Heb sinds vorige maand ook mijn Focus gekregen, ondertussen bijna 4000km mee gereden en de auto is echt zalig.
Het is een nieuwe Focus (2012 model dus), 115pk 1.6 econetic. In de kleur Candy Red met privacy ruiten achteraan (voor mij persoonlijk een geweldig mooie combinatie). Mijn bevindingen bij de auto zover:
- Rijden en schakelen verloopt super vlot, en de auto is erg stil.
- Start-stop valt niet erg op (hoewel ik het niet veel gebruik, mede door het koude weer momenteel)
- Easy-Fuel is erg makkelijk, alleen had ik altijd de gewoonte om mijn auto helemaal vol te gooien, en dit gaat niet met dit systeem.
- Rijbereik met volle tank is 750-800km. Hierna begint het lampje te branden dus waarschijnlijk kan je er nog een 50km verder mee rijden (ongeveer 130km volgens boordcomputer), maar heb dit nog niet geriskeerd.
- Bluetooth werkt erg goed, pakt snel op en mensen die bellen zijn erg goed verstaanbaar, mede doordat de auto zo stil is.
- Navigatie vindt redelijk vlot zijn route, alleen vind ik de aanwijzigingen niet altijd even duidelijk.
Over het algemeen ben ik erg tevreden van mijn Focus, enkel zou ik de koffer iets langer willen hebben. Nu heb ik op internet gezocht hoe ver er iets uit de auto mag steken langs achter, en dit blijkt maximum 1 meter te zijn voordat je een waarschuwingsbord moet hangen. Weet er iemand een bedrijf (liefst in België) die iets zouden kunnen maken waardoor ik mijn koffer ongeveer 80 cm kan verlengen (door bijvoorbeeld een vloer te maken die uit de auto komt, maar vastgemaakt wordt in de oorspronkelijke koffer van de Focus)?
Als ik die aanpassing nog zou hebben dan is dit echt een droomauto.
Moest iemand nog vragen hebben over de auto of mijn ervaringen ofzo, laat maar weten

Zal binnenkort enkele foto's maken, moet hem nog laten wassen nu de sneeuw weg is.
Grtz