Ik heb ook 5.2l /100KM maar na chiptuning zie ik 4.9l / 100 km staan, prima dus!dfrenner schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:22:
[...]
Geloof me, de 1.9 TDI'tjes die ik heb gereden zaten eerder rond de 7l/100km snelweg.
De 1.2TDI zat rond de 6l/100km
En nu de 1.6 TDCI van Ford zit op de snelweg rond de 5,2l/100km
Alleen ik rijd nu alleen nog maar stad en geen snelweg meer en ik houd ervan om niet te treuzelen. (Lees: Ik ben nagenoeg altijd als eerste weg bij het stoplicht).
Heb nu overigens de Ford bij de dealer staan, vanwege het geluid met de koppeling en heb een 1.6 ecoboost mee...
Wat een lekker blok is dat!
150PK![]()
Krachtig onderin.
Ik heb het niet over een stukje snelweg, maar een gemiddelde over 72.000 en 91.000 km. Lijkt mij genoeg om een goed gemiddelde vast te stellen toch?
Ik weet niet over hoeveel km jij de 6,5l/100 hebt berekend, maar de km's die ik maak zijn merendeels stad (Leiden) met veel stoplichten en files. Mijn route is zelfs deels hetzelfde als jouw route
Ik weet niet over hoeveel km jij de 6,5l/100 hebt berekend, maar de km's die ik maak zijn merendeels stad (Leiden) met veel stoplichten en files. Mijn route is zelfs deels hetzelfde als jouw route
Oke, ik moet het een beetje nuancerenInZane schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:57:
Mooie kilometerstand
Had de Ecoboost 1.0 toch wel iets zuiniger verwachtGelukkig maar dat ik een tankpas heb.
[afbeelding]
Afgelopen weekend aardig wat snelwegkilometers gemaakt en het gemiddeld verbruik is nu wel onder de 7 gedoken (weet het even niet exact). Dat lijkt er in ieder geval al wat meer op.
Ik houdt het verbruik echt niet meer bij sinds ik een tankpas heb. Wel weet ik dat ik 1 blaadje heb bij de zuinigheid "achievement" (Sync > Menu).
Ik doe het per tank.J0YR1D3R schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:11:
Ik heb het niet over een stukje snelweg, maar een gemiddelde over 72.000 en 91.000 km. Lijkt mij genoeg om een goed gemiddelde vast te stellen toch?
Omdat het juist een wereld van verschil is tussen stad en snelweg.
Ja ik rijd nu noord aa, langs geertje, N206 tot aan de A44...
Maar de bochten bij het Noord AA nodigen wel uit tot sportief rijden
Na het Geertje, wordt het een soort rally route
Mijn mondeo mk3 tdci 130pk lekt dus diesel (had ik wellicht al gemeld)
retourleidingen gekocht net, 62 euro.... voor wat slangetjes. Zelfs die vent bij Ford Barneveld vond het duur haha.
Ff een oliewissel nog, nokkenassensor en achterremmen en we gaan door naar de 4 ton! (zit net op 3 ton)
retourleidingen gekocht net, 62 euro.... voor wat slangetjes. Zelfs die vent bij Ford Barneveld vond het duur haha.
Ff een oliewissel nog, nokkenassensor en achterremmen en we gaan door naar de 4 ton! (zit net op 3 ton)
Ik zit tussen de 5,2 en de 6,4 l/100km. Afhankelijk van de zwaarte van mijn rechtervoet.
Ik rij wel eens een heel stuk de A7 af, de afsluitdijk is altijd een mooie plek om de bodemplaat met je voeten te bereiken... (Top ooit: 195 op de GPS, wind stond goed
)
Ik rij wel eens een heel stuk de A7 af, de afsluitdijk is altijd een mooie plek om de bodemplaat met je voeten te bereiken... (Top ooit: 195 op de GPS, wind stond goed
12 Augustus de 20.000km beurt voor mijn Fiesta. Nog vrij prijzig... 241 euro
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Geen idee... is gewoon z'n eerste beurtjePiekartz87 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:45:
Ligt er aan, wat doen ze allemaal dan?
Tja, valt me opzich wel mee. Is wel de prijs voor een kleine beurt.
Autorijden is duur
Dat is een ding wat zeker is.
Mijn laatste apk viel uiteindelijk uit op 1500 euro..... en dan is mijn monteur een beunhaas.
Bij een garage had ik mijn auto economisch total loss kunnen verklaren
Autorijden is duur
Mijn laatste apk viel uiteindelijk uit op 1500 euro..... en dan is mijn monteur een beunhaas.
Bij een garage had ik mijn auto economisch total loss kunnen verklaren
Ik rij redelijk gemixt per tank, waardoor dat effect minder groot is. Complete "snelwegtanks" zitten er niet bij, behalve op vakanties of dagjes weg naar Duitsland. Die gaan meestal ook richting de 8l/100 omdat ik in Duitsland graag de snelheid erin houdfrenner schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:06:
[...]
Ik doe het per tank.
Omdat het juist een wereld van verschil is tussen stad en snelweg.
Ja ik rijd nu noord aa, langs geertje, N206 tot aan de A44...
Maar de bochten bij het Noord AA nodigen wel uit tot sportief rijden![]()
Na het Geertje, wordt het een soort rally route
Je rijdt dan overigens 100% dezelfde route, ik pak nog een klein stukje A44 mee aan het eind.
Welke kleur heb je ook al weer?J0YR1D3R schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:24:
Ik rij redelijk gemixt per tank, waardoor dat effect minder groot is. Complete "snelwegtanks" zitten er niet bij, behalve op vakanties of dagjes weg naar Duitsland. Die gaan meestal ook richting de 8l/100 omdat ik in Duitsland graag de snelheid erin hou
Je rijdt dan overigens 100% dezelfde route, ik pak nog een klein stukje A44 mee aan het eind.
Station of hatch?
Eerste volledige tankbeurt sinds Fiësta 1.0 EcoBoost in eigen bezit: 16,2km/1L = 6,2L/100km (599 km en 39,35L erin).
Vrij netjes. Korte stukjes gereden en turbo flink uitgetest. Echter wel 2x een lange 200km snelwegrit. Echter naar mijn werk is het ook snelweg/70kmh weg. Dus misschien nog eens richting de 17km/1L?
Vrij netjes. Korte stukjes gereden en turbo flink uitgetest. Echter wel 2x een lange 200km snelwegrit. Echter naar mijn werk is het ook snelweg/70kmh weg. Dus misschien nog eens richting de 17km/1L?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Nou dit is positief, de Ford Focus staat nog steeds bij de dealerdfrenner schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:22:
Geloof me, de 1.9 TDI'tjes die ik heb gereden zaten eerder rond de 7l/100km snelweg.
De 1.2TDI zat rond de 6l/100km
En nu de 1.6 TDCI van Ford zit op de snelweg rond de 5,2l/100km
Alleen ik rijd nu alleen nog maar stad en geen snelweg meer en ik houd ervan om niet te treuzelen. (Lees: Ik ben nagenoeg altijd als eerste weg bij het stoplicht).
Heb nu overigens de Ford bij de dealer staan, vanwege het geluid met de koppeling en heb een 1.6 ecoboost mee...
Wat een lekker blok is dat!
150PK![]()
Krachtig onderin.
Dus ze zijn er in ieder geval serieus naar aan het kijken.
Die 1.6 Ecoboost 150PK is helemaal niet goed voor mijn rijbewijs
Gemiddeld verbruik vanochtend volgens de boardcomputer: 10,6 l/100km
Ik zal vanmiddag eens zuinig naar huis rijden, kijken wat er dan uit komt. Ik heb namelijk wel sportief gereden zeg maar.
Trbo in een benzine auto is veel leuker... Je hoort hem fluiten en sissen bij onmiddelijk wegvallen van de druk
[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 01-07-2014 10:00 ]
Heeft niemand hier ook last van enorm krakende stoelen in een nieuwe Fiesta? Klinkt bijna alsof de stoel is uitgedroogd of zo
Kan ik daar wat mee bij de dealer?
Sommige stoelframes (bevestiging op de bodem) zijn vervangen onder garantie omdat deze blijkbaar ergens niet goed aansloten en hierdoor kraakten.DennusB schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:02:
Heeft niemand hier ook last van enorm krakende stoelen in een nieuwe Fiesta? Klinkt bijna alsof de stoel is uitgedroogd of zoKan ik daar wat mee bij de dealer?
Ik kan uit je post niet oordelen of het de bekleding, vulling of bevestiging is wat kraakt. Ook niet of het alleen gebeurt als je, bijvoorbeeld, instapt of dat het constant is tijdens "verplaatsen van gewicht" op de stoel zoals bochtjes afraffelen
De stoelen van de oude 2009 en nieuwe 2013 Fiesta hebben bij ons nog nooit een kick gegeven; wel was er een heeeel klein beetje speling op de bestuurdersstoel van de 2009; als ik er goed in zat dan leek het net alsof op dat punt de stoel alsnog een paar mm naar voren/achteren kon bewegen bij remmen & optrekken.
[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 01-07-2014 10:18 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Het is (volgens mij) de vulling van de stoel, die bij instappen enorm kraakt, bij uitstappen idem maar ook bij gewoon "bewegen" in de auto. Erg irritant want het klinkt nu net alsof die auto 10 jaar oud is of zo..MAX3400 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:17:
[...]
Sommige stoelframes (bevestiging op de bodem) zijn vervangen onder garantie omdat deze blijkbaar ergens niet goed aansloten en hierdoor kraakten.
Ik kan uit je post niet oordelen of het de bekleding, vulling of bevestiging is wat kraakt. Ook niet of het alleen gebeurt als je, bijvoorbeeld, instapt of dat het constant is tijdens "verplaatsen van gewicht" op de stoel zoals bochtjes afraffelen
De stoelen van de oude 2009 en nieuwe 2013 Fiesta hebben bij ons nog nooit een kick gegeven; wel was er een heeeel klein beetje speling op de bestuurdersstoel van de 2009; als ik er goed in zat dan leek het net alsof op dat punt de stoel alsnog een paar mm naar voren/achteren kon bewegen bij remmen & optrekken.
Veelgehoorde klacht, bij de Fiesta's in ieder geval. Persoonlijk zou ik het gewoon aankaarten bij de dealer.DennusB schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:02:
Heeft niemand hier ook last van enorm krakende stoelen in een nieuwe Fiesta? Klinkt bijna alsof de stoel is uitgedroogd of zoKan ik daar wat mee bij de dealer?
Ik heb dit in de bochten met m'n fiesta uit 2012. En sinds een paar weken een irritant tikken geluid binnen in de auto als ik over klinkers rij of flink in de toeren zit..DennusB schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:02:
Geen idee waar het vandaan komt, lastig vast te stellen aangezien het alleen voorkomt als ik aan het rijden ben, en dan ga ik niet op m'n gemak de hele auto rond
Ben op zoek naar een niet al te prijzige ruime auto. Wil ook meteen overstappen naar diesel, nou zag ik een leuke Focus C-Max voor een aardige prijs, maar flink wat kilometers op de teller:
http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyer
Heeft iemand een idee of dat een goed idee is ? Of zitten er dan grote reparaties aan te komen ? Zie ze wel vaker met hoge km stand, dus je zou zeggen ze houden het wel uit.
http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyer
Heeft iemand een idee of dat een goed idee is ? Of zitten er dan grote reparaties aan te komen ? Zie ze wel vaker met hoge km stand, dus je zou zeggen ze houden het wel uit.
Okee, zuinig geprobeerd te rijden, maar wederom stadskilometers: 7.0l/100kmdfrenner schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:57:
[...]
Nou dit is positief, de Ford Focus staat nog steeds bij de dealer![]()
Dus ze zijn er in ieder geval serieus naar aan het kijken.
Die 1.6 Ecoboost 150PK is helemaal niet goed voor mijn rijbewijs![]()
Gemiddeld verbruik vanochtend volgens de boardcomputer: 10,6 l/100km
Ik zal vanmiddag eens zuinig naar huis rijden, kijken wat er dan uit komt. Ik heb namelijk wel sportief gereden zeg maar.
Trbo in een benzine auto is veel leuker... Je hoort hem fluiten en sissen bij onmiddelijk wegvallen van de druk
Maar de auto nodigt echt uit dat gaspedaal in te trappen
Goed, vanochtend mijn paar weken oude Focus weggebracht naar de dealer vanwege een fout mbt bandenspanning sensoren die maar bleef terugkomen.
Belt de dealer net op dat er maar in één velg een sensor zit. De andere 3 missen dus
Belt de dealer net op dat er maar in één velg een sensor zit. De andere 3 missen dus
Deed de mijne ook, klagen over de bandenspanning, ook na het weer op druk brengen van de banden.InZane schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:34:
Goed, vanochtend mijn paar weken oude Focus weggebracht naar de dealer vanwege een fout mbt bandenspanning sensoren die maar bleef terugkomen.
Zat er een spijker in één van de banden.
Dus de sensoren deden het wel goed. Prop erin, betalen, klaar.
ping 127.212.23.124
Die van mij klaagde niet echt over de bandenspanning. Ik had deze melding:pjottum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:40:
[...]
Deed de mijne ook, klagen over de bandenspanning, ook na het weer op druk brengen van de banden.
Zat er een spijker in één van de banden.![]()
Dus de sensoren deden het wel goed. Prop erin, betalen, klaar.

Leuk ook die verwijzing naar het handboek. Daarin was namelijk niks te vinden over deze melding.
Zitten er wel banden op je velgen? 
Mijn mondeo zegt af en toe dat er een fout is met de bandendruksensoren, maar dat gaat dan 5 minuten later weer weg. Ik zou de bandendruk manueel controleren, en als die in orde is zou ik niet teveel rekening houden met de melding.
Als de fout na een week niet weg is zou ik eens langs de dealer rijden.
Mijn mondeo zegt af en toe dat er een fout is met de bandendruksensoren, maar dat gaat dan 5 minuten later weer weg. Ik zou de bandendruk manueel controleren, en als die in orde is zou ik niet teveel rekening houden met de melding.
Ik ben er al geweestGiesber schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:09:
Zitten er wel banden op je velgen?
Zie:
Zoek de verschillen:InZane schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:34:

[ Voor 18% gewijzigd door InZane op 02-07-2014 13:31 ]
Waar kijken we naar? Of bedoel je die loodjes?
Rondom de ventielen lijkt iets te zitten op het onderste plaatje. De sensoren waarschijnlijk.
De sensor zit aan het ventiel ja aan de binnenkant van de velg.FlyEragon schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:43:
Rondom de ventielen lijkt iets te zitten op het onderste plaatje. De sensoren waarschijnlijk.
Zoiets is het:
Het is dan eindelijk zover!
Na jarenlang op twee wielen en een top speed van ~65 KM/u rond getoured te hebben, heb ik nu eindelijk mijn eerste autootje gekocht (heeft misschien iets ermee te maken dat ik nu pas mijn rijbewijs heb).
Ford Fiësta 1.3i bj 2002 (Laatste van de MK4 serie als ik mij niet vergis).
146k op de teller, €950 met 1 jaar APK (gratis gekeurd door een derde partij op dag van aankoop).
ABS
Airbags (bestuurder en passagier)
Stuurbekrachtiging
Startonderbreking
Centrale vergrendeling
Bakje rijdt top en voor een eerste karretje ben ik er reuze tevreden mee ^^!
Na jarenlang op twee wielen en een top speed van ~65 KM/u rond getoured te hebben, heb ik nu eindelijk mijn eerste autootje gekocht (heeft misschien iets ermee te maken dat ik nu pas mijn rijbewijs heb).
Ford Fiësta 1.3i bj 2002 (Laatste van de MK4 serie als ik mij niet vergis).
146k op de teller, €950 met 1 jaar APK (gratis gekeurd door een derde partij op dag van aankoop).
ABS
Airbags (bestuurder en passagier)
Stuurbekrachtiging
Startonderbreking
Centrale vergrendeling
Bakje rijdt top en voor een eerste karretje ben ik er reuze tevreden mee ^^!
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Leuke eerste auto - en voor 950 euro ook wel een koopje. Al rij je er maar 1 jaar mee (Ford kennende worden dat wel meer jaren), is het nog geen 3 euro per dag.
Veel veilige kilometers gewenst.
Hij had eerst een prijskaartje van €1100. Maar hij stond al geruime tijd daar, en met dat als argument heb ik een flinke hap van de prijs af kunnen slaan (900, nee 1000, midden; 950? ok!)Pat911 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:46:
Leuke eerste auto - en voor 950 euro ook wel een koopje. Al rij je er maar 1 jaar mee (Ford kennende worden dat wel meer jaren), is het nog geen 3 euro per dag.
Het eerste wat me gelijk op viel is dat die een stuk fijner door de bochten trekt dan de Mazda 2 waar ik in gelest heb. En de koppel is naar mijn gevoel fijner.
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Schaamteloze crosspost n.a.v. de cijfertjes hierboven 
Iemand een idee?
Heb wel een vaag probleem: het stuur kraakt af en toe. Nu is dit van buiten niet echt hoorbaar en het voelt ook niet alsof er mechanisch iets volledig fout zit. Het vreemde is ook dat het komt en gaat, soms erger is dan anders.toimoi schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:35:
Met mijn 'nieuwe' aanwinst: Ford Focus 1.8 TDCI (2004):
Afstanden:
80-90% snelwegverkeer door met name woonwerk (circa 110km per dag) en familie-/vriendenbezoek om het weekend (circa 170km per keer).
Rijstijl:
Rij netjes, af en toe een keertje het gaspedaal intrappen maak ik me ook gewoon schuldig aanmaar voornamelijk rustig een 10 km/u onder vmax op de snelweg, in de binnenstad rij ik vmax.
Verbruik:
Volgens boordcomputer sinds aanschaf op dit moment (3de tankbeurt net gehad) gemiddeld 4,9l/100km. Na eerste tankbeurt stond de boordcomputer nog op 5,0l/100km en uit nareken op basis van volle tank hooguit 5,1l/100km. Met de derde tank heb ik minimaal 4,8l/km gehaald, misschien nog wat beter. Ik weet dat ik ruwweg 37 liter getankt heb, en ten minste 770 km heb verreden, maar ben vergeten de exact gereden kilometers te onthouden.
Volgens mij mag ik met dat verbruik in deze auto niet klagen
Iemand een idee?
Was dat een optie?InZane schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:34:
Zit als het goed is niet bij de standaarduitrusting, of bij een pakket...
Ik heb hem terugdfrenner schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:50:
![]()
Maandag lever ik de auto bij de dealer in en ze gaan het langdurig onderzoeken
![]()
Zojuist gebeld door de dealer!
Toppers bij Ardea Zoetermeer!
Uiteindelijk alles losgehaald. Koppeling was nog goed, vliegwiel ook.
Men heeft op aanraden van Ford Nederland de drukgroeplagers vervangen.
Ben benieuwd, houd jullie op de hoogte!
Leuk voor de hobbyisten hier onder de Ford-rijders: http://hackaday.com/2014/...-this-rgb-led-tachometer/
RGB Toerenteller op basis van OpenXC (Ford OBD platform) data.
RGB Toerenteller op basis van OpenXC (Ford OBD platform) data.
Ik hou mijn verbruik bij per tankbeurt (Ford Focus Econetic).
Momenteel zit ik op 4.9l/100km.
Mijn record ligt wat lager, maar dan is het ook wel echt letten op de snelheid (110 ~ 120 op de snelweg), vroeg genoeg uitbollen aan de verkeerslichten, etc...
Mijn record ligt wat lager, maar dan is het ook wel echt letten op de snelheid (110 ~ 120 op de snelweg), vroeg genoeg uitbollen aan de verkeerslichten, etc...
https://fgheysels.github.io/
Ik zit ook op 4,9, zonder op te letten maar ik rijd wel een aantal keren de A2 met 105, dus dat is wel relatief veel zuinig rijdenwhoami schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:59:
[afbeelding]
Is dat diesel, of niet? Ik rij met mn Focus (hatchback, 2011 nieuwe model, 1.6 150pk benzine) echt niet zo zuinig
ik zit nu op 7.2l/100km gemiddeld.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dat is diesel idd. Kan je ook goed zien aan de toerental meter. Die gaat maar tot 6.000RPM.
Wat ik heb begrepen is dat het eerder werd gemeten via de ABS sensoren (DDS), geen sensoren in de velgen dus. Ford is sinds kort overgestapt op TPMS is mij verteld. Mijn dealer had het nog niet eerder gezien op een Focus.dfrenner schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:24:
[...]
Was dat een optie?
Zit als het goed is niet bij de standaarduitrusting, of bij een pakket...
Voor zover ik weet is het standaard. De enige optie waar het misschien in zou kunnen zitten is het 'Technology pack' die ik wel heb, maar daar heb ik het volgens mij niet bij zien staan. Volgens mij bevat dat alleen maar Navigatie, Sync, BT, enz.. + parkeersensoren.
Ik heb volgens mij dat niet er op zitten terwijl ik wel de titanium lease edition heb. De bandenspanning stond laatst op 1,5 bar terwijl dit 2,1 moet zijn. Of meldt dat systeem dit niet?
Ah, het schijnt tegenwoordig verplicht te zijn lees ik net hier: http://www.anwb.nl/auto/n...olesysteem-bandenspanningtiguan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:14:
Ik heb volgens mij dat niet er op zitten terwijl ik wel de titanium lease edition heb. De bandenspanning stond laatst op 1,5 bar terwijl dit 2,1 moet zijn. Of meldt dat systeem dit niet?
Je hebt dus een passief/indirect systeem via de ABS sensoren en een actief/direct systeem via sensoren in de velgen. Voordeel is dat senoren in de velgen nauwkeuriger zijn. Nadeel is dat er batterijtjes in zitten en lastig zijn bij een bandenwissel en met een beetje pech zelfs kunnen sneuvelen als een monteur niet zo handig is.
Het systeem geeft inderdaad een melding bij te lage bandenspanning (nog niet kunnen testen). Na het oppompen (Naja, bij mij was het leeglopen. Kreeg de auto geleverd met 2.7 bar in de bandjes
Dat geldt voor auto's van 2014, mijne is uit 2013, dus die zal het niet hebben.
Dat zou dan heel goed kunnen ja. Nou ja, je mist er niet veel aan hoor. Tot nu toe heb ik er alleen nog maar ellende mee.tiguan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:34:
Ik heb er ook 1 uit 2013, maar stomme is, is dat de functie wel beschreven staat in de handleiding!tiguan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:34:
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Volgens mij staan alle functies wel in de handleiding , ongeacht of je ze hebt. Ze maken toch niet voor elke uitvoering een apart boekje?
[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 07-07-2014 15:34 ]
Welke versie hebben jullie? Ik rijd gemiddeld 5.8l/100kmdatadevil schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:31:
[...]
Ik zit ook op 4,9, zonder op te letten maar ik rijd wel een aantal keren de A2 met 105, dus dat is wel relatief veel zuinig rijden
Heb de 20% Ford Wagon (115pk/300nm)
Ik heb de 14% Focus hatchback met 105pk (diesel) en zit momenteel op 4.8, maar ik kan zuiniger hoor
[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 07-07-2014 17:10 ]
Ach ik zit op 6.4, maar dat is met een 1.0 EcoBoost benzineOkasha schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:52:
[...]
Welke versie hebben jullie? Ik rijd gemiddeld 5.8l/100kmMaar meestal wel 130-140 op de A12 en A2
Ford Fusion AWD v6 zit je niet onder die 10L/100km, wordt echt eens tijd voor een nieuwe langeafstandsauto.
Ik heb dezelfde.tiguan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:00:
Ik heb de 14% Focus hatchback met 105pk (diesel) en zit momenteel op 4.8, maar ik kan zuiniger hoor
Ik heb hetzelfde blok, maar dan hatchback en zit op 5,6l/100km en ik rijd 200 km per dag (deventer-diemen) en ook wel behoorlijk doorOkasha schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:52:
[...]
Welke versie hebben jullie? Ik rijd gemiddeld 5.8l/100kmMaar meestal wel 130-140 op de A12 en A2
wagon 14% diesel, en wat ik zeg ik rijd veel A2 dus 105. Zomerbanden schelen ook in verbruik, en als ik 130-140 rijdt dan ga ik denk ik ook echt wel richting de 5.5l/100kmOkasha schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:52:
[...]
Same here... Ik geloof dat mijn record tot nu toe iets van 3,7/100 wastiguan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:00:
Ik heb ook die, met nog wat extra's, maar ik heb ook zeker weten geen bandenspannings controle.tiguan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:14:
Laatst een schroef in mijn band en hij was redelijk plat... Geen signaal o.i.d. gekregen.
De mijne is ook 2013tiguan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:34:
Lol, ik heb een te zware rechtervoet zie ik altiguan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:00:
Op een hele tank!?!?!?Paganstars schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:22:
Same here... Ik geloof dat mijn record tot nu toe iets van 3,7/100 was
Pff, ik zit met mijn stadskilometers weer rond de 7l/100km
14% Focus wagon 105pk diesel.
Op desnelweg zat ik rond de 5,6 l/100km
Maar dan wel strucureel 30km/u boven vmax. Dus valt nog mee....
Wow, da's wel heul zuinig. Dat krijg ik alleen voor elkaar als ik 50km lang 100km/u op cruise control ga rijden op een snelweg zonder tegenwind denk ik. Ik moet altijd 10km polder door met een hoop stoplichten enzo, en ik hou van snel optrekken, dus dat zal mijn verbruik zeker niet lager maken. Vervolgens 20km A10 of A9, maar dan rij ik meestal 120 ipv 100.Paganstars schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:22:
[...]
Same here... Ik geloof dat mijn record tot nu toe iets van 3,7/100 was
Dat zit ook niet standaard bij de Titanium editie. Is een extra optie die je moet aanvinken.dfrenner schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:31:
[...]
Ik heb ook die, met nog wat extra's, maar ik heb ook zeker weten geen bandenspannings controle.
Laatst een schroef in mijn band en hij was redelijk plat... Geen signaal o.i.d. gekregen.
Als ik enkel autosnelweg zou moeten doen, denk ik wel dat ik dit ook kan halen. Nu doe ik dagelijks +/- 50km snelweg (e17 / e40) en 50km expressweg met om de haverklap verkeerslichten en ronde punten.Same here... Ik geloof dat mijn record tot nu toe iets van 3,7/100 was
[ Voor 26% gewijzigd door whoami op 08-07-2014 11:51 ]
Jij hebt een heel ander scherm lay out dan dat ik heb?! Andere fw?whoami schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:59:
[afbeelding]
@Reacties hierboven; dat was geloof ik ook maar 1 malig. Ik doe normaliter ergens tussen de 4,1/100 en 4,5/100 op een volle tank. En meestal CC op 100 km wegen op 102~106 km/h
[ Voor 13% gewijzigd door Paganstars op 09-07-2014 09:59 ]
Wat is er dan anders aan ?
Die van mij is ook anders. Ik heb die gemiddelde snelheid linksboven niet. Daar staat bij mij geloof ik de dagteller. Verder staat bij mij de buitentemperatuur bovenin het scherm in plaats van onderin.whoami schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:12:
Wat is er dan anders aan ?
Zo dus:
[ Voor 19% gewijzigd door InZane op 09-07-2014 10:52 ]
Goh dat was me nog niet eens opgevallen, ik heb dezelfde als InZane idd.
Dat is niet simpel op te lossen door een andere menu'tje te selecteren aan de linkerkant? (aangezien de icoontjes daarvan nu ook niet overeen komen)
Nee de andere schermpjes hebben maar een enkel item, dit is het enige scherm met 4 items.
[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 09-07-2014 13:17 ]
Da's wel beter vind ik. Ik heb ooit eens gekeken of je dat overzicht kon customizen, maar dat kan blijkbaar niet. Ik zou nl. ook liever de dagteller daar hebben ipv gemiddelde snelheid of gemiddeld verbruik.InZane schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:51:
[...]
Die van mij is ook anders. Ik heb die gemiddelde snelheid linksboven niet. Daar staat bij mij geloof ik de dagteller. Verder staat bij mij de buitentemperatuur bovenin het scherm in plaats van onderin.
Zo dus:
[afbeelding]
RIj je benzine? Of heb je gewoon hele zware grote tenen?InZane schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:51:
[...]
Die van mij is ook anders. Ik heb die gemiddelde snelheid linksboven niet. Daar staat bij mij geloof ik de dagteller. Verder staat bij mij de buitentemperatuur bovenin het scherm in plaats van onderin.
Zo dus:
[afbeelding]
Benzine inderdaad.Paganstars schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:08:
[...]
RIj je benzine? Of heb je gewoon hele zware grote tenen?
Het gemiddeld verbruik is inmiddels al gezakt naar 6.4, dus dat is al een stukje beter
Momenteel 7.0/100 met een diesel... Zware voeten
Das geen zware voet meer Reneger, maar meer een blok beton.
Heel stuk 170+ gereden, dan gaat t hard...
-edit-
Overigens stopt de cruisecontrol bij 180. Ik heb mn dieseltje (115PK) met enige regelmaat op de 183 GPS kilometers gehad. Een keer op de 195, iets met de wind stond goed...
Nadeel van die snelheden: De auto loopt 1:10 / 1:9... Ik ben erg blij met een tankpas
-edit-
Overigens stopt de cruisecontrol bij 180. Ik heb mn dieseltje (115PK) met enige regelmaat op de 183 GPS kilometers gehad. Een keer op de 195, iets met de wind stond goed...
Nadeel van die snelheden: De auto loopt 1:10 / 1:9... Ik ben erg blij met een tankpas
[ Voor 77% gewijzigd door Reneger op 09-07-2014 16:30 . Reden: Meer info. Omdat boom. ]
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door tiguan op 09-07-2014 18:32 ]
Vandaag heb ik de hele dag in een VW Up gereden, omdat mijn Focus wat krasjes heeft gehad, en mijn vriendin mijn Ka momenteel gebruikt. Gelukkig kan ik morgen zeggen Donder-Up want wat heb ik een hekel gekregen aan Volkswagen. Gelukkig heb ik daar met mijn Fordje geen last van, heb ik en mijn turbo-blok terug en 4 cilinders en een auto die 10x beter rijd.
Johann Sebastian Bach
Een up vergelijken met een Focus is ook niet echt eerlijk he. Ik heb 6 jaar heerlijk gereden in Golfjes.
Vergelijk het met de Ka en imho komt de Ka er dan beter vanaf.tiguan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 00:54:
Een up vergelijken met een Focus is ook niet echt eerlijk he. Ik heb 6 jaar heerlijk gereden in Golfjes.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Zou best kunnen, ik heb in geen van beiden gereden.
FWIW, ik heb een maandje of vijf in een polo bluemotion gereden, en daarna nu 5 maanden in een Clio, de Clio staat echt op een beduidend hoger niveau dan de polo.tiguan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 00:54:
Verder heb ik nooit voor lange tijd een VW gereden, maar so far i'm not impressed.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Interieur doet Volkswagen wel weer goed. Je ziet in het interieur en ontwerp ervan duidelijk de italiaanse roots terugkomen echter is er teveel een Ford Sausje overheen gegoten...tiguan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:32:
Zou best kunnen, ik heb in geen van beiden gereden.
Totdat je gaat rijden. Dan merk je duidelijk het verschil.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Zal me ook maar eens melden hier
Heb sinds 2 weken een Ford Focus Futura uit 2005 in de kleur Aquarius blue.
Rijdt heerlijk!!
Heb sinds 2 weken een Ford Focus Futura uit 2005 in de kleur Aquarius blue.
Rijdt heerlijk!!
toettoett
Dat kan ik me nog steeds niet voorstellentiguan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 00:54:
Lol, ik zit exact op die 7,4l/100km deze tank...Paganstars schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:08:
RIj je benzine? Of heb je gewoon hele zware grote tenen?
Alleen maar stadskilometers en ja, ik ben ieder stoplicht als eerste weg met mijn eco diesel
Ik win
Dat vond ik juist wel meevallen, ik heb een jaar lang Zoetermeer-Alkmaar gedaan en iedere ochtend en middag wel een keer de 160-170 aangetikt en structureel vmax +30 zeg maar.Reneger schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:52:
Heel stuk 170+ gereden, dan gaat t hard...
En toen zat ik rond de 5,5l/100km
Nu ik enkel stad rijd, gaat hij boven de 7l...
Maar goed, ik rijd lekker door.
Ja die CC en 180 was ik dus ook al achter gekomen... Jammer...-edit-
Dat valt dus met die 3 cilinder eco bakies mee he, die hebben maar een top van 170, maar vol gas en hij komt niet boven de 8l/100km op die snelheden... Hoe komt dat? Er past niet méér diesel in het blok...Nadeel van die snelheden: De auto loopt 1:10 / 1:9... Ik ben erg blij met een tankpas
Als ik met de Focus plank gas geef komt hij idd rond de 11l/100km uit bij hogere snelheden....
Ik heb 2 jaar VAG geleased in de vorm van een Fabia slowmotion en daarvan heb ik ongeveer 7 maanden in huurauto's rondgereden uit de VAG groepvectormatic schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 08:04:
FWIW, ik heb een maandje of vijf in een polo bluemotion gereden, en daarna nu 5 maanden in een Clio, de Clio staat echt op een beduidend hoger niveau dan de polo.
Verder heb ik nooit voor lange tijd een VW gereden, maar so far i'm not impressed.
Nou misschien iets wat overdreven, maar ik denk dat ik er een stuk of 12 heb gereden als vervangend vervoer, omdat men mijn airco niet kon maken (af-fabriek afgeleverd zonder werkende airco
Het stelt inderdaad geen ruk voor... Ook trendlines meegemaakt en iedereen die meldt dat VW goed is afgewerkt, mag zijn mond direct gaan spoelen met zeep!
VW is in basis uitvoeringen nog slechter afgewerkt dan een Renault 19 uit 1995. Niet eens de moeite nemen om scherpe randen van het hard plastic dash af te schuren
Verder zijn het echt onderstuur monsters, het gaat in de bochten heel snel rechtdoor. Al helemaal in verhouding tot de Focus, maar misschien flauw om hem met een van de beste onderstellen in zijn klasse te vergelijken.
Van de Fabia, wist ik van te voren dat het minder zou zijn dan mijn Volvo, een stuk minder, maar van VW had ik het niet verwacht.
Ja het dash van Ford is erg warrig, wat dat betreft mis ik mijn Volvo. Dat was de absolute nummer 1! Mooi alu dash, strak en dun... Top!Touchdomex schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 08:16:
Interieur doet Volkswagen wel weer goed. Je ziet in het interieur en ontwerp ervan duidelijk de italiaanse roots terugkomen echter is er teveel een Ford Sausje overheen gegoten...
Totdat je gaat rijden. Dan merk je duidelijk het verschil.
Waar ik me bij heel VAG wel aan irriteer is het alles voor iedereen principe...
We maken een RNS systeem dat we voor alle merken uitbrengen en vervolgens heeft ieder merk hetzelfde vierkante stuk dash beschikbaar waar je de RNS/Amundsen in kunt laten zetten.
Wat dat betreft vind ik het prettiger als het dash, voor jouw auto is gemaakt. We leven niet meer in 1990 waar je allemaal een andere radio van hetzelfde formaat kon gebruiken, dat heeft zo'n "after-market" gehalte.
Wat ik wel positief van VAG vind, is de VAGCOM.
Je kunt veel aanopassen, bij Ford kan dat helaas niet.
Ik vind dagrijverlichting leuk, maar dan moeten mijn achterlichten ook aan. Het ziet er zo armoedig uit, alleen voor een paar ledjes en achter niks. Bij de Fabia heb ik dat als eerste aan laten passen.
Heb je weleens in een Highline gereden van de Golf? Dat is toch hele andere koek dan een trendline. Ik heb 2,5 jaar een Golf V sportline gehad en 4 jaar een Golf VI Highline. Interieur was in beide wagens keurig afgewerkt.
Vorige week ri. Gardameer gereden via Belgie/Frankrijk/Zwitserland en aangekomen met een nette 5,6L op 100km. Mn door Zwitserland: Max 110 en 80 door tunnels zuinig gereden. Na weekje knorren rond t meer staat ie op 5,7L en morgen kijken wat het doet als we ri. Huis rijden...
Zuinigheid bevalt me prima, trek lekker door als ik wil en waar t kan. Zal morgen ook de 5000e km aan gaan tikken.
(fiesta ecoboost 1.0 100pk)
Zuinigheid bevalt me prima, trek lekker door als ik wil en waar t kan. Zal morgen ook de 5000e km aan gaan tikken.
[ Voor 3% gewijzigd door RickvN op 22-07-2014 10:44 ]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Ik vind het nette cijfers. Wij vertrekken over een kleine 3 weken ook richting het zuiden van Europa. Ben benieuwd wat mijn Focus Wagon met exact hetzelfde blok dan doet.RickvN schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:43:
Vorige week ri. Gardameer gereden via Belgie/Frankrijk/Zwitserland en aangekomen met een nette 5,6L op 100km. Mn door Zwitserland: Max 110 en 80 door tunnels zuinig gereden. Na weekje knorren rond t meer staat ie op 5,7L en morgen kijken wat het doet als we ri. Huis rijden...
Ik heb wel mijn gemiddelde meteen op 0 gezet bij het aftanken op vakantie. Dus dit is echt gemiddeld vanaf huis weg. In NL ligt het uiteraard stuk hoger, maar al met al zeer tevreden inderdaad!
Benieuwd wat het gemiddelde is van de algehele vakantie morgenavond. Verwacht ergens tussen 5,6-5,8L.
We reden ook niet met een afgeladen auto en maar met z'n 2. Dus scheelt misschien iets?
Benieuwd wat de focus dan inderdaad doet!
Benieuwd wat het gemiddelde is van de algehele vakantie morgenavond. Verwacht ergens tussen 5,6-5,8L.
We reden ook niet met een afgeladen auto en maar met z'n 2. Dus scheelt misschien iets?
Benieuwd wat de focus dan inderdaad doet!
[ Voor 19% gewijzigd door RickvN op 22-07-2014 22:45 ]
Bij ons op het werk heeft niemand zulke cijfers, dus dat is behoorlijk zuinig! Bij mijn eigen Fiësta 100pk staat het op 7.1L op 100km, en er zijn er nog een aantal waarbij het verbruik hoger is.RickvN schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:43:
Tsja, bij mij is het allemaal eigen geld, wat misschien het gaspedaal-tot-het-asfalt effect verlaagt? Ik rij in NL voor WW 6,2L met eigenlijk enkel snelweg/70kmh weg en trap met optrekken de fiesta, indien motor warm, toch altijd ff lekker door.
Ik rij ook niet constant 160-170 oid, maar rij niet de rechterbaan 90-110 en altijd lekker mee op links. Dus vraag me dan toch af hoe die rijstijl is
Edit: ik rijd niet veel met airco/CC aan. Vind airco niet tof en liever frisse lucht van buiten wat natuurlijk veel scheelt. Vaak ff airco aan, als t dan koud is gewoon lucht circulatie. Wat ook bijdraagt aan een lager verbruik.
Ik rij ook niet constant 160-170 oid, maar rij niet de rechterbaan 90-110 en altijd lekker mee op links. Dus vraag me dan toch af hoe die rijstijl is
Edit: ik rijd niet veel met airco/CC aan. Vind airco niet tof en liever frisse lucht van buiten wat natuurlijk veel scheelt. Vaak ff airco aan, als t dan koud is gewoon lucht circulatie. Wat ook bijdraagt aan een lager verbruik.
[ Voor 23% gewijzigd door RickvN op 22-07-2014 23:59 ]
Op het werk hebben we inderdaad tankpassen en ik gebruik eigenlijk altijd airco + cruise control. Daarnaast doe ik ook nog eens alleen maar kleine ritjes (woon -> werk = 7km).
Niet echt positief voor het gebruik allemaal
Ik merk altijd wel dat ie met een koude motor onzuiniger rijdt. Mijn WW is nu dus 35km😜Rub3s schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:48:
Op het werk hebben we inderdaad tankpassen en ik gebruik eigenlijk altijd airco + cruise control. Daarnaast doe ik ook nog eens alleen maar kleine ritjes (woon -> werk = 7km).
Edit na vakantie:
Zojuist thuis gekomen, gewoon overal max snelheid + 5 gereden en het verbruik staat op 5,6L / 100km voor enkel de vakantie en dus nog teruggekregen van de eerder genoemde stand van 5,7L! Met ong 2900 gereden kilometers! Zeer tevreden dus.
Wat me erg opviel is de 'kracht' vd motor in de bergen. Toch opzich op de snelweg vrij stijle stukken gereden, tuurlijk t zijn niet de maximale bergen. Maar t viel mij wel op dat de Cruiste control totaal niet terug liep en de motor gewoon de normale snelheid omhoog reed, ondanks de 1.0!!
Nog wel een vraag: als ik een snelheid heb op de CC, bijv. 80 of 100 en ik wil via t stuur versnellen, gaat die altijd 2-3kmh versnellen vervolgens lijkt hij of hij ophoudt/stottert en trekt hij vervolgens gewoon helemaal door. En dit is bijna altijd. Is dit normaal/een reden boor?
[ Voor 49% gewijzigd door RickvN op 24-07-2014 00:49 ]
Hier zijn wat fotos van mijn nieuwe Fiesta ST
http://i.imgur.com/GKu17uu.jpg
http://i.imgur.com/KRe9rbd.jpg
Verbruik staat nu op 8.3L/100km
heel netjes voor een auto met 197pk.
Verbruik staat nu op 8.3L/100km
[ Voor 117% gewijzigd door calsonic op 25-07-2014 11:21 ]
❤️. Echt gruwelijk die ST. Kriebelt ook wel zo een bak!calsonic schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:15:
Hier zijn wat fotos van mijn nieuwe Fiesta ST![]()
Verbruik staat nu op 8.3L/100kmheel netjes voor een auto met 197pk.
Waarom eigenlijk totaal zwart en bijv niet ST rood of blauw?
Ik ben een zeer sportieve rijder en zwart valt nu eenmaal minder op
En daar komt ook nog eens bij dat ik zwart
het mooiste vind staan.
En daar komt ook nog eens bij dat ik zwart
[ Voor 6% gewijzigd door calsonic op 25-07-2014 12:26 ]
Hallo mensen 
Ik heb hier een Ford Fiesta 1.6tdci uit 2010 die niet meer start
radio en alles doet het gewoon en lichten dimmen niet bij het proberen te starten, maar het enigste dat ik uit die motor krijg is een enkele harde tik (van een relais klinkt het). Iemand die dit probleem herkent? Een maand of twee geleden ook al de anwb moeten bellen, omdat de fan niet meer uit ging en na 3 uur (we kwamen er laat achter) de accu zo goed als leeg had gezogen. Spanning eraf halen hielp niet net en de accu helemaal leeg laten lopen en weer wat oomph geven ook niet. Om de een of andere rare reden is die uiteindelijk wel na wat handelingen van de ANWB man gestopt, maar ook hij stond versteld van het rare gedrag.
Ik heb hier een Ford Fiesta 1.6tdci uit 2010 die niet meer start
Ja, zoiets dacht ik ook, maar ik vind het vreemd dat het een enkele luide tik is en niet meerdere achter elkaar
Ik hoopte eigenlijk op een zekering of zoiets eenvoudigs.. Vanavond komt in ieder geval de ANWB even langs om te kijken. Wie weet wat hij er zo snel aan kan vinden. Zo'n eerste snelle onderzoek is toch iets goedkoper dan de garage 
Op het internet wel iets gevonden over een bendix ofzo? Een pin in de startmotor die blijft hangen?
Nou uiteindelijk hebben we toch maar de ANWB man er bijgehaald. Na wat verschillende pogingen om het te fixen kwam die met twee andere kabels die die uit de wagen trok en op de massa van het motorblok aansloot. Nu doet de auto het weer. Start ook weer uit zichzelf. Iets is/was er toch niet helemaal goed met de startmotor. Hij gaf ook nog even aan dat dit type startmotor ook niet het beste product was dat Ford ooit heeft geleverd
Maar ok... Nu maar weer even twee weekjes aankijken en anders de startmotor maar laten vervangen (of met hulp zelf doen, we blijven tweakers he ^^).
Op het internet wel iets gevonden over een bendix ofzo? Een pin in de startmotor die blijft hangen?
Nou uiteindelijk hebben we toch maar de ANWB man er bijgehaald. Na wat verschillende pogingen om het te fixen kwam die met twee andere kabels die die uit de wagen trok en op de massa van het motorblok aansloot. Nu doet de auto het weer. Start ook weer uit zichzelf. Iets is/was er toch niet helemaal goed met de startmotor. Hij gaf ook nog even aan dat dit type startmotor ook niet het beste product was dat Ford ooit heeft geleverd
[ Voor 52% gewijzigd door Caelorum op 27-07-2014 20:08 ]
Vandaag van een verkoper bij een Ford-dealer gehoord dat nu bekend is dat de prijslijst van de nieuwe Focus in de tweede helft van augustus komt.
Nog een week of drie wachten dus en we weten of de nieuwe Focus op mijn shortlist blijft als nieuwe lease-auto. Ik moet zo'n beetje nu gaan bestellen maar wilde nog rekken tot de specificaties en prijzen van de Focus. Die drie weken moet nog wel lukken.
Nog een week of drie wachten dus en we weten of de nieuwe Focus op mijn shortlist blijft als nieuwe lease-auto. Ik moet zo'n beetje nu gaan bestellen maar wilde nog rekken tot de specificaties en prijzen van de Focus. Die drie weken moet nog wel lukken.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Vanavond maar terug langs de dealer. Afgelopen weekend allemaal belletjes/blaasjes onder mijn lak gezien... Eerst alleen motorkap gezien, maar ook mijn dak, vleugel en kofferbak zijn er mee bezaaid... Dus maar opnieuw laten spuiten :(!
Mensen meer ervaring met dit bij de lak?
Mensen meer ervaring met dit bij de lak?
Is er eigenlijk al iets bekend over de nieuwe Mondeo? Ik dacht dat die er al lang had moeten zijn, maar nog niets van gehoord...
Ik meende volgend voorjaar (lente) dat ie hier zou zijn.
Laatst wel een US versie gezien op een beurs waar de Ford dealer stond.
Laatst wel een US versie gezien op een beurs waar de Ford dealer stond.
In de US is het volgens mij de Fusion die hier dacht ik onder de naam Mondeo uitgebracht gaat worden. In dit tempo is dat ding al verouderd voordat hij hier goed en wel op de markt is...