_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het vreemde is wel dat hij direct na de update beter liep, dan nu na een paar weken. Blijkbaar gaat er dus toch ergens nog iets mis. Binnenkort nog maar eens verder naar kijken.
Mijn ouders hebben een Mk2 1.8 flexifuel en naast dat het een dorstige auto is ook het bekende probleem met bokken/afslaan (stapels reviews over te lezen op autoweek).
Zal ze dit doorgeven!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik ben benieuwd wat de gemiddelde actieradius van dat model is in de praktijk.
1052km bebouwde kom 1212km gem. zijn intressante getallen (op basis van de gegevens van autoweek)
[ Voor 42% gewijzigd door Duinkonijn op 20-03-2013 20:53 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
http://www.venturatuning....TDCi-105-PK-Econetic.html
Ik moet zeggen, ik mis bij deze motor idd trekkracht bij lage toeren en met deze chip zou dat ruimschoots goedgemaakt worden. Daarnaast ben ik benieuwd of de leasemij dat goed zou vinden
Aan de ene kant vind ik het zonde om €499,- uit te geven aan een lease auto maar als dat het rijplezier behoorlijk kan verbeteren, dan vind ik het wel de investering waard. Zeker als je hier zelfs brandstof mee kan besparen, wat het volgens hun ook doet.
[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 20-03-2013 21:32 ]
Gegevens autoweek zijn van eigenaren of die uit het boekje?Duinkonijn schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:48:
Heeft iemand ervaring met de huidige Fiesta 1.6 TDCI?
Ik ben benieuwd wat de gemiddelde actieradius van dat model is in de praktijk.
1052km bebouwde kom 1212km gem. zijn intressante getallen (op basis van de gegevens van autoweek)
Ik heb hem nu iets meer dan een jaar... 900km is wat ik er maximaal uitgeperst heb... maar goed, ik rijd dan ook niet 80km/h....
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Uit het boekje.. praktijk stond niet ingevuld.Naboo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:15:
[...]
Gegevens autoweek zijn van eigenaren of die uit het boekje?
Ik heb hem nu iets meer dan een jaar... 900km is wat ik er maximaal uitgeperst heb... maar goed, ik rijd dan ook niet 80km/h....
Ja bij mij is het meestal 110
900 is toch iets relaxter dan de 500 die ik nu gemiddeld haal, top 550.
Rij je dan met airco aan of uit?
Hoe oud is je auto? Hoeveel km?
Vraag ik me ook af. Mijn Focus zou van 90 naar 115 PK gaan, geen informatie over verbruik. Wat ik me altijd afvraag bij chiptuning: waarom doet Ford dit zelf niet? Op een informatiepagina zeggen ze dat je die chip ook nog kan uitschakelen voor bijvoorbeeld APK. Klinkt wat dubieus.tiguan schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:30:
Heeft er iemand ervaring met chiptuning? [..] Zeker als je hier zelfs brandstof mee kan besparen, wat het volgens hun ook doet.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik heb persoonlijk geen ervaring met chiptuning. Wellicht door het hogere koppel dat je sneller op de gewenste snelheid bent (race to idle) en zo doende een brandstof besparing kan realiseren, maar als je veelvuldig het extra koppel en PKs aanspreekt dan betwijfel ik of er dan nog steeds een brandstof besparing te realiseren valt.jacobras schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:34:
[...]
Vraag ik me ook af. Mijn Focus zou van 90 naar 115 PK gaan, geen informatie over verbruik. Wat ik me altijd afvraag bij chiptuning: waarom doet Ford dit zelf niet? Op een informatiepagina zeggen ze dat je die chip ook nog kan uitschakelen voor bijvoorbeeld APK. Klinkt wat dubieus.
Als deze eenvoudig te verwijderen valt klinkt het in mijn oren als een powerbox oplossing, waarbij een chip zit te kloten met de input van de originele ECU zodat deze bijvoorbeeld meer brandstof inspuit of hogere turbodruk toelaat.
In het algemeen is de beste chiptuning waar de de auto vooraf op de rollerbank wordt uitgelezen, vervolgens het programma op deze waardes aangepast en in de ECU geprogrammeerd en daarna opnieuw op de rollerbank ter verificatie dat het aangepaste programma goed functioneert en indien nodig opnieuw aangepast. Dergelijk maatwerk ga je niet krijgen voor 500 euro.
Wat ik heb gelezen is dat de ECU van deze motor is beveiligd en is het nog niet gelukt om deze te herprogrammeren en zijn alle chiptuning oplossingen gebaseerd op toevoegen van een powerbox.kaos- schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:33:
Hoe zit het met de standaard 1.0 liter 3 cilinder motor in in een 2013 fiesta ligt, kan je die zonder problemen een beetje opporren?
[ Voor 16% gewijzigd door squaddie op 21-03-2013 12:38 ]
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
@kaos: Alle Ford modellen staan op hun site:
http://www.venturatuning.nl/merken/chiptuning-ford.html
[ Voor 43% gewijzigd door tiguan op 21-03-2013 12:36 ]
Verwijderd
Beetje bezopen prijzen eerlijk gezegdtiguan schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:35:
Voor mij valt chiptuning alvast af, de leasemij vind het niet goed
@kaos: Alle Ford modellen staan op hun site:
http://www.venturatuning.nl/merken/chiptuning-ford.html
Het is een Fiesta ST uit 2006 geworden.
Mwah, €499,- voor 20pk en 50nm extra vind ik eigenlijk best meevallen. Maar het zal niet voor alle motoren even gunstig wezen idd.
Ford Eindhoven wilde in ieder geval niet chiptunen (2 maanden geleden).Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:47:
Alle auto's worden fabrieksaf afgesteld om met alle gangbare brandstofsoorten en weersomstandigheden in Europa om te kunnen gaan. Vooral de kwaliteit van de diesel verschilt van land tot land. Aangezien wij topkwaliteit diesel hebben en een gematigd klimaat, kunnen turbomotoren in NL zonder problemen sscherper worden gesteld door chiptuning. Het is niet voor niets dat chiptuning in de meeste gevallen met behoud van motorgarantie uitgevoerd kunnen worden door de dealer zelf. Dan is het wel wat duurder dan €500, maar het kost geen kapitalen.
De focus van mijn ouders (2003) heeft een powerbox erin zitten. van 115 naar 140pk en heeft nu 300 000+ km op de teller staan. hij zit er volgens mij sinds de 180 000 in. De koppeling is vervangen bij 280 000km maargoed dat is zonder te chippen meestal ook rond die stand.
Met chippen heb je meestal ook een groter bereik voor power. De focus ging eerst pas van 1800 toeren en nu trekt ie al redelijk vanaf 1200 en begint bij 1500 flink te trekken.
43.000 /2,5 jaarNaboo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:37:
Airco uit, veel snelweg... Als ik weinig snelweg rijdt, kom ik sowieso met gemak over de 700....
Hoe oud is je auto? Hoeveel km?
woon werk is 40 km snelweg / 10km binnendoor
In het weekend tour ik graag, alleen is daar het laatste jaar niks van gekomen.
[ Voor 20% gewijzigd door Duinkonijn op 21-03-2013 18:25 ]
Dat heeft gewoon met aansprakelijkheid te maken. Logisch dat dealers daar niet aan beginnen.martjah schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:42:
[...]
Ford Eindhoven wilde in ieder geval niet chiptunen (2 maanden geleden).
De focus van mijn ouders (2003) heeft een powerbox erin zitten. van 115 naar 140pk en heeft nu 300 000+ km op de teller staan. hij zit er volgens mij sinds de 180 000 in. De koppeling is vervangen bij 280 000km maargoed dat is zonder te chippen meestal ook rond die stand.
Met chippen heb je meestal ook een groter bereik voor power. De focus ging eerst pas van 1800 toeren en nu trekt ie al redelijk vanaf 1200 en begint bij 1500 flink te trekken.
Kenteken is januari 2008, nog net een pre facelift Mk2 inderdaad. Ik moet trouwens nog even mijn post wat nuanceren, want hoorde vandaag van mijn ouders dat hij bij koude start toch de neiging heeft om bij het starten de eerste keer weer af te slaan. Hij is dus ook wel echt merkbaar weer minder goed gaan lopen nu de update er een tijdje op zit, maar de situatie is in ieder geval wel beter dan ervoor. Het is gebruikelijk dat een motormanagement op de lange termijn zichzelf een beetje bijregelt om zo optimaal te blijven lopen, maar blijkbaar gaat het hier dus de verkeerde kant op. Als ik weer eens tijd heb zal ik wel weer eens kijken of ik nog een oorzaak kan vinden.Jazzper schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:38:
Uit welk jaar is je Focus? Is dat Mk 2.0 (pre facelift)?

De afgelopen vier jaar trouw heb je mij en mijn medereizers vervoert. Afgezien van de gemiddeld defecte drie dimlichten per jaar en reguliere onderhoud heb je verder geen mankementen gekend.
Zijn opvolger is een nautical blue Ford Fiesta geworden, in de Titanium uitvoering met de 1.0 L 100 pk motor in het vooronder en staat rondom op 16 inch lichtmetaal. Verder is de auto aangekleed met het advanced technoloy launchpack en privacy glass.

Niets ten nadele van de oude, maar met name motorisch is de nieuwe een flinke vooruitgang. De oude atmosferische motor had toeren nodig om koppel en pks te produceren, de nieuwe 3 cilinder met turbo heeft vanaf 1500 toeren het koppel beschikbaar en vertoont vergelijkbare karakteristieken als een dieselmotor. In mijn optiek een zeer prettige eigenschap, maar ook een koude start op een dag als vandaag geeft weinig extra rumoer uit het vooronder en dat is zeker niet standaard bij downsized motoren.
Grappig detail bij de dealer stonden 6 autos klaar voor uitlevering en we hoefden niet eens naar de kenteken te kijken om mijn auto te spotten, het was de enige blauwe in het rijtje van zwart, wit en grijs. Ik had er eigenlijk een foto van moeten nemen, maar op dat moment niet bij stil gestaan.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Je kan ook hier kijken voor de chippers:
http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Ford-brand-17.html
.. maar ik heb het zelf nooit aangedurft. Ken wel mensen die een losse ECU aangesloten hebben, scheelt wel.
ping 127.212.23.124
Als ik de ervaringen op de diverse autofora lees dan is dit bedrijf waar je vooral niet heen moet gaat als je een goede chiptuning voor je wagen wilt hebben.pjottum schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:44:
Mooi apparaat.
Je kan ook hier kijken voor de chippers:
http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Ford-brand-17.html
.. maar ik heb het zelf nooit aangedurft. Ken wel mensen die een losse ECU aangesloten hebben, scheelt wel.
Ik rijd dagelijks 52 kilometer heen en terug naar mijn werk waarvan 45Km op de rijksweg (120km/h) nu vind ik de Fiesta niet heel zuinig met deze snelheden (1 op 14 haal ik amper). Zou met het chippen van de motor met extra pk het verbruik op de rijksweg beter worden?
Ik neem aan dat wanneer je de motor laat chippen dat de tijd tussen de 80/120 km/h zal afnemen en de auto wat meer pit geeft?
Weet iemand hoe de Ford dealer omgaat met garantie/apk/Ford Assistent wanneer je de motor laat chippen. En heeft iemand ervaring/prijzen voor het chippen bij de Ford dealer zelf ?
Overigens wil ik graag ook weten wat andere mensen ongeveer qua kilometers per liter halen met de Fiesta, en welke benzine je gebruikt (gewone Euro 95 of die speciale beter voor het milieu hyper deluxe benzine).
I don't hate you, I nothing you
[ Voor 12% gewijzigd door Duinkonijn op 25-03-2013 15:05 ]
Volgens mij is het verschil tussen de 60 en 82pk versie voornamelijk softwarematig, zie ook deze topic op fiestaclub: http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=16042
Ik tank overigens altijd Euro95, meestal bij Shell. Het is een leaseauto, dus Euro98 tanken mag ik helaas niet. Alleen van de zomer in Frankrijk een keer gedaan, maar daar moest ik het sowieso zelf betalen. Ik had wel de indruk dat hij wat vlotter was, maar misschien zat dat tussen m'n oren.
[ Voor 37% gewijzigd door Jozz op 25-03-2013 16:07 . Reden: info toegevoegd. ]
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Ik ga 90% zeker een mondeo 2.0 tdci 130pk trend kopen. automaat uit 2002.
Heeft iemand tips over waar ik de manual kan downloaden? Ik wil graag weten of er een distributieriem of ketting in zit. Met mijn zoektochten kwam ik uit op een ketting maar ik kan het nog niet met zekerheid zeggen.
De mondeo die ik op het oog heeft is mooi luxe! navigatie, clima control, cruisecontrol etc.
Weet je zeker dat je de automaat wil? /me hebben er hier eentje uit 2004Piekartz87 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:06:
Best ford mensen,
Ik ga 90% zeker een mondeo 2.0 tdci 130pk trend kopen. automaat uit 2002.
Heeft iemand tips over waar ik de manual kan downloaden? Ik wil graag weten of er een distributieriem of ketting in zit. Met mijn zoektochten kwam ik uit op een ketting maar ik kan het nog niet met zekerheid zeggen.
De mondeo die ik op het oog heeft is mooi luxe! navigatie, clima control, cruisecontrol etc.
[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 03-04-2013 11:07 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja, elke dag 100 km heen en 100 terug over de A1.Touchdomex schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:07:
[...]
Weet je zeker dat je de automaat wil? /me hebben er hier eentje uit 2004
Tenzij jij me iets verontrustends te vertellen hebt
Ik vind het zelf absoluut niet een comfortabele versnellingsbak. Maar goed ik woon in het Noorden dus files heb je niet en snelweg is bij ons 700 meter en daarna in de hoogste versnelling en gassen. Je merkt te weinig van de automaat. Alleen kortere stukjes vind ik het gewoon prettiger om zelf fatsoenlijk het gas te doseren. Niet dat de kickdown spontaan erin schopt of bijvoorbeeld rond de 50 hink je net op 2 versnellingen. Iets wat ik zelf altijd erg hinderlijk vind en er automatisch harder van ga rijden. Ik kan zelf veel rustiger rijden in een handbak dan in een automaat. Vooral bij die van ons. Zelfs mijn vader die nu rond de 55 is neemt hierna weer een handbak. Zo erg is die op de automaat afgeknapt... Hij wou juist mede vanwege zijn leeftijd en zijn rijstijl iets rustigs hebben en dacht ah automaat is iets wat veel mensen om mij heen nemen. Nou hij wil het niet meerPiekartz87 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:37:
[...]
Ja, elke dag 100 km heen en 100 terug over de A1.
Tenzij jij me iets verontrustends te vertellen hebt
Redelijk probleemloos bij ons dat dan weer wel. Enige waar wij echt last van hebben is een lekkende krukaskeerring(niet erg) en wat vage elektronische probleempjes die heel erg opspelen met het weer. Voor de rest alleen slijtage. Lekker krachtig blok die goed trekt aan de hele tank. Hier de wagon dus dat is echt een enorm beest.
Net een nieuwe baan waardoor ik zover moet rijden. Anders wou ik ook geen automaat.
Ik kan hem altijd op tiptronic zetten natuurlijk
Dat werkt nog slechterPiekartz87 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:54:
Ik bekijk ook de wagon. Bakbeest inderdaad. Maar met mijn afstanden op de snelweg ga ik wel voor de automaat.
Net een nieuwe baan waardoor ik zover moet rijden. Anders wou ik ook geen automaat.
Ik kan hem altijd op tiptronic zetten natuurlijk
Gewoon standaard automaat. Weinig spannends.tiguan schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:00:
Wat voor automaat is dat, zo'n amerikaanse automaat? Tiptronic is een VAG iets.
Niemand gebruikt dat natuurlijk als je geen flippers aan het stuur hebt zitten.
Zo'n auto wordt wel meestal geadverteerd met " tiptronic"
Ik heb veel auto's en ook automaten gereden (ik was een studentchauffeur). En je mag wel een erg moderne automaat hebben voordat het fijner is dan manual ben ik achter gekomen. Maartoch, ik zit zoveel op de snelweg en in de file dat ik eigenlijk even niets anders zou willen dan een automaatje.
's morgens van 7:20 tot 8:30 ben ik ook niet zo fris dat ik graag zelf schakel.
[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 03-04-2013 12:53 ]
Nee, merp!
Ik heb 't over de nieuwe Focus btw.
[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 09-04-2013 23:09 ]
Als ie daarop staat zegt ie misschien dat binnendoor waarschijnlijk langer duurt dan in de file aansluiten.
Ja, nu zo'n 112.500 km.Nutral schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:36:
Ik ben aan het kijken naar een ford fiesta uit 2009 met de 1.6 liter en titanium. Iemand hier ervaring mee?[...]
De 1.25 60pk, die ik eens als vervangende auto heb meegekregen, is heel anders rijden dan de 1.6 120pk
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Heb jij trouwens ook bluetooth ad2p werkend gekregen? Ik was het aan het proberen met een van de modellen in de showroom maar er kwam geen geluid door.
Hoe zuinig rijd hij trouwens?
[ Voor 4% gewijzigd door Nutral op 13-04-2013 17:21 ]
Verwijderd
http://www.autojourexl.nl...x_p3vwe_pi1%5Bid%5D=1884&
Nu kan de koop nog wel afgezegd worden en ik maak mij eerlijk gezegd zorgen. Ik heb gelezen over de problemen met de turbo's van de 1.6tdci motoren. Moet ik me daar zorgen over maken? De auto is een ex-lease auto met een km stand van 117duizend km. En daarvoor sluiten we een kleine lening af en er moet nog een trekhaak onder. Is dit wel een verstandige keuze? Ik dacht zelf nog aan een Kia Cee'd want daar zat nog fabrieksgarantie onder.
Of vallen de 1.6 turbo problemen wel mee?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 18:53 ]
Bluetooth werkt prima, van de telefoonbediening tot en met de stuurbediening voor de muziekspeler aan toe.Nutral schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:16:
Ah oke, ik moet zeggen dat de ongeveer 1/2 duizend euro meer voor een titanium pakket met 1.6 me wel aanspreekt. De 60pk rijd op zich wel ok binnen de bebouwde kom maar ik ben wel van plan veel snelweg te rijden ermee.
Heb jij trouwens ook bluetooth ad2p werkend gekregen? Ik was het aan het proberen met een van de modellen in de showroom maar er kwam geen geluid door.
Hoe zuinig rijd hij trouwens?
Ik rijd ongeveer 7,4 l/110 km, net iets meer dan het gemiddelde van Spritmonitor.de. Dit is met de airco altijd aan en een redelijk 'sportieve rijstijl' (tankpas van de zaak
[ Voor 35% gewijzigd door Pinobigbird op 13-04-2013 18:37 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
Lekker goedkoop is dat!
Grappig, dat is exact dezelfde Focus als ik hebVerwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:35:
Mijn moeder heeft vandaag een Ford Focus gekocht en die wil ze maandag ophalen:
http://www.autojourexl.nl...x_p3vwe_pi1%5Bid%5D=1884&
Nu kan de koop nog wel afgezegd worden en ik maak mij eerlijk gezegd zorgen. Ik heb gelezen over de problemen met de turbo's van de 1.6tdci motoren. Moet ik me daar zorgen over maken? De auto is een ex-lease auto met een km stand van 117duizend km. En daarvoor sluiten we een kleine lening af en er moet nog een trekhaak onder. Is dit wel een verstandige keuze? Ik dacht zelf nog aan een Kia Cee'd want daar zat nog fabrieksgarantie onder.
Of vallen de 1.6 turbo problemen wel mee?
Maar houd er rekening mee dat rond de 120.000 km het roetfilter vervangen moet worden (a 1000 euro) en dat de kans inderdaad vrij groot is dat de turbo er aan gaat. Bij mij is dat gebeurd rond de 145.000km.
Alleen had ik garantie en kostte me dat geen cent, anders is het volgens mij een reparatie van 1500-2000 euro.
Verder is het een top auto hoor!
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ja alleen de 1.6 heeft dit probleem. Helaas is 95% van alle FociVerwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:32:
Wij waren ook erg enthousiast vooral omdat het een zilveren auto is met het Titanium pakket wat er echt super mooi uit ziet. Alleen het turbotje maakt ons wel zorgen, is het alleen de 1.6 die hier last van heeft?
Niet álle auto's krijgen er natuurlijk last vanJustSomeone schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:52:
Ik heb mijn 1.6 diesel uit 2007 ingeleverd met iets van 180.000 km op de teller. Dit was wel de 90pk variant maar ik heb helemaal geen technische problemen gehad.
Bij mij is het zo dat als je hem heel snel aantipt dat ie maar 1 keer knippert, en bij een "grondige" tik 3 keer.tiguan schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:45:
Hebben meer mensen er last van dat de richting aanwijzer niet altijd 3 keer knippert, als je 'm even aantipt? Ik heb regelmatig dat ie maar een keer knippert.
Ik had mijn verbruikstellertje een keer gereset. De laatste 700km rij ik volgens het tellertje 1 op 20 terwijl ik bij de vlottere rijders hoor. Vind ik best netjes (tenzij het tellertje liegt
Rij nu een aantal weken in mijn mondeo 2.0 tdci 130pk 2002 wagon. Dik tevreden, voor het snelle rijden is de automaat wat traag maar het stoort mij niet. tijdens de files maakt hij het weer goed
De auto is lekker stil op de snelweg, climat control, cruise en radio controls zijn heerlijk.
Wegligging is subliem, acceleratie ook dik in orde (ben een bmw 323i gewend met 170pk)
De remmen mogen wel iets krachtiger, nu voelt het als een heel zware auto bij het remmen. (is ook wel zwaar daar niet van)
Geen last van, wel dat het knippergeluid totaal niet te horen is bij snelheden >80 of >100 km/h.tiguan schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:45:
Hebben meer mensen er last van dat de richting aanwijzer niet altijd 3 keer knippert, als je 'm even aantipt? Ik heb regelmatig dat ie maar een keer knippert.
Hoe hard je op de snelweg rijdt is het belangrijkste. Als ik 120 rij zit ik op 4.5l/100km. Als ik 145 rij zit ik op ongeveer 6l/100km.tiguan schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:10:
Hmm, dan luistert het wel heel nauw hoe je de richtingaanwijzer aantipt. Ik heb nu een vebruik van 4.8l/100km over 2300km. Best netjes, aangezien ik 'm best in de toeren jaag bij het optrekken.
Accu laten leeglopen
[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 17-04-2013 11:25 ]
https://niels.nu
Verwijderd
Wat doe jij kwa verbruik? Ik rij in een 2006 2.0tdci 130pk automaat voor m'n werk, en ik vind het verbruik nogal ehh, dorstig.Piekartz87 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:12:
Hoe reset je die eigenlijk?
Rij nu een aantal weken in mijn mondeo 2.0 tdci 130pk 2002 wagon. Dik tevreden, voor het snelle rijden is de automaat wat traag maar het stoort mij niet. tijdens de files maakt hij het weer goed
De auto is lekker stil op de snelweg, climat control, cruise en radio controls zijn heerlijk.
Wegligging is subliem, acceleratie ook dik in orde (ben een bmw 323i gewend met 170pk)
De remmen mogen wel iets krachtiger, nu voelt het als een heel zware auto bij het remmen. (is ook wel zwaar daar niet van)
*edit* niet geheel tevreden dus. Ik had iets beter verwacht. Maar goed dat was mijn eerste tank, die is nooit het zuinigst. Eerst maar wat meer tankbeurten afwachten.
*edit2 * vanavond ff bandenspanning checken en zaterdag een nieuw luchtfilter erin, deze is helemaal zwart. Kan niet goed zijn voor het verbruik.
[ Voor 71% gewijzigd door Piekartz87 op 17-04-2013 12:23 ]
Vandaag maar eens gepoetst en twee dingen vielen mij op:
- Mijn spoiler zit aan 1 kant los [dus ff terug naar de garage want ik kan niet 123 bij de bout/moer of w/e]
- die 2 zwarte zij kapjes op de neus verschillen bij mij, 1 heeft een diep profiel en de ander totaal niet.
Verder merk ik dat de startknop niet altijd goed werkt. Dan druk ik de knop in en dan gaat de start motor half rond, dan moet ik hem vast blijven houden. Normaal tik ik 1x en start ie gewoon als ie daarvoor klaar is.
[ Voor 18% gewijzigd door martjah op 25-04-2013 22:32 ]
OK op je stuur (links) ingedrukt houden, dan gaat er een balkje lopen waarbij ie aangekomen op het eind een reset uitvoert.
Dat heb ik ook een keer of 2-3 gehad sinds ik de mijne heb (sinds midden januari van dit jaar). Opnieuw indrukken (gewoon normaal, kort) daarna was wel voldoende om 'm te starten.martjah schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:30:
Verder merk ik dat de startknop niet altijd goed werkt. Dan druk ik de knop in en dan gaat de start motor half rond, dan moet ik hem vast blijven houden. Normaal tik ik 1x en start ie gewoon als ie daarvoor klaar is.
[ Voor 53% gewijzigd door JBS op 25-04-2013 23:24 ]
Bij mij zit er wel eens een delay in de startknop, je hoort dan ook niks ofzo. Ik weet niet of dat normaal is, maar hij doet dat al sinds het begin, dus ik weet niet beter.martjah schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:30:
die delay heb ik ook vaker gehad. Vooral als het koud is.tiguan schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:14:
[...]
Bij mij zit er wel eens een delay in de startknop, je hoort dan ook niks ofzo. Ik weet niet of dat normaal is, maar hij doet dat al sinds het begin, dus ik weet niet beter.
Diesel ontbrand door compressie maar om dat proces bij een koude motor op gang te helpen worden gloeipluggen gebruikt die de cylinder even voorverwarmen. Met moderne diesels duurt dat gewoonlijk slechts een paar seconden.tiguan schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:40:
Ahh ok, ja dit is mijn eerste diesel, volgens mij een typisch iets voor diesel zeker?
[ Voor 11% gewijzigd door bite op 26-04-2013 15:04 ]
[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 26-04-2013 15:22 ]
Als zoiets voorkomt dan knippert het voorgloeilampje.
Als ik sleutel terugdraai en dan de auto weer start is er niks aan de hand.
Als de auto niet start dan draait de startmotor wel prima. Maar hij laat het starten dan elektronisch niet toe. Aangezien de auto wel in 1 keer start als hij het wel toelaat.
En als hij uitvalt dan is dat vlak na het starten, dus niet op de snelweg ineens gelukkig.
Ik heb gelezen dat het de nokkenassensor kan zijn, maar ik vroeg me af of iemand hier daar ervaring mee heeft.
Ik zou hem even laten uitlezen bij de garage. Die kunnen meestal zo zeggen wat het probleem is.Piekartz87 schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:50:
Sinds ik mijn mondeo tdci 2002 heb is hij al 3 keer uitgevallen. Ook start hij soms niet.
Als zoiets voorkomt dan knippert het voorgloeilampje.
Als ik sleutel terugdraai en dan de auto weer start is er niks aan de hand.
Als de auto niet start dan draait de startmotor wel prima. Maar hij laat het starten dan elektronisch niet toe. Aangezien de auto wel in 1 keer start als hij het wel toelaat.
En als hij uitvalt dan is dat vlak na het starten, dus niet op de snelweg ineens gelukkig.
Ik heb gelezen dat het de nokkenassensor kan zijn, maar ik vroeg me af of iemand hier daar ervaring mee heeft.
Nee, merp!
Ik heb hem nog niet daadwerkelijk maar hij komt er wel aan (8 weken levertijd ongeveer) :

Ford Fiesta 100PK Titanium met onder andere :
- Full color navigatie
- Sync (Bluetooth, USB, SD)
- Cruise control
- Climate control
- Grote achter spoiler
- LED dagrijverlichting + Halogeen koplampen
- Regen en licht sensor
- Keyless entry
- Metallic lak
- 5 jaar garantie
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zaterdag heb ik de driedeurs gekocht,
Alleen zonder navi/verlengde spoiler en in een andere kleur
9 mei mag ik hem ophalen
SuperDuinkonijn schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:30:
Hij rijdt prima,
Zaterdag heb ik de driedeurs gekocht,
Alleen zonder navi/verlengde spoiler en in een andere kleur
9 mei mag ik hem ophalen
En hoe kan het dat de levertijd bij jou zo kort is? Of was het er 1 die al in de showroom stond?
m`n dealer koopt ze meestal op voorraad in.
Kweenie of het helpt, maar dit is het systeem wat er in zit :
Bellen in via de ingebouwde carkit werkt perfect.
Dat is via bluetooth neem ik aan. Zit er geen USB aansluiting in het dashboard kastje oid, aangezien er AUX op de bediening staat?Haan schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:34:
Telefoon + adresboek wel, muziek niet.
Bellen in via de ingebouwde carkit werkt perfect.
Tuurlijk was slim geweest om zelf even te checken tijdens de proefrit, maar heb er toen niet aan gedacht...
Werkt verder inderdaad perfect met bluetooth en je telefoon. Je hebt er geen omkijken naar - instappen en de auto starten, en de telefoon werkt via de FX carkit. Uitstappen, en je telefoon schakelt weer terug.
Toen ik de auto net had heb ik een keer geprobeerd om een (XP) laptop met bluetooth een audiokoppeling met de auto te laten leggen, maar dat is mij toen niet gelukt, ook niet na het installeren van allerlei extra bluetooth zaken.
[ Voor 23% gewijzigd door joopv op 01-05-2013 12:44 ]
Had die XP laptop wel überhaupt AD2P?joopv schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:39:
Bij mijn focus uit mei 2009 met deze zelfde Blaupunkt FX zit een line-in en een usb poort in de middenconsole. Ik heb een 500GB laptop drive er op aangesloten.
Werkt verder inderdaad perfect met bluetooth en je telefoon. Je hebt er geen omkijken naar - instappen en de auto starten, en de telefoon werkt via de FX carkit. Uitstappen, en je telefoon schakelt weer terug.
Toen ik de auto net had heb ik een keer geprobeerd om een (XP) laptop met bluetooth een audiokoppeling met de auto te laten leggen, maar dat is mij toen niet gelukt, ook niet na het installeren van allerlei extra bluetooth zaken.
meestal staat de navigatie al op SD kaart, dus dat is ook niet altijd even handigkaos- schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:29:
Anders ram je toch gewoon even een SD kaartje vol met muziek?
Heb je ook andere velgen gekozen zoals op de afbeelding of heb je de standaard 15 inch van de Titanium eronder laten zitten? Moet je even naar Keulen bellen dat ze jouw auto eerder op de band zettenDennusB schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:51:
Ik ga ook Ford rijden na 3 VW'sDus ik zal hier ook vaker in dit topic te vinden zijn denk ik!
Ik heb hem nog niet daadwerkelijk maar hij komt er wel aan (8 weken levertijd ongeveer) :
[afbeelding]
Ford Fiesta 100PK Titanium met onder andere :
- Full color navigatie
- Sync (Bluetooth, USB, SD)
- Cruise control
- Climate control
- Grote achter spoiler
- LED dagrijverlichting + Halogeen koplampen
- Regen en licht sensor
- Keyless entry
- Metallic lak
- 5 jaar garantie
Ik vond Candy Blue niet mooi door groene glans die er in zit, maar zoals altijd over smaak valt niet te twisten. Niet te min gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.Duinkonijn schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 00:24:
Candy Blue, hij was net binnen
m`n dealer koopt ze meestal op voorraad in.
Ken eigenlijk geen dealers die de meest gangbare uitvoeringen niet uit voorraad kunnen leveren en anders kijken ze in de voorraad van de nevenvestigingen voor de gewenste auto. Indien ze daar ook geen geluk hebben kijken ze of de importeur deze op voorraad heeft. De volgende stap is kijken of er nog vrij voor overname autos in de productieplanning zit en afhankelijk hoe dicht de auto voor daadwerkelijke productie zit kan deze eventueel nog worden aangepast. Indien dat allemaal niet lukt dan wordt het een build to order en heb je te maken met de langste levertijd.
Ik wist niet eens dat die kleur bestond, tot dat ik afgelopen woensdag aan de achterkant van m`n dealer voorbij reed.. toen stond een 5 deurs in de felle zon te glimmen... wait wuut wat is datsquaddie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:38:
[...]
Heb je ook andere velgen gekozen zoals op de afbeelding of heb je de standaard 15 inch van de Titanium eronder laten zitten? Moet je even naar Keulen bellen dat ze jouw auto eerder op de band zetten
[...]
Ik vond Candy Blue niet mooi door groene glans die er in zit, maar zoals altijd over smaak valt niet te twisten. Niet te min gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
ik weet ze te vinden danKen eigenlijk geen dealers die de meest gangbare uitvoeringen niet uit voorraad kunnen leveren en anders kijken ze in de voorraad van de nevenvestigingen voor de gewenste auto. Indien ze daar ook geen geluk hebben kijken ze of de importeur deze op voorraad heeft. De volgende stap is kijken of er nog vrij voor overname autos in de productieplanning zit en afhankelijk hoe dicht de auto voor daadwerkelijke productie zit kan deze eventueel nog worden aangepast. Indien dat allemaal niet lukt dan wordt het een build to order en heb je te maken met de langste levertijd.
Dat had ik in 2008/2009 met mijn Titanium diesel in Morello (en wat opties)...squaddie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:38:
Indien dat allemaal niet lukt dan wordt het een build to order en heb je te maken met de langste levertijd.
En tot overmaat van ramp, werd hij een week voor productie verhuisd van productielocatie, ipv Keulen: Valencia.... Manneman, wat duurt dat dan lang
Al viel het eigenlijk wel mee, laatste week december 2008 besteld, 2e week februari gebouwd, half april afgeleverd... Lijkt gewoon lang, zeker vergeleken met de levertijden van sommige andere populaire wagens
Maar toch fijn iets meer dan 3 jaar (en 175.000 km) in gereden
[ Voor 15% gewijzigd door djidee op 01-05-2013 22:20 ]
"Mekker, blaat"
Jep, ik heb er 16" lichtmetaal onder laten zettensquaddie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:38:
[...]
Heb je ook andere velgen gekozen zoals op de afbeelding of heb je de standaard 15 inch van de Titanium eronder laten zitten? Moet je even naar Keulen bellen dat ze jouw auto eerder op de band zetten
Ik heb een Frozen white besteld, met meegespoten bumpers, maar echt nog nergens gezien...
Begin een beetje te twijfelen
Staat die niet een pagina terug?dfrenner schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:35:
Heeft iemand al een keer de nieuwe focus wagon met meegespoten bumpers gezien?
Ik heb een Frozen white besteld, met meegespoten bumpers, maar echt nog nergens gezien...
Begin een beetje te twijfelen
ping 127.212.23.124
Met bloedend hart hebben wij vanochtend de oude leasewagen van mijn vriendin ingeruild. Een Focus 2.0 Titanium Business Line Wagon uit 2009. Als hij op de markt komt: kopen! Aanrader. Pittige motor, strak sturend en mooi zwart metallic. En full, full options.B2 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:33:
Ik sta op het punt om voor een Focus (wagon) uit 2009 te gaan. Ik heb het nog niet getest, maar ik zie dat de auto een carkit heeft, weet iemand of het mogelijk om een iPhone hier mee te koppelen is? Niet alleen de telefoon functie, maar ook qua muziek?
Kweenie of het helpt, maar dit is het systeem wat er in zit :
[afbeelding]
Maar daar zat precies die Travelpilot FX in. En wij hadden inderdaad ook usb en jack in de middenconsole. Werkte allemaal prima. Bluetooth en telefoons ook. Vriendin en ik hadden beiden prive iphone en nokias zakelijk en alles syncte als een malle. Wel als eerste instappen dan pakte hij mooi mijn telefoon
En ook muziek afspelen vanaf de iphone. Sowieso via jackplug (line/inout), maar ook chic via usb en dan kan je de nummers via de bediening aan het stuur of op de radio gewoon uitzoeken. Terug naar albums is goed verstopt maar dat vertel ik tegen die tijd wel
Oh en als je hemt koopt: Goedkoopste upgrade van de Focus phase 2 en phase 2.5 is verlichting in de voetenbak. De sockets zitten er al en voor paar euro druk je er twee lampjes in en heb je stoere voetenbakverlichting bij in en uitstappen. Op de versie die wij hadden zat dat al standaard maar heb er al veel Focusrijders mee blijgemaakt met die tip. Wat voor uitvoering is het trouwens?
[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 02-05-2013 12:03 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Wat is dit precies? Want dat moet bij mijn Focus (2008) dus ook kunnenJazzper schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:02:
Oh en als je hemt koopt: Goedkoopste upgrade van de Focus phase 2 en phase 2.5 is verlichting in de voetenbak. De sockets zitten er al en voor paar euro druk je er twee lampjes in en heb je stoere voetenbakverlichting bij in en uitstappen. Op de versie die wij hadden zat dat al standaard maar heb er al veel Focusrijders mee blijgemaakt met die tip. Wat voor uitvoering is het trouwens?