Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 35 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zou dat niet iets met het 2 massa vliegwiel te maken kunnen hebben?

Testing, one, two ...

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-11 18:30

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Dat is inderdaad ook een zwak punt van de Ford diesels van de laatste jaren.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:16
Ja, vliegwiel kan ook. Met name de dempingsveren in dat vliegwiel. Nadeel is alleen: kost nogal wat tijd om dat vliegwiel eruit te krijgen zonder garantie dat het dat is.
Garagehouder zegt wel dat dat het eigenlijk niet kan zijn na 115k km.....

Vette shit!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Haha, iets leuks meegemaakt.

Als je de auto helemaal uitzet, net zo lang tot het display ook uit is, vervolgens druk je op het stuur op "OK" om de tellers te resetten en die houd je ingdrukt terwijl je de auto aanzet. Na 10? seconden, komt hij in test modus...

Leuke testjes en informatie...

Maar zijn die testen net zo in te stellen als bij VAG?

Dus zo'n Gaugetest is wel grappig, als die iedere keer als je de auto start die test uitvoert. Kan dat bij Ford?

Youtube: DashcamNL

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

dfrenner schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:53:

Dus zo'n Gaugetest is wel grappig, als die iedere keer als je de auto start die test uitvoert. Kan dat bij Ford?
volgens mij niet. het was idd iets wat je vanuit het testmenu kon oproepen, maar niet vast kon inschakelen bij het starten.

* mystic heeft vorige maand zijn fofo verkocht. met 387k op de teller. hij was ook wel echt op moet ik zeggen.

maarre... iemand nog interesse in een setje 15" fofo II lm velgen? O-)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
Ik heb een Ford Focus uit '98. Af en toe floept de teller naar 0km/h en stopt ook een fractie van een seconde de motor met normaal draaien. Na een paar minuten doet de teller het opeens gewoon weer. Iemand enig idee?

Edit:
1.6L. Blok loopt prima. Het is me nu 3x overkomen bij 80km/h, in de 5e versnelling, rustig aan rijdend.

[ Voor 21% gewijzigd door Mercarra op 09-02-2015 20:47 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16

PauseBreak

derp!

Welk blok? En loopt het blok met netjes stationair als je 'm een tijdje laat draaien?

Nee, merp!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26
dfrenner schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:53:
Haha, iets leuks meegemaakt.

Als je de auto helemaal uitzet, net zo lang tot het display ook uit is, vervolgens druk je op het stuur op "OK" om de tellers te resetten en die houd je ingdrukt terwijl je de auto aanzet. Na 10? seconden, komt hij in test modus...

Leuke testjes en informatie...

Maar zijn die testen net zo in te stellen als bij VAG?

Hm zal het eens proberen. Alleen duurt het geloof ik wel even voordat alles echt uit is.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

mystic schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:55:
[...]

volgens mij niet. het was idd iets wat je vanuit het testmenu kon oproepen, maar niet vast kon inschakelen bij het starten.

* mystic heeft vorige maand zijn fofo verkocht. met 387k op de teller. hij was ook wel echt op moet ik zeggen.

maarre... iemand nog interesse in een setje 15" fofo II lm velgen? O-)
Ik weet niet precies wat voor velgen het zijn. Maar passen die op een Volvo 850 station?
Steek 5x108.
En voor weinig? Zoek nog 2 wielen voor erbij voor de Carbagerun.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
InZane schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:41:
Hm zal het eens proberen. Alleen duurt het geloof ik wel even voordat alles echt uit is.
Klopt, maar dat is te beinvloeden :)

- Ga stilstaan op een parkeerplaats.
- Zet de auto uit
- Doe de deur open en dicht, maar blijf zitten
- Doe met de afstandsbediening de auto op slot

*Nu gaat het beeldscherm helemaal uit*

- Druk de "OK" knop nu in en houdt hem ingedrukt
- Druk op de startknop om de auto te starten, terwijl je nog steeds de "OK" knop ingedrukt houdt

Nu zal hij in testmodus opstarten :)

Youtube: DashcamNL

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 14:03
Bij mijn Ford Fiesta uit 2006 is een paneel aan de buitenkant van de deur losgekomen. Dat zit boven het handvat om de deur te openen en loop verticaal langs het raam omhoog. Weet iemand welke dat precies is zodat ik een kan bestellen?

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb ca. 4 weken een raar probleem met mijn Focus (bouwjaar 2001, 1600 cc)

Als ik rij springt de temparatuurmeter soms opeens ca. 5 sec. in het rood.
Daarna springt de meter weer direct terug naar de normale middenstand.

Gebeurt meestal als de auto wat vermogen moet leveren, bij inhalen bijv.

Nu was 4 weken geleden mijn oliepeil wel wat laag, maar inmiddels weer bijgevuld.
Toch gisteren op de snelweg opeens weer dat de temparatuurmeter opeens 5 sec. in het rood sprong.

Wat kan de oorzaak zijn ?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Hoe is je koelvloeistofpeil?

Nee, merp!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat is prima, normaal niveau.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:52
boomsma schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:23:
Heb ca. 4 weken een raar probleem met mijn Focus (bouwjaar 2001, 1600 cc)

Als ik rij springt de temparatuurmeter soms opeens ca. 5 sec. in het rood.
Daarna springt de meter weer direct terug naar de normale middenstand.

Gebeurt meestal als de auto wat vermogen moet leveren, bij inhalen bijv.

Nu was 4 weken geleden mijn oliepeil wel wat laag, maar inmiddels weer bijgevuld.
Toch gisteren op de snelweg opeens weer dat de temparatuurmeter opeens 5 sec. in het rood sprong.

Wat kan de oorzaak zijn ?
Als de auto niet opeens langer nodig heeft om op te warmen dan vermoed ik dat een defecte temperatuursensor de oorzaak is. Andere oorzaken zouden kunnen zijn slecht werkende thermostaat of waterpomp of lucht in het koelsysteem. Deze laatste kan je controleren door na een rit aan de slangen van het koelsysteem en radiateur te voelen of warm zijn, als er lucht in zit blijven ze koeler. Draai alleen de radiateurdop open als het koelcircuit koud of voldoende is afgekoeld.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 22:34
sinds paar weken de iphone 6 maar deze wil niet koppelen met sync voor de headset/media zaken. Bij vriendin werkt dit wel prima en koppelt de iphone gelijk (na intoetsen van de code).

Iemand anders ook problemen mee gehad? (ford Grand C-max, 2013)

...

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-11 22:34

Guldan

Thee-Nerd

Heb je al eens een reset gedaan. Ik kan mij herinneren dat ik ook ooit problemen had (focus) maar dat het na een reset weer werkte oid. Hier staat hopelijk wel bij hoe je hem moet resetten.

http://ford-life.com/2012/07/19/how-to-reset-microsoft-sync/

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 22:34
heb eerst mijn telefoon geprobeerd. daarna die van mijn vriendin en daar werkte het wel bij... Moet de reset dan alsnog? Want dan zou het alleen aan mijn toestel liggen.

...

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-11 07:21
Sinds kort lees ik hier mee, heb in december 2014 een fiesta uit 2007 aangeschaft. (volgens mij is dit dan een mk6). Ik heb twee vragen waarbij ik al even kort gezocht op diverse fora maar niet echt tot heldere antwoorden kom. Wie kan mij verder helpen?

1. Ik zou graag de achterruitenwisser vervangen omdat deze echt een hoop herrie maakt en deze volgens mij gewoon op is. Werking is namelijk ook niet echt naar tevredenheid, zelfs niet bij flinke regen en de ruit nat blijft. Hij blijft schrapen...

2. De lichtopbrengst van het dimlicht vind ik (vooral in de avond op polderwegen) vrij matig, ik zie qua aanbod door de bomen het bos niet meer. Zit er (veel) verschil tussen de modellen? Is LED aan te raden, zo ja in welke hoek (prijs/kwaliteit) moet ik dit dan zoeken?

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
BertP schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:20:
Sinds kort lees ik hier mee, heb in december 2014 een fiesta uit 2007 aangeschaft. (volgens mij is dit dan een mk6). Ik heb twee vragen waarbij ik al even kort gezocht op diverse fora maar niet echt tot heldere antwoorden kom. Wie kan mij verder helpen?

1. Ik zou graag de achterruitenwisser vervangen omdat deze echt een hoop herrie maakt en deze volgens mij gewoon op is. Werking is namelijk ook niet echt naar tevredenheid, zelfs niet bij flinke regen en de ruit nat blijft. Hij blijft schrapen...

2. De lichtopbrengst van het dimlicht vind ik (vooral in de avond op polderwegen) vrij matig, ik zie qua aanbod door de bomen het bos niet meer. Zit er (veel) verschil tussen de modellen? Is LED aan te raden, zo ja in welke hoek (prijs/kwaliteit) moet ik dit dan zoeken?
1. Gewoon nieuwe wissers kopen bij de Action, zijn prima voor weinig geld.
2. Heb je je verlichting wel goed ingesteld staan qua hoogte? Dit scheelt ook een boel namelijk.

Soundcloud

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 18:35
kaos- schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:27:
[...]

2. Heb je je verlichting wel goed ingesteld staan qua hoogte? Dit scheelt ook een boel namelijk.
Ik vind de verlichting van het Dimlicht van mijn Fiesta (2010) om eerlijk te zijn ook tegenvallen. Maar niet direct de intentie er veel aan te gaan doen.

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:52
Brr, vandaag mijn Fiesta ST MK6 (2005) naar de garage gebracht, lambdasonde defect -.-. Gelijk maar afspraak gemaakt voor APK + kleine beurt, benieuwd wat dat me weer gaat kosten.

It's dogged that does it

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-11 22:34

Guldan

Thee-Nerd

koentjuh1987 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:23:
heb eerst mijn telefoon geprobeerd. daarna die van mijn vriendin en daar werkte het wel bij... Moet de reset dan alsnog? Want dan zou het alleen aan mijn toestel liggen.
@Koentjuh. Ik heb werkelijk waar geen idee. Je zou inderdaad zeggen het ligt aan jou telefoon maar er zijn ook carkits die een max hebben aan het aantal toestellen waar het ooit mee gekoppeld is geweest. Heb ik wel eens met een parrot meegemaakt. Die deed toen ook heel vreemd. Ik heb geen idee of dit bij Ford ook zo is. I

k heb geen idee of een reset zal helpen maar het is misschien het proberen waard.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• BertP
kaos- schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:27:
[...]

Ik ga binnenkort maar even langs de action om ze aan te schaffen, thnx voor de tip!

Verlichting staat prima afgesteld, kan eventueel nog iets hoger maar vind vooral de lichtsterkte niet heel best. Heb laatst met een bekende meegereden in een seat leon die LED verlichting heeft en dat was toch echt stukken beter.
Nixo schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:20:
[...]

Ik vind de verlichting van het Dimlicht van mijn Fiesta (2010) om eerlijk te zijn ook tegenvallen. Maar niet direct de intentie er veel aan te gaan doen.
Ik laat het hier wel weten als ik het aan ga pakken :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je zou Xenon overwegen als je de OEM units kan vinden ergens. Dat zou al iets beter zijn.

Zoals de LED op een Leon dat haal je never.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:42

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Touchdomex schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:09:
Je zou Xenon overwegen als je de OEM units kan vinden ergens. Dat zou al iets beter zijn.

Zoals de LED op een Leon dat haal je never.
Ik reed een Focus III, nu een Leonstecomotive.
Ik vond de Focus verlichting sowieso niet zo goed, de Leon is ongelofelijk met de ledjes.

ping 127.212.23.124

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Onlangs de dimlichten moeten vervangen op m'n focus mk2,5; heb er extra felle lichten van Philips in gedraaid, die van +130% intensiteit en met een kleur van 3000K. Het is een duidelijke verandering.

edit: het gaat dus over X-tremeVision (H7 fitting) van Philips: +130% bundellengte, blijkbaar 3700K kleurtemperatuur. Er zijn er van 4100K (WhiteVision, zou Xenon moeten emuleren), maar die zijn maar +60% in extra lengte van de lichtbundel; de prijs weet ik zelfs niet.

Iedereen die trouwens zo geilt op halogeen of LED: het neveneffect dat die de baan en de omgeving zo goed verlichten is dat ze ook de spiegel van uw voorliggers goed beschijnen, iets waar ik ferm het schijt aan heb.

[ Voor 55% gewijzigd door RuddyMysterious op 24-02-2015 23:34 ]

• BertP
DevilsProphet schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:37:
Onlangs de dimlichten moeten vervangen op m'n focus mk2,5; heb er extra felle lichten van Philips in gedraaid, die van +130% intensiteit en met een kleur van 3000K. Het is een duidelijke verandering.
Gezien de tips hier lijkt me dit dan de beste keuze, LED's er in gaan zetten heeft dan blijkbaar niet het gewenste effect.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Ik zou toch Osram aanraden ipv Philips, die gaan over het algemeen een stuk langer mee. Philips bij mij altijd maximaal 5 maanden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
Phusebox schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 07:50:
Ik zou toch Osram aanraden ipv Philips, die gaan over het algemeen een stuk langer mee. Philips bij mij altijd maximaal 5 maanden.
5 maanden is wel erg kort zeg.
Rij nu precies 2 jaar met fabrieksverlichting (fiesta feb 2013) en werken nog steeds. Staan altijd aan btw.

Soundcloud

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Heb ook al vaak Philips gebruikt en "maximaal 5 maanden" is niet mijn ervaring; ze gaan heus langer mee dan dat.

• Phusebox
kaos- schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:01:
[...]

Rij nu precies 2 jaar met fabrieksverlichting (fiesta feb 2013) en werken nog steeds. Staan altijd aan btw.
Hoge opbrengst lampen gaan altijd minder lang mee, maar mijn ervaring met Philips is gewoon erg slecht.

Heb goede ervaring met deze: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o03_s00

• BertP
Phusebox schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:13:
[...]

Hoge opbrengst lampen gaan altijd minder lang mee, maar mijn ervaring met Philips is gewoon erg slecht.

Heb goede ervaring met deze: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o03_s00
Dit is alleen H7, volgens mij heb ik een H4 nodig voor mijn fiesta (37-tj-bx)

• Phusebox
BertP schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:27:
[...]

Dit is alleen H7, volgens mij heb ik een H4 nodig voor mijn fiesta (37-tj-bx)
Even verder kijken, ze zijn er ook in H4 etc.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Phusebox schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 07:50:
Dan zou ik toch eens gaan kijken naar de stroomvoorziening naar de lampen. Vijf maanden is ook volgens Philips te kort, zelfs voor de X-tremeVision lampen. Zelf heb ik de laatste keer Philips VisionPlus lampen gebruikt. Prima ervaringen mee.

Nee, merp!

• swayzediver
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-11 10:49
Als bewuste ford rijder dacht ik, ik laat ook maar eens van me horen,
In het bezit van een Ford Focus Station 1.6 16v uit 2004 met 180000 op de teller en een Ford Fusion 1.6 16v Duratec uit eind 2005 (net het nieuwe model dus) met 80000 op de teller.
Heb echter wel een vraagje, wil onder de fusion een trekhaak leggen maar weet niet of het verstandig is om dit zelf te doen ivm de canbus module voor de lampcontrolle.
Wil namelijk wel de volledige functionaliteit behouden.

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:14

Thermometer

Whoop Whoop!

Ben van plan om binnenkort een nieuwe Ford Fiesta Titanium te financieren bij Ford (met Ford Options). Aangezien ze nu drie aanbiedingen hebben waar ik gebruik van wil maken (0% rente bij Ford Options, €1000 inruilpremie en 'ADVANCED TECHNOLOGY PACK' optie voor €995), vroeg ik me het volgende af:

Hebben jullie enig idee of de 0% rente actie i.c.m. €1000 inruilpremie gebruikt kan worden?

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 16:27

Blord

Hello Kitty !

De Fiesta mk7.5 heeft standaard projector dimlichten en geen reflectoren. Ideaal voor aftermarket Xenon lampen. De Xenon lampen in de Fiesta geven veel meer licht dan de oem halogeen lampen. Het lichtbeeld is goed, je ziet duidelijk dat het licht naar boven is afgekapt. Desnoods kun je de hoogte regeling van de dimlichten aanpassen dat het licht alleen op de weg schijnt. Het hindert helemaal niet de medeweggebruikers.

Links halogeen, rechts xenon.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/FiestaXenon.jpg

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:07

TommyGun

Stik er maar in!

kaos- schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:01:
[...]

Idem hier, sinds januari 2013 nog geen lampje vervangen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Thermometer schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:18:
Ben van plan om binnenkort een nieuwe Ford Fiesta Titanium te financieren bij Ford (met Ford Options). Aangezien ze nu drie aanbiedingen hebben waar ik gebruik van wil maken (0% rente bij Ford Options, €1000 inruilpremie en 'ADVANCED TECHNOLOGY PACK' optie voor €995), vroeg ik me het volgende af:

Hebben jullie enig idee of de 0% rente actie i.c.m. €1000 inruilpremie gebruikt kan worden?
Nee, maar dat antwoord kan de Ford dealer je ongetwijfeld wel geven :)

Nee, merp!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Heeft iemand een motor tuning gedaan van de 1.0 Ecoboost motor ? Die motoren kunnen flink opgevoerd worden.
De garantie van mijn Fiesta Ecoboost 100pk loopt dit jaar af en ik zit te denken aan een tweede leven met een 145pk motor. :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Blord schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 00:01:
Heeft iemand een motor tuning gedaan van de 1.0 Ecoboost motor ? Die motoren kunnen flink opgevoerd worden.
De garantie van mijn Fiesta Ecoboost 100pk loopt dit jaar af en ik zit te denken aan een tweede leven met een 145pk motor. :)
Gewoon doen :) Prima te doen volgens verschillende bronnen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Ik ben aan het kijken naar een 2004 Fiesta voor m'n vriendin. Vind het een mooie en veilige auto :) Weet iemand op wat voor punten ik moet letten bij aanschaf? Wat zijn de zwaktes van het model? :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Bob Popcorn schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:54:
Ik ben aan het kijken naar een 2004 Fiesta voor m'n vriendin. Vind het een mooie en veilige auto :) Weet iemand op wat voor punten ik moet letten bij aanschaf? Wat zijn de zwaktes van het model? :)
DevilsProphet schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:25:
Fiesta 1.4tdci van 2005 (pre-facelift) had hier rond de 120Mm ineens last van een versleten V-riem en alternator, alsook kapotte verstuiver. Dat was een factuur van bijna €1000.
Er was vorige maand dus ook iemand op zoek naar tips voor een oude fiesta, kijk maar even terug.

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

DevilsProphet schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:59:
[...]

[...]

Er was vorige maand dus ook iemand op zoek naar tips voor een oude fiesta, kijk maar even terug.
Ah ik zie het. Verstuivers zal ik niet zo snel last van krijgen bij een benzine, maar de rest is goed om te weten. Volgens de advertentie is de distributie vervangen, ik ga er dan van uit dat de multiriem/waterpomp/dynamo ook mee is genomen, maar dit zal ik navragen.

Roest is een goeie om op te letten, onder deuren/dorpels, in de achterklep en bij de voorruitstijlen. Als ik het zo voorzichtig inventariseer hebben voornamelijk modellen uit 2002/2003 daar last van, maar ik zal het goed nakijken met een zaklampje onder de auto.

Ik denk dat de scope is dat ze er ongeveer 2 a 3 jaar in kan rijden, ongeveer 75.000 kilometer. Is dat realistisch of moeten we dan erg veel geluk hebben?

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Juist ja, we hebben de knalpot al moeten vervangen omdat de eerste van de twee lagen was doorgeroest. Dat was ook rond de 100 megameter.

Een goeie kennis heeft een Fiesta 2004 1,4tdci en heeft bijna 200 megameter op de teller staan. Hoe dat gaat met een benzine, dat weet ik niet, maar het moet best mogelijk zijn, denk ik zo.

[ Voor 41% gewijzigd door RuddyMysterious op 03-03-2015 10:25 ]

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

DevilsProphet schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:24:
Juist ja, we hebben de knalpot al moeten vervangen omdat de eerste van de twee lagen was doorgeroest. Dat was ook rond de 100 megameter.
Mwah, dat een uitlaat vervangen moet worden rond de 0,1 Megameter (;)) lijkt me niet heel raar toch?

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Rond de 100 kilometer (want 0,1 mega is 100 kilo ;)) is het wel vroeg om je knalpot te moeten vervangen. Ik heb overigens geen idee wat wel een normaal moment is om zoiets te hoeven vervangen. Dat hangt waarschijnlijk af van hoeveel je ermee door de sneeuwzoutslurrie rijdt des winters, en verder hoeveel opspringende steentjes je tegenkomt op de autostrade, niet?

• Bob Popcorn
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

DevilsProphet schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:30:
Rond de 100 kilometer (want 0,1 mega is 100 kilo ;)) is het wel vroeg om je knalpot te moeten vervangen. Ik heb overigens geen idee wat wel een normaal moment is om zoiets te hoeven vervangen. Dat hangt waarschijnlijk af van hoeveel je ermee door de sneeuwzoutslurrie rijdt des winters, en verder hoeveel opspringende steentjes je tegenkomt op de autostrade, niet?
True true, 0,1 gigameter bedoel ik dan. ;)

Einddempers gaan meestal 75.000 tot 100.000 kilometer mee toch? Ligt idd aan de zoutslurry op de weg in de winter, maar na 100.000km is het doorgaans wel tijd voor een nieuwe einddemper. :)

• Blord

Blord

Hello Kitty !

DennusB schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:48:
[...]

Toch bizar dat een 100pk motor kan worden gechipt naar 145pk. Dat is toch bijna 50% meer vermogen. Ik ga daar niet mee racen of zo. De auto is nog vrij jong met 15000km en ik verwacht geen problemen mee.
Gewoon een RS feeling voor de prijs van een standard Fiesta. Een stevige boost bij het optrekken van stoplicht. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Blord op 03-03-2015 11:57 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Blord schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:55:
[...]

Toch bizar dat een 100pk motor gechipt wordt naar 145pk. Ik ga daar niet mee racen of zo. De auto is nog vrij jong met 15000km en ik verwacht geen problemen mee.
Gewoon een RS feeling voor de prijs van een standard Fiesta. >:)
Haha ja ze laten de turbo gewoon wat harder werken :) Wel knap voor een 3 cilinder blokkie idd. Maar wel vet :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

DennusB schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:48:
[...]

Vergeet niet je auto te laten herkeuren bij de RDW ivm vermogensstijging boven de 20% (art. 6.3 sub r RVV).

Nee, merp!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ford verkoopt die blokken al in 140pk-spec, dus 145pk zal niet zo bijster erg zijn voor de motor, al hangt het af hoe goed de tuning gedaan is.

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ja technisch is het mogelijk maar wettelijk gezien zijn we er nog niet. Hier in België gelden soortgelijke regels als in Nederland. Als ik de regels zal moeten volgen dan is de chiptuning minder interessant. Er komen nog meer kosten bij dan alleen de tuning.

http://www.autoforum.be/s...ijven-%28-aka-chippen-%29

[ Voor 20% gewijzigd door Blord op 03-03-2015 12:38 ]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

In België dient een wagen gehomologeerd te worden alvorens die kan worden ingeschreven, en dat kan enkel door de fabrikant. Die zal dat niet willen nadat een derde partij heeft zitten prutsen aan de motor, zo ambetant zijn ze wel. Het is dus praktisch gezien niet mogelijk om legaal te motortunen in .be, helaas pindaboter.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

DevilsProphet schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:37:
In België dient een wagen gehomologeerd te worden alvorens die kan worden ingeschreven, en dat kan enkel door de fabrikant. Die zal dat niet willen nadat een derde partij heeft zitten prutsen aan de motor, zo ambetant zijn ze wel. Het is dus praktisch gezien niet mogelijk om legaal te motortunen in .be, helaas pindaboter.
In Nederland is dat legale tunen ook niet echt mogelijk. Zoals eerder gezegd moet je bij vermogensstijgingen van >20% je wagen laten herkeuren bij de RDW. Doe je dat niet dan rij je feitelijk illegaal en onverzekerd rond.

Nee, merp!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
PauseBreak schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:41:
[...]

In Nederland is dat legale tunen ook niet echt mogelijk. Zoals eerder gezegd moet je bij vermogensstijgingen van >20% je wagen laten herkeuren bij de RDW. Doe je dat niet dan rij je feitelijk illegaal en onverzekerd rond.
dat doet dus geen hond, laat men maar aantonene dat jij te hard reed door de tuning

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

wd200 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:32:
[...]

dat doet dus geen hond, laat men maar aantonene dat jij te hard reed door de tuning
Dat doet er niet toe, het gaat om de geldigheid van je kentekenbewijs en aangezien hetgeen de RDW heeft geregistreerd niet overeenkomt met hetgeen de auto kan doen en jij dat niet hebt doorgegeven is technisch gezien je kentekenbewijs ongeldig en kun je derhalve ook geen verzekering actief hebben op dat moment.

Nee, merp!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Klopt maar in de praktijk wordt hier totaal niet naar gekeken. Ook is de tuning zeer lastig uit te lezen, tuner die ik ken gebruikt originele map filename en de VAG dealer ziet het niet eens met uitlezen. Vraag me geen details, dat weet ik niet :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kun je hem in het geval van tunen niet beter langs mountune brengen in een land om ons heen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jim423 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:21:
Klopt maar in de praktijk wordt hier totaal niet naar gekeken. Ook is de tuning zeer lastig uit te lezen, tuner die ik ken gebruikt originele map filename en de VAG dealer ziet het niet eens met uitlezen. Vraag me geen details, dat weet ik niet :)
Dat is het verschil tussen theorie en praktijk. Maar goed, zoals met alles willen mensen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zelf zou ik alleen mijn auto laten tunen als ik het goed kan laten doen, en dat is wel ietsjes meer dan alleen chiptuning.

Nee, merp!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Wat is dan wel goed? Het is trouwens geweten dat Ford bijvoorbeeld de ecoboost 1,6l verkoopt in 150 en 182pk specs, waarbij de prestatie- en verbruikcijfers volledig dezelfde zijn. De 150pk is bovenin dus geknepen, en die verkopen ze dan voor €1500 minder. Dan is het niet raar dat mensen de 150pk-spec kopen en die laten tunen. Of zitten er nog andere verschillen in, buiten software, tussen beide versies?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wel goed is om ook je gehele remsysteem aan te pakken en waar nodig delen in en buiten de motor aan te passen. En daarna om je auto ter herkeuring aan te bieden aan de RDW, want dat hoort erbij als je legaal rond wilt rijden met een getunede auto.

Nee, merp!

• Jim423
Uuuuh op eindoverbrenging in de transmissie na zijn die Fords vaak identiek, al durf ik het niet met zekerheid te zeggen tussen Fiesta 100 en 140pk. Zou je even na moeten vragen. Maar de 100 en 120pk hebben bijvoorbeeld al dezelfde remmen, dus wanneer je 100pk chipped naar 120 (wat gewoon legaal is bcs max 20% increase) dan heeft het niet eens zin om je remsysteem aan te pakken. Vermoedelijk heeft de 140pk ook gewoon alles identiek.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:36
Zolang je blijft rondrijden met je eigen blok gaan ze echt niet moeilijk doen om ecutek's , pas bij motor swaps ben je de sjaak bij controle

Remmen hoef je ook echt niet aan te passen voor die 40 pk extra, je gaat er toch niet mee het circuit op
Voor de tuning rij je 80 op de weg, na de tuning ook, dus totaal overbodig..

Dat je niet verzekerd ben is gewoon een beetje bangmakerij

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jim423 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:42:
Uuuuh op eindoverbrenging in de transmissie na zijn die Fords vaak identiek, al durf ik het niet met zekerheid te zeggen tussen Fiesta 100 en 140pk. Zou je even na moeten vragen. Maar de 100 en 120pk hebben bijvoorbeeld al dezelfde remmen, dus wanneer je 100pk chipped naar 120 (wat gewoon legaal is bcs max 20% increase) dan heeft het niet eens zin om je remsysteem aan te pakken. Vermoedelijk heeft de 140pk ook gewoon alles identiek.
Laten we het nu net hebben gehad over 45% vermogensstijging en dat is zonder herkeuring niet legaal. Daarbij verschilt het remsysteem wel degelijk tussen de 100 en 140pk varianten vziw.
FabianGTI schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:22:
Zolang je blijft rondrijden met je eigen blok gaan ze echt niet moeilijk doen om ecutek's , pas bij motor swaps ben je de sjaak bij controle
Totdat ze bij de standaardcontroles ook gaan uitlezen, en daar zie ik ze wel voor aan eigenlijk.
Remmen hoef je ook echt niet aan te passen voor die 40 pk extra, je gaat er toch niet mee het circuit op
Voor de tuning rij je 80 op de weg, na de tuning ook, dus totaal overbodig..
Uhuh. Goede logica.
Dat je niet verzekerd ben is gewoon een beetje bangmakerij
Nee, vloeit voort uit de huidige wetgeving.

Nee, merp!

• FabianGTI
PauseBreak schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:25:
[...]

Totdat ze bij de standaardcontroles ook gaan uitlezen, en daar zie ik ze wel voor aan eigenlijk.

[...]

Uhuh. Goede logica.

[...]

Nee, vloeit voort uit de huidige wetgeving.
Wel een topper om een discussie mee aan te gaan ofniet?
Anyway, duidelijk verschillende meningen, maar ik heb er gelukkig nog nooit gezeur mee gehad

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

FabianGTI schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:35:
[...]

Wel een topper om een discussie mee aan te gaan ofniet?
Ach, dit is niet echt een discussie te noemen. De wetgeving is duidelijk genoeg, en het is niet voor niets dat remsystemen door fabrikanten en professionele tuners (RUF .e.d) worden opgewaardeerd bij toegenomen vermogens.
Anyway, duidelijk verschillende meningen, maar ik heb er gelukkig nog nooit gezeur mee gehad
Dat is prettig, maar dat maakt niet dat wat je doet legaal is (uitgaande van een stijging van >20%) en het is wel belangrijk dat je je daarvan bewust bent.

Nee, merp!

• FabianGTI
PauseBreak schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Dat is prettig, maar dat maakt niet dat wat je doet legaal is (uitgaande van een stijging van >20%) en het is wel belangrijk dat je je daarvan bewust bent.
Van 220pk naar 330pk, en was het me ook zeker bewust, zo gekocht en ook weer zo verkocht, inmiddels rijdt die auto al 8/9 jaar zo rond, geloof nu zelfs met 350pk

Die dure sportauto's kan je natuurlijk niet vergelijken met een Fiesta, de doelstelling is net wat anders verwacht ik, waarbij het extra vermogen waarschijnlijk alleen een keer wordt gebruikt bij het optrekken
Voor de rest is het een kwestie van je rechtervoet beheersen

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

FabianGTI schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:47:
[...]

Van 220pk naar 330pk, en was het me ook zeker bewust, zo gekocht en ook weer zo verkocht, inmiddels rijdt die auto al 8/9 jaar zo rond, geloof nu zelfs met 350pk
Dat is een prettige hoeveelheid pk's :P
Die dure sportauto's kan je natuurlijk niet vergelijken met een Fiesta, de doelstelling is net wat anders verwacht ik, waarbij het extra vermogen waarschijnlijk alleen een keer wordt gebruikt bij het optrekken
Voor de rest is het een kwestie van je rechtervoet beheersen
Waarom zou je die niet kunnen vergelijken? In beide gevallen wordt de standaardhoeveelheid vermogen als 'niet toereikend' ervaren, en dus wordt daar iets aan gedaan. Als je dat doet, dan moet je dus ook iets doen aan het remsysteem indien dat ontoereikend is. Ongeacht wat voor auto het is.

Nee, merp!

• Jim423
Heb het even opgezocht maar het lijkt erop dat zowel de 100pk als de 140pk dezelfde Front rotors van 10.2inch gebruiken en achter gewoon de trommeltjes. Vermoedde ik al. Alleen de ST met 182pk heeft iets grotere schijven van 10.9inch voor en achter ook non vented schijven. Maar die heeft dan ook een 1600 motor dus meer gewicht. Overigens zet ik echt vraagtekens bij dit probleem hoor, het enige wat je kan bereiken is een iets hogere top waardoor je stopafstand iets langer wordt wanneer de originele auto geleverd met dat vermogen iets betere remmen heeft (wat hier dus niet het geval is). Wanneer je 160 km/h rijdt en een noodstop maakt zal je met en zonder tuning even snel tot stilstand komen.

Ben wel met je eens dat een herkeuring wel het netst is, maargoed daar gaat niemand aan beginnen met een simpele remap. Denk dan ook niet dat bij een remap naar 140pk de veiligheid op enkel vlak in het geding komt en je ook zonder problemen een eventuele herkeuring aankan. Betreffende het uitlezen, denk ook niet dat je daar veel zorgen om hoeft te maken, zij kennen die ECU maps niet, het gaat hun echt om het VIN en eventueel km stand wat in ECU is opgeslagen, zodat de auto niet gestolen kan zijn.

• nextware
  • Laatst online: 17:50
Ik heb de laatste tijd een beetje een vreemd probleem:

Het beeld van mijn audio / navigatie systeem blijft bij het starten van de auto op zwart staan. Zo ook de verlichting van het middelpaneel.
Echter hoor ik wel gewoon geluid uit de radio komen.

Als ik de auto stop en weer start, blijft het scherm op zwart staan. Als ik echter de auto pas enkele uren later weer start, heb ik weer gewoon beeld en brandt de verlichting van het paneel.

Het gebruik van de uit- aanknop heeft geen effect. De radio gaat uit en weer aan, maar het schermpje blijft op zwart staan en de verlichting van het middenpaneel gaat niet aan.

Ter info, dit is het paneel dat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://cnet1.cbsistatic.com/hub/i/r/2011/02/18/23c6f50d-cbf2-11e2-9a4a-0291187b029a/thumbnail/770x433/5ac49031924ec8d09e8f79a594219bad/orig-ford-focus-2011-console.jpg

Het betreft hier een Ford Focus Wagon Titanium Econetic Lease uit 2012.

De garage heeft de boordcomputer al eens gereset / geüpdate. Tevens zijn de zekeringen hiervan ook al meerdere malen vervangen. Het probleem is nu het laatste jaar twee keer voorgekomen. Uiteraard is het niet overkomelijk, maar je zult zien dat het gebeurd op het moment dat ik, bijvoorbeeld, de navigatie wel een keer nodig heb.

Iemand dit toevallig ook al eens meegemaakt ?

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:12

Reneger

Wie? IK?

Ik had laatst wel dat navi + BT + ipod het niet deed. Pas na 20 minuten rijden sprong alles wil aan.

• InZane
Het is mij één keer gebeurd dat de verlichting van het middenpaneel niks deed en ook de bediening niet reageerde. Schermpjes deden het verder wel. Probleem was opgelost nadat ik het contact er even af had gehaald. Is verder nooit meer voorgekomen (Focus EcoBoost wagon '14).

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
hele suffe vraag, maar bij een recent model focus welke ruitenwisser van de voorruit moet dan boven, de rechter (als je voor de auto staat gezien) of de linker? Na het wassen heb ik geen idee meer hoe ze zaten en het ziet er allebei niet zo raar uit...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
De rechter moet boven. Volgens mij zijn ze even lang, of bedoel je dat niet?

[ Voor 56% gewijzigd door tiguan op 07-03-2015 16:27 ]

• datadevil
dankje :-)

• Phusebox
Hij reset zichzelf volgens mij als je het fout doet. Zet ze maar eens verkeerd met de hand en dan op contact.

• datadevil
Phusebox schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:03:
Hij reset zichzelf volgens mij als je het fout doet. Zet ze maar eens verkeerd met de hand en dan op contact.
Maar dan moeten ze over elkaar heen toch of niet? Ik zal het eens proberen

• Phusebox
Als je bijvoorbeeld met de hand de rechter omhoog doet, dan de linker en vervolgens de rechter eerst naar beneden dan zaak hij zelf de eerstvolgende keer enkel de linker omhoog dien dan de rechter om zo de positie te corrigeren.

• datadevil
Koel :-) Soms is het leven simpeler dan je verwacht

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Grappig :)

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik weet zelf niet precies hoe de functies in de ruitenwisser hendel werken. Soms druk ik zomaar wat op in hoop de ruitenwisser het doen. :)

• datadevil
Blord schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:11:
Ik weet zelf niet precies hoe de functies in de ruitenwisser hendel werken. Soms druk ik zomaar wat op in hoop de ruitenwisser het doen. :)
haha.. bij mij staat hij meestal op auto, tenzij de vrouw vind dat auto het niet goed genoeg doet, dan moet hij meestal op snel handmatig.

• Phusebox
datadevil schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:03:
[...]

haha.. bij mij staat hij meestal op auto, tenzij de vrouw vind dat auto het niet goed genoeg doet, dan moet hij meestal op snel handmatig.
Je kunt de auto stand ook nog bijstellen met dat draaiknopje hè ; -)

• datadevil
Phusebox schreef op zondag 08 maart 2015 @ 01:55:
[...]

Je kunt de auto stand ook nog bijstellen met dat draaiknopje hè ; -)
dat moet ik da eens nakijken

• Phusebox
datadevil schreef op zondag 08 maart 2015 @ 07:07:
[...]

dat moet ik da eens nakijken
Ik heb althans een auto stand die zelf regelt hoe snel de ruitenwissers gaan maar ook een klassieke interval draaiknop. Daarmee regel je de gevoeligheid.

• Reinier
  • Laatst online: 23:10

Reinier

\o/

Mijn vrouw is in de markt voor een nieuwe auto (de Ka uit 2003 is met z'n 140k op aan het raken) en ze neigt nu naar een Fiesta uit 2013 (Mk 6.5 geloof ik?). Budgettechnisch zit een Titanium er helaas niet in en het zal de ongeblazen 1.0 driecilinder met 80pk worden. Zijn er nog specifieke zaken waar we op moeten letten bij zo'n relatief jonge auto, met zeg 30.000 km achter de rug? En zijn er nog opties e.d. waar ik misschien niet aan denk? De meeste exemplaren van < €12.000 zijn relatief kaal, dus zonder navigatie/cruise control/verwamde voorruit/lichtmetaal/parkeersensoren.
Heb net een proefritje gemaakt en echt veel power heeft het niet maar het rijdt behoorlijk leuk :)

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Een Fiesta uit 2013 is mk7.5 dacht ik. Mijn Fiesta is van 2013 en er zijn geen nieuwere modellen of faceliften uit. De grill lijkt op die van de Aston Martin.

• Reinier

Reinier

\o/

Okee, ja, die bedoel ik, dacht dat het 6.5 was (volgens Wikipedia: In 2013 the Ford Fiesta received a facelift (Mk 6.5) which was the first to use the new trapezoidal grille).

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Google maar op de plaatjes. :)

Fiesta mk6.5

Fiesta mk7.5

Ik ga mijn Fiesta Ecoboost motor chippen naar 145pk. Het schijnt makkelijk te zijn met deze motor.

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-11 16:42
Goedenavond,

Vanavond samen met mijn oude man de nieuwe leasewagen uitgezocht.
Het is uiteindelijk de Ford Mondeo Sedan 2.0 TDCi (180PK) Titanium geworden met de volgende optie's.

Privacy Glass
Standaardlak, Frozen White
Frozen White (S)
First Edition Pack
Reservewiel -16 inch stalen velg met 215/60 band
stof Prada Ebony
Winterpack
Trekhaak

Geschatte leverdatum is 12/06/2015. Afspraak bij Plastidip voor zwart kleurtje voor de velgen en spiegels is al gemaakt dus kom maar op!

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

ehh, dubbelpost tijdens het wijzigen van mijn post!

[ Voor 95% gewijzigd door RuddyMysterious op 10-03-2015 22:41 ]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Beu, want ik volg liever Wikipedia die correct stelt dat de MK5 van google eigenlijk gewoon MK4.5 is, want een simpele facelift van MK4. Stom dat "men" daar MK5 van gemaakt heeft en ervoor gezorgd heeft dat de getallen sindsdien zijn opgeschoven.

• InZane
Phusebox schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:13:
Als je bijvoorbeeld met de hand de rechter omhoog doet, dan de linker en vervolgens de rechter eerst naar beneden dan zaak hij zelf de eerstvolgende keer enkel de linker omhoog dien dan de rechter om zo de positie te corrigeren.

[video]
Oh, dat wist ik ook niet. Weer wat geleerd :)

• Reinier

Reinier

\o/

Zo, knoop bijna doorgehakt, m'n vrouw heeft een andere Fiesta Mk 7.5 proefgereden (nog geen twee jaar oud, 25.000 km). Deze is nog iets netter dan die van een paar dagen terug en heeft cruise control wat ze graag wilde. Haar vader werkt bij Ford en die regelt nog parkeersensoren, LM-velgen en nog wat dingen.

Nu nog kijken wat een Ka uit 2003 met een hoge kilometerstand oplevert.

Ik wist trouwens niet dat er nog auto's bestonden met een nieuwprijs van 18K zonder elektrische ramen (achter) :D

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Heb je geen gebruik gemaakt van kortingen op de nieuwprijzen ? Voor Ford werknemers en familie gelden sterke kortingen op nieuwe wagens van Ford natuurlijk. Hier in België is wel zo'n gunstmaatregel.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Iemand enig idee hoe je de Sync dame laat stoppen met TMC meldingen lezen? 3 keer hetzelfde bericht van een file waar ik toch al in sta wordt een beetje irritant.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-10 10:17
Okasha schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:49:
[...]

Ik heb een Focus Diesel, een 1.6TDI 20% versie. Slaat nergens op die tank indicator. Heb laatst 20km onder de 0 gereden en er ging nog maar 49 liter in. Tank is 53 liter. Als je gaat tanken bij de 0 (dat doe ik regelmatig) dan gaat er met moeite 48 liter in. Kortom; 0 = nog ongeveer 5 liter diesel over. Kortom op jaarbasis sta je 10% te vaak aan de pomp :)

Hiervoor had ik een Skoda, als je dan op 0 stond ging er tenminste precies de totale tankinhoud in. Maar het zijn amerikanen he, vast bang aangeklaagd te worden :+
Wut? Bedoel je 0 met Actiradius stond op 0? Is dit de Focus vanaf 2012? Ik heb er ook zo een, ik tank altijd max 46l.
Lampje gaat aan bij de 120km actieradius. En ik tank altijd als er nog 25km actieradius over is. Maar jij zegt dat je zelfs onder de 0 nog even door kan rijden? :9 8)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

adis schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:25:
[...]

Wut? Bedoel je 0 met Actiradius stond op 0? Is dit de Focus vanaf 2012? Ik heb er ook zo een, ik tank altijd max 46l.
Lampje gaat aan bij de 120km actieradius. En ik tank altijd als er nog 25mm actieradius over is. Maar jij zegt dat je zelfs onder de 0 nog even door kan rijden? :9 8)
Dat is nog eens op het scherpst van de snede rijden..... O-)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1 ... 35 ... 139 Laatste