Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 31 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Fuuu :(. Het blijkt dus hars te zijn, dus dat wordt binnenkort een keertje flink poetsen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-10 08:00
RickvN schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:04:
Fuuu :(. Het blijkt dus hars te zijn, dus dat wordt binnenkort een keertje flink poetsen.
In ieder geval stukken goedkoper dan opnieuw spuiten. Voortaan goed uitkijken onder welke boom je je auto neerzet.

Suc6 met poesten, het is klote spul.

• RickvN
MadMan68 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:33:
[...]

In ieder geval stukken goedkoper dan opnieuw spuiten. Voortaan goed uitkijken onder welke boom je je auto neerzet.

Suc6 met poesten, het is klote spul.
Tsja het was op vakantie, de enige plek uit de zon....
Neem aan dat als het onder de lak zou zitten, het garantie was... Binnenkort eens boenen. Iemand tips?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:44

vhal

ಠ_ಠ

Strava

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

Boenen sowieso niet, tenzij je veel krassen wilt.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Verbruik is gedaald naar 8.5l/100km
Nog steeds netjes voor een auto die regelmatig 200km/u rijdt .....of meer ;)

[ Voor 14% gewijzigd door calsonic op 01-08-2014 14:28 ]

• RickvN
calsonic schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:25:
een auto die regelmatig 200km/u rijdt .....of meer ;)
Veel autobahn of rij je dit ook geregeld in NL?

• calsonic
  • Niet online
Zit regelmatig voor mijn werk in Neuss Duitsland ja.
De meeste rijden daar zon 140-150 maar soms komt er wel eens een ferrari/porsche/lambo voorbij die veeeel harder gaat.
....af en toe ook nog wel eens op de A15 en A2 's nachts.....

[ Voor 45% gewijzigd door calsonic op 01-08-2014 17:08 ]

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:47
RickvN schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:37:
[...]

Tsja het was op vakantie, de enige plek uit de zon....
Neem aan dat als het onder de lak zou zitten, het garantie was... Binnenkort eens boenen. Iemand tips?
Ik had de teerverwijderaar van valma, werkt goed. IronX schijnt ook lekker te werken icm teer/remstof

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 15:50

Pinobigbird

doesn't share food!

In Duitsland heeft Ford zojuist de prijslijst en specificaties van de Ford Focus facelift 2014 vrijgegeven.

Omdat de Duitse prijzen hier niet interessant zijn, maar de motorisering en CO2-uitstoot wel, hier een overzicht:

MotorkW(PK)UitvoeringCO2-uitstoot
HatchbackWagon
Benzine
1,6 l Ti-VCT63 (85)5- versnellingen136139
1,0 l EcoBoost74 (100)5 versnellingen Start-Stop-systeem105109
1,0 l EcoBoost 99g74 (100)5 versnellingen Start-Stop-systeem99--
1,0 l EcoBoost92 (125)6 versnellingen Start-Stop-systeem108110
1,5 l EcoBoost110 (150)6 versnellingen Start-Stop-systeem127128
Automaat Start-Stop-systeem134134
1,5 l EcoBoost134 (182)6 versnellingen Start-Stop-systeem127128
Automaat Start-Stop-systeem134134
Diesel
1,6 l TDCi70 (95)6 versnellingen Start-Stop-systeem109109
1,5 l TDCi70 (95)6 versnellingen Start-Stop-systeem9898
1,5 l TDCi ECOnetic77 (105)6 versnellingen Start-Stop-systeem8888
1,6 l TDCi85 (115)6 versnellingen Start-Stop-systeem109109
1,5 l TDCi88 (120)6 versnellingen Start-Stop-systeem9898
Ford PowerShift-automaat Start-Stop-systeem109109
2,0 l TDCi110 (150)6 versnellingen Start-Stop-systeem107107
Ford PowerShift-automaat Start-Stop-systeem119119

= 20%-bijtelling= 25%-bijtelling

[ Voor 10% gewijzigd door Pinobigbird op 08-08-2014 14:30 . Reden: Bijtellingskleuren toegevoegd ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hee! Een 1,5 liter EcoBoost blok :) Tof!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dieseltje ook tof!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01
Ik snap niet dat ze een 1,5 én een 1,6 TDCi met 95pk uitbrengen, wat is daar het nut van? Want dan hebben ze ook nog een 1.5 TDCi met 105pk? Valt die in de 14%?

update: net ff opgezocht, helaas net niet.

[ Voor 40% gewijzigd door tiguan op 08-08-2014 14:31 ]

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik vind de 1,5 l TDCi 120PK Ford PowerShift-automaat voor 20%-bijtelling wel interessant. Alleen werd in februari al bekend dat deze pas in 2015 komt :
Ford introduceert de nieuwe Focus (.doc)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12
Het voorbij weekend zijn we met de S-Max richting Duitsland geweest en uiteraard op die niet drukke stukken het gaspedaal eens hard ingedrukt. Het blijft me toch verbazen hoe relatief vlot de 2.0 Tdci het niet zo kleine gewicht van een S-Max vooruit stuwt. Maar na een tijdje op topsnelheid kreeg ik echter wel een motorstoring. :/ De wagen bleef rijden maar het duurde enorm lang om op snelheid te blijven en bij iets steilere stukken verloor de wagen zelfs snelheid. Uiteindelijk dan aan een stopplaats langs de kant gezet en de motor stilgelegd. Na een paar minuten wachten was de melding verdwenen en had ik terug al het vermogen ter beschikking. Sindsdien geen problemen meer. Verder heb ik nog nooit klachten gehad van deze wagen en blijf er tevreden over maar dit was toch iets vreemds. Misschien de volgende keer toch laten uitlezen in de garage.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 08-08-2014 15:11 ]

• Pwuts
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

D-Three schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:10:
Het voorbij weekend zijn we met de S-Max richting Duitsland geweest en uiteraard op die niet drukke stukken het gaspedaal eens hard ingedrukt. Het blijft me toch verbazen hoe relatief vlot de 2.0 Tdci het niet zo kleine gewicht van een S-Max vooruit stuwt.
Dat is dan nog de 2.0TdCi, heb je ooit in de vijfcilinder S-Max 2.5 Turbo met 220pk gereden? Die haalt 235km/h en klinkt awesome 8) Niet dat die ooit zal kunnen tippen aan de Ford Mondeo ST200 of ST220 maar voor een MPV is 'ie retesnel ;)

Even verder over de Mondeo MK1 Facelift 1997-2000 (vaak genoemd als Mondeo MK2) 1.8 Zetec-E. Modellen uit die generatie met een benzinemotor (met uitzondering van de V6-motoren) remmen (bijna) niet op de motor af. Nou zegt de Fordgarage dat dat door het motormanagement komt en een bekend probleem is bij die generatie, maar zijn daar geen veiligheidseisen voor? Op steile hellingen moet je kunnen afremmen, ook zonder je (schijf-)remmen in 1 keer naar de filistijnen te jagen. Daarvoor is de motorrem ook uitgevonden, maar wat nou als die niet werkt? Pas als de motor in de 5500-6000rpm loopt (!!!), bijna in de redline dus, begint een kleine vertraging voelbaar te worden. Nou kan dat natuurlijk ook zijn omdat die motor zo efficient mogelijk is gebouwd en dus met zo weinig mogelijk weerstand bij uitrollen (ook al rijdt 'ie gemiddeld 7,5-8L/100km) maar ik vraag me af of dat ten koste mag gaan van de veiligheid.. :|

[ Voor 42% gewijzigd door Pwuts op 15-08-2014 23:15 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

die 2.0 heeft echt bijzonder fijn veel koppel en dat zorgt ervoor dat je alsnog snel weg bent.

130PK uit een 2.0 diesel in een automaat voelt zelfs snel aan dankzij dat koppel.

In een Mondeo wagon.

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 15-08-2014 23:06 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

DennusB schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:17:
Hee! Een 1,5 liter EcoBoost blok :) Tof!
Die bestaat al een tijdje? Dacht dat het een 1.6 was, de PK's komen wel overeen.

Strava

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:28
Heb sinds 3 weken een c-max ecoboost edition.

Afgezien van het feit dat Ford blijkbaar software voor het SYNC systeem laten schrijven en testen door dronken chimpanzees...

- Is het normaal dat als de brandstof meter en de boordcomputer aangeven dat je op damp rijdt en nog hooguit 30km te gaan hebt er in werkelijkheid nog bijna 10 liter in je tank zit?
- heeft iemand een idee welk merk USB stick wel werkt met dat SYNC gebeuren?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de USB stick wel geformatteerd met FAT32? Op vakantie was dat mijn probleem ook bij de Ford Escape (Kuga) die ook zo'n Ford SYNC systeem had.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Onze sync werkt prima met een Sandisk. Direct overgenomen vanuit de Polo alleen de indeling was fubar omdat de RCD-310 werkt met mappen en de Sync werkt met tags.

• tiguan
Ik heb een Kingston er in zitten, geen probleem.

• Wijnands
J0YR1D3R schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:35:
Heb je de USB stick wel geformatteerd met FAT32?
ja, uiteraard. Ding werkte ook 3 maanden probleemloos in de Skoda die ik als huurauto had.

• Wijnands
Touchdomex schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:39:
Onze sync werkt prima met een Sandisk. Direct overgenomen vanuit de Polo alleen de indeling was fubar omdat de RCD-310 werkt met mappen en de Sync werkt met tags.
Dat komt omdat chimpansees het idee van mappen niet begrijpen. MAar, sandisk werkt dus.
tiguan schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:12:
Ik heb een Kingston er in zitten, geen probleem.
Enig idee welke?

[ Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 19-08-2014 19:46 ]

• tiguan
Datatraveler 2.0 ofzo geloof ik. Ik heb er trouwens wel mappen op zitten hoor.

[ Voor 41% gewijzigd door tiguan op 19-08-2014 20:03 ]

• RickvN
Bij mij ook een kingston, zelfs voor een mooi prijsje. Werkt inderdaad ideaal.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11 15:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

Als je meerdere usb-sticks hebt geprobeerd, is het ook mogelijk dat de usb-ingang/usb-kabel gewoon stuk is. Had een collega van me ook met zijn Fiësta. Dat is nog onder garantie gerepareerd.

• Pwuts

Pwuts

Dat soort moderne fratsen gaat nevernooit kapot in een Ford Mondeo uit 2000 :)
Okee... dat komt wel omdat het er gewoon niet in zit. Een radio en een tape-speler, that's it! ;)

¯\_(ツ)_/¯

• tiguan
Haha lekker oldskool.

• Wijnands
MasterPrutser schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:44:
Dat soort moderne fratsen gaat nevernooit kapot in een Ford Mondeo uit 2000 :)
Okee... dat komt wel omdat het er gewoon niet in zit. Een radio en een tape-speler, that's it! ;)
Ik had begin 2000 ook een mondeo als voorloop auto (maar dan met CD speler ;) ) Heerlijke wagen! Mede op basis daarvan had ik deze auto uitgezocht. |:(

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 07:42:
[...]

Ik had begin 2000 ook een mondeo als voorloop auto (maar dan met CD speler ;) ) Heerlijke wagen! Mede op basis daarvan had ik deze auto uitgezocht. |:(
Had je toen ook al niet gemerkt dat Ford zijn eigenaardigheden heeft? :+

• Wijnands
Nee. Ik had er een met de Sony audio optie en automatische airco als proefrit auto. Wist ik veel dat Ford niet in staat is om een handmatige airco te maken die net zo goed is als Renault, Peugeot of Opel. En ik wist ook niet dat Skoda's Amundsen systeem 5 jaar voorloopt op SYNC qua gebruiksvriendelijkheid en betrouwbaarheid.
Dan nog had ik denk ik niet gevonden dat benzine tank leeg bij ford betekend "maar eigelijk heb je nog 9 liter"

Ik kan me van de Mondeo niet herinneren dat de bestuurder zo als een kind of persoon met verstandelijke beperking werd benaderd. Misschien meer Amerikaanse invloed ofzo?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 07:58:
Nee. Ik had er een met de Sony audio optie en automatische airco als proefrit auto. Wist ik veel dat Ford niet in staat is om een handmatige airco te maken die net zo goed is als Renault, Peugeot of Opel.
Je hebt dus niet proefgereden en het systeem geprobeerd waarmee je daadwerkelijk ging rijden? :X Dat is ook wel een beetje niet handig...

Airco zou moeten werken dus misschien naar de dealer ermee? Lijkt mij een fout... Bij onze Focus en vorige Mondeo was dat juist iets wat te goed werkte :X
En ik wist ook niet dat Skoda's Amundsen systeem 5 jaar voorloopt op SYNC qua gebruiksvriendelijkheid en betrouwbaarheid.
Het systeem is schat ik 3/4 jaar oud ondertussen en tussentijds wordt zoiets niet geupdate dus eigenlijk klopt dat wel :+ Volgens mij zijn die Amundsen dingen redelijk nieuw qua ontwerp en systeem. Gelukkig ook nog steeds makkelijk te jatten :o
Dan nog had ik denk ik niet gevonden dat benzine tank leeg bij ford betekend "maar eigelijk heb je nog 9 liter"
Doe er je voordeel mee. Als je om zoiets al wilt gaan klagen... Ik ben het gewend want hier altijd Ford gereden. Rij nu jammer genoeg VW en die rij je dus wel echt leeg leeg :X
Ik kan me van de Mondeo niet herinneren dat de bestuurder zo als een kind of persoon met verstandelijke beperking werd benaderd. Misschien meer Amerikaanse invloed ofzo?
Denk eerder minder :+ Fords uit die periode zijn ook al raar maar dan op andere vlakken. Ooit opgevallen dat Mondeo's uit die periode allemaal gescheurde bumpers hebben? Voor en achter? Dat komt door de diebele keuze van hars destijds. Wat keihard wordt en dus bij een licht tikje in 100 stukken uit elkaar ploft.

• Wijnands
Touchdomex schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:05:
[...]

Je hebt dus niet proefgereden en het systeem geprobeerd waarmee je daadwerkelijk ging rijden? :X Dat is ook wel een beetje niet handig...
Klopt! Haastwerk is niet handig. :$
Het systeem is schat ik 3/4 jaar oud ondertussen en tussentijds wordt zoiets niet geupdate dus eigenlijk klopt dat wel :+ Volgens mij zijn die Amundsen dingen redelijk nieuw qua ontwerp en systeem. Gelukkig ook nog steeds makkelijk te jatten :o
Interface van die dingen is gewoon doordacht. Die Ford bende... :F
Doe er je voordeel mee. Als je om zoiets al wilt gaan klagen... Ik ben het gewend want hier altijd Ford gereden. Rij nu jammer genoeg VW en die rij je dus wel echt leeg leeg :X
VW, Skoda, peugeot, Renault. Leeg=leeg. Simpel. Ik kan hier ook wel aan wennen maar ik had gewoon het idee dat er een kleinere tank in zat dan ik besteld had.

• RickvN
Merk inderdaad ook het verschil aan de pomp. Bij een Fox (tankinhoud 45 liter) ging er gewoon 45-48L in, bij de Fiësta gaat er ca. 35L in met tankinhoud van 42L (als ik het goed heb). Begint ook al te piepen bij actieradius van 170km :+ Maar inderdaad, iets vaker tanken, om safe te spelen, maar wel kleinere bedragen...

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 15:56

Reneger

Wie? IK?

Zo te lezen ben ik erg blij met het pre-sync systeem in mn Focus. Gewoon een Blaupunkt navi, zover ik weet... :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

Klopt! Haastwerk is niet handig. :$
Misschien kijken of je alsnog het Sony systeem kan krijgen? Als die wel goed voor je werkt.
Interface van die dingen is gewoon doordacht. Die Ford bende... :F
Ja dat klopt :D Interface is iets teveel gericht op kleurtjes en effectjes :D Het werkt uiteindelijk wel maar overzichtelijk is anders inderdaad.

• Wijnands
Reneger schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:16:
Zo te lezen ben ik erg blij met het pre-sync systeem in mn Focus. Gewoon een Blaupunkt navi, zover ik weet... :)
En zodra dat oranje gevaar van jou aan vervanging toe is... kijk ook 's bij een ander merk!
Touchdomex schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:37:

Ja dat klopt :D Interface is iets teveel gericht op kleurtjes en effectjes :D Het werkt uiteindelijk wel maar overzichtelijk is anders inderdaad.
Het werkt meestal, zeker na 2 a 3 pogingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Wijnands op 20-08-2014 12:58 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:57:
[...]

En zodra dat oranje gevaar van jou aan vervanging toe is... kijk ook 's bij een ander merk!
Alleen voor het multimediagedeelte? :+
Het werkt meestal, zeker na 2 a 3 pogingen.
Het is eventjes wennen inderdaad :+ Ze gaan het systeem wel vernieuwen straks.... Las dingen over touchscreens enzo :+

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 20-08-2014 13:05 ]

• Wijnands
Touchdomex schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:05:
[...]

Alleen voor het multimediagedeelte? :+
ik ben daar heel simpel in. Als ik iets koop verwacht ik dat het goed werkt. Niet dat ik bij afleveren opeens geconfronteerd wordt met een lijstje eigenaardigheden wat snel verder groeit.
[...]

Het is eventjes wennen inderdaad :+ Ze gaan het systeem wel vernieuwen straks.... Las dingen over touchscreens enzo :+
Meest hoopgevende voor mensen die om de een of andere reden toch besluiten om een Ford te kopen, Ford stopt zeer binnenkort met Windows.

[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 20-08-2014 13:10 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:48

PauseBreak

derp!

Tsja, of je nu blij moet zijn met wéér een ander besturingssysteem erop...

Nee, merp!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:07:
[...]

ik ben daar heel simpel in. Als ik iets koop verwacht ik dat het goed werkt. Niet dat ik bij afleveren opeens geconfronteerd wordt met een lijstje eigenaardigheden wat snel verder groeit.
Gelukkig is elk merk daar schuldig aan. Mijn Polo heeft nog steeds een raar weggedrag welke trekt naar rechts. De dealer zegt dat het de wegen zijn. Ik heb het bij geen enkele andere auto in ons wagenpark thuis. Heb mij er uiteindelijk bij neergelegd want de vorige had het ook. Het gaat om een auto van de zaak die mij is toegewezen maar ik had er geen keuze in. Stiekem zou ik liever een straks sturende auto dan een multimediasysteem waarmee te leven valt...

• tiguan
Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:03:
VW, Skoda, peugeot, Renault. Leeg=leeg. Simpel. Ik kan hier ook wel aan wennen maar ik had gewoon het idee dat er een kleinere tank in zat dan ik besteld had.
Ik kon makkelijk nog 25 km rijden als boordcomputer actieradius 0 zei bij m'n Golf.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:57:
[...]

Dan hebben ze vast een systeem wat wel werkt. :P

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 00:10
Ik kwam vandaag een nieuwe Ford Fusion tegen op de A7.

Geïmporteerd, of is deze (mooie) auto al ergens in Europa te verkrijgen?

• tiguan
Dat wordt de volgende Mondeo. Inderdaad erg mooie auto. We hebben hier al een , naar mijn mening saaie, Fusion.

[ Voor 38% gewijzigd door tiguan op 20-08-2014 18:30 ]

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

Er rijden in Nederland geimporteerde Ford Fusions rond ja.
Zijn van die hybride units.

Verwijderd

De velgen van mijn ST220 beginnen ondertussen flink af te kalven. Een nieuwe set kost rond de 1200 euro (wordt niet meer gemaakt). Refurbish + poedercoating kost tussen de 400 en 500 euro.

Nu heb ik nieuwe aftermarket RS velgen gevonden die voor 500 euro gemonteerd kunnen worden. Ik weet niet zeker of ik ze mooi vind of richting de foute tuning vind neigen. Wat is jullie mening?

Originele velgen (foto uit 2008 toen ze nog mooi waren):

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/332tgki.jpg

RS velgen:

Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l14/m_nettleship/mondeo-1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 21:02 ]

• Momentumlol
  • Laatst online: 15-11 20:53

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:42:
De velgen van mijn ST220 beginnen ondertussen flink af te kalven. Een nieuwe set kost rond de 1200 euro (wordt niet meer gemaakt). Refurbish + poedercoating kost tussen de 400 en 500 euro.

Nu heb ik nieuwe aftermarket RS velgen gevonden die voor 500 euro gemonteerd kunnen worden. Ik weet niet zeker of ik ze mooi vind of richting de foute tuning vind neigen. Wat is jullie mening?

[afbeelding]

RS velgen:

[afbeelding]
Geweldig die RS velgen, staat super!!! Zeker geen foute jonge jochies velgen :)

Je mondeo staat er prachtig bij met die blauwe kleur trouwens!

[ Voor 10% gewijzigd door Momentumlol op 20-08-2014 22:35 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Wijnands
Foute tuning! en inderdaad, mooi blauw!

Velgen afkalven? Echt???

[ Voor 67% gewijzigd door Wijnands op 20-08-2014 22:59 ]

Verwijderd

Afbladderen, corroderen, je weet wel

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[afbeelding]

RS velgen:

[afbeelding]
Maakt imho weinig uit. Beide zijn best netjes en niet foute tuning.
Joostk schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:54:
Er rijden in Nederland geimporteerde Ford Fusions rond ja.
Zijn van die hybride units.
Yup klopt die vielen door een wazige constructie gewoon in de 14% bijtelling. Heb er ook al 2 gezien. Ziet er best redelijk uit imho. Zou hem zo rijden als het kon :+

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12
Die laatste velgen vind ik moderner ogen, persoonlijk zou ik voor die gaan. En foute tuning kan je dat niet noemen, de originele velgen zijn nu ook niet bepaald standaardvelgen. Trouwens, het betreft geen 90pk Fiesta maar een Mondeo 3.0 V6 ;)

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
Ik ben in de markt voor een gebruikte S-Max, bouwjaar rond 2009. Zijn er nog speciale aandachtspunten bij dit model? Ik zoek een 2.0 benzine uitvoering, handbak. Is de flexifuel uitvoering betrouwbaar of zijn hier bekende problemen mee bekend?

Gisteren heb ik een S-Max (2009) proefgereden en wat me opviel is dat ik de verlichting (koplampen) niet uit kon schakelen. De verkoper beweerde dat dit DRL zou zijn :? Ik bedoel, de schakelaar heeft een uitstand, de "0", en toch bleven de koplampen branden. Lijkt mij een storing, verkoper zei van niet.

[ Voor 8% gewijzigd door C00KW4US op 21-08-2014 07:46 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

C00KW4US schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:45:
Ik ben in de markt voor een gebruikte S-Max, bouwjaar rond 2009. Zijn er nog speciale aandachtspunten bij dit model? Ik zoek een 2.0 benzine uitvoering, handbak. Is de flexifuel uitvoering betrouwbaar of zijn hier bekende problemen mee bekend?

Gisteren heb ik een S-Max (2009) proefgereden en wat me opviel is dat ik de verlichting (koplampen) niet uit kon schakelen. De verkoper beweerde dat dit DRL zou zijn :? Ik bedoel, de schakelaar heeft een uitstand, de "0", en toch bleven de koplampen branden. Lijkt mij een storing, verkoper zei van niet.
Hoezo niet uitschakelen? Wat is er niet uit te schakelen?

Klinkt inderdaad als de DRL eigenlijk...

• C00KW4US
Touchdomex schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:38:
[...]

Hoezo niet uitschakelen? Wat is er niet uit te schakelen?

Klinkt inderdaad als de DRL eigenlijk...
Het lijkt mij logisch dat je de koplampen altijd moet kunnen uitschakelen. Er zit een standje "0" op de schakelaar. Toch bleven de dimlichten branden.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

C00KW4US schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:04:
[...]

Het lijkt mij logisch dat je de koplampen altijd moet kunnen uitschakelen. Er zit een standje "0" op de schakelaar. Toch bleven de dimlichten branden.
Is de zweedse manier ;) Je kan je lampen NOOIT helemaal uitzetten. Je moet verplicht je dimlichten aan hebben. Is afaik volledig normale optie.

Waarom moet jij je koplampen helemaal uitzetten?

• C00KW4US
Touchdomex schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

Is de zweedse manier ;) Je kan je lampen NOOIT helemaal uitzetten. Je moet verplicht je dimlichten aan hebben. Is afaik volledig normale optie.

Waarom moet jij je koplampen helemaal uitzetten?
Niks Zweedse manier, zelfs in m'n V40 kan ik de dimlichten uitschakelen. De discussie waarom ik de koplampen uit wil zetten doet er niet toe, ik wil weten of dit bij een S-Max by design zo is of dat het een niet werkende lichtschakelaar betreft.

• tiguan
Bij de Focus kan het ook allemaal helemaal uit hoor, ik heb geeneens DRL verlichting.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

tiguan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:30:
Bij de Focus kan het ook allemaal helemaal uit hoor, ik heb geeneens DRL verlichting.
Focus kan het uit inderdaad, bij ons ook maar het hoeft niet perse iets slechts te zijn... Dat is meer wat ik bedoel...

• tiguan
Touchdomex schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:11:
[...]

Focus kan het uit inderdaad, bij ons ook maar het hoeft niet perse iets slechts te zijn... Dat is meer wat ik bedoel...
Je zegt zelf net dat je het NOOIT helemaal uit kan zetten? :?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

tiguan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:49:
[...]

Je zegt zelf net dat je het NOOIT helemaal uit kan zetten? :?
Ja op standje 0...

Mijn Polo kunnen ze ook nooit uit trouwens :+ De voorkant that is.

• Wijnands
C00KW4US schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:45:

Doe bij een Ford GEEN aannames. Check al dat soort details. Als het een instelling zou moeten zijn laat de verkoper dat dan bewijzen.

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-11 18:33
Heeft de bedrijfswagen waarmee ik rij ook. Noemt men inderdaad scandinavische stand. (is trouwens een VW)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Pwuts

Pwuts

[afbeelding]

RS velgen:

[afbeelding]
Ik zeg: doen! Als je er vanaf wil, geef dan ff een seintje.. ;) :9~

¯\_(ツ)_/¯

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

C00KW4US schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:20:
[...]

Niks Zweedse manier, zelfs in m'n V40 kan ik de dimlichten uitschakelen. De discussie waarom ik de koplampen uit wil zetten doet er niet toe, ik wil weten of dit bij een S-Max by design zo is of dat het een niet werkende lichtschakelaar betreft.
Kan ook follow-me-home zijn. Stond de auto stil en met motor uit? Zo niet: uitlezen!

Nee, merp!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-11 12:52

Nutral

gamer/hardware freak

Ik mijn fiat heb ik een optie in het menu om altijd stadslichten aan te hebben staan, dit kan in het menu uitgezet worden, maar blijft doorwerken ook al zet je de lichten uit met de schakelaar. Is dit misschien ook zo bij de ford?

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ford maakt prijzen en uitrusting van nieuwe Mondeo bekend
Amsterdam, 22 augustus 2014 - Ford Nederland maakt vandaag de prijzen van de gloednieuwe Mondeo bekend. De nieuwste generatie van een van de meest succesvolle auto´s in het segment biedt een toonaangevende rijdynamiek, innovatieve technologie, hoogstaand comfort en een geraffineerd ontwerp. Lees volledig bericht
Highlights

Ford start de introductie nieuwe Mondeo met uitvoeringen in het midden- en hogere segment. Overige varianten worden medio oktober bekend gemaakt.
Onderscheidend raffinement en superieure rijdynamiek door nieuwe wielophanging en besturing
Assortiment Mondeo aandrijvingen is met benzine-, diesel- en Hybrid-uitvoeringen gevarieerder dan ooit
Geavanceerde technologieën waaronder adaptieve LED-verlichting, Active Park Assist, Active City Stop, multicontourstoelen met massagefunctie, handsfree achterklep, SYNC 2-connectiviteit en opblaasbare veiligheidsgordels achterin, unicum in segment
Leverbaar in Nederland vanaf medio december met vanafprijzen van €31.195,-*
20% fiscale bijtelling voor alle handgeschakelde diesels tot en met 132kW/180pk en Mondeo Hybrid
Zeer aantrekkelijk First Edition Pack voor snelle beslissers
Downloads

Ford maakt prijzen en uitrusting nieuwe Mondeo bekend
Ford Mondeo Prijslijst
Foto's in hoge resolutie
Afbeeldingslocatie: http://www.fordmediacenter.nl/persberichten/780/thumbs/GoFurther-All-New-Mondeo-05.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.fordmediacenter.nl/persberichten/780/thumbs/GoFurther-All-New-Mondeo-06.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.fordmediacenter.nl/persberichten/780/thumbs/GoFurther-All-New-Mondeo-07.jpg

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Krijgen we meteen de facelift of moeten we het doen met een inmiddels alweer bejaard model? :+

Nee, merp!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 12:59

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gezien een zeer waarschijnlijke total loss hier wil ik over op een gezinsauto met echt ruimte. Mijn voorkeur gaat uit naar een 2000-2004ish Focus Wagon op benzine, gezien de prijs/kwaliteitverhouding.

Zijn er bekende mankementen waar ik op moet letten als ik er eentje ga bekijken?

En heeft iemand ervaring met (de kosten van) het achteraf laten monteren van een trekhaak?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pathogen schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:10:
Gezien een zeer waarschijnlijke total loss hier wil ik over op een gezinsauto met echt ruimte. Mijn voorkeur gaat uit naar een 2000-2004ish Focus Wagon op benzine, gezien de prijs/kwaliteitverhouding.

Zijn er bekende mankementen waar ik op moet letten als ik er eentje ga bekijken?

En heeft iemand ervaring met (de kosten van) het achteraf laten monteren van een trekhaak?
ROEST! :+ ROEST! ROEST! :+

Dat is de standaard tip bij alle Fords...

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Pathogen schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:10:

Meer dan genoeg, kijk eens hier.

Mijn eigen ervaringen met een Focus (2003) zijn niet bepaald positief.
Een opsomming van wat ik in 1,5 jaar tijd heb moeten vervangen (buiten regulier onderhoud om):
- Dynamo
- Massa-aansluitingen
- Koplampen
- Allerlei lampjes in het interieur
- Airco-compressor
- Motorblok (defecte drijfstanglagers)
- Achteruitrijlicht. (dom ontwerp, het water van de wielen komt er direct in, gaat dus erg vaak kapot)

Maar goed, ik heb dan ook pech ;) Dé tip die ik je wil meegeven is controleer ALLES en let HEEL ERG GOED op roest. Deze dingen roesten namelijk vrolijk verder, ook als het een facelift betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 22-08-2014 16:43 ]

Nee, merp!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ok, zaklamp mee en goed poken dus :)

Oeh, die link is heeeeel erg handig! danku

[ Voor 38% gewijzigd door Pathogen op 22-08-2014 16:39 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Had iemand al roest gezegd?

Overigens waar niet voor een Mk2 first edition? Of is je budget niet zo groot?

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Het budget is niet groot, mijn huidige autootje heb ik in januari nog gekocht, dus dit wordt de tweede auto-aanschaf in een jaar. Ik wil niet meer dan een paar 100jes boven de dagwaarde/opkoopwaarde gaan van mijn Hyundai Getz uit 2004 (100k op de teller).

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Pathogen schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:38:
Ok, zaklamp mee en goed poken dus :)
Niet alleen dat. Controleer de auto op onregelmatig lopen tijdens stationair toerental. Gewoon ergens parkeren en lekker laten lopen. Ding hoort rond de 7-800tpm te draaien als ie warm is.
Als je dat doet, let erop dat je verlichting niet begint te knipperen. Dat duidt op een massaprobleem en dat wil je niet.
Let erop dat het ding soepel schakelt. Haal 'm goed door in de versnellingen. Met een 1.6 16V benzine heb je bij 4.000tpm een koppelbult en bij 6.000tpm je maximale pk's. Dat kun je merken als je genoeg gas geeft (vol gas tot bijna vol gas). Let erop dat het ding makkelijk tot zijn maximale snelheid doortrekt.
Probeer de elektrische ramen uit, met name de auto's met ook achter elektrische ramen willen wel eens ramen hebben die niet meer omhoog komen.
Sloten: Goed nalopen, die willen wel eens gaan spoken. Dus dat bepaalde deuren niet meer dichtgaan of juist niet meer openen.

Nee, merp!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Pinobigbird schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:43:

[...]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Geil <3 <3 <3

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

Serieus die 2.0 Ecoboost alleen met automaat wat is dat voor bullshit.
En ten minste weer elektrisch inklapbare spiegels op elk type en uitvoering verkrijgbaar. Iets wat me vader vreemd vond dat ie dat niet heeft op zijn huidige Mondeo Mk. IV en wel op zijn Mk. III met hetzelfde uitvoeringspakket.
En verwarmbaar stuurwiel dats nice.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Lijkt erg op de Fusion die ze al een tijd in de VS hebben.

• RickvN
Omdat er 1,5 week geleden iemand tegen m'n Fiësta zat, vandaag op reparatie.
Kom ik daar met m'n goed gedrag aan, krijg ik een Ka mee. Meen je toch niet...
Kom al op mijn werk aan met rugpijn. Schakelbak zit vooraan tegen dashboard aan, stoel heel hoog en met m'n kniën tegen het stuur. Hele tijd krom zitten om dus te kunnen schakelen.

En dan ook nog een witte. Mijn mannelijkheid wordt aangetast.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Momentumlol schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:17:
[...]

Lijkt erg op de Fusion die ze al een tijd in de VS hebben.
Dat komt omdat het dezelfde auto is. Het is een "wereldauto", maar omdat bij Ford overal, in alle lagen van de organisatie, voornamelijk totaal incompetente mensen werken zijn ze er niet in geslaagd om die auto overal ter wereld gelijktijdig beschikbaar te krijgen.

Nee, merp!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

PauseBreak schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:33:
[...]

Dat komt omdat het dezelfde auto is. Het is een "wereldauto", maar omdat bij Ford overal, in alle lagen van de organisatie, voornamelijk totaal incompetente mensen werken zijn ze er niet in geslaagd om die auto overal ter wereld gelijktijdig beschikbaar te krijgen.
Haha mooi neergezet _ :Y

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:49
Heb sinds kort een Focus Mk3, en nu wat vraagjes:

Waar laat ik de life hammer? graag wil ik hem uit het zicht hebben, dus portiervakken zijn niet een optie. In het armsteunvak heb ik hem nu liggen, maar ik wil hem het liefste ergens vast hebben zitten. Heeft Ford een accessoire hiervoor?

Verder heeft deze geen achteruitrij camera, en het MFD display (wat je krijgt als je navigatie pakt, niet het sony ding). Online zijn talloze camera's te vinden die je met de kentekenverlichting moet omwisselen. Maar is het simpelweg, omwisselen + optie in de auto aan (laten) zetten? Of moet ik zelf nog een kabel lopen trekken + kan ik deze dan op mijn systeem aansluiten?

Tenslotte vind ik de xenon koplampen + led verlichting units van Ford (dus niet de imitatiemeuk) megavet. Iemand een idee wat deze kosten, en of het dan een kwestie is van de units omwisselen?

Mess with the best, die like the rest

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:01
Ik zou zelf de life hammer juist niet uit het zicht plaatsen omdat je deze in nood makkelijk moet kunnen pakken, ook als er iemand anders in de auto zit die niet weet waar jij de hamer "verstopt' hebt.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Zojuist de Focus voor zijn 1e APK weggebracht.. Ben benieuwd, ik verwacht weinig eigenlijk.

Verwijderd

ThaStealth schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:12:
Heb sinds kort een Focus Mk3, en nu wat vraagjes:

Waar laat ik de life hammer? graag wil ik hem uit het zicht hebben, dus portiervakken zijn niet een optie. In het armsteunvak heb ik hem nu liggen, maar ik wil hem het liefste ergens vast hebben zitten. Heeft Ford een accessoire hiervoor?
in m'n MKIII Mondeo heb ik de life-hammer net onder m'n voorstoel, er is niet veel ruimte vanwege de motor van de stoelverstelling, maar net genoeg voor de hamer, net uit het zicht en in geval van nood snel bereikbaar

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-11 13:24

Aldmar

Niks...

Gisteren mijn Focus (2009 / 1.6tdci) voor de 140k beurt weggebracht. Hij hield af en toe een beetje in en heel soms kon je wat uitlaatgas ruiken.

Bleek dat de afdichting van de verstuivers lek was. Schijnt een bekend kwaaltje te zijn als ik het zo lees op internet... Verder was alles prima, standaard filtertjes e.d. vervangen. Al met al wel een mooie rekening, maar nu kunnen we weer kilometers maken!

Ik kreeg er ook een "Ford Assistance Gold" verlenging voor een jaar bij. Iemand hier ervaring mee? Ik heb op dit moment namelijk nog een anwb lidmaatschap, maar dit Gold pakket lijkt er verdacht veel op. Als dit zo is, kan ik de anwb de deur uit doen en weer een paar euro in de zak steken.

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 14:22
Ford Assistance Gold is gewoon een afspraak met de wegenwacht of indien dichtbij een Ford Service mannetje van de garage. :-)

Verwijderd

Aldmar schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:00:
Ik kreeg er ook een "Ford Assistance Gold" verlenging voor een jaar bij. Iemand hier ervaring mee? Ik heb op dit moment namelijk nog een anwb lidmaatschap, maar dit Gold pakket lijkt er verdacht veel op. Als dit zo is, kan ik de anwb de deur uit doen en weer een paar euro in de zak steken.
Ik heb er 1x gebruik van gemaakt toen m'n dynamo stuk bleek en m'n accu onderweg leeg was. Er kwam gewoon iemand van de ANWB langs. Die assistance wordt elk jaar verlengd bij je beurt, dus ANWB lidmaatschap heb je niet meer nodig.

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 19:36
basjuhh schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:55:
Ford Assistance Gold is gewoon een afspraak met de wegenwacht of indien dichtbij een Ford Service mannetje van de garage. :-)
Afgelopen dinsdag weer eens kennis mee gemaakt, omdat de Focus totaal niet meer in versnelling wilde. Eerst lease maatschappij gebeld, die de Ford Assistance belt en vervolgens komt er een ANWB auto aangereden.

Helaas had 'ie minder goed nieuws, afslepen of in z'n 2 naar de garage rijden. Gelukkig het laatste nog mogelijk. Wordt ik een dag later gebeld dan men begonnen is met het uitbouwen van de versnellingsbak, want dat was volgens Ford NL wel handig...

Ben benieuwd hoe lang ik 'm kwijt ben, toch een serieuze kwaal voor een auto van een jaartje en 3 maanden oud.. Eerst maar eens verder tuffen in een Astra |:(

prutsert

• tiguan
Oh dat klinkt niet best. hoeveel kilometers heb je er op staan? Mijne is van maart 2013, ik hoop niet dat ik hetzelfde ga meemaken.

• Wijnands
Nou, even wat bonnetjes uit m'n mapje met autopapieren opgeruimd. Wel eerst even de rekenmachine erbij gepakt:
Werkelijk verbruik en gecombineerd verbruik volgens de fabrikant. Mijn rijstijl is niet veranderd en wat ik rij eigenlijk ook niet.

Ford C-max 1.0 ecoboost: 7.6l liter/100km (5.1/100 volgens Ford )

Ter vergelijking, de tijdelijke auto:
Skoda Octavia 1.2 TFSI: 5.3 liter /100km (5.1/100 volgens Skoda)

En mijn vorige leaseauto:
Renault Kangoo 1.6: 8.0 liter / 100km (7.7/100 Volgens Renault)

• tiguan
De deur rubbers van de achterportieren van m'n Focus laten nu voor de tweede keer los. Is dit een Ford kwaal ofzo?

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 19:36
tiguan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:36:
Oh dat klinkt niet best. hoeveel kilometers heb je er op staan? Mijne is van maart 2013, ik hoop niet dat ik hetzelfde ga meemaken.
70K, niet erg veel dus... Die van mij is van eind maart inderdaad, wel maandagochtend uit de fabriek gerold. Garage belde met de melding dat de complete bak eruit is gegaan, een of andere ring tussen de bak en de koppeling compleet afgescheurd was. Als het goed is vanmiddag weer ophalen, dan een complete week kwijt geweest...

prutsert

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

tiguan schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:19:
De deur rubbers van de achterportieren van m'n Focus laten nu voor de tweede keer los. Is dit een Ford kwaal ofzo?
Blijkbaar wel ja, onze Fiesta mk7 heeft er ook last van. Best wel knullig eigenlijk...

Strava

• tiguan
@waazaa: Klinkt niet best, ik zit nu op 36.000 ongeveer.

@vhal: Damn, ik heb aardig wat auto's gehad, maar nog nooit dat de rubbers loslaten.

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10391430_10152373281963129_4987515387818788262_n.jpg?oh=297fdb0418d31d8dd17e06c2e83af5dd&oe=5478D06B

Met dank aan een debiel jochie dat;
1. een inrit uitrijd (voor mij een inrit, voor hem geen uitrit dus)
2. met zijn telefoon in handen zit en dus
3. niet oplet waar hij fietst.

Ik reed dus een inrit in om bij de supermarkt te komen en zo een jochie fietst me bijna voorin.
Helaas kickte het verkeerde reflex in en ipv op de rem te gaan probeerde ik naar links te ontwijken.
Gelukkig voor hem lukte mij dat, pech voor mij dat ik nu de zijkant van m'n Fiestatje naar de kloten heb omdat ik tegen een pilaar aantikte :(.

Los van de blikschade trekt de wagen heel lichtjes naar rechts (als ik het stuur gewoon recht heb staan).
Als ik het stuur recht zet, lijkt het alsof de rechter band een beetje naar rechts staat (de klap/schade is aan de linker kant zoals op de foto te zien).

Zaterdag gaat een maat van mij (monteur) een gratis kijkje nemen om te zien wat nou precies beschadigd is en wat het me gaat kosten om de schade (en evt de blikschade) te laten maken.

Het joch in kwestie heeft hem trouwens op een sprintje gezet en gezien de inritconstructie kon ik hem helaas niet achterna. Niet dat het veel uitgemaakt had, want schade door fietsers en voetgangers in zo een situatie is toch voor eigen rekening.

Ik heb me in ieder geval behoorlijk staan uitflippen daar gisteren :(.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

in m'n MKIII Mondeo heb ik de life-hammer net onder m'n voorstoel, er is niet veel ruimte vanwege de motor van de stoelverstelling, maar net genoeg voor de hamer, net uit het zicht en in geval van nood snel bereikbaar
Hoewel ik 'm daar ook niet heb zitten wordt tijdens veiligheid- en rijvaardigheidstrainingen altijd geleerd om 'm tegen je plafond te maken. Je hebt hem namelijk het hardst nodig als je ondersteboven hangt (gordelsnijder) of onder water begint te lopen. Probeer hem maar te pakken als je ondersteboven en/of deels in het water zit.

Enfin, vooralsnog ga ik gewoon niet ondersteboven in het water met mijn auto, maar toch...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Darkfreak schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:34:

Het joch in kwestie heeft hem trouwens op een sprintje gezet en gezien de inritconstructie kon ik hem helaas niet achterna. Niet dat het veel uitgemaakt had, want schade door fietsers en voetgangers in zo een situatie is toch voor eigen rekening.
:N

Zeker niet met een dashcam of getuigen :Y

Pagina: 1 ... 31 ... 139 Laatste