Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 21 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
datadevil schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:19:
[...]

en nu met start/stop knop? >:)

Weet iemand btw hoe je met een wasstraat omgaat met elektrisch inklapbare spiegels?
Spiegels laat je gewoon uitstaan. Ik doe mijn auto in wasstraat niet op slot ofzo. Even antenne eraf schroeven en gáááán. Trouwens, ik heb wel zo'n knopje boven mn raambediening om mijn spiegels dicht te klappen. Gebruik ik nog wel eens in de krappe straten van onze wijk om een vrachtwagen te passeren, maar dus niet in de wasstraat.

Oja ik ben ook benieuwd of iemand dat met contact en automatisch sluiten al geprobeerd heeft :) Bij de nieuwe focus dan. Zou het ook vaker mijn auto op slot moeten hebben in de steden met laptop in bak op bijrijder.

[ Voor 15% gewijzigd door Okasha op 03-06-2013 06:41 ]

Verwijderd

Oyster schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Vanaf de Focus 2 (focus facelift) kon dit aangezet worden door een bepaalde handeling. 3 keer deuren open en dicht,contact uit, contact aan, 3 keer deuren open en dicht, contact uit, piepjes. Zo'n soort handeling, maar dan niet exact deze. Zal ongetwijfeld nog steeds aanwezig zijn.

Edit, probeer het eens. Het wordt rolling-locking of anti-hijack genoemd.

http://www.fordclub.be/fo...b5762a7994df48cdfbe9dfbd2

[...]
Volgende gedaan:
instappen deur dicht
op startknop duwen zodat motor aan gaat
3x met knop op dashboard vergendelt en ontgrendelt
op startknop geduwd zodat motor uit gaat
3x met knop op dashboard vergendelt en ontgrendelt
op startknop duwen zodat motor aangaat -> ik hoor geen piep
1 x met kno op dashboard vergrendelen en ontgrendelen
na wegrijden gebeurt er niets automatisch

Werkt dus volgens mij niet op deze manier. Ik ga de dealer eens vragen, wil het ook geactiveerd hebben.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:43
Ik heb wat fora afgespeurd op internet, maar niemand heeft een oplossing voor de mk3, dat is deze toch?

Er wordt zelfs beweerd dat het er expres uitgehaald is, omdat Ford bang is dat mensen niet uit hun auto kunnen komen als de accu leeg is. Overigens geldt dat voor Europese modellen iig, Amerikaanse modellen hebben de feature wel :P

[ Voor 56% gewijzigd door tiguan op 03-06-2013 13:55 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:17

martjah

Appel

tiguan schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:50:
Ik heb wat fora afgespeurd op internet, maar niemand heeft een oplossing voor de mk3, dat is deze toch?

Er wordt zelfs beweerd dat het er expres uitgehaald is, omdat Ford bang is dat mensen niet uit hun auto kunnen komen als de accu leeg is. Overigens geldt dat voor Europese modellen iig, Amerikaanse modellen hebben de feature wel :P
Dat is ook wat ik tegen kom op Google :(

Verwijderd

Tja, dat probleem heb je dus ook als je hem met het elektrische knopje op slot doet. Jammer, had het wel handig gevonden. Ford is wel de neige met die angst, want alle andere fabrikanten hebben het gewoon wel.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-11 12:57
Weet iemand of de originele dakdragers van Ford MK1 ook op een Focus Wagon MK2 passen?
Het gaat dan om dakdragers die bevestiging moeten worden aan de vier bevestigingspunten die onder een kunststof afdekkapje verscholen zitten.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Roadman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:37:
Weet iemand of de originele dakdragers van Ford MK1 ook op een Focus Wagon MK2 passen?
Het gaat dan om dakdragers die bevestiging moeten worden aan de vier bevestigingspunten die onder een kunststof afdekkapje verscholen zitten.
Goeie vraag, ik zie precies naar hetzelfde te kijken :)

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-11 12:57
Of weet iemand anders universele dakdragers die op een Focus MK2 station passen?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:11

PauseBreak

derp!

Nee, merp!

• tiguan
Ik heb afgelopen week ruim 2000km gereden met de Focus mk3 1.6 tdci in Frankrijk. Nou het is een heerlijke wagen om mee te cruisen over de peage. Cruise control bergop 130km/u geen probleem in z'n zes. Gemiddeld verbruik van een hele rit was 4,6l/100km heenweg ('s nachts gereden) en 4,9l/100km overdag (vandaag) terug gereden. Terug in Nederland was 't wel weer even wennen aan 't truttige verkeer wat we hier in Nederland hebben en ook de snelheidslimieten die hier absurd laag zijn eigenlijk. Ik moet vooral 100km wegen pakken namelijk. Zoals ze in Frankrijk rijden wordt hier waarschijnlijk als asociaal bestempeld, maar ik vind 't een heerlijke manier van rijden.

Ik kreeg op een gegeven moment wel een soort pijn in m'n rechterbeen en bil. Op de terugrit heb ik dit opgelost door m'n been een soort van dwars te leggen (kleermakerszit). Wellicht gevaarlijk, maar als je bijtijds je been weer terug zet bij het gaspedaal en rempedaal moet dat geen probleem zijn.

Ook in het binnenland over de provinciale wegen (die doorgaans 90m/u zijn in Frankrijk) en de Fransen rijden lekker vlot door. Ook daar kan je met deze auto erg goed meekomen. Over haarspelden en kronkelweggetjes is het ook erg lekker rijden met deze auto. Gewoon bijtijds schakelen en niet te snel omhoog schakelen.

Jammer genoeg kan ik niet echt lekker onderuit gezakt zitten in deze auto.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 08-06-2013 20:49 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik hoorde dat de Fiesta's worden geproduceerd in Duitsland. Klopt dit? En heeft de productie dan nu ook last van de hoge waterstanden? Want dan zou m'n Fiesta best wel vertraagd kunnen zijn :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DennusB schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:28:
Ik hoorde dat de Fiesta's worden geproduceerd in Duitsland. Klopt dit? En heeft de productie dan nu ook last van de hoge waterstanden? Want dan zou m'n Fiesta best wel vertraagd kunnen zijn :(
Volgens mij niet. Ze worden gemaakt in Keulen dus zoek maar uit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:34
tiguan schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:44:
Ik kreeg op een gegeven moment wel een soort pijn in m'n rechterbeen en bil. Op de terugrit heb ik dit opgelost door m'n been een soort van dwars te leggen (kleermakerszit). Wellicht gevaarlijk, maar als je bijtijds je been weer terug zet bij het gaspedaal en rempedaal moet dat geen probleem zijn.
Dit heb ik ook in mijn mk3, in mijn mk2 had ik dit over dezelfde afstanden niet
Ik heb in de mk2 ruim een jaar 4 dagen in de week van Deventer naar Heerhugowaard gereden en had nooit klachten en nu sinds een paar weken rij ik dezelfde afstand weer (nu naar Alkmaar) en op de terugweg krijg ik dezelfde klachten als wat jij hebt, en inderdaad ff je been anders neerleggen, dan gaat het wel weer, maar in filerijden of andere drukke momenten zonder cc is dat wel lastig/irritant...

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 22:15

djidee

Mr. Slungel

Touchdomex schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:40:
[...]

Volgens mij niet. Ze worden gemaakt in Keulen dus zoek maar uit.
Fabriek ligt in Keulen langs de Rijn, volgens mij minder heftig daar, dan in het Oosten (fabrieken van Audi en Porsche met name)...

Wat ik nog weet is dat de fabriek tov de Rijn nog vrij hoog ligt (ooit eens met de tour door de fabriek meegeweest)

"Mekker, blaat"

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

djidee schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:05:
[...]

Fabriek ligt in Keulen langs de Rijn, volgens mij minder heftig daar, dan in het Oosten (fabrieken van Audi en Porsche met name)...

Wat ik nog weet is dat de fabriek tov de Rijn nog vrij hoog ligt (ooit eens met de tour door de fabriek meegeweest)
Nou ja je zit met de bevoorrading maar die gebeurd volgens mij in het Ruhrgebied zelf. Alleen is het net de vraag in hoeverre daar ze er allemaal last van hebben.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:53

vhal

ಠ_ಠ

Hoe zijn de Ford Focus 1.0 ecoboost motoren (100 en 125pk) wat betreft prestaties vergeleken met de Fiesta 1.25 82PK? Is de 100pk een geknepen variant, het koppel lijkt identiek te zijn.

Ik ben aan het kijken naar een Focus Wagon met ws. bovengenoemde motoren. Er zijn zat reviews te vinden over de 1 liter 3-cilinders maar weinig vergeleken met de 82PK die in mijn huidige Fiesta zit.

Uiteraard is de 1.6 ecoboost met 150PK ook erg leuk maar ws. even niet financieel haalbaar. Tenzij er ook een nette gebruikte te vinden is voor +/- 20.000 euro. Diesel is geen optie vanwege de hoge aanschafprijs.

Strava

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:20

sebasd

loopt op espresso

vhal schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:32:
Uiteraard is de 1.6 ecoboost met 150PK ook erg leuk maar ws. even niet financieel haalbaar. Tenzij er ook een nette gebruikte te vinden is voor +/- 20.000 euro. Diesel is geen optie vanwege de hoge aanschafprijs.
Ik rij zelf een 1.6 150PK, bewuste keuze na zowel in deze als de 1.0 te hebben proefgereden en heb er nog geen moment spijt van gehad. Die 1.0 reed verrassend goed maar is echt een stuk rumoeriger dan de 1.6. Even zoeken op Autoscout gaf bijvoorbeeld deze. Zelfs nog een Titanium-uitvoering, lekker compleet (heb ik niet geheel toevallig ook), en in je budget..

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb afgelopen week ruim 2000km gereden met de Focus mk3 1.6 tdci in Frankrijk. Nou het is een heerlijke wagen om mee te cruisen over de peage. Cruise control bergop 130km/u geen probleem in z'n zes. Gemiddeld verbruik van een hele rit was 4,6l/100km heenweg ('s nachts gereden) en 4,9l/100km overdag (vandaag) terug gereden. Terug in Nederland was 't wel weer even wennen aan 't truttige verkeer wat we hier in Nederland hebben en ook de snelheidslimieten die hier absurd laag zijn eigenlijk. Ik moet vooral 100km wegen pakken namelijk. Zoals ze in Frankrijk rijden wordt hier waarschijnlijk als asociaal bestempeld, maar ik vind 't een heerlijke manier van rijden.

Ook in het binnenland over de provinciale wegen (die doorgaans 90m/u zijn in Frankrijk) en de Fransen rijden lekker vlot door. Ook daar kan je met deze auto erg goed meekomen. Over haarspelden en kronkelweggetjes is het ook erg lekker rijden met deze auto. Gewoon bijtijds schakelen en niet te snel omhoog schakelen.

Jammer genoeg kan ik niet echt lekker onderuit gezakt zitten in deze auto.
Ik kan niet wachten :9~
Nog 8 dagen...

Als ik dit lees, is de Focus toch een stuk zuiniger dan de Fabia 1.2TDI die ik nu heb...
Ik deed 100km/u op de Peage en reed 5l/100km... Eerlijk gezegd wel met dakkoffer, maar geen 130...

Youtube: DashcamNL

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

sebasd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:24:
[...]

Ik rij zelf een 1.6 150PK, bewuste keuze na zowel in deze als de 1.0 te hebben proefgereden en heb er nog geen moment spijt van gehad. Die 1.0 reed verrassend goed maar is echt een stuk rumoeriger dan de 1.6. Even zoeken op Autoscout gaf bijvoorbeeld deze. Zelfs nog een Titanium-uitvoering, lekker compleet (heb ik niet geheel toevallig ook), en in je budget..
Ja, ik kwam deze van het weekend ook al tegen. Wel een nette uitvoering, Titanium is toch wel de eerste keus. Alleen de kleur is naar mijn smaak wat minder. Wel heeft deze auto +/- 45k gereden (en is uit 2011) wat bij mijn vrouw en mijzelf in mindere mate toch een onderbuikgevoel geeft van dat zijn veul kilometers. Eigenlijk gek omdat zulke motoren dan net ingereden zijn maar het zal wel tussen de oren zitten. Vorige auto's hadden maximaal 12000 kilometer op de teller toen ik ze gebruikt kocht. Aan de andere kant, mijn Fiesta heeft nu pas 45k gereden met 0 problemen...eigenlijk moet ik niet zo zeuren :P

Strava

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34
vhal schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:32:
Hoe zijn de Ford Focus 1.0 ecoboost motoren (100 en 125pk) wat betreft prestaties vergeleken met de Fiesta 1.25 82PK? Is de 100pk een geknepen variant, het koppel lijkt identiek te zijn.

Ik ben aan het kijken naar een Focus Wagon met ws. bovengenoemde motoren. Er zijn zat reviews te vinden over de 1 liter 3-cilinders maar weinig vergeleken met de 82PK die in mijn huidige Fiesta zit.

Mijn vorige vorige auto was een 82 pk Fiesta en mn huidige is een 100 pk Fiesta. De 1.2 is een prima motor en ik heb in 80.000 km geen enkel probleem gekend en praktisch geen olieverbruik, maar had mijn inziens twee nadelen weinig koppel en moest toeren maken om de pks en koppel beschikbaar te maken.

Beide nadelen zijn aangepakt met de Ecoboost motor en zou om die redenen ook niet willen terug willen naar de 1.2 motor. In dagelijks gebruik is de Ecoboost een heerlijke motor om mee te rijden en in vergelijking met de 1.2 in het algemeen stiller tenzij je flink in de toeren trapt. Een nadeeltje waar elke turbomotor meekampt is dat soms je een tel moet wachten voordat de turbo op gang is, bijvoorbeeld als je stationair in de eerste versnelling de auto laat rollen en dan gas geeft.

Wat ik heb begrepen over het verschil tussen 100 en 125 pk versie is dat 125 pk versie een overboosted (lees: overgeklokte) versie is van de 100 pk. Het motormanagement van 125 pk laat gedurende een beperkte tijd de maximum prestaties toe en schakelt dan terug om schade aan bijvoorbeeld de turbo door warmteontwikkeling te voorkomen.
Ik laat meestal mn voet op het gaspedaal rusten zonder deze in te trappen dat is minder inspannend dan je voet boven het pedaal te laten zweven.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• DennusB
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Nou ja je zit met de bevoorrading maar die gebeurd volgens mij in het Ruhrgebied zelf. Alleen is het net de vraag in hoeverre daar ze er allemaal last van hebben.
Laten we hopen dat het allemaal goed gaat, anders krijg ik m'n auto nog heel veel later ben ik bang :(

Verwijderd

Ik heb nu al een paar keer ruzie met mijn start/stop systeem gehad. Als ik rustig in zijn vrij de laatste meters uitrol naar het stoplicht, dan gaat de motor uit nét voordat ik compleet stilsta. Als dan net het stoplicht weer op groen springt en ik de koppling intrap, dan start de motor niet en moet ik de startknop induwen. Dat lukt meestal niet de eerste keer, want dan moet ik eerst remmen en volledig stilstaan en dan pas de startknop induwen. Dit irritieert de weggebruikers achter mij, omdat ik dan sta te klungelen voor het stoplicht. Resultaat van dit alles is dat ik het start/stop systeem gewoon uitzet, omdat ik geen gezeur wil in de stad voor stoplichten. Andere mensen hier ook last mee?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 08:11

Haan

dotnetter

Waarom dan niet gewoon uitrollen met koppeling ingetrapt, en pas in z'n vrij als je helemaal stil staat?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• tiguan
squaddie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:33:
Ik laat meestal mn voet op het gaspedaal rusten zonder deze in te trappen dat is minder inspannend dan je voet boven het pedaal te laten zweven.
Ik had m'n voet op de bodemplaat liggen in eerste instantie, maar dan is m'n been nog niet recht genoeg. Op een gegeven moment legde ik m'n voet tussen de koppeling en de rem in , dan kon ik m'n been iets verder strekken, maar dat werkte uiteindelijk ook niet meer. Op het gaspedaal laten rusten kan ik ook eens proberen, maar dan zit je nog steeds met een gebogen been. In kleermakerszit ook trouwens, maar dat werkte ook prima.

@dfrenner: Ik denk dat een dakkoffer het verbruik best wel wat opkrikt, dit i.v.m. luchtweerstand.

@erikz01: Ik gebruik het start/stop systeem eigenlijk nooit. Alleen als het stoplicht heel lang rood blijft of bij een open brug. Ik ben 't eigenlijk gewend om koppeling en versnelling in z'n 1 te houden bij het stoplicht. Bij mij schakelt het start stop systeem dus bijna nooit aan. En uit laten rollen doe ik altijd in een versnelling, zo heb ik 't geleerd. Misschien dat bij de nieuwere rijlessen anders is?

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 11-06-2013 11:20 ]

• BlakHawk
Heeft iemand ervaring met het eraf halen van de type aanduidingen?

Dus "Focus" aan de linkerkant en aan de rechterkant een blokje ofzo.
Ik heb het gevraagd bij de dealer, maar deze zei dat er vaak een stukje lak meekomt als ze dat doen. Tot nu toe heb ik dat bij al mijn eerdere auto's laten doen, nooit problemen opgeleverd...

• tiguan
Heb je het toen laten verwijderen, of af fabriek al weggelaten? Bij VW is dat een optie iig, ik deed het altijd bij mijn Golfjes. Stond idd veel mooier.

• BlakHawk
tiguan schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:40:
Heb je het toen laten verwijderen, of af fabriek al weggelaten? Bij VW is dat een optie iig, ik deed het altijd bij mijn Golfjes. Stond idd veel mooier.
Achteraf laten verwijderen bij Skoda...
Aangegeven toen zij hem hadden staan bij de dealer, later hadden ze nog lelijke greenline stickers laten zitten, die alsnog laten verwijderen. Hij reed naar de werkplaats en 5 minuutjes later was het gebeurd.

Bij mijn volvo ook achteraf laten verwijderen. Typeaanduiding was inderdaad een optie, maar "Volvo" en "C30" laten verwijderen bij de dealer weer.

Nu zei de Ford dealer dat het in 7/10 gevallen niet goed lukt... Ik ga dat risico niet nemen, misschien later nog een keer aangeven bij een andere dealer als hij voor onderhoud gaat...

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En anders gewoon een fohn pakken en voorzichtig eraf halen met bijv. visdraad. Zou prima moeten gaan zolang ze niet met iets anders vast zitten dan standaard stickerlijm.
Bij mijn Golf was het niet mogelijk af-fabriek, dealer heeft het er gewoon afgehaald.

[ Voor 20% gewijzigd door J0YR1D3R op 11-06-2013 12:55 ]

• BlakHawk
Even een vraagje over dakdragers.

Zijn hier mensen ervaring met de Focus 3 wagon met de dakrails als optie erbij?

Ik heb nu thule dakdragers op mijn Fabia, maar dat zijn universele. De nieuwe Focus heeft van die design dakrailing.

Als het goed is heb ik dan het volgende nodig:

Thule Rapid Fixpoint XT 753
Thule WingBar 961
Kit 4024 Fixpoint XT

Klopt dat?
Vorige keer heb ik ze op compleetopweg.nl besteld

Nu kost dat € 208,95.
Nu weet ik ook dat de dealer iets heeft voor 199... De Ford dealer kon me alleen niet vertellen welk merk zij verkopen.

Hebben anderen ervaringen met de Ford optie, of juist thule?

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:17:
[...]

@erikz01: Ik gebruik het start/stop systeem eigenlijk nooit. Alleen als het stoplicht heel lang rood blijft of bij een open brug. Ik ben 't eigenlijk gewend om koppeling en versnelling in z'n 1 te houden bij het stoplicht. Bij mij schakelt het start stop systeem dus bijna nooit aan. En uit laten rollen doe ik altijd in een versnelling, zo heb ik 't geleerd. Misschien dat bij de nieuwere rijlessen anders is?
Tuurlijk laat ik ook uitrollenin de versnelling. Echter de laatste meters zet ik hem in zijn vrij en denk dan even milieubewust bezig te zijn om de start/stop in werking te stellen. Ik denk dat het bij een diesel toch allemaal wat met wat meer heisa gaat dan bij een benzine auto. Ik heb regelmatig in ruilauto's gereden op benzine met start/knop en daar merk je er toch significant minder van. Is er soms ook een trucje om start/stop bij starten van de wagen automatisch op "uit" te laten zetten

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:55:
En anders gewoon een fohn pakken en voorzichtig eraf halen met bijv. visdraad. Zou prima moeten gaan zolang ze niet met iets anders vast zitten dan standaard stickerlijm.
Bij mijn Golf was het niet mogelijk af-fabriek, dealer heeft het er gewoon afgehaald.
De Ford delaer omschreef aan mij bovenstaande procedure. Moet prima lukken dus. Zelf nog niet gedaan, maar hal de embleempjes er nog wel af

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 15:56

Reneger

Wie? IK?

Ik heb geen ruzie met het start-stop systeem in mijn 115PK 1.6 diesel. Ik gebruik hem regelmatig, eigenlijk voor elk stoplicht waar ik 10sec of meer moet wachten.
Tot nu toe een keer gehad dat ik hem handmatig moest starten, denk omdat ik hem al in de versnelling had staan voor ik de koppeling weer intrapte.

• Haan

Haan

dotnetter

tiguan schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:50:

Om hier nog eens op terug te komen, ik heb het ook geprobeerd met mijn Focus mk 2.1, maar daar lijkt het ook niet te werken. Het vergrendelen zou je moeten doen met een knopje op het portier, maar dat knopje heb ik niet :(

• Joostk
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

dfrenner schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:53:
Even een vraagje over dakdragers.

Zijn hier mensen ervaring met de Focus 3 wagon met de dakrails als optie erbij?

Ik heb nu thule dakdragers op mijn Fabia, maar dat zijn universele. De nieuwe Focus heeft van die design dakrailing.

Als het goed is heb ik dan het volgende nodig:

Thule WingBar 961
Kit 4024 Fixpoint XT

Klopt dat?
Vorige keer heb ik ze op compleetopweg.nl besteld

Nu kost dat € 208,95.
Nu weet ik ook dat de dealer iets heeft voor 199... De Ford dealer kon me alleen niet vertellen welk merk zij verkopen.

Hebben anderen ervaringen met de Ford optie, of juist thule?
Ik loop stage bij Thule en kan je vertellen dat Ford merk niks meer is dan een ander merk (Thule/Westfalia of een ander) met een andere naam. Ford zelf maakt geen dakdragers en dergelijke.
Je hebt de vereiste onderdelen goed:
Thule WingBar 961
Kit 4024 Fixpoint XT
En als ik zo kijk naar de dakdragers die bij de Ford accesoires lijst staan lijkt me dat het gewoon Thule dakdragers zijn.
Kijk anders eens bij de dealer of ze zo'n dakdrager hebben liggen of staan op een auto ofzo. Er zit dan ergens nog wel een merkje van de fabrikant Thule of een ander op het artikel.
Wel slecht dat de dealer je dat niet kon vertellen welk merk dakdragers het zijn.

• BlakHawk
Joostk schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:23:
[...]

Ik loop stage bij Thule en kan je vertellen dat Ford merk niks meer is dan een ander merk (Thule/Westfalia of een ander) met een andere naam. Ford zelf maakt geen dakdragers en dergelijke.
Je hebt de vereiste onderdelen goed:
Thule WingBar 961
Kit 4024 Fixpoint XT
En als ik zo kijk naar de dakdragers die bij de Ford accesoires lijst staan lijkt me dat het gewoon Thule dakdragers zijn.
Kijk anders eens bij de dealer of ze zo'n dakdrager hebben liggen of staan op een auto ofzo. Er zit dan ergens nog wel een merkje van de fabrikant Thule of een ander op het artikel.
Wel slecht dat de dealer je dat niet kon vertellen welk merk dakdragers het zijn.
Nou, Ford lijkt een andere stang te hebben dan de wingbar, minder gestroomlijnd. Daarnaast lijkt het alsof de bar die ze gebruiken (wel alu kleur) precies op maat geaagd wordt van de Focus, steekt dus niet uit. Verder is het wel het thule systeem...

Ik ga voor thule in ieder geval, meer flexibel en de echte wingbar die gestroomlijnder is dan de veel rondere bar bij Ford. Thule is slechts 8 euro duurder...
Dus voor 8 euro meer flexibel in de toekomst en een mooiere gestroomlijndere bar.

• Joostk
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

Ja klopt dat het geen Thule Wingbar is want ten tijde dat de accesoires voor de Ford Focus gemaakt werden. Enkele jaren terug al (OE parts) was de Wingbar nog niet op de markt. Is dus logisch dat de Wingbar niet als accesoire te koop is.
8 euro verschil is niks op zo'n bedrag. En ja je bent een stuk flexibeler want als je de Ford verkoopt en een andere auto koopt kan je nog steeds je Thule dakdrager set gebruiken. Misschien alleen een andere klem-kit kopen en klaar.

• BlakHawk
Helemaal vergeten te melden hier, de Frozen White Focus Wagon is binnen!
Geweldige bak, geen spijt van de keyless entry optie (alleen werkt dat helaas niet bij de achterbak, klopt dat?)

Alleen heeft de dealer enkel de achterbumper meegespoten in wit, maar niet de sideskirts en voorbumper...
Maandag gaat hij terug en dinsdagmiddag is hij klaar :)

• Jeroen V
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

dfrenner schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:54:
Helemaal vergeten te melden hier, de Frozen White Focus Wagon is binnen!
Geweldige bak, geen spijt van de keyless entry optie (alleen werkt dat helaas niet bij de achterbak, klopt dat?)
Nee, bij mij werkt dat wel...

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:10
Jeroen V schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:15:
[...]

Nee, bij mij werkt dat wel...
bij mij ook, moet je wel weten waar je moet vastpakken, het is niet handsfree ofzo dat ie ontsluit, wat je wel hebt als je met de afstandsbediening 2 keer drukt

• BlakHawk
datadevil schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:48:
bij mij ook, moet je wel weten waar je moet vastpakken, het is niet handsfree ofzo dat ie ontsluit, wat je wel hebt als je met de afstandsbediening 2 keer drukt
Waar moet ik hem vastpakken dan?
Als ik de "knop" indruk waarmee je de achterbak openmaakt, doet hij niets... Sleutel zit dan gewoon in mijn zak.

Wat ik ook jammer vind is dat hij niet automatisch op slot gaat als je wegloopt bij de auto vandaan...
Als ik iets uit de achterbak pak, moet ik eerst weer naar de sensor op een van de voorportieren lopen en daar mijn vinger langshalen...

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 23-06-2013 01:54 ]

• datadevil
dfrenner schreef op zondag 23 juni 2013 @ 01:50:
[...]

Waar moet ik hem vastpakken dan?
Als ik de "knop" indruk waarmee je de achterbak openmaakt, doet hij niets... Sleutel zit dan gewoon in mijn zak.
Die knop ja...lijkt me dat er iets stuk is dan als ik het goed begrijp.
Wat ik ook jammer vind is dat hij niet automatisch op slot gaat als je wegloopt bij de auto vandaan...
Als ik iets uit de achterbak pak, moet ik eerst weer naar de sensor op een van de voorportieren lopen en daar mijn vinger langshalen...
Ik had wel begrepen dat dat moest kunnen maar dat werkt bij mij inderdaad ook nog niet..

• BlakHawk
datadevil schreef op zondag 23 juni 2013 @ 07:33:
Die knop ja...lijkt me dat er iets stuk is dan als ik het goed begrijp.
Nou ja morgen sowieso de auto wegbrengen om de sideskirts en voorbumper te laten spuiten (achterbumper was een groot succes), dus direct maar even vragen
Ik had wel begrepen dat dat moest kunnen maar dat werkt bij mij inderdaad ook nog niet..
Hmmm, dan vraag ik dit ook maar direct even.
Hebben anderen dit wel voor elkaar gekregen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben geen uitgesproken Ford fan maar blijkbaar hebben de modellen me wel altijd aangesproken want mijn eerste auto was een Ford (Taunus, gekocht in 1976) en mijn laatste, die nu helaas al enkele jaren ongebruikt op de oprit staat, is een Ford Windstar. Tussen die 2 modellen zijn er nog heel wat andere Fordjes door mijn handen gegaan.

Mijn lijstje vanaf 1976 t/m 2013;

Taunus
Escort
Capri
Escort
Escort
Sierra
Sierra
Scorpio
Scorpio
Mecury Sable (aka Ford Taurus)
Fiesta (als 2e auto naast de Sable)
Mondeo (als 2e auto naast de Sable)
Ford Windstar
Mondeo (als 2e auto naast de Windstar), en deze wordt nu door mijn oudste zoon bereden.

Er zaten ook nog andere merken tussen hoor, het was zeker niet alleen Ford.

Renault 16
Renault 16
Toyota Celica
BMW 525
Honda Civic
Renault Clio

Nu rijd mijn vrouw in een Renault Twingo en ik mag daar als bijrijder naast gaan zitten :(

Testing, one, two ...

• DennusB
  • Niet online
dfrenner schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:36:

Hmmm, dan vraag ik dit ook maar direct even.
Hebben anderen dit wel voor elkaar gekregen?
Ik ben ook wel benieuwd of dit kan, dan vraag ik het voor aflevering ook even. Want ik wil dat wel graag!

Verwijderd

Hi,

Heb van de week een mooie, gebruikte , ford focus uit 1999 gekocht (1.6 16v wagon, trend)

Heb het hele handleidingsboekje door gezoch, maar kan geen antwoord vinden op de vraag hoeveel liter er over is wanneer het benzine controlelampje gaat branden. Iemand enig idee of bevind ik mij hier tussen bestuurders van enkel nieuwe fords!?

gr. Marvin

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-11 17:14
Zo afgelopen vrijdag maar een Focus wagon besteld :D
  • Econetic Lease Titanium
  • stof "Lux" Charcoal Black
  • Midnight Sky (M)
  • Driver Assistant Pack
  • Koplampen met automatische bediening van het grootlicht
  • Sensor overname
  • Lane departure waarschuwing activeert de besturing
  • Verkeersbordherkenning
  • Elektrische opklapbare spiegels
  • [LSCSSb] Active City Stop
  • Light Upgrade Pack
  • Metaallak
  • Ruimtebesparend reservewiel
  • Ford Keyless Entry incl. Privacy glass

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• DennusB
  • Niet online
Mijn Fiesta word deze week gelost bij de dealer :D Hopen dat ik hem volgende week op kan halen ^^

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Nog 4 dagen en mijn Fiesta uit 2010 kan de deur uit. Intentie was om een Focus Wagon te kopen maar de dealer had weinig zin om een redelijke prijs te geven voor mijn Fiesta. Die nieuwe verkoper is blijkbaar beter om klanten weg te jagen. Dan maar naar de concurrent.

Strava

• DennusB
  • Niet online
vhal schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:22:
Nog 4 dagen en mijn Fiesta uit 2010 kan de deur uit. Intentie was om een Focus Wagon te kopen maar de dealer had weinig zin om een redelijke prijs te geven voor mijn Fiesta. Die nieuwe verkoper is blijkbaar beter om klanten weg te jagen. Dan maar naar de concurrent.
Wat krijg je nu dan?

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:54:
Hi,

Heb van de week een mooie, gebruikte , ford focus uit 1999 gekocht (1.6 16v wagon, trend)

Heb het hele handleidingsboekje door gezoch, maar kan geen antwoord vinden op de vraag hoeveel liter er over is wanneer het benzine controlelampje gaat branden. Iemand enig idee of bevind ik mij hier tussen bestuurders van enkel nieuwe fords!?

gr. Marvin
Dat lampje gaat bij een Focus 1 al snel branden. Bij mij gaat het om (exact?) 7 liter tankinhoud nog. Hou voor de zekerheid maar 5 a 7 liter aan.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Een Renault Megane Estate. Mijn vrouw heeft nog wel een identieke Fiesta waar ik nog in kan rijden.

Strava

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

tiguan schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:14:
Weet iemand of de nieuwste Focus de optie heeft om de portieren automatisch op slot te gooien zodra je wegrijdt? M'n Golf had dit wel, maar bij de Focus kan ik 't nergens vinden.
Key-less entry!

Johann Sebastian Bach

• tiguan
Is die functionaliteit alleen inbegrepen bij keyless entry? Beetje jammer weer. Overigens heb ik nog niemand horen zeggen, dat het wel op zijn Focus zit.

[ Voor 31% gewijzigd door tiguan op 24-06-2013 12:12 ]

• BlakHawk
tiguan schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:11:
Is die functionaliteit alleen inbegrepen bij keyless entry? Beetje jammer weer. Overigens heb ik nog niemand horen zeggen, dat het wel op zijn Focus zit.
Nope, ik heb keyless entry en heb dat niet.

Overigens zat dat op mijn Volvo wel en was dit in het dashmenu aan te passen. Had gehoopt dat Ford dat ook wel met Volvo deelde...

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-11 14:02

Stekeltje

Nothing to see here move along

Dat de deuren opslot gaan bij +x km per uur is bij de dealer in te stellen of je moet zelf aan de knutsel met software en een OBD2 stekker. Als je met google er naar zoekt dan kom je van zelf how-to's tegen.

• martjah

martjah

Appel

dfrenner schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:39:
[...]

Nope, ik heb keyless entry en heb dat niet.

Overigens zat dat op mijn Volvo wel en was dit in het dashmenu aan te passen. Had gehoopt dat Ford dat ook wel met Volvo deelde...
Met keyless gaat hij ook niet automatisch op slot. Volgens google gaat dit ook niet meer met de laatste modellen.

Achterbak moet vanzelf van het slot af springen als je erbij in de buurt bent met de sleutel. Doet die van mij namelijk wel. Alleen als ik hem voor op slot doe, dan moet ik soms een paar seconden wachten totdat de kofferbak in de gaten heeft dat ik hem open wil maken.

Verwijderd

LaserJet schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:28:
[...]

Dat lampje gaat bij een Focus 1 al snel branden. Bij mij gaat het om (exact?) 7 liter tankinhoud nog. Hou voor de zekerheid maar 5 a 7 liter aan.
Bedankt voor je reactie! :) Hij begon vanmiddag voor t eerst te branden, goed te weten hoe ver ik nog kan.

gr. Marvin

• datadevil
Paganstars schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:11:
Zo afgelopen vrijdag maar een Focus wagon besteld :D
  • Econetic Lease Titanium
  • stof "Lux" Charcoal Black
  • Midnight Sky (M)
  • Driver Assistant Pack
  • Koplampen met automatische bediening van het grootlicht
  • Sensor overname
  • Lane departure waarschuwing activeert de besturing
  • Verkeersbordherkenning
  • Elektrische opklapbare spiegels
  • [LSCSSb] Active City Stop
  • Light Upgrade Pack
  • Metaallak
  • Ruimtebesparend reservewiel
  • Ford Keyless Entry incl. Privacy glass
Bijna zelfde als mijne, gefeliciteerd (heb alleen safety pakket niet en andere doppen)

• BlakHawk
datadevil schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:22:
Bijna zelfde als mijne, gefeliciteerd (heb alleen safety pakket niet en andere doppen)
Dan heb jij bijna dezelfde als ik, ook andere doppen en dan nog de bumpers en sideskirts mee laten spuiten. Morgen middag ophalen bij de dealer, dan is ie af >:)

Frozen white hier...

Ziet er strak uit met meegespoten bumpers en privacy glass.

Hier een impressie:

Afbeeldingslocatie: http://i69.photobucket.com/albums/i67/Blueeagle_2006/IMG_0855.jpg

• Paganstars
@Datadevil thnx.

Ik vond lmv nou niet heel erg nodig en ja die wieldoppen zijn wel lelijk, maar voor 2 tientjes heb ik zo nieuwe wieldoppen ;) Gezien het feit dat ik toch regelmatig met mijn lmv tegen stoepjes aan zit etc ;)

• datadevil
Paganstars schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:00:
@Datadevil thnx.

Ik vond lmv nou niet heel erg nodig en ja die wieldoppen zijn wel lelijk, maar voor 2 tientjes heb ik zo nieuwe wieldoppen ;) Gezien het feit dat ik toch regelmatig met mijn lmv tegen stoepjes aan zit etc ;)
Ik heb ook geen lmv, ik heb iets andere doppen genomen. Zit met de parkeer sensoren eigenlijk nooit ergens tegenaan

• DennusB
  • Niet online
Mijn Fiesta is er volgende week Woensdag (de 3e). Is het mogelijk om mijn dealer gelijk te laten regelen dat hij automatisch op slot schiet als ik ga rijden en als ik wegloop? Of is dat veel werk?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Weglopen kan. Bij rijden niet. (wat als je te water komt)

Johann Sebastian Bach

• Paganstars
datadevil schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:35:
[...]

Ik heb ook geen lmv, ik heb iets andere doppen genomen. Zit met de parkeer sensoren eigenlijk nooit ergens tegenaan
Aah verkeerd gelezen! Ford doppen of iets anders?

• datadevil
Paganstars schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:13:
[...]

Aah verkeerd gelezen! Ford doppen of iets anders?
Ford, weet niet hoe ze heten, waren een optie

• DennusB
  • Niet online
Nivida_intel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:06:
Ik doe als ik ga rijden altijd al handmatig de sloten er op. Zou dus fijn zijn als ze even instellen dat hij dat vanzelf doet bij 5 km/u (en ja, dat kan)!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Nivida_intel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:06:
Dus alle audi en mercedes rijders zullen verdrinken als de auto in het water komt?

• DennusB
  • Niet online
We Are Borg schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:34:
[...]

Dus alle audi en mercedes rijders zullen verdrinken als de auto in het water komt?
En VW, en Peugeot. Goh, wat een doden komen er dan aan :> >:)

• Paganstars
Op het moment dat je te water gaat zou de sloten volgens mij automatisch eraf moeten schieten. Zelfde als met een ongeluk...

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Heeft er iemand ervaring met een fietsdrager voor een nieuwe Ford Focus 5-deurs zonder trekhaak? Dus eentje aan de achterklep gemonteerd, niet een dakdragersetje.

Ik zag wel een aantal opties op internet maar de bevestiging ervan lijkt me nogal magertjes. Investeren in een trekhaak heeft wat mij betreft geen zin omdat het een leaseauto is.

[ Voor 10% gewijzigd door Joarie op 26-06-2013 10:29 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• tiguan
Paganstars schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:37:
Op het moment dat je te water gaat zou de sloten volgens mij automatisch eraf moeten schieten. Zelfde als met een ongeluk...
Dat dus idd. Of Ford heeft de techonologie niet in huis om dit te kunnen bewerkstelligen, of niet betrouwbaar genoeg. Dan snap ik dat ze het systeem achterwege laten. Maar ik had begrepen dat ze het deden, omdat je de sloten niet meer open kan krijgen als de accu leeg is.
Nu weet ik dat mijn vorige auto (Golf 6), het slot er af kon halen door de hendel eenmaal naar je toe te trekken en de tweede keer deed de deur open. Oftewel, mechanisch en niet afhankelijk van stroom.
Bovendien, als je te water raakt, krijg je de deur toch niet open :P Dus waar hebben we 't over. Er zitten niet voor niets lifehammers in nieuw auto's.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 26-06-2013 11:11 ]

• BlakHawk
datadevil schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:03:
Ford, weet niet hoe ze heten, waren een optie
Hij heeft ze bij mij gratis omgewisseld met de lelijke doppen.
Ik heb nu dus deze:
16 inch 7-spaaks sierdeksel (standaard op Ambiente en accesoire, 1683455)

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://carszp.ru/upload/iblock/f0e/f0ed99a7e64df9bbf0133b2b3b056ebd_thumb_26131e3e557014a3.jpg

• datadevil
dfrenner schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:17:
[...]

Hij heeft ze bij mij gratis omgewisseld met de lelijke doppen.
Ik heb nu dus deze:
16 inch 7-spaaks sierdeksel (standaard op Ambiente en accesoire, 1683455)

Deze dus:
[afbeelding]
Nette dealer, bij mij kreeg ik er echt niks uit onderhandeld... heb je lease?

• tiguan
Ik kreeg ook helemaal niks. Ik had nog achter m'n bestellin aangebeld of er een asbak bij kon worden geleverd, want ik stond er helemaal niet bij stil, dat die er niet in zat standaard. Ja was geen probleem. Bij de aflevering kreeg ik 'm mooi niet, ze hadden ze geen eens liggen zei die gast :P

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tiguan schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:07:
[...]
Dat dus idd. Of Ford heeft de techonologie niet in huis om dit te kunnen bewerkstelligen, of niet betrouwbaar genoeg. Dan snap ik dat ze het systeem achterwege laten. Maar ik had begrepen dat ze het deden, omdat je de sloten niet meer open kan krijgen als de accu leeg is.
[knip]
Ford (USA) gebruikt het auto-lock systeem als sinds de jaren 90 op zijn auto's, kon simpel aan- of uit worden gezet via de keyless entry toetsen op de deur (indien aanwezig), of via bepaalde handelingen in de auto zelf. Ik vond het een erg prettig en veilig systeem en het werkte altijd vlekkeloos. De deur kon van binnenuit altijd worden opengemaakt, maar wel eerst door de bestuurder en/of voorste passagier voordat de achterdeuren open konden. Mocht de bestuurder de auto niet uit hoeven dan kon hij zelf de overige deuren middels een drukknop ontgrendelen. Aan alles was gedacht.

Testing, one, two ...

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:11

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:19:
[...]

Ford (USA) gebruikt het auto-lock systeem als sinds de jaren 90 op zijn auto's, kon simpel aan- of uit worden gezet via de keyless entry toetsen op de deur (indien aanwezig), of via bepaalde handelingen in de auto zelf. Ik vond het een erg prettig en veilig systeem en het werkte altijd vlekkeloos. De deur kon van binnenuit altijd worden opengemaakt, maar wel eerst door de bestuurder en/of voorste passagier voordat de achterdeuren open konden. Mocht de bestuurder de auto niet uit hoeven dan kon hij zelf de overige deuren middels een drukknop ontgrendelen. Aan alles was gedacht.
Dat kan toch nog steeds wel? Op mijn FoFo zit er onder de deurgreep aan de binnenkant een aparte LOCK-knop (bij zowel bestuurder als bijrijder) waarmee alle deuren vergrendelen. Automatisch dat laten doen vanaf X snelheid schijnt ook te kunnen, maar ik ben te lui om dat te regelen. Sowieso rij ik vrijwel nooit met vergrendelde deuren.

Nee, merp!

• tiguan
@Hardware-lover: Ik kan me goed indenken dat 't allang bestaat en toegepast wordt. Mijn Golf uit 2005 had 't ook. Maar toch, als ik op internet ga zoeken naar Focus mk3 anti hijack, of soortgelijke termen, krijg ik alleen maar verhalen van mensen op fora dat het er niet meer in zit, althans, niet in Europa.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 27-06-2013 23:31 ]

• BlakHawk
datadevil schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:38:
Nette dealer, bij mij kreeg ik er echt niks uit onderhandeld... heb je lease?
Ja, Tichelaar Waalwijk.
Heel relax!

Dealer had blijkbaar ook alleen opdracht gegeven tot spuiten van de bumpers...
Ik heb de dealer gebeld en die hebben de sideskirts geregeld!

• datadevil
dfrenner schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:05:
[...]

Ja, Tichelaar Waalwijk.
Heel relax!

Dealer had blijkbaar ook alleen opdracht gegeven tot spuiten van de bumpers...
Ik heb de dealer gebeld en die hebben de sideskirts geregeld!
Ik had Crum in Houten, en die geven echt niks nada noppes..volgende keer ga ik meerdere dealers langs...

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vanmorgen reed ik op de a28 in de richting van Zwolle in mijn 20% 1.6TDci toch echt wel een zwarte ST voorbij :P. Ik dacht dat die me snel voorbij zou komen, maar hield zich in. Zware nacht gehad denk ik..

Mooi hoor!

ping 127.212.23.124

• DennusB
  • Niet online
Weet iemand nou of je bij het niet Sony navisysteem ook een achteruitrijd camera krijgt? De verkoper zei van wel, maar de site zaait wat verwarring bij mij!

• Paganstars
Met sony krijg je de achteruitrij camera...

• DennusB
  • Niet online
Paganstars schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:51:
Met sony krijg je de achteruitrij camera...
Is niet te vinden in de brochure/de site. Volgens de verkoper zat het ook op het normale systeem?
Edit : Dealer maar even gebeld. Volgens hem is een achteruitrijcamera totaal geen optie op een Fiesta, met welk pakket of navigatiesysteem dan ook :?

[ Voor 22% gewijzigd door DennusB op 01-07-2013 09:44 ]

• martjah

martjah

Appel

najah bij de Ford Focus zit de achteruitcamera er gewoon op als je een Sony systeem hebt.

Ik weet dat een hele tijd geleden iemand zei dat de navigatie niet altijd even duidelijk was. Daarop reageerde ik toen (volgens mij) dat ik er tevreden mee was. In omgeving Eindhoven wel.

Afgelopen weekend in Rotterdam geweest, maar daar laat hij toch heel wat te wensen over. Toen maar de TomTom op mijn telefoon aangezet en die was wel makkelijk te volgen.

• DennusB
  • Niet online
martjah schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:24:
najah bij de Ford Focus zit de achteruitcamera er gewoon op als je een Sony systeem hebt.

Ik weet dat een hele tijd geleden iemand zei dat de navigatie niet altijd even duidelijk was. Daarop reageerde ik toen (volgens mij) dat ik er tevreden mee was. In omgeving Eindhoven wel.

Afgelopen weekend in Rotterdam geweest, maar daar laat hij toch heel wat te wensen over. Toen maar de TomTom op mijn telefoon aangezet en die was wel makkelijk te volgen.
Waar laat hij te wensen over dan? Is hij te traag ofzo?

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Oude kaarten gok ik ;)

• tiguan
Updaten ze die kaarten voor je eigenlijk tijdens een onderhoudsbeurt ? Of krijg je die kaart alleen als je 'm koopt en daarna nooit meer?

• martjah

martjah

Appel

Oude kaart valt wel mee. De auto is van eind januari en toen stond er de nieuwste versie op.
Alleen op de Maasvlakte reed ik 100 meter langs de weg.
In de binnenstad heb je meerdere splitsingen na elkaar en daar is ie te traag met aangeven. Bijv. over 300 meter heb je een verdeling naar 4 verschillende richtingen. TomTom zegt dan 300 meter vtv al dat je bijv. de 1 na linkse moet aanhouden. De Ford zegt dan nog dat je alle 4 de banen kunt hebben om vervolgens op het laatste moment erachter te komen dat je toch 1 verder naar links moest (terwijl de strepen op dat moment al doorgetrokken zijn)

Het is misschien niet helemaal duidelijk uit te leggen maar ik weet dat er toen iemand was die ook zoiets aangaf en toen had ik zoiets van "het zal wel aan hem liggen". Maar nu snap ik het toch.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik heb niks gemerkt van traagheid, en gebruik het systeem toch regelmatig.

@Tiguan: Helaas pindakaas, updates zal je moeten kopen.

• martjah

martjah

Appel

Reneger schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:21:
Ik heb niks gemerkt van traagheid, en gebruik het systeem toch regelmatig.

@Tiguan: Helaas pindakaas, updates zal je moeten kopen.
Ik gebruik hem verder ook meerdere keren per week en verder geen last van. Alleen in Rotterdam wel.

Verwijderd

martjah schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:51:
Oude kaart valt wel mee. De auto is van eind januari en toen stond er de nieuwste versie op.
Alleen op de Maasvlakte reed ik 100 meter langs de weg.
In de binnenstad heb je meerdere splitsingen na elkaar en daar is ie te traag met aangeven. Bijv. over 300 meter heb je een verdeling naar 4 verschillende richtingen. TomTom zegt dan 300 meter vtv al dat je bijv. de 1 na linkse moet aanhouden. De Ford zegt dan nog dat je alle 4 de banen kunt hebben om vervolgens op het laatste moment erachter te komen dat je toch 1 verder naar links moest (terwijl de strepen op dat moment al doorgetrokken zijn)

Het is misschien niet helemaal duidelijk uit te leggen maar ik weet dat er toen iemand was die ook zoiets aangaf en toen had ik zoiets van "het zal wel aan hem liggen". Maar nu snap ik het toch.
Dat was ik toen.... En ik blijf er bij. De navigatie van de nieuwe Ford Focus is gewoon bagger en verrre van marktconform (Audi, VW, Skoda hebbben topsystemen). Wat jij zegt klopt. Hij laat je bijvoorbeeld bij een keuze op de snelweg van links, rechtdoor of rechts tot 200m rechtdoor rijden en DAN pas moet je ineens naar rechts. Daarnaast id de Graphical User Interface (het schermpje) ronduit jaren 90. Gek dat je van Ford de kaarten van TomTom krijgt, maar de Graphical User Interface van Ford zelf. Daar hebben ze de plank compleet mis geslagen. Ze hadden hier net als bij Renault gewoon "all the way" met TomTom moeten gaan. Ik kreeg de Navi nou eenmaal bij het gekozen pakket. In de praktijk heb ik mijn Iphone met TomTom er naast aan als ik in een grote stad rij of op een druk knooppunt. Dan wordt de Ford Navi levensgevaarlijk

• tiguan
In Amerika hebben ze al een nieuwere navi er in zetten met (ik dacht) 5" scherm.

@erikz01: Ik ben het met je eens dat de navi van VAG heel goed is, maar ook uitermate diefstalgevoelig.

[ Voor 47% gewijzigd door tiguan op 01-07-2013 14:56 ]

• datadevil
tiguan schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:41:
In Amerika hebben ze al een nieuwere navi er in zetten met (ik dacht) 5" scherm.

@erikz01: Ik ben het met je eens dat de navi van VAG heel goed is, maar ook uitermate diefstalgevoelig.
Ja die is veel mooier, maar op de een of andere manier duurt het omzetten naar Europa blijkbaar heel lang..

• datadevil
tiguan schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:48:
Updaten ze die kaarten voor je eigenlijk tijdens een onderhoudsbeurt ? Of krijg je die kaart alleen als je 'm koopt en daarna nooit meer?
Moet je kopen

• Haan

Haan

dotnetter

Sowieso doen ze nooit een software update, behalve als er aanleiding toe is. Bij mij is toevallig vorige week de firmware van m'n 2008 Focus bijgewerkt, omdat de navigatie begon te haperen en iedere keer bij contact maken moest de SD kaart worden gecheckt. Kaart van 2012 heb ik moeten kopen voor €149 :( maar het was wel nodig omdat het nogal irritant is als je ergens naar een klant moet rijden en hij kent het adres niet..

Overigens ben ik binnenkort geen Ford rijder meer, ik ga zelf tegenwoordig met de trein naar het werk, en m'n vriendin heeft nu een leasewagen (een Polo Bluemotion diesel ;( ) waardoor de Focus nu over is ;w

[ Voor 20% gewijzigd door Haan op 02-07-2013 08:51 ]

• datadevil
Ik heb overigens niet echt problemen met het Ford navigatie systeem zoals hierboven beschreven. Wat misschien wel helpt is om hem in 3d te zetten, dan kun je zelf ook beter vooruit kijken

• DennusB
  • Niet online
WTF zeg... ben ik vandaag bij de dealer om m'n nieuwe Fiesta op te halen kom ik er bij het bekijken achter dat er geen kleurenscherm/navi in zit. Dus ben weer terug met m'n oude auto en moet nu nog minimaal een maand wachten omdat hij een hele nieuwe moet bestellen :@

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

DennusB schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:20:
WTF zeg... ben ik vandaag bij de dealer om m'n nieuwe Fiesta op te halen kom ik er bij het bekijken achter dat er geen kleurenscherm/navi in zit. Dus ben weer terug met m'n oude auto en moet nu nog minimaal een maand wachten omdat hij een hele nieuwe moet bestellen :@
Been there, done that, maar ik heb 't er bij laten zitten (dan maar aparte TomTom).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• DennusB
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:25:
[...]

Been there, done that, maar ik heb 't er bij laten zitten (dan maar aparte TomTom).
Wel korting gehad neem ik aan?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

DennusB schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:29:
[...]

Wel korting gehad neem ik aan?
Lease en gezien het feit dat 'ie verder vol opties zit zal het denk ik niet veel uitgemaakt hebben op het maandbedrag.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 21 ... 139 Laatste