Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 34 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:12

Reneger

Wie? IK?

Volgens mij geeft mijn Focus wel meldingen....

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Hij geeft allerlei meldingen idd. Maar niet specifiek dat er een servicebeurt aan komt of gedaan moet worden. VW geeft dit al 1000km van te voren aan sporadisch.

[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 18-11-2014 13:24 ]

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik weet het niet zeker, en het duurt nog even voor ik weer op mn servicekm's zit, maar ik kan me herinneren dat hij begon te miepen dat er service nodig was.

Dat zou in principe elke 20.000km moeten gebeuren

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
tiguan schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:05:
Ik zou die afspraak gewoon maken. Een melding over een servicebeurt geeft een mk3 ook niet. Hij zegt wel dat de olie ververst moet worden op een gegeven moment.
De melding over olie verversen is de melding dat een onderhoudsbeurt nodig is :)
Vaak wordt ook bij een onderhoudsbeurt de olie ververst vandaar. Het was natuurlijk beter om er onderhoudsbeurt of servicebeurt nodig van te maken, maar goed, misschien een wat aparte vertaling.

De mk2 geeft geen melding hierover (heb een mk2 gehad en rijd nu een mk3)

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
PauseBreak schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:27:
[...]

Verbaast dat je nog dan? :P Een Ford rijdt goed, maar op de essentiële zaken moet je zelf letten.
Daar ben ik ook achter. De Ford mist de technische snufjes en finesse van mijn Renault.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Misschien ga ik nu een erg stomme vraag stellen hoor, maar een Ford Fiesta ST = Ford Fiesta Style? Beetje onduidelijk omschreven namelijk in de prijslijst.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

EricNL schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:26:
Misschien ga ik nu een erg stomme vraag stellen hoor, maar een Ford Fiesta ST = Ford Fiesta Style? Beetje onduidelijk omschreven namelijk in de prijslijst.
De Ford Fiesta ST is de sportieve versie van de Fiesta (met veel pk's en een hoog prijskaartje) en de 'Style' is het uitrustingsniveau op de gewone versie van de Fiesta. Als je op de Ford website kijkt zie je ook een duidelijk onderscheid tussen de Fiesta en de Fiesta ST :)

Nee, merp!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
PauseBreak schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:29:
[...]

De Ford Fiesta ST is de sportieve versie van de Fiesta (met veel pk's en een hoog prijskaartje) en de 'Style' is het uitrustingsniveau op de gewone versie van de Fiesta. Als je op de Ford website kijkt zie je ook een duidelijk onderscheid tussen de Fiesta en de Fiesta ST :)
Gevonden nu inderdaad. Het uiterlijke verschil had ik wel opgemerkt natuurlijk, maar in de prijslijst staat het een beetje omslachtig. Volgens mij gaat het om de ST1 en ST2 modellen.

Ik mag binnenkort waarschijnlijk een Fiesta uit gaan kiezen, en het ST model was natuurlijk leuk geweest, maar denk niet dat dit in het budget van m'n baas gaat vallen :P.

Gaat m'n eerste lease-auto worden, dus moet eerst nog maar eens zien en horen hoe het allemaal in elkaar steekt :)

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-11 07:23
EricNL schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:41:
[...]

Gevonden nu inderdaad. Het uiterlijke verschil had ik wel opgemerkt natuurlijk, maar in de prijslijst staat het een beetje omslachtig. Volgens mij gaat het om de ST1 en ST2 modellen.

Ik mag binnenkort waarschijnlijk een Fiesta uit gaan kiezen, en het ST model was natuurlijk leuk geweest, maar denk niet dat dit in het budget van m'n baas gaat vallen :P.

Gaat m'n eerste lease-auto worden, dus moet eerst nog maar eens zien en horen hoe het allemaal in elkaar steekt :)
ST versie heeft ook 25%. Dat gaat pijn doen. Dan zou ik gewoon een lekkere (goedkopere) kilometervreter nemen.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
EricNL schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:26:
Nee een style is enkel leuk aangekleed maar met een standaard motortje.
De ST is de top of the line ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Gisteren een leuk (en nog in goede staat zijnde) tweedehands setje 16" ST (5 spaaks Y model) velgen opgepikt inclusief een zo goed als nieuwe set winterbanden (ok Vredestein zou niet mijn eerste keus zijn) voor net iets meer dan 500 euro. Erg blij mee. Lagen toevallig bij de garage toen ik daar was voor een probleem met mijn start/stop systeem.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Ach, de Vredestein SnowTrac 3's komen al jaren als goed uit de verschillende bandentesten hoor. Niks mis mee en ook nog eens goedkoper dan een echt A-merk.

Nee, merp!

• calsonic
  • Niet online
Heb toevallig zelf vandaag zwarte Borbet F met Goodyear GW3 besteld - worden er volgende week onder gezet - laat de winter maar komen.

• Wijnands
Ik ga 1 december voor de winterbanden, zal mij benieuwen of het nog iets uitmaakt.

Heb nu wel eindelijk een goede oplossing voor het gedoe met de carkit in de ford.

Afbeeldingslocatie: http://www.questwares.com/wp-content/uploads/2014/05/Jabra-BT2080-Bluetooth-Headset.jpg

• calsonic
  • Niet online
Wijnands schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:34:
Ik ga 1 december voor de winterbanden, zal mij benieuwen of het nog iets uitmaakt.

Heb nu wel eindelijk een goede oplossing voor het gedoe met de carkit in de ford.

[afbeelding]
Vanaf 7ºC of kouder heb je aanzienlijk meer grip met winterbanden tov zomerbanden.
En je remweg wordt ook een stuk korter :)

• Wijnands
Ik ga 't zien. Heb mijn Renault bus zonder problemen 6 jaar lang op gewone banden gereden, nooit last mee gehad.

• calsonic
  • Niet online
Wijnands schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:51:
Ik ga 't zien. Heb mijn Renault bus zonder problemen 6 jaar lang op gewone banden gereden, nooit last mee gehad.
Totdat je een noodstop moet maken terwijl het vriest ;) Dan is het total-loss of nog geen krasje

• Wijnands
calsonic schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:19:
[...]

Totdat je een noodstop moet maken terwijl het vriest ;) Dan is het total-loss of nog geen krasje
Met winterbanden = geen krasje? |:(

• Phusebox
Het verschil is er wel maar ik merk het eigenlijk alleen met sneeuw en ijzel. Vooral ongestrooide wegen met verse sneeuw zijn veel beter te doen met winterbanden.

Buiten dat merk ik nauwelijks iets maar goed het kost me per jaar 60 euro voor wisselen en opslag. Dat heb ik er wel voor over. Plus eenmalig een extra set velgen maar dat is geen must.

• calsonic
  • Niet online
Wijnands schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:12:
[...]

Met winterbanden = geen krasje? |:(
Niet zo zwart-wit.... maar het kan wel degelijk het verschil maken ja ;)

• Wijnands
Hm.. nou, tja.. ach het is niet zo dat ik keuze had, ze zijn verplicht in ons lease contract.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-11 18:30

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

vhal schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 06:33:

>>> DennusB schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:17:
>>> Hee! Een 1,5 liter EcoBoost blok :) Tof!

Die bestaat al een tijdje? Dacht dat het een 1.6 was, de PK's komen wel overeen.
De nieuwe 1,5 liter ecoboost is een driecylindermotor vergelijkbaar met de 1,0 liter ecoboost en moet de oudere 1,6 liter 4-cylinder Euro5 vervangen. Vandaar dezelfde vermogens.
kaos- schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:44:
[...]

Kost je alleen aardig wat centen. Ik vroeg me af of de dealer niet gewoon een software update van een 80pk versie erop kan rammelen :)

* RuddyMysterious heeft een leasecontract met Ford, dus ik weet niet zeker of ik zomaar even met de software mag knutselen.
Voor zo ver ik mij goed heb ingelezen in het chiptunen van automotoren is het amper doenbaar om een atmosferische benzinemotor meer vermogen te geven door enkel te chiptunen, zonder hem verder mechanisch af te stellen. De reden daarvoor kan ik niet met zekerheid of volledigheid geven, aangezien ik er te weinig over ken; maar dit heb ik alvast onthouden.

[ Voor 26% gewijzigd door RuddyMysterious op 02-12-2014 11:46 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:48
Wijnands schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:58:
[...]

Daar ben ik ook achter. De Ford mist de technische snufjes en finesse van mijn Renault.
Bij mij is het precies andersom. Mijn ex Clio IV had een stuk minder te melden dan mijn Focus.

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

InZane schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:47:
[...]

Bij mij is het precies andersom. Mijn ex Clio IV had een stuk minder te melden dan mijn Focus.
Het zou ook niet goed zijn geweest als dat andersom was :D De Clio is een B-segment auto, de Focus een C-segment. Er zit ook nogal wat prijsverschil tussen die twee :P

Nee, merp!

• calsonic
  • Niet online
DevilsProphet schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:42:
[...]

De nieuwe 1,5 liter ecoboost is een driecylindermotor vergelijkbaar met de 1,0 liter ecoboost en moet de oudere 1,6 liter 4-cylinder Euro5 vervangen. Vandaar dezelfde vermogens.

[...]

Voor zo ver ik mij goed heb ingelezen in het chiptunen van automotoren is het amper doenbaar om een atmosferische benzinemotor meer vermogen te geven door enkel te chiptunen, zonder hem verder mechanisch af te stellen. De reden daarvoor kan ik niet met zekerheid of volledigheid geven, aangezien ik er te weinig over ken; maar dit heb ik alvast onthouden.
Zolang er maar een turbo op zit kan er altijd meer vermogen uitgehaald worden >:) ongeacht benzine- of dieselmotor ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:40

Exigence

dnkroz

Goedenavond iedereen. Ik heb vandaag mijn oude trouwe Twingo ingeruild voor een Ford Fiesta 1.3 uit 2002. Slechts 101.000 kilometer op de teller en altijd dealeronderhouden. Motorisch helemaal goed en zo goed als geen roest, ook niet bij de wielkuipen etc.

Er is echter één raar ding: op het moment dat ik mijn verlichting aanzet (zonder dat ik mijn sleutel in het contact heb!) gaat de auto op contact. Dat wil zeggen, alle dashboardverlichting gaat aan, ventilator gaat blazen etc. Net zoals je hem met de sleutel op contact zou zetten. 8)7

Heel raar. Bijkomend nadeel is dat op het moment dat ik na het rijden de auto wil stilzetten de motor blijft draaien, ook al draai ik het contact met de sleutel uit en haal ik m'n sleutel uit het contactslot. Als ik vervolgens mijn verlichting uitdraai gaat de motor wel uit :P

Iemand enig idee? :)

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Klinkt als sluiting ergens...

• Exigence
  • Laatst online: 20:40

Exigence

dnkroz

Ja, zal binnenkort de bekabeling eens doormeten :) Maar misschien dat in tussentijd iemand een richting weet waar ik het moet zoeken ;)

Ook wel eens gehoord dat het kan gebeuren door een verkeerd aangesloten radio (constante 12v die contact maakt met een schakelende 12v). En laat er nu net een andere radio in zijn gebouwd.

• Joostk
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

Dan trek je die radio eruit en wissel je 2 draden om. Zitten meestal wel stekkertjes aan en is een rode en gele draad als ik me niet vergis.
En anders trek je gewoon de hele radio eruit om dat uit te sluiten.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zojuist geplaats iun de Ford Ka Nederland Groep:
Beste Leden des Fords Ka,

Ik loop al een tijdje rond met dit plan en misschien dat ik genoeg mensen kan strikken die met mij mee willen. Ik wil graag een keer met mijn Ford Ka de Eifel induiken om de auto te laten "leren" wat rijden is. Nu wou ik dat eigenlijk met een clubje doen, en ik dacht dat jullie de meest geschikte personen zijn om dat te vragen. (immers jullie hebben ook een Ford Ka)
Het plan is heel simpel, gewoon genieten van de natuur/cultuur en steden. Ik zelf ben vaak genoeg in duitsland geweest en weet een beetje hoe de omgeving in elkaar steekt. In elk geval dit is de route die ik ongeveer zou gaan rijden: http://goo.gl/maps/9F9Oe
Ik wou ergens in het voor/najaar 2015 of voorjaar 2016 gaan afhankelijk hoeveel mensen ik weet te porren voor het plan. Vragen? Ik stel wel een minium en dat is 6 auto's (met mij erbij is 7) Ik hoop dat ik nog 6 mensen enthousiast kan maken voor het plan.
Vragen? PB me even

Over radio's gesproken
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10428094_637053519736304_8934869992701870011_n.jpg?oh=2a3db3ef447459651ea158181268057f&oe=5545B036&__gda__=1427602524_25a29de5747fb0a45dbd2b6e73209f4d

Het is gelukt *O*

Johann Sebastian Bach

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nivida_intel schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:57:
Zojuist geplaats iun de Ford Ka Nederland Groep:

[...]

Vragen? PB me even

Over radio's gesproken
[afbeelding]

Het is gelukt *O*
Nice :) Fijne radio ook!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat is die voorruitverwarming van Ford toch ideaal :)
Nooit meer krabben :P

Afgelopen weekend even naar Duitsland geweest en voor een Eco bak toch nog best netjes:
Teller op 207, 194 op de GPS...

Dit weekend weer naar Duitsland, eens kijken of ik wat langer plank op het gas kan houden.

Focus 3, 1.6 diesel 105PK

Youtube: DashcamNL

• Dennahz
  • Laatst online: 16-11 21:48

Dennahz

Life feels like hell should.

Binnenkort gaan we onze Ford Focus 2.0 Turbo TDCi Trend - 135pk verkopen wegens het krijgen van een bedrijfswagen (Ford Focus Clipper 1.5 105pk).

Vraag me af hoeveel we er nog voor kunnen krijgen, want hij heeft - tegen die tijd - toch wel iets van 265~270k op de teller. Altijd goed onderhoud gehad + het is een 'luxe' uitvoering met climate- en cruise control.

Hoop zelf nog op 3~4k, maar de kilometers zullen we parten spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 10-12-2014 13:42 ]

Twitter

• DennusB
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:29:
Wat is die voorruitverwarming van Ford toch ideaal :)
Nooit meer krabben :P

Afgelopen weekend even naar Duitsland geweest en voor een Eco bak toch nog best netjes:
Teller op 207, 194 op de GPS...
[video]

Dit weekend weer naar Duitsland, eens kijken of ik wat langer plank op het gas kan houden.

Focus 3, 1.6 diesel 105PK
Alleen dan is ie echt niet zuinig meer xD

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:12
mwah iets van 6,5/100 ~7/100 toen ik dat testte in Oktober

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• BlakHawk
DennusB schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:43:
Dat boeit me eerlijk gezegd vrij weinig, al rijdt dat ding 1:10...

Wat ik me wel afvraag, hoeveel liter heeft die tank nu precies.

Gisteren kon ik nog 12km rijden aldus de boardcomputer, maar bij tanken ging er 45 liter in.
Teller onder het rood...

Maar volgens Autoweek heb ik een 53 liter tank.

Tot hoe ver gaan jullie???

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

DennusB schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:43:
[...]

Als ik lekker doortrap (Als in: 180+) dan zie ik mijn huidig verbruik richting de 10/100 lopen, soms zelfs er boven.

Top ooit gehaald: 193 op de GPS. Teller, geen idee. :+ (1.6 115PK diesel)

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Dennahz schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:38:
Binnenkort gaan we onze Ford Focus 2.0 Turbo TDCi Trend - 135pk verkopen wegens het krijgen van een bedrijfswagen (Ford Focus Clipper 1.5 105pk).

Vraag me af hoeveel we er nog voor kunnen krijgen, want hij heeft - tegen die tijd - toch wel iets van 265~270k op de teller. Altijd goed onderhoud gehad + het is een 'luxe' uitvoering met climate- en cruise control.

Mwah, bouwjaar telt ook mee. Als je online kijkt zie je dat de vraagprijs zo rond de 2 - 2,5k ligt, voor modellen met minder kilometers. Ik liep er een tijd terug ook tegenaan. Mijn Focus heeft nu zo'n 246k gereden, is van 2003 en vrij luxe (Trend + sportstoelen, cd-wisselaar, voorruitverwarming) maar je krijgt er echt niks meer voor terug. Dus dan maar oprijden tot het einde :P

Nee, merp!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
Dennahz schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:38:

Heb zelf net een focus 1.6tdci ingeruild, bj 2007 met 246k op de teller, altijd dealer onderhouden, luxe uitvoering (stoelverwarming, elektrisch verstelbarestoelen, LM velgen, zelfdimmende spiegel, voorruitverwarming)
Heb er 3500 voor terug gekregen bij een ford dealer (heb hem ingeruild voor een benzine mondeo uit 2007 met veel opties)
Weet niet van welk jaar jouw auto is, maar misschien dat het ook rond die koers zal zijn.

"If u do something do it with style, or do it at all."

• DennusB
  • Niet online
jazzVL schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:30:
[...]

Heb zelf net een focus 1.6tdci ingeruild, bj 2007 met 246k op de teller, altijd dealer onderhouden, luxe uitvoering (stoelverwarming, elektrisch verstelbarestoelen, LM velgen, zelfdimmende spiegel, voorruitverwarming)
Heb er 3500 voor terug gekregen bij een ford dealer (heb hem ingeruild voor een benzine mondeo uit 2007 met veel opties)
Weet niet van welk jaar jouw auto is, maar misschien dat het ook rond die koers zal zijn.
Bij inruil denk je vaak meer te krijgen, daar proppen ze ook gewoon een stukje marge bij om je blij te maken ;)

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
DennusB schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:31:
[...]

Bij inruil denk je vaak meer te krijgen, daar proppen ze ook gewoon een stukje marge bij om je blij te maken ;)
hehe maakte mij niet zoveel uit :P zij willen verkoop nog opkrikken en ik wilde die mondeo :P, maar weet idd dat bij inruil je vaak net iets meer krijgt. Het was al meer dan ik had verwacht, want via de anwb site kwam ik maar op 3000 met inruil.

"If u do something do it with style, or do it at all."

• BlakHawk
dfrenner schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:14:
[...]

Gisteren kon ik nog 12km rijden aldus de boardcomputer, maar bij tanken ging er 45 liter in.
Teller onder het rood...

Iemand ervaring met hoever je kunt doorrijden in een Focus 3 diesel!?
Het benzine lampje gaat branden als je nog +/- 100km kunt rijden op de boardcomputer.
Maar sommige merken gaat hij als hij echt bijna leeg is ook nog knipperen, heeft Ford dat ook?

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:12
Geen idee, ik tank als ik nog een streep over heb! Ik heb al een keer (andere auto) een droogloper gehad, en dat zijn dure grappen :S

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Bij een benzine valt dat best mee, maar een diesel is iets anders ... heeft Top Gear mij geleerd.

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:41:
[...]

Het benzine lampje gaat branden als je nog +/- 100km kunt rijden op de boardcomputer.
Maar sommige merken gaat hij als hij echt bijna leeg is ook nog knipperen, heeft Ford dat ook?
Mijn Focus - maar dat is een mk1,5 - geeft waarschuwingen op de boordcomputer bij 80, 40, 20 en 0km actieradius. Daarna moet je het zelf maar uitzoeken. In mijn Focus is de boordcomputer akelig nauwkeurig trouwens. Ik kwam met 0km actieradius het tankstation binnenpruttelen en er ging 54 liter Euro95 in, van de 55 liter die er maximaal in kunnen :P

Nee, merp!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ja een diesel die je echt compleet leeg trekt mag je lekker de brandstofleidingen gaan vervangen.
Deze trekken namelijk vacuüm dan als de tank leeg is.

• Smurf
  • Laatst online: 14:23

Smurf

Detri

Tot 0 doe ik echt niet, om de reden die Joostk hierboven opgeeft.
Het laagste wat ik ooit gedaan heb was 25km. Toen ging er 72 liter in.. in een 70 liter tank.

)

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wanneer de resterende kilometers onder de 120 zit en er een SHell (Ik moet tanken bij Shell) voorbij komt.

Heeft ooit geresulteerd in 32 KM resterend. Dan begin je toch wat zenuwachtiger te worden, de teller zakte ook een stuk sneller voor mijn gevoel...

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-10 10:17
dfrenner schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:14:
[...]

Teller onder het rood...

Ik heb ook vaak dat er rond de 15 KM radius in beeld komt. En ik tank altijd rond 45 soms 46 liter _/-\o_ Mijn Focus, 1.6 TDCI (Sedan) heeft gewoon een 45 liter tank. Ik heb ergens gelezen, weet niet meer waar, dat er 46,9 L in past. Zo vol duwen is volgens mij niet verstandig. Op de tankdeurtje staat ook max 2 klikken |:(

[ Voor 3% gewijzigd door adis op 16-12-2014 11:26 ]

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-10 10:17
verkeerde quote (van een bericht uit 2010 8)7 )

[ Voor 90% gewijzigd door adis op 16-12-2014 11:31 ]

• InZane
[...]

Ik heb de benzine variant, maar ik rij nooit door tot op de limiet.

Als het lampje gaat branden zorg ik toch altijd wel dat ik binnen de 50km ergens tank, maar meestal probeer ik gewoon zo te plannen dat ik mijn auto bij mijn favo pomp in de buurt vol kan gooien. Hou er niet zo van om langs de snelweg te tanken.

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Hallo!

Ik ben een ex Ford Fiesta lease rijder en nu ik weer prive rijd ben ik wat om mij heen gaan kijken voor een vervanging van mijn huidige Fiat Punto Evo (2009). Ivm de vele kilometers die ik rijd zit ik toch weer te denken om een dieseltje aan te schaffen.

De Ford Fiesta diesel die ik altijd heb geleased beviel me erg goed. Dus vandaar dat ik weer naar een Ford Fiesta diesel aan het kijken ben.

Ik heb een leuke occasion kunnen vinden in de buurt en vroeg mij af of deze een beetje redelijk geprijsd is en waar ik op moet letten als ik een dergelijke auto zou willen kopen. Het gaat om de volgende advertentie:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/263548916?asrc=st|as

Ik heb wel een andere in de Titanium uitvoering gezien in Emmen. Echter was deze grijs. Wel had ie minder kilometers op de teller (97kkm) alleen dan wel weer minder opties als deze.

Ik wil het liefste niet al te ver weg een auto kopen, zoek nu binnen 100km vanuit Groningen. Heb dit al vaker gedaan en dit bevalt me eerlijk gezegd wat minder.

Hebben jullie suggesties? Hoe zit het bijvoorbeeld met de afschrijving van deze modellen met dit bouwjaar?

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Een Titanium uitvoering is toch altijd wel een zeer luxe uitgevoerde auto bij Ford.
Titanium is meende ik altijd het meest luxe pakket op Ghia na.

Zelf niet zo'n fan van een donkere auto met donkere velgen.
En een eigen Navi systeem erbij in? Zit dat ook niet ingebouwd in het schermpje op het dashboard in het midden?

[ Voor 37% gewijzigd door Joostk op 19-12-2014 18:15 ]

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

Ik heb een Focus Diesel, een 1.6TDI 20% versie. Slaat nergens op die tank indicator. Heb laatst 20km onder de 0 gereden en er ging nog maar 49 liter in. Tank is 53 liter. Als je gaat tanken bij de 0 (dat doe ik regelmatig) dan gaat er met moeite 48 liter in. Kortom; 0 = nog ongeveer 5 liter diesel over. Kortom op jaarbasis sta je 10% te vaak aan de pomp :)

Hiervoor had ik een Skoda, als je dan op 0 stond ging er tenminste precies de totale tankinhoud in. Maar het zijn amerikanen he, vast bang aangeklaagd te worden :+

• tiguan
Dat is raar, want bij mij Golf had ik precies hetzelfde als jij met de Focus hebt hoor ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

-tom-562

Oliesjeik

Ik kom ff hier loeren :P gister ben ik samen met een maatje van me wezen kijken naar een Mondeo 2.0 tdci Platinum. Fijne auto, automaat schakelde goed en mechanisch was alles dik in orde, elektrisch had t ding wat storingen maar worden gemaakt.
Nu vroeg ik mij af of er gespecialiseerde bedrijven/tuners (al vermijd ik dat woord liever) zijn voor Ford die de EGR 'uit kunnen schrijven' (al dan niet in combinatie met chiptuning)'. Ik kom op ebay enzo mooie afblindplaatjes tegen voor 5 euro, maar dan krijg je een brandend lampje op je dashboard. Nu las ik ook het e.e.a. over een gat van 5 mm er in boren (door het gaatje), maar dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling :P

Vaak bu'j te bang!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Uit ervaring kan ik je vertellen dat een afblindplaatje icm een gat er in prima werkt zonder storingen. Wel van te voren even de egrklep goed schoon maken met remmenreiniger of caberateurreiniger.
Tuning en de mondeo mk3 tdci ben ik minder enthousiast over met het oog op storingen.

wat niet past, wordt gelast!

Verwijderd

Hoi!

Mijn huidige auto: http://data.motor-talk.de...2-3115320068857240591.JPG N.b.: niet de actual car, maar vergelijkbaar. mijne is een 3 deurs ipv een 5.

Er zit een 1.3 duractec in en full option (wat je daar full option in kan noemen). Onderhoud is supper goedkoop en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten!

Wel niet één van de snelste op de baan maar god ik heb er al wat in beleefd! Zijn gat gooit die namelijk heel makkelijk in het rond als je er wat mee gaat spelen :)

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Enkele dagen geleden de nieuwe Mondeo Clipper gezien, zwart maar helaas niet voorzien van brute velgen. Dat lijkt mij een lekkere wagen, minstens zo stoer als de huidige 5-reeks van BMW.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

-tom-562

Oliesjeik

nielsicq schreef op donderdag 25 december 2014 @ 09:03:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat een afblindplaatje icm een gat er in prima werkt zonder storingen. Wel van te voren even de egrklep goed schoon maken met remmenreiniger of caberateurreiniger.
Tuning en de mondeo mk3 tdci ben ik minder enthousiast over met het oog op storingen.
Ok. Maar is het niet een beetje raar om juist weer een gat te boren in dat plaatje :P Of houdt dat wel de roet tegen, maar laat dus (blijkbaar) genoeg lucht door om de foutmelding te omzeilen?

Vaak bu'j te bang!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
-tom-562 schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:24:
[...]

Ok. Maar is het niet een beetje raar om juist weer een gat te boren in dat plaatje :P Of houdt dat wel de roet tegen, maar laat dus (blijkbaar) genoeg lucht door om de foutmelding te omzeilen?
het houdt 90/95 % tegen zo moet je het zien

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:38
Ik zag net een mooie ST staan voor een mooie prijs!
http://ww3.autoscout24.nl/classified/263056728?asrc=st|as

Zal wel een 0 te veel zijn, maar toch... Best grappig (en slordig).

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
De midden achter gordel van onze fiesta uit 2004 zit compleet vast, geen beweging in te krijgen. Is zo'n ding makkelijk zelf te vervangen?

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Volgens mij zitten die dingen gewoon met een bout vast... Al onder de bank gekeken?

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
Reneger schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:45:
Volgens mij zitten die dingen gewoon met een bout vast... Al onder de bank gekeken?
nee, wilde een nieuwe bestellen als ik wist dat het te doen was, maar zal even kijken.

• Phusebox
Gisteren een via marktplaats gekochte navigatie upgrade SD kaart ontvangen. Installatie daarvan was nogal, ahem, enerverend.

Auto stond uit, oude sd kaartje eruit, nieuwe erin, starten maar. Melding: "Schijffout". Ik dacht natuurlijk aan oplichterij of een defecte kaart. Mijn eigen kaartje weer erin, zelfde fout. Hmm, dan maar eens hot-swappen met de motor aan en toen werd de kaart wel herkend.

Aangezien ik eerst een V2 kaartje had en nu V5 moest er geüpdate worden. Duurde ca. 5 minuten, motor netjes stationair laten lopen en auto-start/stop uitgeschakeld. Na de update werd de midden console opnieuw opgestart en ik zag al meteen wat wijzigen. Dus ik liep even alle opties na, navigatie werkte (nieuw is nu de tochtenplanning (voor mij althans), radio werkte, maar toen kwam ik bij AUX.

Zodra ik op AUX drukte ging het geluid uit en kwam er een foutmelding in het scherm, normaal gebruik ik deze voor muziek via bluetooth op mijn telefoon. Dan maar even het service menu in en daar schrok ik van mijn systeemstatus. Opeens had ik een andere auto, met een andere motor, geen parkeersensoren, geen regensensor, geen bluetooth audio etc. *slik*

Toen las ik ergens een post over iemand die schreef dat de garage adviseerde de update door hen te laten doen als er veel verschil zat tussen de versienummers, dus ik dacht, misschien is het dat en anders maar terug naar de garage. Dus wederom het servicemenu in en daar zag ik een optie om de update nogmaals te forceren. Dit gedaan en opeens werkte alles weer...

Misschien heeft iemand van jullie er wat aan die ook zelf zijn navigatie/software wil updaten.

• tiguan
Oh dat is wel goed om te weten. Je krijgt dus ook meer opties als je een nieuwere versie van de navigatie er in stopt? Wat heb je ervoor betaald? Ik heb een leasebak dus ik wil niet teveel betalen voor zo'n update natuurlijk.

• Phusebox
tiguan schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:16:
Oh dat is wel goed om te weten. Je krijgt dus ook meer opties als je een nieuwere versie van de navigatie er in stopt? Wat heb je ervoor betaald? Ik heb een leasebak dus ik wil niet teveel betalen voor zo'n update natuurlijk.
Ja met de navigatie wordt meteen je hele centrale bediening geüpdate, lijkt nu ook iets sneller te zijn, en uiteraard worden bugs verholpen.

Op marktplaats 49 euro voor de V5, zag er een paar keer V4 opstaan. In mei zal V6 komen schat ik zo. Bij de dealer betaal je 99-119 euro.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik heb volgens mij de V5. Toen 100 pleuro voor betaald. Was er wel klaar mee na 2x verkeerd gereden te hebben.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Niet geheel on-topic, maar een leuke anekdote: Schoonfamilie hebben zo een Volvo C30 geüpdatet, maar die update duurde een drietal uur in plaats van vijf minuten. Motor moest toen ook de hele tijd stationair blijven draaien. Leuk is dat.

• Phusebox
Reneger schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:33:
Ik heb volgens mij de V5. Toen 100 pleuro voor betaald. Was er wel klaar mee na 2x verkeerd gereden te hebben.
Hmm ok, wat klopte er dan niet? Is toch gewoon TeleAtlas data volgens mij, dus zie niet in hoe die zo anders kan zijn. De V5 is in ieder geval van 2014.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik heb volgens mij begin vorig jaar een sdkaartje gekocht. De kaarten zijn van Tomtom, zover ik weet.

Ik ging bij Eindhoven de soep in. goed half uur omgereden... Later ergens anders nog een keer...

• tiguan
Ik weet niet welke versie ik heb, maar m'n auto is van maart 2013. Heb in die tijd eigenlijk weinig problemen gehad met de navi. Maar hier en daar zijn idd al wegen anders, zoals bij Hoofddorp/Schiphol, die nieuwe N201 kent ie niet. Maar ja, daar kan je rekening mee houden.

Ik kan overigens niks op marktplaats vinden voor de Focus MK3.

[ Voor 46% gewijzigd door tiguan op 14-01-2015 13:54 ]

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Mijn verhikel is al van september 2011... Dus ik was tussendoor wel toe aan een upgrade..

• Phusebox
tiguan schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:25:
Ik weet niet welke versie ik heb, maar m'n auto is van maart 2013. Heb in die tijd eigenlijk weinig problemen gehad met de navi. Maar hier en daar zijn idd al wegen anders, zoals bij Hoofddorp/Schiphol, die nieuwe N201 kent ie niet. Maar ja, daar kan je rekening mee houden.

Ik kan overigens niks op marktplaats vinden voor de Focus MK3.
Als je het SD kaartje eruit pakt staat daar op : Western Europe SD Sat Nav Vx

Waarbij x voor de versie staat.

Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/z.html?query=Ford+western+europe (bijvoorbeeld)

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:55
En laten we deze topic maar bookmarken, heb vanmiddag een Ford Focus sedan gekocht. Heeft iemand nog een adresje voor originele lichtmetalen velgen. Hij staat nu op zwarte velgen, is toch zonde van zo'n auto.

Het is trouwens een 2011 model, ziet er wel geinig uit

[ Voor 11% gewijzigd door Captain Planet op 17-01-2015 18:29 ]

You and I have memories longer than the road ahead

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Tsja, iedereen heeft wel zn adresjes, maar waar the hell woon je. Of maakt t niet uit waar je heen rijdt? Weet niet hoe sporty je t wilt, maar kijk bijv al s bij kwikfit

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Captain Planet
  • Laatst online: 17:55
RickvN schreef op zondag 18 januari 2015 @ 11:43:
Tsja, iedereen heeft wel zn adresjes, maar waar the hell woon je. Of maakt t niet uit waar je heen rijdt? Weet niet hoe sporty je t wilt, maar kijk bijv al s bij kwikfit
Ik woon in Utrecht, maar wil voor de juiste prijs best een stuk rijden. Bij voorkeur zoek ik alleen velgen zoals deze origineel Ford velgen zoals bijvoorbeeld deze

You and I have memories longer than the road ahead

Verwijderd

Ford garage Goes en Zierikzee failliet.

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 14:03
Binnenkort wil ik mijn eerste auto gaan kopen en zit te denken aan een Ford Fiesta uit plus minus 2004. Dit lijkt mij toch wel een goede beginners auto als je een budget van 2k a 3k hebt?

Ik weet dat ik moet kijken of de distributieriem is vervangen, maar zijn er nog specifieke dingen waar ik echt op moet letten? Ik ga er redelijk veel mee rjiden, namelijk elke dag 107km totaal naar werk en terug. Dus tips zijn welkom :)

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Michielodc schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:09:
Binnenkort wil ik mijn eerste auto gaan kopen en zit te denken aan een Ford Fiesta uit plus minus 2004. Dit lijkt mij toch wel een goede beginners auto als je een budget van 2k a 3k hebt?

Ik weet dat ik moet kijken of de distributieriem is vervangen, maar zijn er nog specifieke dingen waar ik echt op moet letten? Ik ga er redelijk veel mee rjiden, namelijk elke dag 107km totaal naar werk en terug. Dus tips zijn welkom :)
Roest.

Nee, merp!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Fiesta 1.4tdci van 2005 (pre-facelift) had hier rond de 120Mm ineens last van een versleten V-riem en alternator, alsook kapotte verstuiver. Dat was een factuur van bijna €1000.

• Michielodc
Wel logisch ja. Zijn er bepaalde plekken die eigenlijk snel gaan roesten? Heb namelijk 0 verstand van auto's :p
DevilsProphet schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:25:
Fiesta 1.4tdci van 2005 (pre-facelift) had hier rond de 120Mm ineens last van een versleten V-riem en alternator, alsook kapotte verstuiver. Dat was een factuur van bijna €1000.
Zuur, dus had je net pech :( Hoop dat niet tegen te komen.

Thx voor de snelle reacties!

• InZane
Michielodc schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:41:
Wel logisch ja. Zijn er bepaalde plekken die eigenlijk snel gaan roesten? Heb namelijk 0 verstand van auto's :p
Fiesta's vallen meestal wel mee. Als het een Ka was geweest, had je overal roest tegen kunnen komen :P
Let wel goed op de deuren (onderkant), dorpels en kokerbalken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23
InZane schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Fiesta's vallen meestal wel mee. Als het een Ka was geweest, had je overal roest tegen kunnen komen :P
Betekent dus eigenlijk dat als je wel (veel) roest tegenkomt het niet in de haak is :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

InZane schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Mwah, ook die willen wel roesten hoor, tenzij ze altijd binnen hebben gestaan en netjes schoon zijn gemaakt in de winter.
Maar als toevoeging:
Tankdopgebeuren, achterklep (afdichting ruit en ruitenwisser, slot), wielkasten en tot slot de A-stijlen (de voorste stijlen waar de voorruit tussen zit). Als er een zonnedak aanwezig is dan ook het dak goed nalopen en controleer in een wasbox even of het dak waterdicht is of niet.

Nee, merp!

• Michielodc
Thx! Stuk duidelijk nu :D

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Op een fiesta van 2004? Even voor de duidelijkheid we hebben het dan over de 5e generatie.

Die roesten toch helemaal niet zo hard? De 4e generatie is praktisch een Ka dus ja die rotten wel. Maar de 5e generatie volgens mij helemaal niet zo erg.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Touchdomex schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:29:
Op een fiesta van 2004? Even voor de duidelijkheid we hebben het dan over de 5e generatie.

Die roesten toch helemaal niet zo hard? De 4e generatie is praktisch een Ka dus ja die rotten wel. Maar de 5e generatie volgens mij helemaal niet zo erg.
Eerste modelserie roest gewoon ouderwets des Fords hoor :+ Allemaal ook op rare, niet boeiende plekken, maar het wil nog steeds prima roesten.

Nee, merp!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PauseBreak schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:49:
[...]

Eerste modelserie roest gewoon ouderwets des Fords hoor :+ Allemaal ook op rare, niet boeiende plekken, maar het wil nog steeds prima roesten.
Goed om te weten dat het ouderwets vertrouwd is O+ Vloek van de blauwe ovaal :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Niemand de nieuwe Focus RS al gepost?
Afbeeldingslocatie: http://www.autogaleria.hu/autok/ford/focus-rs-2015/ford_focus-rs-2015_r7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autogaleria.hu/hk2.php?kepid=171986&l=autok/ford/focus-rs-2015/ford_focus-rs-2015_r5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autogaleria.hu/hk2.php?kepid=171982&l=autok/ford/focus-rs-2015/ford_focus-rs-2015_r1.jpg

http://www.topgear.com/uk...us-rs-revealed-2015-02-03
http://jalopnik.com/2016-ford-focus-rs-this-is-it-1683404018

2.3l 4 cilinder turbo met AWD, 6 versnellingen handbak en meer dan 315pk.
Mooie auto om van te dromen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joostk op 04-02-2015 20:59 ]

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Touchdomex schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:55:
[...]

Goed om te weten dat het ouderwets vertrouwd is O+ Vloek van de blauwe ovaal :+
Is volgens mij alleen maar de eerste productieserie, dus het valt mee. Zover ik weet hebben ze het nu wel (eindelijk eens) onder controle :P

En die Focus RS is leuk, maar ongetwijfeld niet echt dagelijks bruikbaar zeg maar. Wel een hele dikke bak om te zien _/-\o_

Nee, merp!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RS is AWD dus eindelijk normaal dagelijks bruikbaar ;)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zucht, lijkt erop dat mijn timing belt cover aan het lekken is :( Dat wordt pielen geblazen, of een duur grapje..

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Touchdomex schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:03:
RS is AWD dus eindelijk normaal dagelijks bruikbaar ;)
Niet met de "sportieve" vering en demping.

Nee, merp!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ondertussen zullen ze dat wel instelbaar gemaakt hebben, of is zelfs de zachtste instelling te hard en nerveus?

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik zat een beetje te googelen, maar kon er niet veel over vinden (enkel dat die in 2011 als concept car is aangekondigd).
Weet iemand of er (ooit nog eens) een Ford Fiësta ST 5DRS aankomt?

En tsja, die Focus RS. Erg vet inderdaad, maar ik twijfel over het dagelijkse gebruik.
Al is de Focus ST ook érg vet!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• R.E.
  • Laatst online: 14:16
Ik heb even een puzzel wat de garage komt er niet uit. Ik heb een ford S-Max 2.0 Diesel 140pk uit 2007 met 113.000 km op de teller. Als ik nu in de 4e versnelling vol gas over het toerengebied 1700-2000 ga, zit er een trilling in. Boven of onder dit toerental niks en alleen licht voelbaar in 5 en 3 bij hetzelfde toerenstuk. Dit treedt alleen op bij warme motor en alleen bij volgas, alles minder dan volgas is prima en voel ik niks.

Ik dacht zelf aan verstuivers. Iemand ideeen? Of een andere plek waar ik misschien het antwoord kan vinden?

Vette shit!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Misschien de koppeling die het bijkomende koppel van de turbo niet goed kwijt kan?
Of iets in de turbo zelf.

• R.E.
  • Laatst online: 14:16
Ja, zoiets dacht ik ook, maar zou je het in de andere versnellingen dan ook niet hebben?
Ik dacht namelijk eerst aan de turbo, maar omdat het alleen bij volgas en niet in de lage versnellingen gebeurd, heb ik die eigenlijk uitgesloten.....

Vette shit!

Pagina: 1 ... 34 ... 139 Laatste