Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 18 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Haan schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:35:
Aangezien ik vanaf 1 maart met de trein naar m'n werk ga, heeft het niet zoveel zin meer om m'n Focus 1.6 TDCi te houden. Deze schuift dan voorlopig even door naar m'n vriendin.
Ik ga volgende week een proefritje maken in een Fiesta (de 82PK benzine versie), omdat ik wel zelf een auto wil houden. Het liefst zou ik de 120PK versie willen, maar die zijn schaarser, dus ik ga eerst kijken of de 82PK versie goed genoeg is.
Zijn er nog speciale dingen om op te letten?
Welk model heb je interesse in? De MK7? pre facelift? 2e hands of nieuw?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
pven schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:37:
Ik zie net dat er twee soorten op staan: privacy shades (122,50 euro) en sonniboys (199 euro). Afgaande op de site zie ik geen verschil.
Ik heb privacy shades in mijn Fabia, past perfect.

Grote verschil is dat de achterruit bij PS uit twee delen bestaan en sonnyboy uit een deel. ik stoor me absoluut niet aan de naad. De pasvorm is ook bij PS gewoon erg goed. Sluit precies aan. Ideaal!

Youtube: DashcamNL

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25
Okasha schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 06:23:
[...]

Haha ik heb het over 300nm koppel he ;) dat zal niet snel een benzine zijn. Ik heb de 115pk 1.6TDCi met 20% bijtelling.

Edit: sorry zie dat de 300kg idd over de benzineversie gaat :) Heb even opgezocht voor de diesel:

Aanhangermassa geremd: 1200 kg
Aanhangermassa ongeremd: 680 kg
De Focus ECOnetic Lease 1.6DCI 105PK mag maar 300 kg trekken, degene die dus in de 14% regel (1 jan 2013) valt.

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25
dfrenner schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:53:
[...]

Toch stom, bijtelling gaat op typeaanduiding, daar staat niet bij welke velgen je hebt...
Ik stop er in de wintermaanden ook winterbanden onder, die een stuk onzuiniger zijn dan de zomerbanden...

Dat mag ook gewoon...

Ik ga morgen maar eens langs de Ford dealer, maar als het niet kan, wordt het de Megane denk ik... Die wieldoppen zijn zo lelijk.
Fabriek af mogen er geen LM velgen onder wegens de 14% regeling. Vanuit garage kon ik wel LM-velgen kiezen:
600€ achteraf montage voor 16" velgen.

Mede door deze regeling, max 300kg trek en missende extra opties heb ik maar de Megane gekozen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:11

Haan

dotnetter

Naboo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:55:
[...]

Welk model heb je interesse in? De MK7? pre facelift? 2e hands of nieuw?
Wat een vragen! Na wat Googlen zou het inderdaad om de MK7 gaan, ik weet niks van een facelift, welk jaar is dat? En het zou sowieso om een 2e hands gaan, ik wil niet meer dan 10k kwijt zijn, en ik wil wel een Titanium als het even kan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Duinkonijn

Huh?

2008 - 2012. dit jaar is hij met een nieuw neusje gekomen

Op ford-a1.nl worden ze momenteel tegen zeer lage prijzen aangeboden..
Zonder titantium met 10km op de teller

Het jeukt nogsteeds om de mijne in te ruilen, maar vind het enigszins zonde

[ Voor 70% gewijzigd door Duinkonijn op 24-02-2013 18:51 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:18

martjah

Appel

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:30:
[...]

Jep, zn Master Boot Record betaald ie nu niet :P

Zullen we 't maar MRB noemen? O-)
Bedoel ik :+ soms niet helemaal wakker.
dfrenner schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:17:
Zijn er hier ervaringen met de nieuwe Focus 14% bijtelling?

Ik heb mijn oog laten vallen op de Focus wagon Titanium lease, met extra Xeon en keyless entry/privacy glass/elec. inkl. buitenspiegels.

Maar nu lees ik hier en daar iets over die foeilelijke wieldoppen. Dat is echt een no-go voor mij.
Dan wordt het de Megane...

Is het nu wel of niet mogelijk velgen erbij te nemen?
Ik heb de 14% focus nu 4 weken. Hij bevalt super. Ik ben niet voor de econetic lease gegaan omdat ik daar niet alle opties kon kiezen die ik wilde (o.a. Keyless entry + Sony radio...etc)

Het is natuurlijk net wat je wil (betalen).

Je kan andere velgen achteraf laten monteren.

• BlakHawk
martjah schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:04:
Ik heb de 14% focus nu 4 weken. Hij bevalt super. Ik ben niet voor de econetic lease gegaan omdat ik daar niet alle opties kon kiezen die ik wilde (o.a. Keyless entry + Sony radio...etc)

Het is natuurlijk net wat je wil (betalen).

Je kan andere velgen achteraf laten monteren.
Welke heb je dan precies en wat kost dat?

Verwijderd

En nog een keer 4 weken vertraging aan de broek voor de Ford Focus Wagon 1.6 TdCI Econetic. Ford zit enorm in de maag met stakingen in België voor de levering van het Driver Assistance Pack. Hopenlijk blijft het hier bij...

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ja het was geen slimme zet om die fabriek te willen sluiten. Zo laat de nieuwe Mondeo ook enorm op zich wachten.
Daarmee is ford slechter af (imago schade) dan de hogere kosten van die fabriek.

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:47
Sinds januari zit ik op de Mondeo te wachten. Er zijn zelfs mensen die zitten te wachten op hun order uit september vorig jaar en een geplande leverdatum horen van mei dit jaar. Schiet niet erg op zo, maar alternatieven zijn er niet..

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Ach zo lang je je huidige wagen kan gebruiken, daalt hij niet in waarde :) goed voor de afschrijving

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• BlakHawk
Wat is een realistische levertijd van de Focus Wagon 14%?
Kreeg 12 weken te horen bij de dealer...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:43
Mijn Focus hatchback is eind november besteld en op 14 februari stond ie bij de dealer. Dus dat klopt wel ongeveer. Ik heb een valentijnsFocus haha.

Ik heb overigens geen opties er op zitten verder hoor, ik heb 't gewoon bij de econetic lease titanium gehouden.

[ Voor 43% gewijzigd door tiguan op 25-02-2013 17:42 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ach de titanium uitvoering is standaard al vrij rijk uitgerust :)

• tiguan
Daarom, ik vond dat al meer dan genoeg hoor.

• martjah

martjah

Appel

dfrenner schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:15:
[...]

Welke heb je dan precies en wat kost dat?
Door alle opties zit ik na 1 januari 2014 boven het leasebudget. MRB wordt er bij ons dan bij geteld.
Om die reden zouden velgen achteraf mij ongeveer 650 euro kosten (netto). Daarom gaan de zomerbanden op een losse set die ik zelf gekocht heb. Op het einde verkoop ik de set weer door of bewaar ze voor de volgende auto.

Verwijderd

12 weken is standaard levertijd. Die wordt nooit gehaald. Ford heeft vorig jaar ook al te kampen gehad met maanden vertraging. Hopenlijk is dit nu niet het geval. Mijn hudige auto rijdt prima, maar kost me wel €160/maand netto meer. Gat in mn begroting dus...

Verwijderd

en draait bij mij alleen om het driver assistance pack. Als je die besteld zit je aan duitsland vast vor de productie van alles zonder driver assistance pack, dat gaat wel goed. Het pack wordt in België gemaakt en daar zit de bottleneck

• martjah

martjah

Appel

Die had ik er (gelukkig) vanaf gelaten. Bij iedere overschrijding van de middenlijn begint ie te miepen dat je van je baan afwijkt.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

martjah schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:43:
Die had ik er (gelukkig) vanaf gelaten. Bij iedere overschrijding van de middenlijn begint ie te miepen dat je van je baan afwijkt.
Je kan het ook uitzetten ;)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:11

PauseBreak

derp!

Naboo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:23:
[...]

Je kan het ook uitzetten ;)
Waarom zou je het dan meebestellen? 8)7

Nee, merp!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Omdat het een pakket is met meerdere functies. Dus kan handig zijn en dan zet je het lanewarning gedeelte gewoon uit :)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Hm, als ik zo naar dat pakket kijk zit er weinig nuttigs in. Ik zou het dus sowieso niet meebestellen :P

Nee, merp!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het 'dode hoek' lampje in de zij spiegels had ik wel handig gevonden, maar de andere dingen in dat pakket leken me alleen maar irritant.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

We zijn hier helaas bijna Ford af. Mijn vriendin (maar prive ik) rijdt zakelijk een Mk2.5 Focus wagon 2.0 Titanium Business Pack. Luxer krijg je hem niet en man wat rijden we daar toch al weer jaren lekker hard in. Maar ja, hij wordt 4 en dan moet hij er uit. Helaas krijgt ze een poule-auto dus ben benieuwd wat de opvolger wordt! Gelukkig heb ik mijn ouders recent in een Mk2.0 Focus wagon 1.8 gekregen dus kan af en toe nog even rijden op het platform.

Ik zat zelf eens te kijken voor een 3e generatie Mondeo wagon. En dan de 1e of 2e versie daarvan (zeg 2000-2004). Als je die in het zilver of zwart hebt zijn het best nog wel tijdloze auto's. Wat me opviel hoe verschrikkelijk die dingen afgeschreven zijn. Voor een klein bedrag rijd je al een full options mondeo wagon en nog enigszins sportief ook (zeker de 2.0). Wat is er mis met die bakken? Zijn niet overdreven zwaar. Wel wat dorstig, maar met weinig km's te doen. Puur imago?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Mondeo 2e hands goedkoop is inderdaad vooral imago. Het zijn prima auto's waar je jaren plezier van kan hebben.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Naboo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:17:
Mondeo 2e hands goedkoop is inderdaad vooral imago. Het zijn prima auto's waar je jaren plezier van kan hebben.
Mwah veel hebben toch wel hun nukkigheden maar niet veel meer dan normaal. Wij hebben genoeg rare problemen gehad :+ Nu ook nog steeds. Krukaskeerring bijvoorbeeld die vervangen moet worden :X Duur! :X

Het kunnen redelijke moneypits zijn als ze achterstallig onderhoud hebben. Voor de rest zijn ze fijn en belachelijk ruim. Zitten heerlijk. Eigenlijk moet je ze hebben van 2004 tot 2007. Imho iets strakker vooral door de hoekige mistlampen en het interieur is strakker.

Na 3 Mondeo's(eigenlijk 4 maar die eerste was ik te jong om de problemen van mee te krijgen) hebben wij genoeg rare problemen gehad :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik vind die 2e generatie overigens echt foeilelijk. Met die suffige voorkant en die bolle achterkant. Niet dat de 3e generatie de handen op elkaar krijgt bij menig autoliefhebber, maar wat ik zei: in de juiste kleur nog prima te doen :D

Is er ergens een overzicht om de drie versies van de derde generatie uit elkaar te houden? Van de eerste naar de tweede veranderden de mistlampen van rond naar passend in de bumper en kwam er chroom bij dacht ik. Maar ik zoek een goed overzicht op zeker in de overgangsjaren snel op MP de versie te kunnen spotten. Zo iets zeg maar: http://link.marktplaats.nl/621755350
Totaal niet in de markt voor een auto overigens, maar je kent het; lekker browsen op MP over wat zou kunnen (o.b.v. jaar, geld, of wat voor spelletje dan ook)

edit: ik wilde even op het mondeo-club forum kijken. Wat een vreselijk onvriendelijk gebeuren is dat zeg... Ik moet nog net geen bloedsample afgeven om lid te mogen worden. Ik ben lid van menig merk/model autoforum en ook moderator. Mijn beste ervaring is zo open mogelijk om ledengroei te stimuleren.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazzper op 27-02-2013 11:07 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jazzper schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:02:
Ik vind die 2e generatie overigens echt foeilelijk. Met die suffige voorkant en die bolle achterkant. Niet dat de 3e generatie de handen op elkaar krijgt bij menig autoliefhebber, maar wat ik zei: in de juiste kleur nog prima te doen :D

Is er ergens een overzicht om de drie versies van de derde generatie uit elkaar te houden? Van de eerste naar de tweede veranderden de mistlampen van rond naar passend in de bumper en kwam er chroom bij dacht ik. Maar ik zoek een goed overzicht op zeker in de overgangsjaren snel op MP de versie te kunnen spotten. Zo iets zeg maar: http://link.marktplaats.nl/621755350
Totaal niet in de markt voor een auto overigens, maar je kent het; lekker browsen op MP over wat zou kunnen (o.b.v. jaar, geld, of wat voor spelletje dan ook)

edit: ik wilde even op het mondeo-club forum kijken. Wat een vreselijk onvriendelijk gebeuren is dat zeg... Ik moet nog net geen bloedsample afgeven om lid te mogen worden. Ik ben lid van menig merk/model autoforum en ook moderator. Mijn beste ervaring is zo open mogelijk om ledengroei te stimuleren.
Ik misbruik daar altijd autoweek.nl voor :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
martjah schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:43:
Dat is immers ook het doel van die waarschuwing en dat doet ie niet als je je knipperlicht gebruikt bij het verwisselen van baan. Op die 60 wegen met onderbroken streep aan de zijkant of als je om andere reden iets moet uitwijken kan het vervelend zijn maar het kan inderdaad ook uit. Voor lange ritten op de snelweg vind ik het niet vervelend. Als ze dat nou verder ontwikkelen tot het punt dat die auto volledig zelf kan rijden, of in ieder geval op snelwegen, lijkt me ideaal.

• Haan

Haan

dotnetter

bite schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:29:
Als ze dat nou verder ontwikkelen tot het punt dat die auto volledig zelf kan rijden, of in ieder geval op snelwegen, lijkt me ideaal.
Het is toch nu al zo dat de auto zelf actief in gaat grijpen als je echt per ongeluk van je baan af dreigt te gaan raken? Het is nog niet helemaal dat je zelf niet hoeft te sturen, maar het is in de basis al wel het begin er van.

Ik heb eerder vanmiddag een proefritje gemaakt in een Fiesta (Titanium) 82PK benzine uit 2010. Vergeleken met mijn Focus is de auto an sich best prima, het is natuurlijk een stapje terug, maar dat is ook de bedoeling.
Qua acceleratie is het wel merkbaar een stuk minder, nu zal dat voor een deel ook liggen aan het verschil tussen diesel en benzine, maar daarnaast is 82PK gewoon een stuk minder dan 109PK. Daar staat weer tegenover dat de Fiesta een kleine 300KG lichter is.
Ik zou dus liever de 120PK versie nemen, maar die is wel weer duurder in aanschaf. Keuzes, keuzes..

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Haan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:04:
[...]

Het is toch nu al zo dat de auto zelf actief in gaat grijpen als je echt per ongeluk van je baan af dreigt te gaan raken? Het is nog niet helemaal dat je zelf niet hoeft te sturen, maar het is in de basis al wel het begin er van.

Ik heb eerder vanmiddag een proefritje gemaakt in een Fiesta (Titanium) 82PK benzine uit 2010. Vergeleken met mijn Focus is de auto an sich best prima, het is natuurlijk een stapje terug, maar dat is ook de bedoeling.
Qua acceleratie is het wel merkbaar een stuk minder, nu zal dat voor een deel ook liggen aan het verschil tussen diesel en benzine, maar daarnaast is 82PK gewoon een stuk minder dan 109PK. Daar staat weer tegenover dat de Fiesta een kleine 300KG lichter is.
Ik zou dus liever de 120PK versie nemen, maar die is wel weer duurder in aanschaf. Keuzes, keuzes..
Wat is je budget?

• Haan

Haan

dotnetter

Ik probeer zo rond de 10K uit te komen. Ik heb wel een 'preferred supplier' die iets duurder is (want officiele Ford dealer), maar tot nu wel zeer goede ervaring mee qua service.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
[...]

Klopt standaard gaat het stuur iets trillen maar een correctie kan ook, is instelbaar. Als je dan je handen niet aan het stuur hebt krijg je een melding dat je dat moet doen; toen ik de auto net had was het natuurlijk ff kijken hoe dat allemaal werkt :)
Mijn vorige auto was een Ford Fiesta; nieuw besteld in 2009, groen, praktisch full-option en 90pk diesel. Net als de focus die ik nu rijd met 105pk was het geen snelle auto maar ik heb er met veel plezier in gereden. De enige keer dat ik echt ietwat een gebrek aan vermogen had was met een aanhanger met huif en een stormachtige wind tegen waarbij die zelfs met plank-gas maar net rond 90km/u op de teller kwam. Volgepakt op vakantie in bergachtig gebied en over het algemeen veel snelweg was geen probleem.

Als leenauto had ik eens een ~60pk benzine. Zo lang je niet veel de autosnelweg op moet leek die op zich prima. Voor snelweggebruik had ik het idee steeds het onderste uit de kan te moeten halen om wat mee tekomen en van acceleratie is boven de 120 nauwelijks spake. Ik had wel het idee dat dat model sneller door een bocht kon omdat er dus niet zo'n zwaar blok voorin ligt. Zou denken da 82pk benzine toch niet zoveel verschilt met 90pk diesel en dus best ok zou moeten zijn maar misschien valt dat toch wat tegen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door bite op 27-02-2013 18:40 ]

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34
[...]
Toen ik van een dieselauto overging naar mijn Ford Fiesta met 82 pk moest ik ook enorm wennen aan de motor. Het blokje produceert slechts 114 nm koppel en die 114 komen pas volledig vrij bij 4200 toeren en dat geeft het gevoel dat de auto niet vooruit te branden is, zeker in jouw geval als je van een diesel af komt die 270 nm @ 1750 toeren produceert. Niet te min kan ik een redelijke verkeerslichtsprint maken met mn Fiesta en ik win niet alleen van de "truttenschudders".

Bij de aanschaf van mn Fiesta heb ik zowel proef gereden in de 1.25 met 60 pk, 1.25 met 82 pk en de 1.6 en de laatste vond ik uiteraard beter presteren dan de eerste en de tweede, maar vond uiteindelijk de meerprijs niet in verhouding tot de betere prestaties. Van de Fiesta's met 1.6 blok zijn er in verhouding veel minder verkocht en minder courant in de tweedehands markt en dat zie je terug in de prijs. Uiteindelijk zal je voor je zelf moeten bepalen hoeveel waarde je hecht aan de prestaties, maar mijn advies is in elk geval ga niet voor de 60 pk want dat is echt niet vooruit te branden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Haan

Haan

dotnetter

@squaddie mooi verhaal van een ervaringsdeskundige :) De 60PK zou het sowieso nooit worden, toen ik laatst in een Ka met 68PK (geloof ik) reed, was dat al dramatisch.

Maar ik heb nog eens goed nagedacht en ga voorlopig maar even helemaal geen auto nemen. Het is namelijk eigenlijk helemaal nergens voor nodig :P M'n vriendin blijft voorlopig in de Focus rijden, en 9/10 keer dat ik een auto nodig heb, is dat 's avonds of in het weekend en dan staat de Focus gewoon voor de deur. Beetje zonde dus.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 14:45
Ik heb ook zo'n 82pk Fiesta uit 2009, en als je hard wilt, moet je dat ding echt in het rode gebied van de toerenteller jagen. Plankgas en schakelen bij 6400rpm, en als je dan een beetje de vaart erin houd, gaat het wel. Zoals gezegd komt het vermogen pas vrij rond de 4200-4500rpm, en daaronder gebeurt er gewoon niets.

Ik rij trouwens al 2 jaar in de auto, opzich een best goede auto. Je ziet ze hoog scoren in betrouwbaarheid op diverse autosites, en mijn ervaring is dat het een probleemloze auto is. In die 2 jaar heb ik (naast slijtage artikelen/onderhoud) alleen deurrubbers gehad die loslieten en op het moment heb ik een vage waterlekkage achterin de auto. Maar geen serieuze zaken dus :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Haan

Haan

dotnetter

Widow schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:15:
Ik heb ook zo'n 82pk Fiesta uit 2009, en als je hard wilt, moet je dat ding echt in het rode gebied van de toerenteller jagen. Plankgas en schakelen bij 6400rpm, en als je dan een beetje de vaart erin houd, gaat het wel. Zoals gezegd komt het vermogen pas vrij rond de 4200-4500rpm, en daaronder gebeurt er gewoon niets.
Maar is dat nou voor een groot deel te wijten aan het verschil tussen diesel- en benzinemotor, of ligt het ook echt aan het blok?
Ik heb sinds m'n rijbewijs >100K KM gereden, praktisch allemaal diesel, dus ik ben niet zo bekend met de gemiddelde benzine-auto.

• BlakHawk
Kun je bij Ford, met de dagrijverlichting ook je achterlicht activeren bij de dealer?
Bij VAG kan dat gewoon en heb ik door mijn dealer laten doen.

Ik wil dat straks bij mijn Ford ook, weet iemand of dat kan?

• tiguan
Heeft de Focus uberhaupt dagrijverlichting? Ik zie ze bijna nooit rijden.

• whoami
  • Laatst online: 15:10
tiguan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:07:
Heeft de Focus uberhaupt dagrijverlichting? Ik zie ze bijna nooit rijden.
Ik heb het light pack op mijn (lease) focus, en ik heb dagrijverlichting. Leds boven mijn koplampen.

https://fgheysels.github.io/

• Widow
Haan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:26:
[...]

Maar is dat nou voor een groot deel te wijten aan het verschil tussen diesel- en benzinemotor, of ligt het ook echt aan het blok?
Ik heb sinds m'n rijbewijs >100K KM gereden, praktisch allemaal diesel, dus ik ben niet zo bekend met de gemiddelde benzine-auto.
Benzine motoren hebben onderin weinig vermogen, terwijl dat bij een diesel al veel eerder begint. Het leuke is dat bij een benzine auto al het vermogen bovenin zit, waardoor je bij sportief rijden gewoon lekker hoog in de toeren zit. Bij dieseltjes komt het vermogen eerder, wat opzich lekkerder rijd als je gewoon relaxed cruised over de snelweg.

Let maar op als je straks in een benzine auto gaat geven, als je de koppeling op laat komen zonder gas te geven, slaat de motor vrij snel af. Bij diesel, doordat ze onderin meer vermogen hebben, kan je redelijk straffeloos de koppeling op laten komen zonder dat de motor afslaat :)

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Haan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:55:
@squaddie mooi verhaal van een ervaringsdeskundige :) De 60PK zou het sowieso nooit worden, toen ik laatst in een Ka met 68PK (geloof ik) reed, was dat al dramatisch.
Mijn vrouw rijdt in een Ka rond (uit 2008 dacht ik), geen idee hoeveel PK, maar het viel mij juist erg mee. Het is een vrouwenauto, maar omdat de auto zo klein/licht is, kan je er best goed mee rondscheuren.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Motrax schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:39:
[...]
Mijn vrouw rijdt in een Ka rond (uit 2008 dacht ik), geen idee hoeveel PK, maar het viel mij juist erg mee. Het is een vrouwenauto, maar omdat de auto zo klein/licht is, kan je er best goed mee rondscheuren.
mk1 of mk2?

Beide auto's zijn eigenlijk qua vermogen voor het formaat prima. Het enige wat mij niet bevalt is die elektrische stuurbekrachtiging. Vanwege te weinig feedback.

• tiguan
whoami schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:22:
[...]

Ik heb het light pack op mijn (lease) focus, en ik heb dagrijverlichting. Leds boven mijn koplampen.
Vreemd, ik dacht dat dagrijverlichting tegenwoordig verplicht is. Ik vind €900,- voor dat pakket wel veel geld. Ja ok, je krijg dan ook Xenon, maar je kan dagrijverlichting niet los verkrijgen.

edit

artikel gevonden waarin staat dat dagrijverlichting verplicht is sinds 2011. Vreemd dat Ford zich er niet aan houdt.

http://www.autoweek.nl/ni...ichting-verplicht-in-2011

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 28-02-2013 13:56 ]

• BlakHawk
tiguan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:24:
Vreemd, ik dacht dat dagrijverlichting tegenwoordig verplicht is. Ik vind €900,- voor dat pakket wel veel geld. Ja ok, je krijg dan ook Xenon, maar je kan dagrijverlichting niet los verkrijgen.
Ik vind Xenon belangrijker dan DRL.
Maar goed ik neem dat pakket ook...

LED achterlichten zijn ook wel nice en dat interieur verlichting...

Kan ik ergens prijzen terugvinden van velgen bij de dealers?

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 28-02-2013 13:45 ]

• tiguan
LED achterlichten is volgens mij standaard bij de Titanium, ik heb ze iig ook. Xenon is idd wel handig, interieurverlichting is leuk, maar ik had me voorgenomen om gewoon geen extra's erbij te nemen. Hij zit al vol genoeg met leuke zaken.

[ Voor 50% gewijzigd door tiguan op 28-02-2013 13:52 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

tiguan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:24:
[...]

edit

artikel gevonden waarin staat dat dagrijverlichting verplicht is sinds 2011. Vreemd dat Ford zich er niet aan houdt.

http://www.autoweek.nl/ni...ichting-verplicht-in-2011
De regel geldt niet voor modellen die al op de markt zijn.

Daar zit het hem in. De focus rijdt namelijk al sinds eind 2010.

[ Voor 3% gewijzigd door Naboo op 28-02-2013 14:10 ]

• Widow
Naboo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:08:
[...]

De regel geldt niet voor modellen die al op de markt zijn.

Daar zit het hem in. De focus rijdt namelijk al sinds eind 2010.
Ah dat verklaard iig waarom ik zoveel moderne auto's zie zonder DRL :) ik dacht dat het bij álle nieuwe verkochte auto's verplicht was vanaf 2011.

• squaddie
Nou niets is wel wat kort door de bocht. Je kan bij 2500 toeren opschakelen, maar dan val je terug naar 2000 toeren en dan is maar weinig koppel beschikbaar en krijg je naar mijn mening zo'n bejaarde rijstijl, maar werkt prima als je bijvoorbeeld achter een vrachtwagen rijd. Ik schakel meestal bij 3000 tot 3500 toeren dan val je terug naar 2500 tot 3000 toeren en dan pakt de motor lekker soepel op en kan je je lekker mee doen in het verkeer. Wil je inderdaad dat verkeerslichtsprintje winnen dan is het doortrekken naar minimaal 5000 toeren voordat je doorschakelt, maar dan persoonlijk lever je wel in op comfort omdat er flink wat motor lawaai naar binnenkomt.
Haan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:26:
[...]

Het is met name de karakteristiek van de diesel en benzine die er voor zorgt dat een diesel veel koppel bij lage toeren produceert en benzine juist bij hoge toeren veel koppel heeft.

Al moet ik toegeven dat Ford met de 1.0L Ecoboost motoren een benzinemotor heeft gebouwd met een dieselachtig koppel ofwel veel koppel bij lage toeren. In december heb ik met proefrit gemaakt in een Fiesta met zo'n Ecoboost motor in het vooronder en wat is dat een heerlijke motor om mee te rijden, bij 1500 toeren is de motor wakker en trekt uitermate soepel door naar 4000 toeren.

Vond trouwens dit overzichtje op internet.
Afbeeldingslocatie: http://www.team-bhp.com/forum/attachments/indian-car-scene/904191d1331998415-ford-ecosport-preview-auto-expo-2012-edit-indian-spy-pics-pg-33-ford_focus_1ecoboost_comparacion_par.jpg

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:53

vhal

ಠ_ಠ

Haan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:55:
@squaddie mooi verhaal van een ervaringsdeskundige :) De 60PK zou het sowieso nooit worden, toen ik laatst in een Ka met 68PK (geloof ik) reed, was dat al dramatisch..
De 60PK Fiesta is prima te tunen naar 92 PK, het is dezelfde motor als de 82PK maar dan flink geknepen. Het heeft dan ook absoluut geen zin om de 60PK hoog in de toeren te jagen.

Ik rij trouwens al 2 jaar in de auto, opzich een best goede auto. Je ziet ze hoog scoren in betrouwbaarheid op diverse autosites, en mijn ervaring is dat het een probleemloze auto is. In die 2 jaar heb ik (naast slijtage artikelen/onderhoud) alleen deurrubbers gehad die loslieten en op het moment heb ik een vage waterlekkage achterin de auto. Maar geen serieuze zaken dus :)
Ik rij inmiddels ook al weer 1,5 jaar rond met een mk7 fiesta. Het enige wat ik kan noemen zijn de deurrubbers die loslaten. Zelf heb ik de 82PK waarmee prima mee te komen is. Misschien is de snelheidsensatie wat minder maar het bochtenwerk maakt een hoop goed.

Strava

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:27:
Heeft iemand ervaring met deze zonwering? Het kost wel 122,50, maar dan ben ik wel van het gelazer met zonneschermpjes af. Ik heb een leasebak (nieuwe Ford Focus uit 2011), die moet nog mee tot augustus 2015 waardoor ik die prijs verantwoord vind.
Ik heb ze besteld (privacy shades voor Ford Focus Wagon, model 2011 - heden), uiteraard laat ik hier nog weten of het bevalt. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• whoami
  • Laatst online: 15:10
squaddie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:00:
[...]

Nou niets is wel wat kort door de bocht. Je kan bij 2500 toeren opschakelen, maar dan val je terug naar 2000 toeren en dan is maar weinig koppel beschikbaar en krijg je naar mijn mening zo'n bejaarde rijstijl, maar werkt prima als je bijvoorbeeld achter een vrachtwagen rijd. Ik schakel meestal bij 3000 tot 3500 toeren dan val je terug naar 2500 tot 3000 toeren en dan pakt de motor lekker soepel op en kan je je lekker mee doen in het verkeer. Wil je inderdaad dat verkeerslichtsprintje winnen dan is het doortrekken naar minimaal 5000 toeren voordat je doorschakelt, maar dan persoonlijk lever je wel in op comfort omdat er flink wat motor lawaai naar binnenkomt.
Met een diesel tot 5000 rpm is gewoon nutteloos, want dan ben je al ver voorbij het toerental waarbij je het max. koppel bereikt. Bij de focus diesel haal je het meest koppel tussen de 1500 & 2000 rpm.
Dat sprintje aan de verkeerslichten kan ik winnen zonder boven de 2500 rpm te gaan.

https://fgheysels.github.io/

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

pven schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:18:
[...]

Ik heb ze besteld (privacy shades voor Ford Focus Wagon, model 2011 - heden), uiteraard laat ik hier nog weten of het bevalt. :)
Ik ben ook benieuwd :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• tiguan
Dat koppel bij diesel zo goed is komt door de turbo. Ik rij nu vier jaar in een Golf 1.4TSI, dus ook een turbomotor maar dan benzine en die heeft onderin ook erg veel koppel. Dat rijdt erg lekker hoor. Hetzelfde geldt voor de ecoboost motoren van Ford.

En ja, vanaf 18 maart heb ik een Focus, dus niet dat je denkt, wat doet die hier in 't topic. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 28-02-2013 21:53 ]

• squaddie
whoami schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:27:
[...]
Met een diesel tot 5000 rpm is gewoon nutteloos, want dan ben je al ver voorbij het toerental waarbij je het max. koppel bereikt. Bij de focus diesel haal je het meest koppel tussen de 1500 & 2000 rpm.
Dat sprintje aan de verkeerslichten kan ik winnen zonder boven de 2500 rpm te gaan.
Diesel is inderdaad schakelen wanneer maximum koppel is behaald en dat ligt vaak rond 2500 toeren, maar de 1.25 benzine zonder turbo is pas echt wakker bij 2500 toeren en is 5000 toeren geen zinloze exercitie om goede prestaties te behalen.
tiguan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:46:
En ja, vanaf 18 maart heb ik een Focus, dus niet dat je denkt, wat doet die hier in 't topic. ;)
-O- Wilde net pek en veren gaan pakken ;)

Met een 1.0L ecoboost motor of wordt het dieselen?

[ Voor 3% gewijzigd door squaddie op 01-03-2013 09:38 ]

• tiguan
Ik ben voor de 14% diesel gevallen. Ik wil zo goedkoop mogelijk, doch comfortabel autorijden.

• squaddie
Het is jammer dat met de nieuwe normen de Focus met Ecoboost motor net buiten de 14% regel valt, daardoor zie je inderdaad veel mensen kiezen voor een diesel in de Focus. Overigens is dat absoluut geen reden om te klagen, prima motor.

Volgens de laatste berichten is vandaag in Keulen de productie gestart van mijn nieuwe Fiesta met 1.0L Ecoboost motor. *O*

• BlakHawk
squaddie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:51:
Het is jammer dat met de nieuwe normen de Focus met Ecoboost motor net buiten de 14% regel valt, daardoor zie je inderdaad veel mensen kiezen voor een diesel in de Focus. Overigens is dat absoluut geen reden om te klagen, prima motor.

Volgens de laatste berichten is vandaag in Keulen de productie gestart van mijn nieuwe Fiesta met 1.0L Ecoboost motor. *O*
Diesel rijdt toch veel lekkerder?

Koppel *O*

Ik zou bijvoorbeeld ook de BMW 550D M boven de BMW M5 verkiezen... (als ik het geld zou hebben)
De ultieme autobahn cruiser

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 01-03-2013 10:04 ]

• tiguan
Ik kies juist diesel voor het betere verbruik. Ik tank nu €200,- per maand. Met diesel zou dat een heel stuk minder moeten worden.

• squaddie
Persoonlijk heeft diesel met het hogere koppel ook mijn voorkeur, maar ik rij niet genoeg kilometers voor een diesel. Na het optellen en aftrekken van de verschillende cijfers was de Fiesta met Ecoboost motor op benzine voor mij goedkoper dan diesel. Maar in mijn opinie rijden met een 100pk 1.0L turbo benzine motor is ook niet bepaald een straf.

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

vhal schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:14:
[...]
De 60PK Fiesta is prima te tunen naar 92 PK, het is dezelfde motor als de 82PK maar dan flink geknepen. Het heeft dan ook absoluut geen zin om de 60PK hoog in de toeren te jagen.
Het verschil tussen de 60pk en de 82pk Fiesta merk je ook pas boven de 3500 toeren, daaronder zouden ze (ongeveer) hetzelfde moeten presteren.

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 06:50
tiguan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:46:
Dat koppel bij diesel zo goed is komt door de turbo. Ik rij nu vier jaar in een Golf 1.4TSI, dus ook een turbomotor maar dan benzine en die heeft onderin ook erg veel koppel. Dat rijdt erg lekker hoor. Hetzelfde geldt voor de ecoboost motoren van Ford.

Same here, mag m'n midnight sky FoFo 14% diesel station de 18e ophalen in Rotterdam. Ben erg benieuwd :)

Echt super, is netto 10€ goedkoper dan m'n 20% Fiesta van 10K goedkoper |:(

prutsert

• BlakHawk
--WaaZaa-- schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:31:
Same here, mag m'n midnight sky FoFo 14% diesel station de 18e ophalen in Rotterdam. Ben erg benieuwd :)

Echt super, is netto 10€ goedkoper dan m'n 20% Fiesta van 10K goedkoper |:(
Ik vind kleuren kiezen maar lastig...
Midnight sky vond ik er in het boekje erg gaaf uitzien, maar is het in het echt niet erg grijs?

Lunar sky vond ik in de showroom wel gaaf, alleen buiten is er geen TL licht aanwezig, dus het effect zal een stuk minder zijn.

Ik neig toch erg naar zwart, door de lelijke zwart plastic achterbumper en sideskirts... Waarom doet Ford dit toch!?!?!?

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:47
dfrenner schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:14:
[...]

Midnight sky vond ik er in het boekje erg gaaf uitzien, maar is het in het echt niet erg grijs?

Lunar sky vond ik in de showroom wel gaaf, alleen buiten is er geen TL licht aanwezig, dus het effect zal een stuk minder zijn.

Ik neig toch erg naar zwart, door de lelijke zwart plastic achterbumper en sideskirts... Waarom doet Ford dit toch!?!?!?
Midnight Sky is inderdaad gewoon donkergrijs met een vleugje blauw. Lunar Sky is gewoon grijs met een vleugje bruin/beige, net onder welk licht je hem ziet. Zwart zou ik nooit nemen ivm het feit dat de auto erg snel zichtbaar vies wordt.

Zelf heb ik voor de kleur Ink Blue gekozen, krachtige donkerblauwe kleur. Nu maar hopen dat ze binnenkort weer aan het werk gaan daar in België :P

• squaddie
[...]

Drukwerk kan nooit volledig de kleuren van spuitwerk nabootsen ofwel kleuren moet je sowieso in het echt zien. Het mooiste is in mijn opinie op een auto als deze buiten staan, maar volgens mij hebben alle dealers een wand van die "tegeltjes" met kleuren waarmee je even naar buiten kunt lopen voor een goede beoordeling van de kleur.

Staar je niet blind op die paar stukken kunststof. Als je die ongespoten delen op de auto niet mooi vindt, waarom informeer niet bij de dealer, spuiterij en/of schadeherstelbedrijf naar de kosten om deze in de carrosseriekleur te laten spuiten? Als de auto nieuw is is de kans op kleurverschil minimaal en kan vrijwel altijd volstaan worden met demonteren van de onderdelen, spuiten en monteren en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit meer dan duizend euro moet kosten. Staat er een acceptabel bedrag op de offerte dan rij je de komende jaren in je favoriete kleur rond en anders kan je alsnog voor zwart kiezen.

• BlakHawk
pandinus schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:18:
Midnight Sky is inderdaad gewoon donkergrijs met een vleugje blauw. Lunar Sky is gewoon grijs met een vleugje bruin/beige, net onder welk licht je hem ziet. Zwart zou ik nooit nemen ivm het feit dat de auto erg snel zichtbaar vies wordt.

Zelf heb ik voor de kleur Ink Blue gekozen, krachtige donkerblauwe kleur. Nu maar hopen dat ze binnenkort weer aan het werk gaan daar in België :P
Ik wilde vooral zwart zodat die lelijke zwarte bumpers minder opvallen...
Bumperkit op de Focus Econetic lease kan alleen achteraf en kost dan dus 3600 euro... Vind ik iets te veel voor een leasebak :(

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

M'n ford transit BJ 2007 deed een aantal weken terug een beetje raar. Bij constante belasting vernam ik wel eens dat hij oversloeg en ook aan het begin bij het accelereren hikt hij soms een paar keer. Onder volle belasting merk je eigenlijk niks.

Nu het weer wat warmer is heeft hij er minder last van maar over is het niet. Hij heeft 140K gelopen en men zegt dat de injectors nog wel eens gaan bij deze typen, een ander verhaal wat ik hoorde is dat de distributieriem te veel oprekt waardoor de timing niet meer klopt.

Wat denken jullie? als het niks ernstigs is rij ik nog wel even door.

Als het werk straks weer wat aantrekt krijgt hij een schop en komt er een sprinter :$

[ Voor 8% gewijzigd door Hekking op 03-03-2013 17:07 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

• martjah

martjah

Appel

De bumpers vallen bij de focus neit zo heel erg op. Ik heb Frozen white en ik stoor mij er iig niet aan.
Er wordt veel gestaard als ik langs rijd. Hierbij de aanname dat ze niet allemaal naar mijn bumpers kijken haha.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 15:56

Reneger

Wie? IK?

Idem, maar dan voor de Mars Red :)

• squaddie
dfrenner schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:06:
[...]

Ik wilde vooral zwart zodat die lelijke zwarte bumpers minder opvallen...
Bumperkit op de Focus Econetic lease kan alleen achteraf en kost dan dus 3600 euro... Vind ik iets te veel voor een leasebak :(
Op basis van de prijs vermoed ik dat deze bumperkit een oa volledige bumper vervanging omvat en om deze reden er een behoorlijk prijskaartje aanhangt, in tegenstelling tot mijn oplossing waar de bestaande onderdelen worden gespoten.

Dit is inderdaad geen standaard optie op de prijslijst, laat de verkoper maar even "out-of-box" gaan voor zijn commissie is mijn optiek en verder gaan dan een verkooppraatje, het doorlopen van de fabrieks- en dealeropties bij de bestelling en handjeklap over de prijs.

Om een voorbeeldje te geven mijn vader is vroeger rij-instructeur geweest en moest een nieuwe auto bestellen en juiste auto gevonden, maar deze had een probleem de rechterbuitenspiegel kon niet afgesteld worden dat mijn vader voldoende zicht naar achteren had. De oplossing is de auto bestellen met rechts een engelse spiegel, dealer 1 kon/wilde dat niet en dealer 2 wel.

[ Voor 18% gewijzigd door squaddie op 04-03-2013 00:06 ]

• BlakHawk
squaddie schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:56:
[...]

Op basis van de prijs vermoed ik dat deze bumperkit een oa volledige bumper vervanging omvat en om deze reden er een behoorlijk prijskaartje aanhangt, in tegenstelling tot mijn oplossing waar de bestaande onderdelen worden gespoten.

Dit is inderdaad geen standaard optie op de prijslijst, laat de verkoper maar even "out-of-box" gaan voor zijn commissie is mijn optiek en verder gaan dan een verkooppraatje, het doorlopen van de fabrieks- en dealeropties bij de bestelling en handjeklap over de prijs.

Om een voorbeeldje te geven mijn vader is vroeger rij-instructeur geweest en moest een nieuwe auto bestellen en juiste auto gevonden, maar deze had een probleem de rechterbuitenspiegel kon niet afgesteld worden dat mijn vader voldoende zicht naar achteren had. De oplossing is de auto bestellen met rechts een engelse spiegel, dealer 1 kon/wilde dat niet en dealer 2 wel.
Ik had het spuiten ook geopperd, echter de kosten zouden alleen voor de sideskirts al op 500 euro uitkomen. Achter was groter, dus nog meer en dan voor nog...

Misschien wilde de verkoper het ook liever niet...

• --WaaZaa--
[...]

Er stond een B of C Max buiten in die kleur, dus ik hoop dat het op de Focus hetzelfde uitpakt O-) . Kleuren kiezen, tsja.. Als je er in zit, zie je het toch niet, net als die oerlelijke wieldoppen op de 14%....

prutsert

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

Spotmatic

Ken sent me

Momenteel hebben we een Ford Focus 1.8TDCI Futura uit 2007 (stationwagen). 2 Jaar geleden gekocht met 95.000km op de teller. Nu staat er 180.000 op en het is volgens ons tijd om een andere auto te zoeken (aangezien nu de belangrijke kosten eraan staan te komen: distributieriem, remmen etc). Het is op zich een probleemloze auto. Het enige wat al meteen aan het begin kaduuk ging was de stuurbekrachtigingspomp; verder hebben we de afgelopen 2 jaar alleen het normale onderhoud gehad. Fijn, die betrouwbaarheid!

Graag willen we weer een Focus, maar in het modeljaar 2009 bestaat die o zo betrouwbare 1.8TDCI met gietijzeren motorblok niet meer; het zijn 1.6TDCI's wat de klok slaat en die staan nu niet direct als zeer betrouwbaar te boek. Ik wil geen kapotte turbo en ik begrijp dat dat bij dit 1.6TDCI model nogal eens voorkomt. Wat te doen? Heeft iemand hier iets over te zeggen? Ik heb liever de 2.0TDCI erin liggen maar die zijn nogal dun gezaaid...

Of is de Mondeo een beter alternatief (eveneens met 2.0TDCI)?

[ Voor 4% gewijzigd door Spotmatic op 07-03-2013 11:50 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hoe zijn die in Duitsland? Misschien zelf importeren een optie om je specifieke blok te hebben?

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

Spotmatic

Ken sent me

Zelf importeren zie ik niet zitten (al kan het inderdaad wel lonend zijn). En graag wil ik de oude auto ook in kunnen ruilen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Spotmatic schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:01:
Zelf importeren zie ik niet zitten (al kan het inderdaad wel lonend zijn). En graag wil ik de oude auto ook in kunnen ruilen.
Ik weet niet of je in de buurt van de grens met Duitsland woont, maar verschillende dealers in de grensstreek zijn bereid om Nederlandse auto's in te ruilen. Reken er wel op dat je bij Duitse dealers minder kunt onderhandelen over de prijs en aanverwante zaken.
Een alternatief kan ook zijn om te vragen of je vaste garage/dealer wil helpen met het importeren.

Nee, merp!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier wat foto's van de privacy shades (foto's maken is niet mijn beroep :+):

Forum
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I2eBHS0UE5Qsp6EvPnKfwn3k/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PsxoslZ6ug6cwTYSGcqzhdKX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1S422uGslYXBckYYy1Ki2IYx/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MJ8eN6opLYcouxYaUZE490sy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YX2PbjTaTP6Hc5a5gVyw4ngv/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OYZTVi4USMDcr4BuILLfPQHt/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r0TsnJScSi9pr3QNP1FNm8AV/thumb.jpg

Ze zitten er pas een paar dagen in, maar bevallen prima. Het is in verhouding vrij donker achter in de auto, donkerder als met de prul-zonnewering die ik er had hangen. Als ik een van de ramen achter open zet (met ongeveer 100kmh) dan hoor je wel de wind door het schermpje blazen, maar dat is niet echt hinderlijk (zet de radio dan maar wat harder ofzo). Ik denk niet dat ik spijt ga krijgen van deze aankoop. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Mijn lieve Ford Fiesta Futura 2006 is zojuist naar de mallemoer gegaan. Complete stuurhuis aan gort, abs sensor/module linksvoor kapot en airco werkt niet meer. Reparatiekosten :

TWEEDUIZEND EURO.

:'(

Dat gaat dus mooi niet gebeuren, ik ruil die strontbak wel in en ga voor een gloednieuw model O+

Soundcloud

• Haan

Haan

dotnetter

En zoiets gebeurt spontaan, of je had al langer last van problemen?

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Heb ook al 2 keer de voor veren moeten vervangen omdat ze geknapt waren met de vrieskou.
Ik ga deze reparatie dus echt niet erbij doen. 2000 euro is echt teveel van het goede.

Soundcloud

• BlakHawk
squaddie schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:56:

Ik ga nu voor het spuiten inderdaad...
Maar niet bij mijn dealer, die kon geen exacte prijs geven en had meer zoiets dat ik het beter niet kon doen, want enkel de sideskirts zouden al op 500 uitkomen...
Ik ga nu dus niet voor dealerkeuze, maar lekker door de leasemij, die gaan proberen alle voor, achter en zijkanten voor 750...

Weet iemand of de dakdragers enkel bij ford te krijgen zijn, of dat die rails universeel zijn en je ze ook gewoon bij thule kunt kopen!?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Ik zag net dat de folders van de nieuwe Fiesta st online staan.

Jammer genoeg is de car configurator nog niet zo ver

• squaddie
dfrenner schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:46:
[...]

Ik ga nu voor het spuiten inderdaad...
Maar niet bij mijn dealer, die kon geen exacte prijs geven en had meer zoiets dat ik het beter niet kon doen, want enkel de sideskirts zouden al op 500 uitkomen...
Ik ga nu dus niet voor dealerkeuze, maar lekker door de leasemij, die gaan proberen alle voor, achter en zijkanten voor 750...
Mooi dat het toch voor een redelijke prijs geregeld is, ga je nog steeds voor zwart of ga nu voor mars red? ;)

• BlakHawk
squaddie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:30:
Mooi dat het toch voor een redelijke prijs geregeld is, ga je nog steeds voor zwart of ga nu voor mars red? ;)
Nou niet helemaal...
Ik heb een beetje rondgebeld bij dealers in de buurt en de ene doet het voor 1200, de ander voor 750...

Dus dat heb ik de leasemij doorgegeven en zij zetten hem voor die prijs op de offerte, zodra de leverende dealer bekend is neem ik contact op met hen, of ze het voor dezelfde prijs doen...

Ik heb nog wel een troef achter de hand ;)
Vriend van me heeft een schadeherstelbedrijf en die doet het voor 350 totaal... Dus als ik er niet met de dealer uitkom even met de leasemij overleggen...

Frozen white wordt het... Papieren zaterdag ondertekend en op de bus gedaan... Spannend dus...

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:14:

[...]

Ik rij inmiddels ook al weer 1,5 jaar rond met een mk7 fiesta. Het enige wat ik kan noemen zijn de deurrubbers die loslaten. Zelf heb ik de 82PK waarmee prima mee te komen is. Misschien is de snelheidsensatie wat minder maar het bochtenwerk maakt een hoop goed.
Ik rij nu ook al bijna 2 jaar in een mk7 fiesta met 82pk en ik heb er tot nu toe ook nog helemaal geen problemen of kosten aan onderhoud mee gehad. En inderdaad, het 1.25l blokje is even wennen maar als je je best doet nog best vlot, en het bochtenwerk is heel aardig, niemand gaat zo snel de rotonde over ;)

• squaddie
dfrenner schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:11:
[...]
Nou niet helemaal...
Ik heb een beetje rondgebeld bij dealers in de buurt en de ene doet het voor 1200, de ander voor 750...

Dus dat heb ik de leasemij doorgegeven en zij zetten hem voor die prijs op de offerte, zodra de leverende dealer bekend is neem ik contact op met hen, of ze het voor dezelfde prijs doen...
Ah, je moet nog even het ijzer smeden als het heet is. Al vraag ik me af gezien de malaise in autoland of een verkoper voor 450 euro de deal laat lopen.
Ik heb nog wel een troef achter de hand ;)
Vriend van me heeft een schadeherstelbedrijf en die doet het voor 350 totaal... Dus als ik er niet met de dealer uitkom even met de leasemij overleggen...
Kist bier voor de voor de gedane arbeid voor dergelijke handige vrienden is altijd goed.
Frozen white wordt het... Papieren zaterdag ondertekend en op de bus gedaan... Spannend dus...
Persoonlijk ben ik niet zo fan van wit, maar over smaak valt niet te twisten. Uiteraard wanneer de auto geleverd is verwacht ik wel een paar kiekjes in dit forum. :)

• tiguan
Vandaag m'n Focus opgehaald. Wat een leuke auto is het zeg. Zoveel gadgets en speelgoed er op het is niet te filmen. Maar hij rijdt ook erg lekker en dat is natuurlijk het belangrijkst :)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Twee kapotte zwarte Ford Focus Wagons Mk2 in paar dagen hier.
Die van mijn ouders (mk2) is rondom tot op het bot bekrast met een sleutel... Ze hebben alleen WA+ en geen spoor van de dader uiteraard. Zal een flinke kostenpost worden ben ik bang.

Die van ons (mk2.5) heb ik verneukt door voorgaand verkeer niet voor te laten en even volle bak neuzen tegen elkaar. Flinker klapper. Schade viel dan weer mee. Gaat de nodige bumper, grilledelen etc kosten, maar die is all risk. Klotezooi. Snap nog steeds niet wat me bezielde. Nogal afwezig laatste tijd geloof ik.

• tiguan
Was het nou mogelijk om de stem van de navigatie aan te passen eigenlijk? Ik versta dat Belgische gebrabbel vaak niet :S Ze zegt weleens tussendoor dat er ergens een verkeersopstopping is, maar wat ze nou exact zegt, ik versta er echt geen reet van. Ik vind het wel erg flauw dat we in Nederland een Belgische stem krijgen hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 19-03-2013 19:49 ]

• --WaaZaa--
tiguan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:49:
Was het nou mogelijk om de stem van de navigatie aan te passen eigenlijk? Ik versta dat Belgische gebrabbel vaak niet :S Ze zegt weleens tussendoor dat er ergens een verkeersopstopping is, maar wat ze nou exact zegt, ik versta er echt geen reet van. Ik vind het wel erg flauw dat we in Nederland een Belgische stem krijgen hoor.
Volgens mij niet. Heb maandag ook mijn FoFo op mogen halen, maar heb als eerste de nav maar weer gemute. Ander klein minpuntje is dat is op zoek ga naar m'n huidige snelheid op het schermpje achter het stuur, daar staat het alleen niet. Elke keer weer opnieuw op zoek naar de snelheidsmeter |:( Ik heb ergens een bepaalde knoppencombi gelezen zodat je andere informatie op het schermpje kunt zetten, maar die kan ik nu uiteraard weer niet terugvinden.

-edit- Dat was dus een knop voor de testmodus.. Daar heb je ook niet zo heel veel aan... YouTube: 2012 Ford Focus - Secret Test Debug Menu

Het ambient lighting systeem vind ik wel ontzettend gaaf, net als het automatisch inparkeren. De dealer zette 'm met het systeem toch in een vak waar ik 'm zelf nooit in had gekregen, zelfs het uitrijden uit het vak vond ik al krapjes :P

[ Voor 8% gewijzigd door --WaaZaa-- op 20-03-2013 09:02 ]

prutsert

Verwijderd

Nu wordt ik toch echt wel chagrijning. Net alweer een uitstel van 6 weken gehad voor de nieuwe focus wagon. Als ik hem KON afbestellen deed ik het. Helaas mag dat niet meer van ons wagenparkbeheer. Wat een blamage, wat een producent, wat een slechte reclame. Ze hebben de zaken duidelijk NIET onder controle bij Ford. Ik ben er zo klaar mee, dat als ik hem kon cancellen ik het deed en doodleuk een skoda octavia 20% diesel bestelde. Helaas moet ik op die klotebak wachten

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

--WaaZaa-- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:42:
[...]

Volgens mij niet. Heb maandag ook mijn FoFo op mogen halen, maar heb als eerste de nav maar weer gemute. Ander klein minpuntje is dat is op zoek ga naar m'n huidige snelheid op het schermpje achter het stuur, daar staat het alleen niet. Elke keer weer opnieuw op zoek naar de snelheidsmeter |:( Ik heb ergens een bepaalde knoppencombi gelezen zodat je andere informatie op het schermpje kunt zetten, maar die kan ik nu uiteraard weer niet terugvinden.
Helaas is die stem niet aan te passen inderdaad, heb haar al vanaf dag 1 de mond gesnoerd (mute dus).

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:43:
Nu wordt ik toch echt wel chagrijning. Net alweer een uitstel van 6 weken gehad voor de nieuwe focus wagon. Als ik hem KON afbestellen deed ik het. Helaas mag dat niet meer van ons wagenparkbeheer. Wat een blamage, wat een producent, wat een slechte reclame. Ze hebben de zaken duidelijk NIET onder controle bij Ford. Ik ben er zo klaar mee, dat als ik hem kon cancellen ik het deed en doodleuk een skoda octavia 20% diesel bestelde. Helaas moet ik op die klotebak wachten
Alleen hierom?

• --WaaZaa--
Tsja, als je een bak meer geld kwijt bent omdat je nieuwe auto alweer op zich laat wachten zou ik me hier ook aan ergeren. M.i. zou je wagenparkbeheerder wel met je mee mogen zoeken naar een oplossing...

Ford heeft het redelijk onder controle, mijn Focus was namelijk ineens een maand eerder. Echter, als die Belgen blijven staken kunnen ze daar natuurlijk ook niet al te veel aan doen.

prutsert

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:48
De focus wordt niet in België gebouwd. Dus dat kunnen ze moeilijk als excuus gaan gebruiken:
Wikipedia: Ford Genk

Verwijderd

De focus wordt in Duitsland gebouwd, maar het driver assistance pack komt uit België

Verwijderd

en ja, het scheelt ijskoud €160 netto in de maand. Levertijd is levertijd

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik snap ook niet dat Ford die fabriek wilt sluiten en de werkzaamheden naar Spanje willen overbrengen.
De nieuwe Mondeo is hierdoor ook een jaar uitgesteld, terwijl dat juist een auto is waar ze goede verkopen mee kunnen halen.....

Ze zijn daar een beetje de weg kwijt... En het verrotte hiervan is dat de klant zijn frustratie op een dealer gaat botvieren, die daar helemaal niks aan kan doen verder.
Dealers zijn allemaal zelfstandig ondernemers die nu last hebben van het management van het hoofdkantoor in Engeland....

Pagina: 1 ... 18 ... 139 Laatste