Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Ik begreep dat het scheef rijden veroorzaakt kan worden door verschillende schade-gerelateerde zaken aan de ophanging ..
In welke pricerange moet ik denken bij zo een schade?
Gaat zich om een oud Ford Fiestatje uit 2002 (MK5 als ik mij niet vergis)
[ Voor 8% gewijzigd door Darkfreak op 02-09-2014 15:15 ]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Dat viel mij ook al op inderdaad bij mijn Focus. Gister zag ik dat linksachter onderaan los hangt en vanavond zag ik dat van rechtsvoor ook een gedeelte los hangt...tiguan schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:19:
De deur rubbers van de achterportieren van m'n Focus laten nu voor de tweede keer los. Is dit een Ford kwaal ofzo?
Die van mij is van april 2012 (MK3). Heb daarvoor 5 jaar in een MK2 gereden en geen problemen gezien met de deurrubbers
Afhankelijk hoeveel krom is eronder. Dat kunnen wij niet zo zien.Darkfreak schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:13:
Heeft iemand trouwens een idee wat een verbogen ophanging kan kosten aan reparatie?
Ik begreep dat het scheef rijden veroorzaakt kan worden door verschillende schade-gerelateerde zaken aan de ophanging ..
In welke pricerange moet ik denken bij zo een schade?
Gaat zich om een oud Ford Fiestatje uit 2002 (MK5 als ik mij niet vergis)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Distributieriem vervangen, twee nieuwe banden, gebruikelijke werkzaamheden en de remblokken waren versleten (had ik al gevoeld) en zijn dus vervangen.
Dat laatste punt echter is iets waar ik tijdens het rijden dus helemaal niks van merk. Ik kan zien dat ze met de remmen bezig zijn geweest, maar ik heb voor mijn gevoel even veel (of weinig) remkracht als met mijn oude blokken. Klopt dit? Moeten die blokken nog worden ingeremd, of is er iets niet goed gegaan?
Daarna werkte het als voorheen...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
1.0 EcoBoost First Edition 6-bak wagon 92(125) € 25.995
1.0 EcoBoost First Edition 6-bak 5 deur 92(125) € 24.995
17 inch lichtmetalen velgen (D2YB7) met 215/50 banden
3e hoofdsteun achter
8 inch Navigatiesysteem met touchscreen
Ambient lighting; subtiele LED interieurverlichting
Anti blokkeer systeem met Electronic Breakforce Distribution (ABS)
Armsteun in middenconsole
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch in- en uitparkeren (zowel file als 90 graden)
Automatisch inschakelende dimlichten
Boordcomputer
Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening
Chromen afwerking onderzijde portierramen en grille voorzijde
Cruise Control inclusief Adjustable Speed Limiting Device (ASLD)
Donker getinte koplampbehuizing
Dual Zone automatische airconditioning (DEATC)
Elektrisch bedienbare portierramen rondom (incl. "one shot up/down" functie)
Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels in carrosseriekleur en richtingaanwijzers
Elektrische voorruitverwarming met verwarmbare ruitensproeiers
Elektronisch Stabiliteits Programma (ESP)
Ford Auto Start Stop
FordEasy Fuel
FordPower startbutton
Guide-me-home verlichting
Hill Start Assist
Hoogglans grille voorzijde
In hoogte verstelbare bestuurderstoel (handmatig)
Intelligent Protection System met 6 airbags
ISOfix bevestigingspunten
LED dagrijverlichting en LED achterlichten
Lederen bekleding op stuurwiel en versnellingspookknop
Lendensteunverstelling op de bestuurdersstoel
Metaallak
Mistlampen voor met chromen omlijsting
Multi Functioneel Display
MyKey-hiermee kan o.a. topsnelheid en maximale audiovolume ingesteld worden
Parkeersensoren voor en achter
Portiergrepen in carrosseriekleur
Radio/CD speler met 6 speakers
Regensensor
Spiegels in zonnekleppen voor bestuurder en voorste passagier
Sportstoelen
SYNC 2.0 smartphonekoppeling (o.a Bluetooth, Voice Control, 2xUSB)
Torque Vectoring Control
Tyre Pressure Monitoring System (bandenspanningscontrole systeem)
Tyre repair kit
Velours vloermatten voor en achter
Verlichte spiegels in zonnekleppen voor bestuurder en voorste passagier
Verstelbare stuurkolom (verticaal en axiaal)
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Netjes hoeveel opties er op zitten bij dat pakketPinobigbird schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:17:
Eindelijk: Nieuwe+Focus+Prijslijst.pdf
17 inch lichtmetalen velgen (D2YB7) met 215/50 banden
3e hoofdsteun achter
8 inch Navigatiesysteem met touchscreen
Ambient lighting; subtiele LED interieurverlichting
Anti blokkeer systeem met Electronic Breakforce Distribution (ABS)
Armsteun in middenconsole
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch in- en uitparkeren (zowel file als 90 graden)
Automatisch inschakelende dimlichten
Boordcomputer
Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening
Chromen afwerking onderzijde portierramen en grille voorzijde
Cruise Control inclusief Adjustable Speed Limiting Device (ASLD)
Donker getinte koplampbehuizing
Dual Zone automatische airconditioning (DEATC)
Elektrisch bedienbare portierramen rondom (incl. "one shot up/down" functie)
Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels in carrosseriekleur en richtingaanwijzers
Elektrische voorruitverwarming met verwarmbare ruitensproeiers
Elektronisch Stabiliteits Programma (ESP)
Ford Auto Start Stop
FordEasy Fuel
FordPower startbutton
Guide-me-home verlichting
Hill Start Assist
Hoogglans grille voorzijde
In hoogte verstelbare bestuurderstoel (handmatig)
Intelligent Protection System met 6 airbags
ISOfix bevestigingspunten
LED dagrijverlichting en LED achterlichten
Lederen bekleding op stuurwiel en versnellingspookknop
Lendensteunverstelling op de bestuurdersstoel
Metaallak
Mistlampen voor met chromen omlijsting
Multi Functioneel Display
MyKey-hiermee kan o.a. topsnelheid en maximale audiovolume ingesteld worden
Parkeersensoren voor en achter
Portiergrepen in carrosseriekleur
Radio/CD speler met 6 speakers
Regensensor
Spiegels in zonnekleppen voor bestuurder en voorste passagier
Sportstoelen
SYNC 2.0 smartphonekoppeling (o.a Bluetooth, Voice Control, 2xUSB)
Torque Vectoring Control
Tyre Pressure Monitoring System (bandenspanningscontrole systeem)
Tyre repair kit
Velours vloermatten voor en achter
Verlichte spiegels in zonnekleppen voor bestuurder en voorste passagier
Verstelbare stuurkolom (verticaal en axiaal)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zag inderdaad wat wit spul zitten. Ben echter meer dan een week en >200KM verder, maar hij remt nog steeds vrij matig. Ik ga nog even terug naar de dealer denk ik. Ze hebben meerdere dingen niet goed gedaan. Ze hebben de accu niet goed terug gezet, waardoor ik zondag opeens met een dooie auto zat (contact hadden ze niet goed vastgezet) en zo te ruiken is er een slang lek gegaan of losgeraakt, want als ik ruik nu continu uitlaatgassen als ik stil sta. Ook als er niemand anders in de buurt is.chaoscontrol schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:27:
Er zit meestal nog wat olie oid van de werkplaats op de schijf of het blokje. Met een goeie 50KM zit je wel op je optimale remkracht, tenzij het niet goed gemonteerd is.
Leuk joh, zo'n onderhoudsbeurt bij een officiële dealer voor de Ford Assist en garantie
Mooi lijstje hoor. Helaas is mijn EcoBoost Edition pas 3 maanden oud, dus ik mag er nog wel even mee doorrijden.Pinobigbird schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:17:
Eindelijk: Nieuwe+Focus+Prijslijst.pdf
[knip]
zo te zien wel. mijn Focus 3 uit 2011 heeft het ook. Allebei los aan de onderkant. En dat terwijl ik de achterdeuren zo goed als nooit gebruik.vhal schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:15:
[...]
Blijkbaar wel ja, onze Fiesta mk7 heeft er ook last van. Best wel knullig eigenlijk...
Ik had nét gistermiddag de wagenparkbeheerder opdracht gegeven om de bestelling voor de SEAT Leon definitief te maken. Vanmorgen toch maar even laten weten dat ik nog twijfelInZane schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:01:
[...]
Mooi lijstje hoor. Helaas is mijn EcoBoost Edition pas 3 maanden oud, dus ik mag er nog wel even mee doorrijden.
De First Edition is wel erg compleet. Alleen lederen bekleding en stoelverwarming mis ik nog; maar misschien kan dat nog door de dealer als accessoire geleverd worden, scheelt ook weer in de bijtelling.
Morgen ga ik langs de Ford-dealer in De Meern om 'm live te zien: http://www.ford.nl/OverFord/ExclusivePreview/
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Plastic of kwaliteit
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 09-09-2014 15:19 ]
Volgens mij kunnen die wel door de dealer achteraf gemonteerd worden ja en dat scheelt idd wat bijtellingPinobigbird schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:22:
De First Edition is wel erg compleet. Alleen lederen bekleding en stoelverwarming mis ik nog; maar misschien kan dat nog door de dealer als accessoire geleverd worden, scheelt ook weer in de bijtelling.
| Ford Focus Facelift Preview | ||
De voorbeeldauto zou exact gelijk moeten zijn aan de First Edition zoals die nu besteld kan worden. Maar als je goed oplet is deze auto toch rijker uitgerust. Deze auto heeft:
• Halflederen bekleding
• Elektrisch 4-weg verstelbare bestuurdersstoel (foto 10)
• Verwambare voorstoelen, bediening via middenconsole (foto 7)
• Privacy glass
• Door Edge Protectors (foto 13)
Geen van deze opties zijn standaard op de Titanium, ze staan niet op de standaardspecificatie van de First Edition, maar bovenal zijn ze ook niet te bestellen als optie op de First Edition.
Beetje raar
Hoe rijdt een 1.0 in de focus? Ben er in m'n fiesta uitermate over te spreken. Maar de focus is wel een ander type auto....Pinobigbird schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:20:
Vanmiddag ben ik bij de preview geweest en heb de Focus in levende lijve kunnen bekijken. Ik heb ook een rit gemaakt in de huidige Focus 1.0 EcoBoost 125pk.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Ik heb 'm ook al eens in de B-max en in de Grand C-max gereden. Wonderbaarlijk blijft het een prima rijdende motor, zelfs in deze zwaardere modellen. Maar... in deze klassen verwacht je ook geen sportiviteit, dus dan voldoet ie prima.RickvN schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:46:
[...]
Hoe rijdt een 1.0 in de focus? Ben er in m'n fiesta uitermate over te spreken. Maar de focus is wel een ander type auto....
De Focus daarentegen heeft echt een uitmuntende wegligging en kan je echt een bocht omhoeken, waarbij je dan ook een bijbehorend vermogen wil hebben. Met de 1.0 EcoBoost 125pk mis ik net dat duwtje in de rug dat de Focus zou verdienen.
Het is voor het overgrote deel van de tijd dus echt voldoende om lekker te rijden in de Focus, maar wil je iets spanning dan komt hij naar mijn mening nét even te kort.
Je kan hem heel makkelijk laten chippen naar 140PK mocht dat nog interessant zijnPinobigbird schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:57:
[...]
Ik heb 'm ook al eens in de B-max en in de Grand C-max gereden. Wonderbaarlijk blijft het een prima rijdende motor, zelfs in deze zwaardere modellen. Maar... in deze klassen verwacht je ook geen sportiviteit, dus dan voldoet ie prima.
De Focus daarentegen heeft echt een uitmuntende wegligging en kan je echt een bocht omhoeken, waarbij je dan ook een bijbehorend vermogen wil hebben. Met de 1.0 EcoBoost 125pk mis ik net dat duwtje in de rug dat de Focus zou verdienen.
Het is voor het overgrote deel van de tijd dus echt voldoende om lekker te rijden in de Focus, maar wil je iets spanning dan komt hij naar mijn mening nét even te kort.
Toevallig ook een Wagon zien staan? Hoe was de ruimte hiervan op de achterbank?Pinobigbird schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:20:
Vanmiddag ben ik bij de preview geweest en heb de Focus in levende lijve kunnen bekijken. Ik heb ook een rit gemaakt in de huidige Focus 1.0 EcoBoost 125pk.
................
greetz, me
Ik had het zowel in mijn 2007 focus 1.6 TDCi 110pk(met gereviseerd roetfilter na 130k) als in mijn huidige 2007 S-Max (waarschijnlijk origineel roetfilter, zit nog net onder de 100k km) 2.0 TDCi 140pk.
Over de 125pk vs 140pk: volgens mij is koppel veel interessanter dan de pk's. De duw in de rug is toch vooral koppel en dat is vooral bij de S-max heerlijk! Ik heb zowel in de 163pk als de 140pk S-Max gereden en op topsnelheid (200+ op de teller) maken ze elkaar niet veel uit en het koppel is hetzelfde en dat maakt het fijn rijden, maar dus ook niet veel verschil. Niet wat ik voel tenminste. Beide ook met caravan erachter gereden en ook daar weinig verschil...
Vette shit!
Nooit mee gereden. Ik kan me wel inbeelden dat het goed vooruit gaatMasterPrutser schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:03:
[...]
Dat is dan nog de 2.0TdCi, heb je ooit in de vijfcilinder S-Max 2.5 Turbo met 220pk gereden? Die haalt 235km/h en klinkt awesomeNiet dat die ooit zal kunnen tippen aan de Ford Mondeo ST200 of ST220 maar voor een MPV is 'ie retesnel
[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 14-09-2014 08:08 ]
Door Edge ProtectorsPinobigbird schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:20:
Ford Focus Facelift Preview [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
De voorbeeldauto zou exact gelijk moeten zijn aan de First Edition zoals die nu besteld kan worden. Maar als je goed oplet is deze auto toch rijker uitgerust. Deze auto heeft:
• Halflederen bekleding
• Privacy glass
Geen van deze opties zijn standaard op de Titanium, ze staan niet op de standaardspecificatie van de First Edition, maar bovenal zijn ze ook niet te bestellen als optie op de First Edition.
Beetje raar
De dag dat dit de standaard gaat worden
Die heb ik vaker gehoord bij Ford.DennusB schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:15:
Heb maar even m'n dealer gemaild omdat de stoel aan de bestuurderskant zo enorm kraakt. Is gewoon de stof/vulling... en hij is nog niet eens een jaar oud
Jep, daarom wil ik graag dat ze het fixen. Dan maar een ander soort stoel of zo maar ik word er nu compleet gek van.
Het is nog wel een EcoBoost he, dus geen SlurpBoostvhal schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:36:
De Fiesta komt overigens stock met een 1.0 140PK editie...ik dacht ergens eind deze maand of halverwege oktober. Geeft wel aan hoeveel marge er nog op zo'n 1literblok zit
[ Voor 0% gewijzigd door Pwuts op 16-09-2014 15:31 . Reden: Er klopte iets niet ]
¯\_(ツ)_/¯
Hmm, mijn Focus is net twee jaar geworden en 75k gereden, maar stoel kraakt nog niet.. Of ik ben te zwaar (90 kg)
Wel hoor ik ergens anders gekraag in de auto bij harde zijwinden. Nog niet kunnen ontdekken wat het is, dealer ook niet.
Mijn Focus heeft inmiddels 280k op de teller en de stoel kraakt ook niet. Wel vindt ik de draaidop links van bestuurdersstoel nog wel eens terug op de vloer.adis schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:55:
[...]
Hmm, mijn Focus is net twee jaar geworden en 75k gereden, maar stoel kraakt nog niet.. Of ik ben te zwaar (90 kg)
Ik hoor soms ook een apart geluid. Een hoge toon die galmt, net als een triangel maar dan wat lager. Geluid komt plots opzetten, maar niet abrupt. Hoor het soms als ik de auto net stilzet op parkeerplaats en altijd bij een bepaalde drempel in een weg in de buurtadis schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:55:
[...]
Wel hoor ik ergens anders gekraag in de auto bij harde zijwinden. Nog niet kunnen ontdekken wat het is, dealer ook niet.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Sterker nog, bij hetzelfde gebruik gaan ze zelfs minder verbruiken!MasterPrutser schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:30:
[...]
Het is nog wel een EcoBoost he, dus geen SlurpBoostAls je 'm chipt naar 140pk gaat ie geheid meer drinken en dat is nou net waar het niet om gaat bij die driecilindertjes
Had ik ook. Waren blaadjes in de randen rondom de deuren enzo. Lol.adis schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:55:
Stoel kraakt hier ook niet, na 88K. Trend Sport model overigens, met seat pack. Misschien dat het aan het type stoel kan liggen.
Vanochtend gebeld door de dealer dat ze 'm binnen hebben! Vanaf woensdag ben ik als het goed is eindelijk van die sensorfout fout af.InZane schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:08:
Pff, bandenspanningssensor al 2,5 maand in bestelling staan ofzo, maar nog steeds niet leverbaar door Ford
que? Zelfde gebruik minder gebruik?DennusB schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:20:
[...]
Sterker nog, bij hetzelfde gebruik gaan ze zelfs minder verbruiken!
Heb er nu een op het oog maar dat is een 1.6 125pk en volgens de dealer rij je liever een 1.0 ecoboost 125ok.
De nieuwe Focus is wel ontzettend gaaf zeg. Jammer dat mijn vrouw nooit akkoord zou gaan met een nieuwe auto, 15k wordt al lastig om haar voor over te halen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Vooral de 6e versnelling die in de 1.0 125pk zit is wel erg fijn denk ik. Qua maximumsnelheid en optrekken ontlopen ze elkaar niet veel denk ik, en de 1.0 is wel een stuk zuiniger.Phusebox schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:19:
Ben aan het kijken voor een Focus van 2011, Titanium uitvoering en vroeg me af of er nog punten zijn waar ik op moet letten.
Heb er nu een op het oog maar dat is een 1.6 125pk en volgens de dealer rij je liever een 1.0 ecoboost 125ok.
De nieuwe Focus is wel ontzettend gaaf zeg. Jammer dat mijn vrouw nooit akkoord zou gaan met een nieuwe auto, 15k wordt al lastig om haar voor over te halen.
Ik heb zelf alleen een proefrit gemaakt in de 100pk-versie van de 1.0 en het verbaasde me hoe goed die motor een redelijk zware auto als de Focus vooruit kreeg. Daar hoef je het echt niet om te laten.
Ik rij zelf nu wel een 1.6 150pk Titanium, trouwens. Die had ik eerder al op het oog, daar eerst een proefrit mee gemaakt en dan ben je wel verpest..
Tevens weet ik niet zo goed wat de dealer voor onderhoud gaat doen bij een km-stand van ~112.000? Hieronder kan ik uit kiezen als ik online een afspraak maak. Ik heb afgelopen jaar +/- 12.000 km gereden, bijna allen snelweg. Suggesties?
Wat mij een beetje tegenvalt is de ruimte achterin, volgens mij kan je daar niet eens fatsoenlijk zitten. Of lijkt dat maar zo in de foto's (en staan de voorste stoelen heel ver naar achteren).Pinobigbird schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:20:
• Halflederen bekleding
• Privacy glass
Beetje raar
| I've got permission to color outside the lines |
Heeft iemand toevallig ervaring met de LED dagrijverlichting actie van Ardea voor €399,-. Ze weten niet precies wat ze aanbieden kennelijk , maar voor zover ik weet is 't letterlijk een paar LED-stripjes op de bestaande lampen plakken. Dat lijkt mij iig spuuglelijk.
[ Voor 59% gewijzigd door tiguan op 26-09-2014 15:47 ]
Wij hebben sinds een week een Ford Focus 1.0 125pk Titanium hatchback uit 2013 en sindsdien ca. 500km mee gereden, is inderdaad een super fijne auto. De motor van de 100pk rijdt ook prima mee (volledig koppel beschikbaar vanaf 1400rpm door de turbo, lage toeren op de snelweg bij 100 km/u) maar inhalen is een zaak van wat meer geduld en 125pk zit bijna standaard op import-auto's (over de grens in bijv. Duitsland of Zuid-Europa is de Ford Focus een stuk goedkoper).Phusebox schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:19:
Ben aan het kijken voor een Focus van 2011, Titanium uitvoering en vroeg me af of er nog punten zijn waar ik op moet letten.
Wat na een week al duidelijk is, is dat je je rechtervoet goed moet kunnen beheersen. Door de turbo kan je ontzettend lekker optrekken, beter dan mijn Volvo S60 T4 180pk leaseauto, maar gaat het verbruik flink omhoog. De Volvo haalt met stevig optrekken en niet rustig rijden 7l/100km (volgens de boordcomputer) en met de Focus zal het een sport worden om hem naar de 6,5l/100km te krijgen met zuinig rijgedrag.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
VInd de auto nog wel vrij jong hoor. Maar zou hem zelf gewoon naar de dichtsbijnde garage brengen of bel ze even op om te vragen wat het handigiste is. Bij een dealer betaal je vaak toch alleen maar de hoofdprijs, de dealer doet vaak echt geen andere dingen dan een normale garage.thejoker80 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:21:
klein vraagje. Ik heb een focus station uit 2008, 2.0L motor benzine. Nu moet deze sinds ik hem heb voor het eerst naar de apk. Omdat de auto niet de jongste is twijfel ik of ik dat bij de dealer moet doen. Bij de dealer spaar ik uit dat ik niet aan anwb-abo hoef af te sluiten, à 143,-, ik behoud de lak-carrosserie garantie (en ik kan gelijk het putje in mijn raam laten behandelen. Daar zou ik anders een aparte afspraak voor moeten maken)
Tevens weet ik niet zo goed wat de dealer voor onderhoud gaat doen bij een km-stand van ~112.000? Hieronder kan ik uit kiezen als ik online een afspraak maak. Ik heb afgelopen jaar +/- 12.000 km gereden, bijna allen snelweg. Suggesties?
[afbeelding]
Zelf vind ik DRL uberhaupt onzin omdat je achterlichten niet branden...tiguan schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:44:
Bij de Focus mk3 is de ruimte achterin iig erg karig. Ik denk dat 't bij de 3,5 hetzelfde is.
Heeft iemand toevallig ervaring met de LED dagrijverlichting actie van Ardea voor €399,-. Ze weten niet precies wat ze aanbieden kennelijk , maar voor zover ik weet is 't letterlijk een paar LED-stripjes op de bestaande lampen plakken. Dat lijkt mij iig spuuglelijk.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 29-09-2014 14:49 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Sinds vandaag de eigenaar berijder van en nieuwe Fiesta Titanium Econetic Lease (aka inc advanced tech nav pakket en nog wat extras
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ik heb mijn licht eigenlijk altijd aan staan. Na het starten gaan de lampjes aan en bij het uit doen gaan ze vanzelf weer uit. Hoef er dus verder nooit aan te denken.tiguan schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:48:
Da's geen antwoord op mijn vraagIk merkte dat mijn vorige auto met DRL, door andere weggebruikers beter werd gezien dan nu in de Focus zonder DRL. Ik kan natuurlijk wel altijd mijn licht aan gaan zetten, maar toch.
Heb trouwens ook geen problemen met Sync in mijn Focus 3.
[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 06-10-2014 23:01 ]
Ik was trouwens in de veronderstelling dat je de sfeer verlichting in de focus mk3 kon veranderen van kleur?
Ik heb niks laten activeren, maar als de schakelaar op 'on' staat kan ik die gewoon zo laten staan als ik de auto uit doe. De dimlichten gaan dan gewoon uit.Phusebox schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:09:
Hoe krijg je dan je licht altijd aan? Heb jij de Nordic light optie laten activeren?
Ik was trouwens in de veronderstelling dat je de sfeer verlichting in de focus mk3 kon veranderen van kleur?
Sfeerverlichting ligt aan de uitvoering volgens mij. Zit alleen in de Titanium gebaseerde uitvoeringen volgens mij.
Sfeerverlichting zit er volgens mij sowieso in, maar optioneel (meerprijs) kan je het van kleur laten veranderen. Standaard kleur is oranje.
[ Voor 38% gewijzigd door tiguan op 06-10-2014 23:45 ]
Ik twijfel dus ook om DRL in te laten bouwen maar er is dus ook een optie softwarematig dat het licht altijd aangaat, Nordic light dus.
[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 07-10-2014 06:47 ]
Hm daar zit dan toch verschil in blijkbaar. Die van mij piept alleen als je probeert uit te stappen als de motor nog stand by staat. Mja, of als je je gordel niet om doettiguan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:44:
Als ik de schakelaar op ON zet, ipv AUTO, dan gaat ie piepen als ik de deur open doe nadat ik de motor heb uitgezet.
Sfeerverlichting zit er volgens mij sowieso in, maar optioneel (meerprijs) kan je het van kleur laten veranderen. Standaard kleur is oranje.
Dat is toch vaag die verschillen, die van mij piept weer niet als je de gordel niet om hebt?InZane schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:02:
[...]
Hm daar zit dan toch verschil in blijkbaar. Die van mij piept alleen als je probeert uit te stappen als de motor nog stand by staat. Mja, of als je je gordel niet om doet
[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 07-10-2014 13:17 ]
Zoals ik chippen heb begrepen heb je bij hetzelfde motorgebruik meer vermogen tot je beschikking, wat betekent dat je het gaspedaal minder hoeft in te duwen ofwel de motor zuiniger is afgesteld (minder verbruik) om tot dezelfde snelheden te komen als voor het chippen (hetzelfde gebruik). Dus inderdaad, het kan betekenen dat je zuiniger rijdt
Maar als je net zo hard blijft stampen als je voorheen deed alleen nu dus effectief wat rapper, dan doet het niet veel nee
Nope, die van mij piept ook niet als je gaat rijden zonder gordel om...tiguan schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:16:
Eh ja, als je gaat rijden zonder gordel om. Maar ik heb 't over de uitstap situatie. Dan staat de auto stil en uit.
Heb wel gevonden dat je dat kunt in- en uitschakelen, straks maar eens proberen.
1
2
3
4
5
| Zet de auto op contact, niet starten Wacht tot het gordellampje op dashboard uit is Klik je riem 4x vast en los, eindig los Nu gaat het gordellampje knipperen Doe daarna nog 1x vast en los. |
Misschien eens bij de dealer vragen?Phusebox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:33:
Geprobeerd maar ik krijg hem niet aan.
Mijn vrouw is al bezig dat ze dat ding helemaal niet aan wil hebben.
Dus jij kan een nummer intoetsen als je rijd?
Ja, nog geen problemen mee gehad, sowieso een stuk stabieler dan toen ik de Megane had!Wijnands schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:29:
[...]
Dus jij kan een nummer intoetsen als je rijd?
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Je zou denken dat 't juist met Windows Phone goed moet werken, want Sync is gemaakt in samenwerking met Microsoft als ik het boekje mag gelovenchaoscontrol schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:29:
Sync werkt bij mij ook gewoon goed en ik heb zelfs een Windows Phone.
Oh wist ik niet.tiguan schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:45:
[...]
Je zou denken dat 't juist met Windows Phone goed moet werken, want Sync is gemaakt in samenwerking met Microsoft als ik het boekje mag geloven
Ben benieuwd of het verbruik daadwerkelijk zo laag is als ze zeggen (3,5 op 100), want dat zou heerlijk zijn. Deze auto gaat onze huidige Ford Focus (2005, 250k op de teller) opvolgen. Benieuwd hoeveel we daar nog voor krijgen... (is de luxe versie, cruise control, climate control, enz.). Denk dat de kilometers hem de das om doen en er misschien nog maar een schrale 3k inzit.
Dat verbruik klopt voor geen meter kan ik je alvast zeggenDennahz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:05:
Wij krijgen in januari een nieuwe auto en hebben gekozen voor de Ford Focus Clipper (station, business edition) die in december uitkomt!![]()
Ben benieuwd of het verbruik daadwerkelijk zo laag is als ze zeggen (3,5 op 100), want dat zou heerlijk zijn. Deze auto gaat onze huidige Ford Focus (2005, 250k op de teller) opvolgen. Benieuwd hoeveel we daar nog voor krijgen... (is de luxe versie, cruise control, climate control, enz.). Denk dat de kilometers hem de das om doen en er misschien nog maar een schrale 3k inzit.
Lijkt me inderdaad ook behoorlijk laag. Hoop dat 5l/100 (1:20 dus) wel haalbaar is. Dat is hetgeen wat we nu ongeveer rijden met onze focus. (136pk, 2.0l).DennusB schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:14:
[...]
Dat verbruik klopt voor geen meter kan ik je alvast zeggen
Welke blok heb je erin laten hangen? Ik heb de 1.6 tdci 105 pk en die haalt als ik niet boven de 100 km/h uit kom toch echt wel de 3.8/100Dennahz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:16:
[...]
Lijkt me inderdaad ook behoorlijk laag. Hoop dat 5l/100 (1:20 dus) wel haalbaar is. Dat is hetgeen wat we nu ongeveer rijden met onze focus. (136pk, 2.0l).
Wat zijn die groene lijntjes naast de auto op je boordcomputer? Dat heb ik niet. Lane assist zeker?
[ Voor 37% gewijzigd door tiguan op 15-10-2014 11:53 ]
Ik rijd een 100PK EcoBoost (Benzine) in mijn fiesta en die doet gemiddeld 6,5/100km...Paganstars schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:41:
[...]
Welke blok heb je erin laten hangen? Ik heb de 1.6 tdci 105 pk en die haalt als ik niet boven de 100 km/h uit kom toch echt wel de 3.8/100
[afbeelding]
In onze huidige auto hebben we de 2.0 tdci 136pk. Deze doet - op lange stukken met cruise control op 120 km/u - gemiddeld iets van 5 op 100. Dus 1:20.Paganstars schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:41:
[...]
Welke blok heb je erin laten hangen? Ik heb de 1.6 tdci 105 pk en die haalt als ik niet boven de 100 km/h uit kom toch echt wel de 3.8/100
[afbeelding]
In de nieuwe auto hebben we gekozen voor een 1.5 met 105pk. Ook diesel dus. (40k per jaar).
[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 15-10-2014 11:51 ]
Mijn c-max kan ik met een beetje moeite 7.5/100 uit persen. Minder is nog niet gelukt , bij mijn auto is de opgave van Ford dus pure kolder! Heb een collega met een c-max op diesel die er inmiddels een ton op heeft zitten en die zit ook consequent 1.5-2 liter boven de opgave van FordDennahz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:05:
Wij krijgen in januari een nieuwe auto en hebben gekozen voor de Ford Focus Clipper (station, business edition) die in december uitkomt!![]()
[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 15-10-2014 11:55 ]
Ja na 600km is mijne ook wel leeg... maar ik rijd wel sportief zeg maarchaoscontrol schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:55:
Ik doe met de Fiesta 1.0 eco 101PK, 550~600KM op 45 liter tank. Volgens mij kan dat wel iets zuiniger.
Even mee terug naar je dealer dusWijnands schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:55:
Excuseer het slechte camera werk van mijn vrouw maar dit heb ik dus sinds het laatste bezoek aan de dealer.
[video]
Nee, merp!
Ja...... die haalt z'n schouders op en zegt "tja meneer, u heeft een update gehad".
Volgende week even naar een dealer in Leiden, is een andere dealer organisatie, kijken of die minder incompetent en klantonvriendelijk zijn
[ Voor 22% gewijzigd door Wijnands op 15-10-2014 12:07 ]
Ik doe dat ook ongeveer met een Focus EcoBoost Wagon.DennusB schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:43:
[...]
Ik rijd een 100PK EcoBoost (Benzine) in mijn fiesta en die doet gemiddeld 6,5/100km...
Heb trouwens vorige week nog een nummer ingetoetst tijdens het rijden. Bij mij kan het dus (nog?) wel.
Ik zou er geen geld op zetten. In mijn ervaring zijn de meeste Ford dealers niet de meest competente of klantvriendelijke garagisten. Het een leidt denk ik ook tot het ander. Omdat ze zelf ook niet weten hoe ze dergelijke zaken moeten oplossen, willen ze er ook geen tijd aan besteden en krijg je een vrij klantonvriendelijke reactie.Wijnands schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:02:
[...]
Ja...... die haalt z'n schouders op en zegt "tja meneer, u heeft een update gehad".
Volgende week even naar een dealer in Leiden, is een andere dealer organisatie, kijken of die minder incompetent en klantonvriendelijk zijn
Nee, merp!
Geen sync systeem.. Ik kan alles onder het rijdenInZane schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:29:
[...]
Ik doe dat ook ongeveer met een Focus EcoBoost Wagon.
Heb trouwens vorige week nog een nummer ingetoetst tijdens het rijden. Bij mij kan het dus (nog?) wel.
Verbruik: 115PK diesel (1.6 blok): Tussen de 5.1 en de 6.1, afhankelijk van hoe sportief en hoeveel file ik heb gereden.
Jep.tiguan schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:43:
Diesel en Benzine zijn compleet verschillend qua verbruik. Ik denk dat hij benzine heeft.
Wat zijn die groene lijntjes naast de auto op je boordcomputer? Dat heb ik niet. Lane assist zeker?
NOrmaliter zit ik rond de 4,2/4,3 per 100 die 3,8 was in Duitsland en ik wilde niet teveel declaraties indienentiguan schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:49:
Ik heb ook de 1.6 tdci en ik doe absoluut niet mijn best om zuinig te rijden, mijn verbruik is nu 4.6l/100km. Vind 't nog best netjes. Al is de 3.8l van Paganstars wel heel idealistisch en moet je idd niet harder dan 100 gaan rijden.
[ Voor 42% gewijzigd door Paganstars op 15-10-2014 14:55 ]
Ik ben benieuwd. Ik heb met wagenpark afgesproken om het zo te doenPauseBreak schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:36:
[...]
Ik zou er geen geld op zetten. In mijn ervaring zijn de meeste Ford dealers niet de meest competente of klantvriendelijke garagisten. Het een leidt denk ik ook tot het ander. Omdat ze zelf ook niet weten hoe ze dergelijke zaken moeten oplossen, willen ze er ook geen tijd aan besteden en krijg je een vrij klantonvriendelijke reactie.
Kreeg een enquete toegemaild n.a.v. mijn laatste garage bezoek. Iets over aanbevelen van Ford en deze dealer. Helaas ging het niet lager dan "uitermate onwaarschijnlijk"
[ Voor 13% gewijzigd door Wijnands op 17-10-2014 12:07 ]
[ Voor 61% gewijzigd door tiguan op 21-10-2014 22:05 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Daar moest ik betalen voor een leenautoWijnands schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:02:
Daar kom ik dus uit principe nooit meer...
Je mag best mijn onderhoud uitvoeren en het is een leaseauto, dus ze zoeken altijd van alles erbij
Maar ja als je mij dan 30 euro in rekening brengt, dan wil je blijkbaar nooit meer onderhoud uitvoeren...
is bij mij ook altijd, reden voor mij om hierna een ander merk te zoekendfrenner schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:57:
[...]
Daar moest ik betalen voor een leenauto![]()
Daar kom ik dus uit principe nooit meer...
Je mag best mijn onderhoud uitvoeren en het is een leaseauto, dus ze zoeken altijd van alles erbij![]()
Maar ja als je mij dan 30 euro in rekening brengt, dan wil je blijkbaar nooit meer onderhoud uitvoeren...