DennusB schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:41:
Heeft er iemand een foto van het 5" navigatie scherm in de Ford Fiesta 2012? En dan NIET het Sony model... In het boekje en op de site kan ik alleen foto's vinden met het Sony systeem, maar ik heb het "normale" Ford navigatie systeem! Iemand?
Persoonlijk vind ik het bijna misleidend hoe Ford in hun materiaal consequent de de duurdere Sony radio toont en praktisch nergens de standaard radios. Maar goed dat is weer een andere discussie.
Van Ford Nederland heb ik begrepen dat de Fiesta en Focus dezelfde radios gebruiken en wat betreft navigatie is het nog simpler er is maar een type navigatie. Kortom of je nu een standaard radio (Blaupunkt) of de Sony radio neemt de navigatiemodule en bijbehorende 5" scherm is altijd gelijk. Van de Fiesta met standaard radio en navigatie zijn praktisch geen afbeeldingen op internet te vinden, zelfs de dealer en Ford Nederland konden begin dit jaar geen duidelijk afbeelding leveren.
Welke verschillen zijn er dan wel tussen de standaard en Sony radio? Meest opvallend is andere design van de knoppen. Betere speakers, ik heb test gereden in een Fiesta met de standaard radio en speakers en deze hadden moeite met goede weergave als ik de radio flink opendraaide, mijn Sony radio met zoals Ford aangeeft premium speakers heb ik ook op hoog volume een goede weergave. In hoeverre er op normaal volume verschil zit kan ik niet beoordelen, tussen testrijden en levering zat 3 maanden. Bij de Sony radio schijnt er een tweede antenne in de achterbumper te zitten voor ondersteuning bij radio ontvangst. Wat de Sony radio wel heeft en de standaard radios op dit moment niet is DAB+ radio.
De navigatiemodule icm de standaard radio kost 900 euro volgens de Fiesta prijslijst en de Sony radio met navigatie kost 1450 euro dat maakt de meerprijs voor Sony 550 euro. Wat natuurlijk nog steeds een behoorlijke meerprijs is, maar in elk geval geen 1500 euro.
Tenzij je de spiegels laat uitklappen terwijl borstels ter hoogte van de spiegels zijn dan heb ik geen idee hoe de wasstraat hierop reageert, maar anders het zelfde als met niet automatisch inklapbare spiegels, de wasstraat volgt de contouren van de auto.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.