Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 28 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:50
Ik denk dat de versnellingsbakverhoudingen met name worden bepaald door de motorkarakteristieken. De motor met turbo worden de maximum van 100 of 125 pk behaald bij zo'n 6000 toeren en het maximum koppel van 170 of 200 Nm wordt behaald tussen 1500 en 4500 toeren. De twee turboloze varianten halen ook hun maximum van 65 of 80 pk bij zo'n 6000 toeren, maar het maximum koppel van 105 Nm wordt pas ontwikkelt bij 4100 toeren. Even kort door de bocht genomen heeft jouw motor toeren nodig om op een efficiente manier de auto met 120 km/u voort te kunnen bewegen en dat zie je terug in de tandwielverhoudingen. Overigens is dit vrij standaard bij kleine turboloze motoren, de Fiat van de buren maakt ongeveer 3500 toeren bij 120 km/u.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:01:
Benzine neem ik dan aan? :)

Erg lompe sloep altijd maar wat rijden ze lekker O+
Inderdaad een benzine :)

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

Ik ben wat aan het kijken om straks een eigen auto te kopen en de Ford Focus Mk2 lijkt me zeer geschikt. Mede omdat me ouders al wat jaren een Mondeo rijden. Jaren een Mondeo Mk2 gehad, daarna een Mondeo Mk3 met 1.8 benzine station en nu een Mondeo Mk4 uit 2009 met een 2.0 liter benzine.
Ik vond die Mk3 station altijd heerlijk rijden en is dacht ik vrij vergelijkbaar met een Focus Mk2.
Maar hoe zit het met onderhoud en kosten. En wat zijn punten waar je bij een Focus goed naar moet kijken bij de aankoop. Ik weet dat de 2.0 een distributieketting heeft maar hoe zit dat met de andere benzine motoren? Ik koop geen diesel want daarvoor rij ik niet genoeg km's, en vind diesel niks aan om te rijden.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11 23:20

PauseBreak

derp!

Die hebben distributieriemen. Let op de onderhoudsgeschiedenis, die _moet_ kloppen. Bel het ook even na bij de garage die de auto in onderhoud heeft gehad. De motorblokken zijn erg gevoelig voor onderhoud. Let op geluiden die uit het blok komen en lijken op een lekke uitlaat. Verschil zit 'm in een gebrek aan vermogen op de snelweg (geen vermogen -> laten staan).
Let op roest. Met name in de naden van deuren, wielkasten en dorpels. Let op electronica: sloten willen wel eens gaan 'zingen'; dus de ene helft gaat wel op slot, de andere helft niet. Ramen willen ook wel eens besluiten niet meer omhoog te gaan, dus probeer _alles_ grondig uit.
Schakelen hoor je met twee vingers te kunnen doen, koppeling hoort niet laat aan te grijpen.

Nee, merp!

Verwijderd

Vorige week geïnformeerd bij de Ford dealer wat hun rekenen voor de reeds besproken Subwoofer WX710A. Was even schrikken, voor de sub rekent men € 490,00 en voor de inbouw € 140,00.
Heb nog gemaild dat de sub bij Redcoon € 253,00 is maar dat mocht niet baten. Dit gaat dus niet door.

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:23:
Vorige week geïnformeerd bij de Ford dealer wat hun rekenen voor de reeds besproken Subwoofer WX710A. Was even schrikken, voor de sub rekent men € 490,00 en voor de inbouw € 140,00.
Heb nog gemaild dat de sub bij Redcoon € 253,00 is maar dat mocht niet baten. Dit gaat dus niet door.
Dan lever je toch zelf de subwoofer aan?

wat niet past, wordt gelast!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:23:
Zelf aanleveren die sub of hem even ergens anders in laten bouwen :) Heb het ook bij een 3e partij laten doen en dat was top werk. Zit er super in en het klinkt nog eens fantastisch ook!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Bedankt Dennis en Niels, ik ga dit zeker overwegen.

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 13:30
Beste Ford-enthusiasts,

Sinds september 2013 heb ik een Ford Fiesta 1.6 sport uit 2011. Nu kennen we allemaal het dashboard daarvan.. (dit dashboard loopt nou niet bepaald recht). Ik ben inmiddels ten einde raat want ik probeer dus een mooie carholder te vinden voor mijn iPhone. Nu heb ik ergens een carholder gekocht die je tussen de roostertjes kan klemmen, helaas kan dit bij de Fiesta niet aangezien die roosters schuin lopen. Ook vind ik nergens een recht plekje op het dashboard waar ik eventueel is anders zou kunnen monteren.

Dan zul je denken: plak hem lekker op de voorruit. Juist dat ik wil nou net niet, vanwege de lelijke plekken die je op de voorruit achterlaat. Ook vind ik het vervelend dat ik hem steeds eraf moet halen.. ik heb liever iets permanents op het dashboard vastzitten..

Kunnen jullie nog andere tips bedenken? Bedankt alvast!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:22

The Legend

*Plop*

Brodit Proclip 1 of 2 (met daarbij een Brodit houder).

Ik ben toch malle pietje niet!

• DennusB
  • Niet online
Zo fijn zijn als Ford nou eens die update vrijgeeft voor het Sync systeem zodat we hier ook Spotify op het schermpje kunnen gebruiken. Iemand enig idee wanneer die komt?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:01
Dat zou zeker fijn zijn, maar ik denk dat we dat niet gaan krijgen. In de USA kan je zelf je audio-systeem updaten, dat kan hier ook nog steeds niet.

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:03:
Dat zou zeker fijn zijn, maar ik denk dat we dat niet gaan krijgen. In de USA kan je zelf je audio-systeem updaten, dat kan hier ook nog steeds niet.
Ze hebben het me beloofd tijdens de verkoop, dus dan hebben ze nog wel een beetje een probleem. In de boekjes en op de site stond ook dat dat zou moeten werken met apps, en dat doet het niet. Is dat geen misleiding?

• tiguan
Dat het zou komen stond er meer dan een jaar geleden ook op de site. Ik wil het ook graag hebben hoor, maar omdat er in mijn ervaring vaak maar wat gezegd wordt (zeker door een dealer), ga ik voor het gemak maar even van het ergste uit.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kom net toevallig dit tegen op een site over de Mondeo mk3 (geen idee of het hier al bekend is):
Motion Lock

Wat is MotionLock ?
MotionLock zorgt ervoor dat de centrale vergendeling vanzelf ingeschakeld wordt bij het wegrijden (vanaf 5km p/u).

Hieronder staat de procedure voor Motion Lock.
De procedure schakeld de functie in of uit afhankelijk van de toestand.

Volg onderstaande procedure om Motion Lock in te schakelen.
- Ga in de auto zitten, trek de deuren dicht (niet vergendelden).
- Zet het contact op II (niet starten).
- Vergrendel en ontgrendel de bestuurdersdeur 3 x achter elkaar.
- Zet het contact uit.
- Vergrendel en ontgrendel de bestuurdersdeur 3 x achter elkaar.
- Zet het contact op II (niet starten) een piepje is hoorbaar.
- Vergrendel en ontgrendel de bestuurdersdeur 1 x een langere pieptoon hoorbaar.
- Motion Lock is ingeschakeld

Let op;
1. De stappen moeten kort achter elkaar uitgevoerd worden (binnen 10 seconden).
2. Indien een deur geopend wordt zonder het contact uit te zetten gaat deze niet meer automatisch op slot.
Binnenkort eens proberen, mijn vorige auto had dat ook.

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:08:
Dat het zou komen stond er meer dan een jaar geleden ook op de site. Ik wil het ook graag hebben hoor, maar omdat er in mijn ervaring vaak maar wat gezegd wordt (zeker door een dealer), ga ik voor het gemak maar even van het ergste uit.
Nou ja dan ga ik binnenkort wel eens even verhaal halen bij ze. Valse beloftes hou ik niet van!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11 15:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

tiguan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:03:
De Ford dealer hier zei dat de update er in principe wel was, maar dat hun computer te traag o.i.d. was :F

• tiguan
Nou ik denk eerder dat ze nog een heel systeem moeten opzetten. Je kan op Ford USA inloggen en dan met je chassisnummer krijg je gepersonaliseerd aanbod en downloads. Hier bestaat dat (nog) niet.

Op Ford USA kan je dus gewoon een nieuwe firmware downloaden, op USB stick zetten, in je auto steken en updaten maar. Lijkt me super vet.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 04-03-2014 14:07 ]

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:06:
Nou ik denk eerder dat ze nog een heel systeem moeten opzetten. Je kan op Ford USA inloggen en dan met je chassisnummer krijg je gepersonaliseerd aanbod en downloads. Hier bestaat dat (nog) niet.

Op Ford USA kan je dus gewoon een nieuwe firmware downloaden, op USB stick zetten, in je auto steken en updaten maar. Lijkt me super vet.
Dat zou wel heel erg cool zijn. En als ze t niet voor elkaar krijgen zou ik zeggen : maak de source lekker open baar en laat de devvers van XDA of zo er lekker mee gaan klussen. Dan komen er vaak veel vettere features uit!

• pjottum
  • Laatst online: 14:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

tiguan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:06:

Ik had voor de Focus een Bravo (2008) met windows (...) afgezien van dat dat systeem verder eigenlijk best beroerd werkte kon je het inderdaad zelf updaten met een usb stick. Niet vet, wel heel spannend altijd.

ping 127.212.23.124

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20
Cross-post uit Show je auto - deel 138 - Wintertopic!

Zomer bandjes + velgen er weer opgezet! :D (klik voor grote picca)
Afbeeldingslocatie: http://www.ydna.nl/files/zomer_klein.jpg

Sinds een maandje zit deze er in! (K&N Luchtfilter)
Afbeeldingslocatie: http://www.ydna.nl/files/filter.jpg

Ik wil qua uiterlijk alleen nog de auto laten verlagen + xenon kop en led achterlichten monteren.
En wellicht later nog een paar mooie velgen eronder.. maar dat hoeft voorlopig niet aangezien ik de standaard velgen al prima vind staan :)

Freedom for everyone..

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26

Duinkonijn

Huh?

Merk je nog wat qua prestaties e.d.?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• DennusB
  • Niet online
Noctonix schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:11:
Cross-post uit Show je auto - deel 138 - Wintertopic!

Zomer bandjes + velgen er weer opgezet! :D (klik voor grote picca)
[afbeelding]

Sinds een maandje zit deze er in! (K&N Luchtfilter)
[afbeelding]

Ik wil qua uiterlijk alleen nog de auto laten verlagen + xenon kop en led achterlichten monteren.
En wellicht later nog een paar mooie velgen eronder.. maar dat hoeft voorlopig niet aangezien ik de standaard velgen al prima vind staan :)
Zijn die LED achterlichten ook geschikt voor de 2013 Fiesta?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26

Duinkonijn

Huh?

Lijkt me wel, de kont is toch hetzelfde?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Duinkonijn schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:23:
Merk je nog wat qua prestaties e.d.?
Van dat K&N openluchtfilter? Kan niet. Dat ding zuigt meer warme lucht aan dan het originele filter dat het ding vervangt. Geluid is wel mooier, maar je gaat er niks op vooruit qua prestaties.

Nee, merp!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

klopt levert waarschijnlijk op lage snelheden en warm weer tot een paar PK in.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:55
Ik sta op het punt om mijn ford ka (2012 25d km) te verruilen voor een fiesta (2010 50d km) maar nu is dit een import auto en nu zijn de voicecommando's ook duits. Weet iemand toevallig of dit op engels of nederlands gezet kan worden. Voor de rest is het zoveel meer auto als mijn huidige ka.

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
RenaldoN schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:04:
Ik sta op het punt om mijn ford ka (2012 25d km) te verruilen voor een fiesta (2010 50d km) maar nu is dit een import auto en nu zijn de voicecommando's ook duits. Weet iemand toevallig of dit op engels of nederlands gezet kan worden. Voor de rest is het zoveel meer auto als mijn huidige ka.
Nee is helaas niet mogelijk ( je kan wel een module van de sloop halen en deze wisselen ( evt een met USB)

wat niet past, wordt gelast!

• RenaldoN
nielsicq schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:47:
[...]

Nee is helaas niet mogelijk ( je kan wel een module van de sloop halen en deze wisselen ( evt een met USB)
Dat is jammer, eens kijken of ik een artikelnummer kan vinden. Dan gaan we eens googelen. Bij de dealer zou je wel weer de hoofdprijs betalen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:44

vhal

ಠ_ಠ

VC is leuk maar in de Fiesta (2010) is het allemaal zo verschrikkelijk traag en omslachtig. Een telefoonnummer inspreken was al een uitdaging. Nederlands was geen optie in die tijd waardoor je alles in het Engels moet inspreken. Het zit op de auto van mijn vrouw maar het wordt hier iig niet gebruikt.

Volgens mij is het huidige systeem wel wat beter.

Strava

• RenaldoN
vhal schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:49:
VC is leuk maar in de Fiesta (2010) is het allemaal zo verschrikkelijk traag en omslachtig. Een telefoonnummer inspreken was al een uitdaging. Nederlands was geen optie in die tijd waardoor je alles in het Engels moet inspreken. Het zit op de auto van mijn vrouw maar het wordt hier iig niet gebruikt.

Volgens mij is het huidige systeem wel wat beter.
Bedankt voor je reactie, is denk ik ook meer omdat het kan. Willen jullie er niet vanaf :)
Zit me nu te bedenken zijn de menu"s wel allemaal op nederlands in te stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door RenaldoN op 29-03-2014 21:20 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Vandaag mijn eerste pech gehad met mijn focus.
Ik rij een Ford Focus 1.6TDCI in een zakelijke uitvoering. Ik vind het een fijne auto en ik draai er graag KM mee en ook de motor (115PK) doet het goed.
Helaas wou mijn fijne Focus niet starten. Het lampje van motormanagement ging brandde en wat ik ook deed hij vertikte om te starten. Ik heb om 07:00 uur maar de ANWB gebeld en die ging op onderzoek uit. Maar ook die kwam er niet achter en daarna is de focus afgevoerd naar een dealer. Daar heeft men wat verder gekeken en ging ook bij de inspuiting kijken. En toen kwamen ze erachter dat er een breuk zat in de slang die bovendruk levert. Dus simpel de motor zat zonder lucht om de diesel tot ontbranding te laten komen. De monteur liet het me zien en het rubber was gebroken dus van slechte kwaliteit, want het mag eigenlijk niet na amper 31.000. Morgen zou de auto ook een beurt krijgen maar dat word meteen meegepakt. Aan het einde van de middag werd ik door Ford Nederland gebeld om te zeggen dat een controleur aanwezig is bij de beurt om de auto verder te controleren, en te cheken op kwaliteit. In eerste instantie zou de reparatie een aantal dagen duren, maar na aandringen van de leasmaatschappij hebben ze het kunnen fixen, dat vanavond nog het stuk geleverd zou worden, zodat ze morgen direct aan de slag konden! Als het hebben gefixt werd er ook proefgereden om te kijken hoe de motor gaat doen. Morgenmiddag moest ik langskomen bij de dealer om te babbelen over de auto.

Oh ja en het turbostuk zat ook niet lekker dus dat pakken ze meteen mee want anders sta ik erover een paar dagen weer! :) Wat dat betreft ben ik wel blij dat ze het zo kordaat meepakken.

Zo ik heb het even van me af kunnen schrijven.

Johann Sebastian Bach

• pjottum
  • Laatst online: 14:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb iets soortgelijks gehad: hij startte, ik reed achteruit de straat in: uit. Niet meer aan te krijgen. Op de startmotor (...) terug de oprit op, en proberen te starten. Lukt niet. Nummer van Ford support opgezocht. Support gebeld. Wilde het laten horen, startte ie weer.

Daarna geen problemen meer gehad... *klopt op tafel*

ping 127.212.23.124

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Jeej ik heb net telefoon gekregen van de Dealer. Het was een operatie maar hij heeft de testrit goed doorstaan (stukje snelweg en even goed optrekken om te zien hoe hij het deed) Maar het inspuitsysteem is weer prima opdruk. Of zoals de monteur zei het ei is gelegd.
Net even per mail een overzichtje gekregen wat ze bij de grote beurt hebben gedaan.
:X ontzettend veel!

Johann Sebastian Bach

• TomvdG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 16:29
Ik kan een nieuw topic openen maar doe het eerst even via deze wijze;

Ik heb een vraag of anderen dit toevallig ook ervaren hebben. Sinds juli 2013 heb ik een Ford Travelpilot FX West Europa 2013 SD kaar gekocht. Deze heeft altijd naar behoren gewerkt tot een [ik schat] 2 maanden geleden. Ik kreeg toen telkens [tot op heden] wanneer ik mijn Ford startte de melding: CHECKDISK NOODZAKELIJK. Ik had hierover gecontact met de Ford dealer welke zei dat ik mogelijk de software van de Ford moest laten updaten.
Omdat ik er vanuit ging dat het niet een groot probleem zou zijn schoof ik dit probleem vooruit en dacht het komt wel een keer.

Afgelopen week bij de Ford dealer [anders waar ik het SD kaartje gekocht had] langs geweest waarbij de monteur erachter kwam dat alle data op het SD kaartje verdwenen was!!!
Ofwel ik zou dus schijnbaar iets gedaan hebben waardoor nu de data weg was.

Gezien ik nooit en te nimmer mijn dure SD kaart zou formatteren [en neem aan dat dit ook niet per ongeluk kan gebeuren want ook al zou je het per ongeluk indrukken het systeem altijd nog een extra akkoord vraagt] vraag ik mij nu af hoe dit dus heeft kunnen gebeuren... Ik heb het kaartje er nooit uitgehaald, nooit geformatteerd, ik ben de enige bestuurder.
Mijn auto is wel in onderhoud geweest een tweetal maanden geleden, maar of het nu direct gebeurt is nadat deze van onderhoud terug kwam kan ik niet meer achterhalen.

Dus; Wie o wie heeft dit eventueel ook meegemaakt?!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31

Haan

dotnetter

Ik heb ook dat probleem gehad dat ie iedere keer een checkdisk moest doen. De navigatie werkte na de checkdisk altijd gewoon weer, tot de motor een tijdje uit was gewees. Dat probleeem was inderdaad verholpen met een software update.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TomvdG
Alleen het probleem/aparte is nu dat als ik in instellingen ga kijken er wordt aangegeven dat er geen data meer op de sd staat. Dit zal niet verholpen worden door een software update lijkt mij. Bij de dealer werd er ook even een andere sd in geplaatst waar wel gewoon op te zien was dat er data op stond.

Ik weet 100% zeker dat ik niks geformatteerd heb alleen ik schat in dat ik alsnog een nieuwe kaart mag kopen wat ik van hun kant misschien nog wel kan begrijpen maar van mijn kant natuurlijk niet.

De ford is wel voor een beurt weggeweest maar dan zou de data niet eraf moeten zijn.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:07
Als je een aankoopbewijs o.i.d. hebt zou ik gewoon even aanvraag doen bij Ford Nederland ofzo. Neem aan dat ze je gewoon een nieuwe SD geven?

toettoett

• TomvdG
Gebeld met Ford Nederland. Deze weer contact opgenomen met de dealer waar ik geweest was. De dealer geeft aan dat er verder niks met het kaartje aan de hand is alleen dat de data er af is. Dit valt niet onder garantie. De kaart is ook niet in een card reader gestopt [heb ik zelf ook nog niet gedaan] maar voor hetzelfde geld is de kaart zelf gewoon kapot gegaan [en hoe dit gebeurt kan zijn zou ik echt niet weten].

• DennusB
  • Niet online
Nou Vrijdag bij de Ford Dealer geweest om te vragen naar die Sync update met Spotify integratie. Helaas wist niemand er iets van en verwachten ze ook niet meer dat ie komt :( Dat is wel een beetje valse voorlichting geweest bij de verkoop dan :(

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

TomvdG schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 18:00:
Gebeld met Ford Nederland. Deze weer contact opgenomen met de dealer waar ik geweest was. De dealer geeft aan dat er verder niks met het kaartje aan de hand is alleen dat de data er af is. Dit valt niet onder garantie. De kaart is ook niet in een card reader gestopt [heb ik zelf ook nog niet gedaan] maar voor hetzelfde geld is de kaart zelf gewoon kapot gegaan [en hoe dit gebeurt kan zijn zou ik echt niet weten].
Je hebt gewoon recht op een deugdelijk product. Blijkbaar kan en wil Ford dat niet leveren, dus dit is het moment dat je er een belletje naar je algemene rechtsbijstand aan waagt. Of je advocaat een brief laat schrijven (al dan niet via het Juridisch Loket) waarin je hen wijst op hun plichten.

Nee, merp!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 07:50
pjottum schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:23:
Ik heb iets soortgelijks gehad: hij startte, ik reed achteruit de straat in: uit. Niet meer aan te krijgen. Op de startmotor (...) terug de oprit op, en proberen te starten. Lukt niet. Nummer van Ford support opgezocht. Support gebeld. Wilde het laten horen, startte ie weer.

Daarna geen problemen meer gehad... *klopt op tafel*
Dit kan door je krukassensor komen (heet dat dieng niet obd ofzo, bovenste dode punt geval?)
Als die dat vaker gaat doen, mogelijk het ding preventief laten ruimen ;)

Voor mijn Renault kostte me dat destijds 85 euro (sensor bijna 60 euro ex. + werkloon van ongeveer 15 minuten)

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Waarom zegt iedereen dat een Ford Ka een vrouwenauto is. Ik gebruik hem zeer mannelijk :/

Ik snap er niets van

Johann Sebastian Bach

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:28

Tys

Hoewel ik er een half jaar geleden ook last van had heeft het even geduurd voordat het verveelde 'ontgrendel' probleem op mijn Ford Focus (2012) weer terug kwam. Vorige week opnieuw waarbij je dus kan drukken (op de afstandsbediening) zoveel je wilt, maar er niets gebeurd. Ontgrendelknop op de achterklep indrukken en het werkt weer. Bekend softwareprobleem en inmiddels verholpen door de dealer. Wel apart dat het flashen van software 3 uur in beslag neemt.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 07:50
Joostk schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:47:
Ik ben wat aan het kijken om straks een eigen auto te kopen en de Ford Focus Mk2 lijkt me zeer geschikt. Mede omdat me ouders al wat jaren een Mondeo rijden. Jaren een Mondeo Mk2 gehad, daarna een Mondeo Mk3 met 1.8 benzine station en nu een Mondeo Mk4 uit 2009 met een 2.0 liter benzine.
Ik vond die Mk3 station altijd heerlijk rijden en is dacht ik vrij vergelijkbaar met een Focus Mk2.
Maar hoe zit het met onderhoud en kosten. En wat zijn punten waar je bij een Focus goed naar moet kijken bij de aankoop. Ik weet dat de 2.0 een distributieketting heeft maar hoe zit dat met de andere benzine motoren? Ik koop geen diesel want daarvoor rij ik niet genoeg km's, en vind diesel niks aan om te rijden.
Joost, ik weet niet of je inmiddels al een Focus gekocht hebt?
Als je nog aan het zoeken bent, deze link noemt wat puntjes om op te letten.

• DennusB
  • Niet online
Ik ga vanmiddag maar even naar de dealer met mijn 5 maanden oude Fiesta. Als hij koud is schokt de auto flink en ook klinkt er een gekke ratel/tik uit de motor :(

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20
Even een vraag. Ik heb een K&N Openlucht filter. Nu zuigt dat ding dus warme lucht aan (volgens meerdere mensen).

De lucht pijp die vanuit onder de bumper naar boven loopt, werkt denk ik ook niet optimaal..
Weet iemand de optimale plaats voor zo'n filter om koude lucht te happen en waar ik een verleng pijp/slang kan kopen om die filter op die plek te krijgen??
[/wazige omschrijving] :')

Freedom for everyone..

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:39
DennusB schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:44:
Ik ga vanmiddag maar even naar de dealer met mijn 5 maanden oude Fiesta. Als hij koud is schokt de auto flink en ook klinkt er een gekke ratel/tik uit de motor :(
Dat klinkt niet zo best! Welke motor heb je?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:50
BreadFan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:09:
Ik kom net toevallig dit tegen op een site over de Mondeo mk3 (geen idee of het hier al bekend is):

[...]

Binnenkort eens proberen, mijn vorige auto had dat ook.
Dank voor de tip, ga ik op mijn Mk3 ook proberen :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:20

Meneer aard

Porsche rulez!

TomvdG schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:54:
Alleen het probleem/aparte is nu dat als ik in instellingen ga kijken er wordt aangegeven dat er geen data meer op de sd staat. Dit zal niet verholpen worden door een software update lijkt mij. Bij de dealer werd er ook even een andere sd in geplaatst waar wel gewoon op te zien was dat er data op stond.

Ik weet 100% zeker dat ik niks geformatteerd heb alleen ik schat in dat ik alsnog een nieuwe kaart mag kopen wat ik van hun kant misschien nog wel kan begrijpen maar van mijn kant natuurlijk niet.

De ford is wel voor een beurt weggeweest maar dan zou de data niet eraf moeten zijn.
Kaartje downloaden?
Wellicht volgende keer gewoon de SD kaart locken dmv het schuifje aan de zijkant om zo te beschermen tegen het onwillig leeg krijgen van de kaart.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Meneer aard schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:49:
[...]
Kaartje downloaden?
Wellicht volgende keer gewoon de SD kaart locken dmv het schuifje aan de zijkant om zo te beschermen tegen het onwillig leeg krijgen van de kaart.
Dat kan misschien in een Porsche, maar helaas niet bij Ford. Schijnt nogal goed beveiligd te zijn, ge-encrypt e.d. (ik heb het zelf niet onderzocht, maar collega's van me die ook allemaal een Ford hebben, hebben het geprobeerd).

Tom zal wel een slechte sd-kaart hebben gehad.... (iets van one in a million...)

• NiGeLaToR
NiGeLaToR schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:38:
[...]

Dank voor de tip, ga ik op mijn Mk3 ook proberen :)
En gelukt; gratis tip: doe het nadat je auto uit stond en gewoon geparkeerd. Probeerde het eerst na een ritje en dan motor uit en de acties uitvoeren en dat werkte niet, vanochtend ingestapt en meteen geprobeerd en dat werkte wel :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• DennusB
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met een dashcam in z'n Fiesta? Ik wil er graag voor en achter 1, maar hoe sluit ik die achter aan? Dat ding moet natuurlijk wel ergens stroom krijgen :|

• NiGeLaToR
DennusB schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:03:
Heeft er hier iemand ervaring met een dashcam in z'n Fiesta? Ik wil er graag voor en achter 1, maar hoe sluit ik die achter aan? Dat ding moet natuurlijk wel ergens stroom krijgen :|
Je hebt ze die beide in 1 zijn, danwel in 1 unit, danwel met een draadje met camera'tje naar achter. Voordeel is dat die meteen beeld-in-beeld doet voor je, dus je hebt 1 filmpje waarin je voor en achter ziet. Oa te bestellen bij de bekende chineze websites :+

• DennusB
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Je hebt ze die beide in 1 zijn, danwel in 1 unit, danwel met een draadje met camera'tje naar achter. Voordeel is dat die meteen beeld-in-beeld doet voor je, dus je hebt 1 filmpje waarin je voor en achter ziet. Oa te bestellen bij de bekende chineze websites :+
Ik zie het idd ja, alleen nergens te vinden hoe lang dat kabeltje is :P Want als ik dat doe wil ik het natuurlijk wel netjes wegwerken haha

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb sinds kort een dashcam in mijn Fiesta. Ik was op zoek naar een goedkope, maar vooral kleine cam. Uiteindelijk ben ik op deze uitgekomen: Skytronic 351.137. Uitgebreidere info: Pinobigbird in "Dashcams, wat is nu een goed model?"
Dashcam Skytronic 351.137 in Fiesta
Skytronic 351.137Dashcam Skytronic 351.137 in Fiesta 2Dashcam Skytronic 351.137 in Fiesta 1

Ik heb de usb-kabel met autostekker weggewerkt via de binnenspiegelkap, de hemelbekleding, de rechter A-stijl, onder het dashbordkastje, via de middenconsole naar de 12 voltaansluiting. Ik heb een hoekstekker besteld zodat de usb-stekker niet zo ver naar rechts uitsteekt.
Als ik de stekker erin doe, dan begint de opname, als ik 'm er weer uit trek eindigt de opname.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Na 6 jaar met volle tevredenheid in een ford fiesta ST met 150pk te hebben gereden heb ik gisteren een proefrit gemaakt in het nieuwe type ST met 182pk/280Nm(boost tot 200pk) en was meteen verkocht - wat een auto!

Ik heb meteen een bestelling gedaan voor de ST-2 versie in Panther Black met extra opties zoals Privacy glass, 5 jaar garantie ipv 2 en nog wat andere leuke dingen.
De levertijd bedraagt ongeveer 8-10 weken.

Nu zie ik dat de officielle ford tuner ook een vestiging heeft in Belgie.
Mountune tuned de auto tot 215pk/320Nm.
http://www.mountune.com/i...des/fiesta/fiesta-st-2013

Is iemand misschien al bekend met Mountune ?

[ Voor 8% gewijzigd door calsonic op 03-05-2014 09:18 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Dus je betaald voor 5 jaar garantie (wat je vooral doet voor de motor en turbo, hoogste risico) en je gaat vervolgens de auto meteen tunen waardoor je je geen aanspraak meer kan maken op die garantie.

Of neemt die tuner de hele garantie over?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• DennusB
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:28:
Dus je betaald voor 5 jaar garantie (wat je vooral doet voor de motor en turbo, hoogste risico) en je gaat vervolgens de auto meteen tunen waardoor je je geen aanspraak meer kan maken op die garantie.

Dat is idd ook wat mij tegenhoud op m'n 100PK Fiesta te laten chippen naar 145PK :(

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik meldt mij hier ook maar even als een Ford rijder. :) Fiesta uit (juni) 2013 100 PK, wit! Hij is alweer bijna een jaartje. O+

Inventaris - Koop mijn meuk!

• calsonic
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:28:

Het is de officiele ford tuner dus ja hij neemt de garantie over :)

• DennusB
  • Niet online
calsonic schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:18:
[...]

Het is de officiele ford tuner dus ja hij neemt de garantie over :)
Welke is dat? Mijn dealer wil hem niet tunen!

• calsonic
  • Niet online
Dat is deze Ford Dealer die dus tevens als enige, buiten engeland, ook Mountune parts leveren/monteren.
https://www.google.nl/#q=mountune+belgie+adres
http://www.unicars.be/nl/contactgegevens-9.htm

• DennusB
  • Niet online
calsonic schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:42:
Dat is deze Ford Dealer die dus tevens als enige, buiten engeland, ook Mountune parts leveren/monteren.
https://www.google.nl/#q=mountune+belgie+adres
http://www.unicars.be/nl/contactgegevens-9.htm
Heb ze even gemaild, kost 899 euro. Tering... dat is nog 400 euro duurder dan een normale tuner... om wat software te flashen :')

• calsonic
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:55:
[...]

Heb ze even gemaild, kost 899 euro. Tering... dat is nog 400 euro duurder dan een normale tuner... om wat software te flashen :')
Ja het kost wat meer als bij andere tuners.
Maar ik krijg er meer vermogen voor terug als bij andere tuners(voor mij 215pk ipv 197pk(ziptuning)) die slechts je software flashen.
Hier krijg je ook nog andere onderdelen EN je behoudt je garantie.

The Mountune Performance MP215 package for the new Ford Fiesta ST consists of:

• Custom aluminium high-flow airbox with dual cold air feeds
• K&N panel air filter
• Porous lower air feed hose
• Required hardware / clips
• Revised engine calibration
• Mountune Performance badge

Dus ja of je het waard vind is erg persoonlijk - voor mij is het dat wel als ik toch al € 30K aan een auto uitgeef ;)

[ Voor 46% gewijzigd door calsonic op 03-05-2014 15:29 ]

• melvinhoo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-04-2021
calsonic schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:23:
[...]
Hier krijg je ook nog andere onderdelen EN je behoudt je garantie.
Gaat dat ballonnetje ook op voor de Nederlandse markt? Of moet je dan met je garantie bij de dealer in België langs? Niet dat België de andere kant van de wereld is, maar als je een probleem hebt met de auto is het toch makkelijker om bij de dealer om de hoek langs te gaan dan wanneer je naar België moet. :/

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

DennusB schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:11:
[...]

Ik zie het idd ja, alleen nergens te vinden hoe lang dat kabeltje is :P Want als ik dat doe wil ik het natuurlijk wel netjes wegwerken haha
Als je een fatsoenlijk dashcam koopt krijg je er ook een mooie draad bij. Die van m'n LS430W haalt denk ik de 10m wel :P

Nee, merp!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Vandaag bij de VW en Ford dealer geweest en een proefritje gemaakt in de Polo 1.2 TSI 90PK en Fiësta 1.0 EcoBoost 100PK Titanium. Ben toch wel meer gecharmeerd van de Fiësta. Had dat 1.0 motortje eventjes onderschat, reageert niet verkeerd!
Twijfel nog met lease of particulier, ik krijg volgende week te horen wat mijn eventuele leasebudget wordt. En dan afwegen of ik een auto aanschaf, of toch ga leasen (wat mij minder trekt).

Heb daarnaast een half jaartje geleden al voor de Fiësta Sport gekeken, maar nu ik een nieuwe auto moet, begint het toch wel weer heel erg te kriebelen om eventueel toch naar de Fiësta Sport te kijken indien ik niet ga leasen (twijfel tussen oude model 1.6 120PK of nieuwe model 1.0 125PK). Na deze week eens kijken hoe het zit qua leasebudget. Als ik niet ga leasen, toch eens sterk de Sport overwegen (evt. met de kop eraf, < 20dkm).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
melvinhoo schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:40:
[...]

Gaat dat ballonnetje ook op voor de Nederlandse markt? Of moet je dan met je garantie bij de dealer in België langs? Niet dat België de andere kant van de wereld is, maar als je een probleem hebt met de auto is het toch makkelijker om bij de dealer om de hoek langs te gaan dan wanneer je naar België moet. :/
Ik heb begrepen dat Ford NL er niet aan wil vanwege emissie regels? Dus niet vanwege zuiver motorisch / technische issues met de tuning.

Mountune is inderdaad kostbaar en alleen verkrijgbaar buiten Nederland. Ik heb zelf een prijsopgave gevraagd van een MP upgrade bij officiele Mountune Performance dealers 'in de buurt', dwz Belgie en Luxemburg. Daar zat nog een aardig verschil in, dus het loont om dit even te controleren. Ook dien ik de kosten voor onderdelen vooraf te voldoen (die liggen niet op voorraad en moeten blijkbaar gewoon uit Engeland komen). Had ik een nieuwe wagen dan zou ik er denk ik niet aan beginnen, om gedoe met Ford NL te voorkomen.

Mijn Ford 8)
http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=38372

[ Voor 3% gewijzigd door Phantasmagoria op 08-06-2014 22:32 ]

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

http://www.autoweek.nl/ni...-editions-opvolgers-metal

Ford Fiësta 1.0 met 140pk :o . Bizar dat ze zoveel pk uit dat blok weten te halen!

Ik zal ook eens foto's van mijn (lease-) Fiësta plaatsen die ik sinds begin dit jaar heb.

• DennusB
  • Niet online
Rub3s schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:32:
http://www.autoweek.nl/ni...-editions-opvolgers-metal

Ford Fiësta 1.0 met 140pk :o . Bizar dat ze zoveel pk uit dat blok weten te halen!

Ik zal ook eens foto's van mijn (lease-) Fiësta plaatsen die ik sinds begin dit jaar heb.
Je kan het 1.0 EcoBoost (100PK) blok gewoon naar 145PK laten chippen hoor, flashen ze even andere software en blazen met dat ding. Dus Ford doet niks nieuws :P

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

En m'n 1.6 Diesel heeft maar 95PK, tsss :P

Ik heb in die 140PK benzine-uitvoering gereden en toen was ik toch wel ff jaloers :P

[ Voor 51% gewijzigd door TommyGun op 18-06-2014 21:04 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• InZane
TommyGun schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:04:
En m'n 1.6 Diesel heeft maar 95PK, tsss :P

Ik heb in die 140PK benzine-uitvoering gereden en toen was ik toch wel ff jaloers :P
Die zou ik ook wel willen hebben ja. Heb zelf een Focus Ecoboost met maar 100.. Maar ja. Het geluid van 3 cilinders is nog wel iedere dag fun.

• DennusB
  • Niet online
InZane schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:12:
[...]

Die zou ik ook wel willen hebben ja. Heb zelf een Focus Ecoboost met maar 100.. Maar ja. Het geluid van 3 cilinders is nog wel iedere dag fun.
Waarom laat je hem niet chippen?

• InZane
DennusB schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:19:
[...]

Doe ik misschien nog wel. Staat nog geen 1000 km op de teller.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:07
DennusB schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:19:
[...]

Hoe is het afgelopen met je 1.0 ratel?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• DennusB
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:11:
[...]

Hoe is het afgelopen met je 1.0 ratel?
Lijkt zichzelf opgelost te hebben... heb er geen last meer van. Al rijd ik er nu een stuk minder in omdat ik voor woon-werk een Polo van de zaak heb!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Sinds 1,5 week eigenaar van een Ford Focus 1 phase 2 (voor de liefhebber: 1.8 TDCI 115kwPK Futura)

Vandeweek langsgeweest om wat bestaande voorruitschade te laten verhelpen, bleken het voornamelijk oude reparaties te zijn waar ze niets mee kunnen :( maargoed wel weer nieuwe ruitenwissertjes gekregen.
Binnenkort even kijken of ik de dashboardverlichting zelf wil vervangen, of dit ga laten doen. Heeft iemand tips om een setje lampjes te scoren? Als het te duur is of teveel tijd kost laat ik het wel doen :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eXl9tYCKa5PJ5i9bnHDl58AB/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door toimoi op 25-06-2014 17:09 . Reden: fixed, thanks MisteRMeesteR ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

115 pk bedoel je ;) laatste echt 100% eigen Ford diesel! Heeft later nog als 125 pk versie in de mondeo mk4 gelegen. Fijne motor! Geeft een leuke roetpluim bij volgas af en toe.

www.google.nl

• RickvN
Vrijdag de Ford Fiësta 1.0 EcoBoost opgehaald bij de garage met Titanium pack erop. Wat ben ik blij dat ik voor het Titanium pack ben gegaan ipv de Hot Hatch edition! Wat een luxe van binnen voor dit segment/geld, heerlijk! De 16" multispaaksvelgen geven alsnog een iets leukere uitstraling. Vandaag tijdens NL - Chili van het werk naar huis en tikt ook zonder moeite de 140-150 aan. Als je alleen vrij hard remt, begint de auto wel te slingeren (lette vanochtend even niet op)? Verder bevalt de auto heerlijk, over 3 weken mee naar het Gardameer en dan echt van de auto genieten waarschijnlijk.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat slingeren onder hard remmen zou niet moeten gebeuren. De auto hoort rustig te zijn tijdens het remmen en gewoon rechtdoor te gaan.

Nee, merp!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 15:56

Reneger

Wie? IK?

Als hij ook scheef trekt bij het hard optrekken (Zonder stuur vast te houden), en bij het remmen, is er iets met je wielen c.q. ophanging.
Als het alleen het remmen is, kan het aan je (goh je raadt t al) remmen liggen.

• RickvN
Reneger schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:47:
Als hij ook scheef trekt bij het hard optrekken (Zonder stuur vast te houden), en bij het remmen, is er iets met je wielen c.q. ophanging.
Als het alleen het remmen is, kan het aan je (goh je raadt t al) remmen liggen.
Thanks voor de opheldering. Zal het van de week nog eens uittesten waar het door komt!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
ik heb een raar iets met mijn Focus mk 3 station sinds een weekje of zo; als ik 50+ km/u rij hoor ik links achter een zoem/brom geluid. All gekeken in de koffer ed, wielkasten, uitlaat maar zie niets. Iemand enig idee wat het zou kunnen veroorzaken? Ik voel ook geen wielspeling (en heb eik geen zin om wiel eraf te halen om te kijken naar de remmen).

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• NiGeLaToR
Wiellager? Bromzoemgeluid kondigt meestal EOL van een lager aan. Aanlopen rem zou je snel opbreken, dus je kunt na tijdje zoomgeluid even checken of de schijf niet bloedheet zijn.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wiellager?

Nee, merp!

• Paganstars
  • Nu online
Is dat überhaupt mogelijk na 30k?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Het is een Ford, alles is mogelijk na 30k km. Serieus, ik zou dit gewoon melden bij de garage waar je de Focus hebt gekocht en laat hen het maar uitzoeken, onder garantie.

Nee, merp!

• DennusB
  • Niet online
Bij mijn Fiesta van Augustus 2013 zie ik als ik vanaf de zijkant kijk al wat roest op de uitlaat... hoort dat zo snel? Of moet ik dat melden?

• chaoscontrol
  • Nu online
DennusB schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:56:
Bij mijn Fiesta van Augustus 2013 zie ik als ik vanaf de zijkant kijk al wat roest op de uitlaat... hoort dat zo snel? Of moet ik dat melden?
Bij de mijne uit juni 2013 is dat niet.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 15:56

Reneger

Wie? IK?

Paganstars schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:34:
ik heb een raar iets met mijn Focus mk 3 station sinds een weekje of zo; als ik 50+ km/u rij hoor ik links achter een zoem/brom geluid. All gekeken in de koffer ed, wielkasten, uitlaat maar zie niets. Iemand enig idee wat het zou kunnen veroorzaken? Ik voel ook geen wielspeling (en heb eik geen zin om wiel eraf te halen om te kijken naar de remmen).
Kan ook van je band zijn, gecamberde banden slijten scheef af. Kan een pleurisherrie opleveren.

Kijk naar je band of die evenredig is versleten

• Paganstars
  • Nu online
MOrgen ochtend ff droppen bij de garage; To be continued!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:44

vhal

ಠ_ಠ

DennusB schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:56:
Zei iemand "roest" ?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hUNsP0yo9aTjpqUF8SGLIwQU/full.jpg

Dat was al na 1 maand ofzo. Uiteindelijk door de dealert 'opgelost' met een zinkspray ( :+ )maar de Fiesta van mijn vrouw uit 2011 had hetzelfde.

Strava

• DennusB
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:01:
[...]

Zei iemand "roest" ?

[afbeelding]

Dat was al na 1 maand ofzo. Uiteindelijk door de dealert 'opgelost' met een zinkspray ( :+ )maar de Fiesta van mijn vrouw uit 2011 had hetzelfde.
Oke, dan ga ik het even aangeven bij z'n 20.000km beurt binnenkort :)
Nog iets wat ik heb, de bestuurdersstoel in mijn 2013 Titanium Fiesta kraakt enorm, de stof maakt gewoon een soort krakend geluid sinds een paar weken .De stoel van de bijrijder heeft dit totaal niet... ook bekend probleem? Want ik erger me er dood aan!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

[...]

Zei iemand "roest" ?

[afbeelding]

Same here. Was inderdaad al vrijwel vanaf het begin (2010).

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• chaoscontrol
  • Nu online
DennusB schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:03:
[...]

Oke, dan ga ik het even aangeven bij z'n 20.000km beurt binnenkort :)
Nog iets wat ik heb, de bestuurdersstoel in mijn 2013 Titanium Fiesta kraakt enorm, de stof maakt gewoon een soort krakend geluid sinds een paar weken .De stoel van de bijrijder heeft dit totaal niet... ook bekend probleem? Want ik erger me er dood aan!
Heb ik ook niet en ik ben niet klein. :P

Ik zal ook maar eens gaan bellen voor de 20k beurt, misschien komen er dadelijk allemaal dingen uit waar ik geen weet van heb. :+

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:12
[...]

Zei iemand "roest" ?

[afbeelding]

Haha, dat kan geen kwaad, elk merk of type auto waar er geen aluminium is gebruikt zal vliegroest vertonen op de ongelakte delen :P kijk maar eens naar de auto van de buurman die zal t ook hebben ;)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Paganstars
  • Nu online
Paganstars schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:20:
MOrgen ochtend ff droppen bij de garage; To be continued!
Nou de update; Kapotte wiellagers en een scheur in de veer... :X Geen idee hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, maar de garage vermoedt (gezien de bumper ligt ontzet is) iemand er een keer tegenaan heeft gezeten en dus... Ben blij dat dit gewoon lekker op de l.m. wordt gedaan en ik zelf niet voor de kosten op draai!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik blijf maar problemen houden met de koppeling...
Ten minste, problemen... Alles werkt gewoon, maar met een vreemd geluid bij het op laten komen van de koppeling (af en toe, lang niet altijd).

Dit heb ik al vanaf 15.000 kilomter op de teller. Er staat intussen 50.000 op.
Ik heb het twee beurten aangegeven, maar men hoort niets, dus kunnen ze er niets aan doen...

Tja, voor mij houdt het dan ook op.

Nu twee mails naar Ford Nederland gestuurd met de leasemij in de CC, geen reactie.

Ik was voor een weekendje weg wederom langs de Ford dealer gereden, heb ze de opnames laten horen, maar ze kunnen niets als ze het niet zelf waarnemen ofzo... Dus ik naar Duitsland gereden en toen werd het daar in een dierenpark (stapvoets rijden) heeeel erg.
Dus ik Ford dealer maar even gebeld, die zegt: "Stoppen met rijden en direct ANWB laten komen".

Dat schoot dus even in het verkeerde keelgat, ik kom twee dagen eerder speciaal langs hiervoor en met opnames. Men kan niets hiermee... En nu opeens een vakantiedag weggooien aan de ANWB in het buitenland? Dacht het niet.
Heb meneer maar even verteld dat ik gewoon doorrijdt, dat ik het al vanaf de 20.000km beurt benoem en men doet er niets mee en dat alle vervolgschade voor hun rekening is!

De mail heb ik ook gemeld dat ik hem prima een dag wil afstaan, maar hem pas terugwil als er echt iets aan vervangen is. Geen reactie...

Youtube: DashcamNL

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Apart. Ik heb overigens van 3 verschillende mensen ook al de opmerking gekregen "wat maakt ie soms een raar geluid." Eén daarvan is automonteur en zei "je koppeling maakt soms een raar geluid, ik weet niet wat het is."
Zelf is het mij nooit opgevallen, dus ik weet niet of dit hetzelfde geluid is wat zij bedoelen. Ik zal ze een keer jouw filmpjes laten zien en vragen of het om hetzelfde geluid gaat.

Pagina: 1 ... 28 ... 139 Laatste