"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
In ieder geval stukken goedkoper dan opnieuw spuiten. Voortaan goed uitkijken onder welke boom je je auto neerzet.RickvN schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:04:
Fuuu. Het blijkt dus hars te zijn, dus dat wordt binnenkort een keertje flink poetsen.
Suc6 met poesten, het is klote spul.
Tsja het was op vakantie, de enige plek uit de zon....MadMan68 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:33:
[...]
In ieder geval stukken goedkoper dan opnieuw spuiten. Voortaan goed uitkijken onder welke boom je je auto neerzet.
Suc6 met poesten, het is klote spul.
Neem aan dat als het onder de lak zou zitten, het garantie was... Binnenkort eens boenen. Iemand tips?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nog steeds netjes voor een auto die regelmatig 200km/u rijdt .....of meer
[ Voor 14% gewijzigd door calsonic op 01-08-2014 14:28 ]
Veel autobahn of rij je dit ook geregeld in NL?calsonic schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:25:
een auto die regelmatig 200km/u rijdt .....of meer
De meeste rijden daar zon 140-150 maar soms komt er wel eens een ferrari/porsche/lambo voorbij die veeeel harder gaat.
....af en toe ook nog wel eens op de A15 en A2 's nachts.....
[ Voor 45% gewijzigd door calsonic op 01-08-2014 17:08 ]
Ik had de teerverwijderaar van valma, werkt goed. IronX schijnt ook lekker te werken icm teer/remstofRickvN schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:37:
[...]
Tsja het was op vakantie, de enige plek uit de zon....
Neem aan dat als het onder de lak zou zitten, het garantie was... Binnenkort eens boenen. Iemand tips?
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Omdat de Duitse prijzen hier niet interessant zijn, maar de motorisering en CO2-uitstoot wel, hier een overzicht:
| Motor | kW(PK) | Uitvoering | CO2-uitstoot | |
|---|---|---|---|---|
| Hatchback | Wagon | |||
| Benzine | ||||
| 1,6 l Ti-VCT | 63 (85) | 5- versnellingen | 136 | 139 |
| 1,0 l EcoBoost | 74 (100) | 5 versnellingen Start-Stop-systeem | 105 | 109 |
| 1,0 l EcoBoost 99g | 74 (100) | 5 versnellingen Start-Stop-systeem | 99 | -- |
| 1,0 l EcoBoost | 92 (125) | 6 versnellingen Start-Stop-systeem | 108 | 110 |
| 1,5 l EcoBoost | 110 (150) | 6 versnellingen Start-Stop-systeem | 127 | 128 |
| Automaat Start-Stop-systeem | 134 | 134 | ||
| 1,5 l EcoBoost | 134 (182) | 6 versnellingen Start-Stop-systeem | 127 | 128 |
| Automaat Start-Stop-systeem | 134 | 134 | ||
| Diesel | ||||
| 1,6 l TDCi | 70 (95) | 6 versnellingen Start-Stop-systeem | 109 | 109 |
| 1,5 l TDCi | 70 (95) | 6 versnellingen Start-Stop-systeem | 98 | 98 |
| 1,5 l TDCi ECOnetic | 77 (105) | 6 versnellingen Start-Stop-systeem | 88 | 88 |
| 1,6 l TDCi | 85 (115) | 6 versnellingen Start-Stop-systeem | 109 | 109 |
| 1,5 l TDCi | 88 (120) | 6 versnellingen Start-Stop-systeem | 98 | 98 |
| Ford PowerShift-automaat Start-Stop-systeem | 109 | 109 | ||
| 2,0 l TDCi | 110 (150) | 6 versnellingen Start-Stop-systeem | 107 | 107 |
| Ford PowerShift-automaat Start-Stop-systeem | 119 | 119 | ||
| = 20%-bijtelling | = 25%-bijtelling |
[ Voor 10% gewijzigd door Pinobigbird op 08-08-2014 14:30 . Reden: Bijtellingskleuren toegevoegd ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
update: net ff opgezocht, helaas net niet.
[ Voor 40% gewijzigd door tiguan op 08-08-2014 14:31 ]
Ford introduceert de nieuwe Focus (.doc)
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 08-08-2014 15:11 ]
Dat is dan nog de 2.0TdCi, heb je ooit in de vijfcilinder S-Max 2.5 Turbo met 220pk gereden? Die haalt 235km/h en klinkt awesomeD-Three schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:10:
Het voorbij weekend zijn we met de S-Max richting Duitsland geweest en uiteraard op die niet drukke stukken het gaspedaal eens hard ingedrukt. Het blijft me toch verbazen hoe relatief vlot de 2.0 Tdci het niet zo kleine gewicht van een S-Max vooruit stuwt.
Even verder over de Mondeo MK1 Facelift 1997-2000 (vaak genoemd als Mondeo MK2) 1.8 Zetec-E. Modellen uit die generatie met een benzinemotor (met uitzondering van de V6-motoren) remmen (bijna) niet op de motor af. Nou zegt de Fordgarage dat dat door het motormanagement komt en een bekend probleem is bij die generatie, maar zijn daar geen veiligheidseisen voor? Op steile hellingen moet je kunnen afremmen, ook zonder je (schijf-)remmen in 1 keer naar de filistijnen te jagen. Daarvoor is de motorrem ook uitgevonden, maar wat nou als die niet werkt? Pas als de motor in de 5500-6000rpm loopt (!!!), bijna in de redline dus, begint een kleine vertraging voelbaar te worden. Nou kan dat natuurlijk ook zijn omdat die motor zo efficient mogelijk is gebouwd en dus met zo weinig mogelijk weerstand bij uitrollen (ook al rijdt 'ie gemiddeld 7,5-8L/100km) maar ik vraag me af of dat ten koste mag gaan van de veiligheid..
[ Voor 42% gewijzigd door Pwuts op 15-08-2014 23:15 ]
¯\_(ツ)_/¯
130PK uit een 2.0 diesel in een automaat voelt zelfs snel aan dankzij dat koppel.
In een Mondeo wagon.
[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 15-08-2014 23:06 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Afgezien van het feit dat Ford blijkbaar software voor het SYNC systeem laten schrijven en testen door dronken chimpanzees...
- Is het normaal dat als de brandstof meter en de boordcomputer aangeven dat je op damp rijdt en nog hooguit 30km te gaan hebt er in werkelijkheid nog bijna 10 liter in je tank zit?
- heeft iemand een idee welk merk USB stick wel werkt met dat SYNC gebeuren?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
ja, uiteraard. Ding werkte ook 3 maanden probleemloos in de Skoda die ik als huurauto had.J0YR1D3R schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:35:
Heb je de USB stick wel geformatteerd met FAT32?
Dat komt omdat chimpansees het idee van mappen niet begrijpen. MAar, sandisk werkt dus.Touchdomex schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:39:
Onze sync werkt prima met een Sandisk. Direct overgenomen vanuit de Polo alleen de indeling was fubar omdat de RCD-310 werkt met mappen en de Sync werkt met tags.
Enig idee welke?tiguan schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:12:
Ik heb een Kingston er in zitten, geen probleem.
[ Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 19-08-2014 19:46 ]
[ Voor 41% gewijzigd door tiguan op 19-08-2014 20:03 ]
Okee... dat komt wel omdat het er gewoon niet in zit. Een radio en een tape-speler, that's it!
¯\_(ツ)_/¯
Ik had begin 2000 ook een mondeo als voorloop auto (maar dan met CD spelerMasterPrutser schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:44:
Dat soort moderne fratsen gaat nevernooit kapot in een Ford Mondeo uit 2000
Okee... dat komt wel omdat het er gewoon niet in zit. Een radio en een tape-speler, that's it!
Had je toen ook al niet gemerkt dat Ford zijn eigenaardigheden heeft?Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 07:42:
[...]
Ik had begin 2000 ook een mondeo als voorloop auto (maar dan met CD speler) Heerlijke wagen! Mede op basis daarvan had ik deze auto uitgezocht.
Dan nog had ik denk ik niet gevonden dat benzine tank leeg bij ford betekend "maar eigelijk heb je nog 9 liter"
Ik kan me van de Mondeo niet herinneren dat de bestuurder zo als een kind of persoon met verstandelijke beperking werd benaderd. Misschien meer Amerikaanse invloed ofzo?
Je hebt dus niet proefgereden en het systeem geprobeerd waarmee je daadwerkelijk ging rijden?Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 07:58:
Nee. Ik had er een met de Sony audio optie en automatische airco als proefrit auto. Wist ik veel dat Ford niet in staat is om een handmatige airco te maken die net zo goed is als Renault, Peugeot of Opel.
Airco zou moeten werken dus misschien naar de dealer ermee? Lijkt mij een fout... Bij onze Focus en vorige Mondeo was dat juist iets wat te goed werkte
Het systeem is schat ik 3/4 jaar oud ondertussen en tussentijds wordt zoiets niet geupdate dus eigenlijk klopt dat welEn ik wist ook niet dat Skoda's Amundsen systeem 5 jaar voorloopt op SYNC qua gebruiksvriendelijkheid en betrouwbaarheid.
Doe er je voordeel mee. Als je om zoiets al wilt gaan klagen... Ik ben het gewend want hier altijd Ford gereden. Rij nu jammer genoeg VW en die rij je dus wel echt leeg leegDan nog had ik denk ik niet gevonden dat benzine tank leeg bij ford betekend "maar eigelijk heb je nog 9 liter"
Denk eerder minderIk kan me van de Mondeo niet herinneren dat de bestuurder zo als een kind of persoon met verstandelijke beperking werd benaderd. Misschien meer Amerikaanse invloed ofzo?
Klopt! Haastwerk is niet handig.Touchdomex schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:05:
[...]
Je hebt dus niet proefgereden en het systeem geprobeerd waarmee je daadwerkelijk ging rijden?Dat is ook wel een beetje niet handig...
Interface van die dingen is gewoon doordacht. Die Ford bende...Het systeem is schat ik 3/4 jaar oud ondertussen en tussentijds wordt zoiets niet geupdate dus eigenlijk klopt dat welVolgens mij zijn die Amundsen dingen redelijk nieuw qua ontwerp en systeem. Gelukkig ook nog steeds makkelijk te jatten
VW, Skoda, peugeot, Renault. Leeg=leeg. Simpel. Ik kan hier ook wel aan wennen maar ik had gewoon het idee dat er een kleinere tank in zat dan ik besteld had.Doe er je voordeel mee. Als je om zoiets al wilt gaan klagen... Ik ben het gewend want hier altijd Ford gereden. Rij nu jammer genoeg VW en die rij je dus wel echt leeg leeg
Misschien kijken of je alsnog het Sony systeem kan krijgen? Als die wel goed voor je werkt.
Ja dat kloptInterface van die dingen is gewoon doordacht. Die Ford bende...
En zodra dat oranje gevaar van jou aan vervanging toe is... kijk ook 's bij een ander merk!Reneger schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:16:
Zo te lezen ben ik erg blij met het pre-sync systeem in mn Focus. Gewoon een Blaupunkt navi, zover ik weet...
Het werkt meestal, zeker na 2 a 3 pogingen.Touchdomex schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:37:
Ja dat kloptInterface is iets teveel gericht op kleurtjes en effectjes
Het werkt uiteindelijk wel maar overzichtelijk is anders inderdaad.
[ Voor 33% gewijzigd door Wijnands op 20-08-2014 12:58 ]
Alleen voor het multimediagedeelte?Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
En zodra dat oranje gevaar van jou aan vervanging toe is... kijk ook 's bij een ander merk!
Het is eventjes wennen inderdaadHet werkt meestal, zeker na 2 a 3 pogingen.
[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 20-08-2014 13:05 ]
ik ben daar heel simpel in. Als ik iets koop verwacht ik dat het goed werkt. Niet dat ik bij afleveren opeens geconfronteerd wordt met een lijstje eigenaardigheden wat snel verder groeit.
Meest hoopgevende voor mensen die om de een of andere reden toch besluiten om een Ford te kopen, Ford stopt zeer binnenkort met Windows.[...]
Het is eventjes wennen inderdaadZe gaan het systeem wel vernieuwen straks.... Las dingen over touchscreens enzo
[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 20-08-2014 13:10 ]
Nee, merp!
Gelukkig is elk merk daar schuldig aan. Mijn Polo heeft nog steeds een raar weggedrag welke trekt naar rechts. De dealer zegt dat het de wegen zijn. Ik heb het bij geen enkele andere auto in ons wagenpark thuis. Heb mij er uiteindelijk bij neergelegd want de vorige had het ook. Het gaat om een auto van de zaak die mij is toegewezen maar ik had er geen keuze in. Stiekem zou ik liever een straks sturende auto dan een multimediasysteem waarmee te leven valt...Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:07:
[...]
ik ben daar heel simpel in. Als ik iets koop verwacht ik dat het goed werkt. Niet dat ik bij afleveren opeens geconfronteerd wordt met een lijstje eigenaardigheden wat snel verder groeit.
Ik kon makkelijk nog 25 km rijden als boordcomputer actieradius 0 zei bij m'n Golf.Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:03:
VW, Skoda, peugeot, Renault. Leeg=leeg. Simpel. Ik kan hier ook wel aan wennen maar ik had gewoon het idee dat er een kleinere tank in zat dan ik besteld had.
Dan hebben ze vast een systeem wat wel werkt.Wijnands schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
En zodra dat oranje gevaar van jou aan vervanging toe is... kijk ook 's bij een ander merk!
Geïmporteerd, of is deze (mooie) auto al ergens in Europa te verkrijgen?
[ Voor 38% gewijzigd door tiguan op 20-08-2014 18:30 ]
Zijn van die hybride units.
Verwijderd
Nu heb ik nieuwe aftermarket RS velgen gevonden die voor 500 euro gemonteerd kunnen worden. Ik weet niet zeker of ik ze mooi vind of richting de foute tuning vind neigen. Wat is jullie mening?
Originele velgen (foto uit 2008 toen ze nog mooi waren):

RS velgen:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 21:02 ]
Geweldig die RS velgen, staat super!!! Zeker geen foute jonge jochies velgenVerwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:42:
De velgen van mijn ST220 beginnen ondertussen flink af te kalven. Een nieuwe set kost rond de 1200 euro (wordt niet meer gemaakt). Refurbish + poedercoating kost tussen de 400 en 500 euro.
Nu heb ik nieuwe aftermarket RS velgen gevonden die voor 500 euro gemonteerd kunnen worden. Ik weet niet zeker of ik ze mooi vind of richting de foute tuning vind neigen. Wat is jullie mening?
[afbeelding]
RS velgen:
[afbeelding]
Je mondeo staat er prachtig bij met die blauwe kleur trouwens!
[ Voor 10% gewijzigd door Momentumlol op 20-08-2014 22:35 ]
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
Velgen afkalven? Echt???
[ Voor 67% gewijzigd door Wijnands op 20-08-2014 22:59 ]
Maakt imho weinig uit. Beide zijn best netjes en niet foute tuning.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:42:
De velgen van mijn ST220 beginnen ondertussen flink af te kalven. Een nieuwe set kost rond de 1200 euro (wordt niet meer gemaakt). Refurbish + poedercoating kost tussen de 400 en 500 euro.
[afbeelding]
RS velgen:
[afbeelding]
Yup klopt die vielen door een wazige constructie gewoon in de 14% bijtelling. Heb er ook al 2 gezien. Ziet er best redelijk uit imho. Zou hem zo rijden als het konJoostk schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:54:
Er rijden in Nederland geimporteerde Ford Fusions rond ja.
Zijn van die hybride units.
Gisteren heb ik een S-Max (2009) proefgereden en wat me opviel is dat ik de verlichting (koplampen) niet uit kon schakelen. De verkoper beweerde dat dit DRL zou zijn
[ Voor 8% gewijzigd door C00KW4US op 21-08-2014 07:46 ]
Hoezo niet uitschakelen? Wat is er niet uit te schakelen?C00KW4US schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:45:
Ik ben in de markt voor een gebruikte S-Max, bouwjaar rond 2009. Zijn er nog speciale aandachtspunten bij dit model? Ik zoek een 2.0 benzine uitvoering, handbak. Is de flexifuel uitvoering betrouwbaar of zijn hier bekende problemen mee bekend?
Gisteren heb ik een S-Max (2009) proefgereden en wat me opviel is dat ik de verlichting (koplampen) niet uit kon schakelen. De verkoper beweerde dat dit DRL zou zijnIk bedoel, de schakelaar heeft een uitstand, de "0", en toch bleven de koplampen branden. Lijkt mij een storing, verkoper zei van niet.
Klinkt inderdaad als de DRL eigenlijk...
Het lijkt mij logisch dat je de koplampen altijd moet kunnen uitschakelen. Er zit een standje "0" op de schakelaar. Toch bleven de dimlichten branden.Touchdomex schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:38:
[...]
Hoezo niet uitschakelen? Wat is er niet uit te schakelen?
Klinkt inderdaad als de DRL eigenlijk...
Is de zweedse manierC00KW4US schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:04:
[...]
Het lijkt mij logisch dat je de koplampen altijd moet kunnen uitschakelen. Er zit een standje "0" op de schakelaar. Toch bleven de dimlichten branden.
Waarom moet jij je koplampen helemaal uitzetten?
Niks Zweedse manier, zelfs in m'n V40 kan ik de dimlichten uitschakelen. De discussie waarom ik de koplampen uit wil zetten doet er niet toe, ik wil weten of dit bij een S-Max by design zo is of dat het een niet werkende lichtschakelaar betreft.Touchdomex schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:03:
[...]
Is de zweedse manierJe kan je lampen NOOIT helemaal uitzetten. Je moet verplicht je dimlichten aan hebben. Is afaik volledig normale optie.
Waarom moet jij je koplampen helemaal uitzetten?
Focus kan het uit inderdaad, bij ons ook maar het hoeft niet perse iets slechts te zijn... Dat is meer wat ik bedoel...tiguan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:30:
Bij de Focus kan het ook allemaal helemaal uit hoor, ik heb geeneens DRL verlichting.
Je zegt zelf net dat je het NOOIT helemaal uit kan zetten?Touchdomex schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:11:
[...]
Focus kan het uit inderdaad, bij ons ook maar het hoeft niet perse iets slechts te zijn... Dat is meer wat ik bedoel...
Ja op standje 0...tiguan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:49:
[...]
Je zegt zelf net dat je het NOOIT helemaal uit kan zetten?
Mijn Polo kunnen ze ook nooit uit trouwens
Doe bij een Ford GEEN aannames. Check al dat soort details. Als het een instelling zou moeten zijn laat de verkoper dat dan bewijzen.C00KW4US schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:45:
Gisteren heb ik een S-Max (2009) proefgereden en wat me opviel is dat ik de verlichting (koplampen) niet uit kon schakelen. De verkoper beweerde dat dit DRL zou zijnIk bedoel, de schakelaar heeft een uitstand, de "0", en toch bleven de koplampen branden. Lijkt mij een storing, verkoper zei van niet.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ik zeg: doen! Als je er vanaf wil, geef dan ff een seintje..Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:42:
[afbeelding]
RS velgen:
[afbeelding]
¯\_(ツ)_/¯
Kan ook follow-me-home zijn. Stond de auto stil en met motor uit? Zo niet: uitlezen!C00KW4US schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:20:
[...]
Niks Zweedse manier, zelfs in m'n V40 kan ik de dimlichten uitschakelen. De discussie waarom ik de koplampen uit wil zetten doet er niet toe, ik wil weten of dit bij een S-Max by design zo is of dat het een niet werkende lichtschakelaar betreft.
Nee, merp!
Ford maakt prijzen en uitrusting van nieuwe Mondeo bekend
Amsterdam, 22 augustus 2014 - Ford Nederland maakt vandaag de prijzen van de gloednieuwe Mondeo bekend. De nieuwste generatie van een van de meest succesvolle auto´s in het segment biedt een toonaangevende rijdynamiek, innovatieve technologie, hoogstaand comfort en een geraffineerd ontwerp. Lees volledig bericht
Highlights
Ford start de introductie nieuwe Mondeo met uitvoeringen in het midden- en hogere segment. Overige varianten worden medio oktober bekend gemaakt.
Onderscheidend raffinement en superieure rijdynamiek door nieuwe wielophanging en besturing
Assortiment Mondeo aandrijvingen is met benzine-, diesel- en Hybrid-uitvoeringen gevarieerder dan ooit
Geavanceerde technologieën waaronder adaptieve LED-verlichting, Active Park Assist, Active City Stop, multicontourstoelen met massagefunctie, handsfree achterklep, SYNC 2-connectiviteit en opblaasbare veiligheidsgordels achterin, unicum in segment
Leverbaar in Nederland vanaf medio december met vanafprijzen van €31.195,-*
20% fiscale bijtelling voor alle handgeschakelde diesels tot en met 132kW/180pk en Mondeo Hybrid
Zeer aantrekkelijk First Edition Pack voor snelle beslissers
Downloads
Ford maakt prijzen en uitrusting nieuwe Mondeo bekend
Ford Mondeo Prijslijst
Foto's in hoge resolutie
Nee, merp!
Zijn er bekende mankementen waar ik op moet letten als ik er eentje ga bekijken?
En heeft iemand ervaring met (de kosten van) het achteraf laten monteren van een trekhaak?
ROEST!Pathogen schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:10:
Gezien een zeer waarschijnlijke total loss hier wil ik over op een gezinsauto met echt ruimte. Mijn voorkeur gaat uit naar een 2000-2004ish Focus Wagon op benzine, gezien de prijs/kwaliteitverhouding.
Zijn er bekende mankementen waar ik op moet letten als ik er eentje ga bekijken?
En heeft iemand ervaring met (de kosten van) het achteraf laten monteren van een trekhaak?
Dat is de standaard tip bij alle Fords...
Meer dan genoeg, kijk eens hier.Pathogen schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:10:
Gezien een zeer waarschijnlijke total loss hier wil ik over op een gezinsauto met echt ruimte. Mijn voorkeur gaat uit naar een 2000-2004ish Focus Wagon op benzine, gezien de prijs/kwaliteitverhouding.
Mijn eigen ervaringen met een Focus (2003) zijn niet bepaald positief.
Een opsomming van wat ik in 1,5 jaar tijd heb moeten vervangen (buiten regulier onderhoud om):
- Dynamo
- Massa-aansluitingen
- Koplampen
- Allerlei lampjes in het interieur
- Airco-compressor
- Motorblok (defecte drijfstanglagers)
- Achteruitrijlicht. (dom ontwerp, het water van de wielen komt er direct in, gaat dus erg vaak kapot)
Maar goed, ik heb dan ook pech
[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 22-08-2014 16:43 ]
Nee, merp!
Oeh, die link is heeeeel erg handig! danku
[ Voor 38% gewijzigd door Pathogen op 22-08-2014 16:39 ]
Overigens waar niet voor een Mk2 first edition? Of is je budget niet zo groot?
Niet alleen dat. Controleer de auto op onregelmatig lopen tijdens stationair toerental. Gewoon ergens parkeren en lekker laten lopen. Ding hoort rond de 7-800tpm te draaien als ie warm is.
Als je dat doet, let erop dat je verlichting niet begint te knipperen. Dat duidt op een massaprobleem en dat wil je niet.
Let erop dat het ding soepel schakelt. Haal 'm goed door in de versnellingen. Met een 1.6 16V benzine heb je bij 4.000tpm een koppelbult en bij 6.000tpm je maximale pk's. Dat kun je merken als je genoeg gas geeft (vol gas tot bijna vol gas). Let erop dat het ding makkelijk tot zijn maximale snelheid doortrekt.
Probeer de elektrische ramen uit, met name de auto's met ook achter elektrische ramen willen wel eens ramen hebben die niet meer omhoog komen.
Sloten: Goed nalopen, die willen wel eens gaan spoken. Dus dat bepaalde deuren niet meer dichtgaan of juist niet meer openen.
Nee, merp!
GeilPinobigbird schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:43:
Ford maakt prijzen en uitrusting van nieuwe Mondeo bekend
[...]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
En ten minste weer elektrisch inklapbare spiegels op elk type en uitvoering verkrijgbaar. Iets wat me vader vreemd vond dat ie dat niet heeft op zijn huidige Mondeo Mk. IV en wel op zijn Mk. III met hetzelfde uitvoeringspakket.
En verwarmbaar stuurwiel dats nice.
Lijkt erg op de Fusion die ze al een tijd in de VS hebben.
Kom ik daar met m'n goed gedrag aan, krijg ik een Ka mee. Meen je toch niet...
Kom al op mijn werk aan met rugpijn. Schakelbak zit vooraan tegen dashboard aan, stoel heel hoog en met m'n kniën tegen het stuur. Hele tijd krom zitten om dus te kunnen schakelen.
En dan ook nog een witte. Mijn mannelijkheid wordt aangetast.
Dat komt omdat het dezelfde auto is. Het is een "wereldauto", maar omdat bij Ford overal, in alle lagen van de organisatie, voornamelijk totaal incompetente mensen werken zijn ze er niet in geslaagd om die auto overal ter wereld gelijktijdig beschikbaar te krijgen.Momentumlol schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:17:
[...]
Lijkt erg op de Fusion die ze al een tijd in de VS hebben.
Nee, merp!
Haha mooi neergezet _PauseBreak schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:33:
[...]
Dat komt omdat het dezelfde auto is. Het is een "wereldauto", maar omdat bij Ford overal, in alle lagen van de organisatie, voornamelijk totaal incompetente mensen werken zijn ze er niet in geslaagd om die auto overal ter wereld gelijktijdig beschikbaar te krijgen.
Waar laat ik de life hammer? graag wil ik hem uit het zicht hebben, dus portiervakken zijn niet een optie. In het armsteunvak heb ik hem nu liggen, maar ik wil hem het liefste ergens vast hebben zitten. Heeft Ford een accessoire hiervoor?
Verder heeft deze geen achteruitrij camera, en het MFD display (wat je krijgt als je navigatie pakt, niet het sony ding). Online zijn talloze camera's te vinden die je met de kentekenverlichting moet omwisselen. Maar is het simpelweg, omwisselen + optie in de auto aan (laten) zetten? Of moet ik zelf nog een kabel lopen trekken + kan ik deze dan op mijn systeem aansluiten?
Tenslotte vind ik de xenon koplampen + led verlichting units van Ford (dus niet de imitatiemeuk) megavet. Iemand een idee wat deze kosten, en of het dan een kwestie is van de units omwisselen?
Mess with the best, die like the rest
Verwijderd
in m'n MKIII Mondeo heb ik de life-hammer net onder m'n voorstoel, er is niet veel ruimte vanwege de motor van de stoelverstelling, maar net genoeg voor de hamer, net uit het zicht en in geval van nood snel bereikbaarThaStealth schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:12:
Heb sinds kort een Focus Mk3, en nu wat vraagjes:
Waar laat ik de life hammer? graag wil ik hem uit het zicht hebben, dus portiervakken zijn niet een optie. In het armsteunvak heb ik hem nu liggen, maar ik wil hem het liefste ergens vast hebben zitten. Heeft Ford een accessoire hiervoor?
Bleek dat de afdichting van de verstuivers lek was. Schijnt een bekend kwaaltje te zijn als ik het zo lees op internet... Verder was alles prima, standaard filtertjes e.d. vervangen. Al met al wel een mooie rekening, maar nu kunnen we weer kilometers maken!
Ik kreeg er ook een "Ford Assistance Gold" verlenging voor een jaar bij. Iemand hier ervaring mee? Ik heb op dit moment namelijk nog een anwb lidmaatschap, maar dit Gold pakket lijkt er verdacht veel op. Als dit zo is, kan ik de anwb de deur uit doen en weer een paar euro in de zak steken.
Verwijderd
Ik heb er 1x gebruik van gemaakt toen m'n dynamo stuk bleek en m'n accu onderweg leeg was. Er kwam gewoon iemand van de ANWB langs. Die assistance wordt elk jaar verlengd bij je beurt, dus ANWB lidmaatschap heb je niet meer nodig.Aldmar schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:00:
Ik kreeg er ook een "Ford Assistance Gold" verlenging voor een jaar bij. Iemand hier ervaring mee? Ik heb op dit moment namelijk nog een anwb lidmaatschap, maar dit Gold pakket lijkt er verdacht veel op. Als dit zo is, kan ik de anwb de deur uit doen en weer een paar euro in de zak steken.
Afgelopen dinsdag weer eens kennis mee gemaakt, omdat de Focus totaal niet meer in versnelling wilde. Eerst lease maatschappij gebeld, die de Ford Assistance belt en vervolgens komt er een ANWB auto aangereden.basjuhh schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:55:
Ford Assistance Gold is gewoon een afspraak met de wegenwacht of indien dichtbij een Ford Service mannetje van de garage. :-)
Helaas had 'ie minder goed nieuws, afslepen of in z'n 2 naar de garage rijden. Gelukkig het laatste nog mogelijk. Wordt ik een dag later gebeld dan men begonnen is met het uitbouwen van de versnellingsbak, want dat was volgens Ford NL wel handig...
Ben benieuwd hoe lang ik 'm kwijt ben, toch een serieuze kwaal voor een auto van een jaartje en 3 maanden oud.. Eerst maar eens verder tuffen in een Astra
prutsert
Werkelijk verbruik en gecombineerd verbruik volgens de fabrikant. Mijn rijstijl is niet veranderd en wat ik rij eigenlijk ook niet.
Ford C-max 1.0 ecoboost: 7.6l liter/100km (5.1/100 volgens Ford )
Ter vergelijking, de tijdelijke auto:
Skoda Octavia 1.2 TFSI: 5.3 liter /100km (5.1/100 volgens Skoda)
En mijn vorige leaseauto:
Renault Kangoo 1.6: 8.0 liter / 100km (7.7/100 Volgens Renault)
70K, niet erg veel dus... Die van mij is van eind maart inderdaad, wel maandagochtend uit de fabriek gerold. Garage belde met de melding dat de complete bak eruit is gegaan, een of andere ring tussen de bak en de koppeling compleet afgescheurd was. Als het goed is vanmiddag weer ophalen, dan een complete week kwijt geweest...tiguan schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:36:
Oh dat klinkt niet best. hoeveel kilometers heb je er op staan? Mijne is van maart 2013, ik hoop niet dat ik hetzelfde ga meemaken.
prutsert
Blijkbaar wel ja, onze Fiesta mk7 heeft er ook last van. Best wel knullig eigenlijk...tiguan schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:19:
De deur rubbers van de achterportieren van m'n Focus laten nu voor de tweede keer los. Is dit een Ford kwaal ofzo?
@vhal: Damn, ik heb aardig wat auto's gehad, maar nog nooit dat de rubbers loslaten.

Met dank aan een debiel jochie dat;
1. een inrit uitrijd (voor mij een inrit, voor hem geen uitrit dus)
2. met zijn telefoon in handen zit en dus
3. niet oplet waar hij fietst.
Ik reed dus een inrit in om bij de supermarkt te komen en zo een jochie fietst me bijna voorin.
Helaas kickte het verkeerde reflex in en ipv op de rem te gaan probeerde ik naar links te ontwijken.
Gelukkig voor hem lukte mij dat, pech voor mij dat ik nu de zijkant van m'n Fiestatje naar de kloten heb omdat ik tegen een pilaar aantikte
Los van de blikschade trekt de wagen heel lichtjes naar rechts (als ik het stuur gewoon recht heb staan).
Als ik het stuur recht zet, lijkt het alsof de rechter band een beetje naar rechts staat (de klap/schade is aan de linker kant zoals op de foto te zien).
Zaterdag gaat een maat van mij (monteur) een gratis kijkje nemen om te zien wat nou precies beschadigd is en wat het me gaat kosten om de schade (en evt de blikschade) te laten maken.
Het joch in kwestie heeft hem trouwens op een sprintje gezet en gezien de inritconstructie kon ik hem helaas niet achterna. Niet dat het veel uitgemaakt had, want schade door fietsers en voetgangers in zo een situatie is toch voor eigen rekening.
Ik heb me in ieder geval behoorlijk staan uitflippen daar gisteren
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Hoewel ik 'm daar ook niet heb zitten wordt tijdens veiligheid- en rijvaardigheidstrainingen altijd geleerd om 'm tegen je plafond te maken. Je hebt hem namelijk het hardst nodig als je ondersteboven hangt (gordelsnijder) of onder water begint te lopen. Probeer hem maar te pakken als je ondersteboven en/of deels in het water zit.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:32:
[...]
in m'n MKIII Mondeo heb ik de life-hammer net onder m'n voorstoel, er is niet veel ruimte vanwege de motor van de stoelverstelling, maar net genoeg voor de hamer, net uit het zicht en in geval van nood snel bereikbaar
Enfin, vooralsnog ga ik gewoon niet ondersteboven in het water met mijn auto, maar toch...
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Darkfreak schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:34:
Het joch in kwestie heeft hem trouwens op een sprintje gezet en gezien de inritconstructie kon ik hem helaas niet achterna. Niet dat het veel uitgemaakt had, want schade door fietsers en voetgangers in zo een situatie is toch voor eigen rekening.
Zeker niet met een dashcam of getuigen