Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
We gebruiken wel winterbanden en we hoeven beide de benzine niet te betalen, dat zou ook kunnen meehelpen
De fiesta's zonder ecoboost van mijn andere collega's zijn ook allemaal flink onzuinig, maar de exacte getallen weet ik daar niet van.
Bij mijDennusB schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:30:
[...]
1,3? Ik loop 7 liter op 100km he. Dus 4,7 + 1.3 = 6. Het is dus 2.3 al
Wat vind je Fietsta zelf van je rijstijl?
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Nou nee, want die testcyclus heeft niks te maken met de realiteit. Het opgegeven verbruik van die test is alleen bedoeld om de modellen binnen een bepaalde klasse met elkaar te kunnen vergelijken. Helaas gebruikt onze overheid het fictieve verbruik voor andere doeleinden.DennusB schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:19:
[...]
Eigenlijk is dat toch belachelijk... bijna 3 liter op 100km meer. Ik zou er bijna een zaak van maken.... wtf zeg
Mijn Focus (2003, 1.6 16V) doet overigens vrij constant rond de 6.8 - 7.2l/100km de afgelopen tijd. Het is voornamelijk afhankelijk van de wind en die staat er nogal veel de afgelopen tijd
Nee, merp!
Maar ik heb al mijn 'blaadjes' nog!
(indicatie van de auto over hoe zuinig je rijdt, te vinden in één van die menutjes)
Het lijkt me dat dat bij mij nog wel klopt, er staat net 650km op de teller...Piekartz87 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:44:
Bandenspanning gecheckt allemaal? Vooral met bredere sloffen doet dat heel erg veel.
Ik heb bij alle mogelijke punten alle blaadjes. Dus dat gaat goed geloof k.Duinkonijn schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:35:
[...]
Bij mij
Wat vind je Fietsta zelf van je rijstijl?
Bandenspanning is in orde (geeft ie zelf ook aan als t niet goed meer is). Toen ik hem net had heb ik dit al aangekaard en gaven ze aan dat dit kwam omdat hij nog niet was ingereden, na 5000km gaven ze aan dat het door de spoiler en sportbanden kwam en nu (12.000km) weten ze het niet meer
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Daar heb je je antwoord al... Altijd op de CC.... De CC geeft eigenlijk bijna altijd gas... Meer dan wanneer je je eigen voeten gebruikt.DennusB schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:09:
[...]
Ik rijd ook bijna altijd op CC, tenminste als er geen file staat en zo. Zouden die sportbanden en spoiler dan echt ZOVEEL meer verbruik genereren?Dat hadden ze dan van te voren wel even mogen zeggen....
Edit : Ja, het is echt de 1.0 100PK EcoBoost.
Ik heb het een keer getest toen ik 's nachts naar Engeland reed... Dus; lege snelweg en gaan met die banaan...
Gemiddeld verbruik zat op 5,2l/100km, terwijl ik zelf altijd rond de 4,5l/100km zit... In de zomer zelfs rond de 4,0l/100km.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
[ Voor 61% gewijzigd door tiguan op 04-02-2014 15:23 ]
Als je versimpeld naar een auto kijkt dan stop je er x energie in en komt er y snelheid uit. Een cruise control doet niets anders dan de x aanpassen om de y constant te houden. Het klinkt mij dan ook erg vreemd in de oren dat het inschakelen van de cruise controle meer x vereist om dezelfde y te behouden dan wanneer je handmatig de hoeveelheid x reguleert.Naboo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:16:
[...]
Daar heb je je antwoord al... Altijd op de CC.... De CC geeft eigenlijk bijna altijd gas... Meer dan wanneer je je eigen voeten gebruikt.
Ik heb het een keer getest toen ik 's nachts naar Engeland reed... Dus; lege snelweg en gaan met die banaan...
Gemiddeld verbruik zat op 5,2l/100km, terwijl ik zelf altijd rond de 4,5l/100km zit... In de zomer zelfs rond de 4,0l/100km.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
CC verbruikt juist minder. Als jij constant je snelheid laat zakken (gas los) en je dan weer op moet trekken naar 105/120/whatever heb je meer vermogen nodig om datzelfde te bereiken dan wanneer je het constant houd.squaddie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:03:
[...]
Als je versimpeld naar een auto kijkt dan stop je er x energie in en komt er y snelheid uit. Een cruise control doet niets anders dan de x aanpassen om de y constant te houden. Het klinkt mij dan ook erg vreemd in de oren dat het inschakelen van de cruise controle meer x vereist om dezelfde y te behouden dan wanneer je handmatig de hoeveelheid x reguleert.
In ieder geval : Jullie raden aan om hem uit te laten lezen? Want m'n dealer zegt dat er niks mis is...
Op een lege rechte vlakke weg maakt het niet uit, maar met bochten, verkeer, heuvels etc kan je handmatig (voetmatig eigenlijksquaddie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:03:
[...]
Als je versimpeld naar een auto kijkt dan stop je er x energie in en komt er y snelheid uit. Een cruise control doet niets anders dan de x aanpassen om de y constant te houden. Het klinkt mij dan ook erg vreemd in de oren dat het inschakelen van de cruise controle meer x vereist om dezelfde y te behouden dan wanneer je handmatig de hoeveelheid x reguleert.
Bij de top gear aflevering waar ze zuinig moesten rijden deden ze dat trouwens ook.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Bij de vorige Ford Mondeo (mk3) van me ouders kon je dit duidelijk voelen wanneer de CC gas geeft. Je voelde het gaspedaal gewoon diep ingedruk worden.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Dat bedoelde ik ookDennusB schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:24:
[...]
CC verbruikt juist minder. Als jij constant je snelheid laat zakken (gas los) en je dan weer op moet trekken naar 105/120/whatever heb je meer vermogen nodig om datzelfde te bereiken dan wanneer je het constant houd.
In ieder geval : Jullie raden aan om hem uit te laten lezen? Want m'n dealer zegt dat er niks mis is...
Gevoelsmatig is 7l/100km hoog voor deze auto, maar het is lastig een goed waarde oordeel te geven vanaf deze kant van internet. Niet te min zou ik het wel blijven aankaarten bij de dealer dat het verbruik ruim boven het praktijk gemiddelde op internet bv op spritmonitor.de etc.
Ik geloof niet dat het verbruik wordt veroorzaakt door dat Hancook rubber dat er in de fabriek op gaat, als de eigenschappen opzoekt zullen die sportieve eigenschappen wel meevallen.
Een cruise control is een uitermate dom apparaat omdat deze alleen maar informatie krijgt als aan/uit, actuele snelheid en ingestelde snelheid. Hoe kan je dan verwachten van een cruise control dat deze anticipeert met deze beperkte set informatie? De brandstof besparing wordt behaald door de cruise control door de auto zo constant mogelijk de ingestelde snelheid te laten rijden en er zullen ongetwijfeld scenarios te bedenken zijn waarin deze opdracht juist negatieve invloed heeft op het brandstof verbruik.ToolkiT schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:37:
[...]
Op een lege rechte vlakke weg maakt het niet uit, maar met bochten, verkeer, heuvels etc kan je handmatig (voetmatig eigenlijk) meer anticiperen en rustiger op het gas gaan en dus besparen...
Bij de top gear aflevering waar ze zuinig moesten rijden deden ze dat trouwens ook.
Je ben nu wel appels en peren aan het vergelijken omdat met 80 boven komen vereist meer energie dan met 70. Het dan nogal logisch dat de cc meer gas geeft dan jijzelf, het verschil in brandstof verbruik moet je niet zoeken in de cruise control, maar in de natuurkunde (of het valsspelenJoostk schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:08:
Ja CC geeft meer gas dan jij zelf als mens doet. Als je bijvoorbeeld een heuvel van het viaduct oid oprijdt met CC verbruik je een stuk meer dan als je dat zelf zou doen. Omdat de CC constant 80 km/h wil rijden. Zelf als persoon zou je misschien bovenaan de heuvel 70 km/h rijden. Dit komt omdat je minder diep het gaspedaal indrukt.
Bij de vorige Ford Mondeo (mk3) van me ouders kon je dit duidelijk voelen wanneer de CC gas geeft. Je voelde het gaspedaal gewoon diep ingedruk worden.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Had m'n dealer een mail gestuurd en krijg dit als antwoord :squaddie schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:47:
[...]
Dat bedoelde ik ook
Gevoelsmatig is 7l/100km hoog voor deze auto, maar het is lastig een goed waarde oordeel te geven vanaf deze kant van internet. Niet te min zou ik het wel blijven aankaarten bij de dealer dat het verbruik ruim boven het praktijk gemiddelde op internet bv op spritmonitor.de etc.
Ik geloof niet dat het verbruik wordt veroorzaakt door dat Hancook rubber dat er in de fabriek op gaat, als de eigenschappen opzoekt zullen die sportieve eigenschappen wel meevallen.
Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Misschien maar gewoon even laten dubbelchecken bij z'n 20k beurt?Beste Dennis,
We hebben je mail ontvangen met betrekking op het verbruik van je Ford Fiesta.
Zoals we denk ik allemaal wel weten is het verbruik volgens fabrieksopgave een correcte test, zeker om onderling met andere merken te vergelijken.
De omstandigheden in zo een test zijn optimaal maar komen niet in de buurt van het dagelijkse gebruik.
Denk dan aan bijvoorbeeld keiharde banden, bijna lege tank, geen buitenspiegels etc.
Verder heeft het verbruik met heel veel factoren te maken. Motortemparatuur, buitentemparatuur, rijgedrag, schakel moment, Bandenspanning, wegdek en noem maar op.
We zijn van mening dat je niet bang hoeft te zijn dat er iets mis is met je auto. Onze demonstratiewagen heeft een vergelijkbaar verbruik.
En daarnaast, ik ken geen enkel blok van Ford dat echt zuinig is. Ik zou me er geen zorgen over maken.
Nee, merp!
DennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:31:
[...]
Had m'n dealer een mail gestuurd en krijg dit als antwoord :
[...]
Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Misschien maar gewoon even laten dubbelchecken bij z'n 20k beurt?
Wat een onzinargument (tenzij jij hetzelfde rijgedrag hebt als de gemiddelde bestuurder tijdens een testritjeWe zijn van mening dat je niet bang hoeft te zijn dat er iets mis is met je auto. Onze demonstratiewagen heeft een vergelijkbaar verbruik.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Ja, oke, ik rijd wel sportief (iig bij het stoplicht en zo, heb niet voor niks sportbanden). Maar op de snelweg bijna altijd CC, dus had eigenlijk wel verwacht dat hij wat zuiniger zou zijn. Hij is nu bijna net zo onzuinig als m'n vorige auto (een Golf 4 V5)..... maar goedPauseBreak schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:39:
Nou ja, de belangrijkste factor in het verbruik - als er niks mis is met je auto - is je eigen rechtervoet. Misschien eens een cursus zuinig rijden volgen?![]()
En daarnaast, ik ken geen enkel blok van Ford dat echt zuinig is. Ik zou me er geen zorgen over maken.
Ik vraag me soms ook wel eens af hoe mensen aan een dergelijk hoog verbruik komen, vergeleken met de anderen die zo'n auto rijden..DennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:40:
[...]
Ja, oke, ik rijd wel sportief (iig bij het stoplicht en zo, heb niet voor niks sportbanden). Maar op de snelweg bijna altijd CC, dus had eigenlijk wel verwacht dat hij wat zuiniger zou zijn. Hij is nu bijna net zo onzuinig als m'n vorige auto (een Golf 4 V5)..... maar goed
Ik rijd een hele andere auto (Volvo V40 D2 MY14), maar ik trek ook altijd redelijk 'sportief' op bij verkeerslichten, kruisingen, opritten voor snelweg etc. Vervolgens rijd ik altijd op de CC, vaak +/- 5km/h boven de max. toegestane snelheid. Ik heb een gemiddeld verbruik van 5,1L/100km, dat kan uiteraard nog wel lager maar het rijden moet wel leuk blijven imo.
Collega's die zo'n zelfde auto hebben, zeggen dat ze nooit 'sportief' rijden, rustig optrekken en altijd onder de max. toegestane snelheid rijden. Maar die hebben dan een verbruik van 6L/100km of hoger, dan vraag ik me toch af waar het mis gaat..
Dan zullen ze te lang doen over het optrekken. Het zuinigste rijden doe je door heel erg veel te anticiperen, uitrollen, remmen op de motor als je moet remmen en met ongeveer 75% gas optrekken naar de gewenste kruissnelheid.Tankiej schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:56:
[...]
Ik vraag me soms ook wel eens af hoe mensen aan een dergelijk hoog verbruik komen, vergeleken met de anderen die zo'n auto rijden..
Ik rijd een hele andere auto (Volvo V40 D2 MY14), maar ik trek ook altijd redelijk 'sportief' op bij verkeerslichten, kruisingen, opritten voor snelweg etc. Vervolgens rijd ik altijd op de CC, vaak +/- 5km/h boven de max. toegestane snelheid. Ik heb een gemiddeld verbruik van 5,1L/100km, dat kan uiteraard nog wel lager maar het rijden moet wel leuk blijven imo.
Collega's die zo'n zelfde auto hebben, zeggen dat ze nooit 'sportief' rijden, rustig optrekken en altijd onder de max. toegestane snelheid rijden. Maar die hebben dan een verbruik van 6L/100km of hoger, dan vraag ik me toch af waar het mis gaat..
Bron: Cursus zuinig rijden van mijn vorige werkgever.
Een Golf 4 V5 hoeft dan ook minder hard te werken voor dezelfde rijstijl als het koffiemolentje dat nu onder je motorkap ligt. Vergeet niet dat die dingen gigantisch zuipen onder vollast.DennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:40:
[...]
Ja, oke, ik rijd wel sportief (iig bij het stoplicht en zo, heb niet voor niks sportbanden). Maar op de snelweg bijna altijd CC, dus had eigenlijk wel verwacht dat hij wat zuiniger zou zijn. Hij is nu bijna net zo onzuinig als m'n vorige auto (een Golf 4 V5)..... maar goed
Ik heb voor de grap eens gekeken wat mijn oude 1.6 16V Zetec-SE blok doet onder vollast. Dat is gewoon 40 liter per 100 km. En ja, dat merkte ik wel tijdens mijn volgende tankbeurt. 1:11,8 ipv 1:13, maar het rijden moet wel leuk blijven
Nee, merp!
Als ik uitrol richting bijvoorbeeld een afrit gooi ik gewoon m'n bak in z'n vrij en laat ik hem uitrollen. Dus niet op de motor. In z'n vrij uitrollen lijkt me nog zuiniger toch? Want dan hoeft je blok geen toeren te maken?PauseBreak schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:02:
[...]
Dan zullen ze te lang doen over het optrekken. Het zuinigste rijden doe je door heel erg veel te anticiperen, uitrollen, remmen op de motor als je moet remmen en met ongeveer 75% gas optrekken naar de gewenste kruissnelheid.
[ Voor 53% gewijzigd door tiguan op 05-02-2014 12:11 ]
Ja maar dan moet je dus telkens terugschakelen -> Meer toeren en zoals ik het geleerd heb zijn toeren brandstofverbruik. Dus dan zou je zeggen dat 'vrij' uitrollen zuiniger is!tiguan schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:10:
Oh ik heb juist geleerd dat het uitrollen op de motor zuiniger is.
Dus als je uitrolt draait je motor op lucht of zo?tiguan schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:11:
Nee, want je accelereert niet. Alleen accelereren en snelheid handhaven kost benzine.
Hoe kunnen ze die nou afsluiten....? Dan draait je motor 'droog'. Lijkt me niet gezondJustSomeone schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:12:
Bij uitrollen in de vrij wordt brandstof verbuikt (display verandert dan naar l/h) en bij het uitrollen op de motor wordt de brandstofpomp afgesloten en is er geen verbruik
[ Voor 43% gewijzigd door DennusB op 05-02-2014 12:13 ]
Bij afremmen op de motor draait de motor op de rolweerstand van de wielen ofzoiets.
Technisch zal er nog wel meer bij kijken, maar hier komt het op neer
[ Voor 47% gewijzigd door tiguan op 05-02-2014 12:18 ]
Gewoon uitrollen in de versnelling waar je in zit.DennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:04:
[...]
Als ik uitrol richting bijvoorbeeld een afrit gooi ik gewoon m'n bak in z'n vrij en laat ik hem uitrollen. Dus niet op de motor. In z'n vrij uitrollen lijkt me nog zuiniger toch? Want dan hoeft je blok geen toeren te maken?
Nee, merp!
[ Voor 29% gewijzigd door m3gA op 05-02-2014 14:21 ]
Overigens had ik bij de Ka2 meer het gevoel dat het een kart was.
Der is wel een sport kit beschikbaar, mogelijk dat die er onder zit.
Eibach* Sportverlaging, pro-kit 1569240
kil
Als je hem in z`n versnelling laat uitrollen,gaat current consume naar 0/0 als het goed isDennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:04:
[...]
Als ik uitrol richting bijvoorbeeld een afrit gooi ik gewoon m'n bak in z'n vrij en laat ik hem uitrollen. Dus niet op de motor. In z'n vrij uitrollen lijkt me nog zuiniger toch? Want dan hoeft je blok geen toeren te maken?
[ Voor 27% gewijzigd door Duinkonijn op 05-02-2014 14:34 ]
Met mijn vorige leaseauto reed ik ook 6.8l/100km:Duinkonijn schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:17:
[...]
Wat er in de bladen staat zijn sprookjes.
M`n vorige Fiesta (de bewuste 1,25) deed ook 6,9/6,7 op 100 terwijl er 5,7 beweerd werd
http://www.autoweek.nl/auto/50210/ford-fiesta-125-82pk-trend
M`n huidige fiesta 100 ecoboost
4,3 op 100.... right..
http://www.autoweek.nl/au...0-ecoboost-100pk-titanium
[...]
Ja met m`n 16" all seasons haal ik het zelfde ongeveer.
Op gegeven moment heb ik het niet meer geüpdate, maar het verbruik is daarna vrijwel gelijk gebleven.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
(totaal iets anders:)Duinkonijn schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:17:
[...]
M`n huidige fiesta 100 ecoboost
4,3 op 100.... right..
http://www.autoweek.nl/au...0-ecoboost-100pk-titanium
[...]
Wat ik ook niet snap is dat óf het aangegeven gewicht bij autoweek niet klopt, of het klopt niet op het kentekenpasje. Op het pasje staat 1124 kg, dat is bijna 200 kg zwaarder?
[ Voor 100% gewijzigd door kmf op 05-02-2014 22:32 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Maar de foto's kwamen wel overeen met de MK7
[ Voor 3% gewijzigd door Noctonix op 06-02-2014 08:18 ]
bij mij staat 1091 rijklaar en 991 ledigRub3s schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:03:
[...]
(totaal iets anders:)
Wat ik ook niet snap is dat óf het aangegeven gewicht bij autoweek niet klopt, of het klopt niet op het kentekenpasje. Op het pasje staat 1124 kg, dat is bijna 200 kg zwaarder?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Damn, dat is nog netjes hoor! Die van mij is gechipt maar voor het chippen had ik 5,3 en na (dus ook harder en sneller rijdentiguan schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:21:
De Focus 1.6TDCi doet volgens de fabriek 3.4l/100km, mijn leasemaatschappij vind 3.9l/100km en ik doe 4.66l/100km gemiddeld over de afgelopen 22.000km. Vind het nog best netjes
Veul plezier ermee! Mijn ouders hebben ook zo'n ding, zij hebben er nu ruim 2 ton op zitten. Gaat alleen naar de garage als er voelbaar of hoorbaar iets mis is. In alle andere gevallen gewoon blijven gassen, mijn inziens niet stuk te krijgen deze dingen... Kun je zeggen wat voor een motor erin ligt.. ik weet dat ik het op kan zoeken via rdwA-Tray schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:08:
Mag ik u mijn (voor mij) nieuwe Fordje voorstellen? Na een zeer diverse autohistorie is dit mijn eerste Ford, ik hoop er veel veilige kilometers mee af te mogen leggen!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Netjes!A-Tray schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:08:
Mag ik u mijn (voor mij) nieuwe Fordje voorstellen? Na een zeer diverse autohistorie is dit mijn eerste Ford, ik hoop er veel veilige kilometers mee af te mogen leggen!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb de station/diesel versie. Op wat rammeltjes na behoorlijk tevreden over.
Wel een beetje pech qua onderhoud gehad.
Ben namelijk bezig om een andere auto uit te zoeken en grote kans dat dit een Modeo Diesel station uit 2004/05 word.
Nu is het zo dat ik verschillende types voorbij zie komen. Je heb de 2.0 blokken met 115pk, maar ook met 130pk.
Nou dacht ik dat de 130pk een common rail versie was en dus als type aanduiding TDCi had.
Maar nou heb ik eentje uit 2004 gezien welke ook TDCi is maar dan met 115pk.
Misschien dat iemand kan uitleggen vanaf wanner de commonrail motor geleverd is en welke type blok ik het beste kan nemen
Thanks!adis schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:47:
[...]
Veul plezier ermee! Mijn ouders hebben ook zo'n ding, zij hebben er nu ruim 2 ton op zitten. Gaat alleen naar de garage als er voelbaar of hoorbaar iets mis is. In alle andere gevallen gewoon blijven gassen, mijn inziens niet stuk te krijgen deze dingen... Kun je zeggen wat voor een motor erin ligt.. ik weet dat ik het op kan zoeken via rdw
Er ligt een 1.8 16v met 125 pk in het vooronder. Ik heb hem gekocht met minder dan 90.000 km op de teller (met NAP) en wil er vier jaar in rijden. Dat zit dus wel goed denk ik.
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Leuk, heb zo'n zelfde saaie anonieme barrelkarA-Tray schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:58:
[...]
Thanks!
Er ligt een 1.8 16v met 125 pk in het vooronder. Ik heb hem gekocht met minder dan 90.000 km op de teller (met NAP) en wil er vier jaar in rijden. Dat zit dus wel goed denk ik.
Inmiddels zit ik bijna op 180k km's en heb wel al wat reparaties achter de kiezen; waterpomp, aandrijfas, veer, airco dingetje en wat onderhoud. Maargoed, onderdelen zijn goedkoop en de techniek is niet al te ingewikkeld.
Ben benieuwd hoeveel brandstof die van jou verbruikt; ik rijd meestal zo'n 7,3 ~ 7,7 liter per 100km met de 1.8 liter benzine (125pk).
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Prioriteiten kunnen veranderen!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
En daarbij rijdt hij echt heerlijk, supercomfortabel. Ik probeer er "rijk" in te rijden, alsof ik miss Daisy op de achterbank heb. Dat zou ook zuiniger moeten zijn, maar ik geniet van elke kilometer.NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:26:
Jup, wilde ook een veilig vervoersmiddel met lage operationele kosten en hij stelt niet teleur. Ga lwngzamerhand wel een beetje van der houden.
Willen garages geen auto's verkopen ofzo? Ik heb slechts een paar auto's voor onder de € 10.000,- gezien, misschien lopen die auto's wat harder en blijft de rest staan.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
Even inhaken op het brandstofverbruik. Mk3 Station 1.8 16v (125pk). Veel stad/file kilometers. Ca. 8,5 liter per 100 kmNiGeLaToR schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:40:
[...]
Leuk, heb zo'n zelfde saaie anonieme barrelkarMoet zeggen dat dit de meest neutrale auto is die ik ook gehad heb. Niets mis mee, maar ook niets bijzonders vergeleken wat ik voorheen reed (lease). Zo te zien de hatchback? Ik de sedan, iets minder handig natuurlijk
Inmiddels zit ik bijna op 180k km's en heb wel al wat reparaties achter de kiezen; waterpomp, aandrijfas, veer, airco dingetje en wat onderhoud. Maargoed, onderdelen zijn goedkoop en de techniek is niet al te ingewikkeld.
Ben benieuwd hoeveel brandstof die van jou verbruikt; ik rijd meestal zo'n 7,3 ~ 7,7 liter per 100km met de 1.8 liter benzine (125pk).
Garages snappen nog niet dat het een andere markt is, waar de consument veel beter is geïnformeerd dan ze denkenMotrax schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:25:
Ik zat even te kijken naar een 2e hands diesel Ford Focus (vorig model). Voor 100k op de teller wordt zonder te blikken of te blozen nog € 20.000,- gevraagd... nieuwe bak kost € 25.000,-![]()
Willen garages geen auto's verkopen ofzo? Ik heb slechts een paar auto's voor onder de € 10.000,- gezien, misschien lopen die auto's wat harder en blijft de rest staan.
Nee, merp!
Weet niet hoe jij zoektMotrax schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:25:
Ik zat even te kijken naar een 2e hands diesel Ford Focus (vorig model). Voor 100k op de teller wordt zonder te blikken of te blozen nog € 20.000,- gevraagd... nieuwe bak kost € 25.000,-![]()
Voor rond de 15000 heb je al en nieuw model Focus wagon met minder dan een ton
wat niet past, wordt gelast!
Volgende week is hij normaal hersteld. \o/whoami schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:44:
Gebotst met de Focus.
Nu weten we wel dat de airbags & de emergency assistance hun werk doen. Hopelijk wordt hij hersteld, maar ik heb me al laten vertellen dat de kans groot is dat, als de airbags eruit zijn, het een total-loss kan worden.
https://fgheysels.github.io/
Enfin vrouw in paniek, kids huilen maar gelukkig ligt mijn werk naast die winkel maar ook ik kreeg hem niet gestart. Garage gebeld en die stuurden een monteur langs. Accu was goed en monteur heeft daarna e.a. uitgebouwd maar had niet voldoende gereedschap bij zich. Had al aangegeven dat ze dit systeem er wel uit mochten halen en gelukkig kende die monteur het systeem. Afgesproken dat ze hem vanmiddag wegslepen en het systeem daar maar gaan uitbouwen.
Uiteindelijk zijn vrouw + kids opgehaald door oma en ben ik teruggegaan naar het werk.
Ik hoor dus vanmiddag van de garage hoe of wat ... 1,5 jaar geleden ook al zo'n probleem gehad en dat was na 1uur toen ineens vanzelf opgelost maar goed laat ze het er maar uithalen want als het alleen maar problemen geeft dan ben ik het liever kwijt dan rijk.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
TDCi staat gewoon voor commonrail, dus dan zit je goed. Verschillende pk's zijn gewoon andere uitvoeringen.seninha schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:21:
Blij dat de Mondeo even in beeld komt.
Ben namelijk bezig om een andere auto uit te zoeken en grote kans dat dit een Modeo Diesel station uit 2004/05 word.
Nu is het zo dat ik verschillende types voorbij zie komen. Je heb de 2.0 blokken met 115pk, maar ook met 130pk.
Nou dacht ik dat de 130pk een common rail versie was en dus als type aanduiding TDCi had.
Maar nou heb ik eentje uit 2004 gezien welke ook TDCi is maar dan met 115pk.
Misschien dat iemand kan uitleggen vanaf wanner de commonrail motor geleverd is en welke type blok ik het beste kan nemen
Ik heb de 130 pk 2.0 TDCi versie. Voldoende kracht, veel koppel. De auto is zelf alleen vrij zwaar dus dat is dan ook wel nodig
En wat gewicht betreft, voor mij wordt dit een veder gewicht.
Alle auto's die ik tot nu toe gehad heb waren minimaal 1900kg
Nu op zoek naar een mooie. Zag er eentje staat en naar de het vliegwiel gevraagd (schijnt bekend probleem te zijn) en volgens eigenaar was deze hoorbaar. Maar daar had 99% van alle Mondeo's last van.
Denk dat ik die maar voorbij ga.
-Mercedes ML320
-Audi Allroad 2.5 TDi V6
-Renault Grand Espace 3.5V6
Allemaal zware jongens.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ben het zat om zoveel geld per maand aan brandstof kwijt te zijn.
Grote auto is nodig omdat we gewoon 3 kids hebben. Dara is niets aan te doen.
6-bak is wel weer zuinig. Daar hebben wij 1:20 mee kunnen halen destijdsseninha schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:53:
Nee, wil graag een 6-bak.
Ben het zat om zoveel geld per maand aan brandstof kwijt te zijn.
Grote auto is nodig omdat we gewoon 3 kids hebben. Dara is niets aan te doen.
Dus airbags zijn uitgekomen maar niet total loss verklaard?whoami schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:02:
[...]
Volgende week is hij normaal hersteld. \o/
Als ik weinig zakelijke ritjes heb komt ie ook wel eens boven de 8l/100km uit, gelukkig sta ik weinig in de file maar wel vrij veel voor stoplichten. Motor is gevoelsmatig niet bedoeld om mee te scheuren, enige irritante vind ik dat als je < 110km/u rijdt het toerental van de 5-bak zo hoog wordt in z'n 5. Had liever een 6-bak gehad. Maargoed, het is onze boodschappenauto voor erbij, dus het zit me wel gebakkenVerwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:35:
[...]
Even inhaken op het brandstofverbruik. Mk3 Station 1.8 16v (125pk). Veel stad/file kilometers. Ca. 8,5 liter per 100 km
Nope.adis schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:02:
[...]
Dus airbags zijn uitgekomen maar niet total loss verklaard?
Auto was ook nog maar 14 maand oud; 38000 km.
https://fgheysels.github.io/
Ka privé en focus zakelijk

[img=800,1067]
[ Voor 5% gewijzigd door J.S. Bach op 15-02-2014 22:47 ]
Johann Sebastian Bach
Zodat het lijkt op een luchtrooster zoals je die ook in de auto hebt?
Wel mooie kleur.
Wat is je budget ongeveer? Ik heb een Mondeo TDCi Platinum van 2006 en wil er vanaf.seninha schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:10:
Dank je. denk dat ik echt voor de 130pk versie ga.
En wat gewicht betreft, voor mij wordt dit een veder gewicht.
Alle auto's die ik tot nu toe gehad heb waren minimaal 1900kg![]()
Nu op zoek naar een mooie. Zag er eentje staat en naar de het vliegwiel gevraagd (schijnt bekend probleem te zijn) en volgens eigenaar was deze hoorbaar. Maar daar had 99% van alle Mondeo's last van.
Denk dat ik die maar voorbij ga.
Alles wat stuk kan is vervangen, o.a.:
- Vliegwiel
- Koppeling en alles wat erbij hoort
- Krukaspoelie
- 2 wiellagers
- Draagarmen voor
- Schokdempers rondom
- Startmotor
De verstuivers zijn door diesel Buchli getest en nog prima in orde, is ook een kwaal van deze motor.
Vanaf 150.000km is de gehele onderhoudshistorie inclusief facturen beschikbaar, voor die tijd alleen de gegevens uit het boekje.
Stuur me anders even een DM als je interesse hebt
LOLJoostk schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:43:
Heb je nou luchtroosters geplaatst in je mistlamp gaten?
Zodat het lijkt op een luchtrooster zoals je die ook in de auto hebt?
Wel mooie kleur.
Helaas zijn dat de standaard "dingen" die je in je bumper hebt zitten als je geen mistlichtjes hebt. Vroeger zagen auto's zonder mistlicht er nog oké uit. Tegenwoordig word er expres afbreuk gedaan aan de auto zodat je dieper in de buidel moet. En bij mijn vriendin heeft het dan ook gewerkt want die vind de "lucht roosters" in de bumper er ook niet uit zien.
Dat zijn de modellen die je moet hebben! Rijk uitgerust en die buitenkantTimmert schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:22:
[...]
Wat is je budget ongeveer? Ik heb een Mondeo TDCi Platinum van 2006 en wil er vanaf.
- Vliegwiel
- Krukaspoelie
- 2 wiellagers
- Draagarmen voor
- Schokdempers rondom
- Startmotor
De verstuivers zijn door diesel Buchli getest en nog prima in orde, is ook een kwaal van deze motor.
Vanaf 150.000km is de gehele onderhoudshistorie inclusief facturen beschikbaar, voor die tijd alleen de gegevens uit het boekje.
[afbeelding]
Deze aflevering wordt morgen herhaald op BBC Two om 21:00 (of je download hem even).
Was een leuke aflevering, maar raar dat ze dan door Oekraïne rijden gezien de huidige situatie.Mouse_R schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:25:
Voor wie het niet gezien heeft... Top gear heeft de Ford Fiesta wordt "vergeleken" met de VW Up! en een Dacia Sandero in aflevering 21x3.
Deze aflevering wordt morgen herhaald op BBC Two om 21:00 (of je download hem even).
ping 127.212.23.124
nogal oude opnames lijkt me...pjottum schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:50:
[...]
Was een leuke aflevering, maar raar dat ze dan door Oekraïne rijden gezien de huidige situatie.
Maar de Fiesta hield zich erg goed tussen de andere kleine auto's. En als ik moest kiezen tussen die 3 had ik ook gekozen voor de Fiesta.
[ Voor 4% gewijzigd door Joostk op 22-02-2014 19:57 ]
Fiesta is ook een klasse groter dan de Up! en in prijsklasse een hele andere kluif.Joostk schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:56:
Ja de opnames zijn niet van een paar weken terug. Zoals de aflevering met de McLaren P1 in Belgie is van +/- oktober vorig jaar.
Maar de Fiesta hield zich erg goed tussen de andere kleine auto's. En als ik moest kiezen tussen die 3 had ik ook gekozen voor de Fiesta.
Up! kun je vergelijk met een Ka eerder. Polo met een Fiesta.
Iemand al de facelift gezien van de Focus? Potverdorie wat een verbetering zeg, ik vind 't bijna jammer dat ik deze huidige Focus heb.
[ Voor 61% gewijzigd door tiguan op 22-02-2014 20:22 ]
Ik baal er ook van dat mijn vader de huidige generatie heefttiguan schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:21:
Ik vind 't ook een rare vergelijking. Fiesta is gelijk aan Polo.
Iemand al de facelift gezien van de Focus? Potverdorie wat een verbetering zeg, ik vind 't bijna jammer dat ik deze huidige Focus heb.
[afbeelding]
/me mag eigenlijk hier niet meer zijn want mijn daily is een Polo maar zou zo graag een Fiesta willen
Ze worden nog steeds verkochtTouchdomex schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:25:
[...]
Ik baal er ook van dat mijn vader de huidige generatie heeftDeze is zoveel beter...
/me mag eigenlijk hier niet meer zijn want mijn daily is een Polo maar zou zo graag een Fiesta willen
Nee ik kan nietDuinkonijn schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:46:
[...]
Ze worden nog steeds verkochtdus leef je uit
Overigens staat er wel een echt enorm gave Knalgele Fiesta ST bij Ford Boerhof
http://www.ford-boerhof.n...62147?sqid=8527919&page=1
OW mk6,5. Dat was ook een heerlijke auto om mee te rijden
Leuk om hem om te toveren naar een echte mk6,5 qua looks blocked dak of striping
[ Voor 56% gewijzigd door Duinkonijn op 22-02-2014 22:58 ]
Ja alleen de zwakste motorisering was te zwak. Met deze 100PK is die tenminste fatsoenlijk gemotoriseerd! Nog wat mods erop en zodra je op de 110/120PK zit met een mooie uitlaat eronder heb je een prachtige combinatieDuinkonijn schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:54:
Ja, maar ST's zijn per definitie niet gezond voor je rekening.
OW mk6,5. Dat was ook een heerlijke auto om mee te rijden
[ Voor 27% gewijzigd door Duinkonijn op 22-02-2014 23:08 ]
Ik lees het inderdaad.Duinkonijn schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:04:
Het is alleen geen ST Btw. St's hebben een 2.0 motor van de mk6,5
Die 2.0's zitten rond de 150PK. Dat moet meer dan zat zijn
Precies het dubbele van wat ik nu heb
[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 22-02-2014 23:11 ]
Eindelijk zie ik in het interieur ook het Sync My Touch systeem terug. About time Ford!tiguan schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:21:
Ik vind 't ook een rare vergelijking. Fiesta is gelijk aan Polo.
[afbeelding]
"Mekker, blaat"
Ziet er goed uit! Ben benieuwd vanaf wanneer deze facelift geleverd gaat worden.tiguan schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:21:
[...]
[afbeelding]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Tuurlijk, maar daar hadden ze iets mee kunnen en wellicht moeten doen. Misschien vanavond.
Waarmee ik afwijk van het topic.
Eh, die nieuwe focusverfrissing ziet er inderdaad beter uit.
(klik naar AW topic:) Nondeju! Als het zo wordt, gaan ze nog heel wat van die apparaten verkopen; wat ziet dat er van buiten en met name van binnen goed uit zeg. Hopelijk nemen ze ook een paar van die plastics aan de binnenkant eruit die ècht niet meer kunnen.
Iets anders: ik heb al heel wat schadetjes aan mijn focus, denk aan deukjes her en der. Ligt natuurlijk helemaal aan mij, of is dat materiaal waarvan ie is gemaakt echt zo dun?
[ Voor 55% gewijzigd door pjottum op 23-02-2014 11:18 ]
ping 127.212.23.124
Je heb DMTimmert schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:22:
[...]
Wat is je budget ongeveer? Ik heb een Mondeo TDCi Platinum van 2006 en wil er vanaf.
- Vliegwiel
- Krukaspoelie
- 2 wiellagers
- Draagarmen voor
- Schokdempers rondom
- Startmotor
[afbeelding]
Een Mondeo 2.0 Platinum uit 2006. Heb lang zitten dubben tussen Focus (vind ik mooier) en Mondeo (meer ruimte), en uiteindelijk voor de ruimte gekozen wegens de geboorte van een 2e kind.
Pics!

Gezinsbak, it is. Wel prettig dat er een 2 liter motor (145 PK) in ligt. Heb ook de 1.8 proefgereden (125 PK), maar daarin had ik echt het gevoel met een grote auto onderweg te zijn. Die 20 PK extra maken voor mij net dat verschil naar wat soepeler rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door BreadFan op 25-02-2014 11:44 ]
Erg lompe sloep altijd maar wat rijden ze lekker
Ik doe 1 op 14 en rij (bijna) alleen maar snelweg xDTouchdomex schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:48:
Neem niet de automaat als je zuinig wil rijden. Die doet ongeveer 1:13 op diesel
Auto geeft 6,2/100km aan.
Als ik opnieuw moest kiezen dan had ik een handbak genomen en een iets lichtere auto. Focus dan wellicht om maar wat te noemen.
De ruimte, luxe en automaat is wel fijn voor op de snelweg. Maar extra geld in de pocket is ook wel fijn
Ik zou gewoon de automaat schrappen en gaan voor de 6-bak handgeschakeldPiekartz87 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:00:
[...]
Ik doe 1 op 14 en rij (bijna) alleen maar snelweg xD
Auto geeft 6,2/100km aan.
Als ik opnieuw moest kiezen dan had ik een handbak genomen en een iets lichtere auto. Focus dan wellicht om maar wat te noemen.
De ruimte, luxe en automaat is wel fijn voor op de snelweg. Maar extra geld in de pocket is ook wel fijn
Beetje traag alleen (65pk 1.0 benzine). Tikt ook de 4000 toeren aan bij 125km/h, is dat normaal?
Heb nu namelijk een B-Max mee met hetzelfde blok alleen dan een turbo erop en die zit een heel stuk lager qua toeren op dezelfde snelheid.
Ja die turbo scheelt nogal natuurlijk. Ik heb zelf de 1.0 100PK (met turbo dus) en die rijd vrij rustig bij 125 km/u.kaos- schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:09:
Vandaag m'n Fiesta 2013 voor een beurtje gegooid. Rijdt nog steeds heerlijk.
Beetje traag alleen (65pk 1.0 benzine). Tikt ook de 4000 toeren aan bij 125km/h, is dat normaal?
Heb nu namelijk een B-Max mee met hetzelfde blok alleen dan een turbo erop en die zit een heel stuk lager qua toeren op dezelfde snelheid.
Nee, merp!