Het geluid boeit me niet zo, maar de laksheid van de Ford dealer...Pinobigbird schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:10:
Apart. Ik heb overigens van 3 verschillende mensen ook al de opmerking gekregen "wat maakt ie soms een raar geluid." Eén daarvan is automonteur en zei "je koppeling maakt soms een raar geluid, ik weet niet wat het is."
Zelf is het mij nooit opgevallen, dus ik weet niet of dit hetzelfde geluid is wat zij bedoelen. Ik zal ze een keer jouw filmpjes laten zien en vragen of het om hetzelfde geluid gaat.
Op het moment dat ik hem aflever met de klacht en ik wordt door de monteur thuisgebracht vraag ik "en nog naar de koppeling gekeken?" "Ja eventjes, maar we konden niets vinden"
Dus ik laat hem het geluid horen en vervolgens zegt hij "Dat klinkt niet goed, maar dan moet de koppeling er echt uit als we dit moeten onderzoeken". Tja daarom geef ik het aan.
De volgende beurt geef ik het weer aan, gebeurt er weer niets mee.
Dan rijd ik naar een andere dealer die zegt er niets mee te kunnen, omdat ze het niet waarnemen...
En dan sta ik in Duitsland en dan opeens is het gevaarlijk om verder te rijden en moet ik de ANWB bellen? Nou, dat gaat me veel te ver. Gelukkig is de leasemaatschappij, die ik heb ge-CC-ed in de mailtjes, op de hoogte.
Daarin geef ik aan dat ze hem of houden, totdat er iets vervangen is en het gefixed is.
Of ze doen er niks mee en alle vervolgschade is voor rekening van Ford Nederland.
De eerste keer dat ik het weer meld is bij de 60k beurt, daarmee is voor mij de kous af.
Vanochtend werd ik gebeld door Athlon, die snappen mij helemaal, zij gaan nu contact opnemen met Ford Nederland.
Mijn vorige Skoda, had ik veel meer problemen, en ben ik gedurende 7 maanden continu naar de dealer gereden, dat vertik ik gewoon. Kost me veel te veel tijd.