Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 33 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sync werkt inmiddels met Bluetooth streamen. Is gelukt door Bluetooth audio te roepen. Best vreemd dat daar geen menu-item voor is en dat dat alleen via spraak kan. Nu worden ook SMSjes uitgelezen. Spotify als app heb ik nog noet voor elkaar. Hij zegt dat er geen app is gevonden. Werkt Spotify bij jullie wel als app? Werd die direct herkend?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:58:
Sync werkt inmiddels met Bluetooth streamen. Is gelukt door Bluetooth audio te roepen. Best vreemd dat daar geen menu-item voor is en dat dat alleen via spraak kan. Nu worden ook SMSjes uitgelezen. Spotify als app heb ik nog noet voor elkaar. Hij zegt dat er geen app is gevonden. Werkt Spotify bij jullie wel als app? Werd die direct herkend?
Je kan gewoon op AUX knop drukken om te switchen naar bluetooth input hoor 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:25
Haha ja dat idd. Maar spotify werkt bij mij niet als app op dat schermpje van Ford zelf.

• JPtjeeNL
  • Niet online
AUX is toch voor de AUX input? Blijkbaar dus ook voor de Bluetooth audio? XD Ah, oke. Dat is dus normaal, dat het niet werkt.. Jammer! :(

• tiguan
AUX is diverse dingen. Bluetooth, USB en line-in.

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:21:
Haha ja dat idd. Maar spotify werkt bij mij niet als app op dat schermpje van Ford zelf.
Ze zouden ongeveer een jaar geleden al een update vrijgeven om dat te fixen, maar helaas :(

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:26
Ik wil mijn huidige auto eigenlijk nog niet kwijt, maar ben stiekem eens aan het kijken geweest naar een Focus van 2006/2008 (mk2 dus) met de 1.6 16v. Deze is er blijkbaar met 101pk en 116pk te krijgen.

Zijn hier bekende problemen mee? Slechte motoren, gevoelige elektronica, bekende issue's, lekkende raamrubbers, roest op bepaalde plekken of zo iets dergelijks?

• JPtjeeNL
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:52:
[...]

Ze zouden ongeveer een jaar geleden al een update vrijgeven om dat te fixen, maar helaas :(
AUX werkt idd, thanks voor de tip! Werkt best goed zo. Heb je een link hierover? Ik zou dat graag aan willen geven bij de dealer. :-)

• DennusB
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:17:
[...]

AUX werkt idd, thanks voor de tip! Werkt best goed zo. Heb je een link hierover? Ik zou dat graag aan willen geven bij de dealer. :-)
Nee, dat gaven ze aan toen ik mijn Fiesta kocht, in Amerika werkt t namelijk wel omdat ze daar iets voorlopen qua firmware. Maar ben bang dat hij hier nooit heen komt..

• JPtjeeNL
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:19:
[...]

Nee, dat gaven ze aan toen ik mijn Fiesta kocht, in Amerika werkt t namelijk wel omdat ze daar iets voorlopen qua firmware. Maar ben bang dat hij hier nooit heen komt..
Aha, oké. Ik sprak met de Ford Support via de chat. Ik heb het 2015 model met de meest recente firmware. Het ziet er inderdaad naar uit dat het niet gaat werken. Ze hebben daar in de USA ook het touchscreen model. Daarop zou het wel moeten werken. Eerlijk gezegd vind ik zo'n touchscreen model minder fijn werken, maar grafisch ziet dat er weer een stuk beter uit.

Ik zal het eens aan m'n dealer vragen. Kijken of hij wat meer bij Ford los kan peuteren qua informatie. Ze maken er namelijk wel reclame mee, maar het werkt blijkbaar niet.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:20:
Ik wil mijn huidige auto eigenlijk nog niet kwijt, maar ben stiekem eens aan het kijken geweest naar een Focus van 2006/2008 (mk2 dus) met de 1.6 16v. Deze is er blijkbaar met 101pk en 116pk te krijgen.

Zijn hier bekende problemen mee? Slechte motoren, gevoelige elektronica, bekende issue's, lekkende raamrubbers, roest op bepaalde plekken of zo iets dergelijks?
Wat lekkage waardoor er vocht van boven bij je motorblok kan komen. Simpele oplossing is een cover van een Volvo te plaatsen (http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=16032).
Voor de rest problemen met de kogellagers van de voorwielen die wat vaker dan gemiddeld kapot gaan (vreemd geluid met maken van bochten)

Meer info : http://www.autoblog.nl/ni...asion-aankoopadvies-59659

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Als toevoeging:
De lagers van die blokken zijn niet bepaald oersterk, dus op tijd het onderhoud krijgen is bijzonder belangrijk, en dan met name het tijdig vervangen van de olie. Als je het blok hoort "klepperen" laat 'm dan staan.

Nee, merp!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Belangrijke info voor mensen met een 1.0 Ecoboost motor (productie tot 06/2013)

Ik was gisteren bij Ford dealer en zag in de werkplaats een brief van Ford ophangen, gedateerd op 14 oktober j.l. In die brief stond een probleem omschreven dat zich kan voordoen met bovengenoemde motoren, waarbij een slang van de koelvloeistof defect kan raken en schade aan de motor kan veroorzaken. Blijkbaar is dit een zeer kwetsbaar onderdeel want men adviseerde met klem alle auto's die binnenkwamen te checken en dit onderdeel te vervangen. Men ging hier geen callback actie voor doen, wat ik eigenlijk schandalig vindt.

Het gaat om dit stukje leiding (zie gemarkeerd). Indien dit een hard kunstof leiding is moet deze vervangen worden door een flexibel stuk (rubber). De moeite waard om even te checken dus. In de foto zie je de harde variant, ik heb een wit flexibel t-stuk daar zitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2GCfMM0xrQhw7U9vlkwfFPK1/full.jpg

Edit: blijkbaar moet je ook kijken naar de aansluitingen op het reservoir. Zie: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=40351

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 25-10-2014 13:25 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26

vhal

ಠ_ಠ

Ford doet een VAG'je Ponnetje dus zou je zeggen. De klant niet inlichten maar stiekem toch het eea vervangen tijdens een bezoekje.

Overigens had de Fiesta van mijn vrouw ook weer iets geks. De volumeregeling ging elke keer naar 0 en bij het aanzetten hoorde ze flink wat geruis. Het probleem ging vanzelf weer weg nadat ze de draaiknop een paar keer een zwieper had gegeven.

Strava

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ponnetje noemen wij dat :+ en die vervangen het niet die ontkennen het terwijl in alle landen om ons heen wel al het vervangen is maar hier is het nog niet nodig.

Niet zozeer VAG.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
JPtjeeNL schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:25:
Hmm.. Welk toestel tiguan? Oke, lijkt dus een issue bij mij.
Yep! En dan heb je dus pech want Ford dealers kunnen alleen firmware updaten en Ford zelf zal het jeuken dat jij een probleem hebt met je SYNC.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:48
Hm, mijn ecoboostje is van 6-2014, maar ik zal het toch eens checken.

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 14:11
Schaamteloze xpost van het grote leaseauto topic:
Vandaag is mijn bestelling naar de leasemaatschappij gegaan:

Ford Mondeo (nieuw model) Titanium 2.0 TDCi Hatchback 110 kW, 6 Versnellingen
Metaallak: Deep Impact Blue
Bekleding: Geperforeerd leer in Charcoal black
Opties:
  • First Edition Pack
    - 8 inch Touchscreen
    - Navigatie
    - DAB
    - SYNC2: smartphonekoppeling en Voice Control
    - Geavanceerde parkeerassistent
    - Adaptieve LED verlichting
    - Keyless Entry
    - Handsfree elektrisch bedienbare achterklep
  • Premium Comfort Seat Pack
    - Premium geperforeerd lederen bekleding
    - Massagefunctie, 11 individueel instelbare luchtkussens
    - 10-weg elektrisch verstelbare voorstoelen
    - Verwarmbare en ventileerbare voorstoelen
  • Adaptieve Cruise Control
  • Achteruitrijcamera
  • Privacy Glass
  • Opblaasbare gordels achter
Accessoires:
  • Wielslotset gemonteerd
  • MegaTyre* FordDirect set, 5x2-spaaks, 8,0x19" (velg 1858591), incl. Conti banden (235/40)
  • Dakdragers, 4/5-deurs, Aluminium, afsluitbaar
Kan niet wachten tot 'ie geleverd wordt (zal ergen in februari / maart zijn...) :9

• Wijnands
Ik hoop voor jou dat het een betere auto is dan mijn c-max.

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Ach, leasebak dus hij merkt toch niks van de eventuele extra reparaties :+

Ziet er op papier in ieder geval wel dik uit. Op hoeveel kom je dan qua totaalbedrag Sikkek? (Consumentenprijs, niet de maandelijkse leasegelden)

Nee, merp!

• Sikkek
Iets van 47500

• tiguan
Wow, da's wel een hele serieuze Mondeo. Heb je hybrid niet overwogen trouwens?

• Sikkek
Nee, vind de 4 deurs veel minder mooi... Hybride is nog niet op de hatchback.

[ Voor 31% gewijzigd door Sikkek op 28-10-2014 23:15 ]

• Wijnands
PauseBreak schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:22:
Ach, leasebak dus hij merkt toch niks van de eventuele extra reparaties :+
Nee, alleen wel de ergernissen. Ben benieuwd of dit al een Windows-loos systeem is of niet.

• Sikkek
Nee, SYNC2 is ook 'powered by microsoft'

Ben benieuwd...

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Het resultaat van 'Geen rekening houden met iemand die te hard rijd'

Kwam iemand van rechts aanscheuren, maar was nogal donker, ik maakte een inschattingsfout van zijn (te hoge) snelheid en tikte (stapvoets) tegen zijn linker zijkant aan.
Hij komt er met een deuk (en gedekte reparatie door mijn verzekering) van af, ik heb de bumper nu aan een rubberen bandje hangen :')

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18213874/fiestakapot.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18213874/fiestakapot2.jpeg

Hopen dat ik een bumper op de sloop vind en er op krijg ;x

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Ik zou beginnen met controleren of de auto nog wel recht is...

Nee, merp!

• Darkfreak
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

PauseBreak schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:12:
Ik zou beginnen met controleren of de auto nog wel recht is...
2 dagen en ruim 100KM mee gereden inmiddels. Nergens last van verder tijdens het rijden.
Trekt niet naar de zijkant en zwabbert niet

Verder lijkt alles schots en scheef, maar da's omdat de bumper scheef hangt, van wat ik zo kon zien is alles verder wel nog recht.

[ Voor 17% gewijzigd door Darkfreak op 29-10-2014 16:14 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Nou ja, op de foto lijkt het alsof je koplampen niet meer op dezelfde plek zitten en alsof de naden van je motorkap niet meer gelijk zijn. Dat duidt er wel wat op dat er iets meer werk aan zit dan alleen een nieuwe bumper.
Hoe dan ook succes met het herstellen :)

Nee, merp!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 18:35
Heeft er hier iemand met het plaatsen van een fietsendrager op de Fiesta maar dan het type dat niet op de trekhaak zit (die heb ik niet) maar die je vastklem op je bumper en achterklep?

Hier ben ik wel een selectie van achterklep dragers tegengekomen maar ik heb geen idee welke goed zijn. En hoe zit het met beschadigingen aan je achterklep?

https://www.halfords.nl/p...ragers&custom1=Achterklep

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Om de haverklap de verbinding met de usb kwijt - zit je net lekker in een nummer stopt hij ermee - usb stick eruit en er weer in en dan gaat hij met het volgende nummer verder.
Telefoon is hij dan overigens ook kwijt.

Ben al bij de garage geweest maar zelfs de nieuwste firmware verhelpt het probleem niet :(

Heeft iemand hetzelfde probleem toevallig ?

[ Voor 15% gewijzigd door calsonic op 31-10-2014 14:37 ]

• DennusB
  • Niet online
Ik ga binnenkort dit topic weer verlaten. Mijn Fiesta uit 2013 gaat er volgende week uit :

Afbeeldingslocatie: http://www.snap2share.nl/getfile/q3F2dQE94UT6Dwt7J6KF.jpg

Bye bye allemaal :(

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DennusB schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:40:
Ik ga binnenkort dit topic weer verlaten. Mijn Fiesta uit 2013 gaat er volgende week uit :

[afbeelding]

Hoezo dat? : ;(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DennusB
  • Niet online
Rijd al een lease auto voor woon werk nu en dat gaat er 1 worden voor privé & werk, dus dan is zo'n dure auto voor de deur gewoon zonde!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DennusB schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

Rijd al een lease auto voor woon werk nu en dat gaat er 1 worden voor privé & werk, dus dan is zo'n dure auto voor de deur gewoon zonde!
Deze kon je niet overnemen?

• DennusB
  • Niet online
Ze doen alleen VAG :( Anders had ik dat zeker willen doen, vind het een heerlijke auto!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DennusB schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:46:
[...]

Ze doen alleen VAG :( Anders had ik dat zeker willen doen, vind het een heerlijke auto!
VAG only? :( Wat een kutbeleid :+

• DennusB
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:47:
[...]

VAG only? :( Wat een kutbeleid :+
Echt he... vond ik dus ook al... haha

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11 15:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik rij sinds 11 maanden geleden in een lease-Fiësta :+

Bevalt me goed!

[ Voor 5% gewijzigd door Rub3s op 31-10-2014 15:16 ]

• JPtjeeNL
  • Niet online
Gevonden! Spotify wordt niet ondersteund op Android via Sync. Via Bluetooth audio werkt het overigens prima.

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27
DennusB schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:40:

Zag hem op marktplaats staan. Mooie fiesta helaas wat buiten mijn budget ;)

• DennusB
  • Niet online
M.C. schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:02:
[...]

Zag hem op marktplaats staan. Mooie fiesta helaas wat buiten mijn budget ;)
Haha grappig. Heb hem ondertussen terug verkocht aan m'n dealer voor een best redelijke prijs :) Donderdag inleveren!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27
Voor hoeveel uiteindelijk verkocht? Gewoon nieuwsgierig :)

• DennusB
  • Niet online
M.C. schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:48:
Voor hoeveel uiteindelijk verkocht? Gewoon nieuwsgierig :)
12.500 :)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Heb de laatste twee weken dat het start/stop systeem op mijn Focus 1.0 uit 2012 het niet meer doet. Heb de auto pas een maand maar voorheen ging de motor netjes uit zodra ik hem in de vrij zette en voet van koppeling haalde. Nu geen enkele keer. Zowel niet als ie warm gelopen is of koud is, climate control uit, licht uit het maakt allemaal niets uit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DennusB
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 23:19:
Heb de laatste twee weken dat het start/stop systeem op mijn Focus 1.0 uit 2012 het niet meer doet. Heb de auto pas een maand maar voorheen ging de motor netjes uit zodra ik hem in de vrij zette en voet van koppeling haalde. Nu geen enkele keer. Zowel niet als ie warm gelopen is of koud is, climate control uit, licht uit het maakt allemaal niets uit.
Even uit laten lezen, kunnen ze zo zien wat het 'tegenhoud'.

• Wijnands
DennusB schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 23:29:
[...]

Even uit laten lezen, kunnen ze zo zien wat het 'tegenhoud'.
Of niet. Stond laatst weer 's bij de Ford garage en ook dit was weer reden voor een rondje schouderophalen bij de mannen achter de balie. Gelukkig niet bij mijn auto.
calsonic schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:36:
Om de haverklap de verbinding met de usb kwijt - zit je net lekker in een nummer stopt hij ermee - usb stick eruit en er weer in en dan gaat hij met het volgende nummer verder.
Telefoon is hij dan overigens ook kwijt.

Ben al bij de garage geweest maar zelfs de nieuwste firmware verhelpt het probleem niet :(

Heeft iemand hetzelfde probleem toevallig ?
Exact hetzelfde probleem! Wat voor auto heb je? En wat voor stick?

[ Voor 24% gewijzigd door Wijnands op 02-11-2014 09:19 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:17:
[...]

Of niet. Stond laatst weer 's bij de Ford garage en ook dit was weer reden voor een rondje schouderophalen bij de mannen achter de balie. Gelukkig niet bij mijn auto.
Misschien een idee om een dealer te zoeken die wel pro-actief mee zoekt naar jou problemen?

• Wijnands
Dinsdag ga ik langs bij een dealer die, volgens onze wagenpark afdeling, daadwerkelijk wat competente mensen in dienst heeft.

Eerste uitdaging voor ze, zorg dat mijn carkit weer werkt. Als ze dat lukt dan gooi ik misschien wel het USB probleeem op de balie.

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36

Aldmar

Niks...

Ik zag gister dat 1 koplamp het had begeven. Het is xenon dus dat kan de dealer beter vervangen. Dus vanmorgen even snel langs de dealer, kost immers maar een paar minuten monteren. Dat kon ook, echter het lampje zelf kost 150 euro!!! Is dat normaal?

Gaat om een Focus MKII 1.6TDCI uit 2009.

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11 22:59

Jasperlamers

Carpe Diem!

Daarom moet je een spaarpotje maken voor xenon verlichting. "leeft lang" maar als het vervangen moet worden kost het ook wat :9
Aldmar schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:54:
Ik zag gister dat 1 koplamp het had begeven. Het is xenon dus dat kan de dealer beter vervangen. Dus vanmorgen even snel langs de dealer, kost immers maar een paar minuten monteren. Dat kon ook, echter het lampje zelf kost 150 euro!!! Is dat normaal?

Gaat om een Focus MKII 1.6TDCI uit 2009.

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Kun je nou bij Ford net als bij VAGCOM, wat zaken aanpassen!?

Wat ik eigejnlijk wil:
- Bij LED dagrijverlichting, ook achterlampen laten branden. Bij de stadlicht functie, wordt DRL minder fel...
- Bochtenverlichting, permanent laten branden als Xenon brandt...

Youtube: DashcamNL

• tiguan
Ford heeft geen bochtenverlichting, iets wat ik echt mis :/
Verder lijkt me dat dit soort zaken niet eens in de programmatuur van Ford zitten, maar misschien dat iemand het wel weet. Het zijn typisch VAG dingen die jij opnoemt.

• BlakHawk
tiguan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:01:
Ford heeft geen bochtenverlichting, iets wat ik echt mis :/
Verder lijkt me dat dit soort zaken niet eens in de programmatuur van Ford zitten, maar misschien dat iemand het wel weet. Het zijn typisch VAG dingen die jij opnoemt.
Wedden van wel ;)
Het zit toch echt op mijn Focus III phase 1 uit 2013

Misschien dat dit samen komt met de xenon optie?
Het zit in de koplampunit namelijk

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 06-11-2014 12:04 ]

• tiguan
Oh jij bedoelt bochtenverlichting bij hoge snelheid zeker. Ik bedoel dat de mistlampen aangaan als je op lage snelheid een bocht omgaat ;)

• BlakHawk
tiguan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:07:
Oh jij bedoelt bochtenverlichting bij hoge snelheid zeker. Ik bedoel dat de mistlampen aangaan als je op lage snelheid een bocht omgaat ;)
Hoge snelheid, lage snelheid, maakt niet uit...
Als ik een bocht neem, gaat de bochtverlichting aan, aan de kant waarnaar ik toe stuur en als ik hem in achteruit zet, juist de tegengestelde kant...

• tiguan
Ok, maar ik bedoel de bochtenverlichting die m.b.v. mistlampen wordt geregeld.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:12
Dat mis ik dus totaal niet. Mijn mk3 focus heeft met bochtenverlichting meer licht dan dat mijn Polo slowmotion deed met de mistlampen!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• BlakHawk
tiguan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:09:
Ok, maar ik bedoel de bochtenverlichting die m.b.v. mistlampen wordt geregeld.
Ja dat doet VAG standaard, maar de bochtenverlichting van Ford geeft veel meer licht.
Daarom zou ik ze wel permanent aan willen, is fijn in het donker op landweggetjes...

• BlakHawk
Paganstars schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:11:
Dat mis ik dus totaal niet. Mijn mk3 focus heeft met bochtenverlichting meer licht dan dat mijn Polo slowmotion deed met de mistlampen!
Ja mijn ervaring ook...
Nog net geen extra koplamp ;)

Veel meer zij licht dan een mistlamp...

• tiguan
Wat voor bochtenverlichting is dat dan? Is dat iets wat alleen in Xenon zit?

• BlakHawk
tiguan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:14:
Wat voor bochtenverlichting is dat dan? Is dat iets wat alleen in Xenon zit?
Nee dat weet ik niet, maar ik heb Xenon en daar zit hij standaard bij.
Bij halogeen weet ik het niet.

Het is een extra lamp, in de koplampunit, welke aangaat bij insturen.

Edit:

Ik denk alleen bij af-fabriek Xenon:
http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=39025

[ Voor 22% gewijzigd door BlakHawk op 06-11-2014 12:22 ]

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:13:
[...]

Ja dat doet VAG standaard, maar de bochtenverlichting van Ford geeft veel meer licht.
Daarom zou ik ze wel permanent aan willen, is fijn in het donker op landweggetjes...
Het is alleen niet zo fijn voor mensen die je tegemoet komen rijden ;)

Nee, merp!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:35:
Het is alleen niet zo fijn voor mensen die je tegemoet komen rijden ;)
Waarom, hij staat op de zijkanten gericht... Op de grond...

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:52:
[...]

Waarom, hij staat op de zijkanten gericht... Op de grond...
Omdat het een bak extra licht is. Niet iedereen kan daar even goed tegen. En dan nog, je hebt xenon dus je zou toch zeggen dat je genoeg zicht hebt op dat soort wegen. Zelfs met mijn gewone H4-pitjes in de Focus heb ik op landweggetjes midden in de nacht genoeg zicht.

Nee, merp!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:02:
Omdat het een bak extra licht is. Niet iedereen kan daar even goed tegen. En dan nog, je hebt xenon dus je zou toch zeggen dat je genoeg zicht hebt op dat soort wegen. Zelfs met mijn gewone H4-pitjes in de Focus heb ik op landweggetjes midden in de nacht genoeg zicht.
Ik ben blij dat ik Bi Xenon heb en zet altijd bij dit soort weggetjes grootlicht aan...
Ik mis gewoon af en toe de bermen in het veld...

Mistlicht draagt daar niets aan bij, merk ik...

Bochtverlichting wel, vooral bij kruisende fietspaden en al die @###!)****$#@@! die geen licht aanzetten op hun fiets.

• Wijnands
Nou, dealer nummer 2 claimt dat 'ie het probleem niet kon vinden. Binnenkort maar even bellen welke telefoon de monteur had waarbij het wel werkte. Zowel mijn Samsung S2 als mijn stokoude Nokia 3720 doen niet wat ze horen te doen.

Verder vind ik de navigatie/TMC koppeling wel heel apart. Gisteren terug vanuit Arnhem naar de randstad. Vlaamse doos mompelt iets over route aanpassen aan verkeer en stuurt me de A1 op. Toen ik 10 minuten totaal vast stond in de file daar toch maar even de telefoon getrokken. A2 was prima te doen geweest, A1 was knap rood op de file kaart. Daar valt dus ook niet op te vertrouwen!

Weet iemand of je zelf de taal van het SYNC systeem kan kiezen? Ik ben benieuwd of de Engelse stem beter te verstaan is.

• tiguan
Als een andere stem mogelijk is, hou ik me aanbevolen over hoe je dat moet instellen.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 07-11-2014 16:32 ]

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:11:
[...]

Ik ben blij dat ik Bi Xenon heb en zet altijd bij dit soort weggetjes grootlicht aan...
Ik mis gewoon af en toe de bermen in het veld...

Mistlicht draagt daar niets aan bij, merk ik...

Bochtverlichting wel, vooral bij kruisende fietspaden en al die @###!)****$#@@! die geen licht aanzetten op hun fiets.
Niet lullig bedoeld, maar misschien moet je gewoon eens langs een goede opticien. Als je bermen e.d. mist dan zit er wellicht ook iets mis tussen stuur en stoel.

Nee, merp!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:49:
Niet lullig bedoeld, maar misschien moet je gewoon eens langs een goede opticien. Als je bermen e.d. mist dan zit er wellicht ook iets mis tussen stuur en stoel.
Misschien ligt het aan mij, maar als je zonder straatverlichting op een landweggetje rijdt en je hebt xenon. Dan merk ik dat je ogen wennen aan het vele licht van xenon. Naast je heb je bijna geen strooilicht, wacht dat heeft xenon juist niet.

Dan merk je pas dat bochtverlichting best een hoop licht in de zijkanten geeft. Dat lijkt me best handig om permanent te hebben...

Neem nou zo'n Mercedes E-klasse met 4 xenon koplampen, die staan ook meer naar de zijkanten afgesteld.

Lijkt mij ideaal, ik heb alleen geen E-klasse geld ;)

• Wijnands
In den beginne was Xeon vreselijk irritant voor de andere weggebruikers. Tegenwoordig valt dat wel mee. Heb 'r zelf geen geld voor over alleen.

• tiguan
Zelfs bij de duurste Mercedessen kan het nog knap irritant zijn als tegenligger. Die dingen passen automatisch de hoogte aan en soms schijnen die dingen dan direct in je porum.

• Wijnands
Ach... er zijn altijd mensen die er blij van worden als ze zoveel mogelijk andere weggebruikers kunnen irriteren. Die vinden altijd wel iets.

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

@dfrenner:
Dan is het systeem dat Opel gebruikt voor de verlichting misschien wel iets voor jou. Breder bij lagere snelheden en verder vooruit bij hogere snelheden.

Nee, merp!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:12
@tiguan; volgens mij doet de mk3 dat ook standaard, iig tijdens het aanzetten richt hij automatisch.

@Wijnands; ik heb dat zelf ook al ervaren, erg vreemd! VOlgens mij ligt het ook aan welk tmc kanaal je je info binnen trekt. Het valt mij op dat als hij de tmc van skyradio of veronica heeft, hij veel beter stuurt dan tijdens 538 basic of 3fm.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:52:
@dfrenner:
Dan is het systeem dat Opel gebruikt voor de verlichting misschien wel iets voor jou. Breder bij lagere snelheden en verder vooruit bij hogere snelheden.
Opel heeft dat niet alleen hoor, dat is altijd het geval als je een AFS systeem hebt. Veel verschillende merken hebben dat direct gecombineerd met xenon lampen. Opel heeft wel weer een automatisch grootlicht systeem eraan gekoppeld, dat heeft niet ieder merk.

Filmpje over AFS:

• BlakHawk
Wijnands schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:58:
In den beginne was Xeon vreselijk irritant voor de andere weggebruikers. Tegenwoordig valt dat wel mee. Heb 'r zelf geen geld voor over alleen.
Zolang Xenon in van die speciale lenskapjes zit is het toch geen plrobleem?
Zodra mensen het in normale relfector lampen gaan stoppen is het inderdaad irritant...
Wijnands schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:29:
Ach... er zijn altijd mensen die er blij van worden als ze zoveel mogelijk andere weggebruikers kunnen irriteren. Die vinden altijd wel iets.
Ik zie niet in hoe extra licht aan de zijkanten iemand kan irriteren...
Je hebt ook mensen die alles irritant vinden :+
J0YR1D3R schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:17:
[...]

Opel heeft dat niet alleen hoor, dat is altijd het geval als je een AFS systeem hebt. Veel verschillende merken hebben dat direct gecombineerd met xenon lampen. Opel heeft wel weer een automatisch grootlicht systeem eraan gekoppeld, dat heeft niet ieder merk.

Filmpje over AFS:

[video]
Dit heeft de Xenon optie bij Ford toch niet erin zitten?
Ik heb iig geen meesturende lampen...

Die townlight lijkt mij ideaal!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik was gisteren even bij m'n moeder en die heeft een nieuwe Fiesta aangeschaft.
Wat me opviel terwijl ik door het foldertje zat te bladeren is dat er 2 versies zijn met betrekking tot het Duratec blok.

Een versie met 65 pk en een versie met 80 pk, terwijl het precies hetzelfde 1.0 , 3 cylinder blok is. Waar trekken ze die 15 extra paarden vandaan?

Dit gebeurd ook overigens bij het Ecoboost blok, die hebben ook 2 versies.

[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 12-11-2014 13:24 ]

Soundcloud

• tiguan
Is waarschijnlijk met een turbo uitgerust, die van 80pk.

• kaos001
tiguan schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:31:
Is waarschijnlijk met een turbo uitgerust, die van 80pk.
En dan zou je daar maar een schamele 15pk mee winnen? :?
De EcoBoost blokken (die zijn sowieso met turbo) trekken er 100 pk+ uit, dus lijkt me vreemd.

Soundcloud

• tiguan
Oh je hebt gelijk, deze heeft geen turbo. Ik las net ergens dat de 65pk versie geknepen wordt. Of dat waar is, weet ik natuurlijk niet, maar klinkt wel logisch. Het is dus feitelijk hetzelfde blok.

• kaos001
tiguan schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:36:
Oh je hebt gelijk, deze heeft geen turbo. Ik las net ergens dat de 65pk versie geknepen wordt. Of dat waar is, weet ik natuurlijk niet, maar klinkt wel logisch. Het is dus feitelijk hetzelfde blok.
Weet je dan toevallig of er ook een mogelijk is om die pk's alsnog los te krijgen uit de 65pk versie?
Heb zelf een 2013 Champions 65pk versie en na bijna 2 jaar kom ik wel tot de conclusie dat het een geweldige auto is, maar het vermogen toch echt te wensen over laat.

Soundcloud

• DennusB
  • Niet online
kaos- schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:39:
[...]

Weet je dan toevallig of er ook een mogelijk is om die pk's alsnog los te krijgen uit de 65pk versie?
Heb zelf een 2013 Champions 65pk versie en na bijna 2 jaar kom ik wel tot de conclusie dat het een geweldige auto is, maar het vermogen toch echt te wensen over laat.
Tuurlijk, is gewoon software. Even naar een willekeurige chipper gaan en ze hebben die extra PK's er zo uit!

• kaos001
DennusB schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:43:
[...]

Tuurlijk, is gewoon software. Even naar een willekeurige chipper gaan en ze hebben die extra PK's er zo uit!
Kost je alleen aardig wat centen. Ik vroeg me af of de dealer niet gewoon een software update van een 80pk versie erop kan rammelen :)

* kaos001 heeft een leasecontract met Ford, dus ik weet niet zeker of ik zomaar even met de software mag knutselen.

Soundcloud

• DennusB
  • Niet online
kaos- schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:44:
[...]

Kost je alleen aardig wat centen. Ik vroeg me af of de dealer niet gewoon een software update van een 80pk versie erop kan rammelen :)

* DennusB heeft een leasecontract met Ford, dus ik weet niet zeker of ik zomaar even met de software mag knutselen.
Ford zelf doet het niet, en nee, het "mag" niet van Ford met zo'n contract. Maar ach, regels zijn er om gebroken te worden :P

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

J0YR1D3R schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:17:
[...]

Opel heeft dat niet alleen hoor, dat is altijd het geval als je een AFS systeem hebt.
Dat weet ik en dat staat ook keurig gepost ;)
Veel verschillende merken hebben dat direct gecombineerd met xenon lampen. Opel heeft wel weer een automatisch grootlicht systeem eraan gekoppeld, dat heeft niet ieder merk.
Wat vrij uniek is aan dat systeem is dat de lampen zelf kunnen meedraaien. Voor zover ik weet heeft alleen Renault dat ook op bepaalde modelseries (en inderdaad alleen icm xenon). Andere fabrikanten zetten een mistlamp aan om extra licht in de breedte te krijgen (bij bochten e.d.).

Nee, merp!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36

Aldmar

Niks...

Gisteren reed ik, na een rit van 100km, stevig weg bij een stoplicht. Echter bij 3000/3500 toeren hield de motor in. Koppeling ingetrapt, maar toen viel de motor helemaal uit...! Even aan de kant van de weg gestaan en na het contact eraf en erop gezet te hebben startte hij weer en reed hij weer normaal.

Moest vandaag toch winterbanden monteren dus gelijk bovenstaande ervaring aangegeven. Dealer kon geen melding terug vinden in de boordcomputer, turbo e.d. zijn daarom nog goed.

Advies was om de brandstoffilter te vervangen en een forte additief toe te voegen zodat de brandstoftoevoer in ieder geval schoon is.

Hoop dat het het filter is, turbo oid is een aanzienlijk duurder grapje...

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PauseBreak schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:03:

Wat vrij uniek is aan dat systeem is dat de lampen zelf kunnen meedraaien. Voor zover ik weet heeft alleen Renault dat ook op bepaalde modelseries (en inderdaad alleen icm xenon). Andere fabrikanten zetten een mistlamp aan om extra licht in de breedte te krijgen (bij bochten e.d.).
Zijn meerdere merken die het hebben hoor, maar het is inderdaad niet gebruikelijk. Volvo/Saab hebben het ook en het werkt meer dan prima moet ik zeggen :) Mistlampen/bermlampen aan ziet er een beetje goedkoop uit, Mercedes, VW, Fiat hebben het onder andere... Hetwas het eerste wat ik uit liet zetten bij mijn Golf ;)

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:52
2005 Ford Fiesta ST owner checkin' in.

It's dogged that does it

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:48
SavageBrother schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:32:
Pics please! :D

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-11 07:23
SavageBrother schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:32:
Heerlijke wagen in om te rijden! enjoy. En ja, Pic's needed!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7hGzcBGsZ95EkhTxyEGpSb7D/full.jpg
Mag mij sinds kort ook melden hier :P

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:52
Mooi ding man! Hoop 'em ooit nog eens in het oranje te bemachtigen!

Zal z.s.m. wat picca's droppen :) .

It's dogged that does it

• tiguan
Ik vind dat nog steeds de mooiste Focus, ook al rijd ik zelf in een mk3. Mooi ding man! :)

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:45

rob_erwt

What does this button do?

Ik heb een vraagje over onderhoud aan mijn Focus uit 2008. Mijn eerste Ford (hiervoor altijd VW gereden) en dus nog niet zo bekend met het onderhoud(schema).

Ik heb hem hem jaar geleden gekocht bij een niet-Ford garage en toen is hij natuurlijk nagekeken. Kreeg er een keurig kaartje bij dat hij begin november of bij KM stand 90.000 voor een beurt moet. Nu wil het toeval dat beide vrijwel tegelijkertijd plaats vinden, alleen heb ik nog geen servicemelding in de boordcomputer. Bij het service schema dat ik heb gevonden, wordt 90.000KM wel genoemd als een oliebeurt.

Dus nu mijn vraag: wat is wijsheid? Toch afspraak maken voor onderhoud of wachten tot ik een servicemelding krijg?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• tiguan
Ik zou die afspraak gewoon maken. Een melding over een servicebeurt geeft een mk3 ook niet. Hij zegt wel dat de olie ververst moet worden op een gegeven moment.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 17-11-2014 14:05 ]

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:45

rob_erwt

What does this button do?

Ok, dan ga ik eens even bellen. Ik was altijd verwend met mijn VW's die voor iedere type beurt een melding gaven en wist eigenlijk niet of dat voor (die generatie) Fords ook geldt :)

Overigens verder meer dan uitstekende auto! Hij heeft van een diehard VW fan toch een voorzichtige Ford fan gemaakt.. :)

[ Voor 25% gewijzigd door rob_erwt op 17-11-2014 14:22 ]

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• tiguan
Ja ik was 't ook gewend bij mijn Golfjes, vind 't eigenlijk wel raar dat Ford 't niet doet. Wat heet, zelfs mijn eerste auto, een Peugeot 206 uit 2002 deed melding maken van de servicebeurt. Maar de olie verversmelding is ongeveer hetzelfde denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 17-11-2014 14:26 ]

• Wijnands
Vreemd. Fords geven allerlei volledig overbodige meldingen maar voor iets essentieels zeggen ze niks?

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Wijnands schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:17:
Vreemd. Fords geven allerlei volledig overbodige meldingen maar voor iets essentieels zeggen ze niks?
Verbaast dat je nog dan? :P Een Ford rijdt goed, maar op de essentiële zaken moet je zelf letten.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 33 ... 139 Laatste