Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 36 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-10 10:17
Coach4All schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:28:
[...]

Dat is nog eens op het scherpst van de snede rijden..... O-)
Haha 8)7 aangepast nu, bedankt voor de subtiele reminder :+

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja geen probleem. Vorige week van Beesd naar Shell de meern gereden met 0 toen ik de motor startte.

Ging 50 liter in toen

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-11 10:12
brrr liever jullie dan ik, als ik je zie staan met een lege tank dan zwaai ik wel ff :P

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:47

Reinier

\o/

Blord schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:29:
Heb je geen gebruik gemaakt van kortingen op de nieuwprijzen ? Voor Ford werknemers en familie gelden sterke kortingen op nieuwe wagens van Ford natuurlijk. Hier in België is wel zo'n gunstmaatregel.
Nee, hij werkt bij een dealer maar niet bij Ford zelf.

Aanschaf is toch weer even op de lange baan geschoven :(

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:36
Niet specifiek Ford gerelateerd maar ik heb iets opgemerkt wat me nooit eerder is opgevallen. Rij sinds oktober een Focus uit 2012 waarbij ik de eerste 2 maanden een gemiddelde verbruik reed van ca. 1:15. Toen in december gewisseld naar de winterbanden en mijn gemiddeld verbruik was opeens 1:16. Ik dacht, dat komt misschien omdat ik in het begin nog niet de juiste rijstijl te pakken had voor deze auto, maar wat denk je: sinds een paar weken terug op zomer set en het verbruik is weer omhoog.

Winterbanden: Vredestein SnowTrac 205/55/R16 (lagen al op de velgen die ik heb gekoch (Y spaak ST velgen)
Zomerbanden: Michelin Primacy HP 215/55/R16

Het enige verschil zit hem in de breedte (even rubber compound buiten beschouwing latende) en de velgen (beide lichtmetaal). Kan die 215 breedte ten opzichte van de 205 zoveel schelen? Op een volle tank scheelt het me ca. 75 km.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe meet je verbruik? :+

Boordcomputer of met tankbonnetjes?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Ik ben geen expert daar in, maar meer breedte is meer weerstand/wrijving. Het zou heel goed daar door kunnen komen.

Leuk draadje op de focus club hier over: http://www.focusclub.nl/f...thread.php?t=32113&page=2

[ Voor 31% gewijzigd door tiguan op 23-03-2015 16:54 ]

• Phusebox
Touchdomex schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:51:
Hoe meet je verbruik? :+

Boordcomputer of met tankbonnetjes?
Beiden.

• Okasha
  • Niet online
Paganstars schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:28:
brrr liever jullie dan ik, als ik je zie staan met een lege tank dan zwaai ik wel ff :P
Haha bangert :+ Hoeveel tank je dan bij de pomp?
Want met 0 op de teller tank ik 49 liter. Ik weet dat er 53 in past.
Ik rijd (volgens mijn boordcomputer) gemiddeld 17,5 km/l.
Dus dan kun je dus 70 km onder de 0 rijden.

Amerikaanse buffer om rechtzaken te voorkomen }:O

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

Winterbanden zijn meestal wat onzuiniger ja dan zomerbanden.
Komt voornamelijk doordat er zachter rubber gebruikt wordt.

Wat ook wel uitmaakt is tot welke snelheidscodering zijn beide banden? Want hoe hoger de snelheidscodering V of Y, hoe zachter het rubber ook is.

• Phusebox
Joostk schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:47:
Winterbanden zijn meestal wat onzuiniger ja dan zomerbanden.
Komt voornamelijk doordat er zachter rubber gebruikt wordt.

Wat ook wel uitmaakt is tot welke snelheidscodering zijn beide banden? Want hoe hoger de snelheidscodering V of Y, hoe zachter het rubber ook is.
Bij mij is het dus omgekeerd. De zomerbanden hebben een hoger verbruik dan winterbanden.

Lijkt me dat winter rubber sowieso zachter is dan zomer.

Al met al valt het verbruik van mijn Focus ecoboost vies tegen. 1 op 16 wat ik met de winterbanden reed vind ik nog net binnen de marge van wat je mag verwachten maar 1 op 15 is gewoon bedroevend slecht.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

Bandenspanning is ook van invloed.
En ja de ene type band Michelin als voorbeeld is onzuiniger dan Vredestein. Als op het ene bandenlabel staat dat ie een verbruik heeft van B en de andere van F.

• Paganstars
Okasha schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:50:
[...]

Haha bangert :+ Hoeveel tank je dan bij de pomp?
Want met 0 op de teller tank ik 49 liter. Ik weet dat er 53 in past.
Ik rijd (volgens mijn boordcomputer) gemiddeld 17,5 km/l.
Dus dan kun je dus 70 km onder de 0 rijden.

Amerikaanse buffer om rechtzaken te voorkomen }:O
vanochtend kon ik volgens BC nog 120 km rijden.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32
Phusebox schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:51:
Al met al valt het verbruik van mijn Focus ecoboost vies tegen. 1 op 16 wat ik met de winterbanden reed vind ik nog net binnen de marge van wat je mag verwachten maar 1 op 15 is gewoon bedroevend slecht.
Ik heb laatst een keer 1 op 17 gehaald, maar dat komt alleen maar omdat ik de laatste de laatste tijd veel tussen Apeldoorn en Arnhem op en neer moet. 90% van die route is vmax 100 tijdens de spits.

Meestal is 1 op 15 een reëler verbruik :X

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:47

Reinier

\o/

Reinier schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:36:
Aanschaf is toch weer even op de lange baan geschoven :(
Toch niet, m'n vrouw heeft net haar Ka'tje uit 2003 voor een vijfdeurs Fiesta (80 PK, Midnight Sky) uit 2013 ingeruild. Erg leuk karretje :9

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat slecht dat die Fiesta met powershift gewoon 25% bijtelling heeft zeg, zie ik net opeens. Bizar.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Weet er iemand hoeveel originele Sierra Cosworths er nog zijn?
Wiki erbij genomen en er zijn er maar 30932 van gemaakt (5046 in '86, 500 RS500 '87, 13140 4d 2wd '88-'89, 2250 4d 4WD '90-'92). Nu nog weten welke mijn nicht(+aangetrouwd neef) heeft gekregen van haar vader :), volgens mij een 1 van de 2250 stuks *O* :Y

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Damic schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:09:
Weet er iemand hoeveel originele Sierra Cosworths er nog zijn?
Wiki erbij genomen en er zijn er maar 30932 van gemaakt (5046 in '86, 500 RS500 '87, 13140 4d 2wd '88-'89, 2250 4d 4WD '90-'92). Nu nog weten welke mijn nicht(+aangetrouwd neef) heeft gekregen van haar vader :), volgens mij een 1 van de 2250 stuks *O* :Y
http://diensten.vwe.nl/pu...574958&bdrid=93613&lng=nl

zoiets? :+ bollenracing.nl zit bij mij in de buurt en heeft vaak van zn 'speciale' fordjes :)

• Damic
  • Laatst online: 06:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die is niet meer origineel ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• MarcoC
  • Laatst online: 16-11 21:10
Ik mag me hier ook melden :). Sinds donderdag in het bezit van een gloednieuwe 1.5L TDCi Fiesta Titanium-uitvoering (met Advanced Technology Pack met Sony-audio), 5-deurs. Erg rijk uitgerust, cruise control, navigatie, parkeersensoren, climate control, keyless entry, voorruitverwarming, etc. Ook voor het eerst dat ik een nieuwe auto rijd, hiervoor altijd goedkope >10 jaar oude auto's gereden :D .

Valt niet tegen.

• DennusB
  • Niet online
Over een maand of 2 mag ik ook officieel weer in dit topic. Na mijn vorige (prive) Zwarte Fiesta nu deze in de lease :

Ford Fiesta 1.0 74 kW EcoBoost Titanium 5d
Met als optie's :

- Elektrische voorruitverwarming (C140)
- Vol lederen bekleding
- Advanced Technology Navigation Pack Sony audio en DAB+ tuner (ATNP2)
- Achterspoiler (groot)
- Lak Race red
- FordKeyless Entry System incl startbutton
- Achteruitrijcamera
- 17 inch 8 spaaks lichtmetalen velgen

Super veel zin in :D

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 14:03
Kwam er vandaag achter dat een voorlamp het niet doet van mijn Fiesta uit 2006 (mk5 als het goed is). Nu wil ik deze vervangen en als het goed is, is het een H4 http://www.tipsautoverkop...jn-auto-h1-h4-h7-koplamp/

Ik weet 99% zeker dat dit klopt, maar toch zie je soms wazige berichten hier en daar! Zo ja dan haal ik deze https://www.praxis.nl/tui...oplamp-h4-premium/3348464 :)

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 16:27

Blord

Hello Kitty !

De lijst klopt niet voor mijn Fiesta. Er staat Ford fiesta (VI) 2008-2014 h1 terwijl mijn Fiesta 2013 model H7 lamp heeft.

Haal de lamp uit de auto en vergelijk het met een H1 en H7 lamp. Of nog beter lees in de Ford handleiding van de auto.

Misschien naar Xenon lampen als je de stap aandurft.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-11 18:30

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Halogeen aftermarket vervangen door xenon is niet aan te raden, want de behuizing die de bundel moet reflecteren en richten is compleet anders, heb ik gehoord. Bezint eer ge begint, dus.

Als ik mij niet vergis heeft de fiesta mk5 (ik had een model uit 2005) inderdaad H4 dimlichten/standlichten. Check de handleiding van je wagen even om te verifiëren.

[ Voor 8% gewijzigd door RuddyMysterious op 31-03-2015 22:03 ]

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 14:03
Blord schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:11:
De lijst klopt niet voor mijn Fiesta. Er staat Ford fiesta (VI) 2008-2014 h1 terwijl mijn Fiesta 2013 model H7 lamp heeft.

Haal de lamp uit de auto en vergelijk het met een H1 en H7 lamp. Of nog beter lees in de Ford handleiding van de auto.

Misschien naar Xenon lampen als je de stap aandurft.
Had H4 gehaald en dat klopte! Had namelijk nog wat verder gelezen en daar stond H4. Had een handleiding gevonden waar mk5 in de naam stond, maar de fiesta in de handleiding was toch echt nieuwer. Waarom gooit Ford die handleidingen niet online?

Het vervangen van de lamp was wel enorm irritant. Ik dacht dus gewoon 3 schroefjes, een stekker en je schuift de lamp er zo uit... (Wat ik in ieder geval zag op het internet) Nee hoor! Een stuk van de bumper stak ervoor. Moest ik kracht gaan zetten op de bumper en helemaal moeilijk gaan doen :S Achja eerste keer dat ik zoiets probeer en zo leer ik nog eens wat van auto's :p

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-11 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Beetje een vaag probleem in mijn Focus uit 2014. Ik heb nu in ruim een half jaar 3 of 4 keer meegemaakt dat bij het remmen de auto een heel raar geluid maakt en heel schokkerig/schurend remt. Het voelt alsof de abs ingrijpt. Ik heb de abs nog nooit nodig gehad in deze auto dus of dat echt zo is weet ik niet.
Wat me opviel is dat het vooralsnog alleen is gebeurd wanneer ik remde voor een slagboom van bijvoorbeeld een parkeerplaats. Als ik dan weer verder rijd is er niets aan de hand en staan er geen waarschuwingen oid in beeld. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

This too shall pass

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 14:23

Smurf

Detri

Met de ABS maken je remmen geen ander geluid dan normaal. Het enige wat gebeurt is dat het ABS lampje gaat branden, en je rempedaal trilt.
Is die slagboom aan het begin of aan het einde van de rit? Ik heb vroeger met een Corsa ook zoiets gehad, als je de eerste keer zachtjes remde hoorde je soms ook wel eens zo'n schurend geluid. De 2e keer remmen was het dan weg. Mijn vermoeden was altijd dat dit gewoon een beetje zand / vuil was op de remschijven.

)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Smurf schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 06:48:
Mijn vermoeden was altijd dat dit gewoon een beetje zand / vuil was op de remschijven.
Nog vaker is het roest, die schraap je eraf bij de eerste keer remmen.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:42:
De velgen van mijn ST220 beginnen ondertussen flink af te kalven. Een nieuwe set kost rond de 1200 euro (wordt niet meer gemaakt). Refurbish + poedercoating kost tussen de 400 en 500 euro.

Nu heb ik nieuwe aftermarket RS velgen gevonden die voor 500 euro gemonteerd kunnen worden. Ik weet niet zeker of ik ze mooi vind of richting de foute tuning vind neigen. Wat is jullie mening?

Originele velgen (foto uit 2008 toen ze nog mooi waren):

[afbeelding]

RS velgen:

[afbeelding]
Zo, eindelijk tijd gehad hiervoor. Wat een verschil. Dat had ik veel eerder moeten doen.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/34gvwb7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/24e6ctj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2dgsvo4.jpg

• Okasha
  • Niet online
Sharky schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:37:
Beetje een vaag probleem in mijn Focus uit 2014. Ik heb nu in ruim een half jaar 3 of 4 keer meegemaakt dat bij het remmen de auto een heel raar geluid maakt en heel schokkerig/schurend remt. Het voelt alsof de abs ingrijpt. Ik heb de abs nog nooit nodig gehad in deze auto dus of dat echt zo is weet ik niet.
Wat me opviel is dat het vooralsnog alleen is gebeurd wanneer ik remde voor een slagboom van bijvoorbeeld een parkeerplaats. Als ik dan weer verder rijd is er niets aan de hand en staan er geen waarschuwingen oid in beeld. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Hmm klinkt te zacht (remmen) voor de active city stop. Maar dat systeem grijpt bij mij regelmatig in als ik te dicht onder een slagboom doorrijd. Sta ik wel stil.

• RudyL
  • Laatst online: 20:47
De aanschaf van een nieuwe occasion is toch echt om labiel van te worden. Zoveel types, zoveel merken, zoveel pro's, meer negatievelingen. Op echt iedere auto zit in mijn zoeksegment wel iets aan te merken, waardoor je nooit weet of je het goed doet. Daarbij moet je ook maar net het geluk hebben dat je geen zorgenkindje koopt (al is dat door onderhoud geschiedenis nog redelijk na te kijken).

Goed, ik rij momenteel in een Peugeot 307 die inmiddels ruim 300.000 op de teller heeft staan. Vanwege steeds oplopende onderhoudskosten van onderdelen aan de auto die op zijn, ben ik mij gaan oriënteren op de markt. En ga bij de aanschaf van een andere auto niet inleveren op de luxe die mijn Peugeot nu al bezit, zo moet de volgende auto echt wel de beschikking hebben over airco + cc. Groter dan de 307 hoeft deze echt niet te zijn en max. budget is +/- € 10.000 (zonder inruil).

Wegens eigen gebrekkige auto kennis kwam ik al snel uit bij de VAG auto's (Seat Ibiza, VW Polo). Auto's die de luxe wel hebben en betaalbaar zijn, tevens vind ik ze er prima uitzien. Echter maakte ik me wel direct zorgen over de maar 3 cilinder 1.2 blokjes met optrekken en inhaalacties. Tevens bleken die motoren niet het meest betrouwbaar, dus maar verder oriënteren.

Bij deze vervolg zoekactie, kwam ik uit bij de Fiat Punto EVO of de Ford Fiesta 1.6 econetic lease titanium (95pk). Beide auto's lijken voor en tegens te hebben, die ik denk ik zelf moet ervaren. Ik rij minimaal zo'n 25.000 km p.j. en rij op dit moment ook diesel. Nu is dat geloof ik zo'n beetje het grensgeval wat dan voordeliger is, diesel lijkt mij goedkoper en dus heeft dat mijn voorkeur.

Een echte vergelijking tussen de Punto en Fiesta ben ik nog niet tegengekomen, wellicht hier wel de ervaring. Tevens zijn er nog tips waarbij ik moet letten indien ik de Fiesta ga bekijken, of is dat type wellicht wel volledig af te raden?

LOETKE

• DennusB
  • Niet online
De Punto stuurt wel 10x minder lekker dan de Fiesta, de Fiesta is niet voor niets stuurmans auto van t jaar geworden :) Hij rijd gewoon erg goed voor dat segment! Ik zou het dus wel weten..

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:52
Hele gruwelijk bak die Mondeo!

It's dogged that does it

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Ik rij nu zelf in de Fiat Punto Evo. Wel de 1.4 8v variant. Maar ik kan met enige zekerheid zeggen dat de Ford Fiesta een vele betere auto is dan de Fiat Punto. De Fiesta is qua interieur minder fraai afgewerkt dan de Fiat maar de Fiesta maakt dit helemaal goed met:
- Super wegligging
- Kleinere draaicirkel
- Snellere acceleratie
- Minder rijgeluid
- Betere remmerij

Ik heb een tijdje bij mijn vorige werkgever een Ford Fiesta 1.25 als shortlease voorloop auto gehad. Daarna een hele tijd met een Ford Fiesta 1.6 Econetic diesel gereden. Ding reed echt als een tierelier. Ben ermee op vakantie geweest naar Kroatie met de tent en koelkast en alles achterin. Echte super auto.

In de tijd dat ik de auto heb geleased echt 0.0 problemen mee gehad. De 1.25 had ik wel problemen mee. Radio, ventilator en nog wat andere zaken die vaag deden/kapot gingen. Maar de Econetic was ook totaal anders als die 1.25 budget variant van de Fiesta. Qua afwerking en alles.

Het is dat ik die 1.25 zo slecht vond anders had ik zelf een Ford Fiesta aangeschaft i.p.v. de Fiat Punto. Ik rij nu alleen een stuk minder kilometers dus de diesel kon simpelweg niet uit.

Ik zou als ik de keuze overnieuw had moeten maken toch weer een Fiesta hebben gekocht. De Fiat Punto is echt een waardeloze auto qua waardebehoud. Ding mankeert niks maar keldert in een jaar tijd toch zo'n 2.5k/3k in waarde. Kan je net zo goed een BMW of Audi gaan rijden qua afschrijving.

[ Voor 11% gewijzigd door Proqzor op 23-04-2015 12:33 ]

• RudyL
  • Laatst online: 20:47
Proqzor schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:32:
Ik rij nu zelf in de Fiat Punto Evo. Wel de 1.4 8v variant. Maar ik kan met enige zekerheid zeggen dat de Ford Fiesta een vele betere auto is dan de Fiat Punto. De Fiesta is qua interieur minder fraai afgewerkt dan de Fiat maar de Fiesta maakt dit helemaal goed met:
- Super wegligging
- Kleinere draaicirkel
- Snellere acceleratie
- Minder rijgeluid
- Betere remmerij
En zo snel kan het gaan, in ruim een week van zoeken, zoeken, zoeken, denk wat te vinden, meer info zoeken, optie valt af tot aan de Ford Fiesta. Vele auto's zijn de revue gepasseerd, maar hoef na vandaag niet verder te zoeken. Een proefrit en ik was overtuigd, had alleen gezeten in de Punto, maar daar miste ik het gevoel van breedte, ook het zicht schuin naar voren.

De fiesta reed heerlijk. Prima trekkracht, lekkere zit prima opties. De deal met inruil maakte het plaatje wel compleet. Met morgen al de ophaal en overschrijving, mag ik morgen officieel hier posten. Nu hopen dat het een betrouwbaar bakkie blijkt te zijn. Dennus en Proqzor bedankt voor de laatste bevestiging van mijn vermoeden

LOETKE

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:18:
[...]

Zo, eindelijk tijd gehad hiervoor. Wat een verschil. Dat had ik veel eerder moeten doen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een prachtige ST220 in precies de juiste kleur! _/-\o_

(volgende keer wel even wassen voor de foto zodat het niet lijkt alsof je kleurverschil hebt tussen je voor en achterdeur :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 21:11 ]

• Dennahz
  • Laatst online: 16-11 21:48

Dennahz

Life feels like hell should.

Nou, onze nieuwe Focus is er dan eindelijk! Heerlijke bak. Nu de oude nog zien kwijt te raken, wat blijkbaar een heel stuk minder gaat opleveren dan voorheen gedacht.

Is 2k echt teveel gevraagd voor een Focus station uit 2005 met climate control, cruise control, etc? Er staat 267K op de teller, maar in principe is dat natuurlijk peanuts voor een diesel. Volgens de dealer zou 1000 EUR al heel mooi zijn :/

Twitter

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dennahz schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:20:
Is 2k echt teveel gevraagd voor een Focus station uit 2005 met climate control, cruise control, etc? Er staat 267K op de teller, maar in principe is dat natuurlijk peanuts voor een diesel. Volgens de dealer zou 1000 EUR al heel mooi zijn :/
1000 euro van de dealer, of 1000 euro bij een private verkoop? Op autoscout is de meerderheid van die leeftijd wel wat duurder dan 2000 euro.
Maar het is diesel: ongunstig in de belasting. Anders had ik zowaar interesse gehad :)

• Dennahz

Dennahz

RemcoDelft schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:11:
[...]

1000 euro van de dealer, of 1000 euro bij een private verkoop? Op autoscout is de meerderheid van die leeftijd wel wat duurder dan 2000 euro.
Maar het is diesel: ongunstig in de belasting. Anders had ik zowaar interesse gehad :)
1000 euro verkoop aan particulieren had hij het over, maar hij weet niet precies welke uitvoering het is (was gewoon even een mailtje richting hem). Zal hem vanavond eens op internet gooien, zien wat de gek ervoor geeft.

De leeftijd valt wel mee, maar het aantal kilometers is niet echt aantrekkelijk, denk ik. Het ding rijdt nog heerlijk (is ook een 2.0 135pk), maar is natuurlijk niet nieuw meer :)

Je geeft me wel weer wat hoop! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 27-04-2015 15:19 ]

Twitter

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16

PauseBreak

derp!

Dennahz schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:18:
[...]

1000 euro verkoop aan particulieren had hij het over, maar hij weet niet precies welke uitvoering het is (was gewoon even een mailtje richting hem). Zal hem vanavond eens op internet gooien, zien wat de gek ervoor geeft.

De leeftijd valt wel mee, maar het aantal kilometers is niet echt aantrekkelijk, denk ik. Het ding rijdt nog heerlijk (is ook een 2.0 135pk), maar is natuurlijk niet nieuw meer :)

Ik heb mijn Focus voor €1000,- verkocht destijds. Was een 2003 model, mk1.5, 1.6 16V benzine met meer kilometers op de teller dan de jouwe. Dus als jij €1000,- vraagt voor een nieuwer model, een diesel en minder kilometers op de teller dan moet dat toch wel lukken zou ik zeggen.

Nee, merp!

• RemcoDelft
Dennahz schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:18:
Ik heb juist vorige week m'n Panda verkocht met een 4 maanden oude advertentie op Autoscout.

Kilometerstand kijk ik weinig naar om deze redenen:
-je weet nooit of-ie is teruggedraaid
-ik rijd weinig kilometers, als een auto 300.000 km heeft gereden, acht ik de kans vrij groot dat daar nog wel 10% bij kan komen. En voor 1-2000 euro is dat niet duur.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:00
Wij zijn onze Ford Fiesta aan het verkopen (http://ww3.autoscout24.nl/classified/270262735?asrc=st|as), ben benieuwd hoe snel die dan gaat..

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dennahz schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:20:
Nou, onze nieuwe Focus is er dan eindelijk! Heerlijke bak. Nu de oude nog zien kwijt te raken, wat blijkbaar een heel stuk minder gaat opleveren dan voorheen gedacht.

Vorig jaar onze fiesta 1,4tdci van 2005 met 145Mm kunnen slijten voor €2k; was met getinte ruiten, verwarmde voorruit, A/C, lm-velgen, etc. Vraagprijs iets hoger gesteld maar soit, toch niet slecht. Via Facebook gedeeld en een kennis van een kennis die daarop heeft geantwoord en uiteindelijk heeft gekocht. Het kan verkeren, ni waar?

TL;DR: geloof die garagist niet meteen, probeer toch maar te slijten.

• MarcoC
  • Laatst online: 16-11 21:10
datadevil schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:20:
Wij zijn onze Ford Fiesta aan het verkopen (http://ww3.autoscout24.nl/classified/270262735?asrc=st|as), ben benieuwd hoe snel die dan gaat..
Kleine tip, upload normale foto's. Deze foto's zijn echt bizar klein. Ik zou de advertentie om deze reden direct wegklikken.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:00
MarcoC schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:31:
[...]

Kleine tip, upload normale foto's. Deze foto's zijn echt bizar klein. Ik zou de advertentie om deze reden direct wegklikken.
hehe..ja..weet niet hoe vrouwlief dat voor elkaar gekregen heeft, gaan we nog vervangen

• RemcoDelft
datadevil schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:48:
hehe..ja..weet niet hoe vrouwlief dat voor elkaar gekregen heeft, gaan we nog vervangen
Dat was ook het eerste wat mij opviel... Thumbnails formaat postzegel zijn wel uit de tijd.

Wat ik mis, en dat geldt helaas voor vrijwel elke auto, is de onderhoudsgeschiedenis.
Het liefst zou ik zien:
-wanneer is de laatste beurt geweest, en wat is er toen gedaan
-wanneer (in tijd en/of kilometer) is de volgende beurt nodig, en wat zit er dan in de planning

Helaas staat dit vrijwel nooit bij een advertentie. Wel alle opties, met name handelaren hebben enorme lijsten, maar dat geloof ik juist wel. Het maakt een enorm verschil of een auto 3 maanden voor verkoop de laatste beurt gehad heeft, en dus na 9 maanden of 15.000 km o.i.d. weer even naar de garage moet, of dat iemand 3 jaar heeft gereden zonder enig onderhoud en de distributieriem eigenlijk al vervangen had moeten worden. Tussen deze twee kan zo 1000 euro verschil zitten, maar helaas blijkt dat dus zelden uit advertenties.
Ik heb "goed onderhouden" zien staan bij auto's met zachte banden en de binnenspiegel in het handschoenenkastje...

Je had hem 125 minuten eerder moeten kopen :9

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Touchdomex schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 07:23:
Kun je hem in het geval van tunen niet beter langs mountune brengen in een land om ons heen?
Late bijdrage maar ik heb contact gehad met Ford Nederland hierover; je garantie vervalt direct!!

Heb hier onder andere een Fiesta ST voor de deur staan en ondanks dat 'ie dus standaard 180/200pk levert, heb ik een lange discussie gehad met Ford Nederland. Ondanks dat Mountune dus in Amerika, Engeland en Belgie wel mag tunen (en verkopen), is het onmogelijk om een stage 1 / 2 / 3 te laten monteren bij een officiele Mountune-dealer (ongeacht in welk land) en verwachten dat de garantie op je blok, aandrijflijn etc. intact blijft in NL.

Desondanks aan het kijken naar een andere oplossing *kuch* waarbij mogelijk Pumaspeed en/of RevoTechnik de motorische aanpassingen gaan leveren en middels een zeer goede garage worden gemonteerd & geserviced inc. alle garantie (deze wagen heeft tot 2018 alle garantie bijgekocht).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dennahz

Dennahz

Bedankt voor jullie reacties! We hebben hem nu te koop staan voor 2.5k, zal wel iets teveel zijn, maar beter te hoog dan te laag beginnen.

http://www.2dehands.be/au...-2005-tdci-235290790.html ziet er prima uit toch? Op die deuk na, maar reparatiekosten waren ~1500 EUR (waarvan de helft vergoed door de verzekering), dus was niet echt meer de moeite.

Auto krijgt nog een onderhoud en is verder echt prima in orde, dus 2000~2500 lijkt mij een prima prijs dan.

Twitter

• RemcoDelft
Ik zie nu pas dat het een Belgische auto is, in dat geval vervalt mijn eerdere vergelijking met Nederlandse auto's.

• Dennahz

Dennahz

RemcoDelft schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:32:
[...]

Ik zie nu pas dat het een Belgische auto is, in dat geval vervalt mijn eerdere vergelijking met Nederlandse auto's.
Oh ja, vergeten te vermelden |:(
Hopen dat we hem snel kwijt zijn in ieder geval, € 70,- per maand aan verzekering voor niks betalen is natuurlijk ook weggegooid geld.

Twitter

• MAX3400

MAX3400

Dennahz schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:28:
[...]

Oh ja, vergeten te vermelden |:(
Hopen dat we hem snel kwijt zijn in ieder geval, € 70,- per maand aan verzekering voor niks betalen is natuurlijk ook weggegooid geld.
Kost dat zoveel?? Als ik mijn auto langs de kant parkeer thuis (en verzekering omlaag bijstel) en in de verkoop hou, dan kost me dat op de Fiesta nog geen 15 Euro per maand en op mijn Evo nog geen 30 Euro in de maand.

• Dennahz

Dennahz

Oh, da's een goeie. Zal eens kijken of dat bij ons ook kan.

We zouden eigenlijk nog één iets laten fixen, de uitlaat, omdat ie lekte. Daarna was hij gewoon perfect.

Maar inmiddels hebben we te horen gekregen dat de lekke uitlaat geen lekke uitlaat is, maar iets met de "rollementen" (whatever that may be, in België noemen ze die dingen altijd anders dan het echt heet), dus een reparatie van 200 euro + dan nog eens een keuring enz. Denk dat het meer geld gaat kosten dan opleveren.

Denk dat we hem maar gewoon verkopen aan een handelaar voor export :{ Zo jammer is dat he... voor een habbekrats je auto moeten wegdoen, omdat er - in de tijd dat je eigenlijk je nieuwe auto al had moeten hebben (!) - iets kapot gegaan is. Eigenlijk heeft de vertraging van de nieuwe auto ons dus geld gekost.

Iig, bedankt voor jullie reacties :)

De nieuwe auto is zo fijn hé! Wat een heerlijk dingetje. En ze hebben best wat kracht uit het 1.5 blok kunnen persen (105pk). Niks te klagen. Heerlijke mediaopties zitten er ook in.

64gb stokje vol met muziek in de middenconsole prikken en je hebt muziek voor jaren ver :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dennahz op 28-04-2015 13:49 ]

Twitter

• MAX3400

MAX3400

Dennahz schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:47:
De nieuwe auto is zo fijn hé! Wat een heerlijk dingetje. En ze hebben best wat kracht uit het 1.5 blok kunnen persen (105pk). Niks te klagen. Heerlijke mediaopties zitten er ook in.

64gb stokje vol met muziek in de middenconsole prikken en je hebt muziek voor jaren ver :)
Blij om te lezen dat je een fijne auto hebt en er tevreden mee bent! Dat is het allerbelangrijkste! d:)b

• DennusB
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:47:

Wat rijd je nu?

• MAX3400

MAX3400

• Dennahz

Dennahz

Om precies te zijn, dit model ;)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/98bqya.jpg

Twitter

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11 16:26

vhal

ಠ_ಠ

Leuke wagen, iets andere wielen zou het geheel afmaken maar dit is persoonlijk

Strava

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16

PauseBreak

derp!

Dat interieur is toch wel flink opgeknapt met de facelift zeg. Veel plezier ermee Dennahz :)

Nee, merp!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 15:07

TommyGun

Stik er maar in!

Erg mooi apparaat, maar inderdaad.... wieldoppen zijn echt een no-go.

Zal wel weer met bijtelling te maken hebben? Niet eens blijkbaar, dan snap ik de keuze niet :+

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 29-04-2015 20:11 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:34

Player1S

Probably out in the dark

Nieuwe Fordrijder meld zich.
Heb eigenlijk altijd gezegd dat ik geen Ford zou gaan rijden, was immers GM-fan, maar heb toch toe moeten geven.

M'n Opel uit 1999 met ~240.000 benzine km's begon kuren te vertonen en voor mn nieuwe werk moest ik dagelijks al ~85km rijden. Dus op zoek naar wat anders.
Twijfelde tussen klein gebakje of iets voor het hele gezin. De vrouw rijd een 2011 Swift. Met 1 kind kan het allemaal prima maar we willen nog een 2e en dan word het wel krap als je op vakantie wilt of verder weg.
Dus iets voor het gezin. Alleen vind de vrouw een Station te groot en rijd ze liever niet in. En als ze er naast zit word ze wagenziek. Dus de keuze was al redelijk beperkt tot MPV's

Bijna een Skoda Fabia Combi TDI gekocht maar de vorige eigenaren kregen het financieel niet rond. Geen MPV maar nog wel acceptabel voor de vrouw.
Toen bijna een Meriva bezichtigd maar die stond al 13 maand te koop bij een garage terwijl de prijs en KM stand acceptabel was.

Toen tegen een Ford Focus C-Max uit 2006 gelopen. 1.6 TDCi 109pk met 220.000 op de teller.
Qua kms weinig verbetering hoewel een diesel nog wel even mee kan. En net bij 200.000 de distributieriem vervangen.

Veel luxe wat ik nog niet had. Cruisecontrol, climate control (dual zone), carkit, stuurwiel bediening.
Mis alleen de mogelijkheid om m'n mobiel te koppelen voor mp3/spotify of een USB stick. In de Opel zat een radio waar ik een 160Gb schijf had aangesloten.
Nieuwe radio kan wel maar dan verlies ik de stuurwiel bediening tenzij ik nog even €80 extra aftik voor een verloopstekker. :X

Nu maar eerst zo'n FM zender gekocht voor de mobiel.

De auto rijd prima. Nu dik 670km op de dagteller en kan nog kleine 160Km rijden volgens de boordcomputer. Gemiddeld verbruik schommelt tussen de 5,2 en 5,4 op 100km. Netjes dus.

Rij nu wel stuk relaxter dan voorheen. Dit is echt een gezinsbak en zo rij ik ook. De Opel reed ik alleen in en dus stuk sportiever.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

L1nt schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:58:
Mis alleen de mogelijkheid om m'n mobiel te koppelen voor mp3/spotify of een USB stick. In de Opel zat een radio waar ik een 160Gb schijf had aangesloten.
Nieuwe radio kan wel maar dan verlies ik de stuurwiel bediening tenzij ik nog even €80 extra aftik voor een verloopstekker. :X

Nu maar eerst zo'n FM zender gekocht voor de mobiel.
Zit er geen aux-in in het handschoenkastje?

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DevilsProphet schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:51:
[...]

Zit er geen aux-in in het handschoenkastje?
of in je middenarmsteun.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Zit er een Aux of cddj knop op de radio?
Voor beiden is een oplossing.

wat niet past, wordt gelast!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zit een 6000CD in. Wel een aux knop maar kan nergens een ingang vinden.
Middenarmsteun zit aan de stoel dus daar zeker geen aux. FM zender kostte €8 in China. Wat kan me gebeuren.

Benzine meter klopt volgens mij niet helemaal. Kan nu nog 80km rijden maar dat was laatst ook al en toen bleek er nog 11liter in te zitten.
Bij 1 op 19 rij je dan wel wat meer.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
PauseBreak schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:25:
Dat interieur is toch wel flink opgeknapt met de facelift zeg. Veel plezier ermee Dennahz :)
Inderdaad, zeker de hoeveelheid knoppen. Toen ik een tijd geleden met de Focus van een vriend van me onderweg was moest ik echt een weg zoeken door alle knoppen, alleen om de navigatie correct mee te bedienen. Wat dat betreft is bijv. een 308 (SW) weer het andere uiterste, vrijwel alles via het touch-screen. Maar alles beter dan tientallen knoppen op je dashboard.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

L1nt schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:21:
Zit een 6000CD in. Wel een aux knop maar kan nergens een ingang vinden.
Middenarmsteun zit aan de stoel dus daar zeker geen aux. FM zender kostte €8 in China. Wat kan me gebeuren.

Benzine meter klopt volgens mij niet helemaal. Kan nu nog 80km rijden maar dat was laatst ook al en toen bleek er nog 11liter in te zitten.
Bij 1 op 19 rij je dan wel wat meer.
Maybe ergens in je dashboardkast? Ronde plastic knop ergens daar. Haal alles er anders eens uit om goed te kijken.

Die FM-zenders van china zijn echt ontzettend kut en geluidskwaliteit is gewoon echt net niet.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Touchdomex schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:42:
Maybe ergens in je dashboardkast? Ronde plastic knop ergens daar. Haal alles er anders eens uit om goed te kijken.
Awel ja, dat heb ik toch al geopperd? Bij onze focus mk2.5 is dat precies een witte schroefdop van 3cm doorsnede met in het midden een vrouwelijke 3,5mm stereo jack, boven de holte waar de rommel in moet.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DevilsProphet schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:26:
[...]

Awel ja, dat heb ik toch al geopperd? Bij onze focus mk2.5 is dat precies een witte schroefdop van 3cm doorsnede met in het midden een vrouwelijke 3,5mm stereo jack, boven de holte waar de rommel in moet.
Ja maar hij zegt niet dat hij daar al gekeken heeft. Het heeft ons ook 2 Mondeo's gekost voordat wij erachter kwamen :')

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dashboardkastje heb ik wel 3x doorzocht. Enige plekje waar iets van een ingang achter verborgen zou kunnen zitten, zit pal achter de klep dus lijkt me niet de juiste.

FM zender is ff om te testen en tzt zoek ik wel wat beters uit.
Er zit nu wel bluetooth in voor de telefoon maar zeer beperkt. Geen adresboek enzo. Wil eigenlijk ook 2 tegelijk kunnen aansluiten, privé en werk mobiel.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

L1nt schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:44:
dashboardkastje heb ik wel 3x doorzocht. Enige plekje waar iets van een ingang achter verborgen zou kunnen zitten, zit pal achter de klep dus lijkt me niet de juiste.

Er zit nu wel bluetooth in voor de telefoon maar zeer beperkt. Geen adresboek enzo. Wil eigenlijk ook 2 tegelijk kunnen aansluiten, privé en werk mobiel.
Je zou kunnen kijken of je een andere speler ergens vandaan kan vissen van Ford zelf maar goedkoop zijn die niet.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

L1nt schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:44:

Zit er geen boekje bij waarin je kan vinden waar de aux-in zit? Het zou straf zijn dat die knop aanwezig is, maar de ingang zelf niet.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wat ik op internet las zijn ze ook geleverd met die knop maar zit de kabel er niet in of is deze niet afgewerkt in het dashboardkastje

• nielsicq
  • Niet online
Lees dit topic maar even door: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=6063
Meestal is de stekker al al en zit de goed ingetapet in de kabelboom.

• DennusB
  • Niet online
Kut, krijg gister een mail van de lease-maatschappij dat de levering van m'n Fiesta vertraagd is... met 5 (!!) weken :/ Holy shit. Dat is niet tof meer :(

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Een actueel lijstje van aandachtspuntjes van de Fiesta Mk7 heb ik nog niet echt kunnen vinden. Gezien ik misschien voor z'n ding in de running ben (1.25 60/82pk, 60pk wil ik dan laten tunen) ben ik eigenlijk benieuwd of iemand wel ergens een lijstje gevonden heeft/punten weet?

Kom in reviews enzo eigenlijk niet veel meer tegen dan wat rubbers van de deur en de voorste raampjes tegen.

[ Voor 16% gewijzigd door GoldenSample op 17-05-2015 23:05 ]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Niet vergeten dat er weinig valt te tunen aan atmosferische benzinemotoren. Waarom geen 1,0l ecoboost? Turbo heel de weg, waar!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DevilsProphet schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:10:
Niet vergeten dat er weinig valt te tunen aan atmosferische benzinemotoren. Waarom geen 1,0l ecoboost? Turbo heel de weg, waar!
60 en 82pk 1.25 zijn de zelfde motoren, de 60pk is hoger in de toeren softwarematig geknepen.

Verder is een 1.0 ecoboost prima als ik een sponsor vind. zo veel geld wil ik niet aan een auto uitgeven ;)

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Dit weekend gaat de Fiesta naar de sloop ;w
Na de vorige aanrijding, waardoor mijn bumper los hangt, is die total-loss.
En stiekem wilde ik sowieso wisselen naar een auto met wat meer rijdcomfort (o.a. airco).

Gister maar eens de speakers alvast uitgebouwd en dan wordt het over 6 dagen afscheid nemen x)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• MAX3400

MAX3400

GoldenSample schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:05:
Een actueel lijstje van aandachtspuntjes van de Fiesta Mk7 heb ik nog niet echt kunnen vinden. Gezien ik misschien voor z'n ding in de running ben (1.25 60/82pk, 60pk wil ik dan laten tunen) ben ik eigenlijk benieuwd of iemand wel ergens een lijstje gevonden heeft/punten weet?

Kom in reviews enzo eigenlijk niet veel meer tegen dan wat rubbers van de deur en de voorste raampjes tegen.
No offense maar ik denk dat de reviews relatief positief zijn; het lijkt me nogal lastig om een merk als Ford met een prijs van een kleine 14K af te zeiken op bepaalde punten die amper getest kunnen worden. Ik denk dat als je de vraag over 2 jaar zou stellen, dat er dan meer/duidelijker klachten te vinden zijn op internet over de houdbaarheid van een dergelijk (klein gemotoriseerd) autootje.

Waarom een 60pk laten tunen? Je gaat die amper naar 85pk krijgen en waarschijnlijk blijf je sowieso achter op de trekkracht van de default 85pk-uitvoering. Denk zelf dat je veel meer plezier gaat beleven als je een sponsor weet te vinden voor 3000 Euro en dan de 100pk EcoBoost erin kan leggen.

Ik ben misschien verwend maar zelfs de ST vind ik soms "traag" met 180pk (200 onder boost) en ik ben niet de enige die er zo over denkt.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MAX3400 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:35:
[...]

No offense maar ik denk dat de reviews relatief positief zijn; het lijkt me nogal lastig om een merk als Ford met een prijs van een kleine 14K af te zeiken op bepaalde punten die amper getest kunnen worden. Ik denk dat als je de vraag over 2 jaar zou stellen, dat er dan meer/duidelijker klachten te vinden zijn op internet over de houdbaarheid van een dergelijk (klein gemotoriseerd) autootje.

Waarom een 60pk laten tunen? Je gaat die amper naar 85pk krijgen en waarschijnlijk blijf je sowieso achter op de trekkracht van de default 85pk-uitvoering. Denk zelf dat je veel meer plezier gaat beleven als je een sponsor weet te vinden voor 3000 Euro en dan de 100pk EcoBoost erin kan leggen.

Ik ben misschien verwend maar zelfs de ST vind ik soms "traag" met 180pk (200 onder boost) en ik ben niet de enige die er zo over denkt.
8)7 ja joh anders ff 'slechts' 3000 euro bij leggen. Dan komt er haast 1/3 bij je budget..
Het gaat om 2e hands en nogmaals: de motortjes zijn exact het zelfde... enkel is de 60pk versie bovenin de toeren geknepen...

Verder werd de eerste mk7 6.5 jaar terug geleverd dus dr zullen vast wel ervaringen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 18-05-2015 12:40 ]

• DennusB
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:39:
[...]

8)7 ja joh anders ff 'slechts' 3000 euro bij leggen. Dan komt er haast 1/3 bij je budget..
Het gaat om 2e hands en nogmaals: de motortjes zijn exact het zelfde... enkel is de 60pk versie bovenin de toeren geknepen...
De 60 en 100PK zijn natuurlijk niet hetzelfde, de 60PK heeft geen turbo. Dat is echt een bagger traag hok. :X

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DennusB schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:40:
[...]

De 60 en 100PK zijn natuurlijk niet hetzelfde, de 60PK heeft geen turbo. Dat is echt een bagger traag hok. :X
Ik word gek denk ik.. de 60 en 82pk blokjes zijn gelijk..

• DennusB
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:41:
[...]

Ik word gek denk ik.. de 60 en 82pk blokjes zijn gelijk..
Ja, die zijn gelijk. Net al het 100pk en 125pk blok :) Maar een auto zonder turbo.. tja, is het net niet vind ik!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DennusB schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:42:
[...]

Ja, die zijn gelijk. Net al het 100pk en 125pk blok :) Maar een auto zonder turbo.. tja, is het net niet vind ik!
Tja dat is persoonlijk. En ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat een auto van 6000 euro een totaal andere prijsklasse is dan eentje van 9000 ;)

• DennusB
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:43:
[...]

Tja dat is persoonlijk. En ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat een auto van 6000 euro een totaal andere prijsklasse is dan eentje van 9000 ;)
Dat wel, maar afhankelijk van hoe lang je er mee moet doen zou ik dan even doorsparen :)

• MAX3400

MAX3400

Had ik gemist dat het over tweedehands ging? In dat geval, my bad... Vond juist dat de nieuwe lichting motoren van Ford zo goed was aangepast.

Voor de ST was er een 1.6 Sport voor de deur; daarmee al moeite om van Oostenrijk naar Venetie te rijden vanwege het stijgingspercentage op de snelweg.

Als je in NL blijft, denk ik dat je met de 85pk toch beter uit de voeten kan. Maar ja, wat ik al zei; ik ben iets te verwend met vermogens voor de deur.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MAX3400 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:48:
Had ik gemist dat het over tweedehands ging? In dat geval, my bad... Vond juist dat de nieuwe lichting motoren van Ford zo goed was aangepast.
2e hands inderdaad, anders zou t ook niet zo nodig zijn qua aandachtspunten. Miscommunicatie zullen we maar zeggen ;)
Voor de ST was er een 1.6 Sport voor de deur; daarmee al moeite om van Oostenrijk naar Venetie te rijden vanwege het stijgingspercentage op de snelweg.
Terugschakelen en gas dr op ;)
Als je in NL blijft, denk ik dat je met de 85pk toch beter uit de voeten kan. Maar ja, wat ik al zei; ik ben iets te verwend met vermogens voor de deur.
Jup heb ook graag meer vermogen, echter wil ik niet meer dan een bepaald bedrag uitgeven op het moment. Meer vind ik zonde, ik doe liever andere dingen met dat geld. Verder zie ik het puur als een tool om naar mijn werk te komen.

Tot slot kom ik van een 106 met 60pk (welke 150kg lichter is) dus ben wel wat gewend.

• Phusebox
Nog meer mensen die gebeld zijn over terugroepactie van een Focus? Ik had oproep gemist en moet maandag toch maar de garage dus ze regelden het dan wel. Waarover de actie ging hebben ze niet gezegd.

• Paganstars
Wat voor Focus? Mk3?

• Phusebox
Het gaat hierom bij 1.0 Ecoboosts:

4S615 - FOCUS - 1.0L ECOBOOST - DEGAS HOSE

Is dat moet die slang waarover ik hier eerder geschreven heb? Moet blijkbaar weer vervangen?

• Paganstars
Geen idee ik heb een tdci, misschien alleen voor de benzine varianten?

• tiguan
Ik had wel een gemiste oproep van een onbekend nummer, maar geen idee of het daar over gaat eigenlijk. Ik heb ook een Focus met tdci.

• Phusebox
Paganstars schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:18:
Geen idee ik heb een tdci, misschien alleen voor de benzine varianten?
Volgens mij specifiek alleen voor dit model, maar je kunt het ook even opzoeken hier:

https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32
Phusebox schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:06:
[...]

Het gaat hierom bij 1.0 Ecoboosts:

4S615 - FOCUS - 1.0L ECOBOOST - DEGAS HOSE

Is dat moet die slang waarover ik hier eerder geschreven heb? Moet blijkbaar weer vervangen?
Ik rij een Focus III Ecoboost, maar niks gehoord nog. Moet van de week toch de dealer bellen voor een beurtje, dus zal het dan eens aangeven.

• Phusebox
InZane schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:35:
[...]

Ik rij een Focus III Ecoboost, maar niks gehoord nog. Moet van de week toch de dealer bellen voor een beurtje, dus zal het dan eens aangeven.
Zoals gezegd kun je het zelf controleren middels bovenstaande link. Daar je kenteken invullen en je ziet meteen of er een openstaande service call is.

• tiguan
Voor mijne zo te zien niet. Wel een zooi software updates. Kan je die ook zelf er op zetten? :D

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
GoldenSample schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:54:
[...]

2e hands inderdaad, anders zou t ook niet zo nodig zijn qua aandachtspunten. Miscommunicatie zullen we maar zeggen ;)

[...]

Terugschakelen en gas dr op ;)

[...]

Jup heb ook graag meer vermogen, echter wil ik niet meer dan een bepaald bedrag uitgeven op het moment. Meer vind ik zonde, ik doe liever andere dingen met dat geld. Verder zie ik het puur als een tool om naar mijn werk te komen.

Tot slot kom ik van een 106 met 60pk (welke 150kg lichter is) dus ben wel wat gewend.
Ik heb de 82 en 60pk nu. Tot 4100 toeren merk ik geen verschil tussen de 2, daarboven voel je de 60pk inhouden. Toerentallen zijn gelijk, volgens mij ligt het verschil puur in de software. Tune geeft dus een iets snellere 82pk versie bij zowel de 60 als 82 stock. Enige nadeel is dat topsnelheid op de 145 GPS ligt van de 60pk, 4e of 5e gang maakt niets uit. De 82pk trekt hem door tot ~170-180 GPS. Volle belading en 4 personen heb ik geen last gehad in de bergen met de 82 pk, wel max 100 @GPS met karretje erachter. Voor de rest heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met iets, km standen respec. 81000 en 66000. BJ 2009. Zeer degelijke auto en koop hem liever dan de 1.0 waar toch meer issues mee zijn als ik het internet zo volg.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Phusebox
tiguan schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:49:
Voor mijne zo te zien niet. Wel een zooi software updates. Kan je die ook zelf er op zetten? :D
Deels. Ik had nieuwe navigatie sd gekocht en toen werd meteen mijn boordcomputer geüpdatet.

• nielsicq
  • Niet online
Met de juiste tools kun je alles zelf updaten 😉 zoek maar eens op elmconfig voor minder dan twee tientjes kun je klaar zijn.

• Phusebox
nielsicq schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:40:
Met de juiste tools kun je alles zelf updaten 😉 zoek maar eens op elmconfig voor minder dan twee tientjes kun je klaar zijn.
Zelf zo'n priegelig ding modden met alle risico's van dien, nee dank je.

Maar dat zeg ik dan ook met name omdat ik dat niet kan.

Pagina: 1 ... 36 ... 139 Laatste