Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 20 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zo ik mag mij binnenkort ook scharen bij de ford rijders. Het is even zoeken geweest, maar uiteindelijk een goede deal kunnen regelen om een Focus te leasen. Aangezien ik mijn eigen bedrijf heb, betaal ik zowel de lease kosten als de bijtelling. Uiteindelijk bij de FORD Focus 1.6 TDCi ECOn Lease Titanium terecht gekomen.
Dit omdat hij enorm veel opties heeft voor een relatief laag bedrag.

Met de volgende opties nog extra toegevoegd:
  • Leder actie + velgen
  • Metaallak Candy Red
  • Ford Keyless Entry incl. Privacy glass
  • Ruimtebesparend reservewiel
Ford hoopt rond juli te kunnen leveren. Nog even wachten dus...
En omdat het kan: (ook deze velgen)

Afbeeldingslocatie: http://www.jenningsforddirect.co.uk/carimage.axd?image=EN12EAG-1&size=PreviewLarge

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mister I schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:22:
Zo ik mag mij binnenkort ook scharen bij de ford rijders. Het is even zoeken geweest, maar uiteindelijk een goede deal kunnen regelen om een Focus te leasen. Aangezien ik mijn eigen bedrijf heb, betaal ik zowel de lease kosten als de bijtelling. Uiteindelijk bij de FORD Focus 1.6 TDCi ECOn Lease Titanium terecht gekomen.
Dit omdat hij enorm veel opties heeft voor een relatief laag bedrag.

Met de volgende opties nog extra toegevoegd:
  • Leder actie + velgen
  • Metaallak Candy Red
  • Ford Keyless Entry incl. Privacy glass
  • Ruimtebesparend reservewiel
Ford hoopt rond juli te kunnen leveren. Nog even wachten dus...
En omdat het kan: (ook deze velgen)

[afbeelding]
Ben toch wel benieuwd wat je dan nu kwijt bent (zowel voor je bedrijf) als prive (bijtelling) !

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

DennusB schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:25:
[...]

Ben toch wel benieuwd wat je dan nu kwijt bent (zowel voor je bedrijf) als prive (bijtelling) !
Bijtelling is wat lastig, ligt aan omzet per jaar (zzp)
Zakelijk kom ik nu op 472,95 per maand uit.
En daar komt dan volgend jaar de wegenbelasting nog bij.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
pjottum schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:21:
Staat die niet een pagina terug?
Nope...
Wel de kleur en op velgen en spoiler na gelijk aan die van mij...

Maarde zwarte onderkant bij de voorbumper, de zwarte sideskirts en de zwarte achterbumper heb ik mee laten spuiten...

Iemand een foto hiervan?

Youtube: DashcamNL

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:43
Ik betaal netto €130,- per maand bijtelling voor de Ford Focus 1.6 TDCi 105pk 5-deurs Econetic Lease Titanium. Vind ik best netjes. Ik heb er geen opties op zitten verder.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

Haan schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:16:
[...]

Wat is dit precies? Want dat moet bij mijn Focus (2008) dus ook kunnen :9
Hoe bedoel je? Kijk maar eens bij je gaspedaal recht omhoog. Het is even zoeken maar daar vind je een voetje voor een lampje. Even googlen gaf mij:

http://www.focusclub.nl/forum//showthread.php?t=7 (maar dan niet blauw uiteraard..., lees topic maar)

Deze gast had halve voorbereiding helaas, maar ook de oplossing:
http://www.fordclub.be/fo...f3bd96f26e758be273960b122

en nog een:
http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=14510

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 11:34

B2

wa' seggie?

Jazzper schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:02:
[...]

Met bloedend hart hebben wij vanochtend de oude leasewagen van mijn vriendin ingeruild. Een Focus 2.0 Titanium Business Line Wagon uit 2009. Als hij op de markt komt: kopen! Aanrader. Pittige motor, strak sturend en mooi zwart metallic. En full, full options.

Maar daar zat precies die Travelpilot FX in. En wij hadden inderdaad ook usb en jack in de middenconsole. Werkte allemaal prima. Bluetooth en telefoons ook. Vriendin en ik hadden beiden prive iphone en nokias zakelijk en alles syncte als een malle. Wel als eerste instappen dan pakte hij mooi mijn telefoon ;)
En ook muziek afspelen vanaf de iphone. Sowieso via jackplug (line/inout), maar ook chic via usb en dan kan je de nummers via de bediening aan het stuur of op de radio gewoon uitzoeken. Terug naar albums is goed verstopt maar dat vertel ik tegen die tijd wel ;)

Oh en als je hemt koopt: Goedkoopste upgrade van de Focus phase 2 en phase 2.5 is verlichting in de voetenbak. De sockets zitten er al en voor paar euro druk je er twee lampjes in en heb je stoere voetenbakverlichting bij in en uitstappen. Op de versie die wij hadden zat dat al standaard maar heb er al veel Focusrijders mee blijgemaakt met die tip. Wat voor uitvoering is het trouwens?
Het is een 1.6 16V 100PK Wagon Titanium BNS uit 2009

Gisteren even geprobeerd om mijn iPhone 4S aan te sluiten op de Focus. Bluetooth gaat inderdaad prima, maar USB voor muziek is wat apart.
Het systeem ziet prima alles wat op de iPhone staat qua muziek, laat het zien op het schermpje en lijkt het ook af te gaan spelen, alleen hoor ik alleen maar een digitale ruis uit de speakers. Misschien omdat het bestand wat op de iPhone staat een AAC codering heeft ipv MP3? De iPhone wordt trouwens gezien als iPod.

Auto wordt trouwens volgende week vrijdag geleverd *O* *O*

[ Voor 64% gewijzigd door B2 op 03-05-2013 09:05 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:17

martjah

Appel

B2 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 07:48:
[...]

Het is een 1.6 16V 100PK Wagon Titanium BNS uit 2009

Gisteren even geprobeerd om mijn iPhone 4S aan te sluiten op de Focus. Bluetooth gaat inderdaad prima, maar USB voor muziek is wat apart.
Het systeem ziet prima alles wat op de iPhone staat qua muziek, laat het zien op het schermpje en lijkt het ook af te gaan spelen, alleen hoor ik alleen maar een digitale ruis uit de speakers. Misschien omdat het bestand wat op de iPhone staat een AAC codering heeft ipv MP3? De iPhone wordt trouwens gezien als iPod.

Auto wordt trouwens volgende week vrijdag geleverd *O* *O*
Dat had ik in het begin ook. Dat hij geen muziek afspeelde. In je muziekspeler op je iPhone moet je ervoor zorgen dat de goede output is geselecteerd (dus bluetooth en niet de USB).

Ik had vandaag een focus 1.6 ecoboost (150pk benzine) mee gekregen als vervangwagen. Maar dat rijdt leuk zeg! onderin net zoveel vermogen als een diesel (turbo begint flink te blazen) en bovenin wil ie helemaal.
En je hoort de druk van de turbo af gaan als je het gas los laat :) mooi geluidje!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dfrenner schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:50:
[...]

Nope...
Wel de kleur en op velgen en spoiler na gelijk aan die van mij...

Maarde zwarte onderkant bij de voorbumper, de zwarte sideskirts en de zwarte achterbumper heb ik mee laten spuiten...

Iemand een foto hiervan?
Ben je echt de eerste waar ik da zou zien, ook nog nooit tegengekomen. Als je hem hebt, plaats dan even fototjes, want dat is dan wel weer zo leuk! :)

ping 127.212.23.124

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

@B2: dat heb ik ook wel eens gehad en dan deed ik de ordinair line-in erbij. Kon ik via display alles regelen, maar muziek ging gewoon analoog. Nooit gedacht aan die output kiezen (waar kan dat uberhaupt)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:20

sebasd

loopt op espresso

martjah schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:25:
Ik had vandaag een focus 1.6 ecoboost (150pk benzine) mee gekregen als vervangwagen. Maar dat rijdt leuk zeg! onderin net zoveel vermogen als een diesel (turbo begint flink te blazen) en bovenin wil ie helemaal.
En je hoort de druk van de turbo af gaan als je het gas los laat :) mooi geluidje!
Dat blijft leuk inderdaad, ook na ruim een half jaar :)

• BlakHawk
martjah schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:30:
Sinds gisteren de zomerbanden / velgen erop :)
Vandaag maar eens gepoetst en twee dingen vielen mij op:
- Mijn spoiler zit aan 1 kant los [dus ff terug naar de garage want ik kan niet 123 bij de bout/moer of w/e]
- die 2 zwarte zij kapjes op de neus verschillen bij mij, 1 heeft een diep profiel en de ander totaal niet.

Verder merk ik dat de startknop niet altijd goed werkt. Dan druk ik de knop in en dan gaat de start motor half rond, dan moet ik hem vast blijven houden. Normaal tik ik 1x en start ie gewoon als ie daarvoor klaar is.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat kostte de velgen en spoiler? Weet je dat toevallig?

• BlakHawk
pjottum schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:42:
Ben je echt de eerste waar ik da zou zien, ook nog nooit tegengekomen. Als je hem hebt, plaats dan even fototjes, want dat is dan wel weer zo leuk! :)
Daarom ben ik juist aan het twijfelen...
Ik heb het ook nog nergens gezien, het zou best een kolossaal geheel kunnen gaan worden...

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Rij je dan in je nieuwe Fiesta op een invoegstrook op de snelweg. Komt een mafkees rechts voorbij die me compleet afsnijdt en over het "witte blokken gedeelte" gaat.
Aangezien daar nooit iemand rijdt liggen daar steentjes/stenen.

En ja hoor, vol een dikke steen op m'n ruit. Resultaat; barst van dik 20cm over de voorruit.

Gelukkig verzekeringswerk, maar ik kan zo slecht tegen zulke mensen he :(

Soundcloud

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 12:40
Mijn Fordje heeft een probleem :(
Af en toe houd hij in (totaal geen vermogen meer), als hij goed warm is is het geen probleem...
En motorlampje brand af en toe (storingscode dat lambda sonde stuk is :()

Mess with the best, die like the rest

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
kaos- schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:38:
Rij je dan in je nieuwe Fiesta op een invoegstrook op de snelweg. Komt een mafkees rechts voorbij die me compleet afsnijdt en over het "witte blokken gedeelte" gaat.
Aangezien daar nooit iemand rijdt liggen daar steentjes/stenen.

En ja hoor, vol een dikke steen op m'n ruit. Resultaat; barst van dik 20cm over de voorruit.

Gelukkig verzekeringswerk, maar ik kan zo slecht tegen zulke mensen he :(
Was jij aan het invoegen? en hij ook? en ging toen rechts langs je over de invoegstrook? Dat doe ik ook regelmatig, maar alleen bij mensen die het nodig vinden om met 80km/h in te gaan voegen :+

• tiguan
Klinkt bekend inderdaad. Sommige mensen begrijpen niet dat je eerst de snelheid van het verkeer op de snelweg moet matchen voordat je gaat invoegen. Al wil ik niet beweren dat Kaos dat ook doet hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 07-05-2013 11:22 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

Duinkonijn

Huh?

ThaStealth schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:15:
Mijn Fordje heeft een probleem :(
Af en toe houd hij in (totaal geen vermogen meer), als hij goed warm is is het geen probleem...
En motorlampje brand af en toe (storingscode dat lambda sonde stuk is :()
Mm dat effect heb ik met m`n Fiesta mk 6.5 ook gehad...

Net of iemand de stekker er uit trok en er weer in deed.
vooral naatje met de snelweg opgaan.

In other news.. morgen mag ik m`n ingekorte austin martin ophalen.. een dag vervroegd ivm hemelvaart

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• kaos001
Okasha schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:17:
[...]

Was jij aan het invoegen? en hij ook? en ging toen rechts langs je over de invoegstrook? Dat doe ik ook regelmatig, maar alleen bij mensen die het nodig vinden om met 80km/h in te gaan voegen :+
tiguan schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:18:
Klinkt bekend inderdaad. Sommige mensen begrijpen niet dat je eerst de snelheid van het verkeer op de snelweg moet matchen voordat je gaat invoegen. Al wil ik niet beweren dat Kaos dat ook doet hoor.
Ik reed al dik 130 toen ik nog niet eens op de snelweg zat, maar meneer in de audi vond het nodig om nóg harder te gaan.

plaatje :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jmhG20P.png

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 07-05-2013 11:36 ]

Soundcloud

• tiguan
Ahh Audi. Dat verklaart alweer een hoop, die denken vaak dat de snelweg alleen voor hun is. Al wil ik niet generaliseren. :P

• ThaStealth
  • Laatst online: 12-11 12:40
Duinkonijn schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:30:
[...]

Mm dat effect heb ik met m`n Fiesta mk 6.5 ook gehad...

Net of iemand de stekker er uit trok en er weer in deed.
vooral naatje met de snelweg opgaan.

In other news.. morgen mag ik m`n ingekorte austin martin ophalen.. een dag vervroegd ivm hemelvaart
Was het lambda sonde bij jou?
Heb het een tijd terug ook al gehad, toen moesten de bougies een siliconenspray krijgen omdat ze anders niet goed vonkte (vonk sloeg niet de motor in maar erlangs oid)

Mess with the best, die like the rest

• BlakHawk
tiguan schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:40:
Ahh Audi. Dat verklaart alweer een hoop, die denken vaak dat de snelweg alleen voor hun is. Al wil ik niet generaliseren. :P
Vaak is het wel zo'n nep Aldi Adrie, wat niet veel meer is dan een VW natuurlijk :P

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dfrenner schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:16:
[...]

Vaak is het wel zo'n nep Aldi Adrie, wat niet veel meer is dan een VW natuurlijk :P
Ah, zo'n glimmende golf.

Wel een k-streek Kaos :(, hopelijk dekt de verzekering de schade. Vast geen kenteken kunnen zien of onthouden - je schrikt je de t* als dit je gebeurd.

ping 127.212.23.124

• kaos001
Gelukkig is alles gedekt. Nieuwe ruit is al besteld, volgende week zetten ze hem er in :)
Maar het zijn idd streken, ik zou em graag op z'n bakkes slaan.

Soundcloud

• martjah

martjah

Appel

dfrenner schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:34:
[...]

Wat kostte de velgen en spoiler? Weet je dat toevallig?
PM :)

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Fiesta, oud en nieuw
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CAocOrOiATkkI2VjzM7QBRPP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PV8kJ5yIcG6pqWVjmhQf7xLA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UijnFeTTOYpIrKlXGipMMz2n/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/igzXNKbqkrMj7e6nHaodCCyo/thumb.jpg

Yes ik heb hem :P

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• DennusB
  • Niet online
Gave bak. Gefeliciteerd! Welke velgen zijn dat? 16"?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Ja :) , dat was niet echt een must, maar zat er bij.

• DennusB
  • Niet online
Duinkonijn schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:23:
Ja :) , dat was niet echt een must, maar zat er bij.
Nice, dan krijg ik die er ook onder :P

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:10
Ik heb gisteren mijn Ford Focus Wagon titanium (econetic lease) in ontvangst mogen nemen. Erg blij met het ding, is mijn 2e focus en alweer onze 5e Ford.
Het indexeren van muziek op mijn telefoon leek echter behoorlijk lang te duren, weet iemand of dat elke keer zo lang gaat duren of wordt dat gecached? Als het het laatste is is weer de vraag of je dan elke keer bij nieuwe muziek de cache moet verversen..

• DennusB
  • Niet online
Gisteren mailtje gehad van de dealer, begin Juni gaat mijn Fiesta in productie dus hopelijk eind Juni ophalen... duurt nog zo lang :(

• BlakHawk
DennusB schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:46:
Gisteren mailtje gehad van de dealer, begin Juni gaat mijn Fiesta in productie dus hopelijk eind Juni ophalen... duurt nog zo lang :(
Wanneer is hij besteld?

Ik heb een Focus besteld en moest de derde week mei even bellen, dan kon hij een richtdatum aangeven van levering ergens halverwege juni...

Ergens wil ik nu al bellen :9

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31
DennusB schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:46:
Ik kan mijn nieuwe Volvo pas eind juli/begin augustus verwachten en die heb ik 1,5 maand geleden besteld. Dus dat valt best mee ;)

Tot die tijd mag ik me nog 'vermaken' met de Ford C-Max :D

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Gisteren heeft de dealer mijn ford focus besteld en deze wordt eind juli geleverd is er aangegeven.
Hij komt halverwege juli al aan, maar de leren bekleding moet er nog ingezet worden en dat duurt twee weken.

• datadevil
Mister I schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:42:
Gisteren heeft de dealer mijn ford focus besteld en deze wordt eind juli geleverd is er aangegeven.
Hij komt halverwege juli al aan, maar de leren bekleding moet er nog ingezet worden en dat duurt twee weken.
gefeliciteerd! Heb mijne sinds vrijdag, en is een erg fijne machine.

• Sieger
  • Laatst online: 07-07-2017
Zojuist bij de dealer geweest en de occassion, Ford Focus 1.6 First Edition uit 2005, die ik vorige week gekocht heb op mijn naam laten zetten. Zaterdag kan/mag ik de auto ophalen en word ik ook Ford rijder. Ben zeer benieuwd.

Het is deze auto (heb nog geen grotere fotos gemaakt/gevonden dus dan maar even de advertentie foto)
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/7017/fordfocusd.jpg

Qua kleur past hij vrij goed naast de Ford Ka uit 2012 van mijn vriendin, dus vrouwlief is ook blij dat de fel rode polo niet meer naast haar blauwe beauty staat vanaf zaterdag <3

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Waar ik me aan stoor in m'n nieuwe Focus (ECOnetic Lease Titanium met standaard navigatie/radio) is de stem van de navigatie. Qua stem is het al behelpen (Belgische stem, welke niet is aan te passen), maar de verstaanbaarheid is echt behoorlijk slecht. Als ik de verstaanbaarheid (duidelijkheid van de stem zelf) vergelijk met de mevrouw van Sync, valt het me op dat de navigatie stem echt vele malen slechter te verstaan is. Als je zachtjes rijdt gaat het nog wel, maar op de snelweg is het echt onder de maat naar mijn mening.

Ik rijd daarom eigenlijk vanaf dag 2 met navigatie op "mute", dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Aangezien het mogelijk is het SD kaartje eruit te halen is, vraag ik me af of er niet via-via mogelijkheden zijn om iets aan die stem te doen (net zoals je bij een TomTom wav'jes kunt vervangen door eigen versies). Iemand hier al eens ingedoken?

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 15-05-2013 23:04 ]

• tiguan
Ik vind die stem ook vreselijk. Maar je kan het volume van de stem apart hoger zetten, bij mij scheelde dat al heel wat voor de verstaanbaarheid.

Nu ik 2 maanden in deze auto rij, wil ik toch even kwijt dat ik de binnenruimte op z'n zachtst gezegd krap vind. Ik had verwacht dat deze auto ruim zou zijn. Zeker als je kijkt naar de buitenmaten, welke in alle opzichten groter zijn dan de Golf VI, waar ik altijd super ruim in zat. Maar op de een of andere manier is de binnenruimte van de Focus behoorlijk krap. Zeker als er ook nog vrienden achterin zitten is het behelpen. Ik vermoed dat het door het erg diepe dashboard komt. Ik blijf 't ook vreemd vinden dat dit mij niet is opgevallen tijdens de proefrit, al zaten daar wel andere stoelen in (elektrisch). Misschien dat die lager konden worden ingesteld, want je zit vrij hoog in de Focus.

Verder is het een fijne auto hoor. Ik ga er de komende 4 jaar echt wel plezier van hebben.

[ Voor 77% gewijzigd door tiguan op 15-05-2013 23:20 ]

Verwijderd

Ik heb hem eindelijk! mijn Ford Focus Wagon 1.6 tdci Titanium econetic lease burnished glow met alle mogelijke opties aangevinkt en afgeleverd. Na 4,5 maand wachten hebben ze het dan toch voor elkaar gekregen. Ik begrijp de kritieken betreffende de binnenruimte. Daarmee gaat de nieuwe Octavia Wagon en de komende Golf Variant (allebei 14% diesels) significant over de specificaties heen voor zowel kofferruimte als zitruimte achterin. Desalniettemin ben ik erg blij met alle technissche snufjes die je bij Ford voor een appel en een ei krijgt en bij VAG betaal je daar voor exorbitant hoge prijzen. Wat mij opvalt is de GUI van de navigatie. Het is dan een tom tom kaartje wat de wegen beheert. De weergave is ronduit slecht en oudderwets. Jammer dat ze niet voor de TomTom Gui hebben gekozen, Ik ben vorige week met de Ford naar Tsjechië gereden en was erg blij dat ik gelukkig TomTom op mijn iphone heb, want in Praag kom je er echt niet meer uit met de navi in de Ford. Das een minpuntje dus.

Samengevat:
+ enorm rijke uitrusting voor relatief lage prijs, heerlijk weggedrag, comfortabel en stil
- relatief kleine binnenruimte voor zijn klasse, ronduit slechte navigatie, trekkracht in laag toerenbereik is nagenoeg afwezig

• datadevil
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:58: trekkracht in laag toerenbereik is nagenoeg afwezig
eens..maar gelukkig was ik een Ford Focus benzine uit 2001 gewend, die moet je ook hoog in de toeren houden als je vlot weg wilt. Enige enge vind ik dat je met wegrijden als je iets te laag zit de auto echt bijna niet van zijn plek komt, eng op kruisingen...

• tiguan
Ik vind de navigatie eerlijk gezegd best goed hoor. Maar mijn tomtom is dan ook 5 jaar oud geloof ik, dus ik weet niet wat er in de tussentijd bij tomtom is gebeurd haha.

Trekkracht is idd afwezig bij lage toeren en dat is vreemd bij een diesel, maar dit komt doordat de motor is afgeknepen/aangepast om in de 14% bijtelling categorie te komen. Dus ook wel weer begrijpelijk. Als je 'm eenmaal in de toeren jaagt, vind ik 'm best vlot optrekken hoor. Je kan heel goed meekomen in 't verkeer met deze auto.

En idd wat je zegt, de uitrusting is idioot uitgebreid vergeleken met de concurrentie.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 08:11

Haan

dotnetter

datadevil schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:53:
[...]

eens..maar gelukkig was ik een Ford Focus benzine uit 2001 gewend, die moet je ook hoog in de toeren houden als je vlot weg wilt. Enige enge vind ik dat je met wegrijden als je iets te laag zit de auto echt bijna niet van zijn plek komt, eng op kruisingen...
Ja daar moest ik ook aan wennen, als je niet vrij veel gas bijgeeft kom je nauwelijks weg, wat inderdaad wel vervelend kan zijn als je even snel een weg over wilt steken oid.
Het gaat hier dan om de 2008 Focus 1.6 TDCi, dus met afknijpen ivm bijtelling heeft het helemaal niets te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 17-05-2013 09:38 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Tankiej
Ik rijd nu in een 2011 C-Max en het valt me op dat de airco elke keer aangaat als ik de auto start. Ook als die niet aanstond als ik de motor uitzette de vorige keer :o
Het lijkt me niet dat het met temperatuur te maken heeft, want hij doet dat ook als het buiten 10 graden of kouder is. Dan rij ik een stukje en valt het me op dat het kouder wordt in de auto :')

Iemand die toevallig weet of je dit kan voorkomen/uitzetten?

• B2

B2

wa' seggie?

Gisteren voor het eerst zelf de Focus gewassen en toen ondekte ik een klein plekje, ongeveer 5x1 mm, op de motorkap waar roest onder zichtbaar was. Het is door de lak heen zeg maar, een plekje van een steen ofzo.
Moet ik daar uit voorzorg iets mee doen?

[ Voor 6% gewijzigd door B2 op 19-05-2013 10:15 ]

• BlakHawk
Kan iemand met een Focus Wagon bevestigen of er een 12v aansluiting in de kofferbak aanwezig is?

Half juni wordt mijn Focus Wagon Econetic Titanium Lease geleverd, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee...

• B2

B2

wa' seggie?

dfrenner schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:20:
Kan iemand met een Focus Wagon bevestigen of er een 12v aansluiting in de kofferbak aanwezig is?

Half juni wordt mijn Focus Wagon Econetic Titanium Lease geleverd, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee...
In mijn focus wagon titanium bns wel.

• datadevil
dfrenner schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:20:

Mijn model wel, en ik heb vorige week precies hetzelfde model geleverd gekregen. 3 12 volts aansluitingen in totaal; kofferbak, 1 voor de armsteun van de bestuurder en 1 achter de armsteun van de bestuurder (voor achterbank)

• DennusB
  • Niet online
Gewoon uit nieuwsgierigheid : Weet iemand hoeveel PK je krijgt als je het 100PK Ecoboost blok laat chiptunen?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

DennusB schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:35:
Gewoon uit nieuwsgierigheid : Weet iemand hoeveel PK je krijgt als je het 100PK Ecoboost blok laat chiptunen?
ik zie wisselende beloftes 115 - 125 PK.

Mis je nog wat aan die 100? :P

• DennusB
  • Niet online
Duinkonijn schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:22:
[...]

ik zie wisselende beloftes 115 - 125 PK.

Mis je nog wat aan die 100? :P
Nee hoor, ik mis niks aan die 100PK(denk ik, heb hem nog niet). Was gewoon benieuwd wat ze er uit konden persen haha

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 20:41
Morgen maar even naar de garage met mijn Ford (Econetic Titanium Lease): het display op het middenconsole doet helemaal niks meer. Ik heb nog wel geluid uit de radio en aux, maar ik zie helemaal niks meer op het display.. Ach ja.. wordt wel opgelost :)

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Tankiej schreef op zondag 19 mei 2013 @ 09:52:
Ik rijd nu in een 2011 C-Max en het valt me op dat de airco elke keer aangaat als ik de auto start. Ook als die niet aanstond als ik de motor uitzette de vorige keer :o
Het lijkt me niet dat het met temperatuur te maken heeft, want hij doet dat ook als het buiten 10 graden of kouder is. Dan rij ik een stukje en valt het me op dat het kouder wordt in de auto :')

Iemand die toevallig weet of je dit kan voorkomen/uitzetten?
Staat de uitblaasopening volledig in stand voorruit? Dan gaat in mijn 2010 fiesta ook de airco steeds weer aan na starten.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• B2

B2

wa' seggie?

Grrrrr... Wil ik vanmorgen met de hele familie wegrijden... Accu leeg.. Nou ja, net niet genoeg spanning. Sel opgelost met een buurman en een losse accu, maar het mag natuurlijk niet bij een auto die net afgeleverd is en een beurt heeft gehad.

Kan ik morgen de dealer weer bellen...

• martjah

martjah

Appel

B2 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:12:
Grrrrr... Wil ik vanmorgen met de hele familie wegrijden... Accu leeg.. Nou ja, net niet genoeg spanning. Sel opgelost met een buurman en een losse accu, maar het mag natuurlijk niet bij een auto die net afgeleverd is en een beurt heeft gehad.

Niet toevallig de lampen aangehad of een ladertje ingestoken gelaten?

Ik heb wel eens gehad dat mijn lampen aangingen/bleven omdat mijn achterklep niet goed dicht was (de hele rit niks aangegeven) en dat ik een uur later terug bij de auto aankwam.

• B2

B2

wa' seggie?

martjah schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:57:
[...]

Niet toevallig de lampen aangehad of een ladertje ingestoken gelaten?

Ik heb wel eens gehad dat mijn lampen aangingen/bleven omdat mijn achterklep niet goed dicht was (de hele rit niks aangegeven) en dat ik een uur later terug bij de auto aankwam.
Nee, lampen staan altijd op automatisch, enige wat ingeplugd was was een usb stekker. Maar dat was ook niks anders dan normaal. Hopen dat ie zo wel start :) Starten..Draaien.. 10 minuten ritje vanmorgen was dus voldoende om de accu weer op te laden.

Het lijkt me toch dat ze zo'n accu checken?

[ Voor 11% gewijzigd door B2 op 20-05-2013 19:44 ]

• Tankiej
Beatman schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:46:
[...]

Staat de uitblaasopening volledig in stand voorruit? Dan gaat in mijn 2010 fiesta ook de airco steeds weer aan na starten.
Ja, daar heb ik hem altijd op staan. Zal eens kijken of hij het nog steeds doet als ik hem op een andere stand zet tijdens het starten :o

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
B2 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:01:
[...]

Het lijkt me toch dat ze zo'n accu checken?
Hoe is ie afgeleverd: hebben zij hem naar jou gebracht of heb je hem zelf bij de dealer gehaald? In het eerste geval lijkt het me dat de accu opgeladen is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 20:41
nextware schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:36:
Morgen maar even naar de garage met mijn Ford (Econetic Titanium Lease): het display op het middenconsole doet helemaal niks meer. Ik heb nog wel geluid uit de radio en aux, maar ik zie helemaal niks meer op het display.. Ach ja.. wordt wel opgelost :)
En vanmorgen was er weer niks aan de hand. Display werkte gewoon. Diverse malen even geswitched tussen de diverse onderdelen. Maar alles functioneert zonder problemen. Maar even de komende dagen in de gaten houden. Best stoer zo'n auto met een berg elektronica, maar alleen maar meer kans dat er iets kapot gaat..

• Shadow88
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 13:13
DennusB schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:11:
[...]

Nee hoor, ik mis niks aan die 100PK(denk ik, heb hem nog niet). Was gewoon benieuwd wat ze er uit konden persen haha
+- 145pk persen ze er dan in totaal uit. Ik heb het namelijk ook bij mijn Fiësta laten doen :9
Ikzelf heb dan wel de sport, ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Bij deze post ik ook gelijk wat foto's van mijn beauty 8)

https://www.dropbox.com/sh/rm8qsgrre4a9320/E4sSut3EuV

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:11

PauseBreak

derp!

B2 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:14:
Gisteren voor het eerst zelf de Focus gewassen en toen ondekte ik een klein plekje, ongeveer 5x1 mm, op de motorkap waar roest onder zichtbaar was. Het is door de lak heen zeg maar, een plekje van een steen ofzo.
Moet ik daar uit voorzorg iets mee doen?
Als je nog garantie hebt niet. In dat geval zou ik gewoon even langs de dealer gaan en hen het laten oplossen. Anders inderdaad zelf even aan de slag :P

Nee, merp!

• kaos001
Tankiej schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:57:
[...]

Ja, daar heb ik hem altijd op staan. Zal eens kijken of hij het nog steeds doet als ik hem op een andere stand zet tijdens het starten :o
Ik heb het ook bij mijn Fiesta 2013, ik zal ook even kijken wat er gebeurd als hij op een andere stand staat. Vrij vervelend dat de airco standaard aanstaat.
Zeker mooie auto. Combinatie zwarte grill en wielen is erg geslaagd d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door kaos001 op 21-05-2013 10:34 ]

Soundcloud

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34
B2 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:12:

Kan ook liggen aan het gebruik van de auto. Wat je moet beseffen bij een moderne auto is dat ondanks dat het contact is uitgeschakeld er allerlei systemen actief blijven en stroom blijven verbruiken. Wordt vervolgens de auto langere tijd niet gebruikt en/of gebruikt voor korte afstanden in combinatie veroudering van de accu dan kan de accu op een gegeven moment onvoldoende vermogen hebben voor het starten van de auto. Om de dynamo voldoende gelegenheid te geven de accu weer bij de laden moet de auto regelmatig minimaal een kwartier, maar een half uur is beter rijden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• B2

B2

wa' seggie?

squaddie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:45:
[...]

Kan ook liggen aan het gebruik van de auto. Wat je moet beseffen bij een moderne auto is dat ondanks dat het contact is uitgeschakeld er allerlei systemen actief blijven en stroom blijven verbruiken. Wordt vervolgens de auto langere tijd niet gebruikt en/of gebruikt voor korte afstanden in combinatie veroudering van de accu dan kan de accu op een gegeven moment onvoldoende vermogen hebben voor het starten van de auto. Om de dynamo voldoende gelegenheid te geven de accu weer bij de laden moet de auto regelmatig minimaal een kwartier, maar een half uur is beter rijden.
Ik had er een dag van te voren nog mee gereden.. Nou ja, de dealer komt zo langs om hem op te halen.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mooiste auto is en blijft de Ford Mondeo, ruim.
Jammer dat ze die 2,2 TDCI eruit hebben gehaald, was echt een hele goed motor

Johann Sebastian Bach

• DennusB
  • Niet online
Wat grappig, m'n Golf moest vandaag even naar een schadeherstel bedrijf en raad 1x wat ik mee krijg als leen-auto, juist : Een nieuwe Fiesta. Te grappig, want die heb ik zelf ook in bestelling staan. Ben wel blij dat mijne wat dikker aangekleed is dan deze, maar hij rijd errgggggg lekker!

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:45:
[...]

Ik had er een dag van te voren nog mee gereden.. Nou ja, de dealer komt zo langs om hem op te halen.
Update van de accu problemen : accu vervangen aan huis door de dealer. Volgende dag, weer de accu leeg... Uiteindelijk is gisteren de auto opgehaald en blijkt het de bluetooth module te zijn die het systeem actief houdt waar door de accu 'leeg' getrokken wordt. Module is eruit gehaald en een nieuwe is in de bestelling.

Als ik google hierop kom ik vaker dezelfde kwaal tegen.

• kaos001
kaos- schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:32:
[...]

Ik heb het ook bij mijn Fiesta 2013, ik zal ook even kijken wat er gebeurd als hij op een andere stand staat. Vrij vervelend dat de airco standaard aanstaat.
Het ligt dus idd aan de stand waar je blower op staat. Als je em niet op de voorruit-stand zet slaat de airco niet aan.

Soundcloud

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:02:
Waar ik me aan stoor in m'n nieuwe Focus (ECOnetic Lease Titanium met standaard navigatie/radio) is de stem van de navigatie. Qua stem is het al behelpen (Belgische stem, welke niet is aan te passen), maar de verstaanbaarheid is echt behoorlijk slecht. Als ik de verstaanbaarheid (duidelijkheid van de stem zelf) vergelijk met de mevrouw van Sync, valt het me op dat de navigatie stem echt vele malen slechter te verstaan is. Als je zachtjes rijdt gaat het nog wel, maar op de snelweg is het echt onder de maat naar mijn mening.

Ik rijd daarom eigenlijk vanaf dag 2 met navigatie op "mute", dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Aangezien het mogelijk is het SD kaartje eruit te halen is, vraag ik me af of er niet via-via mogelijkheden zijn om iets aan die stem te doen (net zoals je bij een TomTom wav'jes kunt vervangen door eigen versies). Iemand hier al eens ingedoken?
Inmiddels achterop geraakt, iemand hier iets mee kunnen doen?

• datadevil
JBS schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:31:
[...]
Inmiddels achterop geraakt, iemand hier iets mee kunnen doen?
ik niet, maar wel een interessante vraag

• Tankiej
kaos- schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:46:
[...]

Het ligt dus idd aan de stand waar je blower op staat. Als je em niet op de voorruit-stand zet slaat de airco niet aan.
Inderdaad! Vind het wel apart dat de airco aangaat als hij op de voorruit-stand staat, maar daar zal vast ergens een reden voor zijn..

• datadevil
Tankiej schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:17:
[...]

Inderdaad! Vind het wel apart dat de airco aangaat als hij op de voorruit-stand staat, maar daar zal vast ergens een reden voor zijn..
Denk dat hij aanneemt dat je wilt ontwasemen, en dan helpt het als de airco aan is..

• arnoldjan
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
tollo71 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:43:
Sinds enige tijd hebben we een zeer vervelend probleem met onze Ford C-max (2004), met name bij koud/nat weer. Bij het sturen voel je na een paar graden stuuruitslag een bepaalde weerstand. Hier moet je "doorheen" duwen voordat je een bocht kunt nemen. Omdat daar lichte kracht voor nodig is schiet je als het ware een klein beetje door daarna. Heel vervelend en niet bevoordelijk voor de veiligheid.

Verdere info:
- Bij de garage kunnen ze niets vinden. Geen problemen met de stuurbekrachtiging (volgens computer).
- Ook is de olie al vervangen in het hydraulische deel van de stuurinrichting.
- Verder kan men geen fouten ontdekken in het "mechanische" deel van de ophanging/stuurinrichting.
- Treedt op bij zowel zomerbanden (16'' LM), als winterbanden (15'' staal)
- Treedt op bij alle snelheden
- Erger bij linksom sturen
- Variabel: soms erger dan anders (heel soms helemaal geen last)

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Ik heb exact!!! hetzelfde probleem met mijn Cmax 2004, al enkel jaren en het is ronduit onveilig. Ik kom de klacht meer keren tegen op dit Forum dus het zou een bekend probleem moeten zijn. Al veel geld aan "reparaties" kwijt. Het probleem lijkt even weg maar na een paar weken komt het weer terug. De Garage heeft geen idee wat de oorzaak is en kan het niet oplossen, uitgezonder een klodder vet (volgens mij) maar dat is snel uitgewerkt.

Ik ben benieuwd of het bij iemand inmiddels is opgelost en wat de oorzaak was.

• tiguan
Weet iemand of de nieuwste Focus de optie heeft om de portieren automatisch op slot te gooien zodra je wegrijdt? M'n Golf had dit wel, maar bij de Focus kan ik 't nergens vinden.

• JBS
  • Niet online

JBS

tiguan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:14:
Weet iemand of de nieuwste Focus de optie heeft om de portieren automatisch op slot te gooien zodra je wegrijdt? M'n Golf had dit wel, maar bij de Focus kan ik 't nergens vinden.
Mijne doet het niet, en die mogelijkheid heb ik tot dusver ook nergens als extra optie teruggevonden.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JBS schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:55:
[...]
Mijne doet het niet, en die mogelijkheid heb ik tot dusver ook nergens als extra optie teruggevonden.
Is er ook niet (ook nergens in het door mij doorgespitte boekje. :'(
Ik mis het ook (je gooit je laptop in de kofferbak - die mag dan best op slot) dus ik heb me aangeleerd om de slot-knop in te drukken als ik instap.

Ik had niet verwacht dat ik zoiets simpels zou missen tussen alle electronica, maar dat doe ik toch.

ping 127.212.23.124

• tiguan
pjottum schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:19:
[...]
Ik had niet verwacht dat ik zoiets simpels zou missen tussen alle electronica, maar dat doe ik toch.
Ja idd, ik was 't zo gewend dat ik had verwacht dat 't ook wel standaard zou zijn op de meeste auto's tegenwoordig.

Bij de Golf 5 moest 't door de garage aan gezet worden (met de nodige uitleg over de nadelen erbij haha), bij de 6 kon ik 't zelf instellen via de boardcomputer.

Misschien kan 't bij de Focus ook worden aan gezet door de garage. Bij de eerste servicebeurt ga ik dat eens navragen.

[ Voor 29% gewijzigd door tiguan op 24-05-2013 17:27 ]

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
arnoldjan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:31:
[...]

Ik heb exact!!! hetzelfde probleem met mijn Cmax 2004, al enkel jaren en het is ronduit onveilig. Ik kom de klacht meer keren tegen op dit Forum dus het zou een bekend probleem moeten zijn. Al veel geld aan "reparaties" kwijt. Het probleem lijkt even weg maar na een paar weken komt het weer terug. De Garage heeft geen idee wat de oorzaak is en kan het niet oplossen, uitgezonder een klodder vet (volgens mij) maar dat is snel uitgewerkt.

Ik ben benieuwd of het bij iemand inmiddels is opgelost en wat de oorzaak was.
Probleem is bij onze C-Max ook nog steeds aanwezig, helaas. Enige dat de garage kan proberen is "lukraak" onderdelen gaan vervangen. Omdat dat flink in de papieren kan lopen en er geen garantie is dat het hiermee is opgelost gaan we dat niet doen.
Het is nu even flink opletten en als je enige tijd rijdt wordt het effect steeds minder.

Kun je eens laten weten wat men bij jou allemaal al heeft geprobeerd? Hoeven wij dat in ieder geval niet te proberen.....

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:37
tollo71 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 06:30:
[...]

Probleem is bij onze C-Max ook nog steeds aanwezig, helaas. Enige dat de garage kan proberen is "lukraak" onderdelen gaan vervangen. Omdat dat flink in de papieren kan lopen en er geen garantie is dat het hiermee is opgelost gaan we dat niet doen.
Het is nu even flink opletten en als je enige tijd rijdt wordt het effect steeds minder.

Kun je eens laten weten wat men bij jou allemaal al heeft geprobeerd? Hoeven wij dat in ieder geval niet te proberen.....
Heb zelf geen Ford maar ben ff gaan rondkijken op het net en vond deze topic.
http://www.cmaxownersclub...steering-4746/index3.html

Vooral dit is misschien interessant 'cleaned the "EPAS Pump Module Connections" and handed my car back without a problem.
They said the module connections were prone to getting dirty and wet, causing the electrical problem.
Total cost £28.75 inc VAT'

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Luke-san schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:27:
[...]

Heb zelf geen Ford maar ben ff gaan rondkijken op het net en vond deze topic.
http://www.cmaxownersclub...steering-4746/index3.html

Vooral dit is misschien interessant 'cleaned the "EPAS Pump Module Connections" and handed my car back without a problem.
They said the module connections were prone to getting dirty and wet, causing the electrical problem.
Total cost £28.75 inc VAT'
Bedankt voor de tip!! Ik ga op zoek naar een werkplaats handleiding om te achterhalen waar die stekker kan zitten.

Verwijderd

Wij zijn in de markt voor een privé fiesta, budget tot €6000, bouwjaar vanaf 2005. Iemand ervaring met het praktijkverbruik vs prestatie en betrouwbaarheid van de 1.3 en de 1.4 motor? Vanwege het met volle tevredenheid gebruik maken van mijn lease focus wagon, willen we ook voor mijn vrouw eens serieus naar de optie "Ford" kijken.

Verwijderd

benzine natuurlijk

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 21:16
Gaat om de MK6 Fiesta dan denk ik? Mk7 voor 6000 euro zal een hoge km stand opleveren. 1.3 en 1.4 zijn Zetec motoren volgens mij en de 1.25 een Duratec. Allemaal prima blokken zolang olie goed ververst is en juiste olie is gebruikt volgens mij....

Betrouwbaarheid zit wel goed bij MK6 en MK7 Fiesta, hoor er weinig horrorverhalen over.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jim423 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:01:
Gaat om de MK6 Fiesta dan denk ik? Mk7 voor 6000 euro zal een hoge km stand opleveren. 1.3 en 1.4 zijn Zetec motoren volgens mij en de 1.25 een Duratec. Allemaal prima blokken zolang olie goed ververst is en juiste olie is gebruikt volgens mij....

Betrouwbaarheid zit wel goed bij MK6 en MK7 Fiesta, hoor er weinig horrorverhalen over.
Alleen zou ik wel heel erg goed letten op het vermogen. Minimaal een 1.4 liever een 1.6

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Touchdomex schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:05:
[...]

Alleen zou ik wel heel erg goed letten op het vermogen. Minimaal een 1.4 liever een 1.6
Qua vermogen kom je met de Fiesta mk6 1.6 niets tekort. Bij de mijne bleek voor het voorgeschreven vervangingsinterval van de distributieriem de spanner niet goed meer te functioneren waardoor je een licht tikkend geluid hoorde bij koude motor. Uiteindelijk kon dat leiden tot afbreken ervan. Check dus goed of dit vervangen is bij een Fiesta > 6 jaar. Vervangen kost ca € 600.
En in vergelijking met mijn huidige Fiesta mk7 1.25 kan ik ca. 100 km meer rijden op een tank, terwijl de inhoud daarvan niet wezenlijk verschilt.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• DennusB
  • Niet online
Heeft er iemand een foto van het 5" navigatie scherm in de Ford Fiesta 2012? En dan NIET het Sony model... In het boekje en op de site kan ik alleen foto's vinden met het Sony systeem, maar ik heb het "normale" Ford navigatie systeem! Iemand?

• datadevil
DennusB schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:41:
Heeft er iemand een foto van het 5" navigatie scherm in de Ford Fiesta 2012? En dan NIET het Sony model... In het boekje en op de site kan ik alleen foto's vinden met het Sony systeem, maar ik heb het "normale" Ford navigatie systeem! Iemand?
Is het navigatie systeem anders? Wat ik van de Focus begrijp is dat het navigatiesysteem (scherm + wat er op het scherm is) hetzelfde is, maar alleen de knoppen eromheen anders...

• DennusB
  • Niet online
datadevil schreef op zondag 02 juni 2013 @ 07:43:
[...]

Is het navigatie systeem anders? Wat ik van de Focus begrijp is dat het navigatiesysteem (scherm + wat er op het scherm is) hetzelfde is, maar alleen de knoppen eromheen anders...
O is dat zo? Dus als je 1500 euro neertelt voor een Sony systeem krijg ik alleen wat andere knoppen...?

• Tankiej
DennusB schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:11:
[...]

O is dat zo? Dus als je 1500 euro neertelt voor een Sony systeem krijg ik alleen wat andere knoppen...?
En waarschijnlijk andere versterker en betere luidsprekers, maar het daadwerkelijke systeem is hetzelfde volgens mij :o

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Tankiej schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:47:
[...]

En waarschijnlijk andere versterker en betere luidsprekers, maar het daadwerkelijke systeem is hetzelfde volgens mij :o
Lijkt mij sterk want afaik werkt Ford in Europa altijd met Blaupunkt samen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Tankiej
Touchdomex schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:48:
[...]

Lijkt mij sterk want afaik werkt Ford in Europa altijd met Blaupunkt samen.
Maar er staat Sony op het dashboard, dan lijkt het mij dan ze alleen meer dan alleen wat knopjes van Sony hebben als je er 1500 euro voor betaald :o

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Tankiej schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:55:
[...]

Maar er staat Sony op het dashboard, dan lijkt het mij dan ze alleen meer dan alleen wat knopjes van Sony hebben als je er 1500 euro voor betaald :o
Ja behalve de fancy sony units die zijn echt sony :+

• DennusB
  • Niet online
Tankiej schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:55:
[...]

Dat is dus alleen bij het Sony systeem, normaal staat er geen Sony op? Dus wat voor navigatie zit er dan in? Niemand hier met het "normale" 5" navi systeem?

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

tiguan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:14:
Vanaf de Focus 2 (focus facelift) kon dit aangezet worden door een bepaalde handeling. 3 keer deuren open en dicht,contact uit, contact aan, 3 keer deuren open en dicht, contact uit, piepjes. Zo'n soort handeling, maar dan niet exact deze. Zal ongetwijfeld nog steeds aanwezig zijn.

Edit, probeer het eens. Het wordt rolling-locking of anti-hijack genoemd.

http://www.fordclub.be/fo...b5762a7994df48cdfbe9dfbd2
1. Stap in de wagen en doe de deur dicht;
2. Zet de motor op contact;
3. Vergrenden en ontgrendel de deur (3x);
4. Zet het contact uit;
5. Doe nogmaals 3x ver-/ontgrendelen (met contact af!);
6. Zet nu het contact op - u hoort "piep";
7. Vergrendel /ontgrendel (1x) - u hoort een "lange piep"
8. Rij weg en de wagen sluit vanaf 5km/u

[ Voor 32% gewijzigd door Oyster op 02-06-2013 15:02 ]

• datadevil
Oyster schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Vanaf de Focus 2 (focus facelift) kon dit aangezet worden door een bepaalde handeling. 3 keer deuren open en dicht,contact uit, contact aan, 3 keer deuren open en dicht, contact uit, piepjes. Zo'n soort handeling, maar dan niet exact deze. Zal ongetwijfeld nog steeds aanwezig zijn.

http://www.fordclub.be/fo...b5762a7994df48cdfbe9dfbd2

[...]
en nu met start/stop knop? >:)

Weet iemand btw hoe je met een wasstraat omgaat met elektrisch inklapbare spiegels?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Bij m'n fiesta is het deuren op slot, dan gaan de spiegels dicht en wassen

• Tankiej
DennusB schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:44:
[...]

Dat is dus alleen bij het Sony systeem, normaal staat er geen Sony op? Dus wat voor navigatie zit er dan in? Niemand hier met het "normale" 5" navi systeem?
In de 2011 c-max waar ik in rijd zit geen Sony systeem, maar het standaard multimediasysteem. Ik weet niet of die hetzelfde is als bij een Fiesta? :o

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34
DennusB schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:41:
Persoonlijk vind ik het bijna misleidend hoe Ford in hun materiaal consequent de de duurdere Sony radio toont en praktisch nergens de standaard radios. Maar goed dat is weer een andere discussie.

Van Ford Nederland heb ik begrepen dat de Fiesta en Focus dezelfde radios gebruiken en wat betreft navigatie is het nog simpler er is maar een type navigatie. Kortom of je nu een standaard radio (Blaupunkt) of de Sony radio neemt de navigatiemodule en bijbehorende 5" scherm is altijd gelijk. Van de Fiesta met standaard radio en navigatie zijn praktisch geen afbeeldingen op internet te vinden, zelfs de dealer en Ford Nederland konden begin dit jaar geen duidelijk afbeelding leveren.

Welke verschillen zijn er dan wel tussen de standaard en Sony radio? Meest opvallend is andere design van de knoppen. Betere speakers, ik heb test gereden in een Fiesta met de standaard radio en speakers en deze hadden moeite met goede weergave als ik de radio flink opendraaide, mijn Sony radio met zoals Ford aangeeft premium speakers heb ik ook op hoog volume een goede weergave. In hoeverre er op normaal volume verschil zit kan ik niet beoordelen, tussen testrijden en levering zat 3 maanden. Bij de Sony radio schijnt er een tweede antenne in de achterbumper te zitten voor ondersteuning bij radio ontvangst. Wat de Sony radio wel heeft en de standaard radios op dit moment niet is DAB+ radio.

De navigatiemodule icm de standaard radio kost 900 euro volgens de Fiesta prijslijst en de Sony radio met navigatie kost 1450 euro dat maakt de meerprijs voor Sony 550 euro. Wat natuurlijk nog steeds een behoorlijke meerprijs is, maar in elk geval geen 1500 euro.
datadevil schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:19:
[...]

Weet iemand btw hoe je met een wasstraat omgaat met elektrisch inklapbare spiegels?
Tenzij je de spiegels laat uitklappen terwijl borstels ter hoogte van de spiegels zijn dan heb ik geen idee hoe de wasstraat hierop reageert, maar anders het zelfde als met niet automatisch inklapbare spiegels, de wasstraat volgt de contouren van de auto.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• datadevil
datadevil schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:19:
[...]

die klap je blijkbaar in met een knopje (handleiding gelezen)

• tiguan
Oyster schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Dat is nogal een proces. Maar ik heb een start knop :P Thanks voor de tip.

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 12-11 06:50
Laat je even weten of het werkt met de start knop.. Dat scheelt mij weer 10 minuten klooien :P

prutsert

Pagina: 1 ... 20 ... 139 Laatste