in je ruit? Kun je dat gewoon laten vullen of heb je meteen een nieuwe ruit nodig? Ik heb nogal wat van die putjes/sterretjes erbij gekregen de afgelopen paar dagen en die wil ik liever kwijt dan rijk zijn, maar ruitschade zit niet bij de verzekering in. Als die ruit moet worden vervangen om die voorruitverwarming goed te laten werken, dan moet ik even dat pakket omzetten :+

Nee, merp!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Putjes maken ze doorgaans niet, kunnen ook geen kwaad (voor de ruit zelf althans).

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 15-02-2013 16:36 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Het zijn van die net-niet sterretjes. Of net wel, afhankelijk van of je het aan mij of aan Carglass vraagt :+ Maar een sterretje kan gewoon gevuld worden zonder dat het de werking van die verwarming verminderd?

Nee, merp!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dat weet ik dan niet... bel Carglass of Autotaalglas eens?

• squaddie
TommyGun schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:25:
[...]

Maar die "plate" is voor Garmin;

www.navigadget.com/index....vi-760-for-european-fords

BaT in "Het grote Ford topic"

Ik kan de link met TomTom dan ook niet goed leggen...

Anyhow, ik heb een heel verhaal getypt met alle details en naar de werkgever gestuurd. Ik hoor 't wel.
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat in tegenstelling tot de dealer beweert er wel degelijk meerdere opties zijn met betrekking tot de navigatie en de bijbehorende A-stijlhouder. Ik heb verder niet gekeken welk merk navigatie bij welke houder hoort / past.

De link tussen de door mij aangegeven TomTom set en jouw houder is de prijs, beide kosten € 500.

[disclaimer] Voorop gesteld ik ben geen jurist, maar gewoon iemand die wat juridische kennis heeft verzameld in loop der jaren omdat de wereld niet altijd even eerlijk blijkt te zijn. Dus voordat je onderstaande uitprint en morgen de dealer er mee om zn oren slaat zou ik je willen adviseren het eerst voor te leggen aan een jurist, rechtsbijstand(verzekering), etc ter verificatie dat het geen wat ik schrijf (nog) juist is.[/disclaimer]

Puur op basis van jouw verhaal klinkt het als dat je hebt gedwaald. Je dacht voor het bedrag van € 500 een volledige set te kopen, te weten een navigatiesysteem, houder en montage, bij aflevering van de auto blijkt dit niet te kloppen. Met de kennis die je nu hebt, zou je destijds niet dit hebben gekocht bij de auto en dit is kort door de bocht genomen een dwaling in juridische zin. Je kan dit argument kracht bij zetten door te verwijzen naar de TomTom-set uit de officiele Fiesta prijslijst van November 2012 en zoals eerder in dit topic aangegeven dat een dergelijke houder op internet rond de € 100 kost en € 400 euro voor montage is wat veel voor zo'n houder.

Uit een succesvol beroep op een dwaling volgt dat dit deel van overeenkomst wordt ontbonden ofwel de dealer zijn houder en jij (lees: werkgever) de € 500, maar dan zit je zonder navigatie. Waarschijnlijk is het interessanter met dit verhaal de dealer even flink om de oren te slaan ten einde deze er toe te bewegen tot een passende oplossing te komen. Hoe ver je hiermee kan gaan durf ik niet te zeggen.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

TommyGun schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:51:
Dat weet ik dan niet... bel Carglass of Autotaalglas eens?
Ja, 3x raden wat die zeggen :D Ik bel de dealer morgen wel even :)

Nee, merp!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb een tijd met een ster in de ruit van een Ford Fiesta gereden, niets aan de hand, tot ik die zoals ze in de reclame ook zo mooi laten zien, zou laten repareren voor de vakantie. Ik kon dus verder met een barst in de ruit en eigen risico betalen voor een nieuwe.
http://www.leaseplan.nl/l...ctueel-juli/pagina-04.asp
Anders dan veel ruitherstellers willen doen geloven is bij eigen onderzoek niet gebleken dat een niet gerepareerde ster sneller leidt tot doorscheuren dan een gerepareerde ster. Zelfs doorrijden met een gescheurde ruit hoeft niet tot problemen te leiden. Een voorruit bestaat immers uit verschillende lagen met daartussen een sterke folie. Een barst of ster is dus niet snel reden tot zorg. Daarom hoeft u van LeasePlan, in het geval van een ster of barst in de voorruit, niet altijd direct naar een ruithersteller te gaan.

• Okasha
  • Niet online
Hoe zuinig is jullie Focus nu? Ben ook wel benieuwd naar de oudere modellen.

Heb net een tank zo zuinig mogelijk gereden (was veel geduld voor nodig hehe), maar was natuurlijk koud, met winterbanden en zonder werkend start-stop systeem (veelal onder nul). Ik haalde met mijn 115pk Diesel 954km en tankte vervolgens 48,03 liter. Reed paar km onder de 0km resterend op mijn boardcomputer. Toch bijna 1:20 :)

• tiguan
Netjes, ik ga over een maand zelf testen :)

• Reinier
  • Laatst online: 20:05

Reinier

\o/

Mijn voorruitverwarmng doet het nog prima na het vullen van een flinke ster. Kan dus prima. Weliswaar een Volvo maar het systeem is hetzelfde.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11 23:10
Iemand ervaring met het inbouwen van een carkit / aftermarket autoradio in een Ford Fiesta uit 2004?

• martjah

martjah

Appel

Reinier schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:32:
Mijn voorruitverwarmng doet het nog prima na het vullen van een flinke ster. Kan dus prima. Weliswaar een Volvo maar het systeem is hetzelfde.
Mocht de ster door zo'n draadje heen gaan, dan werken alle andere draadjes nog steeds :)
Zelfde als bij een achterruit.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

squaddie schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:37:
[...]

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat in tegenstelling tot de dealer beweert er wel degelijk meerdere opties zijn met betrekking tot de navigatie en de bijbehorende A-stijlhouder. Ik heb verder niet gekeken welk merk navigatie bij welke houder hoort / past.

De link tussen de door mij aangegeven TomTom set en jouw houder is de prijs, beide kosten € 500.

*cut*
Ik stuur je even een DM :)

[ Voor 59% gewijzigd door TommyGun op 18-02-2013 10:13 ]

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:32:
[...]

Eigenlijk wit plaatje. Was voor ons destijds ook een verrassing Is bij onze 2004 wel zo. Wel een irritante plek want je moet je kastje open hebben want het kastje sluit zo goed dat hij een kabelbreuk binnen no-time maakt bij ons... Kan ook komen door gekoelde handschoenenkast :+ Alleen hebben wij wel een andere installatie alleen denk ik dat de aansluitingen wel op dezelfde plek zullen zitten.

[afbeelding]
Laat antw mbt kabelbreukje, dat probleem kwam bij mij ook snel naar boven. Oplossing: Op dealextreme een plat kabeltje besteld. Deze houdt t tot nu toe prima vol.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11 14:11

jacobras

Developer

Touchdomex schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:32:
[...]

Eigenlijk wit plaatje. Was voor ons destijds ook een verrassing Is bij onze 2004 wel zo. Wel een irritante plek want je moet je kastje open hebben want het kastje sluit zo goed dat hij een kabelbreuk binnen no-time maakt bij ons... Kan ook komen door gekoelde handschoenenkast :+ Alleen hebben wij wel een andere installatie alleen denk ik dat de aansluitingen wel op dezelfde plek zullen zitten.

[afbeelding]
Wat doet dat knopje rechtsonder? Lijkt op een beker, kan je dat uitschuiven voor een bekerhouder of iets dergelijks?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jacobras schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:42:
[...]

Wat doet dat knopje rechtsonder? Lijkt op een beker, kan je dat uitschuiven voor een bekerhouder of iets dergelijks?
Klopt helemaal maar dankzij de carkit kun je er nauwelijks bekers inzetten :+ Beetje 500ML fles kun je beter in de andere bekerhouders zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 18-02-2013 11:44 ]

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ford rijder meldt zich! :)

Vorig jaar februari een Fiesta Econetic aangeschaft. Alles d'r op en d'r an. Prima auto waar ik voorlopig in blijf rijden. :Y

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/DSCN0160.jpg

De grijze. :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11 14:11

jacobras

Developer

Naboo schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:59:
Ford rijder meldt zich! :)

Vorig jaar februari een Fiesta Econetic aangeschaft. Alles d'r op en d'r an. Prima auto waar ik voorlopig in blijf rijden. :Y

[afbeelding]

De grijze. :)
Mooi, maar van wie is die blauwe dan? ;)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

jacobras schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:54:
[...]

Mooi, maar van wie is die blauwe dan? ;)
Van een vriend van mij. :)

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
En van mij :)

Oh wacht, je hebt er al de zomerbandjes voor me ondergezet...dat was niet nodig geweest :+

On topic:

Mijn blauwe 2009 fiesta heeft er inmiddels bijna 70k op staan. Moet zeggen dat het wel jeukt om de upgrade te doen naar de nieuwe fiesta, of om een sterkere motor in hetzelfde model te hebben zitten. Echter, de motorrijtuigenbelasting & verzekering is momenteel dermate laag dat het eigenlijk alleen maar geld erop toeleggen is om iets sneller naar de 80 km/uur te kunnen optrekken. Het enige waar ik wel een beetje spijt van heb is dat ik voor de 3-deurs ben gegaan ipv 5-deurs.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Reinier schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:32:
Dit was ook het antwoord van de dealer. Ik blijf dus gewoon lekker doorrijden zo :P

Nee, merp!

• martjah

martjah

Appel

Joarie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:04:

Oh wacht, je hebt er al de zomerbandjes voor me ondergezet...dat was niet nodig geweest :+

On topic:

Mijn blauwe 2009 fiesta heeft er inmiddels bijna 70k op staan. Moet zeggen dat het wel jeukt om de upgrade te doen naar de nieuwe fiesta, of om een sterkere motor in hetzelfde model te hebben zitten. Echter, de motorrijtuigenbelasting & verzekering is momenteel dermate laag dat het eigenlijk alleen maar geld erop toeleggen is om iets sneller naar de 80 km/uur te kunnen optrekken. Het enige waar ik wel een beetje spijt van heb is dat ik voor de 3-deurs ben gegaan ipv 5-deurs.
ik neem aan dat je de MBR bedoelt die je nu niet betaald?
Dan kan je vanaf 1 januari 2014 overstappen naar iets snellers ;)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Joarie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:04:

On topic:

5 deurs *O*

Mijn Fiesta is nu bijna een jaar oud. Het nieuwe model is prachtig, maar de afschrijving in 1 jaar tijd is natuurlijk enorm. :P (zo'n 8000,- euro :X )
Ik blijf er voorlopig lekker in doortuffen...

Verwijderd

martjah schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:04:
[...]

ik neem aan dat je de MBR bedoelt die je nu niet betaald?
Dan kan je vanaf 1 januari 2014 overstappen naar iets snellers ;)
Jep, zn Master Boot Record betaald ie nu niet :P

Zullen we 't maar MRB noemen? O-)

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik betaal met mijn 1,25liter 2009 Fiesta nog zo'n 75 euro per kwartaal, dus er is een klein beetje winst te behalen als je naar MRB-vrije voertuigen gaat. Maar ja, dat weegt idd niet op tegen de enorme afschrijving :)

Dus ik ga hem lekker verder afrijden en als ik 5 deuren wil hebben dan pak ik wel de lease Focus van mijn vriendin ;)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zijn er hier ervaringen met de nieuwe Focus 14% bijtelling?

Ik heb mijn oog laten vallen op de Focus wagon Titanium lease, met extra Xeon en keyless entry/privacy glass/elec. inkl. buitenspiegels.

Maar nu lees ik hier en daar iets over die foeilelijke wieldoppen. Dat is echt een no-go voor mij.
Dan wordt het de Megane...

Is het nu wel of niet mogelijk velgen erbij te nemen?

Youtube: DashcamNL

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 14:45
dfrenner schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:17:
Is het nu wel of niet mogelijk velgen erbij te nemen?
Ja dat is mogelijk.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• BlakHawk
Met behoudt van 14% bijtelling...

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25
dfrenner schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:17:
Zijn er hier ervaringen met de nieuwe Focus 14% bijtelling?

Ik heb mijn oog laten vallen op de Focus wagon Titanium lease, met extra Xeon en keyless entry/privacy glass/elec. inkl. buitenspiegels.
Helaas, bij de lease eco titanium versie kunnen alleen beperkte opties op. Ik was ook aan het kijken hiervoor, maar keyless entry was niet mogelijk. Privacy glass kon wel alleen met folie 8)7 . Uhm, vreemd, zit nu de brochure te lezen en zie dit wel als optie erbij staan.
Oja, deze versie kan maximaal 300kg trekken. Nog een rede om deze niet te kiezen helaas...

[ Voor 6% gewijzigd door EdVe op 21-02-2013 14:34 ]

• Okasha
  • Niet online
Hoe zit dat met trekgewichten? Hoe komt het dat de Focus slechts 300kg kan trekken en de Scenic, wat in veel opzichten een gelijke auto is 1500kg?

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Okasha schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:34:
Hoe zit dat met trekgewichten? Hoe komt het dat de Focus slechts 300kg kan trekken en de Scenic, wat in veel opzichten een gelijke auto is 1500kg?
14% verhaal....
De Fiesta Econetic mag officieel ook geen trekhaak om die reden...

Ze kunnen het wel, maar dan maak je meer uitstoot etc.

Stom Den Haag geneuzel dus.

• Okasha
  • Niet online
Huh maar de Renault Scenic 14% die mag 1500kg? Zóveel zuiniger is die toch niet.

Zit je dan met je 300nm :P

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Mmm, over welke Focus gaat het exact? 1.0 ecoboost 100pk?

• Okasha
  • Niet online
Naboo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:17:
Mmm, over welke Focus gaat het exact? 1.0 ecoboost 100pk?
Haha ik heb het over 300nm koppel he ;) dat zal niet snel een benzine zijn. Ik heb de 115pk 1.6TDCi met 20% bijtelling.

Edit: sorry zie dat de 300kg idd over de benzineversie gaat :) Heb even opgezocht voor de diesel:

Aanhangermassa geremd: 1200 kg
Aanhangermassa ongeremd: 680 kg

[ Voor 22% gewijzigd door Okasha op 22-02-2013 09:04 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

dfrenner schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:43:
[...]

Met behoudt van 14% bijtelling...
Dat dan weer niet denk ik... kon bij mijn Fiesta ook niet, maar ik vind de 14" LMV's niet lelijk staan :)

• Haan

Haan

dotnetter

Aangezien ik vanaf 1 maart met de trein naar m'n werk ga, heeft het niet zoveel zin meer om m'n Focus 1.6 TDCi te houden. Deze schuift dan voorlopig even door naar m'n vriendin.
Ik ga volgende week een proefritje maken in een Fiesta (de 82PK benzine versie), omdat ik wel zelf een auto wil houden. Het liefst zou ik de 120PK versie willen, maar die zijn schaarser, dus ik ga eerst kijken of de 82PK versie goed genoeg is.
Zijn er nog speciale dingen om op te letten?

• BlakHawk
TommyGun schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:12:
Dat dan weer niet denk ik... kon bij mijn Fiesta ook niet, maar ik vind de 14" LMV's niet lelijk staan :)
Toch stom, bijtelling gaat op typeaanduiding, daar staat niet bij welke velgen je hebt...
Ik stop er in de wintermaanden ook winterbanden onder, die een stuk onzuiniger zijn dan de zomerbanden...

Dat mag ook gewoon...

Ik ga morgen maar eens langs de Ford dealer, maar als het niet kan, wordt het de Megane denk ik... Die wieldoppen zijn zo lelijk.

• squaddie
Haan schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:35:
Aangezien ik vanaf 1 maart met de trein naar m'n werk ga, heeft het niet zoveel zin meer om m'n Focus 1.6 TDCi te houden. Deze schuift dan voorlopig even door naar m'n vriendin.
Ik ga volgende week een proefritje maken in een Fiesta (de 82PK benzine versie), omdat ik wel zelf een auto wil houden. Het liefst zou ik de 120PK versie willen, maar die zijn schaarser, dus ik ga eerst kijken of de 82PK versie goed genoeg is.
Zijn er nog speciale dingen om op te letten?
Ik rij zelf de Fiesta met 82 pk en afgezien van de standaard te controleren puntjes bij elke auto is bij dit model een aandachtspunt roest op de lasnaden onder de deurrubbers van de voordeuren (valt overigens veelal onder garantieregeling van Ford) en indien de auto is voorzien van een bandenreparatieset ipv een reservewiel de houdbaarheidsdatum van het reparatiemiddel.

[ Voor 10% gewijzigd door squaddie op 22-02-2013 10:16 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Naboo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:58:
[...]

14% verhaal....
De Fiesta Econetic mag officieel ook geen trekhaak om die reden...

Ze kunnen het wel, maar dan maak je meer uitstoot etc.

Stom Den Haag geneuzel dus.
Ook wel eens gekeken naar het koelsysteem? Daar heeft Den Haag weinig mee te maken, de fabrikant heeft gewoon minder ruimte qua gewicht om een groter systeem te monteren want die zuinigheid moet ergens vandaan komen. Het blok is er sterk genoeg voor, maar als meneer Naboo in de zomer met zijn sleurhut in Frankrijk met een kokende motor staat is Ford de boosdoener.. Heeft allemaal een (logische) reden :)

[ Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 22-02-2013 10:37 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met deze zonwering? Het kost wel 122,50, maar dan ben ik wel van het gelazer met zonneschermpjes af. Ik heb een leasebak (nieuwe Ford Focus uit 2011), die moet nog mee tot augustus 2015 waardoor ik die prijs verantwoord vind.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 23-02-2013 13:29 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik heb ze zelf niet, maar ik hoor wel alleen maar goede dingen over de Sonniboys. Schijnen zeer mooi aan te sluiten en makkelijk in het gebruik te zijn.

Nee, merp!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zie net dat er twee soorten op staan: privacy shades (122,50 euro) en sonniboys (199 euro). Afgaande op de site zie ik geen verschil.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 ... 17 ... 139 Laatste